לילה ראשון בלי אמא | אלון עידן - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

עיר המהגרים || זה רק נראה כמו מחנה ריכוז

ממשרד הביטחון נמסר שעקרונות הבנייה לקחו בחשבון את צורכי האנשים, לכן אסור להיכנע לאסוציאציה וגם לא לעובדה שכולם שם באותו צבע

מהחלון הכי גבוה זה נראה כמו מחנה ריכוז. זה כמובן לא מחנה ריכוז. ארבעה טורי אוהלים מוקפים גדר; בכל אוהל 23 אנשים; לכל איש - 3.94 מ"ר; חדר שירותים-מקלחת לכל עשרה אנשים. זה לא מחנה ריכוז, ברור שזה לא מחנה ריכוז, אבל מהחלון הכי גבוה זה נראה כמו מחנה ריכוז.

ממשרד הביטחון נמסר שהמתקן מתבסס על עקרונות תמ"א 46; ממשרד הביטחון נמסר שעקרונות הבנייה לקחו בחשבון את צורכי האנשים; ממשרד הביטחון נמסר כי היחס של 10 אנשים על כל חדר מקלחת הוא טוב יותר מברוב מחנות צה"ל. ממשרד הביטחון נמסר: אל תביטו מהחלון הכי גבוה, תרדו כמה קומות.

כמה קומות מתחת זה נראה כמו מחנה צה"לי: אוהלים, מרפאה, שמירה, שירותים, חדר תפילה, מספרה. אפשר להירגע: מחנה צה"לי זה לא מחנה ריכוז. במחנה צה"לי אמנם מתרכזים הרבה אנשים על שטח קטן; מעבירים חיים בתוך גדרות תיל; נמצאים בתחתית של היררכיה נוקשה; חם כמו בגיהנום וקר כמו בגיהנום; אבל מחנה צה"לי זה לא מחנה ריכוז, בשום פנים ואופן לא מחנה ריכוז.

תרשים הכליאה. לחצו להגדלה

מה שמטעה זה השרטוט של המאהל. הוא מיד מעלה אסוציאציה של מחנה ריכוז משום שהוא עוסק בקווי מתאר בלבד. הוא כופה עליכם להביט על העיקרון הצורני של המתחם והוא לא מספר על התוכן שלו. והתוכן שלו הרי שונה לגמרי ממחנה ריכוז.

במה התוכן שלו שונה ממחנה ריכוז: בעיקר בכוונות. לאיש אין כוונה להעביד את האנשים בפרך; לאיש אין כוונה לרדות בהם ולהשפיל אותם; כמובן שלאיש אין כוונה להרוג אותם. הכוונה אחרת לגמרי: לאסוף אנשים שצבע עורם שחור, שהגיעו לפה ללא אישור ולכלוא אותם עד שיתייאשו. זה הכל.

לכן אסור להיכנע לאסוציאציה, ואסור להיכנע לאסתטיקה ולארכיטקטורה של הכליאה. גם לא לעובדה שכולם שם באותו צבע; ושהם מדברים שפה שאנחנו לא מבינים; ושאין להם כסף או רכוש; ושהם ממוקמים בתחתית ההיררכיה של האנושות. אלו טיעונים מסוג דמגוגיה, בדיוק כמו ההתייחסות הרגשנית לשרטוט. צריך להיות ענייניים, לדבר על תוכן. ומבחינת תוכן, עיר האוהלים החדשה שנבנית בנגב דומה יותר למחנה צה"לי מאשר למחנה ריכוז.

ורק מכיוון שלא תמיד ברור מאיזה קומה מביטים, ואפשר לבלבל בין מחנה ריכוז למחנה צה"לי, צריך כל הזמן לזכור שיש הבדל תהומי בין השניים. צריך לזכור שבמחנה צה"לי יוצאים שבת מדי פעם; ושבמחנה צה"לי אמא תמיד יכולה לבקר, להביא ג'חנון, לדבר עם המפקד, ולבקש ממנו שיוותר קצת, כי הילד מרגיש שרע לו בחיים; וכמובן, ממחנה צה"לי משתחררים אחרי שלוש שנים.

חשוב לזכור את כל ההבדלים האלה, כי השרטוט מטעה, והאסוציאציות קשות, והמחשבה לא עוזבת. אבל זה מחנה צה"לי לכל דבר, כן, לגמרי מחנה צה"לי (חוץ מהקטע של לצאת הביתה, והקטע של אמא, והקטע של השחרור).




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 חזק עד כאב  (לת) ח.ל.
  • 15:58
  • 06.07.12

02 עם כל הכבוד, הם לא כלואים שם בשל צבע עורם מישו
  • 17:21
  • 06.07.12

אלא בשל העובדה שהם נכנסו לארץ באופן בלתי חוקי.
מה לעשות שהיחידים שנכנסים לארץ דרך גבול מצרים הם אפריקאים, שצבע עורם נוטה להיות כהה?

ומה אתה היית ממליץ לעשות עם מסתננים לא חוקיים?

אגב, את אותה הקבלה היה אפשר לעשות לכל אחד מבתי הכלא בארץ. מה תגיד אז? שאלו גם מכנות ריכוז?

  •   שתי נקודות זאתי
    • 06:11
    • 09.07.12

    1. אנשים בכלא ביצעו בודאות פשע, במקרה המדובר לא מתכוונים לבדוק מי פליט שאכן הגיע בשל סכנת חיים ומי הסתנן לא חוקית

    2. אנשים יושבים בכלא לתקופה מוגבלת. הם זכאים לביקורים ויוצאים גם החוצה בלווית הסוהרים.

  •   95000 תיירים בלי אשרה יותם
    • 10:54
    • 23.11.12

    נמצאים בארץ באופן לא חוקי ולאף אחד לא איכפת.
    אתה בטוח שזה לא הצבע?

  •   2 נקודות חזרה רם
    • 10:55
    • 23.11.12

    הם ביצעו פשע בודאות, הם הסתננו למדינה שלא שלהם, ונוהגים להצהיר על עצמם כפליטים רק כאשר הם נתפסים - את התעודות שלהם הם משאירים מאחור, רק למקרה שהם אינם זכאים למעמד פליט.

    בהתחשב בנסיבות שאם תשחררי אותם הם ייעלמו ולא יחזרו, ומאחר ויש עשרות אלפים מהר אין באמת לצפות שייצאו לטייל בליווי אסירים.

    זו הדרך היחידה למנוע מהם מלהגר לכאן. ואם את אינך מזהה את בעיית ההגירה הזו, את פשוט צרת אופקים.

  •   תחזיר את הנקודות שחר
    • 11:23
    • 23.11.12

    פליט שמסתנן למדינה שלא שלו לא מבצע פשע. את זה אומרת אמנה בינלאומית שישראל לא רק חתמה עליה אלא גם היתה בין יוזמיה.
    כך שאין שום ודאות שהם בצעו פשע.

03 לעבור את הגבול דיקלה
  • 17:43
  • 06.07.12

אני אפתח ב: אני לא ימנית ועכשיו ימשיך. זה לא בסדר מה שעושים עם הפליטים אין וויכוח אבל להשוות למחנה ריכוז זה הדבר הכי נמוך שכתב מסכן יכול לעשות כדי למשוך קצת קוראים.

04 ודרום ת"א נראית כמו גטו! עדיף? Shmulik
  • 17:48
  • 06.07.12

רק שמותר לאנוס ולגנוב כי גם ככה הם שוהים בלתי חוקיים, בכל מדינה מתוקנת הם עפים למתקן כליאה.
זה לא בגלל הצבע, אל תהפכו את זה לעניין של צבע, מבחינה חוקית הם לא יכולים לשהות כאן, במדינות חוק מכבדים את החוק.
עדיף במחנה צבאי מאשר בכלא עם רוצחים ואנסים.או בדרום ת״א
(ממה הם חיים? חשבת על זה? ) גם אם נממן להם קייטנה לקיץ עם שוקו ולחמנייה כל בוקר בחוף אכזיב-זה יראה לך כמו מחנה ריכוז.
יש לכותב פתרון טוב יותר? משהו שאולי וויז׳ואלית יעורר אסוציאציות יותר הומניסטייות?
זהו, שלא.

  •   מהגטו למחנה ריכוז. נשמע הגיוני.  (לת) ירושלמי
    • 23:22
    • 06.07.12

  •   את השמאל זה ממש ממש לא מעניין . אתה לא מעניין אותו גם. הבנת תרעיון ?  (לת) חחחח
    • 00:28
    • 07.07.12

  •   איך זה שהשמאל בארץ לא הפנים שקרו דברים בעשור האחרון- ורוב העם ימני.  (לת) חחחח
    • 00:29
    • 07.07.12

  •   מטרת המחנה לרכז את כל שחורי העור, פרט למי שקיבלו חותמת יהודי. מכאן שזה מחנה ריכוז. בכלל מעניין, שוב היותו של אדם יהודי או לא, אפילו שזה בכלל לא איכפת לו, קובעת אם יילך למחנה ריכוז או לו  (לת) אמור מעתה, מחנה ריכוז
    • 01:08
    • 07.07.12

  •   מקרי אונס ורצח אצל הפליטים כמעט ולא קיימים - אתה מפיץ שקרים ועלילות דם, וחבל אלעד
    • 09:53
    • 07.07.12

    היו 2-3 מקרי אונס (חשד בינתיים) על פני 5 שנים, באוכלוסיה של 50 אלף איש. זה אחוז כל כך קטן ומבוטל, שאפילו בחברות שמרניות כמו חרדים, מתנחלים, או במקומות מבוססים כמו צפון ת"א ורעננה תמצא הרבה יותר עבירות מין.

    הגניבות שהתחילו רק לאחרונה הן של רכוש זעיר כמו ניידים ואופניים, והן נועדו רק כדי להתקיים בהעדר אישורי עבודה.

    האנשים האלה לא באו מתרבות של פשיעה ולרובם יש מוסר עבודה ומוסר בכלל הרבה יותר מליהודים "נאורים" כמוך

  •   איזה מזל שלפני הפליטים לא היו פה אונס ורצח ושוד  (לת) סתם אחד
    • 10:50
    • 07.07.12

  •   תגובה לאלעד אלון
    • 10:57
    • 07.07.12

    נניח שאתה צודק והאנשים האלה הם שמנה וסלטה של אפריקה. בסופו של יום הם מהגרי עבודה ומקומם לא פה. אילו היו בקרבם מהנדסים, רופאים ובעלי השכלה גבוהה יצרנית אפשר היה להעלים עין מיהדותם ולקלוט אותם כך שעוצמתה הכלכלית של המדינה תגדל אבל אם הארץ תשטף בהמוני פליטים כאלה במהרה נהפוך למדינה אפריקאית עם יכולת כלכלית של מדינה מפגרת. לזה אתה שואף?

  •   אלעד, תראה לי רחוב אחד בארץ (פרט ליישובים ערביים), בו מסוכן יותר לילדה בת 15 להסתובב ב2 בלילה מנווה שאנן... אין, אה? אבל חשוב לך מאוד להגן על אלימותם של חביביך, נכון? לך שתה מהאסלה.  (לת) גיכי צחוק של פסיכי
    • 15:13
    • 07.07.12

  •   ספר את זה לנאנסות  (לת) אסף
    • 01:49
    • 08.07.12

  •   מותר לספר משהו? דיןדין
    • 20:56
    • 22.08.12

    כבר שני בחורים (לבנבנים ויהודים, אגב) שלחו ידיים. אחד לא הפסיק גם אחרי שנשכתי אותו, והשני נופנף וחזר נופנף וחזר נופנף וחזר. לעומת זאת-הרבה מהפליטים באיזור הם חברים שלי ואחרי שאחד מהם פגע בי השאר מאוד כעסו, ומאוד מגוננים עלי.

05 קשה לשמאל הקיצוני: מדינת היהודים לא תושמד באמצעים דמוגראפיים  (לת) השמאל+הג'יהאד נגד ישראל
  • 22:29
  • 06.07.12

06 כתיבה של שמאל אשכנזי. הדבר שהכי מזכיר את מחנות הריכוז זה המעברות של מפא"י, אבל את זה לא יכתבו בעיתון ללבנים "חושבים". העיקר שאחרי זה מדברים על גזענות.  (לת) תקפצו לי עם הנאורות שלכם
  • 22:29
  • 06.07.12

07 כדי שנקבל אותך ברצינות כמנגן על נושא השואה,עבור לדרום ת"א עם אשתך ובנותיך,ולאחר שתמצא אותן ברחוב אנוסות,תפרסם שנית את מאמריך. נחמד לכתוב מהקומה ה12 מרמת אביב ג הממוגנת.מתי בתך האהובה נתקלה ב 5 אריתראים שיכורים?הית מנסה להגן על בתוליהם, היית נאנס ונרצח. אל תהיה גיבור על חי בנות דרום ת"א.  (לת) לאלון עידן ההומאניסט
  • 22:33
  • 06.07.12

  •   די כבר עם התקליט השבור הזה ישמור אלהים. אדם
    • 23:19
    • 06.07.12

    נורא מסכנים אתם בדרום תל אביב. הבנו. בייחוד בהשוואה לאנשים שחצו את אפריקה וחצו את המדבר כדי להגיע לדרום תל אביב. באמת הלב יוצא אליכם והעיניים מזילות דמעה.

  •   נשמע שזה רואה לך כל יום - או שהמצאת הכלֿ?  (לת) רופא
    • 00:32
    • 07.07.12

  •   האם אתה מסוגל לדמגגוגיה זולה יותר? ק
    • 01:37
    • 07.07.12

    נסה להשתמש במונחים כמו "טוהר העם" או "טוהר הדם" או "טוהר בנותינו". בכלל טוהר עובד חזק ברטוריקה גזענית, ואני ממליץ לך להשתפר בתחום, כי בכל זאת, אנחנו כאן כדי להצטיין.

  •   עוד קשקשן מה שהיה הוא שיהיה
    • 01:42
    • 07.07.12

    האם בדקת שאחוז הפשיעה בקרב הפליטים (מהגרי העבודה או איך שתקרא להם) גבוה מאחוז הפשיעה באוכלוסייה הכללית? אני בטוח שלא. אתה פשוט גזען. מדובר באנשים, כמוך, כמוני, כמו אמא שלי, כמו אמא שלך. זכרון קצר יש לאנשים בישראל.

  •   עוד אחד. תודה שאתה דואג לבנות. אין לך מושג מזה הטרדה מינית או למה כואב לך באמת.  (לת) שי
    • 02:45
    • 07.07.12

  •   הגזמת. הדמגוג זה אתה.  (לת) קוטוזוב
    • 09:13
    • 07.07.12

  •   גם אתה מפיץ שקרים ועלילות אלעד
    • 09:54
    • 07.07.12

    בדרום ת"א כמעט ואין מקרי אונס.
    2 מקרים על 50 אלף מהגרים - תעשה את החשבון באחוזים לבד ותגיד לי איפה בארץ יש פחות פשיעה קשה

  •   לבת שלי לא הייתי נותן להסתובב לבד גם באזור הבילוי בראשון לציון, ולא בגלל אריתראים  (לת) סתם אחד
    • 10:51
    • 07.07.12

  •   הדמגוגיה שבא נכתב המאמר מזכיר את גדולי האנטישמיים שהיהודים יצרו יין מדם של בתולות נוצריות.  (לת) דמגוגיה זולה?
    • 11:17
    • 07.07.12

  •   איך כל שרץ פאשיסטי מקבל במה ועוד מפיץ עלילות דם מבישות. איך שכחתם להיות בני אדם להיות יהודים? הרי חלאות כמוכם רדפו יהודים אלפי שנים. גועל נפש.  (לת) ד
    • 16:38
    • 07.07.12

  •   תפנה את האצבע שלך לממשלות ישראל לדורותיהם מכיר את דרום תל אביב
    • 09:21
    • 08.07.12

    הם אלו שהזניחו את דרום תל אביב ותמיד היה את מי "להאשים" עוד לפני האפריקאים. ואלו גם נאסור את הרוסים כי היו כמה מקרי רצח שביצעו יוצאי רוסיה ? אה וגם את כל המתנחלים -בגלל נוער הגבעות? ואת כל הנוער בבארשבע -בגלל הרוצח השיכור ואת כל השמאלנים ואת כל הימנים בקיצור את כולם וגם אותך !!! כי כבר נמצא משהו שקשור אליך-

08 אני בעד שעיתונאי הארץ ילכו ויבדקו בעצמם את המתקנים ואחרי זה יבואו לבקו"ם ויתנו שלוש שנים של בדיקות נוספות ואז יכריעו.  (לת) השם
  • 22:36
  • 06.07.12

09 אתם מנהלים מערכה אגרסיבית לשם אכלוס המסתננים בת"א.נראה שחשוב לשלוח כמה אוטובוסים עם אריתראים לבתיהם הפרטיים של עתונאי הארץ, ושינסו להתנחל בהם. יהיה מענין אם תזרקו את התינוקות מחלונות דירותיכם כפי שהנאצים עשו?  (לת) למערכת הארץ
  • 22:36
  • 06.07.12

10 צמרמורת  (לת) הילה
  • 22:36
  • 06.07.12

  •   הילה תבדקי אולי מישהו נושף לך בעורף.. דבילית.  (לת) אא
    • 02:55
    • 07.07.12

  •   צמרמורת מה, רפת שכל?  (לת) זה מה יצא לך אחרי שהתמלאת בנוזלים בפאב?.....
    • 10:16
    • 07.07.12

  •   ממה את מצטמררת מהכיבוש הסודני או מזה שליהודים עוד מעט אין מדינה א.א.
    • 17:59
    • 12.07.12

    גם למעט היהודים שנשארו בעולם הענקי הזה אין ארץ אחרת וגם להם יש צמרמורת מזה שעוד מעט קט תכחד מדינת ישראל ותהפוך למדינת כל אזרחיה

11 משלוח של אריתראים בדרך למשפחתך.מקוה שאשתך ובנותיך יקבלו אותם בחיבוקים ונשיקות  (לת) אלון עידן
  • 22:41
  • 06.07.12

12 יבוא יום ובנינו ונכדינו יצטרכו לתת דין וחשבון על הפשע הבלתי אנושי הזה, ובאיזה מאמר אקדמי שכוח אל יציינו את המאמר הזה בהערת שוליים כאור בודד בחשכת הלילה.  (לת) קורא
  • 22:45
  • 06.07.12

  •   שטויות. מי שנותן את הדין ומשלם את המחיר אלו קורבונות הגזענות והזוועה. אפריקאים, פלסטינים וגם אסיאתיים. מאמרים אקדמיים מעניינים תתחת...  (לת) כנגד ניאו-נאצים צרכים מעשים לא דיבורים
    • 01:15
    • 07.07.12

  •   במקום לכלוא אותם, אפשר להעלות אותם על אוניות שיחזירו אותם למולדתם...אין מעשה צודק מזה.  (לת) האמת נכון...
    • 01:38
    • 07.07.12

  •   אוי נו חמור מטומטם. לך תדחוף מים.  (לת) אא
    • 02:56
    • 07.07.12

  •   כליאת מסתננים בכל מקום אחר בעולם (ארה"ב, אירופה) גם היא פשע בלתי אנושי בעיניך? למזלך ולדאבוננו, הטמטום מכאיב בעיקר לזולת.  (לת) כותב
    • 03:21
    • 07.07.12

  •   מהו הפשע האנושי? שול
    • 08:06
    • 07.07.12

    שנתנו להם להכנס, או שגרשנו אותם??
    אני מעדיפה להתמודד עם ׳פשע׳ הגירוש ולספק חיים טובים יותר לילדי בעוד 20 שנה, ללא מיעוט ממורמר ללא זכויות בלב המדינה. יש לנו כבר מיעוט כזה להתמודד איתו, לא צריך עוד אחד.

  •   לך תספר את זה לחבריך על הדשא בגילמן  (לת) השם
    • 10:47
    • 07.07.12

13 "לאסוף אנשים שצבע עורם שחור". דמגוג
  • 22:46
  • 06.07.12

אתה יכול להתנגד, לטעון שזה לא מוסרי, לומר שאנחנו כעם נרדף צריכים להתהג אחרת, אבל אתה לא יכול להשתמש בטיעונים דמגוגים כדי לחזר את טענתך... (אם אתה עיתונאי שמכבד את עצמו ולא מזלזל באינטלגנציה של קוראיו).
כן, מה לעשות, מחנה ריכוז נראה כמו מחנה צבאי, ככה זה, הרבה אנשים בשטח קטן, עם מבנים ארעיים או אוהלים, גדרות, חדר אוכל ומקלחות משותפות.
השימוש בעובדה זאת על מנת להעביר מסר הוא בזוי!


14 די להלקאה העצמית המטופשת הזאת..  (לת) טלי
  • 22:47
  • 06.07.12

15 "הארץ" תתביישו. האפריקאים הורסים לנו את המדינה תומך שמאל דואג למדינה
  • 22:52
  • 06.07.12

מסכים שלא צריך לכלוא אותם כי חבל על הכסף. צריך לגרש אותם מייד למצריים ממנה הגיעו ללא רחמים. דרך אגב זו דעתם 99%מאזרחי המדינה כולל תומכי שמאל כמוני

16 "הארץ" רק נראה כמו עיתון. בעריכת החבורה שעידן הוא חלק ממנה, הפך העיתון מזמן לפמפלט שולי. מודרניסט .
  • 22:56
  • 06.07.12

"הארץ" רק נראה כמו עיתון. בעריכת החבורה שעידן הוא חלק ממנה, הפך העיתון מזמן לפמפלט שולי.

17 יפה מאד!  (לת) אמיר
  • 22:58
  • 06.07.12

18 מאובחן היטב  (לת) ד״ר למשפט חוקתי
  • 23:02
  • 06.07.12

19 כתוב רע. פופוליסטי. מתחנף לקורא. רגשני. היסטרי. עילג. יוסי
  • 23:02
  • 06.07.12

לא רשימה חכמה. הנטיה המרומזת לפיוט נכשלת כשלון מביך .החזרה האובססיסבית על "לא מחנה ריכוז" מגוחכת. עדין כמו צעדים של פיל על אדמה קשה . פגום מאוד מבחינה מוסרית: האם היית מארח את המסתננים מסודאן אצלך בבניין? אצלך בדירה? אל תתחמק ואל תסתכל לצדדים ואל תחשוב על כמה שורות של ספין חינני: תענה באומץ. כן או לא? ואז תקרא את הרשימה שלך מהתחלה ותראה כמה היא ילדותית, פתטית ונועדה לסחוט מהקורא הבלתי אינטליגנטי מחמאות בנוסח ווואאאאו כמה שהוא חמודדדד כשהוא כועסססס.

20 לפי ההגיון שלך, תל אביב היא גטו וורשא כי יש בה רק יהודים.  (לת) איתי
  • 23:04
  • 06.07.12

21 הבלים  (לת) אודי עידן
  • 23:06
  • 06.07.12

22 כיצד נראה דרום תל אביב? כיצד נראה רמת אביב ג' שבה מתרכזים עתונאי הארץ? למה שלא תדגימו אנושיות ותקלטו אריתראים מתחת לבתיכם המפוארים? הם ישטפו את מכוניותכם תמורת כוס מים.  (לת) כותרת צהובה
  • 23:07
  • 06.07.12

23 שיו אתה כל כך שנון, פחחח.  (לת) שושו הנגר
  • 23:11
  • 06.07.12

24 בא שטף מהגרים, ומוצאים איך בכלל זאת לדאוג להם מה נסגר איתכם?
  • 23:22
  • 06.07.12

כן, המטרה של ישראל אינה להטמיע את המסתננים בתוך החברה שלה, אלא לדאוג לרווחה המינימלית שלהם, עד אשר יוכלו לחזור לארצם, ששם המצב כרגע הרבה יותר גרוע מכל דרך שבה תתארו מחנה צבאי.
מה רציתם, שייתנו להם דירות בערים, כשיש הפגנות של אזרחים שלא מצליחים לקבל דירה? מה רציתם, שישכנו אותם במלון?

25 מדוע אתם נלחמים במדינה?למה פשוט אינכם מחליפים מדינה?  (לת) להארץ
  • 23:22
  • 06.07.12

26 עוד הבדל- יוני
  • 23:26
  • 06.07.12

אנשים לא מסתננים מעבר לגבולות רק בשביל להגיע למחנות ריכוז.

וואלה, אוכל, מיטה, ספריה ומועדון. ממש נשמעים לי נורא התנאים של פליטים. אנחנו בונים מחנה פליטים בשיא ההומאניות ויש עוד תלונות.
לא רוצים - שלא יבואו. שישארו במצרים.

27 דמגוגיה סטנדרטית מבית הארץ. מוקם על בסיס צבאי לשעבר, רוצה לומר נראה כמו בסיס צבאי. אני שרדתי גם הם ישרדו  (לת) מ
  • 23:31
  • 06.07.12

28 צאצאי הפליטים האריתראים יבאו במשלחות נתי
  • 23:31
  • 06.07.12

כמו שמשלחות נוער מבקרות עכשיו במחנות הריכוז, הם יבואו ויספרו על ישראל שלפני התבוסה והחורבן, ואיך שרדו במחנות בחום של 50 מעלות.
גם צאצאינו יתביישו במעשינו היום, ואיך שתקנו ולא עשינו כלום.

29 זה נראה כמו מחנה ריכוז והכותב נראה כמו אובער חוכעם (במקרה הטוב) זילות השואה
  • 23:34
  • 06.07.12

למעשה הוא נראה כמו חרד. החרדים תמיד רצים ישר להשוואות עם היטלר והנאצים, למשל כשהכריחו אותן לקבל תלמידות מעדות המזרח לאולפנות שלהם.

30 לכלוא אותם עד שיתייאשו ובינתיים לתת להם גג מעל הראש, האכיל אותם ולתת להם טיפול רפואי והכל ע"ח משלם המיסים הישראלי. הם עוד יקראו למשפחות לבוא לבלות אתם  (לת) ממש מחנה ריכוז!
  • 23:37
  • 06.07.12

31 יש לזה שם מדויק - מחנה פליטים. אם יגיעו פליטים לבנים מסודן לגבול ישראל מצרים - נקבל גם אותם בברכה.  (לת) טיפשון
  • 23:38
  • 06.07.12

32 כשהייתי בטירונות הרגשתי בדיוק כמו יהודי בדכאו. איזה מ"כ סדיסט היה לנו שם...  (לת) עידן מזה צודק
  • 23:39
  • 06.07.12

33 מציאות מתעתעת. מציגים את המחנות כאין ברירה להצלת שחר
  • 23:43
  • 06.07.12

דרום ת״א. זו אינה המציאות. העירייה מתגאה שהיא משלמת פי 3 מהממוצע של ניקוי רחוב תל אבןבי, בנווה שאנן. תודה באמת.... אם זה לא עובד בוא נשלח אותם למחנות. הביב והחולד מטים עלינו אסון לאומי ביהירותם. 

34 דמגוגיה לשמה שי
  • 23:48
  • 06.07.12

אז עכשיו כל קבוצה ייחודית מבחינה חיצונית יכולה לבצע פשעים כי אי אפשר (לדעת הכותב) לכלוא קבוצה שנראית אותן הדבר? הם הגיעו מאותו מקום ונראים אותו הדבר (מבחינתם אגב, גם אנחנו נראים ״אותו הדבר״) וכמו כן דוברים את אותה השפה אך נכלאים יחד כי עברו את אותה עבירה, בכמויות בלתי נתפשות וחוצפניות (כניסה והישארות ללא היתר ועבירות אינוס וגניבה) ויוחזרו אל אותו המקום ולשם כך מוחזקים יחדיו.

35 כניראה שהכתב אוהב ללכת בלילה ולחכות לאדם שחור גדול או שניים DAN
  • 23:55
  • 06.07.12

עכשיו אני מבין - הגיעו שחורים רבים ואם נגרשם יהיו חסרים בלילה לכתב שהולך לבקרם הוא הכתב לא רוצה לבנים -- לבנים --- הוא רוצה שחורים ולמה ? תחשבו

36 אילו לא היו בארץ מאות אלפים פרזיטים בבגדים שחורים, היה כסף לבנות גדר שהשחורים האלו לא יעברו קתו הזקן
  • 00:04
  • 07.07.12

ובכלל, מה ההבדל אם העור שחור או רק הבגדים?

37 אתה יודע מה? זה לא נראה כמו מחנה ריכוז, זה באמת מה מחנה ריכוז. השאלה ריכוז לאיזו מטרה. זאת לא שאלת. לכן המאמר שלך לא רק נראה כמו דמגוגיה.  (לת) ירון
  • 00:17
  • 07.07.12

38 מה הקשר בין מחנות ריכוז לבין זה ? אין שום קשר !! די לבלבול המוח !  (לת) 5
  • 00:28
  • 07.07.12

39 ביב בונה לסודנים עיר  (לת) כמו טרזינשטאט כמעט
  • 00:31
  • 07.07.12

40 כשאראה את הכתב הראשון בהארץ נותן משהו משלו (כמו הבית) למהגר או לפלסטיני אז אני יאמין שהכותבים הם לאנשים חושבים ולא סתם קשקשנים שמוכרים מילים בנישה חולנית.  (לת) אורן
  • 00:36
  • 07.07.12

41 מה שנראה כמו ברווז, נשמע כמו ברווז והולך כמו ברווז - הוא ברווז.  (לת) YS
  • 00:51
  • 07.07.12

42 כתוב מבריק  (לת) ווטו
  • 00:59
  • 07.07.12

43 זה לא רק נראה כמו מחנה ריכוז זה מחנה ריכוז וזה נורא אחת
  • 01:08
  • 07.07.12

אחר כך אנשים שואלים איך יכלה להתרש השואה. בדיוק ככה. בגלל רוע ואדישות של בני אדם ובגלל אנשים שהם רעים למעלה שסיבותיהן רעות פי מיליון. וההיסטוריה תחזור. מהר משחשבתם. למעשה, היא כבר חוזרת.
אם תעשו חיפוש באינטרנט תגלו שמחנות כאלו צצים בכל מיני מקומות על פני הכדור המיואש הזה.

  •   תלמד קצת על המושג "מחנה ריכוז" לפני שאתה עושה השוואה היסטורית שואן
    • 17:09
    • 07.07.12

    את המונח המציאו בכלל הבריטים במלחמתם בבורים בתחילת המאה העשרים, כשריכזו את האוכלוסיה הלבנה במחנות, כדי למנוע עורף מחבק מהלוחמים בהם.
    בגרמניה הנאצית, זה היה אחד המאפיינים של המשטר, שבו כולאים אזרחים של המדינה כדי להעבידם בפרך, ללא כל יחס אנושי ומתוך רצון להיפטר מהם. היו למעלה מחמשת אלפים מחנות כאלו.
    איפה זה ואיפה מתקן כליאה למסתננים הקיים בכל הארצות והתרבויות, כולל בתורכיה לפליטים מסוריה. אף אחד לא מספק להם רשיונות עבודה והסעה חינם לאיסטנבול.
    המאמר כולו דמגוגי, ודומה להשוואה בין עמיר פרץ להיטלר, מאחר ולשניהם יש שפם...

44 דמגוגיה זולה גיא
  • 01:10
  • 07.07.12

דמגוגיה זולה, הכתבה הזאת הזכירה לי למה אני לא קורא הארץ.

45 האמת היא שמחנה צבאי אכן דומה למחנה ריכוז טל
  • 01:24
  • 07.07.12

מבחינה הסטורית רבים ממחנות הריכוז נבנו על פי אותו מודל. ההבדל הוא שבצבא אתה יודע מתי אתה משתחרר ובמחנה ריכוז לא. דרך אגב בצבא אולי לא הורגים אותך ישירות אבל בודאי שמסכנים את חייך ואתה מגיע לשם בכפייה.

46 הכותרת הזו מבזה אפילו אתכם משה
  • 01:26
  • 07.07.12

כקורא ותיק אני פשוט מזועזע מהזילות, ההקבלה הפשטנית ובעיקר מהרמה הירודה. תתביישו.

47 אם זה נראה כמו מחנה ריכוז, זה מחנה ריכוז. בושה לישראל  (לת) דן
  • 01:27
  • 07.07.12

48 אלון עידן החוכמולוג - אולי תעבור לדרום ת''א ושם תשפוך את הרהורי ליבך. ישראל ישראלי
  • 01:30
  • 07.07.12

פשוט קשה להאמין שהארץ נותן במה לעיתונאים כ''כ לא מקצועים... המאמר הזה התפלספות בהתגלמותה.
אתה מנותק לגמרי מהמציאות - אין לך מושג מה עובר על אנשים בדרום תל אביב ואתה בא ללמד אותנו מוסר... אתה צבוע ולא מקצועי - תבדוק את העובדות לפני שאתה מבזבז דפים בעיתון.

49 לאף אחד במחנה ריכוז לא היתה אופציה להשתחרר ולחזור למדינתו...  (לת) נו שוין
  • 01:37
  • 07.07.12

50 כה לחי! אורי אביב
  • 01:38
  • 07.07.12

לפני מספר חודשים קיבלתי מחבר את תוכניות המכרז של משרד הביטחון למחנה הריכוז הזה. העליתי אותן און ליין. זה היה מזעזע. התרשים מזעזע אף יותר וזה מזעזע אף יותר שזה באמת קורה.
התגובות פה, גם הן מזעזעות. היה לי חשוב להביע תמיכה ולציין כי זה פרסום חשוב ופרסומים נוספים כאלו חשובים.

51 די לשטויות, "מחנה ריכוז". נמאסתם. אתם מיעוט הזוי. לכו לאירופה, אפילו שעמי אירופה הקיאו אתכם, לכו מפה.  (לת) בן דוד
  • 02:03
  • 07.07.12

52 קוראים לזה מחנה פליטים נו באמת
  • 02:14
  • 07.07.12

והם אכן פליטים וכל הכבוד לנו שאנחנו דואגים להם למחנה פליטים.
מה הקשר מחנה ריכוז?

53 אשכרה דר שטירמר בלי בושה בלי אמת רק שנאה  (לת) ליהודים ולישראל
  • 02:30
  • 07.07.12

54 כתבה מעולה וחשובה! כל הכבוד אלון עידן!!!!!!  (לת) מיצי
  • 02:44
  • 07.07.12

55 כל מדינה אבל כ-ל מדינה מגרשת שוהים לא חוקיים. כי הם לא חוקיים. חלאס כבר אולי נרחם גם על רוצחים בכלא.. מסכנים מאחורי הסורגים  (לת) דריה
  • 02:53
  • 07.07.12

56 זה מדהים בעיני שדווקא צאצאים לניצולים, הם ולא אחרים מסרסרים בזכר השואה בעבור נזיד אייטם. יש סוגים שונים של רוע בעולם. רובם בנאלים ונובעים מחשכתם של יצרים קמאיים, מבורות או מחויות קשות בגיל צעיר. אבל רק תתי-אדם, שדים מהלכים על שניים, מרקסיסטו-ניהיליסטו-אנרכיסטו אינטרנציונל יודן מסוגלים לביזוי נמוך ומתועב שכזה של הסבל הבל-יתואר של אבותיהם שלהם.  (לת) שדים
  • 03:17
  • 07.07.12

57 קרקס המסתננים חיזק את תפישתי לפיה אנטישמיות בצורתה הנוירוטית והאובססיבית ביותר מאפיינת יהודים המתנכרים למוצאם ולזהותם.  (לת) אחד העם
  • 03:39
  • 07.07.12

58 "מחנה ריכוז" הוא מחנה בו השליטים מרכזים בני אדם כדי להגן עליהם מפני האספסוף, אותו הם מסיתים.  (לת) דן
  • 04:08
  • 07.07.12

59 כתבה אירונית מעולה  (לת) ראפין
  • 04:24
  • 07.07.12

60 אניעדי אני חושב שהכותרת ממש לא מתאימה !!! עדי
  • 04:41
  • 07.07.12

אניעדי אני חושב שהכותרת ממש לא מתאימה !!!

61 כתבה עם אג'נדה Galileo
  • 04:47
  • 07.07.12

יש להתייחס למסתננים בכבוד ואנושיות אך ישראל אינה מסוגלת לקלוט אותם ועליהם לעזוב ללא הבדל הגזע או מוצא. ישראל כן יכולה לסייע בתמיכה בארצות מהן הם באו. כמו בסיוע רפואי, ייעוץ, וכדומה. כך חושב רוב הציבור בישראל. מי שרוצה להגיע לישראיע

62 כתבה עם אג'נדה Galileo
  • 04:48
  • 07.07.12

יש להתייחס למסתננים בכבוד ואנושיות אך ישראל אינה מסוגלת לקלוט אותם ועליהם לעזוב ללא הבדל הגזע או מוצא. ישראל כן יכולה לסייע בתמיכה בארצות מהן הם באו. כמו בסיוע רפואי, ייעוץ, וכדומה. כך חושב רוב הציבור בישראל. מי שרוצה להגיע לישראל יעשה זאת באופן חוקי כמקובל בעולם.

63 זה לא מחנה ריכוז מה פשר הכותרת הזאת וזילות השואה? חייל לצערי הרב
  • 04:49
  • 07.07.12

התנאים "על הנייר" נראים באמת טובים יותר מאשר מחנות צה"ל
ובטח מכלא 4 , אגף כלא 4. כלא 6. ששהיתי שם תקופה לא קצרה.
גם נשמע יותר טוב מהרבה בסיסים צה"ליים שאני מכיר.

אני בטוח שאתה בתור עיתונאי וכמוך עיתונאים אחרים אין בהם טיפת עניין מ-14 אלף חיילים שנכנסים מידי שנה לכלא. התנאים בכלא 4\6 וכדומה. או מכמות המתאבדים שיש בצה"ל.

בכל זאת אהבתי את האבחנה שצה"ל הוא באמת "בית כלא" עבור חיילים רבים. לפחות ככה אני מרגיש כשאני מגיע לבסיס שלי.

64 אנחנו לא מפקירים אותם לנפשם במדבר.נותנים להם את הבסיס לקיום...ולכן אין בכלל מקום להשוות למחנה ריכוז. מור ויין
  • 06:19
  • 07.07.12

אין פתרון אחר במצב שנוצר.

65 מי שלא מתאים לו שילך,ויפה שעה קודם, מדינת ישראל לא נמצאת בגיטו מול מדינות ערב?  (לת) חכם עובדיה
  • 06:41
  • 07.07.12

66 מצטערים שאין מסתנני עבודה משבדיה ושאם יהיו ניתן להחזירם לארצם דני
  • 06:51
  • 07.07.12

דמגוגיה בגרוש היא להיתלות בצבע עורם של מהגרי העבודה כאילו הצבע הוא הסיבה לרצון לעצור אותם בעיר האוהלים.

67 ההזנייה של השואה חיים
  • 06:54
  • 07.07.12

בדכ"ל ההעלאה של דימויי שואה נעשית על ידי אנשי ימין ומותקפת (בצדק רב) על ידי כל אדם שמכיר בייחודיות הנוראית של השואה. והנה, גם מי שכותב באצטלה של ליברליות משתמש באותם דימויים... הרי בלי קשר לדעה של מה נכון או לא נכון לעשות כמדינה עם מהגרים בלתי רצויים/פליטים/מהגרי עבודה, אין כל דמיון ואפילו קלוש בין מחנה מעצר ובין מחנה ריכוז, לא בתנאים ובטח ובטח לא במטרות. אני מתבייש עבור הכותב ועבור עיתון הארץ על פירסום השטות הזאת.

68 זה נראה כמו מחנה צבאי . - בדיוק כמו שזה צריך להראות - הארץ שוכחים 2 דברים בסיסיים : 1. היהודים באירופה היו אזרחי המדינות הם לא היו מסתתננים , 2. ליהודים בגטאות לא היה אפשרות לצאת , מהגרי העבודה הללו לא רק שיכולים לקבל כרטיס הביתה על חשבון הברון אלא גם מציעים להם עוד 1000 יורו - הארץ מה עובר עליכם ? אני את המנוי שלי מפסיק ביום ראשון בבוקר , אתם לא עיתון אלא צהובון יואב
  • 06:56
  • 07.07.12

זה נראה כמו מחנה צבאי . - בדיוק כמו שזה צריך להראות - הארץ שוכחים 2 דברים בסיסיים : 1. היהודים באירופה היו אזרחי המדינות הם לא היו מסתתננים , 2. ליהודים בגטאות לא היה אפשרות לצאת , מהגרי העבודה הללו לא רק שיכולים לקבל כרטיס הביתה על חשבון הברון אלא גם מציעים להם עוד 1000 יורו - הארץ מה עובר עליכם ? אני את המנוי שלי מפסיק ביום ראשון בבוקר , אתם לא עיתון אלא צהובון

69 קץ המוסר הישראלי 1933-2012
  • 07:04
  • 07.07.12

מדינת ישראל ותושביה מצליחים יומיום לשבור את שיאי הגזענות של המאה ה-21. אין תוחלת למקום הזה יותר, והראיה אין סוף המילים המוסריות הנשפכות ואין לומד. מי שיכול, שילך. כל מקום אחר הרבה הרבה פחות גרוע.

70 אני מבין שכוחות קומנדו ישראלים נסעו לאפריקה ואספו את המהגרים מבתיהם כך לפחות הבנתי מ"ההשוואה" מ
  • 07:07
  • 07.07.12

כותב טוקבק זה מתנגד בכל מאודו למחנות הכליאה , מתנדב למען עובדים זרים , "אימץ" חבר אישי מאריתריאה , קורא לממשלת ישראל לקרוא ל 60 אלף משפחות ישראליות "לאמץ" *פליט במקום לכלוא אותם , ובאותה נשימה בז לכותב המאמר .
* "לאמץ" = לאו דווקא מגורים , אבל תשומת לב , קשר יומי וארוחה משפחתית פעם בשבוע - כן .
בצורה כזו הם גם יתפזרו בצורה הגיונית ברחבי הארץ ולא יתרכזו בדרום תל אביב .

71 כישורי הניהול וקבלת ההחלטות שי-לי
  • 07:10
  • 07.07.12

של עידן יצאו למרחוק. מתכנן מבריק, מסודר, רואה קדימה, מוביל בבטחה את ספינתו ואנשיו לנמלים בטוחים, זמין, אמין, אמפטי, קשוב. אחד שלא מסוגל לפתור בעייה שמתעוררת באינץ׳ מרובע מסביבו. הוא פשוט מסנן וממשיך בחייו. תן ב-4 משפטים את הפתרון שלך לנושא במקום להזדנב עם פואמות לא מטאפוריות. תינוק. כן - כל ריבוע גדרות נראה כמו מחנה ריכוז. מה תהיה כשתהיה גדול? דורון רוזנבלום?

72 צריך לשכן את המסתננים בקמפוס אוניברסיטת תל-אביב.  (לת) RR
  • 07:24
  • 07.07.12

73 גועל נפש...עבד כי ימלוך אין חסד בליבו...וזכרת כי עבד היית בארץ מצרים  (לת) נהיינו גרועים שבגרועים
  • 07:30
  • 07.07.12

74 גזענות מה עם מזרח אירופאים
  • 07:37
  • 07.07.12

מישהו זוכר כמה מזרח אירופאים לא חוקיים יש בארץ? גם אותם שמים במחנות? וביניהם אין פושעים? אז כנראה שזו כן גזענות

75 מה אומר החוק והאמנות הבנלאומיות בנושא. New York
  • 07:38
  • 07.07.12

אין שום בעיה בהקמת מחנות מעבר לפליטים על שמתבררת - כל מקרה לגופו
טענת היותם פליטים. וכן גם סגר רפואי. וכן גם כליאה.

עם זאת לאחר בדיקה - שיש לבצעה בזמן סביר ולא למרוח אותה בכוונה.
מי שלא זכאי למעמד פליט הוא מעמד לגרוש מידי - אבל למי שכן יש להעניק מעמד פליט - שכולל גם חופש תנועה. כלומר לא ניתן לכלא אותו.

כליאה ממושכת, כליאה ללא בדיקה בזמן סביר ובתום לב - הן הפרות של אמנות שישראל לא רק שחתומה עליהן אלא גם השתתפה באופן פעיל בגיבושן.

ה-"הבעייה" היא שהפליטים אינם יהודים לבנים אלא מוסלמים שחורים...
זה לא כ"כ מסתדר עם האגנדה הגזענית בארץ - שנפגעים ממנה גם אתיופים.

76 זה נורא! זה קרה וקורה רק בגלל הטמטום של הממשלה ובגלל העובדה שראש הממשלה המגלומן לא דאג בזמן לסגירת הגבול. עכשיו אנחנו נאלצים לשלם מוסרית את הזחיחות והמשיחיות שלו.  (לת) קורא א.
  • 07:50
  • 07.07.12

77 הארץ כבר אינו עיתון במובן הרגיל, אלא שופר תעמולה של השקפה חברתית מסוימת אחת. כל ידיעה שמתפרסמת אינה אוביקטיבית אלא צבועה בהשקפתו של בעליה, וכולן באותה השקפה. אי לכך עיתונאי הארץ אינם יכולים לצפות שמה שהם כותבים ייחשב כדיווח אוביקטיבי. זה חבל, אבל זו המציאות מזה שנים.  (לת) טוביה
  • 07:55
  • 07.07.12

78 מרגש ו ומזעזע ומדויק  (לת) דני
  • 08:09
  • 07.07.12

79 פשוט מגוחח.כמה קל להיות כתב של "העיתון לאנשים שחושבים...שהם אירופאים".כל מה שצריך זה מעט אנטישמיות,קורטוב של צביעות והרבה רגשי נחיתות  (לת) גלילאו
  • 08:22
  • 07.07.12

80 אלון עידן הופך להיות מאוס וטרחני מיום ליום  (לת) ניתאי
  • 08:29
  • 07.07.12

81 דמגוגיה בגרוש תומר
  • 08:31
  • 07.07.12

כל מחנה למשתכנים ארעיים (חיילים, פליטים, מהגרים, ואפילו מחנה חץ-וקשת או "תגלית") נראה אותו הדבר. מה שחשוב הוא המניע והמטרות. אם אתה באמת מאמין שמטרת המחנה האמור זהה למטרות הידועים לשמצה, כדאי שתתרכז בנקודה זו ולא בהפעלה גסה של הדמיון האסוציאטיבי של קוראיך.

82 לא יעל
  • 08:38
  • 07.07.12

לא ניתן להתעלם מהבעיה האמיתית שקיימת. פלשו אלפים למדינתנו. הם לא מיועדים להשמדה וההשוואה פשוט פוצעת את הנפש

83 "הארץ", עברתם את הגבול. מתון
  • 08:45
  • 07.07.12

כל חברי המערכת מוזמנים לארח בביתם את השב"חים הללו עד למועד הטיסה שלהם הביתה, וגם להפקיד ערבות אישית להתייצבותם בשדה התעופה.

84 מה החלופה? חכם גדול. שי
  • 08:48
  • 07.07.12

החלופה היא או לירות בהם בגדר או לתת לכולם מיד אזרחות, שתי חלופות שהן הזויות באותה המידה.

85 אם זה נראה כמו דמגוגיה ומרגיש כמו דמגוגיה אז מה זה יריב
  • 08:54
  • 07.07.12

ישראל מחוייבת לדין הבינלאומי אבל איננה מעוניינת להיות מוצפת פליטים - על זה יש רוב גדול, גם אם הכותב אינו נמנה עליו - אז הדרך שנמצאה היא לעמוד בדרישות החוק באופן מינימלי. לא נעים אבל פשרה סבירה. מדובר במחנה זמני שיהיה מספיק לא נעים שהמסתננים יעדיפו לחזור למולדתם. אם האוהלים היו מסודרים בזוויות 45 מעלות זה היה הבדל משמעותי?

86 דמגוגיה זולה. בכל העולם מסתננים נמצאים במתקני שהייה. ליבי
  • 08:54
  • 07.07.12

אולי נשלח כמה מסתננים לביתו של כותב המאמר ולחבריו . די לתעמולה זולה ודמגוגית.

87 הקשר המזעזע בין הכתבה לבין קאנט פרופ' אליהו בן-חנן
  • 09:23
  • 07.07.12

דיאגנוזה: אלון עידן תקוע 250 שנה אחורנית, סובל מתסמין שנאה עצמית ולקוי בהבנת המציאות. הנה הנימוקים של הפסיכיאטר שקרא את הכתבה:
הפילוסוף הגרמני קאנט היה מראשי תנועת הנאורות המודרנית. אקסיומה בסיסית של תנועת ההשכלה הייתה שאנו חיים בעולם ראציונלי. ה"תרבות" (Bildung ) היא המחליפה הראויה לדת (שהיא ילדותית ובלתי רציונלית). פסיכואנליזה היא תחליף מצויין לשיחה עם רב (או כומר מוודה) כי היא נעשית בין שני בני אדם רציונלים... ואם אנחנו חיים בחברה רציונלית, אזי הגיוני להשתמש בכלים הנדסיים כדי לשפר אותה - זהו הבסיס להתקדמות (פרוגרסיה בלע"ז). מכאן צמח הרעיון הציוני למשל. אותה פילוסופיה של קאנט גם הולידה את הרעיון המרכסיסטי. היו מי שקיבלו פילוסופיה זו (ועדיין מקבלים) כתיאוריה מדעית מוכחת. הכשלון של המרכסיזם, (בגלל היותו מנוגד לטבע האדם) וכעת דעיכת הציונות (בגלל סמולנים מאוכזבים) לא מפריעה ל"נאורים" של זמננו לקבל את הנחות העבודה הבלתי מבוססות של קאנט כאמת צרופה. כלומר, ה"נאורים" מתנהגים ככת דתית לכל דבר, דת שנוצרה על ידי בן-אנוש לפני 200 ומשהו שנה.
אגב, האוניברסיטה הפרוסית בה למד קאנט קיבלה 3-4 יהודים כל שנה. אבל הם לא הורשו לקבל את התואר אלא אם התנצרו. אלון עידן, גם בלי ללמוד שם נראה לי שאתה בדרכך לתואר הנכסף...
קאנט עצמו היה אנטישמי. אז מה ניתן לצפות מתלמיד שלו, שכפי הנראה אפילו לא מכיר היכן מתי וכיצד נוצרו הערכים שהוא מאמין בהם בכל "שיכלו".
ואנוכי, שמביא את תגובת הפסיכיאטר שרצה בעילום שמו, לא מתפלא כלל שעיתון אוטו-אנטישמי ואנטי-ציוני, בבעלות חלקית של גרמני, הוא שנותן במה ל"הגיגים" כאלה.

  •   יפה כתבת !!  (לת) קורא
    • 10:04
    • 07.07.12

  •   ועכשיו כשגמרת להשמיץ את הכותב. אתה מוכן אולי להתייחס לתוכן הדברים ? New York
    • 10:59
    • 07.07.12

    כתבת מגילה שכל כולה טיעון לגופו של אדם, או יותר מדויק לגופו של קאנט לתנועת ההשכלה, למרכסיזם, אנטישמיות לאוניברסיטה הפרוסית, לעיתון הארץ ולבעליו ולמי לא - שום טעון ענייני לגופו של עניין לא כתבת.

    בתור פרופ. אפשר לצפות ממך לתגובה יותר עניינית האין זאת ?


  •   תהיות וסייגים לגבי הביקורת על קאנט חצי-קאנטיאני
    • 11:12
    • 07.07.12

    בתור קאנטיאני (בערך) גאה, אני לא לגמרי מבין על מה המהומה. אלון עידן, בעיני, הוא הדבר הרחוק ביותר שניתן לדמות מן האידיאליים של קאנט, וכראייה הוא משתמש בשקר (השוואה בין מחנות מעצר בדרום הארץ ובין מחנות ריכוז נאציים) להשגת התכליות שנראות לו ראויות. אגב, ההשוואה הזו מעידה גם, בעיני, על כך שאלון עידן לא מכבד את קוראיו כבני אדם תבוניים. אילו היה מכבד להם היה בוחר להסביר להם את הפסול שהוא רואה במעשה של הקמת מחנות המעצר מבלי לפרוט להם על הרגשות ולטמטם אותם בהשוואות לא מבוססות (גם הוא עצמו מודה, בחצי פה, כי ההשוואות לא מבוססות על כלום מלבד מראית עין).

    מלבד זאת באופן כללי אני קצת מבולבל מהביקורת שלעיל. אני לא מבין אילו הנחות עבודה של קאנט הכותב מבקש לדחות? האם האפשרות "להנדס" חברה טובה יותר? זה נשמע לי יותר תועלתני מקאנטיאני, אצל קאנט הקדמה נובעת מתוך דיאלוג, והמוסריות נוצרת מתוך הבחירה של אנשים לבצע שיפוטים ולפעול בהתאם אליהם (בחירה שמקורה בסגולה הטובה). קאנט ביסוד הפסיכואנליזה והמרכסיזם? אמנם שני הזרמים שאבו מקאנט הרבה מאוד, אבל בה בעת הם גם דחו חלקים מרכזיים של תורתו. קשה לראות בתורות האלו התגלמויות של הרעיונות של קאנט.

    קאנט אנטישמי? לא ידעתי. שווה בירור, האם יש לך במקרה הפניות? בכל אופן, הרבה אישים מבריקים בהיסטוריה כשלו מבחינה מוסרית כבני אדם פרטיים. הדבר אמנם צריך לעורר שאלות לגבי המניעים שלהם בכתיבת התורות שלהם, אבל לא מהווה, בפני עצמו, טיעון נגד התורות הללו.

88 זה נראה כמו ברווז עושה גע גע כמו ברווז = זהו מחנה ריכוז  (לת) יורם טלמון
  • 09:30
  • 07.07.12

89 אם האוהלים היו מוקמים באפריקה ודואגים להם במזון ובמלבוש גם אז הייתה אומר שזה מחנה ריכוז? לכותב חילול זכר השואה
  • 09:40
  • 07.07.12

גם חיילנו דרים באהלים בחום המדבר ובצפון בקור אז שאל נעליך מרגליך כאשר אתה בא לכתוב על מדינת ישראל והתנהגותה.

90 הלקאה עצמית זו תכונה יהודית עתיקת יומין... זה בסדר, לא צריך להתרגש..  (לת) ד"ר
  • 09:43
  • 07.07.12

91 צמרמורת. המדינה שהזניחה את המסתננים ואת תושבי דרום אייל
  • 09:47
  • 07.07.12

תל אביב מנצלת את הכעס של תושביה (שאמור להיות מופנה כלפי הממשלה. שלא תטעו) על מנת לבצע את הפתרון הקל. זה שלא דורש הרבה כסף ובטח שלא הרבה מחשבה

92 עידן פיספסת, באחת השורות שכחת לכתוב מחנה ריכוז, ייתכן והמסר הדמגוגי שלך אחד
  • 09:53
  • 07.07.12

לא יועבר

93 ואז אלון עידן חזר ברכב הביתה. כן כן, רכב- כמו שנס. יויו
  • 09:54
  • 07.07.12

ואכל ארוחת ערב, בדיוק כמו שהיה אוכל היטלר. אמנם עם ירקות ולא עם בייקון, אבל מה שחשוב זה העיקר, והוא שאלון מתנהג כמו נאצי. מה עוד הוא עשה בדיוק כמו נאצי? אכל, נשם, שתה ושיחק עם ילדיו. מזעזע.

94 שיא החצפה ועזות מצח להשתמש במושג מחנה ריכוז  (לת) אבי
  • 10:03
  • 07.07.12

95 אם היה מדובר בנשים שבדיות כחולות עיניים וגברים דומים היחס היה דומה?  (לת) בוזגלו
  • 10:14
  • 07.07.12

96 לא מחנה ריכוז, אבל גם לא עם סגולה ולא אור לגויים. סתם עוד עם רגיל (עם כדורגל מגעיל)  (לת) ישי
  • 10:14
  • 07.07.12

97 מחנה צהלי? אולי מחנה של תנועת נוער? יש שם גם ילדים?  (לת) ע
  • 10:16
  • 07.07.12

98 זה בדיוק זה, אהלים כהים קולטי חום נהפכים לתנורים חסרי אויר ביום קיץ. בכלל כשרוצים לעשות דברים בחופזה בלי הגיון נהר וגרוע אז יש כתובת והיא משרד הבטחון וזה כבולמסן שאינו יודע שובע בולע הכל, בין השאר כי השר שלו רוצה לשרוד בכסאו בכל מחיר.  (לת) האונשיות אינה בולטת כאן
  • 10:18
  • 07.07.12

99 ואתה רק נראה כמו דמגוג ?  (לת) פעם הצבעתי מרץ ואני מתבייש
  • 10:20
  • 07.07.12

100 רמיזה מאוסה RG
  • 10:24
  • 07.07.12

שונאי ישראל עושים זאת תמיד. משוים אותנו לנאצים אם כדי להפוך אותנו למפלצות ואם כדי להקטין מאחריות הגרמנים במובן של ׳גם היהודים עושים זאת׳. מה שמעציב אותי שעיתונאי לא ניאו נאצי, לא ערבי או איראני, אלא בישראל ובעיתון ישראלי מייצג גישה אנטישמית זו. כן, אנטישמית.

101 עכשיו הכל ברור: זאת הסיבה שבגללה שולחים את בני הנוער לאושוויץ. ללמוד איך מקימים ביעילות מחנה ריכוז. לזה ייקרה תבונה יהודית  (לת) נולדתי, למדתי שירתתי כאן. אבל את התיסכול והבושה אני מעדיף לחוות מרחוק
  • 10:27
  • 07.07.12

102 השמאל לוקה בשנאה עצמית עזה ורוצה להדביק את כולנו במחלה. אנטי שמאל
  • 10:27
  • 07.07.12

מה יהיה הסוף?

103 זה מחנה רכוז - לא מחנה השמדה  (לת) אור
  • 10:29
  • 07.07.12

104 הייתי מתמקדת תושבת
  • 10:29
  • 07.07.12

זה לא מחנה ריכוז, זהו מתקן כליאה. בנוי כדי שלא ניתן יהיה לברוח ממנו וגם בוודאי לא יהיה ממש נוח לגור שם. מה שמטריד אותי הוא השימוש במינוח "תכנון" ביחס למקום שהוקם מעכשיו לעכשיו כפתרון בזק למהומות בדרום תל אביב, ללא תכנון וללא תשתיות. שנים אחרי שהשוהים יעזבו יורגש באזור נזקי השפכים (באין תשתית ביוב הולמת במקום), נחל ניצנה שיזדהם, חקלאים מקומיים שינזקו באין אספקת מים. הכתבנ משכה תשומת לב באופן פרובוקטיבי - עכשיו בואו נדבר על הבעיות האמיתיות - הפגיעה בפתחת ניצנה אזור ספר בעל מיעוט תושבים, שמדינת ישראל רוצה וצריכה שיגורו שם ועם זאת לא לוקחת אותם בחשבון!

105 הצבע זהה כי המסתננים מהיבשת השחורה , כרגע אין לנו מסתננים מארופה או ארצות ערב רן
  • 10:31
  • 07.07.12

אבל אם כבר דמגוגיה אז למה לא

106 לא הבנתי למה יש מגיבים שטרחו להגיב לשוטה תגובה אינטליגנטית ובהירה  (לת) זו כתיבה אינפנטילית ומביכה
  • 10:31
  • 07.07.12

107 מסכימה  (לת) דריה
  • 10:33
  • 07.07.12

108 כרגיל עצוב לראות את התגובות ללא שם
  • 10:34
  • 07.07.12

התגובות של האנשים מתייחסות לרובד השטחי של המאמר. נכון, הוא משווה את מחנה הפליטים למחנה ריכוז. פגע לנו בעצב השואה, איי. העיקר זה שהוא מראה לנו שיש בעייתיות בהקמה של עיר המהגרים הזו. יכול להיות שאין חלופה אחרת שהיא טובה יותר, נכון. זה לא אומר שלא צריך לחשוב בביקורתיות גם על האופציה הטובה-ביותר-לכאורה שנמצאה.
לכתוב "נראה איך תקבלו את הפליטים אצלכם בבית" זו לא פחות דמגוגיה מהעלאת אסוציאציות של מחנה ריכוז.
לדעתי, אם היינו רואים את זה במדינה אחרת, היינו משווים את זה מייד למחנה ריכוז וחושבים שזה לא בסדר. אבל אנחנו חייבים לצדק את עצמנו. (מה הפסיכיטאר של פרופ' אליהו בן חנן אומר על המנגנון הזה..?)

109 אם הייתם רואים חרדים במתקן הזה לא היה אכפת לכם נכון צבועים? צבועים
  • 10:36
  • 07.07.12

לא נמאס לכם למכור לנו את יפות הנפש הזו? לא קונים אותה, אתם מכוערי נפש. מי שאינו מאמין בזכותו של העם היהודי לחיות בבטחון ובשקט בביתו הלאומי, לא ניתן להתייחס ברצינות לדבריו כאשר טוען לטרגדיה הנוראה של העם היהודי בשואה. השמאל, פעם אחר פעם , עושה שימוש ציני במוטיבים מהשואה שבינם לבין המציאות אין דבר וחצי דבר. עזבו אותנו בשקט. לאנשים האלה אין כאן מקום, ואנו לא נסכים בשום אופן להפוך לאפריקה. תפנימו ותרגעו.

110 אפשר לגוון עם חרדים, סכנתם למדינה אינה פחותה משל הסודנים.  (לת) .
  • 10:39
  • 07.07.12

111 באיזה איזה עוד דרך אפשר לבצע גירוש של עשרות אלפי מהגרים לא חוקיים? אולי בבתי המלון של אילת? או בדירות פרטיות בתל אביב? שיגידו תודה שלא מגרשים אותה ברגל כמו שהם באו  (לת) aaa
  • 10:47
  • 07.07.12

112 איזה שטויות! ואת תאי הגזים מצאתם? מסתבר שכל דבר שיקדם את האג'נדה האנטי-יהודית שלכם לגיטימי, ובכלל זה סילופי עובדות ואסוסייציות מופרחות. תתביישו לכם.  (לת) דני, ת"א
  • 10:51
  • 07.07.12

113 מאמר נוטף דמגוגיה וצדקנות צבועה מבית המדרש האידאולוגי של השמאל הקיצוני, אשר נועד להכשיר את הלבבות להצפתה של ישראל במיליוני פולשים מוסלמים מסוכנים מאפריקה. ההרגל הנואל לנופף בזכר השואה באופן שמוזיל ומבזה אותו בכל הזדמנות, הוא אחת הסיבות שהציבור נגעל מהשמאל הקיצוני ודוחק אותו אל השוליים. לצעוק "שואה" בכל פעם שנבנה בית ליהודים בירושלים, בכל פעם שמחוסל טרוריסט, בכל פעם שפעיל אנטישמי אינו מורשה להיכנס לישראל וגם כיום, כאשר המדינה נזכרה באיחור לעצור את פלישת האפריקאים לשטחה- לא הופך אותך לצודק ומוסרי, אלא לדמגוג זול ונקלה. איתי
  • 11:02
  • 07.07.12

אם יחס המדינה לפולשים מאפריקה אינו מוצא חן בעיניהם הם רשאים לחצות בחזרה את הגבול למצרים ולשוב לארצותיהם- וגם לקחת עימם את אירגוני הסיוע ומקהלת הצדקנים של השמאל הקיצוני.

114 תתבגרו נפ
  • 11:09
  • 07.07.12

מתי כבר יבינו כל המגיבים שההשוואה פצעה את נפשם שלמרות שכעם עברנו דבר נורא כשאנחנו הושמנו במחנות ריכוז זה לא משנה את העובדה שאנחנו עושים דברים זהים כבר שנים.... מתי יתעורר צבא הקורבנות ויפסיק לחשוב שהוא הכי מסכן בעולם? כי אם יפקח את עינייו יוכל להבחין שהתנהגותו אולי לא דומה להתנהגות גרמניה הנאצית אך יחד עם זאת מאוד לא שונה מדרום אפריקה בתקופת האפרטהייד. מה מה בכלל הדיון??? מרכזים אנשים בתוך מחנה - זה מחנה ריכוז!!!! תתעוררו כבשים!!!

115 כדי לצמצם את מימדי האסוציאציה אני מציעה שתיקח עשרה מהם ותשכן אותם כשכנים בשכונתך שהיא ללא ספק שכונה מסודרת עם תשתית מתאימה  (לת) דמגוג בגרוש
  • 11:10
  • 07.07.12

116 אולי תפסיקו להשוות את המסתננים האפריקאים ליהודי אירופה!!! רונן
  • 11:16
  • 07.07.12

המסתננים מאפריקה הממלאים את רחובות ישראל הם עבריינים. בעצם כניסתם לישראל. כניסה תוך הסתננות בין המאבטחים בגבול מצרים.
כל עיר אוהלים שישראל תבנה לשכן את העבריינים הללו תהיה אלף מונים טובה יותר מהתנאים הבם הם חיים באפריקה.
רק סיבה זו גורמת להם להגר לישראל. ורק סיבה זו מחייבת את ישראל לשלוח אותם למקום מהם הגיעו.
צריך להתעלם מאמנות בינלאומיות שנחתמו בעידן אחר.
אין לאפשר למהגרים אלו את הזכות לחיות בישראל גם לו לכאלו שחיים פה כבר זמן.
כל מהגר שנכנס שלא באמצעות דרכון וויזה צריך להיות מגורש ללא משפט.

117 מאוד פשוט ליאו
  • 11:20
  • 07.07.12

מרכזים את כל הפליטים למחנה אחד. זה מחנה ריכוז.

118 אז מה עכשיו יריבו משרד הבטחון וארגוני הסיוע מי ראשון? למי מגיע קודם? הסיוע ינדוד למקום בו נמצא הכסף! יעבירו את התקציבים ליבשת אפריקה וכל "אמא תרזה בתשלום" תעבור לשם  (לת) לא כועסת
  • 13:50
  • 07.07.12

119 ושוב הצביעות מנגנת ורד
  • 16:40
  • 07.07.12

ראינו בסרטון את "הרחמנים" ו"הנאורים" איך הגיבו למראה,שומו שמיים,את הזרים בברכת השחייה שלהם בת"א שהימניים הכניסו בשביל ההוכחה שאתם צבועים.פתאום כולם יצאו מהברכה כאילו נכנסו לשם נגיפים.אתם נאורים כל עוד הזרים לא גרים בשכנותכם.צבוע מלוקק,נמאסתם!!

120 זה רק נראה כמו עיתון  (לת) ג. גבלס
  • 17:08
  • 07.07.12

121 עדיף שיהיו פחות עמודים בעיתון מאשר לתת לכתבים זוטרים במה לקידום אישי על פני גופות משפחתי  (לת) קורא ותיק של העיתון
  • 05:16
  • 08.07.12

122 כתב יקר אתה מוזמן ליד ושם ולגלות וללמוד מה זה מחנה ריכוז דיי להשוואות הללו  (לת) מרדכי
  • 15:22
  • 08.07.12

123 חזק  (לת) יעל
  • 22:26
  • 08.07.12

124 הם כלואים שם משום שהתגנבו לתוך מדינת ישראל  (לת) אסתר
  • 17:53
  • 12.07.12

125 מחנה ריכוז ראובני
  • 09:04
  • 06.08.12

כי הוא נועד לרכז אנשים ולשלול את החופש שלהם לנוע. אף אחד לא ידע מה קורה שם, מה יקרה אם הם יפגינו, יפזרו אותם בכח לאהלים שלהם או יקחו אותם למרפאה לחינוך מחדש.
מי שלא רואה פשוט עוור.

126 אז למה יש גדרות תיל בין אוהל לאוהל????? LEOR
  • 18:41
  • 12.08.12

אז למה יש גדרות תיל בין אוהל לאוהל?????

לי בהחלט לא היו גדרות בתוך הבסיס שהיה לי כבית רחוק מהבית

127 בצד שמאל זה הארובות  (לת) ששון
  • 11:04
  • 23.11.12

128 זה רק נראה כמו עיתונאי.  (לת) א.מ.
  • 11:05
  • 23.11.12

129 ככה היה נראה הבסיס שלי בטירונות אלף
  • 11:44
  • 23.11.12

די כבר עם הגועל נפש הזה. אנחנו פשוט עם דפוק.

130 כן כותב חכם, מה אתה מציע לעשות במקום?? איתי
  • 11:46
  • 23.11.12

אתה באמת חושב שיהיה טוב לנו, למדינה שלנו, ולהם(!) להכנס ולהתגורר בארץ??
כמה אורך נשימה כלכלי יש למדינה כמו שלנו?? בנוסף גם המדינה שלנו חסרת אורך נשימה חברתי כרגע, עד כמה שאני עצוב להודות בזה, אבל לך זה בטח עושה טוב. תוציא מרמור על דברים קצת יותר חכמים בתור "חובתך העיתונאית".

131 ממש אותו דבר. מגדלי שמירה עם פרוזקטורים והנחיה לירות באש חיה במי שמתקרב לגדר. גדר חשמלית אבי
  • 11:50
  • 23.11.12

5000 וולט שהורגת מי שנוגע בה.
מקלחות עם גז רעיל.
כבשנים לשריפת גופות...
כביש ישיר לרכבים מהכניסה לחדרי הגז..
ממש אותו הדבר.

132 הפעם יצאת דביל  (לת) בד"כ אוהב אותך
  • 12:01
  • 23.11.12

133 מה מחנה ריכוז? בושה! לכתב הלוואי ככה היה נראה אושוויץ!!!!!  (לת) אלינור
  • 12:05
  • 23.11.12

134 גם המאהל בבקו''ם נראה ככה כאשר התגייסתי לפני יותר מארבעים שנה. מאהל צה''לי תקני
  • 12:35
  • 23.11.12

בושה וחרפה אפילו להזכיר מחנה ריכוז. עתונאי קטן.

פרוייקטים מיוחדים