הישראלים בארה"ב מתרחקים מישראל

זהותם של ישראלים חילונים שהיגרו לארה"ב נשחקת במהירות. מחקר חדש מראה כי ישנו פער מתרחב והולך בין העולם היהודי למדינת היהודים

הם חיים שנים ארוכות בניו יורק, בלוס אנג'לס או בסן פרנסיסקו, עובדים או מנהלים עסקים באנגלית וילדיהם מתחנכים בבתי ספר אמריקאיים. אבל רבים מהם מתקשים לוותר על קריאת עיתון ישראלי, על צפייה בתחנת טלוויזיה שמשדרת תוכניות ישראליות או על האזנה לגלגלצ באינטרנט.

גם אם לא תיכננו זאת, רוב הישראלים שחיים בארה"ב מתקשים ליצור קשרים חברתיים עם אמריקאים, ואפילו עם יהודים אמריקאים. לא מעטים מהם - גם אם בקיבוץ או בתל אביב ראו בעצמם חילונים גמורים - מוצאים את מקומם דווקא בבית הכנסת.

"אחת האנומליות של הציונות היא היווצרות קהילה יהודית-ישראלית גדולה, שעוינת את מוסדות הדת ומנותקת מהם, אבל חשה מחויבות עמוקה ליהדות ולישראליות", אומר גידי גרינשטיין, נשיא מכון ראות. "בחו"ל, בית הכנסת הוא לא רק מקום תפילה, אלא גם מרכז קהילתי ומקום התכנסות".

הקהילות בבתי הכנסת מסייעות למהגרים הישראלים לשמור על זהותם. רבים מהם מאמינים שזהותם הישראלית חזקה מאוד ושישמרו עליה גם אחרי שנים ארוכות של חיים בחו"ל. אבל מחקר חדש שעשה צוות במכון ראות - ארגון שהקים גרינשטיין, המתמקד בחשיבה אסטרטגית בנוגע לישראל, לציונות ולקשר שבין יהודים בעולם לישראל - מצא ש"הזהות הישראלית בקרב מי שאינם אורתודוקסים פריכה ונשחקת במהרה. במיוחד במשפחות ששולחות את ילדיהן לבתי ספר לא יהודיים ולא מקפידות על חגים יהודיים, על ציון השבת או על חברות בקהילה של בית הכנסת". לדברי גרינשטיין, "פעמים רבות הסימפתיה של הילד לישראל הופכת לניכור. אבל לא מעט הורים מזדעקים רק כאשר הילדים מביאים בני זוג לא יהודים".

מצעד ההצדעה לישראל בניו יורק. הזהות הישראלית מדוללת
מצעד ההצדעה לישראל בניו יורק. הזהות הישראלית מדוללת . צילום: גטי אימג'ס

גרינשטיין, בן 41, מסיים בימים אלה שבתון בארה"ב. הוא נולד בחולון וחי בתל אביב עם אשתו וחמשת ילדיו. בשנים 1999-2001 היה מזכיר צוות המשא ומתן על הסכם הקבע בלשכתו של ראש הממשלה אהוד ברק. הוא בעל תואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד.

לדבריו, "ישראל נמצאת בתהליך של איבוד רבבות ישראלים החיים בחו"ל, אולי מאות אלפים. רבים מילדיהם של הישראלים החילונים בארה"ב מתרחקים מישראל, מהיהדות ומהעבריות, ומתחתנים בנישואי תערובת. בקרב הדור השלישי, נכדיהם של הישראלים שהיגרו לארה"ב בשנות ה-50, יש התבוללות נרחבת".

על המזוודות

המחקר הוא חלק מעבודה רחבה יותר של מכון ראות, העוסקת בביטחון הלאומי של ישראל בעתיד. חלק מהמחקר התייחס לקשר בין יהודי העולם לישראל. הממצאים מצביעים על פער הולך ומתרחב בין העולם היהודי למדינת היהודים. הוא עסק גם ביחסה של ישראל למה שאנשי מכון ראות מכנים הגולה הישראלית בארה"ב.

את המחקר עשו שלושה מאנשי הצוות של מכון ראות, בראשותה של נטעלי אופיר-פלינט. "לא ערכנו סטטיסטיקה", אומרת אופיר-פלינט, "אבל ריאיינו עשרות אנשים בקהילות שונות בארה"ב ושוחחנו עם אנשים בישראל שמכירים את הנושא. לא התמקדנו באנשים שבאו לעשות קצת כסף ולחוות את ארה"ב, אלא בישראלים שהיגרו ואין להם כוונה ממשית לחזור לישראל".

למרות ההימנעות מניתוח סטטיסטי, אי אפשר לעסוק בישראלים החיים בארה"ב בלי נתונים. מספרם, למשל, שנוי במחלוקת זה שנים. "המספרים שנזרקו נעים בין 400 אלף ל-800 אלף", אומר גרינשטיין. "הטווח רחב והשאלה היא איך מגדירים ‘מיהו ישראלי'".

האם ישראלי הוא בעל דרכון ישראלי, אדם שנולד בישראל אבל חי בארה"ב, אדם שנולד בארה"ב אבל מרגיש ישראלי, דובר עברית, בוגר צה"ל, בעל רכוש בישראל? האם גם ילדיו או נכדיו של אדם העונה על אחת ההגדרות האלה יכולים להיחשב ישראלים? אחת הבעיות המרכזיות של הישראליות בגולה היא ההכחשה של הוויית ההגירה. "רבים מעמידים פנים, במשך שנים, שהם שוהים מחוץ לישראל לתקופה קצרה. מבחינה תודעתית, ולעתים גם מעשית, הם חיים ‘על המזוודות'", מוסיף גרינשטיין. "בדרך כלל אחרי שמונה עד 12 שנים בחו"ל, העמדת הפנים נגמרת ויש הפנמה של ההגירה לארץ חדשה, מתוך אימוץ זהות לאומית נוספת, כמו אמריקאים-ישראלים או ישראלים-אמריקאים. רק מיעוט מהקבוצה הזאת חוזר לישראל".

גרינשטיין מוסיף כי סיכוייו של ישראלי אורתודוקסי לשמור על הזהות הישראלית של משפחתו ולהיקלט בקהילה היהודית בחו"ל גדולים הרבה יותר. "האנשים האלה נספגים ברשת הקהילות האורתודוקסית. הישראלים החילונים חסרים כלים להתחבר לקהילה היהודית והם נותרים תלושים".

למה הישראלים החילונים לא מצליחים להיקלט בקהילה היהודית?

"הגישה של הקהילה היהודית הממוסדת כלפי הישראלים היא, במקרים רבים, שילוב של בורות, התנשאות, כעס וטינה. קיימים פערים תרבותיים משמעותיים. בשביל האמריקאים, לדוגמה, תשלום דמי חבר לבית הכנסת הוא עניין מובן מאליו. ישראלים לא רגילים שהם צריכים לשלם על מקום לתפילה. יש גם כעס על כך שהישראלים ממהרים ליהנות משירותים קהילתיים, אבל לא מרבים לתרום לקהילה מכספם ומזמנם".

בית הכנסת סוהו בניו יורק
בית הכנסת סוהו בניו יורק. צילום: דן קינן

הישראלים, כמי שמגיעים מתרבות של מעשיות, תכל'ס, מתקשים להבין את חשיבותם של תהליכי הידברות פנימית לשימור הלכידות של הקהילה היהודית, מוסיף גרינשטיין. "הם מפגינים קוצר רוח כלפי תהליכים של קבלת החלטות ונוטים לזלזל במוסדות הקהילתיים. רובם אינם מסוגלים לשאת בעלות החינוך היהודי, שיכולה להגיע ל-30 אלף דולר בשנה לילד. אם הישראלים לא מאמצים את תבניות ההתנהגות המקובלות בארה"ב, כמו תרומה כספית לבית הכנסת או לארגון צדקה, הדלת לארגונים ולמוסדות הקהילה היהודית נותרת מוגפת בפניהם".

איום וסיכוי

וממשלת ישראל? איפה היא עומדת?

"לממשלה אין חזון ואין אסטרטגיה בקשר לגולה הישראלית. מעט מאוד משאבים מושקעים בכיוון של הקהילה הזאת, וגם הסוכנות היהודית עושה צעדי גישוש ראשונים בכיוונה. היום, עיקר השיח הוא בשאלה האם יש לישראלים החיים שנים רבות בחו"ל זכות להצביע בבחירות לכנסת. נקודות נוספות שבהן יש מגע עם הישראלים בחו"ל הן הניסיון להחזיר אותם לארץ, בין השאר באמצעות הסדרי מס מפתים, והמאמצים לגייס את ילדיהם לצה"ל. אבל אלה ממדים צרים מאוד של הקשר בין ישראל לגולה הישראלית.

"אנחנו באים לממשלה ואומרים שיש כאן איום והזדמנות. האיום הוא אובדן אפשרי של מאות אלפי ישראלים, חלקם משכילים ואוהבי ישראל, שאם לא נחבק אותם, הם יתפוגגו במרחב הלא יהודי. ההזדמנות טמונה בכך שרוב האוכלוסייה הזאת רוצה להישאר חלק מהישראליות ולתרום למדינה ולחברה הישראליות, גם אם מרחוק".

גרינשטיין מדגיש כי ישראלים ויהודים יכולים לעמוד היום בקשר משמעותי עם ישראל בלי לגור בה, באמצעות השקעות, ביקורים, קניית נכסים, רכישת אמנות ישראלית ועוד. כפי שישראלים רבים שמרכז חייהם בישראל לומדים, עובדים ומחזיקים ברכוש בחו"ל לתקופות משמעותיות, כך גם יהודים, וגם ישראלים שהיגרו, יכולים לשמר את מרכז חייהם בישראל. "יש כאן הזדמנות ליצור קהילה שהיא למעשה גשר בין ישראל לבין העולם היהודי. כדי ליצור את הגשר הזה צריך ליצור זהות ושיח על מה שאנחנו, ב'ראות', מכנים הטיפוס החדש של הישראלי בגולה: אדם שמשלב בזהותו את הישראליות, היהודיות והאמריקאיות. אדם כזה מבין את משמעות ההגירה, את הצורך ליצור זהות משולבת אמריקאית-ישראלית, לו ולילדיו, ושעתידה של זהות זו חייב להיות בחיק הקהילה היהודית המקומית בגולה. זה אומר להיות חבר בבית הכנסת ולהשתלב בארגון יהודי, לציין את השבת ולחגוג חגים יהודיים. הטיפוס החדש מודע לכך שילדיו חוזרים להיות יהודים בגולה".

האם יש סימנים כלשהם לאופטימיות?

"בהחלט כן. עד לשנים האחרונות, המנהיגות המקומית בארה"ב לא ראתה את ייעודה בשירות הקהילה הישראלית. אבל הפדרציה בטורונטו בקנדה הבינה את הפוטנציאל של הקשר עם הקהילה הישראלית והתחילה לנסות לשלב אותה במוסדותיו. בפאלו אלטו בקליפורניה קמה מנהיגות ישראלית, שקיבלה עליה אחריות במוסדות קהילתיים מקומיים. בלוס אנג'לס, שבה אני נמצא בימים אלה, קם גוף שמכונה מועצת המנהיגות הישראלית. זאת קבוצה של אנשי עסקים ומנהיגים ישראלים, שמנסה לשנות את התודעה של הקהילה הישראלית המקומית. אפשר למצוא קבוצות דומות גם בניו יורק, בבוסטון ובמיאמי.

"האתגר המרכזי שעמו מתמודדת מנהיגות ישראלית בארצות הברית הוא בנייה של הקהילה באופן שיבטיח שהדילול הבלתי נמנע של הזהות הישראלית יתרחש בד בבד עם בניית זהות יהודית חזקה. המנהיגות הישראלית באמריקה מגבשת לעצמה דרך. מדובר באנשים מחויבים ותורמים, שהם חלוצים בתחומם. חלקם רואים בשליחותם מעין שירות מילואים".

בניו יורק יש ארגון מאוד פעיל בשם "דור חדש", המשלב ישראלים ויהודים אמריקאים.

"'דור חדש' מארגן אירועים, קונצרטים ופרויקטים רבים, ומצליח להביא אליהם קהל גדול. זה חשוב מאוד, אבל ההיסטוריה היהודית מלמדת אותנו שכדי לבנות קהילה צריך לבנות מוסדות. כלומר, כדי לבנות קהילה ישראלית חזקה מחוץ לישראל חייבים לבנות מוסדות מתאימים או להשתלב במוסדות קיימים - בתי כנסת, תנועות נוער, בתי ספר, בתי אבות - ולהשפיע עליהם".

אני מבין שכיום מתירים גם לילדים של ישראלים להשתתף בפרויקט תגלית.

"כשעוצב פרויקט תגלית, לא האמנו שישראלים מהגרים יתעניינו בביקור בישראל במסגרת הזאת. בשנים האחרונות מתברר שהדור השני של הישראלים מפיק תועלת עצומה מתגלית. על פי רוב, בביקורים קודמים שלהם בישראל הם היו אצל קרובי משפחה. זה דווקא יצר אצלם ניכור בין מה שהם ראו כחיים הנוחים שלהם בארה"ב לחיים בישראל, שנתפשה כפרובינציאלית ומחוספסת. חלקם ביקרו בישראל פעמים רבות, אבל הם בכלל לא מכירים את ההיסטוריה שלה, את נופיה ומורכבותה. באמצעות פרויקט תגלית הם מכירים את ישראל לעומק, בחברת בני גילם מהגולה ומישראל, וחווים התאהבות מחודשת".

אולי הישראלים האלה הם הפוטנציאל הטוב ביותר לעלייה לארץ?

"הסיכוי שישראלים אלה יתנכרו לארצות הברית וישובו לישראל אינו גבוה. אבל הסיכוי שהם יחיו חיים שמשלבים בין ישראל לגולה, ובין ישראליות ליהודיות, גדל במידה משמעותית. הסוכנות היהודית וממשלת ישראל מתחילות להבין את זה". *

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ניתוח מעניין-אך מציג רק צד אחד של המשוואה-הצד השני טמון בהתנתקות של הרוב בישראל מהציונות ההרצליאנית הלאומית/הומנית. רוב גדול מבין הישראלים המשכילים בארהב, ובוודאי בניהם ונכדיהם הם ליברלים חילוניים, בעוד ישראל הולכת ומידרדרת ללאומנות ויהדות משיחית באופן הפאגני ביותר. גם התמיכה האוטומטית של הקהילה היהודית הבוגרת בכל מעשה ישראלי ממוסד, ויהיה מגוחך ככל שיהיה(עיין ערך ניסור בתים) רק דוחה אותם מהקהילה היהודית הממוסדת ומביא אותם לתמוך בניסוי הקהילתי החשוב של גיי סטרייט, המשלם יחד תמיכה ציונית עם ליברליזם פעיל וחתירה לשלום בין ישראל לשכנותיה....  (לת) EhadHaam-ציוני הוגן
  • 04:42
  • 06.07.12

02 חי בחו"ל יובל
  • 07:51
  • 06.07.12

המדינה מעולם שמרה על קשר!!! כשלמדתי שנים ארוכות הורי קנו דולארים ושלמו מס נוראי על כל דולאר בעוד יצואנים ויבואנים לא שילמו את המס. על מנת לראות את הורי הייתי משלם מס נמל נוראי (!) בנתב"ג כל פעם שיצאתי מהארץ. למרות שהייתי מעורה בכל מה שקורה - גם היום אני יודע הכל - אין לי זכות בחירה. בקיצור - הארץ וישראל זלזלה ומזלזלת במי שיכול היה להיות אזרחים טובים. אבל מה שחשוב הוא להטתלבן ולתמוך בטאלבנים!

03 נולדתי, למדתי ושירתתי כאן. אני חילוני וככזה רציתי לקיים אורח חיים חילוני מוחלט ותיקוותי הייתה שישראל תשתלב באיזור ותהפוך למרכז עיסקי ותרבותי איזורי. אבל התהליך שקורה הוא הפוך. ישראל הופכת לגלותית יותר, ימנית ודתית גיזענית ותוקפנית, מתבדלת ומקיפה עצמה בחומות ומלאה שינאה לכל כיוון. חיים הגיוניים משוללי כל דת החלטתי לא לחיות בישראל. אירופה מציאה לי פיתרון מושלם ואל תאמינו לסיפורי האנטישמיות, בישראל יש מי 100 יותר שינאת זרים וגזענות מאשר בכל מקום באירופה  (לת) ישראל כבר לא ביתנו
  • 07:59
  • 06.07.12

04 ילדי גדלים ומקימים משפחות מחוץ לגבולות מדינתה של הציונות המשיחית והם ישרדו שם עד יעבור זעם ונשוב להיות מדינה שפויה כיום זו מדינה שפויה לחיות בה  (לת) פלץ
  • 08:08
  • 06.07.12

05 מתנתקים מהמדינה עד יעבור זעם, אבל הכיספים לארץ רק גדלים והולכים  (לת) פלץ
  • 08:10
  • 06.07.12

06 בלוף, ללא סטטיסטיקה אין מחקר. אדם
  • 08:34
  • 06.07.12

האנשים האלה לא ביצעו שום מחקר, איך עיתון הארץ מפרסם דברים כאלה? ריאיינו עשרות אנשים, ממתי זה מחקר? ללא ניתוח סטטיסטי אין להם שום דרך להסיק מסקנות כלשהם, ביזיון!

07 טעות בכותרת בני
  • 08:41
  • 06.07.12

יהודי ארצות הברית נפרדים מיהודי העולם.
יהודי שאר העולם נשארים יהודים וקשורים לישראל.
התהליכים שמדובר עליהם מתרחשים בעיקר באמריקה.
חלוקת היהודים היא בין אמריקה לשאר העולם, לא בין ישראל לשאר העולם.

08 אני ישראלי, חיי כבר 9 שנים בסיאטל. התחתנתי כאן עם יהודיה קנדית. את החגים אני לא חוגג, רוב החברים שלי, אני אפילו לא יודע אם הם יהודים או לא. עם הילדים אני לא מדבר עברית ולא שולח אותם לבית ספר יהודי. רק חסר לי שיום אחד עוד ירצו להתגייס. מבחינתי עם הם יתחתנו עם נוצרים אמריקאים זה יהיה נהדר. התבוללות זה דבר נהדר. הדת לימדה אותי רק לשנוא אותה. הדת היהודית לימדה אותי רק שהדתיים הם עלוקות שמוצצות את דמי. לכן עזבתי. מה שכן, אני עדיין קורא עיתונים ישראלים, גם ספרים. אין מה לעשות, עדיין קל יותר לקרוא בעברית. ליאור
  • 08:46
  • 06.07.12

הגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק להכנס לוריד של מי שבחר לעזוב. די כבר עם הפרסומות המעצבנות בכל מקום על זה שאסור ליהודים להתחתן עם לא יהודים. אחר כך כשמישהו אומר לא להתחתן עם יהודים אתם צועקים אנטישמיות אבל כל הפרסומות האלה שהיו כאן אשכרה בכל מקום, הם גזענות צרופה

09 הציונות פג תוקפה לצערי ערבי
  • 08:59
  • 06.07.12

כל בר דעת מבין שהציונות היא סוס זקן ועייף ואין סיכוי שינצח בהימור המזרח תיכוני, צריך לנקות את האורוות ולהחליף את הסוסים העייפים, לטובת כולנו.

10 העם היהודי ומנהיגיו (בשיתוף העולם) יצרו את ישראל הנוכחית שאי אפשר להזדהות איתה ועם מעלליה. העסק כולו נבנה על יסודות רעים ופסולים. כעת התחושה שהרקבון שולט מורגשת על ידי הרוב. גם עם כוונות טובות ניתן להגיע לגיהנום שלא לדבר על הליכה עם כוונות פחות טובות...  (לת) ק.א.
  • 09:06
  • 06.07.12

11 הפרוייקט הישראלי מתבצע בישראל. לא בשום מקום אחר. דיזראלי
  • 09:08
  • 06.07.12

יהודים ישראלים שחיים בחו"ל יותר מ-5 שנים הם ישראלים לשעבר.

12 הלכה לנו המדינה. הלוואי והיה לאן לחזור אבל בין המתנחלים לחרדים ולעארסים לא נשאר לנו מקום.  (לת) דידי
  • 09:27
  • 06.07.12

13 קהילות הישראלים סביב תנועת הצופים בצפון אמריקה פעיל בצופים - ניו ג'רסי
  • 09:35
  • 06.07.12

כתבה מעניינת מאוד
שכחת לציין נתון חשוב שמופיע גם במחקר של מכון "ראות"

קהילות הישראלים שהולכות ומתרחבות סביב שבטי הצופים של תנועת הצופים
תשעה-עשר שבטים שפועלים ברחבי צפון אמריקה
חמישה מהם נפתחו בשנתיים האחרונות
ואלה הקיימים (כבר מעל 30 שנה) רק מרחיבים את הפעילות

מדובר על אלפי ישראלים שבוחרים במודע לשמר את הזהות הישראלית של ילדיהם

14 עזבתי את ישראל בן אדם
  • 09:37
  • 06.07.12

לאחרונה עזבתי את ישראל, לקנדה. הסיבה העיקרית שבעטיה עזבתי את ישראל, היא חוסר התוחלת שבהמשך החיים בה. אני יליד ישראל, דור שלישי למקימיה. שירתתי בצה"ל (אפילו מספר שנים בקבע), אני אקדמאי עם מספר שנות לימוד לא מבוטל ומקצוע לא-רע שנחשב מכובד. לא עזבתי את ישראל בגלל ההווה - שתמיד היה קשה, אלא בגלל העתיד - או היעדר העתיד. היום, בגיל 40 ועם 3 ילדים, ברור לי יותר מתמיד שאם אני רוצה להעניק לילדיי עתיד סביר (או עתיד בכלל) - הרי שאין מנוס אלא להוציאם מישראל. ההגדרה המתאימה ביותר, לדעתי, למצבי כיום היא "גולה מרצון". כאדם שרואה עצמו הומניסט, ליברל ואתאיסט - אינני יכול יותר להזדהות עם ישראל הלאומנית, הדתית-משיחית והמיליטנטית. התרחקתי בצער ובכאב רב ממשפחתי (הסקייפ עובד אצלנו שעות נוספות) - אך מתוך ההכרה שהצעד הזה הוא כורח המציאות, קצת בדומה למה שסבתי עשתה כשעזבה את משפחתה באירופה בשנת 1939. אין לי ספק שחלק מהתגובות שיופיעו כאן בהמשך יהיו בסגנון "לך ! לא צריכים אנשים כמוך בישראל" - תגובות שבהחלט מאפיינות את הטון השליט היום בישראל. כך נשארים בישראל כל אותם אנשים שממשיכים להזדהות עם מדינתם באופן עיוור, שאינם רוצים או מסוגלים לתת לעצמם דין וחשבון על דרכם, שלא חשבו ולו לרגע להעמיד למבחן את ה"אקסיומות" שעליהן חינכה אותם המדינה. ואולי כל המון הוא כזה ואין על מה להלין - חוץ מאשר על דעיכתה של מדינה שיכלה, אולי בנסיבות אחרות, להיות גם מולדתי וגם ביתי (ולא - אני לא מתכוון להמשיך לבזבז את חיי ולסכן את שלום ילדיי בנסיון אבוד מראש להפוך אותה לכזו).

15 גם "מחקר" מצחיק שלא כולל סטטיסטיקה וגם מסקנות שלא קשורות למציאות בשטח  (לת) מכון ראות, נו באמת
  • 09:39
  • 06.07.12

16 אולי צריך להרחיב את פרוייקט תגלית גם עבור צעירים ישראלים שחיים כאן אפרופו הפסקה האחרונה
  • 09:54
  • 06.07.12

רק שזה לא יהפוך לעוד אינדוקטרינציה מבית מדרשם של גדעון סער ושות'.

17 מאז מלחמת יום כיפור הידרו
  • 09:56
  • 06.07.12

כשהיותר אינטיליגנטים ביננו הבינו שהמצ'ואיזם של גולדה כמעט והביא לחורבן שלישי.
שמליון ’נמושות’ מאיישים כל חברת הייטק בסיליקון ואלי, וכל מוסד פיננסי בניו יורק
וכאן כלכלת ביביב–סמרטוט–החרדים קורסת
שמדינת ישראל מתדרדרת במהירות לעולם שלישי בזכות זאת שהשלטון נתון בידי גנרלים ופוליטיקאי ארגזים כבר עשורים – אנשים ללא ערכים, בינוניים לחלוטין, שחושבים שהם ההמצאה הכי גדולה מאז הבננה

  •   למה לזלזל, בננה זה אחלה המצאה  (לת) ההשואה לא במקומה!
    • 10:53
    • 06.07.12

  •   ניסית לומר משהו בתגובתך? התחביר לקוי מאוד. אולי תנסח מחדש  (לת) באמת מנסה להבין
    • 11:50
    • 06.07.12

  •   אני אסביר לך... רובי
    • 14:46
    • 06.07.12

    מאותו יום כיפור אין על מי לסמוך....גרוע מכך מאותו יום מהפך ב1977 אין לנו מדינה אלא רפובליקת בננות ששולטים בה כלומניקים אינטרסנטים שכול יום מקרבים אותנו עוד צעד לתהום...מקווה שעכשיו הבנת....ככה אני חושב.....אני נכד לחלוצים משנות העשרים ושרתתי כלוחם ביחידה מובחרת 22 שנה בסדיר ומילואים....כנ"ל גם הורי שנתנו הכל.חרא מדינה נהיתה לנו והלוואי ויכולתי כלכלית לעוף מפה.

  •   צודק!!!!!!  (לת) אברבנאל
    • 17:13
    • 06.07.12

  •   גם לאנשים עם תחביר לקוי יש דברים חכמים לומר ! Karen,UIUC
    • 16:36
    • 07.07.12

    זה מה שיש לך לומר למי שמודאג ממצב החברה בישראל?
    10%-15% בחברה הם דיסלקטים שהתפלגות האניטליגנצייה שלהם זהה להתפלגות האינטליגנצייה בחברה. בנוסף החברה הישראלית היא חברה שכוללת הרבה מהגרים, וכ20% ערביי ישראל שרבים מהם מדברים עברית גבהה מהישראלי היהודי הממוצע והאחרים מנסים להיות חלק מהחברה למרות קשיי השפה ,התרבות העויונות .
    מעסתי בחוסר הסובלנות בארץ לכל אחד שהוא שונה :לזר למוזר ולאלה עם מגבלות כאלה ואחרות .
    החברה האמריקאית מחנכת את בנותיי קודם כל לסובלנות!
    בתור מרצה באחת המוסדות המכובדים בארה'ב (מדורגת באזור 20מסך אלפי האוניברסיטאות פה)אף סטודנט שלי לא התלונן על המיבטא או על שגיעות הכתיב שלי אלה הערכה על התוכן הנילמד .בארצי שלי לא יכולתי לכתוב בתור מתרגלת לסטיטסטקה שום דבר על הלוח מהחשש שאכתוב אותם עם שגיעות כתיב ובידיעה שברגע שזה יקרה כל שיפוטם של הסטודנטים יהוי על שגיעות הכתיב ולא על החומר הנילמד .
    גם אם חשבתי בעתיד לבוא לארץ לשנת שבתון אנשים כמוך וכמו הרבה מאוד שדרנים והחברה בכללותה מזכירה לי כמה טוב לי אייפה שאני!!

    הדיסלקטית

18 לאחר שנה בארץ, פיתחתי תיעוב כלפי הדת ומוסדותיה, למרות שנהגתי לפקוד את בית הכנסת בארה"ב בתכיפות גבוהה. באמת למה?
  • 10:11
  • 06.07.12

וגם זה: מרבית המתבוללים, מתחתנים עם אמריקאיות מחתך דמוגרפי נמוך.

אני גם יכול להזדהות עם האומרים שישראל פרובינציאלית ומחוספסת. ולא - זה לא משמח אותי אלא מעציב אותי. באופן כללי - אנו מדינה יפהפייה נגועה בסרטן.

19 "רוב האוכלוסייה הזאת רוצה להישאר חלק מהישראליות ולתרום למדינה ולחברה הישראליות, גם אם מרחוק"... - לא תודה! אורלינג
  • 10:24
  • 06.07.12

יורדים ש"מאמצים את ישראל" כפרויקט סנטימנטלי קמאי, רוחני, סבורים שהם יכולים לתרום לה בלי להיות חלק מהרקמה החברתית והפוליטית היומיומית שלה , על כך נאמר: תעשו חיים רק לא על התחת שלנו.
ככה נוצרים הימנים הגרועים ביותר.

20 ומילה על ארץ ישראל?!ציונות?!נאדה!!!כנראה שאלו מילים גסות...  (לת) הילה, הרצליה.
  • 10:37
  • 06.07.12

21 למה צריך את המכון הזה 'ראות'? מי מממן אותו ? למה צריך את מסקנותיו המגוחכות? האם לא מספיק במחקר אקדמי שצריך גם משכורות וטיולים לאמריקה של אנשי המכון? האם לא הגיע הזמן להפטר מכל המכונים האלו שמטרתם חיי רווחה לאנשי שלומינו? ובדרך יש לסגור גם את קק"ל ואת ההסתדרות הציונית. פשוט בושה שמדינה עם תקציב רווחה כל כך דל שהחלום של הישראלי הממוצע הוא לקנות דירה בפתח תקווה שגופים אלו קיימים.  (לת) ג'ובים חלומיים
  • 11:17
  • 06.07.12

22 חייתי 20 שנה בארה"ב. נמנעתי מכל קשר עם היהדות המאורגנת בעיקרבגלל השילוב המאוס של הדת בפוליטיקה בישראל מוח שחזר
  • 11:48
  • 06.07.12

בגדול הכתבה מדוייקת. ההורים המהגרים קשורים בעל כורחם לישראל (למרות שחלקם מצהיר שהוא לגמרי "אמריקאי"), אבל הילדים הרבה פחות, אפילו אם ההורים משקיעים הרבה בשמירת הקשר, למשל ע"י ביקורים בארץ או שליחת הילדים ללמוד שנה בישראל. על הנכדים אין בכלל מה לדבר, ולא נראה שמדינת ישראל יכולה לעשות משהו בענין. פרוייקטים כמו "תגלית" הם בזבוז משאבים לשווא. תוך 3-4 דורות יישארו בארה"ב רק יהודים חרדים.

23 הישראלים בארה"ב מתרחקים מישראל פנינה
  • 11:52
  • 06.07.12

הכתבה הזאת נכונה גם לגבי אירופה בה חיים אלפי ישראלים אותם אוהבים לשכוח
בארץ.

24 אין לתת פרס ליורדים ויותר מידי פעמים ראיתי שיורדים חוזרים עקב מחלה אבל ילדיהם משגשגים בארה"ב אלכסנדר
  • 12:18
  • 06.07.12

זה לא מוסרי שיורדים שפרקו מעצמם כל מעמסה נפשית או שירות בטחון , יקבלו מענקי שיבה . הישראלי שחי עשרות שנים בארה"ב וחוזר לבדו כאשר משפחתו (שהיא מושא הציונות) ממשיכה לחיות שם בעצם מקל על ילדיו ומעמיס על שירותי הרווחה שלנו ואפילו לא , איננו מקבלים את הצעירים שכמובן לא באים לשרת . כמובן , תמיד יש יוצאים מן הכלל אבל הם מיעוט.
אשמח מאד אם יורדים ישובו , בטח לא מסכים לזכות הצבעה (גם לא בהיותם בארץ בביקור) .

  •   אתה פשוט שקרן; "מידי פעם ראיתי" - באמת במו עיניך? מקסימום ראיתה כתבה בעיתון על אדם ששילם ביטוח לאומי במשך שנים, ופתאום אומרים לו שלא מגיע לו טיפול. אכסנדר אלכסנדרוביץ
    • 14:16
    • 06.07.12

    זה במקרה הטוב. במקרה הגרוע "שמעת" כל כך מהאח של הדוד של החבר של אחותך. ובלעז hearsay

  •   זה לא נכון א
    • 15:25
    • 06.07.12

    אני מכירה כבר 4 מקרים שבעקבות מחלה קשה או חוסר יכולת להרות והזדקקות ל IVF אנשים עשו עליה או חזרה לארץ לצורך טיפול רפואי שלא יכלו לקבל בארהב בשל היעדר ביטוח בריאות.

  •   תודה על התמיכה אלכסנדר
    • 21:04
    • 06.07.12

    הדוגמאות הנוספות חולי לב שארצות הברית לא האירה להם פנים אבל החובות הכה ברורות של ילדיהם לשרת בצהל לא היו ידועות להם בזמן אמת

  •   שטויות במיץ עגבניות חמורבי
    • 21:36
    • 06.07.12

    אני חי באנגליה כבר 24 שנה. סומך על הרפואה פה פי אלף מאשר בארץ. ילדים מקבלים תרופות וטיפולי שיניים עד גיל 18 חינם.
    מבוגרים מעל 65 מקבלים הכל בחינם. אין מס על רפואה, הכל משולם על ידי הממשלה.

    ולפני שמישהו יגיב, הסירו דאגה מליבכם, אני נשאר פה לכל החיים.

  •   לא סתם השתמשת בכינוי חמורבי ......  (לת) ליאור
    • 05:30
    • 07.07.12

  •   הרבה יהודים אנגלים באים לקבל טיפול רפואי בארץ - חייתי באנגליה ומכירה את התופעה. ronit
    • 08:55
    • 07.07.12

    היינו בשליחות באנגליה , הרפואה הציבורית לא משהו וטיפולי פוריות רק אם יש לך ביטוח פרטי, כנ"ל לגבי ניתוחים לילדים (כמו הוצ' שקדים ועוד) , בדיקות שונות של הריון רק בביטוח פרטי. טיפולי שיניים לילדים זה חינם אבל הרופאים לא כמו ברפואה פרטית (מנסיון) וכן הכרתי הרבה יהודים שבאו לקבל טיפולים שונים בארץ

  •   חזרנו לארץ מאירופה ולהלן מספר עובדות: ל.
    • 23:40
    • 07.07.12

    1. התגלתה מחלה קשה באחד מילדינו. הילד קיבל טיפול רפואי מלא, ציוד אורטופדי, פיזיותרפיה, הידרותרפיה, טיפולים רב צוותיים וקצבת נכות נכבדה - מבלי שהיינו באף וועדה רפואית ומבלי שהצטרכנו להתחנן בפני אף עמותה.

    2. חזרנו לארץ. (סליחה אלכסנדר, אבל היינו זקוקים לתמיכת המשפחה). מאז ומזה 3 שנים אנחנו בריצות אינסופיות. על כל טיפול בוועדות שונות ומשונות - ביטוח לאומי, משרד הבריאות וקופ"ח. שנוכיח בפני כל פקיד ורופא זוטר ובפני כל וועדה בנפרד שהילד המרותק לכסא גלגלים, כאמור, לא מרמה....

    3. הילד נולד בארץ, כמובן. המשכנו לשלם דמי קופ"ח וביטוח לאומי במהלך כל תקופת שהותנו בחו"ל. למרות זאת, אין לנו זכאות להפעיל את הביטוח הסיעודי. אותו אנחנו משלמים ברציפות מ-1994.

    4. ע"פ חוק - ילד נכה המרותק לכסא גלגלים אינו זכאי לציוד אורטופדי בסיסי. (אתם חופשיים לבדוק).

    5. ע"פ חוק - ילד אינו זכאי לטיפול סיעודי עד הגיעו לגיל 18. לאחר וועדות נוספות המדינה עשויה להעניק, לאחר תחנונים, אישור לעובד זר. אישור בלבד במימון מלא של המשפחה.

    (כלאמר אחד ההורים מוותר על עבודה כדי להעניק טיפול מלא לילד החולה, אותו צריך להרים, להלביש, להאכיל וכד'. ישנה פגיעה בהכנסת המשפחה אבל המדינה מצפה שהמשפחה תשלם על הכל).

    6. מענקי שיבה? נכון זה מה שהבטיחו לישראלים חוזרים בשלטי חוצות. לידיעתך לא קיבלנו כ ל ו ם!!!!

    יכולתי להמשיך ולספר עוד ועוד. אבל למה לבלבל את אלכסנדר עם עובדות? דמגוגיה זולה, לשון הרע והוצאת דיבה. הכי קל.

  •   האמת הכואבת מצטערת לשמוע
    • 01:18
    • 10.07.12

    אתה מספר את האמת הכואבת. אני גם אקדמאית שחיה בחו"ל והתחרחקתי מהתרבות שהייתה אומרת לך מה לעשות ("אז למה חזרת?" תחזור לשם" "אל תתבכין"). אני מבינה שזה מאוד מורכב, ולמשפחה כמוכם אפילו עשרות מונים יותר מורכב. ויכול להיות שזה מה שקשה להבין בארץ, את המורכבות של הדברים. אני מאחלת לך רק טוב, ולבי לבי עליך ועל הקשיים שמערימים עלייך בארץ.

25 זוכרים איך שנה שעברה מכון ראות ניסה בכוח לרתום את עצמו לפני עגלת המחאה? דורותה
  • 12:22
  • 06.07.12

גרינשטיין שלח כמה עובדות לנסות להקים מאהל בככר המדינה, שיכנע את טרכטנברג לבקר במאהל הזה, נפנף בקשריו עם תורמים יהודים מיליונרים באמריקה, עובדות המכון הציגו עצמן לעיתונאים כמנהיגות חשובות בניסוח המחאה ועוד...

אחרי שמכון ראות הבינו שאנשי המחאה לא ששים להיות מנוהלים על ידם (או ע"י כל אחת אחרת) הם נעלמו מהמחאה כאילו בלעה אותם האדמה. פתטי.

26 הסוף של היהודים בארץ ישראל מתקרב- מי שמכר את ארץ ישראל לחרדים על ילין  (לת) יהודי פליט מירושלים
  • 12:36
  • 06.07.12

27 נו אמת, מראיינים קבוצה שרירותית (*לא* מדגם סטטיסטי) של כמה עשרות מתוך מאות אלפי ישראלים בחו"ל ומזה מסיקים מסקנות?! אין שום משמעות למחקר כזה.  (לת) מתפלא על "הארץ" שנותנים כותרות לשרלטנים כאלה
  • 13:04
  • 06.07.12

28 אמריקה ארץ הנפילים זוכרים מה רבין אמר :נפולת של נמושות,,ואני אומר מי שמתרחק מישראל מתרחק מאלוקים,,אוירא דישראל מחכימה !!  (לת) אוי לכם מים הדין,אוי לכם מיום התוכחה!!
  • 13:25
  • 06.07.12

29 עוד פעם מכון ראות? די כבר עם הלאומנו-פשיסטים האלה  (לת) חלאס. ישראלית גאה בארה"ב, ומעדיפה להישאר כמה שיותר רחוק
  • 15:16
  • 06.07.12

30 מכון ראות וה"מחקרים" שלהם - עוד סיבה מצויינת להישאר בארה"ב  (לת) כמו גם "אם תרצו", "מרכז שלם", עמותת אפרת, ישראל שלי, נוער הגבעות, ועוד אין ספור דוגמאות
  • 15:21
  • 06.07.12

31 התפוצה הישראלית בצפון-אמריקה: עיר מקלט לשעת צורך טל
  • 15:36
  • 06.07.12

הישראלים בארץ צריכים לשמוח שיש להם לאן לברוח במקרה הצורך: התקפה איראנית, השתלטות הרבנים על השלטון וכדומה

32 הינה לכם מספרים ...ברחוב אחד בבאר שבע בו נולדתי וגדלתי ,ושאורכו כ800 מטר.יש כך 5 אזרחי ארה'ב 3 אוסטרלים שני קנדים,ובמה שידוע לי מביננו נולדו 16 ילדים מחוץ לישראל ,ויש כאלה עם נכדים.סליחה יש עוד שניים בהולנד ! יש לציין שזה רק ברחוב שלי ולא בשכונה ,שם כבר המספרים גדולים יותר ! עכשיו לכו לעשות חשבון על הגירה .ובכל זאת אני שמח שבתי ילידת ארה'ב מבינה ודוברת עברית.  (לת) נביא הזעם........
  • 15:39
  • 06.07.12

33 מבלי להתייחס לנכתב במאמר זה, כלומר, צודק או לא...מניסיון אישי, ואינני תומך באף אחד elis
  • 15:46
  • 06.07.12

משני הצדדים במאמר זה (כלומר צודקים, לא צודקים), אני יכול להעיד אישית, שאין נסיבות יותר פטטיות מאשר מסיבה של ישראלים החיים בדרך-קבע בארה"ב, והרבה שנים, ששרים "שירי מולדת" בערגה ממש מביכה. ושוב מבלי להתייחס לכל ההשערות ודעות שהועלו כאן, נסיבות מהסוג הזה גורמים לך לחשוב...באמת...

  •   שירת "שירי מולדת" בערגה ועוד אי אלו מנהגים, שכיחה בקרב כל המהגרים באשר הם. פתטי? כן - הבורות ורדידות תגובתך!
    • 17:20
    • 06.07.12

    בין אם סינים, גרמנים, טורקים או איטלקים: המהגר לנצח ידבק במנהגיו, מטעמיו וזיכרונותיו מארץ הולדתו, סוג של עוגן אם תרצה, וערגה למה שהיה ואולי מה שהיה יכול להיות (פחות אם עזב כתוצאה מרדיפה פוליטית או מלחמה), בעת שאך טבעי הוא שבן הדור הראשון ובוודאי הדור השני ינהגו כבני הארץ אליה היגרו הוריהם. הישראלים לא יוצאי דופן, חוץ מזה שהם לא עומדים בסטנדרטים לכאורה שלך. עצה ידידותית: צא ולמד לפני שהעלטה תאפוף אותך כליל.

34 Israel is going the wrong way Shai
  • 15:52
  • 06.07.12

After 30 years in Israel, I was done. The country disgusted me than and it is worse now. It is an apartheid that is full of hatred towards everybody. People may be say the right things but they do the wrong things and support political system that is taking the country for distraction. No vision, no leadership and no identity. I have no intention to come back and there is no in hell that I want my children to live there in the future. I don't understand how come the majority of the Israelis are so dumb and aloof to what is happening these and keep silent. Good luck!

35 גם ישראלים רבים בישראל מתרחקים מישראל.  (לת) בז'זי'נסקי
  • 16:39
  • 06.07.12

36 למה שישמרו על קשר עם מדינת הערסים והחרדים, עדיף להפוך לאמריקאים!  (לת) אבארבאנל
  • 17:12
  • 06.07.12

37 handworker lol  (לת) lola
  • 17:24
  • 06.07.12

38 "THE ISRAELI LEFT IN MANY WAYS IS THE REAL " MITBOLEL  (לת) nili
  • 17:34
  • 06.07.12

39 TO NO.8.A HITLER WILL COME AND REMIND YOU OF YOUR JERWISHNESS YOU PITIFUL ONE  (לת) nili
  • 17:38
  • 06.07.12

40 עוד 20 שנה, אם ישראל עוד תהיה כאן בכלל, היא תהיה מדינה נכשלת ומפגרת שהרוב בה יהיו דתיים קיצוניים ואוכלוסיה כושלת שממילא אין לה כל אפשרות לבחור אלטרנטיבה  (לת) נתניהו המגלומן פועל על פי צרכיו האישיים. לכן הוא בחר ללכת עם הדתיים שביום פקודה יבואו, יותר מכל ציבור אחר, ויצביעו עבורו. יש כאן רק ISSUE אחד - הישרדותו האישית
  • 17:45
  • 06.07.12

41 תרבות יציאה הגירה ארתי
  • 18:18
  • 06.07.12

חד וחלק מההוויה הישראלית ואפילו החלום הישראלי ואינו ישראלי שאין לו חברים וקרובים שהשתקעו והולכים ומשתקעים בחו"ל.

זאת ועוד.. שאיפת ישראליים רבים היא פירוק עול הישראליות והם שנלמדו כאן הגשימו את השאיפה ההיא באופן מכריע

42 לחיות חיים חופשיים גדעון
  • 18:43
  • 06.07.12

הייתי שם הרבה שנים. חייתי כאדם חופשי. היה מצויין. החזרה לישראל החזירה את ההסתגרות, ההיסטריה של להיות יהודי, הלחץ המתמיד להגדיר את הזהות שלך פעמיים ביום.

43 ישראל, אם כבר, מתרחקת מהישראלים. בכל ביקור מולדת היא יותר אלימה ודתית.  (לת) ישראלי בונקובר
  • 19:01
  • 06.07.12

44 הבלבול הבלתי נסבל בין יהדות עבריות וישראליות נמשך.  (לת) ירון חייה
  • 20:27
  • 06.07.12

45 אני ישראלית, חיה בארץ אבל... שרון
  • 21:00
  • 06.07.12

אני לא בטוחה שהבנות שלי ישארו בארץ. הן מכבדות את כולם (גם את הדתיים, להבדיל ממני) אך הן סולדות מכפייה (כפיית החרדים על החילוניים, כפיית היהודים על הערבים ... לא חסר לנו)

46 שיעזבו כמה שיותר , ממילא יש התפוצצות אוכלוסין בישראל.  (לת) שלומי בראון
  • 23:00
  • 06.07.12

47 האמת העצובה היא... אור
  • 23:58
  • 06.07.12

שהמדינה שלנו הורסת לאזרחים את החיים באופן שיטתי.
יותר נכון המדיניות.
לכן מי שנשאר פה פשוט גורם לעצמו נזק אדיר.
אנשים רוצים קודם כל לחיות ובישראל אנשים לא יכולים לחיות.

48 עוד חרטא לא בדוקה של עיתנאי משועמם שפגש 2-3 ישראלים. אופיני לעתון הזה.  (לת) אהרון
  • 00:38
  • 07.07.12

49 הדקדוק הפנימי של השתלטות חמישים גווני כיסוי הראש על המדינה גידי "הוט טאב" סטנדרד
  • 01:08
  • 07.07.12

מחסור חמור במקוריות באקדמיה הישראלית תרם כנראה להעדר בחינה רפלקטיבית, ראויה לשמה, של התהליך שתיאר יפה המגיב הראשון, "אחד העם" - מי שהיה מהמגיבים הבולטים, החלוציים של האינטרנט בארץ.
מי שמהרהר בכך יגיע למסקנה שהרגרסיה היתה הגלעין הסמוי של שיבתנו ארצה. כולנו משיחיים - לא רק חובשי הכיפות הסרוגות או השחורות ועוטי השטריימלים. מכאן שהישראלים שיצאו מהארץ מתחברים בעצם לחברה המערבית המודרנית שאבותינו נטשו, או גורשו ממנה לפני ואחרי השואה. כמה עצוב להודות, מרבית מנהיגי הציונות היו אנשים נטולי אינטלקט, ניאו- רומנטיים. מכאן אין להסיק שאין אנטישמיות או שהעולם הנוצרי איבד את תקוותו להשמיד את עמנו [גם אם אינו מודה בתשוקה החבויה הזאת]. אנחנו חיים במציאות סבוכה, נטולת מוצא. הריבונות הישראלית היא הישג עצום. אך גיוס החרדים לא בהכרח יחזק את המחנה החילוני ואת החברה המודרנית שהצמחנו המעניקה לנו יתרון בזירה המקומית והבינלאומית.

50 וכמה שנשכח מהר יותר מהשטות הזאת של היהדות, כך ייטב  (לת) אסף
  • 01:39
  • 07.07.12

51 אל דאגה הליכוד וביבי יבריחו עוד מאות אלפים. ממשיכים לתקצב חרדים דת ופולחן דה-טולדו
  • 01:47
  • 07.07.12

ביבי מכר את המעמד הבינוני למען הברית הפגנית הרסנית עם החרדים.

52 כולנו הפסדנו היורד
  • 02:24
  • 07.07.12

הישראלים בגולה(שאני חלק ממנה)היפסידו ,ועם ישראל הפסידו את מיטב הצברים,גדלתי בנוה מגן בין טובי בני ישראל ,לא האמנתי ולא בחלום שיצא לי משפט שיומר אני לארץ לא חוזר (לא קל לי עם זה אבל אלו החיים)לא קל לחיות דיי לבד בארץ נוכרייה ,ילדיי יתחתנו עם נוצרים ואני דיי בעד,אני הישתנתי לחלוטין,לאחר שאתה עוזב אתה מגלה שעם ישראל הוא לא עם סגולה אלא היפוכו וחבל שזוהי האמת,אני ימות ישראלי ,בנותיי ימשיכו לחיות בגולה ,אני היפסדתי ,מדינת ישראל הפסידה ,הדוסים ,הערבים, הרוסים,הם המרווחים,

53 אתמול חזרתי מישראל שם הקהילה . אני
  • 03:45
  • 07.07.12

מה הבעיה איזה התרחקות ? הקהילה היתה ונשארה בישראל.

54 המאמר תקף גם לישראלים החיים באוסטרליה  (לת) אור
  • 06:29
  • 07.07.12

55 כל הצעירים בורחים ממדינת ישראל  (לת) איתי
  • 07:15
  • 07.07.12

56 התרחקות מישראל m.a
  • 07:23
  • 07.07.12

לצערי ובעידודה של "ההנהגה" גם הישראלים בארץ מתרחקים מישראל
וזה מסוכן הרבה הרבה יותר!!!!!

57 הכל עניין של כסף. הכרתי ישראלי לשעבר אחד ששינה את שם משפחתו ושילם הרבה כסף לכמה רבנים "מכובדים" כדי שיכתבו את כל השושלת של הרבנים והגבירים של משפחתו ב500 השנים האחרונות - בזמן ששם משפחתו הוא בכלל מומצא !! הוא המציא שם משפחה, שינה את שמו - וקנה הסטוריה מפוברקת לשם המשפחה הזה !! ואפשר למצוא את כל זה באינטרנט !! וככה זה כל הקהילה היהודית בארה"ב. הרבה מהם לא יודעים אפילו עברית - אז איך הם יכולים להחשב יהודים? הכל כסף רק כסף כסף וכסף. היהודים ב"גולה" לא אוהבים את הישראלים כי הם רואים בהם מתחרים לעסקים, או סתם עניים. בכלל, יהודים זה לא עם כל כך חביב. אז גם אחד לשני. שום סוכנות יהודית לא תשנה את זה.  (לת) אבי צנעני
  • 08:37
  • 07.07.12

58 מענק קליטה ליהודים וישראלים רק במקרה חירום -זו מעמסה על מעט אזרחים במדינה. ציונה נ.
  • 09:25
  • 07.07.12

אם הממשלה היתה דואגת לכל אזרחיה ולא רק למיעוט דתי (לעיתים עד כדי משיחי )המדינה היתה נראית אחרת ,מפותחת ונעימה יותר כך שלא היה צורך במענקים ,יהודי התפוצות היו מגיעים באופן עצמאי .ברור שאם המצב מסוכן בגולה ,המדינה צריכה לעשות הכל בשביל להצילם אך לצערינו לא כך המצב , טבעו של האדם לנדוד להיכן שקל לו , הישראלים עוזבים משיקולים כלכליים והיהודים באים או חוזרים גם משיקולים כלכליים. ראו את העליה מרוסיה , רובה או כמעט כולה היתה אוכלוסיה ענייה ,קופות החולים כמעט קרסו בשל כך. רוב היהודים העשירים לא עושים עלייה וזה לא הוגן להעמיס כלכלית על מיעוט ישראלי בנוסף לדתיים והחרדים.
לגבי המאמר גם אם לא נעשתה סטטיסטיקה ,ברור לכולם שהמציאות היא כמו שתוארה במאמר. חיינו תקופה באנגליה והיהודים שם ממש לא אהבו את הישראלים כיוון שלא הסכימו להשתתף במיסי הקהילה ולרוב הם התנהגו בחזירות , רצו להשתמש בשירותי הקהילה אבל לא הסכימו לתרום את חלקם לקהילה . אם כ"כ חשוב לקהילות לשמור על זהותם היהודית שיתרמו מכספם לכך כי בסופו של דבר הם לרוב יחזרו רק משיקולים כלכליים

59 הדור שעזב את הארץ מחובר עדיין ויכול לחזור הדור השני והשלישי ספק רב אם ירצו לחזור  (לת) טרגדיה לאומית
  • 10:18
  • 07.07.12

60 "לא ערכנו סטטיסטיקה", אומרת אופיר-פלינט, "אבל ריאיינו עשרות אנשים" סטודנטו
  • 11:22
  • 07.07.12

תודה ולהתראות

61 גם השמאל הקיצוני בארץ מתרחק מישראל לכיוון "מדינת כל אזרחיה" דני
  • 12:52
  • 07.07.12

עיתונאי בכיר ב"הארץ" מצדד במאמריו ב"זכות השיבה" שמשמעותה ביטול זכות ההגדרה העצמית של יהודי א"י.

62 כמה מהם אקדמאים, דוקטורנטים ופוסט דוק, שאין להם סיכוי להקלט כאן?  (לת) מיכל
  • 15:12
  • 07.07.12

63 דווקא ממש טוב לי פה... ישראלי
  • 15:23
  • 07.07.12

אני עמוק בתוך מעמד הביניים (מילואים וכל השאר) והאמת היא שממש כייף לי פה
אוהב את המשפחה והחברים, הדלת תמיד פתוחה ומרגיש תמיד בבית בכל מקום אליו אני מגיע. ממליץ לכם לראות מה כן נותנת לכם המדינה לפני שאתם בורחים (כסף זה חשוב זה לא הכל) ומקווה שכולכם תחזרו מאהבה (ואם לא ונהייתם מיליונריים לפחות תבחרו להשקיע אצלנו :-)

64 איך בורחים מכאן? שמישהו יסביר לי בבקשה  (לת) רון
  • 16:30
  • 07.07.12

65 ישראל הולכת מדחי לדחי - קראתם את דו"ח שיכורינו ומסוממינו הצעירים? מדוע שמישהו ירצה לחיות בארץ שצעיריה מדרדרים ככה? מיכל מירושלים
  • 16:34
  • 07.07.12

איזה סיכוי יש לארץ כזאת במצבה הפוליטי עם אויבים מסביבה - מי יהיו חייליה? שיכורים ומסוממים?!!!!!!!
לא שכחנו את שומר ראשו של הרמטכ"ל - לאיזה תהום הדרדר ולא היה "אח גדול" שידע זאת ויפקח בנושא זה. אקס נשיאנו שבכלא יכול היה לעשות כך באין מפריע במשך שנים - מדוע שנאמין במדינה כזאת.

חוץ מזה למי יש סכומים שנוהגים בישראל לשלם עבור דירה .
הבארים - הפיצוציות - קבלני הבנייה - הבנקים - תנובה - וכל אלה שמוכרים לנו מזון במחירים הגבוהים ב-30 אחוז מאלה הנהוגים בחו"ל - מרחיקים אנשים שאולי כן ביום מן הימים היו רוצים לחזור.

66 רוב תושבי ארצות הברית וקנדה הם מהגרים שעזבו את ארצות מוצאם לטובת חיי נוחות ורווחה- איש מהם לא מעלה על דעתו לשוב לארץ מוצאו ואף אחד לא בוכה עליהם בארץ שעזבו. רק ישראל מחזרת בפאתטיות אחרי אלו שנטשו אותה ומשקיעה בהם כספים שניתן היה להשקיע לטובת אלו שבחרו להישאר בארץ. בינינו, האופציה להגר למדינה מערבית היא פריווילגיה השמורה לבני העשירים והמקושרים- ואלו לא ממש זקוקים לעזרת המדינה. רוב הישראלים יכולים רק לחלום על הגירה לעולם המערבי, כך שכתבה זו אינה נוגעת להם.  (לת) איתי
  • 16:49
  • 07.07.12

67 הישראלים בארה"ב מתרחקים מישראל yosef
  • 17:05
  • 07.07.12

כל אחד והחבילה שלו העיקר תהיו בני אדם
חי בלונדון מעל 35 שנה.

68 גם בארץ ישראלים מתנתקים מישראל ו/או היהדות. להיות ציוני ו/או נאמן לענייני היסוד של המדינה כמדינת העם היהודי זה נקרא להיות "גזען", ברית מילה זה מנהג ברברי ("פאגני" וזהה לכריתת דגדגן על פי ה"אינטיליגנטים") בקיצור... מה יישאר מעם ישראל ומדינת ישראל? אולי לא יישאר. אולי זה מה שצריך להיות.  (לת) יאוש פגש יאוש
  • 17:11
  • 07.07.12

69 משעשע, כל התגובות נגד ישראל נכתבו על ידי אותם אנשים העושים שימוש באותם מונחים וניסוח.... ואח"כ מחלקים ציון חיובי לעצמם..... שקוף ילדים, שקוף... מלחמת דמורליזציה מנהלים בצורה מתוחכמת, עם אנשים חכמים. אתם לא כאלה.  (לת) שם
  • 18:33
  • 07.07.12

70 במבחן התוצאה=====> נסעתי לארה"ב במטרה להישאר- התכוונתי ללכת עד הסוף - אבל חזרתי אחרי הכל. שנאתי ת'מדינה על כך שאני לא יכול למצות את הפוטנציאל שלי בה, אבל גיליתי שיש דברים יותר גרועים מכך ולכן חזרתי... למי שרוצה להבין למה, שיקרא...... שוקי
  • 19:33
  • 07.07.12

הייתי פה בגישה של רוב המגיבים. שונא עדיין את מה שקורה פה בארץ. יש לי מליון תלונות על המתרחש. דמיינתי את עתידי בארה"ב. עוסק במה שאני רוצה לעסוק, משתכר בכבוד וכו'.
הכל היה מתוכנן. טסתי. השתלבתי יפה בין האנשים שם. המנטליות שלי גם מאוד אמריקקית כזו. אני מתחבר מהר מאוד לאמריקאים [לעומת מלא ישראלים שנשארים רק בקרב ישראלים כמוהם- הם לא מתחברים לאמריקאים ולא יכולים לדבר על בייסבול]. רכשתי חברים שם..הכל היה נהדר.
אבל אחרי כמה זמן זה מכה בך..
מעין רפלקס יהודי\ישראלי שאומר לך.."מה אתה עושה פה, לעזאזל?!"
אני לא דתי, לא מסורתי..אני חילוני שבסה"כ לא מת על seafood. מבחינתי הייתי טס מהמדינה הנוראית שלנו וחי את חיי בשקט, ובשלווה בחו"ל..
אבל גיליתי שיש דברים בחו"ל שקשה לי מאוד להתמודד בלעדיהם. משהו שם מסריח בטירוף...החומר האנושי.
הייתי בניו יורק, הייתי במיד-ווסט..ותסלחו לי על המילה- פשוט חרא של חומר אנושי! אנשים נחמדים אליך רגע אחד, ורגע שני יתקעו לך סכין בגב. חברים שהכרת עוד מלפני שנים שם- יברחו לך ברגע שתצטרך סתם עזרה בקטנה, לשאול איזו שאלה וכו'. פשוט נוראי! בא לך למות מחוסר הסולידריות הבסיסי שם.
אני לא אומר שבארץ המצב זהב! הוא רחוק מאוד מזה! אבל יש איזה סטטוס קוו, ישנם עדיין ניצוצות של עזרה הדדית בארץ. אם אתה נופל- אנשים יעזרו לך לקום..שם בארה"ב? יפחדו שתתבע אותם על כך שהם גרמו לך ליפול.
החשש והחשד שלהם בכל מי שהוא זר וכולה שואל אותם "מה השעה?" הוא נוראי! הפנים שלהם קופאות אם אתה שואל אותם איפה רחוב זה או אחר, סתם כך. המגע האנושי שם פשוט ל-א קיים!
הבנתי שזה מאווווד מכביד עליי ומטריד אותי. טסתי בחזרה לארץ, ואני מרגיש יותר טוב. הצחוקים פה עם החברים, סתם כך להיפגש עם אנשים ב-2 בלילה כי אתה בסביבה..[לעומת שם שהכל לפי schedule]. משהו מרגיש יותר חופשי, פחות מזויף ויותר אנושי פה. עם כל הזבל והחרא שבמדינה!
מי יודע?
אולי אם הייתי עושה מעבר עם איזו בת זוג..עם מישהו שאני מכיר, ישראלי, ולהיות איתו בארץ זרה-אז זה היה קל יותר. אך, הייתי לבד. בעצם, היו מסביבי מלא חבר'ה אמריקאים, אבל עדיין זה הרגיד לבד. פשוט לבד.
אני כרגע ללא עבודה בארץ. לא דבש בכלל, אבל אני לפחות לא חי בצביעות בחו"ל ומעמיד פנים שהכל שם דבש. לי חשוב להרגיש אנושי, יותר מכל דבר. ושם זו לא הכתובת.
ראיתי גם פרק "ממחוברים 2" במקרה, שם גדעון לוי-העיתונאי-נמצא בקשר עם בחורה נאה מהולנד או שבדיה [סליחה,שכחתי בדיוק]. אח שלו נמצא בדיוק בבית החולים במצב לא טוב, וכשגדעון חוזר הביתה-אותה בחורה מספרת עד כמה אחיו לא מעניין אותה, ושמעניין אותה רק המצב ביניהם כזוג. היא מספרת על כך שמשפחה בארץ מוצאה-באה רק לבקר מכר שבבית החולים - וישר חוזרים הביתה..אבל אף פעם לא נשארים לישון ליד. בחיים לא מבקרים יותר מיום אחד. זה פשוט נשמע לי הדבר הכי קר ומנוכר שיש. וזה בא בייבוא ישיר מחו"ל, ומתחבר לי לכל הקטע של אנושיות וחמלה שאין שם בחוץ.
פה בארץ אנחנו צריכים עוד כמויות שלה, אך עדיין נשארו פה ניצוצות של אותם החומרים שאני חייב בכדי להרגיש אנושי.
מודה שאני דווקא אתגעגע למחירים הטובים של B&H :)

71 סיפור אמיתי - ישראל ארה"ב טובי
  • 22:22
  • 07.07.12

בשנת 81 נסעתי עם בעלי (הוא חזר לארה"ב) לניו יורק. בחמש השנים שגרנו שם, נולדנו לנו שלושה ילדים (בנים). במשך כל התקופה אישי היקר חזר ואמר כי אנו נמצאים פה לזמן מוגבל. חיינו עם ריהוט מינמלי, בסלון היתה ספה ושולחן. לא קנינו רהיטים וחיינו על המזוודות כי היה ברור שחוזרים לארץ.
בסוף שמונים וחמש מכרנו עסק משגשג (האנשים שקנו את העסק היום מולטי מליונרים) ארזנו את הילדים ואת המזוודות וחזרנו לארץ שכל כך אהבנו ושבה רצינו לגדל את הילדים שלנו.
הילדים גדלו כולם שרתו ביחידות מובחרות, הרבה לילות ללא שינה, אחר כך גם נודע לי כי הם השתתפו בארועים שאם הייתי יודעת עליהם בזמן אמת כנראה שהיו מאשפזים אותי. הייתה תקופה ששלושתם שרתו בו זמנות בצבא.
מכל מיני סיבות, נגמר הכסף, הלך הבית, גרנו בשכירות וניסינו להיתקיים. אישי החרוץ והמוכשר לא הצליח למצוא עבודה. לכל ראיון עבודה שהלך סורב (הוא היה בתחילת שנות החמישים שלו כאשר ברזומה שלו הוא היה סמנכ"ל ומנכ"ל) .
הרבה פעמים העלתי את הרעיון של חזרה לארה"ב, אבל הוא סרב בכל תוקף, זו המדינה שלנו אמר, אנחנו נסתדר. יום אחד כאשר חזר מעוד ראיון עבודה לא מוצלח. אמרתי לו שארה"ב היתה טובה אלינו בסיבוב הראשון, בוא ננסה שוב,
כי במצב הנוכחי אין לנו שום סיכוי להגיע לאיזה שהוא מקום.
לפני שמונה שנים ארזנו מזוודות וחזרנו לארה"ב. ההתחלה היתה קשה מאוד
הילדים למדו באוניברסיטאות. ואנחנו המשכנו לבנות את העסק שלנו
אחד הילדים למד באוניברסיטה מאוד ידועה, בשנה הראשונה הוא ראה את הפלסטינאים ותומכיהם מקיימים הפגנו בכל שני וחמישי נגד ישראל , הם עשו המון רעש, ואיש לא היה שם כדי להסביר את הצד שלנו. ללא הסברה מצדינו נשארה הבמה לשימושם המוצלח של מתנגדי ישראל והסטודנטים האמריקאים והזרים שלא היה להם כל מושג מה קורה נתו למי שעשה יותר רעש. בשנה השניה הוא החליט שאי אפשר להמשיך ולשתוק. הוא הקים קבוצה קטנה שהופיע בכל ההפגנות, הוא נסע לוושינגון כדי להשפיע על אנשי קונגרס שיתמכו בישראל, למרות הלימודים האינטנסביים, הוא טען בעד ישראל בכל מקום שהיו מוכנים לשמוע אותו. בחגים אירגן ארועים ליהודים ולא יהודים. למרות כל המאמצים והזמן שהשקיע, הוא הצליח לגייס ישראלית אחת ועוד קבוצה של עשרות אמריקאים. כאשר סיים את לימודיו הוא חיפש משהו שימשיך את הפעיליות אבל איש מהסטודנטים הישראלים החדשים שהגיעו לא מוכן היה לקחת על עצמו את האירגון כדי לא לפגוע בלימודים. ההסברה היחידה שהיתה באוניברסיטה החשובה הזו הופסקה.
בעיר שבה אנו גרים הקמתי כיתה ללימודי עברית בהיתנדבות , השיעורים נחשבים להצלחה. המשתתפים בחלקם לא יהודים ורובם יהודים שמזמן איבדו כל קשר ליהדותם, וישראל בשבילם הוא מושג מאוד מעורפל. ביום העצמאות סיפרתי להם את סיפורה של ישראל מהכרזת העצמאות ועל מיקומה הבעיתי של המדינה. התגובות שלהם הפתיעו אותי מאוד, הם לא ידעו היכן נמצאת ישראל ומי הן שכנותיה (כמעט בכיתי). מאותו היום הם מבקשים ממני להמשיך
וללמד אותם גם על ישראל ואני עושה זאת ברצון ורואה בזה את תרומתי הצנועה להסברה הישראלית.
מצבנו הכלכלי היום הולך ומשתפר, יש לנו אפשרות לבנות את מה שלא יכולנו לעשות בארץ. הבן שלנו מתחתן עם ישראלית והחתונה תתקיים בארץ.
בסיבוב הזה אישי היקר מדי פעם מזכיר לי שאנחנו פה באופן זמני, לעשות מספיק לפנסיה ואחר כך לחזור לארץ. הפעם המצב שונה. הילדים שלנו למדו פה ומצאו עבודות נהדרות. הם כראה יתחתנו וימשכו לחיות פה (הם מאוד רוצים להתחתן עם ישראליות) והדילמה שלנו תהיה כפולה, האם אנחנו נשאר פה עם הילדים או נחזור לארץ ונחצה את האוקינוס אחת לחצי שנה כדי לראות את הילדים ואת הנכדים. וכמו שאתם יודעים החיים אינם פשוטים בכלל.
קראתי את התגובות לכתבה, ואני רוצה להגיד לכל המשמיצים, לא צריך לצאת בהכרזות קשות וכואבות על המדינה. לא משנה היכן על הגלובוס אתם בוחרים לחיות את חייכם, וזכותכם לחיות איפה שבא לכם, תסתכלו מה קורה לשכנות שלנו מסביבנו ותבינו שבסופו של דבר מה יהיו פניה של המדינה תלוי אך ורק בנו. בכל ארבע שנים יש בחירות. ואם אתם חושבים ששס והדתיים עושקים את המדינה אז יש דרכים להבהיר להם שהם לא יכולים להמשיך ושלוט בנו. אני אומרת לכם שאנחנו החילוניים אפשרנו לדתיים לעשות במדינה מה שהם רוצים ולהכתיב לנו איך לחיות. הדלת היתה פתוחה והם התפרצו פנימה ואיש לא עצר אותם. למי שמפריע המצב שיצא לרחוב ויצעק. לשבת בבית ולהיתלונן לא יביא אותנו לשום מקום.
באמריקאית יש משפט שאומר "גאד בלס אמריקה" ואני אומרת גם את ישראל ולא במובן הדתי של המילה.
ולעינין הישראלים והיהודים שחיים מחוץ לישראל הוא נושא מורכב ולא פשוט שלפי איך שזה נראה היום הכיוון אינו אופטימי לישראל.

72 יש אצלנו "גרעין צבר" - בני יורדים שבאו לשרת בצה"ל - עדיף שלא יבואו. קיבוצניק עובד אדמה
  • 23:24
  • 07.07.12

הצברניקים - כך כינוים החיובי, הם :
עצלנים
תחמנים
מפונקים
רמאים
רכושנים במידה חולנית
רובם לא חכחמים גדולים גם באנגלית
2 דרגות מתחת לגעיני נעל"ה של נוער רוסי שהיגר לישראל ללא הוריו.
מסכנה - אל תבנו על הגירה נעימה ממדינות המערב ללא תנועות נוער יהודיות\ציוניות.

73 אז כמה ישראלים היגרו מהארץ מאז הקמתה? זה הסוד השמור ביותר בידי השלטונות. המהגרים הם דווקא האוכלוסיה החזקה. אסון דמוגרפי לישראל.  (לת) א
  • 23:46
  • 07.07.12

74 אולי ד
  • 06:33
  • 08.07.12

אולי אם בעלי מקצוע שלמדו קשה שנים רבות יוכלו להתפרנס בכבוד בארץ הם לא יעזבו כל כך מהר... עם כל אהבתי לארץ, משכורת בלי אוברדרפט ניצחה....

75 יש בעיה. המדינה אמנם שינתה פניה והפכה למגעילה, כוחנית, שייכת להון ולשלטון, אך היהודים בחו"ל קיימים כיהודים\ישראלים מתפקדים תודות לקיומה של המדינה. כגון יהודי צרפת שחיו בצרפת שנים רבות אך כעת כשצרפת מתאסלמת ויש פרעות מוסלמיות ברצועת החוף שלה - יש ליהודים שרוצים מקום לברוח אליו ולקנות בו דירות על כל מקרה - מדינת ישראל  (לת) ליאורה
  • 10:25
  • 08.07.12

76 קשקוש בלבוש, מגמת הירידה נעצרה ב4 השנים האחרונות, אין כלכך לאן לברוח כל מדינות המערב במצב קשה ויישארו כך עוד זמן רב אסף
  • 11:10
  • 08.07.12

כאחד שחי בניו יורק ובוושינגטון ובא במגע עם עשרות ישראלים לשעבר ויהודים, באוניברסיאה, עבודה, בעיר ובקהילה יש דווקא נכונות רבה לעלייה וחזרה והרבה עושים את הדרך לישראל. וגם אם לא יישארו בה כל חייהם אפילו 3-4 שנים הם חוויה מעצבת שתשמור אותם בתוך גבולות העם היהודי ובמעורבות שלא הייתה קורה לולא המגמה.

באשר לישראל, יש נכונות למלחמה ושנינוי הכיוון השלילי שהחל בשנות ה80 וטוב שכך. לא ניתן למחוק מגמה של 20 שנה תוך ליילה ודרוש מאבק כנה של הרוב היצרני (לא בהכרח תחת דגל החילוניות האשכנזית המתנשאת) להפוך את המדינה הזאת למקום שכווווולם יוכלו לחיותף ליצור ולתרום לו. באשר לאיום הקיומי האיראני והערבי, מי שממש מפחד זה לגיטימי לעזוב עד יעבור זעם, או לתמיד, זו לא מדינה לאנשים עם עצבים חלשים, ועדיף שהפחד והספק בקיום לא ילילו פה אלא בחוץ. אין לי שום טינה כלפיהם

77 הניכור וההתרחקות מהישראליות והעיבריות צבי סער (עו"ד)
  • 11:30
  • 08.07.12

הניכור קיים עמוק בתוך החברה הישראלית ומוסדותיה. נפוצה אטימות-הלב ואבדן החמלה. רוע ורישעות ואנוכיות ואדישות לסבל הזולת וזכויותיו וכבודו - הפכו חזון נפרץ. אני קרבן של כל אלה, ושל רדיפה אכזרית של אזרחים מרושעים העובדים בשב"כ ואף של אזרחים אחרים המשתפים עימם פעולה בפחדנותם, ורומסים את החוק ואת זכויות היסוד של הפרט. ואלה התוצאות המועלות היטב בכתבה הזו שלפנינו. אל התופעות בצירוץ ריקנות, תת-תרבות, חיקוי והתבוללות, וכד'.

78 תגידו גם את האמת על קנדה ואירופה לא רק על הארץ תלינקו
  • 13:46
  • 08.07.12

מזג אוויר כמו בארץ - אולי 20 ימים בשנה. האזרח נידון לחיות בתוך כלוב מרופד ומחומם מבטון 90% מהחיים. לשחות במים לא מחוממים חשמלית - אפשר לשכוח מזה, למעט במקרים בודדים מאוד. האנשים - גנטיקה מגעילה של מנומסות כוזבת ומסיכה קבועה של זיוף וחרדה מפני בושה שרק האלכוהול משכך אותה. העתיד - גם כן לוט בערפל במקרה הטוב כי היחידים שמתרבים הם המהגרים. אז אל תציגו רק את ישראל כנמצאת על פי תהום, תנו מבט חודר גם מתחת לרגליים שלכם.

  •   מסכים עם כל מילה שלך, בנאדם!! חרא בלבן גם בחו"ל אבל ממש מהשורש! אייל
    • 03:13
    • 09.07.12

    חרא של אנשים...קרירים כ"כ, מפחדים מכל זר ששואל אותם מה השעה ברחוב. אין קבלה אמיתית של אנשים כמוך, ישראלים, שם. תמיד תוזמן בצביעות לפיקניק או משהו, אך גם תמיד תהיה זה ששונה מכולם, שלא יקבלו אותו לעולם.
    למרות שאני ממש אוהב חורף ולא את הקיץ המעיק שבארץ - הוא כבר יותר עדיף מהקור הנוראי שבחו"ל. כמה פעמים רציתי לצאת החוצה לבלות בארה"ב, אבל פשוט איך שהיה קפוא וחשוך- פשוט ירד לי החשק, וחזרתי לסלון.
    מעאפן שם. לא כל הנוצץ זהב..

  •   בכל קנדה ואירופה זה ככה! מיוון ועד ססקטון!  (לת) בני
    • 08:38
    • 10.07.12

  •   הכוונה למקומות שהישראלים בחו"ל נדבקים אליהם תלינקו
    • 11:07
    • 12.07.12

    ואתה יודע שביוון ובססקטון יש בערך אותו מספר יורדים כמו במונגוליה

  •   78 זה שאתה ערס בנשמה זה ברור אבל למה אתה חושב שכל העולם צריך להיות ולהראות כמוך?  (לת) ל 78
    • 10:13
    • 13.07.12

  •   אם אתה אומר. בכל מקרה עדיף להיות ערס מלהיות אתה תלינקו
    • 22:13
    • 16.07.12

    במקום לתת תגובה לגופו של עניין- אולי אין לך כי אתה מעדיף את התרבות שמחנכת ש"מה שחושבים עליך אנשים" יותר חשוב ממה שאתה חושב; שלהיות מנומס זה יותר חשוב מלהיות כנה; שחומוס זה "המשחה המוזרה ההיא"; שילד לא יכול לגדול נכון בלי שיכריחו אותו לאכול אוכל מבחיל וחסר טעם; ושהנאכבה האמיתית התחוללה ב-77 ולא ב-48. אני מאחל לך הצלחה עם המדינה שלך. מזל שאתם כמעט לא מתרבים

  •   אם אתה אומר. בכל מקרה עדיף להיות ערס מלהיות אתה תלינקו
    • 22:30
    • 16.07.12

    זה לא עניין של "כל העולם". נימוס מזוייף זה כמו סרטן, לא טוב לאף אחד, אם הוא יודע זאת או לא- לא משנה אבוריג'יני מאוסטרליה או סבתא שנשארת בחושך כדי לנקום בנכדים שלה ברמת אביב ג'. במקום לתת תגובה לגופו של עניין- אולי אין לך מה לומר כי אתה מעדיף את התרבות שמחנכת ש"מה שחושבים עליך אנשים" יותר חשוב ממה שאתה חושב; שלהיות מנומס זה יותר חשוב מלהיות כנה; שחומוס זה "המשחה המוזרה ההיא"; שילד לא יכול לגדול נכון בלי שיכריחו אותו לאכול אוכל מבחיל וחסר טעם; ושהנאכבה האמיתית שלהם התחוללה ב-77 ולא ב-48. מזל שהאומללים בני התרבות הזו - שרידי הגטו היהודי המזרח אירופי שהתנחל להם בראש לדורי דורות-והפך להם את הסבל לטבעי - לפחות לא מתרבים מי יודע מה.

  •   למה? כי האדם יותר מאושר ככה, נקודה. תלינקו
    • 23:08
    • 16.07.12

    במקום לתת תגובה לגופו של עניין- אולי אין לך מה לומר כי אתה מעדיף את התרבות הזו, שמחנכת ש"מה שחושבים עליך אנשים" יותר חשוב ממה שאתה חושב; שחומוס זה "המשחה המוזרה ההיא"; שילד לא יכול לגדול נכון בלי שיכריחו אותו לאכול אוכל מבחיל וחסר טעם (כנראה כדי שיוכלו גם ללמד אותו מקטנות את המסורת של לזייף אושר ולהסתיר רגשות שליליים); ושהנאכבה האמיתית שלהם התחוללה ב-77 ולא ב-48. מזל שהאומללים בני התרבות הזו - לפחות לא מתרבים מי יודע מה. יש סיכוי שימצאו מנוחה נכונה וסופית לנוירוזות שלהם עוד כמה עשרות דורות ויעלמו מהעולם.

  •   אם אתה אומר. אבל בין שתי האפשרויות האומללות עדיף ערס תלינקו
    • 11:34
    • 18.07.12

    כן, יש דברים שגורמים אומללות לכל אחד ואין סיבה לשמר רק בגלל שזה מסורת. במקום לתת תגובה לגופו של עניין- אולי אין לך מה לומר כי אתה מעדיף את התרבות שמחנכת ש"מה שחושבים עליך אנשים" יותר חשוב ממה שאתה חושב; שחומוס זה "המשחה המוזרה ההיא"; שילד לא יכול לגדול נכון בלי שיכריחו אותו לאכול אוכל מבחיל וחסר טעם (כנראה כדי שיוכלו גם ללמד אותו מקטנות את מסורת זיוף האושר והסתרת רגשות שליליים); ושהנאכבה האמיתית שלהם התחוללה ב-77 ולא ב-48. מזל שהאומללים בני התרבות הזו - לפחות לא מתרבים מי יודע מה. יש סיכוי שימצאו מנוחה נכונה וסופית לנוירוזות שלהם עוד כמה עשרות דורות ויעלמו מהעולם.

79 לקנות פה בתים ולא לאייש אותם זו לא תרומה למדינה רפי
  • 14:50
  • 08.07.12

ואם משאירים אותם לא מאויישים אז זו אנטי-ציוני במובהק.
אם אין סיכוי להעלות משם יהודים, אז אני לא רואה למה מדינת ישראל צריכה להשקיע בזה שקל.
ועוד עניין קטן: 80% מהכסף שנאסף ב"מגביות לישראל" בארה"ב נשאר בקהילה ומשמש לצרכיה. השאר מגיע לאירגונים חסרי אימפקט אמיתי בארץ כמו ליב"י. ישראלי בחו"ל צריך להבין שהדבר היחידי שאנחנו צריכים פה זה אנשים איכותיים, ולא לצפות שהמדינה תרדוף אחריו.

80 עזבתי את ישראל. לא יודע אם אחזור. אולי. מתגעגע למשפחה ולחברים. לא לישראל. יש לי 3 ילדים. הם לא יודעים מה זה גזענות. זה לא שאין כאן, זה פשוט שבאופן כללי אנשים פה מנסים למצוא את הטוב בכל דבר במקום את הרע. נכון, זה יותר קל כשהמשכורת טובה ואין שירות צבאי ולא מוקפים באויבים. אז מה? למה צריך לסבול בשביל להרגיש שחיים? למה אי אפשר לחיות חיים מספקים מתרומה לקהילה שבה חיים, מפיתוח תרופות, רעיונות טכנולוגיים, שימור מקומות יפים בעולם? למה הכל צריך להסתובב סביב יהודי או לא יהודי? בועז
  • 19:50
  • 11.07.12

אני חי תקופה לא ארוכה באמריקה - 3 שנים.
קשה לי. אני בטוח שזה קשה כמו לכל רוסי או אתיופי שעלה לישראל בשנים הראשונות בלי משפחה וחברים. אבל יש קהילה תומכת. זה הצבא כאן - לשמור על האנשים, לשמור על איכות החיים, ליהנות ביחד במקום לסבול ביחד.
מה רע בזה?
איזו מן חשיבה גזענית זו שיהודי חייב להישאר יהודי ואסור להתבולל?
מה יש? נוצרים הם לא בני אדם? מוסלמים הם לא? מורמונים הם לא? סינים הם לא? מה יש? יהודים יותר טובים מכולם?
בן דוד שלי התחתן עם סינית. כל כך חמודה. כזאת נשמה טובה.
לא חושבת לרגע שהיא יותר טובה ממישהו אחר בגלל הדת שלה.
הסכימה לעשות חתונה יהודית. בכלל לא ברור למה. הלוואי כל היהודים היו נאורים כמו הגויים.
אני תורם לעולם. אני מפתח את הטכנולוגיות שאתם משתמשים בהן.
אישתי מפתחת את התרופות שמרפאות אתכם.
מה רע בזה?
שירתתי בצבא וגם היא.
ושנינו יודעים שמה שאנחנו עושים כאן מועיל לעולם הרבה יותר מאשר שמירות בלילה על התנחלות של אנשים שמנסים לעשות פרובוקציה כדי להוכיח שהם היו כאן קודם.
אין מה לעשות. יש עוד דברים לגלות, לפתח ולעשות בלי לחשוב כל היום על מי אמר למי, מי מושחת יותר ממי, מי מרוויח יותר ממני ואיזה מסים יעלו מחר.

לא מתנצל ולא מצטער.
אבל מאוד מתגעגע למשפחה ולחברים.

81 אם אתה אומר. בכל מקרה עדיף להיות ערס מלהיות אתה תלינקו
  • 22:58
  • 16.07.12

מי אומר כל העולם? מי שרוצה להמשיך את מסורת ההתאמללות באקווריום הבושה והאשמה שלו- זכותו. במקום לתת תגובה לגופו של עניין- אולי אין לך מה לומר כי אתה מעדיף את התרבות הזו, שמחנכת ש"מה שחושבים עליך אנשים" יותר חשוב ממה שאתה חושב;; שחומוס זה "המשחה המוזרה ההיא"; שילד לא יכול לגדול נכון בלי שיכריחו אותו לאכול אוכל מבחיל וחסר טעם (כנראה כדי שיוכלו גם ללמד אותו את המסורת של להעמיד פני נהנה עוד מקטנות); ושהנאכבה האמיתית שלהם התחוללה ב-77 ולא ב-48. מזל שהאומללים בני התרבות הזו - לפחות לא מתרבים מי יודע מה.

82 אם אתה לא עובד מדינה,מתנחל או חרדי אין לך מה לחפש בישראל. יורד
  • 07:47
  • 04.08.12

אלה אם כן אתה ערבי.

פעילות
המלצות
הפופולריות בסוף שבוע
פרסומת
פעילות
המלצות
פרסומת