מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הציבור מפסיד מיליונים מהחברות בין נוחי דנקנר לרנטגן

אנשי הדת נותנים מטרייה רוחנית, שם קוד לתחושת ביטחון ‏(לא מוצדקת‏) בהחלטות עסקיות, ואנשי העסקים מספקים תרומות. מי מפסיד בעסקה הזאת? נכון, הציבור. חשיפה ראשונה של הסכומים שמזרימים הטייקונים הגדולים נוחי דנקנר ואילן בן דב לרבנים המשפיעים בישראל, ולמה בדיוק הם משמשים

על אתוס העבודה האמריקאי מקובל לומר שהוא פרוטסטנטי, הדת שהעמידה את החריצות במרכזה. במילים אחרות, הדת היא שעשתה את אמריקה למעצמה כלכלית, ואת אזרחיה עשירים יחסית. הגרסה הישראלית של קשרי הדת וההון שונה במקצת: יש בה הרבה פחות עבודה, הרבה יותר אמונות טפלות, ברכות ותפילות, וההון בה נע דווקא מכיוון האזרח אל כיוון מוסדות הדת ‏(ואל עסקנים, לחשנים ומאכרים שסובבים את המוסדות האלו‏). אין כמו ההתנהלות של האלפיון העליון הישראלי, שעולה לרגל לרבנים, כדי להעיד על כך - וכשחושפים את האמת הכלכלית שמאחורי ההתרועעות התמוהה הזאת של העשירים ואנשי הדת, מתקבלת תמונה מטרידה אפילו יותר.

שניים מאנשי העסקים הבולטים בישראל בשנים האחרונות, נוחי דנקנר ואילן בן דב, נמצאים היום בקשיים גדולים מאוד והחברות שבבעלותם נמצאות בסכנה קיומית. היקף החובות של איי.די.בי לחוסכים, למשל, הוא כמעט חמישה מיליארד שקל. באופן אירוני, בדרך למעלה, ואז במדרון התלול בדרך חזרה, שניהם נעזרו בעצותיהם של שני רבנים שהאלפיון העליון מייחס להם כוחות מאגיים כמעט: הרב יעקב איפרגן ‏(הרנטגן‏) ויאשיהו פינטו. כל זה היה יכול להיות בעיה פרטית של שני אנשי העסקים הללו, אלמלא תרמו מיליונים, גם דרך החברות הציבוריות שלהם, לאותם רבנים - ובכך התרימו גם את המשקיעים מן הציבור שכספיהם מממנים את החברות. אותו ציבור משקיעים עצמו היה גם זה שהלווה לטייקונים הללו מיליארדי שקלים רבים, וכעת, בשל מצבם הקשה, לא בטוח שיראה את כספו בחזרה.

יעקב איפרגן (הרנטגן) לצד נוחי דנקנר בהילולה בנתיבות ביולי 2012. הכרוז מכריז על כניסת השניים
יעקב איפרגן (הרנטגן) לצד נוחי דנקנר בהילולה בנתיבות ביולי 2012. הכרוז מכריז על כניסת השניים. צילום: אילן אסייג

אלא ששאלת השימוש בכספים המגויסים לחברות ציבוריות אינה השאלה היחידה. כיום יותר מתמיד, לנוכח הקשיים האדירים שאליהם נקלעו דנקנר, בן דב וטייקונים אחרים, נשאלת השאלה עד כמה האנשים האלו - בעלי שליטה בחברות ענק ציבוריות במשק ‏(איי.די.בי למשל אחראית לכ–5% מהתמ”ג בישראל‏), המעסיקים עשרות אלפי עובדים - מקבלים החלטות בצורה רציונלית ואחראית? האם החלטות כבדות משקל עבור הכלכלה הישראלית מתקבלות גם בסיוע רבנים פופולריים שאין להם כל ניסיון עסקי־כלכלי? האם ההשקעה הכושלת של דנקנר בבנק השווייצרי קרדיט סוויס, השקעה שרבים ראו בה הימור והסבה לאיי.די.בי הפסדים של מיליארדי שקלים התקבלה גם היא בעצת הרב? האם האשראי הענקי שנטל בן דב באמצעות החברות הציבוריות שלו כדי לרכוש את פרטנר קיבל גם אישור תורני?

“מדובר באנשי עסקים שצריכים לקבל החלטות מאוד גדולות וחשובות עבורם, והבטן שלהם מתהפכת. אז הם רוצים גושפנקה מהרב וזה מקל עליהם”, אומר עורך דין בכיר המייעץ לאלפיון העליון. “אבל האמת היא שהרבנים האלו לא מבינים יותר מדי בפיננסים אז הם גם בעצם לא אומרים כלום. הייתי בכמה אירועים כאלו. איש העסקים אומר לרב אני רוצה לבצע עסקה כלשהי אבל מתהפכת לי הבטן - והרב אומר לו אל תעשה את זה. או שאיש העסקים אומר לרב אני רוצה לבצע עסקה כלשהי שיכולה לגרום לי לקפוץ מדרגה - אז הרב אומר לו לך על זה. לפעמים נראה כאילו הרבנים מתאימים את התשובות לתגובות שהם מקבלים מאותם אנשי עסקים”.

איש עסקים אחר מצביע, לא בלי קורטוב של ציניות, על מתאם מעניין: “אני מסתכל על האנשים שהולכים לרבנים האלו ורואה בעיקר את הטייקונים הכי ממונפים ‏(כלומר, אלו שנטלו אשראי גדול מהציבור ומהבנקים לעסקיהם‏), כמו בן דב או דנקנר או ג’קי בן זקן. עם המינוף האדיר הזה שנמצא כעת בסכנה הם כנראה צריכים משהו להיאחז בו”.

הילולה של כוח

בעוד הטייקונים הגדולים נקלעו לצרות בשנים האחרונות - הרי שאיפרגן ופינטו, בני 46 ו–40 בהתאמה, הפכו בעצמם למיני־טייקונים עם שווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים לכל אחד. הרנטגן דורג השנה על ידי פורבס ישראל במקום השישי מבין הרבנים והאדמו”רים העשירים בישראל עם שווי של כ–90 מיליון שקל. איך זה קרה? איפרגן ופינטו ידועים בחוכמתם, בקסמם האישי ובכריזמה הגדולה שלהם, ולאיפרגן אמנם מיוחסת היכולת לאבחן בעיות רפואיות בהתבוננות באדם בלבד, אך האם הם התעשרו אך ורק מפעילות בתחום הדת ומעצות חינם לטייקונים ולמגזר העסקי? אף שעולים אליהם לרגל עשרות אנשי עסקים, ונציגים רבים של האליטה הפוליטית והביטחונית בישראל, עד היום לא ידוע ולו מקרה אחד בו פינטו או איפרגן קיבלו דמי תיווך בגין עסקות - כך שהתשובה היא כנראה חיובית.

כל מי שהיה בנתיבות ב–1 ביולי 2012 סמוך לשעה 21:00, יכול היה ללמוד משהו על כוחו של הרנטגן ועל יחסיו עם דנקנר כיום. בעוד רבע שעה בערך תבקיע ספרד את הגול הראשון מתוך ארבעה מול איטליה, שיהפכו אותה לאלופת אירופה בגמר היורו 2012. מיליוני אנשים בעולם וגם בישראל דרוכים אל מול מסכי הטלויזיה. אבל בנתיבות זהו דווקא “הרנטגן”, הרב יעקב איפרגן, שמרכז כעת את תשומת הלב. כמדי שנה נוהרים לעיר הדרומית, מוכת העוני, מאות מבכירי המגזר העסקי והשלטוני בישראל. המטרה: השתתפות בהילולה השנתית המפוארת לזכרו של הרב שלום איפרגן - אביו של הרב הפופולרי. כולם באים לחלוק כבוד לרב: שר החינוך גדעון סער, איש העסקים אילן בן דב, בעל חברת הביטוח מנורה מנחם גורביץ’, נשיא בתי משפט השלום במחוז צפון ג’ורג’ אזולאי, הרב הראשי לצה”ל, תא”ל רפי פרץ, מפכ”ל המשטרה לשעבר משה קראדי ורבים אחרים.

גדעון סער ליד הרב איפרגן בעת הנחת אבן פינה למוסדות הרב איפרגן בנתיבות
גדעון סער ליד הרב איפרגן בעת הנחת אבן פינה למוסדות הרב איפרגן בנתיבות. צילום: אליהו הרשקוביץ

עד כמה גדולה מידת השפעתו של איפרגן ברגע הזה בזמן? בעבר אמנם הציע כבר רוני מילוא, שר לשעבר ובכיר לשעבר באיי.די.בי, כי איפרגן יפקוד גם ישיבות ממשלה ויתרום לה מחוכמתו, אבל השנה, לראשונה במסורת ההילולות בת 18 השנים, שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו בכבודו ובעצמו ברכה מצולמת למשפחת איפרגן ולבאי האירוע: “הרב איפרגן ובני משפחת איפרגן היקרים, היום אתם מציינים את פטירתו של ראש משפחתכם הרב שלום איפרגן, הבאבא שלום... לך כבוד הרב, אני יודע שאתה ממשיך את דרכו של אביך בעזרה לנזקקים ובשאיפה להביא אחדות. אני מאחל לך שתמשיך עוד שנים רבות את העשייה המבורכת. שאו ברכה”.

בניגוד לנתניהו, רבים כיבדו את המקום בנוכחות לא וירטואלית כלל, אבל אף אחד מהם לא זכה לכבוד הנחלק מדי שנה לדנקנר. בהילולה האחרונה הגיעה מכוניתו המפוארת למגרש החניה הסמוך לרחבת ההילולה במקביל להגעתו של הרב איפרגן, במכונית מפוארת משלו. כך תואר המחזה אז ב”TheMarker”: “הכרוז מכריז על השניים ומיד עם צאתם מהמכוניות הם מוקפים במאות אברכים, אורחים ושלל צלמי תקשורת. הדבוקה נעה פנימה בקולות שירה רמים עד שהשניים מתיישבים ליד שולחן הכבוד של הבמה המרכזית”.

אז עד כמה קרוב מרגיש איש העסקים לרב? “אנחנו חברים טובים, קרובים. אנחנו בעצם חברים כבר 11 שנים, ואני אוהב את הרב, אני נהנה ממנו, מהחוכמה שלו, מהעצות שלו, מהניסיון שלו, מהאכפתיות שלו ממני, מהדאגה לי, ואנחנו באמת חברים טובים”, כך תיאר דנקנר בפתיחות לא שגרתית את מערכת היחסים שלו עם איפרגן בסרט “עיני הרנטגן” ששודר בערוץ 10 ב–2010. לפתיחות הזאת תרמה אולי גם העובדה שהסרט הזה לא היה תחקיר של מיקי רוזנטל מ”המקור” או של אמנון לוי ב”שומר מסך”. הבמאית של הסרט הזה היתה שרון כידון, אשת שיווק בדרך כלל, שזה היה סרטה הראשון. כידון, הידועה כמעריצה של הרב, נשואה לפרסומאי מודי כידון, חברו הטוב ביותר של דנקנר.

כידון ידעה לתאר בסרט הזה כיצד ביצע דנקנר את קפיצת המדרגה הדרמטית בחייו - לפני כעשור: “בעצתו של הרנטגן מעדיף דנקנר לוותר על עסקה אטרקטיבית, ומעדיף להסתכן בצעד מפתיע שנראה לרבים כמהלך לולייני שגדול עליו בכמה מידות. כנגד כל הסיכויים הוא מנסה לרכוש את איי.די.בי, הקונצרן הגדול במדינה. המהלך של דנקנר נוחל הצלחה והופך אותו לאיש העסקים המוביל בישראל. הסינרגיה בין שניהם ‏(דנקנר והרנטגן‏) רק מתחזקת... השניים שומרים על קשר הדוק ויומיומי”.

מדוע, מכל המקורבים לרנטגן ואלה המבקשים את קרבתו, דווקא דנקנר זוכה לכבוד הגדול? סינרגיה היא אכן מילת המפתח: הדו”חות הכספיים של שתי העמותות המרכזיות של איפרגן - ברית שלום וחסד ויד יהודית - הנחשפים כאן לראשונה, מגלים כי דנקנר הוא התומך הגדול ביותר של איפרגן. בחמש השנים שבין 2005 ל–2010, בד בבד עם הפיכתו לטייקון, תרם דנקנר לפחות 20 מיליון שקל לעמותות של הרנטגן. רוב התרומות הללו הועברו אישית על ידי דנקנר או באמצעות שתיים מן החברות הפרטיות שלו - גנדן 2000 וגנדן הולדינגס - שדרכן הוא מחזיק בשליטה באיי.די.בי. ראוי לציין כי גנדן הולדינגס, החברה שבאמצעותה דנקנר מחזיק באיי.די.בי, משכה דיווידנדים גדולים מן החברות הציבוריות, כך שלא מופרך לטעון שכספים של משקיעים מהציבור עברו לרבנים גם דרכה.

כל זה אולי מלמד משהו על מידת ההערכה, המוצדקת או לא, שרוחש דנקנר לרב. בחברות פרטיות ובכיס הפרטי אדם יכול לעשות כאוות נפשו בדרך כלל. אבל זה לא היה רק הכיס הפרטי של דנקנר ששיגר את הרב מנתיבות למקום מכובד ברשימה של פורבס ישראל. בעוד איפרגן מרעיף כיבודים על דנקנר, שמכבד אותו בחזרה, וחוזר חלילה, מתברר שלהערכתו של איפרגן ‏(ואולי איזו ברכה קטנה‏) ראויים גם עשרות אלפי חוסכים בישראל, שמבלי ידיעתם, תרמו לאיפרגן כ–4 מיליון שקל לפחות באותן חמש השנים. התרומות הללו הועברו לרוב באמצעות קרן איי.די.בי למען הקהילה, שמקבלת את התקציב לתרומות מן מהחברות הציבוריות מקבוצת איי.די.בי, ובהן דסק”ש, איי.די.בי פיתוח, כור, גולף ועוד, חברות שבהן הציבור הוא בעל מניות גדול.

מלגות לאברכים

הציבור, כמובן, לא בחר להעביר את התרומות האלו, וייתכן שרבים מהפנסיונרים שכספיהם מממנים את החברות הציבוריות לא היו ששים לתרום דווקא לעמותות של איפרגן, שמסבסדות על פי דו"חותיהן בעיקר מלגות לאברכים. מטרה אחרת, שייתכן כי ציבור החוסכים בישראל לא ידע שהוא משרת, היא ההילולות לזכרו של אביו של הרנטגן: עמותת ברית שלום וחסד מוציאה עליהן סכומים שנעים בין 300 ל–650 אלף שקל מדי שנה. הוצאה גדולה אחרת של העמותה היא על שכרו השנתי של איפרגן עצמו, שגדל מכ–267 אלף שקל ב–2005 לכ–440 אלף שקל ב–2010. השכר הזה הופך את איפרגן לאחד מעשירי עיר הפריפריה הדרומית נתיבות, הסובלת ממצוקה כלכלית קשה.

בין התורמים הגדולים של עמותת ברית שלום וחסד, שהגדירה את מטרותיה כ”הקמה וניהול של בית כנסת, ישיבה, כולל וארגון פעולות צדקה וגמילות חסדים”, אפשר היה למצוא, מלבד דנקנר והמשקיעים שלו מהציבור הרחב, גם את בנק הפועלים, שבעל המניות הגדול בו הוא הציבור, את חברת צור שמיר של מוקי שניידמן, הבעלים של ביטוח ישיר, ואת משרד החינוך, התומך בה במיליוני שקלים. אבל מעבר לכל השמות הגדולים הללו, חלק גדול מהתרומות מגיע גם מחסידי הרב או מאלו שמבקשים לקבל את ברכתו - ומדובר על מאות רבות ואולי אלפים בשנה: זה יכול להיות בברכות באינטרנט, פדיון כפרות, ברכות בטלפון, ברכות אישיות בביקורים בבתי חולים ובאירועים שונים שעורך הרב. מקבלי הברכה אינם נדרשים לתת כסף תמורתה, אלא לתרום כמידת יכולתם, והתרומות מצטברות למיליוני שקלים בשנה.

בן דב (במרכז) נשען מעבר לכתפו של פינטו  באירוע לרגל החלמת ח"כ בנימין בן אליעזר
בן דב (במרכז) נשען מעבר לכתפו של פינטו באירוע לרגל החלמת ח"כ בנימין בן אליעזר . צילום: מוטי מילרוד

השאלה המעניינת היא כמובן במי בעצם תומכים דנקנר, בן דב ושאר אנשי האלפיון, בין השאר באמצעות כספי ציבור המשקיעים? את רוב כספי התרומות, 6.1 מיליון שקל ב–2010, העבירה ברית שלום וחסד של איפרגן כמלגות לאברכים. עוד 1.2 מיליון שקל שימשו למה שמוגדר בדו”חות שלה כ”פעילות תורנית” ו”תשמישי קדושה” ועוד 260 אלף שקל לשירותי תקשורת. אחרי כל זה נותרו 1.1 מיליון שקל עבור עזרה לנזקקים.

יד יהודית, עמותה גדולה אחרת של איפרגן, העבירה ב–2010 סיוע של 4 מיליון שקל לנזקקים ומלגות. בחינה של דו”חות העמותה, שמטרותיה מוגדרות בין השאר כמתן צדקה וגמילות חסדים, תרומות לטיפולים רפואיים בארץ ובחו”ל והקמת מבנים רפואיים וציבוריים, מגלה כי מתוך אותם 4 מיליון שקל, יותר ממחצית - 2.4 מיליון שקל - הועברו לברית שלום וחסד, ולפיכך רוב רובו של הסכום הגיע גם הוא לאברכים. בזמן שיד יהודית העבירה לברית שלום וחסד מיליונים, גם ברית שלום וחסד העבירה לה כספים בחזרה.

במקביל העבירה יד יהודית סכום נוסף של 300 אלף שקל לעמותה קטנה אחרת של הרב, בשם קול יהודית, שמטרותיה הן הקמה והפעלת מוסדות תורניים - תלמוד תורה, גנים, בתי ספר, כולל, ותמיכה באברכים ומלגות לנזקקים. ב–2010 הגיעו לעמותה הזאת תרומות בהיקף של מיליון שקל. 273 אלף שקל מתוך זה הגיע למורה המאושר במדינה. העמותה אמנם אינה מפרטת את שמו או מספר זהותו אבל כותבת כי ב–2010 השתכר 274 אלף שקל ברוטו - כמעט פי ארבעה מהשכר הממוצע של מורה בישראל. זאת בזמן ששלושה מורים אחרים ומנהל המועסקים על ידי העמותה הסתפקו כולם ביחד ב–95 אלף שקל באותה השנה. את אחוזי המשרה של המורה המעושר והמורים האחרים העמותה אינה מפרטת בדו”חותיה, אבל המשקיעים של איי.די.בי ללא ספק יירוו נחת כשיבינו שהם דואגים לכך שלפחות אדם אחד שבחר בהוראה מתוגמל כראוי באמצעותם.

רואה ברכה

שנתיים וחצי חלפו מאז שודר הסרט של שרון כידון. העצות והשיחות היומיומיות עם איפרגן לא הועילו. היום נראה כי היכולת הנבואית ניתנה דווקא לאלו שכידון הגדירה כמי שראו ברכישת איי.די.בי מהלך שגדול עליו בכמה מידות, ולא לכוכב סרטה. בניגוד לתועלת המפוקפקת שהפיק דנקנר מהקשר עם הרב, את התועלת שמניב איפרגן משמו של דנקנר ומשמות אנשי עסקים אחרים המקורבים אליו אי אפשר למדוד רק בכסף - היא רחבת היקף בהרבה: הרנטגן הפך את חסידיו הסלבריטאים בשנים האחרונות, ונוחי דנקנר בראשם, לפרזנטורים שלו ובחינם.

בכתבת תחקיר אודות איפרגן בתוכנית “המקור” בנובמבר 2009 חשפו רביב דרוקר ומיקי רוזנטל מסמך פנימי של איפרגן ואנשיו לקראת בחירות 2008 למועצת העיר, שבו נכתב: “ייערך שימוש מסיבי במותג דנקנר ביחס הישיר לרב ולמטרות המוצהרות של הרשימה. ייערך שימוש תדיר באזכורים על אודות היקפי פעילותו הפילנתרופית של דנקנר ברמיזה לצפוי בעיר נתיבות”. במקום אחר במסמך נכתב: יש לבחון השתתפות הצהרתית מעשית ופיזית של אנשי ציבור אוהבים. ייערך סקר לשימוש בדמויותיהם, למשל זאב רווח, ג. יפית ואחרים”.

האסטרטגיה הזאת התבררה כמשתלמת. רשימתו של הרב, נתיבות שלום, שהוקמה רגע לפני הבחירות לרשות המקומית - הצליחה להפתיע ולזכות בארבעה מנדטים שקנו לה נציגים במועצת העיר. שיטת המיתוג עובדת לא רק בקולות, אלא גם כדרך לגייס תרומות מבעלי עסקים קטנים. אדם המכיר מקרוב את חצר הרב פינטו מספר: “תמיד כשמגיעים הטייקונים, דואגים בחצר הרב להזמין גם את האנשים הפשוטים יותר שיבואו ויראו עד כמה הרב חזק”. ר’ הוא בעל עסק קטן בתחום המסעדנות מאזור המרכז. בשנים האחרונות הוא תורם עשרות אלפי שקלים לעמותות של איפרגן ופינטו. את שניהם הוא מעריץ ומשוכנע בצדיקותם: “מדובר באנשים חכמים, שעוזרים לזולת ויש להם גם עצות טובות. אם נוחי דנקנר מתייעץ איתם - אז הוא בטח יודע מה הוא עושה”.

אימץ לו רב

יש קווי דמיון לא מקריים בין סיפור החברוּת של איש העסקים אילן בן דב לרב יאשיהו פינטו: אילן בן דב תמיד רצה להיות נוחי דנקנר. ב–2008 הוא אפילו הצהיר בראיון שהיה רוצה לראות אותו מכהן כראש ממשלה. כמו דנקנר, גם הוא אימץ את המודל - בנה לך אימפריה עסקית בעזרת מעט הון עצמי והרבה כסף בהלוואה מהציבור; כמו דנקנר, גם הוא חשק בחברת סלולר; כמו דנקנר, גם הוא אימץ לעצמו רב; וכמו דנקנר, גם הוא רץ לספר לתקשורת כי את קפיצת המדרגה הגדולה שלו בעולם העסקי, כשרכש את חברת הסלולר פרטנר לפני שלוש שנים, הוא לא העז לבצע לפני שהתייעץ עם הרב שלו, יאשיהו פינטו מאשדוד.

פינטו הוא נצר לשושלת מקובלים ממשפחות אבוחצירא ופינטו. בשנות ה–20 לחייו כבר הפך למנהיג קהילה גדולה באמצעות עמותת שובה ישראל - עמותה בעלת סניפים רבים הפזורים בעולם. את זמנו הוא חולק בעיקר בין מנהטן ובין אשדוד, שם הוא מתגורר בבית מפואר שרכש עבורו איש העסקים היהודי האמריקאי ג’יי שוטנשטיין, בעל רשת חנויות אמריקן איגל, ב–11 מיליון שקל.

“הרב העניק לי ברכה בעסקת פרטנר. היא בטוח תעזור”, סיפר בן דב לכתב “TheMarker” שליווה את הרב וחסידיו, רבים מהם מהמגזר העסקי, במסע אל בולגריה לקברו של הרב אליעזר פאפו. “אנחנו אוהבים את רבי אילן, רבי אילן צדיק, רבי אילן טוב, הוא תורם עכשיו 10,000 חבילות מזון למשפחות נזקקות לחגים, רבי אילן הוא מזכה הרבים”, השיב לו הרב מחמאה משלו.

שלוש שנים חלפו מאז. רבי אילן הצדיק זוכה כעת לקיתונות של זעם בשוק ההון הישראלי. את מאות המיליונים שחברת טאו בשליטתו לוותה מהציבור - יותר נכון מחסכונותיו בקופות הגמל והשקעותיו בקרנות הנאמנות - הוא לא מצליח כעת להחזיר, והחברה על סף קריסה. ועסקת פרטנר שזכתה לברכה מן הרב פינטו? בן דב עומד להיפרד בקרוב מחברת הסלולר שרכש בהתייעצות עם הרב פינטו בבושת פנים, ולמכור את השליטה בה בחזרה לחברת האצ’יסון הסינית, לאחר ששוויה של פרטנר צנח ב–8 מיליארד שקל מאז שרכש אותה. כמו במקרה של דנקנר, גם הפעם, לאומי הוא אחד המפסידים הגדולים מכך, שכן הוא נכנס עם בן דב להשקעה בפרטנר וכבר מחק בגינה כ–300 מיליון שקל. לפני חודשיים התוודה בן דב: “העסקה היתה גדולה עלי”. הפעם לא הזכיר את מורו ורבו.

כמו הרנטגן, גם יכולת הניבוי של הרב הצעיר מאשדוד שדורג ב–2012 במקום השביעי של רשימת הרבנים העשירים של פורבס עם הון מוערך של 75 מיליון שקל, מוטלת בספק. רבנים, בעלי סגולות כאלה ואחרות, אינם יכולים, כך מתברר, לרגולטור אחד, משה כחלון שמו, שהיה נחוש לבצע רפורמה בשוק הסלולר לטובת הצרכנים, ושינה את כללי המשחק לטייקונים.

ג'קי בן זקן (משמאל) והרב יאשיהו פינטו בביקור בקבר הרב פאפו בבולגריה ב-2009
ג'קי בן זקן (משמאל) והרב יאשיהו פינטו בביקור בקבר הרב פאפו בבולגריה ב-2009. צילום: נתי טוקר

מה שלא מוטל בספק הן התרומות של בן דב לעמותות הקשורות לרב פינטו או למשפחתו. ואולי חשוב מכך, לתרומות שהרימו אלפי חוסכים, שלא מודעים להיותם צדיקים ולא זכו לעלות לקברו של הרב פאפו. בשלוש השנים שבין 2008 ל–2010, תרם בן דב כ–1.5 מיליון שקל לעמותת אוצרות החיים - עמותה של אביו של יאשיהו פינטו, הרב חיים פינטו, רבה הראשי של אשדוד וגם של קרית מלאכי, שמטרותיה הן בין היתר הפעלת כולל יום וערב, תלמוד תורה והקמת בית ספר יסודי תיכון וסמינר חרדיים לבנות. כל זאת בזמן שהוא מנסה לעשות תספורת למחזיקי האג”ח של טאו, כלומר להימנע מלהחזיר להם את מלוא החוב שהלוו לו. בדומה למודל החיקוי שלו, דנקנר, חלק מהכסף, כ–700 אלף שקל, הגיע מכספי החברות הציבוריות שלו, סאני וסקיילקס.

לאלו נוספו עוד כ–800 אלף שקל שתרם בשנים האחרונות, באמצעות החברות הציבוריות סאני, סקיילקס, ואפילו טאו, לרב איפרגן. גם את ההילולות השנתיות שלו בנתיבות הוא מקפיד שלא לפספס, למעט השנה, הפעם הראשונה שבה בלט בחסרונו.

כמו בן דב, גם דנקנר תרם לפינטו, ולא רק לאיפרגן. ב–2010 העבירה החברה הפרטית שלו גנדן 2000 כ–540 אלף שקל לעמותת ברית שלום וחסד. גם ג’קי בן זקן, בן עירם של משפחת פינטו, שנמנה עם חוג מעריציהם, רתם חברה ציבורית שהיתה בשליטתו עד לפני שנה - מנופים פיננסיים ‏(ואת החברות הבנות שלה פילגר ומאקפל‏) - והזרים באמצעותן תרומות לרב המקורב אליו. מנופים, פילגר ומאקפל תרמו לעמותת אוצרות החיים 1.2 מיליון שקל. לעומת זאת, מהחברה הפרטית של בן זקן, חברת מנור א.ד, הוא תרם 150 אלף שקל בלבד.

למעשה, זו דוגמה מצוינת לדרך שבה חבר מביא חבר במגזר העסקי: מי שהכיר לאילן בן דב את הרבנים פינטו, האב והבן, היה בן זקן. זה היה ב–2007: בן זקן החליט לרכוש את מגדל הליפסטיק במרכז מנהטן והציע לבן דב להצטרף להשקעה. כשנסעו לניו יורק לבחון את העסקה, אירח אותם פינטו בביתו לארוחת ערב ובירך את העסקה. לאחר מכן השקיע כל אחד מהשניים באמצעות החברות הציבורית שלו - בן זקן באמצעות מנופים פיננסיים ובן דב באמצעות טאו תשואות - עשרות מיליוני דולרים בבניין. בתוך פחות משלוש שנים החברות הציבוריות מחקו את רוב ההשקעה שלהם ומכרו את הבניין בהפסדים כבדים.

אוצרות החיים של פינטו לא נתמכת רק על ידי טייקונים. משרד החינוך, שבראשו השר גדעון סער, הנוהג לפקוד מדי פעם את ההילולות של איפרגן, מעביר גם הוא מיליוני שקלים לעמותה הזאת מדי שנה. ב–2010 הוא העביר לה 4.2 מיליון שקל וגם עיריית אשדוד העבירה לה תמיכות.

שאלת מיליון הדולר, כרגיל, היא למה משמשים כל הכספים הללו. על פי דו”חותיה של אוצרות החיים, 4.75 מיליון שקל עוברים לתמיכות באברכים וגמ”ח לנזקקים ועוד 3.4 מיליון שקל נרשמות כהוצאות בגין בתי תמחוי.

יאשיהו עצמו מפעיל את עמותת שובה ישראל עד השם אלוהיך ‏(הגם שאינו נושא בה משרה היום‏). למעט שנה אחת, לא דיווחה העמותה על רשימות התורמים שלה לרשם העמותות. העמותה הזאת, שמטרותיה כוללות קיום מוסדות דת יהודיים, הוצאות ספרי קודש והקמת בתי כנסת ובתי מדרש, נהנתה ב–2010 מתרומות בהיקף של 10.5 מיליון שקל. כ–2.6 מיליון שקל מהם הועברו לצדקה ומזון, ועוד 2.2 מיליון שקל הועברו כמלגות ותמיכות.

אבל שני סעיפים מעניינים אחרים בדו”ח מגלים כי הוצאות העמותה על דואר ותקשורת הגיעו לגובה של מיליון שקל, והוצאות הנסיעה לחו”ל הסתכמו ב–700 אלף שקל. פינטו, פורסם בעבר, מרבה לטוס במחלקה הראשונה. בנוסף מעבירה שובה ישראל מאות אלפי שקלים בשנה לעמותת אוצרות החיים של אביו של יאשיהו.

מנופים מסרה בתגובה: “מנופים פיננסיים רואה בתרומה ובסיוע לקהילה מרכיב חשוב שראוי להשתלב עם חזונה העסקי ועם מכלול פעילויותיה. בהתאם לכך וכמדווח בדו”חות הכספיים של החברה, סך התרומות ב–2010 עמד על 642 אלף דולר וב–2011 על 255 אלף דולר”.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: הבנק תורם כספים רבים למטרות חברתיות ראויות, והכל אך ורק באמצעות עמותות המוכרות על ידי המדינה כ”מוסד ציבורי”.

אילן בן דב סירב להגיב.

מלשכתו של הרב יעקב ישראל איפרגן נמסרה תגובה עד לירידת הכתבה לדפוס.

----------------------------------------------------------------

הצרות של נוחי

נוחי דנקנר, שגייס מהציבור כ–40 מיליארד שקל לאיי.די.בי מאז שרכש אותה, נקלע כיום, לדעת רבים, לסחרור פיננסי שספק אם יוכל לצאת ממנו. כרגע נראה כי ייאלץ לבצע הסדר חוב מול הציבור, שיכלול גם תספורת לאשראי הענק שהעמידו לו. דנקנר חייב לציבור סכום מסחרר של כ–5 מיליארד שקל.

שוויה של קבוצת איי.די.בי שבשליטתו נחתך מאז השיא של 5.5 מיליארד שקל ב–2007 לכ–800 מיליון שקל נכון למועד ירידת גיליון זה לדפוס. בהתאמה, שוויו האישי של דנקנר הוערך ב–2012 בכ–100 מיליון שקל בלבד, לעומת שווי שיא של 1.5 מיליארד שקל ב–2007.

אלו לא רק המשקיעים מקרב הציבור שחושבים שלא יראו מדנקנר את החוב בחזרה - זהו גם בנק לאומי, המממן הגדול ביותר של דנקנר. לאומי, בנק הנשלט על ידי המדינה - כלומר על ידי הציבור הרחב - העמיד ב–2002 לחברת גנדן הולדינגס אשראי של מאות רבות של מיליוני שקלים שאיפשר לו להשתלט על איי.די.בי. כדי להבטיח את החזר האשראי הזה, דנקנר שיעבד לו מניות איי.די.בי. מאחר שהשווי של אלו צנח בעשרות אחוזים, לאומי מחק כבר יותר מ–200 מיליון שקל מהחוב.

---------------------------------------------------------------

תעלומת התרומות
איך ייתכן שלא ידוע מי מקבל תרומות מחברות ציבוריות

את היקף התרומות המדויק של דנקנר או של החברות הציבוריות בשליטתו לרב איפרגן אי אפשר לדעת. ככל החברות הציבוריות בישראל, איי.די.בי אינה מחויבת על פי חוק לדווח למי בדיוק היא תורמת. העמותות של איפרגן מצדן טרם פירסמו את תורמי 2011–2012, וגם את תורמי 2008 אי אפשר למצוא בדיווח לרשם העמותות. מכיוון שכך היקף התרומות של דנקנר לאיפרגן עשוי להיות גבוה במיליונים מהמספרים הנחשפים כאן. אין דרך לדעת גם אם המשיך לתרום לעמותותיו של הרב בשנתיים האחרונות - השנים בהן נקלעה איי.די.בי למצוקת נזילות קשה.

כיום חייבות החברות הציבוריות בישראל בדיווח שנתי אך ורק על מדיניות התרומות, וכן כמה תרמו בפועל בשנה מסוימת ולאיזה תחומים ‏(למשל חינוך, תרבות או רווחה‏). ככלל, דנקנר תורם באמצעות החברות הציבוריות שלו בהיקפים הגדולים ביותר בבורסה בישראל - 54 מיליון שקל, למשל, ב–2011. על פי ארגון מעלה, העוסק באחריות תאגידית, ב–2011 תרמו 36 חברות גדולות בבורסה ‏(המדורגות ע"י הארגון‏) כ–480 מיליון שקל. שנה קודם לכן הגיע היקף התרומות של אותן חברות ליותר מ–600 מיליון שקל. על פי הערכות היקף התרומות של 700 החברות הנסחרות בבורסה מגיע ליותר ממיליארד שקל.

העמותות השונות נדרשות אמנם לדווח לרשם על התרומות הגדולות שהן מקבלות ‏(בדרך כלל מעל 20 אלף שקל‏) ועל הגופים שלהם הן מעבירות את התרומות הגדולות. אבל הדיווחים לרשם חלקיים בלבד - הם ניתנים באיחור של שנתיים ‏(ב–2012 למשל מפרסמות העמותות את נתוני 2010‏), במקרים רבים הם חסרים ‏(במסמכי רשם העמותות למשל לא קיים פירוט התורמים לברית שלום וחסד ב–2008‏) ולא פעם מנפיק הרשם אישור שלא לפרט את רשימת התורמים או הנתרמים ‏(למשל עמותת איי.די.בי למען הקהילה לא דיווחה מעולם לרשם למי היא תורמת סכומים מהותיים‏).

בעיני רשות ני"ע, והעומד בראשה פרופ’ שמואל האוזר, כל עוד לא מדובר בסכומים מהותיים, אין צורך לפרט את זהות הגוף הנתרם - שכן לפירוט כל התקשרות כספית של התאגיד אין גבול. לטענתם, אפשר להעלות טענות דומות גם על התקשרות של חברות ציבוריות עם ספקים, השקעות קטנות בני"ע וכו’ - שאינם מדווחים.

---------------------------------------------------------------

בין נתיבות לאשדוד / יאיר אטינגר

החוכמה של איפרגן ופינטו היא, בין השאר, לא לדרוש יותר מדי מקהל המעריצים

שניהם לבושי שחורים, זוכים לתוארי כבוד ויוקרה חרדיים כדוגמת “הגאון הצדיק” ו”האדמו”ר”, וקרוב לוודאי שהם מגדירים עצמם כחרדים לדבר ה’ במאה אחוז. אבל הרבנים יאשיהו פינטו ויעקב איפרגן ‏(הרנטגן‏) הם תופעה לא־דתית בעיקרה, שנסמכת על קהל שלא מקיים מצוות, ובשום שלב לא יתבקש לוותר על אורח חייו החילוני־מסורתי. שניהם רבנים כריזמטיים שמושכים אליהם ידוענים הרואים בהם דמויות אב, ומחפשים קצת קדושה וודאות בעולם של חולין וסיכונים עסקיים. למעשה, יאשיהו פינטו ויעקב איפרגן הם שמות מתוקשרים שכותבי רכילות יודעים היטב כיצד לאיית, ולפחות אחת לשנה, בהילולות שהם מארגנים ‏(וכשפורצים סכסוכים בחצרותיהם‏), הם הופכים לאייטם במהדורות חדשות בישראל ובעולם, גם בגלל ההזדמנות לסקר על הדרך ידוענים אחרים.

שניהם גדלו בדרום הארץ, למשפחות מרוקאיות, שניהם קרובים לחוגי ש”ס או מהווים לה תחרות ומחזיקים בתי תמחוי ומפעלי צדקה המיועדים למרודים שבעניים. ועדיין, הרבנים יאשיהו פינטו ויעקב איפרגן הם קודם כל תופעה היפר־קפיטליסטית, מועדון שמיועד ומתוחזק על ידי טייקונים אשכנזים ברובם, שבו הדת נתפסת לעתים כעסקה או מוצר צריכה.

הרנטגן הוא “בבא” במלוא מובן המילה, כזה שמוצג כבעל כוחות, “מקובל אלוהי”, בוחן כליות ומאבחן כליות, פוקד עקרות ומעמיד נכים על הרגליים. הרב פינטו הוא “צדיק” המעניק עצות וברכות, שיש בהן לחולל נסים ונפלאות, אבל הוא לא נוגע בקבלה מעשית או מאגיה ‏(זה כמובן לא מונע מחלק ממאמיניו מלייחס לו כוחות על־טבעיים‏).

יעקב איפרגן נולד בנתיבות ב–66’ למשפחה מרובת ילדים שבראשה עמד אביו הרב שלום איפרגן. מידת חשיבותו של האב, שנפטר לפני 18 שנה, נתונה בוויכוח. הבן יעקב, שגודל בחינוך מסורתי, החל לעסוק בקבלה ובמקביל דאג להאדיר את שמו של אביו המנוח כ”בבא” עד כדי הקמת מוזוליאום עצום ממדים לזכרו בנתיבות - סמוך לקבר הבבא סאלי, וקיום הילולה שנתית לזכרו, שהולכת וגדלה מקיץ לקיץ. הכבוד העצום שמורעף על זכר הרב שלום גורם לרבים להאמין, כי הוא היה רב מרכזי שהניח מאחוריו שושלת שדם של קדושים זורם בעורקיה, מוניטין שממנו נהנו גם ה”אולטרה סאונד”, ה”סי.טי”, “הבוררת”, ועוד כהנה וכהנה יזמי־דת מבני המשפחה שבמרוצת השנים בנו סביבם חצרות. ההצלחה הזאת הביאה למלחמת עולם בין חצר הרב איפרגן לחצר אבוחצירא, גם היא בנתיבות, גם היא נשענת על מקורות הכנסה דומים: מאבקים משפטיים על קרקעות, ההגמוניה הרוחנית והכוח הפוליטי בעיר הביאו להסלמה בדמות נערת פיתוי, איומים, פשקווילים, סולחות וחוזר חלילה.

“גדולים” חרדים כמו הרב עובדיה יוסף והרב חיים קנייבסקי יצאו בעבר נגד איפרגן, דבר שלא התרחש במקרה של הרב יאשיהו פינטו. הוא נולד ב–73’ באשדוד, בן לאריסטוקרטיה מרוקאית, נצר לשתי שושלות רבנים - מצד אמו אבוחצירא, מצד אביו פינטו. אביו הוא הרב חיים פינטו, שמונה לרב הראשי של אשדוד לאחר שהבן עלה לגדולה. פינטו גדל בישיבות חרדיות, והושפע מרבנים אשכנזים עם נטיות קנאיות. הוא למד אצל הרב שמואל אוירבך בירושלים ‏(שכיום טוען לכתר ההנהגה הליטאית‏), וקרא לבנו בכורו יואל, על שם הרבי מסאטמר. הוא הקים ישיבה חרדית, שובה ישראל, אך כוחו גדל הודות לעצות שהחל לחלק דווקא לאנשי עסקים. הכריזמה שלו הפכה את שובה ישראל לאימפריה עם מוסדות וישיבות במנהטן, בואנוס איירס, לוס אנג’לס ואשדוד, תחנות שהוא נודד ביניהן למרות מצבו הרפואי.

לבד מפגישות אישיות ושיעורים המוניים, הרב פינטו מקדיש זמן לפגישות עם מקורביו, חמישה־שבעה אנשים, לא יותר, בהם ג’קי בן זקן, בן דב, דוד גולדפרב ואחרים. כל אחד מהם זכאי לפגישה אישית, אבל בחצר הרב יש חשיבות רבה לקבוצה, שברובה מורכבת מבעלי הון או נושאי תפקידים ציבוריים בהווה ובעבר. הרב יושב על כיסא, מוביל את השיחה בקולו החרישי, העיניים נעוצות בו. השיחה יכולה לנדוד אל הגרעין האיראני או משבר היורו, והרב משבץ את פרשנותו ‏(הקודרת כמעט תמיד‏) בעזרת לא מעט מאמרי חז”ל והומור דק.

אבל ההתרחשות העיקרית בחדר היא התקשורת בין הרב לחסידיו. אם הדלת נפתחת לקבל עוד חסיד, הוא יקטע את דבריו כדי לחבקו, יפנה לו מקום לצדו, יניח עליו יד רכה ולא ירפה שעה ארוכה. הוא בקי מאוד בחיי מקורביו, במשפחותיהם, בעסקיהם, זוכר כל פרט, קוטע את השיחה כדי להתעניין בשלומו של מי מהיושבים בחדר, נוגע בו פיזית. המפתיע הוא שלאינטימיות הזאת יש שני צדדים, שכן הרב משתף את אנשיו בחייו האישיים. הוא לא מתנהג כאדמו”ר כל־יכול - להפך, כאדם שביר ובעל חולשות. נסיקתו המהירה נתקלה בשנים האחרונות במכשולים, בריאותיים ואחרים: גילויים על העברות כסף גדולות באימפריה שלו, תככים משפחתיים, מסמכים המעידים על נהנתנות לכאורה וחזיז שהתפוצץ לפני שנה ליד הווילה שלו באשדוד. הרב טוען בתגובה כי מדובר ברדיפות ו"ניסיונות". אף.בי.איי אף חוקר פרשה שבה הרב הוא לכאורה הקורבן במזימת סחיטה שרקמו שניים מנאמניו לשעבר.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 והכסף של הפנסיות שלנו מופקד אצל המטורללים האלה ...  (לת) זו ממש אחראי
  • 08:16
  • 17.08.12

  •   איזה תרומה אדירה תרמה יהדות מרוקו לתרבותנו!  (לת) התברכנו
    • 23:42
    • 18.08.12

  •   גם אני מוכן לפקוד עקרות! פוקד עקרות?
    • 00:33
    • 19.08.12

    ובחינם

  •   לא ברור למה נכתב שהכתבה של כידן לא היתה קשורה לתוכנית של אמנון לוי הנב
    • 03:51
    • 19.08.12

    כי היא נעשה דרכה. עוד נאמר בה שעיקר כספם של האיפרגנים מושקע בנדל"ן בניו יורק, בבניינים שלמים שהם רכשו.

    וכמו חרדים אחרים (יותר או פחות) שנוסעים לחו"ל, כשהם שם הם פחות לבושים בשחורים.

    התופעה הזו מזכירה מאוד את כתות המהרישי שהיו באמריקה בשנות השבעים, כשגורויים שונים הגיעו ובנו לעצמם אחוזות ענק וחיים טובים, והטיפו למאמיניהם לצום ולהסתפק במועט...

    רק כאן טייקונים יחושו כ"כ חסרי רוחניות, שהם יחפשו להם רבני צעצוע כיתתיים-למחצה שימלאו להם את החסר. מראה על רמתם האמיתית.

  •   איך הלכו יחד ! האחד ניזון מכספי הפנסיה שלי אותם צברתי בעמל רב ועתה חלק מהם נעלמו ואילו השני טוען שיש לו דו שיח עם אלוהים. אם הוא טוען שיש לו יכולת של רנטגן הרי שצריך לאסור אותו על רמאות. . . .ושני אלה חיים יום יום מכספי הפנסיה שלי  (לת) ואנו צריכים לשתוק ? להעמיד פנים שלא גנבו לנו ?
    • 06:59
    • 19.08.12

  •   איזו תרומה בדיוק קבלנו מערבים בני דת משה לתרבות ??  (לת) אחד העם
    • 09:22
    • 19.08.12

  •   לזה סוגדים ולזה סוגדים זה היה רק עניין של זמן עד שהם ימצאו זה את זה  (לת) ביביהוה
    • 13:18
    • 19.08.12

  •   מסקנה פשוטה; הרוצה לעשות עצמו מיליונר יעשה לו רב ורצוי את עצמו  (לת) יעקב פפיטה
    • 15:24
    • 19.08.12

  •   נוחי דנקנר, מצגר, מיידוף, בן דב , ועוד ועוד שלא נגמרים...  (לת) מרוקאנים
    • 08:22
    • 16.01.14

  •   הקשר בין דנקנר לרנטגן- בשל אטיאס שהיה שר התקשורת ומנע תחרות!  (לת) בהלולה השנה דנקנר כבר לא ישתתף
    • 11:42
    • 16.01.14

02 הרבנים האלא הם אנשי עסקים יותר ממולחים מכל הטיקונים - הם הסכנה האמיתית לחברה  (לת) דודו
  • 08:29
  • 17.08.12

03 למה הבאבות האלה לא מצילים את התורמים שלהם עי מומחיותם בכשפים ?  (לת) הקורא באוב
  • 08:32
  • 17.08.12

  •   הטייקונים בני העוולה רומסים אותנו והולכים לקבל אישורים רוחניים מה"צדיקים" כדי להמשיך לרמוס ולחמוס ולגזול אותנו בסופרים, במקומות העבודה ובקניונים  (לת) בני סדום ממרקים את מצפונם על חשבוננו
    • 17:11
    • 17.08.12

  •   כי הם לא מחשפים הם רבנים  (לת) דור
    • 17:40
    • 17.08.12

  •   השאלה היא איך חברות ציבוריות שאין להם חובות להשיב לציבור ממשיכות לתרום את כספו. היכן אחריות אנשי הכספים והדירקטורים?  (לת) הרבנים בסדר
    • 17:43
    • 17.08.12

04 הממסד הדתי בישראל. אין לו אלוהים. מושחתים, אוכלי חינם ומניפולטורים. סרטן רב גרורות בבטן החברה הישראלית  (לת) GOD INDUSTRY
  • 08:46
  • 17.08.12

05 ארץ של עובדי אלילים -עולם של עבודת אלילים וקמיעות בשם השם
  • 08:48
  • 17.08.12

ארץ של עובדי אלילים -עולם של עבודת אלילים וקמיעות
מדינה של ערסים פרחות כפרה נשבע בבא סאלי !
עושים על הבורות של האנשים כסף ובן דב ודנקנר וכל מיני טיקונים מכרתם את העם שלכם!יבוא יום ותשלמו על כך הבעיה שכולנו נשלם על כך.
אם היה לאיפה להגר מפה היתי לוקח את המשפחה ועף מפה הבעיה שאין היום לאיפה ללכת !

  •   הוצאת לי את המילים מהפה תומר
    • 11:16
    • 17.08.12

    אחד לאחד . ממש ככה

  •   ומילא שהבבונים המזרחיים הנפוצים בארץ סוגדים לרנטגן המקולקל ולשאר חבריו למקצוע. לזה כבר התרגלנו. אבל שר החינוך? פלא שהחינוך בארץ על הפנים?  (לת) קרני X
    • 12:37
    • 17.08.12

  •   איזו מדינה מפגרת. מתביישת ביהדותי. גם הממשלה נכנעת לעובדי אלילים אלה  (לת) אני
    • 15:43
    • 17.08.12

  •   שר החינוך אינו פלא שסוגד לרבנים, שויתר על שעות אזרחות לטובת "ערכים יהודים" של גזל, עושק ומרמה- בחסות הכיפות הסרוחות. סער כמו אקוניס כמו לוין או דנון הם פשוט בבונים עם חליפות. אין הבדל בינם לשאר הבבונים שסוגדים לרבנים המושחתים הללו. זו חמסטן הפוטיניסטית שהפכנו בחסות הימין להיות. אם פעם ראית נהג שלא יודע לנהוג ואמרת אישה, בימים אלה אתה אומר- דוס או רוסי. 2 אוכלוסיות שלא היו להם מכוניות והיום אתה מתחיל לראות אותם על הכביש. על מקור הכסף למכוניות של הדוסים, אולי חלק מהתשובה בכל התרומות של סער, דנקנר זקן ובן דב. יחי השחיתות.  (לת) הון שלטון עולם תחתון
    • 22:59
    • 17.08.12

  •   וראש הממשלה ? אני מבין שהוא זקוק לקולותיהם של הבבונים. בני
    • 11:49
    • 18.08.12

    אבל עד כדי כך ? לשלוח ברכה אישית לאיזה ספק רב, עלק רנטגן ? יותר שמשזה מזעזע זה גורם לדכאון. לאן עוד המדינה זאת מתדרדרת ?

  •   שלום אליסאליס
    • 13:42
    • 19.08.12

    לקרני ,
    ובאיזה בית יוצר התחנכת אתה, המכנה בני אדם "בבונים"?

06 הרנטגנים והאולטראסאונדים טייקונים בעצמם בזכות הטייקונים.  (לת) שרשרת הטייקון
  • 08:57
  • 17.08.12

07 תודה על הכתבה!! רק שיש לי בחילה נוראית  (לת) מה אני עדיין עושה כאן???
  • 09:02
  • 17.08.12

  •   בחילה? אני כמעט הקאתי אילן חטב
    • 17:32
    • 18.08.12

    אמיתי לגמרי!!!
    למרות שלא הכל חדש לי, היקף התופעה מפתיע כל פעם מחדש והכתבה שמוכיחה (שאפו לכותב)בבהירות שהתרומות למעשה כספי ציבור וגם אם אתעלם מתרומות ישירות מהמדינה: אנשים סבורים שקנו אג"ח מניבות,תרמו למעשה חלק ניכר מכספם מעט לנזקקים(מילא) ,לחרדים,ולרבנים טיקונים
    נשבע שהקבס נעצר אצלי רק בגרוגרת ועדיין איני בטוח שאמנע מלהקיא

08 עבודת אלילים - והציבור ישלם עליה בחסכונותיו .  (לת) כל מכשפה...
  • 09:03
  • 17.08.12

09 מעשה שהיה כך היה.. מיכל זולו כהן
  • 09:03
  • 17.08.12

מעשה שהיה כך היה..
נוחי דנקנר חפצה נפשו בברכה, הלך לבאבא, נתן לבאבא שש מאות אלף שקל, והבאבא נתן לו זכות ראשונים להתפלל בקבר של הבבא של הבאבא.
במחשבה הראשונה הדבר עורר בי התנגדות, אמרתי לעצמי, מיכל זה לא יהודי להתנהג ככה, אצלנו היהודים, כולם שווים בעיני האל, בית המקדש במדבר נבנה כשכל אחד , תוך כדי הקפדה, תורם חצי שקל, לא יותר לא פחות וזה מסמל את יופיה של היהדות. והדוסים עשו מעשה לא יפה שנתנו לדנקנר זכות ראשונים בגלל ששפך שש מאות אלף שקל.
אבל,
במחשבה שניה,
זה מאוד יהודי.
בן גור...יון צדק שתורתם תהיה אומנותם, בעושם את מה שהם עשו, בענינו של נוחי דנקנר, עשו הדוסים את תפקידם בעולם, ואנחנו עשינו מצווה גדולה שמימנו אותם כל השנים, ואיפשרנו להם ללמוד במקום לתרום את חלקם במלחמות וזאת למה?

כי ברבות הימים,
בבוא היום.
יחשוב נוחי דנקנר על הענין, והוא יבין, שהיה פה מסר, במעמד זה, הוא קיבל מסר . הדוסים אמנם נתנו לו זכות ראשונים לתפילה, אבל שורה תחתונה הם אמרו לו שהוא אפס. שהם יודעים שזה עשה לו הרגשה טובה, המעמד, גביר העיר! אבל הם גרמו לו לשפוך שש מאות אלף שקל. והוא יבין את המסר. והוא יקום בחצות הלילה, ויקרא את התיקון הכללי.

http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1728723 .

10 אל תעשם עטרה להתגדל בהם, ולא קרדום לחפור בהם רבי צדוק
  • 09:04
  • 17.08.12

רבי צדוק אומר: אל תעשם עטרה להתגדל בהם, ולא קרדום לחפור בהם, וכך היה הלל אומר: ודישתמש בתגא חלף. הא למדת, כל הנהנה מדברי תורה - נוטל חייו מן העולם.

(הרמב"ם בפירושו למשנה): כבר רציתי לא לדבר בזה הציווי, לפי שהוא מבואר... דע, כי זה כבר אמר: אל תעשה התורה קרדום לחפור בה, כלומר: אל תחשבה כלי לפרנסה, וביאר ואמר שכל מי שיהנה בזה העולם בכבוד תורה שהוא כורת נפשו מחיי העולם הבא. והעלימו בני אדם עיניהם מזו הלשון הגלויה, והשליכוה אחרי גוום, ונתלו בפשטי מאמרים שלא הבינום... ועשו את המינויים התורניים לחוק מוכסים, והביאו בני אדם לסבור שטות גמורה, שזה צריך ומחויב, לעזור לחכמים ולתלמידים... וכל זה טעות, אין בתורה מה שיאמת אותו...

11 טייקונים ורבנים - כסף כסף תרדוף  (לת) אנשי רוח
  • 09:11
  • 17.08.12

12 .................Crazy DOSIM  (לת) Trader
  • 09:22
  • 17.08.12

  •   לצערי ממש לא משוגעים... אמא יקרה
    • 14:16
    • 17.08.12

    אנשים שגילו את הדרך המהירה, נטולת הסיכונים והזולה - לקבל השפעה וכוח עצומים על מאות אלפי בני אדם בישראל!
    אתה חושב שהטייקונים עושים את זה בשביל הרוח? הם קונים את השפעת הרבנים על ציבור הבורים שלהם.

13 תרומות מ
  • 09:23
  • 17.08.12

למה נזעקים רק כשהתרומות הן לעמותות הרבנים ולא פוצים פה כהן ניתנות לעמותות חילוניות?!

14 שאלות העולות מן הכתבה דן
  • 09:25
  • 17.08.12

- האם החלטת בנק לאומי להשקיע מאות מיליונים באיי.די.בי הייתה סבירה או שהונחתה משיקולים זרים ואינטרסים של מקורבי דנקנר בבנק? במקרה השני, יש לציבור עילה לתבוע את הבנק.

- באותו אופן צריך לבחון את קרן איי.די.בי. - האם ההחלטה לתרום מיליונים לעמותות הרבנים נעשתה בתהליך מסודר, או עפ"י גחמות ואינטרסים זרים לאלה של איי.די.בי ושל התורמים? במקרה השני, יש עילה לתביעה של איי.די.בי.

- ידוע שמשרד החינוך מעביר מאות מיליוני שקלים למימון תלמידי ישיבות, אבל איך ייתכן שבנוסף להקצאת הכספים בתקציב המשרד - המשרד מעביר עוד מיליונים "מהצד" דרך עמותות? צריך לחוקק שלמשרד יהיה מותר להעביר כספים אך ורק למוסדות חינוך מוכרים על ידי המדינה ואך ורק דרך התקציב שלו, בשקיפות.

- הכתבה לא ברורה לגבי תגובת הרשות לני"ע לתרומות החברות הציבוריות - הרשות אומרת שאין צורך בדיווח מפורט על סכומים לא משמעותיים. מהו סכום משמעותי בעיניה? האם הסכומים בכתבה אינם משמעותיים בעיניה?

- איפה הבושה? (שאלה צינית כמובן, ברור שאין כזו)

  •   הבושה מתה מזמן. הייתי בהלוויה שלה.  (לת) התאבלתי ובכיתי נורא!
    • 11:58
    • 18.08.12

  •   חייבים לעשות תחקירים על השחיתות של הבנקים בישראל שמממנים ביודעין שחיתות ומונעים מציבור לקוחות עצום אשראי והלווואות היכן שיש בכך לשפר את חוסנם הפיננסי של הלקוחות וגם את מצבו של הבנק, שלא צריך להתאמץ בשביל להרוויח כי יש לו ציבור שבוי ביד והוא ניזון ממנו בכיף אז למה להתייעל. אלה הפרזיטים הגדולים.  (לת) ד
    • 15:41
    • 18.08.12

15 שיחנקו כולם. שקרנים ורמאים, עלובי נפש, ועם ישראל מוחה כף.  (לת) אופיר
  • 09:30
  • 17.08.12

16 אין אלוהים הכל חרטה ברטה. עושקים אותנו הרבנים  (לת) יואב
  • 09:32
  • 17.08.12

  •   האולוהים הוא הכסף הטהור ורבה כסף הוא רב האלוהים, סוגדים אליו ומתפללים אליו  (לת) יחי האלוהים החדש
    • 12:43
    • 17.08.12

  •   יש או אין אלוהים, לא קשור. אלה בני האדם החמדנים עם אגו ענק ושתלטני שמנצלים את תמימותם וטיפשותם ואת מסכנותם של בני האדם העלובים שלא לוקחים אחריות על חייהם ומחפשים פתרונות קלים ותלות באחרים.  (לת) עלובי החיים
    • 12:01
    • 18.08.12

17 דת- הון - שלטון. איפה המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה - המומחה לעצימת עניים כאשר מדובר בשועי הארץ ומהרסיה.  (לת) אורי
  • 09:35
  • 17.08.12

  •   תמצא אותם בהילולה הבאה.  (לת) רונן,ר"ג.
    • 11:14
    • 17.08.12

  •   היועץ "המשפטי" הוא לא יותר מיועץ חצר לחונטת נתניהו. נהנה ממנעמי השילטון ומיישר קו  (לת) ווינשטיין יועץ חצר שהוא הדוגמא הקלסית למושחת שמחבר בין הון לשילטון
    • 11:39
    • 17.08.12

  •   ווינשטיין היועץ ה"משפטי" הוא יועץ החצר לחונטת נתניהו. נהנה ממנעמי השילטון ורוקד לצליליו של המגלומניהו  (לת) ווינשטיין יועץ חצר שהוא הדוגמא הקלסית למושחת שמחבר בין הון לשילטון
    • 11:40
    • 17.08.12

  •   המשטרה לא מתפקדת (אלא אם מדובר באמא של השר לבטחון פנים - אז מזניקים מסוק, או בפריצה לאוטו של המפכ"ל - עוד מסוק). ווינשטיין הוא לא באמת יועץ משפטי.  (לת) יאיר
    • 15:48
    • 17.08.12

  •   דוקא כן אילן חטב
    • 17:51
    • 18.08.12

    רק שאינו ממלא את תפקידו כראש התביעה הכללית
    וינשטיין מהווה עדות חיה מדוע יש לפצל את סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה ולמנות ראש תביעה כללית שלא ימונה ע"י הממשלה ולממשלה לא יהיה שום כח כלפיו ושהיועץ יהיה פרקליט של הממשלה לכל דבר וענין כמו כל פרקליט שאמון על טובת לקוחותיו

  •   נכון שיש בעיה בכפל התפקידים. אבל אם המכהן בתפקיד אינו מושחת אז הוא יכול למלא את שני התפקדים בנאמנות. כמו מני מזוז. תזכורת - ויינשטיין היה העורך דין הפלילי של ביבי בפרשת עמדי וממשלת ביביהו מינתה אותו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. אין אפילו מראית עיין הפרדה בין שלטון החוק, לשלטון. זה הזוי.  (לת) אורי
    • 01:38
    • 19.08.12

18 ענק (לא דנקנר)! כתות הזוייות עם מנהיגים עוד יותר הזויים יש בכל העולם. זה מגיע לא פעם להתאבדות של כל חברי הכת (ללא המשיח כמובן) ביום הדין באחרית הימים. מדינה שפוייה לוחמת בכתות האלה. באפ בי איי למשל יש עשרות רשימות , מצותתים לכל שיחה ועוקבים אחרי כל תנועה. רק בארץ הקודש מממנים מקופת המדינה מכונות שיקוף מהסוג הזה ובונים גשרים (שוב על חשבון המדינה והמועצה האזורית) מעל דרכים שיש חשש לקברים מתחתם.  (לת) משכוכית
  • 09:41
  • 17.08.12

19 יש פער בין אורך הכתבה וחומרת התופעה העקרונית לבין גודל התרומות בפועל אילן
  • 09:44
  • 17.08.12

עם כל הכבוד ועל אף שהקשר בין היושבים על כספי הציבור (בבורסה) לבין היושבים על דלת הסתרים של הקב"ה היא פטתית וראויה לביקורת, עדיין לא נראה לי שכמה מליוני שקלים או אפילו כמה עשרות מליוני שקלים על פני כמה שנים של תרומות פרטיות משנים את מאזן האימה שאליו נקלעו הטייקונים ויחד אתם הציבור...יש חוסר פרופורציה בין הנושא לבין העובדות המתוארות..

20 אם הייתם תורמים שקל על כל מילה כתובה כאן רן
  • 09:58
  • 17.08.12

הייתם עושים מצווה, כל כך הרבה מילים שכבר אף אחד לא מבין מה הבעיה בנתינה של תרומה , או רק כאשר התרומה מגיעה לדתיים אז זו בעיה ?

מאמר ארוך וחסר טעם , השתבש לכם השכל במערכת .

  •   תרומות וצדק: הדרך הבדוקה מימים ימימה בגטאות ובמלחים לשלוט על הקהילה ביד רמה ולהחזיק אותה קצר בלי לעשות לה שום חשבון  (לת) חזרה למחשכי הדת והנכשלות
    • 10:07
    • 17.08.12

  •   תרומה היא יופי של דבר, מצווה גדולה שמזכה את בעליה בכרטיס לגן עדן, הבעיה היא שאני לא זוכר שנתתי למישהו הסכמה כלשהי, בעל פה או בכתב, לתרום מכספי.  (לת) היה צדיק על חשבונך
    • 10:29
    • 17.08.12

  •   נראה שבישיבה לא לימדו אותך הבנת הנקרא. צר לנו על כך. למד לימודי ליבה ותדע משהו  (לת) רופא
    • 12:25
    • 17.08.12

21 משרד החינוך תרם לו ?! איפה מבקר המדינה? אריאל
  • 09:59
  • 17.08.12

לפטר את גדעון סער מיד.

22 עוד סיבה לכך שנשים צריכות להיות בשלטון אתיאיסטית
  • 10:02
  • 17.08.12

הדתיים הרי לא יסכימו לדבר איתם והבעיה תיפתר מעצמה

  •   כשמגיע לכסף הדתיים ידברו גם עם הזונה הגדולה מבבל.  (לת) רחב
    • 11:59
    • 17.08.12

  •   עוד סיבה למה נשים לא בשלטון ....  (לת) רונית
    • 12:14
    • 17.08.12

  •   רעיון נפלא! כל מה שצריך הוא, לשכנע את מחצית האוכלוסייה, שהיא נשית, ולגברים הנבונים שבינינו, להצביע רק למועמדות, וסוף סוף אפשר יהיה לחיות כאן. אבל צריך לשם לב, שלא ייבחרו נשים, שיש סכנה שיעבירו את השליטה בחזרה לגברים שוביניסטיים וחשוכים...  (לת) עוד אתיאיסטית, סטרייט, למי שתוהה
    • 19:57
    • 17.08.12

  •   איזה שטות.....נשים יש להן את חסרונותיהן הן.  (לת) אישה
    • 12:08
    • 18.08.12

  •   שרי אריסון, כדוגמא, במה היא שונה מדנקנר ובן דב?  (לת) אין פתרונות קלים
    • 08:53
    • 19.08.12

23 מזעזע לקרוא שטייקונים שחולשים על עשרות אלפי שכירים במשק מקבלים החלטות שנסמכות על אמונות טפלות ועצות מפי נוכלים ושרלטנים.  (לת) רונן,ר"ג
  • 10:13
  • 17.08.12

24 הצרה היא שגם הלא מאמינים באמונות התפלות הללו ישלמו עבורם.  (לת) מזועזעת
  • 10:16
  • 17.08.12

25 אחת החשיפות המרתקות והחשובות שקראתי בשנים האחרונות. האינטרס של הטייקונים בטיפוח הבערות, הטמטום והאמונות התפלות ברור - אבל לא ידעתי על ערוץ התמיכה הישיר בגורואים של המעמדות המוחלשים שנועד לטפח את העוני תחת מסווה של פילנתרופיה.  (לת) תבורכו!
  • 10:19
  • 17.08.12

26 למה הקשרים מוצגים בכתבה כלא תקינים - על חשבון הציבור לוג
  • 10:20
  • 17.08.12

האם בנקים לא תורמים: לחיילי צהל, למלחמה בסרטן, ולהרבה נצרכים אחרים, וזה בסדר. אבל תרומה למוסדות לימוד דת לא תקין - למה?

  •   כשרב חסר אמצעים מחזיק בגיל 48 רכוש בשווי 90 מליון ש"ח, חובה לבדוק איך זה קרה  (לת) נער הייתי וגם זקנתי
    • 14:50
    • 17.08.12

  •   אני לא מסכים, אם כי יש צדק בדבריך לא משנה
    • 15:48
    • 17.08.12

    אם ההקבלה הייתה כפי שכתבת, תרומה לעמותה חילונית למטרות צדקה לעומת עמותה שלמטרת קידוש השם, חלקינו הגדול היה מביע עדיין מידה של אנטגוניזם וניתן היה להתייחס לטענתך.
    אבל בפועל, מצד אחד עומדות עמותות להן מטרות מוגדרות היטב, העומדות בצו המוסרי של עזרה לנזקק וכן נדרשות לשקיפות מוחלטת.
    מצד שני עומד אדם, כריזמטי, שמגייס כספים על סמך אישיותו ומתעל אותם כראות עיניו. גרוע מכך מצטייר מהכתבה שה"תורם" לא פושט ידו כצדקה אלא כסוג של הוקרת טובה על עצת אחיתפול.

  •   בנקים וטייקונים Robb
    • 00:31
    • 18.08.12

    קודם כל אקדים ואומר שתרומות הן דבר מבורך - יש מן ההגיון והמוסר בלהחזיר טובה לחברה שהעשירה אותך.
    לשאלתך - הבנקים רווחיים - הם יכולים לתרום מרווחיהם כאוות נפשם ולכל מטרה, בין דתית ובין חילונית .
    בכתבה מדובר על אנשים שחייבים לציבור סכומים עצומים של כסף ובמקום לפעול להחזירו, תורמים מכסף שאינו שלהם. לו היו מרוויחים , מחזירים חובות ותורמים מכספם - לא היה על מה להלין.

27 כל כך הרבה "העתק הדבק"...גם דברי האל?...  (לת) עבריה
  • 10:21
  • 17.08.12

28 הרבנים שמחוברים לטיקונים ברוך
  • 10:41
  • 17.08.12

כול אחד שמיתחבר לרבנים האלה והפוך. עובר עברה חמורה בשמים מי שום שזה נאפך לעבודת אלילים נטו וזה אסור על פי התורה יש בוראי עולם שהוה מנהיג את העולם ולא הרבנים הם לא במקום אשם הם חושבים שהם אלהים אבל הם עוברי עברה ועל כן הם יתנו את הדין בשמים .טיקון שרוצה ברכה יש לדבר ישירות לבוראי עולם ביגלל זה השמים פתוחים ולא סגורים .הכתבה מיועדת לכולם יש אלהים אחד ושמו אחד .

29 הרבניםהארץ רבנים יליד הארץ
  • 11:03
  • 17.08.12

רב טוב צריך לעזור לתת ולא לקבל.
להסתובב ולעזור , איפה שיש עוני ,
ולא איפה שיש עושר. !!!

30 מעניין שכל הרבנים המליונרים מדינת עולם שלישי.
  • 11:12
  • 17.08.12

הם בני עדות המזרח, עולי אפריקה. כל החגיגות על הקברים הם של עולי אפריקה. מנגד, העוני הגדול ביותר הוא בקרב עולי אפריקה. משהו מסריח שם בהתנהלות. משהו אפל בתרבות?

  •   כלום לא מסריח ,ההמונים פוחדים מהקללות של רופאי האליל  (לת) הצדיק מאם אר איי
    • 13:47
    • 17.08.12

  •   הרב פינטו הוא תוצר של חינוך אשכנזי - תקראי טוב את הכתבה יוסי
    • 19:59
    • 17.08.12

    ותראי שהוא למד בישיבות אשכנזיות.
    בתרבות יהדות צפון אפריקה הרבנים מעולם לא התפרנסו על חשבון הציבור והיה להם מקצוע , שלא כאחיהם הרבנים האשכנזים שהפכו את הרבנות למקצוע והתפרנסו ממנה , (בגלל אילוצי הגלות ).
    מה שאנו רואים הוא תוצאה של פירוק וריסוק יהדות צפון אפריקה בתהליך הקשה של קליטת עדות המזרח בישראל.
    מאחר ובארץ התורה הייתה אצל האשכנזים , מי שרצה להמשיך ולהיות קשור למסורת הלך ללמוד אצלם ושם הפכו לקיצוניים ביחסם אל החילוניים (גם תופעה אשכנזית ולא צפון אפריקאית) וגם ביחסם אל המדינה (גם תופעה אשכנזית ולא צפון אפריקאית) ומכאן קצרה הדרך לניצול מעמד האצולה כבני שושלת מפוארת ושימוש ב"כוח" המיוחד שיש להם על מנת לשאוב כספים מהחילוניים כמו דנקנר ,שהם מבחינתם אינם נחשבים יהודים ולכן אפשר לנצל אותם.
    לצערי כיום להיות בבא זה הסטרטאפ הכי מצליח. וכפי שאומרים "התלמיד עלה על רבו" .

  •   וטלה -לידיעתך ,הרב פינטו נחשב לתלמיד טיפש ולסר כישורים להבנת סוגיה בסיסית בגמרא ,די לעגו לו שם  (לת) urv
    • 05:06
    • 13.02.14

31 אני מקווה מאד שהחלטות לאומיות כגון-תקיפה באיראן,לא מתקבלות באישון לילה לאחר ביקור סודי אצל עושה נפלאות כזה או אחר.  (לת) סמי מפ"ת
  • 11:15
  • 17.08.12

  •   זה בהחלט אפשרי, אם ניקח בחשבון שכל מי שמסתובב ליד הביבי חובש כיפה, או שהוא דתי-בארון. ובאשר לברק - הוא ממילא אוטיסט, שמדבר רק עם עצמו.  (לת) לסמי
    • 20:00
    • 17.08.12

32 לאוליגרכיה הישראלית שתי פנים  (לת) טל
  • 11:17
  • 17.08.12

33 הדבר שהכי מקומם זה ששאנו מממנים את כל הנצלנים האלה ולא מדובר בכסף קטן יעקב
  • 11:20
  • 17.08.12

אלא במיליארדים וכל אורך חייה של מדינת ישראל , הרומן התחיל עם קומץ קטן שבן גוריון תמך בהם והיום זה בקנה מידה מפלצתי איך אין להם בושה לחיות על חשבון משלמי המיסים כתוב בתורה לא תחמוד לא תגנוב והם מתאימים את זה לצרכיהם הגיע הזמן להפריד דת ממדינה ושהם יהיו אוטונומיה עצמאית ,, אני אטאיסט וכמוני יש עוד הרבה ואנו לא חייבים להם שום דבר , הם מנצלים את הפוליטקיאים והטייקונים ואלה גונבים מאיתנו כדי לתת להם ז ה כ ל ה ס י פ ו ר!

34 מעניין להזכיר כאן את דבריו של מורי חיים סינוואני ("מורי" הוא כינוי צנוע ומדויק יותר מרב) המכונה "הגאון מסינוואן" - מנהיגם הרוחני של יהודי תימן לפני גל העלייה הגדול בשנות החמישים ומי שנחשב מקובל גדול וגאון עולם בדרגה של משה רבנו: "כשלא הייתי מפורסם הייתי כמי שמדבר עם אלוהים מהקומה הראשונה, ואלוהים מקשיב בקומה השנייה. לאחר שהתפרסמתי המשכתי לדבר עם אלוהים מהקומה הראשונה, אבל אלוהים עבר לקומה העשירית".  (לת) אבי צנעני
  • 11:22
  • 17.08.12

35 מה שיותר מטריד זה שהצבא והמשטרה וכל הכח הפיסי נמצאים אצל הנוכלים האלה ואלה שבשילטון - כך שדמוקרטיה או התחלה של צדק לעולם לא הייה פה.  (לת) ב
  • 11:25
  • 17.08.12

36 העם דורש שדקנקר תשובה בנדוב ושאר הגנבים יחזירו הכסף שלקחו דנקנר ממשיך לגנוב מהציבור
  • 11:33
  • 17.08.12

הדת הפרימטיבית מנצלת את הציבור לטובת הבערות השוחד הגזל של בצע הכסף

37 banana republic  (לת) bar
  • 11:35
  • 17.08.12

38 הקשר המשולש לא במהרה יינתק, הון שלטון ונוכלי הדת לאן פני המדינה?
  • 11:37
  • 17.08.12

עם כל הסתייגותי מפסיקות הרב המנוח אלישיב קשה שלא להעריץ את הצניעות המופלגת שאפיינה אותו. הוא לא גילגל כספי תרומות, לא התרברב בישיבות ומפעלות צדקה שהקים כדי שישאו את שמו. הוא לא התפאר בנסים שחולל או בחיזוי עתידות. בניגוד לרב אלישיב, מאחרוני הצדיקים האמיתיים, הרבנים הסלבריטאים אינם מבריקים בחוכמתם או בידענותם. המקשיב לקלטות שלהם ב YOUTUBE יעמוד עד מהרה על עלגותם ובורותם, שלמרבה האסון אינם מרתיעים גבירים ופוליטיקאים ממתן חסות ותרומות לשרלטנים האלה. מה לשר החינוך ולמוסדות "החינוך" של ה"רנטגן"? מה הוא עושה שם, מצויד בכיפה גדולה, ליד הצדיק? האם הוא מעריץ פרטי, וזו זכותו, עם כל הסלידה מהתופעה, או שהוא מייצג באירוע את המדינה? סיבת החנופה לציבור המאמין בבבות ובצדיקים מובנת, זהו ציבור שגדל במהירות והעסקנים מעוניינים לזכות בתמיכתו (למרות שקולותיו ניתנים למפלגות החרדיות), אך משרד החינוך נועד לחנך, לקידמה ולפתיחות, לא להחזיר את התלמידים לחשכת הבערות והאמונות הטפלות. האם יש עתיד למדינת ישראל שאזרחיה ומנהיגיה נוהים אחרי אובות וידעונים?

39 טייקונים ורבנים שודדי קופות במשותף  (לת) אוי לדת ישראל !
  • 11:37
  • 17.08.12

40 עולם.גולם גולם
  • 11:37
  • 17.08.12

על אלו אמרו כבר חכמינו עולם גולם

41 ניתן לראות את הקשרים האלה כיחסי ציבור ממולחים, כי הרבה מהלקוחות של אנשי העסקים האלה הם העמך המרוקאי, וכך הטייקונים האשכנזים יוצרים תחושת קרבה וידידות עם הציבור המרוקאי / צפון אפריקאי, המהווה כשליש מכוח הקנייה בישראל.  (לת) אבי צנעני
  • 11:43
  • 17.08.12

42 עימדו כמה דקות בקזינו בלאס ווגאס ובכל קזינו ותראו כמה המהמרים מאמינים באמונות תפלות.  (לת) Yigal Cohen
  • 11:44
  • 17.08.12

  •   יגאל מה העניינים? למה שלא תחשוב קצת לפני שאתה כותב משהו? אנחנו באמת רוצים להבין אותך אבל אף פעם לא ברור...ולא קשור כל כך..  (לת) אבי צנעני
    • 13:53
    • 17.08.12

  •   יגאל הרחובותי שלא עשה בחייו דבר פרט לטוקבקים עייפים והשחתת כסף בלאס-וגאס, מתפאר לפני עם ישראל על נסיונו בקאזינו האמריקני. לא בור לי גםפ למה הוא טורח להכניס את תמונתו כל פעם כשהוא מייצר את אמרות השפר שלו.....  (לת) יניב רינגולד
    • 14:29
    • 17.08.12

  •   לעולם לא תוכל להבין אותי חסוך לימודי ליבה אטום מוח.  (לת) Yigal Cohen
    • 16:30
    • 17.08.12

  •   דווקא תגובה מצויינת אמא יקרה
    • 23:20
    • 17.08.12

    ובניגוד למהמרים בוואגס, הם דווקא "תורמים" לצימצום הסיכונים שלהם (תרתי משמע)

  •   צנעני, נעשתה אהבל גמו מרגלית? מה לא ברור? יגאל אומר שהפרימיטיביות והנטיה לידבוק באמונות תפלות אינה רק בקרב הדתיים אלא נטועה עמוק בטבע האדם הפשוט, והביא דוגמה שבהימורים המהמר רוצה לירתום כוחות מיסטיים להצלחתו ומבצע כל מיני שטויות בכל פעם שהוא זורק הזיטונים או כל דבר אחר. כלומר אין הבדל בין המטומטמים שלנו עם כיפה לבין המטומטמים שבאים לווגס בתחושה שהאל או שר השדים יטיב עימם אם יעשו או ימלמלו משהו. ראיתי בטיסות המון חילוניים שמחזיקים בארנק או על הצוור עיזה קמע יהודי או אינדיני לשיפור המזל והבטיחות בטיסה. אני פשוט קורא תפילת הדרך שזו דרך אבותי בלי מתווכים ובבות או דמי שכירות  (לת) מסביר לדפוקים מצנעה
    • 23:23
    • 17.08.12

  •   צנעני דבר בשם עצמך בלבד! מה לא ברורו לך בדברי שפתי בהן? חשבונות אישיים לא כאן בבקשה!  (לת) "אנחנו"
    • 12:14
    • 18.08.12

43 למשפחת אבוחצירה יש מילארד שקל. רוב הכסף בא מהעוני, אלו גם ברובם המוחלט בוחרי ימין  (לת) הגיון כחול לבן. הימין הדתי לאומני יודע: בישראל הפראיירים רק מתרבים
  • 11:44
  • 17.08.12

44 העצות של איפרגן הובילו את דנקנר למה שהגיע כמעט חדל פרעון נדיבותם של טייקונים על חשבון אחרים איננה שונה ממשחקי הקזינו שמאפשרים להם המוסדיים על חשבון הפנסיה שלנו ולמי אכפת, האם השקעה בארץ של כספי הפנסיה יצירת תשתיות ומקומות עבודה לא חשובה יותר? פרופסור בר שירא
  • 11:44
  • 17.08.12

שאול

  •   ממש לא איכפת לי אם דנקנר הוא חדל פרעון או לא. כן איכפת לי שהתרומות שהוא נותן באות מתוך כספי הפנסיה שלי קרני X
    • 13:07
    • 17.08.12

    ולא זכור לי שהוא ביקש אישור לכך או שאני נתתי לו את הסכמתי לכך ובסוף חדלות הפרעון שלו תהיה על חשבוני

45 ניתן לראות את הקשרים האלה כיחסי ציבור ממולחים, כי הרבה מהלקוחות של אנשי העסקים האלה הם העמך המרוקאי, וכך הטייקונים האשכנזים יוצרים תחושת קרבה וידידות עם הציבור המרוקאי / צפון אפריקאי, המהווה כשליש מכוח הקנייה בישראל.  (לת) אבי צנעני
  • 11:44
  • 17.08.12

46 פעם רבנים היו צנועים ואף "טהורים " וחיו בצנעה - לא כמו היום שזו תעשיה. סתם אזרח זקן
  • 11:45
  • 17.08.12

אתחיל בכך שהכותרת אינה כוללת את כל הרבנים אבל רבים מרבני הדור הזה
בהשפעת שינויי הדור - הכסף ושיפור מצבם הכלכלי האישי מעבר לזו של כל אזרח ממוצע - לנגד עיניהם וחבל.
בילדותי לפני יותר משבעה עשורים הרבנים - לפחות בעיני - היו מופת לצניעות
ולא אתכחש לכך שגם היום יש כאלו ולא מזמן קראנו אודותם בעיתונות הכתובה.
ירבו כמותם הצנועים בישראל.
חבל רק שאלו ההופכים עיסוקם למכרה זהב מקלקלים את השורה ומחזקים את ידי אלו השוללים את הרבנות.

  •   אפילו הרבנים ה"נורמטיביים" ענת
    • 18:53
    • 18.08.12

    מוכים בחמדנות.
    הרב לאו לא מבקש תשלום בעריכת חתונה - הוא מציע לתת "משהו" למלווה שלו החזן .
    בודדים הם הרבנים הצנועים וישרי הדרך.
    ובאיזו מכונית נוסע עובדיה?

47 כשערסים בורים עושים "בוחטות" ומהצד השני יש שרלטנים כרזימטיים...  (לת) third world country
  • 11:47
  • 17.08.12

48 אפשר לקבוע תור לרנטגן? אני חושש שסדקתי את עצם הפז"ם...  (לת) אפי
  • 11:48
  • 17.08.12

49 הטייקונים מתנהגים בדיוק כמו שרי הממשלה וראש הממשלה - הם הפכו מזמן להיות חלק מהשלטון ולכן דפוס ההתנהגות הזה מתאים גם להם.  (לת) מובן וברור
  • 11:49
  • 17.08.12

50 איפרגן אמר לאשה שחשדה שהיא בהריון עם אוטיסט שהילד יהיה בסדר אבי
  • 11:51
  • 17.08.12

בסוף נולד ילד עם אוטיזם קשה והרב ברך אותו
הרב אלוף ביחסי ציבור כשהוא רואה ילד משותק בקהל עיניו בורקות ומיד הוא והצלמים עטים על הילד
השאלה למה כולם רוקדים סביב עגל הזהב?

51 כמו תמיד האשם האמיתי הוא  (לת) היהודי
  • 12:02
  • 17.08.12

52 מעורר בחילה  (לת) מעיין
  • 12:05
  • 17.08.12

53 שחיתות - למה לא חוקרים לעומק????  (לת) סמי
  • 12:14
  • 17.08.12

  •   איזה נאיביות - יחקרו לעומק כמו שחוקרים את נוער הגבעות ואת הדוסים שמכים ערבים בירושלים.  (לת) עצבני
    • 00:26
    • 18.08.12

54 מלים כדרבנות קשקשן
  • 12:19
  • 17.08.12

כנראה שהשיקולים הרציונלים ששרון שפורר לוקח/ת הם שסייעו לו לאגור הון ככתב/ת בהרץ בניגוד לדנקנר ובן דב. כל הכבוד. אפשר לקבל כמה אחוזים כתרומה?

55 "כסף יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים....." רבותי, היום הכסף הוא ה-א-ל-ו-ה-י-ם הם סוגדים אליו ומעללים אותו ולא שאין לא בא ולא יכנס אלינו.......  (לת) לכן כל אותו "בבעלי הניסים והכחות" מקורבים לאליטה ההונית העליוניה
  • 12:21
  • 17.08.12

56 כל העושה פרנסה מן התורה הרי הוא מחלל שם שמים - הרמב"ם  (לת) דנקנר ובן דב בדרך לפשיטת רגל
  • 12:22
  • 17.08.12

57 האם לא ניתן לבקש להעביר את הנושא לבקורת מבקר המדינה? או הגשת תביעה ייצוגית? רופא
  • 12:23
  • 17.08.12

יש מקום לשקול לבקש שמבקר המדינה יבדוק מה באמת קורה שם. גם אם מדובר במבקר חדש שיתכן והוא מאנשי שלומו של השלטון. כמו כן האם יש מישהו שישקול בקשת תביעה יצוגית שהטייקון יחזיר את החלק היחסי שגנב מאתנו ונתן לגנבים אחרים עוטי זקן ומגבעת.

  •   המבקר החדש? הצחקת אותי קרני X
    • 13:09
    • 17.08.12

    גם אם הוא יראה את טלנסקי מעביר מעטפות מלאות דולרים במו עיניו זה יראה לו בגבול הנורמה

58 לא יאמן.. האנשים האלה צריכים ללכת לכלא, זה שוק שחור  (לת) סטודנט חילוני עני!
  • 12:32
  • 17.08.12

59 עוד לא הבנתם! לא נוחי ובן-דב בצרות שמיצ
  • 12:41
  • 17.08.12

אלא חוסכי הפנסיה. הגבירים ההלו מושגים לעצמם דיווידנד משכורות והוצאות ומרוקנים את קופות החברה. לגבי הרבנים - לי יש רב אחד נחמד. לא צריך רבנים שמלאכתם=שנור. הרב שלי עובד בבי״ס כמורה וגר בדירה צנועה עם אשתו וחמש בנים. הוא ״נכד רבני״ של הרב קוק. הוא מעולם לא היה בחו״ל וצקווה שלעולם לא חיאלץ לעזוב את ארץ ישראל. זה כל ההבדל. חזירים זה לא כשר לא רק בתורה אלא גם בעבודה!!

60 יועמש למה לא מעמידים את הרבנים לדין? יש עבירה כזאת בחוק
  • 12:42
  • 17.08.12

להעמיד את הרבנים לדין על עבירה של כישוף, יש כזאת בחוק העונשין.

61 זה מה שיוצא מקרבה כה-גדולה בין שני נוכלים לשני ספרים...  (לת) בן דוגית
  • 12:51
  • 17.08.12

62 לא מממן עובדי עבודה זרה זו הסיבה שעברתי מסלקום
  • 12:54
  • 17.08.12

מי שנשאר באורנג וסלקום מממן את העובדי אלילים האלו.בושה וח

63 מחכה לכתבה הראשונה שתהיה אוהדת חרדים יהודיה
  • 12:55
  • 17.08.12

אשרי המאמין

  •   חרדים ויהודיה מה זה - משהו טוב או טפיל אליהו אישנטועמדורות
    • 13:43
    • 17.08.12

    מה אנחנו שסב סבי נראה בדיוק כמו הדוסים של היום היה איש העליה הראשונה, עבד כמו ששמעת ע ב ד בחקלאות, חלב פרות ועיזים, חרש בשדה, קטף בפרדס והיה לומד תורה בלילה בבית המדרש במושבה. אז מה זה יהודיה שמחכה לכתבה אוהדת לחרדים? חרדים למה? חרדים לחלוב את המדינה לקטוף את כספו של משלם המיסים החילוני ולחרוש את הרחובות בתלונות נגד החילוניים שבמדינה שלהם אתם החרדים לא משתתפים - אז מה זה יהודיה חרדית זה אפילו במחלבות תנובה אין. אם שכמוך אני שמדורי דורות צריך לחיות כאן ולהחזיק ולתחזק אותך ושכמוך
    - בושה שקראת את המאמר

  •   לכשתהיה סיבה, תהיה גם כתבה. בינתיים חרדים מרוויחים את השנאה ביושר  (לת) המזכירות
    • 18:08
    • 17.08.12

64 כתבה חשובה ביותר ומזעזעת. על כך נאמר הכי הרבה פעמים בתנ"ך - ויעשו הרע מאוד בעיני ה'....  (לת) עובדי אלילים
  • 13:10
  • 17.08.12

65 הבעיה היא אצלכם החילונים תנסו לבדוק למה אין שום חרדי שהולך לאנשים האלו למה רק החילונים הולכים אליהם כי החרדים יודעים מה הם באמת והולכים לרבנים שהם באמת רבנים ולא לכאלה שמחפשים כסף לחילונים יש בעיה שהם מאמינים לשטויות שאותם אנשים מאכילים אותם ובסוף הם קבלו את הסטירה של החיים שלהם בתור חרדי אני אומר לכם שאתם החילונים שתורמים להם כספים הכספים מגיעים ישירות לכיסים ולבתים של אותם אנשים ולא לאף אחד אחר איפרגן לא נותן כ"כ הרבה מילארדים כל שנה לאברכים זה שקר וכזב אני יודע שיש לו מס' מצומצם של אברכים שמקבלים ממנו מלגה של כ-1000 ש"ח בחודש בשנה הוא נותן לאברכים כ-250000 ש"ח בלבד ולא כמו שהוא מדווח על המיליונים שהוא נותן בעיה שלכם שאתם לא בודקים מה קורה עם הכסף שלכם עובדה שהונו נאמד ב-90 מיליון שקל מעניין מי זה אותו מורה שהרוויח 250000 שש"ח בשנה זה נראה לכם הגיוני בקיצור תפסיקו להיות פתיים ולהאמין לאנשים כאלה תלמדו קצת מהחרדים ותראו שהחרדים לא משתינים לכיוון של האנשים האלה כי הם לא באמת רבנים.  (לת) חרדי אמיתי
  • 13:19
  • 17.08.12

  •   לדעתי מגיע גזר-דין מוות "לרבנים/מכשפים כאלו" כמו שנאמר בתורה: "ומכשפה לא תחיון"  (לת) חילוני אמיתי
    • 06:10
    • 18.08.12

66 כל אחד יכול לעשות עם הכסף שלו מה שהוא רוצה ואם החליט לתרום למוסד כזה או אחר זכותו המלאה וכל אמרה אחרת יש בו משום צרות עין  (לת) משפטן צמרת
  • 13:28
  • 17.08.12

67 דיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי להסתה  (לת) מני
  • 13:29
  • 17.08.12

68 הם עושים כסף אחד מהשני. קשר של אינטרסים כלכליים. העיקר שיש כיפה על הראש, "אלוהים בעדם"  (לת) זיו
  • 13:36
  • 17.08.12

69 ידוע שהיהודים הם האנשים החכמים ביותר בעולם העילוי
  • 13:39
  • 17.08.12

המסקנה היא שהגויים הם אפילו יותר טיפשים. או לחילופין שהיהודים הם לא כל כך חכמים, ולראיה שבתאי צבי, שניאורסון וכל השאר.

70 גועל נפש אודי
  • 13:40
  • 17.08.12

ממש גועל... למה איפרגן ופינטו לא לוקחים אותי - חילוני כמו האוליגרכים ושומר שבת בדיוק כמו אותם אוליגרכים וטייקונים. לטיול לחצרות רבנים, קברים ועוד מגוון עבודות אלילים"????? אההההה..... כי אין לי כסף......ואני לא תורם אותו.... אההההה..... אלוהים בוחר אותנו לפי כסף... אם יש לך המון אתה כנראה צדיק הדור

71 עדיף לתרום לרבנים מלהשקיע במעריב  (לת) זקן
  • 13:44
  • 17.08.12

72 השנאה הזאת..אוי, השם ירחם על כולנו.  (לת) Jacob
  • 13:52
  • 17.08.12

73 לא יאומן איזו רדידות קיימת במדינה הזו,הם עושים בכספנו כרצונם ובמשאביי הטבע שהם שלנו כרצונם בקיצור שודדיי דרכים עם אייקיו אפס מתחברים לשודיי נפש עם יכולת מסחרית  (לת) tr
  • 14:02
  • 17.08.12

74 גמר היורו דב הקוטב
  • 14:03
  • 17.08.12

טעות הגול הראשון במשחק בין ספרד לאיטליה היה של סילבה מבישול של פאברגאס ואני כותב את זה כדי להביע אי אמון בכתבה בהארץ ובעיתונות

75 גמר היורו דב הקוטב
  • 14:05
  • 17.08.12

טעות הגול הראשון במשחק בין ספרד לאיטליה היה של סילבה מבישול של פאברגאס ואני כותב את זה כדי להביע אי אמון בכתבה בהארץ ובעיתונות ואני מבקש לא לצנזר כמו עוד תגובות שלי ולא משנה אם הם עניניות

76 כשפים וכישופים כמו השבטים הפראיים באפריקה מה ההבדל בינם לבין מעלי האוב האלה,וגם אנחנו צריכים לשלם את מה שהם מקבלים מהביטוח הלאומי מבלי להוציא גרם של אנרגיה,תנסו אתם בתור עצמאיים לקבל משהו מהביטוח הלאומי אם קורה לכם משהו ,חייבים לשנות את שיטת השנור העתיקה הזו עתיקה כמו מקצוע הזנות ולא רחוקה ממנה בביצועים שלה  (לת) tr
  • 14:07
  • 17.08.12

77 רק הרבנים והתפילות יצילו את עם ישראל יראת שמיים
  • 14:23
  • 17.08.12

לא לחינם תורמים דנקנר ואילן בן דב מכספי עם ישראל לרבנים ולישיבות. שכן ידוע שצדקה תציל ממוות, וברור שתרומות אלו מסייעות לחזק את התפילות בזכות עם ישראל. זאת לדעת שדנקנר ואילן בן דב משמשים כשליחי הקב"ה למען עם ישראל.
בזמן שצוררנו קמים עלינו לכלותינו, איפוא הינו כיום ללא תפילות אלו ????

  •   איפו היה הקדוש ברוך הוא כאשר עמדו לרצוח נער פלסטיני שמפרפר היום בין חיים למוות? רק לזכות עם ישראל חייבים להתפלל?? (בסיוע הכספי של דנקנר??) את יראת שמיים וצודקת בהחלט בעמדה: "הקם להרגך השכם להורגו". זה בסדר. אבל זה רק בתנאי שהוא יהיה בן עם הבחירה - להבנתך. הטרגדיה אתך מסתכמת בדבר אחד: אותם מטורפים שניסו להרוג את הנער הפלסטיני יקבלו אולי עבודות שרות, ייתייצבו בלשכת הגיוס, יקבלו פטור משום שתורתם אומנותם, ימלמלו פרקי תהילים וידקלמו את עשרת הדברות (לא תרצח) וזה הכל לשמירת חיילי צהל. להם (לאברכים) לא תיפול שערה משערות ראשם. יש להם דם כחול. אלוקי.  (לת) משכוכית
    • 21:23
    • 18.08.12

78 טייקון רשאי לתרום מכספו הפרטי מכספי חברה ציבורית מכל מלמדי השכלתי
  • 14:23
  • 17.08.12

יש לחייב את הנאמן של אגרות חוב לקחת בטחונות בגובה סכום החוב. יש גם לאסור על חברות ציבוריות לתרום. תרומה צריכה להינתן רק על-ידי אנשים פרטיים.

79 מה עם הלבנת הון? נראה לי שזה הסיפור האמתי פפי
  • 14:33
  • 17.08.12

כמה מהתרומות חוזרות לטייקונים???? כל החבורה הזאת טייקונים באבות וחבריהם הפוליטיקאים צריכים ללכת לכלא. הכתבה מראה רק את הדברים הגלויים....

80 מי שתורם מכספו וחיו (לא דרך חברות ציבוריות-שנגזלו-לא זקוק לברכת רבנים) אינו זקוק בושה להתפלל לאד ולא לה' באופן ישיר
  • 14:50
  • 17.08.12

למחילה, כל יהודי בעל שכל הישר מסוגל לייצר ברית עם ה' ע" מצוות פשוטות ע"פ הלכות יהודיות. כל הלא שבאים אחד לשנה ואולי לפני סגירת עיסקה נזכרים ברב הלא כולם כאחד אנשים קטנים שנטלו כספי חוסכי ישראל לצורך עישוקם מראש, איך רבנים נותנים ברכה להלא שיודעים מראש שלא ישלמו לציבור, ללא תספורת. יסלח לי ה' , זוהי סיבה לגולה שהיית ושעתידה ליהות בשל גזל בנקים/טייקונים/דמויות ציבוריות

81 הסיטואציה שבה דנקנר והרנטגן יושבין אחד מול השני היא זו : מ.רוזן
  • 14:53
  • 17.08.12

בצד אחד יושב שרלטן ורמאי ומהצד השני יושב טיפש ואידיוט .

הרצל, זו המדינה שחלמת עליה ?

82 כתבה זו מוכיחה היכן טמון מרכז השנאה ליהודות.  (לת) גבי
  • 14:57
  • 17.08.12

83 מי מכיר את הרב אלישיב? משה
  • 15:12
  • 17.08.12

על הרב אלישיב ז"ל שמעתם? על הרב שטינמן שיחייה שמעתם? על הרב חיים קנייבסקי שמעתם?
אם לא אז תדעו.. הרבנים האלה הנהיגו ומנהיגים את הציבור החרדי והרבנים האלה חיים בצנעה חפשו ברשת את הבית של הרב אלישיב... ברחוב חנן 10 בירושלים תראו בית מלפני 100 שנה בערך עם חדר אחד צנוע ופשוט וכן שאר הרבנים....
כמה עובדות! הרב אלישיב גר בבית שלו כ 80 שנה ובלוויה שלו השתתפו מעל שלוש מאות אלף איש....
בבית של הרב שטיינמן יש כסאות שהוא עצמו בנה מארגזי תפוזים לפני 60 שנה...
ואין שם מזגן ואין כלום
אלו הרבנים שלנו..
תעשו כתבה עליהם נראה אותכם

84 הרב עובדיה יוסף יצא נגד איפרגן באומרו: "ממתי אנחנו מאמינים בכישופים ובמדורות?" אבל, הטייקונים כן מאמינים...  (לת) דבר תורה
  • 15:21
  • 17.08.12

85 אינפו מהמם כל הכבוד לך א  (לת) אחת
  • 15:21
  • 17.08.12

86 נתניהו נפגש לא מזמן עם אורי גלר לארוחה משותפת עם נשותיהם. הם סעדו יחד במסעדה בקומה שניה ובקומה הראשונה ישנו קזינו . מה עושה ראש ממשלה מכהן בחברתו של אורי גלר שהיה בעבר גם יועצו של מייקל ג'קסון, מי יודע. כאן מדובר בדיני נפשות ולא בכסף. עכשיו אתם יכולים להיות ממש רגועים.  (לת) כפיות
  • 15:39
  • 17.08.12

  •   2 שרלטנים נפגשים, יורי ובנג'י. נפגשו, והסיבה פשוטה: יורי לימד את בנג'י לכופף כפיות ובנג'י לימד את יורי לכופף מדינה שלמה  (לת) ונסיים בבדיחה: בנימין נתניהו, ראש הממשלה
    • 21:21
    • 17.08.12

  •   אז מה. ביבי התייעץ עם גלר אם להפציץ להפציץ את איראן?  (לת) ווי ווי לנו
    • 12:23
    • 18.08.12

87 האם האברכים משלמים מיסים על כל התרומות/מלגות הללו? אני רק שאלה
  • 16:00
  • 17.08.12

לפי הנטען בכתבה, יש מיליוני שקלים המועברים לאברכים חרדים, מעבר לקצבאות ולכל מה שהם מקבלים מהממשלה. האם למישהו יש רישום/שליטה על כך? לדעתי, האברכים צוחקים על כולם כל הדרך לחיי הבטלה הטובים

88 כל דבר אתם צריכים לתבל בקצת שקרנות נאלחת - עיתונאים אתם כבר מזמן לא. הטייקונים תורמים לרבנים-מליונרים? לא בדיוק אינטילגנטי מצידם. על חשבון הציבור? לא הבאתם שמץ הוכחה פרט להתפתלויות הדמגוגיות הרגילות. לו היה עורך ראשי בעיתון, היה מוחק כמה פסקאות והופך את הטקסט העלוב הזה למשהו ראוי לפרסום, אולי. אבל אין... אולי כדאי לשכור אחד? מודרניסט .
  • 16:04
  • 17.08.12

כל דבר אתם צריכים לתבל בקצת שקרנות נאלחת - עיתונאים אתם כבר מזמן לא. הטייקונים תורמים לרבנים-מליונרים? לא בדיוק אינטילגנטי מצידם. על חשבון הציבור? לא הבאתם שמץ הוכחה פרט להתפתלויות הדמגוגיות הרגילות. לו היה עורך ראשי בעיתון, היה מוחק כמה פסקאות והופך את הטקסט העלוב הזה למשהו ראוי לפרסום, אולי. אבל אין... אולי כדאי לשכור אחד?

89 האם הבאבות משלמות מס אמת על רווחיהן העצומים?האם הגמ"חים נחקרים באופן יסודי?  (לת) רשות הניסים
  • 16:11
  • 17.08.12

90 בא לי להקיא רמי
  • 16:13
  • 17.08.12

באם הם תורמים מהחברות צריך לתנוע אותם.
באם הם מקשיבים לקופים האלו בהחלטות שלהם אסור ששום כסף מוסדי יהיה בידם.

91 מעשה שטן עכשיו הטייקון והרב באותו גודל, מאה מליון ש"ח, זה נס גלוי הלא כן ?  (לת) Yigal Cohen
  • 16:18
  • 17.08.12

92 איפרגן או " הרנטגן" הכינוי המסחרי של אותו רב ערמומי (בטח הרב לא יודע כיצד פעולות קרני רמטגן אבל נניח לכך) למד בישיבה חרדית לטאית ונחשב שם לשוטה שלא יודע לפצח סוגיות פשוטות, הכל זילזלו בו. רק אצל החילונים הטיפשם,אותו בור וקשה תפיסה נחשב לחכם ומלומד  (לת) עקיבא
  • 16:19
  • 17.08.12

93 הסיבה היחידה שנוחי "מאמין" ברבנים היא שיתנו לו שקט תעשייתי לשופרסל  (לת) המטרה = שקט תעשייתי לשופרסל
  • 16:29
  • 17.08.12

94 הזוכה ביורו היא לא אלופת העולם - היא אלופת אירופה יורי סטאר
  • 16:32
  • 17.08.12

זה די נרמז בשם.

95 אנחנו עובדים, והפנסיה שלנו מפרנסת את פרזיטי הדת  (לת) שאול
  • 17:03
  • 17.08.12

96 גם אני לא מבין מה למקובלים ולמליונים, אבל ברור לכולם שהמפולת באה בגלל הדיבידנדנדים השמנים והמשכורות המנופחות של בעלי העניין שרובם מהזן של קוראי הארץ, אז חדל אנטישמיות.  (לת) הפרוטקולים של זקני המקובלים
  • 17:04
  • 17.08.12

97 צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים  (לת) על זה נאמר
  • 17:05
  • 17.08.12

98 ואם הכסף היה הולך לכדור רגל מה הייתה הכתבה??  (לת) כתבה דבילית
  • 17:12
  • 17.08.12

99 תמונה מגעילה. הרנטגן ודנקנר. למה לקלקל את התאבון?  (לת) ד"ר גזעון מנגליך
  • 17:16
  • 17.08.12

100 כתבה מוזמנת  (לת) מנחם גלילי
  • 17:20
  • 17.08.12

101 השבוע באשדוד גלילי
  • 17:22
  • 17.08.12

יהי מעניין

102 כאלה באבות אליהו שחט בכרמל. בבון כרמיאלי
  • 17:23
  • 17.08.12

לא סיים את העבודה עד הסוף נשארו כמה.

103 למה אליהו לא בא? בבון כרמיאלי
  • 17:26
  • 17.08.12

מישהו יודע?

104 מה התעוררתם לפתע פתאום אליהו הרשקוביץ
  • 17:29
  • 17.08.12

שנים שזה קורה ואיש לא מצא פנאי לרשום מילה נגד מעקף המס שמצאו נוחי דנקנר ועוד שכמותו אריסון ושטראוס ועוד הרבה עשירים, כמובן ברשות של הממשלה שחסכה בתקציב החינוך וקיבלה שוחד מהגבירים הנדיבים. הנחה במס תמורת תרומה לחינוך. עכשיו לפתע שהעסק שלהם ושל נוחי מתמוטט אז כולם יוצאים לנשוך נשך. אני לא בעד נוחי אבל שיטות ההנחה שהומצאו בשלטון של המדינה לפני שנים רבות הוא מקור הרע וההשחטה ולכן צריך לשחוט את אלה שלוקחים משכורות עתק בממשלה ולשנות את שיטת המיסוי העקומה שעליה אחראים הקפיטליסטים נתניהו שטייניץ אולמרט והורוביץ ובייגה ועייני - רק יציאה מסיבית לרחובות תנטרל את השיטה

105 דנקנר טוב פי מיליון ממשפחה ששיתפה פעולה עם הנאצים כפר שמריהו
  • 17:29
  • 17.08.12

או מאוליגרך שנחשד בניסיון רצח ברוסיה, אבל את זה לא תפרסמו. תחי הצביעות...

106 למה "גדולים" חרדים גדי
  • 17:53
  • 17.08.12

זוהי שחצנות להניח שאין גדולים אלא על פי אמות המידה שלכם וכול הגאונים הנבחנים לפי אמות מידה אחרות הם "גדולים" במרכאות - וממילא שרלטנים. זה כמו שחרש יאמר "גדולי" המוסיקה כמו ביטהובן ומוצרט והפסל ה"גדול" מיכאלנגלו.

107 הציבור מפסיד מיליונים מהחברות בין נוחי דנקנר לרנטגן מאירה סלמה
  • 17:58
  • 17.08.12

רבנים = תמיכה אלוהית (אכן ?)
טייקונים = תמיכה כספית (למי ?)

חיבור של הרבנים לטייקונים איפה כסף ?
למי הכל הולך ?

למה אין כסף לדברים שצריך שיהיה להם כסף ?

108 אם התרומות היו ל"בצלם" או "שלום עכשיו" גם הייתם כותבים ככה?!  (לת) די לשנאה.
  • 18:04
  • 17.08.12

109 איראן זה כאן.  (לת) נתיבות
  • 18:06
  • 17.08.12

110 גלילי את שפורר בעם מנחם גלילי
  • 18:16
  • 17.08.12

בקרוב פרשה דומה לחדרי חרדים

111 תורמים לותיקן היהודי עשן לבן
  • 18:17
  • 17.08.12

יש לנו אפיפיור. תודה לאליטה

112 עבודת אלילים אובות וידעונים.  (לת) זאב
  • 18:34
  • 17.08.12

113 והתשובה להפרטה - ה ל ע מ ה!  (לת) המזכירות
  • 18:35
  • 17.08.12

114 איזו תמונה מדוייקת של הרב איפרגן ונוחי דנקנר. אורי
  • 19:19
  • 17.08.12

מוציאה החוצה את כל הגועל והסחי שמופיעים בכתבה.

115 לכן אל תתנו עוד לטייקונים ולימין לקחת! לכן רק שמאל חברתי יציל אותנו מהביזיון והעוני  (לת) לא עוד ימין\\\
  • 19:26
  • 17.08.12

116 זה לא הסיפור: הסיפור הוא שהארץ ירדה לרמה נחשלת. סוג של אסון: ממדינה של פועלים, יזמים, בונים וסוללים, עם תרבות וקידמה, יצאה פה מדינה על גבול הפיגור, סף הפרימיטיביות: חזרה לפתקים ולחשים. מי יכול היה לנחש? אבל יש תקווה בצעירים!  (לת) שם טוב
  • 19:34
  • 17.08.12

117 וזה בדיוק אבל בדיוק מה שמגעיל במדינה הזו זה הרקבון בריחת המוחות
  • 19:36
  • 17.08.12

תבדקו מה נשאר לכם מהפנסיה, אם בכלל היתה לכם ותבינו

118 ביום הבחירות תמזערו את הנזק, או הלך הכול, אם לסומליה אתם שואפים  (לת) דגל ונס
  • 19:36
  • 17.08.12

119 כה אמר אינשטיין יש שני דברים אין סופיים, היקום והטימטום  (לת) משה א
  • 19:53
  • 17.08.12

120 להקיא הנגעל
  • 21:23
  • 17.08.12

ואח"כ לברוח מכאן

121 לא יאומן ...הרב פינט 75 מיליון שקל ?75 מיליון ? לנו אין כסף לשכירות !  (לת) יוסי
  • 21:47
  • 17.08.12

122 לפי פורבס ישראל אבוחצירא שווה מיליארד ו300 מיליון ! אבי
  • 21:49
  • 17.08.12

http://www.forbes.co.il/rating/list.aspx?en6v0tVq=EE

123 נציגי החולי של החברה, הטיקונים והרבנים, הסחטנים הגדולים במדינה שם כספנו  (לת) אדי
  • 21:57
  • 17.08.12

124 שימו לב לפרצוף של גדעון סער: מה אני עושה כאן בעצם? אני מקווה שאין כאן איזה צלם בטעות...  (לת) הרנטגן
  • 22:01
  • 17.08.12

125 עובדי אלילים ודנקנר האהבל מאמין בהם פחחחח  (לת) הרב המכשף מסעוד
  • 22:03
  • 17.08.12

126 ברור שנוחי הוא רק קורבן והחרדים השחורים עם האף הארוך גונבים הכל...  (לת) ריאלי
  • 22:36
  • 17.08.12

127 ppppppppppppppppppppppp  (לת) hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
  • 22:40
  • 17.08.12

128 כתבה ארוכה מידי: אפשר לכתוב את זה בשורה אחת דורון
  • 23:20
  • 17.08.12

דנקנר בן זקן וחבריהם גונבים מהציבור החילוני ומעבירים לבאבות הדתיות

129 איראן זה כאן - אייטולות עליך שמשון  (לת) יונש
  • 23:27
  • 17.08.12

130 חוק מספר אחד במדינת המתנחלים, הטייקונים, הבאבות והביבי: הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם  (לת) הכל צפוי והרשות נתונה
  • 23:56
  • 17.08.12

131 שרון שפורר- פשוט ענקית!  (לת) אחד שיודע
  • 00:16
  • 18.08.12

132 תפסיקו עם הנוחי והרנטגן לפני השינה. אח"כ יש לי ביעותים.  (לת) אכלולי ביעתולי
  • 00:28
  • 18.08.12

133 פרצופה של המדינה - עובדי אלילים, שרלטנים ופריארים  (לת) דורון
  • 00:47
  • 18.08.12

134 אין מה לבוא בטענות לרבנים, הם לא חייבים לנו כלום. דוד
  • 00:50
  • 18.08.12

הם לא נבחרו על ידי ולא מייצגים אותי והם כל ללא אנשי ציבור. הטייקונים לעומתם משתמשים בכספי ציבור, אבל גם אליהם אסור לבוא בטענות - הם קיבלו הלוואה בתנאים שהצליחו להשיג לעצמם. למי כן לבוא בטענות? למוסדיים הרשלניים שמפקירים את הכסף שלנו בידיים של ליצנים שמתחברים עם רבנים סוג ד'. צריך לתבוע דירקטורים בגופים מוסדיים. אחרי הראשון והשני שיחטפו תביעה, כולם יהיו שם מאוד זהירים.

135 מזכיר תקופות חשוכות בהיסטוריה -אזרחי ישראל פרימיטיביים  (לת) ערן
  • 07:30
  • 18.08.12

136 זהו רק ההתחלה המודאג
  • 09:15
  • 18.08.12

אוי זו רק ההתחלה וכמה מובטליים יזרקו לשוק בגללם?

137 עגל הזהב עדי
  • 09:24
  • 18.08.12

כולנו רצינו להיות דנקנר..?.......

138 ה"רבנים" הללו וכל תופעת הבאבות תרומתה של יהדות מרוקו המפוארת לתרבות הישראלית, כבוד!!  (לת) עדת אכלו לי שתו לי
  • 09:45
  • 18.08.12

139 עם כל עצות האחיתופל האלה, כל הטייקונים על סף פשיטת רגל. חה חה חה.  (לת) קוקו
  • 10:13
  • 18.08.12

140 הממסד הדתי עולה לנו הון - תמיכה בישיבות ותלמידיהן, משרד הדתות, מוסדות המספקות אישורי כשרות, המועצות הדתיות ש-95% מתקציביהן הולכות למשכורת. ללא גופים אילו, היינו משלמים פחות מיסים לממשלה ולעיריות ומוצרי המזון היו זולים יותר. בקיצור, הדת חונקת אותנו.  (לת) אבי
  • 10:38
  • 18.08.12

141 ה-סו קולד טייקונים הם אנשים מעוררי תיעוב והיית מרחם עליהם אילולא לקחו את כספי נתי
  • 10:38
  • 18.08.12

זו חבורה של מפונקים ש"הצליחו" בתנאי חממה . הם הפכו לטפילים חברתיים. לא מסוגלים להתמודד עם קושי אמיתי. כפי שהורגלו מהבית, ברגע שמגיע קושי אמיתי הם משליכים את עצמם על הציבור. בתנאי החממה הם הצליחו להסתיר את חוסר כשרונם העסקי. את חוסר הביטחון הפנימי הם מבטאים בהסתמכות על שרלטני דת.

142 מהפכה גבי
  • 10:49
  • 18.08.12

כל הדברים שפה נכונים אבל הדבר הכי גרוע זה שבעצם נוחי ובן דב מקבלים לגיטימציה לעושק שלהם את הציבור ע"י חיבור לכל מיני רבנים גועל נפש אבל תחשבו על זה שלדוגמה הרב עובדיה לא משתף פעולה עם כל השיט הזה ובאמת רוצה לקדם את הציבור שלו ומקבל בוז מהתקשורת וכל השאר אז כמ שהכתבה זו נכונה ואני די בטוח שהיא מבוססת על עובדות הצביעות אוי הצביעות.

  •   הרב עובדיה יוסף בז להם אילן חטב
    • 19:40
    • 18.08.12

    הוא היה מזלזל גם ברב כדורי והלחשים הוא אומר שזה חטא לעסוק בזה
    יחד עם זאת הוא מקומם בגלל התבטאויות חריגות ומתריסות לפעמים ברבריות ממש כלפי חילונים בעיקר - חבל כי דוקא דיעותיו שמתבטאות גם בפסקיו מתונות באופן בולט ביחס לרבנים האשכנזים וגם ביחס לרוב הספרדים(כאילו שספרד היא בצפון אפריקה)
    על החתום:אתאיסט חוזר בשאלה מזמן

143 פרימיטיבים.לא הייתי קונה מכונית משומשת מאותם טייקונים. אופיר
  • 11:09
  • 18.08.12

את שר החינוך סער. חייבים לפטר היום....

144 בושה וחרפה , טייקונים או נוכלים ? מנחם מנדל
  • 11:22
  • 18.08.12

כל הכבוד לתחקיר. עכשיו נוחי ובן דב לא יפרסמו אצלכם יותר מודעות. זה העונש. איפה הרשות לניירות ערך, איפה המשטרה? משהוא צריך להעמיד את התורמים הנכבדים במקומם. בעוד זמן קצר יתברר לציבור החוסכים כמה כסף הוא תרם לרבנים הנכבדים - מבלי שהוא נשאל או התכוון. על הרבה פחות מכך הרשות והמשטרה עצרה גנבים קטנים.

145 פשוט נוכלים לפי ההלכה ירון
  • 11:31
  • 18.08.12

גם אני נצר לשושלת של הנביא נחמיה ויש לי הוכחות כתובות מלפני 600 שנה כתובים על גבי עור בהמה. אז מה זה שגם אני יהיה באבא , בול שיט אחד גדול , עובדי אלילים פראקסלנס

146 משרד החינוך....... יעל
  • 11:34
  • 18.08.12

מה פתאם משרד החינוך תורם כסף לעמותות? שר החינוך מחליט לאן להעביר כספים?

147 כתבה משומשת ומוזמנת, מאד מאכזב!!!  (לת) רוני
  • 11:44
  • 18.08.12

148 הללויה בייבי! בבראשית לא מסופר, לאחר גרוש אדם וחווה מגן העדן, מה קרה לנחש?  (לת) אדם וחווה
  • 12:27
  • 18.08.12

149 שרון שפור כתבת אמיצה שחשפה ראשונה את מכת הטייקונים. עכשיו יש לברר מי בדיוק קיבל תרומות מכספי הציבור ולמה.  (לת) כתבה טובה
  • 12:53
  • 18.08.12

150 מביך כל הקשר הזה רוי
  • 13:03
  • 18.08.12

בין אנשי העסקים הלכאורה חכמים לבין השרלטנים הלכאורה מאמינים באלוהים. הקשר הזה הוא עבודת אלילים לכל דבר.

151 איזו מין ברכה שי
  • 14:30
  • 18.08.12

הרבנים מברכים אותם שימשיכו לשגשג בעסקיהם? זא שימשיכו לשלם שכר מינימום ולהפקיע מחירים?

152 עובדי אלילים והמעלים באוב איתן טופר
  • 14:36
  • 18.08.12

זה לא יאומן למרות שנוסעים לאומן. המעושרים האלה על משקל המעושרות כנראה נשתעבדה להם הניבדה..... אם הם תומכים וחברים ונעזרים בכאלה...
איש לא יבין מזאת??. אולי התוצאות? נקווה שהם לא יפשטו את הרגל מפני שפשיטתם -פשיטתנו.

153 מאותו יום, לפני אלפי שנה, שבו הבינו כמה אינטליגנטים שכדאי להם להצהיר שהם "כהן" שיש לו קשר ישיר עם האלוהות (לא משנה איזו), וביכולתם להעניק ברכות תמורת סעודות קבועות של בשר עז משובח על האש, האנושות המטומטמת ממשיכה לפטם אותם על חשבון רווחתה-שלה.  (לת) דנה
  • 14:46
  • 18.08.12

154 על עובדי אלילים, מגלגלי עיניים ועל שר החינוך גם. דני תל אביב.
  • 15:06
  • 18.08.12

כתבה מעולה החושפת שוב את מה שכבר ידענו ,עד כמה הדרדרנו והפכנו למדינה של עובדי אלילים ומנשקי מזוזות.
התמונות המצורפות לכתבה ממחישות (יותר מאלף מלים )את גודל החרפה שימו לב לשפת הגוף ,לעיניים (אוי לעיינים שכך רואות...)של שועי הארץ (הטייקונים) ובעקר שימו לב לשר החינוך!!!(החבר של שלי) שוב -שר החינוך של מדינת ישראל!!! , כל מילה נוספת מיותרת...

155 מזל טוב לבנק לאומי יצחק
  • 15:09
  • 18.08.12

מימנתם בנדיבות רבה עוד חלק רקוב ומסריח במדינת ישראל. עלו והצליחו.

  •   הנושא הבא לתחקיר - הבנקים בישראל שמפעילים מדיניות מנוולת וחסרת לב ונטולת כל היגיון כלכלי כלפי פרטים ומשפחות ומדרדרים אותם בכוח לפשיטת רגל וחוסר יכולת פירעון בתואנות שווא של סיכון פיננסי (כשברור שזה הבל ודווקא עזרה ומימון יקלו על הלווים להחזיר את הלוואותיהם ולשפר את חייהם) ובמקום זה עוזרים לטייקונים להפיץ כסף לעבודת אלילים ולשחת כספי ציבור לריק. הביזיון הכלכלי הגדול בתולדות ישראל זה הבנקים פה - בניגוד לסלולר אין מי שיעמידם במקומם ויכפה עליהם לנהוג בהגינות וביעילות כלכלית כי הם שותים מהעורקים של כולנו רווחים קלים שאינם מצריכים אותם להתייעל.  (לת) ד
    • 15:37
    • 18.08.12

156 כתבה מצוינת וחותכת. אשכרה עכו"ם. האנשים האלה אין להם בושה - כסף הולך לפרזיטים ולציבור שתורם עושים תספורות. איזו תת תרבות מביכה ומושחתת פיתחנו פה. מתאים למדינה מדהימה שהוקמה בנס ושהלכה פייפן לטובת שנאת זרים שמרנות וכיבוש. הלב נחמץ  (לת) ד
  • 15:30
  • 18.08.12

157 שני אוכלי חינם בתמונה , פרזיטים על חשבון הציבור, מושחתים , נהנתנים, spartanos
  • 15:44
  • 18.08.12

יש להוציא מחוץ לחוק את המיסחר בדת הנעשה ע"י הבבות המושחתים , רודפי הבצע השרלטנים , דבר שלא היה קיים ביהדות החל מתחילתה .
הטייקונים ושועי ארץ = האפסים העולים לרגל לשרלטנים הללו.

158 מקרבנים עצמכם רוי
  • 16:12
  • 18.08.12

כולכם מקינאה.ומהגורם הפשוט שבו אתם בקושי בלקחת אחראיות על החיים האישיים שלכם שזה אומר לצאת מעצמכם לעבוד קשה ולהיות שמחים בחלקכם.צר לי לראות כול כך הרבה טבע של האשמות במקום אמת שדורשת עיסוק בעצמי ולאו דווקא עיסוק בדרכו של האחר.איך תוכלו להיות אנשים טובים יותר מהשורש לעזאזל??

  •   מרוקנים לך את הארנק ואתה אפילו לא שם לב ? קח אחריות ודאג שלט יגזלו את כספי הפנסיה שלך  (לת) זה הכל גנבה אחת גדולה, טמבל
    • 06:50
    • 19.08.12

159 והמסקנה אם כן ברורה: : רק לא עוד ימין, לא עוד משיחיות שמשיגה אותנו לאחור. הימין בכל ארץ ואצל כל ציבור הוא אנטי קידמה, ובוודאי שהעסקנות הדתית והמיסטית הן כאלה. לכן חובה על הציבור לתקן ומהר, כבר בבחירות הקרובות, כדי למזער את הנזק המתגבש פה: לכו להצביע, ולא לימין. המצב מספיק גרוע מכדי לשבת בבית ולוותר למהרסים  (לת) לה-פאייט
  • 16:30
  • 18.08.12

160 אולי בגלל הרבנים דנקנר חושב שעוד יש סיכוי לסופרים שלו דני
  • 17:07
  • 18.08.12

אין לך סיכוי, כל תל אביבי חכם כבר קונה במקומות הזולים יותר. בן דוב - לראות את אורנג' אוכלת עפר מענג מאוד. תעברו כולכם מרוששים לגור בנתיבות ותנקו אחרי הרנטגן הזבלן.

161 גדעון סער- שר החינוך-מה אתה עושה שם? הגם בארזים נפלה שלהבת?...חה.
  • 17:54
  • 18.08.12

כתלמידה במכללה למורים וכאמא ל-4 תלמידים במערכת החינוך הממלכתית- הייתי רוצה לדעת איך 4.2 מליון שקלים מוענקים לעמותה אחת חרדית.

  •   גדעון סער הוא שר תרבות כמו ששופט כדורגל הוא שופט. זה ביבי שבחר באדם המוזר הזה חובב המכשפים והכישופים כ"שר תרבות"  (לת) אמור לי מי את מי אתה מעריץ . . .ואומר לך . . .
    • 06:46
    • 19.08.12

162 "ממתי אנחנו מאמינים בכישופים ובמדורות?" כך התבטא הרב עובדיה יוסף על ה"רנטגן" מנתיבות על בועות ואבעבועות (שחורות)
  • 18:03
  • 18.08.12

ואין פלא שחסידיהם השפוטים של הצדיקים מהדרום הם דווקא חילונים שלא פתחו דף גמרא מימיהם. בורותם ועלגותם של פינטו ואיפרגן, ששרלטנותם זועקת למרחוק, היו דוחים כל אדם דתי היודע פרק בתורה. במדינות מתוקנות חברות ציבוריות מצליחות, רשתות שיווק ארציות, בנקים או חברות ביטוח, הם ספונסורים של ארועי תרבות, קונצרטים, פסטיבל, תערוכות, ואחוז קבוע מרווחיהן מוקדש למימון פעילות תרבותית. בישראל כספים שהיו עשויים לממן פעילות תרבותית מועברים ללא דיווח לציבור בעלי המניות ללובשי השחורים, ונעלמים במחשכים. היש עתיד למדינה חשוכה כזאת?

  •   ומי שמך לקבוע שתרומה ל"קונצרטים" ו"תערוכות" היא לגיטימית? מובטחני שאם תעשה משאל בין משקיעי האג"ח, אם הם מסכימים כי כספי השקעתם ייתרמו לגוף כלשהו הם היו משיבים בשלילה. ובכל מקרה, היו מעדיפים שכספם ייתר לרנטגן מאשר ל"תערוכה" של איזה שיינקינאית הזויה, שאיש אינו מעז לצווח שהיא ערומה.  (לת) קרברוס הכלב
    • 09:32
    • 19.08.12

163 אני מוכן ללכת אליהם אחרי נתניהו וברק שמי
  • 18:21
  • 18.08.12

שיקבלו את עצתם לא לתקוף באירן. אני רחוק מאד מהרבנים האלו אך אני בטוח שהם חכמים יותר מרוב שרי הממשלה וחברי הכנסת.

164 " ויאמינו בהשם ובמשה עבדו " אנטי - אנטישמיות
  • 20:22
  • 18.08.12

כופרים - שכל מגמתם הכפשה - יוצאים כנגד דרך האבות " עשה את כל אשר יורוך "
כתבים עם הבנה בגובה של נעל ביהדות ובהסטוריה היהודית - חורצים לשונים כמאן דאמר כנגד רבנים טובים וטהורים שכל מטרתם אהבת ישראל והנעת גלגל התורה של העם היהודי - גורו לכם

165 הגרפיקות לאחרונה בהארץ מעולות. יפה.  (לת) אחד
  • 20:56
  • 18.08.12

166 מצאת את המליארדים מר שפורר
  • 20:57
  • 18.08.12

לוקחים לנו את הפנסיות, ואתה מצאת את חלקית הפרומיל של הכסף, וכשרובו מכספם הפרטי, ועל זה מצא לנכון לעשות כתבה מרעישה, איפה המילירדים או עשרות המיליארדים?
יכול להיות שגם מדיבידנדים הם תורמים, אבל הוא הופך לכספם, ולא מענין מהם עושים עם כספם הפרטי.
בא תספר לנו איך מפסיקים את העושק, ולא אזו אג,נדה של שנאה שאתה מנסה להוביל.
רק להערה, הכפים שאתה מביא בכתבה, קטנים מעלות של פקיד או מהנדס אחד בצה"ל שיוצא לפנסיה בגיל 42 או 45 ולא 67

167 כמו הבדיחה איך אישה עושה בעל מיליונר מתחתנת עם מילאדר כך הרבנים הנ״ל הפכו אותם ממיליארדרים לשווים בערך כמוהם  (לת) Tttt
  • 22:09
  • 18.08.12

168 חבורת לוזרים  (לת) מיכאל
  • 22:28
  • 18.08.12

169 להקיא עליהם , מדינה של אייטולות  (לת) דנה
  • 22:55
  • 18.08.12

170 עגל הזהב הוא המלך  (לת) השם
  • 23:15
  • 18.08.12

171 בושה TSACHIR
  • 23:26
  • 18.08.12

זה לא רק הטייקונים
צמרת המשטרה בעבר ןבהווה שרים ונגידים לא מתביישים להופיע בחגיגות הוודו של ה"קוסמים "
חייבים להטיל מס מיוחד על ה "תרומות " לעובדי האלילים האלה ולהפיץ במדיה כל מפגש

172 גנדן = איפרגן דנקנר החושף
  • 23:42
  • 18.08.12

הם שותפים הם לא תורם ומקבל

173 וביב כשר אוצר העביר את כספי הפנסיה דרך הטייקונים לרבנים אורי
  • 00:12
  • 19.08.12

ואנחנו נותרנו בלי פנסיה
אכן מעשה קסמים של הקוסם הכלכלי ביבי שמוביל אותנו לאבדון

174 דנקנר, אדם ישר אמין ועניו. אין לי ספק שהוא יחזיר את כל חובותיו. עד הפרוטה האחרונה. התקופה היא תקופת שפל, אך בקרוב נחלץ ממנה. בעזרת השם"  (לת) משה
  • 00:40
  • 19.08.12

175 ממששטיות צילום אהה
  • 01:03
  • 19.08.12

קפיטליזים זה דבר מבורך נוחי גבר שהוא קשור לדת כל. הטעונות לביבי אוהב את ביבי אבל זורם יותר מידי עם העשירים כל השאר ביבי סומך. עליו רק עלין

176 עולם הפוך ראיתי סתם צוחקים
  • 01:23
  • 19.08.12

מה עם כל "הנאורים" שהגורו שלהם ראה להם בטבור ולקח את "כספם"
איך התהליך הזה נקרא?עבודת אלילים?או בערות?

177 כל עוד כל הכסף יוצא לתרומות הציבור והאמונה תבורכו אמן רויטל
  • 02:18
  • 19.08.12

עם ישראל חיי ישועה קרובה מי ייתן וכולם יתחזקו באמונה.

178 אני אשתמש בקריקטורה נאצית כדי להמחיש מה עבר לי בראש שקראתי את הכתבה חייל לצערי הרב
  • 03:06
  • 19.08.12

http://hisvorpal.files.wordpress.com/2011/09/jew.gif

זה מה שחשבתי. ואני מצטער אם אני גורם לזילות השואה שהיא איננה הכוונה. הכוונה היא רק לקריקטורה שממחישה מה ההרגשה שלי כלפי אותם עסקנים-חרדים.

179 להקיא, לבכות ולצאת לרחובות. הסכנה היא מבית ולא מאירן.  (לת) מקיא ובוכה
  • 06:21
  • 19.08.12

180 נוחי הפסיד הון לאחרונה - גם זה היה בעקבות הצעות הרב?  (לת) יאיר
  • 07:55
  • 19.08.12

181 שכל מורה בישראל יראה לאן מועברים כספי משרד החינוך על זה תעשו שביתה על זה
  • 08:10
  • 19.08.12

לדעתי בלבד

182 רק תחליפו את המילה חרדים ב"יהודים" ועכשיו הכל מסתדר.  (לת) לוי
  • 08:26
  • 19.08.12

183 קורא לכולם לבוא לראות את הוילה על הים של פינטו משה מאשדוד
  • 08:26
  • 19.08.12

אחוזה על חוף הים עם גדרות ומצלמות

184 הצביעות חוגגת רני 122
  • 08:32
  • 19.08.12

אם הטייקון היה קונה איזה B.M.W. אף עיתונאי לא היה חושב לומר ,גיל אגמון מכניס את היד שלו לכיס שלנו , הרב מוכר הרגשה של קרקע בטוחה זה שנוחי או מישהו אחר מאמין בזה הבעיה בו לא ברב.... תחשבו קצת.

185 עבודת אלילים ממש. הטייקונים יודעים שהכי חשוב זה המזל, ונאחזים בידעונים/רבני שקר, שבעיקר עושים לביתם  (לת) יוסי
  • 08:47
  • 19.08.12

186 כספנו הפקר, חיינו הפקר, להעיף את הממשלה הזו.  (לת) איפה הרגולטור?
  • 09:03
  • 19.08.12

187 תחקיר חשוב מאד ומדכא. אבל הייתי שמח אילו בדקתם את היקף התרומות של בן דב ודנקנר לפילהרמונית, לקאמרי, לאופרה הישראלית ועוד כיו"ב גופים. קרברוס הכלב
  • 09:27
  • 19.08.12

למיטב זכרוני (המבוסס על עיון בחוברות הנקנות במחיר מופקע קודם להצגה/אופרה/קונצרט), ה"טייקונים" תורמים לא מעט גם לגופים אלה...
אין כל הצדקה שחברות ציבוריות תשקענה את הכספים המושקעים בהן באמצעות הלוואות מהציבור בתרומה לכל גוף שהוא - ודין האופרה הישראלית צ"ל כדין הבבות והרנטגנים למיניהם.

  •   אתה טועה לקרברוס הכלב
    • 12:41
    • 19.08.12

    ראשית, בניגוד לתרומות לשרלטני האל שאינם רואים עצמם חייבים למסור דוח"ות מפורטים על אופן השימוש בכספים, עמותות ציבוריות העוסקות בהתרמה למוסדות תרבות וחברה מספקות דין וחשבון, המתפרסם אפילו באינטרנט.
    שנית, קיומם של מוסדות תרבות, בית אופרה, תזמורת המנגנת מוזיקה קלאסית, תיאטרון רפרטוארי או ספריות ציבוריות חשוב לחברה כולה, גם למי שלא מת על אופרה. נכון שאין צורך בבית אופרה לקיום המיידי, אך הבטחון והצרכים ההחיוניים, קורת גג ומזון, אינם הכל, הם עדיין אינם מצדיקים קיומה של חברה, והמדינה עצמה מממנת מתקציבה מוסדות תרבות. אך מכיוון שלמרות מחירי הכרטיסים הגבוהים והתוכניות היקרות שנמכרות לפני ההופעה עדיין הפקה קלאסית היא עסק יקר מאד ואינה משתלמת כלכלית יש צורך בתרומות של הציבור. כך נהוג בכל המדינות התרבותיות. חברות משדרגות את מעמדן ומקשטות את שמן באמצעות תרומות לתרבות. ואת השרלטנים שמדברים בשם האל שימממנו החסידים שלהם מכיסם.

  •   תרומות לעמותות תרבות אינן סוד, הדו"חות מתפרסמים אפילו באינטרנט לכלב קרברוס
    • 13:19
    • 19.08.12

    ראשית, בניגוד לתרומות לשרלטני האל שאינם רואים עצמם חייבים למסור דוח"ות מפורטים על אופן השימוש בכספים, עמותות ציבוריות העוסקות בהתרמה למוסדות תרבות וחברה מספקות דין וחשבון, המתפרסם אפילו באינטרנט.
    שנית, קיומם של מוסדות תרבות, בית אופרה, תזמורת המנגנת מוזיקה קלאסית, תיאטרון רפרטוארי או ספריות ציבוריות חשוב לחברה כולה, גם למי שלא מת על אופרה. נכון שאין צורך בבית אופרה לקיום המיידי, אך הבטחון והצרכים ההחיוניים, קורת גג ומזון, אינם הכל, הם עדיין אינם מצדיקים קיומה של חברה, והמדינה עצמה מממנת מתקציבה מוסדות תרבות. אך מכיוון שלמרות מחירי הכרטיסים הגבוהים והתוכניות היקרות שנמכרות לפני ההופעה עדיין הפקה קלאסית היא עסק יקר מאד ואינה משתלמת כלכלית יש צורך בתרומות של הציבור. כך נהוג בכל המדינות התרבותיות. חברות משדרגות את מעמדן ומקשטות את שמן באמצעות תרומות לתרבות. ואת השרלטנים שמדברים בשם האל שימממנו החסידים שלהם מכיסם.

  •   אתה מדבר על "תרבות" כאילו מדובר על קונצנזוס. מי קובע מהי"תרבותי" או לא? קרברוס הכלב
    • 17:15
    • 19.08.12

    אתה? יוסי שריד? מי שמכם? אני מבטיח לך שאילו היית עושה סקר בין חברי קופות הגמל והפנסיה והיית שואל מה יותר "תרבות" בעיניהם - אופרה של פוציני או ההילולה במירון אזי הרוב המכריע היה בוחר בתשובה השניה.
    אני כשלעצמי אוהב אופרות ומוזיקה קלאסית בכלל, אבל אני מספיק כן עם עצמי להודות, שאין כל הצדקה לדרישה שהציבור יממן את הפעילויות הללו, יותר מאשר פעילויות שאינן ה"תרבות" שלי (ודוק - לא התרבות שלי, אבל לא "לא תרבותי")..
    לגלגל עיניים כלפי מעלה ולצקצק על תרומות דנקנר לפעילויות העמותה של איפרגן מצד אחד (כי אין לדנקנר כסף להחזיר למשקיעים - אז מה פתאום הוא משקיע בכל מיני פעילויות לא רלבנטיות לפעילות העסקית) אך מצד שני לטעון שתרומות לאופרה זה בסדר - גלגול עינים כזה הוא צביעות וחסר יושר אינטלקטואלי.

  •   סביר להניח שמעולם לא היית בבית אופרה ומוזיקה קלאסית אתה יודע רק לאיית יש קונצנזוס מוצק בשאלה מהי תרבות גבוהה ומהי תת תרבות
    • 22:16
    • 20.08.12

    לו היית בן תרבות היית מבין שחברה אנושית מתפקדת זקוקה לתזמורות קלאסיות, להפקות אופרה ומחול, לתיאטרון, לתערוכות אמנות וחייבת לתמוך מתקציבים ציבוריים ומקרנות פרטיות בעולם התרבות, שאף פעם אינו רווחי ואינו נושא את עצמו. בין תרבות קלאסית לבין עלייה לרגל לרבנים מזויפים, שכל בר דעת מבין שהם שרלטנים ומתחזים, מפרידה תהום. מי שאינו מבין זאת אינו בן תרבות. האם אתה מסוגל לתאר לעצמך שמנכ"ל נובארטיס או נסטלה יתחבר לאנשי כמורה מפוקפקים ויתרום להם מהדיבידנדים של הקונצרן? זה פשוט לא יתכן.

188 אידיבי תרמה 400 מיליון שקל מ2006 ומתוכם 4 הלכו לפעילות החסד של הרב. כתבה שפלה וצבועה  (לת) איש דת
  • 10:02
  • 19.08.12

189 מוכת עוני ???? נתיבותי
  • 11:46
  • 19.08.12

כנראה שמזמן לא הגעת לנתיבות !!!!

190 נוחי, תחזור מהר להסתמך על מוחך וכישוריך - כך הצלחת - אתה יכול  (לת) אילאיל
  • 12:44
  • 19.08.12

191 למה שחברה בורסאית תתרום. יעקב נתן
  • 12:45
  • 19.08.12

לדעתי יש כאן שני נושאים שונים.

דנקנר רשאי לעשות ככל העולה ברוחו בכספו.דיבידנד שחלקה אי.די.בי. חולק באופן שוה להשקעה לכל בעלי המניות.זכותו לקנות בכספים אלו נכסים או להוציא אותם לכל מטרה אחרת.במידה ואסור היה לחלק דיבידנד (דבר שלא נטען בכתבה)לא משנה כלל מה נעשה בכספי הדיבידנד.
נושא אחר הוא חלוקת תרומות מכספי חברה ציבורית.לדעתי אין לחלק כלל תרומות מכספי חברות אלו(ללא קשר למטרת התרומה).אלא יש לחלק כספים אלו כדיבידנד ובעלי המניות יעשו בהם כרצונם.

192 הדתיות הזו זה 100% עבודה זרה דניק
  • 13:27
  • 19.08.12

כסף כסף וטונות של שחיתות ותועבה מאחורי הפרגודים.
שום יהדות אין שם.

  •   הרב מן הגליל אנוש
    • 14:56
    • 19.08.12

    לפני אלפיים שנה ועוד עשרים היה בירושלים, בממלכת יהודה מצב דומה. שחיתות כלכלית עם ממסד דתי מושחת ומתועב. המשרות הבכירות נקנו בכסף ולאו דווקא בשל כשרון. חצר בית המקדש בפרט וירושליים בכלל הפכו ממוקד דתי תרבותי שלטוני למרכז של שחיתות כלכלית ופוליטית, העדפת קרובים וניצול עצום של פשוטי העם שלא היו מקורבים לשלטון. הכהנים חיו ברמות חיים גבוהות על חשבון פשוטי העם תורמי התרומות. אז הגיע צעיר מהגליל עם חזונות חברתיים דתיים שדמו ביותר לנבואו של עמוס ושל ישעיה ושל ירמיה. לכאורה בקש ליישם את כל המ שהטיפו לו נביאי ישראל הגדולים. אבל הממסד הדתי כלכלי פוליטי לא אהב אותו. לכן הוצא להורג באשמה של חתרנות נגד המלכות. כל הרפורמות שבקש להוביל אבדו וחדלו. במקומן חרבה המדינה היהודית, כל אוצרותיה נגזלו ועצמאותה אבדה לה ל-1870 שנים. שמו של הצעיר הנמרץ החברתי היה ישוע. חלק מחסידיו ניצלו את האגדות שצמחו סביבו והולידו דת חדשה: הנצרות שגרמה לאסונות גדולים לעם שלנו. והכל חוזר חזרה לשחיתות של ממסד דתי שמעדיף את עצמו ואת מקורביו. ונקווה שההיסטוירה לא תחזר על עצמה על מנת שלא נאבד שוב.

193 חזיר דינו לשחיטה.  (לת) Reuven Holzer
  • 13:44
  • 19.08.12

194 הרבנים זהים בתכונותיהם לאנשי הכמורה הקתולית בימי הביניים. שושנה
  • 14:42
  • 19.08.12

כואב הלב לדעת שאותם אנשים שהיו נושא להערצה אצל הקהל הרחב (הבעלים של המעושרות) הם כל כך פרימיטיבים!. אנשים שצריכים להיות אינטליגנטים ואנשי העולם הגדול הם לא יותר מאשר אנשי הפאבלות בברזיל שהולכים בעת צרה לקבל עצה מהמקומברו המקומי (המקומבה זו גירסה ברזילאית של הוודו).

195 פעמיים כתוב שנתיבות היא עיר במצוקה.נתיבות היא ההצלחה של הדרום - אתם יכולים לבדוק. האבטלה בעיר מינימאלית,יש תנופת בנייה כבר מספר שנים. מרכזי קניות יפים נבנו  (לת) א
  • 16:35
  • 19.08.12

196 כתבה כל כך חשובה אך כל כך ארוכה שקשה לקרוא.... למה לא לקצר???  (לת) אור
  • 16:39
  • 19.08.12

197 האם כל החברות שפשטו רגל אכן נועצו באנשי דת? הגיוני
  • 01:15
  • 20.08.12

לידיעתך,הכסף שהחברות האלה נותנים,הם תרומות שהם מידכים על כך באמצעות מס,ובכלל,האם כרומטיס שנקנתה ב חמישה מיליארד דולר,גם היה הבעיה של הרבנים האם הבנקים באמריקה שקרסו, גם קיבלו ייעוץ מרבנים,השנאה לא תוביל אותנו לשום מקום חבלללללללל

198 גם להלחם מלחמת חורמה נגד עובדי "כלל ביטוח" המנסים להתארגן ? שניים העם
  • 00:22
  • 21.08.12

עוד עצה מהכס הקדוש? לקבור את מעמד הביניים?

199 מכונה משומנת של ניצול מצוקות בפעלולים של יחצנים ומלכרים בתחכום להשפעה והון ככוכבי פופ שמעל למודל רבני קונבנציאלי. ספקי צורך בחמלה, ועיצה במציאות של אי ודאות תמורת צדקה הגונה. מחרדת השלטונות לא תיתכן לא ביקורת ולא בקרה לנהרות הכסף. גם אם יש הלבנה והעברה סיבובית עם חלוקה או מעילה. פופ כמיקל ומדונה בחשיפה. רב כקבצן נצרך דלפון פטור מבדיקה. אנשים גדולים , כסף גדול, תקשורת גדולה, ההצלחה שלהם והכישלון של מאמינהם שיוסיפו תרמה לתיקון המהומה. הנס שלהם והכיס שלכם וזה כולה סחר חליפין הכיס עובר אליהם והנס הרחק מהם. מי מותר על מדונה או אלויס שיותר עליהם .  (לת) עקיבא
  • 01:16
  • 21.08.12

200 איך פולחן הקברים וצאצאיהם מעבודה זרה הפך לפירמה לחילונים הבאים לקנות השגים בהבלים רגעיים במקום לקיים מצוות ווצאצאי הקברים בהבלים עושים קופה שמנה ןפטורה ממסים בגלל חילונים טיפשים.  (לת) גדי
  • 01:24
  • 21.08.12

201 מעשי חסד צריכים להעשות בהחבא ולא גלויים לעין  (לת) הרודף אחר הכבוד הכבוד בורח ממנו
  • 08:12
  • 21.08.12

202 מי שהייתה בהילולה זו הגה להאדיר שם אפרגן שאינו רב אנשים תורמים וכסף שחור צף שקשה לתאר, דליה
  • 09:42
  • 21.08.12

נוחי והשאר משרים לאחרים את גדולת אפרגן שאינו רב בכלל לו ראיתם תוכנית של אמנון לוי עליו היה פקיד שעובד על בור מסכנים אחותו של אפרגן כאלו מברכת ולשקיות מאות שקלים נתרמים והמסכנים מעמיקים מסכנותם מראה שרואים מבינים עד כמה ההצגה,

203 עובדי אלילים מחריבי היהדות , פושעים גזלנים מושחתים , אלוהים יבוא איתם חשבון כשיגיעו לבית דין של מעלה  (לת) דתי שפוי
  • 13:36
  • 21.08.12

204 בחילה וגועל נפש  (לת) ס
  • 22:41
  • 21.08.12

205 נדמה לי שהם חזרו לעצמם והשנה הם לא ביקרו אצל הבאבות  (לת) ronit
  • 09:56
  • 22.08.12

206 הקנאה והכבוד..... משה
  • 14:33
  • 22.08.12

מוציאין את האדם מן העולם

207 הכל בועה חלולה שאין בה אלוהים רק קברים ופולחן האישיות וכספים שעוברים וחוזרים בין הכיסים מלבינים מעלימים בשחור במזומן בכל הדרכים.  (לת) דינה
  • 00:18
  • 23.08.12

208 כל אדם שני בנתיבות מספר שיש לו יכולות כמו לרנטגן ויותר.אז הם פשוט מנסים ליצור לעצמם מעמד שמאפשר לקבל כסף חינם.  (לת) בנתיבות יודעים שזה עבודה בעניים.
  • 12:07
  • 23.08.12

209 הטייקונים מקבלים יותר מדי כוח מתוך הנחה שהם יודעים מה הם עושים והם עוזרים בדרכם לאחרים להתפרנס דליה
  • 13:28
  • 23.08.12

ולכן מגיע להם, אבל במציאות הם עושים טעויות כמו כל אחד אחר ולא רק שהם מפרנסים בצורה הכי קמצנית את עובדיהם, אלא שהם מנצלים לרעה כספים של אחרים, הראשונים לפטר את העובדים, לעבור לארץ שהעובדים מרוויחים עוד פחות. בנוסף, רבים בעיקר בחו"ל צוברים עוד כספים במקלטי מס ואפילו את המעט על מה שקיבלו לא מוכנים לתת. בנוסף הם גם מנצלים את כל החוקים לטובתם, למשל, גם אם מפסידים הם לא משלמים על כך, רק החברה שבבעלותם.

210 סירחון קובי ה m r i
  • 18:24
  • 23.08.12

איךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך אפילו דרך המחשב מריחים את בית השחי של נח דנקנר

211 כמו שאול המלך שהלך למעלה באוב ונלקחה ממנו המלוכה כך קרה לכל הטייקונים  (לת) הנביא
  • 10:27
  • 03.09.12

212 הכשלון נובע מהמגזר הציבורי הכושל. האפסונים האפרוריים מנהלים את המדינה.  (לת) אריק
  • 07:41
  • 16.01.14

213 כספי משקיעים תמר
  • 07:53
  • 16.01.14

האם אפשר לדרוש מהרב פינטו ורבנים אחרים, לפתוח את הספרים ולבדוק
את ה"השקעות" של דנקנר ואחרים אצל אותם רבנים. הרבנים מחזיקים בחשבונם - כולם ביחד - מיליארדים מכספי מחזיקי א"ח של החברות שקרסו.
לבדוק לא רק את הכספים, אלא גם בדיקה אחת ולתמיד של מס הכנסה.

214 אנני מלין נגד הרבנים, למיטב הבנתי האחריות הינה על התורמים לאן הולכים?  (לת) בר דרור דוד
  • 09:30
  • 16.01.14

215 למה הכתבה לא מספרת את הקשר בין רבנים לעברינים?!  (לת) יהודי חרד.
  • 12:12
  • 16.01.14

216 הכסף הזה לא כשר וכולם יודעים את זה ליאת
  • 14:26
  • 20.01.14

זה כסף שנשדד מקופות הפנסיה והחוסכים ומועבר לשם כאילו כתרומה זאת בדיוק הסיטואציה

פרוייקטים מיוחדים