המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

תת רובע 81: המקום הכי נמוך בתל אביב

עזובה? יש. פשיעה? ועוד איך. אמנם חלקם של המהגרים מאפריקה בכך קטן, אבל הם חולקים עם התושבים את תחושת הנטישה. והמשטרה? לא מורגשת

עובדה מספר 1: בשנת 2010, נפתח תיק במשטרה לאחד מכל 15.9 מתושבי תל-אביב בממוצע. באותה שנה נפתח תיק לאחד מכל 84.7 מהגרים מאפריקה (או לאחד מכל 96, לפי ההערכות הגבוהות יותר של מספרם הכולל). כלומר: שיעור הפשיעה בקרב תושבי תל אביב היה גבוה פי 5 משיעור הפשיעה בקרב המהגרים.

עובדה מספר 2: בשנים האחרונות גדל מספר התיקים שפתחה המשטרה נגד מהגרים מאפריקה בעבירות שונות, ואולם שיעור הפשיעה בקרבם עדיין נמוך מזה שבאוכלוסייה הכללית.

עובדה מספר 3: בשנת 2005, לפני גל ההגירה הגדול שהביא אלפי מהגרים מאפריקה לדרום תל אביב, מספר עבירות הרכוש ברובע מס' 8 בתל אביב, הכולל בתוכו את אזור התחנה המרכזית, נווה שאנן ושכונת שפירא (תת-רובע 81, 82) היה גבוה בכ-22% מזה שנרשם בשנת 2010.

עובדה מספר 4: בשנת 2011, דווחו למשטרה 3,795 עבירות מין חמורות. להערכת קציני משטרה, מעורבות המהגרים בתקיפות מיניות נמוכה ביחס לחלקם באוכלוסייה.

עובדה מספר 5: אף לא אחד מהנתונים האלה לא יפריעו לח"כ מיכאל בן ארי מ"עוצמה לישראל" לארגן בדרום תל אביב עוד הפגנה נגד מהגרים ולשר הפנים אלי ישי להסית ולרדוף אותם. 

;

מקבץ הנתונים, המבוסס על דו"חות של מרכז המידע והמחקר של הכנסת (המתבססים גם על נתוני המשטרה) ועל נתונים סטטיסטיים שמפרסמת עיריית תל אביב, לא נועד לטשטש את המציאות הקשה בדרום העיר. כך היא היתה זמן רב לפני בואם של המהגרים, וכעת היא כמעט בלתי אפשרית. זהו אזור ספר, המתנהל עם מעט מאוד חוק וסדר. הנפגעות הראשונות הן נשים: קשישה בת 83 נאנסה לפני כשבועיים באחד הרחובות בתחנה המרכזית הישנה על ידי צעיר מאריתריאה, אשה בת 32 מאריתריאה נרצחה השבוע לא הרחק משם. מקרי אונס ואלימות כלפי נשים שמתפרנסות מזנות כלל לא מדווחים.

כל זה מתרחש כרבע שעה הליכה משדרות רוטשילד, אותה חומה לא רשמית המפרידה בין הדרום לצפון בתל אביב. ההפרדה והניתוק לא יכולים להחזיק לאורך זמן. גם החולדות ששורצות בתחנה המרכזית הישנה לא מכירות בגבול הזה.

מתחם התחנה המרכזית הישנה אינו גדול: כמה מאות מטרים של ערבוביה בלתי נתפשת של מהגרים מאפריקה, המקבלים ארוחת ערב חמה מהמתנדבים הישראלים של "מרק לוינסקי"; חנויות מין, המשרתות ללא אפליה ישראלים ועובדים זרים; נשים שעומדות בפינות הרחובות ובפתחי מה שמכונה מכוני ליווי; נרקומנים המזריקים לעין כל את התערובת האחרונה שרקחו; קשישה שמחפשת שאריות מזון במכולת אשפה; אינטרנט קפה שמציעים חבילות חיוג בינלאומיות – ובכל שולטת העליבות: ברחובות המטונפים, בתאורה הלא-מספקת, בהעדר פינות ירוקות ובריח השתן, שאפילו הגשם הקל לא מצליח לסלק.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ועיריית תל אביב, בסוף 2009 התגוררו בשכונת נווה שאנן כ-5,000 תושבים, ובשכונת שפירא הסמוכה כ-7,000 תושבים. ל-28.2% מתושבי נווה שאנן אין תעודת בגרות ורק ל-15.3% מהם יש תואר אקדמי. בשכונה הקצת יותר צפונית, רמת אביב ג', לשם השוואה, רק ל-8.5% אין תעודת בגרות ול-45.9% יש תואר אקדמי.

בנווה שאנן שיעורם של עובדי מקצועות הצווארון הלבן עומד על 27.8% ושיעור העובדים הבלתי מקצועיים הוא 34.6%. ברמת אביב ג' 72.3% הם צווארון לבן ורק 1.2% עובדים בלתי מקצועיים. 31.5% מבין מקבלי קצבת זקנה בנווה שאנן מקבלים גם השלמת הכנסה (לעומת 1.6% ברמת אביב ג'). דירת שני חדרים היא צורת הדיור השכיחה ביותר בנווה שאנן, ורק 18% מהתושבים גרים בדירות בבעלותם (ברמת אביב ג' שכיחה ביותר דירת ארבעה חדרים, ו-60.7% מתושביה הם בעלי הדירות).

לנווה שאנן ושפירא, שתיים מהשכונות החלשות ביותר בתל אביב, התווספו בשנתיים האחרונות, על פי הערכות, 30-25 אלף מהגרים. רובם הגיעו מסודאן ומאריתריאה ולא ניתן לגרשם מכוח אמנות בינלאומיות שישראל חתומה עליהן ומפני שהחזרתם למדינותיהם תסכן את שלומם ואת חייהם. מציאות החיים של המהגרים קשה: הם חסרי מעמד חוקי ואין להם אשרות עבודה, מה שהופך אותם טרף קל לניצול מצד מעסיקים. יש ביניהם הנושאים טראומות מהמדינות מהן ברחו או ממחנות העינויים בסיני.

החוליה האחרונה

ביום שני אחר הצהריים, כמה שעות לאחר שפורסמה הידיעה על אונס הקשישה בתחנה המרכזית הישנה, מיהרו ח"כ בן ארי ועוזרו, איתמר בן גביר, לארגן הפגנה בקריאה לגרש את המהגרים. אלה, אמר בן ארי, לקהל של כמה עשרות מפגינים, "מגיעים לפה בלי נשים ואחר כך מתפלאים שהם אונסים". בן ארי, שפתח משרד בשכונת התקוה, לא הצליח לשחזר את הצלחת ההפגנה הקודמת נגד מהגרים בחודש מאי, בה השתתפו גם הח"כים מהליכוד, דני דנון ("לגרש את המסתננים מארץ ישראל" ומירי רגב ("הסודנים הם סרטן בגוף שלנו").

אחרי ההפגנה ההיא, בה הותקפו מהגרים, הקימו תנועת "אחותי" וגורמים אחרים את ארגון "כוח לקהילה", המשותף לישראלים ולמהגרים. המפגשים הראשונים נערכו על גג ביתה של הפעילה שולה קשת, מנהלת "אחותי" המתגוררת בנווה שאנן. "העימות של הקהילות בתוך השכונות, שמפנות את הזעם שלהן אחת נגד השנייה, הוא המצב הכי נוח לרשויות כיוון שהוא מאפשר להן להתחמק מאחריות שלטונית כלפי התושבים והתושבות הוותיקים, ולהתעלם מזכויות של מבקשי המקלט", היא אומרת. הפעילות של "כוח לקהילה" כוללת סיורים משותפים בלילות פעמיים בשבוע וכן רישום ודיווח על מפגעים. לדברי קשת, "המפגש הבא יוקדש לתחושת חוסר הביטחון והאלימות כלפי נשים".

את חוסר הביטחון הזה והפחד מרגישה שרה רפאלוב, בת 92, תושבת נווה שאנן זה 46 שנים. "הרחוב מלא נרקומנים וגנבים", היא אומרת, "בכל פעם שצריך לצאת את הבית לסידורים או לקניות, אני חושבת טוב טוב אם באמת אין ברירה אחרת. הנכדים לא באים לבקר. הם אומרים שהם מפחדים. גם למטפלת שגרה אצלי אני דואגת. פעם הרחובות כאן היו אל"ף אל"ף, יותר טוב מדיזנגוף. שואלים אותי למה אני לא עוברת מכאן, אבל מה כבר בן אדם זקן רוצה – את הבית, המיטה, השקט שלו. החיים שלנו זה צער וייסורים".

קשת, כמו אחרים בנווה שאנן, מאשימה את העירייה והמשטרה באחריות למצב בשכונה: העירייה, בכך שאינה משקיעה מספיק בתשתית, מתברואה ועד הגנים המעטים והמתנ"ס שלא קיים; המשטרה, בכך שאינה דואגת די לביטחון האישי, ולמעשה מאלצת אנשים להיכלא בבתיהם. המהגרים הם רק החוליה האחרונה בשרשרת של חיים בשוליים.

עובדת בחנות במדרחוב נווה שאנן, שביקשה שלא להזדהות, מספרת כי כשהתקשרה לפני כמה שבועות למשטרה כדי לדווח על קטטת שיכורים בה נשלפו סכינים, השוטרים באו רק לאחר כעשר דקות. אחרת מספרת שכשהתקשרה להתלונן כי הותקפה בתחנה המרכזית הישנה, זמן התגובה לא היה שונה בהרבה. מ' שמתפרנסת מזנות, אומרת שהתלוננה לפני כארבעה חודשים בתחנת לוינסקי כי לקוח אנס אותה, והשוטר ענה לה: "את יודעת כמה יש לנו כמוך? את אשמה במה שקרה לך. לא צריך לעלות (למכונית) עם כל אחד״. התחושה כאן היא שהמשטרה והעירייה ויתרו על המקום.

לתוך הוואקום השלטוני נכנסים בן ארי וכהניסטים אחרים. אם מספר המשתתפים בהפגנה הוא מדד, לא בטוח שתושבי השכונות באמת מאחוריו. מצד אחר, בשיאו של מסע ההסתה נגד המהגרים בחודש מאי, הושלכו בקבוקי תבערה לדירות של מהגרים, הוצת גן ילדים של מהגרים מאפריקה, ובשכונת התקוה פעלה כנופייה של נערים שתקפה מהגרים באופן שיטתי. ייתכן שההתלקחות הבאה היא רק עניין של זמן.

לא היה סיכוי

שפי פז עברה מלב תל אביב לשכונת שפירא לפני 15 שנים. היא מגדירה עצמה אשת שמאל, אבל "בחודשים האחרונים אני מוצאת את עצמי דחויה ונדחית על ידי המילייה הטבעי שלי. אני צועדת בכל המצעדים ומפגינה נגד הכיבוש, אבל אני לא רואה שום מפלגה שקרובה אלי נלחמת בפועל, ברחובות, מול האנשים של בן ארי. מפלגת העבודה ומרצ לא קיימות כאן, ואחר כך מתפלאים שם למה תושבי הדרום מצביעים למפלגות הימין".

פז, הפעילה בוועד שכונת שפירא, ניסתה יחד עם עוד כמה חברים לארגן הפגנה מקבילה לזו של בן ארי. זה לא הצליח. בעמוד הפייסבוק שלה היא כתבה למחרת: "בן ארי וחבריו התסיסו. התקשורת צילמה את המתסיסים... ניסינו להידחק קרוב יותר למצלמות כדי להעביר מסר אחר ולהראות שלא כולם פה כהניסטים, שיש מי שתולה את האשמה בממשלה ולא בפליטים, שיש מי שמציע פתרונות אחרים, אבל לא היה לנו סיכוי".
מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי בשנים האחרונות היא פועלת "לפיתוח שכונות הדרום באמצעות השקעות של למעלה ממיליארד שקלים, פי 4 מאשר בשכונות צפון העיר, בחינוך ורווחה, שיקום תשתיות, תגבור ניקיון ואכיפת הסדר הציבורי". עוד נמסר כי במקביל מקודמות תוכניות בניין עיר, "שמטרתן לפתח את האזור".

ממחוז ת"א של המשטרה נמסר בתגובה כי "בשל השינויים הדמוגרפים במתחם התחנה המרכזית, הוחלט לפני כשנתיים להקים את תחנת 'לוינסקי/שרת עם 78 שוטרים", וכי לפני מספר חודשים הוחלט להגדיל את מספר השוטרים ל-196, כולל פלוגת מג״ב, ש"נוכחותם תשפר את תחושת הביטחון בקרב התושבים". עוד נמסר כי "השוטרים פועלים בסיורים גלויים וסמויים, ומנסים לתת מענה מיטבי לכלל האירועים הפליליים המתרחשים במתחם".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נתוני הפשיעה הנמוכה של המסתננים כבר הוכחו כשקריים יאיר
  • 09:57
  • 04.01.13

תראו באתר ׳מידה׳

  •   הטענה הזאת היא שיקרית ראובן
    • 12:51
    • 04.01.13

    אתר מידה מגמתי והוא מסתמך על דעותיו ופרסומיו של כותב הדו"ח במקום לספק ביקורת עניינית ונתונים ממשיים.

  •   נתון אחד בכתבה בעייתי - על כך שהזרים נמצאים שם מ-2005. בפועל הרבה לפני כן cxc
    • 03:23
    • 05.01.13

    אני זוכר ביקור בספטמבר 2000 כשראיתי רחוב אחד שם (אחד הקטנים שיוצאים משדרות הר ציון) מלא בשחורים.

    לפני כן היו סינים. לפניהם - רומנים. אז עדיין במספרים קטנים, ועובדים זרים אמיתיים, שיש להם אינטרס שלא לפשוע ולא להיות מגורשים.
    היום אלה פליטים; אין להם חשש מגירוש ועל כן הם לא נמנעים מפשיעה.

  •   סטטיסטיקה:אדם טבע בנחל שגובה הממוצע שלו 5 ס"מ  (לת) rubi
    • 09:28
    • 05.01.13

02 ישראל מתקרבת יותר ויותר לברזיל שייקה
  • 09:57
  • 04.01.13

צפו לעוד ילדים רעבים

03 עובדה מספר 6: אור קשתי ושולחיו מחד"ש לא יעצרו בשום מקום, במסגרת המסע להחדרת רבבות מסתננים מוסלמים צדיקים, בריאים ותורמים לכלכלה אל תוך מדינת ישראל  (לת) אבינועם עוקבי
  • 12:41
  • 04.01.13

04 הכתב מנסה להקטין את העויינות למסתננים המציפים את האזור. הוא מראה שלמצב הירוד של שכונות נווה שאנן ושפירא יש גם גורמים אחרים. אבל המספרים שהוא מביא מדברים בעד עצמם: 12,000 אזרחים בשתי השכונות לעומת 25,000 עד 30,000 פולשים ! זה מה שמכריע את הכף לרעה ומונע כל אפשרות לשיפור. לקו המערכתי של הארץ יש חלק מסויים בשימור המצב.  (לת) קורא 1
  • 13:08
  • 04.01.13

05 התושבים זועקים די לשקר הסטטיסטי הגדול! תל אביבי
  • 13:21
  • 04.01.13

מספיק לדקלם בצורה עיוורת את נתוניו של פשוע ישראל הסמולני מאגף המחקר של הכנסת. חישוב פשעיו של מגזר המסתננים מתוך מכלול הפשעים על סוגיו השונים בישראל היא החטאה תרתי משמע. מסתננים לא מבצעים עבירות כנגד הביטוח הלאומי, מס הכנסה ומע"מ. הם לא מריצים מניות, לא מכניסים סחורה עודפת בנתבג ולא עוברת על חוקי הבנייה. כאשר משווים את הפשעים שהם מבצעים בתתי הקטגוריות של אונס, אלימות שוד הם עוברים בצורה משמעותית את האחוז שלהם באוכלוסייה.

את השקר הזה חייבים להפסיק לדקלם ולחשוף לאור את צביעותה של התקשורת הסמולנית העוינת. אולי מישהו מהמערכת של הארץ יחסום את ההודעה ואת קרן האור היחידה שהתושבים יכולים לחלץ מבעד לקירות האטימות והעבודה העיתונאית הנאלחת.

  •   תקרא שוב נתונים 3 ו 4, כי כמו ח"כ מיכאל בן ארי נתונים ועובדות לא מבלבלות אותך (נתון מס' 5).  (לת) BlackMamba
    • 10:27
    • 05.01.13

  •   תל אביבי, כמו שבלק ממבה כתב, עובדות זה לא פונקציה אצלך. תקרא עוד פעם את עובדות 3 ו-4 -- משקלם של האפריקאים קטן ממשקל הישראלים הוותיקים גם כשמדובר אך ורק בעבירות רכוש ואונס.  (לת) רונן
    • 09:06
    • 06.01.13

06 הכל סיפורים מרגעה שיקחו אדם שיקח על עצמו לעשות מהפך ויתנו לו את הכלים ויפעיל את השילוב מסביב לשעון יתקבלו התוצאות!!! דוד בר דרור
  • 13:25
  • 04.01.13

בס"ד
מתוך נסיון אישי. בזמנו פנה אלי בכיר במחוז ש"י על נושא מסוים, הצבתי את מתוה המסימה,
לאחר שנתים קבלנו שטח סטרילי ל5 שנים. למיטב נסיוני זו הדרך היחידה לטפל בכל מיכל ביחד, ולא כל אחד "אחראי" על חלקת אלוקים מבלי לראות את השוטפים במסימה.!!! ש.ש.

07 עובדות בלי הוכחות הן שקרים מניפולטיבים. נתוני הפשיעה לא נכונים לגמרי ואחוזי הפשיעה בקרב האוכלוסייה האפריקאית גבוהים יותר  (לת) ששת
  • 13:46
  • 04.01.13

08 ויחד עם זאת, אנחנו אוהבים את השכונה שלנו ולא נוותר עליה שפי פז
  • 14:32
  • 04.01.13

לאור קשתי - הנתונים מרמים, כיוון שעיקר הפשיעה בקרב הזרים אינה מדווחת למשטרה.
לעיריית תל אביב - אתם אולי משקיעים, אבל אנחנו לא רואים את ההשקעה שלכם. וגרוע מזה, מה שאנחנו כן רואים עומד בניגוד מוחלט לרצונם של התושבים. שבילי אופניים בלתי הגיוניים שפוגעים בפרנסת תושבים ודיור "בר השגה" שגוזל משכונה את העתודה היחידה של שטח ציבורי, אינם תרומה לפיתוח האזור אלא לרווחת היזמים.
ומכיוון שכל הריאיון שלי עם הכתב צומצם בסוף לשני משפטים, אני רוצה להוסיף ולומר:
תושבי שפירא אינם נגד זרים ואינם גזענים. למעשה, הם האנשים הכי סובלניים שאני מכירה. הרבה יותר מכל תושבי השכונות הצפוניות של תל אביב. תושבי שפירא קלטו תמיד זרים כאלה ואחרים וידעו לחיות איתם בדו-קיום. הבעיה שלנו היא בפרופורציות מחד (מספר הזרים בהשוואה למספר הוותיקים) ובהזנחה הפושעת שלהם ושלנו מאידך.
כל מה שאנחנן מבקשים הוא מדיניות אמיצה שתסתכל על הבעיה בעיניים פקוחות ותמצא לה פתרונות, כי הפתרונות אינם מסובכים כל כך. למשל, לבדוק כל מבקש מקלט לגופו ולקבוע אם הוא זכאי לקבל מקלט. במקרה שלא, שיתכבד לעלות על מטוס ולחזור הביתה. במקרה שכן, שהמדינה תאפשר לו לעבוד בתחום ובמקום שהיא תקבע ותפזר את מקבלי המקלט ברחבי המדינה. במקביל, אנחנו דורשים השקעה מסיבית בשיקום השכונות.

09 ל 1 מ 16 תל-אביבים נפתח תיק במשטרה ב 2010?! מדובר בנתון הזוי ומופרך שאין צורך אפילו לברר מ
  • 14:59
  • 04.01.13

אפילו לנתון של-1 מ-16 תל-אביבים יש תיק במשטרה (ולא משנה באיזן שנה נפתח), לא מתקבל על הדעת.
בכל מקרה, השימוש ב"ממוצע" בעניין של פשיעה הוא יותר ממגוחך. אין שום אומדן אמיתי של מספר מהגרי העבודה החיים בתל-אביב. הנתון היחיד הקובע במקרה של שיעורי פשיעה, הוא בכמה מסך כלל האירועים הפליליים שנרשמו היו מעורבים מהגרי עבודה. תיקים במשטרה שנפתחו בזמן נתון לא יכולים לתת אינדיקציה אמיתית לשאלה הזאת, כי היכולת של המשטרה לפענח מקרי פשיעה בקרב אוכלוסיה שהפרטים בה הם למעשה חסרי זהות פורמלית, היא מוגבלת מאוד. יתרה מזאת, רבים מהעבריינים מקרב מהגרי העבודה מעורבים, בשלב המוקדם הזה של שהותם בארץ, בעיקר בעבירות רכוש "קטנות" (אופניים, מכשירים ניידים, תיקיים, ארנקים, פריצות לבתים וכו'), שהמשטרה בכלל לא טורחת לפענח.

10 לי נפתחו 2 :) אמיר
  • 00:59
  • 05.01.13

הפללת מעשני הקנאביס נותנת אותותיה

11 נו באמת, אני לא בא להכפיש את כל המסתננים, יש ביניהם אנשים טובים. אבל מדובר באוכלוסייה של כמה, 40 אלף שחיים בדרום תל אביב? בסך הכל 40 אלף, פחות מגבעתיים, ואנחנו שומעים על מקרים קשים ביותר וקיצוניים ביותר מדי שבוע. אז כמובן שלא צריך להטיל את האשמה על כל המסתננים, אבל מכאן לסטטיסטיקה המופרכת הזאת הדרך ארוכה. וזו ידיעה רק מלפני מספר חודשים: המשטרה: מסתננים מעורבים ב-40% ממקרי הפשע בת"א  (לת) מצביע מרצ
  • 01:25
  • 05.01.13

12 אזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב הוא המקום המופלא והמענין ביותר בישראל , למרות ההזנחה והבעיות , ואולי דווקא בגלל כך. מומלץ מאוד לצלם ולהפיק סרטים על המקום. פנינה ייחודית בישראל השמרנית והבורגנית .  (לת) סתווית קופרמן
  • 09:37
  • 05.01.13

13 להציג שקרים כעובדות לא הופך אותם ללא שקרים  (לת) עובדה שקרית היא עדיין שקר
  • 10:22
  • 05.01.13

14 אני רוצה שיגרשו אותם יובל
  • 10:27
  • 05.01.13

אני לא שונא אותם, אני לא רואה בהם נחותים או פושעים, אין לי שום דבר אישי נגדם. הם פשוט היגרו לכאן באופן לא חוקי, זאת לא המדינה שלהם והם לא צריכים להיות כאן, זה הכל.

  •   זו המדינה שלך? אתה בטוח? פנינה
    • 12:33
    • 05.01.13

    מי נתן לך אותה, אלוהים? הם לא היגרו לכאן ולמעשה אם הייתה להם בחירה לכאן הם לא היו מגיעים. אפילו 40% מילדי הארץ לא היו מגיעים לישראל לו הייתה להם בחירה. אם אתה לא שונא ואין לך שום דבר נגדם, למה לגרש? אה, כן, כי אתה גזען

  •   ואנחנו? הגרנו לכאן באופן חוקי?  (לת) יואב
    • 19:02
    • 05.01.13

  •   אם היה להם קשר בן אלפי שנים לארץ הזאת מכל הארצות אז מילא... יובל
    • 14:49
    • 06.01.13

    אבל אין להם, הם באו לפה כי זה מקום יותר נוח מהמקום שהם באו ממנו, אם הייתה מדינה מערבית יותר קרובה אליהם אז הם היו הולכים לשם... אין להם שום קשר לארץ הזאת והם באו לפה באופן לא חוקי ולכן הם לא צריכים להיות פה.

15 אזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב וסביבותיו הוא הבעייתי המגווון והמענין ביותר בישראל. יש להשקיע הרבה תיכנון ומשאבים לשיפור המצב הקשה שם.  (לת) חנן זלר
  • 12:03
  • 05.01.13

16 נו, לא ממש יודעים מתימטיקה בקרב שרידי השמאל - אין להעלות על הדעת, כמובן, שהח' קשתי מעוות נתונים בכוונה. לפי המספרים שהוא עצמו מביא, היו בשכונות המדוברות כ12 אלף תושבים בטרם בוא מסתנני העבודה. כלומר, אוכלוסיית האיזור הוכפלה פי 3-4 (ללא תוספת תשתיות כמובן). נניח לרגע שההבל המשטרתי, המושתת על אי-דיווח, כביכול אכן שיעורי הפשע המיני - למשל - נמוכים בקרב המסתננים מבאוכלוסיה הכללית. נגיד אפילו שהם נמוכים ב50%. אלא מאי? גם בהתחשב בהנחות הנ"ל, *מספר* פשעי המין באותן שכונות הוכפל עקב הצפתן במסתנני עבודה מאפריקה... בעוד המציאות גרועה בהרבה כמובן, כפי שיודע כל מי שגר שם. כאמור, בולשביקים לא ממש יודעים חשבון, או לא בא להם לדעת. ישראל לא יכולה להחזיר את המסתננים לארצותיהם, טוען קאמאראד קשתי? יתכן שכך. אבל מקומם אינו בשכונות העוני, שם הם מכפילים, משלשים ומרבעים את שיעורי הפשע האלים והופכים את חיי התושבים המקוריים (12 אלף, זוכרים? שעליהם נוספו 30 אלף.... נראה מה קשתי היה עושה אם זה מה שהיה קורה בשכונתו). הפתרון ההומני עבור אזרחי ישראל העניים, תושבי השכונות ששולי השמאל דפקו באופן כה ברוטאלי עם המסתננים שלהם מאפריקה - הוא שיכון האפריקאים במחנות מבודדים, שם יזכו לתנאים הדומים לאלה של חיילי צה"ל. נסו זאת, וראו זה פלא - המון מאלה ש"לא יכלו לחזור לאריתריאה", פתאום דוקא כן יוכלו! הרי לא מדובר בפליטים... כל אחד מהם שילם אלפי דולרים לעבור דרך סיני, בתקווה להתפרנס בישראל ולשהות בה. קשתי ושות' מתים לעזור להם במטלה חשובה זו, גם כהכנת הקרקע להעברת מליוני צאצאי פליטים לתחומנו, מטרתם המיוחלת... תשכחו מזה, חברים. מטומטמים אנחנו לא. רב תודות. מודרניסט .
  • 17:09
  • 05.01.13

נו, לא ממש יודעים מתימטיקה בקרב שרידי השמאל - אין להעלות על הדעת, כמובן, שהח' קשתי מעוות נתונים בכוונה. לפי המספרים שהוא עצמו מביא, היו בשכונות המדוברות כ12 אלף תושבים בטרם בוא מסתנני העבודה. כלומר, אוכלוסיית האיזור הוכפלה פי 3-4 (ללא תוספת תשתיות כמובן). נניח לרגע שההבל המשטרתי, המושתת על אי-דיווח, כביכול אכן שיעורי הפשע המיני - למשל - נמוכים בקרב המסתננים מבאוכלוסיה הכללית. נגיד אפילו שהם נמוכים ב50%. אלא מאי? גם בהתחשב בהנחות הנ"ל, *מספר* פשעי המין באותן שכונות הוכפל עקב הצפתן במסתנני עבודה מאפריקה... בעוד המציאות גרועה בהרבה כמובן, כפי שיודע כל מי שגר שם. כאמור, בולשביקים לא ממש יודעים חשבון, או לא בא להם לדעת. ישראל לא יכולה להחזיר את המסתננים לארצותיהם, טוען קאמאראד קשתי? יתכן שכך. אבל מקומם אינו בשכונות העוני, שם הם מכפילים, משלשים ומרבעים את שיעורי הפשע האלים והופכים את חיי התושבים המקוריים (12 אלף, זוכרים? שעליהם נוספו 30 אלף.... נראה מה קשתי היה עושה אם זה מה שהיה קורה בשכונתו). הפתרון ההומני עבור אזרחי ישראל העניים, תושבי השכונות ששולי השמאל דפקו באופן כה ברוטאלי עם המסתננים שלהם מאפריקה - הוא שיכון האפריקאים במחנות מבודדים, שם יזכו לתנאים הדומים לאלה של חיילי צה"ל. נסו זאת, וראו זה פלא - המון מאלה ש"לא יכלו לחזור לאריתריאה", פתאום דוקא כן יוכלו! הרי לא מדובר בפליטים... כל אחד מהם שילם אלפי דולרים לעבור דרך סיני, בתקווה להתפרנס בישראל ולשהות בה. קשתי ושות' מתים לעזור להם במטלה חשובה זו, גם כהכנת הקרקע להעברת מליוני צאצאי פליטים לתחומנו, מטרתם המיוחלת... תשכחו מזה, חברים. מטומטמים אנחנו לא. רב תודות.

  •   מודרניסט - כמו תמיד, מילים כמו חול ואין מה לאכול. על מה אתה מקשקש כל כך הרבה? המצב בעייתי וקשה וצריך לפתור אותו איכשהו. תודה! גילית את אמריקה ולקח לך רק 100 משפטים כדי להגיע למסקנה. פיתרון של עיר אוהלים עבור מהגרים הועלה כבר מזמן. 50 מיליון שקל הושקעו בו, והוא הוקפא. מדוע? כי אין טעם לתחזק אותו כרגע- "לפי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה של משרד הפנים, תופעת ההסתננות לישראל כמעט ונכחדה. לשם המחשה, בינואר 2012 חדרו לגבולות ישראל 2,295 בני אדם, בחודש יוני נכנסו 928 אנשים, בחודש אוקטובר – 54, ועד כה, בנובמבר חדרו לגבול רק 27 בני אדם". אגב,אם היו מוציאים לפועל את הפרויקט אין לי ספק שאתה היית ישר מתלונן על כך שאותם מהגרים זוכים לחשמל ומים ושירותים בעוד אזרחים ישראלים רבים לא, סתם כי אתה נהנה להתלונן, לא משנה מה קורה. השאלה עכשיו היא מה קורה אם הפליטים שכבר כאן, ואיך משקמים את השכונות.  (לת) דניאל
    • 00:24
    • 06.01.13

  •   מודרניסט - כמו תמיד, מילים כמו חול ואין מה לאכול. על מה אתה מקשקש כל כך הרבה? המצב בעייתי וקשה וצריך לפתור אותו איכשהו. תודה! גילית את אמריקה ולקח לך רק 100 משפטים כדי להגיע למסקנה. פיתרון של עיר אוהלים עבור מהגרים הועלה כבר מזמן. 50 מיליון שקל הושקעו בו, והוא הוקפא. מדוע? כי אין טעם לתחזק אותו כרגע- "לפי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה של משרד הפנים, תופעת ההסתננות לישראל כמעט ונכחדה. לשם המחשה, בינואר 2012 חדרו לגבולות ישראל 2,295 בני אדם, בחודש יוני נכנסו 928 אנשים, בחודש אוקטובר – 54, ועד כה, בנובמבר חדרו לגבול רק 27 בני אדם". אגב,אם היו מוציאים לפועל את הפרויקט אין לי ספק שאתה היית ישר מתלונן על כך שאותם מהגרים זוכים לחשמל ומים ושירותים בעוד אזרחים ישראלים רבים לא, סתם כי אתה נהנה להתלונן, לא משנה מה קורה. השאלה עכשיו היא מה קורה אם הפליטים שכבר כאן, ואיך משקמים את השכונות.  (לת) דניאל
    • 01:18
    • 06.01.13

17 עיוות של המציאות "צפון" תל אביבי
  • 17:36
  • 05.01.13

המשטרה פשוט נמנעת מלטפל במקרי הפשיעה הקשורים בעובדים הזרים, שלא לדבר על הפשיעה שיש להם בתוך הקהילה , שבכלל רחוקה מהמשטרה שמיים וארץ. כשנגנב לי האייפון לפני כשנה, הגעתי לתחנת המשטרה עם תמונה של הגנב פלוס מיקום שלו, בעזרת אפליקציה מיוחדת. הופניתי לשוטרי הסיור והראיתי להם את הכל, הדבר היחיד שהם יכלו להגיד לי זה "יש כאן עשרות אלפים שנראים כמו הגנב שלך, אין סיכוי שנמצא אותו". כמו המקרה שלי- אלפי מקרים אחרים. למשטרה נוח שלא להתעסק יותר מדי עם המסתננים ותמונת המצב העולה מכך מעוותת לחלוטין. כמו כן השקט היחסי שלהם כרגע הוא אחיזת עיניים, הם עדיין מרגישים אורחים. ההיסטוריה מוכיחה פעם אחרי פעם שביום שהם ירצו יותר, אנחנו נעמוד חסרי אונים מול אחוזי הפשיעה.

18 אור קשתי זורה חול בעיניי קוראיו -א. גם המשטרה מודה שהיקף הפשיעה גדל במאות אחוזים בקרב האמריקאיים. ב. ״ד״ר״ גלעד נתן שמאלן אדיקותי הוא זה שמלאה את ועדות הכנסת בנתונים שקריים אודות מסתננים, מתוך כוונה ברורה להטות את הכף. ג. שיעור הפשיעה הלא מדווח גבוה באלפי אחוזים מהימים שטרם פלשו מסתננים לדרום ת״א (בניבול אופניים ואייפונים הם דבר שבשגרה) ד. תושבי דרום תל אביב סמבוצרים בבתיהם בפחד וחיים בגיהנום מתמיד. זה לא משתקף בשום סטטיסטיקה אבל זה מחפיר שהמדינה הפקירה את תושביה לגורלם המר.  (לת) איילה
  • 19:40
  • 05.01.13

  •   ועוד לא דיברנו על החרא בח המדרגות, אובדן השטחים הציבוריים לטובת מחנות פליטים, הפחד בלילה, ואפילו ירידת הנדלן  (לת) כל מילה בסלע
    • 07:38
    • 06.01.13

19 נכון שזה מה-זה מגניב להרגיש הומאניים כשמוותרים על הבית קפה בשישי בבוקר והולכים במקום לתופף ולחלק מרק בלוינסקי?  (לת) ר.
  • 00:38
  • 06.01.13

20 חש לגרש את כולם, ללא מורא.  (לת) גירוש, עכשיו!
  • 00:41
  • 06.01.13

21 עובדה מספר 6 תל אביבי
  • 01:51
  • 06.01.13

מאז ביאת מסתנני סודן ואריתריאה החיים נהיו סיוט. פחד מתמיד. בלתי אפשריים. אור קשתי הקשקשן מנסה בכל כוחו לטשטש עובדה זו. לאור קשתי לא אכפת באמת מאנשים, הם כמדרס בפני הצדקת האידיאולוגיות המשיחיות ההזויות שלו.
אור קשתי כמו אנשים כדב חנין וחבריו, מעדיפים להאשים את כולם חוץ מאשר את התוקפנים, את האלימים. אנשי חד"ש ואור קשתי סובלניים לאלימות כשהיא באה ע"י זרים.

22 חשבתי שתפקיד השר לבטחון פנים לדאוג לבטחון אזרחי ישראל בארצם-לשם כך הם משלמים מיסים לא? עירית
  • 09:07
  • 06.01.13

אז מסתבר שלא.
אם אשה אחת מבוגרת בישראל,בתל אביב,מפחדת לצאת מפתח ביתה ,אם אשה אחת מבוגרת חיה באזור מגוריה בפחד מתמיד -סימן שהשר לבטחון פנים הפקיר אותה לנפשה.
הוכח אין ספור פעמים שבאזורים מוכי אלימות הגדלת הנוכחות המשטרתית מפחיתה במידה רבה את רמת העבריינות .
בעיית המהגרים האפריקניים היא בעיה מורכבת אבל בעיית העבריינות בשכונות דרום תל אביב די פשוטה- ניתן למגרה או לפחות להפחיתה על ידי נוכחות משטרתית מסיבית.
מתי משהוא ראה לאחרונה שוטר מקוף בתל אביב?

23 לכל המגיבים שטוענים שהעובדות המובאות הן שקרים: יאללה, תביאו את ההוכחות והמספרים שלכם מישו
  • 13:24
  • 06.01.13

זה מה שיפה בדיון ענייני - הוא מתמקד באמת ובעובדות, ואמת יש רק' אחת.

  •   לא, אמת אין רק אחת, לכל אחד יש את האמת שלו, והאמת שלך לא שווה יותר מהאמת של אחר. אתה כנראה מאוד תמים וחסר-נסיון אם עד עכשיו לא הבנת איך כל אחד יכול להביא מספרים שיתאימו ל'אמת' שלו ולהתעלם ממספרים שמתאימים ל'אמת' של אחר. פתח מילון תחת ערך 'דמגוגיה' , אולי תלמד משהו.  (לת) דניאל
    • 13:47
    • 26.01.13