מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

בסוף הבדואים עוד ירצו לשחות לנו בבריכה

נוף גלילי עוצר נשימה, חיים שלווים בלב הטבע – דבר לא חסר לתושבי נופית. רק משפחה בדואית, שחיה מעבר לכביש, בלי חשמל וביוב, מקלקלת להם את האידיליה

שורה של שיחי צבר מציינת את גבול החלקה של משפחת חוואלד, בצמוד ליישוב נופית שבגליל התחתון. הבתים הראשונים של היישוב רחוקים כמאה מטר, ומעבר לכביש הוקם לפני כמה שנים מרכז נוער, אבל בינם לבין מתחם הפחונים של המשפחה הבדואית מפרידה תהום. רבים מתושבי נופית מתנגדים לכל ניסיון לאפשר לבני המשפחה לבנות כאן את ביתם, על האדמה שבבעלותם עוד מימי השלטון הטורקי. העמדה כלפי המשפחה היתה אחד הנושאים המרכזיים בבחירות שנערכו לאחרונה לוועד היישוב, אשר העלו זרם עכור של שנאה ופחד מפני הבדואים. "לא אנחנו באנו לנופית, הם באו אלינו. אנחנו היינו כאן לפניהם", אומר מנגד מוחמד חוואלד.

"יישוב קהילתי כפרי", נכתב על קיר אבן גדול ליד שער הכניסה לנופית. כ-200 מטרים בהמשך הכביש, לאחרי שביל עפר קצר, נמצא המתחם שבו מתגוררים בני משפחת חוואלד, בתערובת של כעשרה פחונים וצריפי עץ, חלקם הוקמו לפני עשרות שנים.

הצריפים קטנים, בדרך כלל בני שני חדרים. בפתח רבים מהם יש ערימת עצים שמשמשת לחימום ולבישול. אף על פי שקו מתח גבוה עובר בגבול המתחם, הוא אינו מחובר לרשת החשמל. גנרטור אחד מספק את צרכיהם של כ-60 בני אדם ומומלץ לא להדליק יותר מדי מנורות בשעות החשכה. אין חיבור גם לתשתיות טלפון ולא לביוב. בור ספיגה שחפרה המשפחה אמור לקלוט את השפכים, אבל "כל חודשיים אנחנו צריכים לשאוב", אומר מוחמד, ומוסיף בחיוך מר: "מזל שהמציאו את הטלפונים הניידים, כי אחרת באמת היינו מנותקים מהעולם". על רקע היעדר התשתיות, בולטים הניקיון והסדר במתחם כולו.

סבו של מוחמד נשאר במקום לאחר מלחמת העצמאות. כמה מאחיו ברחו לסוריה ואדמותיהם הופקעו. 26 דונם נשארו בבעלות המשפחה. לפני ארבע שנים, בעזרת סזאר יהודקין מעמותת "במקום", הגישה המשפחה בקשה לבנות על כתשעה דונמים מגרשי מגורים בגודל של כ-500 מ"ר כל אחד. זאת, בהמשך לסדרת בקשות שהגישו בעשר השנים האחרונות, לשינוי ייעוד הקרקע מחקלאות למגורים, אשר נדחו על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של המועצה האזורית זבולון (שנופית נכללת בה) ובחלק מהמקרים גם על ידי ערכאות גבוהות יותר.

מוחמד חוואלד ופחוני המשפחה על רקע היישוב נופית
מוחמד חוואלד ופחוני המשפחה על רקע היישוב נופית. צילום: ירון קמינסקי

ענן של סחבת מרחף מעל החלטות המועצה, אולי מתוך כוונה להתיש את משפחת חוואלד. כך למשל, ב-2003 התנגדה המועצה לחבר חלק מהצריפים לרשת החשמל, "עד לבירור מעמיק של הנושא". עד היום לא קיבלה משפחת חוואלד הודעה רשמית מהמועצה בעניין זה. ייתכן שהבירור המעמיק עדיין נמשך.

בינואר 2011 דחתה ועדת הערר למועצה הארצית לתכנון ולבנייה את הערעור של משפחת חוואלד על דחיית התוכנית שהגישה, אך קבעה כי המועצה האזורית זבולון אחראית על התכנון הכולל של נופית, ובכלל זה על השטח שבבעלות המשפחה. המועצה הארצית עצמה היתה אפילו ישירה יותר: באוקטובר 2012 נכתב בהחלטה כי המועצה סבורה ש"יש לפעול לקידומו של מענה תכנוני למגורי תושבי חוואלד המצויים ברצף לשטח הפיתוח של היישוב נופית, וקוראת לעריכתה של תוכנית מקומית שתאפשר זאת". בני המשפחה ותומכיהם משוכנעים כי שתי ההחלטות יוצרות למעשה זיקה בין כל תוכנית להרחבת נופית לבין הסדרת הבנייה של המשפחה.

ואולם, נראה שרבים מתושבי נופית מתקשים לקבל זאת, אולי משום שהרעיון שאותו דין יחול על יהודים שהגיעו למקום לפני כ-25 שנה ועל בדואים החיים בו לפחות מאה שנה נראה להם מוזר. לטענת ועד היישוב, אין כל זיקה כזאת.

"אני רוצה לחיות כמו בן אדם, כמו שחיים בנופית", אומר חוואלד, "אבל גם אם לא ייתנו לנו את האישורים נמשיך לחיות כאן, רק בתנאים תת-אנושיים. אף אחד לא יצליח לסלק אותנו מכאן".

יהודקין, מתכנן ערים במקצועו, לא מבין "למה לא לאפשר להם לחיות בצורה נורמלית ומכובדת". לדבריו, "יש פה פחד פסיכולוגי יותר מכל דבר אחר. אין שום נימוק תכנוני נגד הסדרת הקרקע של משפחת חוואלד".

פיתות בטבון

"הרעיון לתת לבדואים לבנות כאן הוא רע מאוד", אומרת קותי פירסט, תושבת נופית ותיקה, "אנחנו אולי מתחילים רק עם תשעה מגרשים, אבל כל משפחה תביא עוד ועוד אנשים ולך תדע מה יהיה בסוף.

"אנחנו לא רוצים כאן חמולות, לא רוצים כפר בתוך היישוב. גם ככה אנחנו סובלים מהמסגדים שבאזור. יש להם גם כבשים ותרנגולות ובקיץ זה סירחון אימים. את המים שלהם הם מקבלים בזכותנו. לא היה להם שום דבר אם לא היינו כאן". אחותה של פירסט, ננסי טמיר, מהנהנת בהסכמה ומוסיפה: "אחר כך הם ירצו להיות איתנו בבריכה, אבל לנו יש חוקים: לבריכה מותר להיכנס רק בבגד ים. אנחנו לא צריכים את הבעיות האלה". 

כאשר הן נשאלות על תנאי החיים של משפחת חוואלד, על כך שבניה גרים על אדמתם כבר עשרות שנים, השתיים משתתקות. לכמה רגעים אין להן מה לומר. הן מתקדמות מעט ונכנסות למכולת היחידה ביישוב, שמאז הקמתה עובד בה אחד מבני משפחת חוואלד בשליחויות ובעזרה.

"כשביקשו ממני לסדר את המצרכים בבית שלהם, הייתי החבר הכי טוב של היהודים", מספר ג'מאל חוואלד, "אבל זה היה ביזנס. אף אחד לא בא לכאן לראות איך אנחנו חיים".

נופית
נופית. צילום: דוד שי

אחיו, מוחמד, אומר שאפשר לספור על אצבעות שתי ידיים את מספר היהודים שביקרו במתחם בשנים האחרונות, למרות שהם חולפים לידו מדי יום בכניסה וביציאה מנופית. "אנחנו שקופים. היחידים שמגיעים לכאן הם מבקרים שלוקחים בטעות את הפנייה אלינו מהכביש הראשי".

בהמשך הוא מתקן מעט את דבריו: עד לפני כמה שנים עוד היו מגיעות מדי פעם קבוצות תלמידים מבית הספר היסודי שבנופית לראות איך מכינים פיתות בטבון. בתגובה לדברי השכנות שמעבר לכביש, אומר מוחמד שלפני שנתיים חיסל עדר של כ-70 כבשים וכיום נותרו רק כעשר מהם, אשר מספקות חלב. הוא מבטיח להיפטר מהן ומהתרנגולות המעטות שמחזיקה המשפחה, "ביום שנקבל אישורי בנייה".

בראשית דצמבר שעבר נערכו בחירות לראשות הוועד המקומי של היישוב. שאלת ההרחבה של נופית – ומכאן גם מעמדה של משפחת חוואלד – היתה נושא מרכזי. הרשימות שהתמודדו בבחירות התחרו ביניהן: זו טענה כי רק היא "תשמור על צביון יהודי חילוני" ביישוב, וזו הבטיחה "לשכור את שירותיו של עורך דין המקרקעין הטוב במדינה, כדי שייצג את האינטרס של היישוב בפני כל גורם במדינה, למען שימור הסטטוס-קוו הקיים".

אחד מתושבי נופית, שדווקא תומך בתוכניות הבנייה של משפחת חוואלד, הוא יוסי שניר, שמלווה את המשפחה כבר כמה שנים. באחד מחוגי הבית שבהם הציג את עמדתו, "האנשים היו בהלם", הוא אומר. "תושבים שאלו אם אני באמת רוצה שהערבים יגורו כאן, שיהיו מוסכים מתחת לכל בית, ואחר כך מסגדים והשתלטות על אדמות אחרות. יש כאן עניין ברור של גזענות ופחדים לא רציונליים. 95% מתושבי נופית מעולם לא נסעו אפילו חמישה מטרים לכיוון של המתחם".

לפני כמה שבועות פרסם שניר יחד עם שני תושבי נופית אחרים, פרופ' דבורה שמואלי מאוניברסיטת חיפה והאדריכלית טובה דויד, כתבה ב"דוגרינט", אתר אינטרנט חברתי של תושבי הגליל, בעברית וערבית. "נדהמנו לשמוע את קולות השיח הגזעני והבוטה נגד מציאת פתרון להקמת מגורים על הקרקעות הפרטיות השייכות למשפחת חוואלד", הם כתבו. "שיח גזעני זה מחלחל לכל שכבות הגיל, ובכל מרחב היישוב, והוא מאפיין חברה מפוחדת, אגרסיבית, מסוגרת וחסרת פתיחות לאחר".

עוד אדם שהתגייס לטובת משפחת חוואלד הוא הבלשן פרופ' עוזי אורנן, שייסד בשנות ה-50 את "הליגה למניעת כפייה דתית", ובשנים האחרונות פעיל בעמותת "אני ישראלי" למען שוויון אזרחי מלא. בסוף אוקטובר כתב לראש המועצה האזורית זבולון, איש קיבוץ יגור, דב ישורון: "כידוע לך התעוררה לאחרונה בין תושבי נופית שאלת ההרחבה של היישוב. בתוך נופית נשמעו קריאות לגרום לכך שמשפחת חוואלד תעזוב את אדמתה ואת מגוריה... כעת נפוצה שמועה שהמועצה רוצה 'לפתור' את העניין באמצעות בקשה להכריז על הקרקעות של המשפחה כעל 'גן לאומי' או פארק ציבורי, וכך תהיה כביכול עילה חוקית לסלק אותה מעל אדמתה, שכאילו פלשה אליה ללא זכות. השאלה כולה מזכירה יותר מדי את פרשת אחאב וכרם נבות שכנו.

"אין שום חשש שהחלפת הצריפים הדלים של משפחת חוואלד בבנייני אבן תהיה 'שינוי אופי היישוב'", אומר פרופ' אורנן, "כמו חלק מאוהדי בית"ר ירושלים, גם בנופית יש כאלה שרוצים שהיא תהיה טהורה לעד. הרצון לחיות לחוד הוא אפרטהייד. אין לכך שום בסיס חוקי או מוסרי. אני לא רוצה להיפרד משכנים מצוינים, ולא אכפת לי אם הם יהודים או לא. אני מאוד מקווה שהעניין לא יגיע לבתי משפט, כי אז נופית צפויה להפסיד ותושביה יהפכו בעיני הציבור לחבורה של גזענים".

כמתחייב מהחוק

תושבת נופית הפעילה בוועד היישוב, דלית ספקטור, אומרת שלקראת הבחירות "התעוררה השאלה האם קיימת זיקה בין ההרחבה של נופית לבין בקשת משפחת חוואלד לבצע שינוי ייעוד קרקע. לפי חוות דעת משפטית שקיבלנו, לא קיימת זיקה כזאת. אנחנו לא צריכים להיות קשורים אחד לשני. אם משפחת חוואלד חושבת שיש הצדקה לתוכניות שהגישה, שעד כה כולן נדחו, היא יכולה לעשות כך".

עוד אומרת ספקטור כי "המשפחה מתגוררת כיום בקרקע חקלאית, שאינה מותרת לבנייה. אם יהיה שינוי ייעוד, אני בטוחה שאותם תנאים ומגבלות החלים עלינו יחולו גם עליהם". עוד ציינה ספקטור כי משפחת חוואלד סירבה להצעת המועצה האזורית לקבל קרקע במקום אחר או להצטרף כתושבים לנופית עצמה.

ראש המועצה האזורית זבולון, דב ישורון, סירב לענות על שאלות "הארץ" בנוגע לתוכניות הבנייה שהגישה משפחת חוואלד, לשאלת הקשר בין הרחבת נופית לבין הסדרת מגורי המשפחה, או להמלצת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לערוך תוכנית מתאר חדשה שתביא בחשבון את משפחת חוואלד. כמו כן סירב ישורון להתייחס לשאלה מדוע מתנגדת המועצה, כבר למעלה מעשר שנים, לחבר את המשפחה לרשת החשמל.

מהמועצה האזורית נמסר רק כי היא "פועלת בכל היישובים שבתחום שיפוטה אך ורק על פי החלטות הוועדות המוסמכות וכמתחייב מהחוק. וכך תפעל גם בנושא זה".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בעד מתן אפשרות למשפחה לממש את זכויותיה בנופית. תושבת נופית
  • 08:45
  • 15.02.13

מבקשת לתקן את הרושם שנוצר. לא מדובר בישוב של גזענים חשוכים.
אכן, תקופת הבחירות לוועד הייתה מלווה באווירה מעט מתלהמת של מיעוט וברוב שנגרר אחריו בתמימות בלי להבין את המשמעות.
יחד עם זאת, מדובר בישוב מתון בו רבים התריעו ורבים תומכים במתן אפשרות למשפחה לבנות בתים ראויים על אדמתם.

  •   מדוע אתם סוגרים את נופית במחסום בלילה ? בגלל חילף הסמוכה ? מדוע לא תתאחדו עם חילף הצמודה לכם ?  (לת) שאלות תם
    • 22:10
    • 15.02.13

  •   אתה באמת שואל? נופית
    • 23:33
    • 15.02.13

    מה זה השאלה למה סוגרים? כדי להילחם בפורצים. כמעט לכל ישוב/מושב/קיבוץ יש שער בכניסה.
    למה שנתאחד עם ישוב ערבי כשבנופית יש רוב מוחלט של יהודים?

  •   בגלל גל הפריצות בחודשים האחרונים עוד אחד
    • 23:53
    • 15.02.13

    יותר מ 4 פריצות רק החודש, ובכמה מהפריצות השנה שתפסו את הפורצים היו מדובר בתושבי הכפרים בסביבה ולאו בהכרח חילף.
    השער למנוע כניסה של רכבי גנבים בלילה לא משנה מאיזה גזע דת ומין

  •   האם חילף לא צורפה לק. טבעון?  (לת) rossetta stoned
    • 00:56
    • 16.02.13

  •   האם הזכות הזאת כוללת הקמת שכונה בדואית בתוך נופית ? אני מעוניין להעביר את החמולה שלי לנופית ולקבל שירותים ברמה גבוהה  (לת) תושב חילף
    • 07:32
    • 16.02.13

  •   זו לא שאלת תם זו שאלת מטומטם  (לת) מוזר
    • 09:12
    • 16.02.13

  •   זהו סיפורה של הציונות, נישול הפלסטינים מארצם הוא לא עניין לרכי לב. כדאי להגן על היהודים יפי הנפש מפשעי השלטון, נאלץ השלטון לבצע את הפשעים במחשכים. ימשיכו השלטונות לעשות הכל בהסתר למען הרחבת ההתנחלות היהודית בארץ, ולדחיפת הערבים החוצה.  (לת) זו התוכנית הציונית וכל השאר זה הכיסוי
    • 10:16
    • 16.02.13

  •   השער סגור בגלל שיש הרבה גניבות באזור. ולמה שהם יתאחדו?  (לת) דודי
    • 12:14
    • 16.02.13

  •   לאפרטהייד היינו לדרום אפריקה דמינו  (לת) ואין חמישה צדיקים בסדום
    • 10:44
    • 17.02.13

02 בנופית הגזענית, לפיד נבחר לראש ממשלה האזרח ק.
  • 10:55
  • 15.02.13

למען הסר ספק, לפי תוצאות הבחירות לכנסת בנופית, שתושביה מתעללים בבני חוואלד, לפיד מרכיב בקלות ממשלה בראשותו.

יש עתיד 34% 522
העבודה אמת 24% 370
הליכוד - ישראל ביתנו מחל 15% 223
התנועה 11% 165
מרצ 6% 93
הבית היהודי טב 4% 58

  •   כולם יודעים שאלה שמתנגדים למשפחת חוואלד הצביעו דווקא מרצ רמי
    • 21:31
    • 15.02.13

    מפלגה שלא אוהבת ספרדים ושאר שוורצעס, מפלגת טוהר הגזע האשכנזי הלבן, לא ממש אוהבת ערבים. יש מרחק גדול בין הצהרות צבועות לבין המציאות הגזענית. הרשימה הלבנה שלהם מעידה על כך.

  •   אז אתה יודע לחפש באינטרנט?  (לת) מיכאל
    • 21:32
    • 15.02.13

  •   גם בשייח מוניס נבחר לפיד. אני מחכה להשבת התושבים המקוריים  (לת) צדק גם אצלכם, בצפון בון ת"א
    • 22:19
    • 15.02.13

  •   השמאל הקיצוני מסוכן יותר מכל אירגון טרור דרור הנאור מרמת גן
    • 00:06
    • 16.02.13

    גם אם זה לא מוצא חן בעיני הצנזור

  •   would like toknow what lapi is thinking about tis subject  (לת) normali and shafouy
    • 04:21
    • 16.02.13

  •   ובכל התנחלות נבחר פייגלין למרכז הליכוד והבית היהודי לכנסת...גזענים ונוכלים.  (לת) מגלה כישרונות
    • 07:48
    • 16.02.13

  •   אז מה? כמו יישובים רבים וטובים אחרים בישראל. העמידו את הנושא להצבעה ישירה של כל תושבי האזור, עם הצעה מעשית שתכלול גם פרק על שוויון מוסר ודמוקרטיה, ותראו שבנופית יש יותר דמוקרטים שוויונים ומחפשי פשרה ושלום ובעניין לפיד, הוא נבחר כקונטרה לנתניהו ושותפיו הגזעניים ושונאי-הערבים
    • 11:45
    • 16.02.13

    לא מהאזור, אך מכיר אנשים מתונים וטובים רבים שם

  •   בוא ניישב משפחה בדואית אצלך בבניין ונראה אותך אז מדבר. מה זה קשור לגזענות? יש אנשים שצורת החיים שלהם כל כך שונה שזה מפריע. אם בחצר הבית שלך יפתחו בית כנסת ותשמע תפילות מ-5-6 בבוקר, זה לא יפריע? אם בחצר הבית שלך יהיה צאן עיזים, זה לא יפריע? יש דברים שלא מסתדרים יחד, אבל כל כך קל לקשקש על גזענות ממגדל השן בהרצליה או מרמת אביב - אותה רמת אביב שהתחרפנה כאשר כמה חרדים ניסו להתגורר שם  (לת) אלי
    • 11:46
    • 16.02.13

  •   ..יש ערבים ברשימה של מרצ ראובין
    • 23:49
    • 16.02.13

    אתה סתם קשקשן ומנסה להסית את הויכוח לכיוונים לא נכונים.

  •   בשנות ה50 כך דיברו האשכנזים על העירקים  (לת) גרה עם חרדים וזה מה שיש.
    • 10:35
    • 17.02.13

03 קישקוש סמולני מצוי, כשאני אוכל לגור בכפר ערבי, הם יהיו מוזמנים איש מודאג
  • 12:22
  • 15.02.13

מה לעשות, אנחנו סנילים אבל לא עד כדי כך.

אם הם רוצים רמת חיים כמו שלנו אז מדוע בכל הכפרים יש עזובה? הם מאוד רוצים שאנחנו נממן את הפיתוח אבל לא תורמים כלום.

היתרון שלהם זו האהדה בבית המשפט אולם מעניין מה יקרה אם אני אבקש צוו לגור הכפר ערבי-אני אקבל? לא !!!

עד אז, אני ממש לא מעוניין שעיתון זה או אחר, תושב זה או אחר או כל אדם יטיף לי מוסר.

אני אולי לא נראה טוב, אבל רוצה לגור בשקט.

אך השבוע פרצו לשש בתים בישוב, סידרה שמתחילה פעם אחרי פעם בפריצה לבתים ובריחה בוואדיות. כשהמילוט יהייה פנים ישובי זה יהיה יותר קל.

הג'יהד על אדמות היהודים החל. לא בכח הזרוע אלא בכח המוח.

בהצלחה לכולנו.

איש מודאג.

  •   צר לי להודיע לך שאתה צודק, אם לא תילחמו-תראו כמו בדרום  (לת) שכן מדרום הארץ
    • 12:49
    • 15.02.13

  •   איפה תרצה לגור עוזי אורנן
    • 15:36
    • 15.02.13

    אינני מאמין שיש לך רצון לגור בכפר ערבי. אבל אם אתה רוצה - יקבלו אותך ברצון רב. ":ידיעותיך" שלא יקבלו אותך (אם תרצה) מצוצות מן האצבע. זו לא דרך להבין את העניין ומהמצאות כאלה אינך יכול ללמוד כלום.
    בסך הכול, זו הסתגרות בגטו יהודי, כאילו אתם יושבים באיזו קהילה יהודית מסכנה בתור מיעוט מפוחד. אבל תחשבו איפה אתם חיים...

  •   ניסית? מודאג ממך
    • 21:06
    • 15.02.13

    פעם לקנות בית בישוב ערבי בישראל ונכשלת?

  •   צר לי להודיע לך שיש יהודים שגרים ברהט חופשי ואף אחד לא מפריע להם... ויש כאלה ששוכרים בתים ברהט..אז הנה ידעת שיהודי יכול לגור בכפר ערבי  (לת) בדואי
    • 21:56
    • 15.02.13

  •   המשפחה מבקשת לבנות באדמתה ולא לעבור ליישוב ייהודי  (לת) צפוני
    • 23:50
    • 15.02.13

  •   למה תמיד הטיעון של הימין הוא הגננת הוא התחיל קודם? ?
    • 23:54
    • 15.02.13

    אין למישהו מכם אפשרות להגן על מה שהוא מאמין בו במקום להסית את הדיון?

  •   צר לי להודיע לך שאין לך מוח וגם לא טיפת מודעות או הומניות. המצב קשה לא תושבת נופית
    • 00:56
    • 16.02.13

    צר לי להודיע לך שאין לך מוח וגם לא טיפת מודעות או הומניות. המצב קשה

  •   צר לי להודיע לך שאין לך מוח וגם לא טיפת מודעות או הומניות. המצב קשה לא תושבת נופית
    • 00:56
    • 16.02.13

    צר לי להודיע לך שאין לך מוח וגם לא טיפת מודעות או הומניות. המצב קשה

  •   they are on their land.. not moving with you....  (לת) rossetta stoned
    • 00:59
    • 16.02.13

  •   קשה לענות לדמגוגיה כזאת. אדם לא אינטליגנטי.  (לת) רחל
    • 01:06
    • 16.02.13

  •   מה שמדאיג כאן זו דרך המחשבה של אנשים מודאגים כמוך. הבדואים לא רוצים לגור איתך (ובצדק)הם רוצים לגור לידך על אדמותיהם. זכותם על האדמה אינה שונה מזכותך.  (לת) וכשלהם יהיה טוב גם לך יהיה טוב.
    • 08:08
    • 16.02.13

  •   שכונה סמוכה, לא ערבוביה לא טבעונית
    • 08:58
    • 16.02.13

    אילו היו בני משפחת חוואלד פורעי חוק, מזמן היו בונים בתים חשופי בלוקים על כרעי תרנגולת: ממש כמו שתושבי נופית חוששים. אבל הם גרים עדיין בפחונים. לפי הכתבה: שומרים על סדר ונקיון. סביר להניח שכשיבקשו אישורי בניה, יקבלו אותם תחת הגבלות שיטילו עליהם. סביר - על פי האיפוק שהם מגלים כעת - שהבניה תתבצע על פי האישורים.
    אז למה לפחד כל כך? - תפרגנו לאנשים, בני אדם, שבאמת היו שם קודם!
    בהצלחה!

  •   למפלבל בעיניו, שקרן שקורא לעצמו מודאג- האם בבני ברק אתה כן יכול לגור? או ברמת בית שמש? תפסיק לחרטט על כפרים ערביים. ולהעליל. במקום לענות עניינית על זכותה של המשפחה לבנות על אדמותיה, ושנופית תלמד לחיות עם שכניה, ולא מדובר על ערבוב, אז תהפוך כדרך ימנוני מצוי את העובדות, ואפילו לא תבדיל בין בדווים וערבים. זבל ישראלי מצוי אתה  (לת) שומר חוק
    • 09:00
    • 16.02.13

  •   להשכרה בית בבסמת טבעון במחיר מגוחך מודי
    • 11:27
    • 16.02.13

    תפנה לעאהד מ"מוסך עאהד" הוא יסדר לך ברצון רב בית.
    אגב לא הבנתי את הקשר לגניבות,
    האם אתה טוען שחוולד גנבים? או שאתה מתכוון שכל הערבים גנבים?

  •   איש מודאג - אתה מנופית? זה לא ברור. בהנחה שכן: אם בני המשפחה יזכו למה שכל משפחה זוכה לו בארץ - חשמל מים וביוב - אולי לצעיריה לא יהיה כעס, ובוודאי שלא יבואו לשדוד מכם: דבר שאגב לא הוכח בבית משפט, אולי מי שפרץ וגנב הם 'בני-הטובים' של נופית שנגמר להם הכסף לגראס? מילוט פנים ישובי_ ביטוי מדהים, כבר קיים בהרבה יישובים יהודים טהורים
    • 11:52
    • 16.02.13

    ושנית, מתי היית בביקור ביישוב והאם ראית במו עיניך עזובה שאינה קשורה להעדר התשתיות? הכתב מציין במפורש שהמקום נקי ומטופח.
    ותשובה בעניין מגורי יהודים ביישובים ערבים: ניסית ונדחית? יש כמה וכמה שבחרו וגרים, מרצונם.

  •   אבל הם יושבים על האדמות ששייכות להם! מה שכנופיית נופית עושים זה המשך הכיבוש. בושה וכלימה!  (לת) יהודים גזענים
    • 11:53
    • 16.02.13

  •   מה שאתה כותב נכון, אבל לא ישכנע את השמאל. השמאל אבוד. הם כל כך נדבקו בתרבות האשמה העצמית והשנאה העצמית שאני מתפלא שלא מאשימים את ישראל ואת המערב הקולוניאליסטי בנפילת המטאור ברוסיה. אצל השמאל יש תשובה מוכנה לכל דבר - אנחנו לא בסדר.  (לת) אלי
    • 11:53
    • 16.02.13

  •   בדרום הארץ גוררים רגלים שנים בענייםן הסדרת התשתיות, בתי הספר והטיפול הרפואי לבדואים: תילחמו למענם ותזכו ליחסי שכנות טובים!  (לת) חי במעורב
    • 11:55
    • 16.02.13

  •   טעות הם בנו בתים חשופי בלוקים אבל הם נהרסו. ע"י המינהל...  (לת) יאק
    • 14:28
    • 16.02.13

  •   עוזי היקר ..או שאתה לא יודע או שאתה לא רוצה לדעת. יאק
    • 20:30
    • 16.02.13

    בכפר לידך ראס עלי זכה בחור יהודי במכרז במגרש. לאחר איומים הוא החליט לוותר. ואתה יודע שבנופית יש מספר בתים ששייכים לבדואים. על איזה גטו אתה מדבר?

  •   מי זה הם בדיוק? אסף
    • 23:35
    • 16.02.13

    האם מי מתושבי חילף הציק לך? עשו לך משהו אישי? ניסית לגור בישוב שלהם ולא נתנו לך? יש מישהו ספציפי שאתה מאשים אותו בפריצה לבית שלך או של שכן שלך? מה אתה מקשקש תגיד? אתה יודע כמה יהודים גרים באבו גוש? בכרם שלום? בחיפה? ביפו? מי בכלל רוצה לגור בכפר קאסם?

04 הידד לאמיצים אחד העם
  • 13:21
  • 15.02.13

הידד לאמיצים העומדים על המשמר בפני גל עכור המציף את הישוב היפה והמבוסס הזה.האם מישהו מן האמיצים והנחושים יכול להזכיר לכל השוכחים כי טיעוני ההדרה האלה הושמעו שנים ארוכות כלפי יהודים?

05 לפי מתווך מכר מהאזור- יישוב של עברייני בניה, חגיגה של יחידות להשכרה ש.ש
  • 16:05
  • 15.02.13

אפילו בתוך החניות. הכל מתחיל ונגמר בכסף. יחסית לזה הצריפים האלה הם הדבר הכי נקי בסביבה.

06 הוצא מהקשרו בהגזמה תושב נופית
  • 16:11
  • 15.02.13

כל הכתוב פה מוציא דברים מהקשרו. הציעו לתושבים מספר פעמים גם שטחים אחרים וגם בתים בישוב אבל הם מבקשים שכונה שלמה! הם מתלוננים שלא מבקרים אותם, גם על הבית שלי פוסחות מכוניות, לא כל אדם שעובר מול ביתי דופק להגיד לי שלום.
נוסף על כך, בישוב יש מכת פריצות כבר שנים רבות שלחלקם יש חלק. לפני כמה שנים שאני הייתי ילד אחד מאותם תושבי חוואלד היה גונב אופניים, ומספר פעמיים ואני חבריי ראינו אותו עם האופניים שלנו שנעלמו בצורה פלאית, אתה מוזמן להוסיף לזה שכמה פעמים מספר ילדי חוואלד ניסו להונות את הילדים שמוכרים במכולת בטענה ש"לא החזירו להם מספיק עודף" והנה לך אותם תמימים מסכנים.

  •   תשובה לתושב נופית אחד העם
    • 20:47
    • 15.02.13

    אתה לא נשמע. משכנע.כל זה קורה גם בין יהודים.וכל העניינים האלה ניתנים לטיפול של יחסי שכנות ואמון.עניין הוא שמאחורי הטיעונים הבורגניים והרכושניים האלה מסתתרת שנאת זרים מובנית.

  •   את האופניים שלי גנב יהודי מרמת גן  (לת) חסוס
    • 20:49
    • 15.02.13

  •   לגמרי מוגזם אלי
    • 21:17
    • 15.02.13

    נוראי! תושבים דורשים שתהיה להם שכונה. השם ישמור! ילדים שחיים בפחונים מנסים לסחוט כמה אגורות במכולת. תנחומי לתושבי נופית המסכנים.

  •   נכון, חמודי. קודם כל נדכא אותם, לא ניתן להם הזדמנות שווה ואז נאמר שגניבה היא בגנים. על השטויות האלו רצחו 6 מליון יהודים.  (לת) לא שוכח, אבל הפוך על הפוך
    • 21:37
    • 15.02.13

  •   אוי אוי בא לי לבכות מהאומללות שלכם. גרים בבתים נוצצים מול גלי נתן
    • 21:45
    • 15.02.13

    חורבות. הרשויות לא מאפשרות להם לממש את זכויותיהם על הקרקע. לא אתפלא אים תהה היתקוממות רבתית של הבדווים .וזאת על נישול והזנחה.אתם מזמנים לעצמכם שכנים שונאים ואולי גנבים.שחיו על הקרקע חוקית.. עוד לפני שנולדתם.

  •   אנא הסבר מה בין כל מה שאתה מתאר לבין זכותו של אדם לבנות בשטחו הפרטי (בכפוף לאישור מוסדות התכנון, שכידוע לא מאשרים כלום לערבים) ולהתחבר לחשמל. דג קר
    • 21:55
    • 15.02.13

    אם מישהו מבני חוואלד מבצע עבירות פליליות, גשו לתחנת המשטרה הקרובה. בתי הכלא מלאים ערבים, אני בטוח שיש שם מקום לעוד כמה.

    מה שכן, חסר בכתבה ההסבר - הרשמי לפחות - לדחיית בקשות הבנייה.

  •   ממד לאמנעים לי להעיד כי אתה צודק,לבית של חברים שלי בנופית בשעות השלווה בבוקר כשאין אף אחד בבית, פרצו כבר שלוש פעמים בעת האחרונה ולקחו הרבה! מי לקח באמת אינני יודע אבל.....  (לת) אני
    • 22:18
    • 15.02.13

  •   וגם גנבו לך את ה"כ" לפני "שאני.."  (לת) ודייק
    • 22:27
    • 15.02.13

  •   גם אני גדלתי ביישוב יפה נפש כדוגמת נופית בשם כפר ורדים. אני וחבריי גנבנו בורקסים מהסופר, ציוד משרדי מבית הספר, כדורים ממגרש הכדורסל ומה לא... היינו ילדים. יהודים. ממשפחות מבוססות. וזה מה שילדים עושים.  (לת) אסיר X
    • 22:29
    • 15.02.13

  •   בניגוד אלייך שגדלת עם כפית זהב בפה, הילדים האלה גדלים בפחון בלי מים וחשמל ומסתכלים על הילדים שלך בקנאה רן
    • 23:52
    • 15.02.13

    יש קשר ישיר בין מצב סוציו-אקונומי לפשיעה.
    כל עוד אתם משאירים אותם תקועים בימי הביניים אל תצפו שיהיו פחות גניבות.

  •   שכונה שלמה??!! מודאגת
    • 01:01
    • 16.02.13

    וואו, הם מבקשים להקים שכונה שלמה? איך הם מעזים? נראה לי שכדאי לקחת דברים בפרופורציה ולהכיר בעובדה שמדובר ב ב נ י א ד ם! ואולי אם תפסיקו להלחם בהם, הם יהפכו לחבריכם. כי כל אופציה אחרת נראית ככוחניות עיוורת וכהתדרדרות של ערכים אנושיים בסיסיים.

  •   שכונה שלמה??!! מודאגת
    • 01:01
    • 16.02.13

    וואו, הם מבקשים להקים שכונה שלמה? איך הם מעזים? נראה לי שכדאי לקחת דברים בפרופורציה ולהכיר בעובדה שמדובר ב ב נ י א ד ם! ואולי אם תפסיקו להלחם בהם, הם יהפכו לחבריכם. כי כל אופציה אחרת נראית ככוחניות עיוורת וכהתדרדרות של ערכים אנושיים בסיסיים.

  •   תודה באמת ענבל
    • 01:40
    • 16.02.13

    הציעו להם שטחים אחרים ובתים ביישוב?? וואו, כמה התנשאות ותחושת עליונות דוחה. אם היו באים אלייך ו"מציעים" לך לעבור בית מזה שקנית ואתה חי בו עם משפחתך היית קופץ בשמחה, מנשק את ידי האדון והולך? על מה אתה מדבר? למה שהם יעזבו את האדמה שלהם? כי הם הורסים לך את הנוף ההומוגני של הקהילה המגודרת שלך? היהודים במדינת ישראל איבדו את זה לגמרי.

  •   מה? מה קשורה גניבת אופניים לזכות אזרחים על אדמתם?  (לת) מגיב
    • 01:51
    • 16.02.13

  •   גניבות יפתח
    • 06:47
    • 16.02.13

    גם לי גנבו אופניים. הגנבים היו שני ילדים משיכון בדרום נהריה. אתה ודאי תסכים אתי שיש לאסור על בניה נוספת בנהריה משום שזה יחריף את הבעיה.
    הם לא "מבקשים שכונה שלמה", הם מבקשים לבנות בית על אדמתם. מגיע להם חיבור למיים, חשמל וטלפון לא פחות משמגיע לך.

  •   את נשמעת לי גזענית תמר ג.
    • 08:39
    • 16.02.13

    יש לך בעיה של גניבה? תפני למשטרה. כל הקשקוש הזה נשמע לי גזעני. אין לך זכות למנוע מבנאדם לחיות על האדמה שלו, רק משום שהבן שלו רימה את הבן שלך במכולת. את רק מוכיחה את עומק הגזענות.

  •   הצעתם להם שטחים אחרים? או...כמה נדיב מצדכם אדוני הכיבוש. לכו אתם בנופית ותחפשו לכם שטחים אחרים. אתם באתם והתיישבתם כשהם חיו שם לפניכם. אבל הסטוריה לא מעניינת כובשים. זה הכיבוש ומחיר השחתת כל נורמה מוסרית.  (לת) שומר חוק
    • 09:03
    • 16.02.13

  •   לתושב נופית-הצעתם להם שטחים אחרים? או...כמה נדיב מצדכם אדוני הכיבוש. לכו אתם בנופית ותחפשו לכם שטחים אחרים. אתם באתם והתיישבתם כשהם חיו שם לפניכם. אבל הסטוריה לא מעניינת כובשים. זה הכיבוש ומחיר השחתת כל נורמה מוסרית.  (לת) שומר חוק
    • 09:03
    • 16.02.13

  •   גם לי גנבו ת'אופניים באשקלון פרץ
    • 11:35
    • 16.02.13

    מה זה קשור?

  •   גם לי גנבו אופניים בילדותי, וחכה שאספר לך את כל סיפורי הילדות שלי על המכול'תניק שלי, יהודי יוצא שואה  (לת) המקופחים לוקחים לעצמם, בכל העולם. קיפוח נוסף לא יציל אתכם
    • 11:58
    • 16.02.13

  •   מעוותים את ההסטוריה לא גר בנופית
    • 14:14
    • 16.02.13


    ממראה עינים וידע אישי
    כשנופית כמה הם לא היו שם

  •   אתה רציני אבל? אסף
    • 23:37
    • 16.02.13

    תתבייש לך, האשמה וענישה קולקטיבית נגד כפר שלם בגלל ילדים שמרמים בעודף? אתה נורמלי תגיד? גנבו לך את האופניים, תתלונן במשטרה נודניק!

    וכן, לך יש שכונה, גם להם מגיע שכונה!

07 כתבה מגמתית תושב נופית
  • 17:44
  • 15.02.13

בעיתון הארץ, ענינים כרגיל. הצד ה"חלש" תמיד צודק. למשפחה הוצעו אינספור חלופות אטרקטיביות במקום בנייה בקרקע החקלאית שלה. מי שמתעקש שנים על גבי שנים עלול בסופו של דבר להפסיד, ולראות את שכניו הגרים בוילה מבעד לחלון צריפו הרעוע. אז... שלא יעבדו עליכם !

08 "המשפחה הבדואית הקטנה" עמית
  • 18:29
  • 15.02.13

אני חי בנופית ויש משהו שלא כתבו פה.
דבר ראשון המשפחה הזאת היא חמולה של 200 אנשים שגרים בפחונים האלה. אם יאשרו להם לבנות שם יש להם עוד 500!! קרובים משפחה בשפרעם שיבואו אם זה יקרה.
ברגע שיהיו כמה מאות בדואים ביישוב עוד בדואים מכפרים שלידנו יירצו לבוא לגור בנופית כי התנאים יותר טובים מבכפרים שלהם וככה נאבד את הצביון היהודי ביישוב, ואל תתייפייפו ותגידו שאנחנו גזענים. יהודים וערבים לא יכולים לחיות ביחד! אין מה לעשות. גם ככה אנחנו סובלים מספיק מ ה5 כפרים שנמצאים מסביבנו והמסגדים שלהם.

09 תתביישו לכם עיתון "הארץ" אחד שיודע
  • 20:13
  • 15.02.13

תתביישו לכם,איך אתם מעיזים להשוות בין אוהדי ביתר שמכריזים מוות לערבים בפומבי ובין יישוב שמנסה לשמור על צביונו היהודי .
פשוט בושה, הוכחתם היום למה לא צריך לקנות עיתון הארץ.

  •   אבל אם נסיר את הלוט שעוטף את הדברים, מה ההבדל היסודי בין אוהדי ביתר לבין אלה שמתעקשים על "צביון יהודי"? אחד שתוהה
    • 11:06
    • 17.02.13

    אז אתה בעד גזענות לייט?

    או אולי גזענות היא בעצם בסדר?

    -ממצביע בנט.

10 ישובים קהילתיים זה שם מכובס לקהילה גזענית...  (לת) מה חדש?
  • 20:28
  • 15.02.13

11 כנראה שאף אחד מהמגיבים לא גר בדרום הארץ חיים
  • 20:37
  • 15.02.13

מי שגר בשכנות לבדואים לא מאחל זאת גם לשנואי נפשו

12 מפחיד, פשוט מפחיד, כמה מהר שכחנו את ההיסטוריה שלנו... פעם לא רצו אותנו כי היינו האחרים (בתי כנסת רועשים, לבוש מוזר, שלא לדבר על התאכזרות לחיות (שחיטה כשרה), ולילדים (מילה) וכל השאר...) והיום... גזענות היא גזענות היא גזענות, לא משנה באיזה צבע מנסים לצבוע אותה  (לת) ישראלי מצוי
  • 20:39
  • 15.02.13

13 עיתון מכובד אולו תעשו כתבה על הגנבות של הבדואים הרוב
  • 20:42
  • 15.02.13

בדואים זה עם של גנבים

  •   רוב יקר. כשהרוב יפסיק את מעשה השוד האמיתי בישראל, המשך גזל האדמות העצום מילידיה הארץ והעברתה ליהודים, ובעיקר ליהודים המקורבים, אז יהיה זמן להתייחס לגנבות של הבדואים. בנתיים אתייחס קצת: אדם לא הולך לגנוב טרקטור בלילה תוך לקיחת סיכון עצום אם יש לו אפשרות אחרת. בנתיים, היהודים עושים מצליחים מאוד במעמציהם למנוע אפשרות ממי שלא מקורב, פלסטינים, ויהודים חסרי קשרים.  (לת) "בדואים זה עם של גנבים" . ברור, הם צריכים לפצות את עצמם על שטיית הדם של ילדים נוצריים בפסח (בציניות)
    • 10:54
    • 17.02.13

  •   מה פתאום בדואים?, זה בכלל צעירים.  (לת) יאיר
    • 00:41
    • 18.02.13

14 אתר הארץ הפך לפורע חוק סדרתי. הפך את העוברים על החוק לקדושים מעונים,כל עוד הם מהשמאל. מה שונים נערי הגבעות מפורע החוק הערבי?  (לת) הארץ נגד יהודים
  • 20:50
  • 15.02.13

15 למה ההתעללות הזאת? הם היו שם לפני נופית גג
  • 20:54
  • 15.02.13

מי אתם שתגרשו אותם?
כל זה כי "נפגע" לכם הנוף הפסטורלי. אה כן... שכחתי גם שיש סכנה שירצו להיכנס איתכם לבריכה. והריח. כן.
אני הייתי מגרש את התושבים בנופית שמדברים ככה

16 השמאלנים לא ירגעו עד שתהיה פה מלחמה בינינו לבינם נמאס
  • 20:56
  • 15.02.13

שמאלנים עוכרי ישראל ככה לא משכינים שלום מי משלם לכם חיזבאלה? חמאס?
אתם בכלל יהודים? הרי אם תהיה מלחמה יהרגו גם את האמהות שלכם זה מה שאתם רוצים?

17 צודקים 100%. עוד כמה שנים יבואו עוד חמולות, הצריפים יהפכו לבתים , יסופחו שטחים ענקיים (כי אף אחד לא מתעסק איתם) ותוך עשר שנים זה יהיה כמו בנגב - גביית דמי חסות, סמים ואלימות. גם שם התחילו עם מספר אוהלים פסטורליים מתנפנפים ברוח...  (לת) יויו
  • 20:57
  • 15.02.13

18 ארנונה הם משלמים? שאלת תם
  • 21:01
  • 15.02.13

אז מה הם רוצים?

  •   על מה הארנונה? הם חיים בצריף. תן להם חשמל, מים ותשתיות והם ישלמו.  (לת) אתה צדקן אתה
    • 17:18
    • 16.02.13

  •   אתה מוזמן לברר את פערי הגביה בישובים הערביים שכן מחוברים לתשתיות לפני שאתה מתחייב בשמם. גוגו
    • 08:21
    • 18.02.13

    http://www.themarker.com/misc/1.575402

19 התנחלתם בין כפרים של ערבים ואחר כך נזכרתם להתלונן על המסגד... מפחיד
  • 21:09
  • 15.02.13

עד לאן תגיע הגזענות השנאה והפחד מהאחר הזה? מפחדים שישטלט על הקרקע, שיהפוך אחד ממכם, שחס וחלילה יהיה דומה לכם, שיקבל אותם זכויות כמוכם. יום אחד אולי הוא יהיה הרוב ויהיה אסון גדול...... כלכך הרבה פחדים ושנאה וגזענות . לא למדתם כלום תמיד ירדוף אותכם האחר האחר האחר

20 אני מתבייש בשכני תושבי נופית יורם - קרית טבעון
  • 21:12
  • 15.02.13

תושבי טבעון גרים בשלום עם שכניהם מזובידאת ובוסמת טבעון וכאן המדובר בישובים הגובלים זה בזה בגדרות משותפות ולא במשפחה אחת מסכנה. תנו להם לבנות את בתיהם. גם להם מגיע מזגן בקיץ.

21 נמשיך לשבת לכם על הלב ונהיה תקועים בגרונכם  (לת) בדואי אציל
  • 21:13
  • 15.02.13

22 אני רוצה להבין, אסור להם לבנות על הקרקע הפרטית שלהם בגלל כמה יהודונים מפוחדים. שימי
  • 21:13
  • 15.02.13

אם כך אין באמת הצדקה לקיום מדינת ישראל.


23 יוסי שניר מה זה משנה
  • 21:13
  • 15.02.13

אני מזמין אותך ללוד לראות איך מתפתחת הבעיה !!!

  •   נכון יוסי, הבעיה של הסמים והגנבות שכן של יוסי שניר
    • 09:53
    • 22.02.13

    יוסי, אתה צודק,

    בלוד מוכחת התופעה ששכנות איננה אף פעם טובה ויש למגרה מבראשית.

    ולכן, איש בישובו ישב.

    מקווה שמיגנת את הבית שלך,

    בידידות, שכן של יוסי

24 תגובה יונה
  • 21:22
  • 15.02.13

הציבור בעצמו או ברובו גזעני למדי כך שמלבד אנשים כמוני ועוד צדיקים בנופים ובמקומות אחרים-כולםמריעים לגזענות. הם גם הכניסו אותה לכנסת

25 אישית, איני מאמין למילה אחת שאור קשתי כותב. מודרניסט .
  • 21:34
  • 15.02.13

אישית, איני מאמין למילה אחת שאור קשתי כותב.

26 חמודים, אין כניסה לכלבים ויהודים. יהודים מזיינים לי את הבנות, ושוחטים לי את הילדים בפסח  (לת) גרמני ארי גזע עליון
  • 21:35
  • 15.02.13

27 איזה כתבה שקרית אורח
  • 21:39
  • 15.02.13

הכתב שאתב את הכתבה שקרן בן שקרן, הציעו למשפחה אדמות חלופיות והציעו להם גם בתים בישוב, אבל המסריחים האלו מסרבים משחקים אותה מסכנים כאילו אנחנו מתעוללים במשפחה הבדאווית הזאת. כל מה שהמשפחה הזאת רוצה זה לבנות ישוב חדש בצמוד לישוב שלנו ולהביא ת המשפחות שלהם מסוריה ומלבנון בהרנבה אחרי שיקבלו אישורי בניה רבים כפי שהם מבקשים... מה שלא הראו בכתבה כמה בתים הם מבקשים לבנות... בקיצור משפחה של ערבים רמאים כמו רוב הערבים.

28 תצביעו מרץ יא שמאולנים אבל שמגיע לחצר שלכם....  (לת) יהב
  • 21:45
  • 15.02.13

29 כל הארץ הזאת מלחמות טריטוריה אתניות  (לת) בלקני
  • 21:49
  • 15.02.13

30 מה התגלית? גם תושבי מזרח ירושלים מפריעים לתושבי מערהב העיר ותושבי הכפר בידו מפריעים לתושבי מבשרת. גיליתם את אמריקה.  (לת) שלומי א.
  • 21:54
  • 15.02.13

31 פרפוריו הנואשים של עיתון הארץ ניכרים בכמות הפרסומות והפופ אפים הממלאים את המסך, אי אפשר לקרוא שלוש שניות בלי איזה פרסומת מטומטמת שמזנקת לך למסך. מה קורה, חברים? נשארו רק שלושה מנויים בתשלום? הס, לוי ואלדר? יופי. שיהיו לכם הרבה הכנסות מהפרסומות, ושתשתמשו בהן לתרופות  (לת) אהוד
  • 21:57
  • 15.02.13

32 את טועה תושבת נופית
  • 21:59
  • 15.02.13

את ממש טועה את לא יודעת מה אנחנו מרגישים אנחנו גרים שם

33 את טועה תושבת נופית
  • 21:59
  • 15.02.13

את ממש טועה את לא יודעת מה אנחנו מרגישים אנחנו גרים שם

34 ל- 5 זיו
  • 22:00
  • 15.02.13

אויויוי!! אויויויי!!! ניסו לרמות אותם במכולת. אתה עלוב.

35 אני מפין את תושב נופית גם אני לו היתי רוצה יהודים בכפר אצלי כל אחד מקום שלו  (לת) מרואן
  • 22:07
  • 15.02.13

36 יהודונאצים  (לת) פיל
  • 22:07
  • 15.02.13

37 יהודונאצים  (לת) פיל
  • 22:07
  • 15.02.13

38 רגע, מה חסר להם בדובאי? מדינה בדואית תהורה ועשירה, למה להם לחיות בקירות פח פה בישראל?  (לת) דובי
  • 22:13
  • 15.02.13

39 זה מתחיל במשפחה בדואית אחת, ונגמר בגל גניבות... אשקלוני
  • 22:34
  • 15.02.13

אגב, המשפחה הבדוית משלמת ארנונה?

40 אור קשתי מוזמן להתעורר לקונצרט אללה-הוא-עכבר ב-4 בבוקר כל יום. יש לנו מואזין בכל ארבעת כיווני האוויר מגחך
  • 22:42
  • 15.02.13

כשיפרצו לו הביתה 5 פעמים בשנה הוא יבין אולי עם מי יש לנו עסק.
אגב למשפחה הזו שטח עצום ששווה עשרות מיליונים.

41 בדאוי daniela
  • 22:48
  • 15.02.13

בדאוח טוב הוא בדאוי ...

42 טול קורה א
  • 22:56
  • 15.02.13

מחפיר, אבל לא מפתיע. יהודונאצים, כמאמר ישעיהו לייבוביץ'.

43 כתבה מגמתית ולא מאוזנת תושב
  • 22:58
  • 15.02.13

חבל מאד שעושים דמגוגיה זולה בעיתון ומוציאים דיבה של ישוב מגוון ומעורב.

44 רמאים וגונבי אופנים יש יהודים וערבים. מה שכן, בדכ הם לא אשכנזים. אחת
  • 22:59
  • 15.02.13

לאירופאים יש טיפה תרבות
לפעמים הם אומה רצחנית אבל כרגע הם מודל לשאר האומות.
מה שכן הערבים מכינים אוכל יותר טוב.

45 איפה גר אור קשתי, האם אי פעם פרץ עבריין ערבי לביתו של אור קשתי? האם אי פעם אור קשתי שמע קולות של יריות בלילה עקב אירוע/סכסוך עבריינים בשכונה שלו? תושב לוד
  • 23:03
  • 15.02.13

אור קשתי מדבר על דברים שהוא לא מבין בהם כלום. אם הערבים רוצים לגור בין היהודים, שיתיישרו לפי נורמות התנהגות מערביות, ויתרגלו לאכיפה אמיתית של רשויות החוק.

46 למה לא מעיפים תבדואים לירדן?  (לת) אהוד המכבי
  • 23:04
  • 15.02.13

47 קח אותם ליד הבית שלך  (לת) גלעד
  • 23:08
  • 15.02.13

48 פולשים ושודדי קרקעות,שום אידליה אין בקשר איתם.  (לת) מנוסי
  • 23:18
  • 15.02.13

49 אני תומך בעמדתם של תושבי נופית - בתנאי שיוקפו בגדר ורשות לצאת משם יקבלו רק על פי שיקולי תועלת הציבור. בעיקר הם מזיקים לילדים  (לת) זהירות מפלצות נורמטיביות
  • 23:26
  • 15.02.13

50 גם תושבי ש'ייח מוניס היו לפני תושבי רמת אביב beetle
  • 23:28
  • 15.02.13

אז למה עיריית ת"א לא מקדמת הקמת מסגדים במקום? אני בטוח שאחרי המסגדים יבואו האנשים שמתפללים שם (ויעירו אתם בכל ארבע לפנות בוקר את הפולשים היהודים למקום).

אל תשפוט אדם עד שתגיע למקומו.

51 המערכת השמאלנית של "הארץ" מעלימה את עובדת היותם של המבנים התנחלות בלתי חוקית. דרור הנאור מרמת גן
  • 23:29
  • 15.02.13

אבל בשמאל הקיצוני,החוק הוא כדוע רק כלי גמיש להשגת יעדים מדיניים

52 ערב אל-חואלד פרופ' עארף אבו-רביעה מהנגב
  • 23:33
  • 15.02.13

בושה וחירפה לגזענים האלה. תתבישו לכם. גזענות נוסח 2013. מה הייתם אומרים אם היו גוים מתנהגים כך כלפיכם בעולם? בושה וכלימה.

53 בדרום נתנו לבדואים לבנות איפה שהם רוצים שגיא
  • 23:36
  • 15.02.13

והיום כל היהודים שם צריכים ללכת לישון עם נשק מתחת לכרית וחצי עין פקוחה...

54 הם כבר עכשיו שוחים בבריכה נופיתניק
  • 23:52
  • 15.02.13

והם גם עובדים שם באחזקה, שמירה ובחד"כ

55 60 יושבי חילף יהפכו ל 6000 כמו בכפר הסמוך הכל על קרקע חקלאית שדודה.  (לת) נופשית
  • 00:03
  • 16.02.13

56 בכל המזרח התיכון לא גזענות. אנתרופולוגיה
  • 00:03
  • 16.02.13

בדואים לא גרים בבתי אבן מבחירה. לרהט רבים לא היו מוכנים לעבור כשניסו לשכן אותם. הם סתם מעלים דרישות מתוך פרנציפ. פוליגמיה במגזר תהפוך את נופית לערבית תוך 20 שנה. וזה שבדואים יעבדו בכל דבר הכי מפוקפק עבריני בשביל להתפרנס. הופך אותם לשכנים לא רצויים

57 בכל המזרח התיכון לא גזענות. אנתרופולוגיה
  • 00:04
  • 16.02.13

בדואים לא גרים בבתי אבן מבחירה. לרהט רבים לא היו מוכנים לעבור כשניסו לשכן אותם. הם סתם מעלים דרישות מתוך פרנציפ. פוליגמיה במגזר תהפוך את נופית לערבית תוך 20 שנה. וזה שבדואים יעבדו בכל דבר הכי מפוקפק עבריני בשביל להתפרנס. הופך אותם לשכנים לא רצויים

58 למה השמאלנים,אבירי שלטון החוק,תומכים בכל עבריינות בניה של המוסלמים החיים במדינת ישראל? האם אין גבול לצביעות שלכם?  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 00:20
  • 16.02.13

59 כי רוב הפשיעה בדרום היא של בדואים  (לת) זה למה
  • 00:20
  • 16.02.13

60 תעיפו את הערבים משם וזהו  (לת) שוזי
  • 00:23
  • 16.02.13

61 עוזי אורנן אדם נאור רחל
  • 01:04
  • 16.02.13

שמחתי לקרוא שיש צדיק אחד בסדום. חבורה של גזענים. וראיתי רבים כאלה ביישובים אחרים בגליל. אכן "ייהוד הגליל" הצליח והביא לדור של גזענות.
בושה.

62 לתת להם קרקע חלופית ע"י המינהל ויעזרו להם לקדוח בור לחרא עמרן א.
  • 01:14
  • 16.02.13

אבל לא לגזול אותם

63 זאת הסיבה שלא הצבעתי בבחירות לוועד מיכאל- תושב נופית
  • 01:16
  • 16.02.13

אף רשימה לא דיברה על שילוב אלא על גירוש
אני כתושב נופית חושב שזאת בושה שלא מאפשרים למשפחת חוואלד להשתלב בישוב ,אין מה לעשות זה הבית שלהם בדיוק כמו שזה הבית שלי
במקביל הם לא מצורעים רק בני אדם ,נמאס מהגזענות
אנחנו היהודים לא יותר טובים מאף אחד אחר כולנו בני אדם
נמאס מהגזענות .........

64 קול הכבוד לתושבים תמשיכו ככה!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) יהודייה גאה
  • 01:21
  • 16.02.13

65 חוצפה לחבר אותם מיד לחשמל ולתת להם לחיות כמו בני אדם. גזענות דוחה  (לת) כיהודיה אני מתביישת
  • 02:05
  • 16.02.13

66 מפלגת הצבועים משה
  • 02:23
  • 16.02.13

תושבי נופית גם שמאלנים כשצריך. וגם גזענים כשצריך. בנופית אין הרבה אנשי ליכוד או מפלגות ימין .אבל לפי דעתי יש שם הרבה צבועים. אנשים באו מהעיר לגור בכפר בהרים. ושונאים תרנגולות.ושונאים כבשים.אז איך תהיה להם אהבה לבני אדם.אז מי יותר גזען אוהדי בייתר ירושלים או תושבי נופית בינתיים יש מעצרים בירושלים לגזענות אבל בנופית אין כי אין מי שמייצג בדווים.תרנגולות. וכבשים.

67 הבדואים ואנשי נופית פוגני
  • 03:54
  • 16.02.13

הבדואים משרתים בכוחות הביטחון, מקריבים עצמם למולדת אבל עדין לא מגיע להם לפי רשויות החוק לחיות בתנאים של שנות ה-2001. ומתפלאים מדוע הבדואים פורעי חוק?

68 כמה צביעות מצד כותב הכתבה איתי
  • 04:06
  • 16.02.13

נראה את אור קשתי הולך לגור ליד בדואים

69 תושבי נופית אתם גזענים עלובים מהסוג הנמוך ביותר ניר
  • 05:40
  • 16.02.13

כמה חבל לגלות שאנשים כמוכם הם חלק מהעם שלנו.

70 מאותה סיבה שבאירופה של המאה הקודמת לא סבלו את היהודים ......  (לת) חנה חורש
  • 05:55
  • 16.02.13

71 שאלה : האם היו באדמתם לפני קום המדינה? בדואי
  • 06:10
  • 16.02.13

תשובה; כן אפילו בתקופת העותמאנים.

  •   שקר במצח נחושה לא גר בנופית
    • 14:18
    • 16.02.13


    ממראה עינים וידע אישי
    כשנופית נבנתה
    לא היתה דרך לגבע הזאת
    יש תמונות מסלילת הדרך הראשונית
    הם לא היו שם

  •   לידיעתך יוסי שניר
    • 23:33
    • 16.02.13

    יש מסמכים שמאשרים את בעלותם על הקרקע הרבה לפני קום המדינה.
    סולימאן חוואלד בן יותר מ- 100 נולד במקום וחי בה עד היום!

72 שאלה : האם היו באדמתם לפני קום המדינה? בדואי
  • 06:10
  • 16.02.13

תשובה; כן אפילו בתקופת העותמאנים.

73 שמאלנים הם לא סוציאליסטים יעקב
  • 06:32
  • 16.02.13

הם תמיד אוהבים את הערבים שנאים דתיים ושונאים ועדי עובדים יהודים.......

74 איך אתם יכולים לשבת בשולחן שלכם לאכול ארוחה ואתם יודעים בצד השני מירי לביא
  • 06:37
  • 16.02.13

השני אין להם חשמל מים בטוח אין כבישים. . אני רק חושבת איך עובר לכם אוכל . ואיך אתם הולכים לברכה . והילדים מי צד השני משתכלים איך שאתם נהנים . וזה בדווים שחלק משרתים בצבא . אני מבקשת סליחה אם אני אגדיר אותכם אתם גזעניים .זה בושה .

75 גזענות מבחילה Sergiu Constanza
  • 06:37
  • 16.02.13

אין גבול לחוצפה של אנשים שעלו על קרקע ומתעלמים לחלוטין מהסביבה , מהשכנים וזה כנראה נכון במיקרו ומבמאקרו . לצערי היהודים בונים לעצמם גטאות .... גטאות דה לוקס אבל גטאות.

76 עבודת שטח מצוינת של כתב מצוין תושב נופית
  • 06:41
  • 16.02.13

אור, בעבודת ההכנה לכתבה בטח ראית שבנופית גרות איתנו משפחות בדואיות, יהודיות, חילוניים גמורים וחרדים, משפחות סטרייטים וחד מיניות. העורך שבחר את הכותרת ודאי יודע, שבבריכה מנויות משפחות בדואיות רבות ואף אחד לא מונע כניסתן. כשאני ארצה לבנות לבן שני בית סמוך לביתי, על קרקע בבעלותי, ימנע החוק זאת ממני. לעומת זאת כשבדואי עושה זאת לאורך שנים, מוסיף צריף אחרי צריף לבניו שמצטרפים אליו, זה בסדר? צריך להגן עליו? ועכשיו לעניין המהותי: כדי שיוכל לממן את בניית בתי יקיריו, הגיש תכנית לבניית 20 יחידות דיור. כך, בכוונתו למכור 10-12 מהן ולגור בשאר. אלא שעסקת נדלן זו לא תהיה פתוחה לי ולך היהודים אלא למשפחתו הרחבה בלבד. גזעני משהו, לא? למה לא ניגשו בני המשפחה למכרזי המינהל שפורסמו, כפי שעשו חבריו הבדואים שגרים איתנו? למה לא בנו בקרקע חלופית שהוצעה להם? למה לא עברו ליישוב חוואלד הסמוך (שהוקם עבור משפחתו הרחבה)? העיתון והעמותות שסביב העניין הן כלי משחק למימוש תאווה נדלנית. עיתונאי שהיה מעמיק קצת מעבר למשקפי הגזענות/יהודים/ערבים היה מזהה זאת. ,

  •   כותרת מחליאה ולא משקפת את נופית כלל, אין בדיקה יסודית של אור קשתי תושבת נופית
    • 13:16
    • 16.02.13

    אחד המצילים בבריכה הוא בדואי ויש חוגי שחיה לילדים בדואים ויש משפחות בדואיות שגרות ביישוב בלי תיעדוף אחר ויש מנויים בדואים בחדר כושר. האם אור קשתי בדק את הנתונים טרם הכתבה? המטרה להכפיש איננה מבוססת כלל לפי העובדות הקיימות

77 קותי פירסט נשמעת כמו זיכרון רע של גרמניה בשנות השלושים  (לת) זיג הייל!!
  • 07:07
  • 16.02.13

78 עוזי אורנן ויוסי שניר- אם היו עוד הרבה כמוכם תושבי נופית- גזענים ופחדנים
  • 07:14
  • 16.02.13

היה כאן נפלא. אתם צדיקים. המשיכו בדרככם.

79 כתבה חשובה. כולם צריכים לקרוא אותה.  (לת) אבל זה לא נעים
  • 07:22
  • 16.02.13

80 ליהודים אין שום זכות על הארץ -יהודים חיזרו לחורים שמהם באתם  (לת) אור
  • 07:34
  • 16.02.13

81 גיזענות ורוע לב ...פשוט אין מילים...איך יהודים יכולים לרדת לשפל כזה "העם הנבחר" בת יענה
  • 07:49
  • 16.02.13

הבדואים משרתים בצבא - למי ששכח - ואף היו פה הרבה לפנינו היהודים
מאיפוא אנשים מוצאים את החוצפה להיות כאלה
איפוא המצפון ...היושרה...ההוגנות ??
אינני מאמין באלוהים אך אם הוא קיים ודאי הוא שיבוא היום ונשלם ובגדול על ההתנהגות המחליאה הזאת....פלצפנים מגעילים...תחנקו בתוך הישוב שלכם

82 איזה אסון לגיברת תמיר. הערבאר ירצה לשחות איתך בבריכה? והרי יש להם מחלות, נכון גיברת פירסט  (לת) גרמניה 1933 כבר אמרנו?
  • 08:03
  • 16.02.13

  •   כן, כבר אמרתם גרמניה 1933. מאז שפלטתם מפיכם את הקקה מעלה הצחנה הזה, אנחנו שמים אתה יודע מה עליכם ועל כל שקריכם הארסיים, חלאה טינופת  (לת) אמרתם
    • 12:54
    • 16.02.13

83 בהתחלה - משפחה קטנה ומסכנה ואחר כך, חמולה ענקית שמקיפה ישוב קטן שחייב לחיות מאחורי גדרות.  (לת) 1
  • 08:23
  • 16.02.13

  •   התבלבלת קצת ... יוסי שניר
    • 23:47
    • 16.02.13

    החמולה היא הקטנה כ- 60 איש והישוב "הקטן" מונה אלפי אנשים המקיפים את מתחם הצריפים של מש' חוואלד.

84 תשאלו את תושבי קיבוץ רביבים קובי
  • 08:46
  • 16.02.13

זה התחיל משתי משפחות שהקיבוץ הסכים שיגורו לידו כי הם ברחו מאיזה סכסוך דמים בדווי. הקיבוץ סיפק להם מים ותשתיות כי הם היו מאוד הומנים ונחמדים. היום הקיבוץ נבלע בעיר בדווית לא חוקית, סובלים מגניבות, השחתת רכוש, בריונות וחייהם נעשו גיהנום. אבל את זה הארץ כמובן לא יפרסם...

85 "ראש המועצה האזורית זבולון, דב ישורון, סירב לענות על שאלות" - איש ציבור עאלק  (לת) דור
  • 08:48
  • 16.02.13

86 אז מי עדיין תומך במדינה דו-לאומית? שיקום!  (לת) שתי מדינות לשני עמים
  • 08:48
  • 16.02.13

87 מש\ חואלד בדואי מהצפון
  • 08:51
  • 16.02.13

במת עדיף לא להתעסק עם הבדואים תנו להם לחיות על האדמה שלהם בכבוד
אין כוח בעולם שיוצי אותם משם כי זו אדמתם ואתם הגעתם אליהם ולא הם ומי יוד

מכיר יותר טוב ממדינת ישראל מה זה בדואים וסבלנותם

88 ישראל מדינה גזענית אזרח המדינה
  • 08:52
  • 16.02.13

מפחיד לחשוב על הקולותהנשמעים בישראל 2013 שמזכירים לנו ממה סבלנו בעבר

89 "תודה להארץ שהציג בפני מראה" יאק
  • 08:53
  • 16.02.13

אבל כרגיל המראה של הארץ היא מראה מעוותת ..נאמר שחצי אמת גרועה משקר.
משפחת חוואלד צדיקים קטנים. השקופים האלה ממש לא שקופים.
בנופית עצמה רכשו בתים בדואים וערבים...
מעניין שאורנן מככב..איש נחמד עם דעות ידועות שמגדיר עצמו ככנעני..
אולי יפרסם הארץ מאמר על היהודי שזכה במגרש בראס עלי ומה עלה בגורלו.
הוא לא זכה לגור עליו אפילו בפחון...
אבל בשיטת הארץ רק היהודים הם הרעים והגזענים.
אצל הערבים זה בסדר..



90 תשאלו איפה כל המכוניות הגנובות מנופית? מעניין איפה?
  • 08:59
  • 16.02.13

רמז: לא בישוב יהודי! תשאלו למה יש מחסום בכניסה לנופית?

91 שאלה לאור קשתי: למה מפריעים לך עובדים בדואים בעיתון?  (לת) ישראל היום
  • 09:02
  • 16.02.13

92 גזענות רחל
  • 09:04
  • 16.02.13

...בנופית גרים אנשים גזעניים ובורים בכל הנוגע להתישבות בארץ..וזאת בושה וכלימה

93 ומה אומרת יו"ר היישוב וחבריה שקראו לשמור על הצביון היהודי של היישוב עכשיו?  (לת) מ.
  • 09:06
  • 16.02.13

94 הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון עלאק, שיווין כל אזרחיה בכאילו, זוהי הוכחה שמדינה יהודית ודמוקרטית/שיוויונית יכולה להתקיים רק בתאוריה אך לא למעשה. ",[[[[[[[[[[[[ תושבי המצפה נופית-ממש מלח הארץ  (לת) BlackMamba
  • 09:07
  • 16.02.13

  •   השתלטוה הבדואים על קרקעות לא גר בנופית
    • 14:26
    • 16.02.13

    אם תסתכל על תמונות מהקמת נופית תראה שלא היו שכנים הם הגיעו אחר כך

95 לכל התל אביבים המגיבים בגועל - סתם אחד שרוצה לחיות בצפון בלי להתנצל
  • 09:20
  • 16.02.13

בואו להסתובב קצת באזור, בכל שעות היממה ובכל ימי השבוע: תנסו לנהוג בין 5 ל 6 בבוקר- נתיבי פנייה נוספים ומערב פרוע של נהיגה (רוצים לאפיין סטטיסטית את האוכלוסיה), תסתובבו ביערות עם הפריחה המדהימה, אבל תזהרו מהפסולת שנשפכת בטונות (רוצים להמר על האוכלוסיה), תבצעו סבב שמירות בלילה נגד הפורצים (רציניים וילדים שמחפשים מה שלא מחובר במנעול- גם כאן רוצים להמר?). בקיצור בוא ניתן עוד דוגמא מהיישוב שמשית שאינו רחוק וגם לו שער; היישוב קם מסביב לשלוש משפחות בדואיות שעדיין חיות בתחומי היישוב ומקבלות את אותם שירותים, חוץ מ... משפחה אחת שלאחר שנים (למעלה מחמש שש) של נסיונות לשכנע שלא תמשיך להשאיר מחסומים פתוחים (כן נעלמו מכוניות משם...), ולנהוג במהירויות לא נורמליות בתחומי היישוב, שלא לדבר על הסדר חשמל ומים שהיישוב מימן ברובו... ועדיין הם חיים בתחום היישוב.

96 מה עם תכנון אזורי? האם כל מי שיש לו אדמה יכול לבנות עליה בכל מקום? איפה המחוקק? בואו לא ניתמם, חששם של תושבי נופית מוצדק מאוד. לא מדובר בגזענות אלא בחופש לבחור איך תראה סביבת ותרבות המגורים שלך. אם משפחתו של מוחמד היתה רוצה לאמץ את מנהגי נופית היא לא היתה מתנגדת להצטרף ליישוב.  (לת) חוקי תכנון גם לנגב דרושים בדחיפות
  • 09:34
  • 16.02.13

97 כרגיל עיתון הארץ לטובת הערבים תעיפו אתם מהישוב מהר אדי
  • 09:42
  • 16.02.13

עיתון הארץ העיתון של שונאי ישראל

98 בהמות גזעניות.  (לת) לשרוף את היישוב הנאצי
  • 09:42
  • 16.02.13

  •   ומה אתה אם לא ממש מפלצת? נופית ישוב נאצי? אתה שפוי? נו באמת
    • 14:04
    • 16.02.13

    כן כן,
    חשבת רגע לפני שכתבת? איך תחשוב אם יש לך מוח "פיצלה"?
    טמבל, גם אני לא מצדד בדיוק באנשי נופית, אבל יש פה בעיה, בואו נצא מהקופסה וננסה יצירתית לפתור ולא סתם לקלל ולנאץ.
    גם הגברות הנכבדות מנופית -נוזלת להם הטפשות מהאוזניים שלא לדבר על אור קשתי שהוא פשוט איש רע!
    אור, מה תרמת לדיון הזה חוץ משינאה? תתבייש!

99 נקודה למחשבה - חובה לקרוא נביל
  • 10:23
  • 16.02.13

אני לא מבין את תושבי נופית הגזעניים קניתם את הבית בידיעה שגרים שם משפחה עשרות שנים לפניכם ואתם רוצים להוציא אותם מאדמתם ועוד אתם באים ואומרים שהם מנסים להשטלת על היישוב. אני מציע שתשמעו את עצמכם ותנסו לחשוב על מה שאתם אומרים אתם רוצים לזרוק את המשפחות הרחק מכם למרות שהם לא עשו לכם עוול שיא הדימוקרטיה במדינת ישראל ואהבת אנשים ולכל אלה שמגיבים ואומרים שיש מקום בדובאי או בכל מקום אחר תעצרו ותחשבו מה היטלר רצה.( מה אתם שונים ממנו). מספיק עם הגזענות. ומספיק לפלוש לאדמות הערבים ולהגיד ששיכת לכם .

  •   אני מתביישת בגזענות שעולה אצל חלק מתושבי נופית תושבת נופית
    • 14:47
    • 16.02.13

    יש גם קולות אחרים ובזכותם הכתבה הזו התפרסמה

100 נופית והשכנים ישי
  • 10:25
  • 16.02.13

החשש של תושבי נופית מוצדק ומבוסס, צא וראה מה קרה בעכו לאחר ששכונות יהודיות שלמות שניתרמו ע"י יהודי חוו"ל לקליטת עולים בשנות ה60 החליפו בעלות. כל חברה שרוצה לשמור על ציביונה ואופיה ובעיקר הדברים רלוונטים לישובים כפריים קטניים קולטת תושבים חדשים לקירבה על בסיס קריטריונים שאחד מהם הוא שיוך אתני.

101 הבדואים עלכיפאק רק שהם מזכירים לנו את המרוקאים שמהם ברחנו!  (לת) פליט מהתמזרחותה של רעננה
  • 10:37
  • 16.02.13

102 יהוד הגליל משה
  • 10:40
  • 16.02.13

אנשי נופית מייצגים את המטרה של יהוד הגליל - גירוש הערבים והבדואים והשתלטות על אדמתם.
וכל זה במסווה של ציונות וחלוציות.
ואנחנו עוד קוראים לעצמנו העם הנבחר....

103 נו ואין איזו דרך משפטית לסלק אותם ? אורן מפתח תקווה
  • 10:41
  • 16.02.13

הם בטח עוברים על איזה חוק

104 הנושא מוצג פה בצורה הכי שמאלנית שאפשרית תושב נופית
  • 10:52
  • 16.02.13

אנשים אלו הם פורעי חוק שמתגוררים על שטח חקלאי בזמן ששאר המשפחה שלהם גרה ביישוב שהוקם על ידי המועצה וממומן על ידיה, חוואלד שנמצא קילומטר אחד משם.

105 לפי הבדואים כל הגליל והנגב שלהם עמית
  • 11:17
  • 16.02.13

אם לא תצליחו לפנות את הבדואים הלך עליכם,יש בלי סוף כפרים ערביים בגליל ,משתרעים כמו שטיחים על צלעות ההרים,אין להם את היוקר הבלתי נתפס של הבנייה בישובים היהודיים,אבל תמיד יש את "עוכרי ישראל"שיחפשו איך להרוס ,ברמת השרון בפרדס שעבדתי בו ,התנחלה משפחב בידואית ,אחרי שנתיים ,הם כבר טענו שהם "דורות "והתחיל סיפור שלם בכדי לפנות אותם

106 תשובה למגיב 1 רחל
  • 11:22
  • 16.02.13

ולמה זה קשור שנופית סוגרת את שעריה במחסום בלילה? הרי חצי מישובי המרכז נוהגים כך- ראש העין, רעות-מכבים, מושבי השרון, עומר בדרום, מיתר ועוד. זו דרך לגיטימית להתמודדות כנגד מגפת גניבות.

107 סורי, אבל המנטליות וחוסר התרבות של הבדויים הביאו על עצמם את היחס הזה בוב
  • 11:24
  • 16.02.13

ומספיק עם הצביעות הזו כבר, אני בטוח שתושבי רמת אביב לא היו רוצים בקאנטרי שלהם סודאנים.
קל מאוד להיות "פוליטיקלי קורקט" מרחוק.

108 למה שהפולשים הבסדואים לא יחזרו לירדן. השפה שפתם, הדת דתם וכו' שיפסיקו להדחף לנו לת...  (לת) בדואים חזרה לערב
  • 11:44
  • 16.02.13

109 תנו לנו את האדמה שלנו!!!!!!!!!!!  (לת) בדואי
  • 11:56
  • 16.02.13

110 התנהגות אנשי נופית מזעזעת. התנהלות המדינה מזעזעת יותר. וכמובן הטוקבקיסטים הגזענים משקפים את פניה של החברה הישראלית המכוערת. לחשוב שכל יפי הנפש מזדעזעים מהתנהגות אוהדי בייתר... ובנופית הרי חיים אנשים משכילים, "החברה הגבוהה", אנשים נאורים, רובם ממוצא מזרח אירופאי. אז...  (לת) אלה פניה המכוערים של החברה הישראלית!
  • 12:01
  • 16.02.13

  •   אנחנו מאחלים לך שמחר יבנו אצלך ברחוב שוכנה בדואית תושבת נופית!
    • 09:28
    • 20.02.13

    מאוד קל לבוא ולצעוק מרחוק "גזען" . בזכותנו מחיר הקרקע עלה, אנחנו פיתחנו את האזור ואפילו יצרנ מקומות עבודה לשכנינו...

111 בעד שיקנו בתים ביננו כמו כל אזרח אחר אם רוצים להיטמע , אי אפשר לשנות את צביון היישוב עבור אחר. תושבת נופית
  • 12:20
  • 16.02.13

גם חרדי שרוצה לגור כאן יתאפשר לו בתנאי שיתאים את עצמו ליישוב וזה לא משנה בדואי ,חילוני או חרדי. לא ייתכן שיישנו את התנאים עבור כל אחר או תרבות אחרת. האם זה גזעני לבחור לגור היכן שהאנשים דומים לך?( בעיקר ביישוב קטן). האם זה גזעני אם לא יתאפשר לחילוני לגור ביישוב חרדי או בדואי ? לטעמי,ממש לא , כיוון שאחר יכול "לקלקל" צביון של האחר.
נדמה לי שבנופית יש משפחה ערבית שרכשה בית כמו כולם ולא ביקשה תיעדוף של מתחם או איזור מגורים

112 לידיעתכם - הבדואים שוחים איתנו בבריכה בכיף ואפילו יש מציל לבריכה בדואי.  (לת) תושב נופית
  • 12:34
  • 16.02.13

113 כל עוד כתבי הארץ ברמת אביב בסביבה נקייה מערבים, לא מעניין אותי לקרוא כתבות כאלה שלהם. זה שוב "שההם יהיו סובלנים" של הסמול הקיצוני, השרוי במחלוקת, המסוכן.  (לת) גל
  • 12:53
  • 16.02.13

114 מזל שלפחות על דבר אחד יש הסכמה. אחיו של הסב מוחמד ברחו ב-48' (מלחמה, יורים) לסוריה ואדמותיהם הופקעו כחוק (לרווחת בכירי מנהל-מקרקעי-ומעטפות-ישראל) וזה כמובן "בסדר". אלא שלרוע מזלנו, תושבי נופית, לאף אחד לא היה אז השכל להפקיע גם את אדמותיו של הסב עצמו, על כוונת בריחה שכשלה רק בגלל שלא היו לו נעליים (גם זה קורה אצל בדואים!), וכך נתקענו כעת עם כל החמולה שלו!  (לת) צופית מנופית.
  • 12:55
  • 16.02.13

115 היהודים משתכללים עם השנים ומתנהגים עם הערבים שהיו כאן לפניהם כפי שנהגו בהם עצמם בגולה  (לת) עצוב. אבל זה כלום לעומת המגיבים הטפשטים מהימין.
  • 13:32
  • 16.02.13

116 חשבתי לקנות שם בית . נופית היא מרכז של עבירות בניה שר.
  • 14:13
  • 16.02.13

לא מצאתי בית אחד כשר ללא עבירות , ללא יחידת מגורים נוספת בחניה.
לפחות הבדואי מבקש לבנות על פי החוק.

  •   לבנות עפ״י החוק תושב נופית
    • 17:48
    • 16.02.13

    האדמה חקלאית- גם יהודי לא יכול לבנות על אדמה חקלאית. המשפחה האומללה מעונינת לבנות 18 יחידות דיור 4500 מ״ר !
    האם זו בניה למשפחה או כוונה להקים ישוב בדואי נוסף על ה 6 שכבר קימים מסביב לנופית.לאחר 18 היחידות יבנו עוד 36 יחידות. תבדקו את בקשות הבניה שנדחו ע״י ועדות הבניה.

  •   גם נופית לא היתה תמיד מופשרת לבניה. ואת יחידות הדיור שר.
    • 20:53
    • 16.02.13

    בחניות ראית? ואת המרפסות הסגורות ללא רישיון?

  •   סליחה אבל נופית זה לא ישוב זה אונס של הטבע. בטונדה.  (לת) שר.
    • 20:55
    • 16.02.13

117 יש מקום לתושבי חוואלד בתוך הישוב תושבת נופית
  • 14:43
  • 16.02.13

אנחנו כאזרחי המדינה וכתושבי נופית צריכים לדאוג לתנאים בסיסיים לכל תושב. זו בושה עבורינו שאנו לא רואים ,לא רוצים לדעת ולא רוצים למצוא את הפתרון .
הרצון שלהם לקבל אישורי בנייה מעלה חרדות חששות ותגובות מוגזמות ללא כל בסיס סביר.
אני משוכנעת שנמצא את הדרך לחיים טובים ומתחשבים יחד איתם.

118 לכל החושבים שערבים צריכים לצאת מישראל ערבי
  • 14:54
  • 16.02.13

זה לא בדיוק מה שהיטלר רצה בגרמניה ואתם מתחבאים מאחורי השואה ואתם רוצים לנצל כל הזדמנות להוציא את הערבים מאדמתם העם היהודי הוא העם הנבחר לגזענות.

119 בשומרון וביהודה יש כ- 650,000 יהודים כולל במזרח ירושלים. זאת עובדה מוגמרת. הכי טוב לגור באריאל ולנסוע כחצי שעה לתל אביב בכביש מהיר ומדהים ודו מסלולי עם תאורה מלאה לכל אורכו ועם מחלפים לכל אורכו עד לתל אביב. מכרתי דירה קטנה בתל אביב וקניתי ווילה באריאל עם נוף מדהים ועם אוויר צח וצלול כיין.  (לת) ליאור
  • 15:16
  • 16.02.13

120 עד עכשיו ישוב עם ענן קטלני של זיהום אויר . מעכשיו גם גנן של גזענות.  (לת) ענן
  • 15:19
  • 16.02.13

121 כל הכבוד לעוזי אורנן, הוא לא מפחד מאף אחד. גזענים, תחזרו לנירנברג 1933 , שם מקומכם.  (לת) נאור
  • 15:36
  • 16.02.13

122 הבכתבה הזו שוברת שיאים של חוצפה ועזות מצח. עיתונאי תל אביבי, ילד שמנת בן לפרופסור מאוניברסיטת ת"א, שבצבא שירת כג'ובניק, שהפריפרייה עבורו נמצאת מעבר להרי החושך ושמעולם לא חי מעולם בקרבת בדואים (או בחברת לא-אשכנזים) הופך עצמו למטיף מוסר. הסמולנות אינה אידאולוגיה היא סוג של מחלת נפש שבה אנשים מטיפים מוסר לאחרים כדי להרגיש נעלים, צודקים ומוסריים יותר מאנשים אחרים.  (לת) אחד העם
  • 16:23
  • 16.02.13

  •   פרופ' עוזי אורנן הוא תושב נופית, שחי בקרבת הבדואייחם ומכיר אותם היטב. בצעירותו היה חבר אצ"ל, ידידו הקרוב של אליהו בית-צורי. אורנן גורש ע"י הבריטים לאפריקה והיה שנים במחנה מעצר. נכון, הוא יליד קטמון לפני קום המדינה, מכיר את הערבים ואף יודע את שפתם. נכון, הוא גר שנים רבות בתל אביב ובגאווה, זאת העיר העברית הראשונה. ואין להעלות על הדעת מדינת ישראל בלי תל אביב, העיר בה קמו המחתרות, בה ישב הוועד הלאומי, בה הוכרזה על הקמת המדינה, בה הופיעו העיתונים העבריים, בה הוקם התיאתרון הלאומי והתזמורת הלאומית והאופרה הלאומית. השינאה של הימין הקיצוני לתל אביב היא השנאה לאינטליגנציה, לתרבות, לרעונות פורצי-דרך, לכל מה שהרוח העברית יצרה בארץ הזו.  (לת) נאור
    • 17:28
    • 16.02.13

123 כל שצריך הוא לבדוק עם לבאים לבריכה יש חיסונים - ובעיקר חיסוני שיתוק - ללא קשר למוצאם.  (לת) מיכל מירושלים
  • 16:48
  • 16.02.13

124 מתביישים בכם אנשי נופית ובראש המועצה שלנו  (לת) קיבוצניקים מהמועצה
  • 17:44
  • 16.02.13

125 בסוף הבדואים עוד ירצו לשחות לנו בבריכה riki
  • 17:55
  • 16.02.13

יהודקין, מתכנן ערים במקצועו, לא מבין "למה לא לאפשר להם לחיות בצורה נורמלית ומכובדת". לדבריו, "יש פה פחד פסיכולוגי יותר מכל דבר אחר. אין שום נימוק תכנוני נגד הסדרת הקרקע של משפחת חוואלד".
הם ממילא לא יזוזו ואין חוק שיכול להזזיזם אז מנסים ל"שבור" אותם. תנו להם רשיון וקבלו שכנים חיוביים במקום חשדנים ונקמנים.

126 על שלושה פשעי נופית ועל ארבעה לא אשיבנו...  (לת) הקולוניאליסטים רוצים איכות חיים
  • 10:33
  • 17.02.13

127 מענין מה היה קורה אם משפחה בדואית היתה מתנחלת ברמת אביב גידי
  • 10:52
  • 17.02.13

כל המגיבים פה לא ראו בחייהם בדואי אולי חוץ מאשר בתמונות בעיתון... הבדואים הם מכת מדינה בכל מקום שבו הם נמצאים יש פשע, אלימות, דלות, בערות, לכלוך וזוהמה. הם התחתית של התחתית אפילו בעיני הערבים הם תת רמה

128 בעתיד כל יישובי הגזע האילו בגליל ובנגב או שיהפכו להיות מחנות צבאיים או יישובים ערביים  (לת) אבג
  • 11:31
  • 17.02.13

129 מענין שעיתון ״הארץ״ לא נזעק כאשר ברמת אביב מנסים לא לאפשר כניסה לחרדים. שם פתאום ״הארץ״ מבין את מצוקת החילונים שחוששים לשינוי באורח חייהם.  (לת) חיים
  • 12:13
  • 17.02.13

130 הכותרת המדוייקת : "בסוף השמאלנים ירצו שהבדואים ישחו אצלינו בבריכה". י
  • 12:32
  • 17.02.13

תכנית החירום להצלת מדינת ישראל: שלילת זכות הבחירה משמאלנים. ואיסור העסקתם של שמאלנים בשירות המדינה.

131 גם נופית היא התנחלות אורי ביתן
  • 12:32
  • 17.02.13

גם נופית - ככל ה"מצפים" ו"ישובי יהוד הגליל" הוקמה על מנת להשתלט על קרקע ולבסס את מדיניות האפליה הגזענית נגד ערבים. ההוויה של תושבי הגליל משפיעה, מן הסתם על ההכרה שלהם. יכול להיות שגם אותם צריך לפנות.

132 תושבי נופית - פלצנים לתפארת עמיר
  • 13:44
  • 17.02.13

כל הבידואים בסביבה תושבי זאבידת, חילף וכו' היו במקום כשהשם נופית עוד לא היה קיים.
היכן עושים תושבי נופית 90% מקניותיהם ? בסופר של הבידואים.
היכן מנגבים תושבי נופית חומוס - במסעדה של הבידואים.
היכן עומדים בתור ארוך לבשר כל ערב חג/ סיבה למסיבה וכו' - באטליז של סמיר.
מי בפסח אוכל את כל אבל כל הפיתות ומשאיר לבדואים רק לקנות מצות לעצמם ? תושבי נופית.

133 מוכן להמר שאם תושבי נופית יאתרו צילומי אויר מלפני עשרות שנים אמנון
  • 13:47
  • 17.02.13

לא יימצאו שם ולו פחון אחד....
וגם אם כן, אז מה ? הארץ שייכת ליהודים. שהבדואים יחזרו לדובאי.

  •   הארץ שייכת ליהודים? 1. תסביר לי מה זה יהודים? 2. דווקא אברהם היה בדואי אבג
    • 20:10
    • 17.02.13

    מסתבר:
    כל המחקרים הגנטיים מראים שהצאצאים הכי גזעיים של היהודים הם דווקא הפלשטינים של הגליל

    וזו עובדה קשה מאוד מאוד לרוב היהודיסטים של היום

  •   יש לי הפתעה בשבילך יוסי שניר
    • 22:23
    • 17.02.13

    אכן יש תצלומי אוויר בהם מופיעים הפחונים וכמו כן הצהרת עובד ציבור על כך!

134 נעים להכיר, מדינת ישראל בוקר טוב באמת
  • 14:41
  • 17.02.13

לא נעים להסתכל במראה, הא ?

135 למה דפנה
  • 19:41
  • 17.02.13

בתור תושבת נופית.למה אתם לא עושים כתבה על איך המועצה תומכת בבדואים ומקדמת אותם בתחום החינוך???? מה עם הכפר אבטין שהמועצה נתנה לכל תלמיד לפטופ?!?! פשוט גועל נפש של כתבה

136 למה דפנה
  • 19:41
  • 17.02.13

בתור תושבת נופית.למה אתם לא עושים כתבה על איך המועצה תומכת בבדואים ומקדמת אותם בתחום החינוך???? מה עם הכפר אבטין שהמועצה נתנה לכל תלמיד לפטופ?!?! פשוט גועל נפש של כתבה

137 תושבת נופית דפנה
  • 19:51
  • 17.02.13

בתור תושבת נופית ובת של מי שהיה מנהל הפרויקט-
אתם כולכם פשוט חבורה של אנשים חוצפים שגרים לכם בבועה יפיפיה.
נופית מעולם לא הוקמה בתור אחד מהמצפים זה דבר ראשון ולהשוות אותנו להתנחלות??? טוב כמובן זה באתר הארץ מה כבר אפשר לצפות.
נופית זה ישוב מדהים!!! שמאז ומתמיד היה לו קשר טוב עם כל הכפרים באזור (חוץ מהפריצות בנופית.. אבל זה בסדר, הם ערבים מותר להם!!!! ) אתם פשוט חיים בסרטטטטטטטט!!!!!! סרט!!! בטח 99% מכם בחיים לא שמעו על נופית עד הכתבה הזאת ובטח שלא ביקרו פה!!! אין לכם מושג בכלל איך המועצה והישוב תומכים בישובים ובחינוך של הילדים הבדואים באיזור.
אבל בסדררררר ככה זה בהארץ!! בקיצור תמשיכו לשבת ולקנא בנו שאנחנו גרים בישוב המדהים הזה!!!

138 תמשיכו לקנא דפנה
  • 19:53
  • 17.02.13

שאנחנו גרים בישוב המדהים הזה חבורה של פלצניםםםםםםם שבחיים לא שמעו בטח על נופית עד הכתבה הזאת!!!
תגידו מה שאתם רוצים אתם לא גרים פה, אתם לא יודעים שגם בישוב כן כן!!! בנופית ה"גזענית" חיות כמה וכמה משפחות ערביות בוילות היפות שלהם!!
תמשיכו לקנא!!!!!!!!!

139 האמנם? יאיר
  • 21:17
  • 17.02.13

בתכנית האסטרטגית של הישוב, מצויין במפורש שהישוב מתכנן עם הרשויות הרחבה שבה מן הסתם ינתן פיתרון לבעיה. נכון, הישוב מתנגד לבניה על קרקע חקלאית. מה לא בסדר?

140 למה נזכרו אחרי 100 שנה לבקש להתחבר לתשתיות וכו' בוחשת בחושה
  • 07:23
  • 18.02.13

למה לא פנו תושבי הפחונים לבנות ולהתחבר לפחונים לפני שהוקם הישוב נופית?
חילף הכפר הקרוב, היה מחובר לתשתיות הרבה לפני שהוקם הישוב נופית,
למה לא פנו בבקשה לפני שנים רבות להיות להיות כחלק מהכפר חילף, כשהכל סביב היה שיח והר?
מוזר שמפנים יד מאשימה כלפי הישוב היהודי ולא כלפי הישוב הערבי הסמוך?
לא קשור לגזענות, כל קבוצה ומנהגיה ודרך חייה. כשהוקם הישוב נופית, גם אז, לא פנו תושבי הפחונים להיות חלק מהישוב. ונניח יאשרו להם בנייה, האם הם מתחייבים לשלם ארנונה לפי מדד מחירי הארנונה של הישוב נופית, או לפי מדד מחירי הארנונה של הכפר חילף?

  •   את לא מכירה ת העובדות אריק
    • 12:07
    • 18.02.13

    לפני הקמת נופית לחילף לא הייתה שום תשתית (מים, חשמל, ביוב או דרכים). דרך הגישה לחילף, כולל לאתר נופית הייתה דרך עפר משובשת. בתוך חילף לא היו כלל כבישים, חשמל, מים, ביוב או טלפון. התשתיות אליהם התפתחו בד בבד עם פיתוח התשתיות לנופית

141 הבדואים שם הם בעלי האדמה שעליה הם יושבים מדורי דורות. דב בינדר
  • 11:30
  • 22.02.13

ולא יעלה על הדעת למנוע מהם לבנות בתים נורמליים כמון בכל ישוב,תושבי נופית הגיעו למקום רק בשנים האחרונות וקיבלו מיד אפשרות לבנות וילות יפות חשמל מים וטלפונים.כל זה מגיע גם לתושבי האיזור הותיקים אלא הבדואים שלא מבקשים שום עזרה אלא רק שלא יהרסו להם את מה שיבנו על חשבונם הפרטי וברשיון.

142 מותר להם לההרג על גבולות המדינה. מותר להם להיות שואבי המים אבל לבלות בברכה - חס וחלילה. גזענות מכוערת ויהוד הגליל  (לת) גדי רוטשטין
  • 18:51
  • 22.02.13

143 חצי אמת גרועה משקר ד.ב.
  • 23:31
  • 24.02.13

ובכתבה היו הרבה חצאי אמת. חצאי אמת גם מביאים להתלהמות של המגיבים ללא כל קשר לעובדות. בקיצור, כדאי לפעמים לקחת נשימ העמוקה, להתאפק, ולחשוב, האם יתכן (סטטיסטית) שכל תושבי נופית (כ-550 בתי אב) הם אנשים רעים? מושחתים? גזעניים? או אולי הכתב (כמו כתבים אחרים) חיפש סקופ והיה מוכן לעוות מעט את העובדות, לטייח את הדברים, להלהיט את היצרים - הרי בשביל יצירת סקופים הוא מקבל משכורת (ואני דווקא מנוי על הארץ).
ולעצם העובדה - בני משפחת חוואלד מוזמנים להיות תושבי נופית, וגם לבנות מספר סופי של יחידות דיור, בהתאם לצרכיהם כיום, על אדמתם, בהתאם לקוד הבניה שאומץ ומיושם בישוב, ואת יתרת השטח להשאיר כשטח חקלאי לא מופשר לבנייה, ולהתחייב לא לבנות עליו בעתיד מבנים לא חוקיים זמניים או קבועים, ולהפוך להיות תושבי הישוב נופית במקום לנסות להקים שכונה בדווית עצמאית. תושבי נופית אינם גזענים - הם מוכנים לקבל את השכנים לתוך הקהילה אבל אני כלל לא בטוח שהשכנים מעוניינים להשתלב בקהילה - וכאן השאלה הרלוונטית היא מי הגזען או יותר נכון מי מפחד מחיים בקהילה פלורליסטית, רב-לאומית, חילונית, רב אתניים, והמכבדת כל אדם ובתנאי שלא ינסה להכתיב את אורחות חייו הפרטיים על כלל הקהילה (יהודים, מוסלמים ונוצרים) וינהג על פי הכללים שעל פיהם הקהילה בחרה לחיות. ונקודה אחרונה - זה בכלל לא משנה מי היה כאן קודם, כמו שגם לא משנה מי כרגע מהווה את הרוב, הפתרון הוא קבלה של האחר כמו שהוא, ונסיון של האחר להשתלב.

144 תתבייש את גר באדמה שלנו !!!!! בידואית מחילף
  • 01:00
  • 29.03.13

אתם בלעדינו לא שווים כלום חחחחחחח

145 תתבייש לך בידואית מחילף
  • 14:58
  • 29.03.13

אתה באתה לאדמות שלנו טוב שנתנו לך לגור בוא

146 התישבות יהודית בגליל אזרח מודאג
  • 13:35
  • 14.07.13

כמובן כמו תמיד אנו היהודים מכים על חטא שאנחנו קיימים בכלל,סובלים מזיכרון קצר ,עברו שבעים שנה מהשואה שטבחו בנו.סוף סוף יש לנו בית יהודי וצריך לשמור עליו,אבל לצערי מעט מאד אנשים כמו אריק שרון שהגה את רעיון הקמת המצפים קיימים היום וחבל.
גם במצפה עדי יש לנו את אותה בעייה עם התישבות בדואית לא חוקית,שלטון רופס ולא החלטי שלא יודע לטפל בבעיה ,זה מה שגורם להשתלטות לא חוקית של עבריינים,צריך להיות ברור חד משמעי,מדינת ישראל היא מדינה יהודית,השטחים הם שלנו,בדם רב שילמנו על השטח הקטן הזה.
בעדי הציעו להם כבר פיתרון ונתנו להם שטחים,אבל התנועה האיסלמית-שהיא תנועת טרור לכל דבר שמטיפה לטרור הכשילה את המהלך כי היא מעוניינת להציג אותנו כגזענים,המטרה שלהם היא אחת כמו שמשאירים את הבעיה הפלסטינאית כי נוח לעולם הערבי להתנגח בנו ככה גם משאירים את הבעיה של הפזורה הבדואית שכל מצפה בגליל סובל ממנה ללא פיתרון כי זה נוח לכל הפוליטקאים הערבים להראות עד כמה אנחנו אכזרים ולא הומנים.
אני חרד לא לגורלי אלא לגורל ילדיי שהם יצטרכו להתמודד עם בעיה הרבה יותר סבוכה,עצוב.

פרוייקטים מיוחדים