אני בשיחה || לרזי ברקאי לא בוער

בשיחה בסלון ביתו מדבר שדר הרדיו הוותיק על ביבי, על האח שמת, על ההישחקות בעולם האקטואליה ועל המדינה המידרדרת

ספר מה שלומך.

מצוין.

תמיד מצוין?

יש עליות וירידות, אבל בסך הכל בסדר גמור. יש עליות, יש ירידות, יש עצבונות, אבל אני לא יכול להגיד שאני אדם דיכאוני או מאושר בצורה מגעילה.

זה ממש מגעיל להיות ממש מאושר.

לאורך זמן כן. יש בזה סוג של גועל. המאושרים תמידית יש בהם גם סוג של טיפשות.

מה אתה אוהב לעשות?

פעם נורא שימח אותי לשחק ברידג’. אבל לצערי, בגלל שאני קם נורא מוקדם בבוקר, והברידג’ים זה בערבים, אז אני כבר הרבה זמן לא הולך לשחק.

ברידג’ מעניין אותך? עד כמה? נגיד, אתה קורא את החידות בעיתונים?

כן.

זה אתה?

אני, כן. קורא ופותר.

לי זה תמיד נראה כמו איזה צופן ממלחמת העולם השנייה. באמת סטייה אקזוטית מאוד.

זה חלק מהחולשה שלי למתמטיקה בכלל, שזו אחת החרטות הגדולות שלי. אני מרגיש שאם הייתי בסיבוב שני, ואם לא הייתי נקלע לדברים אלא בוחר דברים, אז זה מה שהייתי עושה - הייתי הולך ללמוד מתמטיקה.

אני מניחה שרוב האנשים מרגישים ככה, גם אם הם באמת בחרו ולא נקלעו.

כן. אני עסוק בזה המון בשנים האחרונות - כמה באמת בוחרים? הרי את הבחירות הגדולות של החיים אתה עושה, נגיד, בשנות ה–20 של החיים שלך.

שאז אתה גם כה טיפש שאין לך שום יכולת לעשות אותן כמו שצריך.

כן, אתה עוד נורא ילד. אני הייתי נורא ילד. ואתה עושה את שתי הבחירות הכי משמעותיות של החיים שלך, גם הקטע של בת זוג, או בן זוג, וגם הקטע של הקריירה. ועד כמה זו היתה בחירה־בחירה, ועד כמה זה קרה לי, אני לא רוצה להגיד נכפה עלי. אני לא מרגיש קורבני, אבל עד כמה זה קרה לי, זו שאלה שנורא מסקרנת אותי.

ואולי מישהו שמגיל 15 כבר החליט שהוא הולך להיות מתמטיקאי, ועכשיו הוא נשיא הטכניון, אולי הוא אומר לעצמו רגע, למה? למה הלכתי מגיל 15 עם הראש בקיר? למה לא הלכתי לעשות איזה משהו יותר נחמד, כמו לשדר ברדיו, נגיד.

נכון. כן. אני אספר לך משהו. אחי הבכור צחי נהרג בצבא. זה משהו שמלווה אותי בלי שאני יודע אפילו, בלי שאני יודע להבין בעצמי או לעשות אנליזה. באזכרה ליום השנה ה–40 למותו, עלינו לקבר שלו. ויש לי שתי אחיות תאומות, קצת צעירות ממני, ששאלו, תגידו, מה אתם חושבים שהוא היה, אם הוא היה? אז אני אמרתי, וואללה, אין לי מושג. ואז חברה שלו, שהיתה באזכרה, אמרה, “אתם מטומטמים לגמרי? אתם לא יודעים שצחי רצה להיות שדר רדיו?”

לא נכון.

מתּי. לראשונה בחיי נחשפתי לדבר הזה.

איזו מהלומה.

כן. מצד אחד מהלומה מצמררת, מצד שני, וואו, שום דבר בחיים שלי לא בחרתי.

זה נשמע ממש מטלטל. בן כמה היית כשהוא נהרג?

הייתי בן 17. הוא היה מבוגר ממני בשנתיים. כשהייתי בן 60, לפני שלוש שנים, כתבתי שאני מביט במראה ורואה את אח שלי, הכומתה האדומה שלו רובצת עלי. הוא בן 19, אני בן 60, ותמיד הוא יהיה מבוגר ממני בשנתיים.

נשמע קשה מאוד. גם בגלל הקרבה בגיל, זה משהו מאוד חי תמיד. זה ממש אני. הוא ממש עוד רגע אני.

בגיל הזה חוויתי את הכאב רק דרך העיניים של ההורים שלי. אתה בן 17, מלא הורמונים, הכל עוד לפניך, אז את האובדן ראיתי רק דרך העיניים שלהם. בסדר, עם השנים, כשיש לך ילדים משל עצמך... אבל די. אני לא רוצה שזו תהיה שיחת שכול.

אתה מכיר את ביבי הרבה זמן?

כן.

עוקב אחר הקריירה שלו הרבה שנים.

הוא היה חייל שלי. לא באת מוכנה לראיון?

דווקא כן. קראתי את זה באיזה טוקבק בכתבה עליך. אבל לא היה לי נעים להודות, אז חשבתי לנסות משהו יותר אלגנטי.

קשרינו הולכים אחורה, לא נעים להגיד, אבל 45 שנה אחורה. שנינו היינו אז ילדים בני 18, אני זה עתה סיימתי את הפנימייה הצבאית בחיפה והתגייסתי לצנחנים, כי כמו שדיברנו קודם, הייתי חייב להיות איפה שאח שלי היה, וביבי מגיע כחייל צעיר, כי החבר’ה שהגיעו והיו מיועדים לסיירת מטכ”ל עשו טירונות צנחנים. הייתי מ”כ שלהם, ואחרי שלושה־ארבעה חודשים נפרדנו. אבל מאז, ככה, מדי פעם...

איך הוא היה?

הוא היה חייל מעולה.

מחמאה מפוקפקת בעיני. מה זה חייל מעולה? מבצע פקודות מעולה?

זאת אומרת שלהגיד על מישהו שהוא הלך לצבא והוא היה חרא, זה יותר טוב? כשאני אומר שהוא היה חייל טוב, הכוונה היא שהוא רצה להוכיח שהוא שווה, ושהיה חשוב לו להיות בסדר ולעשות דברים כמו שצריך.

אוקיי. אתה אוהב אותו?

לא. אבל אני לא יכול להגיד שאין לי סנטימנט אליו. אוהב זו מילה חזקה. אין פוליטיקאי בישראל שאני אוהב.

אתה מעריך אותו?

תראי, לא נוח לי לחלק לו ציונים. יש בו דברים שאני מעריך, יש בו דברים שאני פחות מעריך. אני חושב שעם העוצמה שלו כראש ממשלה, הוא יכול היה לעשות כאן דברים הרבה יותר גדולים. הוא מוכוון איראן, כביכול בצדק. אבל הוא מוכוון רק איראן, כביכול לא בצדק. בקטע הפלסטיני הוא היה צריך לעשות דברים הרבה יותר גדולים, ויכול היה לעשות, אם הוא היה רוצה. אבל כן, אני מחבב אותו.

מה אתה חושב שמניע אותו?

מלבד מה שמניע כל אחד מאיתנו? אני חושב שהוא מאמין שיש לו תחושה היסטורית שהוא בא להציל אותנו.

ככה הוא מציל אותנו?!

שמעי, א’, הבית שבו הוא גדל, אוקיי? עם האבא הזה... כל ההיסטוריה היהודית על הכתפיים שלו. ב’, גם מסיבות אובייקטיביות, אני אומר לך עוד פעם שאני חושב שבקטע האיראני, מבחינת הפוטנציאל ההרסני של איראן, הוא צודק. ואני רוצה להגיד עוד משהו על ביבי - שחלק מהיחס של התקשורת אליו הוא בלתי ראוי.

אתה מרגיש שרודפים אותו שלא בצדק?

כן.

אתה לא חושב שהוא הרוויח את זה ביושר? שהוא יום־יום מצייר את הקריקטורה של עצמו במו ידיו?

אני חושב שזה מצדיק מתיחת ביקורת עליו. אבל יש מקום שמתיחת הביקורת היא כבר כל כך ממקום של זלזול ושל חוצפה. שמעי, הוא ראש ממשלת ישראל, סליחה. לא שצריך יראת מלכות וזה, אבל בחרו בו, ואני לא חושב שהוא איש ריק.

את מי אתה לא אוהב לראיין?

את רוצה שם, אני לא אתן לך שם. אבל אני כן אגיד לך: מי שמזיין את השכל, אני לא אוהב לראיין אותו. ויש זייני שכל.

אוקיי, אם היינו מחליפים תפקידים והיית מראיין אותי לתוכנית, היית מסתפק בתשובה הזאת?

לא.

היית צולה אותי עד שהייתי מודה.

אבל לא היית מודה.

אבל אתה אף פעם לא נותן לאנשים להתחמק. ואתה מתחמק ממני.

גם אני לפעמים אומר, בסדר, ניסיתי, הלכתי מכאן, הלכתי מכאן, הלכתי מכאן. אהוד ברק תמיד אומר לי, הוא באמת חמקן... “רזי, תבוא אלי מלמעלה, תבוא אלי מלמטה, תבוא אלי מלפנים, תבוא אלי מאחור, זה לא יעזור לך. אני לא אענה לך על זה”. אז אני מרים ידיים, מה אני יכול לעשות?

אתה רגיש מאוד לזיופים.

כן, נכון, קשה לי עם חארטות, וזה מצטרף, נגיד, לאותה רשימה שהולכת ומתארכת של אנשים ש... אני לא רוצה להגיד “לא אוהב לראיין אותם”, אבל קשה לראיין אותם, כי הם זייפנים כרוניים. אבל מה שכן - נגמלתי מלתקן להם את העברית. ופעם הייתי מתקן להם. לא על כל דבר, אבל עדיין זה לא טוב. זה לא עובר. כאילו, אני יכול אחרי הראיון לצלצל אליו ולהגיד לו: ביבי, לא אומרים הֵצלחתי בעברית, אין דבר כזה הֵצלחתי. פעם צילצלתי אליו ואמרתי לו את זה.

ביבי עושה טעויות בעברית? באמת?

רק בקטע של בניין התפעל.

עד עכשיו חשבתי שהוא מושלם.

אני הֵבראתי את הכלכלה, אני הֵצלחתי.

יש שאלות שאתה מפחד לפעמים לשאול? שקשה לשאול ישירות, ואז צריך להוביל אליהן בדרכים עקלקלות ומכים ברגע האמת?

טוב, את יודעת מה השיטה.

מה?

“אומרים ש”. זה כבר לא אני, “אומרים ש”. עכשיו, ברור לגמרי שבזה הרגע אתה חשבת ככה ואין לך אומץ להגיד, “אני חושב ש”. אז אתה אומר, “אומרים ש”.

או: “זה לא מקומם אותך ש...”

נכון. והם נופלים בפח בזה אחר זה.

איזה עוד טקטיקות יש לך?

שיטת המקורבים.

צילום: גלי איתן

“שוחחנו עם מקורב ש”?

כן. “מקורב ש...” או, פעם הייתי אומר למרואיין “שמע, קראתי הבוקר ש...” והוא יכול היה להגיד לי, איפה קראת? ב”דבר”, ב”הארץ”, ב”מעריב”, ב”ידיעות”? היום איזה טוקבקיסט אידיוט כתב משהו, ואני מצטט את הטוקבק ודורש תגובה מהמרואיין. ובמקום להגיד לי “לך לטוקבקיסט הזה ותראיין אותו, מה אתה רוצה ממני?” הם נופלים בפח.

אתה אוהב לתקוע סיכות בבלונים?

כן, מאוד. מאוד.

כן, זה עובד יפה. מעניין אותי אם זה משהו שעובר עם השנים, הדריכות הזאת עד שאתה מקבל את התשובה, או שזה עדיין נמצא? האם מגיעה נקודה שבה אתה נעשה כבר כל כך מיומן בזה, שאתה לא יושב על הקצה של הכיסא ומחכה להפיל את הפצצה, אלא מפיל אותה בנון שאלאנס?

שאלה מסובכת את שואלת אותי. אני אגיד לך מה עדיין יש בי, יש בי את הרעב להוציא ממנו אינפורמציה שתפתח את המהדורה הבאה. כלומר, יש לי בראש כל הזמן את מהדורת החדשות הבאה של גל”צ, שאנחנו נדפוק את קול ישראל. הרעב הזה עדיין קיים בי חזק. האם אני היום יותר ערמומי בשאלות שלי? לזה הכוונה?

האם אתה כבר לא מעורב מאוד רגשית? האם אתה מסוגל כבר לעשות את זה פשוט בצורה יעילה, בלי להיות בלחץ, או בלי לפחד?

אני לא בלחץ. אני לא בלחץ מקצועי - אני כן מעורב רגשית.

נניח שיש לך עכשיו את ביבי לראיון של חמש דקות ואתה רוצה להוציא ממנו התייחסות לתקיפה באיראן. האם אתה מראיין אותו בנינוחות? מקשיב באמת למה שהוא אומר, או שבראש יש לך כל הזמן את השאלה שאתה תכף צריך להנחית?

שאלה נהדרת באמת. אני חושב שאני כן פחות חסר סבלנות ממה שהייתי פעם, פעם הייתי יותר חסר סבלנות ויותר אגרסיבי. אני כן יכול יותר לתת לדבר, אבל בשלב כלשהו חוזר להיות רזי העצבני. נכון שהתארך סף הסבלנות, אבל הג’ננה כן מגיעה.

איזה דבר חשוב למדת על החיים בעשור האחרון?

מלבד הקלישאות כמו זה שנולדו לי שלושה נכדים בעשור האחרון, שזה נורא נחמד? שאני לא מספיק נוסע לפאריס.

זה באמת מאוד מקשה - זה נכון לגבי כל אחד ואחד מאיתנו כמעט.

זה באמת מאוד מקשה. אז אני רוצה לנסוע יותר לפאריס. וברצינות - אני יותר מקבל. אני פחות עצבני, אני חושב, אני פחות מותח ביקורת.

שמעתי שאתה מתנדב בחדר מיון בתל השומר.

אני כבר כמה שנים מתנדב שם. לפני כמה שבועות, מישהו, איזה חולה שניגשתי אליו לעשות לו אק”ג, אומר לי, “אה, עבודות שירות, נכון?” עכשיו, הוא לא אמר את זה בצחוק, הוא אמר את זה ברצינות. זו הנחת העבודה, שאם מישהו מפורסם, אז זה עבודות שירות. בטוחים שהוא הטריד מינית או משהו.

בתור מישהו שבאמת נמצא כל הזמן במגע עם אקטואליה קשה, כבר כל כך הרבה שנים, מכיר כבר את נבכי המנגנון, מה אתה חושב על נקודת הזמן שאנחנו נמצאים בה? האם אתה שותף לתחושתי שזה הסוף?

אני שותף לתחושתך שאנחנו מתחילים לספור לאחור.

אוי.

כן. תראי, קורים דברים לא טובים כאן. דברים לא טובים, שבחלקם הם אנחנו ובחלקם זה מה שמסביב לנו. בסך הכל השכונה שאנחנו גרים בה היא חרא שכונה, בואי נתחיל מזה. זה לא שאנחנו פרנואידים בקטע הערבי. השכונה הערבית היא חרא שכונה. אז זה מה שקורה בחוץ. מה שקורה בפנים, זה מתפורר. הכיף מתפורר.

כן. אולי כבר די איננו.

לא, אני חושב שעוד יש איים של כיף פה ושם. גם כיף של חברים, כיף של משפחה. לי יש עוד כיף אחד. עברית. כשאני חושב, נגיד, אם הייתי יכול בלי השפה. די, בסדר, יכול להיות שהחלום הולך להתפספס לנו. ואז מה אני אעשה? מה אני אעשה בלי השפה? מה אני אעשה? אפרופו זה שאנחנו הולכים ומתפוגגים, השפה זה עדיין דבר מופלא בעיני.

ואם אחד מילדיך היה אומר לך שהוא רוצה לרדת מהארץ?

חשבתי על זה המון. זה יהיה לי קשה, אבל פחות קשה מאשר לו זה היה לפני 20 שנה. אני חושב שזה משהו שהייתי יכול היום להבין יותר מאשר הייתי מבין לפני 20 שנה.

אתה חושב שיכול להיות שמשהו ישתנה בפוליטיקה הישראלית, שכל הסו־קולד פוליטיקאים החדשים מייצגים איזשהו סוג של תקווה?

הפוליטיקאים החדשים זה בעיני מילים ריקות. כל פוליטיקאי ישן היה חדש, והוא נהיה ישן. אז מה?

מה אתה חושב על יאיר לפיד?

אני כן מעריך אותו. אין בינינו, מעולם לא היתה בינינו, מילה וחצי מילה.

אתה חושב שיש לו סיכוי?

אולי כן, אולי לא. אני חושב שיש כאן איזה מאבקי טווסות על אם יהיו ארבע מפלגות מרכז או שלוש מפלגות מרכז. כאילו, מה, חבר’ה, אנחנו מדברים פה על פלח של 30 מנדטים שאתם רוצים עכשיו לבזוז אותו? אז זה רק מאבקי טווסות. אבל אני מעריך את מה שהוא עשה, כמו שאני מעריך מאוד את מה ששלי יחימוביץ’ עשתה. אני חושב שיש בזה הרבה - צריך בשביל זה אגו חזק, מה שלשניהם יש, וצריך בשביל זה גם אומץ.

האם הם מייצגים או מסמנים איזו תקווה?

האם יש בזה תקווה יותר מאשר הסטודנט, איש המכירות של רים בארצות הברית, שקראו לו בנימין נתניהו? גם הוא היה תקווה חדשה. מה ההבדל בין ביבי שנכנס לפוליטיקה לבין שלי שנכנסת לפוליטיקה?

אין. איפה אתה מסמן את נקודת האל־חזור? איפה אתה חושב היתה הנקודה שממנה הדברים באמת התחילו להידרדר?

מלחמת יום כיפור. 73’. זה פחות או יותר גם התחלת העבודה שלי בקול ישראל, ככתב צעיר. אחרי זה היו עוד כמה הבלחות לא רעות, אבל אז מלחמת לבנון הראשונה, עוד בום בפנים. ואם להיות ישר עם עצמי, אז קיימת גם התחושה שאני מאבד את זה, משום שהחלק של האוכלוסייה שאני בא ממנו הוא כבר לא - הוא כבר לא הישראליות. פעם קראו לזה תנועת העבודה, מפא”י. היום זה מנוקז לקומץ קוראי “הארץ”, וזה עולם הולך ונעלם. מדברים על החרדים, על הדתיים הלאומיים ועל המתנחלים. מה לנו כי נלין? לי יש שני ילדים. אצלם, הדתיים, בכל בית יש שבעה־שמונה ילדים, אז באופן טבעי הם תופסים את מקומם הראוי בהולכת הדברים.

אתה עצוב שכך הם פני הדברים?

כן. כן, אני עצוב.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רזי הוא אחד האנשים הטובים היחידים שעוד נשארו כאן  (לת) מאזין קבוע
  • 11:05
  • 17.08.12

02 שיח אליטת הסמול הגוועת - האנשים שמכרו במשך שנים שילוב בלתי אפשרי רן לוי
  • 13:50
  • 17.08.12

המורכב ממעשי מדיניות של למכור הכל, אבל הכל לערבים, ובלי לקבל תמורה. פיסת נייר חתומה איננה תמורה (הסכמי השלום עם מצרים, שאינם יותר מאשר הסכם שביתת נשק מורחב, הסכמי אוסלו וקהיר עם הפלשטנאצים, והנסיגות החד צדדיות שהיו מקובלות על האו"ם-שמום מרצועת עזה, ומדרום לבנון)

ואינני אומר שצריך היה להישאר בשטחים האלה, היו צריך לסגת אך תוך קבלת ערבויות מוצקות כבטון שמהשטח שפינית לא יתהפכו עליך, וברגע שמתחילים להתהפך עליך, משמידים את הצד השני ללא רחמים.

ובמקביל - מתן כרטיס פתוח לימין הכלכלי החזירי לנהל כאן מדיניות כלכלית מופקרת שטובה רק לעשירים ולמשתפי הפעולה שלהם. באמת, שילוב נורא של סמול שאיבד לגמרי את הרלוונטיות שלו, ובצדק.

שני וברקאי, זמנכם עבר, ואני לא עצוב משום שאתם מקבלים עכשיו את העונש היומיומי של חרדה מפיטורין והעובדה הנחרצת שמקום העבודה שלכם הולך לכל הרוחות. ובצדק.

03 מרואיין בעשר דרגות מעל המראיינת. תרגיל מרתק בהבנת שפל העיתונות העכשווית.  (לת) קורא
  • 11:16
  • 18.08.12

04 אז מי צריך את זה איילת שני או רזי ברקאי ? ואולי הכל לשם שמים וביבי גם  (לת) פלץ
  • 11:16
  • 18.08.12

05 שדרן עילג ומרואיין עילג. מה פשר השימוש התכוף הזה נים ולא נים
  • 11:32
  • 18.08.12

במילים: ״קטע״ ו״כאילו״? אני וחבריי משחקים במשחק כמה פעמים במהלך שידור יחזור רזי על המילה קטע.

06 רזי = אי של שפיות בעולמנו המטורלל  (לת) מאזין
  • 11:35
  • 18.08.12

07 שדר מעולה, מאזין קבוע  (לת) גיל ג
  • 11:42
  • 18.08.12

08 ככל שהשמאל מיואש יותר, סימן שהדברים הולכים בכיוון הנכון! ולהפך...  (לת) It's getting better all the time
  • 11:45
  • 18.08.12

09 הראיון הזה מאוד מדכא למרות שיש נקודות של אור . =
  • 11:52
  • 18.08.12

עצם זה שרזי מודה שחלק (לפי דעתי זה רוב ) מהביקורת על ביבי היא לא לעניין , מה שהוא ניסה להגיד לכתבת זה שכדי להבין את המנהיגות של ביבי צריך להבין באיזה בית ועל אלו ערכים הוא גדל .
למה בעיני המראיינת להיות חייל טוב זה דבר שלילי כי לפי דעתה צה"ל הוא צבא הכיבוש ?!?!?! כנראה המראיינת היא מהשמאל הקיצוני ...

10 מתברר שגם המרואיין לא חזק בעברית. הדוגמאות שהביא הן מבניין הפעיל ולא התפעל. איפה העורך?  (לת) אוהבת עברית
  • 11:53
  • 18.08.12

11 יום אחד אתם עוד תתגעגעו למנהיג כמו ביבי ...עכשיו אתם לא מודים בזה אבל בסדר זה יגיע.  (לת) אין עוד מנהיגים ברמה של ביבי.
  • 11:56
  • 18.08.12

12 ברקאי הוא מהסיבות ובוודאי מסמלי ההתדרדרות הישראלית - הרבה דברים היו ניראים טוב יותר אם ברקאי היה מניח לנו לנפשנו ופוטרנו מעונשו  (לת) חוני המעוגל
  • 12:01
  • 18.08.12

13 עולם הולך ונעלם - כמה חבל! חוני המעגל
  • 12:02
  • 18.08.12

הפכנו מרוב דומם - למיעוט עוד יותר דומם.

14 הבנתם? זו מחמאה מפוקפקת בעיני הכתב שרזי ברקאי אומר שביבי היה חייל מעולה. זה אומר הכל על העיתון הזה, ובאשר לגלי צה"ל- אני הפסקתי להאזין להם עד שיחזרו להיות תחנה ציונית.  (לת) ציוני
  • 12:04
  • 18.08.12

15 איילת שני גיל כהנא
  • 12:09
  • 18.08.12

1. איילת, תתבגרי את "נשמעת" אינפנטילית
2. אולי המערכת תעביר אותך סדנת אנוש
3. מאיזה מעמד מעשי הגעת שיכולה את לזלזל בנתניהו
(אם זה בגלל שהמערכת היא אוהדת חמאס, חיזרי ל 1)

16 6. אם השמאל עוזב סוגרים את המדינה  (לת) הבנת ברוך?!
  • 12:10
  • 18.08.12

17 לא נעים לאמר, אבל אנשים כמו רזי ברקאי ויעל דן אחראים להדרדרות השיח בישראל טוקבקיסט
  • 12:14
  • 18.08.12

רזי ברקאי מציג בסדרת הראיונות שלו כל בוקר תפיסות פשטניות, עם קורטוב שמאלני ניכר לא רק בשאלות , אלא בהנחות היסוד העומדות מאחוריהן , והתימות שהוא מוביל בתקשורת הן נבובות ומביכות לעיתים עד כדי בושה גדולה שזהו עיתונאי מוביל בישראל.

מקוריות ? תעוזה ? אג'נדה שהיא רציונאלית ולטובת פשוטי העם ? לא אצלו.

הוא לא איש רע, ואני מאמין שהוא ציוני טוב לתפיסתו, הוא פשוט לא מספיק חכם להבין שתפיסת עולמו בעייתית לזמנינו. הוא זכה לפטור מלהיות איש תקשורת בעיני כשקידם במרץ את המלחמה בטוקבקיסטים , מה שביטא עד כמה הוא דמוקרט קטן וכזה שפוחד מתגובות כמו אלה.

אישה אחרת , שפעם אהבתי לשמוע, היא גברת יעל דן , עם האג'נדות הבלתי מסוות שלה והשאלות הנבחרות בפינצטה כדי להבהיר למי שלא הבין מה היא חושבת על המרואיין ועל הנושא ... היא באמת עיתונאית קטנה ומיותרת , והגיע הזמן שתצא לפנסיה ( ממילא רוב האנשים שאני מכיר מחליפים תחנה כדי מתחילה ב 12:10 , במיוחד כשדחוף לה לקדם עוד קצת את נושא ההומלסביות היקר לליבה , במקום לטפל בנושאים קשים כגון עוני, אבטלה או מערכת הבריאות הקורסת ).

18 רזי למה? מנוי הארץ ימני
  • 12:30
  • 18.08.12

מה עם בן גביר למה לא נתת לו זכות תגובה? רזי אתה אדם חכם אבל למה רק את האמא של נועה רבין ועו"ד שחל? מה עם החוק החדש של לשון הרע? שמעתי שהוא כבר טבע אותו על 400000 ש"ח!!שמאל ישראלי הוא קטן.

19 שאלת בור א. קור
  • 12:35
  • 18.08.12

למה לא אומרים הצלחתי בעברית? ואיך נכון לומר?

20 לתמצת לכם? כשהמקום הזה יחרב יהיה לנו פחות קשה מכפי שהיה אם היה נחרב לפני 20 שנה. זו בדיוק ההרגשה.  (לת) יואבחלב
  • 12:44
  • 18.08.12

21 כך הוא גם יועף משם  (לת) כמו שהוא הגיע לרדיו
  • 12:52
  • 18.08.12

22 עכשיו הבנתי ,רזי מאשים את המדינה במות אחיו,לכן הוא פוגע בה יום יום....!  (לת) הכל בראש
  • 12:54
  • 18.08.12

23 רזי מראיין ענק בראיון גמדי  (לת) אוזן
  • 13:03
  • 18.08.12

24 אוקי רזי. שים נקודה.  (לת) :)
  • 13:22
  • 18.08.12

25 איילת שני, את נהדרת! פנינה
  • 13:34
  • 18.08.12

נחמד שלא חסכת מרזי ברקאי קצת סרקזם....אחרי הכל האיש משדר בתחנה ששייכת לצבא. נא לא לשכוח את זה.

26 עיתונאים מראיינים זו את זה: צפוי, יהיר, קלישאי, פתטי, ומאפיין מקום נחות עבד נגו
  • 13:41
  • 18.08.12

לכו לראיין אנשים עובדים וחושבים וחוקרים ויוצרים. אבל זהירות - תאלצו להפגש עם האמת

27 ראיון מצויין יוכבד דדון
  • 13:49
  • 18.08.12

רזי כפי שכולנו מכירים אותו נחשף כאיש הגון, ממולח, לא משעמם - התכונה החשבה כ"כ אצל מראיין - לא מעמיק אך גם לא שטחי. האמירה "חרא של שכונה" מעידה על מגבלותיו. נורבגיה ארץ יפה, בעיקר בעונת הדובדבנים והגלידה על חוף הפיורדים. נסה לחיות שם בחורף האינסופי, הקודר והמשמים. היו יהודים שניסו והנורבגים העבירו אותם באדיבות סקנדינבית צוננת ישר לאושביץ. העולם לא אוהב יהודים, בלשון המעטה. לא רק המזרח התיכון.

28 טעות לשון אבן שושן
  • 13:56
  • 18.08.12

שלום רזי, לפני שאתה מתקשר לתקן את ביבי כדאי שתדע שאתה מדבר על בניין הפעיל ולא על בניין התפעל. ככה זה כששחצנים ובורים ביחד...

29 לרזי ברקאי לא בוער עוד יפתיע אותנו , אומנם בינתיים תקוע ,האוצר שבתוכו יפרוץ החוצה  (לת) נטע הובנה
  • 13:58
  • 18.08.12

30 רזי שכ
  • 14:16
  • 18.08.12

עצוב שהעברת את מופז קורס קצינים ועוד יותר עצוב שלא עלית על זה ששיקר אותך בראיון טלוויזיני שהוא היה חניך מצטיין.

31 איזו גסות נפוחה מעצמה: "היום איזה טוקבקיסט אידיוט כתב משהו, ואני מצטט את הטוקבק ודורש תגובה מהמרואיין." - במטותא ממך, אם הטוקבקיסט אידיוט - למה אתה נשען עליו. חפש לך קולב חכם. אם הטוקבקיסט ראוי לציטוט - אז הוא כנראה לא כל כך אידיוט כמו שהיית רוצה שהוא יהיה. ההתבטאות הזו שלך גועלית, דוחה ומופרכת. למזלנו כצרכני תקשורת אנחנו לא תלויים היום בבעלי אגו נפוח ממולא באוויר חם עצמוני. ורק כדי להדגיש את הידוע זה מכבר, ברוב המאמרים והכתבות שאני קוראת, הדיונים שמתחת לכתבה מציגים מידע, ניתוח, פרשנות והתייחסות שעוקפים בקלות את המאמר המקורי. טול קורה, רזי. היהירות שלך לא במקום.  (לת) אסתר
  • 14:23
  • 18.08.12

32 מה עובר על רזי שלנו? נתניהו יוצא גם ממנו בסך הכל חיובי  (לת) אולי רזי מתכנן להיות השר להגנת החורף
  • 14:41
  • 18.08.12

33 וואלה רזי אתה טופ טופ תודה שניסתה וניצלת את המיקרופון של גל״צ (הבית של הפת״ח) על מנת לשחרר רוצח יהודים כמוני אם אני משתחרר אני שם אותך שר התקשורת מטעם פת״ח תבוא לבקר אותי בכלא עם יוסי שריד ותביא 2 קילו חומוס לי ולמוחמד  (לת) מרואן ברגותי
  • 14:44
  • 18.08.12

34 שדרן גרוע חי
  • 14:45
  • 18.08.12

מדבר יותר מדי.לא נותן לדבר.קוטע דברים מעניינים שאחרים אומרים

35 בניין הפעיל יא רזי, לא התפעל...  (לת) ח. מנשה
  • 14:56
  • 18.08.12

36 חבל שלרזי ברקאי אין קול רדיופוני וידע לשאול שאלות בנינוחות- הוא מייצג את התוקפנות הישראלית בשיאה  (לת) רזי מראיין לא נעים ומאוד תוקפני
  • 15:03
  • 18.08.12

37 המראיינת והמרואיין סבורים שישראל בדרך לסופה וממשיכים ללהג ... רמי
  • 15:25
  • 18.08.12

לרזי היה קשה אם בנו ירד מהמדינה ... יותר קל לו שבנו ישאר כאן עד סופה של המדינה ולנכדיו לא יהיה סיום לחיים טובים ושלוים יחסית .
אני יכול להבין שהוא זקן מדי להתחלות חדשות אבל אני מתקשה להבין איך אב וסב שמשוכנע שהכל מתפורר כאן לא עושה הכל כדי להציל את ילדיו נכדיו .
גם המראיינת שסבורה שהכל גמור כאן נשארת בארץ . זה לא ניתפס .
אז אחת מהשתיים או שאינכם באמת סבורים שהכל פה נגמר ואתם סתם אוהבים לקטר ולבכות כמו רוב הישראלים או שבמקביל לשהייתכם כאן אתם כבר הכנתם או מכינים את האלטרנטיבה בחוץ בהנחה שתעזבו ברגע הנכון . ועד אז תהנו מהמשפחה החברים השפה וכל היתרונות של הבית .

38 נגמל מלהעיר על שגיאות ומשתמש בסלנג מחפיר הזרקור
  • 15:25
  • 18.08.12

לפחות פעמיים בכתבה משתמש ברקאי במילה הוירטואלית "כאילו" בשעה
שהיה צריך להתשמש במילים כלומר או לכאורה.

שנים של שהייה בחברת צעירים עילגים בגל"צ ,הדביקה אותו כמו את
מרבית הציבור ,במחלה חשוכת מרפא של שימוש סר טעם במילה הנלוזה
הזו. סלנג בזוי וחברהמני אינו שפה רהוטה מר ברקאי.של נעליך.

39 מת עליך, רזי עיתונאי לשעבר
  • 15:45
  • 18.08.12

איש מקצוע מדהים שפשוט כיף לפתוח אתו את הבוקר.

40 אתם אנשים קטנים היורד הבוגד
  • 16:42
  • 18.08.12

נתחיל בעובדות , בעלם כיום חיים 18 מיליון יהודים מתוכם 5.5 בישראל, רוב הקהילות היהודיות בעולם אמנם תורמות כספים לישראל אך מעדיפות לא להיכנס לנבכי הפוליטיקה! שתיים ביבי לא נבחר להזכירכם הוא עשה מחטף ובנה קואליציית כן או כן , מפלגת השלטון הנבחרת ע״י העם היא קדימה אם שככתם, אתם מוזמנים לבדוק, מה שנעשה הוא דיל אם מפלגות הימין וברק, שלוש לכל מלעיזי השמאל : שר הבטחון של מדינת ישראל הוא יוצא שמאל מובהק ואפילו בביוגרפיה שלו הוא רשום כיורשו של יצחק רבין זכרו לברכה, בקיצור המוח הישראלי הקטן בעיקר אוהב להתקרבן , זה המקום הנוח של תושבי המובלעת הקטנה הזאת. אגב תחושת קורבן, הרצל דיבר על התנצרות המונית, משפ׳ רוקרפלר תרמה כספים למפלגה הנאצית ומשפ רוטשילד הייתה זו שהביאה לקריסה הכלכלית ב1913 כך שלהוציא את היהודים כצדיקים ובכלל גת מייסדי הציונות כצדיקים זה קצת מוגזם!

41 רזי שדר ומראיין מצטיין, נצר לדור הנפילים. אני מתפלא (זה התפעל?) שהשלטון וביבי עוד לא הדיחו אותו. אם היה בקול ישראל כבר מזמן היו "מאזנים" / "משהים" אותו  (לת) DY
  • 17:56
  • 18.08.12

42 מעניין למה בעיניה של השמאלנית הזו "חייל מעולה" זוהי מחמאה מפוקפקת?  (לת) דרור הנאור מרת גן
  • 18:11
  • 18.08.12

43 והחרדים גם לא תופסים שריבוי ילדים בהווה הוא פשע אקולוגי  (לת) 'טביעת רגל' חרדית
  • 18:13
  • 18.08.12

44 עצוב ומדכא, החלק האחרון של הראיון...  (לת) אריאל
  • 18:48
  • 18.08.12

45 משבר מנהיגות רציני רזי 2
  • 19:03
  • 18.08.12

יש בעית מנהיגות במדינה

46 רזי, יופי של ראש יש לך, תוכנית נהדרת, אתה נותן לי  (לת) אייל גבאי
  • 20:17
  • 18.08.12

47 איילת שני, באמ'שלך, שימי נקודה.  (לת) ד"ר טוקבק
  • 22:38
  • 18.08.12

48 אני דתי-חרדי, קורא ״הארץ״ בקביעות, אב לשבעה (מתוכם שלושת הבוגרים חיילים קרביים). האם אני ראוי לתואר ״ישראלי״ בעיני המראיינת והמרואיין?  (לת) די להתנשאות
  • 23:14
  • 18.08.12

49 רזי ברקאי - אחד השדרנים והעיתונאים הטובים ביותר שיש בארץ. כל בוקר אני ממתין בקוצר רוח לשעה 9:00 מיקי
  • 23:15
  • 18.08.12

באמת.

50 "הוא היה חייל מעולה. מחמאה מפוקפקת בעיני" - בגלל אנשים כמוך ישראל על הפנים  (לת) וואלה
  • 03:17
  • 19.08.12

51 נכון,ביב מציל אותנו,מוכר את הציונות בנזיד העדשים של האנטי ציונים.  (לת) חרדיהו
  • 03:24
  • 19.08.12

52 בכל מדינה מתוקנת היו זורקים את רזי מכל המדרגות גם כאשר אין מדרגות לפי הגדרתו החביבה של יקירנו א. קישון אך אצלנו ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות הכל אפשרי  (לת) משה בודק
  • 05:55
  • 19.08.12

53 איילת שני, כל אמירות הבוז שלך לביבי משכנעות אותי שמה שכותבים עליו נובע לחלוטין משנאה וקנאה.  (לת) עיתונאי קטן שלי (אריק איינשטיין).
  • 07:19
  • 19.08.12

54 אין כאן מקום לבכיינים סופניים גלצ לימין אופטימי
  • 07:45
  • 19.08.12

רזי אני באמת אוהב לשמוע אותך אבל שירות לציבור, הרבה יותר חשוב מהתנדבות בבית חולים, עזוב את גלצ. קרא את הראיון ותבין עם כמה אנטגוניזם ואובדנות אתה מגיע. השבט הלבן הפיל אתכם בפח המרה השחורה. ככה אי אפשר להקים מדינה- רק להרוס.

55 בניין הפעיל, כן?  (לת) שלומי
  • 11:39
  • 19.08.12

56 ראיון יבש כמו צנון - ללא שום מסר ו/או עניין מיוחד - סלבס תקשורתי ריק מתוכן - עדיף שיתרכז בהוראת עברית  (לת) אריה
  • 11:54
  • 19.08.12

57 שתי צפרדעות ביצה מקרקרות ומפרכסות זו את זו. איזו תובנה מעמיקה יצאה מהראיון הזה? איזו רכילות עסיסית? איזה חידוש? איזה טוויסט? - נאדה. עלה השחר, הצפרדעים הלכו לישון ואנחנו נשארנו עם ראיון שלא מוביל לשום מקום. חבל. מרזי ברקאי ציפיתי ליותר.  (לת) א'
  • 18:23
  • 19.08.12

58 רזי המראיין הטוב בישראל  (לת) ff
  • 11:24
  • 20.08.12

59 I'm impesrsed by your writing. Are you a professional or just very knowledgeable? Kaayy
  • 10:28
  • 26.08.12

I'm impesrsed by your writing. Are you a professional or just very knowledgeable?

60 משעמם  (לת) דינה
  • 15:30
  • 30.09.12

61 רזי ואחיו צחי ז"ל שכנה
  • 14:08
  • 12.10.12

על כל השכונה נפל אבל גדול כשנודע על מותו הכל כך לא חיוני של צחי ז"ל. היה עלם יפה תואר בעל עיניים ירוקות ויוקדות, בחור איכותי בהחלט. רזי, האח הצעיר יותר הוא אח שכול על כל המשתמע מכך. שניהם בנים למשפחה ציונית שורשית. אני משתדלת לעקוב אחרי הקריירה של רזי ומקפידה להיות קשובה לתכניותיו. יש בו משהו נעים למרואיניו למרות שהוא אינו מוותר להם. אהבתי את הראיון הכל כך משוחרר וגלוי הלב של "הארץ". שנה טובה לכולם.

פעילות
המלצות
פרסומת