ככה מכרתי את המכונית ליהודי

בניגוד לאב ובנו שהגיעו מאשדוד לקנות ממני את הרכב, אני קצת מתקשה לקנות אוטו מערבי

"ממתינה לך שיחת טלפון מלקוח יד שתיים שצפה במודעה...", קולה האלקטרוני של המזכירה בישר בבוקר של יום שישי. לחצתי 1 לקבלת השיחה.

"שלום, זה בעניין האוטו, זה עדיין אקטואלי?"

לצערי כן. אחרי יותר מארבעה חודשים מאז פרסום מודעת המכירה הרכב עדיין אקטואלי, למעשה הוא אקטואלי יותר מאשר היה אי פעם. כבר שכחתי שפירסמתי את המודעה הזאת בכלל והתחלתי לחבב את המכונית הישנה מתוך הבנה שגורלנו נקשר. מדי פעם קיבלתי שיחת טלפון מ"לקוח שצפה במודעה שלך", כמה פעמים הלקוחות שנשמעו רציניים הבטיחו שיהיו בקשר מחר כדי לקבוע לראות את האוטו, אבל הם מעולם לא חזרו.

כלכלן בכיר שהכרתי אמר שנערך מחקר על אתרי מכירות באינטרנט ותוצאותיו הראו שהסיכויים של ערבי למכור רכב הם הרבה יותר גדולים אם הוא לא מפרסם שם. אז הורדתי את השם בהתחלה ובאמת התקבלו יותר שיחות מלקוחות שצפו, אבל מה הטעם? הרי בשלב מסוים הם שאלו, "איך קוראים לך?" וכשאמרתי את שמי, מנסה לשכנז אותו ככל יכולתי, הגיע תמיד סוג של נהמה "אההה" בלתי נשלט ומיד אחר כך הבטחה להתקשר מחר בשביל לתאם פגישה.

איור: עמוס בידרמן
איור: עמוס בידרמן.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

אחרי חודש של מודעה חסרת שם החלטתי לחסוך מעצמי את המבוכה ולהחזיר את שמי הפרטי למודעה. קיבלתי שיחה אחת מבחור ערבי, שנשמע דווקא נחמד מאוד, עד שהגענו למחיר. "מה 35 אלף?" הוא שאל.

"זה המחירון של הרכב ועוד לפני שקלול".

"מה קרה לך, אתה? מאיפה הבאת 35 אלף?"

"מהמחירון", עניתי לו.

"לא, אתה טועה", הוא אמר. "אם אתה רוצה, אני אביא לך אותו אוטו, אותו דגם, אפילו שנה אחת יותר גבוהה, שמור כמו חדש, ב-29 אלף, מה אתה אומר?"

"לא, תודה", עניתי לו כשמצאתי את עצמי במעמד של קונה, במקום למכור.

"למה? אחלה אוטו", התעקש הבחור, "עם מערכת מדהימה וחיישני רוורס".

"לא", ניסיתי לסיים את השיחה.

"אם אתה שומע על מישהו שרוצה תעביר אותו אלי, בסדר?" הוא הספיק עוד להגיד, לפני שניתקתי.

"כן", עניתי למטלפן ביום שישי והבטחתי למחוק את המודעה מיד עם סיום השיחה, "זה עדיין אקטואלי".

אחר כך הוא שאל כמה פרטים על הרכב ואני עניתי בחוסר חשק, ואז הגיעה השאלה הקבועה, אף ששמי הפרטי מופיע במודעה. "כן", עניתי לו, "סעיד".

"שכחת לרשום ע' במודעה", הוא העיר.

"טעות שלי", עניתי.

"אההה", הוא פלט, "טוב, אני יכול מחר בשבת לבוא לראות את האוטו?"

"בטח", עניתי, וכבר נכנסתי לאתר והתחלתי בתהליך מחיקת ההודעה.

"אז אני אהיה בקשר מחר, סעיד, להתראות".

"ביי".

חלפו חמש דקות ושוב: "ממתינה לך שיחה מלקוח שצפה..."

"הלו" עניתי הפעם בחשדנות.

"סעיד, זה שוב ציון, תקשיב, יש מצב שאני בא עם הבן שלי לראות את האוטו עכשיו".

"אתה רציני?"

"מאוד", ענה ציון, "מה אתה אומר? אנחנו יכולים לצאת תוך דקה מאשדוד".

אחרי שעה, האב ובנו, שהשתחרר מהצבא רק לפני שבוע, בחנו את האוטו מכל צדדיו. כשסיימו הם צעדו הצידה והתלחששו ביניהם. עם גמר ההתייעצות התקרב אלי האב ושאל, "יש לך קפה בבית?"

"תפדלו", יצא לי.

הכנתי להם הפוך מהמכונה, סיכמנו מחיר והעסקה נסגרה בתוך עשר דקות. אחרי העברת הבעלות נסע הבן באוטו שלי, זאת אומרת שלו, חזרה לאשדוד.

"מה נעשה עכשיו בלי מכונית?" שאלה אשתי כשחזרתי הביתה. ואני, חדור רוח קרב, נכנסתי ישר למחשב. תמיד הייתי מעשי, אין לי זמן לבזבז, ואם להאמין לתחושות שלי אז עד הצהריים, עוד לפני שהבנקים והדואר נסגרים, אני מוצא מכונית חדשה. המודעה עמדה שם מולי כשהדלקתי את המחשב, בדיוק מה שחיפשתי ועוד בירושלים - "מכונית חדשה לגמרי, מרופאה, נמכרת לרגל נסיעה".

לא חיכיתי רגע ומיד צילצלתי למספר הטלפון שהופיע במודעה. "הלו", ענה לי קול גברי, כפי שציפיתי, משום שבמשבצת "איש הקשר" במודעה היה כתוב בועז.

"שלום בועז, זה בעניין המכונית, עדיין אקטואלי?"

"כן", ענה בועז, "אקטואלי, מכונית, כפי שראית, חדשה לגמרי".

החלטתי ללכת עם האינסטינקטים שלי, לחתוך עסקים מהר, בלי להתמהמה, בסופו של דבר אין לי כוח וזמן להפוך את מלאכת חיפוש הרכב לפרשייה שתימשך ימים ארוכים.

"תגיד, אני יכול לבוא לראות את הרכב עכשיו?"

"כן", ענה בועז, "אני יכול לבוא עם המכונית לאן שאתה רוצה".

"טוב", עניתי לו, "אם אתה יכול, אז אתה יכול לבוא אלי הביתה?"

קבענו שהוא בא עם הרכב בתוך חצי שעה ומתקשר אלי מלמטה. תוך עשרים דקות קיבלתי מבועז טלפון וירדתי יחד עם אשתי לבחון את המכונית החדשה.

"היא חדשה לגמרי", אמרה אשתי בערבית והבחנתי בעווית בזווית פניו של בועז. "הקילומטראז' ממש נמוך, רק כמה מאות קילומטרים".

"אתם ערבים?" שאל בועז בהיסוס.

"כן", ענתה לו אשתי ותחושת הקלה עלתה על פניו של בועז.

"אוווה, הורדתם לי אבן מהלב", הוא אמר פתאום בערבית והתחיל לספר שבהתחלה פירסם את המודעה בשמו האמיתי, באסם, ואיש לא התקשר אליו בכלל, אז הוא החליף לבועז והרגיש עם זה רע מאוד. האוטו באמת חדש, הוא קיבל אותו כפרס ממפעל הפיס ואין לו צורך בעוד אוטו, יש לו מכונית חדשה ולאשתו יש מכונית משלה. ובכל זאת, הוא סיפר, למרות המחיר הנמוך שהוא דורש, איש לא התקשר. ואז החליט, ממש באותו בוקר, בעצה של חבר שלו מהעבודה, להחליף את השם במודעה לבועז, שזה השם של החבר, בעצם.

"אני כל כך שמח שאני לא צריך לשקר", הוא הודה, "מי היה מאמין שדווקא זוג ערבים יהיו הראשונים שיתקשרו. אני אעשה לכם אפילו עוד הנחה".

הניילונים עוד כיסו את המושבים, הרישיון והמדבקות של מפעל הפיס אישרו את סיפורו של בועז, זאת אומרת באסם. צעדתי הצידה עם אשתי להתייעצות.

"ממש מציאה", היא אמרה, "תוריד אותו בעוד איזה אלף שקל ותקנה את האוטו".

"מה קרה לך?" עניתי לה, "מי קונה אוטו מערבי?"

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ערבי טוב זה ערבי מצוין - יד שנייה כמו ראשונה!  (לת) נאורה
  • 08:00
  • 24.02.12

02 מצחיק - אבל יכול היה להיות יותר גרוע 123
  • 08:33
  • 24.02.12

אם היה יוצא לקנות / למכור רכב לסוחר רכב (ואולי אפילו מסוחר רכב ערבי )

03 לערביי ויהודיי ישראל,אני מאחל להפסיק להביט אחורה ולקבל שלום כערך קדוש ישר אל
  • 08:36
  • 24.02.12

כשאני מדבר עם פלשטינאי כאן בכנדה ,שנינו רגועים כאילו היינו בוגריי בית-ספר לאחוות-עמים. אגב ,במצב של שלום שניינו והמון מוחות שברחו,ישמחו לחיות שוב בישראל.אמן.שבת נעימה. ס'אלם עלייכום.

04 יפה נתי
  • 09:14
  • 24.02.12

מזכיר לי את הבדיחה ההיא על היהודי שמצא עבודה בתור קוף בגן החיות וככה עבד כמה חודשים, אכל בננות ובוטנים ושעשע את ילדי הגויים העשירים. עד שיום אחד אחרי סדרה של תקלות איומות הוא נקלע לתוך הכלוב של האריה. בצר לו הוא הוא זעק "שמע ישראל ה אלוהינו ה אחד" ואז האריה ענה "ברוך שם כבוד מלכותו..."

05 יחליילכו יה ערב, איזה כייף זה לעשות עסקים עם ערבי, שאלו את אלה שעשו.  (לת) שפתי כהן
  • 09:28
  • 24.02.12

06 עבודה ערבית אחד מחבריי הטובים הוא ערבי
  • 09:43
  • 24.02.12

אני גר בבית פרטי ביישוב קהילתי. את גג הרעפים שלי בנה קבלן יהודי. את גג הרעפים של שכני בנה קבלן ערבי (מעזה). אין מה להשוות - הגג של שכני עולה על הגג שלי בכל המובנים.

07 אני אומר לכם באופן המוכח אמפירית שהחברה היהודים כאן רובם גזענים, אבל במחיר המתאים הם מוכנים דווקא לעשות עסקים עם ערבים. הכל תלוי במחיר. לערבים אני אומר אל תפחדו להשתמש בשמות שלכם ומי שירצה יקנה ומי שלא לא צריך.  (לת) ד"ר לגזענות
  • 09:58
  • 24.02.12

08 מה 35 אלף? גיס של אחותי מכר אחד בדיוק כזה בפי שתיים? אל תהיה פראייר, נשמה. בפעם הבאה תפנה לסמי.  (לת) סמי מסדר הכל
  • 10:01
  • 24.02.12

09 מושחז וקולע  (לת) גוגו
  • 10:03
  • 24.02.12

10 אתה גדול! מיכל
  • 10:07
  • 24.02.12

מאוד מאוד נהנית לקרוא!!!

11 הכותרת המשנית הרסה את הפואנטה. ג'יהאד
  • 10:18
  • 24.02.12

אני בטוח שאת הכותרת המשנית לא קשוע כתב. אל תעשו לנו את זה שוב.

12 אל תרגיש רע; במידה דומה גם אני לא אוהב לעשות עסקים עם ישראלים. בתקופת שהותי בחו"ל ברחתי ממרביתם כמו מצונאמי. וכפי שכולם יודעים, קשה מאוד לברוח מצונאמי. באמת לא קנית?
  • 10:21
  • 24.02.12

וואללה אתה משוגע; היית צריך לקנות את הרכב!

ביסמיללה!

13 הסיבה שמפחדים לקנות מערבים יהודי
  • 10:38
  • 24.02.12

היא לא רק גזענות, או שחושבים ש"כולם שקרנים" וכ"ו..
העניין הוא שלערבים יש הרבה יותר נגיעה למוסכים, חלקי חילוף לרכבים, וידע מכני.
בתור יהודי, הדבר הראשון שאני חושב הוא ש"בטח יש לו דוד מוסכניק שעשה איזה כמה שיפצורים כדי להסתיר את התקלות הגדולות של האוטו, או שיחק בקילומטראז'"

לצערי, בחלק גדול מהמקרים זה נכון, אבל גם בחלק גדול מהמקרים שבו קונים רכב משומש מיהודי. בכלל כל עוד לא קונים את הרכב מהמפעל, תמיד יש סיכוי די גדול להונאה ונוכלים שמסתירים תקלות חמורות ברכב.

14 הסטירה של שקוע מצויינת יוסף פרץ
  • 10:41
  • 24.02.12

המינן הסאירי של שקוע פשוט נפלא . הוא מזכיר רבות את א. קישון עליו השלום . מפתיע ומשתמש בעיברית נפלאה . יישר כוח .

15 סייד, סייד, הסוף גדול!  (לת) תתדש!
  • 11:01
  • 24.02.12

16 חשבתי שלסייד יש אוטו חברה, כפי שסיפר לאחרונה...  (לת) עדל
  • 11:16
  • 24.02.12

17 גדול, גדול, גדול!!! אהביתי כל מלה, אבל במיוחד את המשפט בסיום. סייד, אתה כותב מוכשר!  (לת) אחד
  • 11:33
  • 24.02.12

18 כשאני רציתי להיפטר מהטרנטה ולא הצלחתי, אשתי קנתה לי את הספר "הנזיר שמכר את הפרארי" וכו'. מאז הגבינה לא זזה.  (לת) לכל שאלה תשובה
  • 11:43
  • 24.02.12

19 כרגיל - מצחיק ועצוב  (לת) שימי
  • 11:46
  • 24.02.12

20 מתה עליך  (לת) ר
  • 12:09
  • 24.02.12

21 עם כל הכבוד לציניות ולסיפור המשעשע, לא צריך להיות גזען כדי לחשוש, במגזר יש הרבה הונאות בכל מה שקשור לרכבים וכל השמאלנים של העולם לא יצליחו לעשות כלום עם הנתונים  (לת) אלון
  • 12:23
  • 24.02.12

22 תמיד אותו פאנצ'ליין  (לת) מפהק
  • 12:24
  • 24.02.12

23 כרגיל אתה גדול! עדי באר מילכה
  • 12:25
  • 24.02.12

לאט לאט אתה כובש את מקומך המרכזי בתרבות של המדינה של כולנו!

24 אתה ענק שמוליק קומר
  • 12:31
  • 24.02.12

סאטיריקן ענק. מצליח להעביר ביקורת מושחזת ומדוייקת על שני המגזרים בכל פעם מחדש.

25 את זה אני לא קונה לא מיהודי ולא מערבי  (לת) חיתול
  • 12:48
  • 24.02.12

26 לקנות אוטו מערבי. רונן גספר
  • 13:02
  • 24.02.12

באמת מפתיע. אולי זה קשור למנטליות?

27 אחלה טור...  (לת) עומר
  • 13:24
  • 24.02.12

28 צודק לי קוראים עדי ושאני מוכר משהו זה עוזר הם לא מבחינים שאני ערבי עדי ואני ערבי
  • 13:41
  • 24.02.12

יש לי מזל שקוראים לי עדי למרות שאני ערבי, זה שם עברי לגמרי ואף אחד מכם (בן דודינו) לא מאמין שאני ערבי. אז זה עובד טוב!!

29 יש שלושה מנדטים למר"צ וואסים
  • 13:43
  • 24.02.12

למה הם לא קונים רכב מערבים? מה גם הם גזענים?
מי שיפה נפש שימשיך כך גם בנוגע לכיס לו ושיקנה מערבי, יעלה אחר כך כמה שיעלה, חייבים אפליה מתקנת ושמאלנים חייבים לשמש דוגמא.

30 אין מה לומר - האיש יודע לכתוב רפונזל
  • 13:57
  • 24.02.12

בדיוק קוראת עכשיו את "גוף שני יחיד" שלו.
מאוד מומלץ

31 כבר כתבנו כולנו שקישון קטן על ידך. אז מה עוד אתה רוצה? :-)  (לת) רק תמשיך ככה
  • 14:16
  • 24.02.12

32 שנון ורהוט, כיף לקרוא נהנית מהטור
  • 15:07
  • 24.02.12

:)

33 הסטיגמות הן שם המשחק? או הישיבה על הגדר  (לת) רגל אחת ימינה והשנייה מצביעה לאן?
  • 15:10
  • 24.02.12

34 איזה יופי שגוף ציבורי כמו מפעל הפיס לא מפלה בזכיות שלו ערבים או יהודים, עובדה שערבי זכה ברכב...  (לת) יעל
  • 15:22
  • 24.02.12

35 שבת שלום סייד (בלי ע'). נחמד לאללה אצלך במדור. כרגיל. אז תודה !  (לת) גבי
  • 15:35
  • 24.02.12

36 סייד, האם הסטירות שלך מתפרסמות גם בשפה הערבית? אם הן מתקבלות שם כמו אצל הקוראים שלך בעברית- הגיעו ימות המשיח!  (לת) ירוחם מ.
  • 15:58
  • 24.02.12

37 אם ערבים נאלצים למכור מכונית טובה בפחות כי יש הרבה גזענים - ההחלטה הכי טובה תהיה לקנות דווקא מערבי או ערביה  (לת) אורי
  • 16:05
  • 24.02.12

38 בני דודים שלנו! ליהי
  • 16:07
  • 24.02.12

אין על הבני דודים שלנו לעסקים! מכבדים מכובדים ותמיד עוזרים באהבה, מי ייתן ויהיה רק שלום בנינו, ינשאללה!!!

39 ברבו סיד!! עוד אחד מוצלח. כיף לקרוא עיתון בשישי!  (לת) אדמור
  • 17:29
  • 24.02.12

40 אנשים ישרים, אנשים לא ישרים, כל היושר התלוי בספק יש עם לא ישר?
  • 17:42
  • 24.02.12

תמיד היה לי ספק קטן מאוד לגבי סטיגמות, הרי ״אין עשן בלי אש״, משננים מביני דבר, אבל בכל זאת, איכשהו מתגנב ללב הספק, הרי מה אם המשפט ״כל מקרה לגופו״ למשל? מה הוא לא נכון? לא צריך לראות את כל הגוונים המרכיבים את התמונה?.
אולי לחברה אין סבלנות לגוונים, היא רוצה החלטה חד משמעית, שחור או לבן, ושלא יבלבלו את המוח בספקות יפות נפש.
אבל אלה שחיים בחברה שהודביקה להם סטיגמה כזו או אחרת, מרגישים, שהסטיגמה הזאת על גבם, מכריחה אותם להיות אנונימים עד להוכחה חותכת ומפורסמת ברבים, שמה שאומרים על הכלל שהם משוייכים אליו, יפרסומם כלא נכון כלפיהם. 
ובכל זאת, אני מתעקשת כרגיל לחפור עוד קצת, מה עם אלה שאולי לא מתאימים לסטיגמה, אבל תומכים באלה שבגללם קיימת הסטיגמה, מה דינם?
הם משוייכים לאלה שקנו את הסטיגמה ביושר? או אולי רק יושבים על הגדר? האם הרגל האחת שנמצאת שם מעידה על כך שזאת דרך חייהם? או אולי הרגל שבצד שלנו, היא הרגל הקובעת.
נראה שהישיבה על הגדר, היא מצב מאוד נוח, מצב כדאי, מן חוסר התחייבות כזה שבא מתוך חוסר כדאיות, למה כדאי לי להחליט עכשיו לאיזה צד אני משתייך, אפשר לדחות את ההחלטה ולחיות בשלום עם כל הצדדים, אולי תקראו לי כשייפטר הסכסוך, ורק אז אחליט באיזה צד לבחור.
אבל זהו שאי אפשר, אי אפשר כי היושב על הגדר, יודע מצויין אולי איך לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, יודע מה משתלם ומה לא, ותמיד תמיד, לומר רק לצד הדמוקרטי שהוא יכול לסמוך עליו  שלא יעניש אותו, מה הוא באמת חושב עליו.
לא רק שלא יעניש אותו, אלא אפילו ישתף פעולה ויחשוב שהוא באמת דומה לציור שסייד טורח מידי שבוע לצייר אותנו, כאילו הסתכלו על עצמכם במראה יהודים, ככה בדיוק אתם נראים, תפנימו.
כלומר בעצם, מי שמנסה לקבוע סטיגמה על מי, זה סייד עלינו, כי סייד אולי מלא טענות גם לערבים, אבל הוא לא יאמר אותם, אולי בתוך המשפחה הגרעינית כשאף אחד לא שומע, כשאף אחד לא ינקום בו על דבריו הלא מחמיאים, הוא יעיז לשחרר נפיחה קלה לכיוון השני.
אבל ברור לגמרי לאן מופנית הרגל הקובעת של סייד, היא מפנה את האצבע המאשימה שלה כלפינו, בתנופת יצירה חסרת תקדים, תוך שהיא מוסתרת באריזה ורודה של יושר ערבי טיפוסי.

41 חבל שזה ככה, שגם אתה סובל מזה ע
  • 19:24
  • 24.02.12

אהבתי את עקיצת ה"תפדלו"

42 אוי, איזה כיף לקרוא אותך כמו תמיד.
  • 19:51
  • 24.02.12

אבל למה לא נותנים להגיב ליצחק לאור? אולי תעשה עם זה משהו?

43 דיייי - סייד אתה חוזר על עצמך....... יוני
  • 21:20
  • 24.02.12

אתה הבנת מזמן את הפורמולה שעובדת בבלוג /טור הזה וכבר כמה שנים אתה חוזר על עצמך, לא נמאס לך? אני הפדקתי לקרוא את הטור הזה לפני כמה שנים... אני מכיר את העבודות שלך ומעריך אותך מאד, אבל הטור הזה הוא זלזול בקורא! די כבר עם הפאנץ הקבוע שאתה יכול לזהות אותו מאמצע הקריאה. אני בטוח שאם תקרא את התגובה שלי אתה תסכים איתי.
מקווה לטורים יותר מקוריים.

44 איפה התגובות למאמרו של דוד גרוסמן?  (לת) איפה?
  • 22:06
  • 24.02.12

45 הפוך על הפוך: רק ציון ובנו האשדודים יוצאים בסיפור הזה ענייניים וחפים מגזענות ודעות קדומות שחר
  • 22:40
  • 24.02.12

וה"תפדלו" האינסטינקטיבי שציון מוציא מקשוע, היא בעיני הפואנטה של הסיפור

46 גם גזענות עצמית היא גזענות. לא מצחיק בכלל  (לת) אפילו דוחה
  • 23:28
  • 24.02.12

47 עבודה ערבית היא אחת הסדרות הכי טובות שהיו פה יהונתן
  • 23:45
  • 24.02.12

בלי קשר לנושאים שבהם היא מתעסקת, היא פשוט כתובה ועשויה נהדר. איך למען השם מכרו את "האקס המיתולוגי" לחו"ל ולא את "עבודה ערבית?"
לא צריך אפילו לעשות אדפטציה בשביל הקהל האמריקאי, לא צריך שהדמות הראשית תהיה שחור, או מקסיקני, האמריקאים גזענים כלפי ערבים בדיוק כמונו.

אפשר למכור את הפורמט למצריים ולקרוא לזה "עבודה עברית." זה יהיה על משפחה יהודית במצריים שעוברת משבר זהות.

48 יכול להיות שזה טור שפורסם כבר? כרמל
  • 23:59
  • 24.02.12

כי זה מוכר לי מאד, לפני כשנה, אולי יותר, סייד כתב טור כמעט זהה (על הקטע שחבר יהודי מציע לו להחליף את השם באתר יד שניה)
אולי הפעם זה שופץ קלות.
משבר כתיבה, סייד?

49 כולה סיטיריקון כשהוא עצמו אומר לאישתו "הישתגעת ליקנות רכב מערבי", ובכל זאת כל הימניים ביבונים מרגישים צורך להיצטדק  (לת) מאז שהימין הפך ביבוני
  • 02:41
  • 25.02.12

50 למות מטיפשות הביבונים, ביבון אחד מיתגאה כאן שהנה מיפעל הפיס נותן גם לערבים ליזכות(כאילו שהזכיה מכוונת או שידוע מי רכש הכרטיס הזוכה  (לת) ביביוב הוריד את רמת הימין ל-0
  • 02:43
  • 25.02.12

51 אישתו ממש פרקטית, החליטה שאם הערבי במצוקה אז אפשר להוריד לו עוד 1000 שקל גיזענות פרקטית
  • 02:49
  • 25.02.12

הידעתם שבין הכושים בארה"ב יש גיזענות על בסיס הכהות, היותר כהים נחשבים לנחותים יותר, ה"בלו בלק" (שחור שמרוב שחור זה משדר כחול) נחשבים ממש לעבדים בעיני הכושים האחרים, עד כמה שידוע לי היו אלו דווקא הלבנים שחינכו את הכושים לשים קץ לתופעה. זה הכל רק באמריקה ולא באפריקה והסיבה היא שאפילו השחורים היתחילו לחשוב שאולי שחור זה נחות.
אין ספק שהתופעה כניראה משחקת בקטן גם אצל חלק מערביי ישראל.

52 השארת אותי במתח, לא הבנתי בסוף אם קנית או לאו??? ורד
  • 07:02
  • 25.02.12

כתבה נפלאה..

53 למה מתגנב החשש הקטן הזה כל הזמן, על מה שאומרים, ועל מה חושבים באמת רגל פה רגל שם
  • 07:14
  • 25.02.12

תמיד היה לי ספק קטן מאוד לגבי סטיגמות, הרי ״אין עשן בלי אש״, משננים מביני דבר, אבל בכל זאת, איכשהו מתגנב ללב הספק, הרי מה אם המשפט ״כל מקרה לגופו״ למשל? מה הוא לא נכון? לא צריך לראות את כל הגוונים המרכיבים את התמונה?.
אולי לחברה אין סבלנות לגוונים, היא רוצה החלטה חד משמעית, שחור או לבן, ושלא יבלבלו את המוח בספקות יפות נפש.
אבל אלה שחיים בחברה שהדביקה להם סטיגמה כזו או אחרת, מרגישים, שהסטיגמה הזאת על גבם, מכריחה אותם להיות אנונימים עד להוכחה חותכת ומפורסמת ברבים, שמה שאומרים על הכלל  יפרסומם כלא נכון לגביהם. 
ובכל זאת, אני מתעקשת כרגיל לחפור עוד קצת, מה עם אלה שאולי לא מתאימים לסטיגמה, אבל תומכים באלה שבגללם קיימת הסטיגמה, מה דינם?
הם משוייכים לאלה שקנו את הסטיגמה ביושר? או אולי רק יושבים על הגדר? האם הרגל האחת שנמצאת שם מעידה על כך שזאת דרך חייהם? או אולי הרגל שבצד שלנו, היא הרגל הקובעת.
נראה שהישיבה על הגדר, היא מצב מאוד נוח, מצב כדאי, מן חוסר התחייבות כזה שבא מתוך חוסר כדאיות, למה כדאי לי להחליט עכשיו לאיזה צד אני משתייך, אפשר לדחות את ההחלטה ולחיות בשלום עם כל הצדדים, אולי תקראו לי כשייפטר הסכסוך, וזה כבר יסיים את ההתלבטות.
היושב על הגדר מרוויח מכל העולמות, הוא יודע מצויין איך לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, יודע מה משתלם ומה לא, ותמיד תמיד, יאמר רק לצד הדמוקרטי שהוא יכול לסמוך עליו  שלא יעניש אותו, מה הוא באמת חושב עליו.
לא רק שלא יעניש אותו, אלא אפילו ישתף פעולה ויחשוב שהוא באמת דומה לציור שהוא טורח מידי שבוע לצייר אותנו, כאילו הסתכלו על עצמכם במראה יהודים, ככה בדיוק אתם נראים, תפנימו.
כלומר בעצם, מי שמנסה לקבוע סטיגמה על מי, זה סייד עלינו, כי הוא אולי מלא טענות גם לערבים, אבל לא יאמר זאת, אולי בתוך המשפחה הגרעינית כשאף אחד לא שומע, כשאף אחד לא ינקום בו על דבריו הלא מחמיאים, הוא יעיז לשחרר נפיחה קלה לכיוון השני.
אבל ברור לגמרי לאן מופנית הרגל הקובעת של סייד, היא מפנה את האצבע המאשימה שלה כלפינו, בתנופת יצירה חסרת תקדים, תוך שהיא מוסתרת באריזה ורודה של יושר ערבי טיפוסי.

54 די עם המסכנות הזאת כבר משה
  • 08:38
  • 25.02.12

יש עוד הרבה פאקים בחיים חוץ מלהיות ערבי!
למשל, להיות עם חרדה חברתית@

55 נפלא כרגיל דני זקן
  • 10:38
  • 25.02.12

הרי בסוף, עזבו רגע כיבוש סמול ושאר עניינים גדולים, הכל נסגר בפרטים הקטנים, קרי בחיי היומיום, אוכל עבודה אוטו דירה.
סייד מבריק כרגיל עם פאנצ' ליין מצויין יותר מכרגיל. ערבי אשכנזי אמיתי.

56 הקטע הכי מצחיק זה עם הערבי....: חחחחח
  • 10:55
  • 25.02.12

הפכתי ממעמד של מוכר לקונה... גדול

57 אני לא קונה רכב מג'ינג'ים !  (לת) למה ג'נג'ים ?! למה ערבים ?
  • 11:54
  • 25.02.12

58 אני לא קונה רכב מפולנים !  (לת) למה פולנים ?! למה ערבים ?
  • 11:56
  • 25.02.12

59 אני לא קונה רכב ממרוקאים !  (לת) למה מרוקאים ?! למה ערבים ?
  • 11:56
  • 25.02.12

60 אני לא קונה רכב מצרפתים !  (לת) למה צרפתים ?! למה ערבים ?
  • 11:57
  • 25.02.12

61 אני לא קונה רכב מטורקים !  (לת) למה טורקים ?! למה ערבים ?
  • 12:00
  • 25.02.12

62 אני לא קונה רכב מרוסים !  (לת) למה רוסים ?! למה ערבים ?
  • 12:00
  • 25.02.12

63 כסיפור זה יפה, המציאות קצת שונה. אביב
  • 00:24
  • 26.02.12

מאחר והמוכר הינו חבר אישי, אז אולי מר סייד יכתבו בסוף הקטע שמדובר בסיפור ולא באמת?
אח"כ יספרו לנו על גיזענות????

64 אני מכרתי את האוטו לסייד ! באסם - בועז
  • 00:53
  • 26.02.12

אני באסם - בועז. אני מכרתי את האוטו לסייד. כבדרכו בקודש הצליח הנ"ל להפוך סיפור אמתי לסיפור בסגנון הידוע הפוך על הפוך.
אני חושב שהתור נכתב בהרבה הומור. במיוחד בהומור עצמי.
למרות שאני יהודי. צחקתי מהסיפור.
אחלה כישרון. שבוע טוב.

65 מתאים לעוד פרק בעבודה ערבית :)  (לת) סלוא / אתי
  • 07:56
  • 26.02.12

66 סיפור אמיתי - מכרתי מקרר לערבי חנון מלוד חנן משוהם
  • 12:11
  • 26.02.12

ביום חמישי התקשר אלי ערבי ממודעה שפירסמתי ביד 2 . הוא להבדיל מערבים אחרים שהתקשרו לא התמקח בטלפון רק שאל איך מגיעים ומה המצב של המקרר. הוא הגיע בזמן, עם טנדר ועוד ערבי. אבל הפתעה מהרכב יצאה ערביה נאה מאוד אפילו. עם מיטפחת לבנה על הראש (מוסלמית).ביקשו שהכלבה שלי לא תתקרב אליהם כיוון שזה נגד ההלכה שלהם. יצויין שגם אני דתי אבל יהודי כמובן. הם סיפרו לי על הבית שלהם. הוא בן 26 גר בלוד עובד במאפיה של יהודים. מרוויח 5000 שקל "קשה בארץ, הכל הולך לארנונה חשמל ואוכל..." בנה בית גדול עם גינה גדולה. דיברנו על המחיר והם ניסו להוציא את המקרר והסתבכו. מסתבר שאין להם הבנה בסבלות (כמו שאנחנו היהודים רואים כל ערבי מומחה לסבלות). בסוף הוא לא הצליח להרים (חלשלוש) עזרתי לחבר שלו שהיה בחור חסון להוריד את המקרר עד למדרכה. אמרתי לאשתו ש"אין לו כח" הוא אמר "מה לעשות אני עובד בלילות". בסוף הוא אמר משהו חשוב "כל הבעיה שלנו זה הפוליטיקאים שלכם ושלנו כל הזמן מסכסכים. בלעדיהם היינו מסתדרים מצויין." אני חייב להסכים איתו.

  •   חשבתם כמה לא נחמד להיות מיעוט ? דפנה
    • 15:28
    • 27.02.12

    נערות פלסטינאיות שבאו לטבול בימה של יפו בקיץ עם המורות ונהג האוטובוס שאלו אותי באנגלית שאלות מהותיות על המקום בו הן שוהות-זה היה בחוף העליה.
    " האם כאן זה שייך לישראל או לפלסטין ?" שתקתי. אחר כך רצו להבין ממתי יש יהודים בעולם . הן הסבירו לי שלא מלמדים אותן כלום על היהדות. גם על נצרות לא מלמדים. מערכת החינוך שלהם מרמה את התלמידים וכך אפשר להכריז שזה שהיה בית מקדש לעם ישראל על המקום של הר הבית בעיר העתיקה ב...ירושלים, זו המצאה ישראלית. רק היום הכריז מנהיג הפלסטינים הכרזה זו !
    שמעתם? לבנות הללו שהיו מאד צמאות למידע . הסברתי כמה דברים על ההיסטוריה של העמים... המורות שישבו בצד ובתחממו בשמש עשו פרצופים מאיימים והנערות -כולן קטרו בפני שהן יודעות שמשקרים להן והן מאד מבולבלות. מה לומדות ערביות מוסלמיות בבתי ספר בעיר יפו. אתם יודעים ? חלק גדול מהם כלל לא יודעות עברית. ואצלנו- מתי סוף סוף ילמדו ערבית מדוברת כשפת חובה כמו אנגלית???? אולי אז אפשר יהיה סוף סוף לתקשר עם השכנים שלנו.

67 אחת הכתבות היותר מוצלחות שיש כאן בעיתון  (לת) בחור ירושלמי
  • 09:12
  • 27.02.12

68 נחמד רפי
  • 11:41
  • 27.02.12

אגב, פרק גדול היה השבוע. תמשיך ככה.

69 גזענות מטופשת דפנה
  • 15:05
  • 27.02.12

אהבתי מאד את המאמר
חזון אחרית הימים:
גם ערבים ישרתו בצה"ל
גם חרדים וחי זאב עם כבש.
לא מבינה למה אנשים משייכים את האחרים לסטיגמות. בן אדם הוא בן אדם-אני גרה ביפו כ-3 שנים. כיף לי כאן בין הערבים,היהודים ורע לי עם המלכלכים ועברייני התנועה.כולם....הפחידו אותי שלא יהיה לי טוב בין ערבים. הכל שטויות-אל תשכחו שגם אנחנו היינו מיעוט בגולה. מזל שיש לנו ארץ משלנו. הערבים שגרים כאן מאד מאושרים ולא יעזבו לעולם ,איפה יש מדינה ערבית דמוקרטית באיזור ? אנו דמוקרטיה ? מה זה ? לא קל לסיים אוניברסיטה ולרכוש מיקצוע ולא להתקבל לעבודה כי...את/ה ערבי. מעצבן ברמות ֱֱֱ

70 so fuuny ! doron
  • 01:42
  • 28.02.12

love your work

71 נהנה לקרא אותו..  (לת) nhhe
  • 19:23
  • 01.03.12

72 כשזה מגיע למכירת רכב משומש... רני
  • 17:50
  • 10.03.12

כולם גנבים... !

73 מה שמטריד אותי זה... איציק
  • 11:58
  • 29.03.12

שסייד קשוע בטור שלו דומה באופן מחשיד למדי לאמג'ד בעבודה הערבית...

פעילות
המלצות