רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

החיבור של הבאוהאוס עם התעשייה כמשימה רוחנית

בבאוהאוס ובתנועת הדאדא היו יסודות מיסטיים משותפים המנוגדים לכאורה לשאיפותיהן המהפכניות. מהתבוננות בשתי תערוכות במוזיאון תל אביב עולה כי המהפכה המודרניסטית לא סימנה בהכרח התרחקות מהרוחניות, אלא המשך שלה

תגובות
בית הספר באוהאוס בדסאו
Stiftung Bauhaus Dessau

שתי תערוכות חובה שהתקיימו במקביל במוזיאון תל אביב מאפשרות לבחון מקרוב שתי תנועות אמנותיות המייצגות את מהפכת המודרניזם של תחילת המאה ה–20 וגם שופכות אור חדש על עצם המושג מודרניזם. תערוכת "הבאוהאוס #הכל עיצוב" היא הגדולה והמפורטת ביותר שנערכה בישראל על המוסד ששמו נישא בפי כל. ואילו התערוכה "האלכימיה של המילים" (שנסגרה לפני כשבועיים) התמקדה בהשפעת המקובל אברהם אבולעפיה על תנועת הדאדא. ממבט ראשון, כל מי ששבוי במיתוס הבאוהאוס יתקשה לראות את הקשר בין מוסד הנחשב למייצג המובהק של המודרניזם, לתערוכה אזוטרית העוסקת בהשפעת מקובל יהודי מהמאה ה–13 על תנועת אוונגרד מוקצנת מתחילת המאה ה–20. אולם, דווקא...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות