תל אביב
20°-12°
- קצרין 14°- 8°
- צפת 12°- 6°
- טבריה 21°-10°
- חיפה 20°-12°
- אריאל 14°- 9°
- ירושלים 14°- 7°
- באר שבע 19°- 9°
- מצפה רמון 14°- 7°
- ים המלח 22°-14°
- אילת 24°-10°
- לדף מזג אויר
13:01
כמו הסטר פריין (הגיבורה בספרו של נתניאל הות’ורן מ–1850, “אות השני”, על אדיקותם הנוקשה והמחמירה של הפוריטנים במאה ה–17), גם בימינו אינטלקטואלים יהודים רבים מסומנים באות קלון: לא על ניאוף (כמו ברומן), אלא בעוון אנטישמיות. פיטר ביינרט, נועם חומסקי, ג’ודית באטלר, אבי שליים, שלמה זנד (ולאחרונה גם כותבת שורות אלו, מעל דפי העיתון “לה מונד”), חולקים את הפריבילגיה המפוקפקת להיקרא אנטישמים על ידי חברים מקהילתם האתנית והדתית. מה עשינו שמגיע לנו הכינוי הבזוי הזה? לא יותר ממימוש זכותנו לחשוב ולהעריך באופן ביקורתי את הישגיה וכישלונותיה של מדינת ישראל.
בקרב העם שפיתח באופן מבריק את אמנות הדיון והפלפול התלמודית, קיימים כיום לא מעט מוסדות ואנשים שמגיבים לביקורת לא בטיעון אלא בחרם (לכנות יהודי ביקורתי “אנטישמי” זו וריאציה של הקנאות מימי בית שני). ההאשמה באנטישמיות תמוהה במיוחד כשהיא מכוונת כלפי יהודים, כמוני, שבחרו במודע לחיות בישראל; אך היא מטרידה לא פחות כאשר היא מופנית אל מי שמגדירים עצמם יהודים המחויבים לשיפור עתידו של העם היהודי כמו רבים מאלה שהזכרתי.
האשמות אלו והדרכים שבהן הן מוצגות, מצביעות על תופעה מדאיגה מאוד בקהילה היהודית ברחבי העולם. בהשראתו של דניאל פייפס, יהודי אמריקאי ממוצא פולני, שנראה כי למד משהו על טכניקות של הפחדה מהסובייטים - יהודים שסוטים מקו רשמי ותמיכה ללא סייג בישראל ובמדיניותה נתונים יותר ויותר למעקב ולטקטיקות של בריונות. מעניין כי סביר יותר שטקטיקות אלו יינקטו על ידי חברים בקהילה היהודית ברחבי העולם מאשר על ידי ישראלים (אף על פי שארגון “אם תרצו” ועיתונאים כמו בן דרור ימיני אימצו אותה הרטוריקה). האשמות אלה צריכות לגרום לנו לעצור ולהרהר במערכת היחסים שמאחדת או מפלגת ישראלים ויהודים בתפוצות, בעיקר בארצות הברית ובצרפת.
הסבר פשוט אחד להתקפות הנשנות שלהן חשופים מי שמותחים ביקורת על ישראל הוא שכעס מסתיר חרדה. לפי השקפה זו, הקהילה היהודית בצרפת (או בארצות הברית) רואה עצמה חלשה ופגיעה, ועל כן דורשת סולידריות נגד אויב משותף - האנטישמי. טיעון זה הנו מובן בפרט בהקשר של צרפת, שם תפחה האנטישמיות באופן ניכר בעשור האחרון (ראו לדוגמה את הרצח של אילן חלימי לפני כמה שנים, את פיגוע הירי בבית הספר אוצר התורה בטולוז ואירועים רבים של אלימות מוסלמים נגד יהודים המתרחשים ברחובות באופן יומיומי). הסבר זה חופף לטיעון “הכביסה המלוכלכת”: מה שאפשר לומר בקרב חברי הקבוצה שלך, אי אפשר לומר בנוכחות זרים, ומה שיכול להיאמר בישראל לא ייאמר מחוץ למדינה.
שני טיעונים אלו תקפים בהחלט, שכן, כפי שפילוסופים הרמנויטים רבים טוענים, פירוש של כל טענה או טקסט טבוע בהקשר תרבותי. ולכן ביקורת של יהודים על יהודים בהכרח מקבלת משמעות שונה בקרב לא־יהודים, ואי אפשר לצפות שאמונותיהם וגישותיהם יהיו תמיד מלאות כוונות טובות. ובכל זאת, האם הישראלים המבקרים את ישראל חייבים לקבל את הטיעונים הללו ולסגת בשתיקה זהירה וחרדתית? לא, וזה מכיוון שאם כן, פירושו של דבר שישראלים צריכים לקבל את העובדה שמחשבותיהם ודעותיהם יוכתבו על ידי המצב והאופק הקיומי מחוץ לישראל. כך ההבדלים בין הביקורת הישראלית על ישראל והמגננה האלימה בתפוצות כתגובה לביקורת זו, טומנים בחובם את הסתירות והפרדוקסים הרווחים בעמדותיהן של קהילות יהודיות כלפי ישראל.
1. הציונות נועדה לפתור את האנומליה של קיום היהודים, אשר נשלטו, נרדפו ונרצחו בארצות נוצריות (הרבה יותר מאשר במדינות מוסלמיות). הציונות - שהיתה תנועה לאומית אירופית - טענה כי בית לאומי “ינרמל” את קיומם של היהודים. בחשיבה הציונית, ריבונות לאומית היא לא רק טריטוריאלית, אלא גם פרקטיקה כלפי העצמי, מה שמישל פוקו כינה “rapport a soi”. ביחס החדש של היהודי אל עצמו חובה עליו להסיר כל פחד וחולשה ולהפוך את היהודי מאובייקט לסובייקט פוליטי ריבוני. להיות סובייקט פוליטי ריבוני, פירושו שפחד אינו מכתיב עמדות קיומיות ופוליטיות. זה כמובן לא אומר שמבקר של ישראל אינו מודע לנוכחות הנרחבת של האנטישמיות, ושאינו מגנה אותה (כמו כל צורה אחרת של גזענות), אלא שפחד אינו מכתיב את עמדותיו ואמונותיו הפוליטיות.
מבקריה של ישראל מייצגים את הצורות הטהורות ביותר של ציונות כפי שהתכוונה ליצור מחדש את האזרח היהודי: הם מייצגים את היהודי ה”מנורמל” שנהיה דומה ללא־יהודי ביכולתו לחשוב על עצמו כרוב. לתפוס את עצמך כרוב פירושו להיות מסוגל לדאוג למיעוטים החיים בקרבך. מעמדה של ביטחון וריבונות ביחס לעצמם, יכולים מבקריה של ישראל להטיל בספק סדרה של הנחות יסוד: האי־שוויון הכרוך בהגדרות של אזרחות המבוססת על דת בעוצמה רבה בישראל; המדיניות של דיכוי עם אחר; אי־שוויון בין חילונים לדתיים; והאפליה המתמשכת והנרחבת של ערביי ישראל. מצבי אי־שוויון אלה, שהפכו לטבעיים באמצעות ההגדרה היהודית של המדינה, עומדים לביקורת על ידי אלה מאיתנו שהצדק חשוב להם דווקא מפני שהיהודים כיום ריבוניים. לפיכך, אי אפשר להיות ציוני ועדיין לדחות את ההשלכות של היותך רוב.
2. הסתירה השנייה מטרידה אף יותר. לעתים קרובות, יהודי התפוצות דורשים (בצדק) אזרחות אוניברסלית מהמדינות שבהן הם חיים (אפילו זכויות למיעוטים תרבותיים תמיד נכללות בדרישות לאוניברסליות), אך למרות זאת, הם מקבלים את העובדה שישראל מתייחסת לערבים כאל אזרחים סוג ג’. זה לא ייתכן. יהודי שנאבק למען שוויון באירופה (למען עצמו או למען קבוצות אחרות), חייב לדרוש זאת גם מישראל. שופט ערבי אחד בבית המשפט העליון בישראל אינו יכול לפצות על העובדה שערביי ישראל - 20% מאוכלוסיית המדינה - מודרים מהשתתפות פעילה ברוב מוסדות הצבא, התרבות והממשל של ישראל. זה גם לא מפצה על העובדה שהכיבוש הקהה את הרגישות המוסרית של הישראלים, ולא על כך שרבים מהפוליטיקאים הישראלים הם נטולי כל מצפן מוסרי. נכון שהגדרה אוניברסלית של אזרחות מאיימת על אופיה היהודי של המדינה, אך המצב הנוכחי מבוסס על אפליה מבנית ועל העם שהביא לעולם את הנביאים התנ”כיים לפחות להתייסר בשל עובדה זו ולא לקבל אותה כבלתי נמנעת ולכן נסבלת.
נכון, המוסדות הפוליטיים שלנו טובים מאלו הקיימים במשטרים לא דמוקרטיים ועקובים מדם באזורנו. אבל האם זוהי אמת המידה שלפיה אנחנו רוצים להישפט? פירשו את המאמר שלי (“מי יגן על דרייפוס ערבי”, מוסף “הארץ”, 26 באוקטובר 2012) כהשוואה נקודתית, אחד לאחד, בין צרפת וישראל. אבל הוא היה תרגיל בדמיון היסטורי ופוליטי כדי להמחיש שמשהו בסיסי במוסר האוניברסלי הולך ונפגם בפוליטיקה הישראלית. הנקודה שלי היא זו: בביסוס הגדרת האזרחות על דת, המדינה הישראלית־היהודית צימצמה באופן משמעותי את הטווח, הכוח והעוצמה של אמות המוסר הקיימות בספרה הציבורית בישראל.
3. לבסוף, יהודים המכנים אנטישמי כל אדם המותח ביקורת על ישראל, נוהגים בחוסר אחריות: הם הופכים את המאבק באנטישמיות האמיתית לפחות אפקטיבי ונראים די מטופשים, כאילו שהטחת הקללה “אנטישמי” היא טריק זול להשתקת הביקורת האוניברסלית על ישראל. האם אין הבדל בין ביקורת מוסרית לשנאה גזענית? האם אין הבדל בין הנכונות לדכא קבוצה והשאיפה לצדק לכולם? יהודים רבים החיים מחוץ לגבולות ישראל אינם עוזרים כשהם משליכים עלינו את יחסיהם הסבוכים עם חברות הרוב שבהן הם חיים, ולא משנה כמה היחסים האלו כאובים. היהודים האלה לא עוזרים לנו לקדם את הדיון על עתידה של ישראל. הציונות היתה תנועה של הגדרה עצמית לאומית, שתפסה את עצמה כפרויקט פוליטי צודק. היא נבעה מתשוקתם הבוערת של יהודים לאמץ את אידיאל הנאורות של הגדרה עצמית וחיים נטולי פחד. אך בעוד תנועות אחרות של אמנציפציה לאומית באירופה הצליחו, הציונות, אשר הביאה רעיונות אירופיים למזרח התיכון, נתקלה באתגרים קשים בהרבה, פנימיים וחיצוניים. הלגיטימיות שלה הוטלה בספק ללא הרף, והבעיה שבה נתקלים אנו, אינטלקטואלים ומבקרים, היא שהספק הוטל מסיבות מוצדקות ושגויות כאחד.
סיבות שגויות, משום שהיו כאלה ששללו באופן בלתי קביל את זכותם הלגיטימית של יהודים להגדרה עצמית. אבל היו גם סיבות מוצדקות, משום שהציונות הפכה לאידיאולוגיה שבשמה קווי מדיניות קולוניאליים ואלימים מקבלים לגיטימציה. כדי לשמור על מעמד של פרויקט פוליטי צודק ואוניברסלי, הציונות דורשת יכולת חסרת תקדים למתוח את גבולות הדמיון הפוליטי שלנו. במקום להשליך בוץ זה על זה, יהודים בתוך ישראל ומחוצה לה, בעזרתם של פילוסופים ופעילים פוליטיים, יהודים מכל הקבוצות הדתיות ומכל הקבוצות האתניות חייבים להתמודד עם האתגר הזה.
האם באמת כבר אי אפשר לבקר את ישראל מבלי להיות מואשם באנטישמיות?כל המאמר הזה הוא חסר ערך לחלוטין ולו רק בגלל הראיה שציונות היא יהדות
ומדינת ישראל היא מדינה יהודית ולא כך הוא הדבר .
אפשר וראוי להיות אנטי ציוני ואדם יהודי ולא להתבייש בביטוי .
מי שדווקא הוא האנטישמי כאן אלו הם המבקרים הערבים והאיסלם , הם האנטישמים
האמיתים ולא אלו שמבקרים את הציונות 'תנועה לאומית פוליטית' .
כל השוואה של ישראל למדינות אחרות בעולם היא מופרכת!...העם היהודי מונה כ-14 מיליון בני אדם, וחווה היסטוריה של ניסיונות להשמידו לאורך 2000 שנה. וגם כאן,במדינתו, הוא נמצא תחת מתקפה קיומית של מדינות ערב האנטישמים החדשים.
ברור שמדינת ישראל הוקמה כדי לעזור ליהודים להחלץ מהאיום הקיומי באירופה, וגם לזכות בתקומה לאומית כחלק מה"אביב הלאומי" שפרח באירופה. אבל באירופה של אחרי המלחמה, נולד האנטיקולוניאליזם...שנלחם במורשת שאירופה הנחילה במשך מאות שנים.
מי שהיום מתקבל כרוצחי המונים שטניים, היו התומכים הגדולים של התנועה הפלשתינאית במשך עשרות שנים!!!!. אלה תמכו באלה...ולמרות שהשלישיה הזאת "נחשפה בערוותה"...הפלשתינאים (=כולל החמאס), מזוכים באופן אוטומאטי!!!!
לעולם לא אשכח איך ראיתי ב BBC ביום עצמאות ישראלי סרט שמורכב משלושה
פשלות ישראליות ואפס מיילם טובות.
כשיש אגנדה אנטיישראלית כבר מוצאים את העובדות. ( ואכן הן לא חסרות- רק שיש
גם הרבה מאד אור וצדק שנשכח לחלוטין)
קסאמים וגראדים, מכות, חדירה לבתים למטרת רצח - לא מדווחים בתקשורת האירופאית.
Shmuel Galor מבקש להדגיש את היותו אנגלו-סכסי, להבדיל ממזרחי, הוא גם מצרף
תמונה של איש נשוא פנים, אולי זה יסייע לפתאים שבינינו, להאמין שיש איזה
בסיס, היסטורי, לוגי, או הגותי בבליל הסיסמאות שצירף בכאן לתגובה. עם-הארץ,
יהיר ומתנשא.
בגלל אנשים שכמותך עזבתי את ישראל. כל יום מחדש אני מתגעגע ורוצה לחזור. כל
יום מחדש אני קורא תגובות של אנשים כמוך וזה עובר לי. חברה קשה אנחנו, וקשה
לחיות בה. עכשיו, אחרי 20 שנה בקנדה, כשלמדתי שאפשר אחרת, ממש לא בא לי
להתפלש מחדש בסחי הזה של החברה הישראלית המקולקלת.
אבל לא תהיה לי ברירה, אני הרי ישראלי ואשאר כזה גם אחרי שנים רבות
בחו"ל, והסוף יהיה, שלמרות הקשיים החברתיים, אמצא עצמי חוזר.
אני לא בפייסבוק, לא ידעתי. אני חוזר בי מדברי ומתנצל ככל שנפגעת. באשר
לתוכן תגובתך מ-30/11 שעה 12:10
אתה יהודי קלאסי, ולכן אנטישמיות קלאסית יאה לך. מנית 3 עקרונות לפיהן פעלה
האנטישמיות הקלאסית נגד העם היהודי, ולא מנית אף לא עיקרון אחד לפיו פעל
העם היהודי נגד הגויים.
בעוד ששיעור האנטישמים בקרב הגויים עומד על 70%, שיעור האנטיג'נטילים
(שונאי גויים) בקרב היהודים עומד על קרוב ל-90%.
באופן קונסיסטנטי ובאורח צבוע, יהיר ומתנשא היהודים מסרבים לדון בשאלת
הגורמים לשנאה המופניית כלפיהם. משנתם ומורשתם נוטפי ארס ושנאה לכל מה שהוא
לא יהודי והדברים ידועים:
להלן כמה דוגמאות קונקרטיות מנקודת מבטה של ההלכה המבדילה הבדלה גמורה בין
יהודים לגויים על מנת לקיים את הנאמר בתלמוד הבבלי "אתם קרויים אדם
ואין אומות העולם קרויים אדם".
אין אבהות לגוי."לא אמרו שיש אבהות לגוי אלא בנוגע ליחס וירושה שגילתה
התורה שיש להם אבהות, אבל לא לעניין עריות, שהתורה הפקירה זרעו שנאמר:`בשר
חמורים בשרם וזרמת סוסים זרמתם` (יחזקאל כ"ג, 20), ולעניין זה אמרו
חכמים `אין אב לגוי` ולא מפני ששטופים הם בזימה ולא ידוע מיהו אביו, אלא
ידוע בוודאי ובוודאי שהוא אביו" (אנציקלופדיה תלמודית, הוצ` מוסד הרב
קוק, "גוי", עמ` רצ"ג).
אין לעזור לגוי השרוי בסכנת נפשות. התלמוד חוזר ומדגיש כי את הגויים
"אין מעלים ואין מורידים" ופירוש המונח הזה הוא שלא גורמים להם
את המוות בכוונה,למשל ע"י דחיפה ("הורדה") לתוך בור או לתוך
ים, אבל אם רואים אותם נתונים בסכנת נפשות לא עוזרים להם לעלות (למשל,מן
הים) ומניחים אותם למות. הרמב"ם:"אבל גויים שאין בינינו ובינם
מלחמה אין מסבבים להם מיתה ואסור להצילם אם נטו למות,שנאמר `לא תעמוד על דם
רעך` ואין זה (הגוי) רעך"(משנה תורה, הלכות רוצח ד`, י"א).
גניבה מגויים. אין ענישה מרתיעה ליהודי הגונב מגוי. לאחר שהתלמוד מביא דעות
שונות בסוגיה זו, כמו היתר לגזול מגויים חלשים,ואיסור לגזול מחזקים(!),
נפסקה הלכה שאסור לגנוב מגוי. אך לא חלילה מפני שרכושו ראוי להגנה כמו רכוש
יהודי,אלא מהטעם של "חילול השם", היינו שהגוי לא יקלל את אלוהי
היהודים. בהקשר לכך פוסקת ההלכה שהגונב מגוי חייב להחזיר את הגניבה או את
ערכה בלבד, ואילו הגונב מיהודי חייב גם בקנס (פי שלוש או פי ארבע מערך
הרכוש הגנוב). אין אפוא שום ענישה מרתיעה ליהודי הגונב מגוי, כי אם ייתפס
יחזיר רק מה שגנב.
מותר לנצל לרעה טעות של גוי במסחר."טעות של גוי כאבידתו ומותרת, והוא
שטעה מעצמו אבל להטעותו אסור.כיצד?כגון שעשה הגוי חשבון וטעה. וצריך שיאמר
לו ישראל, ראה שעל חשבונך אני סומך ואיני יודע אלא מה שאתה אומר לי, כגון
זה מותר" (רמב"ם הלכות גזילה,י"א, ד`,ה`). ומפרשו של
הרמב"ם המכונה "לחם משנה" מעיר:מותר להטעות את הגויים בתנאי
שלא יידעו על כך:"באם אין עכו"ם יודע מותר
להטעותו"(רמב"ם, שם, פירוש לחם משנה).
ואחרון חביב במיוחד בסדרת דוגמאות מצומצת זו
מותר לבצע ניסויים רפואיים על גויים. ר` יוסף קארו בספרו "בית
יוסף", המקובל לכל הדעות כספר יסוד של ההלכה האורתודוקסית, אומר:
"להתחכם ברפואות יכול להיות מותר, וכל מקום שלא היה בקי ברפואות עשה
לעכו"ם ולא לישראל" (בית יוסף, יורה דעה, קנ"ח). גם
הרמ"א בהגהותיו לשולחן ערוך המודפסות בגוף הספר והנחשבות כמחייבות את
היהדות האשכנזית פוסק כך:"וכן מותר לנסות רפואה בעכו"ם אם
תועיל" (שולחן ערוך, יורה דעה, קנ"ח. כך הנוסח ב"אל
המקורות" תשט"ז).
זכות פוליטית - לבחור ולהיבחר למוסדות מקומיים ולאומיים של הרשות
הפלסטינית. זה שהם לא מקיימים בחירות מאז 2007 זה סיפור אחר...
זכויות אזרחיות - כל מה שיש לך, חוץ ממעבר לשטח ישראל. לך יש זכות מעבר
לסוריה? לבנון?
החברה שבה הם חיים היא חברה אלימה שבה מכובד לרצוח אחות או בת שפגעה בכבוד
המשפחה. ראה את כל מדינות ערב סביבך, האם מקבולות בהן זכויות רבות יותר?
לא, אז אולי זה אומר שרכך התרבות הפוליטית של הערבים באזורנו מוגדרת ובנויה?
טול קורה מבין עיניך
זכות פוליטית - לבחור ולהיבחר למוסדות מקומיים ולאומיים של הרשות
הפלסטינית. זה שהם לא מקיימים בחירות מאז 2007 זה סיפור אחר...
זכויות אזרחיות - כל מה שיש לך, חוץ ממעבר לשטח ישראל. לך יש זכות מעבר
לסוריה? לבנון?
החברה שבה הם חיים היא חברה אלימה שבה מכובד לרצוח אחות או בת שפגעה בכבוד
המשפחה. ראה את כל מדינות ערב סביבך, האם מקבולות בהן זכויות רבות יותר?
לא, אז אולי זה אומר שרכך התרבות הפוליטית של הערבים באזורנו מוגדרת ובנויה?
טול קורה מבין עיניך
נועם חומסקי אינו אדם השווה יריקה. כל ניסיון לחבר אותו באיזה הקשר שהוא
למדינת ישראל . הוא הקשר חולני.
משום כך אין לי שום כוונה לקרוא את מה שאת אומרת אפילו זה מעניין ומנומק.
אולי תגיב לגופו של עניין, ולא לאיזה נק' צדדית במאמר?
אתה אחראי על תכני התגובות? מאיפה החוצפה ?
לתומר השני
אתה אחראי על תכני תגובות לתגובות? מאיפה החוצפה?
יש לי הרגשה שתמצא שם את מקומך
אולי אינך אנטישמית אך לללא ספק את משתפית בגרוש
כי עיינים להם ולא יראו, אוזניים ולא ישמעו.
07רוב המגיבים כאן "חיפפו" בקריאה או שמא הם פשוט לא מבינים אותה!
תמיד מרגש ופוקח עינים לקרוא את הניתוחים שלך על המציאות. הימין בארץ השתלט על השיח הציבורי בארץ והוא זה שמגדיר מיהו ציוני,מיהו פטריוט ומיהו אנטי ישראלי ואנטישמי. שיח כזה אופייני לכל לאומן באשר הוא שחייב כל הזמן לעסוק בטיהור מחשבתי ופיזי וללאומן יהודי הכי להפוך כל מבקר לאנטישמי. אך יש באמת מבקרים שהם נגועים באנטישמיות והמבחן הוא האם אותו מבקר שולל את זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית במדינה משלו. מי שעושה כך הוא אנטישמי,בדיוק כמו מי שמדבר על טיהור,שבועת נאמנות,התניית זכויות דמוקרטיות,ייהוד כל דבר שזז,כולל ישובים,אדמות ומוצרים והסתכלות על האחר כאל זר שמסכן את קיום המולדת,הוא לאומן מהסוג הגרוע ביותר,גם אם הוא מדבר עברית
שלמה זנד שטוען שאין דבר כזה יהודים, ונועם חומסקי שפוגש את מנהיגי החיזבאללה ואיראן-הם לא מבקרים של מדינת ישראל-הם פשוט אנטישמים.
שהמלכה עירומה. המסרים שלה שטוחים כלוח צפחה זה.
עם זאת מאמריה של אילוז מקוממים משום שהם מסגירים קו מתנשא, פטרוני, מטעם המערכת, המאמצת יחס של "אפליה מתקנת" כלפי בני העדות שאינם נשפטים על פי הקריטריונים המקובלים.
יגאל תומרקין נפגש עם פעילי ארגון זכויות האדם במצוקה פסיכיאטרית, לאמור הנאבקים באישפוז הכפוי ובכל החקיקה שהיתה להשיב את הציפור לכלוב ויהי מה, עד להתפגרותה, כל אדם- תקציב, משכורת, בונוסים, משרה לסדיסטים הרחק מעיני אדם, באור בין ערביים של חצרות אחוריות למען יוכלו ילדיהם לזכות בלימודים , טיפול שיניים, משפחות נורמטיביות למופת, עובדים במשרות מועילות לחברה,ערוות סגל אס. אס. פרופ אילוז מוזמנת ליצור קשר עימדי לפחות בקשר למפעל חיים בפיסול גרוטאות מוחה שהרחיב מבט לעבר תובנת המידור, הדמוניזציה, הנורמליזציה מוחקת ייחוד, שוטמת אינדווידואליות ובעיקר מבחינתי הבדיגה בהסכמי השילומים שחיי כרוכים בהם על כי רק המולדת נותרה וכך אכלה לי ושתתה לי.הקול קול פרופ. סימונה נאור שהמליצה על טיםפול בגריסה, בפוגרום, בשפה בריונית לחלוטין ללא שמץ הכללת זכות יסוד בטחון הקניין בשימה עצמה במקום שופט, ללא שימוע, ללא הליך,מרובד, וכמובן שבתודעתה הפרימיטיבית אין שיקול דעת למי שמאחוריו קטעי עיתונות, חוות דעת של מביני דבר, כמובן בלשון עם לועז כי פה כולם עוברים לדום וארבע או חמש תערוכות, הכל מצולם ומתועד, גם שירה כתובה- מופרע אגירה פ כפייתית עדיין לא פותח תערוכה לבוש בהידור במרכז אירופה- והידיים טלפי הלחיאני המקומי, נביא הפינוי-בינוי ובעיקר אידוי, אימת העיר ושפת גנגסטרים הנסמכת על אישורי קול אדוניו בחזונות קטסטרופליים על קירות מתפוררים ותקרות נושרות ופינוי תוך דשבועיים , לאן- הגלמודים והמרופטים מזוועות הטיפול לחיסול ברחוב, ממש יתנו לי דירה שכורה עד שאגיע לדירת אצטדיון טדי חדשה..ממש.. בשפת איומים בעשיית שפטים. כמובן שפוגרום ראשית יולי, בכל מקרה זה עדיין ביתי, ולא מדובר בחומרים אורגניים כפי שלא אגרתי לביתי אלא אספתי דברים למחסן בשכירות ממנו גורשתי כמגדל שדים ועוסק בכשפים. אולי פרופ אילוז תחבור לאנטישמי כמוני- כי מול יודו נאצים אדם הופך לאנטישמי אם זאת תרבות שלטון בבית השלישי ותעביר מבט על מה שנדרס, נרמס, נחבל באכזריות, נפש הוטלה לאימה מול הפרעות ואולי הקפאון מזה ארבע וחצי שנים יואר בקשת מבטה של פרופ אילוז. איני מצפה לעודשר ולתהילה-רק לחירות ההבעה, לתרבות שלטון -לא לחייתיות שעלתה למעלה מרופדת בכספים ובתמרוני ברית טמאה בין טייקונים לדיקטטורים
האם המיעוט היהודי במדינות העולם מסרב לגלות נאמנות למדינה שהוא האזרח שלה?
האם המיעוט היהודי מסרב לשרת בצבא של המדינה בה הוא אזרח? האם המיעוט
היהודי מסייע לאויבי המדינה שהוא אזרח? האם המיעוט היהודי נהנה מזכויות אבל
מסרב לקיים חובות למדינה?
הדרישה של יהודים לשיווין זכויות במדינה בה הוא חי ל מלווה תמיד גם בקיום
שיוויון חובות. ההשואה שנעשת אינה הוגנת ומנוגדת למציאות. הערבים אינן
מודרים הם פשוט מסרבים לפעול במסגרת מוסדות הצבא.
חבל שמרידור כבר בחוץ ואין מי שיכול לתרגם אותו לליכודניק המצוי
יש יהודים רבים שהם אנטישמים. האגנדה שלהם ונרטיב חייהם מבוסס על שנאת
היהודים. זה שהם נולדו יהודים , רק מהווה זרז לשנאה יתרה ונסיון לכפר על
היותם יהודים בעצמם.
מה לא ברור כאן? .
מה שלא ברור כאן זה האם אתה אידיוט מתוחכם או ליכודניק סגנון דנון ואלקין.אם לבקר התנהגות ישראלית מכל סוג שהיא כולל התגובה שלך,זה אנטישמיות,אז אני גאה להיקרא אנטישמי.
אינך מתנפל על מדינת היהודים בחורי-אף? סימן שאינך אדם מתקדם ונאור.
להאשים את בן דרור ברטוריקה סובייטית מגוחך כמו להגיד עלייך שאת ציונית ופטריוטית. בן דרור אדם פרגמטי לחלוטין ללא כל אג'נדה המכתיבה לו תגובות אוטומטיות. בן דרור מעולם לא טען שאין אפליה ובכל הזדמנות הוא מקפיד לומר זאת. מה שהוא מוסיף ואומר זה שאין לך ולחבר מרעייך את הזכות לשקר במצח נחושה ולהפוך את מדינת ישראל למה שאתם הייתם רוצים שייחשבו שהיא-מדינה גזענית, נכון יש הרבה מה לתקן במדינתנו אבל היכולת שלכם לראות ולהציג בעולם את מדינת ישראל באור כזה שמורה רק לשונאי ישראל.
17גזען נחות מוכיח שלהיות טיפש ואשכנזי זה נורמה שכיחה ולא דבר נדיר במחוזותינו.
התלישות שלך מזדקרת בדוגמה אחת שהבאת , מאד ארצית , שהערבים בארץ לא מגיעים לעמדות בכירות בצבא? את מודעת למה שכתבת? האם הערבים ככלל מתגייסים לצבא.? האם הם מוכנים בשעת הצורך להלחם באחיהם? האם זה מוסרי לדרוש זאת מהם? הוי התמימות!
ראי רק את התגובות שלהם כאשרי שראל נפגעת בידי חיזבאללה החמאס פיגועים או
ריקודים על טילים עירקים.
האם גם יהודי צרפת רוקדים על הגגגות כאשר צרפת נפגעת?
כמו שאר האנטי ישראלים את מעותת את המציאות שתתאים לנרטיב האנטי
יהודי--ישראלי שלך. כך שתוכלי לקבל מחיאות כפיים
מ"האינטלקטואלים" היהודים והלא יהודים שעבורם עכשיו זה באופנה
להיות אנטי ישראלי
1. הכותבת הנכבדה והנאורה אינה עומדת על צוק רם ונישא ונושאת את קולה באומץ
למען הצדק והחופש. היא מצטופפת בין המון רב ונבער הקורא לחיסול היהודים
(בארץ ישראל). לא צריך הרבה אומץ לשם כך. הלא כן?
2. רוב מדינות העולם יצדדו תמיד בעמדה הערבית ( תוך שימוש במילה צדק). זה
ברור וזה הגיוני. זוהי דרכה של הפוליטיקה הבינלאומית. רק לא מובן מדוע
אומות אלו משתמשות בטרמינולוגיה הלקוחה מתחום זכויות הפרט? מדוע על בני
הלאום היהודי לסייע להם בכך? האם איבדו את התחושה הטבעית של ההגנה על העדר?
הרי כל בני האומות האחרות לא איבדו אינסטינקט זה. מדוע רק לנו זה קורה?
3. ישראל בוודאי שאינה נוהגת בהגינות מלאה במיעוטים שבקרבה. האם ההצטרפות
למקהלה החיצונית היא הוגנת? האם חוסר ההגינות שבתוכנו היא היחידה בעולם?
ואולי היא היחידה שמצטלמת טוב והיחידה שגם כה מתגמלת ?
האם לא יתכן שהצטרפות זו היא היא כרטיס הכניסה למועדון של שונאינו וללא כל
קשר למעשינו?
כל אחד אומר דברים, עזבו בחייכם, תנו לה לקשקש..........
כל אחד מתרגש מכל אחד. עזבו כבר.....
זה קשקוש ולמה לעזוב כבר?
כלומר נוצר מצב משונה וסבוך. מי שאומר דברים קשים על כיבוש ועושק בארץ או במסגרות מסוימות בחו"ל ראוי להערכה. ואילו מי שאומר את אותם דברים ממש במסגרת בעלת אופי אנטי-ציוני היינו הנטפל דרך קבע רק לישראל ונותן במה לדוברים ערבים או שונאי ישראל מושבעים - ראוי לגינוי. שהרי בעולם הנוצרי כפי שנוכחנו רק לפני ימים ספורים, ברגע שיש עימות בו ישראל מעורבת, מתפתחת מיד "רטוריקה של תוכחה": כל התקשורת נסחפת להוקעה מאסיבית של ישראל והאשמתה "בהעדר-מידתיות" וכיו"ב. אמצעי התקשורת חובקי-העולם מייצרים ריטואל בעל אופי תיאולוגי [לא מודע בד"כ אלא אם כן כאשר הוא מנוהל על ידי תעמלנים ערביים]. זו המציאות המסבכת את עמדת ההומניסט הישראלי או היהודי הנאור, אשר עם זאת חייב להשמיע את דעתו.
26דמוקרטיה היא מושג שבא מהעולם ה"גוי" והגנוס היהודי פיתח נגדה
נוגדנים קשים לאורך ההיסטוריה וכך גם לגבי חופש דיעות וחירות מחשבה ועל כן
לא מפליא הדבר שכל האומר דבר שאינו עונה בקנה אחד עם תפיסת השלטון אמור
להיתקל בקנה של רובה מצד מתנגדיו.
יישר כוח למאמר מעורר המחשבה.
מאמר מבריק. חבל שהבוחר הימני הממוצע לא מסוגל להתמודד עם מסר ארוך מ3 משפטים
"הכיבוש"- יכול אדם לטעון טענה לגיטימית שכיבוש אדמות של מדינות
אחרות הוא מעשה פסול, ללא קשר לנסיבות הכיבוש. אבל, כמה מאלו המפגינים
ומבקרים את ישראל על "כיבוש אדמות פלסטיניות", מבקרים באותו להט
את כיבוש טיבט ע"י סין, את כיבוש צפון קפריסין ע"י טורקיה או אם
הולכים קצת אחורה את כיבוש וסיפוח שליש משטחה של גרמניה לפולין ורוסיה לאחר
תבוסת הנאצים. האם היהודים "הביקורתיים" נוסח חומסקי ודומיו
קוראים להחזרת קלינינגראד (לשעבר קניגסברג) לגרמניה ואת האיים הקירילים
שכבשו הרוסים מיפן ב-1945, ליפן כי שהם קוראים להחזרת הגולן לסוריה? האם
אותם אינטלקטואלים, קוראים להשבת גדנסק (דאנציג) מפולין לגרמניה? כמה מהם
קראו אי פעם לחרם כלכלי על סין בשל כיבוש טיבט? או שאת ביקורתם הם שומרים
אך ורק נגד ישראל.
"היחס למיעוטים" - האם נכון לאינטלקטואל אמיתי להשוות את ערביי
ישראל ליהודי צרפת? או לגרמנים הסודטים? האם יחסה של ישראל לאזרחים הערבים
נובע "מגזענות" משל היו מיעוט יהודי נאמן בצרפת? או בגלל
השתיכותם והזדהותם עם עמם שמנהיגיו קראו וקוראים להשמדת ישראל? האם ביקורת
על יחסה של ישראל לערבים, במנותק מהסכסוך תוך התעלמות מיחסם של עמים אחרים
למיעוטים עוינים במצבים דומים היא ביקורת אוביטיבית? או "ביקורת"
סלקטיבית השמורה נגד יהודים בלבד?
ולסיום אפרופו דרייפוס, כמה מאותם יהודים "ביקורתיים" יצאו כמו
אמיל זולא בשעתו, נגד הלינץ' התקשורתי המכפיש של אילנה דיין נגד סרן ר'
(שאינו יהודי)?
אז מה את אומרת אווה, אלו יהודים "ביקורתיים" בהגדרה, או כאלו
המבקרים אך ורק את ישראל?
קורא עונה, הם עושים זאת כי ישראל יקרה להם. ישראל שמצהירה השכם והערב שהיא
בית לכל יהודי העולם, אבל ברגע שיהודי מהעולם לא מסכים עם דרכי ממשלתה הוא
מוקע על ידה.
ישראל יקרה מאד למבקריה היהודים, בארץ ובשאר העולם.
הם מכים מאהבה. בגלל שאכפת להם. בגלל שחשוב להם שהיא תשתפר ותתאים לאיך שהם היו רוצים אותה.
הגדרת המבקרים היהודים והישראלים כאנטישמיים נובעת בעיקר מהעובדה שהביקורת ברובה אינה עינינית כמו מרבית הנימוקים במאמר. לדוגמא, היהודים היו תמיד נאמנים למדינות בהן הם חיו ולכן יש הבדל בין דרישתם לשוויון.לעומת זאת ערביי ישראל אינם רוצים ובגלוי אינם נאמנים למדינה. בכל צבאות אירופה שירתו יהודים ונלחמו גם (נגד אחיהם היהודים. אין ספק שיש מה לבקר אבל מה קורה לפרופורציות? איך יתכן שמרבית המבקרים היהודים ואנשי השמאל הקיצוני מבקרים עם כל כך הרבה רוע ועם חוסר דיוקים בלשון המעטה? מדוע המדינה היחידה בעולם שמאוימת בחרמות היא מדינת ישראל? וזה בדרך כלל מובל על ידי יהודים וישראלים. איך אפשר להסביר את המכתב האחרון שחתום על ידי יהודים רבים ביניהם חומסקי כנגד התגובה הישראלית לירי הרקטות על דרום ישראל אם לא השינאה לא רציונלית?
32שזה פשוט מדהים לראות כמה הצדקות יכולה נודניקית אחת יכולה למצוא כדי להבהיר ולהצדיק מאמר אחד מבולבל ותלוש שלה (מאמרה על פרשת דרייפוס הישראלית). זה מתחיל (חחחחחח) להימאס..אישית, אם יש לי משהו אחר לקורא אני רץ אליו מייד
הייתי אומר שיש לך מח של ציפור וה IQ הנמוך שלך לא מאפשר לךלרדת לעומקם של דבריה!!
מה הייתם אומרים??
כמי שקרא -פעמיים - את יצירת המופת שלך, " אינטימיות קרה..." צר לי להווכח, שאת ממצבת את עצמך בשורה אחת עם פרופ' זנד. את ה"ביקורת" שלו על ישראל ראיתי בטלוויזיה ההונגרית, שם השמיץ בפראות{כך!} את ארצו ושלל את זכות קיומה כמדינת היהודים ואת זכותנו להגדרה עצמית כעם. זכור לי שהמראיינת ההונגריה היתה המומה ודבריה נעתקו מפיה. בעתונות ההונגרית התקיים דיון ער סביב מה שכונה {ע"י הגויים!} הפרופסור הישראלי האנטישמי זנד. מהרסיך ומחריביך, כידוע, מתוכנו יצאו. מאחר שנעם חומסקי אינו חי כאן, עמנו, הריהו בחזקת משמיץ שונא ישראל שגרתי.
ולכן אינה מסוגלת להבין את אי האפשרות של מתן הזכויות האוניברסליות השלמות
למעוט הערבי בישראל כל עוד הוא מזדהה וחובר לאחיו ברצועה ובארצות הערביות
הרוצים לבטל את קיום המדינה היהודית.
יש מסקנות של לוגיקה אך יש מציאות הסטורית. כמה חבל שהם לא חופפים
השוואה לצרפת בימי דרייפוס פגומה מיסודה: יהודי צרפת מעולם לא איימו לחסל
את המדינה הצרפתית ולהשליך את אזרחיה לים.
כידוע השתדלו לתרום לצרפת ככל יכולתם ולהוכיח את נאמנותם לה.
גרפומניה, יצר פרסום --- והיעדר כישורים אנליטיים או אומץ אינטלקטואלי.
הגברת בציחצוחי לשון מתעלמת מטענות מבקריה או אפילו מאוששת אותם. כל דרישה ממדינת ישראל להתנהג לאויביה בצורה אחרת מאשר מדינות אחרות מתנהגות היא אנטישמיות. כל דרישה מיהודים להתיחס אחרת לשונאיהם מאשר גויים מתיחסים היא אנטישמיות. כל דרישה מיהודים להפגין רמה מוסרית נעלה מזו של ערבים היא אנטישמיות.
39קרה משהו בשנה האחרונה שהפך את האישה הזו לאיזו דמות מופת שכל שבוע צריך
להתפלש דווקא במחשבות ובוויכוחים שלה?
היא כבר קיבלה את התפקיד שאליו הרצתם אותה. אפשר לתת לקוראים קצת לנוח.
כ'אם כל חי' את צודקת שהערבים אכן מסווגים מדרגה ג',
אלא שההגמוניה - ומי כמוך מבין בה - שייכת לסוג של מוקד כוח שנע כל הזמן,
בין אנשי האקדמיה, התקשורת, לבין אנשי הפוליטיקה, אנשי הדת וכו'. כמובן
שאין מוקד כוח אחד. הפרקטיקה של הכוח שמפעילים אנשי שמאל לא-קיצוני היא
ניסיון שכנוע בעמדה שרואה את הקיום היהודי המנורמל כמצב שיש לשמור בעזרת
איזונים נכונים, ועל כן לא לדרוש מעצמנו דרישות גבוהות מדי, אלא רק לדבר
בצורה רגילה בשם מוסר עמום וכללי. אילו היו דרישות גבוהות מדי העם היה מסרב
לנביא שאומר אותם, אך הנביא הזה הוא מי שמאמין כי העם היהודי הוא בעל
פוטנציאל רב יותר מאשר סתם עם. הנביא דורש דרישות לא פשוטות, ועל כן, הוא
דורש דרישות בתחום המוסר אך גם בתחום הרוח, החברה, והדת. כל הדרישות הללו
מפתחות הן ניסיונות תיקון אמיתיים (ולא מהפכות שווא דוגמת קיץ 2011) והן
הבנה כי המטרה אינה רק הישרדות אלא צמיחה, שינוי. ביקורת שייכת אפוא
לנביאים. נדמה כי אנשי השמאל הם כמעט ההיפך מכך, שכן הם רוצים בשלום דוגמת
תחת הגפן והתאנה, ולא כדי להיות במתח עז יותר. ה' עוז לעמו יתן, ואז יברך
את עמו בשלום. עוז - אינה רק מילה מיליטנטית, אלא מילה המציינת את הכוח
שבנפש המוביל לידי מעשה. אנשי הימין הופכים את העוז למילה חסרת משמעות, שכן
היא סיסמאית, ואנשי השמאל לא מאזינים לצורך בה. העוז הוא למעשה הבנת הייחוד
שלנו. ההרחקה של הערבים היא סימן חולשה, לחברה שאינה יכולה לחיות
בדיאלקטיקה, כיאה לחשיבה תלמודית. אלא הורגלה בחשיבה של עוז סטייל שמשון,
עוז תנכ"י. איני רוצה לטעון שאנשי התלמוד היו רכרוכיים, אלא שהיה להם
את היכולת להתנהל בעורמה במציאות, שחסרים הן לשמאל הישראלי והן לימין
הישראלי שגדלו על תנ"ך במקום על תלמוד.
ויש גם כאלה שמשתפים איתם פעולה ועושים מזה קריירה. הכוונה היא לדוגמא
לג'ודית באטלר ואחרים.
אילוז מכירה גם את הצד של יהודי הגולה וגם את הצד הישראלי. חבל שהיא לא
כתבה משהו על איך שני הצדדים האלה משתלבים אצלה.
יש ליהודים יתרונות על ערבים בשולי השוליים שהם שאיריות של מצב הסטורי נתון ברור וידוע .היתרונות הללו מתקזזים ויותר עי' יתרונות השמורות רק לערבים.הערבים הישראלים לא יהיו לעולם מרוצים בעצם העובדה שהם חיים במדינה יהודית .ויש מבני עמנו שנותנים להם יד במודע.
רוחב המבט הזה מצטמצם עד מאוד כשמדובר בזולת שחושב קצת אחרת מהם. ראייתם
המשטחת את החברה הערבית המורכבת מזרמים שונים בלי להבדיל בין הזרמים
הרצחניים ושוחרי ההרג , הכללתם בחברה הערבית כולה עושה את השירות הנואל
לדעתם המובעת כגון זו של גב אילוז.
אילוז עצמה ידעה לבכות על גורלה כמזרחית בארץ המקדשת אשכנזים בלבד בלי לבצע
את אותה ראיית עולם בה היא מלהגת במאמר זה, והיא מדלגת לה בקלילות
ובנונשלנטיות בין הצורך לזהות עצמה לתמיד עם קהילת המקופחים או קהילת
המוסרנים למיניהם.
לו היו כל אלו שהיא מונה את שמם פחות אינטלקטואלים ויותר בני אדם היו רואים
את המציאות הפשוטה. ובמציאות הזו יש לפעמים מלחמת קיום שלא אני ולא רבים
אחרים רוצים בה אך היא נכפית עלינו מקדמא דנן. ולו לא נשכיל לשמור על
נפשותינו וחלקת חייו לא נהיה כאן. וההסטוריה מדברת בעד עצמה.
אני משתייכת לקבוצה הדוגלת בעד שתי מדינות לשני עמים וכבוד האדם והאחר.
השאלה אם העם השני רוצה להיות עם העסוק בקידום קיומו היצרני או בקיומו הרצחני.
אני מלא הערכה למחקרים שלך ולמאמרים שאת כותבת בשנים האחרונות בהארץ. מתוך
כl אני יודע שזו שטות לכנות אותך אנטישמית. את אמנם אשת אקדמיה חקרנית,
סקרנית וביקורתית שבאמתחתה ביקורות לא פשוטות, ולא פעם לא מדויקות על מדינת
ישראל, וכפי שכתבת אין בכך דבר עם אנטישמיות.
אבל לא כך המקרה לגבי חומסקי, נורמן מיילר, שלה זנד ואחרים, שיהדותם מעבירה
אותם על דעתם בשנאה עצמית. כשכל תכליתך האקדמית כמעט (ונזכיר שוב שחומסקי
הוא בכלל בלשן) מופנית להתנגח במדינה קטנטונת המתמודדת טוב יותר מאחרות עם
סיטואציה כמעט בלתי אפשרית (גם אם היא תרמה באווילותה לסיטואציה הזו), יש
כאן חשש אמיתי להטייה הנובעת ממניעים דתיים, אתניים או גזעניים. חבל שבגלל
שאיזה אידיוט קרא לך אנטישמית, הכנסת את עצמך לרשימה מאוד לא מכובדת שממש
לא ראויה להגנה שלך
הקלות בה נזרקת המילה אנטישמי לכול עבר היא תוצאה של הדרדרות בנורמטיביות
התרבותית בישראל ובקרב הרבה מיהודי התפוצות. זהו תהליך מצמרר שהמשכו יהיה
קריסה טוטאלית.
המנהיגות מזינה את הרעל הזה והציבור על מעצבי דעותיו, מעקל ומשתמש ברעל
הפרימיטיבי הזה, לשביעות רצונה של הנהגתנו, וחוזר חלילה.
פרופ' אילוז, כסוציולוגית, היתה אמורה לזהות את ה"טרנד" הזה שפשה
בקרב יהדות המערב, בעיקר בארצות בעלות מסורת אנטישמית מפותחת כצרפת
ואנגליה. היהודים האלה כמובן אינם אנטישמים. הם כלום. אולם האופן המסורס
שבו הם נסחפים ונגרפים להשמיץ את ישראל בעת משבר דוחה ביותר. לדוגמא, רק
לפני ימים ספורים חתם הבמאי היהודי מייק לי על עצומה נגד ישראל ושמו
מתנוסס בגרדיאן לצד שמה של קאריל צ'רצ'יל שהיא "אנטישמית עם
תעודות" - מחזאית שכתבה את המחזה הידוע לשימצה בעקבות עופרת יצוקה.
מחזה קצר שניתן לצפות בו באתר הגרדיאן כאן:
http://www.guardian.co.uk/stage/video/2009/apr/25/seven-jewish-children-caryl-churchill
לאחר שעברתי חוויות קשות בידי יהודים ישראלים שרימו אותי וגנבו ממני, אנשים פרטיים, שופטים ושוטרים מושחתים שהפכו את עולמי רק בשל בצע כסף, אני מודה: אני אנטישמית! לאחר ההתנסות הקשה שלי גיליתי גם את המאקרו: היהודים אחראים לכל הסבל בעולם והם מוכנים לעשות הכל בשביל כסף, גם להרוס חיים של אחרים.
תומרקין, שגריר תרבות מס. 1 הניף איום הוקעת באנטישמיות מול קומבינציות
גרוטאות וחומרים עניים של קשישון בלקון אשר תערוכה נועדה לבוא במקום בית
משפט כי גם פיצויים לא משנים מאומה מול חיים, לא 007,עיוור שארור המשגה
אותו בדרך. וזאת עשה ממסד רפואי לאורך כל חיי בתוככי לעג אנטישמי מתודלק
בשנאה נאצית כלפי התינוקות החלשים בספרטה וכעונש בבחינת יראו ויראו למי
שלא"יעשו צבא" כאשר במצבים אנושיים של ידי הרבה מאוד משפחות
שהוקמו ברעש הדולך או אחיותי ואחי מארצות האיסלם- התפרקו והתפוררו בו ילדים
נשאו עול כבד על כפתיים חלשות ולכן תכוונו הסכמי השילומים ולא היהודים בשל
מוצאם עוללו זאת אלא בגלל המוטאציה הפסיכוטית שאנסה מסורות של חן וחסד
ורחמים להזאב וכתוצאה מכך "לא רואים אותך ממטר" וכאשר זאת שופטת
בת עקיבא ומבקר מדינה שהגיע בדרכון נאצי של אביו באות הגרמנית י לסימול
יהודי ובמילה"מגורש- דפורטירט"- התנהלות נקמנית בשל כאב שהיה עלי
לבטאו, ולו רק להזים את תקפות מי שהחריבו אותי, רמסו אותי , ליסטמו אותי
בתוך משטרה עבריינית עושה יד אחת בתרבות מרושתות המידע עם בנק הבועלים שלא
כדרך הטבע, ניצול החלש, העיט המשקיף על מי שלא מסוגל לה
עמוד על זכויותיו בשל סטיגמה, בשל היותו יהודי במדינת יהודים כולל חברים
שברגע האמת סרבו להשיב הלוואה במנטליות שלא אעז לתבע מפני שאני עפר
לרגליהם.אבל הגרוע מכל- לידיעת מנהלת "בצלצאל" הוא רמיסה פוגרום
והטלת אימה בקללות ובצעקות בבהיתי מול שפופרת טלפון רופא, בנסיבות מורכבות,
אבל לכן קיים חוק ושופט מפנה, לא מחריב- מפנה לאחר שימוע, עשר שנות יצירה
לצנינים לפשע המאורגן השלטוני המצחקק, שלא רואה ממטר את הנתונים לחסדיו,
מול אמירות נוקבות בטריבונל ראסל ובפתיחת תירוכותי בגרמניה- חברו ברגע אחד
להרבצה, ל-19 שקי ענק לאריזת גופות שהתנודדו בצאתם מכילים ספרים,
תקליטורים, מסמכים, תצלומים, שירים ,חומר מודפס וכתוב וגם ספרי ולוחות שנה
של ילדים וגם ספר לימוד עברית תנכית שעבר את המלחמה, הוחבא מעיני השלטון
הסטליניסטי, נדד בצקלון מקצה הקרפטים לשלושת יממות שינה מול שגרירות ישראל
בבוקרסט ובאוניה ובמעברה ודרך חדרים שכורים ומולי הפך לנייר טואלט לחתולי
זבל. בקשתי מפרופ אילוז להקדיש זמן לשבעת אלבומי תצלומי עבודת האני מאשים
שלי, כאוסף ראיות מול הבריונות והסדיזם והעריצות הפסיכיאטרית על כל
האלימינציה, איפוס הערך ונוסף גם הבריון ראש העיר ועושי קול אדוניהם במכתבי
איומים גנגסטריאליים- את הטיפול בגריסה שפרופ. נאור פוסעת על כספי השילומים
שהקימו את קפלן מול נעילת מחנה המוות הרצפלד שמשהו ראיתי בו מול אמי
הגוועת- תביט פרופ אילוז במה שנגדע כרדיפת תרבות , כהשתלחות בשם הדיכוי
הכוחני מול שירה כתובה בהטחתי מרותק למיטה- והעולם מסביבי נאלם דום, אמנים,
משוררים, מבקרים- היו כלא היו. תביט פרופ אילוז ותקרע את הקפאון למען נצא
בחרבה לחירות מחודשת.מופרע אגירה לא פותח תערוכות בארץ בה נדרשים הליכות,
נימוסים וכמובן צלילות , מופרע לא יושב עם פרופסורים לשיחות ארוכות- הכל
היה גלוי.פה אדם שלא הבין מה הוא מצטט באמרת קויולאנוס מנהל טירור מקפיא
עצמות בפינוי בינוי ובעיקר אידוי.יהודי שמשתשלם במעמד פרנס על הציבור מכסף
ציבורי ליחצ"ן לבצע ציד אדם על כי בהיותצי שרוי ללא אשה משלי אני עלול
לתקוף עוברות ושבות הוא כבר תת חיה, אם אדם חבול וזב דם הוא אנטישמי כי אז
משרד המשפטים של איפה ואיפה- בהתעללות בי שש שנים עד להצדקת התיישנות ואי
שיתוף פעולה משלי כאשר אבדן צלם חיה לא הפכני לאנטישמי אבל בהחלט הצחוקים
והשניה וההתקלסות וציטוט משוררת רחל בפי שופטת הוליכו את קולי לשטן למען
ינקום דם ילד קטן. לשם מה חוק יסוד, לשם מה בטחון הקניין כאשר מכבדים אותם
מול גינה של זקנה במוסד אבל נפרעים בבית אדם בשל שכלו הצלול, הכאוב, אבל
הבהיר, איפה אתן פרופ טובי פנסטר ודר אפרת אייזנברג- איזה כבוד בסיור
בפנינת חמד גוועת ואיזו התבריינות בדירתי על אמת לא נוחה לסרדיוטות 150
הקילו וחותמות הדיו המדיקליות המשתחוות לפניו. רופאה מול אדם סובל
מאינסומניה, שבוע ללא שינה- הרמת קול , מול הממתינים, בלי פרטיות, ב
טיעונים זדוניים ומבזים לתיאבון, בנות טיפש עשרה בסניף הקופה" כן -זה
המקרה המפורסם" תביט פרופ אילוז בנסיון שפוגרום אנטישמי מעך ותצלינו
מנשיה. אנא ! אם יחטפני השבץ- הכל יזרק למשאית זבל, בחזרה הכללית נכחתי
ברביעי ביולי 2008, אחרי הוצאתי להורג בבית משפט שלדידה של דורית בייניש
הוצא מרשות בתי המשפט אבל השופט רוני בודסקי חתום על"שפתי הקלוקלת".
1. עד מלחמת עול 2,כלומר עד 1939 חיו בעולם,בעיקר בארצות ערב והאיסלם,
כ-1.5 מיליון יהודים בעוד שבעולם,באמת,חיו כ-15-16 מיליון אשכנזים.
2.היו 2 סיבות עיקריות לכך שלא התפתחה בעולם הערבי/מוסלמי רצחנות כלפי
היהודים שם כפי שהתפתחה בארצות הנוצריות.
הסיבה האחת-היהודים בארצות המוסלמיות/ערביות התאימו את לבושם,חלק לפחות
ממאכליהם,המוזיקה ומנהגים אחרים,לאלו של שכניהם הלא יהודים.
והשפה,כמובן.
הם לא "ניקרו" את עיני שכניהם בצאתם לרחוב גם כששמרו על הבדלים
מינוריים משכניהם.
היתה בהתנהלותם כניעות לא מתריסה,הייתי אומר.
היהודים בארצות הנוצריות הדגישו את ההבדלים החיצוניים,מעין דווקא,בינם ובין שכניהם.
קודם כל בלבוש ואח"כ בתחומים אחרים.
היתה בהתנהגותם הכנועה,אולי, מידה של התרסה.
הסיבה השניה-רמת הידע וההשכלה הכללית בארצות אלו ,בהכללה,היתה
נמוכה,בהמעטה,גם בקרב היהודים והם לא היוו איום על המקומיים בתפישת מקומות
עבודה כמו שהתפתח באירופה אחרי ההקלות שניתנו להם במיסגרת סגירתם בתחומי
מושב,איסור על לימודים כלליים ועוד.כמובן שהיה שוני רב בין מדינות שונות
ולא פלא אולי שהשינאה העזה ביותר ליהודים התפתחה בגרמניה שם הם הגיעו לרמות
הגבוהות ביותר בתחומי ידע ומקצועות מתגמלים היטב רבים ואולי באמת דחקו רגלי
גרמנים רבים ממישרות גזלו מאחרים לקוחות כמו עו"ד,רופאים ואחרים.
אמנם לא פשוט במסגרת מאמר בעיתון לדייק ולרדת לפרטים אבל הגב'
"מצליחה" ל"הוכיח" שאינה מבינה מה היתה הציונות,מה היא
מדינת ישראל וקשייה הקיומיים ולכן השוואותיה מופרכות מעיקרן.
גם יהודים, גם אנטישמים וגם לובשים איצטלה "אינטלקטואלית". אילוז קובעת הנחות יסוד משוללות תוקף (על הציוני מישל פוקו שמעתם?) ואינה מוכנה לקבל ביקורת מצד מי שאינו מקבל אותן. כושר ניסוח מצויין לא מכסה על חולשה ומופרכות רעיונית. כשמקלפים את העיקר מעטיפות המלים, מתקבלת האמת העירומה של הגברת.
62שכן היא טוענת שהיא בעד ריבונות יהודית, ומיד לאחר מכן,תוקפת את המושג של
ריבונות יהודי.
הרי ברור, שאם המדינה הזו היא מדינת הלאום היהודי, הערבים יכולים לקבל
זכויות אזרח פרטיות שוות לכולם, אך לא יוכלו להרגיש, כערבים, חלק מהמדינה היהודית.
זאת אומרת, שהגב' אילוז היא נגד מדינת העם היהודי!!!
האם יהיה לא תקין פוליטית לומר שתופעה זו רווחת כיום בישראל לא פחות מבשנות החמישים המושמצות?
אולם אדם אינטליגנטי המתבונן בליברמן, בן ארי וזאב אלקין יבין מיד כמה נכונה קביעתך
ועוד כל כך גדולה. אני כבר מוכן לקרוא רק שלא לראות אותה.
68אנטישמיות היא אשמה חמורה אשר לפני שהיא מופרחת לחלל האוויר היא צריכה להישקל בכובד ראש בוודאי ובוודאי כאשר ההאשמה נאמרת ע"י יהודים . אני כמעט ולא יכול לתאר לעצמי מצב שיהיה מוצדק לכנות יהודי - ותהינה דעותיו אשר תהיינה - כאנטישמי . הבעיה האמיתית בהרחבת השימוש במושג זה אינה העלבון של הנפגע - בעיקר היות ואמירה מעין זו היא עלבון למטיח - שבעצם השימוש במילה מעיד על עצמו כי הוא אדיוט . לא - הבעיה האמיתי היא הזניית המושג וע"י כך - טשטוש המהות האמיתית של האנטישמיות . עם זאת - הקריאות הללו אינן המחלה אלא הסימפטום . בימים אלו אנו נמצאים בעיצומה של מלחמת עולם שלישית - המערב נגד האיסלם הקיצוני . העובדה שמלחמת עולם זו שונה ממלחמות העולם אשר הורגלנו להם מצליחה לבלבל חלק ניכר מהציוויליזציה כד כדי כך שאינם מכירים בה כלל ואף חושבים שניתן לפתור את המחלוקות הקיימות היום בדרכי שלום . מה שמזכיר קצת את מדיניות הפיוס של המערב כלפי היטלר בטרם פרוץ מלחמת העולם השניה ( ובאופן פרדוכסלי - מדיניות שהביאה להקצנת האנטישמיות לממדים מפלצתיים ) . אלמלא הנסיונות לפייס את היטלר בדרכי שלום , סיכוי גדול כי מלחמת העולם השניה הייתה מסתיימת בקול ענות חלושה וספק אם הייתה ראוייה לתואר מלחמת עולם . רצה הגורל ובמלחמה זו תנועת הציונות ניצבת במרכז החזית העולמית ומהווה שסתום שחרור לחץ מכל העולם . עם ישראל רחוק מאד מהיות טלית שכולה תכלת ואין ספק כי אם נפשפש נוכל למצוא עשרות חריגות - חלקן מקוממות - מהציוויים המוסריים האנושיים הבסיסים . כן - יש הרבה חוסר צדק והמיעוטים בארץ בוודאי מופלים לרעה . יש קו דק שמפריד , עם זאת , בין הפליה לרעה של מיעוטים לבין עידוד פוגרומים והקמת מחנות השמדה . במציאות שנוצרה בארץ , עם כל המהומה העולמית - האפליה הזו היא פשוט מתבקשת , ואם כבר - ראוייה ישראל לאות כבוד על הריסון של האפליה הזו ומניעה מהתדרדרות למחוזות השפל המוסריים . אותם המבקרים את התנהלות ישראל היום , ברובם הגדול , נמנעים מלבקר מדינות שבהם מתקיימות הפרות קיצוניות הרבה יותר של הציוויים המוסריים הבסיסיים ובביקורתם מסיטים את תשומת הלב העולמית מהנושאים המהותיים באמת . אז הם לא אנטישמיים - לא - הם פשוט לא מאד חכמים - או - אנטילקטואלים . אבל לפחות בנושא זה ישראל אינה נוקטת אפליה ומעודדת שוויון עולמי - אנחנו מייצרים לא פחות אנטילקטואלים קצרי רואי מכל אומה אחרת .
71הבעיה היא שאנשים במדינות המערב מתייחסים למצב כאן (או בסוריה, או באפריקה,
או כל קונפליקט בין מדינות עולם שלישי) כסוג של בידור. במה עוזרת הוקעת
ישראל בתקשורת הזרה אלא בחיזוק התפיסה שישראל היא מעין אימפריה מרושעת עד
גיחוך שעומדת מול קומץ מורדים אמיצים וטהורי לבב, ממש כמו בסטאר ווארס?
תפיסה זאת רק עוזרת לעודד אנטישמיות, גם אם זו לא הכוונה המקורית. אני
אישית יחסית שמאלנית בדעותיי, אבל אני לא רואה טעם בלהתלונן על הממשלה שלנו
מול אנשים זרים ממדינות זרות, שלא יבינו בכלל על מה אני מדברת או ייפרשו את
זה בדרך שטחית.
לפלסטינים ולמדינות ערב השונות ממש לא חסרה כביסה מלוכלכת - אבל הם לא
מאווררים אותה בחוץ. יש להם יותר שכל מאיתנו.
כמה קלסרים כבר הדקת ?
בור ועם הארץ , ב א ד י ק ו ת !
ולעצם דבריו של ימיני הרי שהוא גדול המניפולטרים של מילים בעיתונות
הישראלית ואתה שעסוק כ"כ בלהדק נכשלת בהבנת הנקרא .
זה הכי טוב שאתה יכול? באמת?
אולי תגיב לגופו של עניין במקום לטפוח לעצמך על החזה בזעקות הוגה בוגה ....
הסר דאגה מליבך אבשלום קור מרגיש בטוח אפילו כשבלשנים מוכשרים כמוך בסביבה....
נסה לסתור טענה אחת של בן דרור ימיני במקום לבלבל ״ גדול המניפולטורים״
אתה צעלה צחנה רצינית של נאד נפוח
אז נגיד שהבנאדם עשה שגיאה. נגיד. אני, במקומו, הייתי מכניס אמא'שך בקלסר, חתיכל אוויל משריש מתנשא בלי קבלות.
היא עושה זאת כי זו באמת האשמה מופרכת. לעומת זאת למי שמכנה אותה דמגוגית ופופוליסטית , קשה לה לענות כי היא באמת כזו.
79מסכים עם כל מילה
81יהודים משולים לזבל אורגני(זה שמגיע מהפרות)
כאשר מקבצים אותו ביחד הוא מסריח,וכאשר מפזרים אותו הוא מפרה מהמילה פריון
ראו מה קרה לאופנהיימר במפלגת נעבודה. "שלום עכשיו" נחשבו לפני שני עשורים לפארווה - צאצאים של אנשי מפא"י, מתונים בעמדותיהם, שמאל-לייט כזה שאינו מזיק לאיש. אולם ההקצנה ברחוב הישראלי דחקה אותם מחוץ למחנה, כאילו היו חברי באדר מיינהוף ר"ל. ההתקפות של הימין מתירות את דמם. בקונטקסט הזה יש למאמרה [הפשטני מעט] של אילוז חשיבות ומשמעות. אם מנין בבונים יחלצו משעטת המימטיות העדרית לא היה המאמץ מיותר.
84להשוות בין ערבי בישראל ליהודי בצרפת זה - עם כל הכבוד - מגוחך. ישראל לא מאיימת על צרפת. ישראל מאויימת ע"י העולם הערבי. נקודה. גם התפיסה של "רוב" אינה נכונה, כי היהודים הם אולי הרוב בישראל, אבל מיעוט בטל בשישים במרחב המזרח תיכוני. עוד יש לציין כי בישראל מוטחת, חדשות לבקרים, הטענה כי היא גזענית, ללא כל קשר להגדרה של גזענות ולמציאות בשטח, ככה שתגובה מהבטן היא טבעית לחלוטין. בנוסף, אין להתעלם מכך שחלק מהביקורת המופנית כלפי ישראל מקורה באנטישמיות טהורה. אז מה, נטמין את הראש בחול? הבעיה היא לא עם הביקורת שלך ושל חבריך, אלא עם המרחב בו היא מוטחת. אפשר להתווכח בישראל ובתוך העולם היהודי , אבל חלקכם לא רק מכבסים את הכביסה המלוכלכת בחוץ, חלקכם בכלל לא מנהלים את הדיון אתנו.
85לאור התחרדותה והקצנתה הדתית והלאומנית של המדינה (ראה רשימת הליכוד) ראויים דבריה של אילוז לשמש מגדולר מוסרי ומצפוני כי אם לא , חס ושלום נהפך למדינה פשיסטית דיקטטורית שרק "עושי דברם" ישמע.
86יש דתיים קיצוניים החושבים שרק הם דתיים באמת והיתר כופרים. באותה מידה יש יהודים וישראלים החושבים שהם הישראליות יהדות אמיתית לעומת אלו החושבים אחרת אנטישמים או עוכרים. אכן הרבה ממבקרי ישראל הם גם אוהביה שאינם מסכימים לקיצוניות
91המזרחי השחור הנדכא מחופש לשומר העמים הנאור. לא עובד, תנסי משהו חדש
93בדיוק כמו היהודים בגרמניה בסוף המאה ה19 ותחילת המאה ה 20 אשר ניסו להיות יותר גרמנים מהגרמנים ואימצו צורות התנהגות שאינן יהודיות והטילו ספק במורשתם ,זה בדיוק אותו תהליך שיש ליהודים כיום שמביעים בקורת קשה בוטה ומוגזמת על מדינת ישראל, לאותם חכמים אציין כי השנאה לאנטיכריסטוס דהיינו ליהודים עברה מטהמורפוזה לאחר השואה והיום מופיעה כאנטי ישראל אל תטעו אופי של עמים לא משתנה ולמי שלא מבין על מה אני מדבר אני מציע לקרוא את ספרו של פרופסור שלמה שוהם על האנטישמיות.
הזינוק העצום של יהודי המערב בעולם המדע והרוח נבע מהשלת ההתנהגות היהודית עלק ואימוץ רוח ומנהגים של העולם המודרני. אצלנו מורסי לא היה מתקשה להעביר חוקים בכנסת כפי שהוא מתקשה במצרים: יותר ממחצית הכנסת היתה מחבקת אותו.
התנהגות יהודית=ציונות, לא הליכה אחרי כתבי דת מימי בית שני
וגם לא תהלכי התיווניות למיניהם
מענינת ההקבלה האירונית ששבין השתלטות החמאס המקסימליסטי על האומה
הפלסטינית ודחיקת האבות המייסדים מהפאתח מהבימה ההיסטורית, והשתלטות הליכוד
הרביזיונסטי על התנועה הציונית והמדינה, תוך ניתוץ תשתית המוסדות
שבנתה, במהלך מרבית המאה הקודמת, תנועת העבודה!
מי שמתבונן בתשומת לב בצילום המופלא חודר הנשמה של זאב אלקין שצילם א.
פיטוסי עבור הארץ יחזה בחרדה במה שצופן העתיד. הכתובת על הקיר.
על המדינה ומדיניות הגלייש-שאלטונג ויתירו כל רסן ביהודה ושומרון, לאחר השלמת כיבוש בית המשפט העליון והכפפתו המלאה לרצונם, יהודים פקחים ימהרו לשגר את ילדיהם לחו"ל כדי שלא יטלו חלק במלחמת גוג ומגוג בהשראת הפוליטרוקים הרבנים מהשטחים, נגד אחיהם המזוקנים מאל קאעדה שיקננו מעבר לגבול מדן ועד אילת ומאילת ועד אשקלון. מה שמתרחש בסוריה כנראה אינו אלא מבוא או יומן לפני הסרט. .
אולי זו גם סוג של אנטישמיות
101עם צורת מחשבה של שטעטעל והצדקות של שטעטעל. היהודים חושבים שהם עדיין באירופה או בארצות המזרח. קשה להם להפנים את ההבדל בין מדינה לעיירה בגלות. בגולה הם פחדו מרדיפות ושנאה, בשטעטעל ישראל הם פוחדים מאותם הדברים בדיוק. והפחד הזה הוא הקרקע לכל רעה חולה שאי פעם התקיימה כאן וגם אי פעם תתקיים. מה עוזרת לי מדינה? לחיות בפחד מרדיפה ולפתח הצדקות ללמה שונאים אותנו אני יכולה גם באירופה, רק ביותר נוחות ועם פחות טילים על הראש.
אולם גזענותם אינה ראיה לחריפות או מורכבות הניתוח של הסוגיה. על הקלישאה - מי שמבקר את ישראל הוא אנטישמי, עונה פרופ' אילוז בקלישאה משלה. האמת הסובטילית והחמקנית היא שהשיח המערבי על ישראל ניזון ממקורות עמוקים המקובעים בתודעת הבריות. ילדים מתים מסוריה מזעזעים את העולם וטורדים את מנוחתו. אולם ילדים מתים מעזה - משום שמותם מיוחס ליהודים - מזיזים שכבות גיאולוגיות שלמות בהכרה של הצופה הנוצרי! שכבות שהתגבשו במהלך מאות רבות של שנים ועיצבו את אישיותו. כלומר, לדימוי הזה: ילד רך שהומת על ידי היהודים מעיר את כל השדים והשלדים החבויים היטב בארון הנוצרי. כל תפיסת המוסר הנוצרית מבוססת בעצם על האשמת היהודי. ואז בסערת הנפש הכל פורץ החוצה בהתרגשות אותנטית, אמיתית. חלק ניכר מהשמאל הישראלי אינו מבין את התופעה הזאת, אם משום שגדל וצמח בארץ, או שמשום שמקורו מחוץ למערב. המדינאי האנגלי ריצ'ארד קרוסמן השוה פעם את האנטישמיות באירופה למרחב וולקאני גדוש הרי געש כבויים למחצה, מעשנים ומבעבעים, שבכל רגע נתון עלולים להתפרץ. המציאות מעמידה אתגרים לא פשוטים בפני מי שמבין את המצב לאשורו כלומר קורא נכון את מגבלות המצפון וההכרה של המערב. מה שאינו מצדיק התעמרות בפלסטינאים.
אוטו ויינינגר (אביו הרוחני של היטלר) ,תומאס טורקוומדה האינקוויזיטור,
אילן פפה, נורמן פינקלשטיין, נועם חומסקי....אלה רק חלק שזכורים כרגע.
זה ממש לא משנה אם את מציגה את עמצמך כיהודיה. האנטישמיות המטורפת שלך ושל
חברייך המטורפים גלויה כתינוק ביום היוולדו.
אף אחד לא מונע מערבי להתגייס לצה"ל. בניגוד אלי שחוייבתי בצו לשרת 3
שנים ולאחר מכאן זמן דומה בשרות מילואים (ע"פ) צו. האזרח הערבי איננו
מחויב בכך.
השקעה של כ- 10% מהחיים בשירות צבאי חובה איננה עניין של מה בכך.
נסביר לך לאט לאט, שתביני - אחרי ככלות הכל, את מהפקולטות למדעי השד-יודע-מה, נכון? אז הנה. לאט. נניח שהעולם הוא עיר קטנה. בעיר יש בתים. בכל בית גרה משפחה. עד כאן בסדר? הבנת? יופי. נמשיך. כמעט בכל הבתים גרים אנסים רוצחי ילדים, מפלצות אמיתיות מסרטי האימה. ובבית אחד גרה משפחה נורמטיבית יחסית, אם כי לא מושלמת. נגיד - האמא סוטרת מדי פעם לילד שובב, האבא צועק. עכשיו, לפני אחד הבתים בעיר הקטנה (שהיא העולם, זוכרת?) יש הפגנה מתמדת של כל מיני דגנרטים, שצועקים על האב הקולני והאמא הסוטרת, "רוצחים, רוצחים!" - ובהפגנה משתתפים, כמובן, דיירי הבתים האחרים... נראה לך תקין? הגיוני? ולא, אנחנו לא מדברים רק על האיזור. ישראל נוהגת באופן ראוי ומוסרי לאין ערוך לא רק יותר ממדינות האיזור, אלא גם מצבאות "תרבותיים" שנלחמו לאחרונה באיזורנו - למשל בריטניה, שמפקד צבאה באפגניסטן אמר שאין בעולם צבא מוסרי יותר מ... כן, צה"ל. הצלחנו להבהיר? יופי! ועכשיו, לא. אנחנו לא צריכים "להצטער" על מצבם של ערביי ישראל, אותו הרוויחו ביושר גמור - בין היתר, בבחרם באופן עקבי בגזענים מן הימין הקיצוני כמנהיגיהם הפוליטיים (זחלאקה, זועבי, ראאד סלאח. לא חסר). עדיין לא מבינה? ברור שאינך אנטישמית. את הרי יהודיה. אבל גם אינך הגונה, ולא נקיה מגזענות, וצביעותך הצדקנית מצחינה לשמי מרום. הצלחת לקלוט הכל? אני מצטער. באמת שניסיתי להסביר. אולי תקראי שוב, מהתחלה?
110אנו חיים במציאות מלאה סתירות, ומחשבותינו מלאות קונפליקטים פנימיים.המצב
הזה קשה ,מכביד, ומדאיג, ולכן יש אנשים,בעיקר בעולם האקדמי,שדווקא הם
מעדיפים שלא להסתכל על התמונה השלמה אלא רק על חלק ממנה. האנשים האלה
בוחרים להסתכל על אותו חלק מהמציאות שמאפשר להם לחשוב באופן פשוט ופשטני .
הם מנתקים מהתמונה השלמה את החלק שבחרו בו, מתרכזים בו, מגדילים אותו פי
מאה בזכוכית מגדלת, מגבשים דעה חד משמעית וקיצונית בנושא , ובונים את הזהות
האישית, החברתית הפוליטית, והאקדמית שלהם סביבו. בהליכה בדרך הזאת יש הרבה
יתרונות . הנה כמה מהיתרונות:
ראשית, אתה לא צריך להתענות ולסבול יום יום מלראות את הסתירות. שנית, אתה
יכול לנסח את מחשבותיך בקלות, לפרסם אותן,ולהשלות את עצמך שאתה פילוסוף
חשוב. שלישית, מאחר שאתה רואה את עצמך חבר בקהילת מגדל השן הנאור
הבינלאומי,אתה מרגיש שאתה לא לבד,שאתה שייך, שיש לך גב. שאותך לא ינטשו
בעת צרה.
אני מקנאה בכם,רבותי. אני סובלת כל הזמן מהסתירות ומהדאגות.
מה שצורם במיוחד היא הקביעה של אילוז שאנטישמי זה כינוי בזוי. מקביעה שכזו
עלול לצוף החשד שלא הכינוי אלא מי שנושא את הכינוי ייחשב בזוי ומכאן הדרך
לרדיפת אנטישמים, הדרתם, ריכוזם במחנות והשמדתם תהיה קצרה ממה שהמוסר
האוניברסלי יכול לסבול.
זו כמובן הנחה היפוטטית, מאחר ורובו רובו של העולם, אינטלקטואלים כהדיוטות,
אליטות כאספסוף הינם (ותמיד היו) אנטישמים ולכן יהיה קשה מאוד ליישם פתרון
הומאני יותר או הומאני פחות לשאלת האנטישמים.
סקר שנערך ב-2007 במדינות האיחוד חשף ש-70% מאוכלוסיית אירופה הינם
אנטישמים, תוסיף עליהם את אלה שמפחדים לומר אמת גם בסקר אנונימי מפחד האח
הגדול, ואת אלה שמאמינים שאלוהי היהודים יכה בהם באישון לילה, אם יודו,
והרי לך רוב עצום. בארה"ב לא נערך ולא ייערך סקר מסוג זה שכן תוצאותיו
המבהילות יוציאו שדים מהבקבוק וזה עלול להסתיים בדרישה להפסקת התמיכה של
הממשל בישראל ולהסרת המחוייבות הנצחית שלה לבטחון ישראל.
היום קשה לנו מאוד (האנטישמים) לדרוש הכרה בזכויותינו, ואנחנו מקללים את
הגרמנים שלוש פעמים בכל יום, על העוול שנגרם לנו בעטייה של התזזית המטורפת
שאחזה בהם. עד 1945 אפשר היה לומר כמעט כל דבר על היהודים ומאז ועד היום,
גם באנטיגואה קשה לומר מילה רעה על היהודים.
ואני שואל את עצמי מניין לקחה לעצמה אילוז את החרות להגדיר אותנו בסמיכות
לביטוי "בזוי"? ואם אני מנסה לענות על כך, אומר, שאין זאת אלא
שהפחד מהיהודים, בין אם הוא הפחד ה"קלאסי" עתיק היומין, או פחד
מקומי מהיהודים החדשים, שהסתברו בפריימריז האחרונים של הליכוד, כיהודים
ישנים מאוד, הפחד הזה הוא שמניע אותה לפרסם רשימות אפולוגטיות בלשון
מתפתלת, סדורה אמנם ומתוחברת יפה, אבל אותי היא לא הצליחה לשכנע.
תראה, קשה להסביר ליצור בזוי מדוע הוא בזוי (: גם פדופילים, כמו אנטישמים, לא מבינים איפה הבעיה. מה לעשות. תסתכל על היהודים ותבכה, זכי. כולכם יחד לא שווים את החרא שנדבק לנו לנעל. זאת האמת.
שזה כולל את 70 האחוזים של האוכלוסייה במרחב הגיאוגרפי שבין פורטוגל להרי
אורל + 20 אחוזים באמריקה הצפונית (הערכה זהירה).
אם נשאר לך עוד מקום לחרא על הנעל, תוסיף עליהם עוד 50 מיליון של אנטישמים
"מסורתיים" שהם 20 אחוזים של מדינות אמריקה הלטינית. לא כללתי
את העולם המוסלמי כי הם לא נחשבים (לא נחשבים אנטישמים כהלכה).
אני מסתכל על היהודים ובוכה עוד לפני שהועלת להציע לי את זה.
אני המומה כל פעם מחדש שדווקא יהודים הם שונאינו הגדולים ביותר והם אלה
שמעוותים את ההיסטוריה ואת המציאות.
לא סתם נאמר "מחריבייך ומהרסייך ממך יצאו".
פשוט לא להאמין.
מה דוחה במאמר? לדוגמה: "הודי אמריקאי ממוצא פולני, שנראה כי למד משהו על טכניקות של הפחדה מהסובייטים" על דניאל פלפס. האם הכותבת היתה אוהבת התבטאות כזו על "יהודי ישראלי שמוצאו מהמגרב וכנראה למד משהו על שנאת זרים מהערבים".
היהדות מתקיימת על דרך שלילתה המתמדת ואת לא יכולה לשמוט במחי פיסקה אחת את הקרקע מתחת לאנטישמיות שהיא הבסיס שיש ליהודים להבטחת המשך הקיום כעם יהודי והדברים ידועים; כל אימת שהאנטישמיות וגילויי איבה כלפי יהודים רוסנו, כלומר ליהודים היה טוב, הם נטו להתבולל: ב-400 השנים של תור הזהב בספרד, איבדה יהדות ספרד 60% מאוכלוסייתה, בארה"ב של היום - שיעור ההתבוללות נמדד ונקבע (מחקר של הסוכנות היהודית) על 56%.
לחיות בישראל זו לא תעודת יושר נגד אנטישמיות.אנטישמיות יכולה להיות גם בין יהודים(למשל אשכנזים נגד מזרחיים או להיפך).דבר אחד הוא בקורת לגיטימית ואוביקטיבית על ממשלת ישראל ודבר אחר זה ראיית חצי האמת,או לעוות את המציאות ולהוציא אותה מכל פרופורציה.למשל,לשכוח ש"הכיבוש' של תוקפנות מדינות ערב והחלטה אסטרטגית של נאסר למחוק את ישראל מן המפה,והיום,האיום של אירן ושותפיה בלבנון ובעזה.אפשר גם לבקר את הציונות,ובתנאי שלא שוכחים שלא במקרה מדינת ישראל קמה 3 שנים רק אחרי נפילת המשטר הנאצי,והאנטישמיות מרימה ראש בכל העולם.שלילת הציונות הינה לא אחר משלילת זכותו של העם היהודי,למוד הסבל,להגדרה העצמית.שלילת הציונות הנה,למעשה שלילת קיומו של העם היהודי
אנחנו הסמולנים לא מגיבים בעיתוני הימין, אנחנו מעלעלים לפעמים כדי להיווכח
שאין חדש. אין שם שום דיון אלא רק קריאות עידוד, פלקטים וסיסמאות. בסוף גם
הימניים מתעייפים מכך והולכים לחפש אקשן בהארץ. זה עדיין לא מקנה לך זכות
לערער על הכרטיסים הפתוחים שהעיתון מחלק. זה עיתון פרטי. אתה מערער על
זכותו של בעל עסק פרטי למה הוא מוכר ביסלי ולא מוכר במבה? לא! אז למה כאן
כן? כי אתה יהודון שחושב שהוא רשאי לדחוף את האף שלו לכל חור.
ולמה אתה לא שואל אם שמנו לב שלישראל הראל יש כרטיס פתוח בהארץ? ולמה אתה
לא שואל את מקור ראשון למה הם לא מבקשים מאילוז או שטרנהאל או רכלבסקי
שיפרסמו מאמריהם אצלם?
רק בהארץ יש דיון אמיתי ? אני במקומך לא הייתי נסחפת כל כך. קצת צניעות
מרוב אהבתם לעם ישראל בארצו, הם ישמחו לחנוק אותו...
124עד הסוף. אשמח להבהרה
מדינה מגיעה לאזרחים ואזרחות זה דבר שנותנים לבני אדם באשר הם.
בעולם שלנו יש אלפי קבוצות אתניות ולשוניות אבל רק 193 מדינות עצמאיות.
איפה כתוב שלכל קבוצה אתנית מגיע מדינה? אוטונומיה? כן. שלטון עצמי? כן.
שיווין זכויות ? כן. אבל מדינה? ועוד מדינה שמגדירה את עצמה כמדינה ששייכת
לא לאזרחיה אלה לקבוצה אתנו דתית ספציפית? זה היה קיים רק בבלקנים ובמזרח
אירופה, וכולם יודעים איך זה נגמר.
© כל הזכויות שמורות להוצאת עיתון הארץ בע"מ
