המילה

שתוק ותמשיך לשיר

בתוך שיר יש חלקים שווים ויש כאלה ששווים יותר. קטעים ללא מילים, למשל, מושלכים לגרדום

שמתי לב שזה קורה למשל עם “Being Boring” של פט שופ בויז. וגם עם “Sultans of Swing” של דייר סטרייטס. וגם עם “Moonlight Shaddow” של מייק אולדפילד. שמתי לב שהשירים האלה - אמנם ישנים, אך עדיין פופולריים - לא באמת מושמעים ברדיו מתחילתם ועד סופם. מישהו כנראה החליט שהם ארוכים מדי ושאפשר לחתוך מהם קטעים מסוימים כדי להתאים אותם ל”אוזן של המאזין המודרני”. במקרה של “Being Boring”, הדקה וחצי הראשונות של השיר המקורי - קטע מוזיקלי נטול מילים - קוצצו והפכו לכמה שניות, שכל תפקידן להוביל בדרך הקצרה ביותר אל הטקסט שנישא בפי ניל טננט, סולן פט שופ בויז. במקרה של “Sultans of Swing”, סולו הגיטרה האדיר של...

כתבה זו זמינה למנויים בלבד

רוצים להמשיך לקרוא?

הירשמו חינם לאתר או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי?

הירשמו עכשיו כדי לקבל עדכון יומי מאתר הארץ
נא להזין כתובת מייל חוקית
ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות