החוג למחשבת ישראל, בחסות תומכי נתניהו

קרן בראשותו של תורם לנתניהו מימנה בשנים האחרונות משרות לארבעה מרצים בחוג שבאוניברסיטה העברית. הטעם העיקרי לפגם: הקרן עצמה ערכה ראיונות למרצים הפוטנציאלים בטרם התקבלו לעבודה בחוג. האוניברסיטה: הראיונות נפסקו

ארגון אמריקאי ללא כוונות רווח, שבראשו עומד תומך ותורם של נתניהו, מממן בשנתיים האחרונות משרות לארבעה מרצים בחוג למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית בירושלים. מדובר בקרן תקווה, שבראשה עומד איש העסקים האמריקאי רוג’ר הרטוג. הרטוג תומך בכמה ארגוני ימין בישראל ‏(ראו למטה). העובדה שקרנות מעבירות מימון חיצוני למטרות שכאלו אינה דבר יוצא דופן, אלא שבמקרה זה הקרן עצמה ערכה ראיונות למרצים הפוטנציאלים בטרם התקבלו לעבודה בחוג. הראיונות התקיימו מחוץ לאוניברסיטה, בין השאר במלון המלך דוד בירושלים. הנהלת האוניברסיטה, שהדבר נודע לה לאחר מעשה, הודיעה לקרן ולראש החוג כי ההתנהלות הזאת אינה מקובלת עליה והיא הופסקה. עם זאת, הקרן ממשיכה לממן מרצים בחוג.

ההתקשרות בין החוג לקרן, שמממנת בין השאר תוכניות באוניברסיטאות פרינסטון וטורונטו, החלה לפני כשנתיים, אז פנה לקרן ראש החוג למחשבת ישראל, ד”ר אבינועם רוזנק, בבקשה לסיוע, על רקע מצוקה כלכלית. מקור באוניברסיטה מסביר ש”התמיכה של קרנות פרטיות ובעלות אינטרסים בפעילות אקדמית אינה דבר חדש או מגונה. קרנות רבות תומכות בפעילויות אקדמיות שיש להן עניין בהן. בעיני זהו בראש ובראשונה סוג של תקשורת, שחשוב לשמרה, בין מגדל השן והחוקרים הספונים בו לבין החברה והאינטרסים הרבים שמרצדים בה”. עם זאת, לדבריו, בעולם האקדמי מקובל לשמר איזון והפרדה ברורה בין מקורות המימון של הפעילות האקדמית לבין הפעילות האקדמית עצמה. “משום כך, מקובל שנדבנים ונציגי קרנות יכולים להתנות את הפניית כספם לתחומים או נושאים אקדמיים מסוימים, אך מקובל גם שמימוש כספים אלו יהיה כפוף לשיקול אקדמי מקצועי עצמאי לחלוטין. זהו עקרון האוטונומיות המקצועית של ההשכלה הגבוהה. וכמו בסוגיית התקצוב של המוסדות להשכלה גבוהה בישראל, האוניברסיטאות, המכללות ומכוני המחקר נאבקו ונאבקים, בצדק, לשמר את האוטונומיות המקצועית ולדאוג שהפעילות האקדמית לא תהיה מוכתבת על ידי גורמים חיצוניים”.

ד"ר אבינועם רוזנק. מהומה על לא מאומה
ד"ר אבינועם רוזנק. מהומה על לא מאומה. צילום: אמיל סלמן

במקרה של קרן תקווה, כאמור, ההתנהלות היתה שונה, ובטרם הועברו הכספים לחוג זומנו כעשרה מרצים פוטנציאלים לראיונות עם אנשי הקרן. אחד המרצים שרואיין על ידי אנשי קרן תקווה, וביקש להישאר בעילום שם, מספר שחש אי נוחות רבה. “התבקשתי ללכת לראיון ושיתפתי פעולה”, הוא מספר, “אבל זה באמת לא נראה לי... כי אני מאמין שהאקדמיה צריכה להיות גוף בלתי תלוי”. לדבריו, “אמרתי את זה לרוזנק, ששלח אותי ‏(לראיון‏), אבל הבנתי שיש מצוקה מאוד גדולה של כסף. זה לא בא מהרשויות של האוניברסיטה ואני מבין שהם מאוד לא אהבו את זה וביקשו להפסיק את זה”. המרואיינים לא היו היחידים שחשו לא בנוח. לדברי אותו מקור באוניברסיטה, “בעיני ובעיני עמיתים נוספים זהו תקדים חמור מאוד שמשקף ניסיון להשפיע לא רק על דרכי המחקר וההוראה, אלא גם על מערך המינויים בתוך האקדמיה”.

רוזנק רואה את הדברים אחרת. בשיחה עמו הוא אומר כי “לצערי הרב אנחנו נמצאים במצב שבו חוגים צריכים למצוא את הכסף בחוץ כדי להעשיר את תוכנית הלימודים. היחידים שקובעים את הפרסונות שילמדו זה החוג. לקרן תקווה לא היה בשום שלב זכות דיבור או החלטה מי ילמד. הם שאלו אותי, ‘מי היית רוצה שילמד, תן לי רשימה’”. לדבריו, הקרן ביקשה “להבין מי האנשים שאנחנו חושבים שהם האנשים שמתאימים להוראה... הם ביקשו לדבר איתם, לשמוע מי הם ולהכיר אותם... ואז הם אמרו ‘טוב, באמת בחורים מצוינים, מאוד התרשמנו. אנחנו הולכים לתת איקס כסף’. באיקס כסף הזה יכולתי לממן רק ארבעה אנשים”. לדברי רוזנק, “זה עורר מהומה על לא מאומה בתוך החוג ואז הדיקן ביקש ממני להבהיר לקרן תקווה לא לקיים יותר ראיונות, למרות שאין בזה שום פגיעה אקדמית”.

משה אידל, פרופ' אמריטוס מהאוניברסיטה העברית, חוקר בכיר במכון הרטמן וחתן פרס ישראל למחשבת ישראל, אמנם לא אוהב את המעורבות של גורמים חיצוניים באקדמיה, אבל על רקע המצב הכלכלי מבין את מצוקת החוג: “אני יכול להבין אנשים שיש להם בעיה עם זה, אבל מה האלטרנטיבה... המדינה ברחה מאחריות להוראת מחשבה יהודית... והמצב של החוג כל כך על הפנים, שזה כמו להגיד למישהו שהוא חולה סופני מדוע הוא שותה מים”.

נתן לאופר, האחראי על תוכניות קרן תקווה בישראל, שהיה בין אלו שראיינו את המרצים הפוטנציאלים, מסר בתגובה שהעביר בכתב, כי בשנים האחרונות תומכת הקרן בכמה תוכניות באוניברסיטה העברית. “במקרה של החוג למחשבת ישראל, לפני כמה שנים פנה אלינו ראש החוג שחיפש מימון לטובת כמה מרצים חיצוניים שיעשירו את ההיצע בחוג. טרם העברת המימון פגשנו מספר מועמדים להוראה בחוג על מנת ללמוד על תחומי המחקר וההוראה שלהם. התרשמנו מהקבוצה והחלטנו להעניק את המענק, תוך מתן שיקול דעת מוחלט לראש החוג בבחירת המרצים והקורסים”.

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה כי “האוניברסיטה העברית נחשבת למוסד האקדמי המוביל בארץ בין היתר משום שאינה מתפשרת על הרמה האקדמית של מרציה וחוקריה. אלה נבחרים משיקולים מקצועיים בלבד ובאופן עצמאי ללא תלות או השפעה בגורם חיצוני. החוג למחשבת ישראל אינו שונה וכל המרצים המלמדים בו כמרצים מן החוץ נבחרו על ידי ראש החוג, כך שעקרון האוטונומיות המקצועית והאקדמית אינו מופר בשום צורה. בשנים האחרונות יש מצוקת תקנים בחוג, וקרן תקווה הסכימה לסייע במימון מספר תקנים של מרצים מן החוץ. שיתוף הפעולה בין הקרן לחוג החל לפני שנתיים ובמסגרתו מתקצבת הקרן כל שנה ארבעה תקנים.

“קרן תקווה ביקשה בתחילת ההתקשרות עמה לפני שנתיים לדעת מי המרצים שימומנו מכספה, ככל קרן אחרת המעניקה כספים, ובמסגרת הזאת אף שוחחה עם המרצים שאותם שקל החוג כמועמדים להוראה. שיחות כאלה הן דבר שכיח המאפשר ליצור זיקה אישית בין הצדדים. האוניברסיטה לא מתירה לתורמים לבחור בין המועמדים או להכתיב תנאים לבחירתם. כיוון שהשיחות בין הקרן למרצים לא התקיימו בין כותלי האוניברסיטה פנה נציג החוג לקרן, לאחר התייעצות עם דיקן הפקולטה למדעי הרוח, פרופ’ ראובן עמיתי, ובעצה עם הרקטור היוצאת, פרופ’ שרה סטרומזה, וביקש שלא לקיים שיחות נוספות. הקרן נענתה לבקשה וזה כשנתיים היא אינה משוחחת עם המרצים או מראיינת אותם”.
-----------------------------------------------

תמיכה במכוני הימין

את קרן תקווה הקים איש העסקים והפילנתרופ היהודי־אמריקאי זלמן ברנשטיין, המייסד של קרן אבי־חי, ארגון צו פיוס ועוד, שהלך לעולמו ב–99’. יו”ר קרן תקווה הוא רוג’ר הרטוג, שעומד גם בראש קרן רוג’ר הרטוג, הקרויה על שמו. הרטוג, איש עסקים יהודי־אמריקאי שהיה בעבר אחד מהבעלים של העיתון “ניו יורק סאן”, הוא אחד התומכים העיקריים של המכון לאסטרטגיה ציונית, שבשנת 2010 פירסם טיוטת דו”ח שכותרתו “פוסט ציונות באקדמיה”. הדו”ח בחן את תוכניות הלימוד והמרצים בחוגים לסוציולוגיה באוניברסיטאות השונות. באותה השנה תרמה קרן תקווה למכון 187 אלף שקל וקרן הרטוג כ–298 אלף שקל. קרן תקווה גם תרמה באותה השנה יותר משני מיליון דולר למרכז שלם, מכון המחקר הירושלמי שנוסד ב–94’ על ידי ד”ר יורם חזוני, הנחשב למקורב לנתניהו, שזכה ערב הבחירות האחרונות לכנסת להכרה כמוסד אקדמי על ידי מליאת המועצה להשכלה גבוהה ‏(מל”ג‏). בשנים האחרונות תומך הרטוג בפרויקט החפירות בעיר דוד שבסילוואן ועל פי הדו”ח של קרן רוג’ר הרטוג, ב–2010 הוא תרם מיליון דולר לאגודת הידידים האמריקאית של עמותת אלע”ד ‏(אל עיר דוד‏). קרן הרטוג העבירה אז גם תרומה של מיליון דולר לפרויקט תגלית, 100 אלף דולר לקרן ג’ורג’ בוש וגם 5,000 דולר לקרן המרכזית לישראל, אחד הגופים המרכזיים בארה"ב המשמשים להעברת כספים לארגוני ימין בארץ. בפריימריז האחרונים לרשימת הליכוד לכנסת תרם הרטוג כ–9,000 שקל לשר האוצר יובל שטייניץ ו–5,000 דולר לראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתמודד שוב על ראשות הליכוד.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 האח לחוג למחשבת ולד"ר רוזנק העומד בראשו אודיה, תלמידה בחוג למחשבת ישראל
  • 12:44
  • 08.02.13

מזל שלכותב על כך שלמרות המגמתיות הבולטת שבכתיבתו, הקורא הנבון עוד יכול לזהות את האמת מבין השורות. דינן של קרנות המממנות גופים בעלי אג'נדה אידיאולוגית יהא אשר יהא, אך בעיית לימודי הרוח באקדמיה בישראל חמורה ומאותתת בנורות אדומות חזקות יותר.
בתור תלמידה אבקש רק להוסיף כי קשה לומר שיש השפעה "ימנית" או "ציונית" בפועל על אווירת הלימודים או על האמונות והדעות המובעות בחוג למחשבת ישראל. אדרבה, פועלו של ד"ר רוזנק במסגרת החוג לישראל ראוי להוות דוגמה לתפארת שיקום מדעי הרוח בישראל. מאז נכנס רוזנק לכהן כראש החוג הוא פועל במרץ ובקדחתנות להעלאת המודעות לחשיבותו ולתרומתו של החוג, ופועל למענן של פעילויות רבות ומגוונות עבור תלמידי החוג ועבור הסטודנטים בכלל. כמות הסטודנטים הלומדים בחוג *הכפילה את עצמה* ואף *שילשה* מאז נכנס ד"ר רוזנק לתפקידו הנוכחי, וקשה לתאר את האווירה החיובית והפורה, את השיח העשיר והעמוק, את העושר של תכנית הלימודים ואת הגיוון של אוכלוסיית התלמידים בחוג - וכל אלה בזכות רוזנק ופועלו המבורך.
מי ייתן וכל ראשי החוגים למדעי הרוח יהיו חדורי רוח ואמביציות חיוביות כאבינועם רוזנק.

02 אוי נו באמת רואי
  • 14:28
  • 08.02.13

נוהל מקובל הוא לשלוח מרצים לכנסי תורמים בחו"ל כדי להתפאר בהם ולגייס כספים. מה שנקרא, שידעו על מה משלמים. אבל הארץ מחויב בעיני עצמו לאמץ את שיטות העבודה של אם תרצו, ולהפנות אותן כלפי הצד השני. כאיש שמאל מובהק, אני מבקש להזכיר לכם משהו - גם לימין האינטלקטואלי יש זכות קיום. אולי אם המדינה והנהגת האקדמיה לא היו זונחות את לימודי הרוח בכלל ואת החוגים הפרטיקולריים בפרט, לא היו נזקקים לפנות לקרן תקווה. אבל ברור לי שלפי הדוקטרינה של "הארץ" רצוי היה שהחוגים ליהדות, וכל סממן של תרבות פרטיקולרית, יעלמו מנוף האקדמיה לטובת עוד קצת לימודים פוסט-קולוניאליים.

03 הקרן הציעה לי מימון נדיב למחקר ארכיאולוגי מקיף של התקופה הפלאוליתית התחתונה במידה שאתחייב למצוא שנתניהו הוא זה שגילה את האש, ביית את הסוס, המציא את הגלגל והיה הראשון לבנות דגם של טאבלט מעלים ועור פרות. לצערי עוד לפני שהספקתי להשיב תשובה חיובית, חברי מאוניברסיטת תל-אביב הקדים אותי.  (לת) עמוס, ארכיאולוג בכיר (בדימ'), נהג מונית
  • 15:42
  • 08.02.13

04 בחורים מצוינים.. כמובן. רק בחורים.. כמובן  (לת) בחורה מהחוג הנ"ל
  • 15:54
  • 08.02.13

05 תרגום: רק "חברינו" יחליטו מי ראוי לעעבוד באקדמיה...כמו במינויים לבית המשפט, במינויים בנמל אשדוד ובאיסוף האשפה בעירית תל-אביב.  (לת) גילדות של ימי הביניים
  • 20:12
  • 08.02.13

06 חוצפה! הם "לא מאנשינו". אורי, גם אוויל מחריש חכם יחשב(גם בעיתון של אנשים חושבים)  (לת) דני
  • 02:12
  • 09.02.13

07 ביבי דיקטטור עין צופיה
  • 13:44
  • 09.02.13

ביבי דיקטטור

08 מהכותרת אפשר להבין שמדובר במשרות מחקר אקדמיות וזה לא נכון שאול
  • 13:56
  • 09.02.13

סתם מרצים מן החוץ. כלומר, כאלה שבאים ללמד קצת והולכים. אין להם סטודנטים שהם מנחים ןאינם עורכים מחקר.

09 את הראיונות לממשל ופוליטיקה בבאר שבע עורכים ? ממש לא או חבר מביא חבר מאותו צד פוליטי, לשמאל מותר הכל? על זה נאמר הפוסל קודם לכל במומו פוסל  (לת) מי עורך את הראיונות בבאר שבע???
  • 13:56
  • 09.02.13

10 בגידת האקדמיה רוזנקרנץ
  • 14:01
  • 09.02.13

הסיפורים על שיקול הדעת האוטונומי של האוניברסיטה בבחירת המרצים הם סיפורי מעשיות. כל בעל ידע מינימלי בפסיכולוגיה יוכל ללמד אתכם שבהינתן ציפיותיה המוכרות של הקרן התורמת, האוניברסיטה עצמה כבר בוחרת את המועמדים על פי ציפיות אלה, ובאופן שישביע את רצון הפריץ, הבודק בציציות נתרמיו. האם האוניברסיטה בהיתממותה סבורה שאנו נאיביים עד כדי כך שלא נבין זאת? לא לחינם מינתה אוניברסיטת פרייבורג את היידגר לרקטור עם עליית היטלר לשלטון. דרכי הפעולה של הפאשיזם דומות הן בכל מקום.

11 דר רוזנק: תחרה שחורה ושקופה עולה על כל העדיים.  (לת) הכיסוי השקוף בחוג למחשבתישראל
  • 14:05
  • 09.02.13

12 ברור, הרי האקדמיה חייבת להשאר בידינו מיכאל ק
  • 14:11
  • 09.02.13

אחרת איך נוכל להמשיך ולתמוך בכל שונאי ישראל.

13 זה התחיל בעתונות וממשיך באקדמיה. תומכי נתניהו קונים את כל המדינה, ובזול.  (לת) אכלולי קנוליבזול
  • 14:21
  • 09.02.13

14 זה לא ההוא? בלאי, עיתון לעבריינים בוגדים שחושבים את עצמם, ואת המרצים והמימון רק הקרן להחשכת ישראל יכולה לקבוע, לא לעולם חוסן.  (לת) ברקוד
  • 14:34
  • 09.02.13

15 אורי אתה פשוט פטאתי  (לת) אדם
  • 14:44
  • 09.02.13

16 דברים חמורים מפי הקרן עצמה שמאל ורק שמאל
  • 14:51
  • 09.02.13

“קרן תקווה ביקשה בתחילת ההתקשרות עמה לפני שנתיים לדעת מי המרצים שימומנו מכספה, ככל קרן אחרת המעניקה כספים, ובמסגרת הזאת אף שוחחה עם המרצים שאותם שקל החוג כמועמדים להוראה."

אם זה מה שמקובל - שלקרן יש זכות לדרוש "להכיר את המרצים", איך בדיוק זה עולה בקנה אחד עם דבריו של לאופר, האחראי על פעילות הקרן בישראל ש"החלטנו להעניק את המענק, תוך מתן שיקול דעת מוחלט לראש החוג בבחירת המרצים והקורסים”. האם זה לא ברור שיש כאן סתירה בדברי נציגי הקרן עצמה?

כשהכסף מדבר, זה ברור שגם אם הקרן היתה פוגשת את המרצים בדיעבד, ולא עורכת להם ראיונות, הרי שיש כאן התערבות פושעת בהתנהלות של החוג.

אולי כדאי שראשי החוגים יבינו לאיזה צרות הם מכניסים אותנו, אזרחי המדינה, ויתחילו להשקיע את המרץ שלהם בהפעלת לחץ מאורגן וגלוי על הממשלה להפסיק להרוס את מעט החינוך האקדמי האיכותי שעוד נותר כאן, במקום על בכייה לדורות אח"כ. פוליטיקת ההשרדות הזו לא באמת עוזרת לאף אחד - גם אם המצב של אקדמאים בכירים מקבלי החלטות מעורר אמפתיה, הרי שבסופו של דבר ההתנהלות הזו היא בבחינת מתן יד להחרבת החינוך בארץ.

17 הקרן לא קבעה ולא הציעה שמות של מרצים אז מה קרה ? באמת סערה בכוס מים.  (לת) קורא 1
  • 14:57
  • 09.02.13

18 החוג הפרופסורים הפועלים להריסת ישראל ממומן ע"י הקרן לישראל החדשה.  (לת) סקופ. שהארץ יודע ולא מפרסם
  • 14:58
  • 09.02.13

19 כל דבר לגיטימי כדי לנקות את אורוות השמאל באקדמיה.  (לת) רעמסס
  • 15:03
  • 09.02.13

20 היתממות רוזנקרנץ
  • 15:04
  • 09.02.13

הסיפורים על שיקול הדעת האוטונומי של האוניברסיטה בבחירת המרצים הם סיפורי מעשיות. כל בעל ידע מינימלי בפסיכולוגיה יוכל ללמד אתכם שבהינתן ציפיותיה המוכרות של הקרן התורמת, האוניברסיטה עצמה כבר בוחרת את המועמדים על פי ציפיות אלה, ובאופן שישביע את רצון הפריץ, הבודק בציציות נתרמיו. האם האוניברסיטה בהיתממותה סבורה שאנו נאיביים עד כדי כך שלא נבין זאת? לא לחינם מינתה אוניברסיטת פרייבורג את היידגר לרקטור עם עליית היטלר לשלטון. דרכי הפעולה של הפאשיזם דומות הן בכל מקום.

21 מה זה "מחשבת ישראל"? שינאת הזר והשונה? האם יש בה יותר מאשר עוצר והתעללות בערבים?  (לת) שלום ולא להתראות לדת הזאת
  • 15:11
  • 09.02.13

22 מאמר מעניין אבל לא זכור לי שאי-פעם מצאת טעם לפגם בשיטת "שמאלן מביא שמאלן" בחוגים למדעי הרוח והחברה ובביהמ"ש העליון.  (לת) איש חושב
  • 15:11
  • 09.02.13

23 סתם תהייה, האם יש סיכוי שנשמע מכתבי הארץ על הקשר הישיר בין מימון סעודי של עשרות מיליוני דולרים למחלקות ללימודי האסלאם ברחבי בריטניה לבין "התעוררות מוסרית" שיוצאת ממוסדות אלו לפתע בקריאה לחרם מוחלט על ישראל? חבל, זה סיפור מעניין למרות שזה לא תואם את "מגוון הדעות" של הארץ. לאורי בלאו הרי היה קצת זמן איכות בזמן האחרון בבריטניה לפני חתימת ההסכם שלו, חבל שלא טרח לבדוק.  (לת) מני
  • 15:20
  • 09.02.13

24 מה שעולה מן הדברים הוא שהקרן שינתה את פניה מאז שמייסדה הלך לעולמו ונתונה היום בידי הנהלה כנראה קיצונית. יש הבדל גדול בין קרן אביחי וצו פיוס לתמיכה בעמותת אלע"ד. דבר נוסף: אחרי ששמעתי כמה הרצאות - מרתקות, רבות פנים, כלל לא חד צדדיות - של אבינועם רוזנק (שלא במסגרת האוניברסיטה), אני בטוחה ביושרו ויושרתו. אדם ערכי מאוד, מענטש.  (לת) נועה
  • 15:28
  • 09.02.13

25 אורי אורי, מזמן לא שמענו את השם (מה נשמע בעסקי הריגול?)  (לת) ירון
  • 15:34
  • 09.02.13

26 אז מה הכל מכור ומוסט רמי צדיק
  • 15:49
  • 09.02.13

אז מה,באונברסיטה בחיפה ובבאר שבע זה אותו הדבר רק עם הדעות ההפוכות. המכון לדמוקרטיה הוא הדוגמאות לממון רב הנתרם שונאי הימין,הכסף הנשפך שם הוא בלתי נדלה ובלבד ש״החוקרים״ ירחיקוי שמאלה

27 איך נפל שדוד בידי הבינוניות החוג האוניבסיטאי היחידי שביקשתי ללמוד בו  (לת) פלץ
  • 15:55
  • 09.02.13

28 רק כיוון אחד יש לתחקירים של בלאו ורה
  • 15:56
  • 09.02.13

והוא מבקר גורמים אחרים שהם מוטים... איזו צביעות

29 שכחנו, רק לעמותות שמאל מותר.  (לת) בז'ז'ינסקי
  • 16:40
  • 09.02.13

30 כמה צביעות צדקנית להתקומם על מינויים של כמה מרצים פרו ישראלים באוניברסיטה ישראלית, בשעה שחוגים שלמים נשלטים על ידי חונטה אנטי ישראלית, שעיקר פועלה הוא הקריאה לפגיעה והחרמה של ישראל, בתמיכתם של אירגונים אנטישמיים ומדינות אויב. איתי
  • 16:40
  • 09.02.13

מרבית הציבור יישמח לשמוע כי יש מי שדואג לקידומם של מרצים פרו ישראלים באקדמיה בישראל. יש די והותר משונאי ישראל בלב האקדמיה.

31 החוג למחשבת ישראל קורנל
  • 16:46
  • 09.02.13

החוג למחשבת ישראל היה פאר המכון למדעי היהדות כשאני למדתי-איזה חבורה שהיתה שם! אחד יותר נוצץ ומבריק וחכם ומרתק מהשני-אבי רביצקי, רחל אליאור, משה אידל, יהודה ליבס היינו באים שעה לפני הזמן לתפוס מקומות לשיעור המשותף של אליאור ורביצקי- מה קרה עכשיו שצריך לחזר על הפתחים של הקרנות שמממנות את אלעד ועטרת כוהנים איזה ביזיון!!!

32 מבאיש ומסריח Dr shim
  • 18:15
  • 09.02.13

ואיזה טיעונים להגנה. עושים אותנו מטומטמים.
זה לא נקרא תרומה אם זה מותנה במשהו. זה נשמע יותר שוחד. ועוד למוסד האקדמי מתיימר להיות עצמאי, בלתי תלוי.... תנו עוד נפיחות שנחשוב שיש פה תרועת חצוצרות.
אפסים באקדמיה. נכשלתם.

33 בוקר טוב אורי בלאו. האם לא מצאת עדיין אוביקט כמו ענת קם המסקנה על מנת לחשוף תכניות של צהל' דע לך שבימי בן גוריון לא היית יוצא כל כך בזול כפי שיצאת לכן עלה לקברו ואמור לו תודה תודה  (לת) משה בודק
  • 18:56
  • 09.02.13

34 השמאל מתעורר נרגש קפקא טאמורה
  • 21:16
  • 09.02.13

שנים על גבי שנים של In breed depression , חבר מביא חבר ושאר המנגנונים ליצירת מונוליטיות מאובנת לא הפריעו לו למר בלאו. סוף סוף, יש מנגנון להערות קצת דם חדש לאקדמיה ההולכת ומאבדת את חיבורה למציאות המזרח תיכונית.

35 אבינועם רוזנק היה בזמנו פעיל או לפחות תומך של תנועת מימד. לא ככה?  (לת) סוקרטס
  • 22:15
  • 09.02.13

36 תראה כמה בטכניון בזמן אחרון קבל תפקיד בגלל שהם שייכים לצד הימני .. דן
  • 00:14
  • 10.02.13

תראה כמה בטכניון בזמן אחרון קבל תפקיד בגלל שהם שייכים לצד הימני ולא בגלל שהםבאמת טובים

37 כשעיתונאי מציג עמדות באופן צר, הוא לא טורח לציין עובדות כמו עמדותיו הפלורליסטיות ירושלמי
  • 00:18
  • 10.02.13

ושוחרות השלום של רוזנק. חבל שבלאו בוחר להכפיש אישית ולא להתמקד בבעיית היעדר התקציבים באוניברסיטה (לפחות במדעי הרוח). למרות מצב זה, אבינועם קידם מאד את החוג.

38 מעניין כמה טעם לפגם היינו מוצאים בבדיקה דומה של אקדמיה שמאלנית. את זה לעולם לא יחקרו. אני מציע ללוחם הצדק שכתב את הכתבה שיבדוק את עצמו טוב טוב ...אתית, מוסרית וכיוצא באלה...אני חושב שלא ראויה ביקורת של ריקבון אחד על ריקבון אחר. שמיר
  • 02:32
  • 10.02.13

אכן....הבעיה במדינה היא האקדמיה הימנית....זאת הבעיה!!!!

39 די כבר עם "תחקירים" רדודים שהשורה התחתונה שלהם היא "אוי זה נורא, הם תרמו לעמותות ימין", או לחילופין "אוי זה נורא, הם נהנים מתרומות של ימנים". שמאלנית נבוכה
  • 04:40
  • 10.02.13

כל הכבוד לבלאו! גילה את מאגר המידע של רשם העמותות ומאז מפרסם "תחקירים" שהשורה התחתונה שלהם היא בד"כ היא "אווו, איזו שחיתות, הם תרמו לימנים...". או לחילופין: אוו, איזו שחיתות, ימנים תורמים".
א. זה לא תחקיר.
ב. קצת מביך לראות שוב ושוב כותרות מפוצצות עם תוכן כל כך קלוש. איפה העורך?
ג. כשמאלנית - אני נבוכה מרדידות השיח ורמת הטיעון שהעיתון לאנשים חושבים מסוגל לגייס כשזה מגיע לעיסוק בימין. אפשר לשמור על דיון ענייני ולהפסיק להתייחס לימנים כמושחתים מעצם היותם בעלי תפיסת עולם שונה.

40 אם אני לא טועה, אחד מהממומנים הוא ממש לא תומך נתניהו, אבל באמת ראוי. לא כל מימון חיצוני הוא התערבות פסולה.  (לת) ארסטו
  • 10:01
  • 10.02.13

41 באמת סערה על לא כלום. גיבוב שטויות. יורם
  • 11:23
  • 10.02.13

כל עוד הקרן מממנת וראש החוג בוחר את המרצים צריך להסיר בפניהם את הכובע, לומר תודה ולשתוק. בגלל שהקרן בעד נתניהו נאמר לה לא לתרום למוסדות אקדמיים בארץ? כתב מטופש.

42 עשירי ארה"ב- האיום הקיומי החמור ביותר על החברה הישראלית?  (לת) מועדון הסיגר של ביבי
  • 11:52
  • 10.02.13

43 ראש החוג הוא איש שמאל...  (לת) רוזנק
  • 12:50
  • 11.02.13

פעילות
המלצות