תסתכלו על החוליגנים היוונים ותראו אותנו

בדיוק כמו כאן, גם ביוון כל ויכוח מגיע לנאצים

יש משהו במזג היווני הסוער, שהתעורר השבוע לחיים עם ביקורה של הקנצלרית הגרמנייה אנגלה מרקל ביוון, המזכיר את המזג הישראלי. משהו במראות הבוטים של מפגינים במדים חומים ובצלבי קרס, שנועדו להטיח בקנצלרית כי תוכנית הצנע הכלכלית שהוטלה על יוון דומה לכיבוש הנאצי, הזכיר את הנטייה הישראלית להשתמש בגימיקים דומים ברוחב לב ובכל הזדמנות.

בהפגנות הימין בארץ הניפו כרזות של מנהיגי השמאל במדי נאצים. השיח הפוליטי של השמאל רווי בדימויים המשווים את מנהיגי הימין לפחות לפאשיסטים, בהשראת המושג "יהודו-נאצים" שטבע ישעיהו ליבוביץ'. ויש הטלאי הצהוב המשמש כאן בהפגנות של מסכנים ומקופחים מכל סוג. כולם כאחד אימצו את המנהג לשאת את שם השואה על כל גבעה רמה ותחת כל עץ רענן. לדוגמה, הנהג לא פתח את המזגן באוטובוס, ומיד עולה השוועה מאחד הספסלים שהחום "יותר גרוע מאושוויץ".

למה בצרפת, למשל, לא עולה על דעתם של מפגינים להתלבש במדי נאצים לצורכי מחאה? כי יש מקומות שבהם הטעם הטוב הוא עדיין ערך חשוב ויש מקומות שבהם הטעם הטוב מפנה את מקומו לצעקנות. יש הרגשה שהמזג החם של היוונים והישראלים גורם לכך שבוטות סרת-טעם כגון שימוש בסמלים נאציים, נראית להם לפעמים כדבר יפה. שהרי היוונים, כמו הישראלים, משוכנעים שהם עמים נבחרים, שהמציאו את היופי והספרות והפילוסופיה וכו'. על כן איש לא ילמד אותם מה יפה ומה לא יפה, את אותם יורשים של התרבויות העתיקות שהעניקו לעולם, אלה את הומרוס, סופוקלס, אפלטון וכו', ואלה את משה רבנו, ישעיהו, ירמיהו וכו'.

איור: ערן וולקובסקי
איור: ערן וולקובסקי.

ההתגאות הזאת של היוונים הנוכחיים בהיות כל אחד מהם מחבר האודיסיאה לפחות, ושל הישראלים הנוכחיים בהיותם מחברי התנ"ך, אין לה הרבה על מה לסמוך מבחינה היסטורית. אבל עובדה זו אינה מפריעה להם להאמין באמונה שלמה שהשמש זורחת מפלג גופם האחורי.

עוד קו דמיון חשוב בין שני העמים הוא ששניהם משוכנעים שמוטלת עליהם שליחות היסטורית להיות המעוז המגן על המערב מפני האיסלאם והברבריות. גם היוונים גם הישראלים הצמיחו מתוכם ימין קיצוני, סהרורי, ברברי יותר במעשיו מהברברים שכביכול מאיימים על קיומם של שני העמים הללו. והימין הקיצוני הזה הולך וצובר כוח, מתוך שגם יוון גם ישראל, הן מדינות שאוכלוסיהן חמי המזג כאמור, מתקשים להפנים את הרעיון שדמוקרטיה אין פירושה רק הזכות לעשות מה שבא לך, אלא היא כוללת מחויבויות הומניות והגבלות על הקיצוניות.

בישראל עוד לא הגענו למצב של עמידה על עברי פי פחת פאשיסטית כמו ביוון, ובכל זאת אולי מן הראוי שנלמד מהשגיאות שלה. למשל, אחד הכתמים הנוראים בהיסטוריה של יוון קשור בהחלטה נמהרת שקיבלה ממשלתה בשנות העשרים של המאה הקודמת, לצאת למלחמה נגד טורקיה בשם המערב כביכול, ולשחרר מיד האיסלאם את קונסטנטינופול, בירת הנצח הקדושה שלהם. המלחמה הזאת נגמרה בטרגדיה. מיליוני יוונים שחיו דורות בשלום יחסי לצד אחיהם הטורקים באסיה הקטנה, נאלצו לצאת לגלות במסגרת טרנספר שנכפה עליהם. היומרה הישראלית להילחם באיראן עלולה להזכיר חלילה את היומרה היוונית ההיא. השנאה של הימין הישראלי הדתי לערבים עלולה גם היא להיגמר רע.

קשה למצוא לאורך חופי הים התיכון עוד שתי מדינות שחיות בסרט כמו יוון וישראל. והנה, גם כאשר מטלטלים אותן בכוח ומנסים להעירן מהחלום המתוק שהן שקועות בו, התגובה של יוון כשל ישראל היא להמשיך לישון. ביוון זו אנגלה מרקל בתפקיד המעירה מהחלום הכלכלי. את ישראל מנסות להעיר מהחלום הטריטוריאלי פעם אחר פעם, וללא הועיל, ארצות הברית ומדינות אירופה. ישראל מסתובבת לצד האחר וממשיכה לנחור.

בעקבות ההפגנות הסוערות ביוון לרגל ביקורה של הקנצלרית הגרמנייה דווח כאן בזעזוע על ההתייחסות הבוטה של משטרת יוון למפגינים. והנה דווקא בכך מצאתי סוף סוף נקודת שוני: לרוב, משטרת ישראל נוהגת במפגינים מבני העם היהודי ברחמנות רבה. את האלימות והתוקפנות המוגזמת היא שומרת בדרך כלל לעימותים עם מי שנחשבים לא משלנו: פעילי שלום מחוץ לארץ, מהגרי עבודה, פלסטינים תושבי השטחים.

הנה כי כן, ייאמר לזכותנו שבדבר אחד לפחות אנחנו עולים על יוון: הרבה יותר כיף להיות פורע חוק יהודי בישראל, מאשר להיות פורע חוק יווני ביוון. זאת ועוד, עלינו, הישראלים, מרעיפים סיוע חוץ בלי לדרוש מאתנו לא להצטמצם ולא נעליים. חסר שמישהו יעלה על דעתו להתנות את הסיוע שהוא נותן לישראל בצמצומים או בצנע. מיד יודבק לו התואר אנטישמי וצורר. יהדות ארה"ב לא תצביע בשבילו בבחירות הבאות. ועל אחת כמה וכמה אילו נותנת הסיוע היתה גרמניה. הייתי רוצה לראות את גרמניה מעזה לכפות על ישראל משהו בכלל. בחלום הלילה בצאת הכוכבים.

יוון, עם כל הפזורה הענקית שלה בגרמניה ובארה"ב, לא הצליחה להוציא לעצמה מוניטין של מעצמה פאסיבית-אגרסיבית כישראל, שאין לפגוע חלילה ברגשותיה ושכל הפוגע ברגישותה הוא צורר. עכשיו, לראשונה, מנסה יוון לאמץ את האסטרטגיה הזאת. היא מנסה לחקות אותנו. חצופה שכמותה: איך היא לא מתביישת לקחת לנו את הבלעדיות על ההשוואה של כל דבר לנאצים!
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אני משער שיוונים רבים היו נעימים, נאים, רכים, יפי נפש ובכלל, אם היו זוכים לקבל תלוש משכורת שמן כשלך, אחרי כתיבת הבלים ונסיעות למבתי מרחץ בעולם. ייתכן שאפילו היו מסתפקים בכל עבודה שהיא, לו הייתה בסביבה. אלא ששוקן לא מוכן ללטף את היוונים על הראש כמו שהוא מלטף אותך. אז הם מתעצבנים...  (לת) סופוקלס
  • 06:23
  • 12.10.12

02 אצלנו בספרטה היו זורקים דבר כמוך מהחומה, ובצדק.  (לת) סופוקלס
  • 06:26
  • 12.10.12

03 אני מתעב את בריוני הימין אבל עוד לא התדרדרנו לרמת הערבים בודאי לא גרוע מהם אחד
  • 09:01
  • 12.10.12

אני לא זוכר שאיש ימין קיצוני נכנס לבית ערבי ורצח תינוקות בשנתם. נכון, הם מתקרבים, כמו הטרוריסט שזרק בקבוק תבערה על מונית ערבית. נדמה לי שאיש לא נהרג אבל זה כמובן רק מזל. אין שום הבדל בין פעולת טרור זו לפעולת טרור של ערבי שזורק בקבוק תבערה על מונית ישראלית. אבל בכל זאת זה המיעוט המאוד זניח. גם שריפת מסגד ריק, עם שהיא מעוררת תיעוב, אינה משתווה לפיצוץ אוטובוס מלא באזרחים. אז נא לא להגזים.

04 צ'רצ'יל אמר: יש שני עמים הנהנים לאכול איש את בשר רעהו - היוונים והיהודים  (לת) שבת שלום
  • 12:47
  • 12.10.12

05 מעניין מה הוא היה כותב לו אימא שלו הייתה מלינה מרקורי ודודתו אוכלת סופלקי....  (לת) ריס בן סאן
  • 12:50
  • 12.10.12

06 ציפרלקס כל כך דביל שזה מצחיק  (לת) המלצר המעופף
  • 18:58
  • 12.10.12

07 האמת הרבה קציני SS יפה בלורית ותואר מזכירים לי הרבה אשכנזים יפה בלורית ותואר .אין ספק האשכנזים הם גזע יפה ואציל.  (לת) סאלח שבתי
  • 19:03
  • 12.10.12

08 ציפר אתה אומר שכל היוונים אותו דבר, כל הישראלים אותו דבר. תודה בזה, אתה גזען.  (לת) ציפציף
  • 19:05
  • 12.10.12

09 על טעם רע  (לת) מי שמדבר
  • 19:08
  • 12.10.12

10 לא טעם טוב ולא בטיח עניין קטן לענות בו
  • 19:09
  • 12.10.12

הצרפתים זוכרים עדיין, מי בבושה ומי לא, כי רבים מהם שיתפו פעולה עם הנאצים, ולכן קצת קשה להם להאשים: הם עלולים, שלא בטובתם, לפגוע ללב המטרה, או לשמש כזו בעצמם.
יחלפו עוד דור או שניים עד שנזכה לראות איזכורים נאציים גם שם. טעם טוב אינו מנצח מאבקי רחוב.

11 בני ציפר, אתה טועה ומטעה. דודי
  • 19:16
  • 12.10.12

בני היקר, קשה להתייחס ברצינות למאמר הספקולטיבי שלך משום שמראש אתה כבר טועה ומטעה. גרתי בצרפת זה שנים רבות ואני מבלה שם את רוב זמני. אני מודיע לך חגיגית שאתה פשוט לא יודע דבר על מה שקורה בצרפת. ראשית - כן היו הפגנות עם מדים "דמויי נאצים", שנית - בצרפת יש משטרה חזקה מאוד, אכזרית ובלתי מתפשרת. למעשה בצרפת יש כמה משטרות או כוחות משטרתיים מיוחדים. הסובלנות לסטייה בנושא הזה היא אפס ולכן כל מי שמאיז לסטות במהלך ההפגנה מרוסק ונעלם אפילו לשבועות. השליטה בעיתונות במקרים אלו היא גם כן משמעותית יותר.

לכן כל הבסיס שעליו נשענת הכתבה שלך, כאילו אין אנטישמיות בצרפת או שאין גופים בדומה לאלו שביוון זה פשוט שטויות. אני חייב להגיד שאתה מתיימר לכתוב הרבה דברים על אירופה אבל הידע שלך הוא שטחי מאוד. מאוד.

12 מדים נאציים בהפגנות צרפתי בן דת משה
  • 19:16
  • 12.10.12

הצרפתים לא לובשים מדים נאציים בהפגנות, משום שמחצית הוריהם היו נאצים ששירתו את משטר וישי, ולכן מדים נאציים בציבור יהיו תזכורת קצת לא נוחה למשתפי הפעולה.

13 למה בצרפת, למשל... צרפתי
  • 19:19
  • 12.10.12

אולי בגלל שבצרפת לא ממש ממש סבלו תחת הנאצים? טוב, חוץ מכמה עשרות אלפים שזה לא מכבר הגיעו מהמזרח ולמרות אזרחותם הצרפתית עדיין לא ממש שלטו בשפתו של מולייר...
דרך אגב, בנושאי איסלאם, צרפת עומדת בקרוב לעקוף את ישראל מימין!

14 בצרפת מני
  • 19:26
  • 12.10.12

אולי לא מתלבשים במדי נאצים, אך ממשל פטן סייע להם במלחמת העולם השניה. היוונים לפחות התנגדו לנאצים.

15 לא מסכים אבל נהנתי יואב
  • 19:36
  • 12.10.12

לא מסכים עם הטור, אבל בהחלט נהנתי לקרוא! מבדר מאוד.

16 כמה דמיונות ברשימה כל כך קטנה יובל הלפרין
  • 19:38
  • 12.10.12

איפה הוא חי בדיוק, האיש הזה? ביוון ובישראל משווים הכול לנאצים. בצרפת לא משווים לנאצים. אף פעם. כי הם "תרבות המערב" ויש להם "טעם טוב". הישראלים והיוונים הם חמי מזג וחוץ מזה, הם בטוחים שהם עמים נבחרים ויותר טובים מכולם. בצרפת, בבריטניה, בגרמניה לא חושבים כאלה דברים, חס וחלילה, לא עולה בדעתם משהו כגון זה, כי הם המערב והם טעם טוב ולא וולגרים.

17 אתם מבינים ? הרי הומרוס היה טורקי (נולד באיזמיר!) סופוקלס
  • 19:40
  • 12.10.12

מה שצריך זה רק להרוג טורקי קטן ולנוח.

18 היוונים לפחות בעייני עצמם רואים קשר בין היהודים לעצמם בגלל בסבל בימי הנאצים בו נהרגו או נרצחו 400,000 יוונים  (לת) רמי
  • 20:21
  • 12.10.12

19 "ורק אני והאמא הטורקיה שלי שהטמיעה בי את תרבות צרפת יודעים מה טוב"  (לת) בני ציפר
  • 20:24
  • 12.10.12

20 יהודים חוו את השואה . שכחת? יש דור ראשון , שני שעברו טראומה קשה. יעל
  • 20:48
  • 12.10.12

אתה מלא שנאה עצמית.
מי אתה שתתקומם נגד מחשבות על השואה.
אני ישראלית כמה דורות.
הייתי הילדה היחידה בכתתי שהיו לה סבא וסבתא.
חברותי מבתים ניצולי שואה ברובן .
הם המשיכו בבנית הארץ.
נלחמו במלחמות ישראל.
הקימו משפחות.
אך, צל השואה ריחף תמיד בבתים אילו.
אז בבקשה , שתוק ותפסיק לשנוא את בני עמך.
קצת צניעות , חמלה והבנה לא תזיק לך.
וכן אנחנו טובים מאחרים.

21 ישראלים ויוונים: שתי אומות מנוונות-למחצה, אך בעלות עבר מפואר. חובזה
  • 20:53
  • 12.10.12

היתרון הזמני שלנו נובע מכך שלא היינו [בחלקנו] תחת שלטון טורקי לאורך מאות שנים. כל הבלקן הוא טורקי-למחצה.

22 מר ציפר -אתה מלא מעצמך, טעמך והשקפת חייך "מוזרים" ואינם מענינים את ציבור המינויים והקוראים  (לת) ד"ר לוי אמריטוס
  • 21:12
  • 12.10.12

23 אני משער שלעובדה שיוון נלחמה והצליחה בפועל לשחרר עצמה מהשעבוד הנאצי לעומת שיתוף הפעולה הצרפתי של ווישי יש חשיבות רבה בזיכרון הקולקטיבי (ואל תחזרו ותספרו לנו על המאקי שרובם היו קומוניסטים או יהודיים) עופר
  • 21:16
  • 12.10.12

ציפר, העובדה שגרמנייה מנסה להשיג שליטה באירופה בין עם בעוצמה רכה ובין אם בכוח אינה משנה למי שחייו נגזלים על ידי פוליטיקאים ובנקים, דווקה אתה אמור להבין זאת !

24 מי שלא שמע היום את ציפר מסביר על מוסיקה תורכית, לא שמע דבר חידוד טוב מימיו. הגששים - כלב לעומתו.  (לת) אידה סעידה ז'בוטינסקי
  • 21:18
  • 12.10.12

25 אנטי נמרוד
  • 21:44
  • 12.10.12

הייתי שמח עם גם היית נותן פתרון, לא רק להיות אנטי כל הזמן. מה אתה מציע? שנצא מהשטחים? שנחזיר את כל הפליטים? שנפתח את הגבול לעזה? ואז הכל יסתדר, נכון?

26 פוגע בגאוות המפגרים סימה
  • 21:45
  • 12.10.12

מאמר טוב אי אפשר להמנע מהשוואה.לא לקנצלרית מחכים
אולי המשיח יעורר ישנים

27 גיבוב של שטויית עופר
  • 22:18
  • 12.10.12

נראה לי שכמו הרבה שמאלאנים יש לך מונופול על האמת והאינטיליגנציה ....מעניין למי השמש זורחת מהתחת....ואתם הארץ מצבכם כה חמור שאינכם יכולים להעסיק כתבים רהוטים יוצר?

28 בצרפת לא משתמשים בסמלים נאציים כי הם שיתפו פעולה בזמן אמת ומבחינתם שימוש באותם סמלים בימים אלה יהיה בבחינת חיקוי דהוי של המציאות שהם היו שותפים לה ובחדווה גדולה  (לת) אנטואן דואנל
  • 22:43
  • 12.10.12

29 יש רק דבר אחד דומה ביננו מתיון
  • 22:49
  • 12.10.12

השחיטות שבה אלפיון עליון שיעבד את כלכלת יון לטובתו והמערכות השלטוניות תמכו בזה. ליון אתגרים פעוטים לעומת הרצון של פרובינצית יהודה לשרוד ככוח פוליטי עם אוטוקרטיה גרעינית.

30 מס 7סאלח דוד
  • 23:03
  • 12.10.12

אם טמטום וגזענות היה מקצוע היתה מליארדר!

31 לא סתם מעריב = הערץ  (לת) לל +
  • 23:08
  • 12.10.12

32 בראבו איתי
  • 23:20
  • 12.10.12

כתבה מעולה.

33 מצוין!! כל מילה נכונה!!! הלוואי שיקשיבו לך אבל כול אסף
  • 23:45
  • 12.10.12

הלוואי שיקשיבו לך , ונראה ישראל חילונית יותר הומנית יותר בריאה בנפשה יותר ולא חיה דתית מפוחדת ומטומטמת שיושבת בפינה ומשתלחת על כל אחד שמנסה לעזור לה ולהראות לה את האמת!!!!

34 הצרפתי "טוב הטעם" לא מניף צלבי קרס- הוא רק מחלל בית קברות יהודי, או יורה על בית ספר יהודי, או בית כנסת. עם ששני שליש מבניו הושמד על אדמת אירופה זכאי לתבוע מצאצאי צורריו שלא לתמוך באויב טרוריסטי אשר קורא להשמדתו בהווה.  (לת) איתי
  • 23:58
  • 12.10.12

35 קשקוש גזעני הארץ מפרסמים תעמולה גזענית
  • 00:38
  • 13.10.12

כל ויכוח מגיע לנאצים ביוון? בישראל? תתבייש לך! זוהי הכללה אומללה וגזענית!

36 אהבתי את הרעיון הכללי, אבל האמת צריכה להיאמר: הצנע שנכפה על יוון גורם לאזרחי סבל בל יתואר, והוא גם אינו מוצדק כלכלית- הוא הוכיח את כשלונו בשיפור המצב הכלכלי של כל מדינה אירופית שנוסה בה. ההתעקשות הגרמנית עליו היא מיותרת ומכוערת. אבל מכאן ועד הנפנוף במדים נאצים והצגת מרקל כהיטלר החדש המרחק רב מאד.  (לת) דמוקרט
  • 00:54
  • 13.10.12

37 יהודים המפגינים הזדהות עם הפלשתינאים זוכים לאלימות ומעצרים מידי המשטרה ה"רחומה" שלנו  (לת) נפתלי אור-נר
  • 01:09
  • 13.10.12

38 מצחיק!  (לת) אהבתי
  • 01:43
  • 13.10.12

39 ציפר בחיאת רבאק, איפה הפרובוקציה? מה נעשית פתאום כותב הגון ומנסח מאסות לפוסטריטי? תתעורר, ותוסיף קצת חריף בפעם הבאה..  (לת) א"מ
  • 05:41
  • 13.10.12

40 כי הצרפתים לא בדיוק התנגדו לנאצים. זוכרים
  • 07:05
  • 13.10.12

הקימו את משטר וישי, לא תמכו בבעלות הברית בפלישה לנורמנדי.
לעומת זאת ביוון הכיבוש הנאצי היה קשה וזכור כמשני רק למלחמות עם התורכים.

41 חבל שבני ציפר לא יודע דבר וחצי דבר על יוון המודרנית. קצת עובדות לא היו מזיקות לכתבה הזו  (לת) נ.
  • 07:13
  • 13.10.12

42 פיספוס עזרא
  • 08:10
  • 13.10.12

ציפר,שכחת להזכיר את המלחמה בין היוונים והטורקים תושבי האי קפריסין,

43 מה באמת.אנחנו פאשיסטים?ולי תמיד היה נראה שאיטליה וגרמניה כולל צרפת של ווישי הם מצמיחי הפאשיסטים האולטימטיביים כאן.לא להאמין עד היכן אפשר להפליג בדמיונות רווי שנאה עצמית על מנת להגדיר את הישראלים כמצמיחי פאשיזם.או שזה פשוט בורות מוחלטת למה שקורה בכל ארצות אירופה ודווקא בצרפת שבה מרין לה פן גרפה 17 % מהקולות בנשיאותיות אחרי שרקדה בנשף של ותיקי הס ס באוסטריה..אבל מה זה חשוב כשאפשר לתקוף את הישראלים ולהצמיד להם את היוונים שהם באמת שני עמים חמומי מוח כמצמיחים בקרבם פאשיזם.למה לא.הכול הולך..תעמולה נטו מביכה.  (לת) פלוטו
  • 08:24
  • 13.10.12

44 כתבה מצויינת  (לת) berlin
  • 08:39
  • 13.10.12

45 כתבה יוצאת מהכלל ארנון
  • 08:43
  • 13.10.12

פשוט כתבה מצויינת. עוד דבר המאפיין את ה'דמוקרטיה' הישראלית והיוונית חוץ מ'לעשות מה שבא לי', זה שאין במדינות אלו שום ביקורת עצמית ('גרורה' של 'לעשות מה שבא לי').
כל הכבוד לבני ציפר על היכולת להתעלות ולקבל ביקורת עצמית.

46 בני יקירי, נפרדת מאתנו לפני כחודש וחצי, אך למרבה הצער אינך מקיים את הבטחתך וממשיך לפרסם דברי הבל פרובוקטיביים. עד מתי?  (לת) אריסטופאנס
  • 09:01
  • 13.10.12

47 האם מלחמת טורקיה-יוון נמשכת ב"הארץ"? לציפר יש הזדהות יתר עם מדינות האיסלם ובמיוחד עם טורקיה אלה
  • 09:06
  • 13.10.12

שלא לדבר על כך שהוא לוקה בתסמונת השנאה העצמית, דבר שלא יקרה אצל המוסלמים. למה שציפר לא יתאסלם וכך ייפתרו בעיותיו? הוא יוכל להיות אז גאה במי שהוא ודי.

48 ציפר מסתמן אט אט כפטריוט לאומני טורקי. גבי
  • 09:10
  • 13.10.12

בעצם לא מדובר בשמאל נאור אלא בימין טורקי שמרני

49 אהבתי. ככל הכללה גם של ציפר חוטאת בהגזמות אך יש בה משהו אנוסיס
  • 09:10
  • 13.10.12

לו מפגינים ישראלים היו מעזים להתנהג בפראות בעת ביקור של נשיא ארה"ב, למשל, כפי שעשו מפגינים באתונה כשהמושיעה היחידה ירדה מהאולימפוס והגיעה לביקור, גם משטרת ישראל לא היתה חוסכת באלימות נגדם, אני בטוחה. למצוקה הכלכלית של יוון היום אין ולא כלום עם הכיבוש הנאצי שלה לפני שבעים שנה, ממש כפי שלהתנתקות מעזה לא היה ולא כלום עם השואה שלנו.

50 ליצן יואב
  • 09:18
  • 13.10.12

הבל הבלים. הטענה המרכזית שלך היא כי הצרפתים והגרמנים הנאורים להם התרבות ולנו בלבנט הברבריות. רעיון נחמד מאוד, הבעיה היא שהוא נכשל לא רק במבחן ההיסטורי אלא גם הנוכחי.
וסתם אנקדוטה על טעם טוב:
משהו פה חושב שלהציג תמונה המראה את ישבנה של מרקל בעיתוני בריטניה וגרמניה היא טוב?

51 שיא הטעם הטוב והתרבות הרי היו בגרמניה ושם לא יעזו להשוות עצמם לנאצים. אחחח לו רק דמינו לגרמנים - איזה מדינה נפלאה היתה לנו.  (לת) האיש הקטן
  • 09:20
  • 13.10.12

52 לעורך הראשי של הארץ איך אתה לא מתבייש לפרס טור כזה מביש?  (לת) ???
  • 09:34
  • 13.10.12

53 לא מדייק חקלאי
  • 09:36
  • 13.10.12

מר ציפר להוט כל כך להוכיח את התיאוריות שלו, עד שהוא אינו טורח לדבוק באמת. גם העם היהודי יגם העם יווני סבלו מן השלטון הנאצי (אם כי קשה להשוות את שלטון הכיבוש הגרמני ביוון - אכזרי ככל שהיה) עם שואת היהודים.
לאור הטראומה שעברו שני העמים, אין להאשים התייחסות לנאציזם, גם אם אין
לכך הצדקה. יש הבדל רב בין יוון, שם הממשלה לא הייתה נחושה דיה לקרוא לעם לסדר ולהבהיר לו את גודל המשבר הכלכלי שגרמה אווירת הבטלנות וההסתמכות על הממשלה שמפרנס את כל אוכלי החינם. כאן לפחות, אותה ממשלה השנואה על ציפר וחבריו מן השמאל, נוקטת מדיניות אחראית ומרסנת שמנעה עד כה גלישה אל משבר עמוק. דווקא מפגיני השמאל (והם לא תמיד שייכים למעמד הנדכא) הם אלו שמשייכים ברוטליות שלטונית ומשטרתית לפאשיזם.

54 THANK YOU ALON
  • 09:48
  • 13.10.12

THANK YOU FOR SAYING WHAT I WOULD LOVE TO SAY!!!
PLEASE GO ON WITH THE GOOD WORK!1

55 תיכף גם תגיד שמשטרת ישראל גם מורידה חתולים שנתקעו על עצים... ממש חסידי אומות העולם שמעולם לא סילפו ראייה, עצרו מעצר שווא, או תקפו מפגין ישראלי (משמאל או מימין) ואחר כך רשמו בדוחות שהמפגין בכלל תקף אותם - ופתחו לו תיק על תקיפת שוטר....  (לת) מחוץ לבית הספר
  • 10:08
  • 13.10.12

56 למה אתה לא בעד זכות השיבה של היוונים שטרונספרו לתורכיה?  (לת) אמות מידה כפולות
  • 10:28
  • 13.10.12

57 ציפר, מעולם לא הסכמתי עמך יותר מאשר הפעם. אתה ע-נ-ק חלוץ מרכזי
  • 10:52
  • 13.10.12

אבל מדוע ניסית לאזן בין ה"שמאל" וה"ימין" בישראל כאילו שניהם נזעקים לשימוש בנאצים ופשיסטים? הרי הנאצים הם בראש ובראשונה נחלתם של החרדים (קשה לשכוח איך הישוו את האיסור להפרדה העדתית בעמנואל להליכה לתאי הגאזים, לא פחות!), אח"כ המתנחלים, אח"כ הימין ה"מתון" ורק פה ושם יש איזה אידיוט מהשמאל שנסחף. אל תתחיל להיות לנו פוליטיקלי קורקט. אתה עלול לאבד את החן שלך ;-)

58 מדוע לא סוגרים את ציפרלנד? הבטחתם, והבטחות צריכים לקיים!  (לת) שאלתיאל
  • 11:07
  • 13.10.12

59 בצרפת לא משתמשים בסמלים נאצים כי בצרפת הם לא מייצגים משהו שלילי! אביזו
  • 14:44
  • 13.10.12

איזה הרמה להנחתה - היוונים והתורכים חיו בשלום מאות שנים...

כמה דם נשפך מתחילת הפלישה התורכית לאנטוליה במאה ה11 ועד שנות ה70 של המאה האחרונה?

כמה מסעות ג'יהאד? כמה מסעי צלב? כמה שהידים? וכמה מרטירים? כמה מסעות נקם? כמה צריבות תודעה? אדמה חרוכה? טרנספר? השפלות דיכוי כיבוש מלחמות עד שהתורכים כבשו את קונסטנטינופול וכמה מלחמות עד שיוון הצליחה להשתחרר משלטונם?

60 גבב של שטויות אבל מאוד מצחיק. אל תצפו ליותר מדי מקומיקאי גאוני כמו ציפר  (לת) אייל
  • 14:44
  • 13.10.12

61 בני ציפר לא ינוח וישקוט אם לא ישמיץ את הישראלים  (לת) עדינה קליין
  • 09:01
  • 14.10.12

62 אני חושב שלא הבנת את המחאה היוונית בכלל - 180 מעלות מצחיק !!!
  • 11:55
  • 14.10.12

האנשים ביוון שהתחפשו לנאצים וערכו מפגן לכבוד בואה של מרקל הם לא הפאשיסטים היוונים - אלא דווקא הקומוניסטים היוונים, אלו שלא רוצים לראות חיבוק גרמני אירופאי של יוון אלא אלו שרוצים לראות חיבוק רוסי של יוון.

מכאן, (מההבנה הלקויה שלך למתרחש - אלו היו ביריוני השמאל היווני !!!)
ועד לכתיבת תזה שלמה על כך יש מרחק רב....

63 מזל שאנחנו לא "זקוקים" לציפר כדי ש"ילמד" אותנו על "המלאכים" של האיסלם!! אלי הרחובותי
  • 06:11
  • 20.10.12

אם אתה רוצה שהעולם יכיר את ידידיו הערבים והמוסלמים, "המלאכים הטהורים" של ציפר, כל שעליך לעשות זה לראות את הסידרה של צדוק יחזקאלי על האיסלם באירופה!

64 או לא תמצא מתצא
  • 12:45
  • 20.10.12

תמצא לי סיבה שלא להשמיץ את הישראלים

65 כשל לוגי ,לא בחינם אתה "הומניסט" ושכחת להאשים את נתניהו !  (לת) ראובן גרפיט
  • 13:58
  • 21.10.12

66 The voice of rtoainality! Good to hear from you. Bastanta
  • 02:38
  • 29.10.12

The voice of rtoainality! Good to hear from you.

פעילות
המלצות
פרסומת