דווקא בגלל שאני ציוני, התרגשתי כל כך מההצבעה באו"ם

כפי שחינכו אותי הוריי, איני חושב שהגדרה עצמית של הפלסטינים צריכה לבוא על חשבון זו של הפלסטינים, ואין סתירה בין היותי ציוני לבין תמיכתי בעצמאותם

בכ"ט בנובמבר 1947 באו הורי בברית הנישואים בבית הכנסת האשכנזי באיסטנבול, העומד עד היום על מכונו בסמטה של רחוב היהודים היורדת אל גשר גלטה, והשנה אפילו ביקרתי בו במוצאי יום הכיפורים וניסיתי לצייר לי את הטקס מאז. שני הורי היו ציונים נלהבים במידה שווה והיה ברור להם שיקשרו את חייהם עם המדינה שנועדה לקום בארץ ישראל.

אף רגע לא עלה על דעתם, כיוצאי ארץ רב-תרבותית ורב לאומית כטורקיה, שהגדרה עצמית ליהודים צריכה לבוא על חשבון הגדרה עצמית לפלסטינים, והם לא ראו כל חייהם שום סתירה בין היותם ציונים נלהבים לבין התנגדותם העזה להתנחלויות, למשל, ולבין תמיכתם במתן עצמאות לפלסטינים. בכך הם לא נחשבו חתרניים בשום אופן. הם היו אנשים נורמטיביים לגמרי, ורק טבעי היה בעיניהם שכל אדם ראוי לחיות בכבוד ולא תחת כיבוש כפי שחיים הפלסטינים זה שנות דור.

אחרי מותם של הורי קבענו לנו את הכ"ט בנובמבר כיום שבו אנחנו פוקדים את קברם. ועל כן כל כך התרגשתי אמש, כשיכולתי לציין לעצמי שמעתה, הכ"ט בנובמבר יציין גם את יום הכרזת האו"ם על מדינה פלסטינית (לא לגמרי מדינה אמנם). הורי, אילו חיו, היו שמחים על כך. על כן, אני שמח במידה מסוימת על שאינם בחיים ולא ראו כיצד ישראל ביזתה את עצמה אמש כשהתנגדה להקמת המדינה הקטנה לצדה.

עקבתי בהתרגשות אחרי ההצבעה והנאומים שקדמו לה. יש משהו חסר תוחלת בניסיון להסביר באופן לגאלי יבש למה פלסטין אינה ראויה להתקבל לאו"ם כמדינה משקיפה. זאת עשה כפי יכולתו הנציג הישראלי באו"ם ואחריו הנציג הקנדי וכו'. זה נשמע חורק ולא משכנע בעליל. ולעומת זאת התרגשתי מנאומו של שר החוץ הטורקי, שהעלה את הטיעון המוחץ בדבר הצורך של בני אדם ב-dignity. שאפשר לחיות בלי לחם, אבל לא בלי כבוד עצמי. זה בדיוק מה שישראל לא מבינה מההתחלה, כשהיא חושבת שאם תיטיב קצת את המצב הכלכלי בגדה, הפלסטינים ישתקו.

נכון ששר החוץ הטורקי אמר גם דברים דמגוגיים שלא שמחתי לשמוע, אבל את הטיעון המוחץ שטען אי אפשר להכחיש שהוא פגע בול בלבי.

אני אישית, בעקבות הציונות של הורי, מרגיש שאני ממשיך את מורשתם במידה רבה. אני מאמין בקשרים שחייבים להיטוות בין ישראלים לפלסטינים, וכך גם ילדי אחרי. על כן שמחתי באופן אישי על ההכרזה באו"ם אמש, בשם החברים שיש לנו בגדה, ובראשם בני משפחת בורנאט מבילעין, אנשים שוחרי שלום שהתוודענו אליהם מאז פגשה בתי את בן משפחתם, באסם אבו רחמה, ופרשת האהבה הקצרה ביניהם נקטעה במותו האכזרי ביד חייל צה"ל ליד גדר ההפרדה של הכפר.

אחרי מותו שאלתי את עצמי לא פעם, "בשביל מה הוא נהרג? הרי כל זה חסר משמעות. הוא דגל במאבק הלא אלים, והאלימות הכריעה אותו. ההתנחלויות שנבנו על שטחי הכפר הגזולים משגשגות, ומה השגנו אנחנו, שוחרי השלום?" והנה עתה, בבוקר שאחרי ההצבעה באו"ם אני יכול לזקוף את ראשי בגאווה בשבילו ולומר בשמו: "הצלחנו. משהו מהכבוד הרמוס שלנו הושב. בזכות המאבק הלא אלים שלנו, העולם הכיר בכך שאי אפשר שחייל צה"ל שוב יהרוג אנשים על אדמתם כאילו היו כלבים משוטטים ואיש לא ייתן את הדין על כך".

זרי הפרחים שאני מניח על קברי הורי ביום הכ"ט בנובמבר הם על כן גם זרי פרחים הנועדים לברך את  

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מצטרפת לברכות - מברוכ! שיהיה במזל  (לת) ריזל מיכל
  • 14:03
  • 30.11.12

02 הזהו ציפר? היכן הפרובוקציה והרצון להיות נגד הזרם בכל מחיר? מפתיע אבל מרגש מאד. באמת. הלוואי וימשיך כך.  (לת) דמוקרט
  • 14:03
  • 30.11.12

03 כל הכבוד דרור
  • 14:09
  • 30.11.12

אין כמוך, סוף סוף מישהוא כותב את האמת שלו בלי פחד. אני כמוך ציוני וגם הורי ופעם דעותינו היו לגיטימיות, היום נחשבים עוכרי ישראל. אולי מירב מיכאלי תוביל את החזרה לשפיות?

04 טור יפה וחשוב. אני יודע שקיווית לקבל קללות, כרגיל, אבל לא הפעם...  (לת) שי
  • 14:21
  • 30.11.12

05 דווקא בגלל שאני ציוני. מנצור
  • 14:21
  • 30.11.12

עוד ציוני כמוך ואבדנו.

06 אני מרגישה בדיוק כמוך  (לת) עדי
  • 14:26
  • 30.11.12

07 כל מה שהיה חסר לעולם זו עוד מדינת טרור ערבית, שתהיה בסיס טילים איראני ותושביה ייסבלו מדיכוי ונחשלות כמו במדינות ערב הקיימות. הקמת מדינה פלסטינית תדון את תושבי ישראל לחיות במטווח טילים של אויב טרוריסטי, כמו תושבי הדרום כיום, כאשר זכותה של ישראל להגיב ולמנוע את ירי הטילים יישלל ממנה משיקוליה של כת זכויות האדם, שמעניקה לחמאס כיום חבל הצלה דיפלומטי.  (לת) איתי
  • 14:28
  • 30.11.12

08 הציונים מאירופה מרביתם אין שום קשר לעם ישראל ,כל המדינה הזאת היא קולניה כוזרית אשכנזית ,או יותר נוחות קולניה של נוחות לאשכנזים בגבולות אוושוויץ .שתמיד יש האופציה להגר מארץ ישראל .אתם ציונים של חומר לא של מעלה .ארץ ישראל לא שלכם ולא של הערבים .  (לת) מוגרבי מצפון אפריקה
  • 14:38
  • 30.11.12

09 פשוט ונכון  (לת) נבות
  • 14:41
  • 30.11.12

10 לאינפורמציה. כבר בשנת 1988 האו"ם הכיר בפלסטין כבמדינה עצמאית, כך שההשתפכות שלך אינה כ"כ מובנת, פרט לכך שאתה שונא יותר מחצי עם שלך, דבר שלכשעצמו כדאי לך לטפל בו אצל פיסיכאטור. (ההצבעה אתמול לא היתה על הכרה בקיומה אלא על קבלתה כחברה במעמד מסוים)  (לת) שוקי
  • 14:46
  • 30.11.12

11 ציונות מזה? Assael
  • 14:52
  • 30.11.12

אתה שקורא לעצמך ציוני ממש לא עושה לי את זה, דבר ראשון המילה ציון היא ישראל, איך כתוב ארץ ציון היא גם עזה גם הגולן ממש אשכרה

12 כרודף שלום, מענין כמה מאמרים כתבת נגד טיפוף הטילים מעזה לאחר שפינינו אותה? מענין כמה מאמרים כתבת נגד ההנהגה הפלשתינאית שהשקיעה מילארדים בחימושה של עזה באלפי טילים? כמה מאמרים כתבת כנגד החיזבללה שהשקיע מילארדי דולרים בחימושו באלפי טילים?  (לת) איציק
  • 14:52
  • 30.11.12

13 Finally a great balance article from Beni. Living in a free state
  • 14:57
  • 30.11.12

This move will save the state of Israel from turning to an apartheid country where a minority control a majority from a nother race.

14 צודק אזולאי
  • 14:59
  • 30.11.12

אתה בהחלט מוזמן לגור לצידם של הצדיקים שוחרי השלום שמשום מה נקראים גם מחבלים ושונאי יהודים רק אל תשכח שהדרך לשם היא חד סיטרית בלבד
האם גם את זה לימדו אותך הוריך ?

15 חג שמח  (לת) עדי
  • 15:01
  • 30.11.12

16 איזו זילות של ההגדרה ציוני...  (לת) דוד
  • 15:06
  • 30.11.12

17 מרגש משה גליק
  • 15:06
  • 30.11.12

ברוו על הרשימה פרי עטך.

18 ולכן אני אצביע ביבי - היחיד שיכול להביא להקמת מדינה פלסטינאית ציוני
  • 15:07
  • 30.11.12

תראו איזה פלא דווקא ביבי, עם או בלי כוונה, מקדם את הקמתה בפועל. מרץ, עבודה, ברק, ביליין, פרס ... רק דיבורים.
ביבי מעשים.
בדומה לאריק שרון שהוציא אותנו מעזה, מבלי שרצה בכך בתחילה, כך כנראה ביבי יוציא אותנו מיהודה ושומרון.

19 האם הוריך לא הבינו שהכיבוש מתחיל בתל אביב ויפו,חיפה ועכו,נהריה וקרית שמונה,באר שבע ואשקלון,אשדוד ויבנה ? האם הוריך באמת חשבו שלכיבוש יש קו ברור שתוחם גם גבולות מוסריים וכל מי שנמצא מעבר לאותו קו (ועל כן איננו מוגדר כמתנחל) יכול לחוש הקלה גדולה ולחיות חיים שאין בהם רגשות אשם על העוול שגרמה הציונות לפלסטינים ילידי הארץ ?  (לת) הדס
  • 15:08
  • 30.11.12

20 לברך את מי?  (לת) אני במתח.
  • 15:09
  • 30.11.12

21 גם אני מרגיש כמוך משה
  • 15:12
  • 30.11.12

וגם כמה משפטים יכולתי לכתוב לעצמי (אבל תנסה לואמר את זה בבית הכנסת שלי במודיעין) .אז תודה. למה ישראלים אינם מבינים שכבוד פלסטינים אינו שונה מכבודם ?

22 ישראל הרשמית משדרת מסר סמוי: רק בכוח יקבלו. תראו מקרה חמאס שמקבל הרבה יותר ממאזן. ישראל למרבה הצער מבינה כוח... כמו כולם  (לת) אייל
  • 15:13
  • 30.11.12

23 אני במקומך עובר לגור בפלסטין  (לת) חיים
  • 15:20
  • 30.11.12

24 ה' יברך את עמו בשלום,,,ואכן השלום בין האנשים חשוב ומועיל  (לת) כתבת יפה
  • 15:21
  • 30.11.12

25 ל2 מזה יהודי עשהאל
  • 15:22
  • 30.11.12

ל2 אתה טועה בגדול שאתה אומר שהאשכנזים הם לא יהודים אלא כוזרים, אני ספרדי ממוצאי אבל קודם יהודי, יש סיפור אמיתי על הכוזרים ומי שהתחתן איתם אלו הם היהודים המזרחיים ויהודי ספרד, וגם 99 אחוז מהאשכנזים הם ממש לא ממוצא הכוזרי, אל תשכח יהודים בצפון אפריקה היו שם גם לפני 3000 שנה, יהודים שונים לדוגמא היגיעו למרוקו מהאינקוויזיציה שבספרד, והברברים מהרי האטלס שבמרוקו גם התגיירו אז מה הם לא יהודים??? היהודים הם לא גזע היהודים הם עם שקיבלו עליהם את הדת היהודית, לדוגמא רבי עקיבא רבי מאיר אונקלוס הם היו גרים או בני גרים, דוד המלך מוצאו מרות המואביה

26 הקשבתי לנאומו של אבו מאזן בערבית, קיוויתי לשמוע דברי שלום. לצערי הוא לא הזכיר את המילה ישראל בכלל. האם זה לא אומר דרשני?  (לת) דובר ערבית
  • 15:23
  • 30.11.12

27 כן גם הורי והורי הורי לא הסכימו לדרכה של הציונות המדינית ולהמרתה בציונות החמדנית הכובשת ומנשלת עם אחר רק בשל היותו שם  (לת) פלץ
  • 15:26
  • 30.11.12

28 כשהתרגשת מנאום שר החוץ הטורקי, גם חשבת על הכורדים?  (לת) ל.
  • 15:34
  • 30.11.12

29 ציפר ציוני?חחחח.יריב פרובוקטיבי מהסוג הנמוך ביותר.שנא עד לתיעוב כל ביחד יהודי ,שלא לדבר על ציוני נפיח
  • 15:41
  • 30.11.12

אחרי שחיסל את כל הפרות הקדשות עבר לפרות לא קדושות עד שלא נשאר לו דבר לשחוט.

30 לא משנה מה יגידו העובדות מדברות בעד עצמן. הפלסטינים, ושוב נכון לעכשיו, לא חוטרים ל"שלום" אמיתי.  (לת) יהודי פשוט
  • 15:44
  • 30.11.12

31 אנחנו בודדים  (לת) אך יש עוד תקוה לציונות
  • 16:00
  • 30.11.12

32 משוגע מיכאל
  • 16:05
  • 30.11.12

אני לא הייתי תומך במי שרוצה להרוג אותי

33 התרגשת לשמוע את אבו מאזן? יששכר
  • 16:08
  • 30.11.12

ואת שר החוץ הטורקי? דברי ארס אנטישמיים כאלה מזמן לא נשמעו. מעניין שהתרגשת לשמוע אותם. ואתה אומר שאתה ציוני.לא מסתדר לי.

34 גבי גבי
  • 16:27
  • 30.11.12

הפלסטינים ישמחו להתרגש איתך ולהרחיב את ההתרגשות על כל פלסטין אז נא להמשיך להתרגש תודה

35 הצבעהציקורלהכתבה באום בלה ציקורל
  • 16:58
  • 30.11.12

שלום לך בני צופר ההורים שלך עלו מטורקיה כמו הורי אני נולדתי באיזמיר. אני לא ימנית קיצונית ומסכימה ביזבז 4 שנים הוא כל הזמן לא החליט לא לפה ולא לשם בסופו של דבר הוא יצטרך לדבר איתם ועדיף שיעשה זאת בעמדת כוח אבל לגבי טורקיה מה עם הארמנים מה עם הכורדים היית שם ארית מה הוא עושה להם למה אתם יפה הנפש לא קוראים להכרה בהם והערבים עם כל הכבוד לכבוד הם לא טלית שכולה תכלת ואם לא תזהר אתה תחזור לטורקיה לגורדיה אל תשכח.

36 תודה על הטור הנפלא  (לת) רון
  • 17:06
  • 30.11.12

37 זה לא ענין של הגדרה עצמית סשא
  • 17:20
  • 30.11.12

הלאומיות הפלסטינית, אם יש דבר כזה, אינה ניזונה מערכים עצמיים כגון תרבות, היסטוריה ויוצא באילו ערכים המיחדים ומבדילים אותם מעמים אחרים. המכנה המשותף של הערבים המזדהים כפלסטינים היא שלילת מדינת ישראל, שלילת זכות קיומה של ישות ריבונית יהודית בארץ ישראל ומעל לכל, שלילת ההיסטוריה של עם ישראל בכל הקשור לזיקתו לארץ הזאת. משום כך מי שחפץ בחיים לאומיים עצמאיים במדינת לאום יהודית, קשה לו להתרגש מהכרת האו״ם בישות השוללת את עצם קיומה של מדינת היהודים. רק פוסט ציונים יכולים להתעלם מהסיכון שהמדרון החלקלק הזה טומן בחובו.

38 אני לא מכיר את משפחת בורנאט מבלעין וייתכן שהם באמת רודפי שלום. לצערי הרב כנראה שאין יותר מידי משפחות כמותם בצד הפלסטיני, כי אם היו כאלה כבר מזמן היה כאן שלום וגם אני אולי הייתי מזיל דמעה על הכרזת המדינה שלהם.  (לת) לוביץ
  • 17:35
  • 30.11.12

39 אחלה ציטוט של נתניהו! דעה
  • 17:46
  • 30.11.12

כל הכבוד, קראת ישראל היום?

40 פעם ראשונה שיש לי סימפטיה לציפר ולא האמנתי שזה יקרה, אולי בכל זאת ההורים שלך עשו משהו אחד נכון איתך, התרגשתי לקרוא את הכתבה!!!  (לת) תמר
  • 17:54
  • 30.11.12

41 לבני ציפר: צר לי לשפוך מים צוננים על התלהבותך, אבל רוב הפלסטינאים עצובים מהחלטת האו"ם מישהי
  • 18:03
  • 30.11.12

יצא לי לעקוב אחרי כמה חשבונות טוויטר של ירדנים מוצא פלסטינאי, שמצידם מביאים ציוצים של פלסטינאים נוספים, בעקבות ההצבעה באו"ם אתמול. אתה יודע מה תגובת כולם? מקללים את עבאס שויתר על יפו, עכו וחיפה ועל זכות השיבה.
שורה תחתונה, רוב הפלסטינאים לא מוכנים לפשרה וחלוקה ורוצים גם את ישראל בקווי 67 בתוך מדינת פלסטין.
אז אין מה להתרגש כל כך.

42 עוד ציוני כמוך- ואבדנו  (לת) ציוני
  • 18:34
  • 30.11.12

43 Existence of Israel Avital
  • 19:22
  • 30.11.12

In theory you right. However they do not want to co exist by us. Israel will not survive with theories but we have to be realistic. Also that piece of land was never their homeland. Please check the facts.

44 לבני היקר מוחמד
  • 19:51
  • 30.11.12

כנראה שהזרע של באסם אבו רחמה שטעמה ביתך חדר לך למוח
תגיד לה שיש עוד הרבה ערבים בתור

45 לבני המקסים מוחמד באסיוני
  • 19:58
  • 30.11.12

אנחנו מפגינים מכיכר תחריר במצרים נשמח שהבת שלך תבקר אותנו
אנא תמסור לה את הערכתנו כפרה עליה יש חיים אחרי באסם אבו רחמה

46 יופי של כתבה ועמדה. חבל שרק עמדה נשארה לנו רוטפול
  • 20:51
  • 30.11.12

מה שחסר זה לעשות

47 ברכות לכל מי שמאמין בדו קיום כפתרון היחיד המודיע
  • 21:09
  • 30.11.12

על אפם וחמתם של המתלהמים ומפגיזים משני צדי המתרס. האמת חזקה מכולכם

48 תודה בני נאוה
  • 21:28
  • 30.11.12

מילים נכונות ואמיצות

49 טעות בפסקה הפותחת מפלדה
  • 00:03
  • 01.12.12

"איני חושב שהגדרה עצמית של הפלסטינאים צריכה לבוא על חשבון זו של הפלסטינאים"... הכפלה בטעות אני מניחה...

50 אבל מדוע המאמר לא גמור? זה נקטע באמצע משפט  (לת) אדם
  • 02:55
  • 01.12.12

51 מאמר שפוי מאדם שפוי- פשוט בושה מה שהולך בשאר העתונים  (לת) אדם שפוי
  • 05:04
  • 01.12.12

52 עוד ציוני כמוך ואבדנו  (לת) יוסי
  • 06:55
  • 01.12.12

53 זה גם מה שאמר הגנרל לי, כאשר האפצ'ים והקומאנצ'ים קבלו מדינה עצמאית אינדיאנית באמצע ארה"ב, לאחר ששחטו הרבה מתנחלים שכמעט כבשו את המערב  (לת) אינדיאני בעל קזינו
  • 07:21
  • 01.12.12

54 לא הבנתי אריסטו
  • 08:00
  • 01.12.12

איך הגדרה עצמית של הפלסטינים יכולה לבוא על חשבון זו של הפלסטינים?

55 מה נסגר עם הפרחים?  (לת) מחכה לנעל השניה
  • 08:02
  • 01.12.12

56 טורקיה? רב לאומית? איזה בדיחה משעשעת, הכותב שכח כנראה מדוע אין נוצרים בטורקיה דן
  • 10:10
  • 01.12.12

והתשובה, מי שלא ברח מת. אותה תשובה תקפה גם לגבי הארמנים. ובכלל הפלורליזם חוגג ביחס לכורדים אסור להם לדבר בשפתם. אפילו כהנא הגזעני מעולם לא דגל באימוץ הרב תורבתיות הטורקי. גם בקפרסין הטורקים נקטו בטיהור אתני מוחלט, וקיום מספר הנוצרים שהורשו להישאר בשליטה עומד על אפס מוחלט ועגול, ושוב מי שלא ברח, נרצח.

57 פעם קראתי את ציפר באדיקות. הוא הכעיס אותי בהבליו ונטשתיו לפני כשנה. עתה הצצתי שוב ונוכחתי שחבל על הזמן. הים אותו ים והציפר -אותו ציפר, רק קצת יותר מוטרף...  (לת) שמים, בקשו רחמים על הזיפר
  • 20:41
  • 10.12.12

פעילות
המלצות
פרסומת