בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אוניברסיטה מהסרטים

סינמה סיטי מתכננת להרחיב הפעילות מסרטים לחינוך, טכנולוגיה ומדע; היא צופה צמיחה של 20% בהכנסות מדי שנה

תגובות

אם חשבתם שיש בישראל רק ארבע אוניברסיטאות, יעקב כהן יאמר לכם שטעיתם ויכוון אותכם לצומת גלילות. "בנינו את הקומפלקס הזה בדיוק כמו אוניברסיטה, עם במות, מקרנים, מערכות סאונד ומיזוג אוויר. אנחנו רוצים להיות אקדמיה אחרת, כזו שמנסה להעביר לשומעים את הדברים בצורה אחרת", אומר מנכ"ל סינמה סיטי.

סינמה סיטי? כן, מבטיח כהן, אנחנו עומדים להיות "מרכז בידור, חינוך וטכנולוגיה". היעד הזה הוא השלב השני באסטרטגיה של סינמה סיטי, לאחר השלמת השלב הראשון: "בתחום הבידור אנחנו מרגישים שאנחנו בדרך הנכונה", אומר כהן. "המטרה הראשונה שלנו היתה לפנות בעיקר למי שהתאכזבו מהקולנוע בישראל, וכיום אפשר בהחלט לומר שרבים חזרו לקולנוע - גם כאלה שלא היו בו 20 שנה".

סינמה סיטי, הכוללת 22 אולמות קולנוע, נפתחה בנובמבר 2002 ולדברי כהן חוללה שינוי בתעשייה. "השוק הזה היה בשפל. משיא מכירות של 60 מיליון כרטיסים בשנה בשנות ה-60 וה-70, ירדנו ל-9 מיליון בשנה". כיום נמכרים בישראל כ-10 מיליון כרטיסי קולנוע, כ-2 מיליון מהם בסינמה סיטי. במרכז עצמו מבקרים בשנה כ-3 מיליון איש - בין היתר מנתניה, רמת השרון, תל אביב ובסוף השבוע גם מאשדוד, באר שבע וחיפה - ונשארים במתחם 4-3 שעות בממוצע.

ההכנסות השנתיות של סינמה סיטי הן כ-50 מיליון שקל. כהן מחזיק בשליש מהמניות בחברה, יחד עם יונייטד קינג (שבבעלות משה וליאון אדרי) ומשפחת חדידה מצרפת, המחזיקות בשני השלישים האחרים. הוא חולק את תפקיד המנכ"ל עם אבי אדרי, בנו של ליאון.

"הקולנוע משמש לנו רק פלטפורמה (תירוץ) למשוך אנשים", אומר כהן, "וניקח את זה עד איפה שהדמיון יכול להגיע". התוכנית הנוכחית של כהן מורכבת משלושה שלבים, שכל אחד מהם פונה לקהל אחר ובסופו של דבר הם אמורים לאפשר לו להגיע לקהל היעד המלא: גילאים 5 עד 80. הרחבת קהל היעד אמורה להבטיח צמיחה של 20%-15% בהכנסות מדי שנה.

"הרחבת קהל היעד אמורה להבטיח שחלק ניכר מההכנסות במתחם לא יהיה מסרטים", אומר ניר מנור, היועץ השיווקי של סינמה סיטי. "אם המתחם הזה יעבוד רק בערב ויהיה בית קברות בשאר שעות היום, הוא יפסיד".

השלב הראשון בתוכנית של סינמה סיטי הוא הקמת ספריית סרטים תיעודיים ומדעיים, שנועדה למשוך קהל מבוגר יחסית. החברה תחל בקרוב בהקרנת שלושת הסרטים הראשונים, שניים מהם בקולנוע התלת-מימד (סינמקס): "סטומפ", המתעד את הופעות הלהקה בניו יורק ובג'ונגלים של אפריקה; ו"טיטניק", שחזור מדעי של ספינת הפאר המראה כיצד נראתה ומתעד את טביעתה. הסרט השלישי יוקרן באולמות-סימולטורים חדשים, המציעים חוויה ארבע-מימדית (כולל תזוזת מושבים), והוא מתעד חתן המאחר לחתונתו ומנסה להגיע אליה במגוון דרכים.

השלב השני הוא חינוך. "בעזרת שותפים כמו טללים ואורפן, בנינו תוכנית מיוחדת של ימי חינוך בני 4.5 שעות לתלמידים מבתי ספר. אנחנו מרכיבים סדרת סרטים, בין השאר באמצעות הסימולטורים". אחד הסרטים, לדוגמה, הוא סרט תיעודי של גוף האדם, הלוקח את הילדים למסע ארבעה-מימדי בתוך איברים שונים. כך, לדוגמה, הכיסא מעביר את פעימות הלב.

יום החינוך מסתיים במשחק טריוויה, שבו נדרשים התלמידים לענות על סדרת שאלות על הסרטים שראו במשך כל היום ולמשיבים נכונה יינתנו פרסים. "עשינו כנס ל-880 מנהלי בתי ספר שבאו להתרשם מהתוכנית", אומר כהן. היא מיועדת לילדים מגיל 9 ועד 18 והעלות שלה לבית הספר היא 75-55 שקל לתלמיד. ניתן לבוא לימים כאלה גם באופן עצמאי, ואז העלות היא עד 90 שקל לאדם.

"כתוצאה מההצלחה של פרויקט החינוך הרחבנו אותו למבוגרים והשקנו תוכנית 'ניהול מהסרטים', המיועדת לחברות גדולות שרוצות לעשות ימי עיון למנהלים שלהם בתחומים כמו שיפור שירות, איך להפוך מנהל למנהיג, ניהול משברים ועוד". ימי העיון האלה כוללים גם קייטרינג ועלותם למעביד היא כ-2,000 שקל לעובד.

בפרויקטים האלה השקיעה סינמה סיטי 2 מיליון דולר בגיבוש התוכניות עצמן, בקבלת שירותי אקדמיה ושכר למומחים בתחום, ברכישת סרטים מתאימים ובשעות אולפן. 3 מיליון שקל הושקעו בהקמת הסימולטורים.

השלב השלישי בפיתוח הסינמה סיטי מעבר לסרטים הוא אירועים וכנסים, כולל קוקטייל וארוחה. "ערכנו כאן 700 כנסים עד היום, כאשר אנחנו מציעים משהו ייחודי הכולל את כל המתקנים. כך, לדוגמה, אנחנו מקרינים על 100 מסכי הפלאזמה המפוזרים במתחם סרטי תדמית או פרסומת של החברה".

מסכי הפלאזמה הם אחד מארבעת אפיקי הפרסום בסינמה סיטי, לצד הפרסום לפני הסרטים, והפרסום ברחבה המרכזית (המכונה 360). "ממחקר שערכנו עולה כי הפרסום בכל האמצעים בסינמה סיטי אפקטיווי פי 12 מפרסום בטלוויזיה", אומר כהן. בישראל ההוצאה על פרסום וקידום מכירות בבתי קולנוע נאמדת ב-6-5 מיליון דולר בשנה מעוגת פרסום בסך כ-800 מיליון דולר. ההערכה היא כי חלקה של סינמה סיטי בהוצאה זו הוא כשליש.

בעיני כהן, כל אלה הם רק השלבים הראשונים של אוניברסיטת סינמה סיטי. "אנחנו עובדים על תוכנית חלל עם נאס"א, על תוכנית מיוחדת לצעירים שבאים לשנת השתלמות בישראל ותוכנית לתיירים שאנחנו רוצים להראות להם עוד כמה דברים מיוחדים על ישראל. בשנה הבאה נפתח בית ספר לטלוויזיה וקולנוע בשיתוף בית ספר מניו יורק".



יעקב כהן, מנכ"ל סינמה סיטי. "הקולנוע רק פלטפורמה (תירוץ) למשוך אנשים ואנחנו ניקח את זה עד לאן שהדמיון יכול להגיע"



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו