בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הטיסות לצפון הארץ הופסקו עקב מחלוקת כספית

כשבוע לאחר הפסקת הטיסות לקרית שמונה וממנה, הופסקו אתמול גם הטיסות לראש פינה

תגובות

הקשר האווירי לצפון הארץ מנותק כליל החל מאתמול (ראשון). כשבוע לאחר הפסקת הטיסות בין המרכז לקרית שמונה, הפסיקה אתמול חברת "טמיר תעופה" גם את הטיסות הסדירות לראש פינה. בעקבות ההחלטה, דווקא בחול המועד סוכות - בשיאה של עונת הנסיעות לצפון - אין אפשרות להגיע בדרך האוויר לחבל ארץ זה.

בחברה מסבירים את הפסקת הטיסות בחוסר כדאיות כלכלית. דובר החברה דחה טענות כי "טמיר תעופה" הפרה בכך את המכרז שבו זכתה. לדבריו, החברה זכתה במכרז להפעלת קו תעופה כפול - לקרית שמונה ולראש פינה. הטיסות לקרית שמונה וממנה מושבתות עקב סכסוך כספי בין "טמיר תעופה" לעיריית קרית שמונה ומפעיל המנחת הפרטי בעיר, ולטענת החברה אין כדאיות כלכלית בהפעלת הטיסות לראש פינה לבדן.

הטיסות לקרית שמונה חודשו בתום מלחמת לבנון, לאחר התערבותו של מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן. אז גובש הסדר ביניים להפעלתו המנחת במקום, שלפיו העמידו זרועות הביטחון מכונת שיקוף במבנה זמני במנחת, ולא בטרמינל החדש. ואולם תקופת הביניים הסתיימה, ואין מי שימשיך ויממן את אבטחת המבנה הזמני ומכונת השיקוף שבו. מנגד, גם לא הושגה הסכמה על גובה התשלום שיגבה בעל הרשיון הפרטי להפעלת המנחת והטרמינל החדש. לפני שבועיים היו אמורים להתכנס כל הגורמים המעורבים ולגבש פתרון קבע, אך הפגישה בוטלה. ב"טמיר תעופה" מקווים כי מנכ"ל משרד התחבורה ישוב ויתערב בניסיון ליישב את המחלוקת.

מנכ"ל טמיר תעופה, אודי טמיר, האשים את ראש העיר קריית שמונה, חיים ברביבאי, כי מינה את מקורבו, דני מלכה, למנהל הטרמינל בעיר. כמו כן טען טמיר כי עיריית קרית שמונה מסרבת להעניק לחברת טמיר תעופה רישיון להפעלת מנחת בעיר, מכיוון שהיא מעוניינת שאיש העסקים ויקטור חג'ג' ישמש כמפעיל מנחת יחיד בעיר ללא מכרז.

דובר עיריית קרית שמונה, דורון שנפר, מסר כי במכרז להפעלת קו הטיסה בין קרית שמונה לתל אביב לא נקבע כי מפעיל הקו יהיה גם מפעיל המנחת. הוא דחה את דרישת חברת טמיר תעופה לקבל רישיון להפעלת מנחת, בטענה שהדבר עלול ליצור מונופול. שנפר דחה את האשמות חברת טמיר תעופה ואמר כי היא "ממשיכה להטעות את הציבור ומשקיעה את כל מאמציה בהכפשת עיריית קרית שמונה והעומד בראשה, במקום להפעיל הלכה למעשה את קו הטיסה בין קרית שמונה לתל-אביב".



מנחת המטוסים בקרית שמונה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו