בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

צחי מרקור ירכוש את השליטה ביורוטרייד מבלי להזרים לה שקל

עם גירעון של 34 מיליון שקל, הערת עסק חי וחוב של 65 מיליון שקל לבעלי האג"ח - יורוטרייד עוברת לשליטת מרקור, שיעביר לחברה 50% מ-11 חניונים ולא יאבד שליטה בהם

תגובות

>> צחי מרקור, בעל השליטה בחברת חניוני הצלחה שהגיש הצעה לרכישת אזורים מבנק המזרחי טפחות, עשוי להפוך לבעל שליטה בחברה ציבורית אחרת. חברת יורוטרייד נדל"ן, שנקלעה באחרונה לקשיים, הגישה הצעה להסדר חוב עם בעלי איגרות החוב שבמרכזו עומד מרקור. יורוטרייד, שבשליטת עמית ביאל ובועז קמר, שמאי מקרקעין ידוע, מחזיקה ב-15 נכסים מניבים בהולנד ובגרמניה בשטח כולל של 89 אלף מ"ר, בשווי הוגן של 435 מיליון שקל ובתפוסה של 85%.

החברה גייסה 70 מיליון שקל בינואר 2007 בהנפקה של איגרות חוב, וחייבת 65 מיליון שקל למשקיעיה. הסכום עומד לפירעון בשלושה תשלומים בינואר 2011, 2012 ו-2013, אולם החברה מנסה כבר כארבעה חודשים למצוא פתרון לתשלום הראשון של איגרות החוב, בהיקף כולל של 23 מיליון שקל, שיחול ב-31 בינואר 2011.

יורטרייד ספגה הפסד של 29 מיליון שקל מתחילת 2007, שיצר גירעון של 34 מיליון שקל בהונה העצמי. בעקבות קשייה של החברה, והערה של רואי החשבון שלה על ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי, נסחרות איגרות החוב של החברה בתשואה של 279%.

על פי מתווה ההסדר ימכור מרקור ליורוטרייד 50% מאחזקותיו בשתי חברות שבבעלותן המלאה או החלקית 11 חניונים תמורת 62.5 מיליון שקל, ויקבל מיורוטרייד אופציה לשישה חודשים למכור לה את המחצית הנותרת תמורת 62.5 מיליון שקל.

החניונים שימכור מרקור ליורוטרייד יושכרו לחברת תפעול שבבעלותו לחמש שנים עם שלוש אופציות לתקופות של חמש שנים כל אחת, בתשואה נטו של 7.8%.

יורוטרייד תשלם עבור 50% מ-11 החניונים שתקבל 15 מיליון שקל במזומן, בהקצאת מניות שיקנו למרקור 60% מיורוטרייד לאחר ההקצאה תמורת 20.5 מיליון שקל ובהנפקה של איגרות חוב נחותות, נושאות ריבית נצברת של 7% לשנה וניתנות להמרה למניות יורוטרייד בשווי 27 מיליון שקל. פירעונן של איגרות החוב יובטח בשיעבוד שני על מניות החניונים, כשהריבית תשולם למרקור רק מהעודפים שייוותרו לאחר תשלומי ריבית לבנקים ולבעלי איגרות החוב.

כחלק מההסדר תשלם החברה במזומן סכום של 16 מיליון שקל לבעלי איגרות החוב מסדרה א', כלומר 24.6% מהיתרה המתואמת (החוב בתוספת ריבית והצמדה). בעלי איגרות החוב ימירו 20 מיליון שקל בסדרה חדשה של איגרות חוב שקליות לא צמודות ונושאות ריבית מק"מ בתוספת מרווח של 8.25%, שתיפרע בחמישה תשלומים שנתיים החל בינואר 2013. יתרת החוב, בסכום של 29 מיליון שקל, תומר ל-20% ממניותיה של החברה, כשבנוסף יוקצו לבעלי איגרות החוב 12 מיליון אופציות במחיר מימוש שמגלם פרמיה של 50% ביחס למחיר שבו יוקצו מניות השליטה לצחי מרקור.

לכאורה קשה לראות כיצד מתכוונת יורוטרייד, שבקופתה 121 אלף שקל נכון לסוף ספטמבר 2010, לשלם למרקור 15 מיליון שקל במזומן ולבעלי איגרות החוב עוד 16 מיליון שקל במזומן, אלא שמרקור מתחייב לסייע ליורוטרייד לקבל הלוואה של 35 מיליון שקל כנגד שיעבוד ראשון על 50% מהחניונים, ועוד הלוואה של 35 מיליון שקל כנגד שיעבוד המחצית השנייה של הבעלות בחניונים.

מרקור ירכוש אם כן את השליטה ביורוטרייד, שמחזיקה ב-15 נכסים מניבים בהולנד ובגרמניה, יגבש הסדר חוב לבעלי האג"ח, יהפוך את חניוני הצלחה לחברה בת של חברה בורסאית, יקבל 15 מיליון שקל במזומן ולא יזרים לקופתה של יורוטרייד ולו שקל במזומן.

מרקור יעביר 50% מ-11 חניונים אך לא יאבד שליטה בהם ובתפעולם, ויידרש רק להעמיד ערבות אישית לתשלום דמי השכירות בגין השכרתם מיורוטרייד וערבות בנקאית על שלושה חודשי שכירות, כלומר 1.2 מיליון שקל.

חניוני הצלחה מחזיקה 100 חניונים, שחלקם בבעלותה וחלקם בשכירות. נוסף לכך היא מחזיקה בפעילות בתחום החניונים בחו"ל. חברות בנות של חניוני הצלחה עוסקות בכוח אדם לבניין ואבטחה.



צחי מרקור ירכוש את השליטה ביורוטרייד מבלי להזרים לה שקל



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו