בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אלביט צופה צמיחה של עשרות מיליוני דולרים בשנה בברזיל

הכנסות אלביט מערכות בברזיל הגיעו ל-70 מיליון דולר ב-2008; צופה גידול של 30% בשנה בהכנסות בברזיל ב-5 השנים הקרובות

תגובות

>> 15 שנים לאחר שהחלה לפעול בשוק הביטחוני בברזיל עומדת אלביט מערכות שבשליטת מיקי פדרמן להאיץ את קצב ההשקעות בשוק הגדול באמריקה הלטינית. מנכ"ל אלביט מערכות, יוסי אקרמן, מציין שהחברה מעורבת בפרויקטים בהיקפים של מאות מיליוני דולרים בתחום המטוסים ללא טייס, מערכות יבשה ותקשוב, השבחת מטוסים ומערכות לחלל.

החברה החליטה להפוך את החברה הבת AEL בפורטו אלגרה למרכז מצוינות באמריקה הלטינית. חברה זו, שמעסיקה 130 איש, עובדים מקומיים ברובם, מפתחת ומייצרת מערכות אוויוניקה שנמכרות בברזיל ובמקומות אחרים באמריקה הלטינית ומספקת שירותי תחזוקה למערכות אלו.

אלביט מערכות רכשה את הבעלות המלאה ב-AEL ביולי 2001 תמורת 2.3 מיליון דולר. זאת כחלק מהמדיניות של הפעלתה של חברה מקומית בכל שוק מרכזי, על בסיס ההערכה שייצור בברזיל ושכירת עובדים מקומיים ישפרו את סיכוייה לזכות במכרזי השבחה מטוסי קרב מדגמי 5-F ו-AMX בעבור חיל האוויר בברזיל.

בעקבות ההשקעה במניותיה של AEL העבירה אלביט מערכות ידע וטכנולוגיה למפעל בפורטו אלגרה, כולל הדרכות של עשרות עובדים במרכז אלביט בחיפה.

במקביל לרכישת השליטה ב-AEL יצרה אלביט מערכות שותפות אסטרטגית עם חברת Embraer, יצרנית המטוסים השלישית בגודלה בעולם. השותפות זכתה במכרז להשבחת 5-F ב-2001 בהיקף של 230 מיליון דולר, הספקת מערכות למטוסי הסופר-טוקאנו (ALX) וב-2008 במכרז להשבחת מטוסי AMX בהיקף של 187 מיליון דולר.

פרויקטים אלו סיפקו לאלביט מערכות את חלק הארי בהיקף פעילות מצטבר של 750 מיליון דולר בשוק הברזילי ב-15 השנים האחרונות עד לרמה של 70 מיליון דולר בשנה ב-2008. אלביט מערכות צופה שהיקף מכירותיה בברזיל יגדל ב-30% בשנה ב-5 השנים הבאות. לדברי אקרמן, שלטונות ברזיל הבהירו באחרונה שביצוע פרויקטים באמצעות מפעל וכוח עבודה מקומי הוא תנאי מחייב בחוזי הספקה לחיל האוויר הברזילי - ועל כן הוחלט להגדיל את ההשקעות בברזיל ולהעביר טכנולוגיות נוספות לברזיל.

הטכנולוגיה העיקרית שאלביט מערכות תעביר היא מטוסים ללא טייס (מל"טים) לקראת מכרז צפוי במאות מיליוני דולרים של חיל האוויר הברזילי, שבו תתחרה עם חברות כמו ג'נרל אטומיקס האמריקאית והתעשייה האווירית הישראלית, שמוגבלת יותר בפיתוח בסיס ייצור בחו"ל.

אקרמן, שמתלווה למסעו של נשיא המדינה, שמעון פרס, לברזיל, ציין שהחברה זיהתה את תחום החלל כמנוע צמיחה של AEL. לדבריו, ברזיל היא אחת המדינות הפעילות ביותר בתחום החלל, כך שאלביט מערכות מבקשת לנצל את הקשר הטוב שלה עם הממסד הביטחוני הברזילי כדי להשתלב ולנגוס בנתחים גדולים יותר בפרויקטי החלל במדינה זו.

AEL מייצרת כיום ממירי מתח ללוויינים שמוקמו בחלל, ובאלביט מערכות מעריכים שיוכלו לשלב בפרויקטי החלל גם את מצלמות החלל של החברה הבת אל-אופ - שמשווקות לתוכנית החלל הצרפתית של CNES, לתוכנית החלל של דרום קוריאה וללוויין אופק הישראלי.

תחום נוסף שבו פועלת AEL הוא ניהול ציי רכב באמצעות מערכות שפיתחה ושעוסקות בניטור, בקרה, פיקוח ועיבוד נתונים של מיקום כלי רכב, וכן בנתוני נהיגה ותעבורה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו