בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מגלים מחדש את כתיבת הסת"ם

עוזבים את המחשב מעצבים חוזרים לקליגרפיה העברית

תגובות

לאחר שנים של התעלמות, זוכה באחרונה הקליגרפיה העברית לעדנה מחודשת: מעצבים גרפיים עכשוויים החלו לגלות את אותה מלאכת כתיבה קישוטית מסורתית ולחלצה מהדימוי המסורתי-דתי שדבק בה.

הרקע להתעניינות המחודשת בקליגרפיה, אומר המעצב יהודה חופשי, המרכז את תחום הטיפוגרפיה (עיצוב אותיות) במכון הטכנולוגי בחולון, הוא הופעת מדיומים חדשים יחסית של תקשורת, כגון האינטרנט, שהולידו צורך בסגנונות חדשים של גופנים (פונטים).

העניין של מעצבים גרפיים בצורות כתב מסורתיות חדש יחסית. מתחילת עידן המחשבים, מעצבים נטו דווקא להתנתק מהמסורת, מתוך רצון להתחקות אחר תרבות המערב. אבל הדעה הרווחת כיום היא שאי-אפשר לייצר "פונט נכון" - הרמוני וקריא - מבלי להכיר את ההיסטוריה של האות: צורות הכתיבה שלה ותנועות הקולמוס שיוצרות אותה.



המעצב הגרפי אליהו משגב, שהחל ללמד השנה קליגרפיה עברית במכון הטכנולוגי בחולון, בסטודיו שלו בבני ברק, שלשום



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו