בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אמד תקים מגדל יוקרתי של 29 קומות על חניון דן ברחוב ארלוזורוב בתל אביב

החברה הגיעה להסדר עם התושבים שהתנגדו להקמת הפרויקט

תגובות

חברת אמד, שבבעלותה חניון דן לשעבר ברחוב ארלוזורוב בתל אביב, תתחיל בקרוב להקים מגדל מגורים בן 29 קומות במקום.

מדובר במיקום מיוחד, מרחק של פחות מחצי ק"מ מהים, כאשר רוב הדירות ייהנו מנוף לים, דבר שיעלה בצורה ניכרת את ערך הדירות במגדל. שווי הדירות הכולל במגדל צפוי להיות יותר מ-100 מיליון דולר. לדברי מנכ"ל אמד, אהוד רצאבי, העבודות צפויות להתחיל בתחילת יוני. לפי הערכות של אנשי נדל"ן, דירות בקומות הגבוהות יימכרו ב-15 אלף דולר למ"ר, ודירות בקומות הנמוכות יותר יימכרו ב-6,500-10,000 דולר למ"ר.

תדאג לשיפוץ האזור

אמד היא חברת הנכסים של חברת האוטובוסים דן. לפני כשנתיים רכשו החברות אוסיף, שבבעלות ארקדי גאידמק, וקסדן, שבבעלות אלן קסדן וחברת קרדן נדל"ן, 50% מאמד. במשך עשרות שנים שימש המגרש בן שמונה הדונמים כחניון של דן, כאשר זה כמה שנים מנסה אמד לקדם את הפרויקט במקום.

הסיבה העיקרית לכך שאמד לא הצליחה לקדם את תוכניותיה היא התנגדותם של הדיירים בסביבה. אלה אף הגישו תביעה מינהלתית נגד הפרויקט בבית משפט השלום בתל אביב, אלא שבאמד החליטו שבמקום להתקוטט עם התושבים בבית המשפט, הם ינהלו עמם מו"מ. המו"מ הוביל להסדר שנחתם בין שני הצדדים, ואמד התחייבה, בין היתר, להזיז קולטני שמש בבתים שייפגעו מהצל שייווצר עם בניית המגדל ולקבוע מנגנון כלכלי כדי שדיירים שיצטרכו להפעיל דודים חשמליים לא יפגעו כלכלית.

בנוסף, התחייבה החברה לדאוג לשיפוץ הרחובות הסמוכים וילנה, פרנקפורט ופראג. על פי ההסכם, החברה צריכה להגיע להסדר בנושא עם העירייה, ובמידה שהדבר לא יעלה בידה היא מתחייבת להזרים 2 מיליון שקל לקרן שתוקם למטרת השיפוץ. אמד גם התחייבה לדאוג לכל עניין פליטות הגזים מהחניון התת-קרקעי שייבנה במקום, ושהתושבים הביעו חשש מהאופן שבו הוא ייבנה. ההסדר אף מתייחס לנושאי החנייה של התושבים. עיריית תל אביב אמנם מחייבת את אמד לבנות חניון ציבורי בן 160 מקומות חנייה בפרויקט, כאשר על פי ההסכם אמד תדאג בהמשך לפתרונות שינסו להביא לתעדוף של תושבי האזור במקומות חנייה. החברה אף התחייבה להקים שטח ירוק מסביב למגדל. את אמד ייצג עו"ד ערן באלינט ממשרד עורכי הדין מ. זליגמן ושות', ואת התושבים ייצגה עו"ד נעמי וייל.

יוסי זלץ, שעומד בראש ועד הפעולה של התושבים: "ברור שהעדפנו את התוכנית הישנה שדיברה על בניינים של 6-8 קומות, אך המציאות השתנתה לאחר שהוועדה המחוזית התירה מגדל גבוה. המטרה העיקרית היתה שתהיה בנייה מרקמית, ובזה הצלחנו".




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו