סייד קשוע | גיבורי מעמד הביניים

משהו במחאה הזאת מפריע לי, אני לא מצליח להסביר מה. זה לא חלילה שאני נגד, או לא תומך. להפך. אז למה, לעזאזל, יש לי תחושה שזה לא המקום הטבעי שלי?

"טוב", הכרזתי בנחישות באותה שבת אחר הצהריים, מחליט שדי לאדישות, "אני יוצא הערב להפגין".

"אתה בטוח?" שאלה אשתי ועירערה כהרגלה את ביטחוני.

"כן", עניתי לה, "אין סיבה שהשכן שלי ייצא להפגין ואני אשאר בבית. זה למען העתיד של כולנו".

"אין סיבה?" היא שאלה בטון הזה שלה, הטון של עובדת סוציאלית. למה אני מקשיב בכלל לעובדת סוציאלית? שאלוהים ייתן להם בריאות ופנסיה, העובדים הסוציאליים היו היחידים שיצאו לשביתה, אירגנו הפגנות וסיימו את המאבק שלהם רק כשהממשלה הבטיחה להם הרעה בתנאים.

"לא", עניתי לה וספק התחיל לחלחל לנימת קולי, "אין שום סיבה שתמנע ממני להשתתף בהפגנה".

"טוב", היא ענתה, יודעת היטב שניצחה, "אז שתהיה לך הפגנה נעימה".

אבל למה לעזאזל אני מבולבל נוכח המחאה החברתית ששוטפת את המדינה? זאת אומרת, ברור לגמרי שאני בעד מדינת רווחה, תמיד החזקתי בעמדות סוציאליסטיות על גבול הקומוניסטיות, סביר להניח שאנחנו נמנים עם אותו מעמד ביניים שקורס תחת הנטל של חינוך ילדים, תשלומי מס, חבילות טלוויזיה, טלפון, ארנונה ודיור. אוי, והמשכנתה, האיום הזה שנקרא המשכנתה, המושג הזה שקיבל צורה שתוקפת גם בחלומות. המשכנתה הזאת, עם היד הגדולה שלה והאצבע המאיימת שמזהירה אותך שאם תפספס עוד תשלום אחד היא תכה אותך בשוט עד זוב דם. כן, אתה העבד שלה, ואתה לא יכול באמת לראות את הסוף, והיא רק הולכת וגדלה ומקבלת יותר עוצמה.

רק שלא יורידו עכשיו את מחירי הדירות בעקבות המחאה. עכשיו, כשכבר החלטנו לקפוץ למים העמוקים, הם הולכים ומורידים את המחירים? הרי אם יש נחמה כלשהי לבעלי המשכנתאות המנופחות היא העובדה שמחירי הדירות עולים. מדי סוף שבוע אני פותח את העיתונים הכלכליים ומעלה חיוך עם כל ידיעה כלכלית שמבשרת על "עלייה במחירי הנדל"ן". "את רואה", אני תמיד מציין באוזני אשתי ומעמיד פנים כאילו אני מבין דבר מה בכלכלה. "מזל שקנינו, הדירה שלנו בטח עלתה כבר בעשרה אחוזים", אני אומר ומתעלם מהעובדה שהבנק הוא הבעלים האמיתי.

אבל עדיין, משהו במחאה הזאת מפריע לי, אני לא כל כך מצליח להסביר מה. זה לא חלילה שאני נגד, או לא תומך. להפך, אני עוקב ומקווה בכל מאודי שהיא תצליח לשנות את המדיניות הכלכלית, ותביא לשינוי אמיתי בסדרי העדיפויות. אז למה, לעזאזל, התחושה היא שזה לא המקום הטבעי שלי? אולי בגלל הסיסמה הזאת: "העם רוצה צדק חברתי". מהי בדיוק ההגדרה של "העם"? האם אני ארגיש נוח לצעוק יחד עם המפגינים את המילה עם? אמנם זה נלקח מכיכר תחריר, שם צעקו "העם רוצה להפיל את המשטר". אבל במצרים המילה עם מתייחסת לעם המצרי. המשמעות שלה היא כל מי שחי במצרים. וכאן? האם "העם" כולל את כל אזרחי ישראל?

לא, לא, לא... ניערתי את עצמי. אל תחשוב כך. המאבק הזה הוא אחר, שונה, ואני לא יכול להרשות לעצמי לפספס את המהפכה שבדרך. זה דבר מבורך ויש להתעלם עכשיו מדקויות כגון עם והגדרותיו. הוויכוחים האלה לא רלוונטיים ואולי דווקא מחאה כזאת תכתיב מחדש את המושג עם, תנחיל משמעות אחרת למדינה אזרחית. אני חייב לקחת חלק, הערבים חייבים לקחת חלק, זו הזדמנות למאבק על אזרחות שווה. אבל מה אם ישירו את "התקווה" בסוף, כפי שקרה לא פעם בתהלוכות שבהן השתתפתי? ומה אם יעלה נואם ויכריז: "אנחנו עם מאוחד, יהודים, שמאלנים, ימנים, דתיים וחילונים נאבקים על הבית"?

בסוף זה היה אחד הפעילים, שדיבר על כך שהוא מצביע ליכוד ולא מתחרט, ואמר שהם שירתו את המדינה, עושים מילואים ומוכנים להקריב את עצמם למען ישראל והם מצפים מהמדינה להכרת תודה. "טוב", הודעתי בתבוסתנות לאשתי בערב שבת, "הפעם אני לא אלך, אבל תדעי לך - זה עניין מעמדי, זה המאבק של מעמד הביניים, אנשים בדיוק כמונו, הם לא פוליטיקאים והם לא מנוסים ואת תראי, ייקח להם זמן והם יידעו לנסח את זה קצת פחות לאומי".

כמה שמחתי לפתוח את העיתונים של יום ראשון בבוקר ולגלות את ההצלחה האדירה שגורפת המחאה. הרגשתי צביטה בלב על שלא השתתפתי, ולא הייתי חלק במה שהולך לעצב מחדש את פני החברה הישראלית. הסתכלתי על ילדי וחייכתי, יודע שיהיה להם עתיד יותר טוב. הם יכולים להיות גאים שהם נולדו לתוך מעמד הביניים. הכל הולך להיראות הרבה יותר נוח, הרבה יותר נסבל. בטלוויזיה מדברים עכשיו, ובצדק, על מחירי המוצרים לתינוקות. עגלה עולה בארץ 6,000 שקל כשבחו"ל ניתן להשיג בחצי מחיר. אחת האמהות ממעמד הביניים מספרת על העגלה שהיא קנתה ב-4,000 שקל...

רגע, רגע, רגע, אמרתי לעצמי, מה 6,000 שקל ומה 4,000 שקל? זה מחיר העגלות? רק לפני שבוע נכנסתי לחנות באזור התעשייה בתלפיות ומוכר ערבי המליץ לי על עגלת תינוקות ב-1,200 שקל. חיפשתי מיד בארנק ומצאתי את הקבלה. כן, 1,199 שקל לעגלה, והחרא הזה עוד אמר לי שהיא עגלה מצוינת שמגיעה עם אמבטיה, סלקל והופכת בקלות לטיולון.

הרגשתי מושפל עד עפר. מה הוא חשב לעצמו, המוכר הזה? לא רואים עלי שאני ממעמד הביניים? למה הוא דוחף לי עגלה בפחות מ-4,000 שקל? מה זה יעשה לילד, שירגיש חלילה שהוא שייך לאיזה משהו מטומטם כמו מעמד הפועלים.

"איפה העגלה", צווחתי בקול, נכנסתי לחדר השינה ומיהרתי לצאת איתה.

"לאן?" צעקה אשתי.

"להחזיר את העגלה המחורבנת", אמרתי כשיצאתי מהבית, "מעמד ביניים לא יכול להרשות לעצמו עגלה במחיר נמוך כזה".

ירדתי עצבני עם העגלה לכיוון האוטו ופגשתי בשכנה שלנו כשהיא דוחפת עגלה שעלתה לפחות 5,000 שקל. "כל הכבוד", היא אמרה.

"תודה", עניתי לה, "על דבר כזה אסור לשתוק".

בינתיים התקהלו עוד כמה אמהות ואבות בשכונה, כולם דוחפים עגלות עם תינוקות, ואני הרגשתי כל כך נבוך עם העגלה הזולה שלי וניסיתי להסתיר בגופי את הלוגו הלא מוכר שמודבק עליה.

"אני כל כך שמחה לראות שגם אתם משתתפים בהפגנת העגלות", אמרה שכנה טובה.

"אהההה... כן", עניתי, "זה בלתי אפשרי... זה פשוט ביזיון".

"אתה לא יודע כמה זה חשוב", היא הוסיפה, "להוכיח שהמחאה הזאת חוצה מגזרים".



איור: עמוס בידרמן

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יאללה סיד, תכניס להם, תראה להם מה זה!  (לת) דאוד
  • 16:28
  • 05.08.11
02 סייד - הכותב הכי צ'כי בארץ. הומניזם מחויך במיטבו!  (לת) תודה!
  • 16:52
  • 05.08.11
03 welcome back sir..  (לת) mano
  • 16:58
  • 05.08.11
04 טיפה שכל הים בה זוקפת הנופלים
  • 17:15
  • 05.08.11

מדי שבוע מפצח קשוע את קוד הפשטות ומפענח אותו עבורנו, קוראיו, שכמונו ככת של מאמינים אדוקים בייחודו. הומור ציני מושחז ומריר, חמלה, סארקזם, כאב עמוק, תחושת נידוי חריפה, העדר שייכות, קבלת המצב כפי שהוא, מחאה נגדו והשלמה עמו - והכול בטור אחד, טיפה שהיא הים כולו. שבת שלום לכם חביביי מהמעמד הבינוני. ואל תשכחו להיאסף מחר, בצאת השבת, בכיכר.

05 סייד אני חולה עליך נילי טל
  • 18:06
  • 05.08.11

הבית התמלא היום בגאיות של צחוק (כמו בכל פעם שאני קוראת אותך). הקטע שאתה מזנק לחדר לתפוס את העגלה של מעמד הפועלים שעלתה רק 1200 ש"ח ומייד להחזיר אותה לחנות - השכיב אותי על הרצפה מרוב צחוק. סייד אתה מתעלה על עצמך מטור לטור. אני כל כך אוהבת לקרוא אותך ולפעמים אומרת לעצמי - מה טוב שאני מנוייה. רק בשביל לקרוא את סייד על הבוקר. נילי

06 באת לברך ויצאת מקלל.  (לת) מפגינה
  • 18:13
  • 05.08.11
07 You're right, Sayyed, ma la'asot Kirtchuk
  • 20:24
  • 05.08.11

AIsraelis are so insecure about their identity that they must enhance it all the time : your newspaper writes about Amois Oz, a very good writer, that he is 'the essence of Israeliness', as if that made him a better writer (while Appelfeld is not even mentioned, though he is a GREAT writer, because he is not Israeli enough...) Haredim are not Israeli enough, and neither are Olim hadashim unless they forgot their roots(I didn't), and neither are Arabs, and neither are inhabitants of the Periphery (3/4 of the country), and probably other sectors as well. You and I, my friend, will never be typical Israelis, which means we'll never be Israelis at all : you, because you are not Jewish, though you're Israeli born ; I, because I am too Jewish, and I was born abroad. As my former psychologist once told me: in Israel, if you are not a white sheep, youu're not a sheep at all.

08 תגיד לי, איך הצלחת לדלג ככה מעל הכל ? גדי
  • 20:39
  • 05.08.11

זה התחיל כמשהו יפה של מעמד הביניים , של הישראלי היפה, וכלל גם ערבים ישראלים שתענוג היה לראות אותם, איך שהם מרגישים שייכים, כמוני כמוך. כמו שצריך ! אבל משם זה גלש לימין. אתה מבין ? אצלנו בישראל חצי אוכלוסיה כל הזמן מפחדת שיקראו להם "שמאלנים". זה כאילו מין שם גנאי שכזה, שמעליב אותך וגורם לך לרצות להתחבא, כדי שהחברה לא יגידו עליך שאתה "שמאל" או כדי שאף אחד לא יצעק עלין פתאום שאתה יפה-נפש, בוגד או חס וחלילה "אוהב ערבים" (רחמנא לצילן). וככה נהרסה לה כל המחאה הנהדרת הזו. השתלטו עליה הימיניים והשמאל פחד לדבר פן יצביעו עליו ויגיגו שהוא "שמאל". כיום אפילו ש"ס, נוער הגבעות הסהרורי, כולם שם ! ראיתמהזה ? לא יאומן. פתאום הכל בלגן אחד גדול. ולכולם נוח למחות על "הטייקטנים". קישוקש. הלא הכל מאות מיליארדים שנשפכים ללהקות של ש"ס והמתנחלים. עבדו על עם ישראל בעיניים והוא כבר מזמן לא יודע שהוא כזה. שבת שלום יא סייד.

09 ואני לא שייכת אפילו לכאן כגיבורת מעמד נמוך.  (לת) דורית
  • 20:42
  • 05.08.11
10 כ"כ מצחיק, אני לא יכול לקרוא את הטורים שלך בלי לדמיין את השחקן.. ירון
  • 20:46
  • 05.08.11

מעבודה ערבית, פשוט מעולה לא יכלו למצוא מישהו יותר מתאים לסיפורים האלה..

11 מבריק. תודה רבה  (לת) .
  • 20:53
  • 05.08.11
12 כתוב לנו מה היה קורה אם קבוצה של ערבים הייתה מבקשת מהמדינה להקים כלבי הקש
  • 21:00
  • 05.08.11

התנחלות ביו"ש או בגליל. שוויון חברתי, לא?

13 בהתחלה גם אני חשתי שתודה לאל,הרי אני לא רעבה ללחם ופעם בחצי שנה א גנית
  • 21:07
  • 05.08.11

אפילו אוכלת במסעדה יקרה.אבל האמת שהרצאה אחת של פרופסור זליכה פקחה את עיניי. הוא(ר"וח שהיה החשב הכללי של מדינת ישראל) הסביר במילים פשוטות שהשיטה הכלכלית בארץ מעודדת ריכוז ההון בידי קומץ עשירים=אוליגרכים וש...אפשר גם אחרת!אלו ינקטו מדיניות כלכלית אחרת בתוך מסגרת הכלכלה החופשית-אזי העול יקטן ואז אולי לא יקרה לי מה שקרה לי כשיצאתי מרופא השיניים שפרש לפניי תוכנית טיפול-פרצתי בבכי ברחוב...איך ,איך אשלם? אני כל חיי עבדתי גם אחהצ להשלמת הכנסה אבל עד היום לא עשיתי את טיפול השיניים. אפשר גם אחרת!!! גוגל -זליכה-איש ישר ואמיץ שסיכן את פרנסתו בשל השמעת האמת. בברכה גנית

14 למה להתחבא, סייד, כבר התחלת - תסיים פוגע בנקודה
  • 21:08
  • 05.08.11

המחאה הזו היא של יהודים מפונקים מבית טוב, אשכנזים שלא ראו מה זה רחוב ולא ראו מה זה מהפכה. הילדים שמפגינים שם הם כאלו שמצקצקים קצת בלשון והולכים להפגנות נגד החומה, אבל לא יעזור כלום - מהפכנים הם לא.

15 מצחיק!!  (לת) :)
  • 21:10
  • 05.08.11
16 זאת היתה הפגנה ערבית-יהודית והיו הרבה ערבים וגם שלטים בערבית  (לת) אלכס
  • 21:18
  • 05.08.11
17 סייד: אתה חלק מהעם שלי, ותמיד תהיה! המתנחלים לא!  (לת) יהודי, שרת בצבא...
  • 21:20
  • 05.08.11
18 ומה רע לשיר התקוה? אזרח
  • 21:24
  • 05.08.11

ועם כל סירובך להכיר במולדת היחידה של היהודים כמדינה יהודית כל הכבוד שלא נסחפת בגל העכור של הסוציאליזם החזירי של נסיון החזרת השתלטות השבט הלבן על משאבי המדינה

19 סייד כתוב שם בככר שלנו שאתה המלך לא ידעת ?  (לת) שפתי כהן
  • 21:25
  • 05.08.11
20 כל שבוע אותן יללות - לא נמאס? באמת משתתפים בצערך ששרנו את "התקווה מתנצלים מאוד מאוד
  • 21:35
  • 05.08.11

לך חפש, נמאסת כבר עם כל הבכיות האלה. לא מתאים לך "התקווה"? אל תשיר. מפריע לך שעשינו צבא והגנו גם עליך ועל המשפחה שלך מ"אחיך" הערבים שמתקיפים גם את אזרחי ישראל הערבים? אז באמת זה מאוד עצוב, כי אתה ושכמותך יכולתם לפחות לעשות שירות לאומי במקום לקטר שאתם לא חלב מהמדינהץ ומה זה קשור לעזאזל לצדק החברתי שאנחנו מדברים עליו? אבל זה בסדר, אתה רי כותב לעדר שבוי שתכף יכתוב פה כמה הם מצטערים ומתנצלים על עצם קיומם, בעודך עושה אחה קריירה מתפקיד הערבי התורן היללן הקבוע. ואת התגובה הזו בוודאי יצנזרו אבירי חופש הדיבור...

21 יותר נחמד לכתוב על מחאת העגלות מאשר על הטבח בסוריה אשת לוט
  • 21:35
  • 05.08.11

יום אחד ילדיו של קשוע ישאלו אותו מה היו נושאי הכתיבה שלו בקיץ 2011 והוא ישפיל מבט ויגיד בקול כמעט בלתי נשמע - כתבתי על מחאת העגלות ... אלה לא שעות יפות לאינטלקטואלים ואנשי הרוח הערבים. שתיקתם מביכה ומבישה. אגב,הערב התקיימה הפגנה בנצרת של ערבים אזרחי מדינת ישראל שבה הם קראו קריאות גנאי כנגד בשאר אסד על כך שהוא שולח את צבאו להרוג באזרחי סוריה במקום לשלוח אותם לגולן (להרוג חיילים ישראלים מן הסתם). אם קשוע מתלבט מיהו העם שעליו מדברים בהעם רוצה צדק חברתי אז אני תוהה אם אני משתתפת במהפכה חברתית (שמבחינה תודעתית היא הצלחה מסחררת) שאת פירותיה יקטפו גם אותם ערבים אזרחי ישראל שמייחלים לכך שחיילים סורים יהרגו בגולן חיילים ישראלים ? המהפכה החברתית היא מהפכה ישראלית - לא יהודית ולא ציונית.לא בטוח שאותם מפגינים מנצרת רוצים להיות שותפים בה.

22 Welcome back RonZa
  • 21:36
  • 05.08.11

سي السيد. (: رمضان كريم.

23 אתה צודק זה מזימה פלסטינית שדון 34
  • 21:49
  • 05.08.11

להפיל את הכלכלה הישראלית

24 א.מזל טוב להולדת הבן ושהכל נגמר בטוב . מנויה בעיתון
  • 21:50
  • 05.08.11

ב. אם אתה לא מרגיש שההפגנות מייצגות את "העם "שלך,אז אולי תכתוב על העם שלך בסוריה שם הורגים, רוצחים, וזורקים גופות לנהר ,זה העם שלך -אז תכתוב בעדו או נגדו. ג. אם ההפגנות בכיכר תחריר עשו לך את זה - אני מקווה שגם אהבת לראות עם שלם מנהל משפט נגד מנהגיו כמו בשוק , ד. ומי זה "העם " שבדיוק נתן לך גם את פרס ברנשטיין עם הרבה מאוד כסף של הציבור שאתה קורא לו עם .אז קשוע תחליט האם אתה בצד של רק לקחת אבל במקביל לירוק לבאר שממנה אתה ומשפחתך מתקיימים ? ה. העם שאינו שלך האם הוא כולל גם את הרופאים, האחיות שעזרו לך להביא אל עולם את תינוקך בשלום? ו. סייד קשוע -אתה מילה נרדפת ל"לקחת אבל לא לתת ,לא פרגן " . בקיצור סייד קשוע אתה מחליא אותי כאדם שחושב שהוא הומיניסט .

25 no charm seen here Igal
  • 21:52
  • 05.08.11

I tried reading this guy's column repeatedly and yet, I find no charm in them. yeah, his Hebrew is quite good and every now and again it is even borderline funny..........but other than that, utterly boring. Seems to me that he, much like most of his brothers, sees just about everything from the narrow standpoint of the 'discriminated-against' Arab. That angle can be useful sometimes and I am positive it is essential often, but when it is used always.....it becomes (yawn...) boring!!

26 אולי כי כדי להיות שווה זכויות צריך להיות גם שווה חובות?  (לת) לכן לא כל כל נוח לך
  • 21:55
  • 05.08.11
27 צודק! איך אפשר להתחבר לילדים שרק עכשיו יצאו לחיים וגילו שאין בר ברע
  • 21:55
  • 05.08.11

בחיים מובן מאליו ואין בחינם; כמו בוילות של כפר שמייהו והצליה פיתוח.

28 סייד, אתה חלק מעם ישראל ישראלי
  • 21:58
  • 05.08.11

מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות

29 like,like,like  (לת) Yigal
  • 22:00
  • 05.08.11
30 מעולה!  (לת) קורא נאמן
  • 22:05
  • 05.08.11
31 קונה מיטה לתינוק ועגלה ב10000 שח לירן עוזר ספר
  • 22:05
  • 05.08.11

ולא מעביר מילד לילד. סייד ממש אבל ממש הרגת אותי. והצחקת אותי עד מוות..אוי היה לי כזה עצוב בלב. עמוס בידרמן איזה איור איזה צחוק על פניך יא סייד. איזה עגלה .חחחחחח.והמשפקיים עליה אדבר בטוקבוק הבא. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

32 נכון שאנשים מתחזרים עם העגלות היוקרתיות שלהם ממש כמו רכב נוצץ  (לת) אבל זה לא קשור
  • 22:06
  • 05.08.11
33 בוכה מושך את האף לא יכול לקנות לאישתו השולייה של אייל !
  • 22:08
  • 05.08.11

קרם לחות יוקרתי מסופר פארם .אבל מיטה ועגלה לתינוק הכי בסט שבבסטטטטט.חחחחחחחחחחחחחח... סייד אם לא היית היה צורך להמציא אותך. תודה לאמא שלך תודה לאביך תודה לאישתך חחחחחחחח... אני על הרצפה מצחוק.

34 והנוסח נוס ח סייד. המשקפיים משקפי אילן
  • 22:10
  • 05.08.11

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אילן קשוע חחחחחחחחחחחחחחחחחחח ממספרת ג'קלין .חחחחחחחחחחחחחחחחחח.אוי הבטן. מה יהיה ?נהרגתי מצחוק בסוף

35 וואו!!!!  (לת) אתה מדהים
  • 22:16
  • 05.08.11
36 פיתרו פשוט יש לי בשבילך - לך תפגין בסוריה, בטוח תרגיש שם כמו בבית וההמנון יהיה לרוחך
  • 22:38
  • 05.08.11

ואם לא בא לך להיטבח על ידי קלגסי הדיקטטור הסורי, הרשות הפלסטינית זה ממש פה ליד הבית. תיסלם ואללה מע'אק.

37 שיחקת אותה. נכון וחד.  (לת) בעלת עגלה ב-2500 ש"ח
  • 22:39
  • 05.08.11
38 אין עלייך איריס
  • 22:43
  • 05.08.11

אין על המדור שלך, אין על הכתיבה שלך ובייחוד אין על המשפט האחרון שכתבת במאמר זה!!!. המדור הכי שווה ומעניין במוסף.

39 הפעם ממש לא מפגינה אחרת
  • 22:48
  • 05.08.11

בניגוד לתמיד, הטור הפעם הזכיר לי אמרה נושנה : אם אין לך משהו יפה להגיד אז תשתוק. אם המחאה תצליח, גם אתה (בעל הדעות הסוציאל דמוקרטיות...) תהנה ממנה. בואו להפגין בהמוניכם!!!!

40 סייד אתה ירושלמי?  (לת) ערן
  • 22:49
  • 05.08.11
41 who invented this term מגזרים World B. Free
  • 22:57
  • 05.08.11

Only in Hebrew and only by Jews

42 ממליץ לכולם לראות, גם לך סייד, אולי יעשה לך טוב ראובן
  • 22:58
  • 05.08.11

אמנם זה ארוך אבל חשוב, רצוי גם להפיץ איפה שאפשר. http://www.youtube.com/watch?v=20mXNRglfk8

43 סייד המאבק החברתי חשוב מאד גם לערביי ישראל ויביא שלום אמת ארז צ.
  • 22:59
  • 05.08.11

אסור לחשוב רק על נושאים מדיניים. צדק חברתי יביא לשיוויון ושלום. קולך חשוב מאד, תצטרף למאבק.

44 שים לב לנצרת מערכה שלישית
  • 23:08
  • 05.08.11

שם הפגינו בתמיכה למתקוממים בסוריה, וקראו לצבא הסורי ללכת לרמת הגולן. לא יעזור, סייד. אנחנו זאבים זה לזה. וכבר אמר אברהם אבינו המשותף ללוט - אם תיימין ואשמאילה וכו'. בקיצור, לא נוח לך עם "התקוה" , ברור. תהיה תושב קבע בישראל ואזרח בפלסטין. ובא לציון גואל.

45 מפגינה עם פעוט, תינוק ובלי עגלה אם בישראל
  • 23:10
  • 05.08.11

קחו זאת כמשימה אישית, לבוא מחר להפגנה האזרחית הגדולה ולדאוג שעוד 2 אנשים חוץ מכם יבואו. המטרה היא להוציא מאות אלפי אנשים להפגנה וזה אפשרי. לא חשוב אם אתם בימין או בשמאל, לכולנו מטרה דומה ? לגמור את החודש בכבוד, לשלוח את הילדים לאוניברסיטה, לקבל שירותי בריאות טובים, אולי אפילו ללכת לקונצרט או הצגה פעם בחודש ופעם בשנה לצאת לחופשה. מוגזם? לא נראה לי. אני בטוחה שכמו שמחיר הדלק לא עלה החודש, אפשר לעשות עוד כמה שינויים קטנים בחלוקת הנטל, בלי שהמדינה תתמוטט או חס וחלילה תהפוך למדינה קומוניסטית. שמענו מכל המומחים בממשלה שיש לנו כלכלה מצויינת וחזקה, בואו נדאג שחלק מהשפע הזה יגיע גם לידיים של העשירונים הפחות נוצצים. זה בהחלט בידיים שלנו, הפגנה גדולה יכולה לעשות את השינוי המבוקש. בחישוב מתמטי פשוט, אם כל אחד מאיתנו יגיע להפגנה וידאג שעוד 2 אנשים יגיעו ? תהיה לנו הפגנה של חצי מליון איש או יותר. ההפגנה יוצאת מחר בשעה 21:00 מבור שיבר (גן הסוס) רחוב קינג ג'ורג' ליד המשביר לכיוון כיכר פריז ליד מלון המלכים, שם תיערך עצרת גדולה. אל תשמעו להפחדות של ראש הממשלה וממשלתו ? זו לא הפגנה של השמאל, או של מפלגה אחרת, סתם מנסים לפלג בין המפגינים, הדמיון בינינו גדול מהשוני, לכולנו צרכים דומים. אל תשמעו להפחדות ? כלכלת המדינה לא תתמוטט, בסה"כ מנסים לחיות כאן בכבוד.

46 מעמד הביניים קורס תחת נטל עגלות היוקרה פותח עיניים
  • 23:12
  • 05.08.11

ומערפל את המאבק הצודק של הרופאים והמתמחים

47 אגב, הטייקונים בעד הפרד ומשול כדי שהעושק שלהם יהיה "חוצה מגזרים"  (לת) דניני
  • 23:14
  • 05.08.11
48 סייד, גם אני לא מרגישה שמקומי שם... סבתה
  • 23:38
  • 05.08.11

אולי הייתי פעם מעמד ביניים. עבדתי, ושילמתי ביטוח לאומי. מה יהיה כשיהיה עלי לחיות מן הביטוח הלאומי לבדו? אז כבר לא אהיה מעמד ביניים.

49 במצרים, העם המצרי כולל את הקופטים?  (לת) גדעון בלמקר
  • 23:48
  • 05.08.11
50 "שזה לא המקום הטבעי שלי" Yossi
  • 23:48
  • 05.08.11

כי זאת הפגנה של אנשים שנותנים למדינה יותר ממה שהם מקבלים. אתה לא שייך.

51 "שזה לא המקום הטבעי שלי" Yossi
  • 23:48
  • 05.08.11

כי זאת הפגנה של אנשים שנותנים למדינה יותר ממה שהם מקבלים. אתה לא שייך.

52 הפעם זה מצחיק  (לת) וכדאי שתשתתף
  • 00:25
  • 06.08.11
53 נמאס מכל הגזעניים שעושים לסופר מכובד דילגטמציה בגלל שהוא ערבי  (לת) מוחמד
  • 00:26
  • 06.08.11
54 אמנם אתה מצחיק כתמיד נרקיס
  • 00:29
  • 06.08.11

אבל הפעם באמת מה שמיוחד זה שהמחאה לא סובלת מגזענות, ראיתי לא מעט אוהלים של ערבים ברוטשילד ויש גם מאהל ביפו. זה באמת חוצה מגזרים ואני אישית אשמח לראות אותך ואת העובדת סוציאלית מחר בערב, כי גם לכם מגיע יותר!:) אגב אני אשמח אם יהיה כבר עיתונאי שירים את הכפפה ויכתוב על ניצול העובדים המטורף שמתנהל בכל העיתונים, בחוזים אישיים ובלי תנאים ושכר ממש נמוך. שמתי לב שעיתונאים נבוכים לכתוב על השכר שלהם כנראה גם בגלל שהוא נמוך והם מעדיפים להשאר גבר גבר (או אישה אישה) וגם בגלל שאולי העיתונים לא יפרסימו את זה. אבל מהכרות אישית אני יודעת ששכר הממוצע של עיתונאי הוא 5000. סייד בא לך לדבר על זה?

55 גם אני מרגישה כמוך-אין לי כסף לאוהל מחאה  (לת) בת גאה למעמד הפועלים
  • 00:29
  • 06.08.11
56 לצערי לא נותר לי אלא להצטרף ל36 למרות רצוני pinchi1
  • 00:56
  • 06.08.11

היות ואתה אומר שגם לצורך מטרה צודקת שתשרת גם אותך אישית אינך יכול להצטרף למחאות של יהודים ישראלים. נראה לי שהצעתו של 36 היא אדיבה ובעיקר נכונה.

57 חבל, הפעם אתה מפספס את העיקר אור שחר
  • 01:12
  • 06.08.11

המאבק הזה חוצה מגדרים וזהות אתנית חיצונית, משום שהוא מאבק של העובדים. חלק נרחב מן הגזענות כלפי הערבים בישראל נובעת מאותו ניסיון של הממשל לחפש שעירים לעזאזל, כפי ששימשו היהודים באירופה. מה אכפת לך מי נמצא עוד במחאה? היא משלבת הרבה מאוד גורמים בחברה הישראלית. גם אני וודאי שאיני מסכים עם חלק נרחב מן המפגינים, אולי אפילו עם רובם. לבד מכך, אני חושב שלכיבוש ישנו חלק מרכזי בדיכוי הכלכלי של אזרחי ישראל לטובת הלובי של יש"ע, כך שההתקוממות העממית היא גם כנגד הצפצוף הזה על האזרחים לטובת אדוניו של נתניהו. אל תעשה את הטעות של לא לקחת חלק במאבק הזה, זהו בדיוק המאבק שלך ושלי, וזהו בדיוק המאבק שיוכל לקדם ישראל אזרחית ולא אתנית שתהיה מדינה שווינית באמת כלפי אזרחיה, ולא מדינת אפרטהייד תאצ'ריסטית ובריונית.

58 מעולה, תודה! ירושלמי
  • 01:14
  • 06.08.11

וגם אני בעל דעות על גבול הקומוניסטיות ומרגיש לא לגמרי בנוח עם ההפגנות. אולי בגלל שהפגנה למען מעמד הביניים איננה מאבק חברתי, כפי שמנסים למתג אותה... כמובן שסייד קשוע, עם משל העגלה ב-4000 שקל, מסביר זאת במרומז בצורה הרבה יותר חיננית ממני, אבל לא בטוח שכל הקוראים מבינים את האירוניה (כפי שמעידה מנת המשכל של חלק מהמגיבים...)

59 חזק, ומזל טוב להולדת התינוק/ת  (לת) ע
  • 01:19
  • 06.08.11
60 רום השתעשע עם שבע איתמר ברנשטיין
  • 01:25
  • 06.08.11

תרבות הקיטורים בחאפלות המוניות החליפה את הקומזיצים של פעם.. תיהנו חברה אבל למה צריך לערב בשמחה הגדולה גם קיטורים על נושאים שוליים? אתם מצחיקים את שאר העולם המתענה בבעיות כלכליות שעדיין רק קצת מטפטפות לישראל. מה תעשו אם תגענה גם לארץ? מדינה קטנטונת אינה יכולה להיות מנותקת לגמרי מהעולם הגדול.

61 וקונים אצל הערבים לא כולם גאונים כמוך
  • 01:28
  • 06.08.11

גיחי גיחי גיחי, הכתבה ממש לא משעשעת וגם לא לעניין

62 נכון ערבים לא רגילים לתרום במאבק למען עתיד המדינה בה הם חיים.  (לת) האמת
  • 01:55
  • 06.08.11
63 למוחים התועים, לצאן, קיראו משהו שאולי יפקח את עיניכם: יערה
  • 02:05
  • 06.08.11

http://www.maraah-magazine.co.il/show_item.asp?levelId=65177&itemId=27&katavaId=2498&itemType=0

64 סייד, אתה מלך. ערן
  • 02:11
  • 06.08.11

תודה

65 קשוע, העם זה גם אתה. אז תצטרף! בערל בוזגלו
  • 02:14
  • 06.08.11

העם רוצה צדק חברתי!!!

66 סייד היקר, אתה רוצה לגמור כמו מרגול? אני אני
  • 02:57
  • 06.08.11

מה לעשות, יש קונצנזוס תקשורתי סביב המחאה, ולא משנה עכשיו מחירי העגלות... או שזה לא פוליטי. אל תהיה קטנוני. תזרום עם המחאה.

67 הלוואי והיו יותר ערבים במאהל חגית גרוסמן
  • 02:59
  • 06.08.11

במחזאה הזאת גיליתי עד כמה העם שלנו מוכן לאהבה. הלוואי והיו באים יותר ערבים. זאת לא מחאה אלימה. גם הערבים שייכים לשם. צריך להידבר כמה שיותר. להפגש ולהלחם ביחד למען צדק. אנא בוא מחר להפגנה. בוא למאהל.

68 אני לא מבין מה הבעיה עם ההמנון או הגדרת המדינה כיהודית. עופר
  • 03:24
  • 06.08.11

אני מעריך ומוקיר רבות את כתיבתך ומחפש כל שבוע את הטור כדי להתענג מחדש. אבל לא מבין את עניין הזרות למדינה שהוקמה עבור העם היהודי אחרי נסיון להשמדתו. אם היית נולד למשל בשבדיה,האם גם שם היית מתנכר להשמעת ההמנון הלאומי?האם גם שם היית מרגיש זר ביחס לעם השבדי? מי העם שלך,סייד?העם הפלשתינאי או העם היהודי?עד מתי תסבול את הזרות הזו? לא הגיע הזמן להחליט? ואם כבר החלטת,נניח,להשתייך לעם היהודי,לא כדאי אולי גם לתרום לו כמו שרוב אלו שמרגישים שייכים אליו עושים במשך שלוש שנים?

69 העם דורש טיפולי שיניים חינם לכולם.  (לת) OFK
  • 03:27
  • 06.08.11
70 5000 ש"ח עגלה לתינוק...תגידו אתם נורמלים או מה?  (לת) מוטי
  • 03:28
  • 06.08.11
71 פגעת בול סייד :) המשכנתא , הבנק , האפל(יי)ה הדתית יובל ש.
  • 03:48
  • 06.08.11

אלה הדברים הולכים להסתיים. אני מה אכפת לי איזה חתיכת בד או סריג יש לאנשים על הראש , ובאיזה אופן הם חיים את חייהם. רוצה שלטון חוק עממי, לא תאגידי , שלא יחוקקו לי את הנשמה , וכספי מיסים לא למלחמות מיותרות לא בכסף מעבודתי. על זה אנו פה

72 והחמאה בקוראסון, זה תוצרת חוץ או תוצרת הארץ? עדי
  • 03:57
  • 06.08.11

כי מעמד ביניים לא יכול להרשות לעצמו חמאה תוצרת הארץ במחיר מפוקח. היא חייבת לעלות לפחות פי 4.. מעמד ביניים? מעמד של פוצים נפוחים שחייבים להשוויץ לכולם שיש להם כסף אבל בבית בוכים שלא נשאר..

73 עוד נושא למחאה רועי
  • 04:39
  • 06.08.11

ההורות ההיסטרית שמפגינים בארץ

74 ביבי שם קצוץ על כל מי שחיי כאן, לזכותו יאמר ללא הבדל דת גזע ומין ורד
  • 06:32
  • 06.08.11

מה רצית יותר שיוויוני מזה?

75 הפעם קלעת בול- זו אכן מחאת המפונקים ודור המגיע לי  (לת) רעמסס
  • 06:33
  • 06.08.11
76 משעמם  (לת) מומו
  • 06:36
  • 06.08.11
77 טור מצחיק ונכון,המחאה ככול המחאות תפגע גם בחלשים דניאל
  • 08:15
  • 06.08.11

כי היא גדולה,דורסנית ודורשת דברים נקודתיים במקום לנסות לשנות שינוי עמוק ואמיתי (שלא מצטלם כל כך טוב).חבל.... "שינוי שיטת ממשל עכשיו",פייסבוק,תנו למחאה כיוון!

78 לא תמיד מסכים איתך, אבל תמיד נהנה מרשימותיך ורשמך דרור
  • 08:19
  • 06.08.11

יופי של טור (-:

79 טוב שבא ערבי קטן ואומר לנו את מה שכולם שוכחים יהודי
  • 08:31
  • 06.08.11

80 לא מצחיק יהודית
  • 08:36
  • 06.08.11

שים לב! אתה מאבד את זה....אחת שאוהבת לקרוא אותך.

81 אני שונא מטומטמים וסיד קופץ כרגיל על העגלה הלא נכונה דוקרטו
  • 08:48
  • 06.08.11

במקום לעודד, שוב מתבכיין, תסמונת הערבי הבכיין - מה שלא עושים תמיד רע לו.

82 תגיעו לפהגנה היום. אתם אעם. כנחנו העם. כולנו העם. תמיר
  • 08:54
  • 06.08.11

כן, יהיו בהפגנה לא מעט אנשים שאינך מסכים עם דעותיהם. יהיו לא מעט שלא יסכימו עם דיעותיך. אבל לכולנו יהיה מכנה משותף ברור:הדברים שכולנו מסכימים עליהם.

83 נמאס מהתל-אביבים החלולים שיבואו לנאות יהודית בחולון  (לת) אקדמאי נאה
  • 08:54
  • 06.08.11
84 אם חייבים לבחור עם, אז רק העם שלך ושל העובדות הסוציאליות  (לת) הלה
  • 08:56
  • 06.08.11
85 עומד על הגדר אברהם פרל
  • 09:04
  • 06.08.11

הכתיב שלך משקפת ללא ספק את האזרחים הערביים יושבים על הגדר ורוצים שהמדינה תתן להם שוויון זכויות יש לערבים הזדמנות פז לצאת ולהפגין כמיעוט ולתבוע את זכויותיכם אבל כמנהגם מעדיפים לשבת על הגדר מדוע אתם לא שולחים את ילדיכם לצבא או לשרות לאומי כי אתם מעדיפים לשבת על הגדר מקום נוח כמו הכתיבה שלך כאשר אתה בחוץ ומתפעל מהמחאה אתה נכנס פנימה ושואל את אשתך . במבטחים זו התמצית של ערביי ישראל . אל תחכו מה המדינה תעשה בשבילכם אלא מה אתם מוכנים לעשות למען המדינה למען הכלל.

86 יש גם ב900 ש"ח איילת
  • 09:07
  • 06.08.11

אנחנו קנינו עגלה לתפארת מדינת ישראל ולתפארת היקום כולו ב900 ש"ח אין איש בעולם שישכנע אותי שהיא פחות טובה מהמעוצבות למשעי ב6000. אדם כמוני ממעמד הביינים יכול לעשות המון המון דברי טעם וריח ואולי אפילו חו"ל בסכום של עגלה......

87 הרעים יותר בין המגיבים, מדביקים לך את סוריה, אלכסנדרה
  • 09:17
  • 06.08.11

סייד, לא שיש להם אמפתיה גדולה לעם הסורי, שר לשעבר בממשלת ישראל אפילו הזמין את מוברק לקבל מקלט פוליטי באילת, אחרי כל הדם ששפך והדיקטטורה המסואבת שלו. משל העגלות מתאר יפה את טיבה של הזעיר=בורגנות בכל מקום, ובכל זאת, עדיף שהיא תצא לרחובות נגד הממשלה מאשר שתתגייס למבצעים הצבאיים השנתיים או הדו שנתיים. ואתם יקיריי, מזכירים לי את יהודי הגולה יותר ויותר, גם בתחכום...

88 כל הכבוד Yael
  • 09:18
  • 06.08.11

סייד, אתה עושה עבודת קודש. למה שלא תוביל את המחאה של ערביי ישראל על בסיס חברתי כלכלי. הגיע הזמן לשיוויון מלא

89 זה מתחיל בעגלות יוקרה gilad
  • 09:21
  • 06.08.11

ונימשך סופי שבוע במלונות יוקרה . אילת ים המלח .טורקיה .תאילנד. ג'יפ 4X4.אין סוףףףף....

90 ל-46 תינוקי
  • 09:26
  • 06.08.11

האנשים שזוכים לצאת לנופש מעופש בארץ חולמים בהקיץ על טיסה במיטה מעופפת עם חדר איפור צמוד למלון 5*****.

91 ערבי שעושה שירות לאומי הוא חלק מהעם שלי לא פחות מאף אחד אחר דוד
  • 09:29
  • 06.08.11

ואני לא צריך שיעשה שירות לאומי בצחצוח נעליים של חיילי צה"ל, אלא בגן ערבי לילדים נכים ערבים, או בבית חולים שיעזור לתרגם את דברי הרופאים לחולים ערבים שלא שולטים בשפה וכו'. תהיה חלק מהנטל ותרגיש גם חלק מבעלי הזכויות.

92 משהו במחאה הזו.. דוד
  • 09:33
  • 06.08.11

גורם לי להרגיש בחילה. כולם מפגינים ואף אחד לא יודע על מה. סיסמא אחת לא מתחברת לשניה. עדר של רפי שכל לבושי טומי. השכר הממוצע של המפגינים פי שלוש מהשכר הממוצע במשק, ליבת המאבק אנשים מתוסכלים שמרוויחים עשרות אלפי שח נטו ואין להם משוג ירוק איך לנהל כלכלתם נכון. יא חבורה של דבילים מה סוג המתלהם.זה לא יוקר המחיה שמעיק עליכם, זו תרבות הצריכה שלה אתם מכורים! תנו לי לחדש לכם. גם אם יורידו את יוקר המחיה בחצי או יכפילו לכם את השכר תרגישו את אותה ההרגשה. כי מה שלוחץ עליכם זה הרצון להיות שווים לשכנים שלכם וכשאתם רואים שלהם יש יותר מתחיל הדוחק. אז רגע לפני שאתם גורמים פה לנזק אמיתי. כזה שעלול לעלות לנו במדינה, כדאי שתחשבו מה באמת אתם מנסים להשיג, ומה המחיר שכולנו משלמים.

93 לא! יוסי. אתה שייך לתת משהו.... וסייד קשוע הכותב ללא שם
  • 09:42
  • 06.08.11

בעברית, הוא חלק ! תאהב את זה או לא! זהו כתבתי זאת בשביל ס.קשוע ושאר המטקבקים.

94 עלוב, ציניות תל-אביבית במיטבה, מה לא תעשה כדי לצאת "מגניב"  (לת) אתגר
  • 09:43
  • 06.08.11
95 יוסי תעשה טובה! תשאר היכן שאתה!ואל תפריע.  (לת) י.
  • 09:43
  • 06.08.11
96 אתה צודק. זה לא המקום שלך. תחזור לארצות ערב !!! שם מקומך.  (לת) עייני הביתה
  • 09:48
  • 06.08.11
97 סייד קשוע - לא ממש בעד ישראל ג
  • 09:59
  • 06.08.11

אבל זה נוח לחיות מהיהודים ןלהכניס להם על הדרך ... למה לא שירות לאומי , למה לא לשלם מס , אולי תמחה על טבח העם בסוריה - שם זה בסדר להרוג ערבים . אבל סייד מגלה את נימי נפשו העדינים במחאת העגלות . עוד צבוע , רק ערבי .

98 סייד מוכיח שדיכטר צודק - ערבים צריכים לדבר ולחשוב רק עברית לחיי העם הזה
  • 10:03
  • 06.08.11

ערבי דבר עברית. יש צורך לגייר את כל הערבים - נתחיל בארץ ואז נעבור גם למדינות שכנות. ככה יפתרו הרבה בעיות ובע"ה נוכל להתיישב גם בגדה השניה של הירדן.

99 הערב תהיה האים אמא של כל ההפגנות! בואו להפגנה, זה חשוב!  (לת) מיכל כהן.
  • 10:05
  • 06.08.11
100 טוב אז ככה אדון חרדון
  • 10:08
  • 06.08.11

- הקופטים במצריים הם חלק מהעם המצרי כשם שאתה חלק מהעם הישראלי - רק שהם לא מתכחשים לזה. - שלשת ילדי השתמשו באותה עגלה ובאותה מיטת תינוק שעלו ביחד פחות מ-1000 שח ובכל זאת אצא להפגנה. - כמוך,אני בטוח שהמחאה היא מאוד מגוונת ובסופו של תהליך רבות מהבעיות תשארנה לא פתורות ולמרות זאת אצא. - בניגוד אליך זו פעם ראשונה שאני יכול לצאת כי ההפגנה אינה משויכת לשמאל וגם לא לימין ובדיוק בגלל זה אני אהיה שם.את זה בדיוק מארגני ההפגנה יודעים וגם אם ההפגנה החלה כאקט של השמאל הרדיקלי שאיתו אין לי כלום היא כבר מזמן חצתה את הגבולות האלו - גם אתה וגם אני עדיין נדרשים לשלם מחירים מופקעים על מוצרי מזון ולכן מקומינו שם.

101 אין לך מושג כמה שאתה צודק. נסה סוריה, לוב.  (לת) עיתונאי עאלק
  • 10:13
  • 06.08.11
102 צודק! לכן עוד לא החלטתי אם איכפת שלי שדפני, סתיו שמיצ
  • 10:14
  • 06.08.11

וחבריהם יוזמי המאבק שייכים לשמאל הקיצוני - שמדיר ערבים. האם זה באמת משנה כשהעניין צודק??

103 5 - במקום לחלות על סייד אולי כדאי שתלמדי ממנו עברית  (לת) גאיות של צחוק
  • 10:17
  • 06.08.11
104 Yossi from CA... SB
  • 10:28
  • 06.08.11

You are not representing any thing but a low life way of thinking stay in CA and don't come back , You are the one that dosn't belong Sayed Kashua IS what's making Israel a better place He is giving much more than what you ever will you are a nothing but a disgrace to Israel we don't want you.

105 אוהבים אותך על הכנות שלך.חלק מהייחוד שלך  (לת) שומר חוק
  • 10:31
  • 06.08.11
106 חבל שלמרות הניסיון קבוצות רבות מדי אינן "מרגישות נוח" עין ואוזן
  • 10:32
  • 06.08.11

מספיק להתחבר באופן טבעי/מתבקש. השמאל במודע או לא נהג ב"יד מקרבת והשנייה מרחיקה". הראיון מטעם ערוץ 2 עם החכי"ת ממוצא הגיאורגי מ"קדימה" ( אשר בחרה להיות דיירת המקום / מאהל שדרות רוטשילד) חושף למרות התחכום של המאיין את "הפגם המופנה".

107 עידן האינטרסים המנוגדים פרח בר
  • 10:36
  • 06.08.11

סייד, עם יד על הלב, אבל באמת באמת, איפה המקום הטבעי שלך?אנו חיים בעידן של מורכבות ועדיין,גם בעלי אינטרסים שונים עדיין עם. מה הפתרון? במה היית אתה בוחר? תגיד לעצמך את האמת ואח"כ לנו.וזה לא שאני לא מבינה את המציאות שלך, אבל ראבאק,תחליט.לפעמים אני מרגישה שעדיף שהמצב יישאר ככה כדי שיהיה את מי להאשים.

108 מי היה בעד - ומי נגד.  (לת) יזכור עם ישראל
  • 10:48
  • 06.08.11
109 חד כתער ושנון כהרגלך,  (לת) כפיר
  • 10:53
  • 06.08.11
110 שנון וחד כתער ...כהרגלך.  (לת) כפיר
  • 10:54
  • 06.08.11
111 אין קשוע עליך חיים
  • 11:03
  • 06.08.11

אהבתי את הקטע שלך בהבחנתך של מעמד הביניים לבין הפועלים. אגב, לא ידעתי שיש כזה "עם"(הופ, סליחה על הביטוי)מעמד. לא אהבתי בעליל את הקטע שלך להשתייכות המחאה כאילו לעם, שירת "התקווה" והתוספת ללאומיות וההיתלאמות שבינייהם. סייד, הגיע הזמן שערבי ישראל יחליטו לאן הם שייכים ויאמרו את זה בקול רם וברוררררררררררר. מצידי, אם אינך רוצה לשיר את ה"תיקווה" אז, לכל הפחות תשיר את "אום כול תום". נ.ב. ברצוני לציין את תגובת אשת לוט (21) הראויה לציון.

112 סייד קשוע = אפרים קישון. נקודה.  (לת) המחמאה שלי לכישרון
  • 11:10
  • 06.08.11
113 אכן לא רק שצדקת, אלא הצלחת להביע זאת במילים קתו הזקן
  • 11:22
  • 06.08.11

מאוד "נגעה ללבי" האישה חד הורית שעשו עליה כתבה אתמול בערוץ אחד. קודם כל למה הם מתגרשים? מה נפל עליהם? מישהו עשה פרצוף חמוץ וכבר רצים לרבנות. עצם הגירושין, החיים בנפרד זוהי הוצאה כל כך גדולה שצריך לחשוב היטב היטב לפני שעושים צעד כזה. (אינני מתיחס לפגיעה בילדים). שנית אם אין לך גברת אפשרות לחיות ברמת החיים שאת רוצה, תחיי ברמה נמוכה יותר. יש דירות זולות יותר, יש גני ילדים זולים יותר. אפשר לעשות את הלכה לבד בצפורניים. אין שום סיבה שבעולם שאני אממן לך דירה מרווחת מאוד , תחיי לפי יכולתך. בערבית יש פתגם שאומר: ניד איג'רק קאד פארשק- סייד תקן אותי אם טעיתי-- שמשמעו: פרוש את רגליך לפי גודל המצעים שיש לך. = אין כל זה סותר את זעמי על חלוקת התקציב הלאומי, על מתנות לחרדים שהורסים אותנו, מתנות למתנחלים שהורסים כל סיכוי לעתיד המדינה. מתנות לקציני קבע שפורשים בגיל 42 שבונים וילות מנקרות עינים מכוניות יוקרה, על חשבוני. הצנע לכת, יסוד היסודות של כל חברה בריאה. הקשר שבין רמת חיים ראוותנית ואושר, הוא קשר הפוך. אמרו את זה קודם.

114 אתה עושה קריירה לא רעה מלהיות לא שייך  (לת) המתעורר
  • 11:25
  • 06.08.11
115 מבריק. והסיום ממש גדול תמה
  • 11:37
  • 06.08.11

דוגמה מופלאה איך אפשר להגיד כל כך הרבה בלכאורה כל כך מעט

116 מה יש לך סייד נגד: "עוד לא אבדה תקוותנו להיות עם חופשי בארצנו"? קתו הזקן
  • 11:41
  • 06.08.11

תהיה גבר,תפוס את הפסוק הזה, ובנה לו עוד חרוז אחד או שנים, לא מרגיזים מדי, והנה, מגזר שלם יכול לשיר בגאווה את ההמנון של המדינה. אז יהיו 2 וורסיות, מה יקרה? ולגבי המוסיקה, כך וכך היא מנגינה סלאבית, שהיא חצי מזרחית. מה רע? = שלב ב'--נצטרך מישהו שיכתוב משהו שיתאים לחרדים--שהם הקללה בהא הידיעה של המדינה הזו.

117 השתגעת? נעמי
  • 11:54
  • 06.08.11

ואני, סייד, הייתי מתביישת להלך שם, גם לידך. עגלה ב-1200 ש"ח? השתגעת? מה לא טוב בעגלה משומשת - ביד2, בקח-תן, בהחלפות? בהשאלות? לקנות עגלה חדשה? השתגעת? שיהיה לכם במזל טוב. והמחאה - כן, המחאה אמיתית, ואני מאוד מקווה שמרבית האנשים דוחפי העגלות לא טומטמו עד כדי כך מתרבות הצריכה הביביית.

118 בוקר טוב! בגלל זה כבר לפני 64 שנה הוחלט על תכנית החלוקה פעיל שלום
  • 11:56
  • 06.08.11

כאופציה יחידה שעשוייה לעבוד. חוץ מטלי פחימה, שהתאסלמה, יש עוד יהודי אחר מחובר ברמאללה או בשכם? גם חצי הערבי המזוהה עם הנרטיב הערבי, ג'וליאנו מר, לא הספיק.

119 אוקיי. נכון, המעמד הבינוני שלי הוא לא המעמד הבינוני שלך. בכל זאת
  • 12:00
  • 06.08.11

אם אני יכולה לסתום את האף ולהפגין כשכהניסטים ושוביניסטים מסתננים למאהל - גם אתה יכול לסתום את האף ולהפגין עם כמה ליכודניקים שחושבים בטעות שאני חלק מה'עם' שלהם. להפקיר להם את ה'עם' ואת השטח זה פתרון של עצלנים.

120 חתונה של לדן חסיד ופארסונה. אפרופו עגלות
  • 12:15
  • 06.08.11

ב81. היום קיבלתי עותק אורגינלי של החתונה . לדן באה מאירן גרה אצל הסבא והספתא והדודה ב2וחצי חדרים.קיבלה מוניטין של צניעות אברהם חסיד מולטי מליארדר שחצי מאדמות המדינה ואשמות אירן ואדמות ארצות הברית בתים במקסיקו סיטי ומנהטן זה רק על קצה המזלג..אברהם לא הביא לא פרח ולא קוץ לתודה. הם התחתנו ואברם עשה חתונת המאה. דבר כזה גם אצל הטייקונים לא היה. אסתר הדפוקה אחות של מארים הזונה חולת המין באה עם בעלה והבן שלה שקיבלה תרומת ביציות וזרעונים מבנק הזרע היה בעגלה.על העגלה שמה שמיכה זוגית שקנו מאבא של לב לביוב מיפו תל אביב.הכל אמת.... מארים שמעה על החתונה .חשבה אם לא הייתה הולכת לצבא לא הייתה ניקראת זונה ואחד כמו אברם היה מתחתן איתה .כנראה לא ראתה עצמה בראי.נראית כמכשפה מגעילה .לכו לראות אותם צוברי ממון רקובים שלום ציון המלכה פינת דבורה הנביאה רמת גן....ודוד מיכאל שליח ממשרד החקלאות סובב את הגלובוס 5 פעמים.ןתמיד דאג בחתונות שלו לתת הוראה .תבואו לבושים ככה וככה.עשה את שיא הפאדיחות .הגוצ הגועל נפש ההומו.היה תופס את המלצר.בפתח ומביא את המגשים לשולחן שלו ושל אורה אברהמי אומידוואר.ושתי הבנות הרקובות

121 התכוונת בטח לילדי הסנדוויץ'.  (לת) המקום הטבעי שלהם
  • 12:18
  • 06.08.11
122 ז ה ל א מ צ ח י ק !  (לת) אותי
  • 12:19
  • 06.08.11
123 מכובד ,חכם,וקורע מצחוק.שתהיה בריא. קלנסואה
  • 12:31
  • 06.08.11

מאוד מצחיק וחכם זה עשה לי את השבת. יש לי שאלה:זה יותר מחודש לא קראתי לך ,פשוט לא יצא לי מה עם רמדאן כתבת על זה מה שהו??

124 המחאה סופה להיכשל משום שהיא נעולה בד' אמות של הגטו היודו-ישראלי.. איזי ריידר
  • 12:56
  • 06.08.11

מחאות מצליחות רק כשהן חוצות גבולות אתניים. הציבור הישראלי עדיין איננו מספיק בוגר כדי לעשות זאת..

125 איילת - שיחקת אותה , כל הכבוד ! ג
  • 13:11
  • 06.08.11

להבדיל מעשרות אלפי פקאצות שחייבות פשוט חייבות " עגלה מעוצבת " .... במחיר מפולפל .

126 לא מצחיק יצחק
  • 13:15
  • 06.08.11

אני ממעמד הביניים,שירתתי בצבא,ומילאתי את חובותי האזרחיות,דבר שאתה ואחיך הערבים לא עושים,ומסרבים לעשות שרות לאומי,כשמנגנים ושרים את ההמנון הלאומי(מה לעשות וזה התקווה, ניסיתם ב-48 לשנות את זה ןלא הצלחתם(לא שכחנו)תעמוד ואל תשיר, תן כבוד לשכנך ולמדינה שבה אתה דורש רק זכויות,ואל תביע שאט נפש מכך, לאחר שאני נושא על גבי(מיסים,)את ההתנחלויות, ואת החרדים,וקצת את הערבים(נשים לא עובדות והרבה קצבאות זכותי וחובתי לדרוש חלוקה שונה של הקופה הציבורית (היא שלי), ללא עזרת ההורים עגלת הילדים ב-4000שקל היתה כלי התחבורה היחיד במשפחה, כולי תקווה שלאחר שכולם ימלאו את חובותיהם האזרחיות יגיעו לדרוש זכויות שוות לכולם, וכשיגיע הרגע נעמוד יחד בהפגנה כשינגנו את התקווה אני אשיר ואתה תכבד את המעמד בשתיקה, אני מאד אוהב את מה שאתה כותב, אבל לא הפעם

127 לא מדובר במאבק של יאפים גדול
  • 13:29
  • 06.08.11

מה בנוגע לשכבות החלשות? לאתיופים? לחוסר השיוויון הכללי. מערכת חינוך יקרה וקורסת, עבדות מודרנית לדלק, לבנקים, לבעלי ההון, מהמרים על כספי הפנסיה שלנו, עושים קומבינות על הגב שלנו, יוקר המחייה זו פיקציה בעיניכם?... כל זה לא חשוב? עוד פעם הסטיגמות של שמאל קיצוני? סושי? עגלות... קשקשנים. תשארו בבית בגלל צרות העין המחורבנת שלכם. למרות שאתם ערימה של בורים ועמי ארצות, עדיין מגיע לכם לחיות בכבוד - ולכן אנחנו נהיה ברחובות.

128 מה זה גל הטוקבקים למען ירון זליכה? קמפיין?  (לת) מה קורה?
  • 13:52
  • 06.08.11
129 וואו אהבתי מאד, כל הכבוד  (לת) רנין
  • 14:16
  • 06.08.11
130 סייד אם אתה טרמפיסט אני לא מוחמד
  • 14:50
  • 06.08.11

אם אתה בא לצייר את הערבים -וכמובן שזה נובע מהבורות שלך - כטרמפסטים , אז לא . לא אני ולא אשתי ולא משפחתי ,אנחנו עם ובעד המחאה, אנחנו חלק ממנה , לא נקלענו אליה באקראי. וכמה פתטי !!! אתה מזכיר את החבורה מהספר שלך ,החבורה שמחפשת לקנות את הרכב עם הנפח מנוע היותר גדול, כדבריך זהו סימן להצלחה . משכנתה? מי נותן לערבים משכנתאות בסכומים גבוהים ? נכון חבורת הקוראים היהודים מאמינים לך ,חבל שהם לא יודעים שאצלך הכל בא מהדימיון ,דימיון מזרח תיכוני פורה ושופע . תגובתו המהירה של הערבי .

131 126# , 127# , כל הכבוד. הוצאתם מלים מפי.  (לת) מפגינה
  • 17:26
  • 06.08.11
132 לאיילת מפרדס חנה בואו להפגנה
  • 17:30
  • 06.08.11

אין זה מענייני אם את ניזונה מלחם ובצל, כפי שאין זה מעניינך מה אני עושה עם כספי אותו אני ובן זוגי מרוויחים ביושר ובעבודה קשה. את מתעלמת מהעיקר, ומחמיצה את ההזדמנות לעזור לכולנו לחיות חיים נורמליים במדינה הזאת שרעים השתלטו עליה וחומסים את כולנו. אני מאחלת ולילדיך עתיד טוב יותר.

133 לא הבנת כלום התומך לזוקפת
  • 17:39
  • 06.08.11

אין מדובר במחאת מסכנים. מותר לקנות עגלה ב5000 ש"ח וגם לטעון שחלוקת הנטל אינה מאוזנת ואינה מקובלת. מתוך המיסים שאני משלם, אני רוצה סדר חברתי אחר. אחרי תשלום המיסים, אני אקנה עגלה בכל סכום שארצה מתוך מה שנשאר לי. אבל אשתי צועקת והפסקתי לשתות ולא ברור לי מי אני ומה אני ואיך אני מייצר טור השבוע. העיקר שהזוקפת, זוקפת.

134 סייד בנוסף לכשרון טבעי לבטוי בשפתנו,למעשה חוש שש
  • 17:42
  • 06.08.11

מביע אופי יהודי טיפוסי: לחיות בתרבות/ארץ X אבל לא ממש להיות שם..,שייך.

135 דרך המחאה להבין - שכולם שגרים כאן- עם אחד!  (לת) יעל
  • 17:57
  • 06.08.11
136 המחאה הבאה- יהלום 1 קראט לכל אשה מהמעמד הבינוני... גם אני רוצה...
  • 18:17
  • 06.08.11

שהילד לא יחשוב שהוא ממעמד הפועלים שאין לו יהלום 1 קראט... מי יודע מה זה יעשה לו ואיך יצא ממעגל העוני שגרם החיסרון ביהלום שכזה...:))

137 תגובה לאפרופו עגלות_120 yoram
  • 18:22
  • 06.08.11

חחח היתי שם בחתונה .חתונת המאה.אברם המולטי מליארדר.האנלפביית.איזה חתונה דפק. אני זוכר כמו אתמול לא שיקרת הכל אמת. שולחנו של מיכאל עצמון הגוצ.ויצחק כרבסי אישתו ומומטאז חמתו ואליהו אברהמי .ו2 בנותיו של מיכאל ויהודית עצמון.אאללה יוסטור. כמה הם אכלו.כמה אכלו.ישבו לידם והיתפוצצנו מצחוק. המלצר המסכן לא ידע מה לעשות.מיכאל הגוצ עמד דום ליד השולחן.והיה תופס את המלצר חחחחח..כל הסיחים שהגיעו לשולחונות אחרים היתרוקנו שם...גועל נפש .ממש.אלה סחטו את המדינה .בזמנו .ציקי מאחוריהם .נתנו לה ארוחה אירנית חחח.פשוט זוועה. אם אני היתי בעל החתונה היתי מסלק את מיכאל ו2 בנותיו אחת מהן עורכת דין ראובנה פדרמן.והם מדברים גבוההההה .

138 סייד המלך!! צפון
  • 18:43
  • 06.08.11

הכותב הכי טוב בהארץ (אחרי שריד) כולנו אחד יהודים וערבים. האם יכול להיות שאתר הארץ בעקבות המהפכה הזאת זוכה להמון רייטינג? אני מעולם לא זוכר כל כך הרבה תגובות באתר הזה

139 תגובה ל120 ציפורה קליפורניה
  • 20:22
  • 06.08.11

גם אני היתי שם.המשפחה הנביילה מוכרת לי .הם אנשים רעים מאוד. בעלי הוילה משלום ציון המלכה פינת דבורה הנביאה.יקותיאל וטוראן.מלכלכים על המשפחה שעשקו אחותם.כבר 40 שנה .עוד בבית סםר עתיד ברמת גן אמרו לה לילדה זה בושה בשבילך שאת מדברת עם נוריאל אסתר ומארים הזולה.... אפרופו מארים שעשתה מעשי זימרי וקיבלה שכר פינחס.קנו לה את הבעל הטריפוליטאי .שתשטוק. הבהמה עדיין לא מספיק לה.בונקרים .ואפרופו מהפכה .בארץ.הרוע הגזל הפשע הרצח ממשיך בכל צורת מישטר.!!!!!הם כל כך רעים שאף אחד לא יכול להם. שבוע טוב .

140 צודק מ
  • 20:38
  • 06.08.11

זה לא המאבק שלך, זה לא ההמנון שלך זאת לא המדינה שלך ולעולם לא תהיה. אין שום בעיה עם זה שאתה לא מכבד את ההמנון הלאומי או לא מוצא את עצמך כשהוא מתנגן - אין דבר שיגעיל אותי מלראות אותך שר אותו יחד איתי. מכיוון שזה מצער מאוד וכנראה בלתי נמנע יום אחד תהיינה פה שתי מדינות והנחמה היחידה תהיה שהצביעות שלך ושל כולכם תתגלה שתרצו להישאר פה - יחד עם ההמנון הזה שאתה לא יודע מה לעשות שהוא מתנגן ואני שר.

141 של ישראל כמדינתו של העם היהודי, משתייך מי שמכיר בריבונותה
  • 21:04
  • 06.08.11

אליה. כל מי שלא מכיר בריבונות זו, לא משתייך אליה. למה אתה סייד לא מרגיש שייך. האומנם אינך מכיר בנו כריבון על הארץ? אם התשובה היא כן, אתה מרגיש שייך אולי לעם אחר ואין לך תחושה של קשר עמוק איתנו. חבל, אבל זו מציאות שאתה צריך להתחבט בה והיא בהחלט לא פשוטה. תדע רק שהעם היהודי ישמח לקבל את כל ערביי ישראל כאזרחים שווים. אבל ללא הכרה כזו, יוצא שאינכם מכירים בזכותנו על מדינתנו היחידה. וזה מצב שאיננו יכולים לקבל

142 צודק, בלי החזרת שטחים לא תהיה פה שום מהפכה חברתית ניצה
  • 22:08
  • 06.08.11

החזרת שטחים ובנייה של תחבורה ציבורית

143 שינוי שיטת ממשל עכשיו-פייסבוק.לתת כיוון למחאה!  (לת) שינוי אמיתי
  • 22:33
  • 06.08.11
144 סייד גם עם נוסיף להמנון ארץ ערבי- יהודי ערבי ישראל לא יקבלו אותנו  (לת) מה שלא נעשה לא טוב
  • 23:33
  • 06.08.11
145 סייד קשוע נאם הערב בהפגנה בירושלים ועכשיו הוא יודע מי זה העם רומן רוקי
  • 23:57
  • 06.08.11

שדורש צדק חברתי

146 היה נחמד לראותך על הבמה בירושלים מפגין
  • 00:03
  • 07.08.11

רק שאתה צריך שיעור או שניים בעמידה מול קהל אלפים

147 מעולה כתמיד  (לת) NY
  • 00:28
  • 07.08.11
148 איזה כיף שבאת להפגנה, סייד! דברים היוצאים מן הלב  (לת) משה
  • 01:16
  • 07.08.11
149 טור מאכזב, חלש ומתבכיין. תירוצים תירוצים תירוצים. חבל  (לת) קורא נאמן
  • 01:40
  • 07.08.11
150 בסוף באתי להפגנה ודיברת בה..  (לת) מעולה
  • 02:01
  • 07.08.11
151 סייד - לא שמעתי את המישפט האחרון שלך בעצרת בי-ם!  (לת) מאוכזב
  • 02:35
  • 07.08.11
152 חבל, דווקא הקימו אוהל במגזר הערבי, זו הזדמנות מצויינת להתחיל להפו XXXX
  • 03:19
  • 07.08.11

להפוך לעם. המאחאה הזו מאחדת .....

153 תגובה ל 120 אבא של לב לבייב
  • 07:04
  • 07.08.11

חאלאס! מה פתאום נזכרת עכשיו במארים ע"ה ?, מאתמול כל ישראל ערבים זה לזה. יקותיאל ונוריאל תעשו סולחה , ויאללה בואו לקנות שמיכות ביפו-תל אביב.תקבלו ציפית מתנה.

154 ל 141 איציק
  • 08:47
  • 07.08.11

מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית? אם כן - מדוע ריבונותה של מדינת ישראל לא תוכר על פי רוב האזרחים שבה? מדוע המיעוט צריך להכיר בריבונותו של הרוב? מדוע אנו, כיהודים, מפחדים שיום אחד הערבים יהוו רוב במדינה הזאת? דמוקרטיה סוציאליסטית אמיתית - נותנת צ'אנס למיעוט חלש, כמו שהמדינה עשתה יפה עם עולי עדות המזרח. אבל היהודים, לעולם לא יסכימו לתת כזה צ'אנס לערבים. כי הם לא יהודים. כי הם ישתלטו לנו על המדינה. כי מגיע לנו מדינה משלנו. כל מיני תירוצים גזעניים. המודעות הקולקטיבית הישראלית לא מצליחה לעכל כזה רעיון שלאומיות ישראלית יכולה להתקיים במדינה יהודית - ערבית. שערבי יוכל להרגיש חלק ממדינת ישראל - הלאום הישראלי, כאזרח ישראלי, - למרות שאינו יהודי. לזה קוראים בשפה הבינלאומית - גזענות.

155 סייד במיטבו דורון
  • 09:10
  • 07.08.11

מעולה. אני יהודי מהדרום וגם לא מרגיש בנוח עם ההפגנות. אני שמאלן ולא מרגיש בנוח עם בחורים טובים מת"א שסה"כ רוצים להמשיך לגור בת"א ושלא יעלה להם יקר מדי. חס וחלילה לעבור ללוד. ב"ש (עירי) זה בכלל לא ישראל בשבילם. אני תומך בהם מכל לבי, אך בהחלט לא מרגיש בנוח. ובנוגע למחיר העגלות. טוב, באמת נגעת בנקודה רגישה מאד. כאשר קנינו את העגלה לבתי וזאת שתחיה לא הסכימה בשום פנים לעגלה של פחות מ5000...כמה זה כאב הטמטום.

156 כותבות כמו 24... נפולת
  • 10:00
  • 07.08.11

עושות לי הרבה יותר קל בימים כאלו שבהם אני אכולת קנאה על הרגשתי האחדות ששוטפת גם את הציניקנים שבין חברי, והיה אני פה בקצה מערב מוקפת ערלים. כותבות כמו 24 מזכירות לי למה אני לא חיה בארץ ולא רוצה לחיות שם. כולם כותבים כאן ל"סייד" כאילו הוא חבר שלהם, ואולי הוא באמת חבר שלהם, או שסתם הם מרגישים שזה בסדר לדבר אליו ככה כי הוא ערבי, לא יודעת.

157 קשה לחיות לאנשים כה פגיעים כמו סייד...  (לת) דן
  • 10:06
  • 07.08.11
158 סייד- אתה העם שלי !!!!!!!! אקילה
  • 10:22
  • 07.08.11

אני אוהבת אותך ! הייתי רוצה שבעם שלי יהיו רק אנשים כמוך...גם חכמים, גם מוכשרים וגם יודעים לצחוק על הטרגיות שבמצב שלנו...

159 כל אזרחיה: יהודים וערבים, ערבים ויהודים העם
  • 10:57
  • 07.08.11

צעדתי אתמול בתל אביב לצד ערבים רבים, אזרחים מקופחים כולנו והערבים יותר מכולם. כולנו יחד: להחזיר את המדינה לאזרחיה.

160 הצטרף למאהל ביפו, אלפים צועקים יחדיו: יהודים וערבים מסרבים... סטף
  • 14:08
  • 07.08.11

הצטרף למאהל ביפו - אלפים צועקים יחדיו: יהודים וערבים מסרבים להיות אוייבים!

161 סייד קשוע אתה טועה ומטעה. יוני
  • 15:00
  • 07.08.11

אני מתנצל מראש אם אני הורס לך את ארוחת הצהריים אבל אני ימני ואני מאוד מחבב את הטורים שלך כמו גם את יתר הכתיבה שלך אבל למה לעזאזל אתה חייב להכניס את הנימה הלאומית או במקרה שלך זאת כבר נימה לאומנית, לכל עניין? בעיה שלך אם הדבר היחיד שמוציא אותך מהבית זה העניין הפלסטיני ותו לא. חבל אבל זאת באמת הבעיה שלך. לגבי העובדות: 1. במצרים קיים מיעוט קופטי המונה לפחות 20 אחוז מהאוכלוסייה ולא רק שהם לא נכחו בכיכר תחריר אלא גם התנגדו לעצם ההפיכה שכן היה להם מאוד נוח עם ההסדרים שהם קיימו עם השלטון הקודם. אז לכתוב ש"כל העם" זעק בצדק את המילה "עם" זה משעשע אך לא נכון. 2. יש לא מעט יהודים באנגליה. הם נולדו בה, התחנכו בה ועומדים יפה בזמן השמעת ההימנון הבריטי ואף שרים אותו. בבתי כנסת מתפללים לשלום בית המלוכה בשבתות מזה מאות שנים. הדגל הבריטי מבוסס על הצלב הנוצרי וזה לא מפריע ליהודי הממלכה לכבדו ולהניפו בגאווה. מה הבעיה שלך?! אתה הלאומן פה! 3. ישראלי שמשרת במילואים זאת הבעיה? אתה ממש דפוק תסלח לי. זה מגונה לשרת את ארצך? השוויצרים גם עושים מילואים אז אתה מחרים אותם? איפה אתה חי אחי? אההה, בן-דודי..

162 איך ידעת עד
  • 15:51
  • 07.08.11

סייד איך ידעת שבסוף הם ישירו התקווה?(((:

163 גדווווול אחמד ואסראר
  • 17:08
  • 07.08.11

גדוווול :)

164 ישראל בהחלט מדינה דמוקרטית לאיציק מ-154
  • 07:22
  • 08.08.11

כדי לדבר על דמוקרטיה צריך להבין ממה היא מורכבת ואיך שומרים עליה כדי שלא תיפול בידי משטר רודני אשר משתמש בה לצרכיו. בישראל אין מיעוט ערבי בכלל, למעשה חלק מערביי ישראל הצטרפו לרוב הערבי מסביבנו, שמעוניין להשמיד את הישות הציונית ולרשת את הארץ. כך שהם בעצם הרוב במרחב שלנו. אין סיבה שהיהודים יעניקו עוד צ'אנס לערבים, כי את כל הצ'אנסים שניתנו להם, הם ניצלו נגדנו. הם גם משתמשים בדמוקרטיה שלנו נגדנו. חברי הפרלמנט שלהם (בשום מדינה ערבית אין ייצוג של יהודים בפרלמנט שלהם), לא הגיעו לכנסת כדי לחזק את ישראל הריבונית אלא בדיוק ההפך. הם מנסים בכל כוחם להחלישה. כי בכל מדינה אחרת שערבי ירצה לקבל אזרחות הוא יהיה חייב בנאמנות למדינה שהוא מעוניין לחיות בה ולדרכה, הוא יהיה מחויב גם להגן עליה מפני אויביה, אחרת לא יאזרחו אותו. הערבים מעוניינים במדינת כל אזרחיה, שמכוח חוק השבות שיחול על כולם יציפו ערבים את הארץ ויהפכוה לערבית. הלכה הדמוקרטיה, הלכה דרך החיים הישראלית. מדינה ערבית ים תיכונית נוספת תקום כאן. אם אתה ערבי אולי זה מה שאתה רוצה וכך גם מוכיח את צדקת טענותי

165 ואין חדש תחת השמש קוהלת
  • 10:31
  • 08.08.11

ערה לחלוטין... סייד תיתעורר ,כל האנושות כולה הינו הך. מורדשור טוראן ומיכאל בברנד. כולם הפכו לרובין הודים. אני לא יכולה להפריע לאסתר הדפוקה .אבל לילדים אחרים אני יכולה...ככה חונכו דורות שלמים.זה מה היה יהיה .. הרוסים בוכטונרים ומשחקים אותה רעבים. אחוז נמוך מהאוכלוסיה .באמת תרבותיים ומתביישים מכל אפצ'י שעושים שלא יפריעו.אחרת כולם הרוסים מיקי שטראוס המנובל שנתן הרצאות על צניעות .כולם אותה זבל!נקודה.מקווה שהזברתי נכון. נ.ב. הקצין כולם רבים ואין בזה שום בושה .זה חיידק פוליטי.שמרדימים את העדות כדי שהם בעצמם יהיה להם כסא וממון וכו. בקליפורניה גרוע יותר .מה שרואים בשבוע זה לא אותו דבר ממה שראינו חיים שלמים.אלה האנלפבתיים "פלורה"יכולה לקנות אותך עם הדרגות והמוהנדס שלך ובכסף הקטן שלה בכיס וההצגות של צניעות שהיא מרביצה .לתשומת ליבך שלא תיפול... הבעיה שלי שלא העברתי במהירות בזק מה שראיתי.!!!! פלורה ציטוט ממנה האחים של זיבה אנן=חראות צועה .ואמן שימותו נכון נכון???זה ציטוט מטהרן.ערב המהפכה .אחרי שסירבו להתחתן עם אילנה.אם הם צועה מה פלורה??!.עזוב תדאג לעצמך למשפחתך.רק.אלה צבועים כולם.

166 /. /
  • 14:58
  • 08.08.11

אינני יודעת כיצד לומר זאת.בלי להעליב לא בכוונה. וכדי שדברי יעברו.כבר ידוע שלא כל מי שמעביר ביקורת מישם את דבריו על עצמו.(זה מהחיים)מילים הורגות.תרבויות שונות.ישנם אנשים שמכל מילה יכולים להיתקפל ,לנצח חלילה.ורואים אותם אפשר לזהות!אז אין צורך .להעיק וללחוץ יותר מדי. סתם דוגמא. פעם בעבודה במשרד מכובד,האדריכל הבוס הכריז שהוא הולך להשתיןןןןןןןןןן... אינני יכולה לתאר במילים מה המילה גרמה לי. או שאחד אחר שתמיד כל מילה שניה אצלו מיתחרז בחרא שהוא אכל חרא יאכל חרא וכן הלאה.אאני גדלתי בארץ.ומעורה בחיי עבודה משפחה ילדים מבוגרים וכו. אין לי מושג אם מתחבר או לא למיליo םשלך כסיף.אבל לתשומת ליבך.עדות מינהגים לשון הרע דתיים מסורתיים חילונים .אבל בשורה התחתונה כדאי לשמור את כבוד האדם.המציצנות הליצנות לא טובה. לפני שנים בביקור בוינה .בתוך אוטובוס התעטשתי.כל המבטים של הוינאים ניתקעו בי. כמעט הרגו אותי. מרוב לחצ התעתשטי שניית.כל האוטובוס עם מבט רצחני עלי עזבו את האוטובוס.נישארתי לבדי עם אחותי ואחייני...הבדלי תרבותיות. שפות מנהגים וכו.סלט אחד גדול.יאללה תיזרמי שפשפי דלגי!!!!!.:-(.מקווה שהסברתי עצמי.

167 אני אסביר לך למה  (לת) רונן
  • 15:21
  • 08.08.11
168 אחת ניכנסת לצט לפני 10 שנים אלדה
  • 15:28
  • 08.08.11

לחפש חבר חתן.כל העולם ואישתו נפלו על ראשה. לא ניכנסה לתחתונים וכיס של אפ אחד אבל כולם ניסו לחסלה חבורת זבל והמיץ של הזבל .זה לא היה משחק .זה היה גועל נפש.לישם .ישום .מיישמת?מיישם???שאתה מזמין אותי ונותן הוראה איך להתנהג .למה אתה או את והוא וההוא לא מיישמים זאת על עצמכם?! אין לי מה להסתיר בשיחות הלפוניות אבל זה מעיק ומביש. בכל אופן אז שישבתי על כסא האדריכלים.המעיים כל יום טליון פעם התהפכו.כל שיחות הטלפוניות מה שהדודה הרקובה עם שפה בוטה .או שיחות בינו לבינה הודפלו לכ ל מאן דבעי .אתם קוראים לזה מעשה ליצנות וחברותה .אבל יש רק שם אחד .זה מעשה נבלה!.:-(כבר הרסתם הכל.

169 גיבורי מעמד הביניים שרון
  • 15:30
  • 08.08.11

גיבורי מעמד הביניים "מה זה יעשה לילד, שירגיש חלילה שהוא שייך לאיזה משהו מטומטם כמו מעמד הפועלים." ממש נכון מזכיר לי שיר של גלאדיס נאייט Everybody wants to be bourgie, bourgie

170 אני אסביר לך למה רונן
  • 15:49
  • 08.08.11

הסיבה שבגללה אתה מרגיש כך מבולבל , לא לכאן ולא לכאן נעוצה במקום עמוק יותר אם כותב הכתבה היה ערבי מאום אל פאחם לא הייתי טורח כלל להגיב אך כיוון שמדובר בערבי י ש ר א ל י שכן חדר לתודעה הישראלית ככתב או ככותב סדרות טלוזיה משובח כמי שעומד על רגליו בזכות עצמו עם יכלת להביע ביקורת שנונה כמי שהחברה מכירה בו ומקבלת אותו כמו שהוא ושמחה שהוא גם קיים(הרי יש מאות יוצרים יהודים ישראלים שהיו מוכנים להתחלף איתך ולקבל הזדמנות לחשיפה גדולה בטלויזה כשם שאתה קיבלת בעבודה ערבית) הבעיה שלך ושל חבירך העובדה שלמרות שהישתלבת וחדרת לחלונות הגבוהים ביותר וכמוך יש עוד הרבה ואני שמח על כך כי אני מאמין במדינה שנותנת שיויון הזדמנויות לכל אזרחיה קרי לכל העם באשר הם. עדיין אינך משלים עם המדינה כפי שהוקמה ועם ערכיה והבסיס הרעיוני עליה היא מושתתת על אף שזו קיבלה אותך כמי שאתה שזה יצירותיך השקפותיך ואמונתך שהם זכויות בסיסיות שכל אדם זכאי להם בתוך תוכך אינך משלים איתה ועם הרעיונות הפלורוליסטים שהיא מיצגת וזהו המחסום שעומד בפניך אדם בהחלט לא יכל לצעוד בהפגנה מוצדקת ככל שתהיה אם לא מקבל קיום מדינתו

171 קשוע שמע. העם זה העם היהודי טל
  • 05:39
  • 09.08.11

ובקשר לסגנון הכתיבה שלך אני ממש לא מצליח להבין את מעריצך שהרי אם היתה עבירה פלילית של גניבת סגנון כתיבה - אתה היית נשפט להרבה מאד זמן..

172 קשוע הבכיין הליצן r
  • 10:33
  • 09.08.11

תיקרא היום תישעה באב וגם חודש רמאדאן.השמיים זועמים מאוד. ביום שישי האחרון קריין גלי צהל עדי טלמור היתאבד בשוויץ גלמוד וערירי. גופו נישרף לבקשתו . החברה בהמית וחזירית.ואני מרגישה עם זה רע מאוד. חברה מטופשת .בעיקר יושבי האוהלים!:-(((((((((.

173 לסייד קשוע, מכתב אישי בכנות ומעומק הלב
  • 12:36
  • 09.08.11

יא אחי סייד, מה לעשות ? אתה אמנם אזרח שווה זכויות אבל הפעם היחידה בה תוכל להרגיש שייכות מוחלטת לעם ממש ברחוב בו אתה גר כיום תהיה כאשר ישראל תהפוך לפלסטין. לא כך ?! כשישראל תהפוך לפלסטין כמו שחסידי דרישת השיבה חולמים אתה תהיה חלק מהרוב וחלק מהעם ולא רק חלק מהמדינה. נכון שזה אולי לא בדיוק החלום הרטוב שלך כי ביום שישראל תהפוך לפלסטין והיהודים יתחננו לשויון זכויות גם מצבך כאזרח יהיה כנראה גרוע בהרבה. פתרון פשוט יותר הוא להחליף רחוב ולא להתעקש להרגיש עם דווקא ברחוב הנוכחי. הרחוב החדש לא בהכרח כל כך רחוק מפה... יום יבוא יא אחי סייד והחלום שלך להרגיש לגמריי שייך אולי יתגשם...עד אז יהיו הרבה יהודים שימחאו כפיים לכתיבתך. לא אני. אני לא יכול... אולי אם נשרטט קו גבול מוסכם ונתייצב משני צדדיו זה יפתור לשנינו את הבעיה ? הבריטים אומרים שגדר עושה שכנים טובים. וניפגש לקפה... אם אתה מתעקש לגור בעיר מולדתך או ברחוב מגוריך אולי תתגייר ותצטרף לעם היהודי ? נכון, הרבנים שלנו לא יקלו עליך. בינינו ? אם היו מציעים לי לעבור מירושלים לרעננה כדי להרגיש טוב יותר הייתי עושה את זה. ואתה ?

174 זה נכון, אין לך מקום פה : "סוף זה היה אחד הפעילים, שדיבר על כך שה rotem
  • 14:44
  • 09.08.11

מי שמשרת את המדינה, שנלחם על המדינה, ושחרש אדמות טרפה שהשאירו לנו מוסלמים, מגיע לו שיכירו בו כחלק מהעם.

175 המילה עם במקרה זה אינה מוציאה ערבים מהמשוואה: להיפך  (לת) היא מסמלת איחוד
  • 22:44
  • 16.08.11
176 למספר 18: אתה סתם חנפן, כמו היהודים האלה של לפני מלחמת העולם השניה רוני
  • 20:59
  • 28.09.11

בפולין וברוסיה, שנישקו את מגפיהם של הגויים. איך זה שאתה יכול להזדהות עם פלשתינאי שאנשיו רוצחים את בני עמך בדם קר והוא עצמו לא באמת אוהב יהודים ולא מוכן אפילו לשיר את "התקוה", אבל אתה לא מזדהה עם מתנחלים שהם יהודים ומתישבים במדינה שהובטחה לפי החוק הבינלאומי עוד ב1929 ליהודים (כולל יו"ש. כן). מה זה אומר עליך, טמבל?

177 סייד, למה לא "התקווה" במדינה שבה אתה חי ושמתייחסת אליך יפה? הרי אם רוני
  • 21:03
  • 28.09.11

תגור בברלין, תשיר את ההמנון הגרמני בלי בעיות, נכון? עם כל זה שאתה שונה קצת מהפלשתינאים שמסביב, אתה בכל זאת בדיוק כמוהם, לא מוקיר תודה לציבור שמתיחס אליך טוב ולא מוכן לתרום לקהילה בה אתה חי. הי, התנדבת לאחרונה באיזשהו מקום? או שיש לך רק דרישות?

178 איך בוחרים הפגנה אהוד
  • 09:23
  • 25.11.11

1 אסור לשיר את ההמנון הלאומי
2 אסור השתתפות יוצאי צבא
3 רצוי דגלי פלסטין או מדינה ערבית אחרת ( חו״ח דגלי ישראל)
לצערי יש הפגנות כאלה בארץ ויש כאלה שילכו אליהם רצונם ברור נטרול המדינה היהודית וסמליה
4

פעילות
המלצות
הפופולריות בכללי
פרסומת