אביעד קיסוס | הנוסע בזמן

ת"א הוכתה באוהלים, אז הצפנתי לחגוג יום הולדת 80 לסבתי החיפאית. רק כשהתיישבנו במסעדה "הכי תל אביבית בחיפה", שמתי לב שעברתי בשער ליקום אחר

כל עוד מחאת האוהלים שמרה על גוון מוניציפלי, אני מודה שמעט התקשיתי להזדהות. לשנאת תל אביב הזאת, הגם שהיא מוצדקת, היה בעיני ריח של ספין פריפריאלי שנועד לסמן את יהוד ונס ציונה כהבטחות הנדל"ניות של העידן החדש. אם נתקלתם בשלטים המכסים את העיר ומכריזים כי "תכל'ס, דירה בבת ים", אתם מבינים על מה אני מדבר, ולמה התשובה שלי היא "תכל'ס לא". אני מעדיף ברשותכם לחכות שהיתר יברחו לחיים של נוחות בבת ים, ולי יישארו כל הדירות היפות והשוות.

מהר מאוד כידוע חצתה המחאה את הגבול העירוני, וכרגע כל הערים בארץ שנואות במידה שווה, שזה כבר רעיון שהרבה יותר קל לי להתחבר אליו. תל אביב אכן יקרה מדי, אך גם בת ים מזעזעת בדרכה, ראשון לציון קרתנית ומסובכת להתמצאות, אילת שורצת ערסים ובעיר רחובות התושבים המסכנים מכנים את המדרכה "טיילת", על אף שאין שם ים. בחיי. מדינת ישראל צריכה להודות לי אם החלטתי לרכוש נכס בכל עיר. כולן מגעילות ובכולן חם לי.

בסוף השבוע האחרון למשל, היה זה הקסם החיפאי המפורסם שלא פעל עלי. נסענו, משפחתי ואני, למסעדה הממוקמת במתחם הנמל החדש בחיפה, שנמסר לי כי הוא הנקודה הלוהטת בעיר כרגע, כדי לחגוג יומולדת לסבתי החיפאית. בת 80 אגב. עד 120. ולא יותר אם אפשר, בסדר? עוד 40 כאלה ואני מתמוטט.

קצת אחרי הכניסה לחיפה מביט אחי הצעיר שמאלה אל הים הפרוש לצדנו, לתוכו מתבשלת שקיעה כתומה ויפה, ואז אל בתי הרכבת שמעבר לכביש מימין, ותוהה בקול רם: "כמה עולה כאן דירה?"

אולי גם הוא מאס בתל אביב הזוללת שוכריה ומתכנן הגירה לצפון. אני עושה כמה חישובים בראש ועונה: "שני שקל בערך, שניים וחצי".

"אבל תראה איזה יופי פה", הוא מוחה.

"מה יופי? זה שפרינצק. זה הקטמון של חיפה. זה מה שמכנים שכונה קשה. הייתי עוצר להראות לך, אבל מה לעשות שהג'אנטים של האוטו יקרים ללבי?"

"זה מטורף", עיני היזם שלו נוצצות כמו יהלומי דמים, "אתה פשוט חוצה את הכביש ואתה בחוף הים. זו ריביירה".

בטח ריביירה. ודאי. ריביירת שפרינצק היוקרתית והזוהרת, שנייה רק לניס ולקאן. הוציאו את הכפכפים של ארמאני מתוך תיק הקש, והשיכור שמתגלגל שם בכניסה לבניין ישמח לחטוף לכם אותם ולברוח.

"חבל על החיפה הזאת", הוא אומר, מאוכזב, "זה יכול היה להיות מקום מדהים".

גם אני הייתי יכול להיות מדהים. אם רק הייתי מתמיד בשיעורי הפסנתר בגיל שמונה, ומרכיב את הפלטה לשיניים בכל לילה כפי שנתבקשתי, ויוצא מהארון בכיתה גימ"ל, ומתחיל לעשות כפיפות בטן עוד לפני שלמדתי לאכול מזון מוצק - הייתי היום מהמם. הייתי כליל השלמות. וכמוני, גם חיפה תיאלץ ללמוד לאהוב את עצמה כמו שהיא, כי יותר טוב מזה כבר לא יהיה.

מתחם הנמל למשל. לא כל מקום שהוגדר וגודר במחסומים משטרתיים ראוי להיקרא מתחם. אני יכול לגדר גם את הפתח של הביוב בחצר שלי ולקרוא לו מתחם הג'ורה, האם גם לשם יזרמו חיפאים צוהלים לקנות צמידים בעבודת יד? בכלל, מרגע שהגענו הרגשתי כאילו נלכדתי במציאות חלופית, ודאי בהשפעת הספר שאני קורא עכשיו, "חומר אפל" שמו, ובו פיזיקאי נאלץ לבחון בחייו הפרטיים את תיאורית היקומים המקבילים שבה עסק. החומר החיפאי איננו פחות אפל. אם לכל מיני ערים בארץ היה פעם חלום להידמות לתל אביב, חיפה העכשווית היא התגלמות שברו של החלום הזה.

אותי מינו לבחור מסעדה. היתה לי איזו פנטזיה נחותה על המשפחות שיושבות יחד אצל רושפלד, משוחחות בנימוס ונהנות מאוכל טעים, שתמיד נתקנאתי בהן, ועל כן חיפשתי מסעדה יוקרתית ונעימה. זאת למרות שמשפחתי איננה יוקרתית ונעימה, ובעיקרון ערוכה לריב בכל מקום, כולל הבורגר ראנץ'. התייעצתי עם איזה חיפאי שיצאתי איתו בשנה שעברה, עד שיום אחד שאל אם נוכל להיפגש באמצע הדרך, והציע את מקס ברנר בנתניה, והקשר גווע.

הוא שלח לי במייל שם של מסעדה. "זו המסעדה הכי תל-אביבית בחיפה", טען.

כבר באותו רגע הייתי אמור להבין כי מה שמחכה לי שם זה שנות ה-90 על צלחת. כל מיני קראסטים של ערוגות תבלינים על הבשר, וגלילות בתוך גלילות עם מילויים שונים. כשישבתי מול מנה של צדפת סקאלופ על מאפה זיתים זעיר שמעליה מונחת עוגיית שוקולד (אני לא צוחק) ידעתי שכשלתי לפצח את הקוד החיפאי.

סבתי שאיננה אדם דעתן בנושא מזון, כי כמה בררן כבר יכול להיות מי שאין לו שיניים, לא היתה מרוצה אף היא מהאוכל. "יש לזה טעם של עוף", אמרה בכעס והצביעה על העוף. היא לא ידעה עד כמה היא מדייקת. במקום שכזה - מה לעוף ולטעם של עוף?

את המייל ששלח לי הבחור מהעבר, הוא חתם במילים "תביא איתך קינוח", והוסיף סמיילי. מובן שפירשתי את זה באופן מיני, אך לפתע הבנתי שהוא באמת התכוון לקינוח, ורצה לומר שהמנות האחרונות במקום אינן לטעמו. לו הייתי חיפאי בעצמי, וגם פחות מכור לטלוויזיה ופחות סופר קלוריות, הייתי יודע שלפעמים קינוח הוא רק קינוח. בתור עונש אבסורדי קיבלתי כאמור את הקינוח שלי מונח על הצדפה.

ארוחת הרפאים עלתה הון, ופניהם של כל הסועדים לבשו מחאה. כבר אי אפשר לאכול במדינה המזוינת הזאת וכו'... החיים מתסיסים, נו מה? אני הרי כבר שנים אומר את זה. דהרנו במכונית הזמן שלי בחזרה אל היקום שממנו יצאנו, אך שדרות רוטשילד היו מלאות באוהלים, ופתאום חשבתי שאולי כבר אף פעם לא נצליח לחזור אליו באמת.

aviad.kissos@gmail.com



סעודה על הסט בהוליווד, 1928

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לסבתי החיפאי. nachum
  • 16:03
  • 05.08.11

taklada

02 סתם קוריוז מטופש תל אביבי
  • 16:15
  • 05.08.11

דווקא יש בחיפה אחלה מסעדות ובתי קפה. כאילו שבתל אביב אין נפילות. לא מבין למה זה מסע בזמן. טור בשני שקל.

03 אנא, הישאר בת"א רחל
  • 18:43
  • 05.08.11

צרות אופק כמו זאת המופיעה ברשימתו של קיסוס קשה היה להמציא. אולי מתחם הנמל בחיפה והמסעדה בה בחרת בבורותך לא מוצלחים, אבל אחיך צודק, יופי כזה אין בשום מקום. ואגב, גם מסעדות טובות יש בחיפה, אלא שהן לא מנסות להיות תל אביביות. אילו היו עיניים בראשך ולב בחזך אולי היית מצליח אפילו לראות את היופי. ככה, כמו שאתה,אנא, הישאר בת"א, וכדאי שתקנה גם ראי קטן

04 אנא, הישאר בת"א רחל
  • 18:43
  • 05.08.11

צרות אופק כמו זאת המופיעה ברשימתו של קיסוס קשה היה להמציא. אולי מתחם הנמל בחיפה והמסעדה בה בחרת בבורותך לא מוצלחים, אבל אחיך צודק, יופי כזה אין בשום מקום. ואגב, גם מסעדות טובות יש בחיפה, אלא שהן לא מנסות להיות תל אביביות. אילו היו עיניים בראשך ולב בחזך אולי היית מצליח אפילו לראות את היופי. ככה, כמו שאתה,אנא, הישאר בת"א, וכדאי שתקנה גם ראי קטן

05 כאילו מה רצית לגיד? תוהה
  • 20:25
  • 05.08.11

בתור הומו נועז אז לא היית צריך לחפש שטינקר מקומי שישלח אותך למסעדה עלק תלאביבית,יש בחיפה מקומות שסבתות נהנות יותר ואפילו נכדים פלצנים שמבזבזים מילים בכדי למלא משהו בעיתון.אני מסכים שחיפה לא ממוקדת אבל זה אומר רק שהיא מראה את חמוותיה רק ליודי ח?ן וכנראה שאתה לא אחד מהן.

06 טור ענק, מהגדולים. אתה מתבזבז בטלוויזיה, בחיי...  (לת) ביקום מקביל
  • 22:23
  • 05.08.11
07 נהדר חיפאי לשעבר
  • 22:49
  • 05.08.11

כמו תמיד אביעד - עונג צרוף.

08 דביל איש
  • 23:42
  • 05.08.11

ממש בשני שקל ועוד נשאר עודף

09 קשה. גם אני מרגישה מסע בזמן כשחוזרת לשם. חיפאית בעבר
  • 03:40
  • 06.08.11

ואני אוהבת את חיפה, אבל אי אפשר להתחמק מזה, החשיפה למסעדות ובתי קפה בת?א הופכת אותך, גם אם אתה לא אנין, לסנוב שנשאר בשוק כשמגישים לו את התפריט, ואת המנה. בכללי אתה מרגיש בשנות התשעים..

10 מסעדה גרועה איצה
  • 07:26
  • 06.08.11

הוזמנתי לחגיגה משפחתית במסעה זו. האוכל פשוט גרוע. !!!!!!!!!!!

11 חיפה עיר קשה, כולם שונאים את כולם חיפאי לצערו
  • 12:21
  • 06.08.11

אמנם מחירי הדירות בחיפה הם מאד זולים, הכי זולים במדינה, אבל מי בכלל רוצה לגור כאן? אם היה לי כסף הייתי בורח מכאן מזמן.

12 איזוו מסעדה זו?  (לת) חיפאי
  • 13:34
  • 06.08.11
13 חבל שעיתון כמו הארץ נותן מקום לרדידות כזו ד בן גוריון
  • 16:10
  • 06.08.11

ע"פ הסטנדרטים של מר קיסוס, עיר נבחנת במסעדה דלוחה כזו או אחרת. להזכירך מר קיסוס בחיפה יש שני מוסדות אקדמיים מהמובילים בעולם. לשמחתי אתה ודומיך המתוסכלים אינם רצויים בחיפה! תמשיך להנות מחיי הרוח הריקים מתוכן של רוטשילד פינת אחד העם.

14 חיפה היא "בית האבות של המדינה" אידה
  • 16:11
  • 06.08.11

כבר אין צעירים בחיפה. אין להם מה לחפש כאן. יש כאן המון עולים קשישים מברית המועצות, המון בני מיעוטים וקשישים שכבר אין להם כסף וכוח לברוח מכאן. הנכדים שלי ברחו מכאן בזמן.

15 מקסים ומתוק ירושלמית
  • 17:29
  • 06.08.11

אביעד היקר, כמו תמיד, כייף לקרוא אותך! מצפה לטור שלך כל שבוע!

16 [14],פספסת.זקני חיפה עוברים לת"א לגור ליד ילדיהם,שכמוך עברו למרכז  (לת) תלאביבי=בת-ימי לשעבר
  • 17:35
  • 06.08.11
17 רדוד ונמוך חיפאי
  • 17:36
  • 06.08.11

עוד אחר שאין לו מה לומר ובוחר לעשות את זה מעל דפי "העיתון"...

18 חיפאי[12],זו כנראה מסעדה מיוחדת לפלצנים כמו הקיסוס ע"מ שלא יחזור  (לת) כיום ישראל זה "מרכז"
  • 17:40
  • 06.08.11
19 אתה מתחיל לשעמם ,כל הזמן אתה נשמע כמו אוי אוי אוי....  (לת) שולי
  • 17:42
  • 06.08.11
20 אביעד תעשה לי ילד חן
  • 17:42
  • 06.08.11

הקינוח עלי.

21 אף פעם לא מתתי על הכתבות שלו,וזו גורנישט מיט גורנישט  (לת) תל אביבי מקרית שמונה
  • 17:42
  • 06.08.11
22 get this guy out of my newspaper  (לת) Amir
  • 17:43
  • 06.08.11
23 אם לא תקטר על מה תכתוב!! אתה לעוס ומאוס.תתפתח. כל כך צפוי.  (לת) שחר
  • 17:43
  • 06.08.11
24 אל תחזור חיפאית
  • 17:49
  • 06.08.11

בתור מי שמצפה מהעולם סביבך להרחיב אופקים, נדהמתי לגלות עד כמה אתה כזה. מצד שני גם שימחת אותי כי אין לנו צורך בחיפה בצרות האופקים שלך - שמור אותה לתל אביב "העיר הגדולה". המון הצלחה ואל תחזור.

25 שעמום גמור טל
  • 17:49
  • 06.08.11

כזה שטחי ומטופש מסר רדוד, שום תחכום. פשוט כלום אחד גדול. אתה מתחיל להדרדר אביעד

26 כמה נמוך עוד ירד המוסף מנויי הארץ
  • 17:50
  • 06.08.11

איפה ימי חנוך מרמרי, הארץ מתחיל לישר קו עם הצהובונים מעריב וידיעות.

27 tur yafe ma neelavtem beshem haifa?its true  (לת) n.shaanan haifa
  • 18:03
  • 06.08.11
28 יש דבר אחד שחיפה מובילה בו על תל אביב גלית, כרמל
  • 18:08
  • 06.08.11

מחירי הארנונה בחיפה גבוהים מאשר בתל אביב. לפחות במשהו אנחנו מובילים (:

29 מתוק אחד מאש
  • 18:16
  • 06.08.11

איזה חמוד אתה!

30 אני דווקא אוהב את חיפה עיר של צעירים. אוהד
  • 18:17
  • 06.08.11

אורח לרגע שלא ראה כלום כתב כמה שורות , השמיץ ונשאר בחיים. חיפה תוססת בקיץ כפי שלא תססה בשנים האחרונות. קבלת שבת עם מופעים ביום שישי עם אלפי צעירים וצעירות, הופעה נהדרת של אתניקס אמש. חוף דדו עם הטיילת הארוכה והנהדרת על עשרות בתי קפה ומסעדות. מתחם מוריה לאורך שדרות מוריה בין מרכז הכרמל לאחוזה על עשרות בתי קפה מקסימים, חנויות אופנה, פאבים ומה לא. והכל פתוח עד אור הבוקר. תושבים תוססים בעיר עם איכות חיים של אירופה ואין צורך להפעיל בכרמל מזגנים אפילו לא בקייץ. ותחבורה ציבורית שפועלת ביום ובלילה ממקומות הבידור לשכונות וכן תחבורה ציבורית גם בשבת. מרכז ענק של תעשיות מדע והי טק (מתמ) שבו עובדים ויוצרים מיטב המוחות בארץ אלפים מהם למען האמת. קניונים מלאים כמו קניון חיפה, הגראנד קניון הגדול בקניוני ישראל, לב המפרץ על עיר הסרטים שבה, מנהרות הכרמל פלא תחבורתי ענק שחוצה את העיר ב8 דקות (ולא זול לצערי) עשרות אם לא מאות מסעדות מזרחיות מצוינות, מזללות נהדרות, ומצסעדות גורמה- רק צריך לדעת למצוא אותם. חיפה עיר נהדרת, וזה ...בארץ

31 איזה טמבל מחפש את המסעדה הכי חמה בעיר ? חיפה
  • 18:21
  • 06.08.11

תשאר בתל אביב. תן לנו לחיות בשקט בחיפה. את השמות של המסעדות הבטובות לא אגלה כאן. וביום שחיפה תראה כמו תל אביב אז גם אברח מכאן. תל אביבי- תשארו בתל אביב. תנו לנו לחיות בשקט בחיפה, עם הים, ההרים, והכדורגל גם. חיפה היא העיר הכי מגניבה בישראל. מזל שרוב הציבור לא בוחר בה. תדמיינו אחרת, איך היינו נראים !

32 על טעם וריח אין להתווכח חיפאי מבחירה
  • 18:25
  • 06.08.11

זכותך לא לאהוב את חיפה. זכותך גם לבטא את זה בדיוק כמו שהרבה חיפאים שונאים את המולת הכרך התל אביבי. כל אחד יגור היכן שבחר ואין צורך להעביר ביקורת ערסית על האחר. חיה ותן לחיות . לא חייבים להיות מגעילים.

33 אידיוט תל אביבי מצוי נעם
  • 18:25
  • 06.08.11

מגיע לביקור אצל הסבתא וכבר יש לו סיכום של מה זו חיפה. מביקור דומה בתל אביב אפשר לחטוף חררה עם כל הכיעור, הפקקים, הלחות, הפרחיות, הפוזאיות וגסות הרוח.

34 אל תבוא לכאן יותר-יש לנו מספיק הומואים משלנו אל תבוא
  • 18:27
  • 06.08.11

לא צריך גם אותך,תישאר במצעדי הגאווה של תל אביב. כאילו מה?רק על פי מסעדה כזו או אחרת נמדדת עיר?אני לא עוזב את חיפה לרגע,יש לי אחלה פרנסה כאן ואחלה בית ואחלה נוף. חזור לתל אביב השטוחה שלך המלאה במכוניות ואנשים פלצנים,ונובו רישים מסכנים,עיר מלאה זיהום מכוניות. שונא את תל אביב,דיזנגוף בשתיים בבוקר כמו רחוב הרצל בחיפה בשעת צהריים. בטח בהארץ לא יפרסמו את תגובתי

35 אל תבוא אלינו לחיפה יהיה פחות צפוף ויותר זול  (לת) יוני ציוני
  • 18:32
  • 06.08.11
36 אתה ברברן! אחד כמוך
  • 18:44
  • 06.08.11

אתה ברברן! אצלך (ציטוט מהכתבה) "המדינה המזוינת הזאת..."כי אתה חושב ומדבר מהתחת. לא בגלל שאתה הומו, אלא בגלל שבצד שלמעלה אין לך כלום! ברברן!

37 לאחיך חושים חדים. שפרינצק שכונה נפלאה, שתי דקות מהים שפרינצקאית
  • 18:45
  • 06.08.11

הבעיה שמתכננים לקלקל אותה עם מגדל של 24 קומות ברחוב יציאת אירופה. זה יקלקל לא רק את השכונה, ובעיקר את שכונת שער עלייה, אלא את כל תצפית הנוף מהכרמל המערבי לכיוון הים. חלם.

38 חמוד שפרינצקאי
  • 18:50
  • 06.08.11

חחח ביקשת מגיי המלצה על מסעדה?! נו באמת. טוב שלא הלכת לאכול במושבה הערבית (גרמנית). אם תגיע, סע לרכס הכרמל שם ילמדו את הלשון שלך צעד חדש או שניים. שלישית. השכונה שראית מהרכב, נקראת שער העליה ולא שפרינצק. משפרינצק לא ניתן לראות בקלות את הים. והשכונה שראית, עכשיו מאוכלסת ביותר אנשי היי טק, באופן יחסי, מרעננה ושות'. המון הייטקיסטים ממת"מ עברו לכאן. בקיצור, חמדמוד, אתה חי בעבר. 'שתדרג!

39 צחקתי כל הדרך. עשית לי את השבת  (לת) אלמונדא
  • 18:51
  • 06.08.11
40 דווקא מתאים לי שתמשיך להשמיץ את חיפה איתי
  • 18:57
  • 06.08.11

שכולם יעברו לתל אביב ואני אשאר עם הבתים הי יפים בחיפה.

41 איזה כתיבה מדהימה - שף מאסטר של מילים.  (לת) רוברט
  • 18:59
  • 06.08.11
42 איזה טור משעמם. מדלג עליו בהארץ החזירו את הירשפלד
  • 19:06
  • 06.08.11

כמעט ביטלתי ת'מנוי בגללו פעם היה אריאל הירשפלד. עכשיו הארץ נותן במה לקיסוס ועוד שתי עייפות לצידו. אלוף בן - תתעורר!

43 אין על חיפה תל אביבית לשעבר
  • 19:07
  • 06.08.11

כן, חיפה היא יפהפיה נרדמת, ולכן צריך לדעת איך ואיפה לנשק אותה... יש פה מסעדות טובות, אמנם מעט, לעומת זאת אין כאן את הפלצנות התל אביבית. הרחובות אינם מהבילים ומטונפים כמו בתל אביב, הנופים ומרחבים הפתוחים מופלאים, אנו מאושרים שעברנו לכאו, וזה אחרי שדגמנו כמה וכמה אתרים ברחבי העולם. יש מה לשפר, בטח... אני מזמינה את אביעד הנחמד ליצור קשר ואמליץ לו על מסעדות טובות בחיפה היפה שלנו.

44 קיסוס - תישאר בת"א ותשאיר אותנו במנוחה  (לת) חיפאי
  • 19:07
  • 06.08.11
45 לקיסוס אין על מה לכתוב. התייבש כבר מזמן קיסוס זה לא צמח?
  • 19:08
  • 06.08.11

מה הוא לא מנחה איזו תוכנית על בחורות שמתנשקות עם אותו בחור?

46 וכי איך ירגיש טוב עם עצמו רווק תל אביב מזדקן חיפאית צעירה גאה
  • 19:08
  • 06.08.11

שמשלם יותר מידי שכר דירה (או ארנונה) ומשלם הרבה מידי על הקפה שלו והוא עדיין לא מאושר. איך יצדיק את אורח חייו? יאמר אמירה גורפת ופופוליסטית על העיר חיפה! שהיא אגב נהדרת, זולה, וכמו בכל מקום מלכודות התיירים הן אכן יקרות וגרועות וצריך לשמוע מהמקומיים לאן ללכת.

47 קיסוס - משמים פחדדדדדדדד  (לת) לך לרוטשילד
  • 19:08
  • 06.08.11
48 קיסוסית היקרה קיסוסית הטחב
  • 19:12
  • 06.08.11

רדידות תל אביבית "מקורית" ו"שנונה". אצטרף לבקשת רחל - אנא ממך, הישאר בת"א !!

49 כתבה עלובה של כותב עלוב.  (לת) אסף
  • 19:25
  • 06.08.11
50 מי שמחפש את המקום הכי תל אביבי בחיפה תמיד יקבל חיקוי עלוב חיפאית גאה מבחירה
  • 19:28
  • 06.08.11

בחיפה יש המון מקומות מצויינים לאכול שלא מנסים להדמות למשהו אחר, אלא לעשות את מה שהם יודעים לעשות לא רע בכלל. ומתחם הנמל, למרבה הצער, רחוק מלהמריא בשלב זה - ומעבר לאירועי שיא נקודתיים עומד בשממונו. גם המלצות צריך לדעת ממי לקבל - וכנראה שהחבר החיפאי שלך עסוק גם הוא בלנסות ולהיות תל אביבי, לצאת עם מישהו מהברנז'ה וללכת למקומות שכמה מבקרים טענו שהם הדבר הבא לפני שלושה קייצים...

51 חיפאי גאה להיות תל אביבי גאה גנוקס
  • 19:37
  • 06.08.11

שמע, אתה פשוט דביל. הכתיבה שטחחית כפני הדור וחוויותיך פרובנציאליות (כן כן, פרובנציאליות יא תל אביבי מן הכרך הגדול שכמותך - מה אתה חושב, שהתלאביבים הם אירופאים? התלאביבים דואגים לתדמיתם הלא פרובנציאלית באופן פרובינציאלי גס ושטחי כשאר האדם) אינן אובייקטיביות ואינן מעמיקות. אני חיפאי מלידה. אין לי מושג לאיזה מסעדה הלכתם. גם בת"א יש מסעדות גרועות ביותר. במחירים מוטרפים לחלוטין בהשוואה לכל מקום ולכל תפריט. חיפה היא עיר בעלת פוטנציאל אדיר ועד כמה שאני הייתי מאוכזב מהתקדמות התנופה האורבנית אני חייב לציין שהעיר עוברת מהפכות וזקוקה לכל העידוד הישראלי הכנה. העיר עם דו הקיום המוצלח ביותר בישראל. בירת דתות בינאלומית. ועוד מעט הרבה יותר מזה. תשאר ברוטשילד.

52 תל אביב היא לא מרכז היקום ת"א היא כמו שאר הארץ
  • 19:43
  • 06.08.11

משום מה התל אביבים חושבים שכולם מנסים לחקות אותם ושכולם רוצים להיות כמוהם. חוץ מהפוזה המזוייפת, אין באמת הבדל בין הפאבים ובתי הקפה בת"א לשאר הארץ. האלכוהול אותו האלכוהול, האוכל אותו האוכל, המוזיקה אותה המוזיקה, הערסים אותם הערסים, רק הפלצנות ורמת החשיבות העצמית שונה.

53 נכון שמחירי הדירות בחיפה הם מאד זולים יגאל
  • 19:57
  • 06.08.11

אבל זה רק מפני שאוכלוסיות איכותיות וצעירים מסרבים לגור בעיר. מצד שני הארנונה בחיפה גבוהה יותר מאשר בתל אביב כך שגם מי שמוכן לוותר על איכות חיים ולקנות דירה זולה בחיפה לאורך זמן מפסיד.

54 אין צעירים בחיפה! סטודנט
  • 19:58
  • 06.08.11

כל חברי כבר עזבו ורק אני מחכה לסיים את לימודי ולברוח מכאן. עיר מזעזעת, כעורה מאד חיצונית ומוזנחת, עם תושבים מבוגרים ומרירים.

55 אני אוהבת אותך אבל גם את המסעדה חיפאית
  • 20:00
  • 06.08.11

אני מניחה שכתבת על "הנמל 24". ובכן, יקירי, זו מסעדה מעולה. אני לא משוכנעת שלשם הייתי לוקחת בחורינה בת 80, אגב.גם "סינטה בר" במוריה טובה. אבל למה לעשות על כך כתבה??? למרות אהבתי הבלתי מתפשרת כלפיך, הפעם באמת פישלת. באמת על טעם וריח לא שווה לריב. וגם לא צריך לכרוך ביקורת על מסעדה בביקורת מתנשאת על עיר. בקיצור, לא היית חינני הפעם.

56 במחיר של דירת חדר בתל אביב מתווך
  • 20:03
  • 06.08.11

אפשר לקנות וילה 2 מפלסים על הכרמל. ועדיין אני תקוע עם עשרות דירות כאלה במחירים מגוחכים ואין להם ביקוש. לעומת זה על כל דירת חדר מתפוררת וישנה בתל אביב יש עשרות קופצים. עד כדי כך חיפה מבריחה אותכם?

57 אביעד אתה כותב נהדר, תודה על הטור המענג!  (לת) הילה
  • 20:04
  • 06.08.11
58 לאביעד המדהים נועה
  • 20:08
  • 06.08.11

אביעד אתה מדהים! אתה חכם! אתה מצחיק! ואתה מבריק! ואתה שנון וחד! אתה מדליק! אני מקשיבה לך כל יום בתוכנית, ומורידה אותה בפודקאסט! כתבת מעולה פה בטור, ובקיצור אתה מוכשר. תכתוב יותר, יש לך את זה :-)!!!

59 מעניין,אותו הדבר חושבים הניויורקרים על ת"א. אויש נו
  • 20:20
  • 06.08.11

בני דודים שבאו לבקר נחרדו מעיצוב הכול כך ניויורק בנינטיז בפאב ת"אביבי שמדגמית לא היה מבייש כאן אף אחד,פאב אחר בו התנוססו צילומים סליזיים לא הוסיף לרושם ושלא נדבר על איך שחלק מהבנינים בת"א נראים-הזנחה ב"מטרופולין" של ישראל. למען האמת אפילו בשפרינצק משתדלים קצת יותר,ושם גרים אנשים שבאמת אין להם הרבה,חוץ מאת פארק הכט המדהים.

60 מי שרוצה לחיות אחד בתוך המרפסת של השני=ת"א זה מקום בשבילו  (לת) חיפה=הר ים ונוף נפלא
  • 20:23
  • 06.08.11
61 מצוין, השאר את חיפה לחיפאים ולאלה שאוהבים אותה, ואתה...  (לת) עשה טובה והישאר בת"א
  • 20:23
  • 06.08.11
62 גם תל אביב, וגם הומואים עושים לי בחילה. תשאר בת'א קתו הזקן
  • 20:30
  • 06.08.11

ותלך להתפרנס ממשהו רציני, למעבר לטור שטותי.

63 אביעד, אתה כותב מקסים ורק הולך ומשתפר  (לת) רועי
  • 20:31
  • 06.08.11
64 המחירים בת"א בשמיים כי מהגרים חיפאים כמו הכותב הציפו אותה יליד ת"א , 1948
  • 20:41
  • 06.08.11

תל אביב לתל אביבים. מהגרים - החוצה!

65 It's all about you. And it's boring.  (לת) itamar
  • 20:42
  • 06.08.11
66 החבר שלך חשב שאתה נפוח, אז המליץ לך על מקום אדם
  • 20:44
  • 06.08.11

נפוח. לחבר שלך אין דעה טובה לא עליך ולא על תל אביב. אבל חשב שאתה מתאים למסעדה. או שהוא לא הבין אותך, או שאתה לא רואה את עצמך.

67 איכס. צרות העין של הפרובינציאליסט טל
  • 20:46
  • 06.08.11

הדביק הזה שנכשל אפילו בתפקיד הצל של מישהו אחר ברדיו ובטלוויזיה משום מה חושב שיכול לכתוב. הוא לא. לא מספיק שחבר מהקהילה יסדר לך פינה בעיתון. איכס, אמרתי?

68 אוחצ?ה אפורה ומשעממת  (לת) מיכאל
  • 20:48
  • 06.08.11
69 like! - אהבתי - מנהרת הזמן, חיפה , הכי אייטיז :)  (לת) נורית
  • 20:59
  • 06.08.11
70 חיפה היא ההחמצה הגדולה של המדינה ירון
  • 21:07
  • 06.08.11

זאת עיר שהיו לה כל התנאים להיות העיר המובילה במדינה, ובגלל ניהול גרוע, חסימת משאבים ושורה של ראשי עיר כושלים היא הפכה לעיר הכי אומללה במדינה. הלב כואב.

71 אוי כמה שאתה לא מבין, אתה לא בכיוון בכלל... חיפה
  • 21:08
  • 06.08.11

היופי בחיפה והתענוג לגור בה מגיע ממקום אחר. בעוד בשדרה בת"א אתה מעלה שכבת זיעה אחת אחרי השנייה יש לי בבית בריזה נעימה מהואדי הירוק, שנכנסת אליי הביתה ומנעימה את האוירה. ויש לי את חזיר הבר (אנחנו קוראים לו "חזירול") המתוק, בגודל של מכונית חיפושית, שהופך לי את הפח בבניין כמעט כל לילה. ואני מת עליו. אולי תבין ותעביר את הבשורה לכל האקס-פרובינציאלים שהם בדיוק כמוך - אתם מדברים מתוך רגשות הנחיתות שלכם, נרגשים כמו ילדה בבת מצווה, כשאתם מדברים על המסעדות והברים של ת"א. זה אף פעם לא היה הנושא.

72 ניהיליזם תל אביבי פלצני וריקני דויד
  • 21:11
  • 06.08.11

יהירות לשמה, לבוא ולסכם במשפט אחד גורלה של עיר שלמה בשם המגניבות התל אביבית המעושה והמרוצה מעצמה. תחנקו עם השכר דירה שלכם ואל תבואו לפה יותר

73 וואו! יופי של כתיבה אירונית. :) פעם ראשונה שאני קורא, איזו הפתעה.  (לת) רועי
  • 21:26
  • 06.08.11
74 נמאס מהתקשורת התל אביבית המלאה בעצמה חיפאי גאה
  • 21:49
  • 06.08.11

זה לא רק ענין חיפאי - הגיע הזמן לרכז את המאמץ התקשורתי מחוץ לביצה התל אביבית הריקנית. יש מדינה שלמה מחוץ לתל אביב, ולא צריכים את ההכרה של זבובוני ביצה כקיסוס זה

75 אף אחד לא מצחיק אותי כמוך, ומי שלא צוחק לא מבין א
  • 21:59
  • 06.08.11

שבאותה מידה שאתה מלגלג על מצבים שכאלה אתה צוחק גם על עצמך, ועל כל ההוויה האנושית, מתוך ההבנה שעדיף לצחוק מאשר לבכות. ומותר כמובן לצחוק על הכל. שבוע טוב!

76 אביעד, יצא קצת מביך הטור הפעם, לא?  (לת) אלמה
  • 22:09
  • 06.08.11
77 כתבה בשקל פאדי
  • 22:10
  • 06.08.11

הבעיה כאן (אני מתכוון למדינה) שכל אפס שחושב שהוא משהו כותב שטויות כאילו שהוא מבין מה הוא כותב ואנחנו צריכים לאכול את החרא שלו!!! ממתי האפס הזה נהיה מבקר מסעדות? לצערנו החיפאים שיש רק מסעדה אחת שאפשר לאכול בה והיא המסעדה שהאפס הזה היה בה והיא מהטובות בארץ, ההבדל היחיד הוא שהיא הרבה יותר זולה ממסעדות הרבה פחות טובות בתל אביב.

78 הקיסוס הזה נשמע די מטומטם  (לת) אלכס
  • 22:11
  • 06.08.11
79 אתה לא בשביל לכתוב עינב
  • 22:20
  • 06.08.11

ברמן סוחב אותך ברדיו וכאן אין מי שיסחוב

80 אביעד, הפעם לא אהבתי את מה שיש לך להגיד חיפאי לשעבר
  • 01:15
  • 07.08.11

בדרך כלל קורא אותך ונהנה, למרות שלא תמיד מסכים. הטור הזה, משהו לא מסתדר לי עם היחס המזלזל מה כלפי העיר חיפה, ואני לא בטוח למה. גם לא הבנתי--אולי אני אטום--מה זה בדיוק להיות תקוע בשנות ה 90... מה, התכוונת מבחינה קולינרית?   ואגב, אם אתה בחיפה תאכל במסעדה חיפאית, כנ"ל אם אתה בירושלים, כנס למסעדה ירושלמית. כמו ברומא, כן?אכלת במסעדה "תל אביבית" בחיפה, האוכל לא היה לטעמך.... נו אז מה? העיר אשמה? או אתה שבחרת,בעקבות המלצה לא טובה, במסעדה הזאת? אני חיפאי לשעבר, (גם) הומו, גר במרכז רק בגלל מקום עבודה ולו הייתה לי עבודה בחיפה, מזמן, אבל מ ז מ ן! הייתי חוזר לחיפה וסביבתה. טופוגרפיה מאתגרת, חורש ירוק מסביב, חופיפ מהיפים והמטופחים בארץ, נוף כמעט מכל עבר וסביבה הרבה פחות מלחיצה מתל אביב וערי הלויין הסובבות אותה וחונקות את אותה מכל כיוון. אתה נחמד ומוכשר, אבל הפעם לכלכת. אני מחכה לטור הבא. אתה חכה לתגובה.

81 קיסוס שולט :) חן אורלינג
  • 01:18
  • 07.08.11

סבתי לא היתה מרוצה אף היא מהאוכל. "יש לזה טעם של עוף", אמרה בכעס והצביעה על העוף. הרג אותיייי!!!! ישבתי ונבחתי מצחוק. והיו עוד פנינים אמיתיות. (מתחם הג'ורה) תודה שפרינצק היא שכונה במערב חיפה שיחסית לשכנותיה היא דווקא איכותית ונהנית משצ"פים וירוק. אחיו של קיסוס לא פיספס. הבעיה של מערב העיר היא כפולה: הוא הוזנח במישור העוגה העירונית וסובל כל השנים (מאז מעברת שער העלייה) מהפניית חתכי האוכלוסייה החלשים אליו, ומנגד התשתיות ה'לאומיות' כמו מסילת הרכבת, כביש 4, הנמל בבת גלים ובסיסי הצבא תקועות לרובע כמו עצם בגרון ומפרידות אותו מהמשאב הטבעי העיקרי שלו: הים. אז עברת את מערב העיר והגעת לעיר עצמה, לדאונטאון, למרכז חיפה. מה עושים כאן? נכון, יושבים באחת ממסעדות הפיוז'ן לאורך הנמל, מבקרים בגלריה אקולגית, משייטים בוואדי צליב (יותר נכון חורבות) ובשוק העתיקות המעניין של קיבוץ גלויות ונדהמים מהאדריכלות של קליפורד הולידיי, בית המשפט החדש, ומהפוטנציאל הלא-נתפס של העיר התחתית. למגיבים הנעלבים: חדל. הוואדי הירוק שלכם מעניין ת'סבתא. חיפה קורית למטה בעיר.

82 משהו על ההחמצה של קיסוס חן אורלינג
  • 01:38
  • 07.08.11

אביעד,ההחמצה שלך התחילה בכך שהאינטראקציה שלך עם העיר נעשתה דרך חברים שכנראה לא מי-יודע-מה מחזיקים ממך ושולחים אותך ל"מסעדה הכי תל-אביבית בחיפה",אני הייתי מתבעס רצח להגיע לתל-אביב או ליפו כתייר ולמצוא שם ניסיונות של חיקויים לחיפה,ואני מתבעס באותה מידה להגיע לפריס ולראות את מקדונלדס או שווארמה בכל פינה או לקרוא את כתב הניו-יורק טיימס ממליץ על סיור בסטוקהולם או בבואנוס-איירס דרך עיניים ניו-יורקיות. כשמגיעים לעיר זרה יש להתבונן בה - גם אם אתה לא בהכרח אורבניסט או שוחר תרבות ותרבויות (ואתה כנראה לא,וזה גם בסדר) - במשקפת שונה מזו שדרכה אתה מורגל להביט על המקום שבו אתה גר (מבחירה או לא מבחירה). אני מזדהה עם הלעג המר שלך לזילות של המושג "מתחם",ומסוגל להזדהות עם הלגלוג לפלצנות של הקולינריה החדשה בנמל (אולם אל תטעה,זה לא "שנות ה-90 בצלחת" חחח,אני מעריך שלא ביקרת במסעדות העילית באירופה,שם המודל למקומות כמו "הנמל 24"),ואני מבין את האכזבה (אבל לא את הפסימיות) מ"ריוויירת שפרינצק",מהנתק בין מרכז העיר לחוף ומהיוקר של הבילוי בסיטי. ומנגד המגיבים החיפנים שוגים מאד. מציע שהם ירדו מהר לגור בלופט ברח' יפו.

83 מת על אנשים שמסיקים ממסעדה משהו על עיר שלמה  (לת) פשוט כתוב דוחה
  • 19:01
  • 07.08.11
84 הדבר הכי מנותק בחיפה זה ראש העיר שם.. שחושב שהוא ניו יורק מינימום  (לת) אכן אכן
  • 13:20
  • 10.08.11
85 אתה מהמם גם בלי כפיפות הבטן. הלוואי על חיפה להיות כמוך.  (לת) חיפלש"ית
  • 17:45
  • 12.08.11
86 ממש עבודה עיתונאית מרשימה מ
  • 15:17
  • 13.08.11

כנראה שלא היה לך חומר לכתוב ורצית להיות עוקצני, אז לקחת חוויה ממסעדה אחת בחיפה שעה וחצי מחייך והחלטת לכתוב. אותו מתחם ממש אינו נחשב ה'מקום' החדש של חיפה. הוא מתחם סטודנטים שנמצא בהרצה מטעם העירייה ובינתיים לא כל כך תופס. כן, חיפה אינה ת"א, היא גם לא תהיה. כולנו נסתדר אם לא תבקר שוב.

87 אני כועסת נורא סמדר
  • 08:50
  • 16.08.11

נהיית ממש צפונבוני שחצן, מאיפה הגעת? הרי אתה במקור שלך מכאן, אז מה ההתפנפנות הזו? בחרת מסעדה כנראה שלא לטעמכם וגם לא לכיסכם, אבל אם היא הייתה ממוקמת בשדרות רוטשילד, שילוב הזיתים היה יכול להיות חדשני ומעניין!!

88 זה כמו לראות את קיסוס בלבד ולהחליט שהומואים הם אוחצ'ות גילה
  • 09:28
  • 19.08.11

ומעבר לכך זהו טור של מלהג רדוד וזעיר אישיות. אוי אוי אוי, לא בא לו בטוב הסטיילינג החיפאי הנתפס כקרתני מול השיק הקוסמופוליטי של תל אביב. השיק וגלובליות שכנראה בגללו התחילו תושבי תל אביב הצעירים לגור באוהלים בלב המאפליה המגה שיקית ברוטשילד. ואוהלים בשדרות רוטשילד, בעיניו של מי שינואשות מנסה להיות מתוחכם ואיש העולם הגדול, כנראה עדיין נתפסים כאיכותיים יותר משיכונים של סתם אנשים בשדרות רוטשילד בקריית אליעזר ושפרינצק.

89 איזה טמבל מחפש מסעדה תל אביבית בחיפה אמנון
  • 23:50
  • 19.08.11

מחר יתלוננן על ההמבורגר של פריז .

90 טוב שת"א קיימת עבור אלו שאנו לא רוצים בחיפה, כמוך  (לת) עפר
  • 06:57
  • 20.08.11
91 אביעד כותב כמו שהוא מדבר - עונג צרוף! אילנית
  • 09:01
  • 20.08.11

החזרת לי את הזכרונות מהילדות. בשנות ה-80 סבתי גרה בקריות. כל פעם שנסענו לבקרה הרגשתי "דיליי". בעוד שאנחנו כבר לא סבלנו את modern talking - הם רק התחילו לשמוע עליהם, ואהבו אותם בטירוף... חנויות המכולת היו שם להיט בעוד שאצלנו במרכז כולם רצו לקנות רק בסופר. כנראה שגם בענף המסעדנות ייקח להם כמה שנים להבין איך עושים אוכל.

פעילות
המלצות
הפופולריות בכללי
פרסומת