בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עוסקים חייבים לחשוף זהותם

תגובות

תיקון חדש לחוק הגנת הצרכן, שנכנס לתוקף בתחילת ינואר השנה, מחייב את העוסקים לגלות לצרכנים את זהותם האמיתית.

על פי התיקון לחוק הגנת הצרכן בעניין "גילוי זהות העוסק", מחויב העוסק לציין על כל תכתובת מטעמו פרטים מזהים שיאפשרו לצרכן לאתרו במקרה של בעיה/הטעיה/הונאה.

במועצה לצרכנות קוראים לצרכנים להקפיד על עריכת עסקאות עם עוסקים המקיימים את החוק, ולהתלונן במשרדיה במקרים של הפרת החוק.

הוראת החוק החדשה באה בעקבות תלונות רבות מהן עולה שבמסמכי עסקה רבים מופיע רק שמו המסחרי של העוסק, השונה פעמים רבות משמו המלא הרשום על פי דין.

במועצה לצרכנות מסבירים את הבעייתיות שהובילה להצעת התיקון לחוק: היעדר חובה כללית להזדהות נוצלה על ידי עוסקים רבים למעשי נוכלות, תוך הסבת נזקים לרבבות צרכנים - כאשר הצרכן מעוניין לתבוע את העוסק בשל הפרת ההסכם, אין לו היכולת לעשות זאת בשל העדר פרטים בסיסיים בדבר זהותו. דוגמא לחשיבות החוק היא פסק הדין של השופטת ארנה לוי נגד אלינוער יעקובוביץ, הבעלים והמנהלת של "חברים" - חברה המעניקה שירותי היכרויות, שקבע בין היתר, ש"ההסכם ערוך בצורה מטעה" כיוון שנערך כביכול מול חברת "אירועי תרבות ונסיעות", למרות שהתברר כי אין כל חברה בשם זה. "התובעת ולקוחות אחרים כלל לא היו מודעים לגוף המשפטי שכרת עמם את ההסכם . התובעת ציינה כי אלמלא עזרת המועצה לצרכנות כלל לא הייתה יודעת נגד מי להגיש תביעתה", ציינה השופטת בפסיקתה.

הפרטים הנדרשים עתה על ידי החוק הם: שם פרטי ומשפחה כפי שמופיעים במרשם האוכלוסין והשם הרשום של התאגיד ברשם החברות ומספר זהות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו