בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המטוס הגדול בעולם השלים טיסה מסחרית ראשונה

איירבוס A380 סופרג'מבו המריא הבוקר מסינגפור לסידני לטיסה שארכה שעה וחצי

תגובות

המטוס הגדול בעולם, A380 סופרג'מבו של איירבוס, ביצע היום (חמישי) את הטיסה המסחרית הראשונה שלו, מסינגפור לסידני שבאוסטרליה. המטוס, בעל קיבולת של עד 800 נוסעים, המריא בשעה 08:16 משדה התעופה בסינגפור כשעל סיפונו 455 נוסעים. הטיסה נמשכה שבע שעות וחצי, ובין 30 אנשי הצוות היו ארבעה טייסים.

מטוס איירבוס לאחר הנחיתה בסידני תצלום: רויטרס

נוסעי המטוס מחאו כפיים כשהמטוס המריא בשעה המיועדת. הדיילות חילקו לנוסעים שמפניה ותעודות אישור לכך שהם הנוסעים בטיסה המסחרית הראשונה של המטוס.

"סינגפור איירליינס" הציעה למכירה כרטיסים לטיסה באתר המכירות הפומביות אי-ביי. שני כרטיסים נמכרו בעבור סכום כולל של 100,380 דולר. מחירם של זוג מושבים במחלקה הראשונה לטיסה מסינגפור לאוסטרליה, ממש כמו הכרטיסים שנרכשו, יעלה בדרך כלל 3,391 דולר.

מומחים רבים מאמינים כי ההימור של איירבוס על המטוס הענק, המבוסס על ההנחה כי הדרישה לטיסות ארוכות טווח תמשיך לגדול, ישתלם. אך גודלו של המטוס גורם לכך שהוא יכול לנחות רק בשדות תעופה גדולים הערוכים לכך. אחד החששות הגדולים הוא מפני העלאה והורדה של הנוסעים - מרבית שדות התעופה בגדולים בעולם אינם ערוכים להעלאה והורדה של מספר כל כך גדול של נוסעים.

המטוס נמסר לחברת "סינגפור איירליינס" ב-15 באוקטובר, באיחור של שנה וחצי. עם זאת, מסינגפור איירליינס נמסר עם הגעת המטוס, כי ההמתנה היתה שווה את זה. בסך הכל, הזמינה סינגפור איירליינס 19 מטוסי סופרג'מבו מאיירבוס ויש לה אופציה להזמנת שישה נוספים. חברות תעופה בעולם הזמינו עד כה 189 מטוסים מהדגם.

על אף השלמת ההעברה של המטוס הראשון מדגם הסופרג'מבו, מעריכים גורמים באיירבוס כי המשימה הקשה של החברה עדיין לפניה: לנסות לעמוד במועד ההעברה החדש של למעלה מ-13 מטוסים בשנת 2008, וארבעה מטוסים בחודש בשנים 2009 ו-2010. המטוס סבל מבעיות קשות בתהליכי הפיתוח והייצור שגרמו לעיכובים יקרים. בעקבות בעיות חיווט שנתגלו בו, התעכבה השקת המטוס בשנתיים. העיכוב הסב הפסדים רבים לאיירבוס ולחברה האם שלה EADS. האיחור בייצור המטוס החדש גרם לגלישה של 30% מעבר לתקציב התוכנית, שעמד במקור על 12 מיליארד דולר ועלה לחברה כ-15.6 מיליארד דולר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו