בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פורד אסקורט

תגובות

בעד

עיצוב מרכב ייחודי של 2.5 קופסאות. הדגמים הגרמניים אמינים יחסית לאחרים. מתחילת שנות ה-90 ואילך איכות הייצור והחומרים השתפרה. ניהוג טוב ושלדה סבירה.

נגד

מכונית צפופה, מיושנת וספארטנית. איכות ייצור ברמה אירופית ולא יפאנית. הדגמים שלא מגיעים מגרמניה סובלים מאיכות ייצור ירודה ומבעיות אמינות. תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה נחשבת בעייתית במיוחד. המתלים קשים יותר מאשר ברוב המכוניות המתחרות. סחירות נמוכה. תא מטען קטן.

קורות חיים

האסקורט (אריקה) הקומפקטית החליפה בשנת 1981 את פורד אסקורט ברנדה המיושנת. האסקורט החדשה היתה בעלת הנעה קדמית ועיצוב חדשני. בשנות ה-80 עברה האסקורט שינויים עיצוביים קלים, אבל המרכב נשאר כמעט זהה. גם בשנות ה-90 עברו המרכבים עדכונים חזותיים ושיפור תא הנוסעים (לרבות שמות חדשים, כדוגמת אסקורט זטה וזטה אקטיב), אבל נשארו מבוססים על האסקורט משנת 1981.

האסקורט יוצרה במספר רב של מדינות, כמו אנגליה, גרמניה, ספרד וברזיל. כל הדגמים זהים חיצונית, אך אינם זהים מכנית, ויש להם גם מנועים שונים, למשל 1.3 ,1.4 ,1.6 ,2.0 וגם דיזל טורבו. הדגמים המבוקשים והטובים ביותר הגיעו מגרמניה. האסקורט יוצרה עם מרכב 3 ו-5 דלתות נוצ'בק או סטיישן, 4 דלתות סדאן, 2 דלתות קבריולה. קיימים גם דגמים ספורטיוויים כדוגמת ה-XR3i והגרסה הספורטיווית החזקה יותר, ה-RS.

מכוניות אסקורט רבות שימשו בצבא ובמשטרה. בשנת 2000 הופסק ייצור האסקורט, ומחליפתה, הפורד פוקוס, היא מכונית מודרנית וחדשה לחלוטין.

תמורה לכסף

הדגמים משנת 1995-1994 יקבלו מחיר הקרוב למחיר המחירון, משום שהם זולים מאוד, אמינים יחסית ומאובזרים. שאר דגמי האסקורט יימכרו במחירים הנמוכים אפילו בעשרות אחוזים מהמחיר הנקוב במחירון. לא מומלץ לרכוש רכב ששימש בעבר את כוחות הביטחון.

דגם הספורט XR3i סובל מבעיות אמינות רבות ולא מומלץ לרכישה. דגמי האסקורט בעלי תיבת הילוכים אוטומטית רציפה אינם מומלצים.

אסקורט 1.6 ליטר CLX עם תיבת הילוכים ידנית משנת 1990 נקובה במחירון ב-14 אלף שקל לעומת סובארו ליאונה 1.6 ליטר DL עם תיבת הילוכים ידנית מאותה שנה, שעולה 21,500 שקל לפי המחירון (בשנת 1990, אגב, עלתה אסקורט חדשה כ-20% יותר מליאונה). אופל קאדט 1.6 ליטר LS עם תיבת הילוכים ידנית משנת 1990 עולה 16,500 שקל לפי המחירון (קאדט חדשה עלתה בשנת 1990 כ-35% יותר מליאונה).

אסקורט 1.6 ליטר CLX זטה משנת 1994 עם תיבת הילוכים ידנית עולה 25 אלף שקל לפי המחירון, לעומת סובארו אימפרזה 1.6 ליטר LX עם תיבת הילוכים ידנית מאותה שנה הנקובה במחירון ב-44 אלף שקל (אסקורט חדשה עלתה בשנת 1994 מחיר זהה לאימפרזה). מחיר המחירון של אופל אסטרה 1.6 ליטר GL עם תיבת הילוכים ידנית מאותה השנה הוא 35 אלף שקל.

אסקורט 1.6 ליטר CLX עם תיבת הילוכים ידנית משנת 1997 נקובה במחירון ב-44 אלף שקל, לעומת אופל אסטרה 1.6 ליטר GL עם תיבת הילוכים ידנית מאותה שנה שעולה 57 אלף שקל לפי המחירון (אסטרה חדשה עלתה בשנת 1997 כ-10% יותר מאסקורט).



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו