יד בוטחת
תזמורת הבמה הישראלית חולון בסדרת הקונצ'רטי לפסנתר מאת מוצרט; מנצחת: טליה אילן; סולנים: להב שני, אלון גולדשטיין ועידו בר-שי; מנחה: אסף זוהר; מוזיאון תל אביב
היה צריך להיות ביום שישי בבוקר במוזיאון תל אביב, ולשמוע את תזמורת הבמה הישראלית בניצוח טליה אילן, כדי להאמין. כל הדקויות במרקם התזמורתי המעודן של מוצרט נשמעו שם: הדיאלוגים בין כלי הנשיפה לכלי הקשת, קטעי הסולו מול התזמורת כולה, החרישיות והתקיפות - אילן ביטאה את כולם בטעם, וביד בוטחת. התזמורת בקונצ'רטי לפסנתר של מוצרט נעה בין הענקת הליווי לסולן לבין היותה בת זוג שווה לו, ואת הדינמיות הזאת צריך לדעת לבצע. אילן והתזמורת עשו זאת בעבודת צוות נהדרת, שנהנתה מהרגישות והמקצועיות הבוגרת של המנצחת ומהריכוז החד של הנגנים וצלילם המלא.
סימני ההצלחה של הסדרה הזאת רומזים מכל עבר. העריכה הנבונה שלה מביאה בכל מפגש שלושה קונצ'רטי, שיחד מאירים תהליכים מעניינים בסגנונו המשתנה והמתבגר של מוצרט. את יצירות הילדות העניקה הסדרה לפסנתרנים-ילדים, והצפייה בלהב שני בן ה-12 שניגן יפה את הקונצ'רטו הראשון (ק' 37), המחישה יותר מכל ספר או שיעור את מציאות חייו של מוצרט הקטן בזלצבורג, יושב ליד הפסנתר ומלחין בעזרת אביו.
שני הסולנים האחרים היו בוגרים. אלון גולדשטיין ניגן את ק' 413 מתוך השראה רבה כפי שרק הוא מסוגל לנגן את מוצרט: באינדיווידואליות מעוררת השתאות, ובעומק שהשפיע מיד על התזמורת; ועידו בר-שי תרם בק' 459 את קלות הנגינה שלו. את כל אלה חיבר אסף זוהר בכישרון, ניגן וניצח בעושר דוגמאות וגם הוסיף תובנות על קשריו והשפעותיו של מוצרט בהקשר תקופתו ואחריה. הקהל הרב, שכמעט מילא את האולם, ידע להפגין את הנאתו.
תגובות
דלג על התגובותתודה!
תגובתך נקלטה בהצלחה, ותפורסם על פי מדיניות המערכת
באפשרותך לקבל התראה בדוא"ל כאשר תגובתך תאושר ותפורסם.
אנא המתינו……
תודה!
תגובתך נקלטה בהצלחה, ותפורסם על פי מדיניות המערכת
אירעה שגיאה בעת שליחת התגובה
אנא נסה שנית במועד מאוחר יותר