בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שיעור בסגנון קלאסי

תזמורת הבמה-חולון מבצעת עיבוד ל"פילמון ובאוצ'יס" - אופרה לתיאטרון בובות מאת היידן. ניהול מוסיקלי וניצוח: טליה אילן. בימוי: מיקי מבורך. מוזיאון תל אביב.

תגובות

איזה סוג של מוסיקה קלאסית הוא המתאים, כדי לחבב מוסיקה קלאסית על ילדים? האם מוסיקה שחוברה בתקופה הקלאסית (להבדיל מימי הבארוק, או הרומנטיקה) היא השיעור האפקטיווי ביותר? צפייה והאזנה לגרסה של "פילמון ובאוצ'יס" מאת היידן, מעלה שאלה זו בבהירות, בהיותה פרי אופייני של המלחין הקלאסי מכולם. כולה מנעמים, אך חסרים בה לכאורה רעש וצלצולים, תיזמור עשיר, פלאי גוון - אמצעים שיכולים להתחרות ברעשי זמננו. לפליאתי, הילדים שבאו למוזיאון תל אביב ישבו שקטים למשמע מוסיקה עדינה זו.

ההצגה מחברת מוסיקה שהמלחין כתב לעלילה אחרת - עם סיפור חדש שנכתב במיוחד ועניינו סיטואציה דמיונית בחיי המלחין. כצפוי, התרכובת פועלת בשני רבדים: ילדים (נאמר, מכיתה ד' ומעלה) מקבלים סיפור שהיבטיו החשובים מדברים אליהם וחלק קטן ממנו הוא קריצה לנוכחים מבוגרים (למשל הקטע על החוזה המשפיל של היוצר, בשירותו של הנסיך אסתרהזי); הרובד המוסיקלי פועל בכיוון הפוך: להעריכו כערכו יכולים רק מבוגרים שהם בני בית בסגנון הקלאסי. לחלק זה בקהל סיפקה תזמורת הבמה-חולון ביצוע מוקפד, תחת ידה הבוטחת של טליה אילן.

באוזני, שתי תגליות נחמדות בהפקה הן תפקודם של שני השחקנים/זמרים: עמנואל חנון, שאינו מוסיקאי מקצועי אך מוסיקליות טבעית בוקעת מגרונו, ויונית שקד-גולן, שהיא זמרת מקצועית טובה (אך יכלה להקפיד על היגוי ברור הרבה יותר). סיפור העלילה (חיבר אותו טל בן-אור) פשוט, קליט ומשמש מגש מתאים למטעמים היידניים שלא הכרתם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו