בר רפאלי, פרסמי לי

כשתוכן שיווקי הופך ליתרון

  • טל לוין
  • 12.09.2012
  • 21:37

לפחות ארבעה ראיונות נתנה בר רפאלי בחודשים האחרונים לתוכניות אירוח אמריקאיות. בכולם היא נראתה נהדר, בכולם היא הצליחה לקדם בהומור ואלגנטיות את חברת ההלבשה התחתונה החדשה שלה. היא הזכירה לכולנו שתוכן שיווקי הוא לא מילה גסה. להפך - הוא חלק בלתי נפרד מהמשחק של תעשיית הבידור - ולכן מי שייטיב לשחק אותו יזכה לא רק בדקות מסך יקרות אלא גם בפרסום חינם לביזנס הפרטי שלו.

רפאלי השכילה להבין את מה שטאלנטים בישראל עדיין מסרבים ללמוד: יש דרך לקדם ולפרסם מבלי ליפול למחוזות הסליז והפתטיות. כשאופרה ווינפרי ‏(למשל‏) רצתה חסות של חברת פולקסווגן, היא חילקה מכוניות בחינם לאמהות חד הוריות. כשבריאליטי בישול רוצים לפרסם חטיפי צ’יפס, הם דורשים מהמתמודדים להכין מנת גורמה שמשלבת אותו. כי כשהוא ארוז ועטוף כהלכה, תוכן שיווקי יכול להיות משהו שקצת יותר קל להחליק בגרון. במילים אחרות, אם מישהו צריך להרוויח כסף, גם הקהל בבית יכול לגזור קופון בדמות בידור איכותי.

הבעיה היא שעל המסך המקומי הוא לרוב ארוז בצורה של תוכניות בוקר נידחות, בהן מתנהלות שיחות סלון מטופשות עם מנהלת מוצר חסרת ניסיון טלוויזיוני. וכשמגיע טאלנט המבקש לקדם איזה מוצר או אפילו פרויקט אמנותי בהשתתפותו, הופכת השיחה למגומגמת עד כדי מביכה.

רפאלי לא רק היתה מפרסמת למופת, היא גם הגיעה מוכנה, עם פאנצ’ים טובים, סיפורים משעשעים והידיעה שבעצם הופעתה היא לא עושה טובה לאף אחד. “איזה כיף כשאת באה”, אמר לה ג’ימי פאלון בסיום הראיון הקצר. אכן כיף.