רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אורי קליין

קלינט איסטווד על כיסא הבמאי

"הפרד": קלינט איסטווד ממשיך להתבגר מול עינינו, ברגש ובאיפוק

אין בתולדות הקולנוע עוד מקרה כמו איסטווד, שסרטיו יצרו דיון במהותה של הגבריות. "הפרד" ממשיך בקו המאופק שדגל בו כבמאי לאורך הקריירה הענפה שלו, ובה בעת מעצים את סיפורו היחיד במינו

ויגו מורטנסן (משמאל) ומהרשלה עלי ב"הספר הירוק". פנטזיה לבנה ריאקציונרית

מה השתנה ביחסים הקולנועיים הטעונים בין לבנים ושחורים מאז שנות ה-20?

"שחור על לבן" ו"הספר הירוק", שיתמודדו באוסקר הקרוב, מייצגים שתי עמדות מנוגדות במערכת היחסים הטעונה שבין שחורים ולבנים בארצות הברית. אז מה בכל זאת השתנה מאז הימים של סידני פואטייה המופלא?

אב ובת בסרט פרה אדומה

נמאס כבר מסרטים על החברה החרדית

"גאולה" ו"פרה אדומה" המוקרנים כעת הם רק שניים משורה ארוכה של סרטים וסדרות העוסקים בחברה החרדית. ממה נובע הריבוי הזה, החורג משיעורה של אוכלוסייה זו בחברה הישראלית, ואיזו לגיטימציה יש לז'אנר החדש הזה בקולנוע הישראלי?

קרן מור ויובל שרף בסרט "רכבת קלה". מגלמות שתי חברות, יותר מכרות ליתר דיוק, שהאחת מבוגרת יותר מהשנייה ונדמה שהיא מקנאה בה

"רכבת קלה": אלה שאוהבים את יצירתו של עמוס גיתאי ייהנו מהסרט

כמו בכל סרטיו העלילתיים, גם ב"רכבת קלה" המתרחש בירושלים עמוס גיתאי אינו מנסה ליצור קולנוע ריאליסטי. הסרט מבקש להציג פסיפס של דו קיום לכאורה באמצעות קטעים קצרים הנעים על הגבול בין הקומי לדרמטי