המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

שגריר פלסטין בברלין: השואה - הפשע הגדול ביותר בהיסטוריה

עבד אל-שאפי סיפר ל"הארץ" שהוא ביקר במחנות ריכוז, אולם מעולם לא הוזמן לאחד הטקסים לציון זכר השואה. "אם היו מזמינים אותי הייתי מגיע"

בשבוע שעבר ביקרתי בברלין יחד עם כמה מעמיתיי הכתבים המדיניים. הוזמנו על ידי משרד החוץ הגרמני לסבב תדרוכים של בכירי הממשלה בברלין. משבר היורו, הגרעין האיראני, תהליך השלום הגוסס ויחסי ישראל-גרמניה היו נושאי השיחה העיקריים.

אחת התחנות בביקור היתה שגרירות פלסטין בברלין. בפברואר, במהלך ביקור ברמאללה, הודיע שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה על שדרוג מעמדה הדיפלומטי של הרשות הפלסטינית בגרמניה מ"צירות" ו"משלחת". גם מעמדו של ראש המשלחת שודרג והוא הוכר על ידי הגרמנים לראשונה כשגריר לכל דבר. המהלך היה סמלי בעיקר, אך נתפס על ידי פלסטינים כהישג דיפלומטי בשל היחסים הקרובים בין גרמניה לישראל.

למרות "השדרוג" לו זכו הפלסטינים, השגרירות הקטנה שלהם עדיין שוכנת בשכונה מנומנמת יחסית של ברלין, הרחק מרובע השגרירויות בשכונת שרלוטנבורג או ממבני הממשלה והבונדסטאג שסמוכים לשדרת אונטר דר-לינדן המרכזית.

השגריר הפלסטיני, סלאח עבד אל-שאפי, עוד מעט בן 50 הוא כלכלן יליד עזה שעבד בעבר בבנק העולמי. הוא הגיע לברלין כמינוי פוליטי, אחרי שכבר כיהן כשגריר פלסטין בשוודיה. אביו, חיידר עבד אל-שאפי, עמד בראש המשלחת הפלסטינית לוועידת מדריד אך התנגד להסכמי אוסלו, בעיקר על רקע העובדה שלא עסקו בסוגיית ההתנחלויות.

הגענו לפגישה עם עבד אל-שאפי אחרי יומיים של שיחות ארוכות עם בכירי ממשלת גרמניה בנושא הישראלי-פלסטיני. קשה להאמין כמה מילים ניתן להשחית על תהליך שלום שכלל לא קיים. זה כנראה מה שהתכוונו אליו ג'רי סיינפלד וג'ורג' קוסטנזה כשדיברו על "תכנית טלוויזיה על כלום".

תלמידים פלסטינים בביקור ביד ושם, ארכיון
תלמידים פלסטינים בביקור ביד ושם, ארכיון. צילום: מאיה לוין . ג'יני

זו אולי הסיבה שכשהגיע תורי לשאול, החלטתי לקחת את עבד אל-שאפי לנושא קצת אחר. "איך זה להיות שגריר פלסטיני בגרמניה עם כל הרגישויות של השואה והיחס המיוחד לישראל וליהודים?", שאלתי אותו. התשובה של עבד אל-שאפי הפתיעה אותי ואת יתר עמיתיי. היא היתה רהוטה מאוד מצד אחד, אבל גם כנה בצורה בלתי רגילה מצד שני.

"השואה היא הפשע הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית", הוא אמר. "צריך ללמד דורות על גבי דורות על השואה כדי שדבר נורא שכזה לא יחזור על עצמו. השואה היא טרגדיה אנושית. היהודים היו קורבן מרכזי של השואה אבל לא רק הם - היו גם צוענים, הומוסקסואלים וקומוניסטים".

עבד אל-שאפי סיפר שהוא ביקר בעצמו במחנות הריכוז זקסנהאוזן ובוכנוואלד, אולם מעולם לא הוזמן לאחד מהטקסים הרבים שנערכים בגרמניה מדי שנה לציון זכר השואה. "אם היו מזמינים אותי הייתי מגיע", הוא הדגיש. "אגב, אלה הוראות של הנשיא מחמוד עבאס (אבו-מאזן) לדיפלומטים פלסטינים. השגריר הפלסטיני בפולין היה באושוויץ יחד עם השגריר הישראלי".

מאוגוסט 2010 מכהן עבד אל-שאפי כשגריר פלסטין בברלין. מאז שהגיע ניסה ליצור קשר עם הקהילה היהודית בגרמניה, אולם ההנהגה היהודית במדינה לא הפגינה התלהבות לפגוש אותו. כשיו"ר הרשות מחמוד עבאס (אבו-מאזן) הגיע לברלין במאי 2011, ניסה עבד אל-שאפי לארגן לו פגישה עם ההנהגה היהודית, אולם גם אז היתה התשובה שלילית.

אולי זה בגלל עבודת הדוקטורט של אבו-מאזן, אמרתי לו. עבודת הדוקטורט שחיבר אבו-מאזן בשנות ה-70 באוניברסיטת מוסקווה עסקה בקשרים שבין ההנהגה הציונית בארץ-ישראל בשנות ה-30 לבין המשטר הנאצי. לא מעט קשרים כאלה אכן היו.

אולם מה שהרתיח רבים היה פרק שבו עסק אבו-מאזן בטענות של מכחישי שואה כמו רוז'ה גארודי הצרפתי לגבי מספר היהודים שנרצחו בשואה. ברבות השנים העניקו בכירים ישראלים לאבו-מאזן את התואר "מכחיש שואה" בעקבות אותו פרק בדוקטורט שלו.

"הנשיא עבאס פגש מנהיגים יהודים בארה"ב לפני יותר משנה", אמר עבד אל-שאפי. "הם שאלו אותו על עבודת הדוקטורט והוא אמר להם שמעולם לא הכחיש את השואה אלא רק התייחס לטענות השונות לגבי מספר הקורבנות".

השגריר הפלסטיני ציין שבעיניו השואה לא קשורה לסכסוך הישראלי-פלסטיני ולא צריך ליצור קשר כזה. לדבריו, היו לשואה השלכות על הסכסוך, אולם הפלסטינים אינם אלה שבחרו בכך. "אנחנו כפלסטינים צריכים להסתכל על השואה כעל טרגדיה אנושית", הוא הבהיר. "לאף אחד לא צריך להיות מונופול על הסבל. הפלסטינים חושבים שהם אלה שסבלו הכי הרבה והישראלים חושבים שהם אלה שסבלו הכי הרבה. מה שחשוב זה להפיק את הלקחים".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 פעם הפלסטינאים מכחישים שואה ואח"כ לא אולי שיחליטו כבר??? .
  • 13:58
  • 01.07.12

אם השואה היא פשע הרי שגם פיגועים באוטובוסים ובבתי קפה ובבתי מלון ו ירי טילים הם גם פשע אי אפשר להזדעזע מפשע אחד ולבצע פשע אחר .

  •   אני ביקרתי באושויץ. זו התחלה טובה שהצד הפלסטיני מכיר בכאב העם היהודי  (לת) אחמד
    • 14:40
    • 01.07.12

  •   מגיב יקר, הלוגיקה שלך מקבלת ציון נכשל יוסף הפקיד
    • 14:44
    • 01.07.12

    1. פיגועים הם פשע בלי קשר לשואה
    2. יש פושעים שמזדעזעים מפשעים של אחרים

  •   לא כל הפלשתינאים מכחישי שואה. הלנה
    • 14:53
    • 01.07.12

    הקהילה היהודית בגרמניה, צריכה ללחוץ את היד המושטת לה. למה לדחות נסיונות התקבות של שגריר המיצג את העם איתו אנחנו חיים ואיתו צריכים להגיע לדו-קיום. יפה הזכיר את שגריר פלשתין בפולין (קודם בהונגריה), שביקר במחנות הריכוז מתןך עניין אמיתי והזדהות עם העם היהודי.

  •   גם הישראלים צריכים להחליט. אי אפשר להזדעזע מפשע אחד ולבצע פשע אחר. גזירה שווה
    • 15:00
    • 01.07.12

    אבל זה לא מפריע להוקיע את הטרור הפלסטיני ובאותה נשימה להלל את יצחק שמיר, ראש ארגון טרור יהודי שאף ניסה לקשור קשרים עם הנאצים.

  •   יוסף הפקיד-אתה אוויל משריש נמרוד, ירושלים
    • 15:01
    • 01.07.12

    תכיר גם אתה באסון הפלסטיני ואז נדבר, אדיוט. על פקידים כמוך נאמר "הבנאליות של הרוע"

  •   3. לא כל הפלסטינים מבצעים פיגועים או תומכים בביצוע פיגועים.  (לת) אחת
    • 15:25
    • 01.07.12

  •   זו התחלה טובה אבל זה לא מספיק . ל- אחמד
    • 15:51
    • 01.07.12

    כל עוד אתם מצדדים ושותקים לנוכח הפשעים שחמאס וחיזבאללה מבצע זו בעיה.
    מתי ש תתחילו להתנער מדרך הטרור וההסתה ותקחו אחריות על המעשים שלכם במקום להאשים את כל העולם ואחותו אז זה יהיה נהדר הרבה יותר .
    אתם מפגינים נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל כי זו מטרה קלה מתי פעם האחרונה הפגנתם נגד פעילי חמאס / ג'יאהד / חיזבאללה ??
    אף פעם .

  •   ורצח העם הפלסטיני הוא פשע  (לת) אמיר
    • 15:51
    • 01.07.12

  •   שתיקה כהודאה . .
    • 16:08
    • 01.07.12

    הפלסטינאים שותקים כשיש פיגועים וירי טילים לעבר הדרום, מתי בפעם האחרונה הם עשו הפגנה נגד חמאס ? חיזבאללה אולי ? ג'יהאד משהו ?
    השתיקה שלהם אומרת שהם מסכימים עם דרך הטרור או כמו שאלברט איינשטיין אמר פעם "העולם מסוכן לא בגלל האנשים הרעים שיש אלא בגלל כל האנשים ששותקים ולא עושים דבר וחצי דבר כדי לעצור אותם."
    ואני שואלת מתי הפלסטינאים יפגינו נגד ירי טילים שהחמאס ושאר ארגוני הטרור מבצעים מתי נשמע את קולם שמתנגד להסתה שיש בבתי ספר ערביים ברשות הפלסטינית ?
    כשזה יקרה תודיעו לי .

    להפיל הכל על צה"ל ועל ישראל זה הדבר הכי קל לקחת אחריות קצת יותר קשה .

    אני לא מסכימה עם ארגוני השמאל אבל מאוד מעריכה את זה שמשהו לא לרוחם הם מביעים את דעתם ולא שותקים, לא ראיתי ארגוני שמאל פלסטינים שיוצאים נגד ארגוני הטרור בגדה ובעזה לא ראיתי פלסטיני אחד שמפגין נגד הדעות של עיסמעיל הניה ונגד ההסתה שיש בטלוויזיה הפלסטינית למה ???
    כשלמישהו יהיה תשובה אני אשמח לקרוא אותה.

  •   מענין שזה שאונ' ת"א יושבת על כפר ערבי זה לא מענין אותך כלל רק יהודה ושומרון מענין אה?
    • 16:17
    • 01.07.12

    אתה מזדעזע מהכיבוש ביהודה ושורמרון אבל לא מזדעזע מכך שאונ' ת"א מעוז השמאל יושב על כפר ערבי .
    אי אפשר לבקש מאנשים לוותר על הבית שלהם בעוד אתם לא מוותרים על המעוז שלכם זה קצת מתנגש עם האידאולוגיה שלכם לא ??!
    בעוד אריאל לא קמה על אף כפר ערבי אבל אונ ת"א' שלכם קמה ועוד איזה קמה על כפר ערבי ...

  •   צא ולמד חביבי .... .
    • 16:36
    • 01.07.12

    הינה בוחן פתע קצר מי אמר " רעיון מצויין עולה בליבי למשוך אנטישמיים ישרים ולעשותם מחסלי הרכוש היהודי ?"
    רמז זה לא היה היטלר ,אולי תתפלא לשמוע זה היה הרצל כן אותו אחד שחזה את המדינה ושהעיר הרצליה נקראת על שמו ועוד כמה רחובות ....

  •   אם ח"כ ניסים זאב נפגש עם מפלגת הימין הקיצוני באוסטריה, אז זה אומר שכל היהודים מכחישי שואה? לכל המבולבלים
    • 16:59
    • 01.07.12

    ועוד תשובה לשתיקה כהודאה: הרשות הפלסטינית מבצעת מעצרים לאנשי חמאס על ימין ועל שמאל. אני לא מבין בכלל אנשים שמבקרים כל היום פלסטינים כאילו שהם מכירים את החברה כולה בלי קנה של רובה שחוצץ בינכם

  •   כל הישראלים חושבים אותו הדבר? לא. גם הפלסטינים לא. תתרגל.  (לת) רפובליקת בננות
    • 17:21
    • 01.07.12

  •   צודקת . לא כולם אלא רוב רובם ( אלו שבחרו בחמאס שהאני מאמין שלהם הןא אי הכרה במדינת ישראל והשמדתה מתוך שימוש באמצעים של טרור . לצערנו  (לת) את יודעת ....
    • 17:50
    • 01.07.12

  •   רצח עם? לא ברור אם אתה מצחיק או פתאטי...  (לת) טול קורה מתוך מוחך
    • 17:52
    • 01.07.12

  •   כן והכפר הערבי הוקם על חורבות ישוב יהודי עתיק  (לת) חוכמולוג
    • 02:51
    • 04.07.12

  •   הוא אמר 'התחלה', לא אמר שנעשה כבר הכל. אתה כמו רוב הישראלים אצלם פועל הפה לפני הראש. תחשוב עכשיו שוב על מה שאמר ותראה אם אתה עדיין באותה דיעה. שלום בין שני עמים שהתהום ביניהם היא כה גדולה, זקוקה להרבה צעדים קטנים שבונים יחד את הצעד היותר גדול, והכרה שאחמד מדבר עליה היא צעד משמעותי בתהליך. זה תהליך, לא זבנג וגמרנו. ככל שיירבו אנשים כמו אחמד, הסיכוי לשיפור המצב גדל.
    • 20:16
    • 04.07.12

    יש הרבה, הרבה מדי, שעדיין חושבים כמו הגמדינג'אד ולא כמו אחמד ולכן יש גם בצד שלנו הרבה מאד מפקפקים. יש גם כאלה שגמרו לפקפק ופשוט לא מאמינים ומתחילים בפיתוח גישה קיצונית נגד. אי אפשר לדעת מי צודק, רק ההיסטוריה תראה בעוד הרבה שנים מי צדק. כל מי שמאמין בצידקתו מוצא המון חיזוקים והוכחות לדעתו.
    הבעיה אכן קשה, ויש להתחיל בצעדים קטנים ועקביים. הרבה צעדים. אחמד עשה אחד כזה.

02 פאתטי ועלוב אחד 1
  • 14:20
  • 01.07.12

עצם ההכחשה של זכות היהודים למדינה משלהם בארצם ההיסטורית ובהתאם להחלטת האו"מ זה מספיק חמור ולגבי אבו מאזן, מהדוקטורט שלו לא היתה הכחשת שואה גורפת אלא מיזעור כזה שהופך אותה לבילתי שואתית ודבר זה משול להכחשת שואה.
רק בעיתון הארץ מאמר כזה יכול להיות.

  •   השגריר הפלסטיני שכח שהערבים בראשות חג׳ אמין אל חוסייני חברו להיטלר בתוכנית השמדת יהודי אירופה. נא להזכיר לו את מה שהוא מסתיר ורוצה לשכוח  (לת) משיב כהלכה
    • 19:48
    • 01.07.12

03 מחמם לב, כל הכבוד. אני עוד זוכר את אביו "השועל מעזה", שעמד בכבוד מול יצחק שמיר.  (לת) .
  • 14:23
  • 01.07.12

  •   חיידר עבד א-שאפי היה דומה דמיון פיזי מדהים ליצחק שמיר שתי מדינות, כי גם לאמא שלך אין פטנט אחר.
    • 16:19
    • 01.07.12

    ולעיתים, בתמונות המטושטשות בעיתונות הדפוס שהיתה אז, לא ניתן היה לדעת מי הוא מי.

04 ממש חסיד אומות עולם. הפלסטינים עושים חיל בשימוש ברטוריקת שואה לצרכיהם, באמת הגיע הזמן שילמדו על כך משהו  (לת) אלברט
  • 14:34
  • 01.07.12

05 01 - משלמים לך? ..
  • 14:44
  • 01.07.12

ממתי כל הפלסטינאים הם מיקשה אחת עם מוח אחד?
מביך אותי שאנשים כמוך במדינה שלי מבזבזים את זמנם בהכפשה כ"כ ילדותית...

  •   אני שמחה מאוד לקרוא את התגובה שלך . מ- 01
    • 16:23
    • 01.07.12

    אני רק מקווה שתזכור את התגובה שלך פעם הבאה שאתה מגיב נגד החרדים / דתיים / ימנים / מתנחלים ותזכור גם לא להתייחס אלינו כמקשה אחת אלא כאנשים אינדבידואלים .

  •   .. - ללא הכללות ודעות קדומות וגזעניות, כיצד ילבו מי שכמותו את אש השנאה והבערות?!  (לת) אורי כדורי
    • 16:35
    • 01.07.12

  •   מקווה שתזכור את התגובה שלך כשאתה מגיב נגד מתנחלים /דתיים/ חרדים  (לת) ל-05
    • 17:17
    • 01.07.12

  •   תזכרו את זה פעם הבאה שאתם מגיבים נגד מתנחלים/ חרדים וכו' . חח צביעות של השמאל
    • 17:36
    • 01.07.12

    רק שזה נוגע לפלסטינים שיקרים כ"כ ללבכם אתם אומרים לא להתייחס אליהם כמקשה אחת אבל כשאתם מגיבים נגד חרדים/ מתנחלים / ימנים וכו' אתם מרשים לעצמכם לעשות הכללה אבל חס וחלילה שמישהו יעשה הכללה שקשורה לפלסטינים .
    אתם כ"כ צבועים שזה לא יאומן פשוט !

06 המנהיג הפלשתיאני, המופתי, קרא לרצח יהודים בתקופת השואה. לא שכחנו
  • 14:46
  • 01.07.12

שידר מרדיו ברלין את השידור הבא:
Arabs, rise as one man and fight for your sacred rights. Kill the Jews
wherever you find them. This pleases God, history, and religion. This saves
your honor. God is with you."

  •   יא חביבי רוב הערבים באותה עת בכלל לא ידעו איפה גרמניה נמצאת מוחמד מורסי
    • 16:30
    • 01.07.12

    אני בן 60 ובקושי אחראי על מה שאני אומר , המופתי הזה אני לא מכיר , רק מהיהודים למדתי עליו , תן לי של ערבי אחד ששרף יהודי אחד בשואה

  •   עזוב אותך מהמופתי שיתנערו מדרכו של ערפאת ושאר ארגוני טרור...  (לת) למה ללכת רחוק מידי??
    • 17:18
    • 01.07.12

  •   לערבים לא הייתה את העוצמה התעשייתית שהייתה לנאצים, אז במקום לשרוף יהודים הם פשוט דקרו והכו אותם למוות כמו בפרהוד בבגדד ב-1941.  (לת) באליי
    • 18:08
    • 01.07.12

07 שקרן,כל המכחישים אומרים שהם רק מתנגדים למספרים,חוץ מזה מה זה עניינו של אבו מאזן כמה נהרגו כמה לא, הוא בעצמו טרוריסט שאחראי לשליחת טרוריסטים לבית הספר במעלות. וחאג' אמין אל חוסייני ביקש מהיטלר להשמיד את יהודי א"י  (לת) אדביסי
  • 14:53
  • 01.07.12

08 חשוב מאד מה שהוא אומר אורן
  • 15:00
  • 01.07.12

חשוב מאד שנבין שגם אנחנו וגם הם עמים שסובלים מי יותר מי פחות אבל סובלים וכדאי שנפנים את זה וננסה להשפיע או להקטין.

09 ועכשיו נביא משלחת ניאונאצים לעמק הבכא ? כל פעם ניקח את צאצאי החלאות לראות מה עשו חלאות אחרות?  (לת) א
  • 15:04
  • 01.07.12

10 הצהרות עפות לכל עבר וכולם מאמינים לכל מילה. איפה 100 מיליארד הדולר של הפלסטינים?  (לת) אבי
  • 15:09
  • 01.07.12

11 כמו שנאמר פעם: "לאיזה יד לעזור, ימון או שמאל"?  (לת) דוד אלון
  • 15:13
  • 01.07.12

12 הציונים הארורים בצעו את הנקבה לערבים -והם אלה שרצחו 6 מיליון יהודים אלכסנדרוס
  • 15:18
  • 01.07.12

ב מלחמת העולם הראשונה היו אלה רוטשילד רוקפלר וסבו של גורג בוש שמימן את הנאצים האחראים לשואה
והם גם אלה שבצעו את הנקבה לפלשטינאים מאוחר יותר

ישוע המשיח היה הקדווש הפלשטינאי הראשון שהתנגד למרד ברומאים
ישוע המשיח אמר "אני אקים את סוכת דוד הנופלת"
ולא הרצל
השילוש הקדוש אמור להביא את היהודים מארץ צפון
ולא הרצל
ישוע המשיח ירד להר ציון להביא את נדחי ישראל למולדתו ההיסטורית
ולא הרצל הסהרורי

מה שמהציונים עשו זה סבוטאג טבח ורצח נבזה ליהודים ולערבים

13 להכחיש פשע שקרה ביבשת אחרת על ידי עם אחר זה טיפשי תעבן
  • 15:22
  • 01.07.12

אני בטוח שרק קומץ קטן של ערבים אפילו ידעו איפה זה גרמניה , גרמניה והמערב ניצלו את כעסם וטיפשטם של דיבלים , כדי להעביר את הפשע הזה לערבים .

14 שגרירות ישראל גם לא במקום מרכזי שם  (לת) שגרירי שגריר
  • 15:22
  • 01.07.12

15 מדהים. אם כך יש לתת לפלסטינים את כל מה שהם מבקשים+פרבר תלאביבי קטן +6 מיליון דולר פיצויים על עוגמת נפש.  (לת) ד"ר טוקבק
  • 15:31
  • 01.07.12

16 השואה ממממ
  • 15:38
  • 01.07.12

לא רק הפשע הכי גדול לעם היהודי, אבל גם לעם הפלסטיני - למרות שלא היו במחנות.

17 שיתנערו ממנהיגם חאג' אמין אל חוסני ששיתף פעולה עם היטלר במטרה להשמידנו  (לת) אלי
  • 15:43
  • 01.07.12

  •   עבודת הדוקטורט שחיבר אבו-מאזן handala
    • 16:43
    • 01.07.12

    עבודת הדוקטורט שחיבר אבו-מאזן בשנות ה-70 באוניברסיטת מוסקווה עסקה בקשרים שבין ההנהגה הציונית בארץ-ישראל בשנות ה-30 לבין המשטר הנאצי. לא מעט קשרים כאלה אכן היו.

18 הערבים עברו דרך ארוכה מאז שראיתי אחד מהם נכנס לחנות השועל מקרית אתא
  • 15:48
  • 01.07.12

תקליטים בגרמניה ומבקש מוסיקה בלי מנדלסון, אופנבאך, שנברג ומייר-בר.
אם היו בינהם קצת יותר דומים לשגריר עבד אל שאפי מלכתחילה, יתכן ולא היתה פורצת מלחמה עם ערביי א"י כלל.
בדבר אחד עדיין יש לו טעות גסה:
הסכסוך הישראלי-פלסטיני קשור קשר הדוק למאורעות השואה.
אם גבולות ארץ ישראל לא היו סגורים כמעט הרמטית בפני יהודים הנמלטים על נפשם(בלחץ מנהיגי ערב), אפשר היה להציל רבים מהם.
גם זכור לדראון עולם חלקו של המופתי הגדול של ירושלים, תושב ברלין במשך רוב ימי מלחמת העולם השניה, ואורח די שגרתי אצל היטלר.
מנהיגם זה יזם ולווה הקמת יחידות לוחמות של מוסלמים, בעיקר מהבלקן, במסגרת הוואפן ס.ס., ורתם עצמו לשרות עבור מכונת התעמולה הנאצית.
להוציא את התצלומים הישנים מעלית הגג?

19 אש"ף אשפים במניפולציות ודו-פרצופיות. מפיצים דברי פיוס ורוך כלפי חוץ והסתה ושנאה כלפי פנים. באליי
  • 15:52
  • 01.07.12

בינואר היטלר הופיע במגזין לבני נוער של הרשות הפלסטינית כדמות נערצת לצד הדמויות ההיסטוריות החשובות מהעולם המוסלמי.

ב-2009 תזמורת של ילדים מג'נין פורקה והמנצח נרדף בגלל שהם העזו להופיע מול ניצולי שואה.

20 ובינתיים... "נתניהו: שמיר צדק כשאמר שהערבים הם אותם ערבים"  (לת) אורי כדורי
  • 16:29
  • 01.07.12

21 אני ממש נרגש ! אני מניח שלקהל שלו הוא הוסיף בערבית שזה הפשע הגדול ביותר בני
  • 16:37
  • 01.07.12

א ח ר י הפשע של 48'

22 למה תמיד שמדינת ערב כלשהי מכירה בשואה אנו שמחים? שואה= אירוע היסטורי,אז עכשיו אנו מאושרים שהפלסטינים מכירים במציאות כמו שהיא התרחשה? ויותר חשוב!!! למה הפלסטינים בחליפות באו"ם מכירים בשואה אבל בעיתוני הנוער הממשלתיים בגדה היטלר נבחר לגיבור השנה? למה בכל נאום בטלוויזיה הממשלתית {בערבית} חברי הפתח מכחישים אותה? דוד
  • 17:02
  • 01.07.12

להזכיר לכם את הדוקטורט של מר עבאס "הציונות דברה תחילה על שנים עשר מיליון שהושמדו במחנות ריכוז אלו, אחר כך המספר הצטמצם מאוד והפך לחצי, כלומר לשישה מיליון בלבד. אחר כך המספר הצטמצם עוד יותר והפך לארבעה מיליון, שהרי לא יכול להיות שהגרמנים הרגו או השמידו יותר יהודים ממה שהיו בעולם בתקופה זו. למעשה, המספר האמיתי קטן בהרבה מן המיליונים השקריים הללו." באו"ם ובאנגלית הדיקטטורים ופושעי המלחמה הגדולים ביותר גם אוהבים זכויות אדם....

23 לשגריר הפלסטיני: כל מה שתעשו לא יספק את המאזוכיסטים היהודים. חבל  (לת) אחמד הערבי
  • 17:06
  • 01.07.12

24 ההנהגה הערבית במלחמת העולם השנייה יצחק
  • 17:20
  • 01.07.12

אי אפשר להתעלם מהיחסים בין היישוב הערבי לגרמניה הנאצית.
מכיוון שכך לא ניתן לומר שאין קשר.
היישוב הערבי היה שמח מאוד אילו גרמניה הייתה הצד המנצח בלמחמה.

25 whitewashing והיתממות בחסות הארץ חצי העם
  • 17:48
  • 01.07.12

איזו כותרת סנסציונית - נציג פלסטיני בגרמניה אומר בחצי-פה את מה שכתב "הארץ" משתוקק לכתוב ואת מה שעורכיו משתוקקים לייפות. ומייד אחר-כך, רלאטיביזציה, ונסיגה מהאמירה הראשונית ה"אוניברסלית", מתובלת בהרבה חצאי-אמיתות. מעניין מדוע מר רביד לא טרח לשאול את הפלסטיני הנאור כיצד זה שבמרחק 10 דקות נסיעה מ"יד ושם" אומרים דברים שונים בתכלית? הייתכן שהנציג הפלסטיני פועל בניגוד להנחיות ולניירות ההסברה של מנהיגיו? או שמא הוא דווקא נצמד להן - כפל לשון והונאה בחסות הדיפלומטיה הברלינאית/אירופית שממשיכה במאמצים "רכים" אך מתמשכים (תרומות לארגונים לא ממשלתיים שנויים במחלוקת, למשל) לקדם את רעיון ביטול המדינה כמדינה יהודית??

שאלה.

26 די נמאס מתחרויות מי סובל/סבל יותר כמדד לאשמה אחריות וצדק. ובתוך כך, נמאס עוד יותר משימושיו הציניים שעושים בזכרון השואה בני דודינו הפלסטינים  (לת) ואאן ברט
  • 18:37
  • 01.07.12

27 חשוב מאד שהערבים יכירו את הנושא של השואה יונתן טלמון
  • 18:49
  • 01.07.12

ערבים רבים סוברים בטעות שאם הם יכירו בטרגדיה של השואה הדבר יחליש את הטעון הלאומי שלהם . האמת היא שאם רוצים לעשות שלום כל צד צריך לגלות אמפטיה וחמלה לפצעים של הצד השני .

28 מנהיג ערביי פלסטינה ישב גם הוא בברלין בתקופת השואה.  (לת) דן
  • 19:33
  • 01.07.12

29 מעניין, למיטב ידיעתי הערבים פה ניסו להשלים ב 1948 את שהיטלר החסיר קובי
  • 19:54
  • 01.07.12

הערבים הם עם של שקרנים ובדאים, מחכים בסיוע הסמול גיס חמישי להזדמנות להשלים את מה שלא הצליחו לעשות כאשר הפסידו ב 1948.

30 לידיעת כל בורי הסמול והימין, רק העם היהודי הוא העם הפלסטיני. הכובש הערבי מתחזה כעם בלסטיני לצרכי לגיטימציה של הכיבוש הערבי בארץ ישראל פלשתינה אין לערבים שום קשר לפלשתינה או לפלשתינאיות פרט לקשר השקר.  (לת) לומסה
  • 20:00
  • 01.07.12

31 הדגרירות הישראלית יאיר
  • 08:38
  • 10.07.12

היית בשגרירות הישראלית? כי היא נמצאת מרחק אלפני מונים מן המרכז ונמצאת בשכונה מנומנמת אף יותר בפעתי יער.. מן הראוי לציין זאת בכתבה שאומרת כי השגרירות הפלסטינית רחוקה מן המרכז כמאין ניסיון להחליש את מעמדה.. רק בשביל שהקוראים ירגישו קצת יותר טוב עם עצמם..



עקבו אחר ברק רביד בטוויטר BarakRavid@
פעילות
המלצות
הפופולריות