מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אוניברסיטת בר אילן נגד מרצה למשפטים שהביע דאגה לנפגעים בשני הצדדים

סטודנטים האשימו את פרופ' חנוך שינמן שהתייחס לכל הנפגעים בצוק איתן, בלי הבדל בין ישראלים לפלסטינים. דקאן הפקולטה גינה אותו ודרש שיתנצל

כמה מלות הקדמה להודעה מינהלתית על הוספת מועד בחינה לסטודנטים, שכתב פרופסור חנוך שינמן מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן, הביאו היום (שלישי) סטודנטים ומרצים למתוח ביקורת קשה על המרצה ולדרוש את התנצלותו הפומבית. בדואר אלקטרוני שנשלח אתמול בערב לתלמידי השנה השנייה בפקולטה למשפטים כתב פרופסור שינמן כי הוא מקווה שההודעה "מוצאת אתכם במקום בטוח, ושאתם, משפחותיכם והקרובים לכם אינם בין מאות האנשים שנהרגו, האלפים שנפצעו, או עשרות האלפים שבתיהם נהרסו או שנאלצו לעזוב את בתיהם במהלך או כתוצאה ישירה מהעימות האלים ברצועת עזה וסביבתה". שינמן, העוסק בין השאר בהיבטים פילוסופיים של המשפט, הוסיף כי הוא...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
טלפון נייד        
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 התחלנו להשתגע כעם...  (לת) אחד העם
  • 16:57
  • 29.07.14

  •   באוניברסיטת בר-אילן מצפים מהמרצים להכריז על תמיכה בטבח שעושה ישראל בילדים ובחפים מפשע בעזה, והבעת תיקווה כי צק"ל (צבא קלגסים לישראל) יהרוס את רצועת עזה עד היסוד וישמיד את כול תושביה - ככתוב בספר יהושע, שהוא הקטלוג התנ"כי המוסמך לפשעי מלחמה בחסות יהוה. אלון לקח
    • 17:43
    • 29.07.14

    באוניברסיטת בר-אילן מצפים מהמרצים להכריז על תמיכה בטבח שעושה ישראל בילדים ובחפים מפשע בעזה, והבעת תיקווה כי צק"ל (צבא קלגסים לישראל) יהרוס את רצועת עזה עד היסוד וישמיד את כול תושביה - ככתוב בספר יהושע, שהוא הקטלוג התנ"כי המוסמך לפשעי מלחמה בחסות יהוה.

  •   במכללת המתנחבלים בהתנחלות הבלתי חוקית "אריאל" זה לא היה קורה! רפאל איש
    • 18:06
    • 29.07.14

    במכללת המתנחבלים בהתנחלות הבלתי חוקית "אריאל" זה לא היה קורה!

  •   אני מקווה בעקר שיצורים עלובים ושפופים כמוך יעלמו מהעולם  (לת) גיל
    • 18:06
    • 29.07.14

  •   ודאי שלא מצפים לתמיכה בטבח שנעשה בעזה. תמיכה כזו היא תמיכה בחמאס YZ
    • 18:25
    • 29.07.14

    אין ולא היה לישראל כל עניין לפגוע באזרח כלשהו בעזה או בכל מקום אחר. פגיע כזו היא יריה ברגל שלנו. אבל, זו בדיוק הסיבה שהחמאס פוגע באזרחים של עזה כנשק נגדנו, היות והוא לא מצליח לפגוע באזרחי ישראל.

    אבל, כמו כל שמאלן מצוי, אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך.

  •   מג"ד בצבא הכיבוש שמהגג על יהשוע ועמלק זוכה לכל המחמאות מלוקקי הדם הציונים ופרופסור שמאחל לכולם שלום שקט ביטחון ושלווה מעולה על הגרדום.  (לת) זו ציון ואלו שיגעונותיה
    • 18:30
    • 29.07.14

  •   באת כנראה מהמאדים. אין 2000 רקטות ואין ספור פצמרי'ם על בהחלט
    • 18:42
    • 29.07.14

    ישובים אזרלחיים יהודים,אין צמנהרות לרצח אזאחים,אין ערבים נמגינים בגופם על טילים ש החמאס והעיקר אין בבית חנון ירי של אנשי חמאס על אזרחים הרוצים לאכול.
    בכל אשם היהודי. אגב הוא אשם גם בצונאמי הדול באינדונזיה.

  •   מה שמוכיח שפאשיזם ופטריוטיזם אינם הפכים אלא משלימים..  (לת) לת
    • 19:08
    • 29.07.14

  •   ודאי שלא מצפים לתמיכה בטבח שנעשה בעזה. תמיכה כזו היא תמיכה בחמאס YZ
    • 19:38
    • 29.07.14

    אין ולא היה לישראל כל עניין לפגוע באזרח כלשהו בעזה או בכל מקום אחר. פגיעה כזו היא יריה ברגל שלנו. אבל, זו בדיוק הסיבה שהחמאס פוגע באזרחים של עזה כנשק נגדנו, היות והוא לא מצליח לפגוע באזרחי ישראל.

    אבל, כמו כל שמאלן מצוי, אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך.

  •   ודאי שלא מצפים לתמיכה בטבח שנעשה בעזה. תמיכה כזו היא תמיכה בחמאס YZ
    • 19:40
    • 29.07.14

    אין ולא היה לישראל כל עניין לפגוע באזרח כלשהו בעזה או בכל מקום אחר. פגיעה כזו היא יריה ברגל שלנו. אבל, זו בדיוק הסיבה שהחמאס פוגע באזרחים של עזה כנשק נגדנו, היות והוא לא מצליח לפגוע באזרחי ישראל.

    אבל, כמו כל שמאלן מצוי, אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך.

  •   בכלל לא, תקרא טוב את מה שהוא אמר. הזדהה עם הערבים  (לת) אז שיילמד בעזה
    • 19:51
    • 29.07.14

  •   אוניברסיטה של מטורללים צמאי דם  (לת) אסף עינב
    • 21:08
    • 29.07.14

  •   אם מדובר בסך הכל על פשעי המלחמה של החמאס, למה נפגעות הנשמות הרכות של הסטודנטים שלנו כשמזכירים את הפשע מלחמה הספציפי הזה? למה זה כל כך מפחיד לשמוע אפילו ברמז על ה"רצח עם העצמי" שהחמאס מבצע? גיל
    • 22:59
    • 29.07.14

    אולי בכל זאת מסתתר שם איזה ספק קטן, או רגש אשמה?

  •   בא לגור בעוטף עזה דרומי
    • 23:12
    • 29.07.14

    נראה כמה גיבור תהיה

  •   ואני שאלה? מישהו מופתע? הרי מה אפשר לצפות מקן שרצים שמתוך שורותיו יצאו מרצחי ראש ממשלה בישראל?  (לת) האזרח התוהה
    • 06:55
    • 30.07.14

  •   רק מי שיודע שדיעותיו הזויות ומטורפות, חושש לשמוע דיעות אחרות.  (לת) הרב קוק
    • 06:58
    • 30.07.14

  •   גיוס התקשורת הסמולנית התנפלותה והשתלטותה על השיח הציבורי נועדה לסתום פיות הימין.חד וחלק  (לת) אליקו
    • 07:16
    • 30.07.14

  •   יוס התקשורת הסמולנית התנפלותה והשתלטותה על השיח הציבורי נועדה לסתום פיות הימין.חד וחלק  (לת) אליקו
    • 07:17
    • 30.07.14

  •   הבנת הנקרא  (לת) לא התחום החזק שלך, מה?
    • 10:25
    • 30.07.14

  •   ראינו את "השמאל המוכן לשמוע הכל" בהתלהמותו ובהתבהמותו נגד השר והלוחם נפתלי בנט -ב"כנס השלום" המגוחך  (לת) יעקב
    • 13:28
    • 30.07.14

  •   אליקו - אבל לפחות היא לא עושה את זה עם אלות וברזלים כפי שעשו לשני הפצועים הפלסטינאים (עמוד ראשי, הארץ) קבוצת ימנונים נאלחים.  (לת) ורדה.
    • 14:29
    • 30.07.14

  •   אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר. ועדיין - אף כי דעותיי הפוליטיות קרוב לודאי דומות לאלו של פרופ' שינמן -ההסבר בראיונות מתחמק. בודאי שהיתה כוונה בדבריו שהרי אין לו סטודנטים מעזה לכן המשפט "מקווה..שאתם, משפחותיכם והקרובים לכם אינם בין מאות האנשים שנהרגו, האלפים שנפצעו, או עשרות האלפים שבתיהם נהרסו" אינו תמים. ואגב, הוא אמר שהוא דבר בציניות אבל לא באירוניה, מה ההבדל?  (לת) ורדה.
    • 14:46
    • 30.07.14

  •   אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר. ועדיין - אף כי דעותיי הפוליטיות קרוב לודאי דומות לאלו של פרופ' שינמן -ההסבר בראיונות מתחמק. בודאי שהיתה כוונה בדבריו שהרי אין לו סטודנטים מעזה לכן המשפט "מקווה..שאתם, משפחותיכם והקרובים לכם אינם בין מאות האנשים שנהרגו, האלפים שנפצעו, או עשרות האלפים שבתיהם נהרסו" אינו תמים. ואגב, הוא אמר שהוא דבר בציניות אבל לא באירוניה, מה ההבדל?  (לת) ורדה. פעם 100000000000000
    • 16:27
    • 30.07.14

  •   שווה לקרוא שוב בעניין האירוניה/ציניות  (לת) אורי
    • 20:30
    • 30.07.14

  •   גם אין תיקון שגיאות אוטומטי  (לת) אריאל זריבי
    • 00:15
    • 31.07.14

02 אין פלא, הרי מאוניברסיטת בר אילן יצא רוצח ראש ממשלה, גם כן הרג "מוצדק"  (לת) א
  • 16:59
  • 29.07.14

  •   אסור לשכוח שזו גם ה"אוניברסיטה" שהסכימה לסדר ליאיר ("אני עומד תמיד מאחורי עמדת מערכת הביטחון") לפיד דוקטורט בקומבינה, אף על פי שאין לו בגרות, אין לו תואר ראשון, ואין לו השכלה. זו אוניברסיטה נכלולית. יוסף למפל
    • 18:22
    • 29.07.14

    אסור לשכוח שזו גם ה"אוניברסיטה" שהסכימה לסדר ליאיר ("אני עומד תמיד מאחורי עמדת מערכת הביטחון") לפיד דוקטורט בקומבינה, אף על פי שאין לו בגרות, אין לו תואר ראשון, ואין לו השכלה. זו אוניברסיטה נכלולית.

  •   לא יתכן שבמוסד אקדמי במדינה היהודית ילמד אדם שמאמין בערכים אנושיים  (לת) יגאל עמיר
    • 19:05
    • 29.07.14

  •   כדאי לדייק בענין זה. הרוצח המתועב עמיר לא רק יצא מ"בר אילן" אלא גם מאותה פקולטה למשפטים עצמה. אכן אין להתפלא שבישיבה הפשיסטית הזאת מבדילים בין אדם לאדם ובין דם לדם.  (לת) ערן ארגוב
    • 19:43
    • 29.07.14

  •   רבין ידע שזה מה שיקרה לכן הנחית עלינו את אסון אוסלו גיחי גיכי
    • 20:06
    • 29.07.14

    בעידן הטילים מי צריך שטחים.

  •   הוא גם יצא מהרצליה אז אם אתה מהרצליה - תתבייש.  (לת) אני
    • 20:29
    • 29.07.14

  •   מי אמר שנאת חינם ולא קיבל? אבי
    • 22:02
    • 29.07.14

    מה הקשר לרצח רבין עכשיו? מבחינה משפטית ומוסרית רוצח על רקע פוליטי לא נאלח יותר מאף רוצח אחר, וכאלה יצאו מכל אוניברסיטותינו כמדומני. מבחינה פדגגוגית, לאוניברסיטת בר אילן אין יותר אשמה אם בכלל מלגנון שבו הרוצח שיחק בילדותו. ומבחינה אישית ממש צר לי על כל האנשים הטובים, סטודנטים, בוגרים, סגל ומנהלה המזוהים עם בר אילן ושצריכים לסבול כבר כמעט 20 שנה את כתבי הפלסטר האלו כל פעם שלמישהו לא מוצא חן משהו באוניברסיטה שלהם.

  •   זהו שרבין היה בכלל בשיחות בוושינגטון, ואז שימון הכניס לו את אוסלו.  (לת) עמית
    • 22:53
    • 29.07.14

  •   בנוסף לזה בעלון האוניברסיטה נבחר לסוטדנט המצטיין. העלון יצא לאור לאחר רצח רבין.  (לת) יגעל
    • 02:55
    • 30.07.14

  •   נסיבות מותו עדיין לוטות בערפל 1
    • 05:47
    • 30.07.14

    יש עדיין המון חורים בסיפור שטרם נפתרו

  •   יוסף למפל, זו 'אוניברסיטה' כמו שאריאל 'אוניברסיטה'.  (לת) קני שרצים, זה הכל.
    • 06:59
    • 30.07.14

  •   מצפה לתגובת נשיא אוניברסיטת בר אילן - הלא הוא קודמו של בנט בראשות מפלגת "הבית היהודי"  (לת) מישהו מהטכניון
    • 08:23
    • 30.07.14

  •   דווקא בגלל שהעלון יצא לאור לאחר רצח רבין, קיבלתי את אות הסטודנט המצטיין.  (לת) יגעל
    • 09:03
    • 30.07.14

  •   למה "חינם"? "בר מינן" הרוויחה את זה ביושר. רצח רבין הי"ד עלה לנו בדם רב ובדמים מרובים.  (לת) ערן ארגוב
    • 10:15
    • 30.07.14

  •   אבי, הקשר הדוק מאוד. יגעל עמיר לא פעל לבד. הוא פעל יחד עם מרגלית הר-שפי ועוד כמה מאותו קן שרצים, ולא נשכח את חלקם של הרבנים המסיתים שהם המדריכים הרוחניים של המוסד הלא מכובד הזה. יגעל עמיר לחץ על הדק האקדח ששמו הימין המתנחבלי הנפשע.  (לת) קן שרצים לניאו-נאציזם
    • 10:36
    • 30.07.14

  •   שטויות במיץ אלי
    • 11:33
    • 30.07.14

    הרוצח רצח על רקע אידואולוגי. האידאולוגיה הזו פומפמה באוניברסיטה הנל והבנים העיקריים של הזרם שעימה מזוהה האוניברסיטה. יש שם אשמה ועוד איך.

03 מקארתריזם - שלב הפארסה  (לת) אפרים
  • 17:00
  • 29.07.14

  •   מדוע הממשלה מתמהמהת ואינה מקימה מחנה ריכוז שאליו יושלכו טיפוסים חתרניים ובוגדניים כמו פרופ' שינמן ושאר שוחרי "זכויות אדם" (שאינם מבינים שערבושים אינם בני אדם)??? שיקל גרובר
    • 18:40
    • 29.07.14

    מדוע הממשלה מתמהמהת ואינה מקימה מחנה ריכוז שאליו יושלכו טיפוסים חתרניים ובוגדניים כמו פרופ' שינמן ושאר שוחרי "זכויות אדם" (שאינם מבינים שערבושים אינם בני אדם)???

  •   קורס מזורז בהבנת המשתמע מהנקרא: לובש ספורט אלגנט, שונא שקרנים...
    • 20:24
    • 29.07.14

    "הפקולטה למשפטים חרטה על דגלה ערכים של פלורליזם, סובלנות וחופש ביטוי, אולם..."

    מילות הקישור "אולם" או "אבל" מפרידות משפט מורכב לשני משפטים, נקרא להם רישא וסיפא. בכדי להבין את משמעותו האמיתית של משפט מסוג זה יש להתעלם לחלוטין מהסיפא ולבצע הפיכה לוגית של הרישא. כל מי שמסוגל וזוכר לבצע פעולה זו כבר יותר קרוב לאמת ממי שכתב או אמר את המשפט האמור. תזכרו, יש בוחן פתע בסוף...

  •   לגרובר, הממשלה שלך לא מתמהמהת-היא עסוקה בלטייח את זוועותיה,בלעשות קולות ניצחון,כשבפועל הדם שלנו ושל הפלסטינים ניגר. להבדיל ממך זבל ימני מקופח, אני לא מאחל לך שום מחנה ריכוז. כי אתה אומלל, אם זה מה שיוצא לך מהפה. אלא אם לא הבנתי אותך.  (לת) שומר חוק
    • 22:45
    • 29.07.14

  •   לא מחנה ריכוז, הטרנד האחרון בעולם הלא נאור הוא מחנה לחינוך מחדש
    • 23:02
    • 29.07.14

    הצל יפקד על אגף ניצולי השואה הסמאלנים ויזכיר להם שוב שהם יהודים. מזל שכבר יש להם מספרים. יהיה יותר קל עם הניירת.

    #ההסטוריה_טייק #1933

  •   חובשי הכיפות הסרוחות מוכיחים שהם חולי נפש פרנואידים, הרואים בכל אחד אוייב וחוששים מ"הצל" ומהצל של עצמם.  (לת) כמו ביריוני השכונה האלימים החוששים מכל מי שלא בדעתם
    • 07:02
    • 30.07.14

  •   "שומר חוק" יקירי, על סרקזם שמעת?  (לת) שיקל גרובר
    • 12:00
    • 30.07.14

  •   הפקולטה חרתה על דגלה במובן של חרטא על דגלה  (לת) חתן התנך גפן גאאפן
    • 13:02
    • 30.07.14

  •   שעות קבלה עזוב אותך בחייך
    • 13:07
    • 30.07.14

    אבל המידע בסיפא, איך תתעלם? הייתי מציע להתעלם מהרישא ולקרוא את הסיפא כמו שהיא. היפוך הרישא תורם רק לרטוריקה.

  •   עוד לא פענחתם את השם של שיקל גרובר?  (לת) כימאי
    • 00:05
    • 31.07.14

04 מי אמר שדיקאן חייב להיות אדם נאור שמבין מהי דמוקרטיה? מוטי
  • 17:03
  • 29.07.14

הוא בסך הכל דיקאן פקולטה למשפטים, אביר זכויות האדם לכאורה.

  •   הדיקן ליפשיץ מפורסם כאיש ימין קיצוני  (לת) מבקר האוניברסיטה
    • 17:41
    • 29.07.14

  •   לפחות מהו חופש אקדמי הוא אמיר לדעת ;)  (לת) רית
    • 17:52
    • 29.07.14

  •   ההתנפלות כאן על בר-אילן כאילו כולם יגאל עמיר היא מופת לפלוריליזם מהו פלורליזם?
    • 17:59
    • 29.07.14

    כמה דברים
    רוב תלמידי בר אילן אינם דתיים
    רוב המרצים בבר אילן אינם דתיים
    דווקא הפקולטה למשפטים שם היא המקום הכי פלורליסטי ופתוח שקיים.
    פרופ' שחר ליפשיץ עצמו הוא הוגה רעיון ברית הזוגיות ועשה רבות למען פלורליזם בישראל בעבודה האקדמית והציבורית שלו.
    המסר של שיינברג לא מתאים למייל מנהלי, אף אחד בבר אילן לא היה בא לשיינברג בטענות אם היה מקיים על כך דיון בכיתה.

  •   תגובה ל'מהו פלורליזם': זה בערך כמו לטעון שהחמאס עוסק בצדקה גוגו
    • 18:59
    • 29.07.14

    זה אולי נכון אבל מציג תמונה מעוות של המציאות.
    מה לעשות שבבר אילן היהדות המרכז?
    אפשר להוסיף לתגובה שלך (בשורה השלישית) " רוב ההרוגים אינם ישראלים".
    זה אכן מזעזע לחשוב שבצד השני מתים אנשים - שלא לכולם יש אחריות ישירה למותם. לא כולם מתו חמושים ולא כל ילד יגדל להיות טרוריסט (גם אם זה לא מתאים לגישתך). מוות בלתי נמנע - אולי. זה עדיין לא אומר שצריך להיות אדישים אליו ובטח לא לשמוח עליו (איפה שאני עובד זה הטון השולט).
    בתור איש שמאל - אני מצטער על כל התעסוקות שעשיתי בחמש עשרה השנים האחרונות בשטחים בניגוד לצו מצפוני. מסתבר שאין פה דמוקרטיה -רק סתימת פיות כי התותחים רועמים.

  •   או שאתה מוקיון או שאתה כותב מאברבנאל  (לת) סמי הכבאי
    • 21:58
    • 29.07.14

  •   גוגו, רק מי שמתבייש במעשיו, סותם פיות, כדי לא לשמוע גם את האחרים אומרים לו את זה.  (לת) עשבי רעל שצמחו בגינת רבנים מנוולים ומנוונים
    • 07:12
    • 30.07.14

  •   ונשיא קן השרצים ידוע כימני קיצוני ממפלגת "הבית הלאומני". אז מה הפלא?  (לת) ולזה קוראים אוניברסיטה?
    • 09:11
    • 30.07.14

  •   שינמן סטודנטית
    • 10:16
    • 30.07.14

    מי זה שיינברג

05 חממה לקיצוניות ימנית חילוני
  • 17:06
  • 29.07.14

בר אילן זו לא אקדמיה - זו חממה לקיצוניים ימניים חובשי כיפות

06 אוניברסיטת בר אילן לחלוטין התחלקה על השכל ש׳
  • 17:06
  • 29.07.14

חוד החנית בהדרדרותה המוסרית של ישראל, כך יכתבו ברטרוספקטיבה על היישות הזאת שנקראת ישראל

07 רציתם אוניברסיטה דתית קיבלתם קן צרעות. חגי
  • 17:08
  • 29.07.14

איך אפשר להזדעזע ממה שכתב הפרופסור אם אתה לא שונא אדם? מהם ערכי האוניברסיטה? רק רצח ראשי ממשלה וממשיכי דרכו של כהנא?

08 הסטודנט יגאל עמיר מוסר ד״ש חם!  (לת) חרם על ב. א.
  • 17:09
  • 29.07.14

09 אבל למה לשקר? ע.ב.
  • 17:10
  • 29.07.14

פרופ' שינמן לא "הביע תקווה למיעוט נפגעים בשני הצדדים", וגם לא "דאגה לכל הנפגעים". אי אפשר למצוא שום זכר לרעיונות האלה במכתב שלו.

האם מותר לו להביע את דעתו? בוודאי. האם מותר לו לכרוך את דעתו בהודעה מנהלית לסטודנטים שנתונים למרותו? לאו דווקא.

  •   אכן, שמעתי את שניהם ברדיו ושינמן המצחקק היתמם ולא שכנע. שמאלנית ציונית
    • 14:04
    • 30.07.14

    אחרי האזנה לשניהם השתכנעתי שאכן המרצה הכניס את דעותיו למקום הלא נכון. הרי כל קורא מבין את עמדתו הפוליטית של המרצה מנוסח הדברים שלו. למה לשרבב אותם להודעה על מועדי מבחנים? הדקאן הגן על זכותו לכתוב כל מאמר ולהביע כל דעה, אך לא במייל לסטודנטים על נושא מנהלי.

  •   שמאלנית ציונית יקרה, על מה בדיוק צריך פרופ' שיינמן להתנצל? איפכא מסתברא
    • 18:08
    • 30.07.14

    האם עליו להתנצל על השקפותיו ההומניסטיות-לעילא (ולכן, "פוגעות ברגשותיהם של כמה סטודנטים"), או שמא על כך שהביע דעות אלו "במייל שנשלח לסטודנטים על נושא מנהלי"? אנא האירי את עיניי.

10 הדרישה מהפרופסור - בושה של האוניברסיטה.  (לת) מאיה
  • 17:12
  • 29.07.14

  •   קן השרצים הזה מפעיל את משטרת המחשבות מאירגון גונבי האמל"חים מצה"ל, אם תרצו, ואין זו אגדה.  (לת) הבן של אדוארדו
    • 09:18
    • 30.07.14

  •   קן השרצים הזה מפעיל את משטרת המחשבות מאירגון גונבי האמל"חים מצה"ל, אם תרצו, ואין זו אגדה.  (לת) הבן של אדוארדו, מוכר האמל"ח לאיראן
    • 09:19
    • 30.07.14

11 מה הפליאה על הדקאן והסטודנטים? מפקולטה זו יצא המתנקש בראש הממשלה, רבין  (לת) אני מופתע שפרופסור שינמן הועסק באוניברסיטה שכזו. אני מסיר את הכיפה בפניו על התיחסות אנושית כל כך ומכבדת אדם במוסד שבו לאומנות ורדיקליזם, פונדמנטליזם דתי ושנאת האחר חרותים על דגלו. דקאן הפקולטה חייב להתנצל בפני הפרופסור הנכבד ולהתפטר בהקדם האפשרי. היה על הדקאן לעמוד בפרץ הלאומני ולומר למתלוננים חמומי המקלדת שינשמו עמוק ויתאפסו על עצמם או יואילו בטובם לעבור לאוניברסיטה של החמאס כי שם מקומם.
  • 17:12
  • 29.07.14

12 בר אילן יגאל אמיר - תשתקו !  (לת) דוד
  • 17:13
  • 29.07.14

13 (1) ציטוט מהמאמר של הנ"ל ב-YNET: "לישראל יש מדיניות של הריגת אזרחים" גם הארץ חייב בדיווח אמת!
  • 17:15
  • 29.07.14

(2) הנ"ל שלח מכתב נאצה נגד צה"ל לסטודנטים שלומדים אצלו בקורס, בניגוד לאיסור מפורש לעסוק בקורס בנושאים פוליטיים.

  •   אתה מתבלבל. אין בווינט כתבה על הארוע בבר אילן.  (לת) מ
    • 18:11
    • 29.07.14

  •   אתה מבלבל אותו עם עובדות. הימין לא אוהב חיבור למציאות, רק לגזענות ולשנאה שהיא ביסוד אמונתם  (לת) עם קוראי "מוות לערבים" אין לבר אילן בעיה
    • 19:07
    • 29.07.14

  •   הימין מתנהלים כמו ילדים בגן. מגייסים את השקרים והפרובוקציות כדי לחזק את טיעוניהם העלובים. כמו הפרובוקציה של מנהיגם בנט שבא לועידת השלום בלווית ביריונים שומרי ראש שתפקידם היה לתת לו דחיפה קלה כדי להאשים את הציבור בועידה.  (לת) עלובי נפש, כבר אמרנו?
    • 07:18
    • 30.07.14

14 למה כבר ניתן לצפות ממרכז השידוכים האוניברסיטאי לחובשי כיפה? Jonas
  • 17:16
  • 29.07.14

החדשות הטובות הן שבאמצעות צו אלוף יהיה אולי אפשר להכריז על המקום כאוניברסיטה.

15 מיעוט מחבלים הרוגים יביא בהכרח לגידול בישראלים הרוגים beetle
  • 17:16
  • 29.07.14

וגידול במחבלים ההרוגים יביא בהכרח למיעוט ישראלים הרוגים.

אתה הבנת את זה מר מרצה?

16 לשלוח אותו להרצות בסוריה ב
  • 17:17
  • 29.07.14

לפטר אותו לאלתר זה אחד ממרעילי המוחות השמאלנים של הנוער

17 אם הכתבה נכונה אני כימני שרוף אומר לכם רדו מהעץ משוגעים  (לת) בני
  • 17:20
  • 29.07.14

18 אם היה מביע תמיכה בהרג אוכלוסיה ערבית בעזה היה, כנראה, מקבל צל"ש מהסטו נפתלי אור-נר
  • 17:20
  • 29.07.14

מהסטודנטים ודיקן הפקולטה

19 בר אילן דני
  • 17:22
  • 29.07.14

האקדמיה המגויסת והנאורה בבר אילן ירדה מהפסים

20 תגובת האוניברסיטה, במיוחד הדיקן, מבהירה לי את הרקע עליו צמח יגאל עמיר  (לת) נפתלי אור-נר
  • 17:22
  • 29.07.14

21 נשיא בר אילן צריך להתנצל לפני פרופ' חנוך שינמן !!!  (לת) די לדיקטטורה
  • 17:22
  • 29.07.14

22 איפה שהדת שלטה או תשלוט לא יגדל כלום הרס וחורבן  (לת) במיוחד דת לאומנית
  • 17:24
  • 29.07.14

  •   הדת שולטת בעם ישראל כפר 4,000 שנה. ביהודים שהדת לא שלטה בהם, לא שרדו 400 שנה. YZ
    • 18:33
    • 29.07.14

    מעניין איזה דת שלטה שהביאה למלחמת העולם ה-I או ה-II, או בהפצצת הירושימה ונגסקי, שכידוע לא גרמו להרבה מידי הרס וחורבן.

  •   YZ היקר, המגיב מ-17:24 כתב "דת", ולא ציין לאיזו התכוון יעל
    • 21:19
    • 29.07.14

    כל הדתות, שוב: כל הדתות!, הן מקור אלימות ורשע. אלוהים, בין אם זה יהוה, אללה או האב, או כל צורון מומצא אחר ניזון מבורות ואכזריות. הפתרון הוא סילוק הגורמים המפריעים, ובחירה בהשכלה, אתאיזם ומדע במקום בדת.

  •   YZ, להיפך, הקיצונים הדתים הביאו על היהודים רק אנטישמיות ופוגרומים ואינקוויזיציה וגירוש הן מארץ ישראל והן מספרד והן מכל מקום בו הם נמצאים. היהדות הקיצונית הביאה גם חורבן על היהדות הנאורה. לולא היהדות הקיצונית, היהדות כולה היתה צומחת ופורחת בישראל ולא מבלה 2000 שנה בגלות. אך אתם, נמוכי מצח פנאטים, צאצאי נמוכי מצח פנאטיים, שהביאו עלינו את חורבן בית ראשון ושני, ואתם מאיימים עלינו בחורבן בית שלישי.  (לת) זה או אתם או אנחנו. והפעם לא ניתן לכם.
    • 07:28
    • 30.07.14

  •   YZ אתה שייך לבית שמאי (זו קללה אם לא הבנת)  (לת) עופר
    • 18:49
    • 30.07.14

23 נמאסתם כבר אבל לא נורא אתם אולי שני אחוז מהעם שהישתלחו האוניברסיטאות בכל מי שלא נאור טבעוני שמאלני קיצוני הוא פאשיסט לא גינתם בחיים גזענות אלינו ושינאה אהבתם את זה שזה הפוך סוף הדמוקרטיה סוף המדינה אז תלכו אנחנו ניסתדר יופי
  • 17:25
  • 29.07.14

שהישתלחו האוניברסיטאות בכל מי שלא נאור טבעוני שמאלני קיצוני הוא פאשיסט לא גינתם בחיים גזענות אלינו ושינאה אהבתם את זה שזה הפוך סוף הדמוקרטיה סוף המדינה אז תלכו אנחנו ניסתדר יופי

24 ככל שהרדיפה בחוץ לא מצליחה (קרוב לודאי בגלל ביבי שפוסח על שני הסעיפים) ורדה.
  • 17:25
  • 29.07.14

כך מתגברת הרדיפה מבפנים.

25 זו ההתנסחות הכי פרווה שיש. אם על זה נזפו בו אנחנו באמת כבר בצד האפל  (לת) ברוסיה סובייטית
  • 17:28
  • 29.07.14

26 למה הטמבל מערב פוליטיקה במיילים שלו לסטודנטים?  (לת) אור הנאור
  • 17:28
  • 29.07.14

  •   מאותה סיבה שכולם בארשבעי
    • 19:39
    • 29.07.14

    לא מזמן הייתי בחתונה, שבה הרב פתח את דבריו בדרשה לשלום החיילים (ולא מילה אחת על הנרצחים הפלסטינים). אף אחד לא אמר מילה. אבל כמובן שכהדעות שלו מתאימות לגזענות השלטת, זה לא נחשב משהו "פוליטי" לומר. "פוליטי" זה רק דברים שהימין הפנאטי לא אוהב לשמוע.

  •   כי לשמאל מותר אלי
    • 19:53
    • 29.07.14

    אילו היה ימני היה מיד קופץ איזה ארגון קקיוני מוזר במימון הקרן החדשה ומיד אותר לבג"ץ.

27 עשכו קל יותר להבין את הסביבה האקולוגית שבה גדל ופרח "העשב השוטה" עמיר  (לת) אבי
  • 17:29
  • 29.07.14

28 בחיי איזו אוניברסטיה פח. דיפלומה מהמוסד האינקוויזטורי הזה היא אות קלון  (לת) תומאס דה טורקמדה
  • 17:29
  • 29.07.14

29 בקשת סליחה כי היה צריך לכתוב: תוהה
  • 17:30
  • 29.07.14

"אני מקווה שההודעה מוצאת אתכם במקום לא בטוח, ושאתם, משפחותיכם והקרובים לכם בין מאות האנשים שנהרגו, האלפים שנפצעו, עשרות האלפים שבתיהם נהרסו או שנאלצו לעזוב את בתיהם במהלך או כתוצאה ישירה מהעימות האלים ברצועת עזה וסביבתה"?

30 זהו. אנחנו מדינה פשיסטית. אסור להביע זעזוע ממות חפים מפשע.  (לת) יחי מדינת יהודה!
  • 17:34
  • 29.07.14

31 הבעיה עם הצד השני במשפט אחד קצר : סיירוס
  • 17:35
  • 29.07.14

כשאומרים לו בכנות ובתמימות שאנחנו מוכנים למות כדי להגן עליו שיביע דעותיו, הוא אומר, יופי, תמותו.

  •   וכשאתם אומרים שאתם מוכנים לרצוח? בארשבעי
    • 19:41
    • 29.07.14

    לא יודע מה עם אחרים, אבל אני לא ביקשתי מאף אחד שיגן עליי כדי שאביע את דעותיי, או לכל צורך אחר, ואני אשמח אם תפסיקו כבר לעשות את זה, או לפחות תפסיקו להשלות את עצמכם שאתם עושים את זה בשמי.

  •   בוא נשמע איפה ראית שזה מה שהוא כתב אחד אחר
    • 22:02
    • 29.07.14

    אם תוכל להביא ציטוט שמתקרב למה שכתבת, זה יהיה מאוד נחמד מצידך.

  •   הלוואי ואפשר היה להפריד ל
    • 01:54
    • 30.07.14

    תאמין לי שכל חייל שנהרג כדי שלא יפול לך טיל על הבית, היה שמח מאוד לשבת אצלו בבית ולישון במיטה שלו ולתת לטיל הזה ליפול עלייך אם רק היה אפשר להפריד אותך ואנשים כמוך מאלו אשר מבינים שאנחנו במלחמת קיום ואסירי תודה על ההגנה שניתנה להם.

32 אבל הם מעלים על נס מרצה שמציע לאיים באונס על מחבלים עמירם גולדבלום
  • 17:39
  • 29.07.14

אוניברסיטה מטורפת וגזענית.

33 נדמה לי אדר
  • 17:39
  • 29.07.14

ששם עובד המרצה שהציע לאנוס את בנות המשפחה מנהיגי החמס - מה איתו ?

34 מי שישן עם כלבים מתעורר עם פשפשים  (לת) 2511
  • 17:42
  • 29.07.14

35 כנסיית השכל  (לת) נטלי
  • 17:44
  • 29.07.14

36 בא לי להשתגע. איזה אידיוט מחור*** דיקאן הפקולטה שלהם.  (לת) מפחדים מהצל של עצמם
  • 17:47
  • 29.07.14

37 איך הוא מעז להצר על מוות של בני אנוש זולתנו? יואב
  • 17:47
  • 29.07.14

לשלול אזרחות ומייד.

  •   תיקון: הוא לא מאמין במושג "בני אנוש". יש יהודים וכלבים, כמו שכהנא נהג לומר בכנסת ישראל. אותו לא הענישו כמו את ח"הכ זועבי.  (לת) הימין מוציא את היהודים מהאנושות
    • 19:11
    • 29.07.14

  •   ליואב, צא ולמד שיעור ביהדות על פי תורת המלך, המדריך שכל חובש כיפה סרוגה מקבל לבר מצוה: "הטף של גויים לא נהרגים בגלל רשעותם, אלא בגלל שיש צורך של כולם בנקמה ברשעים, והטף הם אלה שהריגתם תספק את הצורך הזה."~ עמוד ר"כ  (לת) בנצי מישיבת "מרכז הרב"
    • 09:55
    • 30.07.14

38 לתיאו-פשיסטים בבר אילן: הרגשות שלי נפגעים כשאני רואה אתכם עם כיפה !  (לת) הרשלה
  • 17:51
  • 29.07.14

39 הטרור כבר ניצח  (לת) אא
  • 18:00
  • 29.07.14

40 איזה אוסף פלורליסטי של דעות ! מי משלם לכם?.  (לת) דוד
  • 18:00
  • 29.07.14

41 בר אילן זאת האוניברסיטה שמלמדת את "מדעי" היהדות ?!!  (לת) לא מופתע בכלל
  • 18:01
  • 29.07.14

  •   להלן שיעור ביהדות בחינם: "אתם קרויין אדם – ואין אומות העולם קרויין אדם, כי בשר חמורים בשרם והם משולים לבהמה".  (לת) עכשיו תבין למה אינך צריך להיות מופתע
    • 10:11
    • 30.07.14

42 פשעו של הפרופסור - הוא העז לקרוא לערבים "אנשים" ירין
  • 18:01
  • 29.07.14

אוניברסיטת בר-אילן מובילה את המדינה מטה במדרון החלקלק.

43 על מה תלינו? פרופ' קידר שקרא לאונס נשות חמאס ומצפון הדיקאן היכן היה?  (לת) יריב א.
  • 18:02
  • 29.07.14

  •   "פרופסור" קידר? הוא בקושי דוקטור! כלומניק ש"הישגיו" האקדמיים והמחקריים הם קצת מתחת לאפס. אילן מוריס
    • 18:51
    • 29.07.14

    "פרופסור" קידר? הוא בקושי דוקטור! כלומניק ש"הישגיו" האקדמיים והמחקריים הם קצת מתחת לאפס.

  •   "פרופסור"??? בקושי דוקטור, שהתיזה שלו היתה על הנושא המרתק "הלשון הפוליטית הפומבית של משטר אסד בסוריה: מסרים ודרכי הבעתם" (בקרוב הסרט). מאז שהשלים את הדוקטורט, לפני 17 שנה (1997), לא פירסם דבר בעל ערך כלשהו. כאלה הם המרצים במכללת בר אילן. אייל מתוקי
    • 20:45
    • 29.07.14

    "פרופסור"??? בקושי דוקטור, שהתיזה שלו היתה על הנושא המרתק "הלשון הפוליטית הפומבית של משטר אסד בסוריה: מסרים ודרכי הבעתם" (בקרוב הסרט). מאז שהשלים את הדוקטורט, לפני 17 שנה (1997), לא פירסם דבר בעל ערך כלשהו. כאלה הם המרצים במכללת בר אילן.

  •   יריב א. משקר. פר' קידר לא קרא לאונס נשות חמאס. שקר.  (לת) חניתה רמות
    • 00:40
    • 30.07.14

  •   חניתה רמות, את רוצה ציטוט מדוייק? "הדבר היחיד שיכול להרתיע מחבלים, כמו אלה שחטפו את הילדים והרגו אותם, הוא הידיעה שהאחות שלהם או אמא שלהם תיאנס". אם זו לא קריאה לאונס, אני לא יודע איך צריך לקרוא לאונס בצורה ברורה יותר..... אין פלא שהאיש קיבל דוקטורט על התיזה הזו.  (לת) לקרוא לבר אילן אוניברסיטה פוגע בשמן הטוב של האוניברסיטאות בארץ ובעולם.
    • 10:17
    • 30.07.14

44 אולי הוא צודק, אבל לבטח לא חכם חיים
  • 18:04
  • 29.07.14

בלי קשר לשטות שעשה הדיקן, מותר גם לשאול למה בדיוק כתב הפרופסור את הדברים לסטודנטים שלו. בהנחה שרוב הסטודנטים שלו אינם פלסטינים, נראה שהוא רק ניסה לעצבן, או ללמד את אותם סטודנטים דתיים שלו את חכמותיו הביקורתיות. גם אם אין צורך לסתום לו את הפה על זה, אפשר בהחלט לשאול למה מרצה צריך לכתוב את זה לתלמידים שלו, מה ההתנשאות הלא-אקדמית שהפעולה הזו משיגה, האם מדובר רק בהתגרות, ולבסוף, האם באמת המרצה "יצא נורא חכם" משימוש בסמכותו האקדמית לכתיבה של דעותיו לתלמידים.

45 בר אילן צודקים. מדובר בהודעה רשמית-מנהלתית ולא בהבעת דעה פרטית!  (לת) סוציולוג
  • 18:05
  • 29.07.14

  •   סוציולוג צודק. פעם קיבלתי אימייל ממרצה שנפתח במלים: "אני מקווה ששלומך טוב." מייד עניתי לו: באיזו זכות אתה מתערב בענייניי הפנימיים ומתייחס לשלומי? דבר לעניין בלבד!" פתולוג
    • 22:15
    • 29.07.14

    סוציולוג צודק. פעם קיבלתי אימייל ממרצה שנפתח במלים: "אני מקווה ששלומך טוב." מייד עניתי לו: באיזו זכות אתה מתערב בענייניי הפנימיים ומתייחס לשלומי? דבר לעניין בלבד!"

46 חוצפן מי צריך לסבול את דעותיך העווליות  (לת) גיל
  • 18:06
  • 29.07.14

47 בר אילן זו בדיחה. ועוד סטודנתים למשפטים כאלה רגישים אולי צריכים טישו  (לת) המלומד
  • 18:06
  • 29.07.14

48 כשהוא קיווה שמשפחותיהם לא קשורות למאות העזתים המתים.... מרואן עמיר
  • 18:06
  • 29.07.14

הכוונה הייתה שהוא מקווה שהם אינם ערבים (שפלים בוגדים סרטניים) כמובן. שיראו את זה ככה וירדו לא מהגב.

49 כשהוא קיווה שמשפחותיהם לא קשורות למאות העזתים המתים.... מרואן עמיר
  • 18:06
  • 29.07.14

הכוונה הייתה שהוא מקווה שהם אינם ערבים (שפלים בוגדים סרטניים) כמובן. שיראו את זה ככה וירדו לא מהגב.

50 כשהוא קיווה שמשפחותיהם לא קשורות למאות העזתים המתים.... מרואן עמיר
  • 18:07
  • 29.07.14

הכוונה הייתה שהוא מקווה שהם אינם ערבים (שפלים בוגדים סרטניים) כמובן. שיראו את זה ככה וירדו לא מהגב.

51 תגובת אוניברסיטת בר אילן מבטאת את חוסר היכולת ואולי גם את העדר הרצון LDR
  • 18:08
  • 29.07.14

של ישראלים רבים לקרוא בזמן מלחמה טקסט (קצר) שמתייחס למציאות המורכבת, שאיננה צבועה בצבעי שחור לבן, טקסט שמנסה להכיל בתוכו אנושיות, דאגה ואמפתיה לכל בני האדם שחיים משני צדי הגבול.
עצוב שהגענו למצב שבו אמירות הומניסטיות נתפסות כ״פוגעניות״ וכמנוגדות לערכי האוניברסיטה.

  •   זהו לב העניין, המאבק בין אחוות הפושעים היהודית למוסריות אומיברסלית...  (לת) ל- LDR
    • 19:52
    • 29.07.14

  •   לא "עצוב" אלא "מפחיד"!ובנוגע ליגאל עמיר, ייתכן ורק כדי לתחזק מראית עין של דמוקרטיה האיש עדיין בכלא. שחרורו נראה מוחשי מתמיד בעת האחרונה  (לת) לאה
    • 20:32
    • 29.07.14

52 אוניברסיטאות שמנוהלות על ידי בובות של אפסים נטולי מוח ופחדנים  (לת) בזיונן של האוניברסיטאות המשתיקות
  • 18:12
  • 29.07.14

53 אוניברסיטת בר-אילן רוצה סתימת פיות ? רינה
  • 18:17
  • 29.07.14

האם יש בישראל חופש דיבור?
אסור להביע אמפטיה לכאב של האחר?
בושה לאוניברסיטה הנתמכת ע"י המדינה , וסותמת פיות עובדיה!

54 בר אילן לא מפספסת הזדמנות לגול עצמי  (לת) פרופ. בבר אילן
  • 18:19
  • 29.07.14

55 הכיפה הסרוגה של בר אילן הפכה לכיפת ברזל נגד מחשבות  (לת) הומלס
  • 18:29
  • 29.07.14

56 אתם מיתממים. אסף
  • 18:31
  • 29.07.14

אם הוא היה מנסה להביע דאגה הומניטרית כללית, הוא לא היה כותב שהסכסוך הוא "ברצועת עזה וסביבתה". הוא ניסה להעביר מסר פוליטי, לא לטעון טענה כללית בזכות האנושיות של כל הצדדים.

57 אוניברסיטה חד צדדית בר אילני
  • 18:32
  • 29.07.14

זה הרבה יותר חמור. אוניברסיטת בר אילן גם תלתה כרזות תמיכה בצה"ל. ופרסמה מודעת תמיכה בחיילים. במקום לתמוך בשני הצדדים, האוניברסיטה הימנית הזאת מביעה תמיכה בצד אחד בלבד . נורא

58 פעם אחת בחיי ביקרתי בב"א. מיד שמתי לב שאין שם פקולטה למדעי הרוח, רק "מדעי היהדות"  (לת) פרט המעיד על המכלול
  • 18:35
  • 29.07.14

  •   אני ממש לא מת על האוניברסיטה, אבל אתה משקר.. בוגר מדעי הרוח בבר אילן
    • 13:25
    • 30.07.14

    דווקא יש פקולטה למדעי הרוח בבר אילן, כמו בכל אוניברסיטה אחרת. (וגם מלמדים בה לא מעט מרצים שמאלנים..פגשתי כמה)

59 פעם אחת בחיי ביקרתי בב"א. מיד שמתי לב שאין שם פקולטה למדעי הרוח, רק "מדעי היהדות"  (לת) פרט המעיד על המכלול
  • 18:35
  • 29.07.14

  •   הסתכלת באמת או שסתם החלטת? סטודנט חכם
    • 21:32
    • 29.07.14

    אני מצטער לבשר לך ידידי שמסקנתך מצוצה מהאצבע. אני סטודנט בבר אילן ללימודי תקשורת וערבית (כן כן מה שאתה קורא) ואני פה לבשר לך שאחת הפקולטות אליהן אני שייך היא הפקולטה למדעי הרוח. אם תסתכל היטב באתר של בר אילן תיווכח כי האימרה שלך היא לא יותר מהשמצה חסרת תכלית ומסקנה שחיפשת על מנת להכפיש את שמו של מוסד אוניברסיטאי בעל זיקה דתית. אני אמנם לא מסכים עם הצעד של האונ׳ נגד המרצה אבל אני מבין מאיפה זה מגיע. שלך, סטודנט חכם

  •   יש ויש פקולטה מפוארת למדעי הרוח, ידידי המלומד סתום-העין  (לת) רוח מן הון
    • 22:08
    • 29.07.14

  •   טעות עובדתית-יש פקולטה למדעי הרוח ופקולטה למדעי היהדות  (לת) חבר סגל בבר-אילן
    • 22:25
    • 29.07.14

  •   "מייד" שמת לב? כמה שאתה מהיר, נאור וחכם! (רק טועה לחלוטין) יעל
    • 23:03
    • 29.07.14

    מתי בדיוק ביקרת שם? כמי שמרצה בפקולטה למדעי הרוח בבר אילן כבר 20 שנה, אני מתכבדת לידע את כבודו שהפקולטה בהחלט קיימת.

  •   התארחתי פעם בביתה של משפחה שבתם הבכורה סיימה תואר ראשון בבר-אילן בחשבונאות. השיחה הגיעה לנושא שקשור לחודשי השנה והבת לא ידעה באיזה חודש לועזי היינו אלא רק את החודש העברי. בהתחלה חשבתי שזו בדיחה אבל היא הייתה רצינית לגמרי.  (לת) ישראלי מבוגר שלא יקרא למוסד הזה אוניברסיטה
    • 00:00
    • 30.07.14

60 הדיקן פופוליסט, אבל גם הפאסיב אגרסיב של פרופ' שינמן לא במקום. קורא
  • 18:36
  • 29.07.14

אם לפרופ' שינמן יש מה להגיד- וכנראה יש לו דברים מאוד חשובים להגיד - ראוי שיביע אותם במילים גלויות ומפורשות במסגרת המתאימה, כדי לאפשר דיון רציני ומשפיע.
מסר שמנוסח באופן כזה, במייל מינהלי לסטודנטים, היא התגרות לא בוגרת, שרק מזמינה את ההתלהמות של הסטודנטים והדיקאן שנגרר אחריהם.

61 אין מה להגיד האוניברסיטה מדברת בעד עצמה - גועל נפש של מוסד  (לת) נחום אולציק
  • 18:42
  • 29.07.14

62 סליחה, זהו מכתב קיצוני?? בגלל שהוא ציין עובדה שיש מאות הרוגים, מישהו
  • 18:42
  • 29.07.14

ועשרות אלפים שבתיהם נפגעו (חלקם בצד הישראלי, עד כמה שידוע לי), הוא צריך להתנצל???

אם מרצה למשפטים מביע בצורה ישרה דעה המבקשת שתלמידיו לא יהיו בין הנפגעים מבלי שיהיה מגן דוד ותמרות עשן מבין מילותיו אז זה מכתב פוגעני??? זו כבר קיצוניות מוצהרת של גוף רשמי במדינת ישראל, וכביכול ממלכתי. מזכיר נשכחות- מהגוף הזה יצא רוצח של ראש ממשלה בישראל. מקרי? אני כבר לא חושב ככה, כמו שחשבתי כשהייתי בן 15.

  •   די להיתמם נערת החוף הצפוני
    • 06:47
    • 30.07.14

    מניסוח דבריו ברור בדיוק כלפי איזה צד הוא מביע דאגה וחמלה. אין בבחירת המילים שלו שום רמז לכך שהתכוון להביע צער על מתים ופצועים בקרב חיילי צהל. טוב עשה דיקאן האונ'! אין מקום בסגל ההוראה למתחכמים במסווה של מיתממים...

  •   די להיתמם נערת החוף הצפוני
    • 06:47
    • 30.07.14

    מניסוח דבריו ברור בדיוק כלפי איזה צד הוא מביע דאגה וחמלה. אין בבחירת המילים שלו שום רמז לכך שהתכוון להביע צער על מתים ופצועים בקרב חיילי צהל. טוב עשה דיקאן האונ'! אין מקום בסגל ההוראה למתחכמים במסווה של מיתממים...

  •   התממות? אלי
    • 11:12
    • 30.07.14

    מכתבו מנוסח היטב ולא נראה שם שאינו מביע צער על ההרוגים מהצד הישראלי. אי הפרדה אינה ממעיטה בצער על ההרוגים היראלים והיא באה להזכיר שכולנו בני אדם ושאין להתפתות למחשבה שהאוייב בכללותו אינו אדם. ההיסטוריה הוכיחה לנו כמה מחשבה כזו מסוכנת.

63 לדיקאן, לך להרצות בצפון קוריאה. זה מקומך הטבעי  (לת) ציניקן
  • 18:53
  • 29.07.14

64 לאף אחד פה לא נראה מוזר להתלהם מבלי לקרוא את המכתב בשלמותו? אריק
  • 18:54
  • 29.07.14

אנשים חושבים עאלק.

65 אוי מסכנים הסטודנטים שרגשותיהם נפגעו... באמת לא יפה להזכיר להם שגם דמעות תנין
  • 18:58
  • 29.07.14

פלסטינים הם בני אדם.. הרי הדבר שומט את הקרקע ה"מוסרית" שלהם ומותיר אותם בקלונם... לא יפה פרופ' שינמן שהכרחת אותם להיזכר בדברים שהם מעדיפים לשכוח

66 אוניברסיטה שגידלה רוצח ראש ממשלה! ארן
  • 19:15
  • 29.07.14

תמיד היו הזויים ויישארו כאלה.

67 ישנן דעות ו ישנן דעות מיכאל
  • 19:24
  • 29.07.14

ישנם עתונאים פרופסורים ועוד אישים ואנשים אשר דעתם לגבי מלחמות נגד הערבים בכלל או החמס בפרט אינם חופפים את רעת הרוב יש להדגיש שאין הם בוגדים להיפך טוב שישנן דעות אחרות דבר המוכיח את חוזק המדינה וכן שהיא דמוקרטיה אמיתית
ולונשא עצמו כל אלה בעזה שאינם לוחמים נגד ישראל ואלה אנשי הרוב הדומם חלקם סובל קשות מהמלחמה

68 מקארתיזם! זהו הסימן הבולט לחולשת השלטון ולאבדן הלכידות החברתית (פתחו) הפסימיסט
  • 19:26
  • 29.07.14

תיכף ידרשו מכל תלמיד בית ספר להסגיר את אימו או אביו אם שמע מהם מילה טובה על הפלסטינים או חס ושלום מילה בעד השלוםץ

69 משתמש פרופסור במערכת הדו"אל של האוניברסיטה להעביר מסר פוליטי פרטי טל אבירן
  • 19:32
  • 29.07.14

ותוקפני לסטודנטים שלא נתנו הסכמתם לכך ועיתון הארץ מגן עליו? עוד צביעות של העיתון הזה.

  •   המסר שלו הוא מסר של דאגה ופיוס - אין שם מילה תוקפנית אחת. תשובתו של הדיקן תוקפנית. מערכת הדוא"ל של האוניברסיטה נועדה לתקשורת בין מרצה ותלמידיו.  (לת) מסר תוקפני?
    • 14:50
    • 30.07.14

70 פרופ׳ ליפשיץ, הוא גאון בלי מרכאות. חבל שנכנס לפינה הזאת חבל
  • 19:33
  • 29.07.14

אין ספק שאנחנו צודקים, אין ספק שאנחנו מנהלים מלחמה צודקת ומוצדקת.
מלחמות לא יכולות להיות מוסריות ולא יהיו מוסריות. אפשר להשתדל להמנע מפגיעה בבלתי מעורבים, אך אין להמנע מנצחון רק על בסיס שיקול הומניטרי, כי שיקול מאין זה, עשוי להאריך את הלחימה. ולכן צריך לשאוף לקצרה ככל האפשר. יתכן ואם היו תוקפים מטרות איכותיות במחיר של 300 או 400 הרוגים לא היינו מגיעים לאלף הרוגים.
יתכן שאם מערכת כיפת ברזל מעט פחות אפקטיבית היינו מכים בחמא״ס חזק יותר ומגיעים להכרעה מהירה יותר (אבל לעצם הדיון במערכת הגנה איכותית ומשך לחימה טרם בשלה העט וכן העת.)
אז לא להתרגש מכל אמירה ולא להגיב לכל מכתב.
גם אני מצר על הרוגים חפים מפשע אך במציאות שהציבו בפנינו לא היו הרבה בריריות והמשפט הבינלאומי מאפשר גם פגיעה כזאת.
אז פרופ׳ ליפשיץ חזור בך מדבריך ותאפשר הבעת דעות חופשית גם בזמן לחימה.

  •   חבל יקר שים לב לצורת החשיבה האוטמטית שלך נחום אולציק עם או בלי מרכאות
    • 22:47
    • 29.07.14

    המתבטאת בבחירות הראשוניות שלך ( מה שניתן אולי לראות כדיפולט המחשבתי שלך). וזה נשמע בערך כך "אם היינו הורגים כמה מאות במכה אחת" ואם היינו תוקפים ומכים יותר חזק ועושים זוועה יותר גדולה על ההתחלה אולי הטרגדיה היתה קטנה יותר .
    גם מס השפתיים שאתה משלם לטובת "ההרוגים החפים מפשע " נשמע חלול ונעדר כל אמפטיה שהיא . כנראה שהכיםה שעל ראשך ביחד עם עובי הגולגולת שלך חוסמים כל מחשבה אחרת על שלום וחמלה והדברות כל כולך כמו כנראה שאר היצורים המאכלסים את האוניברסיטה הבזויה הזאת חושבים רק במונחים של כוח ואלימות
    וראייתכם את בני האדם באשר הם היא שטחית גזענית ודוחה

  •   חבל שאחד כמו ליפשיץ נחשב לגאון במוסד הממומן על ידי המסים שלנו ומכנה עצמו אוניברסיטה.  (לת) הגם הוא בגאונים ????
    • 10:26
    • 30.07.14

71 יהודים חומלים רק על יהודים, כמה מהם חומלים גם על כלבים וחתולים בצרה.  (לת) גאולה
  • 19:33
  • 29.07.14

72 בר אילן היא לא המדינה. מיכה
  • 19:34
  • 29.07.14

בר אילן היא מוסד חינוכי שאמור להיות מפוקח על ידי המדינה ורשיונו תלוי בעמידה בסטנדרטים שמתאימים למדינת חוק. כשמוסד כזה מדכא ביטויים של אנטי-אלימות (מאוזנים או שאינם מאוזנים, זה לא באמת משנה), אך מסרב לדכא ביטויים של שנאה ושל עידוד לאלימות (ראה את התבטאויותיו של דר׳ קידר בנוגע לאפקטיביות של אונס מקורבים כאמצעי למניעת טרור) הוא צריך לאבד את רשיונו לחנך, לפחות במדינה שרואה את עצמה כמדינת חוק.

73 הגזימו לגמרי! מה לא בסדר בזה?!  (לת) אלי
  • 19:34
  • 29.07.14

74 מלחמה מוציאה מאיתנו את הלאומנות המכוערת בכל תפארתה ואין מקום מתאים לכך טובה
  • 19:38
  • 29.07.14

מאוניברסיטת בר אילן.

75 יגאל עמיר עשו לך עוול המנטליות של בר אילן היא המנטליות של בנט  (לת) בר מינן
  • 19:42
  • 29.07.14

76 יהודים: מה קורה? מה המקארתיזם הזה? איבדנו את האמונה בצדקת דרכנו?.. ימני שפוי!
  • 19:48
  • 29.07.14

הבן אדם הביע צער על המוות בשני הצדדים. מן הראוי שתעשו כך כולכם

77 מספיק לגלגל עיניים לשמים אלי
  • 19:50
  • 29.07.14

מה היו עושים בארה"ב למרצה שהיה דואג לקורבנות בצד הנאצים בזמן מלמת העולם השניה. עכשיו תסבירו למה המלחמה בחמאס שרוצה לעשות שואה שניה ליודים שונה מהמלחמה של בנות ברית בנאצים. או שכל ההרוגים בצד הגרמני היו חיילי וורמאכט?

  •   לשמוח במותו אלי
    • 11:07
    • 30.07.14

    של כל איש גם אויבך הוא רשעות לשמה. מוות זה דבר עצוב. בטוח שבלתי נמנע, אבל עדיין עצוב.

  •   לשמוח במותו אלי
    • 11:07
    • 30.07.14

    של כל איש גם אויבך הוא רשעות לשמה. מוות זה דבר עצוב. בטוח שבלתי נמנע, אבל עדיין עצוב.

78 כמה נמוך יכולה ’אוניברסיטת’ בר אילן לרדת?  (לת) גאולה
  • 19:51
  • 29.07.14

79 המרצה היה ציני יעל
  • 19:56
  • 29.07.14

ואין מקום לזה עכשיו

80 בואו לא ניתמם - הוא ניסה להשחיל אמירה פוליטית בקטנה בתוך הודעה מנהלתית חתול השלג
  • 19:56
  • 29.07.14

וזה באמת לא יפה ולא נכלל בחופש האקדמי בכל פרשנות סבירה. התגובה של הדיקאן (שכנראה מושפעת מתגובת הסטודנטים) מוגזמת מאוד, אך עדיין בתחום הלגיטימי. השאלה היא האם הדיקאן היה מגיב בצורה דומה אם מרצה היה אומר שמבחן ייתקיים ״בעזרת השם״, למשל - האם אז היה מכריח אותו להתנצל על הכנסת השקפות שלא ממן העניין למכתב מנהלי?

81 ועל זה נאמר: מי שהולך לישון עם כלבים, קם עם פרעושים...  (לת) חיית מחמד
  • 19:59
  • 29.07.14

82 מה שלא מבינים בהארץ דוד
  • 20:01
  • 29.07.14

באוניברסיטת בר אילן כמו בכל האוניברסיטאות בארץ משרתים מילואימניקים רבים. הפרופ' הנככבד בשלחו מכתב לסטודנטים שלו. הביע דאגה ל"מאות האנשים שנהרגו, האלפים שנפצעו, או עשרות האלפים שבתיהם נהרסו או שנאלצו לעזוב את בתיהם במהלך או כתוצאה ישירה מהעימות האלים ברצועת עזה וסביבתה" בעוד הנתסחות כזו נאותה כאשר היא באה מפי נציג האו"ם, היא מראה על אטימות או על חוסר אנושיות של מרצה שתלמידיו נלחמים כעת. על זה יצא הקצף. כמובן שסוג כזה של אנושיות - הזדהות עם אחיך הלוחמים - זר לעיתון הארץ וכתביו, שמיטיבים להביע את צערם על הרוגי האוייב החמאסי אך מתקשים כאשר מדובר בישראלים יהודים או רחמנא לצלן - מתנחלים.

  •   אנושיות היא הזדהות עם אנשים אלי
    • 11:05
    • 30.07.14

    לא עם לאום. להזכירך גם הלוחמים וגם ההרוגים אנשים. חלקם ילדים חלקם מעולם לא עסקו בטרור. הדבר האנושי לעשות הוא להביע צער על מותם של אנשים. אתה מתבלבל בין הומניזם לבין פטריוטיזם. ההנחה שלך שהצער שלו אימו על הרוגים ישראליים מתנחלים אם לאו היא מרושעת.

83 אל תתפטר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ניר
  • 20:10
  • 29.07.14

תילחם עד הסוף. אף בית משפט לא יאשר פגיעה בך על רקע הודעה כל כך מוצדקת.

84 אל תתנצל!!!!!!!!!!!!! ניר
  • 20:12
  • 29.07.14

הדיקן מטורלל במקרה הטוב, פאשיסט במקרה הפחות טוב

85 בר אילן היא אוניברסיטה חשוכה. מפחיד שהם לא למדו שיעור בדמוקרטיה.  (לת) נועה
  • 20:18
  • 29.07.14

86 אי אפשר לצפות אחרת מן האוניברסיטה ומן הפקולטה שהצמיחה את הרוצח לאה
  • 20:22
  • 29.07.14

הרוצח שהרג את המנהיג היחידי שידענו שניסה למצוא פיתרון המקדש חיים.

87 מקווים שפרופ' חנוך שינמן לא יתקרנף כמו הבדרנית לימור  (לת) יפוטר הדיקאן ליפשיץ
  • 20:24
  • 29.07.14

  •   יפוטר הדיקאן ליפשיץ?! הא הא הא! אבי
    • 13:31
    • 30.07.14

    תהיה בטוח שברגע שהוא "יפוטר" (בחלומך...), יעוטו עליו כל יתר הפקולטות למשפטים בארץ, וגם מקומות לא מוכרים כמו ביה"ס למשפטים באונ' Columbia (שכבר הציע לו בעבר משרת קבע...) ואונ' NYU. תבין משהו - שחר ליפשיץ הוא ג-א-ו-ן, וכמוהו לא צומחים על העצים. אתה מוזמן לשאול את אהרון ברק....

88 הכותרת אינה מציגה את דבריו החמורים של המרצה כפי שמובאים בכתבה.  (לת) בפיסקה העוסקת בדבריו הוא מביע "תקוותו" ביחס להרוגים ולפצועים בעזה, וזה הדגש בדבריו. "הארץ", הקורא לא טיפש.
  • 20:27
  • 29.07.14

89 וואלה, הבר אילן הזה זה וואחד מקום נתעב, מכוער וגזעני ברמות מבהילות שמעון שהרבני
  • 20:48
  • 29.07.14

אני מכיר כמה אנשים שלמדו שם, לו היה איתרע מזלי להתגלגל, מכוח איזושהי קונסטלציה הזויה, להיות סטודנט בבר אילן, הייתי חש בושה עמוקה להיות מזוהה עם הזוהמה שכל כך מאפיינת את המקום.

90 וואלה, הבר אילן הזה זה וואחד מקום נתעב, מכוער וגזעני ברמות מבהילות שמעון שהרבני
  • 20:49
  • 29.07.14

אני מכיר כמה אנשים שלמדו שם, לו היה איתרע מזלי להתגלגל, מכוח איזושהי קונסטלציה הזויה, להיות סטודנט בבר אילן, הייתי חש בושה עמוקה להיות מזוהה עם הזוהמה שכל כך מאפיינת את המקום.

91 הוא הפרופסור אבל לא למד חופש ביטוי קיים כדי ... וו
  • 20:50
  • 29.07.14

כדי לשבח פעילות של המדינה בה אתה חי ,כדי לשבח צעדים של ההנהלה במוסד בו אתה עובד וכדי לקלל המדינות שנקבעו כי אויב של המדינה שלך. משתלם גם כלכלית וגם חברתית וגם מאוד חינוכי.

92 הוא הפרופסור אבל לא למד חופש ביטוי קיים כדי ... וו
  • 20:50
  • 29.07.14

כדי לשבח פעילות של המדינה בה אתה חי ,כדי לשבח צעדים של ההנהלה במוסד בו אתה עובד וכדי לקלל המדינות שנקבעו כי אויב של המדינה שלך. משתלם גם כלכלית וגם חברתית וגם מאוד חינוכי.

93 אור קשתי מסלף את תוכנו של המייל - זהו דיווח שקרי סטודנט
  • 20:54
  • 29.07.14

מעיתון המתהדר שהוא שם דגש על אמינות היה מצופה לצטט המייל כלשונו ולתת לקורא לשפוט בעצמו את משמעותו.

  •   המכתב המלא פורסם פה אלי
    • 11:01
    • 30.07.14

    בתגובות ועדיין לא ברורה התגובה הקיצונית לתוכנו. בגלל שהוא הזכיר את העובדה שאנשים איבדו את בתיהם בלי להקדים ולומר "האוייב יימך שמו בעזרת השם?" התחרפנתם

94 המכתב של המרצה - פרובוקציה זולה לשם התגרות בסטודנטים דן
  • 20:55
  • 29.07.14

המרצה הזה יודע היכן הוא מלמד.
מדובר באוניברסיטה שרוב הסטודנטים בה שייכים לציונות הדתית, רובם המכריע ימניים וקרוב לוודאי שחלק ניכר מהם משרתים במילואים כחיילים קרביים.
שרבוב ההשקפות האולטרה-שמאלניות שלו להודעה מינהלתית לסטודנטים מהווה ניצול לרעה של כוחו וסמכויותיו כמרצה על מנת לנצל את הבמה לצורך פרובוקציה והתגרות בתלמידיו.

את השקפת עולמו על המלחמה הוא יכול לפרסם בבלוג או בפוסט או במאמר בעיתון הארץ שישמח לפרסם עוד מאמר מהסוג הזה.

מעניין איך דיקאן באוניברסיטה באנגליה היה מגיב להודעה כזו אם מרצה אנגלי היה מפרסם בזמן הבליץ על לונדון הודעה המביעה אמפטיה ודאגה לקורבנות הפצצות בעלות הברית על ערי גרמניה.

95 כתבה שקרית סטודנטית
  • 20:58
  • 29.07.14

חבל שלא הבאתם את הנוסח המלא של המכתב:
"אני מקווה שהודעה זו מוצאת אתכם במקום בטוח, ושאתם, משפחותיכם, והקרובים לכם אינם בין מאות האנשים שנהרגו, האלפים שנפצעו, או עשרות האלפים שבתיהם נהרסו או שנאלצו לעזוב את בתיהם במהלך או כתוצאה ישירה מהעימות האלים ברצועת עזה וסביבתה. אני מאחל לכם, משפחותיכם, והקרובים לכם שתישארו בטוחים ובריאים עד שהעימות יסתיים ועד בכלל. אני יודע ששגרת החיים והלימודים של סטודנטים רבים נפגעה כתוצאה מהמצב הביטחוני, כולל בשל שירות מילואים, מעבר בין מקומות מגורים, שהייה ממושכת במתחמים מוגנים, חרדות, והפרעות קשב וריכוז. מרצי האוניברסיטה הונחו לגלות הבנה וגמישות במסגרת המגבלות המוסדיות (פקולטה, אוניברסיטה)"
המכתב ציני ונועד להביע זלזול בסטודנטים. סטודנטים מביאים את כתובת המייל לאוניברסיטה על מנת לקבל מידע אינפורמטיבי ולא כדי שמרצים יטרידו אותם בשל דיעותהם הפוליטיות.
הכותרת שאומרת שהוא הביע דאגה לשני הצדדים מעוותת לחלוטין את המציאות.

  •   איפב הדעה הפוליטית אלי
    • 10:59
    • 30.07.14

    במכתב הנל? תפרטי.

  •   אני לא רואה שום הבדל חיפאית
    • 12:32
    • 30.07.14

    רוח הדברים במכתב המלא דומה מאוד למשפטים שצוטטו.

    אתם סתם פשיסטיים שמודעו לחולשת טענותכם וחוסר-צדקתכם ולכן אתם משתיקים כל בדל הכרה בצד השני.

    בהתנהגותכם זו אתם מכפישים את ערכי הציונות, ואם יותר לי להגיד, גם את ערכי היהדות.

    תתבישו.

96 באיזו זכות השמאלן הנלוז מביע רגשות חמלה אנושיים אין לזה מקום אצלנו  (לת) אילן בר
  • 20:59
  • 29.07.14

97 מתבייש שלמדתי שם... אין לי מה להגיד מעבר ל זה  (לת) בוגר הפקולטה למשפטים בבר אילן
  • 21:07
  • 29.07.14

98 כל זה זבל, וחבל להתעסק בזה. פרופסור
  • 21:13
  • 29.07.14

טוב לא יצא מההתעסקות ב"תלוונות" הללו של הסטודנטים.

99 מכתב הפרופסור לתלמידים נורית
  • 21:24
  • 29.07.14

אל תתפטר,אך מאידך אני מקווה שתלמידים לא ילמדו במקום כה קיצוני. רק מראה לנו שיש הבדל בין דתיים ללא דתיים.אם עתה לא ימני אתה לא שווה ואסור לך להביעה דעה. אך כאן הביע הפרופסור חמלה על כל אילו שנפגעו.אך זה אסור בבר אילן.

100 הפקולטה למשפטים בבר-אילן דוש
  • 21:27
  • 29.07.14

זה פשוט הזוי שמכל המוסדות בארץ שבהם תצוץ תופעה מגעילה כמו תגובת הסטודנטים להודעת המרצה, דוקא הפקולטה למשפטים בבר-אילן, מעונו של הרוצח המתועב, רוצח הדמוקרטיה יחד עם ראש הממשלה המנוח, ישמש שוב חממה לחשיבה אנטי-דמוקרטית, פשיסטית, מהסוג הנפשע והמתועב הזה.

101 הירגו אותי. איני מוצאת שום פגם במכתב ששיגר הפרופסור לסטודנטים אור לגויים
  • 21:36
  • 29.07.14

הוא מביע תקווה שלכולם שלום, להם ולמשפחותיהםומזכיר את מות ההרוגים ואלפי הפצועים ורבבות חסרי הבית, משני צידי העימות. זה פשע? זה מנוגד לערכי האוניברסיטה שטיפחה את הצפע שהתנקש בראש הממשלה? אז אולי משהו פגום בערכי האוניברסיטה הזאת?

102 אם כך שחר ליפשיץ - מה המשמעות של אותם ערכים שהאוניברסיטה חרטה על דגלה? רינת
  • 21:41
  • 29.07.14

פלורליזם, חופש ביטוי וסובלנות ? או שיש להם משמעות משתנה.
איך שוב האקדמיה סולדת למהות החיים שבהם אי אפשר למעשה להפריד בין האישי לפוליטי. לאקדמיה יש משמעות במרחב האנושי בו היא פועלת ועליו היא פועלת - וזה הפוליטי.והנה גילוי נאות. בין ערביי ישראל שככול הנראה לומדים בבר אילן סביר להניח שיש משפחה קרובה או רחוקה בעזה. אפילו אם זה אחד. סובלנות ופלורליזם וחופש ביטוי, כבר אמרנו? בהצלחה במועד ג

103 תזכירו לי איפה ה״אוניברסיטה״ הזו ממוקמת בדירוג העולמיי? קובי
  • 21:44
  • 29.07.14

לצד קיימברידג׳ אולי? אוקספורד?

104 אוניברסיטת יגאל עמיר  (לת) גיל
  • 21:45
  • 29.07.14

105 חוסר סובלנות קיצוני. הכסדום היינו? אם לעמורה דמינו?דווקא מרצה המצטיין אבי
  • 21:49
  • 29.07.14

ביחס אישי המתעלה מעל לתפיסה הטכנית-פרקטית של יחסי מרצה-תלמידים נדון ברותחים. הכסדום היינו? אם לעמורה דמינו??

106 סרק סרק סרק  (לת) יגאל
  • 21:58
  • 29.07.14

107 ככה זה כשנותנים לשמאלנים מתל אביב והעברית ללמד בבר אילן. תלמיד מחקר
  • 22:03
  • 29.07.14


יש מספיק דוקטורנטים איכותים בבר אילן שיכולים ללמד הרבה יותר טוב ובלי לתמוך באויב בעת מלחמה!!

תמשיכו ייבא זבל מסריח מאונברסיטת תל אביב והעברית - במקום לתת הזדמנות לדוקטורנטים ודוקטורים מבר אילן.

מי שישן עם חרא של כלבים לידו , שלא יתפלא אם יקום מסריח.

108 שקרנים תפרסמו את כל המכתב במלואו יוסקה
  • 22:04
  • 29.07.14

לקחת. משפט או שניים ממכתב זה לא עבודה עיתונאית תפרסמו את המכתב במלואו גונבי דעה שכמותכם

109 אלוהים בוכה על הילדים שלו יהודים וערבים כאחד  (לת) כואב הלב
  • 22:05
  • 29.07.14

110 אלוהים כואב את המוות של כל הילדים שלו יהודים וערבים כאחד  (לת) דמעות
  • 22:14
  • 29.07.14

111 האם איחולי "מקוים לשקט" הם גם פוליטיים ואסורים? רותי
  • 22:29
  • 29.07.14

הודעת המרצה היא מאוזנת, אמפטית ואנושית כ"כ. רק פטריוטיזם עוור לאדם באשר הוא אדם יכול לראות במכתב הזה פגיעה ברגשות. סטודנטים - הגיע הזמן לבדוק את עצמכם. לשם כך נועדה האקדמיה

112 פרופ' שחר ליפשיץ מבייש את אוניברסיטת בר אילן  (לת) לו אוניברסיטת בר אילן היתה הגונה, היתה מפטרת את שחר ליפשיץ
  • 22:35
  • 29.07.14

113 תמיד רציתי לגור בשדרות יגאל עמיר פינת רחוב נפתלי בנט. הנה אוטוטו... או  (לת) שדרות יגאל
  • 22:37
  • 29.07.14

114 בר אילן = מדרסה יהודית.  (לת) יפה
  • 23:04
  • 29.07.14

115 העניין מה הלאה? הטפה דתית ע"י פקיד שומה? חינוך מחדש במכולת?? קומסומול
  • 23:18
  • 29.07.14

מרצה שמנצל מכתב מנהלי לדחיפת דיעותיו עושה מעשה רע וראוי לגינוי.
אפילו אם הדיעות מהצד הלא נכון.

116 ד"ר אורי וייס, ועכשיו זה.. מי הבא בתור?  (לת) הפקולטה למקרתיזם
  • 23:21
  • 29.07.14

117 פרופ' וייס שקילל את מחט חברון וכינה עיתונאית בהמה, והליצן השני מהמחלקה אביתר
  • 23:27
  • 29.07.14

למזרח תיכון שהמליץ לאנוס נשים פלשתינאיות חפות מפשע - נשארים בתפקידם ובוודאי יתקדמו עוד ..
אבל שמאלנים שמתבטאים בפרלמנטריות יחסית, כמו ד"ר אורי וייס , הפרופ' הנ"ל ואפילו גארי יורופסקי - מסולקים בבושת פנים וננזפים על עניינים של מה בכך.
אוניבריסט ה צבועה שבצבועות

118 מזרחן מבר אילן: הדבר היחיד שירתיע מחבלים - הידיעה שאחותם או אמם ייאנסו יוסי
  • 23:46
  • 29.07.14

http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.2383281
כנראה שאת זה מותר להגיד בבר אילן.

119 אבל מה עושה פרופ' שינמן בסרפנטריום הזה?  (לת) Hana
  • 23:54
  • 29.07.14

120 הצל יצא לאור ע
  • 01:12
  • 30.07.14

שוב, במדינתנו המתקלקלת והולכת. זה איום הרבה יותר גדול מהחמאס, מה שקורה אצלנו ובינינו.

121 בבר אילן שכחו או לא לומדים לקחים.מי הם אלה שיצאו משם.עברו רק 19 שנה.  (לת) חיים
  • 01:21
  • 30.07.14

122 לעיתון המנותק צמחה קהילת טוקבקיסטים מנותקים אחד העם 13
  • 02:25
  • 30.07.14

רצינו התנתקות קיבלני טוקבקיסטים מנותקים. שתהנו מנוטוקבקיסים אכולי שנאה עצמית.

123 נו בחייאת רבאק עכשיו גם להזדהות עם מותם של כל הילדים האלה אסור?  (לת) אלון
  • 02:38
  • 30.07.14

  •   גם לא עם הילד שימנים חובשי כיפות שרפו. ואנחנו כעת צריכים לממן עבורם את הסנגורים......  (לת) לימנונים אין אלוהים
    • 11:07
    • 30.07.14

124 כל הכבוד לכל אדם שמדבר נגד האיוולת שבמלחמה הזו, ונגד כוחות ההשתקה  (לת) בר אילן הגזמתם
  • 05:34
  • 30.07.14

125 הבדל בין אוניברסיטת בר אילן והאוניברסיטה האיסלאמית בעזה אין.  (לת) אחד העם
  • 07:04
  • 30.07.14

126 הלוואי שיצליחו לפגוע בכל המחבלים!!! שיר
  • 07:05
  • 30.07.14

אתם שוכחים לתמוך בחיילים במקום בעזתיים שבחרו בחמאס. שמטרתם להרוג אותנו.

127 מישהו יכול לשלוח את הטקסט המלא? בלי פרשנויות שנוכל לשפוט לבד?  (לת) קוראת
  • 07:12
  • 30.07.14

128 אסור להזדהות עם סבלם של אחרים .איפה אני חי .  (לת) אלי
  • 07:17
  • 30.07.14

129 צריך לתמוך בחיילים ובעם שלנו. והארץ בכוונה כתבו כותרת כזו כדי לפגוע באחדות שלנו! נעה
  • 07:19
  • 30.07.14

עם ישראל בארץ ישראל. אנחנו פה כדי להשאר!!! אם כולם יקלטו את זה לא ינסו להרוג אותנו כל הזמן...

130 ממה הזדעזע פרופסור ליפשיץ? אחד העם
  • 07:21
  • 30.07.14

מהבעת אמפתיה לעשרות האלפים שאיבדו את כל שהיה להם?
מהבעת צער על כל הבלתי מעורבים, ילדים, נשים וגברים, זקנים וצעירים שקיפחו חייהם בקרבות?
אין בהבעת אמפתיה שלילת המלמה ואין זה גורע כהוא זה מצידקתה של ישראל בצאתה למלחמה!
ראוי לו לפרופסור ליפשיץ ולשכמותו שיקחו קורס קדם מסלאח א-דין.

131 בחיי שהמדינה יצאה מדעתה לחלוטין!! אריאל
  • 07:30
  • 30.07.14

אם מישהו צריך פה להתבייש זו האוניברסיטה שמתנגדת לגילוי אמפטיה כלפי סבלו של האחר ומותם של חפים מפשע. אני מזועזע. פשוט מזועזע... סייד קשוע - חכה לי!!!

132 כרגיל - הסימטריה הקדושה והארורה בין הרצחן החמאסי לבין מדינת ישראל  (לת) x/t/
  • 07:34
  • 30.07.14

  •   הסימטריה הקדושה האופנתית כרגע היא בין מאמר דעה שמאלי לבין מכות רצח עם אלה ברחוב, עדיף ביחס של 4:1 למכים.  (לת) נא להתעדכן בדף המסרים החדש שיצא.
    • 11:36
    • 30.07.14

133 דרושה מידה עצומה של אטימות לכתוב מכתב "אמפתיה" כזה לסטודנטים ס.א.
  • 07:38
  • 30.07.14

ודי ברור שהדבר נעשה בזדון כדי לפרסם את דעותיו "המתקדמות" של הפרופסור לפילוסופיה משפטית. נראה שאין הוא חי במציאות ממשית כלשהי, בודאי לא זו של המזרח התיכון

134 כשאני שומע "שני הצדדים" אני מוודא מצב מחסנית-הכנס. עמוס
  • 08:50
  • 30.07.14

לא אוהב את הסימטריים-לצד-השני.
מבחינתי, הפשע החמור ביותר הוא פגיעה בנו.

135 כבר מזמן צריכים האנשים ההגונים להחרים את בר אילן סבתא
  • 09:00
  • 30.07.14

ללא ללמוד שם, לא להשתתף בכנסים, בעיקר לא ללמד שם. אוניברסיטה דתית היא אוקסימורון

136 בר אילן - תתביישו קרן
  • 09:03
  • 30.07.14

פרופ' ליפשיץ, דבריך הם חרפה. מוסד אקדמי שמגנה מרצה על התבטאויות הומניסטיות כאלה הוא מוסד לא ראוי.

137 ואני מחייך יגאל עמיר
  • 09:04
  • 30.07.14

נו מה אתם רוצים מאונ' עם כיפה סרוגה על הראש עם זיקה ימנית מובהקת ראה ערך: הסתה נגד רבין הי"ד השם יקום דמו, ראו ערך: יגאל עמיר ודומיו.

138 נדמה לי שההנהלה צריכה להתנצל בפני הפרופסור  (לת) דורית
  • 09:07
  • 30.07.14

139 בכלל לא מפתיע כשזה בא מאוניברסיטת הבית של רוצח ראש הממשלה  (לת) תחיה דב
  • 09:30
  • 30.07.14

140 הכפשות ורפש מבלי להכיר את הנפשות הפועלות אחת שיודעת קצת יותר
  • 09:39
  • 30.07.14

מדהים לקרוא את הכתבה ובעיקר את התגובות. כמה בורות.
פרופ' שיינמן, בנו המפונק של עו"ד דן שיינמן, עשה הכל כדי להתקבל לפקולטה למשפטים בבר אילן. הניסיונות להציג אותו פה כגיבור או כרכש של איזה "סופר סטאר" משפטי הם לא יותר מבדיחה לא מוצלחת, או אי הכרת העובדות (בלשון המעטה). הפרופ' המדופלם הוא בינוני, ורוכש את שמו רק בפרסומים פובליציסטיים הזויים כאלה הפוגעים בחיילי צה"ל ובקונצנזוס הלאומי (ומצד שני, מכניסים אותו ללב ליבו של הקונצנזוס האקדמי המוטה פוליטית).
פרופ' ליפשיץ לעומתו הוא אחד הפרופסורים המבריקים הקיימים באקדמיה הישראלית בתחום המשפט. שלא תהיה טעות, אין פקולטה למשפטים בארץ שלא הייתה שמחה לשים את ידיה על פרופ' ליפשיץ כאחד מעמודי התווך של תחום דיני החוזים והמשפחה בישראל. עצם הניסיון להעמיד את פרופ' ליפשיץ מול פרופ' שיינמן היא מגוחכת. הן ברמה המשפטית, הן ברמה הערכית והן ברמה האישית. ואני מאמינה שכל מי שמכיר את הנפשות הפועלות יסכים בלי היסוס.
מקריאת התגובה כאן נראה שפרופ' ליפשיץ אכן שגה כשהגיב לפרובוקציה המתוכננת של פרופ' שיינמן. אך לא מדובר בטעות מהותית, אלא בטעות טקטית. הייתי מצפה מדיקאן מוכשר כמו ליפשיץ שידע שאי אפשר להיגרר לפרובוקציות של שמאל בישראל מבלי להיכוות.

  •   ימין קלאסי: 13 שורות של אד-הומינם בוטה, גס, וסיפא קצרה שמציירת את כל הסיפור לפרובוקציה שמאלנית.  (לת) דין בר-אילן כדין קרית-ארבע: מגרש חניה
    • 11:34
    • 30.07.14

  •   את לגמרי צודקת, ברופסור שיינמן החוכמולוג לא ראוי ללמד בישראל לומסה
    • 12:10
    • 30.07.14

    "כתב פרופסור שינמן כי הוא מקווה שההודעה "מוצאת אתכם במקום בטוח, ושאתם, משפחותיכם והקרובים לכם אינם בין מאות האנשים שנהרגו, האלפים שנפצעו, או עשרות האלפים שבתיהם נהרסו או שנאלצו לעזוב את בתיהם במהלך או כתוצאה ישירה מהעימות האלים ברצועת עזה וסביבתה". "
    על הזבל הדוחה הזה הוא צריך להיות מפוטר ללא כל פיצוי.

  •   קנאתך האישית בשינמן ונטיותיך הפוליטיות לא שייכות לעניין לאחת ש"יודעת"
    • 13:14
    • 30.07.14

    אם אוניברסיטת בר אילן מעסיקה פרופסורים בינוניים (אגב לא שמעתי מעולם על פרופסור מדופלם, רק על אידיוט מדופלם, חישבי על כך) הרי האשמה היא בראש הפקולטה שאישר את המינוי, אותו ליפשיץ הנערץ עליך. ולעניין: גם אם אותו שינמן הוא חדל אישים וליפשיץ הוא מאור הדור, כטענתך, עדיין שמור גם לפרופסורים חופש הביטוי. את כנראה לא מכירה בחופש הדיבור, רק בחופש הקשקוש וההכפשה.

  •   מי יותר מוצלח שיינמן או אנוך? את יכולה לדרג? תודה אני רק שאלה
    • 14:11
    • 30.07.14

    ואם אנוך יותר מוצלח משיינמן האם הוא יותר מוצלח מליפשיץ? או שליפשיץ זה דרגה בפני עצמה ערכית ומשפטית? ואם הוא פחות טוב משיינמן איך הוא יכול לסגור את הפער? ערכית ומשפטית?

  •   את היא המטילה רפש ומכפישה, כלל לא לעניין לאחת שנדמה לה שיודעת
    • 14:42
    • 30.07.14

    קנאתך האישית בשינמן ונטיותיך הפוליטיות לא שייכות לעניין.
    אם אוניברסיטת בר אילן מעסיקה פרופסורים בינוניים (אגב לא שמעתי מעולם על פרופסור מדופלם, רק על אידיוט מדופלם, חישבי על כך) הרי האשמה היא בראש הפקולטה שאישר את המינוי, אותו ליפשיץ הנערץ עליך. ולעניין: גם אם אותו שינמן הוא חדל אישים וליפשיץ הוא מאור הדור, כטענתך, עדיין שמור גם לפרופסורים חופש הביטוי. את כנראה לא מכירה בחופש הדיבור, רק בחופש הקשקוש וההכפשה.

  •   חבל שגם הד"ר מבר אילן נפל ברשת וחשף לפני כל הציבור אטום הרגש את הגיגיו, חלומתיו הארוטיים והמלצותיו לאנוס נשים ואחיות של מחבלים....  (לת) עוד אחת שיודעת קצת יותר
    • 15:09
    • 30.07.14

  •   מה זה "עשה הכל"? תחלקי איתנו. תפנקי אותנו בידיעותיך. יקו
    • 16:41
    • 30.07.14

    ליפשיץ עמוד תווך (איך את יודעת? ראית?) ומה שיינמן (אולי יש לו עמוד ענן?)

141 שילך ללמד באוניברסיטת חיפה  (לת) אא
  • 09:57
  • 30.07.14

142 שילך ללמד באוניברסיטת חיפה ואז לא היינו מתרגשים  (לת) אא
  • 09:57
  • 30.07.14

143 לא יאומן, זה מוסד אקדמאי?? פטישיסטי , סתימת פיות , מפגרים , שואה שניה תתרחש אם הערבים יעלמו!!  (לת) אני
  • 10:07
  • 30.07.14

144 בואו לא נשכח מיהו הבוגר המפורסם ביותר של המוסד המפואר הזה. ארתור
  • 10:12
  • 30.07.14

למי שלא זוכר, היה פעם איזה אירוע בכיכר בתל אביב...

145 תגידו, התחרפנתם לגמרי?!!!  (לת) מיואשת
  • 10:23
  • 30.07.14

146 חבל על האוויר שהוא נושם  (לת) שוקי
  • 10:44
  • 30.07.14

147 דעות של אוניברסיטת בר-אילן ידועות נעמי וינר
  • 10:52
  • 30.07.14

תגובת הדיקאן פרופ' ליפשיץ מזעזעת. זהו מכתב הומני, אנושי, ותגובות הסטודנטים העוינות ושל שחר ליפשיץ - מראות על חוסר אנושיות חוסר הומניזם.

148 הזיה אלי
  • 10:54
  • 30.07.14

עוד תג מחיר של אם תרצו. הבן אדם אפילו לא השתמש במילה פלסטינאים וקפצו עליו. מדהים.

149 מיד לשרוף אותו לשמחת אריאל ,סטרוק ,שקד ,רגב ,דנון, לוין ושות'  (לת) ר.בריב
  • 10:54
  • 30.07.14

150 בטאון החמאס עופר
  • 10:59
  • 30.07.14

כאשר אני מרפרף בין הטוקבקים הירודים ברמתם, אני מבין למה אף ציוני לא מוכן לשלם עבור גליון של בטאון חמאס, "הארץ"....

151 פרופ ליפשיץ דני
  • 11:08
  • 30.07.14

צריך היה לשמוע את הראיון ההזוי שערך אתו היום רזי ברקאי . ההנמקות של פרופ ליפשיץ לדרישת ההתנצלות היו משהו שרק במדינה שאחז בה שיגעון כפי שקורה היום אפשר היה לאמר

152 המשפט הבא של הברופסור הוא הסתה במירעה ופגיעה קשה ברגשות הלוחמים לומסה
  • 11:33
  • 30.07.14

"כתב פרופסור שינמן כי הוא מקווה שההודעה "מוצאת אתכם במקום בטוח, ושאתם, משפחותיכם והקרובים לכם אינם בין מאות האנשים שנהרגו, האלפים שנפצעו, או עשרות האלפים שבתיהם נהרסו או שנאלצו לעזוב את בתיהם במהלך או כתוצאה ישירה מהעימות האלים ברצועת עזה וסביבתה". "
הברופסור בעצם גם אומר שלו זה היה תלוי בו לא היה מוסיף מועד לבחינה לתלמידים שנעדרו כי נאלצו להגן על המדינה בגלל תוקפנותו הרצחנית של חמאס.
מה יש פה לצנזר, פאשיסטים.

153 פרופסור שינמן, אתה מאחרוני בני האנוש שנותרו כאן, אני תומכת בך!  (לת) אזרחית
  • 11:41
  • 30.07.14

154 יגאל עמיר, זוכרים? אז מה עוד חדש... חנה
  • 11:53
  • 30.07.14

גם כשיש צדיק אחד בסדום יורדים עליו,
אוניברסיטה של פחדנים שלא יכולה להתמודד עם העובדה שיש רבים משני הצדדים שנפגעים.

155 מגיבי הסמול מסוגלים רק להזיל ארס ודמגוגיה פאשיסטים, שום כלום לעיניין לומסה
  • 11:54
  • 30.07.14

כל תגובותיהם מכוונות לגופו של מי שמעז לחשוב אחרת מהם. ובקיצור פאשיזם בולשביקי מקארתיסטי במירע מסורת הקג"ב.

156 לאסור על ימנים להביע דעות!  (לת) שמאלן גאה
  • 12:08
  • 30.07.14

157 בר אילן= איראן זה כאן  (לת) אזרח מודאג
  • 12:15
  • 30.07.14

158 הבעת תמיכה בחופש הדעה פרופ' ירמי פינקוס
  • 12:19
  • 30.07.14

לפרופ' שינמן זכות דמוקרטית ואקדמית להביע דעתו בחופשיות בכל עניין. תגובתה של אוניברסיטת בר אילן לקה בפוליטיזציה, מדאיגה ואינה ראויה.

  •   "כתב פרופסור שינמן כי הוא מקווה שההודעה "מוצאת אתכם במקום בטוח, ושאתם, משפחותיכם והקרובים לכם אינם בין מאות האנשים שנהרגו, האלפים שנפצעו, או עשרות האלפים שבתיהם נהרסו או שנאלצו לעזוב את בתיהם במהלך או כתוצאה ישירה מהעימות האלים ברצועת עזה וסביבתה". " לומסה
    • 15:34
    • 30.07.14

    מורה שהיה מדבר כך לתלמיד בכיתה היה עף לכל הרוחות בכל מוסד לימודי בכל מדינה מתוקנת בעולם.

159 אין ספק שתגובת האוניברסיטה חייבת לעורר שאלות קשות מאוד. רונן
  • 12:59
  • 30.07.14

כל מה שהיה בהודעת המרצה הייתה התייחסות לסבל האנושי.
נכון שתושבי עזה הביעו זאת על עצמם. אך אין זה אומר שהם לא סובלים.

160 את מי זה בעצם מעניין? ממ
  • 13:15
  • 30.07.14

אז ההוא כתב ככה ואז הדיקן ביקש ככה ואז ההוא אמר שק לי.
נו, יש דברים חשובים יותר בעולם.

  •   סליחה??? אירית
    • 16:50
    • 30.07.14

    לך ללמוד היסטוריה ולראות היכן צמחו דעות, רעיונות ותנועות. ולחלופין, חזור למדור הרכילות של YNET - זה מעניין.

161 בר אילן היא חממה קיצונית לרוצחים פוליטים.  (לת) המצליף
  • 13:28
  • 30.07.14

162 איך למכער הזה קוראים שין מן...  (לת) גילה
  • 13:29
  • 30.07.14

163 להתנצל על הומניזם?! לאן הגענו?! חני
  • 13:31
  • 30.07.14

ומה עִם " בִּנְפֹל אוֹיִבְךָ אַל תִּשְׂמָח וּבִכָּשְׁלוֹ אַל יָגֵל לִבֶּך"..." מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה לפני?"
?!

164 אבל קריאה לאונס זה בסדר. מה עם דרישה להתנצלות ממר קידר ??  (לת) בר אילן השתגעו
  • 13:41
  • 30.07.14

165 להזכירכ- יגאל עמיר למד בפקולטה למשפטים בבר אילן  (לת) הנחתום כן מעיד על עיסתו
  • 14:04
  • 30.07.14

166 לפי אוניברסיטת בר אילן גם על הצדיקים בסדום להתנצל.  (לת) אזרח
  • 14:05
  • 30.07.14

167 פרופ' ליפשיץ צילה
  • 14:08
  • 30.07.14

כל הכבוד לפרופ שינמן, התגובה של פרופסור ליפשיץ ממש עלובה, לאומנית וכמובן, מסוכנת לדמוקרטיה

168 שאלה טלי
  • 14:10
  • 30.07.14

אפשר לקרוא את המכתב ולהחליט לבד האם הוא פוגעני או לא?
או שצריך להסתפק בציטוט ובדעה המוגמרת שמובעת במאמר?
מעניין שיש קישור להמון דברים בכתבה אבל דווקא למכתב אין, לא?

  •   "כתב פרופסור שינמן כי הוא מקווה שההודעה "מוצאת אתכם במקום בטוח, ושאתם, משפחותיכם והקרובים לכם אינם בין מאות האנשים שנהרגו, האלפים שנפצעו, או עשרות האלפים שבתיהם נהרסו או שנאלצו לעזוב את בתיהם במהלך או כתוצאה ישירה מהעימות האלים ברצועת עזה וסביבתה". " לומסה
    • 15:32
    • 30.07.14

    אם זה לא פוגעני באופן חמור בשבילך אז יש לך בעיה חמורה בהבנת הנקרא.

169 מתי שורפים ספרים? ר.ל.
  • 14:36
  • 30.07.14

זיג הייל

170 אלו הערכים על ברכיהם גדל וגודל יגאל עמיר  (לת) מורה מחיפה
  • 14:48
  • 30.07.14

171 כנראה שקריאה למיעוט נפגעים היא פגיעה ברגשותיו של הציבור דתי לאומי  (לת) זו המסקנה
  • 14:56
  • 30.07.14

172 פשוט לא ייאמן כמה אנשים מרוכזים רק בעצמם, בשני הצדדים!  (לת) צבי
  • 14:58
  • 30.07.14

173 הדיקן הוא שצריך להתנצל בפני פרופ שינמן ובפנינו שרה
  • 15:01
  • 30.07.14

על פגיעתו בדמוקרטיה ובחופש הדיבור.

174 ומי תומך נלהב בבכירי החמאס ובהשארותם בחיים ? ביבי דוד
  • 15:03
  • 30.07.14

ביבי לא מוכן לחסל את ראשי החמאס ודואג להישארותם בחיים. לדרישת לפיד לחיסולם הבהיר ביבי כי הם יישארו בחיים וימשיכו לנהל את החמאס.
מי דאג שחאלד משעל יישאר בחיים ב 97 ? ביבי
מי דחה בקשה מהסגרת מוסא אבו מרזוק בכי החמאס מארה"ב ? ביבי
מי שחרר את השייך יאסין ? ביבי
מי שחרר אלפי מחבלים עם דם על הידיים ? ביבי

175 ליפשיץ נסחף. Ibrahim
  • 15:19
  • 30.07.14

רצה למצוא חן בעיני האספסוף המתלהם.

176 לא חשוב אם פרופ' שינמן אומר שכוונתו היתה טובה... חסן
  • 16:12
  • 30.07.14

פרופ' שינמן, אין לך זכות לומר את דעתך ואין לך זכות לומר מה כוונתך. הסטודנטים שלך והנהלת א' בר אילן הם קובעים את דעתך והם קובעים מה כוונתך.
ברח משם כל עוד נפשך בתוכך! שכחת שאתה עובד במפעל של ביניט? אתה כבר שפוט, שום התנצלות לא תעזור לך, אפילו אם תסתובב ברחובות ובכיכרות עם שלט כתוב עליו: האורגזמה שאני מקבל ממראה הגופות המרוטשות של הילדים הפלסטינים מרגשת יותר מהאורגזמה שאני מקבל מאשתי.

177 שמרו על חפש הביטוי!!! ע
  • 16:16
  • 30.07.14

ואיפה יהיה חופש הביטוי אם לא באקדמיה???

178 בצער רב וביגון קודר הלכה לעולמה הדימוקרטיהה אחמד
  • 16:29
  • 30.07.14

על מועד ההלויה תבוא הודעה

179 שתתבייש אוניברסיטת בר אילן שהצמיחה מתוכה את יגאל עמיר. לא נשכח! נועה
  • 16:33
  • 30.07.14

פרופ' שיינמן, התבטאות הומנית ומתבקשת. אחרי מלחמת ששת הימים דיבר רבין בהר הצופים על הכאב. כאב על כל אובדן, יהודי או ערבי. אם יהודיה שכולה ואם ערביה. אין מנצחים במלחמה! לא קול הלמות תופי מלחמה, די לחוסר הסובלנות, לשנאת הערבים, לקולות כמו של דב ליאור(שבעיני הוא לא רב), המתיר דמם של ערבים.

180 הסטודנטים שהתלוננו בונים על סטאז' ב"חוננו", ארגון פטור ממס (סעיף 46א)  (לת) יבוטל הפטור ממס לתרומות לחוננו
  • 17:00
  • 30.07.14

181 כרגיל אצל השמאלנים, מנצלים את המשאבים הציבוריים להבעת דעות פרטיות כרגיל
  • 17:26
  • 30.07.14

כמו מגישי היומנים ברשת ב' וגל"צ, בערוצים 1, 2 ו 10, בסרטים ובהצגות תיאטרון הממומנות ע"י המדינה, כך השינמן הזה משתמש במייל להודעה מינהלתית של האוניברסיטה כדי לדחוף את דעותיו הפרטיות.

182 גם היהודי קטי
  • 17:35
  • 30.07.14

גם היהודי הטהור, מיכאל בן ארי קיבל מהם את הדוקטורט

183 יש להדיח את המרצה שיינמן מאוניברסיטה המקפידה לשמור על ערכי ישראל סבא. ד"ר ארליך גפערליך
  • 17:46
  • 30.07.14

כדכתיב "הטוב שבגויים הרוג, הטוב שבנחשים רצוץ מוחו" ופירש הרמב"ם: היינו בשעת מלחמה. וכלום אין אנו כעת בשעת מלחמה? ועוד אומרת הגמרא:"אתם קרויים אדם ואין אומות העולם קרויים אדם" (בבא מציעא קי"א, ב ב' וכן יבמות ס"א, א). ובברכת ההבדלה אנו מבדילים בין היתר "בין אור לחושך, בין ישראל לגויים" וכו'/

184 יהודים וערבים מסרבים להיות אוייבים\קופים וקופים מסרבים להיות אוייבים\ לופ דה לופ
  • 18:24
  • 30.07.14

יהודים וערבים מסרבים להיות אוייבים\קופים וקופים מסרבים להיות אוייבים\ערבים\יהודים

185 שחר ליפשיץ - מקומך בפקולטה גרמנית של 1934  (לת) ציניקן
  • 18:26
  • 30.07.14

186 הפקולטה למשפטים בבר אילן סטונטית בפקולטה
  • 18:27
  • 30.07.14

בתור סטודנטית בפקולטה למשפטים בבר אילן. לא היתה בעיה בהבעת החמלה אלא בניסוח הציני. מדובר במייל לכל הסטודנטים שלמודים בקורס תורת המשפט בעקבות מייל לחוצים של תלמידים לקראת הבחינה. המייל כלל מידע אינפורמטיבי לקראת הבחינה ופתחתו היתה מנוסחת בצורה מזלזלת צינית.. אין בעהי אם היה כותב שאנו בזמנים קשים לשני הצדדים .. אבל ניסוח המייל נכתב בשפה מאוד מזלזלת גם בסטודנטים (שלחוצים מקורס לא קל בפילוסופיה של המשפט). הפקולטה מאוד פלורליסטית!!! אין שום בעיה בהבעת דעות.. ואותו מרצה גם פרסם מאמרים ששיקפו היטב את דעתו כמו כן תחת כתב העת של הפקולטה מתפרסמים מאמרים ממגוון הקשת, הבעיה כאמור היתה בניסוח. נראה כאילו המרצה מנסה לפרסם את שמו וחבל שזה סתם מחפיש את הפקולטה ולא בצדק!! בקשר לעיתון הארץ... ממליצה תמיד לקרוא גם עיתון אחר איכזבתם

187 פאנטיות דתית יהודית היא איום אסטרטגי למדינת ישראל. לא החמאס  (לת) ציניקן
  • 18:28
  • 30.07.14

188 במקום בו אין אנשים, היה אתה איש אזרחית ותיקה
  • 18:29
  • 30.07.14

אני ממש לא מבינה מה לא בסדר במכתב של המרצה. הוא לא שופט, לא מגנה, רק משתתף בצער וחש חמלה. אני מניחה שאם הוא היה כותב שצריך לשטח את עזה, לא משנה כמה קורבנות יהיו, לא היו דורשים ממנו להתנצל.

189 מישהו שכח לחנך את הישראלים - עכשיו גם לאחל טוב למישהו זו בגידה  (לת) עופר
  • 18:42
  • 30.07.14

190 מזל שלדקאן הפקולטה יש את יום כיפור בקרוב  (לת) אני מאמין
  • 18:46
  • 30.07.14

191 בר אילן היא מוסד מביש. אי אפשר לקרוא לה מוסד אקדמי בכלל אבי
  • 18:47
  • 30.07.14

כמה עולה לקנות תואר מוכן מבר אילן?
"אוניברסיטה ברמה של בית ספר יסודי מקולקל

192 boycott on israeli univiersities university hater
  • 19:06
  • 30.07.14

and than you dont understand why european scientists boycott israeli academia......

193 הנה המכתב של שיינמן במלואו. תקראו ותחליטו. סטודנט
  • 19:12
  • 30.07.14

לכל תלמידי שנה ב' משפטים שלום,
אני מקווה שהודעה זו מוצאת אתכם במקום בטוח, ושאתם, משפחותיכם, והקרובים לכם אינם בין מאות האנשים שנהרגו, האלפים שנפצעו, או עשרות האלפים שבתיהם נהרסו או שנאלצו לעזוב את בתיהם במהלך או כתוצאה ישירה מהעימות האלים ברצועת עזה וסביבתה. אני מאחל לכם, משפחותיכם, והקרובים לכם שתישארו בטוחים ובריאים עד שהעימות יסתיים ועד בכלל.
אני יודע ששגרת החיים והלימודים של סטודנטים רבים נפגעה כתוצאה מהמצב הביטחוני, כולל בשל שירות מילואים, מעבר בין מקומות מגורים, שהייה ממושכת במתחמים מוגנים, חרדות, והפרעות קשב וריכוז. מרצי האוניברסיטה הונחו לגלות הבנה וגמישות במסגרת המגבלות המוסדיות (פקולטה, אוניברסיטה). לפי הנחיית האוניברסיטה, המבחנים במועדי א' וב’ בתורת המשפט יתקיימו כסדרם ב 31 ליולי וב 18 לספטמבר, אבל מדור בחינות יפרסם מועד נוסף, וכל סטודנט יהיה רשאי לגשת לשני מועדים ולקבל את הציון הגבוה. מסיבות כלליות, אני ממליץ לסטודנטים שניגשים למבחן בפעם הראשונה לגשת במועד המוקדם ביותר האפשרי.
סטודנטים עם בעיות או בקשות מיוחדות יכולים לפנות אלי עם מסר מפורט לכתובת: .
בהצלחה בבחינות,
כל טוב,
חנוך שינמן

194 משהו לא צפוי קורה במחלקה למשפטים בבר אילן, בפעם השנייה השבוע. דן לב פועם dlpoem@gmail.com
  • 19:30
  • 30.07.14


אוניברסיטת בר אילן פרסמה בימים האחרונים בעתונות ובאתר שלה ארבעה מודעות אבל על הנופלים בצוקי איתן. צבי קפלן ודימיטרי לויטס היו בוגריה. דולב קידר ואהוד שמש היו בני זוג של בוגרת וסטודנטית.
אף על פי כן, הייתי מייעץ לדיקאן הפקולטה לנשוך שפתיים ולא להמשיך לעסוק בסוגיית פר' שיינמן. שום תועלת לא תצמח לאיש מקריאה לסדר היום של האיש. מקריאת הטוקבקים הרבים מעלי הבנתי שדברי המרצה לא נראו להם כחסרי רגישות. ההיפך הוא הנכון. הוא הרגיש והדיקאן הוא גס הרוח. שיבושם להם.

אבל נקודה אחרת צדה את עיני. מאותה המחלקה ומאותו תחום עיסוק מצאתי השבוע גם מאמר שחשבתי אותו ללא צפוי, עד לידיעה היום.
שלשום פרסם הארץ מאמר של דוקטורנטית למשפטים בבר אילן שהביעה את הטענה הבאה:
למן הרגע שבו אדם נקרא לשרות צבאי הוא הופך להיות חייל. וככזה ראוי לסכן את חייו למען האזרחים, כולל אזרחי האויב.
"תפקידם הוא אמנם להגן על בני עמם, אבל מחובתם גם לא לפגוע באזרחי האויב" כתבה עידית שפרן גיטלמן, דוקטורנטית למשפטים העוסקת בשאלות של מוסר ומלחמה, "ובמסגרת חובה זו גם ליטול על עצמם סיכון מסוים. זה כואב ולעיתים גם לא הוגן, בעיקר כשהצד שמנגד לא פועל באופן דומה, אבל הדדיות איננה תנאי הכרחי לשמירה על כללי המוסר. גם אם צה"ל נוקט באמצעים ראויים על מנת להימנע מפגיעה בחפים מפשע, המספר העצום של האזרחים הפלסטינים ההרוגים במבצע "צוק איתן", מעלה חשש שלא נעשה מספיק"....."העובדה שאנו מעדיפים מחיר של פגיעה באזרחים מאשר עוד הלוויות צבאיות, אינה אמורה להיות נקודת המוצא הראויה לניהול הקרב"
ואם הדברים אינם ברורים מספיק, מבהירה כותבת המאמר במשפטים הבאים את כוונתה."לא מדובר כאן בעמדה פוליטית או בשיפוט של פעולות צה"ל עד כה. מדובר על קבלה של עיקרון מוסרי בסיסי; ההבנה שכשחיילים לוחמים ומוכנים לסכן את נפשם למען המולדת, הם עושים זאת לא רק למען קיומה הפיסי של המדינה, אלא גם למען צביונה. גם אם המחיר שהם נדרשים לשלם בדרך, גבוה ממה שהלב שלנו מוכן לקבל".

שלחתי תגובה למערכת "הארץ". התגובה הגיעה כנראה אל החור השחור אליו מגיעים למעלה ממחצית התגובות הנשלחות (זה עניין סטטיסטי. לא צנזוראלי)
היות והנושא דומה, ומקום הפעולה דומה, המחלקה למשפטים בבר אילן, הרי שאני מצרף שוב את תגובתי למאמר ההוא.

כותרת תגובתי: הדם של חייליך סמוק יותר מדמם של אויביך.

אין בעולם מדינה אחת ויחידה שחושבת אחרת.
בריטניה הרסה את דרזדן, אזרחים בלבד, כדי לחסוך בדם חייליה , ועל מנת שהאזרחים ייצרו לחץ על הצבא להכנע, דבר שיפיל את המשטר הנאצי.
ארה"ב הטילה שתי פצצות אטום על נגסקי והירושימה, כדי לחסוך בדם חייליה.
ההערכה בארה"ב היתה שהמשך המלחמה באוקינוס השקט היתה מביאה לנפילתם של עוד 300,000 חיילים אמריקנים. שתי הפצצות קטלו למעלה מ-200 אלף אזרחים יפנים.
צ'רציל לא חשב שתפקידם של החיילים הבריטים הוא להיהרג, על מנת לחסוך בחיי אזרחים גרמניים.
טרומן לא חשב שתפקידם של החיילים האמריקנים הוא להיהרג כדי לחסוך בחיי אזרחים יפנים.
ורק סטודנטית יהודיה בארץ ישראל שולחת את חבריה לספסל הלימודים אל תוך התופת, כדי לחסוך בחיי אזרחים פלסטינים.
למה יריתם מרחוק עם ארטילריה? למה הפצצתם מן האויר?
הייתם צריכים לשלוח את גיא, משנה ג' משפטים, את אורן המסטרנט ואת אלעד המתרגל שייכנסו פנימה, יעברו בית בית ויבדקו אם יש בפנים אזרחים או מחבלים. ברגע שהם לובשים מדים, החיים שלהם שווים פחות מאלו של הפלסטינים שבתוך הבית שלהם מסתתר סליק של קסאמים.
וכשהם יעברו בית בית איך הם ידעו מי מחבל? הרי אין לחמאס'ניקים מדים?
פשוט מאד. כולם אזרחים, עד הרגע שהם יורים בך. אז מותר לך להשיב אש.
אם ירית בו רגע לפני שהוא זרק עליך את הרימון, הרי שירית באזרח חף מפשע.
אני יודעת לעשות את ההבחנה! אני עושה דוקטורט באתיקה של המשפט. ההתמתחות שלי היא בדיני מלחמה. כאשר אסיים את הדוקטורט אוכל להפיץ בעולם את הבשורה היוצאת מאוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת הדגל של הציונות- הדתית-לאומית (ויש אומרים לאומנית): ברגע שחתמת על מדים חייך שווים פחות מחיי האויב.
עדיף להקריב 100 חיילים שלך על פני 100 אזרחי אוייב.

ואני מסתכל על העניין בדרך משפטית פחות, פוליטית יותר:
האם יש קשר בין אלו שטענו ש"צריך לעשות ה-כ-ל" עבור גלעד שליט, לבין אלו שמוכנים היום לשלם בדם חיילי צה"ל, כי חיי אזרחים, גם אזרחי האויב, חשובים יותר?
השערת האפס היא שמי שדאג במיוחד לגלעד שליט ידאג היום ביתר שאת לכל חייל וחייל.
אבל הצעת התזה שלי קובעת את השערת H-1 הבאה:
הקואורלציה היא הפוכה. ככל שהיית מסוייג יותר מן המחיר הנדרש לשחרורו של שליט, כך תהיה חרד יותר לכל חייל וחייל.
ולהיפך, ככל שלחצת "לעשות הכל" למען שליט, הילד של כולנו, כך תלחץ היום לסכן את חיילי צה"ל, כולם 'גברים-גברים' שזהו תפקידם, כדי למנוע פגיעה באזרחים.

זהו כמובן לא מחקר למחלקה לפילוסופיה או משפטים, זהו מחקר סוציולוגי-פוליטי, סקר עמדות, המתאים למחלקה למדעי המדינה.
אפשר לפלח אותו לפי משתנים דתיים, סוציו-אקונומיים, מקום מגורים, גיל ועוד.
לאחריו אוכל להמיליץ לגב' שפרן-גיטלמן באיזו עיר ושכונה כדאי לה לחיות, כי שם היא תפגוש אנשים כמותה. אנשים שפותחים בכל בוקר את דלת ביתם, נוטלים במהירות את העתון מספף הדלת, מביטים בכותרות העיתונים, כשהחרדה מלווה אותם: "כמה פלסטינים נהרגו הלילה"

195 היזהרו מהכללות! סטודנט למשפטים בבר אילן
  • 20:41
  • 30.07.14

בפקולטה למשפטים בבר אילן יש רכש של סגל צעיר מעולה, מוביל במחקר בארץ ובעולם. מי שנמצא בשיעורים וקורא מחקרים של חברי הסגל הצעירים מבין על מה אני מדבר. עם כל הכבוד, כלהסיפור ההזוי של שינמן וליפשיץ לא צריך להכתים אנשים רבים איכותיים שעובדים ולומדים במוסד הזה.

196 תגובת הדיקן ואוניברסיטת בר אילן פרופסור באוניברסיטה העברית
  • 20:42
  • 30.07.14

כפרופסור באוניברסיטה העברית הזדעזעתי מתגובתו של דיקן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר אילן. דבריו נוגדים הן בתוכנם והן בסגנונם את האתוס הפלורליסטי של האקדמיה. יש בהם הגנבה של עמדה פוליטית ושימוש לרעה בסמכות ובכח. יש לראות בחומרה את העובדה שאוניברסיטת בר אילן לא הגיבה להתנהלותו הפסולה של הדיקן למשפטים שלה שפגעה ברגשותיו של חבר סגל בכיר באוניברסיטה. לגופו של דבר אני מזדהה עם תמיהתו של פרופ' שינמן. לא ברור על מה יש להתנצל באמירה על כך שהוא מצר על אבדן חיים. קדושת החיים היא ערך מרכזי ביהדות ובתרבות המערבית. בתגובתה אוניברסיטת בר אילן מעידה שערך זה כנראה זר לה.

197 חברה, השתגעתם? אי אפשר אפילו לשמוע שיש קורבנות בצד השני? עוורון צבעים  (לת) אתי
  • 20:57
  • 30.07.14

198 בר אילן בית היוצר לימין הקיצוני משה
  • 21:06
  • 30.07.14

לא שכחנו את בית גידולו של יגאל עמיר. עכשיו דורשת אוניברסיטת בר אילן ממרצה להתנצל על כי צר לו על מות ילדים. זוהי פגיעה ברגשות חניכי אותה אוניברסיטה.
אוי לנו.
הפשיזם כבר כאן.

199 הנהלת בר-אילן איבדה את השפיות.  (לת) אביב
  • 21:33
  • 30.07.14

200 משטרת מחשבות אבי
  • 22:00
  • 30.07.14

גינוי והתנצלות של דיקאן הפקולטה.
פשוט חרפה - המקארתיזם במלוא כיעורו.
משטרת המחשבות האפלה של בר-אילן ולהזכיר למי ששכח,
זה היה בית האולפנה של יגאל עמיר...!

201 פרופ שחר ליפשיץ - בזיון לבר אילן  (לת) פרופ חנוך שינמן להעלאה בדרגה. כל הכבוד הוא הפטריוט האמיתי
  • 22:06
  • 30.07.14

202 סטודנט אינו "קהל שבוי" של הפוליטיקה של מרצה. זה כל כך פשוט.  (לת) אור הנאור
  • 06:21
  • 31.07.14

203 לא הבנתי על מה המהומה? אורן
  • 06:29
  • 31.07.14

הוא הביע צער על כל המוות המיותר - ונראה לי שרוב האנשים מסכימים שיש הרבה מוות מיותר במלחמה הזו. גם בצד שלנו וגם בצד שלהם - ואני לא מתייחס לחיסול המחבלים כמוות מיותר - זה מוות נדרש. אבל יש הרבה קורבנות כאן ולא רק מהצד שלנו. זו צביעות להסתכל רק אצלנו ולקבור את הראש בחול ויותר מכך - להשתיק קולות של אלה שרואים נכוחה.

204 זעזוע עמוק מהאוניברסיטה אורי
  • 07:56
  • 31.07.14

אני מזועזע בצורה עמוקה מתגובת האוניברסיטה. הבעת צער על מותם של בני אדם באשר הם מצריכה התנצלות??? התביישו לכם! באמת הגענו לתהומות מוסר...

205 תומכת בפרופ' חנוך שינמן. . תומכת
  • 08:30
  • 31.07.14

אם בר אילן שולחת מכתב כזה לפרופ', זוהי התמסדות/התקרנפות/התאבנות מסוכנת, שמסכנת באופן מידי את כל הערכים שהיא חורתת על דגלה: סובלנות וכן הלאה. וזה עוד יותר מסוכן: לשתק כל אמירה אנושית ובד בבד לנפנף בערכים יפים. בשם אותם ערכים, אל תיסוג, פרופ' שינמן.

206 ואם המרצה היה מחבל.. סליחה ערבי ? אחמד מעכו
  • 08:43
  • 31.07.14

כל פעם שאתם נלחצים אתם מתחילים להתנהג כמו פרה משוגעת.. מדהים.. איפה החוסן הלאומי ? עלאק...

207 הפרופסור יכול לשמור על דלת של האוניברסיטה,לבדוק מה הוא עשה בצבא  (לת) פחח
  • 08:45
  • 31.07.14

208 פלורליזם בבר אילן כי מציון תצא תורה
  • 18:36
  • 31.07.14

כסטודנט בבר אילן אציין כי באוניברסיטה לומדים סטודנטים וסטודנטיות ערבים למכביר וזוכים ליחס של שיוויון מוחלט והתערות מלאה.

האוניברסיטה מאוד פופולארית בקרב האוכלוסיה הערבית ותרומתה העצומה והייחודית היא שבנות ערביות ממשפחות שמרניות וקנאיות שלא היו מורשות ללמוד באוניברסיטאות אחרות הורשו ללמוד שם מאחר והאוריינטציה בהקשר הנגזר מהציווי הדתי מסורתי בהקשר של צניעות ודרך ארץ אפשרו זאת.

209 חסרה לי בצלחת התגובה של גדעון לוי  (לת) נו טוף
  • 18:40
  • 31.07.14

210 תגובה למכתב של המרצה מבר אילן כנרת בארי
  • 18:53
  • 31.07.14

רבותי, אבדתם פרופורציה, המכתב הוא אנושי, לא ימני מדי ולא שמאלי מדי,

דאגה לאדם באשר הוא אדם-

פרוייקטים מיוחדים