מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מבחן בפקולטה להנדסה בטכניון: 56% לא יודעים לתרגם "משוואה"

מרצה: "הסטודנטים לא מבינים מה שמלמדים אותם"

מבחן שנערך לאחרונה בטכניון - המוסד המדעי-טכנולוגי הנחשב למוביל בישראל - חושף בורות גדולה של סטודנטים בנושאים מתמטיים, ביניהם גיאומטריה וטריגונומטריה, וכן קשיים של ממש בתרגום מושגים בסיסיים מאנגלית לעברית, ולהיפך.

כך התברר כי רק כ-38% מהסטודנטים ענו נכון על השאלות בגיאומטריה, וכ-35% רשמו את התשובות הנכונות בפרק התרגום מעברית לאנגלית. "אנחנו מניחים שהסטודנטים מגיעים אלינו עם ידע מינימלי, שהיו אמורים ללמוד בתיכון - אבל זו טעות. ליותר מ-60% מהסטודנטים יש בעיות הבנה בגיאומטריה אלמנטרית. הבורות הזו ממשיכה גם בקורסים המתקדמים", אמר אתמול הד"ר אדריאן בירן, שהעביר את המבחן.

את המבחן העביר הד"ר בירן לפני כחודש, במסגרת השיעור "מבוא לסרטוט הנדסי" בפקולטה להנדסת מכונות שבטכניון. על המבחן ענו 125 סטודנטים, רובם בסמסטר השני ללימודיהם, והוא כלל שאלות באלגברה, גיאומטריה, טריגונומטריה, אנגלית "טכנית", ועוד. מהמבחן עולה למשל כי רק כ-38% מהסטודנטים ענו נכון על השאלה מהו המספר הקטן ביותר של נקודות במישור, הדרוש כדי לקבוע את המעגל שעובר דרכן (3 נקודות).

בכלל, המבחן חושף קשיים גדולים של הסטודנטים בכל הקשור לאנגלית: רק כ-34% ידעו מהו פירוש המילה perpendicular (ניצב). גם כאשר התבקשו לתרגם מעברית לאנגלית, הציונים היו נמוכים מאוד. כ-56% לא ידעו כיצד לתרגם את המלה "משוואה" (equation) וכ-90% נכשלו בתרגום המושג "קוסינוס" (cosine).

"הטכניון איננו אחראי לידע המועט של הסטודנטים", אומר הד"ר בירן, "הם היו אמורים ללמוד את כל זה בתיכון. עם זאת, הסטודנטים הם חומר הגלם, ממנו אנחנו אמורים לעצב מהנדסים. כל מעצב רציני בודק בקפדנות את החומר שהוא רוצה להשתמש בו. חוששני שאנחנו לא מקפידים מספיק בבחירת חומר הגלם שלנו".

הד"ר בירן מלמד כבר כ-35 שנים בטכניון. לדבריו, בשנים האחרונות מורגשת ירידה ברמת הידע של הסטודנטים. "אני שומר את הציונים שנתתי במשך השנים. אם בשנות ה-70 הציונים היו בסביבות ה-90 נקודות, הרי שכיום הם נעים סביב 60-65. הבעיה איננה רק בשיעורי מבוא: גם בקורסים מתקדמים, הסטודנטים לא מבינים את מה שמלמדים אותם".





הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 היום היה לי שיעור ראשון עם הפרופסור המדובר וזמנו עבר מזמן  (לת) סטודנט של דר בירן כעת
  • 23:20
  • 14.03.12

02 שטויות טכניוניסט
  • 01:19
  • 15.03.12

אני חושב שזה ממש בריחה מאחריות של הסגל האקדמי. נכון יש שינוי מגמה... דברים משתנים - ולכן צריכים לשנות דברים בהתאם.. זה לא שחומר הגלם פחות טוב, הוא שונה, אך "המעצב" מתעקש להמשיך לעצב אותו בדרך הישנה אנחנו,השתנינו, אתם לא. זאת הבעיה לדעתי

03 תגובות 1,2 מוכיחות את הבורות עליה הכתבה מדברת  (לת) סטודנט של ד"ר בירן
  • 14:31
  • 26.05.14

04 ידוע סטודנט מהטכניון
  • 13:34
  • 20.06.14

הטכניון מושך בעיקר את האכלוסיה הבורה ביותר...

05 הנדסת מוכנות. מה רציתם?  (לת) סטודנט מהטנכיון
  • 18:06
  • 20.06.14

פרוייקטים מיוחדים