מחאת הדיור: זה לא הדיור, זו השיטה

סולידריות במקום פחד

בדרך חזרה מההפגנה ברחבת המוזיאון, כשעברתי ליד בניין העירייה, ראיתי שכיכר רבין גודרה כולה ושלט ענק בישר שהיא סגורה לשיפוצים. בהיתי בכיכר החצי הרוסה וניסיתי להיזכר בפעם האחרונה בה ראיתי כל כך הרבה אנשים יוצאים למחות בערב לח שכזה. זה היה מזמן ולכיכר עדיין קראו אז כיכר מלכי ישראל. הערב, 16 שנה וראש ממשלה ירוי אחד מאוחר יותר, האזרחים שוב יוצאים לרחובות.

המפגינים שהתאגדו אז בכיכר לא העזו להביע יותר מתקווה אמיתית אך מאוד מהוססת לעתיד טוב יותר. אלו שראיתי סביבי הערב נראו נחושים ובטוחים הרבה יותר בכוחם. במאבק הזה, הם יודעים, אם נפסיד - הכישלון כולו יהיה רשום על שמנו, בלי שום פרטנר נוכח או נפקד עליו אפשר יהיה לנסות ולהפיל את התיק. המאבק הזה הוא 100% כחול-לבן. והוא, כפי שלא מעט שלטים בהפגנה ציינו, הקרב על הבית. "בית" לא רק במובן של מחירי דיור ומשכנתה, אלא במובן העמוק יותר של המלה: "בית" כמקום בו אתה חש רצוי ומוערך ושאליו אתה מרגיש שייך.

המדינה שלנו איבדה כבר מזמן כל תחושת סולידריות ואחריות הדדית והחליפה אותן במכנה המשותף היחידי שנותר: הפחד הקמאי מכל מה שאחר ושונה.

ובכל פעם שעוברים כאן מספר ימים עצלים של קיץ מהביל, בלי טילים, משטים, ושאר אירועים מעוררי חרדה קיומית, אנחנו נאלצים להביט זה בזה ולגלות מחדש שכבר מזמן שכחנו מה זה להיות עם אחד.

את האמת העצובה הזו חשים כולם. הליכודניקים ידברו אתך בעיניים מצועפות על בגין ועל דירתו הצנועה, אנשי העבודה על בן גוריון והצריף בשדה בוקר. המרחק משם לקיסריה ולאקירוב צורם לכל עין ולא חשוב אם היא מביטה לימין או לשמאל.

וזה אולי הדבר היחידי שבאמת דמוקרטי בממשלה העצובה הזו: היכולת המופלאה שלה להצליח ולנכר כמעט את כולם. אני מסייג ואומר "כמעט" כי אלו מבינינו שמחפשים נבחרי ציבור שיזרקו איזה "דיר באלאק" מאיים לשופטי בית המשפט העליון, דווקא מרגישים איתה מאוד בנוח, כמו גם אלו שחושבים שטוב עושה סגן שר הבריאות כשהוא מראה למערכת הבריאות, על גבם של מיליוני חולים, מהיכן משתין הדג ומקפיד לשמור את רחמיו לגמ"חים ולתלמידי החדר.

גם ההורים שמאמינים שהדבר היחידי שבאמת בולם את מערכת החינוך הקורסת שלנו מליצור נוער משכיל ולא אלים הוא ביקור החובה ששר החינוך הנוכחי ארגן להם במערת המכפלה, ומסדר שבועי הכולל הנפת דגל ושירת ההמנון לילדי הגן, היו ודאי שמחים לראות את חברי הממשלה הזו מתגלגלים לעוד קדנציה, ואליהם ניתן להוסיף את הכמה שבאמת מאמינים לראש הממשלה המבטיח לנו שוב "סופרטאנקר", תוך אזכור פרויידייאני משהו של עוד אחד מהכישלונות הבלתי נתפסים שלו. אבל כמה אנשים כאלו יש?

הרוב הגדול של העם כאן הפנים כבר מזמן שמנהיגה אותו ממשלה שמצטיינת בייצוג האינטרסים של מתנחלים, חרדים, טייקונים וכל קבוצת לחץ או לובי מאורגן אחר שמכופף לה את הזרוע, אבל שהיא לא ממש סופרת את השאר. וזה לא שהממשלה הנוכחית המציאה כאן משהו. גם אם היא גרועה הרבה יותר מקודמותיה היא בסך הכל ממשיכה מסורת מפוארת של סיאוב וניתוק. ועם שר אוצר לשעבר בכלא, נשיא לשעבר בערעור לעליון וראש ממשלה לשעבר המתפתל באי נוחות על כיסא הנאשמים, מה הפלא שסיסמה כמו "צדק חברתי" נשמעת לאוזני רבים מנבחרינו כמלמול לא ברור של השמאל הסהרורי?

ולכל אלו שטוענים נגד המחאה החברתית הזו שהיא בעצם מחאה פוליטית, צריך וחשוב לומר את האמת: נכון, המחאה החברתית הזו היא גם אחוש-שילינג פוליטית, כי במציאות שלנו כרגע לא ניתן להפריד את הפוליטי מהחברתי. לכן, אם כל השינוי שהמחאה תצליח להביא יסתכם בהפחתת המע"מ על הקוטג' עם הזיתים, חופשי-חודשי חינם לסטודנטים והקפאת מחירי הארנונה, תוך השארת הממשלה הקיימת על כנה - זו תהיה תבוסה מוחצת. הניצחון היחיד אליו המחאה הזו צריכה לשאוף הוא כזה שיביא לשינוי מהותי במערכת השלטונית הקיימת.

האם באמת ובתמים יש מישהו שחושב ש-120 האנשים היושבים בבית הנבחרים שלנו היום הם הטובים ביותר שניתן למצוא בארץ הזו? או לחילופין שמישהו ישר, הגון ומוכשר כמו רבים מאלו שתוכלו לפגוש במאהלים יכול באמת למצוא את דרכו לכנסת בלי איזה פטרון או דיל מסריח עם חברי המרכז? השבוע, עם פרשת המתפקדים החרדים של מופז ל"קדימה", תוזכרנו בפעם המי יודע כמה ששיטת המרכזים והפריימריז לא ממש פועלת. המתפקדים הפיקטיביים של מופז רק חברו לאלו של עמיר פרץ, ואלו הצטרפו לפייגלינים ולמתפקדי ג'ועריש של שרון, כשכל אחד ואחד ממתפקדי הכאילו האלו רק מדגיש את הנתק המובהק בין רשימות המפלגות בערב הבחירות ורצונו האמיתי של הבוחר.

כך שאם אנשי המחאה הזו רוצים באמת להחזיר את המדינה לעם הם חייבים, בטווח הארוך, לא להסתפק בהישגים חומריים נקודתיים ולחתור לשינוי השיטה הקיימת. כיפופי הזרוע והאיומים אותם יכוונו לממשלה יכולים אולי להפוך אותם ללובי חזק נוסף אשר יצטרף אל כל אותן קבוצת לחץ קיימות, אבל הם לא יביאו איתם את הבשורה שהוציאה רבבות לרחובות. לשאיפות להישגים המיידים חייבת להתווסף גם שאיפה אחרת, תמימה ועקשנית יותר: להביא משהו ממשב הרוח החדשה של מאהלי תנועת המחאה אל מסדרונות הכנסת.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אחוש-שילינג? איזה יופי של ביטוי!!  (לת) איזה יופי
  • 10:42
  • 01.08.11
02 הארץ מנסה להחיות את המהפכה רועי
  • 14:53
  • 01.08.11

שלא היתה.

03 צודק.העולם השלישי זה כאן אהרון
  • 15:13
  • 01.08.11

אולי ההפגנות החדשות יביאו לכך שישראל תפסיק להיות עולם שלישי.אין מדינה בעולם ישי פערים כמו בישראל.במדינות עולם שלישי כולם עניים כמעט .במדינות המערב יש מעמד בינני יציב ואיתן ובכולן יש שוייון וצדק חברתי ללא פערי מעמד או שכר מטורפים.רק בישראל המדינה היחידה בעולם יש חצי עם עני,מסכן ומדוכא ללא יכולת להתפרנס בכבןד.לעומתו כמעט חצי מהעם שבע ועשיר.ממש עם חצוי ללא מעמד ביניים אלא רק עם חלוקה קיצונית כמעט של עניים וחצי עניים לעומת עשיריין וחצי עשירים.החצי העשיר והשבע מנקר עיניים לחצי העני.יש לחצי העליון את הכוח לקנות ולבזבז ולהעלות את מחירי הדירות למחירים מטורפים.לכן אין סכוי שירדו מחירי הדירות.אלא אם כן יבנו מאתיים אלף דירות ויהיה משבר כלכלי.הקלות במיסוי נוגעות אך ורק לטובת העשירים והן אינן מגיעות לעניים ולמעמד החלש.עד שלא תשונה המדיניות והממשלה באמצעות הוראת שעה וחקיקה מתאימה שתוריד את המשכורות הגבוהות ותאזן בצורה הוגנת את חלוקת המשאבים.הרי לא יתכן שיהיו פערי שכר מטורפים כמו שקימים היום ואינם קימים בשום מדינה בעולם.הרי הממשלה לעולם לא תוכל להיטיב עם העניים עם תקציב העוגה הקיימת.

04 זה הזדמנות לבנות את הארץ, במלוא מובן המילה! אודי
  • 18:51
  • 01.08.11

הורדת מחירי הדיור היא שתאפשר משמעותית רמת חיים נורמלית! הפתרון האולטימטיבי הוא פשוט בנייה מסיבית בכל הארץ!!! גם במרכז, גם בנגב, גם בגליל, וגם ביו"ש! להפשיר קרקעות, לאפשר בנייה לגובה ולבנות תשתית כבישים ומחלפים שתחבר את כל חלקי הארץ...!!!

05 צודק  (לת) מילואימניק
  • 18:58
  • 01.08.11
06 איפה הייתם הסתתם רק נושא הכיבוש ופלשתינים לא שמענו אתכם ה"חברתיים  (לת) נתליתם על החברתי
  • 19:01
  • 01.08.11
07 הלוואי  (לת) אופטימית עם נסיון
  • 19:07
  • 01.08.11
08 בול. המחאה הרבה יותר גדולה מתוספת של כמה שקלים למשכורת  (לת) זיו
  • 19:10
  • 01.08.11
09 במדע המדינה: שינוי אינקרמנטלי=צעד אחר צער-האנרכיסטים רוצים מהפיכה  (לת) משה
  • 19:16
  • 01.08.11
10 מה זה אחוש שילינג שלומיתי
  • 19:17
  • 01.08.11

אומנם אני בסך הכל ילידת ירושלים ויודעת פחות או יותר לדבר,לקרוא ולכתוב בעברית בצורה שגם אחרים יבינו אותי, אבל מה זה "אחוש שילינג " ? לאלוהים פתרונות, או שהלכתי בזמנו לבית הספר הלא נכון. האם יכול מישהוא לבאר לי מה הפרוש ?

11 אובר- חוכם אחו-שילינג מהמאהל
  • 19:17
  • 01.08.11

אמרת הרבה אבל לא אמרת כלום. הפריע לך באוזן שאומרים מחאה חברתית ולא פוליטית. יכלת לסכם את זה בכותרת.

12 צודק 100 אחוז  (לת) תקווה
  • 19:21
  • 01.08.11
13 סולידריות יפה=משל העקרב והצב=הסמול רוכב על גב הימין ו..יעקוץ ביבי  (לת) רמי
  • 19:22
  • 01.08.11
14 רועי(2), חמוד, אתה חושש ממשהו? אולי שיקחו לך את טובות ההנאה?  (לת) huck
  • 19:24
  • 01.08.11
15 להחזיר המדינה לעם? משפט מפוצץ מבית המדרש הבולשביקי לעיוורי הקלפי  (לת) איתן
  • 19:25
  • 01.08.11
16 חרדים, טייקונים, מתנחלים, די, אין לנו יותר כח אליכם  (לת) איילת
  • 19:25
  • 01.08.11
17 השיטה הקיימת תקוה
  • 19:28
  • 01.08.11

לשיטת השילטון הקיימת שאתה רוצה לשנות קוראים דמוקרטיה. איזו שיטה אתה מציע במקומה?

18 אמת. שמאל הזוי צועק ותקשורת מאחריו  (לת) דמוקרטטורת דעות
  • 19:32
  • 01.08.11
19 הבעיה היא לא בשלטון אלה בעם המטומטם שבוחר בו איתי
  • 19:33
  • 01.08.11

השלטון הוא רק בבואה של העם המטומטם, ולכן מצווה להגר ולהשאיר את המטומטמים כאן

20 הניסיון של השמאל הצפון תל אביבי לנכס לעצמו את מחאת הדיור ימוססה הלאה האופורטוניסטים!
  • 19:35
  • 01.08.11

מחאת הדיוק היא מחאה של כל העם על מחירי הדירות שעלו בחדות, בין היתר בגלל הקפאת הבנייה בשטחים, עשרות אלפי הזרים שזורמים לישראל בכל שנה דרך הגבול הפרוץ ממצרים (והם לא דרים באהלים), ורכישה מסיבית של קרקעות בידי מדינות ערביות. מחירי הדירות גם עלו בגלל שבעלי הדירות, שרובם שמאלנים מהמעמד הבינוני גבוה, העלו את מחיריהם בהתאם לביקוש (אי אפשר להאשים אותם) של אנשים שמוכנים לשלם כל מחיר ובלבד שיוכלו להזיע עם העדר בתל אביב ולהרגיש אופנתיים. אנחנו, בני העם הזה שאינם שמאלנים ולעולם לא יהיו, לא רוצים להפיל את הממשלה אותה העלנו לשלטון בבחירות דמוקרטיות. מה שאנחנו כן רוצים שממשלה תעשה הוא להפחית מיסים ומחירים בכל דרך אפשרית כדי שנוכל לחיות כראוי וכל זאת תוך שמירה על מסגרת תקציב סבירה כך שלא נידרדר למצב הכלכלי העגום של יוון, אירלנד ופורטוגל.

21 בואו והצטרפו להקים חברה צודקת  (לת) אדם
  • 19:35
  • 01.08.11
22 רוצים דיור לעשירים..............כנסו וקראו ההסבר. לימבו
  • 19:37
  • 01.08.11

אם הכנסה ורכוש ההורים אינם קריטריון, אז גם בני עשירים יוכלו לרכוש, בעצם רק הם יוכלו לרכוש דיור בר השגה. ירכשו ואחרי שנים ספורות ימכרו במחיר שוק, ויעשו את ה"מכה". האחרים, שהכנסתם סביב הממוצע ואין להם גב, ממילא לא יוכלו לחלום לרכוש. האם כל המחאה היא קומבינה של ילדי כפר שמריהו ותואמיו?

23 להפגין עד הניצחון או חלילה המוות .וניצחון הוא הפלת מסמר חלוד
  • 19:41
  • 01.08.11

הממשלה הרעה. כן הכל פוליטי גם מי שתומך בביבי זה פוליטי.

24 מסכים עם כל מילה עמית
  • 19:41
  • 01.08.11

רק חבל שאתה אומר - "אנשי המחאה צריכים...."כשברור שגם אתה איש מחאה. בואו נתחיל לדבר ב"אנחנו צריכים", "אנחנו רוצים, דורשים" וכו. נמשיך עם האחדות שניצניה מתחילים להיראות.

25 זה הזמן להפוך את המחאה לפוליטית ולהפיל אותם!! מהפכנית מודאגת
  • 19:44
  • 01.08.11

התחלתי לדאוג היום, לדאוג שהמחאה תתמסמס עם איזה מלחמה או מבצע מופלץ שרוה"מ יארגן כדי לצאת מהמקום הלא נוח בו הוא נמצא במרכז האש. ברור שהמחאה הזו פוליטית והיא צריכה לחתור להפיל את הממשלה כדי להביא לבחירות חדשות (בתקווה שתעשה זאת אחרי החלפת שיטת הבחירות) כדי שנוכל סוף סוף לחלק את עוגת התקציב באוםן נכון שוויוני, הוגן ושמשקף את המעמד המחוץ שעומד בבסיס פרמידת הטייקונים. חייבים להביא לשינוי השיטה ומשם הדרך לממשלת הטטיקונים קצרה לתהום

26 תודה, אתגר!  (לת) סתמאחד
  • 19:47
  • 01.08.11
27 ....אתה בהחלט איש בעל כישרון נדיר..... אלי
  • 19:48
  • 01.08.11

שמח כל כך לראות אותך כותב פה וגם בעצרת מפגין בנוכחות שלך.כיף לקרוא אותך

28 אימרה צודקת ונכונה - כל דבר פרט לפירוק הכנסת המסואבת שחק
  • 19:52
  • 01.08.11

יהיה ביזיון!!!!

29 העולם גועש ורועש.מדינות קורסות כלכלית.מ.ישראל אי של שפיות.שמח שנתניהו רה"מ שלנו
  • 19:52
  • 01.08.11

ביבי אוהבים אותך. אל תפריע לסמול החתרני להתבשל חזק במיץ של עצמו

30 יפה כתבת! מילים כדורבנות  (לת) שיר
  • 19:53
  • 01.08.11
31 את עמיר פרץ כרכת עם מופז? לך תכתוב ספר סוציאליסטית גאה
  • 19:58
  • 01.08.11

קרת יקר, היותך סופר טוב לא מעלה את האינטלגנציה החברתית או הפוליטית שלך. חזור לענייניך והשאר את הבמה לקומץ שנלחם שנים בשבילנו בכנסת. כן, זה כולל את פרץ (יחד עם שלי יחימוביץ ודב חנין).

32 דיר-בלק לשופטי העליון? הגזמת! כולה כופפו קצת את בית-הדין לעבודה. לא רק צרכנות ודיור -
  • 19:59
  • 01.08.11

את שכר המינימום לא הצליחו לאכוף, אבל ללחוץ על עובדי כוח-אדם לפשרות על נכוי "קנסות" במזומן ובימי חופשה הם יודעים יפה. ריבית הלנת שכר? גם מזה תשכחו. מיועד כנראה (בדומה לפצויי-פיטורין) רק למפוטרי ועשוקי חברת-החשמל, מקורות וכאלה!

33 בנק הדואר אזרח
  • 20:02
  • 01.08.11

הנה ההזדמנות הראשונה שהיא גם אחת החשובות ביותר, להרחיב באופן מיידי את פעילות ושרותי בנק הדואר כאופציה ציבורית לקרטל הבנקים עושק הציבור שמנווט את הכלכלה לטובת מעטים. הנגיד המנותק והחצוף מתנגד בכל תוקף, אלא אם הבנק יופרט [יצטרף לקרטל]. דוגמא נוספת לאידיאולוגיה של ראשי המערכת ולמי הם דואגים. אופציה לשרותי בנקאות ציבוריים ברווח נמוך אם בכלל תשנה את כללי המשחק ואת כוחם של הטייקונים באופן מיידי. 

34 עיברית ספרותית דפנא
  • 20:03
  • 01.08.11

סוף סוף מאמר בעיברית ולא בשפת הרחוב. פעם לא היה צריך להיות סופר, גם עיתונאי יכל. היום לא.

35 איבדנו את הסולידריות? מעולם לא הייתה כאן סולידריות!  (לת) לך תלמד היסטוריה
  • 20:05
  • 01.08.11
36 Threaten to immigrate--then you'll see changes Commercial dispute
  • 20:06
  • 01.08.11

What's happening now happens in every brokerage, law firm, or professional firm, where the producer-- the young people-- get little, and the bosses who own shares get the most. The only way for the young lawyers to get more is often to split and go on their own. The only change now would be if thousands in their tents would wave immigration forms-- to the US, to Australia, to Canada, to New Zealand, anywhere. The threat is: if you don't give us more, WE ARE IMMIGRATING. If a whole brigade threatens to immigrate, only then we would see changes. Not before

37 בחיאת לך תכתוב ספרים אח שלו
  • 20:08
  • 01.08.11

בזה אתה אחוש-שילינג טוב

38 אותי למדו שבדמוקרטיה מחליפים שלטון בקלפי.רוצים שינוי בעדיפויות פשיזם סמולני
  • 20:11
  • 01.08.11

תקימו תנועה פוליטית, תנסחו מצע, ותרוצו כמפלגה לכנסת. אחרת מהי הלגיטמציה שלכם? להוציא מאות אלפים לרחובות יכולים גם הערבים, גם המתנחלים וגם החרדים. והם יעשו זאת טוב ממכם. זה אומר שאנחנו צריכים להכניע לדרישות שלהם? הרי הסמולנים יהיו הראשונים לצעוק נגד לחץ כזה על הממשלה.

39 כל כך ילדותי. יש בחירות, והפסדת. די ליילל.  (לת) העם לא איתך. רק הארץ
  • 20:15
  • 01.08.11
40 להוריד את ביבי. גמור. הביתה. ךלךל
  • 20:17
  • 01.08.11

לך לך.

41 מעמד הבניים מצביע בשיעורים של 40 אחוז אז שלא ייתבכיינו  (לת) חזי
  • 20:31
  • 01.08.11
42 מעמד הבניים מצביע בשיעורים של 40 אחוז אז שלא ייתבכיינו  (לת) חזי
  • 20:31
  • 01.08.11
43 כל מילה בסלע תומר
  • 20:33
  • 01.08.11

כל מילה אמת, המאבק הוא אכן פוליטי מאוד ואין טעם להסוות זאת כמאבק על דיור בלבד. כרגיל ניסחת באומץ וברהיטות את מה שרבים חושבים. אמן ואכן תשתנה הממשלה במהרה בימינו

44 אתגר היקר הקיטנה של רוטשילד
  • 20:34
  • 01.08.11

אשמח אם תקרא שוב את טורך. בכית ששכחנו מה זה להיות עם אחד, אח"כ הסתת נגד חרדים מתנחלים ו"טיקונים" האשמת את היהודים ובעלי ההון ששולטים במדינה זרקת ססמה אינפנטילית על תסביכים פרוידיאנים טענת שמארגני המחאה ישרים וזוכים לתמיכת העם ?!למרות שרובם עובדים בתשלום של הקרן החדשה במשרדי יחצנ"ות שתפקידם לארגן מחאות נגד המדינה היהודית!!! למה לדעתך ממשלה זו היא הראשונה מזה 30 שנה שתסיים 4 שנים ? כי אף אחד לא מאמין כבר למציאות הוירטואלית שאתה וחבריך בתקשורת ממציאים. ואגב אני חילוני אליטה ישנה מת"א ןהמחאה הזו כבר מתפוגגת בגלל שאינה מתמודדת עם הבעיות האמיתיות של המשק הישראלי אלא סתם מנסה להפיל את ביבי שייצב את כלכלת ישראל אכן על חשבון איכות החיים. הייתי ברוטשילד שמעתי את הסטודנטים מדברים בנאיביות על המהפכה בברצלונה אך משום מה שכחו שספרד פושטת רגל ... אין בטורך ולו טיעון אינטיליגנטי ולא דמגוגי אחד אשמח אם תקרא שוב את טורך.

45 הרוב הצביע ביבי, פעם אחרונה שבדקתי שחר
  • 20:50
  • 01.08.11

אבל הרוב של אתגר קרת מתעלם מתוצאות הבחירות וקובע ש"מתנחלים וחרדים" הם לא 40% מהעם אלא "קבוצת לחץ". בחייך, טול קורה מבין עיניך ותתמקד בכתיבת סיפור אחושילינג קצרים.

46 הפוליטיקה השמאלנית ביותר לא תעשה שלום כי זה נוגד את ערכי הציונות  (לת) פלץ
  • 20:52
  • 01.08.11
47 אחוש שילינג זה הדור שלנו, ילידי 74, עורי המהפכה  (לת) עד שיעלה האור
  • 20:52
  • 01.08.11
48 אמת. יותר מתביעות ספציפיות, מדובר כאן בשינוי תרבותי-פוליטי  (לת) אחת העם
  • 20:52
  • 01.08.11
49 בדיוק כך. להחליף את השיטה עכשיו. פוליטיקה זו לא מילה גסה.  (לת) פוליטיקה מושחתת - כן
  • 20:55
  • 01.08.11
50 ברור יוני
  • 20:56
  • 01.08.11

אין ספק נתחיל לנהל מדינה מהכיכר , נראה לאן נגיע... (כנראה שאנשים צריכים לחוות על בשרם את כל טעויות ההיסטוריה שוב..) נגור באהל , נאכל אורגני, נחרבן על החול במקום אסלות, רפואת הילינג וטנטרות, נעשן כל מיני חומרים שנגלגל (כמו באוהלים), נקיים יחסי מין בקבוצות גדולות , ננסה גם עם בעלי חיים ,ובקיצור נמחוק את המודרניזציה.

51 במילים אחרות עד שלא יהיה הסדר שלום עם הפלסטינאים ומדינות ערב החופר ומעמיק
  • 20:58
  • 01.08.11

המהפיכה לא תושלם

52 המהפכה תצליח - ליברמן יעלה לשלטון עקב הפחד מאנארכיה. ואז לא תעיזו  (לת) להעמיד אהל אחד בשדרה
  • 22:56
  • 01.08.11
53 אתגר היקר, החכם, החביב והאהוב פנשו
  • 00:31
  • 02.08.11

אתגר היקר, החביב, החכם והאהוב. מה יעזור להחליף את הממשלה? להפיל את ביבי? האם אז יבואו 120 חכים יותר טובים? האם יש ראש ממשלה מומלץ באופק? לצערי לא זה ולא זה. מצידי שביבי ינסה לתקן. ציפי לבני או שלי יחימוביץ לאו דוקא יצליחו יותר. בטח לא בקדנציה ראשונה שלהן. קרטלים, בירוקרטיה, מונופולים, קבוצות ענק באוכלוסיה שעושות 20 ילדים למשפחה ואין להן שני מפרנסים (כלומר אנחנו מפרנסים אותן), - כל אלו מצריכים תיקון.

54 נכון - יש להמשיך במחאה עד לשינוי אמיתי! ענת
  • 08:09
  • 02.08.11

המחאה היא פוליטית, אך לא מפלגתית וזה מה שחשוב. למחות נגד השחיתות בשלטון, שבכל המפלגות ומדיניות ה"סמוך" וההתחנפות לטייקונים, שהחריפו את התפוררות מעמד הביניים. אנחנו צריכים להמשיך במחאה עד שנקבל בזכות ולא בחסד מדינה סוציאל-דמוקרטית, כמו באירופה. כמו שמגיע לנו, אלה שרוצים להשאר ולגור כאן, לעבוד כאן ולהביא ילדים כאן. לא להתקפל!

55 רבין ז"ל עשה מהפך יש לזכור אותו. מהמתנחלים העביר כספים לחינוך ולב לאתגר תודה
  • 10:22
  • 02.08.11

ולבניה בקו הירוק.

56 הכותרת של קרת צריכה להפוך לסיסמת המחאה של כולם! עמר
  • 16:08
  • 02.08.11

המאמץ הסקטוריאלי שמשקיעות קבוצות קטנות פוגע בסיכויי ההצלחה של שינוי אמיתי. מחירי הדיור הם רק סימפטום אחד למכונה רקובה.

57 כל מלה זהב, אך מה זה "אחוש שילינג"?  (לת) צודק, מה יש לדבר?
  • 19:49
  • 02.08.11
58 אנחנו עוד לא מדינת עולם שלישי ג
  • 10:28
  • 06.08.11

מדינת עולם שלישי מתוקנת מתעניינת בכדורגל וסקס.. אנחנו עוד לא שם.

59 אחושילינג זו הצורה הירושלמית והמנומסת של מרגי
  • 08:52
  • 07.08.11

אחושרמוטה, שמשמעו "מאוד" , "אבל ממש" או "לגמרי"

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת