המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מחאת הדיור: אנשים אחים אנחנו

לא המפלגות ולא ארגוני האופוזיציה חוללו את המחאה הזאת. היא נולדה ממסירותם והתלהבותם של מאות ואלפי אנשים צעירים, שסחפו אחריהם את מיטב אזרחי המדינה

  • עמוס עוז
  • 02.08.2011
  • 06:53
  • עודכן ב: 08:40

ישראל אף פעם לא היתה מדינה שוויונית, אבל בשנותיה היפות היא היתה יותר שוויונית מרוב מדינות העולם. העוני לא היה ממאיר, העושר לא ניקר עיניים, והאחריות החברתית לאביון ולנצרך היתה לא רק כלכלית אלא גם רגשית. בישראל המוקדמת, מי שעבד וכמעט כל הנשים והגברים עבדו קשה מאד יכול היה לפרנס את ביתו בצניעות אבל בכבוד. העולים, הפליטים, דרי המעברות, זכו לחינוך, רפואה ודיור ציבוריים. ישראל הצעירה והענייה היתה יזמית חברתית רבת-פעלים. כל זה נהרס בשלושים השנים האחרונות, כאשר ממשלות ההון הגדול עודדו ואף ליבו את חוקי הג'ונגל הכלכליים של תפוס כפי יכולתך.

מסמך: רשימת הדרישות של ראשי המוחים

המחאה השוטפת היום את רחובות ישראל וכיכרותיה כבר מזמן אינה רק מחאה על מצוקת הדיור. זוהי מחאה שבלבה העלבון על אדישות הממשלה לסבלות האזרחים, על איפה ואיפה נגד העם העובד, ועל חורבן הסולידריות החברתית. המראות מחממי הלב של ערי האוהלים שפשטו ברחבי ערי ישראל, של הרופאים הצועדים למען חוליהם, של ההפגנות והעצרות, הם כשלעצמם תחייה מרנינה של האחווה והערבות ההדדית. שהרי הדבר הראשון שאומרים המפגינים האלה, עוד לפני "צדק חברתי" ו"הלאה הממשלה", הוא "אנשים אחים אנחנו".

המשאבים הדרושים לביסוס הצדק החברתי בישראל נמצאים בשלושה מקומות: ראשית, המיליארדים שהשקיעה ישראל בהתנחלויות, שהן הטעות הגדולה ביותר בתולדות המדינה, וגם מעשה העוול הגדול ביותר שלה. שנית, סכומי העתק המוזרמים לישיבות החרדיות, שבהן צומחים דורות של בטלנים בורים אכולי בוז כלפי המדינה, אנשיה, ומציאות המאה העשרים ואחת.

האם יש סיכוי לסולידריות החברתית המתעוררת? דברו על זה בפייסבוק

שלישית, ואולי ראשונה, תמיכתן הנלהבת של ממשלת נתניהו וקודמותיה בהתעשרות הבלתי מרוסנת של הטייקונים למיניהם ושל הסמוכים על שולחנם, על חשבון מעמדות הביניים, כמו גם על חשבונן של שכבות המצוקה. בל נשכח מניין בא העושר הזורם אל ההתנחלויות, הישיבות והטייקונים: הוא בא מפרי עמלם וכשרונם היוצר של מיליוני ישראלים, הנושאים על גבם פלא כלכלי יחיד במינו של מדינה דלה במתנות טבע (את הגז הטבעי עוד לא התחלנו לספור), ועשירה בכוחות אנוש.

לא המפלגות ולא ארגוני האופוזיציה הוותיקים חוללו את המחאה הזאת. היא נולדה ממסירותם והתלהבותם של מאות ואלפי אנשים צעירים, שסחפו אחריהם את מיטב אזרחי המדינה. מרגש מאד לראות את ותיקי המחאות לדורותיהן, שהיו במשך שנים קולות קוראים במדבר, מסתופפים בצל אוהלם של הצעירים המנהיגים בחוכמה את המחאה החדשה. אנשים כמוני, שמחו במשך שנים רבות על מדיניותן של ממשלות ישראל, מחבקים באהבה ובהשתאות את הדור החדש הזה, העולה על קודמיו.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "הארץ" התגייס ולקח צד במחאת האהלים. אל יהי דבר זה קל בעיניכם! דן לב פועם
  • 07:03
  • 02.08.11

רצח רב במעמדו של הרב אלעזר אבוחצירא נדחק כידיעה משנית, כאילו מדובר בעוד מעשה של רצח בבאר שבע. אינני מחסידי הרב, או איזה מקובל אחר, אבל העורך איבד לגמרי את הפרופורציות. גם הטבח בנורווגיה תפס במוצ"ש רק את המקום השני אחרי מחאת הדיור. פעם הארץ היה פותח בכותרת ראשית מדינית, או בעלת השלכות אוניברסאליות, וכך בידל את עצמו מ"מעריב" ו"ידיעות", אבל היום, ההירתמות המוחלטת לנסיון לערער את כסאו של נתניהו, שגם אני מייחל לסיום כהונתו, בלבלה את דעתם של העורכים לחלוטין. עיתון הבורגנים העמיד את כל כולו לרשות המאבק החברתי, אליו הוא לא ממש מרגיש שייך, אלא כאמצעי להפלת שלטון הפאשיזם. אם "הבבונים" מצביעי נתניהו לא מבינים את ההתדרדרות במדרון הלאומני גזעני, נפנה אליהם דרך ההתדרדרות במצבם הכלכלי. וכך אתה מוצא שהעיתון של משכירי הדירות, של החזירים הקפיטאליסטים, של הטייקונים, של היאפים מהבורסה, של הפעילים בשוק ההון, של הסוחרים, של היבואנים, של בעלי המקצועות החופשיים, של חסידי ההפרטה, של חסידי היד הנעלמה והכלכלה החופשית, של הקוראים להורדת נטל המס. עיתון זה דורש את התערבות הממשלה בשוק הנדל"ן. את הפיקוח על גובה שכר הדירה וכו'. העיתון שקורא למנוע גירוש של מהגרי העבודה המסתננים מאפריקה או משפחות של עובדים זרים שמקימות כאן את ביתן מתלונן שמחירי הדיור בתל אביב עולים בצורה מטורפת. כן, אם כל לילה חודרים עשרות אפריקנים הם צריכים לגור איפשהו. וכך דרום העיר הופכת להיות יקרה יותר ויותר, דבר שיוצר זליגה לכל מחירי הדיור בעיר. אבל, אנחנו בעיתון מה אכפת לנו. העיקר שיהיה שמח ותוסס בשטח, עד שיפול משטר הרשע

02 Thank you Amos Oz World B. Free
  • 07:03
  • 02.08.11

For the support and moreover for the many years of sane voice among ignorence . Not I am not talking about your prose I am talking about your bravery and justice

03 זו זעקת צעירים חרוצים משכילים ועובדים שלא מסוגלים לפרנס משפחותיהם  (לת) ילדינו-גאוותנו!!
  • 07:04
  • 02.08.11
04 כל הכבוד ! המשיכו במאבק הצודק. תקראו... אריה
  • 07:05
  • 02.08.11

ההישג של המוחים הוא א ד י ר !!! צריך רק לנווט אותו נכון. להדגיש את אסון ההפרטות שהביאו עלינו ביבי וחבריו הקפיטליסטים עוד מזמן היותו שר אוצר. ההפרטות של נכסי הציבור והמדינה כמו קרקעות לבעלי הון, מפעלים ממלכתיים כמו ים המלח, חברות כח אדם פרטיים, בנקים שמניותיהם היו של הציבור ונמסרו לבעלים פרטיים, קופות גמל וקרנות פנסיה שהפכו לנכסי בתי השקעות בבעלות קפיטליסטים ועוד ועוד ועוד... הרשימה ארוכה. ולא לשכוח ! ממשלת ליכוד היא מח"ל, גח"ל לשעבר שפירושו ליברלים עצמאיים ונועדה לחלק את ההון במדינה בידיים של טייקונים עצמאיים שיצרו בעצמם ולטובתם האישית. כי הם מובילי תומכיה בבחירות. העם בעיקר המזרחי שאינו מבין בנושא נגרר אחרי דמגוגיה וסינוור עיניים עם הבטחות שווא ועכשיו מתחיל לקבל שכל. ותזכרו !!! אם ביבי אומר שעכשיו בחוץ שמש. תאמינו לו, אבל תבדקו מה האינטרס שעומד מאחרי דבריו ולא אם הוא צודק. העיקר האינטרס שעומד מאחורי דבריו... בדרך כלל תגלו שהאינטרס הוא לדאוג לחבריו הקפיטליסטים ולרמוס את רוב העם. זוהי גם משנתו של ז'בוטינסקי וחבריו.

05 המשיכו במאבק הצודק... תקראו אריה
  • 07:06
  • 02.08.11

ההישג של המוחים הוא א ד י ר !!! צריך רק לנווט אותו נכון. להדגיש את אסון ההפרטות שהביאו עלינו ביבי וחבריו הקפיטליסטים עוד מזמן היותו שר אוצר. ההפרטות של נכסי הציבור והמדינה כמו קרקעות לבעלי הון, מפעלים ממלכתיים כמו ים המלח, חברות כח אדם פרטיים, בנקים שמניותיהם היו של הציבור ונמסרו לבעלים פרטיים, קופות גמל וקרנות פנסיה שהפכו לנכסי בתי השקעות בבעלות קפיטליסטים ועוד ועוד ועוד... הרשימה ארוכה. ולא לשכוח ! ממשלת ליכוד היא מח"ל, גח"ל לשעבר שפירושו ליברלים עצמאיים ונועדה לחלק את ההון במדינה בידיים של טייקונים עצמאיים שיצרו בעצמם ולטובתם האישית. כי הם מובילי תומכיה בבחירות. העם בעיקר המזרחי שאינו מבין בנושא נגרר אחרי דמגוגיה וסינוור עיניים עם הבטחות שווא ועכשיו מתחיל לקבל שכל. ותזכרו !!! אם ביבי אומר שעכשיו בחוץ שמש. תאמינו לו, אבל תבדקו מה האינטרס שעומד מאחרי דבריו ולא אם הוא צודק. העיקר האינטרס שעומד מאחורי דבריו... בדרך כלל תגלו שהאינטרס הוא לדאוג לחבריו הקפיטליסטים ולרמוס את רוב העם. זוהי גם משנתו של ז'בוטינסקי וחבריו.

06 הניתוח כל כך נכון. ותכף גם יגיעו אלה שיחרפו ויגדפו אותך.  (לת) פשוט נמאס
  • 07:06
  • 02.08.11
07 או, קשקשן השבט התעורר. ממש ציפינו בקוצר רוח לשני גרוש שלו  (לת) הקוסם מארץ עוז
  • 07:07
  • 02.08.11
08 חיבים לעזור להם להצליח.  (לת) מיכל כהן.
  • 07:07
  • 02.08.11
09 אני גאה בדור הצעיר-שמפגין נגד ממשלת הרוע דור מלחמת 73
  • 07:08
  • 02.08.11

בשרב הכבד וכנגד המשטרה שמנסה לפזרם-הם אומרים בגלוי-כך לא ניתן להמשיך לחיות כאן. תנו גם להם צ'אנס-לדיור ממשלתי, לחינוך טוב מסובסד לבריאות הוגנת והגונה ולא על בשר וחיי הרופאים המתמחים, וכלכלה הגונה -במקום קלקלה שטורפת את האזרחים !!!! מחזיקים לכם ידיים !

10 תודה על הכנות התובנה והחכמה במילים ספורות אמרתה מסמר חלוד
  • 07:08
  • 02.08.11

הכל.להפיץ את המאמר לכל בית בישראל ולשכנינו אחינו הפלשתינים.

11 ישראל הטובה והיפה חוזרת לעצמה חנה חורש
  • 07:09
  • 02.08.11

הדרך היחידה היא לשנות את סדרי העדיפות הלאומית. המתנחלים מקבלים "רק" חינוך מעשר הטוב ביותר שקיים, הסעות חינם, חוגים ומופעים חינם, כבישים ותשתיות חינם, שמירה שעולה הון על חשבון ביטחון פנים ולכן, כל הדברים הנורמליים שאתם מבקשים קשורים קשר הדוק לשינוי סדרי העדיפות הלאומית בצורה חדה ומוצהרת , שלום תמורת פינוי ההתנחלויות

12 אנחנו טובים ממך בגלל שאנחנו לא מלאי שנאה לכולם יבגני
  • 07:10
  • 02.08.11

אתם הפסדתם בגלל שלאורך כל הדרך לצד המטרות הנאצלות תמיד היתה את השנאה וההתנשאות שאנחנו רואים אפילו בכמה שורות אלו.

13 רדידות ופשטנות מדהימה מסופר ברמה עולמית. לא יאומן אלכס מהכרמל
  • 07:11
  • 02.08.11

על החרדים והטייקונים עוד אפשר איכשהו להסכים, גם ההתנחלויות לא היו המעשה החכם ביותר של ישראל. הכל נכון. רק יש לי שתי שאלות: 1. כמה יעלה לפנות מאות אלפי בני אדם לתוך ישראל. 2. בכמה יעלו מחירי הדיור לאחר תוספת של מאות אלפים מבקשי דיור בבת אחת?

14 איזה יופי, גם החנפן הלאומי, תכול העיניים, הגיע לככר העיר  (לת) דור שני לשואה
  • 07:14
  • 02.08.11
15 כ-300 אלף מסתננים בחסות הסמול זקוקים לעבודה ולכ-75 אלף דירות סמול חסר אחריות
  • 07:15
  • 02.08.11

הסמול החתרן דאג בעיקר לרווחת האויב הפלשתיני ולמהגרים הבלתי חוקים. הסמול הגן על מהגרי העבודה ושאר מסתננים בלתי חוקים שהגיעו לישראל. הסמול מנע את גירושם וכך הגענו למצב שיש היום בישראל כ-300 אלף שוהים בלתי חוקיים שתפסו כ-75 אלף דירות למגורים ובכך גרמו לעליית מחירים דרסטית וחוסר בדירות לישראלים וכן תפסו מאות אלפי מקומות עבודה ובכך הורידו את רמת השכר לישראלים. מפלגות הסמול הזניחו את החברה ואת הכלכלה, ופעלו רק בעניין "השלום". מזלנו שרה"מ הוא נתניהו שדואג ליציבות הכלכלית והביטחונית של ישראל. ביבי, אוהבים אותך.

16 ההתנחלויות הן האסון הגדול ביותר שקרה למ"י מאז היווסדה. הן גרמו איציק
  • 07:16
  • 02.08.11

לאלפי הרוגים ופגעו קשות בנצרכים בתוך מ"י.

17 כל הכבוד, עמוס עוז, אתה פה לכולנו!  (לת) אחד העם
  • 07:16
  • 02.08.11
18 דור שאינו מוכן להלחם ולתרום אלא לנצל הדור הזה
  • 07:16
  • 02.08.11

האפינים של הדור הצעיר: התצפיתניות,4 במספר, שחיבלו בציוד צבאי סגרו אותו והלכו לישון, כאשר לוחמים שעשו ציר היו בטוחים שהתצפיתניות יזהירו אותם ממארב. ענת קם,חיילת אינטלדנטית מאד,כדי לייצר קשרים עם עתונאים,גונבת מסמכים סודיים ביותר היכולים לפגוע בחיי חיילים ואזרחים והציבור מקבל זאת בהבנה! גלעד שליט,עם טנק מרכבה סימן 4 נכנע לכמה טרוריסטים,ללא יריה!! למה לסכן את החים שלי עבור המדינה?זאת היתה מחשבתו! חיילים עוזבים מארבים כי השוקו הגיע קר!!! אלה הם התסמינים,התוצאות? לבנון, 6 אוגדות עם סיוע אווירי וארטילרי בלתי מוגבל לא הצליחו להבקיע במשך חודש גדוד חיזבאללה!!! עזה?8 שנים טילי קאסמ על עוטף עזה,ע"י טרוריסטים ולמעצמה האיזורית אין פתרון. ישראל תושמד בקרוב בגלל שאוייביה מוכנים להקריב את עצמם במלחמה,הישראלים מוכנים להקריב רק את חבריהם. הבאלגן ברוטשילד נוצר רק בגלל הקארנבל,סטוצים בלי סוף,בירה ללא הגבלה,הרגשת חשיבות,הופעות יומיומיות בעתונים ובטלויזיה. דור מפונק שחושב שהכל מגיע לו ולא מוכן להתאמץ ולהסתכן עבור המדינה.בשכונה שלנו, אמרו גדולים ממני,אין תקווה ואין רחמים לחלשים.

19 במוצ"ש חבר מביא חבר כאן ועכשיו
  • 07:16
  • 02.08.11

להחזיר את השליטה למעמד הבינוני

20 הדור הזה בור ושטוח - נטול אידאות וחסר רקע תרבותי ואינטלקטואלי נעם
  • 07:17
  • 02.08.11

כואב לראות איך הצעירים הללו לא מצליחים להוציא משפט מתוקן מהפה ולהסביר מה הם רוצים. ישנם בודדים שמצליחים לתאר באופן מרשים את התחושות שלהם. אבל מילה לגבי פתרון הבעיה? יוק. מזכיר את מחאת הסטודנטים לפני 12 שנה - גם אז הם יצאו לרחובות אחרי שנים שאמרו שהם פאסביים ולא הצליחו לומר דבר ובסופו של דבר לא השיגו דבר. ההתלקקות עליהם מובנת - הלא הם דור העתיד שלנו ואנו רוצים לראות בהם משהו מוצלח מאיתנו, אבל כיצד יצליחו כשאין להם מושג בפוליטיקה ובהיסטוריה ובמחשבה מדינית וחברתית והם לא קראו ספר מימיהם חוץ מהארי פורטר. הדבר הכי מסובך שיש זו החברה האנושית והיא נשלטת בידי הדבר הכי מסתורי שיש והוא טבע האדם. בלי שום רקע תרבותי ואינטלקטואלי כיצד יבוא תיקון חברתי?

21 לא משנה למה משנה איך מתקנים את המצב ..... ריקי
  • 07:21
  • 02.08.11

לבכות על מה שהיה זה לא יפתור את הבעיות , צריך להסתכל עם הפנים קדימה ולנסות למצוא פתרונות ולשנות את שניתן ,

22 The question remains: are the youth for 2 states based on 67 World B. Free
  • 07:21
  • 02.08.11

The uprising is about Social Justice but what about Human Rights ? Human Rights go hand in hand with Social Justice You cannot demand Social Justice in Natanya while 10 Km away there are gross violations of human rights in the Machsomim and beyond .

23 אמר הבורגני הלבן סטודנטית שחורה
  • 07:24
  • 02.08.11

מהפכה של ילדי שמנת.וצאו מהוריד של החרדים, אתם אשמים.

24 very well written Australia
  • 07:26
  • 02.08.11

very well written,100% correct

25 קצר ומדוייק  (לת) שי
  • 07:26
  • 02.08.11
26 רופאה מתוסכלת שהקדישה את חייה למען המדינה טלי
  • 07:27
  • 02.08.11

כל כך נכון, אך לצערי לא רואה את הפיתרון. הכתפיים שלנו רק מתרחבים עוד ועוד כדי לשאת את העול של כל הפרזיטים.

27 נו, גם עמוס עוז הוא סמולן הזוי שרוצה לתת את ישראל לערבים. נכון? הלוחש לסוסים
  • 07:28
  • 02.08.11

שתי בפסקאות הכי קולעות וממצות שנכתבו בענין הזה. וגם התזמון נכון. הגיע הזמן לכוון את העגלה הזו.

28 עמוס עוז תירגע חובב ספרות
  • 07:30
  • 02.08.11

מר עוז, אתה מחית? הצחקת אותי. תמיד היית אחד החצרנים השפופים והעלובים בחצר של שמעון פרס. ההופעות הפוליטיות מהגוחכות שלך, חתימות על כל עצומה מזדמנת וה"מלחמה בכיבוש" ששכר נאה בצידה נמאסו על כולם. כל החיים אתה רודף אחרי פסרים ספרותיים וגם עכשיו אתה מחכה ברטט לב לפרס נובל לספרות כמו שכלב מחכה לעצם שתיזרק לעברו. די כבר!

29 wonderful words Amos  (לת) shaki
  • 07:31
  • 02.08.11
30 For once the Arabs inspired Israel; for once Israel loaths money Kirtchuk
  • 07:33
  • 02.08.11

Israelis have discovered at last the pernicious effect of money. University Halls named not after thinkers and scientists but after tycooons ; the Philharmonic orchestra that thanks not Bach or Beethoven but N. Dankner ; prices that end in .99 even though the one agora coin does not exist, which is legal robbery ; all the golden calves are slaughtered at last Colonies and yeshivot have nothing to do with it - they are ideology, not greed oriented except of course their donors, Israel's oligarchy is no better than Russia's or the USA's, but it coulod not have ruled the country unless the golden calf was in the heart of the Israelis themselves : Stock exchange speculation as a national sport did not begin with Bibi, it made Bibi and Dankner possible.   This is what changed at last - Israel understood what its founding fathers had grasped a century ago, that greed is from the devil 

31 צרות מוחין יוסי
  • 07:34
  • 02.08.11

מה יש במאמר מלבד צרות עין, צרות מוחין, חוסר סובלנות וחוסר הבנה של צרכי האחר?

32 להחזיר את מדינת ישראל לקונספציה המקורית שלה  (לת) הכל נכון
  • 07:40
  • 02.08.11
33 תודה לך עמוס עוז שיצאת והבעת דעה ברורה.  (לת) רש"י
  • 07:41
  • 02.08.11
34 המחאה התאפשרה הודות לפיתוחים הטכנולוגיים [פייסבוק יעל
  • 07:41
  • 02.08.11

טוויטר) ולכן יוזמיה הם צעירים-משכילים. זהו מקור גדול לאופטימיות, בכל העולם. מעשים/מדיניות בלתי הוגנים ייתקלו במחאות וייאלצו את פוליטיקאים לתקן עוולות.זוהי אכן מהפכה מבורכת ענקית ומבורכת !

35 קצת קריאות "ביטחון" וכולם של מתקפלים - ישראל זה עדה של פראיירים  (לת) אבי
  • 07:41
  • 02.08.11
36 כל הכבוד!  (לת) הרצל
  • 07:42
  • 02.08.11
37 אוי אדון עוז.כמה שאתה נאיבי.עצוב לראות אדם בוגר תמים.צדק חברתי? תתעורר.הקומוניזם קרס
  • 07:42
  • 02.08.11

הסמול הבור חי על חשבון המתנחלים שמגינים עליו מסביב לשעון כן, גם הילדים וגם הנשים בהתנחלויות הם חיילים בפועל ששומרים על הסמולנים המשתמטים שחוגגים בבומבמלה שלהם בת"א. אף סמולן לא היה מחזיק שעה מעמד בקרוואן לוהט שמוצב על צלע הר במקום שלדעת גורמי הביטחון הינו אסטרטגי לביטחון ישראל ע"מ שתושבי המקום יהוו יגנו על מדינת ישראל וישמשו חיץ חי בין טרוריסטים פלשתינים לאוכלוסיית הנהנתנים הבכיינים מהסמול.

38 לא לקבלנים ישראלים יפתח שוק הבנייה
  • 07:43
  • 02.08.11

תביאו חברות סיניות לבנות, ותראו בתוך חודשים בניינים גמורים. בסין בנו עיר של עשרות אלפי יחידות דיור בשנה, בשלוש שנים שלוקח לבטלנים במדינה לבנות בניין אחד, הסינים בונים עיר. אני מסתובב באפריקה ורואה רק חברות סיניות, מהר, טוב וזול. אז במקום להביא פועלים סינים, ולתת לאיזו חברת כ"א מקורבת לשלטונות לעשות הון, תביאו את החברות עצמן

39 או לממש את הזכות שניתנה להם לשרת את העם לשבת רק על הכסא
  • 07:46
  • 02.08.11

ממשלה שקמה כדי לשבת על הכסא בלבד וליהנות ממנעמי השלטון, היא ממשלת זדון. כל ממשלה אחרת, היא ממשלה שתעשה טעויות כי היא מורכבת מבני אדם. פרויקט ההתנחלויות, הוא בעייתי במיוחד. הוא חילק את העם לשניים. הביא להקצנה של חלקים קטנים בשני צידי המפה הפוליטית. חלקים קטנים אלה, נותנים היום את הטון, בגלל חריפות התבטאויותיהם. לכן כותרת המאמר, אמורה דווקא לפנות אליהם בקול גדול: אנשים אחים אנחנו. הדמוקרטיה אמורה לאפשר ריבוי דעות, מותר גם לקיצונים. אבל השנאה אוכלת בנו והיא נוגדת את הפלורליזם שנחוץ כל כך לכל מדינה בריאה. והאזרח? הוא שקוע בחובותיו עד למעלה ראש, מיסוי בשמיים, מחירים בשמיים, אין רכבות שיסיעו אותו למרכז, כדי שיוכל להתפרנס בכבוד ולכן הוא חייב לגור במרכז. הוא מחפש מאיפה תבוא הישועה, בשביל זה יש לו ממשלה שאמורה לסדר לו חיים מתקבלים על הדעת בהתאם ליכולותיו. אבל הממשלה שקועה במנעמי השלטון, היא שקועה בהישרדותה. נראה אותם מנערים את כל השחיתות מהיסודות. נראה אותם מנהלים ספרי חשבונות על אופן חלוקת העוגה התקציבית בשקיפות מלאה. נראה אותם ממשלה שעושה טעויות כי הם בני אדם ולא ממשלת זדון

40 קצר ולעניין אא
  • 07:47
  • 02.08.11

ואני מסכימה לכל מילה לשם שינוי.

41 אחיו של עמוס עוז אינם אחי יוני
  • 07:52
  • 02.08.11

את המחאה יזמה הקרן לישראל חדשה והרבבות שהצטרפו לא יודעים זאת

42 תארת במדויק את המצב=לתשומת לב המוחים.שלא יפלו לבור שביבי מכין לה שומר חוק
  • 07:54
  • 02.08.11

גם ביבי מכין להם בור,כדרכו. ובעיקר= הבור של עצמם, כילדים שגדלו לתוך עוול הכיבוש ולא ברור להם אחרת.

43 Israelis also discovered that formal democracy may be a trap Kirtchuk
  • 07:55
  • 02.08.11

And that being elected does not allow the ruler to do just anything. In Russia there is formal democracy, like in the States or in France. But that does nor prevent the government from confiscating souvereignity: that is what George W. Bush did, what Putin did, and what some French presidents are liable to do until the people reminds them that did not hesitate to behead the King and Queen along wiith 500 000 of their supporters in order to show who is the real boss: the people, not its rulers, be they monarchs or pseudo-democrats.  Israelis should shift back from their infeodation to the US and get some inspiration from the country that produced Montesquieu, Rousseau and the Front Populaire, which in 1936, with the Jew Leon Blum at his head, granted the French their soclai-oriented democracy which prevails to this day 

44 אכן  (לת) ל
  • 07:55
  • 02.08.11
45 בוקר טוב עמוס, לא קיבלת פרס נובל לספרות משמיצת ישראל אז אתה פנוי א.ש.חיפה
  • 07:56
  • 02.08.11

לדון בבעיות שאתה שותף ליצירתם כמו ההגנה על גירוש המסתננים שמספרם בת"א לבד עובר את ה-70 אלף ! וכמובן שהם תפשו דירות של מסכנים שלנו=אחינו לא אחיך כי אתה הרי נאור וקוסמופוליטי ויהדות בשבילך זה מדינת כל אזרחיה... עשה לנו טובה וגם לעצמך למען האמת , חזור לדממה האחרונה שלא שמענו ממך , חוץ מבכנסים בגרמניה שם אתה מרגיש חופשי להשמיץ את ישראל וכך אולי יעניקו לך עוד פרס כספי ........

46 מביך tbh
  • 07:58
  • 02.08.11

זה נחמד לתמוך המחאה, זה אפילו אופנתי. אבל לא חייבים לכתוב הבלים. פעם היה פה עוני ממאיר. יכול להיות שההתעלמות ממנו היא חלק מהניתוק של עמוס עוז ממה שקורה פה, אבל העוני והאפליה הם אלה שהעלו את הליכוד לשלטון ב-1977. בכל פעם מחדש אנחנו מגלים עד כמה מי שמכונים אצלנו אנשי רוח הם חבורה קצת תמהונית, מנותקת לחלוטין מההוויה שלנו ושמעשה האמנות שלה הוא בעיקר מפלגתי.

47 One last comment Kirtchuk
  • 08:00
  • 02.08.11

It is an act of Popular Protest, not a war or an invention, that marks the beginning of the Modern Era.. That Popular Protest is called the French Revolution Israel is now, hopefully, living its own French Revolution . 

48 מוסיקה מדויקת של מילים מעריץ
  • 08:00
  • 02.08.11

תודה על המאמר המדויק.את אדם של מילים .כיף בין הררי הבלבול לשמוע את המוסיקה המדויקת של מילים אלו

49 הפוליטיקה של המחאה אזרח
  • 08:00
  • 02.08.11

זה הזמן להתעורר, אנשי רוח מהשמאל מהימין ומהשמאל. זה הזמן להתעורר לפני המלחמה הבאה שתשתיק גם את גל המחאה הנוכחי ותכשיר את הקרקע להפרטה נוספת. ביבי גלה מנהיגות ותודה שטעית אתה ויועצך הכלכליים. שברתם חזק ימינה. חזק מידי. אתה לא מנהל קרן השקעות, אתה מנהל מדינה וחיים כאן בני אדם. גלה מנהיגות והצל את הרפואה הציבורית, גלה מנהיגות ותעביר את המיליונים לחינוך ציבורי, ודיור ציבורי, גלה מנהיגות ותגדיל מס על ירושות, תקטין מס על עבודה, הגדל מס למאיון העליון, הגדל את הפיקוח על שוק ההון. שמור לנו על הפנסיה ועל קרנות ההשתלמות.

50 מילים כדרבנות שרון
  • 08:00
  • 02.08.11

זה יום ההתפכחות

51 העיקר-החזרת הסולידריות!! תמר
  • 08:02
  • 02.08.11

אין כמו יכולתו של סופר כמוך ליקלוע לרגשות האמיתיים שהמחאה הצודקת הזו מעוררת - התרגשתי כמוך שהצעירים הללו מוציאים אותנו מהתרדמת שנפלה על כולנו-אולי בגלל הרגשת האין אונים שאין מה לעשות -כמעט גנבו לנו את המדינה!!!!ןלכן ההתעוררות הזו וההתמסרות הזו -והסולידריות מראים שיש תקוה- אבל ביבי מצטט את זבוטינסקי על העושר- כמה מנותק ופטטי-כמעט כמו-מארי אנטואנט !!!

52 תמיכה של סופר בינוני עם עבר של כישלון חברתי יואבחלב
  • 08:05
  • 02.08.11

זה ב-ד-י-ו-ק מה שהמחאה הזו לא צריכה.

53 תודה! כל מילה בסלע. אף ספין של חסרי החוליות האטומים החזיריים איה
  • 08:07
  • 02.08.11

אף ספין של חסרי החוליות האטומים החזיריים בממשלה לא יצליח לכסות זאת. זו מחאת ה ע ם!

54 לא אכפת לו באמת מהצעירים והחלשים  (לת) חולדאי לא אח ולא חבר
  • 08:08
  • 02.08.11
55 לא אכפת לו באמת מהצעירים והחלשים  (לת) חולדאי לא אח ולא חבר
  • 08:08
  • 02.08.11
56 מבריק, נכון וכואב  (לת) יעקב
  • 08:10
  • 02.08.11
57 מתי נזכה לראות את ביבי בכלא?  (לת) איתי
  • 08:12
  • 02.08.11
58 סוציאליזם חגי
  • 08:15
  • 02.08.11

החלום המתוק של משטר סוציאל דמוקרטי לא יכול להתקיים במדינה בה הפילוג רב על האיחוד.ישראל היא מדינה בה קבוצות וסקטורים שונים נלחמים אחד בשני, כאילו היו עמים יריבים. לא בכדי קיימת האמרה ?שני יהודים שלוש דעות?. משטר סוציאל דמוקרטי ניתן לקיים רק במדינות הומוגניות, בהן כלל האזרחים מאוחדים תחת דגל אחד ומטרה אחת. הערגה לשנים עברו מתעלמת במכוון מרוח התקופה ההיא, בה מפ?י שלטה ביד ברזל והשליטה את משנתה על כלל העם.ימים אילו עברו ללא שוב , וכעת אנו בדרך המהירה לחורבן בית שלישי.

59 המחאה נולדה מתוך רונן
  • 08:17
  • 02.08.11

כסילות רבה שמאפיינת תינוקות בגן (ולא אנשים בוגרים). אנשים שלא הצליחו להפיל את הממשלה בדרכים דמוקרטיות ולכן לקחו את המודל של ככר תחריר שהחריב את מצרים. יש לי חדשות לאותם אנשים. אלא אם כן אתם מתכננים הפיכה צבאית, תוצאות הבחירות הבאות יהיו זהות לקודמות ואולי אפילו ימניות יותר.

60 מחאת הדיור - כתב עמוס עוז ניצה
  • 08:18
  • 02.08.11

עמוס, כל מילה בכתבה שווה זהב.

61 דמעות עלו בעיני למקרא הכתבה - וזה נדיר ביותר  (לת) תודה, אחי
  • 08:21
  • 02.08.11
62 נביא חסר נבואות - היכנסו אלי
  • 08:22
  • 02.08.11

עד היום, זכור לי כיצד בשלהי שנות ה - 70 כיצד נשאל עוז, בראיון טלוויזיה, מה הוא צופה לעתיד! אלה היו ימי דוד לוי ועלייתו המטאורית (כמו אותו כחלון). עוז אמר: יהיה ראש ממשלה מזרחי (בהבעת צער מובלעת). הוא טעה. הוא טועה כל הזמן. הוא טעה עם הפלסטינים, הוא טעה בראיית עולמו כלפי ימי הקיבוץ הישן, הוא טעה לגבי דור המוזיקה המזרח תיכונית, הוא אשכנזי! אין אפס: האיש סופר ברמה טובה. הוא יודע לכתוב עד שעמום. אבל חכם איננו. מעניין שיש לו מה לומר על אותם חבר'ה עם נרגילות וכובעים. אלה המשתמטים, אלה האנשים המתנשאים, אלה הם ציפי לבני למיניהם - יצירי מופעי פרסום וקשקוש! אם עוז הוא הגורו - אני רגוע!

63 דור הנרות דוד וידנהולץ
  • 08:22
  • 02.08.11

לפני 15 שנה דור שלם, דור הנרות, מלאו את הכיכרות והדליקו נרות למען רבין. דור בני 12-16, שביום אחד התנפץ להם את החלומות. ממשלה ומנהיג שרצו צדק חברתי. העבודה שנעשת בחינוך, במערכות חברתיות, בפריפריה ובמיעוט הערבי הייתה למהפכה בהסכמי אוסלו. תחושה של הגשמה ושל עולם טוב יותר. הלך להם. לדור הנרות. החברה, הערכים, השלום והצדק החברתי הלכו והתרחקו. אבל, הדור הזה לא שכח והיום הוא יוצא, כן דור הנרות, לרחובות, באופן אחר, שלא הכרנו קודם. יוצא בהמוניהם, בלי לשכוח את מורשת רבין של שלום וצדק חברתי. מי שחשב שאפשר להרוג חלום בשלושה יריות, טעה וישלם על כך ביוקר. דור הנרות ישנה את פני המדינה... שלום וצדק חברתי.

64 כתבה יפיפייה  (לת) לילך
  • 08:23
  • 02.08.11
65 עמוס היקר: די להשמצות. ההתנחלות היא לא הבעיה. התנחלות היא הפתרון.  (לת) אברהם מכפר סבא
  • 08:23
  • 02.08.11
66 כל הכבוד להם! הם עתיד המדינה לא המתנחלים  (לת) עוז
  • 08:25
  • 02.08.11
67 איפה היית? הקסל
  • 08:28
  • 02.08.11

מה עמוס עוז עשה למען האדם העובד במשך חייו?מה עשו חבריו האינטלקטואלים שהשתכנו להם במגדלי השן וירדו אל העם רק בשבוע הספר כדי לחתום על ספרים.דור שעולה על קודמיו?הייתי מצפה מסופר דגול ראייה קצת יותר עמוקה ולא להיגרר אחרי פרשנים מטעם,הייתי מצפה מסופר דגול לקבוע דברים אחרי שהזמן עובד עליהם,ולא לשלוף מהמותן כמו עיתונאי כזה או אחר עם שיקולים כאלו או אחרים.

68 די כבר עם החיבוקים. למחות את ארסוף מעל פני האדמה  (לת) אזרח
  • 08:30
  • 02.08.11
69 היא נולדה מהתקשורת המגוייסת לשמאל הקיצוני. צחי
  • 08:33
  • 02.08.11

אין סיכויי שהמחאה הזאת הייתה מחזיקה. יותר מיומיים עם התקשורת לא הייתה מייצרת מעודדת ומלבה אותה. השבוע הייתה מחאה של מאות אנשי ימין שרצו לצעוד מצומת גלילות לשומרון - כמה כיסוי תקשורתי היה ובאיזה גישה התקשורת כיסתה את האירוע? זה לא תקשורת זה משרד פרסום לאידיאולוגיה שמולאנית קיצונית.

70 היא נולדה מהתקשורת המגוייסת לשמאל הקיצוני. צחי
  • 08:33
  • 02.08.11

אין סיכויי שהמחאה הזאת הייתה מחזיקה. יותר מיומיים עם התקשורת לא הייתה מייצרת מעודדת ומלבה אותה. השבוע הייתה מחאה של מאות אנשי ימין שרצו לצעוד מצומת גלילות לשומרון - כמה כיסוי תקשורתי היה ובאיזה גישה התקשורת כיסתה את האירוע? זה לא תקשורת זה משרד פרסום לאידיאולוגיה שמולאנית קיצונית.

71 עמוס עוז מנהיג רוחני הומני שקול ואמיץ!  (לת) נכון וקול ברור
  • 08:34
  • 02.08.11
72 נכון מאד קוהלת
  • 08:36
  • 02.08.11

עוז לתמורה בטרם פורענות: 1.להפסיק את ההשקעה בשטחים, 2. להפסיק את הזרמת המליונים למפלגות הדתיות/ לישיבות/ לשכר הרבנים והבטלנים, 3. הטלת מס אמיתי על החברות הגדולות ועל העשירים הגדולים שהמירו אנושיות בחזירות.

73 לעם מגיעה מנהיגות ראויה. יד ביד נוכל לשנות העוותים הרבים והקשים  (לת) חזית אמיתית צודקת
  • 08:36
  • 02.08.11
74 עמוס עוז פוגע בול בנקודות הכואבות  (לת) אל יפול רוחנו
  • 08:36
  • 02.08.11
75 דור הנרות יוצא במחאה מדהימה וצודקת  (לת) שמש
  • 08:37
  • 02.08.11
76 עמוס טוז תומך בכל מלחמת שולל מיד בתחילה-ולא במאבק החברתי מתחילתו! עמוס הזה לא אחי!
  • 08:38
  • 02.08.11

נמאס מה"אינטלקטואל" הזה. הוא לא אחי!

77 יפה נאמר! איש
  • 08:39
  • 02.08.11

ויפה שעה אחת קודם. יש לחזור על כך עוד ועוד ועוד.

78 בינתיים העם ומנהיגיו האמיתיים יהפכו לטובה את המדבר המשוקשק והמזגז  (לת) BB יצא לפגרה
  • 08:39
  • 02.08.11
79 כל מלה חקוקה בסלע אזרח ותיק
  • 08:42
  • 02.08.11

אם ננצל את שלושת המקורות הנזכרים בכתבה, נוכל לממן ללא קושי את כל (או כמעט כל, לעולם ידרש יותר) הפרויקטים ותיקוני העוולות של המצב הנוכחי. יישר כוחך, עמוס עוז!

80 אנשים מתרבים אנחנו גרדה
  • 08:43
  • 02.08.11

סתם נודניקים שמייצרים יותר מדי ילדים ללא האמצעים הדרושים בכדי לפרנסם, ושאין להם מה לעשות אתם בקיץ. אגב, ברשת הXXXXפארם מוצע עכשיו אוהל מחאה "פו הדוב" במחיר מציאה לרוכשי 2 אריזות חיתולי XXXXXXX, החיתול הנמכר ביותר ליצרני ילדים מקצועיים.

81 מאיפה בא הגז, מהשמיים?  (לת) סטודנטו
  • 08:43
  • 02.08.11
82 ואת הספר שלך כבר שלחת לאחמדניג'אד? צ'רצ'יל
  • 08:43
  • 02.08.11

עד שהוא לא יקרא וימליץ לא תקבל נובל

83 כשאתה מדבר על העבר אתה מדבר על אשכנזיסטאן, לא על ישראל מספיק עם השקרים
  • 08:45
  • 02.08.11

"אבל בשנותיה היפות היא היתה יותר שוויונית מרוב מדינות העולם. העוני לא היה ממאיר, העושר לא ניקר עיניים, והאחריות החברתית לאביון ולנצרך היתה לא רק כלכלית אלא גם רגשית. בישראל המוקדמת, מי שעבד וכמעט כל הנשים והגברים עבדו קשה מאד יכול היה לפרנס את ביתו בצניעות אבל בכבוד. העולים, הפליטים, דרי המעברות, זכו לחינוך, רפואה ודיור ציבוריים. ישראל הצעירה והענייה היתה יזמית חברתית רבת-פעלים. כל זה נהרס בשלושים השנים האחרונות, כאשר ממשלות ההון הגדול עודדו ואף ליבו את חוקי הג'ונגל הכלכליים של תפוס כפי יכולתך. " כל הזדמנות טובה כדי לשנות את העבר. באותן שנים המזרחים לא זכו לא לחינוך ולא לדיור ולא לפרנסה. בבקשה עמוס עוז, לך ללמוד קצת היסטוריה.

84 כמה קל למצוא אשמים ולהרגיש טוב נעמי
  • 08:46
  • 02.08.11

החברה הצרכנית לא אשמה??? וכל המוחים לא שיתפו פעולה עם הטייקונים בכך שקנו מהם? אולי עדיף במקום למצוא אשמים ולהרגיש טוב לרגע ולקעקע את האופציה ללכידות חברתית ישראלית - כמה חבל שזו כבר רק אופציה - לחפש במה כל אחד תרם להתפתחות הפערים שאנחנו חווים היום. בצרכנות היתר. ובנוסף אסור לשכוח שהכלכלה שלנו במקום מעולה ביחס למדינו אחרות ושאין כמעט בכלל אבטלה ושכל מדינות הרווחה פשטו רגל. ושינוי ידרוש מכולם לוותר עלצריכה מרובה. ואחרון חביב - כולם נופלים לקלישאות. דיאלוג אמיתי שיווצר יחדד את הנושא ויאפשר לעשות בחירות והחלטות יותר מדויקות.

85 "אנשים אחים אנחנו", אומר הוא סתמאחד
  • 08:47
  • 02.08.11

ומיד מסייג שהמתנחלים והחרדים הם לא. המחאה צריכה לאחד את כל העם, שרובנו לא גומרים את החודש. לא לפלג, מר עוז.

86 YOU WE US God alllah budha
  • 08:48
  • 02.08.11

IN GOD WE TRUST AND TOGETHER WE MUST

87 בוקר טוב מר עוז. אנחנו כבר מפגינים שבועיים. תודה שניזכרת בנו עמוס ח ס ר עוז
  • 08:50
  • 02.08.11

אבל כשממשלה פותחת במלחמה ללא שום סיבה, אתה מיד תומך בה במאמר שאתה מפרסם בעיתון אנגלי, בגארדיין. כזה אתה מר "אח". ממש מועמד לפרס הנובל.

88 מילים כדורבנות ! נמאס כבר מהחזירות הקפיטליסטית !  (לת) גיל
  • 08:50
  • 02.08.11
89 צומחים דורות של בטלנים בורים אכולי בוז כלפי המדינה,  (לת) בישיבות
  • 08:53
  • 02.08.11
90 האמת לאמיתה ימין ושמאל כחלון לשלטון !  (לת) לא שמאלני אנוכי
  • 08:53
  • 02.08.11
91 אנשים אחים אנחנו? האמנם? זרקנו את יוסף=גלעד שליט אחינו לבור מצחין  (לת) גלעד שליט - עד מתי??
  • 08:54
  • 02.08.11
92 דמגוגיה ראובני
  • 08:54
  • 02.08.11

ועכשיו הדור המופלא הזה ינסח לעצמו רשימת דרישות, ילך איתן אל ההסתדרות אל מר עיני שאחרי שיסיים לשתות את כוס התה היומית, יעזור בהגשת רשימת קניות לממשלה ובא לציון גואל. אי אפשר כמובן בלי להכפיש את ציבור המתנחלים כולו (שבלם בגופו את האלימות הפלסטינית ב3 גליה האחרונים), ואת הציבור החרדי כולו (שלפחות בחלקו עובד). יופי, אמת וערכים קיימים רק בצד אחד של המפה. ותודה על השיסוי של האוכלוסיות זה בזו, טכניקה ידועה בחוגים מסויימים.

93 נתניהו אינו עומד במחויבותו לחיילים. ר' מקרה גלעד שליט  (לת) נתניהו בוגד בחיילים
  • 08:55
  • 02.08.11
94 כמה נכון וכמה חשוב שאנשים חכמים יעזרו לדור הזה להמשיך במהפך  (לת) ישראל 67
  • 08:55
  • 02.08.11
95 נתניהו האחראי הבלעדי לאסונה של משפחת שליט.  (לת) שיחתום כבר על העיסקה
  • 08:55
  • 02.08.11
96 ניתן לשלם את המחיר ולשחרר את גלעד מיד  (לת) גלעד השאהיד של ביבי
  • 08:55
  • 02.08.11
97 מיטב אזרחי המדינה ? א.ל. ר"ג
  • 08:56
  • 02.08.11

לא נסחפתם? לאחר שהתקשורת "החליטה" שמספר המפגינים הגיע ל-150 אלף (הגזמה של 50% לפחות) עכשיו אתם קובעים שהם מיטב האזרחים...

98 זו הפעם הראשונה יוני מ
  • 08:58
  • 02.08.11

שאני קורא את עמוס עוז מהתחלה ועד הסוף ונהנה. תודה עמוס.

99 פה ושם בישראל נותרו עוד ניצוצות של מנהיגות רצינית. כל הכבוד!  (לת) אדם אזרח לוחם
  • 08:59
  • 02.08.11
100 יודעים שכל מעיינך בקבלת פרס נובל, סלון קומוניסט שכמוך.  (לת) יאללה יאללה
  • 08:59
  • 02.08.11
101 המחאה תמות כי אין מנהיגות אני
  • 08:59
  • 02.08.11

חובה למצוא מנהיגות ראויה

102 מדוע המחאה איבדה אותי: יהודי חילוני מהמעמד הבינוני. הסבר בפנים: סוציולוג
  • 09:00
  • 02.08.11

אני אמנם נץ בטחוני אבל ממש לא ימין כלכלי. אז למה אני מתנגד לדרישות המוחאים? כי הם מדברים על שינוי אידיאולוגי כולל ואני רוצה מחאה מגזרית. אני רוצה תביעות שייטיבו אך ורק עם המעמד הבינוני היהודי והלא-חרדי. כל תביעה מהממשלה להגדיל את ההוצאה החברתית לכולם תיטיב קודם כל עם הערבים, החרדים ושאר פרזיטים. והמגזר שעליו דיברתי לא רק שלא יקבל דבר הוא יאלץ לוותר על מעט ההטבות וב=הזכויות שנותרו לו כדי לממן את העלויות ההולכות וגבוהות של הציבורים הפרזיטים והנצלנים ששיעורם בישראל רק הולך וגדל מיום ליום. כל מי שמבין קצת בדמוגרפיה יודע שזה המצב. מעבר לכך, הדרישה לשינוי אידיאוןלוגי כולל היא לא ריאלית וגם לא ממש דמוקרטית. הממשלה הנוכחית היא ממשלה נבחרת ויש להמנדט לקיים את המדיניות החברתית כלכלית שלה כל עוד היא נהנית מתמיכת הרוב בכנסת. רוצים לשנות את האידיאולוגיה החברתית-כלכלית של הממשלה - תעשו את זה בקלפי, בבחירות הבאות. תקימו מפלגה סוציאל דמוקרטית, רוצו לכנסת ותנסו לזכות בשלטון (אני חושב אגב שהסיכוי שתזכו הוא אפסי, אבל לא יזיק לנסות). אגב, מה יהיה המצע המדיני-בטחוני של מפלגה כזו?

103 הייתה יותר שוויונית ? אני זוכר כמה ומי זכו ללמוד בתיכון רפי
  • 09:02
  • 02.08.11

מה היה אחוז הנשים שעבדו, איזה נשים עבדו ובאיזה עבודות. קצת נאמנות לאמת לא תזיק.

104 עוז אף פעם לא היה avant-garde [ר א ש] תמיד היה retroguard [ז נ ב] דברים שרואים מכאן...
  • 09:03
  • 02.08.11

רק כאשר ישראל תוקפת עמוס עוז מבין לרוח הממשלה, ואח"כ, באיחור, הוא והזנבות האינטלקטואלים [הסופרים המהוללים "האחים שלנו"] א.ב.ג.ד.ה.ו.ז. יהושע ודויד קליינמן [זה שבנו נהרג במתקפה הקרויה "לבנון השנייה"] משנים את דעתם. קקה זה בדמוקרטיה היהודית...

105 מה הקשר להתנחלויות? שחר
  • 09:05
  • 02.08.11

הם לא עובדים? לא משרתים בצבא? לא משלמים מיסים? הם עושים יותר למדינה מרוב השמאלנים בהם אתה תומך בנלהבות (סוציומטים משתמטים שרוצים לגור בחו"ל בשנייה הראשונה שתהיה להם ההזדמנות). חוצפן.

106 מרגש ונכון עד דמעות- תודה  (לת) מוחאת
  • 09:05
  • 02.08.11
107 אין כמו סנוב אליטיסט שמטיף כי "אחים אנחנו" כדי להתחיל  (לת) את הבוקר בחיוך
  • 09:06
  • 02.08.11
108 המעמד הבינוני הבורגני רוצה חלקו בעוגת האדמות השדודות מערבים  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 09:06
  • 02.08.11
109 הדור הזה מחזיק דרכון אירופי בכיס - בהחלט עדיף על הוריו  (לת) הצפוןבונים והדרכון
  • 09:07
  • 02.08.11
110 גם אני נכחתי בהפגנה בירושלים והתרגשתי עד דמעות איש עברי-שופט בדימוס
  • 09:07
  • 02.08.11

אינני משתתף קבוע בהפגנות אולם במוצאי שבת חשתי שמדובר ברגע מכונן וחשוב מאין כמותו בהתפתחות המצפון החברתי של מדינת ישראל וחזרתה לאותה סולידריות של "אנשים אחים אנחנו" שמתאר מר עוז. ממש ניתן היה לחוש את ההתרגשות באויר. מי יתן והמחאה תותיר את רישומה.

111 עוז אומר זאת: ההתנחלויות רוששו את מעמד הביניים והשכבות החלשות: חמורו של משיח
  • 09:08
  • 02.08.11

מהתחקיר המופיע ב http://eyalniv.wordpress.com/2011/07/09/prices/ מסתבר כי עד עכשיו עלה הכיבוש לכלכלה הישראלית יותר ממאה מיליארד דולר, יותר מתקציב שנתי שלם של הממשלה. כיום [2011... סך] עלויות הכיבוש נטו לישראל: 9 מיליארד דולר בשנה. הסיוע האמריקאי לישראל: 3 מיליארד דולר בשנה, והוא מגיע בצורה של נשק בלבד. בהסתכלות אחורה, אפשר לומר שעד תחילת העשור האחרון, סך הסיוע מארצות הברית כיסה את סך עלויות הכיבוש ? אם רוצים להעמידם זה מול זה ? אבל בשנים האחרונות מחיר הכיבוש גבוה מסך הסיוע האמריקאי והפער ממשיך לגדול". בעוד שהממשלה מוציאה על אזרח ישראלי בממוצע כ-40 אלף שקל בשנה, היא מוציאה על מתנחל יותר מכפול, כ-93 אלף שקל בממוצע בשנה (הוצאה אזרחית וביטחונית גם יחד). מכאן שכעשירית מתקציב הממשלה השנתי כיום יוצאת על אחזקת הכיבוש, וזוהי הוצאה שצומחת במהירות, שכן אוכלוסיית המתנחלים גדלה בממוצע בשבעה אחוזים בשנה, בעוד שאוכלוסיית ישראל הכללית גדלה רק ב-1.8 אחוזים בשנה, והתקציב גדל ב-2.3 אחוזים בשנה". האם תהינו: לו ב 20 שנה האחרונות ההשקעה בכיבוש -כ 70 מיליארד $ - היתה מופנית לתוך ישראל היכן היינו היום?

112 שיר הלל לתנועה הקיבוצית א.ד. גורדון
  • 09:14
  • 02.08.11

כבר לא ראינו שנים! נכון, ישראל היתה אור לגויים לא רק כמדינה של אנשים שאמרו בוקר וערב "אתה בחרתנו מכל הגויים?" אלא גם כמדינה עם קומונות ששרדו יותר מכל קומונה אחרת עלי אדמות. סדרן העבודה, בית הילדים, תקציב אישי (אשתי...) המשותף לא יחזרו יותר -אבל ההרגשה שבכל זאת אפשר משהו לעשות יחד תחזור עם הדור הצעיר הזה! קברתם את התנועה הקיבוצית מוקדם מדי.

113 אכן דור נפלא, אבל ירון
  • 09:14
  • 02.08.11

עושה הרושם שגם הם נכנעים עתה למיניפולציות ולמו"מ ולא הולכים למהפכה אמיתית. עדיין ארוכה הדרך ואסור לוותר

114 אכן דור נפלא, אבל ירון
  • 09:14
  • 02.08.11

עושה הרושם שגם הם נכנעים עתה למיניפולציות ולמו"מ ולא הולכים למהפכה אמיתית. עדיין ארוכה הדרך ואסור לוותר

115 ממש נוסטלגיה-כוח להמונים שיר "חיפושיות" וסיסמא סוציאליסטית ממאה19  (לת) משה
  • 09:16
  • 02.08.11
116 נמאס מתרבות האדמו"רים היהירים.  (לת) הארץ, הגזמתם
  • 09:17
  • 02.08.11
117 התכחשותו של עוז להכרעת העם בקלפי בעד הימין/התנחלויות=הוא בולשביק  (לת) יוסי
  • 09:18
  • 02.08.11
118 מ ה פ כ ה ! ! !  (לת) עם אחד עם שיר אחד
  • 09:19
  • 02.08.11
119 עומס חום של פתטיות דביקה  (לת) שון
  • 09:21
  • 02.08.11
120 מלכך פנכה צבי א. צבי
  • 09:22
  • 02.08.11

עמוס עוז מחליא: "אנשים כמוני, שמחו במשך שנים רבות על מדיניותן של ממשלות ישראל". אנשים כמוך מר עוז? אתה שהיית מעמודי התווך של האידאולוגיה המרכזית, מאלה שתמכו כל השנים בנרטיב השיקרי של האומה הקטנה, החלשה אך עזת הרוח שהקימה פה נס? אתה ואנשים כמוך הם הם האחראים האמיתיים לאסון הטראגי שנפל על שתי הקבוצות האתניות שחיות במרחב הזה. ועדיין אתה מעז להשתבח בכמה שאנחנו עם קטן ונפלא. חבל שחנוך לוין לא נמצא איתנו על מנת שמישהו היה יכול לקטול אותך באיבחת לשון.

121 לשחרר את גלעד שליט, לרוקן את בתי הכלא  (לת) לדבר עם החמאס
  • 09:22
  • 02.08.11
122 עוד מעט הוא יאשים את החרדים והמתנחלים בזה שלא זכה בנובל  (לת) מרדכי היהודי
  • 09:22
  • 02.08.11
123 הגיע הזמן לבחור ציונות או גלות
  • 09:23
  • 02.08.11

יהודית או דמוקרטית מיסוי או צמיחה טייקונים או עם התנחלויות או חינוך, בריאות, תשתיות מדינת כל אזרחיה או שתי מדינות משיחיות או ריאליזם ריכוזיות או תחרות דת או מדינה קפיטליזם חזירי או מדינת רווחה ישיבות או אוניברסיטאות צבא השם או צבא הגנה אוליגרכים או רגולציה ימין סהרורי או שמאל שפוי

124 תודה! מילות חוכמה ודעת בני
  • 09:24
  • 02.08.11

מקווה שאכן הליכוד, העבודה וקדימה סיימו את תפקידן ההיסטורי, ויתחילו להתכווץ למפלגה אחת בינונית, והמפלגות ש'סופרות' את האזרח יקומו על חורבותיהן.

125 עמוס עוז אכול שנאה עמוס מחכה לנובל
  • 09:24
  • 02.08.11

כל הבעיות נוצרו מההתנחלויות? תחשוב מה היו עלויות הדיור כאן אם כל המתנחלים היו קונים דירות בתל אביב?

126 חנפן ומלא אויר חם  (לת) בן הארץ
  • 09:24
  • 02.08.11
127 "אנשים אחים" אמר הסופר,הגיע העת ליישוב המוני של הרי שומרון ויהודה  (לת) הם מחכים לנו
  • 09:25
  • 02.08.11
128 כל מילה בסלע!!!  (לת) אביבה
  • 09:28
  • 02.08.11
129 כל מילה בסלע!!!  (לת) אביבה
  • 09:28
  • 02.08.11
130 מעולם לא נשמע קולך החברתי אתה טרמפיסט עלוב חסר עוז  (לת) אזרח שונא צבועים
  • 09:29
  • 02.08.11
131 אין תקווה לשינוי כל עוד נתנייהו והרוח הרעה שהביא על העם הזהבשלטון כל הצעותיו רמייה
  • 09:30
  • 02.08.11

נא להיזכר בסיפור "העקרב והצפרדע"..למה? כי כזה הוא היה ויהייה וכל היתר רק הסוואות ולהרוויח זמן. ובני 60 לא משנים את אופיים...ורק איוולת המערכת הפוליטית וקונסטלצייה הביאו לכך ש"יורד" חסר אופי עם אזרחות זרה ינהל את חיינו באופן המרושע יותר מכפי שמתנהל הקפיטליזם האמריקאי.ושרות לאזרחים תמורת מיסיהם נראה בעיניו בולשביזם כפי שהתבטא רק אתמול.

132 מה לחשוב? הכי בטוח להצטרף לעגלת המחאה!  (לת) נמאס מהמלל הסתמי
  • 09:30
  • 02.08.11
133 שהדור הזה יעלה לשלטון תוך שנה יהיו ..... HHH
  • 09:31
  • 02.08.11

יותר גרועים מדנקנר ,שטראוס עמלק ושות'.!כי זו דרכו של העולם.אבל שיהיה .נימאס מהחלאות הצבועים .החזירים.

134 עתודת הקרקעות של המדינה נמצאת באזורי ההתנחלויות. הארץ הזאת שלנו
  • 09:31
  • 02.08.11

עוז וחבריו חוברים לגזלני הקרקעות שלנו.

135 אוי לבושה, אוי לעוז מישל
  • 09:31
  • 02.08.11

במאמר של עוז אפשר להסכים עם הרבה דברים אך על דבר אחד לעולם אי אפשר להסכים : התנחלויות הם לא בהכרח טעות לפחות לא כולם והם תוצאה של ממשלות רצופות לגיטימיות ודמוקרטיות. להזכירכם שפרס הוא זה שבנה את קרית ארבע . ובאשר לישיבות החרדיות צומח ברובו דור של תלמידי חכמים שחשיבותם בעיני יותר תורמת לעם הספר מאשר כל סיפור דמיוני סתמי.האמירה של עוז דרך העיתון מזכירה לי אמירות ששמעתי באירופה שם גדלתי . אמירה אנתישמית ממש נגד ציבור שלם

136 זהו המצע של העבודה שהציג מצנע  (לת) רינת
  • 09:31
  • 02.08.11
137 חכמים הזהרו מליבוי יצרים יהודי מארץ ישראל
  • 09:33
  • 02.08.11

אני קורא את דברו של עמוס עוז ומתמלא חרדה, חרדה גדולה. על אף ההילה של הקדוש האופפת לא אחת את עמוס עוז, אני חושב שאין לו זכות לא לסלף ובודאי שלא להטיף לשנאת חינם. להזכירך עמוס עוז, ממשלות ההון, אשר על פי דבריך שלטו בארץ בשלושים השנים האחרונות, כללו גם את ממשלות המערך, וממשלות מפלגת העבודה, וממשלות בהן היה שוטף גם השמאל הסוציאליסטי במדינת ישראל (מר"ץ), וממשלת קדימה עם פליטי מפלגת העבודה. עם כך, מה זה בדיוק ממשלות ההון עמוס עוז? אני גם אינני מתמוגג כמו הסופר הנערץ, מגלי המחאה השוטפים את הארץ מדן ועד אילת. מחנה האוהלים בשדרות רוטשילד דומה יותר לנסיון להתרפק על סיפורי וודסטוק מאשר למחאה מאורגנת ומובנת. מחנה האוהלים הזה מוזן ומוסט על ידי המדיה התקשורתית (ראה השידורים הרצופים במוצא'ש האחרון), אשר היא עצמה רכושם של אותם טייקונים נגדם יוצא כל העולם. מגדיל לעשות איש הרוח, עמוס העוז וגסות הרוח, בשנאה המרה שהוא שופך על "המתנחלים" ועל אוכלוסיית "הישיבות החרדיות". המשך יבוא

138 רעיון: מאיר שלו ועמוס עוז יעזרו במום עם האוצר  (לת) אייל
  • 09:34
  • 02.08.11
139 הסתרת עמוס עוז נהרדע
  • 09:36
  • 02.08.11

מדוע הסתרתם את מאמרו של עמוס עוז באתר שלכם באון - ליין , שהוא למעשה העיתון הנפוץ ביותר. האם לא נעים לכם לפרסם מאמר כזה בכותרות ולא לחייב את הקורא לחפור לשם מציאת מאמר מכונן של זמננו. האם התחרפנתם. העורך הראשי החדש, קח את הצבת המאמרים לתשומת לב 1 

140 רק לא ש"ס כן לבילעין רק לא ש"ס כן לבילעין  (לת) שחר חדש של צביעות
  • 09:36
  • 02.08.11
141 מדויק בכתיבה ובאבחון עמי
  • 09:36
  • 02.08.11

יישר כח .

142 חכמים הזהרו מליבוי יצרים - המשך יהודי מארץ ישראל
  • 09:36
  • 02.08.11

להזכירך ? לא שמעתי שמעתי לא אותך ולא שום איש רוח אחר יוצא נגד המיליארדים, אשר מוסדות הישוב ואחר-כך ממשלות ישראל, שפכו על ההתיישבות העובדת, זאת שבגבולות הקו הירוק. האם אין זכותה של מדינה להחליט על מה היא שמה דגש? אני האחרון שתומך במפעל ההתיישבות בשטחים הכבושים, אבל בין זה ובין הסתה נגדם. נדמה לי שיש קו גבול אותו חצה הסופר המהולל. האם הקריאה "אחים אנחנו" איננה כוללת גם את המתנחלים ואת יושבי ישיבות ההסדר? האם הפיתרון שאתה מציע, העצה שאתה עמוס עוז משיא ליושבי האוהלים הצעירים, היא שנאה? לשנוא את המתנחלים, לשנוא את החרדים, לשנוא את הטייקונים (אולי כדאי גם פעם לעשות חשבון, כמה מקומות עבודה יצרו אותם המכונים בשם הגנאי טיקונים. זכותך עמוס עוז להתלהב, לחבק ולהלהיב את נושאי המחאות הנוכחיות, אבל לא יכולתך למשוך בעט הסופרים, ולא מסירותך לרעיונות הסוציאליסטיים, לאחווה וצדק חברתי, לא אלה ולא אלה אינם נותנים לא לך ולא לאיש מאתנו הכשר להשמיע דברי שנאה כלפי אוכלוסיות אחרות בתוכנו ולהלהיט את הצעירים, ברוח של שנאה יוקדת.

143 צודק. ויש לסלוח ליוזמי המחאה על שגיאותיהם שהרי הם אינם פוליטיקאים יהודה
  • 09:37
  • 02.08.11

מנוסים ודווקא התמימות הטהורה שלהם היא זו שמלהיבה כל כך. אלו אינם ילדי הפרחים של שנות השישים - אלו ילדי המציאות וההתפקחות. גם אם הם אוהבים לאכול סושי ומעשנים נרגילות...

144 חכמים הזהרו מליבוי יצרים - המשך נוסף יהודי מארץ ישראל
  • 09:38
  • 02.08.11

כדאי שנזכור כולנו, גם אתה עמוס עוז, חיים ומות ביד הלשון. ומי כמו העם היושב בציון יודע זאת.

145 אחת הסיבות של המחאה - חולשת מפלגת העבודה דן
  • 09:39
  • 02.08.11

צדק חברתי, מדינת רווחה - כל אלה סיסמאות של הסוציאליסטים. אני חושב, צכריך להקים מפלגה חדשה שמאלנית מתונה עכשיו.

146 יופי של כתבה מתלהבת
  • 09:40
  • 02.08.11

מזדהה עם כל מילה

147 עמוס שלום רוצה להגיב
  • 09:40
  • 02.08.11

אני קורא את דבריך, משתומם על תמימותך, ואומר, המחאה הזאת היא דבר מוזר. יש בה הרבה אמת, של מצוקת דיור, קשיי פרנסה, קשיי גידול ילדים ועוד. רבים מאוד מאיתנו חוו את זה. גם אני זוכר לילות ארוכים ללא שינה כשאני סטודנט נשוי, אב לילדים, עובד בשמירה בלילה, וגם עובד ביום וכאמור לומד ביום. החיים לצערי הם לא רק דבש. בסופו של דבר מסתדרים. אני במובהק לא מצביע של הימין. כשבאים ומלינים על הממשלה הזאת, מדוע לא באים אל ראשי הערים המתממים שלא בונים דירות בנות 3 חדרים כדי לא לאפשר לאוכלוסיה שאין בידה לשלם סכומים גבוהים כל כך להתגורר בתחומם. מדוע לא מוקיעים אותם אל עמוד הקלון? הרי הם בראש ובראשונה אלו שמונעים מאלפי זוגות צעירים מלרכוש דירות במחיר סביר. למה הטענות האלה אל הממשלה דווקא. המחאה הזו הפכה להיות מחאה פוליטית, עמוס שים לבך לדבר.

148 אצל עמאר מנשר אתם אוכלי סושי ומעשני נרגילות אחד מהעם
  • 09:42
  • 02.08.11

ראש עירית נשר מר עמארהתראיין פעמיים במשך יום אחד ואמר כי זו לא הפגנה אלא מסיבת כייף כייפק , עמאר כנראה רגיל להפגנות הליכוד, כאלו שהולכים אחר ארון קבורה מדומה של ראש ממשלה מכהן או מדפיסים תמונה של ראש ממשלה עם כפייה או בלבוש נאצי, צועקים וצורחים, המחאה הזו לשמחת עם ישראל מכל קצוות הקשת היא לא של הליכוד אלא של אנשים תרבותיים שדורשים צדק חברתי

149 ומה עם החונטה הצבאית?... שמוליק
  • 09:42
  • 02.08.11

אנשי הצבא יוצאים לפנסיה בגיל 40 וממשיכים לעבוד כפונקציונרים שונים בחברות ממשלתיות או אצל הטייקונים וממשיכים לקבל פנסיה על חשבוננו... שלא לדבר על ההוצאות העצומות של מערכת הבטחון שלא יודעת שובעה. אז הנה לך סיבה נוספת למה כל השאר נתקעים עם פחות. אם אתה לא חרדי, מתנחל, טייקון, איש צבא או מקורב לשר האוצר, אין לך הרבה סיכוי במדינה הזאת, כולם חולבים אותך וגונבים ממך.

150 מרגש איתן
  • 09:43
  • 02.08.11

זו הרוח בכנפי המחאה

151 בוקר טוב מר קלויזנר עדי
  • 09:43
  • 02.08.11

שבועיים לקח לך להתעורר הא? שבועיים לקח לך לבדוק לאן נושבת הרוח ולהתחיל לצייץ. אתמול זה היה דון (קישוט) שימעון פרס והיום הסנשו פנשו שלו עמוס עוז. לידיעתך, חלק גדול מן האשמה היא עליך ועל חבריך שגנבו את סדר היום של "השמאל", ומרוב דאגה למה שיחשבו עלינו באירופה - בעיקר בשבדיה - התעלמו ואף יצרו את הפערים המתחוללים כאן. כוונתי לכל עשירי "תנועות השלום" מכפר שמריהו ומרמת אביב ג' שלא הזיז להם דבר ממה שנעשה מתחת לאפם. ההתחככות בערפאת היתה חשובה להם מההתחככות בעניי הארץ. לידיעתך, אחד האבות של המצב הקיים היא התכנית הכללכית של שמעון פרס מיולי 1985 שפתחה את העידן הניאו ליברלי בישראל ואת עידן ההפרטות המואצות ואת חיסול שיירי מדינת הרווחה. הראותנות שלו - מרכז פרס לשלום - ושאר גינוני כבוד ועושר ותקציבי עתק לכיבודים ונסיעות - הן אחת הדוגמאות לניתוק השלטון והאליטה מן העם. לא במקרה שניכם - חברים טובים המעסים זה את האגו של זה - התעוררתם באיחור של שבועיים. האמת? לשניכם אני מתקשה להאמין

152 מרגש איתן
  • 09:43
  • 02.08.11

זו הרוח בכנפי המחאה

153 וכל זה הודות לרשתות האינטרנט.אחרת הם היו חובב ציון
  • 09:43
  • 02.08.11

ממשיכים לשבת בבתי קפה ולהשתזף על שפת הים ומקטרים.איך אומרים.היום זו לא בעיה להתארגן כי הכל מוכן. פייסבוק וטוויטר ואחרים עושים להם את זה מאד קל

154 תודה על דבריך, עמוס עוז רותי
  • 09:45
  • 02.08.11

והיום תתקיים בישראל ההפגנה הראשונה של ילדים אוטיסטים והוריהם נגד שר החינוך האכזרי, גדעון סער, שהחליט לקצץ בימי הלימוד והקייטנות של האוטיסטים בישראל. ביחד - דתיים, חרדים, חילונים, מתנחלים ותושבי הערים - נקים מאהל ברוטשילד למען זכויותיהם של ילדינו האומללים, שרק ממשלה אכזרית ושר חינוך אטום מקצץ בזכויותיהם של חסרי ישע אלה. אנא עיזרו לנו למען החלשים ביותר בחברה - ילדים מקסימים שאין מי שיעזור להם זולת הוריהם התשושים. בואו למחות איתנו נגד שר החינוך בשעה חמש וחצי בצומת רחובות מאז"ה-יהודה הלוי מול ביתו של סער ואחר כך במאהל המחאה ברוטשילד. ושוב, תודה לעמוס עוז.

155 לא כל מי שיודע לכתוב גם יודע לחשוב.  (לת) עוזי
  • 09:51
  • 02.08.11
156 אתה נהנת לא מעט מכל ממשלות ישראל תהיה הוגן מר עוז
  • 09:52
  • 02.08.11

אתה לא בדיוק הנמען של המהפכה, היה מוטב כי תחריש בעת הזו.

157 לעזוב!!!! שי
  • 09:54
  • 02.08.11

אני קורא את זה ומסכים לכל מילה . יש הרגשה שמה שהיה הוא שיהיה ועל כן כל שנותר הוא לומר שלום לך ארץ יפה וקשה אולי פעם אחרת עכשיו אני עוזב !!

158 ריגשית והרטטת לבבות  (לת) אנונימי2011
  • 09:55
  • 02.08.11
159 כמה מעט מודעות עצמית אנחנו מקבלים מגדול הסופרים הישראלים החי כיום  (לת) גיגס
  • 09:55
  • 02.08.11
160 העם דורש צדק חברתי!!! די לשלטון הבלתי מעורער של נערי האוצר במדינה  (לת) יבוטל חוק ההסדרים
  • 09:59
  • 02.08.11
161 שיפור היחס והתנאים של חיילי צהל בסדיר וחיילי מילואים, נכי צהל. אתי אמינוף
  • 10:01
  • 02.08.11

חמש דרישות חברתיות חשובות ממדרגה ראשונה בכותרות טיוטת הדרישות: צלע אחת חסרה ואני מוצאת לנכון לציין אותה כאן כעוד דרישה חברתית שכולנו לפחות רובנו נושאים בנטל שלה ויש חשיבות מדרגה ראשונה לקחתה בחשבון במסמך הדרישות, והיא שיפור התנאים של חיילים וחיילות המשרתים בצה"ל : בכלל זה חילי סדיר ,חילי מילואים, וחילים שנפגשו במהלך שירותם למדינה והיום הם נכי צהל. חיילי צהל הם ששומרים על ניהול אורח חיים נורמלי במדינה ולצורך כך הם מסכנים ומחרפים את נפשם בשמירה על הגבולות, צבא מוסרי וראוי והגיע להפסיק את הכרסום והפגיעה בתדמיתם של חיילי צהל הנושאים בנטל הזה ובתמורה מקבלים זלזול חסר הערכה מגמת השתמטות אדישות ופגיעה בלגיטימציה. יש לקחת בחשבות גמול ראוי לתרומה שלהם ושיפור יחס בתודעת הציור כלפיהם. אלה הם בנינו/ בנותינו, אחינו אחיותינו, וכן הלאה. חיילי צהל הינם חיילים מוסריים עם ערכים גבוהים מכל צבא אחר בעולם , זה לא צבא הכיבוש!!! זה צבא הגנה לישראל , ואילו היה נחלש היו הופכים את מגינת ישראל לזרא!!! אף אחד אחר לא יעשה את שמירת הביטחון במקומנו!!!

162 ביבי ולקקניו-זו האמת כולה  (לת) ג.דמארי
  • 10:01
  • 02.08.11
163 ישראל של "השנים היפות" היתה מקום בולשביסטי מדכא עם שויון של עניים שמאלן מתון
  • 10:05
  • 02.08.11

אני מעריץ את עמוס עוז הסופר עוד משנות ה-60, אבל ב"שנים היפות" הוא שהה בקיבוץ והיה מנותק ממה שעבר על מי שנאלץ להתמודד עם החיים בארץ. להלן מספר תזכורות: עבודה במקום סביר אפשר היה לקבל רק עם פרוטקציה. הפקיד בקופת חולים היה בערך על תקן של אלוהים והצוות הרפואי עשה טובה למטופלים בכך שדיבר אתם. בדו"חות מס ההכנסה עד שנות ה-80 נדרש הנישום לדווח באם בשנה האחרונה קנה מקרר או נסע לחו"ל (בהנחה שרק מעלימי מס יכלו להרשות זאת לעצמם). כדי לנסוע לחו"ל לא הספיק אישור מהצבא (שגם הוא בוטל מאז) אלא היה צריך אישור גם ממשרד הפנים. זו רק טיפה בים. תודה לאל שהשנים ה"יפות" ההן עברו, בתקווה שלבלי שוב.

164 כל הכבוד למובילי המחאה  (לת) יוספי כהן
  • 10:06
  • 02.08.11
165 קצר ולעניין מה יש לדבר
  • 10:06
  • 02.08.11

יישר כוח

166 יצא המרצע מן השק מי שמריח
  • 10:06
  • 02.08.11

"סכומי העתק המוזרמים לישיבות החרדיות, שבהן צומחים דורות של בטלנים בורים אכולי בוז כלפי המדינה, אנשיה, ומציאות המאה העשרים ואחת". האם משפט זה מתורגם מספר בגרמנית מתחילת המאה? אתה חי בסרט. רוב "החרדים של הישיבות" חיים בעוני גמור. מה שאתה אוכל לארוחת בוקר - הם אוכלים בליל שבת. ובאשר לתשבוחות על המחאה ה"ספונטנית" ו"העממית" אתה מוזמן לקרוא את טור חברך: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1236758.html?more=1 יצא המרצע מן השק. לא הדאגה לציבור מובילה את המחאה, אלא השנאה להתנחלויות ולדת.

167 תעשיית השקרים במיטבה מעמד הביניים
  • 10:08
  • 02.08.11

אחת ממנהיגות המחאה היא סתיו שפיר. בתקשורת היא הפכה לדוברת המרכזית. סתיו מקפידה לשדר נופת צופים של מחאה חברתית. הפרופיל הפוליטי המלא מוסווה. הסוואה עם סיבות. אלא שבראיון לתקשורת הזרה היא לא התאפקה: "החשש הגדול שלנו כרגע הוא שנתניהו, מתוך פחד ממה שקורה, יפתח במלחמה". האג'נדה האנטי-ציונית קפצה לה החוצה. זו שוב ישראל המרושעת, שהמנהיג הזדוני שלה ישפוך דם חפים מפשע, ערבים ויהודים, כדי להשתיק את ההמונים. תעשיית השקרים במיטבה.

168 איך ייתכן השואל
  • 10:10
  • 02.08.11

אני מסכים עם רוח ורוב תוכן הדברים אך מה שאנני מבין הוא ממתי טור דעות הוא כותרת ראשית של עיתון. לאחר המחאה הנוכחית נתחיל את המחאה על התדרדרות הרמה העיתונאית בארץ (כפל לשון מכוון).

169 דור צעיר חכם המזהה את המצוקות , מבקש פתרון לבעיות הדיור ויוקר המ אהוד ישי
  • 10:11
  • 02.08.11

המחיה , וכעבור שבועיים מופיע לו עופר עיני ומתנדב לשר האוצר לחסל את המחאות , מה גרם לעיני לבגוד במעמד הביניים , כי הם עוד לא חברי ההסתדרות??

170 די להסתה נגד ההתנחלויות, גם הם משלמים במיסים ומילואים!
  • 10:12
  • 02.08.11

בואו לא נערבב שוב את המחלוקת המדינית בכלכלית. היא זו שהדחיקה את הסדר יום החברתי כל השנים, והיא זו שתפיל בסוף גם את המחאה הנוכחית להצבעה בין ביבי לציפי. מבחינה סוציו-אוקונומית הציבור הדתי-לאומי מהווה חלק ניכר ממעמד הביניים הסובל, ומבחינה עולם ערכיו החברתי, הוא הראשון שיוביל מחאה נגד הפערים החברתיים - אם רק תתנו לו להצטרף.

171 המאמר של עמוס עוז דפוק פעמיים אני מהעשירון העליון
  • 10:12
  • 02.08.11

ראשית, שורש המחאה הוא לא ב"אדישות הממשלה כלפי האזרחים". כל הממשלות אדישות כלפי אזרחיהן. אלא, שורש המחאה הוא בזה שאין לאדם בטחון סביר שתהיה לו עבודה, שיהיה לו היכן לגור, שהמחירים לא יעלו בצורה מטורפת, שיהיה לילדיו עתיד. שנית, הבעיה היא לא לאן הולך הכסף. הוא תמיד הולך לקרובים לשלטון. בעשורים האחרונים, הכסף הממשלתי הולך יותר מדי לשטחים, לחרדים, לעשירים, וזה מכעיס את עמוס עוז. אבל גם לפני כן הוא הלך למקורבי השלטון: למפלגות, לקיבוצים, להסתדרות, למפעלי ההסתדרות, וסדנא דארעא. וכמו שאמר כבר קאטו הזקן: יש להחליף את פקידי האוצר בכלכלנים עם אוריינטציה אחרת.

172 עמוס עוז תתבייש דוד
  • 10:14
  • 02.08.11

אתה מאשים את החרדים והמתנחלים???? בושה וחרפה. החרדים חיים על חשבונך? החרדים שיושבים בכולל ולומדים מתוך אמונה שזה הדבר הנכון לעשות ושלימוד התורה הוא תכלית חיינו חיים לבת זוג שעובדת קשה ומסתפקים במועט כן זה הסוד שלהם לא חיים מעמוס עוז ומחבורת שונאי הדת של צפון תל אביב, הם לא מחזיקים רכב הם קונים בגדים מיד שנייה קונים מזון במחסנים בזול לא יוצאים לנופש באילת או באיטליה לא הולכים לקניון או לקולנוע כל שבוע קונים מותגים זולים - ומסתפקים במועט לעומת זה אתה עמוס עוז וראשי החילוניות הבהמית של ה -100 שנה אחרונות הצמחתם דורות של מובטלים אלימות וסמים חד הוריות פירקתם את מבנה המשפחה המסורתית יש לך הרבה מה ללמור מהחרדים על הסתפקות במועט עזרה הדדית כן לא לשכוח את אלפי הגמח"ים והאירגוני חסד שמקיימת החברה החרדית שעוזרים במיקרים רבים גם לחילונים לערבים ולכל אדם באשר הוא, אנחנו לא מכירים במאה -21 מה הביאה עלינו המאה ה -21 ? התפרקות המשפחה - מתירנות -אלימות - סמים

173 בהצלחה!  (לת) ציוני
  • 10:14
  • 02.08.11
174 מה זה השטויות האלו-הפנתרים השחורים הם מניחי התשתיות אזרח חילוני יהודי
  • 10:16
  • 02.08.11

ועמוס עוז פשוט משתוקק להכתיב מחאה אשכנזית

175 יאדה יאדה יאדה. אם גם אתם מתעבים את סתיו שפיר - כנסו קקקקק
  • 10:18
  • 02.08.11

היטלר גר ברוטשילד ונשבר לו מלראות את סתיו, דפני, רגי והחברים... http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=3932661

176 יש להתרכז על המאחד ולא המפריד רועי
  • 10:19
  • 02.08.11

למה להכניס את ההתנחלויות והישיבות לעסק? סוף סוף יש מחאה חברתית חוצה מפלגות אז צאיך שוב לסכסך ולהפריד? אם המדינה רוצה היא יכולה לממן גם התנחליות וגם ישיבות וגם דברים אחרים.

177 רע מאוד חרדופוביה
  • 10:20
  • 02.08.11

שהארץ נותנים במה לעמוס בוז להגיד דבריו הגזעניים מלאי השנאה לחרדים.

178 רע מאוד חרדופוביה
  • 10:20
  • 02.08.11

שהארץ נותנים במה לעמוס בוז להגיד דבריו הגזעניים מלאי השנאה לחרדים.

179 כתבה מיותרת....צריך לכתוב שהעם רוצה את השלטון שלו בחזרה כי אנחנו קול העם
  • 10:22
  • 02.08.11

דימוקרטיה.

180 הכתבה הזו הבשילה במוחי לאורך המחאה חכם לאחר מעשה
  • 10:23
  • 02.08.11

היטיב לתאר זאת מאיר שלו!

181 כל מילה אמת אדיבה גפן
  • 10:24
  • 02.08.11

כמה נכון כמה כואב. האם מישהו יכול לדאוג שמרגלית צנעני תקרא את דבריו היפים כל כך של עמוס עוז?

182 מה שאתה כותב מתאים לסופר...אך אנחנו דורשים את הכוח של הדימוקרטיה לא נכון
  • 10:24
  • 02.08.11

שביבי וחבורתו לקחו מאיתנו. אכך חלק מהעם בחר בו אך עכשיו העם מבקש לקבל את השלטון לידו ולהכריז על בחירות חדשות.

183 מי שהמציא את המשפט המטומטם הזה פו הדב
  • 10:33
  • 02.08.11

אנשים אחים אנחנו זה היה מנחם "אחד העם" בגין בנאום הצ'חצ'חים הידוע שלו, אנחנו לא אחים ולא נעלים, עם אחים כאלה עדיף לי להיות גלמוד

184 למגיב מס' 18 (מתנחל, מן הסתם?) אסף
  • 10:37
  • 02.08.11

זה עתה סיימתי להתפלל להקדוש-ברוך-הוא, שמי שכתב את הטוקבק המזוויע הזה (המכפיש צעיר אומלל היושב כבר יותר מחמש שנים בצינוק מעופש בעזה), ייפול בעתיד הקרוב בשבי החמאס ויזכה לגורל דומה. מי ייתן והקדוש-ברוך-הוא יישמע את תפילתי. אז אדע שיש צדק בעולם.

185 ל-15, למה רק 300 אלף ולא נגיד 3 מיליון? בוזגלו
  • 10:40
  • 02.08.11

אם כבר הפרזות מחוסרות בסיס, אז עד הסוף.

186 למס' 37 נמרוד
  • 10:42
  • 02.08.11

קראוון על צלע הר "שלדעת גורמי הביטחון הוא אסטרטגי לביטחון ישראל"? לך תיקח את הכדורים שאתה שוכח כבר שנים לקחת, יא הזוי. הרסתם את המדינה, ואף "גורם ביטחון" (אלא אם הוא מתנחל בעצמו) לא טוען שהג'בלאות האלה הן "אסטרטגיות" לביטחון המדינה. וגם אם נניח שכן (והם לא) - זה לא הקראוונים שמגינים על המדינה, זה צה"ל שמגן על המתנחלים (ההזויים).

187 אמת ואומץ הולכים ביחד. ביבי ברק וליברמן ברחו עם שטייניץ.  (לת) עכברים בורחים מספינה
  • 10:48
  • 02.08.11
188 תגובה 20 מענינת. שיינדל
  • 10:56
  • 02.08.11

יש חינניות בעילגות ומבחינות מסוימות היא עדיפה על רהיטות דקלומית של נואמים מקצועיים. זה קולו של העם וכאן טמון יתרונו על הפוליטיקאים והפרופסורים שכבר תפסו טרמפ על המחאה ומפרשנים אותה ללא הפסקה על כל גבעה ותחת כל עץ רענן.

189 'איש רוח' רעה , מסית ומחרחר ריב ! המתנחלים לא עובדים ? מגעיל !!  (לת) שונא צבועים יחיה
  • 10:58
  • 02.08.11
190 הסתיימה מסיבת ה"מסיבות ביטחוניות" החלה מסיבת ה"מסיבות חברתיות" זכי חלטורה
  • 10:58
  • 02.08.11

הדרישה ל"רשימת דרישות" זו מלכודת שהעסקנים מבקשים להכניס לתוכה את המחאה. זו דרישה צינית כי הרשימה קיימת במשרד האוצר וכל פקיד זוטר מכיר אותה. הדרישה בכלל להיכנס למסגרת פוליטית (סטנלי פישר ואחרים שנענו לבקשת ביבי לדבר לציבור) נועדה להכריע את המוחים והמוחות; בזירה הפוליטית העסקנים המשופשפים ייטחנו את המחאה לעפר דק ויפזרו אותה לכל רוח. המחאה צריכה לחתור ל300 אלף, 500 אלף ומיליון אזרחים שיצאו לרחוב. זו צריכה להיות המטרה בשלב זה ולא שום דבר אחר. העמימות רק מסייעת; הנהגה לא ברורה מקשה על העסקנים של ביבי לכוון חיצים למטרה. לא לוותר! לא ליפול למלכודת! והשקר הגדול! רוב רובם של אלה שיצאו לרחובות אינם שייכים למעמד הביניים, הם מצטרפים חדשים לשכבות העניות. מעמד הביניים נמחק וכמעט שלא נותר ממנו זכר במדינת ישראל. מעמד ביניים זה מעמד שחי ברווחה ויש לו כסף פנוי. מי שמתקשה לגמור את החודש או שיש לו מינוס כרוני בבנק זה לא מעמד ביניים, או שנזקק לתמיכה רצופה של ההורים גם בגיל 35, זה עניים אנונימיים.

191 כל העולם רועש וגועש.ישראל אי של שפיות ויציבות. ביבי אוהבים אותך!  (לת) הודות לרה"מ נתניהו
  • 11:07
  • 02.08.11
192 יש תקווה לישראל! ציוני
  • 11:08
  • 02.08.11

כל הכבוד לצעירים.

193 דוגמא אישית חוליו אגלי זיעה
  • 11:16
  • 02.08.11

אחינו המתיישבים ברחבי ארץ ישראל המכונים ע"י ה"תקשורת" הם סמל ומופת לצניעות למסירות ולפשטות. אחינו ה"חרדים" אינם שונים בהרבה בתנאי חייהם מהמתיישבים. אין אצלם עושר וחומר מנקר עיניים אלא משפחות ברוכות ילדים וחינוך למוסר ודרך ארץ. אם אדון עוז היה חודל משרבוטיו כבר בתום הפסקה הראשונה סופו לא היה מבייש את תחילתו כולנו מתגעגעים כנראה למה שהיה בשנים הראשונות למרות שזרעי השנאה הקיטוב והפלגנות נטמנו כבר אז

194 סיפור על חנופה ונומך  (לת) מרוואן ב.
  • 11:17
  • 02.08.11
195 די לרומנטיות המגוחכת! ביבי, החרדנים והמתנחבלים ידרסו את מעמד דעועל
  • 11:21
  • 02.08.11

הביניים החילוני המתמעט והולך. על כל חילוני שפוי יש חמש חרדונים ומתנחבלים... והפער רק גדל. שלא לדבר על כך, שברגע שהמחאה נתנה לעופר עיני דריסת רגל במחאה שלהם, היא איבדה כל זכות מוסרית. וביתר שאת, כשעיתונאי צבוע כמו ג.לוי מתשתפך מעונג במאמריו היפשיים על המהפכה המשמשמשת ובאה, זה אומר דרשני להרבה אנשים. ג.לוי ודומיו הם סדי אדום להרבה אנשים שפויים, גם השמאליים שבהם. בראייה נכוחה ורחוקה, יהיה סוף לישראל היהודית והדמוקרטית: יהדות ולאום כפי שמבינים אותה החרדים והמתנחבלים אף פעם לא גרו בכפיפה לאורך זמן.

196 אין כמו בחופש הגדול. אקח לי צימר 15 מיפלסי בהתנחלות רמת עלק  (לת) BB
  • 11:26
  • 02.08.11
197 עוד איש רוח העושה רוח. אלי
  • 11:26
  • 02.08.11

העצות הפוליטיות שלך מוכרות מזמן ורבים כבר יעצו לך 'מילה בסלע ושתיקה בשתיים'.תמשיך לכתוב סיפורים שם אוהבים אותך.

198 ל-83: אתה מספיק עם השקרים. ומספיק גם עם הגזענות והעדתיות הלוחש לסוסים
  • 11:26
  • 02.08.11

איזה כיף לי שאני חצי חצי. חצי אשכנזי חצי ספרדי. חצי מערבי חצי מזרחי. אני יכול להסתכל לכל אחד ישר לתוך העינים בלי להיחשד כשקרן או מניפולטיבי. אתה לעומת זאת, לא יודע מה המוצא שלך, אבל מהכותרת עושה רושם שיש לך משהו נגד אשכנזים. זה בולט. וזה משפיע על שיקול הדעת שלך. ומסתבר שגם על תפיסת המציאות שלך. המזרחיים לא זכו לחינוך ולא לדיור ולא לפרנסה ??? אתה השתגעת?? סבא שלי עלה מאלג'יריה וקיבל במתנה (או כמעט במתנה) 4 דונם של אדמה. הוא התפרנס בכבוד כל ימי חייו, ואף פעם לא התלונן מילה, ולמשפחה שלו אף פעם לא חסר אוכל על השולחן. הבת שלו, אמא שלי, קיבלה חינוך מצוין, במערכת חינוך ממלכתית שתיפקדה היטב, והפכה בעצמה לאחת מאנשי החינוך החשובים והמובילים בעירנו. מה אתה מקשקש? אני לא אתאפק ואתבהם קצת בהשתלחות רדודה : אתה יודע מי אלה "המקופחים עלי אדמות" ?? זה שם אחר לארגון חיזבאללה. מרגיש מקופח ? הצטרף לחיזבאללה. שם מקומך. תן לנו לנהל מדינה בכבוד כמו בני אדם.

199 פשוט נגמרו לי השליפות אז יצאתי לחופש. רגע אתיעץ כאן עם הדיילת...  (לת) ביבי שלפניהו
  • 11:36
  • 02.08.11
200 כל מילה נוספת - מיותרת אמנון
  • 11:44
  • 02.08.11

כולנו מסכימים לכל מילה ומילה. מקווה שהנחשול יתגבר ויצליח למגר את כוחות הרשע והניצול מחברתנו

201 הפוסל במומו פוסל שובל שפט
  • 11:51
  • 02.08.11

כך כתב עוז על הישיבות החרדיות: 'שבהן צומחים דורות של בטלנים בורים אכולי בוז כלפי המדינה, אנשיה, ומציאות המאה העשרים ואחת'. כלומר כולם בטלנים כולם בורים כולם אכולי בוז כלפי המדינה ואנשיה.נראה שיותר ממה שחרדים שונאים את עוז, הוא שונא את כל החרדים.

202 תודה רבה.  (לת) שי
  • 12:02
  • 02.08.11
203 ליהודי המסיט מארץ ישראל א.ב.י
  • 12:06
  • 02.08.11

אחלה של תגובה, למרות שפה ושם אפשר להכנס לוויכוח על התוכן. תוכל גם לרדת על עמוס עוז בכל דרך אבל נסה לשפר את הכתיב. (ואתה לא הראשון!) את ההמון המשוקץ (לדבריך) אפשר להסיט למחשבה אחרת ואולי גם להסית (עם ת") ע"י המדיה (בעברית טובה אומרים "תקשורת".... שפר את העברית, חזור ליסודי, המורה רינה עדיין מושכת (אמנם כבר בפנסיה) והיא נותנת (גם שעורים) בחינם.

204 נודניק מספיק עם שנאת ההתנחלויות. הערבים מוצצים כל צינור אפשרי  (לת) יויו
  • 12:27
  • 02.08.11
205 כל הכבוד לעמוס עוז שימי
  • 12:35
  • 02.08.11

דברים כדרבנות !

206 עוז נשאר עוז: מלים יפות וחלולות, שלא לדבר על זיוף ההיסטוריה  (לת) X/T/
  • 12:43
  • 02.08.11
207 הסדר כולל לא רק דיור קליניט
  • 13:02
  • 02.08.11

מחאה אים כבר על הכןל לא רק דיור .אנחנו לא פרות הרשויות מטפלים בנו כמו עדר כבשים לא כמו לבני אדם כול רשות ממשלתית .

208 רק שתדעו שהמטוס שלי מבצע בלימה סיBוב ונסיקה. ו...חופש נעים לכולנו  (לת) BB
  • 13:08
  • 02.08.11
209 לנין לעניים, אבל לעצמו אוסף פרסים שמנים מכל העולם  (לת) ס.א.
  • 13:09
  • 02.08.11
210 וחוץ מזה - אמר קאטו הזקן - בכל אשם ביבי!  (לת) קאטו הזקן
  • 13:11
  • 02.08.11
211 אני הוא BB לא כלום, אני מקפץ לי הופה הי, ולא אכפת לי שום כלום... אסטריד
  • 13:19
  • 02.08.11

זה כיף זה יאביה...

212 עמוס עוז צודק nili
  • 13:21
  • 02.08.11

אדם כ"כ חכם האם אתה יכול להסביר איך לא הצלחנו להפוך לעם ונשארנו שבטים ימניים מול שמאלנים? האם יש תקווה שפעם נהפוך לעם?

213 החרדים הם אסון למדינה פרזיטים שאינם תורמים מאום גילה
  • 13:24
  • 02.08.11

אלפים מילדיהם גדלים ללא תרבות מינימלית. חיים בעוני. אני מרחמת עלים שנולדו להורים בורים ועמי הארץ.

214 זו זעקת העובד שהפך לעבד ולא יכול לחיות כך הגזל גבוה מידי
  • 13:33
  • 02.08.11

השכיר הממוצע במדינה משתכר שכר נמוך ולא יכול לעמוד ביוקר המחיה ובגזל המיסוי העקיף העצום שגובל בגניבה ושוד לאור היום כדי להחזיק בטלנים חרדים וטייקונים על חשבונינו. עושקים אותנו במיסוי ללא תמורה כלל. המדינה הזו פועלת כמאפיה מושחתת יחד עם הטייקונים והמונופולים על גב האזרח שקורס . נמאס נמאס נמאס . צריך לשנות את השיטה אחרת נרד מהארץ בקרוב

215 מאמר נהדר. תודה! ותודה ענקית לצעירים שלנו, שמחזירים לנו את המדינה  (לת) חגית
  • 13:34
  • 02.08.11
216 לדן 1#/ כל אלה שמנית אינם קוראי "הארץ" המסביר לצרכן
  • 13:40
  • 02.08.11

משכירי הדירות, "החזירים הקפיטליסטים", הסוחרים וכל היתר רחוקים מהאינטליגנציה שקוראת "הארץ" כמרחק המעמד השלישי מהמעמד הראשון במדינה של אפלטון. זה שידע דבר אחד או שניים על טבע האדם.

217 עוז מסית ומדיח ומעורר מדנים  (לת) התביישתי לקרוא
  • 13:55
  • 02.08.11
218 עמוב עוז,לא דוברה אף מילה על מצב הזקנים בישראל והלא גם אתה זקן.  (לת) עדד
  • 14:01
  • 02.08.11
219 כאילו קטף את המילים מעץ הדעת עירית
  • 14:01
  • 02.08.11

תיאור נפלא גם אם נוטה מעט לצד המתקתק.

220 מגש הכסף - חשוב לקרוא משה
  • 14:01
  • 02.08.11

לכל נערי ונערות המהפכה הטובה: אנו שבים ומדגישים שאנחנו מחבקים את כולם ובאים מאהבה, אולם עלינו לתת את הדעת לדברים הבאים: א. שינוי סדר עדיפויות לאומי מחייב לקרוא לילד בשמו - מתן עדיפות בחלוקת העוגה התקציבית למעמד היצרני, התורם והאכפתי, על פני אותם מגזרים שחיים על כספי המיסים שלו (חרדים, טייקונים ומתנחלים). לגבי המתנחלים - אסור להתבלבל: הם אומנם עובדים ומשרתים בצבא, אולם עצם ישיבתם בשטחים הכבושים מסכלת כל אפשרות לפתרון הסכסוך שהיה חוסך לנו מיליארדי דולרים. ב. המאבק הוא מאבק פוליטי על עתידה של המדינה הזאת! עלינו להבין את גודל המשימה המוטלת על הכף ואת גודל האחריות המוטלת על כתפינו. ג. נכון לנו לפרוש משנת מאבק שאהבת אדם מונחת בבסיסה ואל לנו להיגרר אחר פרובוקציות כוחניות. יחד עם זאת, אסור לנו להקריב את ערכי המהפכה בשמה של אהבה חד צדדית. מספיק שנים הפנינו את הלחי השנייה - הגיע הזמן שנעמוד על שלנו פנים מול פנים וגם אם יתמהמה בוא יבוא!

221 הכותב הנכבד מתגלה בכתיבתו הנבובה כאחרון העסקנים הפוליטיים  (לת) המלך ערום
  • 14:03
  • 02.08.11
222 להמשיך במחאה עד לשינוי. אני איתכם.  (לת) ציוני
  • 14:07
  • 02.08.11
223 הדמגוג הסוציאלי עוז חי במושגים של השומר הצעיר המרקסיסטי עוסק מורשה
  • 14:08
  • 02.08.11

אין במציאות "קפיטליסטים". אילו היה לסופר הדגול מושג בנושא שעליו הוא כותב, היה יודע שהשקעות הון אינן מתבצעות ע"י בעלי-הון אלא ע"י יזמים שחייבים לזכות באמון ציבור המשקיעים. וזאת הם משיגים לא ע"י עושרם, אלא בזכות מקצועיותם, יושרם ואמינותם. גם כמובן בזכות הרקורד שלהם. אחרת הציבור לא יסכן את כספו שלו וימסור אותו לרשותם. כי אין בימינו, וגם מעולם לא היו, השקעות הון משמעותיות מכיסם של היזמים, אלא רק מאשראי שקיבלו מאחרים ושאת הריבית עליו הם מנכים כהוצאה מתשלומי המס שלהם.

224 ב-130 מיליארד ש"ח הסתכם השוד הגדול שביצע שלטון השמאל בפנסיונרים קלקלן
  • 14:23
  • 02.08.11

וזה במחירי 2003. זו הסיבה שעסקני השמאל לדורותיו לא נזקקו מעולם למעטפות או לשקים וארגזים. אחת משיטות הפעולה של הגנבים הסוציאליסטים היתה להנחות את קרנות הפנסיה של ההסתדרות, בעיתות אינפלציה, להעניק הלוואות לא צמודות למוסדות של חברת העובדים, שמשם הכספים זרמו לצרכים של עסקני השמאל. וכשהגיע מועד הפרעון, האינפלציה גרמה לכך שאלה שקיבלו מהעמיתים פרה, החזירו להם תרנגולת. ומי כיסה את הגרעונות הענקיים? הקופה הציבורית של אזרחי ישראל כמובן. ר' ויקיפדיה בערך 'קרנות הפנסיה הגרעוניות".

225 מאבק צודק וחשוב מאין כמותו  (לת) ליכודניקית מאוכזבת
  • 14:30
  • 02.08.11
226 הכי ישראלי שיש! התקווה
  • 14:39
  • 02.08.11

בהצלחה למפגינים. בהצלחה לעם ישראל. כל הכבוד!

227 בדור החדש יש טובים ויותר מדי פחות טובים מאפייניו אנוכיות חוצפה גמלאית טרייה מהוראה
  • 14:51
  • 02.08.11

ככלל זה לא דור ראוי לסגידה.

228 כמו המחאה נגד השחיתות הפוליטית שי
  • 14:53
  • 02.08.11

שהביאה לחוק הגרוע של הבחירה האישית לראש ממשלה, ואולי גם את בנימין נתניהו לשילטון. הפוליטיקאים יכולים לנצל כל גל לתועלתם. ההתרגשות הגדולה של ההמונים עלולה למנוע מהם ביקורת כאשר הם יכריזו על תוכנית כלשהי. האם פוליטיקאי יקדם תוכנית שלא תועיל לן? לכן עדיף להירגע, ללכת לים, לסרט...

229 שמאלן מתון (10:05) - תגובה מצוינת יניב
  • 14:54
  • 02.08.11

אני זוכר גם זוכר את השנים החשוכות ההן.

230 מה שרלוונטי עידו גרינגרד
  • 15:03
  • 02.08.11

כן, אנחנו תל-אביבים מפונקים. ובזה חלק מהעניין! התל-אביבים המפונקים מתחילים להשתנות, מתחילים להשתמש בזמנם החופשי לתרום לקהילה ולא להמשיך לאכול. מה לעשות? לצערנו במדינה הזו, רק תל אביב באמת התפתחה בשנים האחרונות והיה ברור שבשלב מסויים יהיה פער גדול מדי שצריך לגשר עליו. אז במקום כעסים מהפריפיירה, יש הבנה מהתל-אביבים שצריך לצור איזון. והנה בכל מיני מקומות בארץ נוצרים מאהלים. מה שנוצר כאן זו מערכת בונה, בכל מוקד בארץ מתעספים עכשיו כל הבעיות, כל קריאות המצוקה הרלוונטיות, כמו עצבים פריפיילים ששולחים אותות. בתל-אביב, כרגע המאהל המרכזי שצריך לשבת עם כל ראשי המאהלים ולרשום בטבלה את כל המצוקות/בעיות. תהיה טבלה ומיפוי ברור יותר של הדברים שצריך לעשות. ואז צריך להתחיל לטפל בעניינים לפי סדר שייקבע ביחדיו. זוה בדיוק מה שהממשלה לא מבינה והתקשורת לא סגורה עליו. רגילים להפגנות מסויימות. המהפכה הזו אינה הפגנה ואינה נמדדת במה יצליחו לגרום לביב וממשלתו לעשות. זה לא העניין בכלל. העניין הוא שלא משנה מה ביבי וממשלתו יעשו, הם לא ישתנו. המהפיכה הזו קוראת לעם לעשות את הדברים, את השינויים. זוהי מהפכה תודעתית

231 נכון, חרדים ומתנחלים אבל שכחת את הערבים... אם כבר, אז כבר
  • 15:13
  • 02.08.11

צודק עמוס עוז, ההתנחלויות והחרדים עולים לנו ביוקר. אבל מה עם הערבים שעובדים בשחור מרמים את המדינה ומקבלים הבטחת הכנסה? הרשויות שלהם שקורסות כל שני וחמישי בגלל שלא גובות מיסים ומנוהלות בשוחד וגניבה. על כל זה אנחנו גם צריכים לשלם.

232 גם הפשיסטים אחינו הם! שמנדריק
  • 15:15
  • 02.08.11

צו הפיוס אחרי רצח רבין היה מקח טעות. עוז התעשת, אמנם מעט באיחור.

233 צדיק באמונתו ועל חשבונו יחיה המזכירות לדיוק ונפש
  • 15:15
  • 02.08.11

צדיקים - חרדים, מתנחלים ותאגידים -תעשו מה שאתם רוצים - רק תעשו את זה על חשבונכם. ול13 כאשר אתה נמצא בבור אל תעמיק לחפור.

234 שיקראו לעובדי הקבלן, פועלי הייצור והנקיון גליה
  • 15:16
  • 02.08.11

ולקשישים להצטרף למחאה ולצאת לרחובות. אלה המרוויחים שכר מינימום, במשך שנים וללא תנאים סוציאלים והחיים על קצבאות הביטוח הלאומי: הקשישים, הקלדניות בית המשפט, פועלי הנקיון במשרדים, השומרים בכניסות לקניונים, חדרניות ועובדי המטבחים בבתי המלון, עובדים זמניים למינהם סטודנטים ואחרים, פועלי ופועלות הייצור, המטפלות והמטפלים בבתי הזקנים ובגני הילדים הציבוריים וכהנה וכהנה. ברוך ה' לא חסרים מנוחשלים. שכל יושב מאהל יאמץ קשיש ואפילו ידחוף בהפגנה הבאה כיסא גלגלים..זה הזמן ...

235 מה זו הסיבה השלישית "מציאות המאה העשרים ואחת" ?  (לת) קשה לאיית הון שלטון?
  • 15:18
  • 02.08.11
236 להחזיר את המדינה ומשאביה לתושביה  (לת) די לאולגרכים המנוולי
  • 15:20
  • 02.08.11
237 המחירים בסופר ממשיכים להשתולל ומאמירים- לא יאמן  (לת) משבוע שעבר
  • 15:22
  • 02.08.11
238 אחי,איפה היית עד היום? לא מחית רק חברת לנהנים  (לת) קורא
  • 15:24
  • 02.08.11
239 עמוס עוז בגדולתו. תמיד דברים כדורבנות צפונית
  • 15:26
  • 02.08.11

מפחידה אותי עם זאת הדה -לגיטימציה שהתקשורת והממשלה עושים למוחים ולמפגינים הצעירים. בנסותם לשייך אותם למפלגה מסויימת (קדימה) או לתנועה מסויימת (ימין או שמאל סהרורי בעיקר). וביבי עושה זאת בראש. הצניות שלו והזלזול שלו בהם מרתיחה את דמי. אני מקווה שהמפגינים לא יתחברו פוליטית לזרם מסוים ויעמדו גם בדה ליגיטמציה שמנסים לעשות להם על ידי שקרים ודיבורים מופרחים. ממש כמו שגולדה מאיר קראה לפנים בזלזול לפנתרים השחורים: "הם נחמדים". ובכן הם לא נחמדים הם יצאו לרחוב למחות על הדבר הנכון ביותר על אג'נדה חברתית שכבר מזמן נשכחה מאיתנו. המשיכו בזה אל תרפו.

240 לצורך המהפך מציע: יחד עם הדירומטר להפעיל חזירומטר וBBמטר  (לת) תברואן
  • 15:30
  • 02.08.11
241 אח, כמה שאני מסכימה !  (לת) דורית ינאי
  • 15:39
  • 02.08.11
242 הדור בסדר, המדינה ח#א  (לת) שאלתיאל
  • 15:41
  • 02.08.11
243 עמוס עוז מגלגל עיניים חסר רגישות ומרוכז בעצמו אליוי
  • 15:53
  • 02.08.11

כאשר עוז וחבריו התעסקו בטיפוח הפלסטינים ובהפצת שנאה כלפי המתנחלים הם אפשרו לממשלות בישראל ליצור את הפערים החברתיים להגדיל את כוחם של העשירים עמוס עוז וחבריו על ידי העיסוק האובססיבי בפלסטינים אפשרו לממשלות לחמוס את אוצרות המדינה כדי לבסס את שלטונם אם עוז וחבריו היו מגיעים לשלטון כל הכסף היה מחולק לפליטים הפלסטינים ולחיזוק המדינה הגזענית הפלסטינית על חשבון הצעירים ומעמד הביניים ובסוף הפסיכים האלה היו מביאים למלחמה נואשת וחורבן אפשרי (חורבן כלכלי)

244 לסוציולוג - 102 הכנות שלך מצביעה על אחד העיוותים המוזרים ביותר ענת חבר
  • 15:59
  • 02.08.11

שקימים בחברה שלנו: הגדרת השמאל והימין. עיוות זה גורם לאנשים כמוני לומר אין לי מפלגה אך יש לי דעה. מיהי המפלגה שמיצגת אחת כמוני עם שמאל פוליטי וליברליות חברתית? לא סתם נמנע עמוס עוז בניתוחו האמיץ מלהתייחס ל20% מן האוכלוסיה שלנו, הערבים. להבדיל מן החרדים, שהם עניים מבחירה ופרזיטים כאידיאולוגיה, ומגמות אילו רק הולכות ומחריפות ככל שאנחנו מתכופפים, הערבים עושים מאמצים עצומים להשתלב במדינה המודרנית ברכישת השכלה, שילוב נשים בעבודה והורדת הילודה - אך אנחנו, מסיבות שאין לזלזל בהן אך גם אינן מטיבות את המצב, מדירים את האוכלוסיה חרוצה זו. כל זמן שלא נטפל בארבעת האוכלוסיות הללו : מתנחלים, חרדים,ערבים וטייקונים-כל אחת לפי הראוי לה, ימשיכו 1/3 להתגייס לצבא ולמילואים, 1/3 לעבוד במדינה מודרנית מערבית ו1/3 לשלם מיסים וה1/3 הזה הם אותו מעמד ביניים שלא זוכה כראוי בגלל קוניוקטורורת פוליטיות פסולות מן העוגה שיושבת על כתפיו וגורמת לקריסתו. האם זה מיעד את ילדיי שלי לקנדה או אוסטרליה? ימים יגידו.

245 קצר, נכון, קולע ומדוייק עד לפסיק האחרון! ש. וייס
  • 16:01
  • 02.08.11

תודה לך, עמוס עוז!

246 מנהיגי המתנחלים, מנהיגי האברכים, הטייקונים ^
  • 16:12
  • 02.08.11

לשלושה מוקדי כוח יש אינטרס לשמר את המצב הקיים: הפרד - ומשול. מוקדי כוח אלו מחזיקים צבא מתוחכם שמחירו הון עתק; צבא של יחצנים, יועצים אסטרטגיים, לוביסטים, מחוקקים ועיתונאים. מנהיגי המתנחלים ומנהיגי האברכים מרוויחים מהמצב הקיים, לא המתנחלים ולא האברכים. מנהיגי המתנחלים ומנהיגי האברכים הקימו מדינת רווחה לצד מדינת ישראל (ועל חשבון עתידה), אתנן עבור פתקים בקלפי. ציבור המתנחלים וציבור האברכים הם גדודים של חיילים במלחמת אין ברירה של שבויים. התודעה הכוזבת המניעה אותם היא תלות טוטאלית במנהיגיהם המספקים להם סמי תודעה רגשיים, כולל איבה לכל מי שאינו כלול במחנה. הטייקונים, באמצעים טוטאליים לא פחות, מספקים סמי תודעה זהים. צריכה, כמו לאומנות ודת, היא סם לכל דבר, כולל ההטבות הרגשיות. המאבק בשלושת מוקדי הכוח חייב להיות מבוסס על הבחנה בהירה בין המנהיגויות המגזריות והטייקונים לבין כלל הציבור שעבורו נאבקים יחפנים אמיצי-לב. עמוס עוז, יישר כוח על דבריך הצלולים.

247 ההתרגשות המגוחכת על העם המופלא המפגין.... גיחי גיחי
  • 16:13
  • 02.08.11

אנשים מפגינים רק כי זה פגע בכיס שלהם עצמם. אין כאן שום הפגנה למען אחרים, למען נכים או עניים אמיתיים. לי יש תחושה מאד לא נעימה שכל השמחה היא צביעות לשמה, היא רק שמחה בגין הבלגאן הפוליטי שאנשים דוגמת עוז מייחלים שיגרום לנפילת הממשלה. אבל נתניהו יכול לסתום באחת את פיות המלינים, להיטיב עם העם ואת החשבול לשלוח עוד 10 שנים, לילדנו. מהטמטום של העם ה"נפלא" ודובריו הפסאודו רחומים וקשובים למצוקה, יצא כנראה רע גדול למדינה בעתיד.

248 נראה לי שאכן כל אחד בדור הצעיר עולה כמה מונים על קלישאות עוז אולי הוא יבין וישתוק
  • 16:19
  • 02.08.11

וייתן לאלה שעולים עליו לדבר. לא שהצעירים הם מגדלורים של חוכמה אבל מאמר כזה הוא ממש ביזיון לאינטליגנציה

249 עוז,מלכך הפנכה של פרס, ממשיך לשחק את תפקיד הנביא המוכיח בשער  (לת) מזיק למחאה ומסכסך
  • 16:24
  • 02.08.11
250 דמגוגיה פאתטית בגרוש יניב
  • 16:30
  • 02.08.11

אין שום דבר מרגש באנשים שדורשים להוריד את מחיר הדירות.האנשים האלה רוצים לגור רק בתל אביב, לא מעניינת אות הבעיה הישראלית בכללותה והם לא יהיו מוכנים לגור בפריפריה גם אם יקימו שם מרכזים לתעסוקה קרובה לבית. זו מחאה של מפונקים שהשמאל הקיצוני מתסיס וממריד. אין פה שום דבר מרגש.

251 בולשביקים, לא לסתום פיות. לא לצנזר !  (לת) אלי
  • 16:31
  • 02.08.11
252 וגם מדיניות המיסים של הממשלה דני ל.
  • 16:36
  • 02.08.11

כשיש מיסים עקיפים גבוהים זה לא עוזר לשכבות החלשות ומקשה עליהם הרבה יותר מעל העשירים. צריך להוריד מיסים עקיפים ולהעלות מס הכנסה בעיקר לעשירון העליון ולעשירים - ולא למעמד הביניים

253 הסוציולוג ממס' 102 אמר את הכל.  (לת) אביבה
  • 16:39
  • 02.08.11
254 הדור הנוכחי עולה על קודמיו בן הדור הקודם
  • 16:49
  • 02.08.11

איזה כיף!

255 בואו הערב בשבע וחצי להפגנה בגן הוורדים !!!  (לת) שלומי א.
  • 16:51
  • 02.08.11
256 קופסה שחורה - משם זה התחיל, עוז! מישל
  • 17:10
  • 02.08.11

לקרוא את קופסה שחורה ולהבין איפה אתה ניצב. אתה מדבר על מחאה וצדק חברתי?????? אוי למי שמחכה לשוועתך. נוח לך עכשיו לדבר על זה.... כמו התאום הפוליטי שלך, שמעון פרס כל הזמן נסע וטס בעולם בשם הסוציאליזם ואחרי שנים של נסיעות תענוגות, הוא גילה לנו שהוא בכלל לא סוציאליסט.

257 ה"דור החדש" הזה עולה לכולם על העצבים...לכו לעבוד. אל תבזבזו על ילדי השמנת
  • 18:24
  • 02.08.11

נסיעות לחול. אל תיקנו אוהלי-אופנה ועגלות גוצי...

258 ISRAEL SHOULD LOVE AND BE PROUD OF AMOS OZ World B. Free
  • 18:57
  • 02.08.11

I am astonished at the hate towards Amos Oz. I have known Amos years ago in the army and I read every word he wrote the great novels that will receive a Nobel prize . He is a great man, a brave man, a great novelist . Politically he and others are The Last Tzadikim Besdom . Why do so many Israelis hate him ? remember the Jews hated Jeremiah who was a great writer and told the Jews what they did not want to hear . If for one reason, Amos Oz is responsible for the greatest miracle of all Great literature in HEBREW Six million people talk, write, curse, love in Hebrew, an anciaent language That is more impressive than hills and stones stolen from Arabs in the west bank . I love you Amos Oz I love your novels I love your politics I love your blue eyes and beautiful face Ben Yakar Gdol Hasifrut ha'ivrit

259 Amos, write about why some Israelis hate you so much World B. Free
  • 19:10
  • 02.08.11

Why some Israelis hate Amos Oz ? It is worth answering Why some Israelis hate the greatest living Hebrew writer ? I hope Amos Oz will have the insight to write an articel about it\, or better a novel .

260 נשאר אידיאולוג מפאיניק מיכל גרוסמן
  • 19:25
  • 02.08.11

כמה עצוב לקרוא את הדברים הפשטניים הללו. גם בזקנתו עוד לא למד מה שכולנו למדנו. יקירם של המפאניניקם. כולנו קוראים בצער ובזעם מה שכותבים הסטוריונים על העבר. על השלטון הצבאי. על המעברות. הוא גדל בקיבוץ שנגזל מאדמות ערבים. אצל עוז יש נוסטלגיה לקיבוץ שרמס את המזרחים ואת הערבים עם רטוריקה סוציאליסטית. מה עוד יש למפאיניק הזה להגיד?

261 Oz don't forget that we are all one family TT
  • 19:30
  • 02.08.11

including the haredim. We just need to get them involve in our daily life

262 מסכימה עם כל מילה!!!  (לת) דליה
  • 19:39
  • 02.08.11
263 עמוס - תתפגר כבר ועזוב אותנו בשקט א.
  • 19:40
  • 02.08.11

את ההבלים הזולים שלך שמור לקבר.

264 הציונים האשכנזים זייפו סוציאליזם ואימצו קפיטליזם חזירי חסר תקדים  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 19:42
  • 02.08.11
265 כל דבר שישמר את האשכנזים בשליטה על כל האחרים מעניין את עמוס עוז  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 19:43
  • 02.08.11
266 חזק ואמץ ! כי את האמת תמיד קשה לשמוע. אהוד יערה
  • 19:44
  • 02.08.11

והמגיבים כאן מגיבים בפראות כי קשה לשמוע את האמת. הכספים שהמדינה הזו מוציאה מדי שנה ושנה על מפעלי ההתנחלויות הם ביזיון לדורות. לכל הפחות - תחסלו את מפעל ההתנחלויות ותשאירו את הצבא. לפחות ! זה יחסוך הממממממווווןןןן כסף בטווח הרחוק. כי אף פעם לא מאוחר לתקן טעות. במקום ישיבות תקימו מכונים להכשרה מקצועית, השלמת מקצועות בגרות, והכנה לאוניברסיטה. כי הגיע הזמן שכולם ישתתפו במעגל העבודה. תמסו כמו שצריך את ה % העליון. ואני לא מדבר על העשירון העליון, אלא על אותם 2% שמחזיקים את רוב המדינה. זה יספיק. חזק ואמץ ! האיש שלא מוותר על האמת שלו.

267 מנהיגי המחאה עשו בי"ס לדמוקרטיה לBB ברק ליברמן ועסקניהם הנבובים  (לת) יש עתיד. מאמץ צודק!
  • 19:47
  • 02.08.11
268 על הקיבוץ 'שלך' חולדה בזבזו יוןתר מאשר השקיעו ב 8 התנחלויות  (לת) יהודית זוננשטיין
  • 19:49
  • 02.08.11
269 אתה שברחת מהקיבוץ אז מה אתה מטיף לנו ? איש אחד
  • 19:50
  • 02.08.11

הקיבוץ שהיה אחד הרעיונות היותר מענינים במאה העשרים נכשל בגלל כאילו אידיאליסטים כמוך שהעלו אותו על מוקשי האינדיוידואליות העצמית, אז אתה מטיף לנו מוסר. אם יש לך פיתרונות כל כך טובים מדוע אתה לא בפוליטיקה? לשבת על מגדל תצפית ולנהל מהלכים בדיעבד היא חכמתם של השוטים !רק המעיז מנצח.

270 תודה לך, עמוס עוז. עכשיו הבנתי מה רצה אתגר קרת לומר לנו אתמול  (לת) אור לכולנו
  • 19:51
  • 02.08.11
271 הוי, ממלכת סהרוריסטאן ביהודה ושומרון בסכנה!  (לת) אברכון מתנחליהו
  • 19:52
  • 02.08.11
272 לא יעלה על הדעת עקירת מאחזי תמהונים ודלדול מגדלי אקירובים  (לת) אליגרכוב טייקונוביץ'
  • 19:55
  • 02.08.11
273 הכה בחרדים והצל את רוסיה  (לת) סטאלין
  • 19:55
  • 02.08.11
274 הכה בחרדים והצל את רוסיה  (לת) סטאלין
  • 19:55
  • 02.08.11
275 אוכל לתרום כרטיסי טיסה במבצע ליושבי המאהל לדיל בסיביר  (לת) פוטינון שקשוקוב
  • 19:58
  • 02.08.11
276 אנחנו רוצים מדינת רווחה בנוסח שבדיה והולנד אחת
  • 19:59
  • 02.08.11

האם זה כל כך קשה להבין? אנחנו לא רוצים הפרטה על כל צעד ושעל. אנחנו לא ארה"ב, אנחנו קטנים מידי בשביל משק תחרותי. אולי נהפוך למדינה ה52 של ארה"ב, ונפסיק עם המריבות הפנימיות של הסקטורים השונים בארץ.

277 עמוס עוז, אתה סדין אדום. אם אתה רוצה לעזורא שב בשקט יפה פרידמן
  • 20:02
  • 02.08.11

אףתה נוטתן לגיטימציה לשנאת חינם.ף בטוחה שאתה לא מתכוון לזה, ואפילומטיף לההיפך. אבל - אתה לא בקונצנזוס. אף פעם לא היית. בטחלא עכשיו. השנלא לא צריך אותך,הימין לא רוצה, ועצם התערבותך מחזקת את הרעים.

278 עמוס, אוי לזקנותך שביישה את ילדותך... ידיד
  • 20:03
  • 02.08.11

עמוס היקר! אל תזוח עליך דעתך ידידי, מכל התגובות הנלהבות של תומכיך.. הם בלאו הכי לא קראו מילה מאמר הרדוד שלך. אם רגילים בשנים האחרונות להריע לכל הגיג שטות שיוצא לך מהפה או יותר נכון מהקולמוס. כי לקרוא מאמר שכולו השמצות ללא תוכן מוסמך.. רק האשמות על גבי האשמות, המתנחלים, אשמים!!! החרדים, אשמים!!! העשירים, אשמים!!! מיותר לקרוא את זה מסופר. ועוד יותר מיותר להאריך בזה כל הרבה שורות. רעיון השנאה מובן... בסודי סודות התגלה לי, שמועצת הסופרים התכנסה היום בבהילות לאור כתבתך, לטקס יחד עצה איך להתמודד מול סופר כה מוצלח ומוערך, שעם שנותיו למרבה הצער דעתו הולכת אל הבלתי נודע. עצתי לך עוז ידידי, עשה מה שאנשים בגילך עם סיפור דומה נוהגים לעשות. להסתגר בבית. ו..תשתדל לא לכתוב, זה עלול לזלוג החוצה... לא נעים.

279 אני מתגעגע לילדותי בפולין הקומוניסטית, לפני 60 שנה - פעם היה כאן שמח!
  • 20:06
  • 02.08.11

כל האזרחים היו שווים, כי כולם היו עניים מרודים. אני מתגעגע לימי הצנע של שנות ה-50: גרנו באוהל במעברה ואח"כ - 2 משפחות בדירת חדר ביפו. אני מתגעגע לשלטון מפא"י בשנות החמישים והשישים - הכל היה זמין... לקרובים לצלחת. פעם הכל היה נפלא, כי היינו צעירים ויפים. כיום, בשנות השבעים לחיי, יש לי דירת 4 חדרים, יש רכב, מניות וכל טוב הארץ, אבל... הכל רקוב, הכל עלוב, הכל עצוב, הכל אבוד. ואני מזמזם לי את האינטרנציונאל:"קום התנערה עם חלכה, עם עבדים ומזי רעב! אש הנקמות בלב ליחכה"... TO DIE, TO SLEEP, NO MORE

280 יסודות האוריינטציה ד''ר א.
  • 20:27
  • 02.08.11

מהות המצב הנוכחי נובעת משורשיה : הפרגמטיזם החד-ערכי, המושרש עמוק מאוד בקרקע (...סליחה על העלבון, זו לא סתם קרקע אלא ארץ, ולא סתם ארץ, אלא ארץ קדושה, "ארץ הקודש"). וכי מדוע ? מאוד פשוט : להתנחלויות ולעולם הישיבות לא חסרים משאבים, שכן, שני מגזרים אלה "יושבים" תמיד יפה מאוד על הקרקע התמיד בטוחה (ותמיד מובטחת, מבוטחת ומבטיחה). הם אלה אשר הועילו להטיב עם הקמתן של ממשלות רבות, ובזכותם, הללו זכו להתקיים. אך לא בחינם : התשלום עבור "ישיבתם" המובטחת, על הקרקע הכבושה ו/או על ספרי ה"קודש" (אשר לטענתם, מהווה, בין היתר, יסוד לסימוכין רבים אודות הכיבוש ולהוכחת הלגיטימיות שלו), מובטח ומאובטח גם כן, לנצח. ככל שאלה יהיו פני הדברים, לעולם לא תוכל לקום כאן ממשלה אשר בכוחה לשבור את טבעות החנק. הפרגמטיזם הוליד את הממשלות אשר יכלו לקום, אך ורק, על בסיס המשך החוזים עם הגורמים האמונים על המשך הישיבה על הקרקע הכבושה, והמשך הכיבוש של אדמת עולם הישיבות. להם, התשלום יהיה מובטח תמיד, על חשבונם של כל מי ש"מסתפק" בממושן של מטרות "נמוכות יותר", ובאפשרות השאיפה למשאלות "מרשימות פחות". בחרדה רבה, ד''ר א.

281 נאה דרשת  (לת) אלי
  • 20:55
  • 02.08.11
282 צודק כל כך! ומבטא היטב מחשבותיי ותחושותיי  (לת) די לכיבוש!
  • 20:56
  • 02.08.11
283 שחצן, יהיר, אטום ומאוהב בעצמו יהודה
  • 21:05
  • 02.08.11

אם נביאי ישראל החדשים הם אנשים בדמותו הביזארית של עמוס עוז - אני ממיר את דתי.

284 תודה עמוס :) מחאה מחממת לב.  (לת) עדי
  • 21:11
  • 02.08.11
285 עמוס, היה עדיף שאתה והאליטיזם יתחבאו היטב  (לת) אחד מהעם
  • 21:18
  • 02.08.11
286 אסור לשכוח ולהשכיח את חירויות האדם הנרמסות  (לת) אזרחים סרבו ביומטרי!
  • 21:30
  • 02.08.11
287 מה זה? השעה כעת 21:30 ופרסמתם רק תגובות שנשלחו עד 14:54.  (לת) חולץ פקקים
  • 21:30
  • 02.08.11
288 מתנחלים הצונאמי בדרך. הגיע הזמן לארוז ת'פקלאות מציאותי
  • 21:55
  • 02.08.11

שהרי בעיית הדיור בתחומי הקו הירוק תהיה בקרוב גם בעייתכם האישית.

289 עוז,לעולם לא תגיע לרמתם של ש"י עגנון וסול בלו יאיר המפ"מניק
  • 21:58
  • 02.08.11

רהיטותך היא עוד צורה של ניג'ז. אהבת תפוחי אדמה (קרא את הרצוג)-זה מה שאפשר להשיג אצלך.

290 ל # 13 ...מה.............................................השאלה? פרחח
  • 22:04
  • 02.08.11

כמובן שנכניס אןתם קרווים שיוצבו ברחבי הארץ. לא נאה לכם? בכפר שמריהו, שפיים, געש, ובקבוצי השמו"צ יש מקום, וגם עבודה. נ.ב. הם גם קרובים להתנחלןת שייח' מוניס

291 תודה שאטתה מעורב אתנו וכותב לא רק פרוזה.  (לת) עמוס עוז תודה
  • 22:42
  • 02.08.11
292 בקשת סליחה בשמנו מי שמך? עכשו בקש סליחה מאתנו. כשלונר שכמוך.  (לת) ברק בקש סליחה מכולם
  • 22:43
  • 02.08.11
293 ולכשלון הזה חבר ברק האגוצנטרי שרק הכסא הוא הערך שלו.  (לת) ביבי כשלון פעם 2
  • 22:45
  • 02.08.11
294 פיראטים אורי אוסטרייכר
  • 22:58
  • 02.08.11

אני פלסטינאי עם תעודות?כך היינו לפני 48.ראינו אתכם בקלונכם פוליטיקאים מכל הסוגים.שדדתם לנו את הארץ את נופיה את מיציה מתוכ ה ומאוירה.לא השארתם מתום בחמדתכם.שכחתם והשכחתם למה אנו כאן?בטוח שלא למלא כיסכם?הרים שדרכו עליהם אבותינו-השטחתם.שלו נעליכם מעל רגליכם כשאתם דנים בעתידנו.גנבתם לנו את התקווה-פיראטים

295 כל מילה בסלע! אחד העם
  • 00:31
  • 03.08.11

הזדהית עם כל משפט. זהו תמצית המאבק הזה בעיני.

296 שמתם לב כמה תגובות בשכר מטעם ביבי?  (לת) הם מ-פ-ח-ד-י-ם!!!
  • 00:34
  • 03.08.11
297 הכותב הוא סופר אינו מבין בנושא הכתבה לא מתרשם
  • 00:36
  • 03.08.11

כשבראשית שנות ה70 בדקו לעומק את נושא העוני מצאו שהוא קיים ואף קשה, וזה להפתעתו של הממסד הסוציאליסטי באותם ימים ואף בניגוד לדימוי שהיה לישראל גם בחו"ל. הטענה שהכסף החסר להשגת ה"צדק חברתי" נמצא כולו בהתנחלויות ואצל החרדים היא טענה שהכותב לא מוכיח. ואילו באמת היה מנסה להוכיח גם לא היה מצליח. עוז מדבר מרחשי ליבו והשמאל שהוא מייצג לדעתי מעולם לא היה חסיד גדול של מדינת הרווחה. לכן, כמו הימין, היה להם נוח לעסוק כמעט רק בזכויות הפלשיתנאים ובחוץ וביטחון. יש כמובן לברך על כל ישראלי שמתחיל להתענין ב"מדינת הרווחה", רק שהחשש הוא שהחסידים החדשים אינם מאמינים בעקרונותיה באמת.

298 אתה חייי בזכות התורה  (לת) משה
  • 02:38
  • 03.08.11
299 קריקטורה, קומדיה, טרגדיה ד''ר א.
  • 02:47
  • 03.08.11

האיש היושב כיום על כס ראשות הממשלה, ראוי כנראה לנהל חנות מכלת ללא דופי. ייתכן שהוא אף מוכשר דיו על מנת ליטול על עצמו את ניהול רשת חנויות מכלת גדולה במיוחד. זאות, מבלי שייצטרך להמציא תעודות המעידות על השכלתו, נסיונו וכישוריו. (עד כאן תאור הקריקטורה). לדמיין אדם כזה (המנהל רשת חנויות מכלת), בתפקיד ראש ממשלה במדינה סבוכה ומורכבת עמוקות כשלנו, עשוי להראות יפה, כמומנט תיאטרלי (נהדר אמנם), אשר וודאי לקוח מעולם הדמויות העשויות להופיע ברפרטואר הקומדיה. ככזו, דמות זו בהחלט הומוריסטית למדי. (עד כאן תאוד הקומדיה). אך האיש הזה, אכן "מנהל" את ממשלת המדינה, הסבוכה והמורכבת הזו! האיש הזה, החבר הטוב של רוב "בעלי העניין" (עניין הקרוי אצלו "שוק חופשי"), האיש אשר הקים את איגוד הבזבוזים הגדול ביותר האפשרי (ממשלתו הנוכחית), האיש הזה אשר מזמן שכח שהאזרחים של הארץ הזו הם לא בדיוק "ספקי הסחורות" של רשת המכלת שלו, האיש הזה אשר חבר לנציגיה המובהקים של האוליגרכיה, האיש הזה, במלוא ציניותו המרושעת, הוא נבחר, בבחירות דמוקרטיות, ע"י העם הזה, לכהן כראש ממשלת ישראל, אשר כבר מזמן מחקה מזכרונה (עד כאן תאור הטרגדיה).

300 כל מילה חרוטה בסלע נתן
  • 06:20
  • 03.08.11

באמצעים דמוקרטיים צריך להעיף את השלטון הימני הרקוב והמושחת הזה

301 על איזו מחאה כולם מדברים? יותר ממליון בני אדם נתונים במצור שכ"מט
  • 06:37
  • 03.08.11

ורק הקוטג' הוציא את ה"מוחים " מבתיהם. מוסר אין בעם הזה, גם ה"מחאה המשותפת" היא כל אחד לעצמו

302 רשימת הדרישות חכמת הצעירים
  • 07:20
  • 03.08.11

כותבת את התגובה לאחר פרסום רשימת הדרישות של המפגינים. אין ראויה, נאורה ומייטיבה ממנה. לא נפקדים הצעירים, האביונים, החוסים, החולים הילדים. הלוואי שנצליח.

303 מאפה יצאתה חזור ומהר לחור עושה נזק  (לת) דורי
  • 07:44
  • 03.08.11
304 העיתון של מי? (תגובה ל-1) תמר
  • 08:08
  • 03.08.11

אני שכירה בת שכירים. עובדת קשה למחייתי, כמו בעלי. איני טייקונית ואיני בעלת נכסים ודירות, אבל אני נמנית עם קוראי "הארץ" כמו רבים מחברי. מאין לקחת את המידע המטופש שקוראי "הארץ" הם אותם טייקונים ומדכאים. אין שום בסיס לאמירה הזו.

305 נייר הלקמוס - לשינוי הפרדיגמה הכלכלית חברתית בישראל נייר הלקמוס
  • 10:37
  • 03.08.11

למי שמחפש תשובה אמיתית למדיניות הכלכלית של הממשלה, הנה מסמך מפורט המציג את שינויים נדרשים לשינוי השיטה הכלכלית בישראל. שינויים פשוטים שיכולים להביא לתיקון החברה והכלכלה. http://www.facebook.com/lakmuspaper

306 המצב הוא לא שחור לבן אלא מצב מורכב מרים
  • 11:03
  • 03.08.11

בפשטנות יש סכנה גדולה. כל עוד הגישה היא קיצונית, עדיף המצב הקיים על פני שינוי שהשלכותיו אינן ידועות. וגם, אני לא חושבת שהפיתרון לבעיות הוא תמיד כסף.

307 המהפכה הצרפתית רותי בן-נון כהן
  • 11:09
  • 03.08.11

עמוס עוז שכח לעסוק בשכר הבכירים ובהטבותיהם. הפער העצום חסר כל פרופורציה בין מקבלי משכורות עתק, שהן הביטוי הכי נלוז והציני המאפיין את תופסי המשרות הרמות במגזר הציבורי והפרטי,לבין השכירים ממעמד הביניים, מקומם עד מאד. אינני מתכוונת למשקיעים שנותנים להם הטבות כדי שישקיעו בארץ, אלא על שכירים ששכר העסקתם הוא מעבר לכל דמיון. אם היינו חיים בסוף המאה ה-18 הרי שהיינו מפעילים בשלב זה או אחר את הגיליוטינות...

308 עמוס עוז מעולם לא הצטיין באהבת חינם  (לת) אביתר
  • 12:02
  • 03.08.11
309 מחאה הצודקת ביותר מאז 30 שנה יאנס ציונה
  • 15:03
  • 03.08.11

זעקת האזרחים הצעירים היא גם זעקת כל אזרח ואזרח במדינה הזאת שסבל וסובל כבר שנים ולא היה לא כוח למחות. נמאס מהמדיניות של הממשלה הזאת ואולי יהיה סוף לאי צדק במדינה היפה שלנו ושיהיה עתיד טוב לילדנו ונכדנו ................. אמן!!!! ישר כח ואנחנו תומכים המחאה הצודקת הזאת !!!

310 המדור לחיפוש קרובים....? כוכבה
  • 19:39
  • 03.08.11

מר עוז היקר, יש לי רק דבר אחד להגיד לך תפתח את הלינק המצ"ב ואולי להבא תחשוב טוב טוב מה לכתוב לפני שאתה יוצא בהצהרות מלאות פתוס על מה היה ואיך היה ומה ניהיה ואיך ניהיה "במדינה המוקדמת" שלנו. במיוחד אם אתה מתיימר לקבוע קביעות כלכליות לא מדוייקות שלא לאמר מוטעות ומטעות (מה לעשות, אתה אולי סופר מבריק אבל כלכלן מבריק אתה לא). אגב אני לא מתנחלת,לא חרדית ואני גם לא בחרתי בביבי.... http://www.youtube.com/watch?v=20mXNRglfk8

311 חיזור אורה
  • 09:21
  • 04.08.11

כל הכבוד ישר כוכחם מאבק צודק ומחזק תומכת בכל מילה של עמוס עוז ישר כוחם של הצעירים האמיצים

312 שכחת לכתוב, שהחמאס הוא רעיון מיוחד... משה
  • 13:48
  • 04.08.11

ציטוט מהזבל הזה עמוס עוז "המשאבים הדרושים לביסוס הצדק החברתי בישראל נמצאים בשלושה מקומות: ראשית, המיליארדים שהשקיעה ישראל בהתנחלויות, שהן הטעות הגדולה ביותר בתולדות המדינה, וגם מעשה העוול הגדול ביותר שלה. שנית, סכומי העתק המוזרמים לישיבות החרדיות, שבהן צומחים דורות של בטלנים בורים אכולי בוז כלפי המדינה, אנשיה, ומציאות המאה העשרים ואחת...." עמוס, ראשית, שכחת לציין שהחמאס הוא רעיון מיוחד כמו שכתבת בעבר,וזה קודם כל אמור לשקף אותך ואת דעתך... שנית, אתכבד להציע לך גירסה יותר מציאותית ואמיתית, "המשאבים הדרושים לביסוס הצדק החברתי בישראל נמצאים בשלושה מקומות: ראשית, המיליארדים שהשקיעה ישראל במחלקות לזכויות אדם שבאוניברסטיאות, שהן הטעות הגדולה ביותר בתולדות המדינה, וגם מעשה העוול הגדול ביותר שלה. שנית, סכומי העתק המוזרמים לקולנוע האנטי יהודי, שבהן צומחים דורות של בטלנים בורים אכולי שנאה ובוז כלפי המדינה, צבאה, אנשיה, והיהדות ההיסטורית והעכשווית ...."

313 ואיפה כתבת או היית רגיש לעניין החברתי עד היום?!!! מני
  • 10:21
  • 05.08.11

אתה וגורסמן וכל היתר חכמים לאחר מעשה. טרמפיסטים.

314 יפה, אהבתי גיל
  • 11:03
  • 05.08.11

ואני מגיע להפגין במוצש

315 המחאה זקוקה לך עמוס עוז!!  (לת) יאיר
  • 19:47
  • 05.08.11
316 בושה מעמד הביניים
  • 08:56
  • 08.08.11

הדור הזה מפונק ובכיין בושה למדינה אין בחינם לכו לעבוד ... כולנו עבדנו קשה ...עצלנים!!!