ראשי הבנקים נותרו מחוץ לקו האש של מחאת האוהלים, בינתיים

ראשי הבנקים מבינים שהתבערה ברוטשילד עלולה לטפס לדירות הפאר שלהם. מי שגבו אשתקד 18.5 מיליארד שקל מהאזרח הפשוט מקווים לטוב ומתכוננים לרע

מאבטח של הנהלת בנק הפועלים יצא לפני כמה ימים להפסקה קלה. הוא ניגש לפינת העישון הקבועה, בצד בניין ההנהלה הפונה לשדרות רוטשילד בתל אביב, אבל גילה להפתעתו שהמאפרות נעלמו. "כן", אמר לו חבר, "המנכ"ל, ציון קינן, הורה להעביר אותן לצד השני של הבניין. הוא לא רצה שעובדי הבנק יעמדו בפתח ויעשנו מול האוהלים של מחאת הדיור".

קינן מקווה כנראה שאם אין עשן, אש המחאה לא תגיע גם לבנקאים. הוא לא היחיד. לפני כמה ימים, בין העצרת הגדולה בתל אביב להפגנות ברחבי הארץ, החליט בנק מזרחי-טפחות לדחות אסיפה מתוכננת של בעלי מניותיו, שנועדה לאשר ליו"ר (ב-60% משרה), יעקב פרי, בונוס של מיליון שקל. בבנק טוענים שהאסיפה נדחתה מסיבה טכנית, שאינה קשורה למחאה או לבונוס. אבל גם שם הבינו כנראה שכותרת על בונוס שמן לא תתרום לתדמית הבנק בעיצומו של המאבק החברתי המתחולל בישראל.

הבנקאים אכן חוששים. הם עוקבים אחרי המחאה החברתית ורואים אותה מתרחבת. הם ראו את המתקפה על יצרניות המזון, הם צפו במתקפה על חברות הסלולר, על הממשלה והטייקונים - והחלו לחשוש שהם הבאים בתור, ואתם המערכת הבנקאית כולה. ולא בכדי. "למעשה, מפתיע שעד עכשיו לא נגעה המחאה בבנקאים", אומר בכיר במגזר הפרטי ומכוון לעובדה בסיסית: ענף הבנקאות הוא אחד הגורמים העיקריים לעיוות בהקצאת המשאבים במשק, ולפיכך ממלא תפקיד מהותי בהרחבת הפערים החברתיים.

גליה מאור וצדיק בינו. איור: אילה טל

קשה להפריז בהשפעת התפקיד הזה שממלאת מערכת הבנקאות: הבנקים, ואתם חברות הביטוח, העניקו שליש מכלל האשראי (הלוואות) במשק למועדון אליטיסטי סגור של שישה אילי הון. באשראי הזה, בהיקף של 190 מיליארד שקל בשנה, התחלקו הקבוצות של שרי אריסון, יצחק תשובה, צדיק בינו, נוחי דנקנר, משפחת עופר ומתיו ברונפמן - אותם אילי הון שהם, למרבה הנוחות, גם בעלי הבנקים וחברות הביטוח, ולכן פועלים בניגוד אינטרסים מובנה. ההלוואות הללו, שאיילי ההון אישרו בעצם לעצמם, איפשרו להם להגדיל את עסקיהם בתחומי הנדל"ן, התקשורת, הקמעונאות ועוד. כל אלה תחומים ריכוזיים המבטיחים רווחיות גבוהה לשחקניהם הראשיים על חשבון הצרכן הקטן. הצרכן הקטן עצמו קיבל הרבה פחות אשראי, בבמחיר הרבה יותר גבוה.

בתוך כך עלה גם שכרם של הבנקאים הבכירים, העומדים בראש המעצמות הפיננסיות של הטייקונים. זה זמן רב שהבנקאים הבכירים אינם עוד פקידים המתוגמלים היטב. הם בעצמם בעלי הון, המשתכרים מיליוני שקלים בשנה: בשש השנים האחרונות עמדה עלות שכרם של 17 בנקאים בכירים (ראו טבלה בעמוד 10) על כחצי מיליארד שקל. "שכר הבנקאים הפך לשטח הפקר, אפשר לשלם להם בלי גבול", אומר הממונה לשעבר על הגבלים העסקיים, דרור שטרום, "מה שהיה בשנות ה-80 שערורייתי, אך שמור ל'יחיד הסגולה' ארנסט יפת, התפשט לרוחב המערכת".

הביטוי הבולט ביותר לטשטוש הגבולות הוא שכנותם של הבנקאים לטייקונים במגדלי היוקרה של תל אביב, מגדלים שמחיר דירה בהם הוא שישה, תשעה או כמה עשרות מיליוני שקלים (ראו תיבה בעמוד 9). בהדרגה השתלבו הבנקאים במועדון זה, וכיום הם לא רק מקצים אשראי לפרויקטים היוקרתיים של נדל"ן, הם גם גרים בהם. צבי זיו ושלמה נחמה למשל - האחד מנכ"ל לשעבר והאחר יו"ר לשעבר בבנק הפועלים שבשליטת שרי אריסון - רכשו דירות יוקרה בפרויקט רוטשילד 1 בתל אביב, ליד בני משפחת עופר, מבעלי בנק מזרחי-טפחות. מנכ"ל הבנק הזה, אלי יונס, רכש דירה בפרויקט מגורי היוקרה שיוקם במתחם אסותא בתל אביב. הוא יהיה שכנה של גליה מאור, מנכ"ל בנק לאומי.

אולם, כשבודקים מה הבסיס למשכורות העתק של הבנקאים, כלומר, על מה נשענים רווחי הבנקים שמהם נגזרות לכאורה המשכורות, מתברר שהתשובה הרבה פחות זוהרת: הרווחים נשענים בעיקר על העמלות והריביות שמשלמים משקי הבית והעסקים הקטנים. במלים אחרות, על הכיס של כולנו.

בפועל, הבנקאות בארץ היא ענף שאין בו תחרות בכל הנוגע למשקי הבית ולעסקים הקטנים; שני אלה הם לקוחות שבויים. בהעדר כוח מיקוח ומודעות פיננסית, גובים מהם הבנקים הן עמלות הגבוהות מהמקובל במערב, והן ריבית אשראי הגבוהה מזו שנגבית מטייקונים ומחברות גדולות. בהלוואות למגזר העסקי, הסיכון להפסד אמנם גדול בהרבה, אך הבנקים מתחרים ביניהם על מתן הלוואות למגזר זה.

שרי אריסון ומתיו ברונפמן. איור: אילה טל

"בתחום משקי הבית והעסקים הקטנים התחרות מועטה. זה המוצר עם הנאמנות הכי גבוהה, מרצון או שלא מרצון, כי אין חלופות אחרות. וזו בדיוק המשמעות של העדר תחרות. לקוחות לא עוזבים בנק, אלא אם רבו אתו או הסתבכו", אומר בכיר לשעבר באוצר. "ברור שהבנקים מנצלים את זה".

המספרים כאן הם הסיפור כולו: משקי הבית והעסקים הקטנים משלמים בכל שנה לבנקים 17-18 מיליארד שקל: בעמלות על פעולות בחשבונות העו"ש ובניירות הערך, על משיכת מזומן ועוד; ובריביות כמו ריבית על חריגה מאשראי, ריבית על הלוואות וכדומה (יותר ממחצית ממשקי הבית בישראל חיים במשיכת יתר, כלומר הוצאותיהם גדולות מהכנסותיהם). ההכנסות היציבות האלה של הבנקים, ששום תחרות אינה מאיימת עליהן, אחראיות לכ-40% בממוצע מרווחי הבנקים. המגזר העסקי, לעומת זאת, אחראי רק לכ-32% מהרווחים (למעט בתקופת ההתאוששות מהמשבר העולמי, שבה התהפכו היוצרות).

עם מקור הכנסה כה יציב ונוח, אומרים פעילים רבים בתחום, אין בהכרח תואם בין ביצועיהם העסקיים של בכירי מערכת הבנקאות לתוצאותיה הכספיות של מערכת זו. "גם אם תיקח מנכ"ל בנק ותקשור אותו לעץ כל הקדנציה, בלי שיוכל לזוז, תוצאות הבנק לא ישתנו באופן מהותי", אומר בכיר אחר לשעבר באוצר.

בו בזמן, יש קשר קלוש גם בין ביצועי הבכירים לשכרם - לרבות במקרים קיצוניים של הפסדים, כמו למשל השערוריות וההפסדים של בנק הפועלים בשנים האחרונות. עלות השכר השנתית של זיו ונחמה ומחליפיהם בבנק הפועלים, המנכ"ל ציון קינן והיו?ר לשעבר דני דנקנר, היתה עשרות מיליוני שקלים. אבל התוצאות המצטברות של התנהלותם ושל הסיכונים שלקחו, מי יותר מי פחות, היו הפסדי עתק של 1.3 מיליארדי דולר בעיצומו של המשבר העולמי. תוצאה אחרת היתה אובדן התואר "הבנק הגדול במדינה" לבנק לאומי, שהיה לרווחי ולגדול ביותר בשווי שוק.

ואולי דווקא בנק לאומי הוא דוגמה טובה להעדר קשר בין תפקוד הבנק, גודלו ורווחיותו, לביצועי המנכ"ל שבראשו ומשכורתו. גליה מאור אמנם משתכרת מיליוני שקלים בשנה, אך שכרה נמוך משכר יתר הבנקאים הבכירים, המנהלים בנקים קטנים יותר ורווחיים פחות. ייתכן שאחת הסיבות לכך היא שבלאומי, שלא כבמתחריו, בעלת השליטה היא המדינה ולא טייקונים.

עמלת שורה

לכאורה, אפשר להתרשם דווקא שיש תחרות במערכת הבנקאית. כל בנק מנהל קמפיין פרסום מושקע משלו: בעוד מודי בר-און מפעיל את קסמיו על לקוחות פוטנציאליים של בנק דיסקונט, השחקן אסי כהן מייצג את הבנק הבינלאומי ודביר בנדק את מזרחי. אבל הפלא ופלא - למרות הקמפיינים הגדולים נתח השוק של הבנקים לא השתנה זה שנים, עובדה המעידה יותר מכל על העדר תחרות ממשית. גם היום, בנק לאומי ובנק הפועלים מחזיקים כל אחד בכ-30% מהשוק, ודיסקונט בכ-17%. מזרחי אמנם הצליח להגדיל מעט את נתח השוק שלו, אבל עשה זאת בעיקר בגלל המיזוג עם טפחות. הבינלאומי והבנקים הקטנים, ובהם אגוד וירושלים, מסתפקים בשאר נתחי השוק.

למה מסתפקים? "כי אפילו מי שיש להם תמריץ להתחרות על הלקוח כדי לגדול, כמו בנק אגוד ובנק ירושלים, עושים זאת בפחד סמוי", אומר שטרום. "הם לא רוצים מלחמה, כי הם יודעים שלא ינצחו בה. בנק אגוד לא רוצה להרגיז את הבנקים הגדולים, אז הוא יוזם קמפיין תחת הסיסמה 'תפתח אצלי את החשבון השני שלך'; בבנק ירושלים הריביות על פקדונות גבוהות יחסית לבנקים האחרים, אבל הוא לא טורח לפרסם זאת. הלקוח ימצא את הנתונים רק אם יטריח עצמו לאתר הבנק".

נתונים: בנק ישראל

העדר התחרות ותוצאותיה הן למעשה עובדות ידועות היטב לקובעי המדיניות הכלכלית - הפוליטיקאים ובנק ישראל. בעבר אף היו ניסיונות להתמודד אתן. ב-2007 קבעה ועדת חקירה פרלמנטרית, שהוקמה במיוחד לעניין עמלות הבנקים: "העמלות הבסיסיות המושתות על משקי הבית בישראל גבוהות במידה ניכרת מהממוצע במדינות המערב במונחי הכנסה לנפש, ואפשר לומר כי משקי הבית בישראל משלמים עמלת חוסר תחרות ברכישת שירותים בנקאיים". בעקבות מסקנות הוועדה והלחץ החברתי הוביל בנק ישראל רפורמה בעמלות: מספרן הוגבל וכך גם היקפן של עמלות בסיסיות מוגדרות. אבל ההוצאה של משקי הבית בתחום זה כמעט לא השתנתה.

"הרפורמה בעמלות לא שינתה דבר", אומר בכיר במשק שהיה מעורב בדיונים לגיבושה. "מלכתחילה היא נגעה רק לחלק מהתשלומים לבנקים. אבל הבנקים מצאו עד מהרה דרכים לפצות את עצמם, בין השאר בהעלאת הריביות שהם גובים מהלקוחות. וכך נותר המצב כמו שהוא: כמו החתול, הבנקים תופסים את העכברים טוב-טוב". גם היזם ואיש העסקים יוסי ורדי משיב תשובה קולעת כשהוא נשאל אם יש תחרות בין הבנקים. "ראיתי פעם בצפון את השלט: 'תושבי הצפון, הבנק מחבק אתכם', הוא אומר. "באותו שלט נכתב שעמלת שורה היא 1.3 שקל".

שנה אחרי הרפורמה בעמלות, מכל מקום, קבע גם בנק ישראל בדו"ח שנתי כי "הבנקים בישראל פועלים בסביבה בעלת מאפיינים מונופוליסטיים חזקים באופן יחסי... (וכי) האיום התחרותי עליהם נמוך מבמדינות שאליהן (השווינו) את ישראל". הממונה על ההגבלים העסקיים קבעה באותה השנה שהבנקים הגדולים מתאמים ביניהם את שיעורי העמלות.

עם השנים נעשו אמנם ניסיונות לפתוח את השוק לתחרות. אך הם הסתיימו לרוב בכישלון. אחד מאלה היה ניסיון לקדם כניסה של בנקים זרים לפעילות קמעונאית בישראל. הניסיון כשל - לדעת רגולטורים רבים, בעיקר משום שהבנקים הזרים לא האמינו בכוחם להתחרות בבנקים הגדולים.

הבנקים הגדולים, לאומי ופועלים, הם גם שהכשילו יוזמה נוספת: הקמת מאגר מידע כלל?בנקאי שירכז את סיכוני האשראי של כל בעלי החשבונות ויגביר את התחרות על הלקוחות ה"טובים".

ניסיון אחר היה הקמת בנק דואר, כמו בחו"ל. לא דובר בבנק של ממש, אלא בתשתית של סניפים וכוח אדם שתוכל לספק שירותי בנקאות בסיסיים מוזלים. אך אפילו ניסיון זה לא צלח. כמותו נכשל גם הניסיון להקים בנק אינטרנטי, שעשוי היה להציע מחירים נוחים יותר ללקוחות.

"בנק אינטרנטי היה יכול להוריד את המחירים למשקי הבית", אומר בכיר לשעבר באוצר. "זה העתיד. מפליא שעד היום היוזמה הזאת לא התרוממה". פרופ' אמיר ברנע, מומחה לבנקאות שמייעץ לבנקים, חושב שבנק הדואר יכול לסייע: "הקמתו תגדיל את התחרות על משקי הבית והעסקים הקטנים. במדינות אחרות, בייחוד באירופה, הוא ממלא בדיוק תפקיד כזה. הקשיים להפוך את בנק הדואר למוסד שנותן שירותים בנקאיים נבעו מיחסי העבודה בו, ואולי גם מחוסר הרצון של הממשל להיפרד מחברה ממשלתית, שניתן לספק באמצעותה ג'ובים והטבות למקורבים".

לכישלון הגורף בעידוד התחרות בתחום הבנקאות יש הסברים נוספים. אחד מהם הוא חוסר האונים של קובעי המדיניות, הניכר גם בתחומים בעייתיים אחרים במשק. הסבר אחר הוא האינטרס של בנק ישראל לצמצם תחרות, כדי לא לפגוע ביציבות הבנקים, שהוא מופקד עליה. "הבעיה היא בכלכלה הפוליטית ובבנק ישראל", טוען כלכלן בכיר. "בנק ישראל מגן על הבנקים מתחרות. במשך שנים הוא עודד יציאה של בנקים מהשוק, בין השאר במיזוג הקטנים בגדולים. ובכלל, בנק ישראל גם מפקח על הבנקים וגם אחראי לתחרות, וכל זה הופך אותם לחסרי מורא".

הסבר נוסף לכישלון הוא הלחץ הגדול שמפעילים נציגי הטייקונים על הפוליטיקאים: דני דנקנר, למשל, סיפר באחת מחקירותיו הרבות במשטרה, שבנק הפועלים עבד לפעמים עם תשעה לוביסטים בעניין מסוים. גם לקשרי החברות בין אנשי הון ואנשי שלטון יש חלק בהכשלת הניסיונות לשינוי, וכך גם לאינטרסים הפוליטיים. ומעבר לכל זה - המערכת הבנקאית מורכבת וקשה להבנה למי שאינו מתמחה בה. גם אם יימצאו חברי הכנסת האמיצים שירצו לחולל את השינוי, הם יתקשו איפוא לעשות זאת.

אור קטן

ובכל זאת, בשבוע שעבר היבהב ניצוץ אור קטן. בפייסבוק הוקמה קבוצה חדשה הקוראת לבעלי חשבונות עו"ש למשוך "סכום משמעותי" מחשבונותיהם במועד אחד - 8 באוגוסט - ולהשתמש בו כתחליף לכרטיס האשראי.

הבנקאים לא מתרגשים במיוחד מהמחאה החדשה, ואפילו מתבדחים ואומרים שהבנקים ירוויחו עמלה מכל משיכה. אבל גם אם המחאה הזאת לא מאיימת על הבנקים, היא מחזקת את אווירת המאבק החברתי ביוקר המחיה - וכל זה יחד הוא רקע הולם להחלטות ועדת הריכוזיות, הדנה בין השאר בשאלה האם לחייב את הטייקונים להפריד בין אחזקות ריאליות לאחזקות פיננסיות. כל זה גם עשוי לקדם חקיקה להגברת התחרות במערכת הפיננסית. ובכלל, מאז תחילת המחאה החברתית קרו דברים לא צפויים. אז אולי זה יקרה גם בבנקים.

מאבטח של הנהלת בנק הפועלים יצא לפני כמה ימים להפסקה קלה. הוא ניגש לפינת העישון הקבועה, בצד בניין ההנהלה הפונה לשדרות רוטשילד בתל אביב, אבל גילה להפתעתו שהמאפרות נעלמו. "כן", אמר לו חבר, "המנכ"ל, ציון קינן, הורה להעביר אותן לצד השני של הבניין. הוא לא רצה שעובדי הבנק יעמדו בפתח ויעשנו מול האוהלים של מחאת הדיור".

קינן מקווה כנראה שאם אין עשן, אש המחאה לא תגיע גם לבנקאים. הוא לא היחיד. לפני כמה ימים, בין העצרת הגדולה בתל אביב להפגנות ברחבי הארץ, החליט בנק מזרחי-טפחות לדחות אסיפה מתוכננת של בעלי מניותיו, שנועדה לאשר ליו"ר (ב-60% משרה), יעקב פרי, בונוס של מיליון שקל. בבנק טוענים שהאסיפה נדחתה מסיבה טכנית, שאינה קשורה למחאה או לבונוס. אבל גם שם הבינו כנראה שכותרת על בונוס שמן לא תתרום לתדמית הבנק בעיצומו של המאבק החברתי המתחולל בישראל.

הבנקאים אכן חוששים. הם עוקבים אחרי המחאה החברתית ורואים אותה מתרחבת. הם ראו את המתקפה על יצרניות המזון, הם צפו במתקפה על חברות הסלולר, על הממשלה והטייקונים - והחלו לחשוש שהם הבאים בתור, ואתם המערכת הבנקאית כולה. ולא בכדי. "למעשה, מפתיע שעד עכשיו לא נגעה המחאה בבנקאים", אומר בכיר במגזר הפרטי ומכוון לעובדה בסיסית: ענף הבנקאות הוא אחד הגורמים העיקריים לעיוות בהקצאת המשאבים במשק, ולפיכך ממלא תפקיד מהותי בהרחבת הפערים החברתיים.

קשה להפריז בהשפעת התפקיד הזה שממלאת מערכת הבנקאות: הבנקים, ואתם חברות הביטוח, העניקו שליש מכלל האשראי (הלוואות) במשק למועדון אליטיסטי סגור של שישה אילי הון. באשראי הזה, בהיקף של 190 מיליארד שקל בשנה, התחלקו הקבוצות של שרי אריסון, יצחק תשובה, צדיק בינו, נוחי דנקנר, משפחת עופר ומתיו ברונפמן - אותם אילי הון שהם, למרבה הנוחות, גם בעלי הבנקים וחברות הביטוח, ולכן פועלים בניגוד אינטרסים מובנה. ההלוואות הללו, שאיילי ההון אישרו בעצם לעצמם, איפשרו להם להגדיל את עסקיהם בתחומי הנדל"ן, התקשורת, הקמעונאות ועוד. כל אלה תחומים ריכוזיים המבטיחים רווחיות גבוהה לשחקניהם הראשיים על חשבון הצרכן הקטן. הצרכן הקטן עצמו קיבל הרבה פחות אשראי, בבמחיר הרבה יותר גבוה.

בתוך כך עלה גם שכרם של הבנקאים הבכירים, העומדים בראש המעצמות הפיננסיות של הטייקונים. זה זמן רב שהבנקאים הבכירים אינם עוד פקידים המתוגמלים היטב. הם בעצמם בעלי הון, המשתכרים מיליוני שקלים בשנה: בשש השנים האחרונות עמדה עלות שכרם של 17 בנקאים בכירים (ראו טבלה בעמוד 10) על כחצי מיליארד שקל. "שכר הבנקאים הפך לשטח הפקר, אפשר לשלם להם בלי גבול", אומר הממונה לשעבר על הגבלים העסקיים, דרור שטרום, "מה שהיה בשנות ה-80 שערורייתי, אך שמור ל'יחיד הסגולה' ארנסט יפת, התפשט לרוחב המערכת".

הביטוי הבולט ביותר לטשטוש הגבולות הוא שכנותם של הבנקאים לטייקונים במגדלי היוקרה של תל אביב, מגדלים שמחיר דירה בהם הוא שישה, תשעה או כמה עשרות מיליוני שקלים (ראו תיבה בעמוד 9). בהדרגה השתלבו הבנקאים במועדון זה, וכיום הם לא רק מקצים אשראי לפרויקטים היוקרתיים של נדל"ן, הם גם גרים בהם. צבי זיו ושלמה נחמה למשל - האחד מנכ"ל לשעבר והאחר יו"ר לשעבר בבנק הפועלים שבשליטת שרי אריסון - רכשו דירות יוקרה בפרויקט רוטשילד 1 בתל אביב, ליד בני משפחת עופר, מבעלי בנק מזרחי-טפחות. מנכ"ל הבנק הזה, אלי יונס, רכש דירה בפרויקט מגורי היוקרה שיוקם במתחם אסותא בתל אביב. הוא יהיה שכנה של גליה מאור, מנכ"ל בנק לאומי.

אולם, כשבודקים מה הבסיס למשכורות העתק של הבנקאים, כלומר, על מה נשענים רווחי הבנקים שמהם נגזרות לכאורה המשכורות, מתברר שהתשובה הרבה פחות זוהרת: הרווחים נשענים בעיקר על העמלות והריביות שמשלמים משקי הבית והעסקים הקטנים. במלים אחרות, על הכיס של כולנו.

בפועל, הבנקאות בארץ היא ענף שאין בו תחרות בכל הנוגע למשקי הבית ולעסקים הקטנים; שני אלה הם לקוחות שבויים. בהעדר כוח מיקוח ומודעות פיננסית, גובים מהם הבנקים הן עמלות הגבוהות מהמקובל במערב, והן ריבית אשראי הגבוהה מזו שנגבית מטייקונים ומחברות גדולות. בהלוואות למגזר העסקי, הסיכון להפסד אמנם גדול בהרבה, אך הבנקים מתחרים ביניהם על מתן הלוואות למגזר זה.

"בתחום משקי הבית והעסקים הקטנים התחרות מועטה. זה המוצר עם הנאמנות הכי גבוהה, מרצון או שלא מרצון, כי אין חלופות אחרות. וזו בדיוק המשמעות של העדר תחרות. לקוחות לא עוזבים בנק, אלא אם רבו אתו או הסתבכו", אומר בכיר לשעבר באוצר. "ברור שהבנקים מנצלים את זה".

המספרים כאן הם הסיפור כולו: משקי הבית והעסקים הקטנים משלמים בכל שנה לבנקים 17-18 מיליארד שקל: בעמלות על פעולות בחשבונות העו"ש ובניירות הערך, על משיכת מזומן ועוד; ובריביות כמו ריבית על חריגה מאשראי, ריבית על הלוואות וכדומה (יותר ממחצית ממשקי הבית בישראל חיים במשיכת יתר, כלומר הוצאותיהם גדולות מהכנסותיהם). ההכנסות היציבות האלה של הבנקים, ששום תחרות אינה מאיימת עליהן, אחראיות לכ-40% בממוצע מרווחי הבנקים. המגזר העסקי, לעומת זאת, אחראי רק לכ-32% מהרווחים (למעט בתקופת ההתאוששות מהמשבר העולמי, שבה התהפכו היוצרות).

עם מקור הכנסה כה יציב ונוח, אומרים פעילים רבים בתחום, אין בהכרח תואם בין ביצועיהם העסקיים של בכירי מערכת הבנקאות לתוצאותיה הכספיות של מערכת זו. "גם אם תיקח מנכ"ל בנק ותקשור אותו לעץ כל הקדנציה, בלי שיוכל לזוז, תוצאות הבנק לא ישתנו באופן מהותי", אומר בכיר אחר לשעבר באוצר.

בו בזמן, יש קשר קלוש גם בין ביצועי הבכירים לשכרם - לרבות במקרים קיצוניים של הפסדים, כמו למשל השערוריות וההפסדים של בנק הפועלים בשנים האחרונות. עלות השכר השנתית של זיו ונחמה ומחליפיהם בבנק הפועלים, המנכ"ל ציון קינן והיו"ר לשעבר דני דנקנר, היתה עשרות מיליוני שקלים. אבל התוצאות המצטברות של התנהלותם ושל הסיכונים שלקחו, מי יותר מי פחות, היו הפסדי עתק של 1.3 מיליארדי דולר בעיצומו של המשבר העולמי. תוצאה אחרת היתה אובדן התואר "הבנק הגדול במדינה" לבנק לאומי, שהיה לרווחי ולגדול ביותר בשווי שוק.

ואולי דווקא בנק לאומי הוא דוגמה טובה להעדר קשר בין תפקוד הבנק, גודלו ורווחיותו, לביצועי המנכ"ל שבראשו ומשכורתו. גליה מאור אמנם משתכרת מיליוני שקלים בשנה, אך שכרה נמוך משכר יתר הבנקאים הבכירים, המנהלים בנקים קטנים יותר ורווחיים פחות. ייתכן שאחת הסיבות לכך היא שבלאומי, שלא כבמתחריו, בעלת השליטה היא המדינה ולא טייקונים.

מגדלי הבנקאים

המחאה החברתית החלה בקצה אחד של שדרות רוטשילד בתל אביב, וכמה מאלו שהיא מכוונת נגדם גרים בקצה השני שלהן. ליד רחוב אלנבי, במגדל היוקרה של חברת חבס המכונה "פרויקט רוטשילד 1", מתגוררים שניים מבעלי השליטה בבנק מזרחי-טפחות, עידן עופר ובת דודו ליאורה עופר. עידן עופר רכש ב-2008 את הפנטהאוז במגדל תמורת 67 מיליון שקל, ושבר את מחיר השיא ששולם עד אז על דירה בישראל. למרות ההשקעה הגבוהה, עופר לא מבלה את כל זמנו הפנוי בדירה. משכנו הקבוע הוא ביישוב ארסוף, שבו הוא מחזיק בית ששוויו מוערך בכ-40 מיליון דולר.

גם צבי זיו ושלמה נחמה - המנכ"ל והיו"ר שעזבו בטריקת דלת את בנק הפועלים שבשליטת שרי אריסון - רכשו דירות ברוטשילד 1. שניהם העדיפו את מגדל היוקרה הזה, שמחיר דירה ממוצעת בו הוא יותר מתשעה מיליון שקל.

אך החברות הבנקאית אינה מייחדת את רוטשילד 1. מנכ"לית בנק לאומי גליה מאור, עורכת הדין של הבנק דליה טל ומנכ"ל מזרחי-טפחות אלי יונס רכשו ב-2010 דירות - שכל אחת מהן עולה 6-10 מיליוני שקלים - בפרויקט יוקרה שיוקם במתחם הישן של בית החולים אסותא בצפון תל אביב, לצד השכן העתידי אהוד ברק.

יונס, המתגורר כיום ביישוב הר אדר, נחשב אחד המנכ"לים החזקים והמצליחים במערכת הבנקאית. אבל אין לדעת מי תרם יותר לרווחי מזרחי-טפחות בשנים האחרונות - המנהל המוערך, שצבר בשנות כהונתו הון של יותר מ-100 מיליון שקל, או הבועה שהלכה ותפחה בשוק המגורים בישראל, תחום התמחותו המסורתי של בנק מזרחי, ושל בנק טפחות שמוזג בתוכו.

בין אנשי לאומי ומזרחי לאנשי בנק הפועלים לשעבר, במגדל G של חברת גינדי בשדרות שאול המלך פינת אבן גבירול, תתגורר בעתיד בעלת שליטה אחרת, שרי אריסון. ב-2006 רכשה אריסון, שמקום מושבה הקבוע הוא היישוב היוקרתי בני ציון, את הפנטהאוז במגדל הזה, ב-55 מיליון שקלים. המגדל נמצא עכשיו בשלבי בנייה מתקדמים וטרם אוכלס. אריסון עדיין לא נכנסה לדירתה החדשה. כך נחסכו ממנה צעקות הבוז שהשמיעו המפגינים, שצעדו בשבת שעברה לעצרת ברחבת מוזיאון תל אביב, ממש מתחת לבית.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מחאת האוהלים צפונית
  • 16:34
  • 05.08.11

חייבת להגיע ממש מול דלתות הבנקים. הם, הם השודדים הגדולים. אפילו יותר מהטייקונים! לא לתת להם לישון בשקט!!

02 עם הבונוס של יעקב פרי עדיף לרכוש דירה לחסר דיור  (לת) יוסי
  • 16:36
  • 05.08.11
03 6 שעות של משיכת-פקדונות ממוקדת Run on the Bank, והם על ארבע. לאט לאט, פרה פרה!
  • 16:43
  • 05.08.11

גם יומם יבוא.

04 אתה מתפרץ לדלת פתוחה , הקמפיין נגד הבנקים כבר מוכן בפייסבוק. שפתי כהן
  • 16:44
  • 05.08.11

אם תמשיכו להתעדכן על ידי האקוניסים שלכם תמשיכו למשש את הפיל כאותו עיוור. לכו לפייסבוק הכל שם שוטים דינוזאורים רק תקראו רק תקשיבו לעזאזל לעם לא למלחמת ספין נגד ספין ותעלו נגד תעלו, הקשיבו לאלה שמדברים ומקשיבים ולא עסוקים בכל הראיון בלהפריע לזולת לדבר שוטים העולם השתנה מול עיניכם ואתם מפטירין כדאשתקד ומתכוננים עם ארי שביט.

05 התחמקו?שאומרים טייקונים הם באותו הפח. שינוי אמיתי
  • 16:51
  • 05.08.11

השיטה מקולקלת רבותי ושום פתרונות נקודתיים לא יתקנו אותה,כיבית את שרפת הדיור והרופאים,והגנים,והדלק,וגלעד שליט ימשיכו לצוץ בעיות. "שינוי שיטת ממשל עכשיו" בפייסבוק,בוא נקרא לשינוי אמיתי!

06 אל דאגה טורם יגעה , כי מגיע לנער אותם !!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) מנחם הרצליה
  • 16:51
  • 05.08.11
07 אלה הפושעים הכי גדולים. באמת מפתיע שעד עכשיו נמלטו מביקורת inside job
  • 16:54
  • 05.08.11

קורעים אותנו

08 למה בוכים? לוקחים הלוואות למותרות!  (לת) לא לוקח הלוואות!
  • 16:55
  • 05.08.11
09 בנק דיסקונט= נוחי דנקנר העושק  (לת) עברתי לבנק יהב
  • 16:56
  • 05.08.11
10 תמתינו אתם בדרך!!! מחאה הילוך ראשון
  • 16:56
  • 05.08.11

אין תשתית שלא תעבור תחת זכוכית המגדלת (עין הציבור) וכמובן שתטופל בהתאם!!! היכונו למהפכה!

11 עמלת כספומט - - אין דבר כזה מחוץ לישראל משה
  • 17:04
  • 05.08.11

לקוח/ת בנק מסויים לא משלמ/ת עמלת משיכה אם הוא מושכ/ת כסף ממכשיר השייך לבנק שלו/ה. רק בישראל

12 שערוריה!!! רוני
  • 17:05
  • 05.08.11

פשוט לא יאמן - נותנים לחתול לשמור על השמנת הגיע הזמן להציף את הנושא לציבור

13 כשנגיע אליהם הצונאמי יהיה סופר- צונאמי של זעם והרס. שגיב
  • 17:06
  • 05.08.11

שבו במגדלים שלכם ותתענגו על כל רגע. הסוף קרוב מאוד. גם העברות הכספים שלכם לשוויץ לא יעזרו לכם. כל אגורה תאותר ותוחזר לעם. אוסף של עלוקו החיים על דם העם.

14 רק שינוי שיטת הבחירות יביא שינוי !!!!!!!!!!!!!!!!! גורג וושינגטון
  • 17:06
  • 05.08.11

ר

15 ב- 10 לאוגוסט כולנו מושכים מהכספומט כמה שרק נוכל!!! סטודנט
  • 17:06
  • 05.08.11

http://www.facebook.com/event.php?eid=197825423607177

16 שריסון הביתה  (לת) ירון
  • 17:07
  • 05.08.11
17 מטילים חרם על בנק לאומי ובינתיים עובדים עם בנקים אחרים עובדיה סל.
  • 17:09
  • 05.08.11

אם 5000 משפחות יעברו לבנק הפועלים למשל זה יגרום נזק אדיר לבנק לאומי יחד עם זאת בנק הפועלים יבין שלא הגיעו אליו מאהבת מרדכי ועם בנק הפועלים יעשה קונצים נעבור לבנק איגוד זה מה שנקרא חרם סקוטריאלי רצחני כנגד גורם אחד בסקטור וכך אפשר גם למוטט את סלקום בעברית פשוטה קוראים לזה לרצוח בנק וכן אנחנו יכולים לרצוח בנק וכל חברה שמשתוללת למשל תנובה ובאופן דומה ניתן להפיל רבים וטובים עד שכולם יבינו את המסר חבר'ה אם נרצה נוכל להפיל את בנק לאומי! קדימה לדרך

18 קול בנק ביג"י יומו....  (לת) חכו חכו...
  • 17:17
  • 05.08.11
19 בנק זה לא קוטג', קשה להחרים אותם  (לת) רמי גינת
  • 17:17
  • 05.08.11
20 עסוקים בלגנוב את המחאה ולכוון אותה נגד ביבי. אין זמן לדבר על בנקים, נמלים, חשמל,
  • 17:22
  • 05.08.11

מורים, קרטלים, מע"מ וכו'. זה לא רלוונטי.

21 קרטליזציה- שאלו את סטנלי... אפיקורוס
  • 17:28
  • 05.08.11

בשנה שעברה אמר הנגיד, שמוטב כי הבנקים ירוויחו ויעשו את הונם מהלוואות, ולא מעמלות. כך זה נהוג בארה"ב: אחי התגורר באמריקה 17 שנה. הכנסתו היתה די נמוכה. היו לו חסכונות של חמישה עשר אלף דולר.הוא מעולם- חוזר- מעולם לא שילם אף עמלה. התחייבותו היחידה היתה להעביר לרשות הבנק, בטחון/חסכון (מעין פר"י או מק"מ) בסך $1800. יתרה מזו, הבנק מיזמתו העמיד לרשותו קו אשראי- ללא כל עמלה- בסף $1000. זאת לעומת החיוב המובן מאליו של 4 ש"ח בחודש בבנק בארץ. האין זו קרטליזציה חצופה?

22 כל זמן שלא נוגעים בנו ראש עיר
  • 17:33
  • 05.08.11

ואיך כולנו עוורים? לא רואים שחלק גדול מהכוח לפתרון הוא אצל ראשי הערים - שלא נוגעים בבעיות האמיתיות. דמיינו שמייצרים 10,000 מקומות עבודה לצעירים בחיפה ובבאר שבע - ותראו איך שחלק גדול מהבעיות נפתרות.

23 The banks in Israel=MAFIA  (לת) Tel Avivian abroad
  • 17:37
  • 05.08.11
24 יעקב פרי מגלם את כל מה שרע ומושחת במדינה  (לת) אלי
  • 17:39
  • 05.08.11
25 מעמלת שורה ישחרר רק המוות  (לת) אזרחים אלמונים
  • 18:05
  • 05.08.11
26 אלכוהול השיכור ולא מיין
  • 18:12
  • 05.08.11

ולמה לא שומעים את כל הצעירים מוחים על מחירי האלכוהול במועדונים. רובו מזוייף ורווחים של מאות אחוזים. מאות במקרה הטוב.

27 !Wake up they are the problem Rafi
  • 18:16
  • 05.08.11

They cut a coupon on every transaction in ISRAEL!!!

28 מסקנה שגויה ומכעיסה אא
  • 18:18
  • 05.08.11

יותר ממחצית ממשקי הבית בישראל חיים במשיכת יתר, כלומר הוצאותיהם גדולות מהכנסותיהם????? אנשים לא מסוגלים לסגור את המינוס.

29 חזירי הבנקים לא ימלטו מזעם הציבור... פרה פרה, נזיין את כל העדר! הראל מקיבוץ השמו"צ
  • 18:20
  • 05.08.11

אף נוכל או חזיר לא יימלט מסופת האש. יש לנו זיכרון של פיל ואורך נשימה. עם כולם נבוא חשבון. עם הבנקים, חב' הביטוח, חברות הסלולר, רשתות השווק. עם כוווולם (כפי שאמר החזיר המאותגר חברתית, מדירו שבמגדלי אקירוב).

30 הבנקים למדו מ-85...הם כבר לא מריצים מניות כלכלן
  • 18:21
  • 05.08.11

במקום, הם הריצו משכנתאות, כאילו שמשבר הסב-פריים מעבר לאוקיינוס לא חלחל לתודעתם. הם צריכים לשבת בכלא! חד וחלק.

31 הגיע הזמן לתקוף את הבנקים המזורגגים  (לת) kh
  • 18:22
  • 05.08.11
32 לאט לאט "בהשקט ובבטחה" נגיע לכולם , נא לא לדאוג דנה
  • 18:24
  • 05.08.11

בסופו של דבר כל העמלות יבוטלו .

33 לאט לאט "בהשקט ובבטחה" נגיע לכולם , נא לא לדאוג דנה
  • 18:24
  • 05.08.11

בסופו של דבר כל העמלות יבוטלו .

34 שאלה עיתונאית מצוינת. מצפים לתגוהות המוחים  (לת) קורא
  • 18:27
  • 05.08.11
35 אי אפשר לשכוח אותם גם יומם יגיע ועם הלוביסטים שלהם.  (לת) רק ענין של זמן קט
  • 18:28
  • 05.08.11
36 מגיב מספר 1 צודק במאת אחוזים!!! מיכאל
  • 18:31
  • 05.08.11

אתם ישנים הבנקים הם המנוולים הגדולים ביותר!!

37 גב' צפונית | 16:34 אין להבדיל בין בנקים ולבין אוליגרכים שאלה Jew
  • 18:33
  • 05.08.11

החרונים אצלך ואצל רבים מכונים טייקונים,שהיא מילה יפנית מכובסת לגמרי.תגובתך החזירה לי מאמר ששמעתי מזמן בעוברי בארצות דוברות ספרדית: בנקים ואוליגרכים הם כמו תחת ותחתונים,תמיד יחד. אגב,אוליגרך לא חייב להיות סטייל רוסי המשלח כנופיות רוצחים,גם גישות פוליטיות "נקיות" שימשו ומשמשות להשתלטות ולהתעשרות ללא שובע וללא גבול.

38 בואו נקרא לילד בשמו תוהה
  • 18:34
  • 05.08.11

למשפחות העשירות שהוזכרו למעלה יש מדינה וחלק גדול של תושבי המדינה הם משרתיהם ולמדינה הזו קוראים ישראל.

39 בואו נקרא לילד בשמו תוהה
  • 18:34
  • 05.08.11

למשפחות העשירות שהוזכרו למעלה יש מדינה וחלק גדול של תושבי המדינה הם משרתיהם ולמדינה הזו קוראים ישראל.

40 בואו נקרא לילד בשמו תוהה
  • 18:35
  • 05.08.11

למשפחות העשירות שהוזכרו למעלה יש מדינה וחלק גדול של תושבי המדינה הם משרתיהם ולמדינה הזו קוראים ישראל.

41 כולם מעבירים את החשבונות לבנק הדואר! אדם
  • 18:39
  • 05.08.11

בואו נהיה חכמים ונפיל גם את העמלות!

42 איך התחמקו? פשוט מאד, הם יושבים על ברז  (לת) הפרסום=חמצן, במדיה
  • 18:42
  • 05.08.11
43 גם אליהם זה יגיע, לאט לאט. שיתחבאו בינתיים  (לת) במגדלים בשקט בשקט
  • 18:42
  • 05.08.11
44 http://www.facebook.com/ibgwt ... בינתיים.
  • 19:37
  • 05.08.11

כנסו-כנסו ותצאו מהמינוס!

45 במהפכה הצרפתית היו נשלחים לגליוטינה!  (לת) געגועים
  • 19:38
  • 05.08.11
46 הילדים של מלכה
  • 19:47
  • 05.08.11

לרבים מהשובתים ורבים מהם עצמם עובדים בבנקים בחברות ציבוריות כמו חשמל, נמלים,ממשלה,ועוד. הם מייצגים קבוצות עובדים שלחצו וקיבלו הדמות מעל ומעבר, מבלי לשאול : מי בעצם משלם את זה אנחנו כולנו אתם ואני משלמים את המשכורות והפנסיות המנופחות ואח?כ באים לבכות כולנו רוצים להיות טייקונים ורק מעטים יהיו. אל תהיי עינינו צרה בדירות שלהם הדבר היחיד שאנו צריכים לשמור, זה רעיון המרחק בין הון לשלטון, בין בעלי עיתונים כמוזס ושוקן ומחזיקי ההון בארץ. כשהפרדה כזו תשמר בשקיפות מלאה ודיווח מלא,נוכל לראות מי הצליח בזכות עצמו ומי בזכות קשרים שנקנו בכסף  

47 כיצד ? - הם לא ! הצרכן הישראלי מתעורר  (לת) גם עני אני
  • 19:50
  • 05.08.11
48 "ואפילו מתבדחים ואומרים שהבנקים ירוויחו עמלה" שי
  • 19:50
  • 05.08.11

...מכל משיכה" חברי הישראלים, אין לנו מלחמה אחרת.

49 ההסתדרות צריכה לקחת בחזרה את בנק הפועלים  (לת) צריך כאן בנק חברתי
  • 19:52
  • 05.08.11
50 הבנקים העניקו שליש מכלל האשראי במשק לשישה אילי הון לא יאמן
  • 19:56
  • 05.08.11

ידעתי שהם גונבים, אבל לא ידעתי עד כמה

51 "ראשי המשק" ראשי הבנקים" = ראשי תרבות העושק והגזלנות  (לת) אכרם
  • 19:57
  • 05.08.11
52 הם הגנבים הכי מושחתים  (לת) אין ספק
  • 19:57
  • 05.08.11
53 הפיסקה על המאבטח ועוד כמה פסקאות מופיעות פעמיים  (לת) תתקנו בבקשה
  • 20:04
  • 05.08.11
54 אולי תתחילו לטפל בחברות הביטוח שרוויחהם קפצו ע
  • 20:17
  • 05.08.11

כי ביבי העביר להן את החסכונות שלנו אף אחד לא מעז לגעת בתשלומי הביטוח

55 סטנלי פישר היה הראשון שהעלה את ענין עמלות הבנקים, וגם הראשון  (לת) שהתקפל. מעניין למה
  • 20:18
  • 05.08.11
56 להפנות את המאבק לאן שצריך הטייקונים הם הבנקים
  • 20:24
  • 05.08.11

סכומי הכסף שהטייקונים לוקחים מאיתנו בעזרת פוליטיקאים מושחתים הם גדולים מתקציב המדינה! מדובר בסכומי ענק שמשפיעים על הכלכלה ועל יוקר המחייה המטורף הזה http://www.youtube.com/watch?v=20mXNRglfk8

57 נקשו בדלת היוקרהשל שיילוק-שרי והציגו עצמכם כתיק הוצל"פ 2104221062 יוסי פרלשטיין
  • 20:30
  • 05.08.11

מאז שובי מטבח בית המשפט, צהרי הסכינים הארוכים ברחובות, באולם הדחוס שבו הותרה שארית הרצועה מולי מתחת לדגל ישראל וליד דגל מדינה אני מרותק רב הזמן למיטה. אימת הנקמנות וההינדוס המתוחכם של רב-האירועים שלא מעלמא הדין שפקדו את חיי בישראל. בנק מסתער על דירה- לחלוטין לא טורח לגבות חוב.התפאורה המקווה של פקידים אחראיים, רצינים ומסורים לעבודתם נפלה בסניף מרכנתיל שהצטחקק בהגיעי להסיר מעלי עיקול על חשבון ביטוח לאומי שמנע ממני לקנות לחם וחלב בהודאה עולצת ש"ניסו להתבדר" הבידור היההפרת חטק ופסיקה של בנק שריסון מזה הרעבשאץ לרשמת בריצת אמוק לשפעל הליכים בשל טעות הקלדת תאריך- 3000 דולרים של חובשברקעו גם אירוע פלילי מעשה ידי סייען משטרה שניקה פה רבים עד תום, גם נכלולים בתוך הבנק המפלח שלא מנעו זוועה קפקאית-קמיזיאנית בה בית המשפט מקיד את לעגנותם של הצופים האחרים שהזדמנו לחרקירת היכולת כדי לכתוש בהילולת אספסוף את עולמי ואת נסיוני להקים יצירה מקורותי שעלתה לי בדמים מרובים. כמי שחונך על תרבות משפט ותרבות מאבק דמוקרטי נותרתי הלום וכפות מאימה מול מרזח הסרוחות הללו, נושאות את סיר הלילה של שרי שאותו הפכו על ראשי

58 מרתיח !!! את הכסף עושים על החלשים  (לת) זו ישראל ואלו פניה
  • 20:49
  • 05.08.11
59 אוחז את בטני מרב קבס ומקליד ללב מאפלית המין האנושי יוסי פרלשטיין
  • 20:59
  • 05.08.11

בית המשפט השריסוני ציטט את שורתה המלנכולית של רחל "רק על עצמי" ובצחוק צרוע חבט בבטנו להדגשת עולמי הצר כעולם הנמלה וכבר זמן רב נערכים גורמים בינלאומיים אפלים שממילא אהבת עולם בקרבם לשיילוק מדורי דורות להשיב את נקמת דם הילד הקטן בהיותם השטן עלי אדמות, השטן שיודע בדיוק איך נראים החיים שלי "בכלל" גם ללא המלצת העז המוזנחת הבעטנית במקום בו למעשה נפטרתי מן העולם ואת דברקריסתי בשל נקמנות כלפי בן אנוש, נקמנות שטנית שעלתה על המציאה של חוב פעוטיודעים גם שותפיו ומיודעיו העסקיים של ההון הישראלי ומי שלא מקיא מגחך בחמיצות מול הסרחון שנותר ממצוות עזוב תעזב- דווקא על אדמת אבות, דווקא במדינת היהודים צמח שיילוק לממדים אשמדאיים.דווקא ביתו של היין היא החומץ העפוץ ביותר מכל הקורה בתרבות פיננסית בעולם כולו.חרפה! זוועה !היא ואל"מותיה האחיתופליות. יזכר דברי מעבר לקבר מזרני!

60 רק תחרות- ותחרות זה ביטול כל העמלות ע"י גילום שלומי - כלכלן
  • 21:25
  • 05.08.11

ראשית, כיום אף אחד לא יכול לחשב מראש את עלות הכוללת של הלוואה - כי בנוסף יש שורה של עמלות. אם יבוטלו כל העמלות - יהיה קל לאזרח לדעת מה עלות ההלוואה בכל בנק - וכך הבנקים חשופים יותר. כיום פרסום הריבית -לא אומרת כלום. במצב כיום -יתכן שהלוואה בריבית הגבוהה - היא דווקא הזולה מכולם .

61 שווייץ הפיננסית רותחת מזעם ושואפת לתקוע בהם מבט א-לה- רשמת יוסי פרלשטיין
  • 21:28
  • 05.08.11

כפי שהרשמת מטעם שיילוק-שרי סיכמה חקירת יכולת בת שעה וחצי!- לא עשר דקות של ניהול ענייני וטכני של חוב פעוט שאמור היה לתת מקום גם להבהרת עמדתי בסוגיית העושק שביצע הגנן- סייען המשטרה- אלאשעה וחצי שבה דשו את בשרי כל באי האולם הדחוק הנודף ניחוחות אינטימיים לא נעימים- שעה וחצי של ניגוח, השפלה, הצטהלות בזויה והתממות סדיסטית שבכלל לא עסקה בחוב אלא בקיומי האנושי כמי שהרים קול נגד מערכות אחרות המרושתות באופן רב מרושתתי וברגעשהפשפש נח על הקרקע הם עטו עליו כביכול בשם חוב אימים, 3000 דולר, שנבע מניקוי יסודי של חשבוני אבל התבהר שגם עשרת אלפים ש"ח שהגיעו אלי בהודעת מחשב מחשבון נידח של אבי המנוח נבלעו בכרס שרי. הבנק נתן לי הלוואות לצורך נסיעות למען יצירתי והבטיח שהוא יגבה אותן מחשבונות סגורים- הוא מעל מכאן ומכאן. דבר לא נותר סגור.פקידתו הוכיחה לי בשם משפחתו של סבי שהיא קרובתי ומרב שמחה חתמתי על מה שהגישה לי. ומערכות הברור המשפטי נתקעו בעידן הקרח, או הקרחאנה.. סייג לחוכמה שתיקה. פקידוניות מזיזות לירכתי התוכנה את השוד לאור היום בהצהרת פילוח לקוחות, לאמור ידיעה אצל מי אפשר לעשות מכה ומולם עוד פארייה ...

62 פנטסטי - מעמלת שורה ישחרר רק המוות עובדיה סל.
  • 21:34
  • 05.08.11

אבל האמת שאת הכסף הגדול הם גוזלים מאיתנו בריבית המינוס - הם טובים בזה הנבלות

63 פשוט בארץ לא מבינים את השערורתיות שבעמלות הבנקים הישראלים נורית
  • 21:42
  • 05.08.11

גרנו שנים רבות בארה"ב ולא רק שלא שילמנו עמלות אלא קיבלנו ריבית על כל סכום שהיה בחשבון. הבנקים בארץ חזירים וגנבים ואנחנו פשוט תקועים איתם כי אין לנו ברירה. הם העסק שצומח הכי הרבה בגלל המינוס של כולנו.

64 גם יומם יגיע בשורת המחאה הזאת  (לת) מנוייה בעיתון
  • 21:53
  • 05.08.11
65 אפילו במשכורות השמנות האלה הנשים עדיין מרוויחות פחות  (לת) מירבי
  • 21:58
  • 05.08.11
66 כנראה שראשי המפגינים לא ממש מבינים שהבנקים לא חכמים
  • 22:29
  • 05.08.11

שודדים את האזרח ומולם צריך להפגין חא מול הממשלה.

67 שוב י
  • 22:30
  • 05.08.11

הצרוף של חוקים בולשביקים שנועדו "להגו על הגנבים" וההפרטה המוגבלת שיוצרת קרטלים חסרי בושה עולים לנו מילירדים. עוד דבר ששכחתם הם "קרנות הפנסיה והגמל" שמגלחות אותנו בכל רבעון דרך קבע וגו(נ)בות דמי נהול. ומהמרות על כספינו אצל כאלה שידאגו לספר אותנו שוב ושוב.

68 לו הייתי פקידה בבנק...  (לת) איה
  • 22:58
  • 05.08.11
69 למה דוקא הבנקים? מי ששודד לאור היום הם חברות הסלולר! איציק
  • 23:22
  • 05.08.11

התשתית - קיימת. השרות - הולך ונעשה גרוע ולא מקצועי. אתה מחזיר מכשיר חילופי ו"שוכחים" לציין שהחזרת. אח"כ אתה מקבל חשבון מנופח שצריך דוקטורט בפיענוחו. איכשהו החשבונות תופחים. לא ברור מדוע המחירים כל כך גבוהים.

70 ישאלו האמנים במחאה את השרשורית שרי מה ביזתה ביום ההוות ברחובות יוסי פרלשטיין
  • 23:54
  • 05.08.11

סוף לאשליהששרי היא משה רבנו המוליך בחרבה כל יצירה אמנותית- היא גם השתיקה בפראות אמירה, לא אמנותית אבל חברתית ומצפונית מוחה בהפכה,אם בשוחד ואם מתוך הכריעה וההשתחוויה מולה בית משפט האמור לשבת בלא משוא פנים ולדון לגופו של ענין באופן תכיליתי, ענייני וטכניבלבד- ולא להפך את רוז'נסקי 9 ברחובות למקדש דגון לשמשון החלוש ואז אולי יבואו האמנים הפלסטיים בקשר עימדי ובהבנה לרפיוני הקשה אשתף אותם בתצלומי עבודות , אוטודידקטיות אבל לא אכזוטיות, אמירה הגיונית, פיוטית וחריפה שיצאה מתוך מרירות מול ממסדים פסיכיאטריים "ככה זה שיש אוניברסיטה מאחוריך"והמשיכה במגוון אמצעים, הכל לבד, במימון עצמי ובעבודת פרך, כולל נסיעות לגרמניה לפתוח תערוכות אלפי ק"מ ממחוזות סתימת הפיות , הדיכוי וההגחכה- המשכתי לעסוק בכתיבת שירה ובפיסול מחומרים עניים האמור לשקף את עולמו של האדם הזעיר , נמלת מלחמת הקיום בהנחה איזו אמנות הוא היה יוצר לו היה מודע למהותה- וכך יצרתי עדות אמפטית כלפי מראות עיני בשכונתי אבל השאלה המרכזית אמורה להיות מופנית לשרשורית:מדוע הזנית בית משפט להשפילני על זכות היסוד לחופש ההבעה שעליו חונכת באמריקה?2104221062

71 65, מרבי: שכר שווה על עבודה שווה וחבל תליה בלי הבדל מין יוסי פרלשטיין
  • 00:10
  • 06.08.11

בכלובשל מובארכ יכולה להשתטח בבוא היום גם שרי, וכל טייקון-מלעון ידע שגם שיניו יעברו בדיקה ואנשים ששלטו ביד רמה, במקום להביא שגשוג לסביבתם גרמו חולי, אימה ושיתוק גם יועלו לאותו גרדום ואותו חבל ילפף את מפרקותיהם-ן בלי הבדל מין ופריזורה. אמריקה של אובמה איתנו- לבוסטון, לבסטיליה. הם סחטו מהשוויצרים מיליארד פראנק עבור חשבונות הנספים והפריחו בהם את שממות הערים הפרטיות ומגדלי הפאר שחיילי צהל משוחררים מפנים נשק כלפי כל הקרב עבור פרוטות משכורת- מיליארד הפראנקים, ממש כמו מליאררדי המארקים הגרמניים ועמיתהם האמריקאיים במסגרת הסיוע האזרחי לא הגיעו לאותם שנחתמו כטמאים, עצורים, עזובים , נכים שתרים אחרי מתכות למכירה ורוסים עניים המחפשים אוכל בפחי זבל- ובתוך הבנק שישו ושמחו: קופות גמל אוחדו... פוצלו..העיקר שלידי לא הגיעה אגורה.וכמוני רבים מאוד בירכתי פארייה...הם כבר ישלפו את עברי כהולל, פזרן וזורה כספו לרוח- של מאבק להעברת אישפוז כפוי מרופאים לשופטים !של אמירה שקורקפה כמו גולגולת בפפואה בימים הטובים ההם...

72 אין תחום ומגזר שהמחאה תדלג עליו רב תחומי
  • 00:59
  • 06.08.11

כל מה שנוגע בחיינו כאן - דורש תיקון. מחירים מופרזים שירות בקרשים ניצול קבוע לעג לרש יאללה - עופו אנשי שררה שאין לכם מושג מה עובר על אנשים כאן צאו מהמרצדסים שלכם נראה אתכם מנסים לנהל את חייכם בתחבורה ציבורית עיזבו אתכם מארוחות גורמה - נסו לחיות בתקציב שבועי תחיו קצת בזיעה של כולנו - נראה אתכם מתפקדים כשאתם רטובים מסריחים וסובלים מיתושים וחרקים כן, כן יש אנשים שככה החיים שלהם נראים, ואין לכם מושג מה זה אומר

73 בנקים, אל תשמחו: "כל כלב בא יומו"  (לת) הארון אל ראשיד
  • 01:00
  • 06.08.11
74 לחזור ולהלאים את הבנקים pinchi1
  • 01:01
  • 06.08.11

לפחות לתקופה של 25 שנה. אחר כך נראה מה יהיה.

75 לפחות עלית ואוסם מייצרים משהו יאיר
  • 01:42
  • 06.08.11

הבנקים סתם גוזסלים מאתנו עמלות דמיונית כדי לשלם לעצמם בונוסים שערורייתיים.

76 אני לא יודע מדוע הארץ מדלגים על תגובותי?  (לת) יוסוף מהעיריה
  • 04:06
  • 06.08.11
77 אין אפשרות לתעב יוסוף מהעיריה
  • 04:11
  • 06.08.11

בנקאים כי הם החמצן השמן של העולם. בלעדיהם לא תוכלו לזוז מילימיטר. הם חסרים, סוחרי מכוניות חסרים, מתווחי בתים חסרים במיוחד- ומה עם פוליטיקאים? העולם יכול בלעדיהם אך החסך של ההמונים לא יכול ללא השחיתות

78 פנינה רוזנבלום.. כולם לקרוא בבקשה משחיז את חרב המאבק
  • 04:34
  • 06.08.11

פנינה התחלת מאבק נגד עמלות הבנקים ועכשיו יש מומנט מצויין למהלך מסוג זה. אנא קחי את המושכות,את כריזמטית ובעלת יכולת הנעה של המון. אני לקוח כבד בבנק לאומי, יש לי תנאים מועדפים ואני מוכן מחר לעבור לכל בנק שיוחלט עליו על מנת להפיל את הבנק הזה. וכך הלאה עד שהבנקים יבינו שהם לא יכולים לעשות כל העולה על רוחם ולא לשלם על זה.

79 יונס מוביל אסתר
  • 08:32
  • 06.08.11

בגלל משכורתו של יונס עזבתי את בנק מזרחי. מקווה שרבים ינהגו כמוני. אולם ראשי הבנקים ומשכורותיהם המושחתות צריכות להיות אחד היעדים של המחאה וחבל שנושא זה לא נכלל בין היעדים אך לא מאוחר. טוב עשה עיתון הארץ שהעלה נושא זה.

80 אותי הבנקים לא רוצים עם הכנסה של 3000ש'ח!  (לת) גימלאית
  • 08:47
  • 06.08.11
81 מהי הדרך ממרד הקוטג' למרד הבנקים?  (לת) מחפשים רעיונות
  • 08:47
  • 06.08.11
82 גניבה עמלת שורה
  • 08:59
  • 06.08.11

הבנקים הם הגנבים הכי גדולים,חייבים להתארגן ולהוריד את העמלות,הם משלמים לעובדים שלהם שכר מינימום,וראשי הבנקים מתעשרים על חשבוננו.צריך לטפל בהם.שרי אריסון מחזיקה קרקעות ל8000 יחידות בשיכון ובינוי ולא בונה כדי לא להוריד מחירים כל הבועה של הנדל"ן זה שיתוף פעולה של הבנקים עם הקבלנים הגדולים.

83 בנק אורלי
  • 09:03
  • 06.08.11

לדרוש שיהיה בנק חברתי שיהוה תחרות והאנשים ישלמו סכום שנתי על אחזקת חשבון שיהיה הרבה יותר זול וזה יוריד את העמלות.

84 כי יש להם את עופר עיני. אלי
  • 09:23
  • 06.08.11

הוא קרא היום למסכנים של הנמלים, חברת חשמל,מקורות ו ה ב נ ק י ם להפגין מאחר והם לא מסתדרים עם המשכורות הממוצאות של 20,000 ש'ח לחודש והמנהלים ועוד בעלי חזקה שביניהם לא מסתדרים עם מעל 100,000 ש'ח לחודש.הוא מארגן להם הערב הסעות ויהיו גם משקאות קלים ובידור.

85 וחברות הסלולר והכבלים והלווין!!!!  (לת) אברהם
  • 09:33
  • 06.08.11
86 שרון שפורר, יופי של מאמר  (לת) מישה
  • 09:34
  • 06.08.11
87 20 - 25 מיליארד ש"ח גוזלים מהציבור דרך ההוצאה לפועל מזרחי
  • 10:37
  • 06.08.11

הבנקיפ בישראל בפשיטת רגל. יודעים זאת ראשי המשק וכמובן מנהלי הבנקים. הם סוחטים מציבור לקוחות חייבים סכומים של מיליארדי שקלים במרמה, הונאה. הכסף לא מדווח בדוחות הכספיים ובמאזנים. כלומר - כל הנתונים שנמסרו הם חלק קטן מהכנסות הבנקים שנעלמים. משום מה, מישהו הבטיח למנהלי הבנקים שהם לא יחקרו ודבר לא יקרה להם. כאן צריך מלחמה אמיתית. לפתוח בכל העולם את חשבונות מנהלי הבנקים ושם יראה עם ישראל את מחבוא הכספים הגנובים.

88 http://www.facebook.com/MAHAPECHA2011?sk=wall#!/event.php?eid=197 kvar lo
  • 11:04
  • 06.08.11

http://www.facebook.com/MAHAPECHA2011?sk=wall#!/event.php?eid=197825423607177 http://www.facebook.com/MAHAPECHA2011?sk=wall#!/event.php?eid=197825423607177 http://www.facebook.com/MAHAPECHA2011?sk=wall#!/event.php?eid=197825423607177 http://www.facebook.com/MAHAPECHA2011?sk=wall#!/event.php?eid=197825423607177

89 איזה צחוק? יעקב פרי - כנסו יוסי בכינור 2
  • 11:33
  • 06.08.11

יעקב פרי יצק במו ידי בעופרת את דפוס ההתנהלות זחוחת הדעת שאיפשרה את הרצחו של יצחק רבין,והיום החמורים נותנים לו בונוס על כושר ניהול ....וואללה מטומטמים ואולי הם רוצים להכשיר את הכספים שהם גונבים לעצמם ללא כל בסיס ענייני ובאפס כישורים. והרי גליה מאור ורקפת רוסק יותר טפשות מהנעל שלי אלא שהן מנהלות צבור שבוי.

90 בפייסבוק קיימת כבר קבוצה בשם : "להלאים את הבנקים" הצטרפו.... שפתי כהן
  • 13:00
  • 06.08.11

יש להפריד בין הקופה הציבורית ובין שודדי הקופה. אם לא תתעדכנו בפייסבוק תמשיכו למשש את הפיל הזו כמו אותם חמישה עיוורים.

91 להלאים את הבנקים רז דוד
  • 13:22
  • 06.08.11

המצב המתואר בכתבה הוא שערוריה -לכן אני קורא לכם לקוחות הבנקים להאמין ביכולתכם לשנות ולהצטרף אלינו לקבוצה בפייסבוק-להלאים את הבנקים- אנו באופן פעיל מקדמים את הנושא החשוב כדי שכל אחד מכם כלקוח פרטי ועסקי קטן יוכל לנהל חשבון בנק ולשלם עמלות קטנות ושפויות -כי יהיו הרבה בנקים קטנים שיתחרו על הלקוחות ולא נצטרך לממן משכורות עתק לבכירי הבנקים -אם תרצו אין זו אגדה -הצטרפו והשפיעו

92 It's Bib who allows them to rob us all  (לת) Benny
  • 13:43
  • 06.08.11
93 ל-80 הגימלאית , כנסי טלי
  • 14:22
  • 06.08.11

תגידי תודה שהבנק לא רוצה אותך. הוא שומר עלייך תדעי. חברה שלי הגיע למינוס של 75.000 שקל, כדי לסגור את החוב הבנק ביקש ממנה 100.000 שקל לחמש שנים לסגור את החשבון. אם חד הורית עכשיו שמשלמת על העבר והבנק יהרוג אותה סופית. יש לצאת מהר למחאה נגד הבנקים והראשון בנק לאומי כמו שהמליצו פה.

94 הם מקור הצרות,עם משכורות עתק,וריביות מהאזרחים דין ת"א כדין נצרים.
  • 00:16
  • 07.08.11

מה שמעניין שהמוחאים במחאות לא פונים כלל למנכלי ומנהלי הבנקים,הם השודדים הראשיים.וגם חברת החשמל על מונופול שלה.וגם החשמל חינם לעובדיהה על חשבון האזרחים.ניתן לקבל הנחה אבל לא חינם.פעם בשלטון של בן גוריון גם היו דואגים רק למפלגה,עם הדגל האדום ומי שלא רצה פנקס אדום לא קיבל עבודה,וכעת השמולנים רוצים לחיות במדינה דמוקרטית,קפיטליסטית,עם דגל אדום ועים קומוניזים,ו או סוציאליזים שזה מילה מכובסת לקומוניזים ולכן נוער השמור הצעיר,חד"ש,האנרכיסטים,קרן החדשה לישראל רק לא ליהודים?כביכול זכויות אדם רק לזרים ולשמולנים.לא רוצים שוב פעם שלטון של חונטה שדואגים רק לעצמם,ולחבריהם,ואחרים לא היו מקבלים אפילו פירורים?שכחתם?זוהיא מחאה של כמה דברים צודקים אבל,הרוב בכיינות ממש.תלכו לאפריקה ואז תבינו מה זה רעב.עוני.חוסר מים.חוסר תרופות.כאן אנשים מקבלים בריאות גם אם הם לא משמלמים כלום.וגם יש ביטוח לאומי,יש מדינות שאין כלום ממש!שנית על פי הדרישות שכולם רוצים להיות עשירים ומהר,המדינה יכולה להתמוטט מיד כלכלית,אני מקווה שמר שייטניץ ומר נתניהו ממש ייהיהו שקולים ויזהרו לא יישתכנעו מההפגנות השמולניות בעיקרון וביסודן.עובדה!

95 סטנלי פישר אשם אירית
  • 00:35
  • 07.08.11

סטנלי פישר, האחראי על הבנקים, לא עושה דבר למנוע את העושק של הציבור.הוא שותף לשערוריה וכמובן מיהר להגן על דרכה של הממשלה. כדאי שיקים ועדה נוספת שתבדוק למה הנגיד ובנק ישראל לא התערבו מזמן. זה תפקידם על פי חוק.

96 שחיתות אשר מקורה בחיבור הון שילטון - והכל בחסות ביבי  (לת) משה בארי
  • 01:18
  • 07.08.11
97 דווקא יש אוהל! יוני
  • 10:10
  • 07.08.11

בשדרות רוטשילד מול הסניף הראשי של בנק הפועלים עם תמונת שרי אריסון, עד לא לא מזמן עם הכיתוב חזירה ועכשיו מעודן יותר "פועלים בשבילך" עם ניקוד בלשון נקבה בהחלט הגיע תור הבנקים ובעליהם כה לחי המהפכה לעתיד טוב יותר - אמן

98 כסף כסף תרדוף  (לת) רוני
  • 10:11
  • 07.08.11
99 money money money us the root of all evil  (לת) ron.i
  • 10:15
  • 07.08.11
100 כך היה גם לפני ביבי helen porath
  • 23:09
  • 07.08.11

1)אנשי חברת חשמל - עם החשמל החופשי שלהם ללא הגבלה. 2)מאז שאני היה בארץ הזו - כמעט חצי התלמידים בישראל לא מסיגים את תאודת הבגרות, ואילה שמסיגים עושים זאת רק עם שעורים פרטיים. 3)קבוץ הזוראע מיצר רהיטים רק עבור עששירים 4)בתיהארחה של קיבוצים רק לעשירים 5)בגדים כאשר היו מיצרים בארץ היו מאוד יקרים אפילו שעובדי המפעלים קיבלו גרושים 6)רק אם עזרת ההורים הייתה אפשרות לרכוש דירה - תמיד. אנחנו סתם חראים ביחס שלנו לאזרחים לא עשירים. עד מתי???

101 כך יהיה גם אחרי ביבי ?  (לת) שי
  • 06:09
  • 08.08.11
102 91 צודק. רק להלאים! שום פיתרון אחר. פראייר שנמאס לו
  • 01:35
  • 09.08.11

המערכת הבנקאית המופרטת והתחרותית לכאורה היא בעברית קלה "חארטה גדולה". הפיתרון פשוט - להלאים! ושלא יבלבלו עם סיסמאות של קומוניזם. זה הפיתרון לקרטליזציה של משפחות הפשע שמכונות אצלנו טייקונים בטעות.

103 זהירות בנק הפועלים! איציק
  • 22:50
  • 16.11.11

זה וודאי נכון להיום בנק הפועלים הוא הלא משתלם ביותר מבין כולם.......
סניף עפולה הוא הגרוע ביותר בצפון...
ורבותי ישנו מצב מצויין שאתם משלמים ריבית מטורפת ולא חוקית שימו לב!

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת