להביא את המדינה לכיכר

צו גיוס

כשהמחאה החברתית נכנסת אל השבוע השמיני שלה, זה הזמן להוציא צווי 8. כשההפגנה המיועדת למחר מתכוונת להיות הגדולה בתולדות ישראל, זה הזמן להוציא צווי גיוס. כל מי שאכפת לו מחייו בארץ הזאת חייב, אבל חייב, להתייצב. כל מי שחשב עד כה שאין לו מה לעשות זולת לרטון, וגילה פתאום שזה יכול להיות גם אחרת, לגמרי אחרת; כל מי שהיה משוכנע שהמחירים שמרקיעים עד השמיים הם גזירה משמיים, וכמותם נגזר עלינו מאותם השמיים להפקיד את גורלנו בידי קומץ קטן מדי של פוליטיקאים ובעלי ההון שמנהלים את חיינו; כל מי שלא האמין שזה בכלל יכול להיות אחרת ונוכח בשבעת השבועות האחרונים לדעת שטעות נוראה היא בידו - על כל אלה מוטלת מחר החובה, לא רק הזכות, לצאת מהבית ולבוא לכיכר. ימנים ושמאלנים, יהודים וערבים, נשים וגברים, צעירים וקשישים, דתיים וחילוניים, צפוניים ודרומיים - אכפתיים, על כולם להיות מחר בכיכר, בכיכר המדינה.

מחר יתרחש בה מבחן הכוח הגדול, כוחה של חברה שנעורה לחיים והתבגרה סוף סוף, אחרי עשרות שנות תרדמה ואחרי שבעה שבועות של התעוררות מרשימה. אם ישטפו ההמונים את הכיכר, תעלה קריאתם. אם הם יבואו בהמוניהם, תישמע זעקתם. איש לא יוכל להתעלם, גם לא ממשלת נתניהו, ממאות אלפי ישראלים שיתבעו שינוי וצדק חברתי בגרונות ניחרים.

הגודל משנה, אבל לא רק הוא לבדו. מיומה הראשון של המחאה הזאת, מההפגנה הגדולה הראשונה שלה, בלילה של ה-23 ביולי, היא התייחדה בהתלהבות שלא ראינו דוגמתה מעולם בכל הפגנה שהיא כאן, אולי מאז ליל הולדתה של המדינה הזאת. בין הפגנת המוזיאון הראשונה, זו של ליל הכרזת המדינה למרגלות מוזיאון תל אביב הישן בשדרות רוטשילד, ועד להפגנת המוזיאון האחרונה, זו של המחאה החברתית ליד מוזיאון תל אביב החדש בשדרות שאול המלך, לא נשבה כאן רוח שכזו. למחרת ההפגנה הראשונה כתבתי כאן: "אמש היתה רוח חדשה, שעוד עשויה לשטוף הכל". בהפגנה השנייה כבר התגאיתי להיות ישראלי, כפי שלא התגאיתי זה שנים ארוכות: "מי שהיה אמש ברחובות לא יכול היה שלא להתרגש; מי שלא היה, צריך רק להתבייש". בשלישית, זו של ליל ה-6 באוגוסט, הגדולה ביותר עד כה, כבר חשתי שישראל חוגגת את עצמאותה המחודשת.

רוח פרצים נשבה בשבועות האחרונים ושטפה את הארץ. לא היה יום בלי צעדה, יום בלי הפגנה או מחאה. השתנתה השפה, השתנתה האג'נדה והשתנו נותני הטון בחברה: במקום חבורת פוליטיקאים ציניים, מדקלמי קלישאות ומוליכי שולל, שלעולם לא אומרים את מה שהם באמת חושבים, ולעולם לא חושבים את מה שהם אומרים, קיבלנו חבורת צעירים דוברי אמת, שקבעו את סדר היום, לא פחות. במקום חבורת בעלי הון, תאבי ממון ומנקרי עיניים, שמנהלת אורחות חיים חזיריים, קיבלנו את שוכני האוהלים הצנועים הללו. את הרוח החדשה הזאת צריך להפיח גם מחר, ובמשנה כוח.

העיניים כולן יינשאו מחר לכיכר המדינה, לא רק העיניים המקוות והמייחלות להצלחה, עיני הרוב, אלא גם העיניים המודאגות והמפוחדות של מי שחוששים שהסדר הקיים, שכה היטיב עמם, עלול להשתנות. אויבי המחאה, מעטים אבל חזקים מאוד, יישארו בבית ויקוו לרעתה של ההפגנה: מרבית הפוליטיקאים, בעלי ההון, בעלי החברות הגדולות, בני משפחות ההון, הבנקאים, הממנפים, מפקיעי המחירים והמתעשרים, המנהלים שבאים למפעלי שכר המינימום שלהם במרצדסים השחורים שלהם, כמו יו"ר "פרי הגליל" למשל, ואיתם צבא הפרשנים השמרני, שמשכורתם משולמת להם להפליא. הם כולם אורבים למהפכה ומייחלים לכישלונה. הנה עוד סיבה לצאת מהבית מחר.

ההפגנה הראשונה התקיימה בליל הגמר של "כוכב נולד" בטלוויזיית ההבלים שלנו. רבבות העדיפו כבר אז את המחאה על פני ההבל. מחר ניווכח לדעת אם הכוכב שנולד באותו ערב ברחבת מוזיאון תל אביב, הוא כוכב לכת אמיתי, או שמא רק זיקוקין די-נור. אם הרוח לא תיפול והכיכר תישטף, נדע שמה שהיה כבר לא יהיה. הנה, בינתיים, אפילו "כוכב נולד" של הטלוויזיה היא כבר לא מה שהיתה.

בשתי היממות הקרובות, עד למועד ההפגנה, מוטב שכל ישראלי יהגה בכל אלו. שינסה לחשוב איך נראו המדינה והחברה עד לפני שבעה שבועות, עד להקמתו של האוהל הראשון ולכתיבתו של השלט הראשון, על מה דיברו בה ובמה עסקו - ואיך היא נראית ובמה היא עוסקת עכשיו. שייזכר בכל ההוזלות שכבר היו, בכל ההחלטות שכבר התקבלו, בעשירים שלפתע מצניעים לכת, בממשלה שממנה ועדות, מצמצמת את רווחי החברות ונוקטת גם היא לפחות מראית עין של שפה חדשה - ובעיקר בפוליטיקאים שלנו, שנראים לפתע כה חיוורים ועלובים, מול הופעתם המרשימה של דפני, סתיו ואיציק, בשמי חיינו. מי שרוצה שהמנגינה הזאת תיפסק מחר - שיישאר בבית. מי שחושב שאת המנגינה הזאת אסור להפסיק - חייב לבוא. תשע בכיכר - זה הזמן, זה המקום. כי זו השעה, אין בלתה.



ההפגנה הגדולה ברחוב קפלן בתל אביב, בחודש שעבר. ישראל חגגה את עצמאותה המחודשת

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אם כותב המאמר הזה קורא לגיוס, אני קורא להשתמטות!!!! גיחי
  • 05:47
  • 02.09.11

הרי ברור שרוב המארגנים רוצים את ראשו של נתניהו, ולא חשוב מהו התירוץ או הבעיה האמיתית שהם מתלבשים עליה. שליט, דיור יקר, מצוקת המעמד הבינוני, ואפילו עובדת מנאפל. שקוף ובזוי.

02 הפגנה בחסות השמאל הקיצוני לא איתי סרג הדמוקרט
  • 05:48
  • 02.09.11

הולכת שולל של הנהגת המחאה ,

03 ונאמר א-מ-ן !  (לת) mif
  • 05:49
  • 02.09.11
04 זו העת הכתב נוגע באמת מחייבת יציאה המונית לככר מחר דוד
  • 05:51
  • 02.09.11

שוב גדעון לוי נושמד שופר להמונים אני תקוה שקריאתו המנומקת היטב תשמע גם בקרב אחי בשכונות בואו כולנו נצא יש מנשבת רווח של אביב נעורים מהצעירים הנפלאים צאו ובואו לתמוך

05 זו העת הכתב נוגע באמת מחייבת יציאה המונית לככר מחר דוד
  • 05:51
  • 02.09.11

שוב גדעון לוי נושמד שופר להמונים אני תקוה שקריאתו המנומקת היטב תשמע גם בקרב אחי בשכונות בואו כולנו נצא יש מנשבת רווח של אביב נעורים מהצעירים הנפלאים צאו ובואו לתמוך

06 דפני ליף חתומה על סירוב גיוס יניב
  • 06:12
  • 02.09.11

לא פלא שגדעון ככ אוהב אותה

07 צו גיוס לאנרכיסטים וסרבני גיוס- העם לא איתכם.  (לת) רעמסס
  • 06:14
  • 02.09.11
08 גדעון, יישר כוח!  (לת) רש"י
  • 06:31
  • 02.09.11
09 צודק, קמים והולכים לכיכר, מספיק ישבנו בבית ניר
  • 06:32
  • 02.09.11

כל השנים האלה, אפשר ללכת שעתיים שלוש, לא יקרה כלום.

10 גדעון קרא לפלסטינים שימלאו את הכיכר תחריר-תחקיר
  • 06:35
  • 02.09.11

מרווה שאייל גולן זה לטעמם. תתנצל ששלום לא בא.

11 גולן מנצלים אותך באופן מחפיר.הופעתך היא תמיכה בסמול הקיצוני.בטל!!  (לת) אתה פוגע במעריצך.
  • 06:40
  • 02.09.11
12 כל מילה בסלע.גם אם מנהיגי המחאה אינם אנשי חזון.חובה לצאת מחר  (לת) שומר חוק
  • 06:56
  • 02.09.11
13 צו גיוס למחאה שבראשה משתמטת .....הכל קדוש להפיל את ביבי, נכון?  (לת) חה חה חה
  • 06:59
  • 02.09.11
14 I wish I was in Israel right now Moran
  • 07:01
  • 02.09.11

I would have joined the hundreds and thousands as they make their way to the square. Be strong! Do not give up!

15 אם ההפגנה תיכשל ויתייצבו רק 50,000 איש במקום מיליון, האשם יפול גילה
  • 07:03
  • 02.09.11

על "הארץ" ובעיקר על גדעון לוי. מאות אלפי אזרחים לא ייענו ל"צו 8" של עוכר ישראל, המשמש כדובר פלסטיני בכיר.

16 המחאה שלי "די לכיבוש המביש ושינוי מציוני לישראלי"  (לת) פלץ
  • 07:12
  • 02.09.11
17 הפתעה, הפתעה!!! הכתב הפוסטציוני גאה בהפגנת תש"ח, בעת הכרזת ימות המשיח!
  • 07:12
  • 02.09.11

המדינה הציונית. מה קרה לך, גידי??? מעסיקיך הפלסטינים עוד יחרימו אותך, ח"ו.

18 מעניין אם גם ללא הופעות הבידור החינמיות היו באים כ"כ הרבה?  (לת) מי שעומד מאחורי
  • 07:13
  • 02.09.11
19 לימין אסור לשתף פעולה עם הפוטש הזה עידו
  • 07:14
  • 02.09.11

מי שמגיע להפגנה אומר כן לאנרכיסטים וכן לשמאל הקיצוני

20 גדעון לוי בתמיכה נלהבת עם הסרבנית המשתמטת דפני ליף. סיי נו מור  (לת) לא לשמאל הקיצוני
  • 07:20
  • 02.09.11
21 פתאום אתה נהיתה ישראלי ??  (לת) טופיק
  • 07:20
  • 02.09.11
22 דברים כדורבנות רונקה
  • 07:27
  • 02.09.11

אכן כל מי שיקרה לו הארץ הזו, עתידה, איכותה צריך להיות מחר בכיכר ולמחות כנגד אלה העושים הכל כדי לפלג ולשסע. ישראל יכולה וצריכה להיות חברה שוויונית וצודקת, זה ביידנו.

23 דברים כדורבנות רונקה
  • 07:27
  • 02.09.11

אכן כל מי שיקרה לו הארץ הזו, עתידה, איכותה צריך להיות מחר בכיכר ולמחות כנגד אלה העושים הכל כדי לפלג ולשסע. ישראל יכולה וצריכה להיות חברה שוויונית וצודקת, זה ביידנו.

24 אנשי שמאל-עדיף שלא תכניסו את האף שלכם צפריר
  • 07:28
  • 02.09.11

אני בעד המחאה אבל בטח שלא בעד גדעון לוי, אז אנא ממך אל תהרוס לנו..

25 המחאה אגואיסטית. לא נוגעת בדברים החשובים: מיעוט שלא עובד, מערכת אז זהו שלא
  • 07:30
  • 02.09.11

חינוך קלוקלת. הגזענות. המיעוטים. השתלטות דתיים וקיצונים על המדינה. עסוקים רק בקוטג' ובאני הפרטי וגם שם מלמעלה.

26 אם נצא בפקודת לוי נגיע להישגים חברתיים תחת שלטונם של הפלשתינים  (לת) רק תקשיבו ללוי
  • 07:57
  • 02.09.11
27 צו 8 - צו קריאה ילון
  • 08:07
  • 02.09.11

מענין שהכותב משתמש במונחים האלה.כי ראשי המארגנים לא שירתו בצבא

28 מחר ב-9 אנחנו שם, עם ההורים ועם הילדים פה זה הבית
  • 08:11
  • 02.09.11

זוהי אולי ההזדמנות האחרונה שיש למדינה הזאת וזו חובתנו האזרחית להיות חלק מההיסטוריה!

29 גדעון, לרוב אני לא מסכים איתך, אבל הפעם שוש
  • 08:12
  • 02.09.11

כולם חייבים להיות מאוחדים

30 ממתי לגדעון לוי אכפת מאזרחי ישראל? אמי
  • 08:16
  • 02.09.11

הרי כל שחשוב לו זה הנושא הפלשתיני, לא? התמיכה של לוי היא מעשה בלעם. קריאה שלו לבוא למחאה רק תרחיק לבבות.

31 צאו לרחובות ותשטפו אותם כמו נחלים חיים כדי לעורר את הממשלה הלא אי אחד מהעם
  • 08:16
  • 02.09.11

רק צעדת המיליון תוציא את הממשלה לפעולה מיידית . צעדים שאפשר לעשות מיידית דירות בלי מע"מ למשך שנתיים לאזרחי חוץ נותנים דירות בלי מע"מ .

32 גדעון בגללך אני נשאר  (לת) יא תולעת
  • 08:24
  • 02.09.11
33 ולמי שעוד מתלבט רק ראו לאן הובילו ועדות ושביתת הרופאים-גורנישט!  (לת) שינוי אמיתי
  • 08:25
  • 02.09.11
34 גדעון, שיכנעת אותי. לא אגיע להפגנה שמנהיגה העליון אריה ק.
  • 08:27
  • 02.09.11

הוא עוכר ישראל.

35 כמה מגוחך השימוש של גדעון לוי במונחים מיליטריסטים כמו צו 8 רומן רוקי
  • 08:32
  • 02.09.11

אחת ממטרות המחאה החברתית היתה לייצר שיח חדש ובעיקר אזרחי שלא משתמש במושגים שחוקים שלקוחים מהצבאיות הישראלית והופכים כל שיח לביטחוניסטי. כאשר גדעון לוי משתמש במושגים מאותו שיח ביטחוניסטי הוא מעיד על כישלון הניסיון לייצר שיח יחדש ושונה. לא ייצאו מחר לרחובות מיליון ישראלים והשימוש בביטוי צעדת המיליון מעיד על נכונותה של התקשורת לקבל מושגים כוזבים ללא הסתייגות ומבלי להפעיל כלים ביקורתיים.

36 גדעון, כשאחד כמוך קורא להפגין - זה רק מזיק למחאה  (לת) שמאל פוסט-ציוני
  • 08:32
  • 02.09.11
37 איך מגיעים? יש לפרסם דרכי הגעה  (לת) שגיב
  • 08:35
  • 02.09.11
38 אני באה! ללי
  • 08:37
  • 02.09.11

כי חייבים!

39 לא אבוא להפגנה משה
  • 08:37
  • 02.09.11

לא אחזק את גדעון לוי ותומכי הפשיזם הפלשתיני. בוודאי לא תפרסמו תגובה זו, אך אני את שלי עשיתי.

40 יש לי בעיה עם ההשתלחות הגורפת באנשים שיש להם כסף תומכת
  • 08:40
  • 02.09.11

אני מכירה הרבה אנשים שמשמשים בתפקידים בכירים ויש להם הרבה כסף, אנשי הייטק, ים שתומכים מאוד במחאה ואף מתייצבים. זאת לא מחאה של אלא שיש להם מול אלה שאין להם.לחלק גדול מיושבי האוהלים יש הורים שיש להם הרבה כסף ובכל זאת הם יושבים שם.והוריהם בעלי הממון באים ותומכים. לא כל מי שיש לו כסף הוא טייקון וחסר לב. ( וגם לא כל טייקון שידע לעבוד בתוך השיטה את השיטה והתעשר הוא חסר לב) מדובר על אופן התנהלות המדינה, על התנערותה מכל אחריות כלפי תושביה החלשים וגם החזקים. על כך שבאופן שיטתי הפכה שכבה שלמה לעניים. גם למי שיש כסף בבנק זה כואב !!!

41 דווקא רציתי לבוא, אבל הוצאת לי את החשק אחד שפוי
  • 08:43
  • 02.09.11

קבעתי לעצמי צו הרחקה ממך, ברדיוס של קילומטר

42 פעם ראשונה בחיי שאני מסכים עם גדעון לוי אורי
  • 08:53
  • 02.09.11

כנראה שמשהו באמת משתנה...

43 נדמה לי שזאת פעם ראשונה שאני מסכים עם גדעון לוי ישראלי
  • 08:57
  • 02.09.11

ממש ימות המשיח

44 יחד זה דבר טוב תודה לשלוש מאות אלף
  • 08:58
  • 02.09.11

יש הפגנות שמחות ויש מפגינים שמחים. ושלוש מאות אלף איש בכיכר אחת, שחוזרים וחוזרים וחוזרים ומודיעים שהם שמחים להיות חלק מן האור הטוב הזה - זה הדבר שסיפרו לי עליו, שקרה בליל הכרזת המדינה. זה הדבר שנספר עליו לילדינו. איך נהינו יחד על דבר כל כך צודק.

45 אין חובה להשתתף !  (לת) עמוס ארליך
  • 09:00
  • 02.09.11
46 גדעון היקר. רק בגלל שאתה מבקש לצאת אני לא אצא אסף
  • 09:04
  • 02.09.11

חבל אתה עושה נזק למחאה שאתה תומך בה. כי בד"כ שאתה תומך במשהו הוא מעוות, מסולף, רקוב ובד"כ מגיע עם שנאה לישראל. אז תעשה טובה, אל תהרוס לנו.

47 אם גדעון לוי תומך-אני נגד!  (לת) אלה
  • 09:06
  • 02.09.11
48 בואו עם שלט, עתון הארץ, כדי שנדע שאתם לא רק מתכוונים.  (לת) עיתונאי הארץ
  • 09:10
  • 02.09.11
49 פוש אחרון לפני שקייטנת השמאל חוזרת לביה"ס פלטיאל
  • 09:10
  • 02.09.11

לא הצלחתם להסתיר את מטרתכם האמתית בקייטנה הזאת - הראש של ביבי. הקייטנה שלכם נגמרה, ומסיבת הסיום מחר במוצ"ש. זו לא המחאה שלי. ראיתי את האנשים ביוטיוב את האנשים בשדרות רוטשילד. לא ראיתי נוער אידיאליסטי. ראיתי שבאב מבולבל דובר תל-אביבית, נטול כל ערכים, לא שורשיים ולא אוניברסליים וללא מטרה ממוקדת. מלבד לצעוק קשה לי וביבי הבייתה - לא שמענו שום אמירה משמעותית. זו לא ישראל שלי. אני לא אהיה שם.

50 אבל גם אם יגיעו פחות ממיליון, אין להתייאש בשום מצב!  (לת) אמן! מתייצבים בכיכר.
  • 09:27
  • 02.09.11
51 חבל שאתה רואה רק את ההפגנות בתל אביב מפגין פריפריה
  • 09:28
  • 02.09.11

בואו להפגנה הקרובה למקום מגוריכם מפגינים בכל הארץ. פריפריה ומרכז

52 זו אכן השעה! בואו בהמוניכם!  (לת) עינב
  • 09:36
  • 02.09.11
53 גדעון לוי היקר- בגללך פחות מאתים אלף יבואו אברי
  • 09:45
  • 02.09.11

כי אתה ודומיך מבטאים רצון למהפך פוליטי ולא למהפכה חברתית. וחוצמזה הרוב בעם וגם בשמאל השפוי, לא יכול לסבול אותך, את הפה הגדול שלך, ואת הנזק המתמיד שאתה עושה לישראל בעולם.

54 .....גם ציפי לבני, תקים קואליציה עם החרדים.........  (לת) כי איין דרך אחרת
  • 09:46
  • 02.09.11
55 גדעון,תנסה לארגן הפגנה בלי אייל גולן אילת
  • 09:47
  • 02.09.11

ואז נראה כמה באמת באים בגלל המחאה וכמה באים כדי לשמוע את אייל גולן בחינם.

56 כל אחד חשוב let it be
  • 09:55
  • 02.09.11

הגיע הזמן להוציא לטייקונים את הידיים מהכיסים שלנו.

57 אך אני לא אובה בשורת גאולה, אם מפי מצורע היא תבוא רחל
  • 10:04
  • 02.09.11

לוי מבין את הרמז.

58 המחאה הזאת כבר השפיעה על מחירי הדלק והחשמל, אבל זה לא מספיק. בואו לכיכר!
  • 10:21
  • 02.09.11

מחאת האוהלים היא הדבר הכי טוב שקרה פה בשלושים שנים. מי שלא יוצא להפגין בשבת, אין לו זכות להתלונן אחר כך.

59 אם גדעון יבוא אני לא אבוא.  (לת) המחרים
  • 10:42
  • 02.09.11
60 אם עד עכשיו עוד התלבטתי.. האזרח השפוי
  • 10:45
  • 02.09.11

עכשיו ברור שהפגנה שגדעון לוי מגן עליה בחירוף נפש שכזה, היא ב-ט-ח לא המחאה שלי..

61 יפה, גדעון, גם אתה מתבגר. התאפקת בכבוד.  (לת) איתן
  • 11:13
  • 02.09.11
62 כשלוי בעד וליבסקיננד נגד, איפה אני ישראלי ציוני צריך למצוא עצמי? נחום שחף - אזרח פשוט
  • 11:27
  • 02.09.11

להלן מאמרו מהיום של קלמן ליבסקינד על המחאה הספונטנית הכי מתוכננת שראיתם. http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=79974780b5e0d394fddbd1a00f4f21d3&id=2804

63 כל תומכי עמירה הס וגדעון לוי - מייד צאו להפגנה. חשוב ביותר  (לת) מי המפגינים?
  • 11:34
  • 02.09.11
64 מילים כדורבנות  (לת) אחת ממליון
  • 11:36
  • 02.09.11
65 הכותרת להביא את המדינה לכיכר נשמעת יפהת אבל... המתפלל להרס המדינה
  • 11:51
  • 02.09.11

הכותרת להביא את המדינה לכיכר נשמעת יפהת אבל... אם מישהו מכיר את הראש של גדעון לוי יבין שבראש שלו אין טובת המעמד אלא אם הדבר מקרב את הרס המדינה הוא טוב

66 גדעון לוי מוציא לנו צו גיוס ??? גיוס למה? לא, תודה.
  • 12:33
  • 02.09.11

*לסרבנות גיוס לצבא הכיבוש הציוני? *להקמת פלסטין - יודנריין? *למחיקת הישות הציונית-פשיסטית? לא. מר לוי דורש מאתנו להתגייס למחאה צודקת, אשר תמנף הפיכה נגד ממשלה נבחרת ותמליך במקומה קבוצה של אנרכיסטים מופרעים.

67 חייב?................................................איננו יענקל בלאגולה.
  • 13:31
  • 02.09.11

חיים בD.D.R וגם לא חברים בס"ס.

68 גדעון, לך ולשמאל אין כל קשר למחאה הזאת ואל כדאי שלא תתערב  (לת) שהשמאל יסתום ת'פה
  • 14:12
  • 02.09.11
69 גדעון, עשה טובה, אל תעזור לנו... שמאלני פרגמטי
  • 14:22
  • 02.09.11

המחאה הזו היא שוועתם של החלכאים והנדכאים, ורק חסר לנו שבגלל אנשים שכמותך, היא תצבע בגווני שמאל קיצוני, יהיר ומנותק רגשית מסבלות העם. שתוק, בבקשה...תן לעם לזעוק ללא עזרתך המיותרת

70 כמה שזה נכון עדי
  • 14:49
  • 02.09.11

חבר'ה, מאוד חשוב להגיע מחר, הם מבינים רק מספרים, כל אחד מביא חמישה אנשים ומעביר הלאה

71 הטפת המוסר של לוי מרחיקה המונים, בגלל זה העיתון מפרסם אותו.  (לת) צבי
  • 15:11
  • 02.09.11
72 מי שמסרב לצו גיוס לצה"ל?... יאיר
  • 15:45
  • 02.09.11

לא מייצג אותי, בתור אחד שעושה מילואים והיה בקרבי. זו לא המחאה שלי, בסופו של דבר זו הפגנת שמאל נגד ביבי. לא תודה

73 יוצאים לרחובות! טוקבקיסטים יקרים, הציניות היא האויב של האחריות אתגר
  • 17:07
  • 02.09.11

ההפגנה היא של כולם. קחו אחריות, צאו לרחובות!

74 גדעון לוי מגייס? אני משתמט....  (לת) גיחי
  • 17:23
  • 02.09.11
75 טוב שעצרתם את פירסום התגובות למאמרו הגיוני מאד
  • 17:46
  • 02.09.11

של עוכר ישראל.

76 גדעון, העיקר שיהיה שמח. אלי
  • 17:53
  • 02.09.11

אולי תביא גם כמה עזתים?

77 גידעון לך תפגין בעזה  (לת) זיו
  • 18:10
  • 02.09.11
78 עוד נפיחה פופוליסטית מפי זה שקופץ על עגלה לא לא. אין גבול לחוצפה?
  • 18:25
  • 02.09.11

מה לך ולמחאה הצודקת הזו? חצוף

79 18:25 - מה פתאום "קופץ על עגלה לא לו"? אחמדינג'אד
  • 21:28
  • 02.09.11

כידוע לכל, גדעון לוי הוא יוזם המחאה ומארגנה. תנו את הכבוד הראוי למהפכן הענק הזה. כולכם תתייצבו מחר, כאיש אחד, להפגין נגד ממשלת הרשע הציונית. זו הצעה שאי אפשר לסרב לה. בפקודה!!!

80 מדוע סוס מנחם, חמור גדעון ( וחזיר גפ - גפ וכו') פרי"ד
  • 23:08
  • 02.09.11

מדוע אלה ממשוכנעים שהם צריכים למלא ניירות כדי שאני אבין לאיזו הפגנה צי'ך ללכת? אני יגיד לכם למה צי'ך. זה - כדי לדעת שבלית ברירה נחוץ לפ'מים לסתום את האף וללכת עם אחדים שאף אחד לא מסוגל לסבול את הריח שלהם, אבל צך' ל'תחשב שגם הם קיימים.

81 מפגנת הבולשביקים,עם ריח רע של קיצוניות. אלכס לוין
  • 01:44
  • 03.09.11

איזו הפגנה, אם תורידו את האומנים אולי יגיעו להפגה לא יותר מעשרת אלפים מפגינים, ולא יותר, אומרים שהמפגינים דמוקרטים, אני כתבתי בבלוג שלהם בפיסבוק, באתר ההפגנה של המפגינים, "הפגנת המיליון" מייד הם מחקו את כל מה שכתבתי וחסמו אותי, כך עשו לעוד מספר אנשים, בררתי וקבלתי את אותה התשובה, נמחק הכול ונחסמנו. אז הנה לכם הדמוקרטיה בפעולה. מי המפגינים, לא כולם אבל ראשי ההפגנה, אחת שפעלה בזמן עופרת יצוקה להסגרת חיילי צה"ל לגורמי חוץ, בזמן שהחיילים הגנו בגופם על ישובי הסביבה שהופגזו בטילי המחבלים מעזה, לא נזכיר את שמה בכדי לא לתת לה כבוד, חבר כנסת מחד"ש שלא שר את התקווה כי זה לא המנון שיכול לייצג את הערבים בישראל, דפנה ליף שלא התגייסה לצה"ל וחתומה על מכתב השמיניסטים נגד הגיוס לצה"ל והמתגוררת באחד האזורים היקרים ביותר במדינה, וכך עוד רבים אחרים, הכול פוליטיקה, בתחילת הדרך תמכתי בהם אך כאשר גיליתי מי הם ראשי המוחים מייד שיניתי את דעתי. תחשבו על זה כל האוהלים זהים מי בדיוק רוכש אלפי אוהלים מאותה חברה , למה ?? מי מממן את כל הפעילות והמודעות??? מי זאת הגברת אחינועם ניני שמרשה לעצמה לומר ולהכתיב לממשלה נבחרת שאני לא הצבעתי עבורה אבל היא זכתה בניצחון פוליטי בבחירות אמיתיות ועל כן עלינו לקבל את שלטונה, אותה גברת שאמרה את אשר אמרה בזמנו דברים לא נעימים על בוחרי הליכוד. אז אלה לא המפגינים שלי. תודה אני לא תומך בכאלה אפילו שהמטרה הייתה טובה וטובה גם עכשיו אבל לא עם נציגים אלו, אלו לא המפגינים שלי, אלו לא המפגינים שלי.

82 מחקרו של ד"ר ג'ורג טמרן, שגרם לציד מכשפות נגדו ולפטוריו מן החוג ל מ. גבאי
  • 05:46
  • 03.09.11

כתב יוסף אלגזי: לאחרונה התוודעתי למאמרה של אשת החינוך גליה זלמנסון-לוי, "הוראת ספר יהושע והכיבוש", בספר מיליטריזם בחינוך בעריכתה של חגית גור, (הוצאת בבל 2005), שראה אור בשנת 1966. מדובר במחקרו של ד"ר ג'ורג' טמרין, שלפני ארבעים שנה חקר את הוראת ספר יהושע בבית הספר היסודי ובחן את השפעתה על השיפוט המוסרי של ילדים. גרם לו צרות גדולות. בזמנו התנהל נגדו ציד מכשפות ולפיטוריו השרירותיים מן החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. #

83 השפעת הוראת התנ"ך, ללא הסתייגות וביקורת, על הנטייה בקרב התלמידים מ. גבאי
  • 05:54
  • 03.09.11

המחקר המובא כאן (אני מביא פסקאות אחדות - מ., גבאי) עוסק בהשפעת השוביניזם על השיפוט המוסרי מתוך נקודות-הראות הבאות: 1. קיומן של דעות קדומות בקרב הצעירים. 2. השפעת הוראת התנ"ך, ללא הסתייגות וביקורת, על הנטייה בקרב התלמידים לעצב לעצמם דעות קדומות (בעיקר הדעה בדבר "העם הנבחר", עליונות הדת המונותיאיסטית והזדהות עם מעשים של השמדת-העם מצד גיבורי התנ"ך, תוך הזדהות התלמידים עם גיבורים אלה). #

84 התלמידים נשאלו בקשר ל"הסכמה עם השמדתם של בני עמים אחרים" מ. גבאי
  • 06:03
  • 03.09.11

לצורך המחקר בחרנו לנו בצורה הקיצונית ביותר של המשפט הקדום : הסכמה עם השמדתם של בני עמים אחרים. הצגנו בפני התלמידים את שתי השאלות הבאות: ידועים לך בוודאי הפסוקים מספר יהושע: "וירע העם ויתקעו בשופרות, ויהי בשמוע העם את קול השופר ויריעו העם תרועה גדולה ותיפול החומה תחתיה ויעל העם העירה איש כנגדו וילכדו את העיר: ויחרימו את כל אשר בעיר, מאיש ועד אשה, מנער ועד זקן, ועד שור ושה וחמור לפי חרב". (יהושע ו', כא-כ) #

85 נניח שצה"ל כובש כפר ערבי. מה אתה חושב, האם יהיה טוב או לא טוב שינ מ. גבאי
  • 06:08
  • 03.09.11

"ואת-מקדה לכד יהושע ביום ההוא ויכה לפי חרב ואת מלכה החרים אותם ואת כל הנפש אשר בה, לא השאיר שריד ויעש למלך מקדה כאשר עשה למלך יריחו: ויעבור יהושע וכל ישראל עמו ממקדה לבנה וילחם עם לבנה. ויתן ה' גם אותה ביד ישראל ואת מלכה ויכה לפי חרב ואת כל נפש אשר בה לא השאיר בה שריד, ויעשה למלכה כאשר עשה למלך יריחו". (יהושע י', 30-28) ענה בבקשה על שתי השאלות : 1. מה אתה חושב, האם יהושע ובני-ישראל נהגו טוב או לא ותכתוב, למה את חושב כך ? 2. נניח שצה"ל כובש כפר ערבי. מה אתה חושב, האם יהיה טוב או לא טוב שינהגו בתושביו, כפי שיהושע נהג בתושבים של יריחו ומקדה ? הסבר, למה אתה חושב כך. #

86 התפקיד המיוחד שממלא ספר יהושע במערכת החינוכית, הן כאחד הפרקים העי מ. גבאי
  • 06:11
  • 03.09.11

הג'נוסייד (השמדת-עם) של יהושע איננו המקרה היחיד מסוג זה בתנ"ך. ואם בחרנו בו דווקא, הרי זה בגלל התפקיד המיוחד שממלא ספר יהושע במערכת החינוכית, הן כאחד הפרקים העיקריים בהיסטוריה הלאומית המפוארת של עם ישראל והן כבסיס למיתולוגיה הלאומית המודרנית שלנו, לרבות ההקבלות מסיג "דור המדבר", שהן מגוחכות לא רק בימינו אלה, ימי תקופת האטום, אלא היו מגוחכות כבר זמן רב לפני-כן. #

87 95% מחייבים לגבי מעשה יהושע (ו-5% תשובות חלוקות, ללא שולל), מ. גבאי
  • 06:14
  • 03.09.11

בתי הספר השונים. האחוז הגבוה ביותר של מחייבים היה בבית-ספר דתי במושבה בסיבות רמלה (רק בנים); 95% לגבי מעשה יהושע (ו-5% תשובות חלוקות, ללא שולל), ו-5% לגבי צה"ל. מספר גדול של מחייבים היה גם במועדון של בית-ספר בפרבר תל-אביבי, שתלמידיו הם נוער חצי-עזוב : לגבי מעשה יהושע ? 84% בקרב הבנים ו-69% בקרב הבנות; לגבי צה"ל ? 41% בקרב הבנים ו-55% בקרב הבנות. (יוסף אלגזי, מיומנו של תבוסתן, "היסטוריה וזכרונות", 16.6.2009)

88 אנשי דת נבערים שאינם יודעים שיוחנן המכבי "כפה על האדומים לקבל את מ. גבאי
  • 07:02
  • 03.09.11

אנשי דת נבערים שאינם יודעים שיוחנן המכבי "כפה על האדומים לקבל את היהדות. האדומים שהתגיירו הפכו לחלק מהאוכלוסיה היהודית בארץ ישראל ונטלו חלק בחייה המדיניים... האוכלוסיה האדומית היתה שמית וקרובה ליהודים בגזע ובלשון. היא לא היתה עויינת ליהודים ויוחנן נתן בה אמון(שנת 115 לפסה"נ) (אוריל רפפורט, תולדות ישראל בתקופת הבית השני" הוצאת עמיחי, מהדורה שלישית, 1984, עמ' 126)

89 מטרת המאמר - למנוע מן הציונים מלהשתתף בהפגנת המיליון. חשד לקונספירציה
  • 07:12
  • 03.09.11

עצם הידיעה שלוי וחבורתו עומדים מאחורי ההפגנה, תצמצם את מספר המשתתפים לכעשרת אלפים איש.

90 לכל המשטינים - אתם צודקים. מטרת המאמר להוכיח שישראל היא מדינה ג.ל.
  • 07:18
  • 03.09.11

פשיסטית שאינה מאפשרת הפגנות. עובדה: רק בגלל אנטגוניזם אישי לא יגיעו לככר מאות אלפי אנשים, מחשש שמא ייחשבו לפוסטציונים כמוני.

91 זיהויים של הפלשתים מימי התנ"ך, שהיו מהגרים מאיי הים, ונטחנו והושמ מ. גבאי
  • 07:31
  • 03.09.11

והושמדו במלחמות בין בית תלמי לבית סלווקוס כמאתיים וחמשים שנה לפסה"נ, זיהויים עם השבטים השמיים שאכלסו את הארץ, נעשה בכוונה - כדי להרעיל את מוחות הישראלים בשנאת ערבים, שהיו במשך כל ההיסטוריה בני ברית של הישראלים במלחמתם ביוונים, ברומאים, בביזנטינים ובנוסעי הצלב, שמוסלמים ויהודים נלחמו בהם כתף אל כתף, הובסו בגלל נחיתותם המספרית, ונטבחו ביחד בדמשק, בחיפה וירושלים

92 הפירוד והשנאה שנטע הממסד, בין "ספרדים" ל"אשכנזים", וביניהם לבין מ. גבאי
  • 07:32
  • 03.09.11

הפלסטינים, מאפשרת את ניצולם ושעבודם. הסרת מחיצות ואיחוד הכוחות ? ערובה לחיי רווחה ושלום בין הישראלים, וביניהם לבין שאר אזרחי העולם

93 וכאמור הבעיה אינה במחסור באמצעים, אלא השיטה הגורסת שרק לטרסט הפשע מ. גבאי
  • 07:38
  • 03.09.11

"המפתח המפלגתי" מגיע ליהנות מהנכסים הלאומיים ומהכנסות התל"ג - בידיכם - הציבור הישראלי לשנות קביעה זו

94 ימנים- טפשים- ההפגנה גם בשבילכם!!! לשכירי העט
  • 08:31
  • 03.09.11

בואו בהמוניכם!!! ההסטוריה קוראת לכם!!!! יש תקווה לשנוי!!! טוב לכם בחרא?!?!

95 אני אבוא כי זה חשוב!  (לת) נוי
  • 09:20
  • 03.09.11
96 שמתם לב כמה מגיבים בתשלום של ביבי הנוכל יש פה?  (לת) איתי
  • 09:30
  • 03.09.11
97 TODA for writing what my heart feels  (לת) Ofira Roll
  • 09:43
  • 03.09.11
98 המקום לכולם להגיש הכול דיויד
  • 10:07
  • 03.09.11

ההפדגנה הזו הינה הטריגר כדי שלכול אחד במדינה שיש מה לומר לטוב או לשיפור יוכל לומר זאת. הגיע הזמן שקשר אמיתי בין העם לשלטון יהיה חזק רציב ויעיל. להחזיר את האיכפתיות למדינה ועכשיו. לטובתינו ולטובת ילדינו.

99 היום אני ישראלית גאה (ולא בגלל שביבי לא התנצל לארדואן...)  (לת) יוצאת להפגנה
  • 11:31
  • 03.09.11
100 היית צריך לתרגם את המילה צו 8 , איך שמאלנים ואנרכיסטים יבינו מה
  • 12:55
  • 03.09.11

מצופה מהם ?

101 לנחום שחף- האזרח הפשוט - מקומך בהפגנה כמו  (לת) מקומי - לא שם !!!
  • 12:58
  • 03.09.11
102 נפלתי ברצפה מצחוק: לוי נותן צו 8!.....  (לת) 1984
  • 16:17
  • 03.09.11
פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת