לאחר מאבק של שש שנים: בג"ץ הורה להקצות מגרש מגורים לזוג ערבי בגליל

השופטים קיבלו את עתירת הזוג זבידאת, שנדחה פעמיים על ידי ועדת הקבלה ביישוב רקפת עקב אי התאמה לחיי קהילה

בתום שש שנים של מאבק משפטי ארוך ומתיש, קיבל היום (שלישי) בג"ץ את עתירתם של בני הזוג פאתנה ואחמד זבידאת נגד היישוב הקהילתי רקפת שבמועצה האזורית משגב, ומינהל מקרקעי ישראל. הרכב השופטים, בראשות הנשיאה דורית ביניש והשופטים אליקים רובינשטיין ועדנה ארבל, הורה למדינה למסור לבני הזוג מגרש למגורים ביישוב בתוך 90 ימים, ובכך להביא את הפרשה לסיומה.

כזכור, לבני הזוג שוריין מגרש ברקפת עוד מתחילת הדיון בעתירתם ב-2007, לאחר שבג"ץ הוציא על כך צו ביניים. אתמול קבעו השופטים כי "הצו על תנאי שניתן בעתירה - בעניינם הפרטני של בני הזוג - יהיה צו מוחלט".

בני הזוג זבידאת היו נרגשים לאחר פסק הדין, והביעו תקווה שבקרוב יתחילו לתכנן את ביתם ברקפת. "המקרה שלנו מעיד כי כל מנגנוני ועדות הקבלה שקיבלו גושפנקה בחקיקה בכנסת הנם שרירותיים, מפלים וחסרי כל היגיון חברתי", מסרו בתגובה קצרה ומאופקת. מהמועצה האזורית משגב נמסר כי הם מקבלים את פסק הדין ויפעלו ליישמו.

פאתנה ואחמד זבידאת, היום
פאתנה ואחמד זבידאת, היום. צילום: עבדאללה שמא

סיפורם של בני הזוג זבידאת, תושבי סכנין, נחשף לראשונה ב"הארץ". השניים, בוגרי החוג לארכיטקטורה ב"בצלאל", נישאו בתחילת 2006 וחיפשו מקום מגורים בצפון. הבחירה נפלה על היישוב רקפת, כדי ליהנות מבית צמוד קרקע ומחיים בקהילה קטנה. ועדת הקבלה של היישוב דחתה פעמיים את בני הזוג בטענה שהם לא מתאימים לחיי הקהילה.

בעקבות הדחייה עתרו בני הזוג לבג"ץ באמצעות עו"ד סוהאד בשארה ממרכז "עדאלה". בעתירה נטען כי נימוקי הוועדה לפסילת בני הזוג פוגעים בזכויות היסוד שלהם לכבוד, חירות ושוויון. "לא ניתן להגביל אזרח ישראלי לבנות ביתו על קרקע ציבורית, שכללי המשפט הציבוריים מחייבים את חלוקתה באופן שוויוני ועל פי קוד הצדק החלוקתי. זו אפליה מנימוקים הקשורים בתכונות אישיות, מעמד חברתי ואישי, השקפות פוליטיות, צבע עור, ומוצא עדתי או לאומי", נכתב בעתירה.

בעתירה עצמה עלו סוגיות עקרוניות הנוגעות לחוקיותן של ועדות הקבלה. השופטים החליטו לא להכריע בסוגיות אלו, בין השאר בשל העובדה שבפני בג"ץ עומדת ותלויה עתירה נוספת נגד חוק ועדות הקבלה. עו"ד בשארה הביעה תקווה שהמקרה של הזוג זבידאת ישכנע את בג"ץ לקבל את הטיעונים העקרוניים נגד חוק ועדות הקבלה, ואמרה: "אנו מצרים על כך שבני הזוג נאלצו לעבור מאבק משפטי של כשש שנים לאחר שלא התקבלו ליישוב רק בגלל מוצאם הערבי".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בג"ץ ישי אבנון
  • 15:41
  • 13.09.11

ידיעה ישנה וממוחזרת /

02 גזענות מובהקת חנה חורש
  • 15:41
  • 13.09.11

אין ספק שהזוג הזה בעל רמה הרבה יותר גבוהה מרבים ביישוב רקפת. השאלה איך ישפילו אותם אחר כך ?

03 החוצפה הגזענית של הישובים הקהילתיים פשוט מגעילה.זה המשך של הסנוביזם הקיבוצי.אבל הם לא קיבוץ והם יושבים על אדמות מדינה זהבה
  • 15:41
  • 13.09.11

ולכן יש לאפשר לכל אזרח לרכוש שם בית בלי שום ועדות קבלה המבצעות סלקציה גזענית מגוכחת ומקוממת. בושה וחרפה המתבצעת בחסות המדינה .

  •   בולשיט סמי
    • 08:10
    • 14.09.11

    אחד הדברים הטובים, כנראה היחידים, בישראל, זו האפשרות לבחור את אופי המגורים. משותפות מלאה בקיבוצים "של פעם", ועד לניקור המוחלט של המטרופולין. וזה בסדר גמור שבישוב קטן בעל ציביון קהילתי, לקהילה תהיה הזכות לבחור את חבריה. זה לא עיר. למרות שלמראית עין הטענות נראת נאורות ונובעות מתוך חרדה לזכויות הפרט - בשורה התחתונה מדובר בשנאה של אנשי העיר כלפי תצורת הישוב הקהילתי, ורצון לאנוס צורת התיישבות אחת - אורבנית - על כולם.

04 בג"ץ יגמור עליך לבד לא צריך או"ם ולא ארדואן ולא חמס וחיזבוללה  (לת) @ בנצי - א @
  • 15:45
  • 13.09.11

05 הפוסל - במומו פוסל אודליה
  • 15:47
  • 13.09.11

צריך מידה רבה מאד של חוסר תחכום בינאישי (מה זה בכלל?) כדי לכתוב בדו"ח שיש לפסול קבלת בני זוג, שבהם המועמדת "אינטליגנטית ובעלת רמה אישית גבוהה. שואפת לפתח את עצמה ולהתקדם בחיים" ובן זוגה בעל "רמה אישית נאותה (מה זה?), שאפתן ואף מחפש להתאים עצמו לנורמות ולכללי ההתנהגות המקובלים". טוב יעשו "ועדת הקבלה" ותושבי רקפת הצבועים, אם יאמצו את טענתם שלהם כי רקפת היא ישוב "פלורליסטי, ותושביו מחזיקים בדעות ובאורחות חיים מגוונים", ולא יחסמו קבלת תושבים על רקע אפליה גזעית.

06 כל הכבוד לבג"ץ, אך חבל שהיה צורך בבג"ץ. נאור
  • 15:50
  • 13.09.11

ישראל לישראלים (יהודים וערבים).

  •   מסכים סמי
    • 08:30
    • 14.09.11

    נכון, אבל חשוב שלא לוותר על הזכות והיכולת של כל אדם לבחור את מקום מגוריו ואופיים. הצד השני של זה בהכרח אומר שייתכן שמועמדותו של אדם ליישוב בעל אופי מסויים תשלל, וחובה לכבד את זה, על מנת לשמר את מגוון אפשרויות ההתיישבות הייחודיות לישראל. לא הכל חייב להיות בעל אופי אורבני.

07 הלאה לסכנין אמת
  • 15:56
  • 13.09.11

איזו איוולת של בגץ!! נראה את עיריית סכנין מאכלסת וקןלטת יהודים ביום הזיכרון והשואה וביום העצמאות הנחגגים או מצויינים בצוותא ביישוב איך ינהגו? זה טיפשי ורקפת צריכה עם המועצה להנגד נחרצות

  •   סתם תגובה סמי
    • 08:35
    • 14.09.11

    מה הקשר לסכנין? ואם אדם ירצה להתגורר בסכנין, יהא עליו לקבל שכנראה לא יהיו אירועים לציון יום הזכרון, השואה, והעצמאות. מי שטוב לו - מצויין; סכנין היא עיר גדולה בעלת אופי וקסם, ואם זה מה שמדבר אל הבן אדם - סבבה .אגב, יש בעיה אחרת, שאין בנייה בסכנין, אבל זה סיפור אחד. התגובה שלך נובעת מסוחר הבנה של חיים קהילתיים. למרות שאני מסכים לעניין ה-"איוולת של בגץ"

08 נקודת אור בתוך החשכה. כבוד לבית המשפט  (לת) ירושלמי
  • 16:02
  • 13.09.11

  •   לא סמי
    • 08:36
    • 14.09.11

    התערבות זו של בגץ במרקם ובאופי החיים הקהילתיים כמוה כהתערבות בגץ בניהול ובאופי התא המשפחתי. לא כבוד ולא נעליים (טוב אולי כן נעליים)

09 שאלתם מה קרה למי שניסו לגור בפקיעין או ינסה לגור באיזה כפר ערבי?  (לת) אני
  • 16:05
  • 13.09.11

10 מה עם תוכניות המתאר של יישובים ערביים !!!!!!!! ערבי
  • 16:12
  • 13.09.11

בג"ץ צריך להורות למדינה להרחיב את תוכניות המתאר ביישובים ערביים לרמה שווה וזהה של מ"ר לנפש כמו ביישובים יהודיים . ולחייב את המדינה להקים יישובים וערים ערביות חדשות על אדמת המדינה או על אדמות לא מאוכלסות בדיוק כפי שהיא עושה במגזר היהודי ובהתנחלויות

11 אנחנו זוג נטולי תחכום בין אישי עוברים לאום אל פאחם מציע לכולם ליהנות מהחופש
  • 16:14
  • 13.09.11

יש עוד הרבה מקומות פסטורלים בארצנו שבהם כדאי להתמקם. לאו דווקא בישוב הערבי הזה - סחנין למשל

12 בתור איש ימין, אני מתבייש  (לת) דוד
  • 16:18
  • 13.09.11

  •   בתור איש שמאל, אני לא סמי
    • 08:47
    • 14.09.11

    מה שאני מצליח להבין מהתגובות זה שכולם נתפסו לעניין הלאום. חוץ מהכותרת, אני לא הצלחתי להבין את זה מהכתבה. המגוון של אפשרויות ההתיישבות הוא רב, וחשוב לשמור על ציביון של כל יישוב בכדי לשמר מגוון זה. יש ישובים שאופיים דורש התעסקות חקלאית, יש ישובים שאופים כולל חיים שיתופיים, יש כאלה שדורשים תואר כזה או אחר, יש כאלה שדורשים אמונה ותרגול במדיטציה טראנסדנטאלית, ויש מקומות שדורשים התמנעות מצריכת בשר והתבססות על תפריט צמחוני. והיופי הוא שאדם שעוסק, למשל במדיטציה, יכול למצוא מקום שמתאים לו. אם לישוב לא תהיה הזכות להגן על אופיו - הכל יראה ויהיה אותו דבר - כנראה כמו עיר קטנה. זה לא רצוי. לא לדעתי לפחות.

13 חוקי נירנברג עוזי יער
  • 16:22
  • 13.09.11

מסקנות המכון הטיפש שבדק את הזוג תואמות להסברים שנתן גרינג ברייכסטאג עם פרסום חוקי נירנברג. טוב עשה בג"ץ שהתערב לטובתם. וכן, אני מוכן שאנשים כאלו יהיו השכנים שלי.

  •   חליק סמי
    • 08:54
    • 14.09.11

    כל חוות הדעת לא פורסמה בכתבה, אלא רק משפטים בודדים. כנראה שסך חוות הדעת הייתה שלילית. אני לא מאמין שעניין הלאום היה המכריע בשלילת מועמדותם. אני גדלתי כילד באחד מיישובי האזור, ואני יכול לספר שהאזור הוא (היה, לפחות, לני 20 שנה) שמאלני מובהק, להערכתי כ-80% לפחות, עם אחוז נכבד למה שנקרא השמאל הקיצוני (מרצ). אני מניח שעם השנים דברים השתנו, הכל התרחב ואוכלס על-ידי "עירניקים" לשעבר, ואירועים אוקטובר 2000 גם עשו את העבודה שלהם, אבל אני לא מאמין שעניין היותם ערבים שיחק תפקיד מהותי וחשוב. ובלי להתמם, אני משוכנע שבאופן עקיף היו לזה משמעויות, אבל אני מאמין שבאופן ישיר היה ללאומם של הזוג משקל מכריע.

14 רק נראה יהודי מנסה לעבור לגור בישוב ערבי... נ
  • 16:26
  • 13.09.11

שם לא צריכים ועדות קבלה. ברגע שאתה מנסה לעבור לישוב ערבי, "ועדת הקבלה" שכוללת בעיקר בריונים אלימים, מגיעה אליך הביתה, ועוזרת לך להבין שיש לך בדיוק דקה לקחת את מה שאתה יכול לאסוף מהבית בדקה הזו, לעוף משם ולא לחזור יותר בחיים, אחרת לא תצא משם יותר בחיים. זה לא עניין היפותטי - לפני כשנה התראיין אצל רזי ברקאי יהודי שניסה לעשות בדיוק את זה - חשב שזה פתח לדו קיום ולשלום עם הערבים, וגם רצה דיור בזול, אז הוא קנה בית באיזה יישוב ערבי. בזמן הקניה כל השכנים הסבירו לו פנים ואמרו שהם מאוד שמחים שהוא עובר לגור שם ושאין לו מה לדאוג. ברגע שהוא סגר את הרכישה, בלילה הראשון שלו בדירה הגיעו חבורה של שכנים אלימים - חלקם ממש אותם אנשים שהסבירו לו פנים קודם לכן! - ואיימו עליו שהם פשוט יהרגו אותו (כמו שאחד מהם אמר - אבא שלי בכלא על זה שהוא רצח מישהו בגלל כבוד, וגם לי אין בעיה להיכנס לכלא על רצח). חלק מהשכנים האחרים ניסו להרגיע אותם, אבל הבהירו לאותו יהודי שעליו לאסוף את מה שהוא יכול - ולעוף משם. הוא אפילו לא יכול היה לחזור לשם מאוחר יותר לקחת את מה שהוא השאיר בבית. אז עם כל הכבוד לסיפור קורע הלב שמוצג כאן, על אפליה וקיפוח של המגזר הערבי - שיתכבד הכתב ג'קי חורי, או כל כתב אחר, ויראה לנו איפה במדינת ישראל גרים יהודים בישובים ערביים (לא דרוזיים - ערביים, ישובים שבהם גרים בעיקר ערבים מוסלמים; ולא "יהודים" כמו טלי פחימה, יהודיות שהתחתנו עם ערבי ואימצו את אורח חייהם, אלא משפחה יהודית רגילה). זו לא אפליה - זה סטטוס קוו, וההתעקשות של הערבים לגור בישוב יהודי היא שבירה בוטה של הסטטוס קוו הזה. כולי תקווה שתושבי הישוב היהודים ידעו למרר את חייהם של הערבים, אם אכן יעברו לגור שם (וכמובן לא בשיטות האלימות המאפיינות את המגזר הערבי - ניתן לעשות זאת גם בשיטות חוקיות לחלוטין ואף לגיטימיות לאור הנסיבות).

15 'אין הדגשה מיוחדת לנושא דו-קיום' אז צריך לאפשר לכם לנהוג בגזענות? שני
  • 16:48
  • 13.09.11

לא הצהרתם על דו קיום כתחביב, אז מה רוצים מכם? אתם מכניסים גם חילוניים (יהודים) וגם מסורתיים (יהודים), אחרי הכל. מה עוד יש? מזעזע.

16 כל הכבוד לבג"ץ תושבת יישוב קטן בצפון
  • 16:48
  • 13.09.11

אני מקווה שהזוג באמת יתגורר ביישוב וכל הגזענים יגלו שהשד לא כל כך נורא. כל הכבוד הן לבג"ץ על ההחלטה והן לזוג זבידאת שבהחלט מגיע לו.

  •   לא מאמין לך סמי
    • 08:58
    • 14.09.11

    לא מאמין לך שבתור תושבת ישוב קטן את תומכת בהתערבות הגסה של בג"ץ באופי, צביון ומרקם החיים הקהילתיים בישוב. זה כאילו שבגץ התערב לך בתוך התא המשפחתי. אבל אם אני מבין אותך נכון, ניסית להתייחס לעניין שבג"ץ אמר שלאומו של אדם לא יהווה מכשול בפני ועדות הקבלה. על זה אני איתך.

17 הפסיכולוגיה בשירות הגזענות  (לת) היאח הידד
  • 16:48
  • 13.09.11

18 בשם שויון הזכויות והפוליטיקלי קורקט-נהרוס כל חלקה טובה סמי מפ"ת
  • 16:49
  • 13.09.11

בג"צ גם יכול להורות על חיוב הכפר אום-אל פאחם להתיר קניית קרקע ע"י יהודי,אבל התושבים בא.א.פאחם ידאגו לכך שזה לא יקרה. האם תושבי רקפת ידאגו שזה לא יקרה ?! מסופקני. בג"צ חכם על חלשים,ושומרי חוק.

19 אפשר לדעת אם זו החלטה תקדימית? משגב
  • 16:50
  • 13.09.11

אם כן, זה חתיכת עניין.

20 כל הכבוד לבג"ץ. סוף סוף נעשה צדק.  (לת) ע"ש
  • 17:01
  • 13.09.11

21 צריך לגרום לכול הערבים הישראלים לעזוב את הארץ קובי
  • 17:01
  • 13.09.11

שתי מדינות לשתי עמים .להיפרד מערביי ישראל לשלום עכשיו .הם בירדן ואנכנו פה

22 בגץ=גוף שמאבד את הרלבנטיות שלו איציק
  • 17:06
  • 13.09.11

אני רוצה לראות שיתנו ליהודים לגור בכפרים ערביים בגליל טמטום מוחלט !!!

23 מעניין מה אומרים התושבים של רקפת אני
  • 17:09
  • 13.09.11

זאת רק הועדה מהמפלגה הנאצית או כל הישוב?

24 תגובת יישוב רקפת עקיבא מ.
  • 17:11
  • 13.09.11

בבל"ת

25 להתכווץ מבושה על מי שהפכנו להיות בת אדם, יהודייה.
  • 17:15
  • 13.09.11

גזענות. גענות. גזענות. היש עוד מה לומר? ולמי ששכח גם להורי הורינו היה קשה למצוא מקום מגורים או לימודים, שם באירופה, כשוועדות הקבלה הודיעו להם - שהם לא מתאימים. אבוי לבושה ! איזה מזל שיש דין ויש דיין, ויש בית דין גבוה לצדק היושב ושופט את בני ישראל הסוררים.

26 אין צורך להקצות מגרש להקמת מסגד הם ,כהרגלם,ינכסו להם שטח להקמת מסגד משלהם ברקפת  (לת) ותודה לבג"ץ שמונע יהוד
  • 17:17
  • 13.09.11

27 לפרק את בג"צ גידי
  • 17:18
  • 13.09.11

יש לחוקק חוק המפרק את פצצת הזמן המכונה בישראל בית-דין-גבוה-לצדק. לפרק את בג"צ. מאסנו באנטישמיות המובנית של ההחלטות המגונות של הוועדות בבג"צ. לפרק את בג"צ. מאסנו בבג"צ בעלי הנטיה האוניברסלית לחתור תחת היישוב היהודי. לפרק את בג"צ

28 בל הכבוד לבג"ץ ולאחמד ופאתינה. נמאס מהגזענות שלא הייתה מביישת אף משטר רודני  (לת) מעוז
  • 17:20
  • 13.09.11

29 דנציגר ויס-באדן
  • 17:20
  • 13.09.11

בית המשפט הזה, חלאתי, סניף של העולם התחתון והחמאס.

30 למה להדחף למקום שלא רוצה אותך ,אלא אם כן זה למען הרס המקום!! רוקר
  • 17:21
  • 13.09.11

זאת פרובוקציה מתוכננת שלהם עם אירגון עדאאלה ,הם ידעו שבית נמשפט יתיר להם.כי בית המשפט שלנו לא שמע על אי התאמה של שכנות בין יהודים לערבים במיוחד בישובים קטנים,כמו חלב ובשר.ודרך אגב אני לא אוהב את המיצפיםאבל כגלילי אני מבין אותם בעניין הזה.נראה מה יקרה לישוב בחפלה הראשונה.חחח

31 בג"צ מגן על אוייבי ישראל.  (לת) מנשה
  • 17:22
  • 13.09.11

32 אני רוצה מגרש באום אל פאחם!! האם בג"צ יאשר לי אותו?? אהרן
  • 17:26
  • 13.09.11

אם אני רוצה לגור באום אל פאחם או בטייבה מיד כל השמאל הנאור והיפה יקפוץ ויאשים אותי בהתנחלות בתוך שטח ערבי. אם אני רוצה לגור ביפו מיד יהיו הפגנות נגד " המתנחלים". אבל לערבים מותר לגור בכל מקום בסיוע השמאל ההזוי איוב המדינה.

33 אנחנו נבקר ברקפת בקרוב  (לת) ונתרום את שלנו להגיון הבריא
  • 17:27
  • 13.09.11

34 ליהודי לא יהיה סיכוי לגור בישוב ערבי, פעם אחרונה זה נגמר בשריפת הבתים ובריחה  (לת) שפיץ, ראשון
  • 17:28
  • 13.09.11

35 עם כל האהדה שלי לערביי ישראל, לא הייתי רוצה לגור לידם  (לת) הצועד בנעליו
  • 17:31
  • 13.09.11

36 אז קיבלו זוג ערבים, מה קרה, העולם נחרב? חבורת גזענים.  (לת) שי
  • 17:36
  • 13.09.11

37 כל הכבוד למשפחת זבידאת על מאבקם הצודק בגזענות הישראלית  (לת) שי, יהודי מגבעתיים
  • 17:37
  • 13.09.11

38 האם ביהמ"ש יתמוך בכפיית תושבי כפרים ערביים למכור בתים ליהודים? Modernist Blog
  • 17:40
  • 13.09.11

נגיד, מוצעת אחלה וילה למכירה באבו גוש - קרוב לירושלים, אוכלוסיה ידידותית, מחיר זול משמעותית מהיישובים היהודיים הצמודים. הכל סבבה. נניח בא איזה יהודי ירושלמי שרוצה לשדרג את איכות חייו. מציע מחיר. המוכר לא מוכר - ברור שלא ימכור, הלך עליו אם ימכור. אפילו באבו גוש. האם בג"ץ יכפה על אותו ערבי למכור ליהודים? אה, לא. הבנו. גם לא באום אל פאחם, גם לא בנצרת. ההפרדה האתנית היא עובדה, ולא תשתנה כל עוד ערביי ישראל רואים עצמם כ"פלסטינים". להפך - כל הסיכויים שלאור תפיסתם העצמית הגאה והמשוחררת, יועברו רבים מיישוביהם למדינת פלסטין הגאה והמשוחררת בבוא העת. מה בג"ץ רוצה?!

39 ומחר ירצו ברקפת מיסגד גזען
  • 17:40
  • 13.09.11

וזה בשם חופש הדת הידד!!!

40 המתכונת החדשה על הפנים ובנוסף אתם כהרגלכם משהים ומצנזרים תגובות לפי גחמותיכם  (לת) זהבה
  • 17:42
  • 13.09.11

41 מברוק לזוג .אם זה היה קורה לזוג יהודים באירופה היו עושים על זה סרט.  (לת) נתי
  • 17:45
  • 13.09.11

42 מערכת המשפט מנותקת לחלוטין היא ממאיסה עצמה על הציבור
  • 17:51
  • 13.09.11

בית המשפט אינו מבין היכן הוא חי. ערבים ויהודים צריכים לחיות בנפרד, פערי התרבות והמנטליות גדולים מדי. האם בישוב קהילתי בו גם מצוינים חגים ומועדים יהודיים כגון ביכורי שבועות, חנוכה ופורים הערבים ישתתפו בכל אלו? ולכמה ערבים מותר להצטרף לישוב קהילתי יהודי כדי שהאיזון לא יופר? האם מותר יהיה להקים מסגד או כנסיה בישוב כזה? מדוע אינני יכול לבחור עם מי לחיות את חיי ועם מי לא ומדוע כופים עלי עם מי לחיות? המדינה הזו היא אבסורד אחד גדול! ובית המשפט למען הנאורות יעשה הכל.

43 טוב מאוד. כל הכבוד על העקשנות  (לת) נועה
  • 18:05
  • 13.09.11

  •   מדוע כופים עלי עם מי לחיות? ציון
    • 19:50
    • 13.09.11

    כשיופר האיזון ,יבנו מסגד, והיהודים ינטשו.ביום כיפור ידהרו ברחובות עם טרקטורונים, בעצמאות יתאבלו על הנכבה.זו לא גיזענות.אלו שני עמים אויבים בנפש.בחו"ל,אפשרי שיהודי יגור בשכנות לנוצרי.אלו לא עמים אויבים,אבל פה זה שונה.תשאלו יהודים בישובים מעורבים.תמיד יש הגירה שלילית, כלומר עזיבת יהודים.מהיהודים נשארים אלו שאין בידם לעזוב.גניבות,מוזיקה ערבית ממכוניות דוהרות ברחובות.התבוללות.

  •   יש עוד אפשרות מאליאן
    • 09:59
    • 16.09.11

    או שסוף סוף ילמדו ברקפת שכנו טובה מהי, איך מבשלים אוכל טעים, וכמה טוב להיות לא רק באותה ביצה דלוחה שבה גדלת.

44 גזענים נאלחים - מתנהגים בדיוק כפי שהאנטישמים התייחסו ליהודים באירופה  (לת) מרתין לותר קינג
  • 18:08
  • 13.09.11

45 אילו הייתי במקום הזוג הזה לא הייתי רוצה לחיות בקרב גזענים נאלחים  (לת) רונן מרגלית
  • 18:10
  • 13.09.11

46 אשתי אומרת לי כבר שנים שגם אני חסר תחכום בין אישי GuyGo
  • 18:16
  • 13.09.11

כל פעם שאני מנסה לעבור אצלה וועדת קבלה יש לה כאב ראש , ובסוף הדינוזאורים נכחדו .

47 אפליה מתקנת אפי
  • 18:20
  • 13.09.11

נראה יהודים שירצו לקנות קרקע בישוב ערבי. יחסלו אותם מהר. ישוב קהילתי קטן יש לו זכות לשמור על אופיו. חיה בו קהילה קטנה והומוגנית ומי שלא משתלב רק יפריע. כך עדיף שערבים יחיו בישובים משלהם, חרדים בישובים משלהם וכו'.

48 עוד הוכחה האמת העצובה
  • 18:20
  • 13.09.11

כי שלום אמיתי לעולם כבר לא יהיה כאן.

49 כנופיית הבג"צ פעלה כצפוי מהחונטה השלטת במדינה. זוכרים את מקרה קציר? דרור הנאור מרמת גן
  • 18:22
  • 13.09.11

גם שם זו הייתה עתירה פוליטית אנטי ציונית שהבג"צ השמאלני קיבל אותה. והעותר,קאעדן? הוא מעולם לא עבר להתגורר בישוב. אם היהודים ברקפת לא יהיו סמרטוטים,כפי שכן צפוי, הם יידעו למרר את החיים לזוג הפלשתינאי,כך שהם יעזבו את הישוב.

  •   קציר תושבת קציר
    • 23:03
    • 13.09.11

    קאדן, כפי שאמרת לא בקציר וזה לא בגלל שמיררנו את חייו- הוא פשוט לא בא, כי הכי טוב להציג אותנו באור גזעני ולמה לא לעשות בלאגן. מעניין אם הייתי מנסה לגור באום אל פאחם- "קן צרעות"...

50 העיקר שיש גן אנתרופוסופי ביישוב רואה מכאן
  • 18:22
  • 13.09.11

צבועים שכמותם

51 טוב מאוד! אד
  • 18:31
  • 13.09.11

סוף סוף הפסיקה לבכות שדופקים אותנו וננסה לא לדפוק אחרים

52 מעתה 'רקפת' יהיה שם נרדף לגזענות שגיב
  • 18:49
  • 13.09.11

כל הנושא של ועדות קבלה ל'ישובים קהילתיים' הוא שערוריה. מדובר באדמות מדינה. מי בדיוק הסמיך פלוניט לקבוע אם אלמוני רשאי לגור בשכנותו או לא? אם בדירה מולי מישהו קונה דירה אני רשאי להתנגד לכך? 'ישוב קהילתי' הוא מלכתחילה מושג גזעני, נרקסיסטי ואגוצנטרי. שיבנו מראה גדולה ויגורו מול אנשים בדיוק כמוהם. כנראה שישובים כאלה הם החלק המגעיל ביותר באוכלוסיה הישראלית, והדבר הכי גרוע הוא שהם מחשיבים את עצמם ל'איכותיים'. להקיא. ולזוג הערבי: אל תוותרו. וכשתעברו לשם אל תצניעו את הערביות שלכם: תנגנו מוסיקה ערבית ותעשו חפלות סטריאוטיפיות . דווקא.

53 תושבי רקפת התתביישו לכם! מעין
  • 19:01
  • 13.09.11

בתור מי שגרה בעבר בכרמיאל, כולנו יודעים שהיחסים עם הערבים החיים באיזור הם יחסים תקינים, לא אגיד טובים- כדי לא ליפול לדקויות. כשנוח לנו אנחנו הולכים לקנות בכפרים חומוס טוב, אבל כשלא נוח לנו אנחנו מפנים כלפיהם אצבע מאשימה וזורקים אותם מהעיר/ יישוב שלנו?! אפשר לחשוב שרקפת זה ממש קיבוץ סוציאליסטי שאחד עושה למען האחר... אל תשחקו אותה!! אתם זגעניים ומגיע לכם שכופפו אתכם. תתביישו! להוריי בכרמיאל יש שכנים ערבים, והנה, הם חיים! ואפילו בשכנות טובה. לדעתי הגיע הזמן להפסיק עם הצביעות כלפיהם, ולפחות לנסות לקבל אותם אלינו. הם רוצים להשתלב, רוצים להיות חלק מאיתנו, ו... לעזאזל! הם אזרחים במדינה הזו בדיוק כמונו!!! אם מישהו ערבי, זה לא אוטומטית אומר עליו שהוא מסוכן או בלתי נסבל, או מרעיש. ממש לא. באותה מידה אפשר להגיד את זה על הרבה יהודים בארץ. צריך לשנות תפיסה.

54 ואח"כ בג"ץ מתפלא שמעמדו מתערער...  (לת) דוד
  • 19:05
  • 13.09.11

55 אני מוכן לקבל את זה בתנאי.... דוד
  • 19:07
  • 13.09.11

בתנאי שאם ארצה - אוכל למשל להתגורר בסכנין או באום אל-פאחם - בלי לחשוש לחיי.......

56 תומך דמוקרט
  • 19:10
  • 13.09.11

אם היינו דמוקרטים במדינה היינו מבינים שזה צורך של היישוב היהודי לגרום לאחרים לגור בתוככו על מנת לגשר על פערים. ערש הדמוקרטיה הפך אצלנו להרס הדמוקרטיה. בושה שאנחנו שסבלנו מגיטאות מתבצרים בחומות של דת כנגד אחרים. כל הכבוד לזוג שלא ויתרו ותקוותי שיהיו פתח ודוגמא להצלחה. דווקא בארצות ערב בעבר לא היו גיטאות ויהודים רבים חיו בין שכניהם הערבים, רוב הזמן ללא מגבלות.

57 התנהלות בג"ץ פוגעת בציביון היהודי של מדינת ישראל- והולך נגד רצון העם.  (לת) רעמסס
  • 19:13
  • 13.09.11

58 בראוו לארכיטקטים  (לת) בובה
  • 19:13
  • 13.09.11

59 The Beginning of the End  (לת) lea
  • 19:19
  • 13.09.11

60 קרן אור באפלה. כל הכבוד (הפעם) לבית המשפט  (לת) ירושלמי
  • 19:20
  • 13.09.11

61 אחרי שיצאו ברווח פוליטי הם יבנו, ימכרו וילכו לסכנין בגליל מתנהלת מלחמה על אדמות
  • 19:25
  • 13.09.11

לסכנין יש מעמד של עיר והם יכולים להתחיל לבנות רבי קומות. לא טוב? שילכו לסעודיה שם יש אדמה בשפע לצמודי קרקע לכל השבאב.

62 בחג עצמאות,אחד יחגוג והשני יתאבל עם הנכבה. ש.צ
  • 19:32
  • 13.09.11

בסוף,יבואו עוד ערבים,ותתחיל נטישת יהודים. בטווח הרחוק זה יהפוך לישוב ערבי.

63 שלבי קבלה לישוב ערבי: שורפים האוטו, זורקים מטען צינור על הבית, שורפים הבית  (לת) ישראל
  • 19:38
  • 13.09.11

64 אחמד ופאתינה מזל טוב בהצלחה אבוא לחנוכת בית !!!!  (לת) יהודי ! חבר של אחמד
  • 19:40
  • 13.09.11

65 אגב, הועדות הללו מפלות גם אמהות חד הוריות ענת
  • 19:47
  • 13.09.11

בטענה שהן 'יפתו' את הגברים ביישוב... זה כמעט היה מצחיק אם זה לא היה כל כך עצוב

66 פותנה פותי נא,,, אריק
  • 19:54
  • 13.09.11

בסוף עוד תיקח לה בעל יהודי ותזרוק את אחמד שלה ,,, בישובי משגב כל האפשרויות פתוחות ,

67 בהצלחה לזוג הצעיר. מקווה שהשכנים יתנהגו יפה.  (לת) גיל
  • 20:25
  • 13.09.11

68 ברכות לבני הזוג זבידאת. לעיתים ורק לעיתים, נעשה הצדק.  (לת) דורית
  • 20:27
  • 13.09.11

69 כל הכבוד לבג"צ האדמה לא של אמא שלכם!!!  (לת) סובלימציה
  • 20:45
  • 13.09.11

70 אני נבוך, מבולבל ונסער מול הסתירות הרבות בעמדת מתנגדי קליטת הזוג.  (לת) אורלינג
  • 21:12
  • 13.09.11

71 מעניין מה היה קורה אם הייתי מבקש לגור בסכנין.... צביעות במיטבה
  • 21:22
  • 13.09.11

בעצם, לא רוצה לחשוב על זה...

72 בג"ץ הציל את כבודנו  (לת) יעלי
  • 21:49
  • 13.09.11

73 פריירים ויפי נפש עיוורים ריאליסט
  • 22:06
  • 13.09.11

פריירים ויפי נפש עיוורים, כאן במום בזה אתם לא יכולים לצערי להרשות לעצמכם לחשוב ולחיות כמו באמריקה. עוד 20 שנה וערבים יהיו רוב ויוכלו אותכם או יגורשו אותכם.

74 ישוב קהילתי משה
  • 22:09
  • 13.09.11

אחרי זמן ממושך של שהיה בארה"ב אני רוצה לשוב ארצה ולהתקבל לאחד מהישובים הקהילתיים. מה עלי לעשות ולמי עלי לפנות?

75 מזל שיש בתי משפט בישראל והצדק והנורמליות יצאים לאור!  (לת) א.
  • 22:12
  • 13.09.11

76 לכל המגיבים שטוענים שהערבים היו עושים אותו דבר טיפשים
  • 22:41
  • 13.09.11

נתקלתי במצב אחר אבל בואו נניח לצורך הדיון שאתם צודקים, שהיו מגיבים בגזענות, האם זה הופך את זה לבסדר? איזה מין טיעון עלוב זה? אולי גם אני ארצח ללא שום הבחנה כי אני יודעת שאחרים עושים את זה? אולי אני אתייחס חרא לאמא שלי כי אני יודעת שאחרים עושים את זה....

77 מעניין מה בג"ץ אומר על יהודים בלב יישוב יהודי....אההה....בעצם הוא אומר ההיפך!!! תל אביבי
  • 22:41
  • 13.09.11

איזה איפה ואיפה.... יהודים קונים בית במיטב כספם בשכונה ערבית בירושלים ובג"צ מעיף אותם... מעניין...

78 גזעניים דוחים  (לת) רקפת, אבל בא לי להחליף את השם
  • 22:47
  • 13.09.11

79 יושבים על אדמות שהופקעו מסכנין ואינם מוכנים להקצות לתורמי הקרקע ולו מגרש עלוב אחד. נועם
  • 23:28
  • 13.09.11

על פחות מזה חרבה סדום והתהפכה עמורה.

80 אין ספק. מדינה מתקדמת, שוויונית, הומנית, פלורליסטית, פתוחה... ודמוקרטית  (לת) יוסי
  • 23:31
  • 13.09.11

81 חברון וכו' שאול
  • 23:52
  • 13.09.11

התנהגותם של בני הזוג משולה לפעילותם של גופים יהודיים קיצוניים בחברון ושאר ערי הגדה. כל העניין הוא תפיסת אדמות ופרובוקציה. אולי אותם גופים יהודיים קיצוניים בעלי ממון יתחילו לקנות בתים ושטחים גם בתוך בקו הירוק, ויקימו מאחזים בתוך כפרים ערביים בגליל. להזכירכם בתחילת שנות השמונים כאשר צצו המיצפים בגליל הסיסמא מאחורי המהלך היתה "תנו לנו ליהד את הגליל!" אולי כדאי לפתוח את העניים ולהסתכל סביב... דו קיום זה דבר אילאי ואידיאלי רק חבל שזה מ כ ו ל נ ו והלאה! חבל אבל "ככה יצא!"

82 לקבל את הזוג כמו שמקבלים יהודים בהתנחלויות הערביות בארץ... e.k.
  • 00:13
  • 14.09.11

שריפת הבית והסוף כבר ידוע מהתגובות לכתבה ומהניסיון עם הערבים. פרובוקציה שחייבים לעצור מוקדם לפני שתתפרץ כמו סרטן בכל הארץ. חוץ מזה אני רוצה ליזום שכונה יהודית באום אל פחם ,האם בג"צ הצבוע והפרו ערבי יאשר זאת ?

83 רקפת, רקפת, גזענות מטפטפת, הביטי נא רגע אלי (איך אביט, ואתה ערבי?)  (לת) מתושלח
  • 00:43
  • 14.09.11

84 מה קרה למי שניסו לגור בפקיעין או ינסה לגור באיזה כפר ערבי?  (לת) מה קרה למי שניסו לגור בפקיעין או ינסה לגור באיזה כפר ערבי?
  • 03:13
  • 14.09.11

85 זאת בדיוק שיטת החרדים, להחדיר חוליות חלוץ, להוריד מחירי הנדל"ן ולהקים ריכוז עם כל ההגבלות והאיומים!  (לת) שומר פתאים...
  • 07:36
  • 14.09.11

86 כל הכבוד גאה
  • 08:49
  • 14.09.11

לזוג המקסים הרבה הרבה מזל טוב והמון הצלחה.. כולנו גאים בכם ובני יישוב רקפת צריכים להיות גאים בזוג האינטלגנטי המצליח שמצטרף אליהם.

87 אל תושבי הישוב רקפת:שגיתם ו כשלתם, אך עכשיו שימו הכל מאחור וקילטו ברצון את משפחת שוריין ותהיו אתם דוגמא ומופת לכולנו.  (לת) BlackMamba
  • 10:21
  • 14.09.11

88 בשורה משמחת ואופטימית חנה רגב
  • 11:13
  • 14.09.11

בית הדין הגבוה לצדק החזיר בהחלטתו את הכבוד והאמון בדמוקרטיה ולי אישית כתושבת המועצה האזורית משגב את האופטימיות. לאחר שש שנים הוסר כתם הגזענות. תודה !

89 ברכות לזוג פאתנה ואחמד זבידאת עו"ד אינאס אבריק
  • 11:45
  • 14.09.11

בית המשפט הגבוה לצדק עשה אכן צדק בפסק דינו ...זכותו של כל אזרח לבחור מקום מגוריו.. ברכות לזוג ומאחלת לכם הצלחה וחיים טובים ביישוב.

90 תמיד אמרתי שזו זכותי לקבוע לכל אחד מי יהיו השכנים שלו.  (לת) צ'אוצ'סקו
  • 12:21
  • 14.09.11

91 במסווה של ליברליזם, מנסים השמאלנים להשליט דיקטטורה אפלה שלא מאפשרת לאנשים בני-חורין חופש החלטה לגבי זהות השכנים שלהם.  (לת) אפלה בצהרים
  • 12:25
  • 14.09.11

92 זה לא עינינו של בג"ץ דויד
  • 12:28
  • 14.09.11

זה ישוב קהילתי וזכותם לבחור עם מי הם רוצים לגור. זה לא גזענות כי גם אותי דחו ואני כרמיאלי וכמו שאמרתי זו זכותם.

93 ישראל מדינה ליברלית שמרבית תושביה סולדים מהמתירנות הליברלית אנטי גיבור
  • 12:35
  • 14.09.11

מכל הדמוקרטיות רק בישראל השמרנות היא ביטוי גנאי. אפילו חלק גדול מהדתיים מצהירים על עצמם כליברלים. ר' בורג, מלכיאור ואחרים. זו גם הסיבה שרק בישראל אין מפלגה שמרנית, למרות שהרוב המכריע של הציבור תומך בערכים מסורתיים-שמרניים של משפחה וחברה. התוצאה הטרגית של האנומליה הזו היא שלבד מבנושא המדיני, למרבית הציבור אין בכלל יצוג בכנסת ובביהמ"ש העליון. מה שאפשר את הפיכתה של ישראל לדיקטטורה ליברלית מתירנית וגן עדן לפושעים וסוטים.

94 יש לאפשר עוד בנייה לזוגות מהמגזר הערבי בישראל?  (לת) סמי אלקיים
  • 19:47
  • 14.09.11

95 קץ להתישבות יהודית בגליל אלי
  • 08:39
  • 15.09.11

ישובי ה"מצפים" בגליל הוקמו עקב הפיכת אזורים שלמים לאזואים ערביים בלעדיים והשתלטותם של הערבים על קרקעות מדינה באופן לא חוקי. עתה כשהבדואים בנגב משתלטים על קרקעות המדינה באופן לא חוקי, ישתלטו הערבים בעזרת שופטי העליון גם על קרקעות הגליל. דרך אגב כשבונים שכונה לדתיים יכול זוג חילוני לקנות שם דירה?

96 לסמי-תודה ריקי
  • 00:34
  • 17.09.11

על כך שקראת והגבת בעניניות כמעט לכל אחד שהגיב כאן!!! נראה שאתה ממש מבין את מהות היישובים שלנו ואת הבעיות שעל הפרק שתהיה לכולנו שנה טובה!

97 כל הכבוד לבג"ץ  (לת) FALASTINI
  • 15:17
  • 25.04.12

פעילות
המלצות
פרסומת