במצפה אבירים רוצים תושבים עם ערכים ציוניים

בתקנון קבלה חדש ליישוב בגליל המערבי נקבע כי המבקש להתקבל יחתום על מסמך המפרט כי מדובר "בקהילה הפועלת ברוח חזון מגילת העצמאות"

החלטת בג"ץ בשבוע שעבר בעניין הקצאת מגרש בנייה לבני הזוג פאתנה ואחמד זבידאת ביישוב הקהילתי רקפת במועצה האזורית משגב החזירה לכותרות את סוגיית תנאי הקבלה ליישובים הקהילתיים וחסמים העומדים בפני אזרחים בכלל, ואזרחים ערבים בפרט, להתגורר באותם יישובים שהוקמו על אדמות מדינה.

הסוגיה המורכבת אמורה להתברר לעומק בפני בג"ץ בעתירה נגד חוק ועדות הקבלה בעוד כמה חודשים, אולם עוד בטרם ההכרעה כמה יישובים קהילתיים במשגב יזמו שינוי לתקנונים של האגודות השיתופיות, המאגדות את חברי היישוב ומגדירות את תנאי הקבלה אליו, בדגש על אופיו היהודי ציוני של היישוב או בחיי קהילה על פי מורשת ישראל וערכי התנועה הציונית. כעת מתברר כי אותם תקנונים, שנחשפו ב"הארץ" לפני כשנתיים, הם מודל לחיקוי ביישובים אחרים. ל"הארץ" נודע כי ביישוב אבירים, אחד היישובים הקהילתיים הקטנים שבגליל המערבי הנמצא בתחום השיפוט של המועצה האזורית מעלה יוסף, מסיימים בימים אלה תהליך התאגדות ואישור תקנון לאגודה.

מפרוטוקולים שהגיעו ל"הארץ" מתברר כי בתקנון החדש הוצבו תנאים לקבלה ליישוב, בין היתר שירות הצבאי או לאומי או התנדבות במסגרת אחרת לטובת הקהילה למשך שנתיים לפחות. בסעיף הסמכויות והמטרות של האגודה נכתב כי המבקש להתקבל כחבר באגודה יחתום על נוסח מפורט שבו נקבע שמדובר "בקהילה הפועלת ברוח חזון מגילת העצמאות של מדינת ישראל, השומרת על ערכי התנועה הציונית, על יישוב ארץ ישראל ועל מורשת ישראל". יש לציין כי בתקנון מדגישים חברי האגודה שהם נמנעים מכפייה דתית ומחויבים לחופש פולחן שאינו פוגע באורח חייהם של שאר חברי הקהילה.

הכניסה ליישוב אבירים
הכניסה ליישוב אבירים. צילום: ירון קמינסקי

גורמים ביישוב המעורבים בפרטים ציינו כי עיתוי ההחלטה להתאגד ולאשר תקנון ליישוב אינו מקרי ונובע בעיקר מתוכנית להרחבת היישוב וקליטת משפחות חדשות. באבירים גרות כיום כ-42 משפחות ועל פי התוכניות ייקלטו עוד כ-40.

יש ביישוב המתנגדים למהלך אך הם בקבוצת מיעוט. אילן הורוביץ, אחד המתנגדים, גורס שהתקנון מפלה לרעה ומדיר קבוצות באוכלוסייה, בעיקר מהציבור הלא יהודי, מלהצטרף ליישוב: "בשל כך הוא מדיר גם אותנו, שלא יכולים לתת ידנו לתקנון שכזה". לדבריו, "חלק מהאנשים באבירים מתונים בדעותיהם המדיניות ומקיימים קשרים מקצועיים וחברתיים עם תושבי הכפר הערבי הסמוך. הם פשוט לא מבינים עד כמה יש בתקנון הזה משום הפליה פסולה".

בניסיון לעצור את אישור התקנון, באגודה לזכויות האזרח נכנסו לתמונה וכבר פנו לרשם האגודות השיתופיות אורי זליגמן. עו"ד עאוני בנא החתום על הפנייה יוצא נגד התנאים שהציב התקנון וקובע שמשמעותם היא הדרת רגליהם של האזרחים הערבים ממגורים ביישוב והפלייתם בהקצאת קרקעות מדינה. עוד נטען כי תנאי הקבלה של השירות הצבאי מוציא גם הוא את האזרחים הערבים מרשימת המועמדים למגורים ביישוב. תוצאה זו היא הפליה על בסיס לאום הפוגעת בזכות לשוויון, המוגנת בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.

דיויד גור, יו"ר הוועד באבירים, דוחה את הטענות. לדבריו, הצורך להתאגדות מתבקש על פי חוק וגם מסיבות תקציביות שנועדו לסייע ליישוב לקבל כספים. "אכן היו ויכוחים ערים בסוגיה בין חברי הקהילה באבירים, והרציונל הוא שלחיי קהילה ביישוב קהילתי קטן ומבודד מתאימים אנשים ערכיים המעוניינים לעשות למען הקהילה. נשמח לקלוט באבירים בני אדם. קודם כל בני אדם", אמר.

במשרד רשם האגודות השיתופיות אישרו את קבלת פניית האגודה לזכויות האזרח, אך ציינו כי אגודה שיתופית בשם אבירים טרם הוקמה. אם וכאשר תוגש בקשה לרישום אגודה כזו, ייבחנו הוראות התקנון המוצע בידי רשם האגודות.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "נשמח לקלוט ביישוב הזה בני אדם,קודם כל בני אדם" ובלבד- צפוני
  • 05:20
  • 20.09.11

שהם שלמים עם החזון הציוני של יישוב הארץ... איך לא עולה הסומק על לחיי יו"ר הועד שישובו יושב על אדמות ,שאך נלקחו מן העתודה הקרקעית של כפרי הסביבה ,שכל חטאם הוא -שאינם מתאימים ל"מיזם" ייהוד הגליל?

02 צודקים צידקיהו
  • 05:46
  • 20.09.11

מי שלא משרת את המדינה המדינה אינה תשרת אותו

03 האמנם? אוי ארצי
  • 05:46
  • 20.09.11

האם התקנון ישור גם על הסעיפים הבאים המופיעים במגילת העממאות: 1. מדינת ישראל תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה. 2. מדינת ישראל תהא מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל. 3. מדינת ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין. 4. מדינת ישראל תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות. או שמא...

04 מצויין! ציונות 2011. עלו והצליחו  (לת) דניאל איש חמודות
  • 06:30
  • 20.09.11

05 מערכת המשפט כרתה את הענף שישבה עליו- אמון הציבור.  (לת) רעמסס
  • 06:35
  • 20.09.11

06 יבואו הדרוזים יואב
  • 07:00
  • 20.09.11

אבירים שוכנת במרחק לא רב מכפרי הדרוזים הגדולים - ג'וליס, ירכא, אבו סנאן ומעיליה - יבואו הדרוזים בהמוניהם - והם עשו צבא, ועוד איך - ו'יכבשו' את הישוב, ובא לציון גואל!

07 חיי קהילה אינם דומים לחיים מנוכרים בעיר!  (לת) חוסר הבנה בסיסי של ביהמ"ש
  • 07:12
  • 20.09.11

08 שרות בצה"ל/לאומי, רוח הציונות/מגילת העצמאות אינן אפליה (מדיר רק חלק מהחרדים, הערבים ופו"צים - ומאפשר דרוזים, צ'רקסים ובדווים שמשרתים) הצופה The Observer
  • 07:16
  • 20.09.11

רק פוסט-ציונים, שחושבים שערבי לא צריך לעשות שירות לאומי (אפילו בכפרו) ולא צריך לקבל את ישראל כמדינה יהודית, יכולים לראות בזה אפלייה.

09 Whow, really??? sAV
  • 07:17
  • 20.09.11

In which MITZPE do they accept people who did not serve?

10 צביעות זה משם
  • 07:25
  • 20.09.11

מצד אחד נדרשת תקופת התנדבות של שנתיים, לאן דווקא צבאית או שירות לאומי ומתאפשר חופש דתי, ממש הומניזם. מצד שני, נדרשת הצדעה לערך הציוני! למה שאוכלוסייה ערבית או כל אוכלוסייה אחרת (כולל יהודים) שלא מזדהה עם עירכי הציונות אבל התנדבה ותרמה למדינה ולקהילה לא תוכל להתייש בכל מקום? לא ציוני = לא בן אדם?! גזענים דוחים.

11 מסכים איתכם ותומך יוסוף מהעיריה
  • 07:43
  • 20.09.11

זה בהמשך להתנערות ממדינה שדורכת על מי שנוהג להתפרנס בכבוד לאחר תרומה למדינה בשרות צבאי ומילואים. הגיעה הזמן לתת איזה הטבה מינמלית בתוך הבלגן המוחלט

12 צודקים. למי מעשה יותר גם יש זכויות כלל
  • 07:48
  • 20.09.11

ולכל הצדקנים. ישנם ישובים שלמים בארץ שאינם פתוחים ליהודים. בין אם עשו צבא ובין אם לאו

13 למה רק שם?  (לת) אלי בובליל ר"ג
  • 07:48
  • 20.09.11

14 מגורים יורם
  • 07:49
  • 20.09.11

שינסה מי מהם ללכת לגור בכפר ערבי, אני רוצה לראות אם יקבלו אותו שם

15 מדינת ישראל מונעת מאוכלוסיות ערביות שלמות לשרת/להתנדב אביב
  • 07:50
  • 20.09.11

באופן מכוון מונעות ממשלות ישראל מאוכלוסיות רבות ובעיקר ערביי הארץ (אבל לא רק) את היכולת לתרום ולהשתתף בשירות הלאומי ו-או צבא. ישנם תכניות רבות על שולחנות הכנסת והממשלה לצירופם של האוכלוסיות האלה למעגל התרומה אך התכניות אינן ממומשות תחת האיצטלה של תקנים ותקציב... מדיניות גזענית של אפליה שחלחלה כל כך עמוק שהפכה שקופה.

16 לא רק צבא, הם כותבים שצריך לפחות שנתיים התנדבות. יואב
  • 08:05
  • 20.09.11

גם ערבים יכולים. רק מה, הם צריכים להתנדב במקום איכותי שנתיים.

17 האם יש יישוב בישראל אשר הוקם אחרי 48 שאינו נמצא על אדמות מדינה? רונן
  • 08:21
  • 20.09.11

הכתב של הארץ לא חי במדינת ישראל. מין הסתם הוא ערבי ע"פ שמו רק כך אפשר להבין את הנוסח של כתבתו. אין בישראל יישוב אשר הוקם אחרי 48 שלא הוקם על אדמות מדינה. האם אותו כתב ואותם פעילי זכויות האזרח חיים ביישוב קטן, ישוב בו אדם הפועל כנגד רוח היישוב גורם לנזק למתווה היישוב. האם יכול אדם חרדי הדורש אפס פעילות בשבת לגור ביישוב חילוני? האם יכול ערבי מוסלמי הדורש מסגד ביישוב לגור ביישוב ייהודי? יש לסייג שאין שום בעיה שיגור אדם בעל אורח חיים אחר , בתנאי שיקבל את אורח החיים של היישוב בו הוא גר ולא ינסה לשנות אותו.

18 הקמת ישובים קהילתיים לציבור הערבי היא התשובה רומן רוקי
  • 08:22
  • 20.09.11

לגזענות ולאי הרצון של ישובים קהילתיים לקלוט משפחות ערביות. במקום להאבק על קליטה של משפחה ערבית אחת בישוב כזה או אחר,הציבור הערבי ונציגיו צריכים להאבק על זכותם להקים לעצמם ישובים קהילתיים (בתקווה כמובן שאלה יהיו פתוחים גם לקבלת משפחות שאינן ערביות).

19 תחילת הסוף- בניינים להייטקיסטים בלבד, ישובים בעלי ציביון מסורתי או חילוני בלבד, וערים שמדירות לערבים אילן
  • 08:25
  • 20.09.11

קבוצות קבוצות שונים, שונים כך אנו מתפוררים אט אט

20 אני עם צימר באבירים גמרתי  (לת) אני
  • 08:25
  • 20.09.11

21 לסגור את "האגודה לזכויות האזרח"  (לת) ולפזר את עובדיה
  • 08:29
  • 20.09.11

22 פסוטה אא
  • 08:32
  • 20.09.11

בפסוטה יש אחלה אנשים ומלא בנות יפהפיות. ביום ראשון שותים הרבה עראק ובמדרון הכפר יש מלא חזיריות עם חזירונים קטנים וטעימים. אולי בגלל זה לא מקבלים שם יהודים אפילו בלי רשות מאורי זליגמן רשם האגודות. אז יאללה, תנו גם ליהודים לגור בכפרים הנוצרים והדרוזים והצ'רקסים והבדואים והמוסלמים למיניהם. זה יותר מתאים לנו מלגור בבני ברק, רמת בית שמש מאה שערים וביתר עילית בין אחינו החרדים. ואצלכם אפשר גם לאכול ביחד על אותו שולחן ומאותם כלים. קצת פתיחות לא תעשה שום רע לבני הרוב הערבי בגליל.

23 ביניש בעד קהילה מעורבת למען התמוטטות מדינה ישראל - יש לה חזון וגם אג'נדה - חמודה לא?  (לת) עובדיה
  • 08:38
  • 20.09.11

24 נשמע כמו מקום שטוב לחיות בו חיים
  • 08:39
  • 20.09.11

לא רוצה שכנים שלא תרמו למדינה כמוני

25 מחר יקום ישוב שיקלוט חברים ששומרים על ערכי התנועה הנאצית. ואולי במחשבה שנייה מסמר חלוד
  • 08:40
  • 20.09.11

הערכים של שתי התנועות זהות.

26 מה ציפיתם מהם? אשת מתושלח
  • 08:43
  • 20.09.11

מה ציפיתם מישוב בגליל המערבי הקורא לעצמו אבירים? מיהם האבירים האלה? הצלבנים? אבירים נוצרים נושאי הצלב?

27 תאמרו לי ..... קנטונה
  • 08:46
  • 20.09.11

מה כל הקישקושים האלה? מאיפה ההתלהמות הזו? למה מישהו מכם שגר ברמת אביב ג, או באיזה בניין מפואר בשיכון צמרת קיבל משפחה "אחרת" לבניין? אני רואה ושומע על מספיק בנייני מגורים וכיצד הם מתנגדים לאכלס חרדים בתוכם !! אז מה הבעיה לצאת באיזה כתבה על 42 משפחות שרוצות לשמור על צביון הישוב, האם מישהו מכם היה שם ולאו דווקא בצימר?? כן כן מגיב 20 כמוך כנראה גם לא רוצים שם!! לא אני לא מהישוב אבל מכיר שם לא מעט אנשים ואף הייתי במספר חגים שהם חוגגים , ואני חייב לציין שאיני רואה כיצד משתלבת קבוצת אוכלוסיה אחרת ולו רק בחגים . ולמגיב 1 ! מה רע ברצון לקלוט בני אדם? לא קשור לדת ,גזע , או מין. פשוט בני אדם , בישוב בו אני מתגורר ישנן מס משפחות ערביות , חלקן הייתי מעדיף על מס יהודים שחיים בקרב הישוב. חבל רק שאת ילדיהן הן לוקחות לגנים בכפרי הסביבה , וזו אחת הסיבות שההשתלבות יותר קשה. ודרך אגב , הישוב הקרוב ביותר הינו פאסוטה שהם נוצרים וגם משם אני מכיר לא מעט ותאמינו לי אחלה אנשים והם לא מחפשים "לכבוש" את אבירים כמו שכתבתי בהתחלה , כתבה על כלום!!

28 נו אז...  (לת) אלון
  • 08:47
  • 20.09.11

29 מעניין לדעת כמה מהומניסטים פה ישמחו לערבים בבנין שלהם משה
  • 08:48
  • 20.09.11

הבעיה היא לא השרות הצבאי ואפילו היות המבקש יהודי. אלא אוכלוסיה שברובה רואה את עצמה פלשתינאית ולא ישראלית.

30 יש שם אחלה צימרים  (לת) אאאא
  • 08:57
  • 20.09.11

31 תושבי אבירים צודקים-חוסן ישוב קהילתי קטן תלוי בקליטה נכונה של אנשים המתאימים לאורח החיים למשל מעורבות חברתית לא פרזיטים=תפוח רקוב יכול לעצור התפתחות ישוב! חוק חדש של הכנסת הבין את הפן הקהילתי הזה בישובים קטנים!  (לת) משה
  • 09:10
  • 20.09.11

32 זו פשוט שנאת חינם. כולנו אזרחי ישראל שרוצים לחיות חיים טובים.  (לת) עמית
  • 09:16
  • 20.09.11

33 הפרדה שרה
  • 09:23
  • 20.09.11

חייבים להפריד בין יהודים לערבים א) הם אויבים ב) הם רוצים להשתלט על הכל בארץ ויש למנוע זאת לפני שיהיה מאוחר מידי.

34 ייהוד הגליל יוספוס פלביוס
  • 09:33
  • 20.09.11

מצוין! כן ירבו יישובים העושים כך. אף יהודי לא הולך להתישב ביישוב ערבי! מדוע הם נדחפים ליישובים יהודים? אני אגיד לכם למה- הקנאה שלהם עוברת כל גבול. הם רואים ובצדק את עצמם נחותים ורוצים להתישב בקרב אוכלוסיה נאורה מהם. צריך מאוד להזהר ממגמות אלו!

35 אנחנו מנסים בכל הכח להוכיח שהאו״ם צודק ושהציונות שווה לגזענות? דני
  • 09:38
  • 20.09.11

לא מבין מה קרה לכם בארץ? לאן נאלם כבוד לזולת? הדמקוטריה וזכות הפרט לדעתו החופשית

  •   האו"ם ביטל וחזר בו מההצהרה המייחסת לציונות גזענות. אורלינג
    • 15:45
    • 20.09.11

    זה קרה ב-93' אם אני לא טועה. זה היה כמובן צעד נכון היות שהציונות אינה גזענות הבעיה שמאז, באופן אירוני, שמה של הציונות וטובת העם היהודי ומדינתו נישאים יותר מדי על שפתיהם של אנשים ומגמות שלא רק שפעולותיהם אינן ציונות בשום קנה-מידה, אלא הן גם מזיקות לה. ולמען ההבהרה: אני סבור שבישראל יש הצדקה לקיום מספר מקומות יישוב דלילי-אוכלוסייה הומוגניים ובעלי איכות לא-אורבנית ומצד שני בעלי צביון מערבי, קרי יהודי. כאלה הם הקיבוצים, ואיש למרבה השמחה לא מבקר את קיומם או הוזה בכך שעליהם לקבל אוכלוסיות שמנוגדות למרקמם. איני מכיר את אבירים אולם אם מדובר ביישוב ערכי, שחבריו מקיימים לכידות בסיסית, מגויסים לקהילה הסובבת אותם ואינם מזיקים אקולוגית או חברתית לאיש, אין סיבה להפריע להם להתקיים, בלי צורך בטייטלים "ציוניים" או מיליטריסטיים, ואני מקווה שההבנה הזו תזכה לאישור משפטי. זאת בצד העובדה שללא קשר, ייהוד הגליל לא רק שאינו מילה גסה - הוא חובה, ובצד זאת על רוח מגילת העצמאות לפעם בכל אחד מאלו שרואים בעצמם שליחיה, לרבות הסעיפים הקוראים לשוויון אזרחי וחברתי בלי הבדל גזע. /א

36 סערה בכוס קפה (ערבי משובח,כפית סוכר,בבקשה) תושב אבירים
  • 09:43
  • 20.09.11

כיום גרים במיצפה אבירים:חילונים,דתיים,חרדים,נוצרים,בודהיסטים ועוד.מבחינה פוליטית גם כן,יש יצוג לכולם.נראה לכם שערבי לא יכנס יפה לתמונה?שטויות,יש מקום לכולם,מי שהוא מספיק "מטורף" לבוא לגור ב"חור" המקסים הזה,אהלן וסהלן!

37 אף אחד לא רוצה שכנים ערבים לידו אלא אם הוא ערבי בעצמו יהודי
  • 09:53
  • 20.09.11

הציבור מוזמן לנסות לקנות/ לשכור בית בג'לג'וליה או טייבה במשולש, יגור שם כמה חודשים ונראה מה דעתו על הסוגיה.

38 תחום המושב היורש
  • 10:16
  • 20.09.11

בתקופת הצאר ברוסיה היהודים יכלו לגור רק ב"תחום המושב" שלא כלל את האיזורים האטרקטיביים למחיה - קייב, סנט פטרסבורג ומוסקווה. היו יהודים שבכל זאת יכלו לגור שם עם פרוטקציה או שוחד.

39 קצת הבהרות מקומי
  • 10:17
  • 20.09.11

באבירים יש כ-40 משפחות, בערך כמו בית דירות בעיר. הקמת אגודה קהילתי מטרתה למסד את מערכת היחסים בין התושבים "בבניין". קבלת אדם שלא מתאים חברתית למערכת השברירית של הישוב עלולה לגרום נזק לישוב בכלל וגם לאותה משפחה. הרעיון לקבל אדם ששרת בצבא כו התנדב בכול מסגרת ולא רק שרות לאומי, מטרתה לנסות לקבל אנשים שבאופיים תורמים ומעורבים בקהילה. נכון יש כאלו שלא עומדים בפרופיל (לא רק ערבים) אבל זאת זכותה של אגודה קהילתית. חוץ מזה אני לא מתנצל על זה שאני ציוני וחיי בגליל גם מתוך שליחות

  •   גם אם תבהיר עד שיכחילו פניך שכן
    • 13:47
    • 20.09.11

    גם אם תבהיר עד שיכחילו פניך לא יעזור - במדמנת הטוקבקים כאן יש רוב למי שלא מוכן לקבל עוד ציונות, התיישבות וערכים דומים. לצערי חברי ישובים כמו אבירים, ישובי משגב ועוד נמצאים במגננה בלתי פוסקת וחייבים להסביר ש"אין להם אחות". אותם אלו שהזדעקו מחשש שחב"ד או חרדים יתקרבו לבתיהם, מטילים רפש באוכלוסייה זעירה שרוצה להשאר ציונית - איזו מילה נוראה!

40 טפשים. טימי
  • 10:25
  • 20.09.11

יפה שג*קי חוגי מזכיר את החלטת הבג*צ.אז רק לידיעתו גם בהרכב הג*צ קורה שיושבים טפשים.אז מה ? כל שטות או נפיחת אחוריים שפוסק הבג*צ זה דברי אלוהים חיים?הרי כבר נחקק החוק שעוקף את הבג*צ בדבר ועדות קבלה ליישובים ואם הבג*צ מתעלם מהחוק אז איך הוא מצפה שהצבור יכבד אותו?

41 אוי ואבוי למי שיעז לנסות להתערב בעניין הזה, כולל הפושעים של בג"ץ זאת מדינת היהודים
  • 10:25
  • 20.09.11

זה יהיה הסוף של בג"ץ אם הפושעים יעזו לנסות להתערב בעניין הזה. סבלנותו של העם היהודי הולכת ופוקעת.

42 מצפה אלי
  • 10:36
  • 20.09.11

אולי יספר לנו הכותב איזה תושבים מוכנים לקבל באום אל פאחם, סכנין וכו?

43 הקמת הישובים - גזענות לכלחילה אורי ביתן
  • 10:44
  • 20.09.11

כל היישובים האלה הוקמו על מנת "לייהד" את הגליל ולהצר את צעדי התושבים הערבים. הם הוקמו על חשבון אדמות הכפרים הערביים, שהפכו לעיירות והצפיפות בכמה מהם עולה על זו שבתל-אביב. הם חלק ממדיניות האפרטהייד הישראלית - ומשפחה ערבית או שתיים לא תשנה את זה.

44 כשמזכירים לנאציונל-מיליטריסטים שגם נכים מושמטים משירות מדינה ולכן לא יוכלו לנשום את האויר הצח יחד עם האבירים שודדי הקרקעות ב"מצפה", הם הופכים לחרשים, אילמים ומאותגרי מיקלדת ישראלי אמיתי
  • 11:05
  • 20.09.11

ההשמטה מהצבא היא מנגנון מתוחכם של הציונות - האידאולוגיה הגזענית-ספרטנית שבבסיס יסוד המדינה, כדי להדיר ממנו אוכלוסיות. ברור ש"ישובים" הקמים ברוח אידיאולוגיה זו ממשיכים את אותו מנגנון. כל מושמטי צה"ל הם מושמטים פוליטית במטרה להדיר אותן מהשיח של 'בניית הרפובליקה' והם חפים מפשע - המדינה היא הפושעת. המהפכה עוד תבוא.

45 אני מוכן להקמת ישובים כאלה ובתנאי ירושלמי
  • 11:22
  • 20.09.11

שכמו שאין כניסה אליהם לכל אחד - כך גם לא תהיה יציאה מהם. יחיו להם הגזענים עם עצמם והדומים להם במכלאות, ולא נצטרך לדעת עליהם ולנשום את הסרחון שלהם ברשות הציבור. אני תומך גם בהעברת כל התומכים בהם למכלאות "הציוניות", שיזהמו לעצמם את האוויר הנקי שקיבלו חופשי מהמדינה.

46 זה לא יעמוד אפילו לרגע במבחן משפטי, ומבזה את פסיקת בג"ץ קעדאן א
  • 11:24
  • 20.09.11

הרי בלי קשר לשאלת עצם המוסריות של התנאי (שגם היא בעייתית מאוד), ברור שמדובר באפליה בתוצאה (ערבים לא יוכלו להתקבל).

47 הם צודקים בהחלט! Danielco2
  • 11:48
  • 20.09.11

לא בושה להגיד שאנחנו תומכים בציונות ופועלים לאור מגילת העצמאות, ובמקום לתקוף אותם ראוי לשבח אותם

48 בארץ דמוקרטית למדי, ארה"ב, מוכרת זכותם של האיימיש להציב מגבלות חד משמעיות על התיישבות של גורמים שאינם איימיש בקרבם. בעלי החוקה הנאורה והמתקדמת בעולם הבינו אינפיניטי
  • 12:43
  • 20.09.11

כבר מזמן את חשיבותו של מרקם קהילתי אזרחי, וקהילות רבות מקיימות אורח חיים בלתי מופרע והרמוני. אלא שאצלנו, המחבלים בכרמים בחסות העליון-תוחב-אפו-בכל, סבורים שיש להמאיס את החיים בישראל על כולנו. הדרך הזולה והפשוטה ביותר עבורם, היות ולענייני טרור לשמו כבר יש להם סוכנים אחרים, היא לחרחר ריב ומהומות בכל מקום שקט ושלוו. סחרחורות ההתלהמות המיותרת והמציקה כבר תבריח מפה את הציונים, סוברים אבירי "זכויות האזרח" (הערבי בלבד). זהו שלא. את אצבענו נתקע בחזרה בעיניכם, עד שתאמרו: ירדן היא פלסטין, וחאלאס.

49 בושה להיות ישראלי לנוכח התקנונים הגזעניים האלה. לפיהם מורשת ישראל = גזענות, הדרה ואפליה  (לת) דן
  • 12:44
  • 20.09.11

50 למה ערבים רוצים בכוח לגור ביישובים יהודיים? זה פרובוקציה ערבית בתמיכת השמאל
  • 12:45
  • 20.09.11

זה נראה כמו החלטה אסטרטגית של מנהיגי הציבור הערבי להתיישב בכל יישוב יהודי כדי למוסס את האופי היהודי של המדינה. ואירגוני שמאל רדיקליים אנטי ציונים תומכים בהם. אבל כשיהודי רוצה לגור ביישוב ערבי קוראים לזה פרובוקציה והשתלטות יהודית. מוסר כפול והתנהגות אנטי יהודית מכוערת. וכשהשגריר הפלשתיני אומר שהוא רוצה מדינה ללא יהודים התקשורת השמאלנית שותקת.

51 אפשר להרגיע. גם כך ה-40 תושבים הקיימים יקלטו 40 בנים שלהם.  (לת) אקולוג
  • 12:45
  • 20.09.11

52 הינה לכם גזענות בהתגלומותה? הינה כנופיות שיתיבו לכם במוח או הכוח?  (לת) סמי אלקיים
  • 12:50
  • 20.09.11

53 כל החבר'ה היהודים מהאגודה לזכויות האזרח מתגוררים בשכונות יוקרה נטולות ערבים.  (לת) הצביעות חוגגת
  • 12:53
  • 20.09.11

54 צריך לאפשר גם לערבים להקים יישובים קהילתיים ערביים  (לת) שיהיו סגורים לציונים
  • 13:17
  • 20.09.11

55 עוד יהודים שמביישים את ההיסטוריה שלהם דוד מ'
  • 13:18
  • 20.09.11

לשם מה ללמוד היסטוריה של העם היהודי בבתי הספר? חוץ מתחושת הקורבנות והפרנויה, האם נלמדים גם לקחים מעשיים, מוסריים?

56 עפ"י דברי גראוצ'ו מרקס: בתור שומר על ערכים ציוניים איני מוכן לגור במקום שמוכן לקבל אותי  (לת) אשר יגורתי
  • 13:28
  • 20.09.11

57 גזענות מדהימה. במקום שהיהודים יפעלו למען פלסטין מהים עד הנהר פלסטין שלנו
  • 13:48
  • 20.09.11

הם בחוצפתם רוצים לשמור על האידיאולגיה הציונית. ולפלסטינים המסכנים לא נשאר כלום - חוץ מ- 57 מדינות מוסלמיות, 22 מדינות ערביות-מוסלמיות ואוטוטו מדינה שהיא גם מוסלמית, גם ערבית וגם פלסטינית. טוב שיש את "האגודה לזכויות פלסטין" שתדאג יחד עם בג"ץ למחוק את המפעל הציוני מעל המפה.

58 ויש עשרות ישובים בארץ שכניסת יהודים היא סכנת נפשות לנכנסים חי בארץ
  • 13:55
  • 20.09.11

ואם מצליחים לצאת אזי נזקקים לטיפול רפואי-כירורגי. זה כולל שוטרים, טכנאי שירות (בזק, הוט, חשמל, וכו') וסתם מטיילים.

59 התקנון הזה אינו מדיר ערבים א.ב.
  • 13:59
  • 20.09.11

כל ערבי שישרת בצבא/בשירות אזרחי ויקבל על עצמו את יסודות מגילת העצמאות יכול לעמוד בקריטריונים האלה.

60 אין שום דרך להצדיק....גיזענות.  (לת) קאי
  • 14:03
  • 20.09.11

61 גזענות בכסות ציונות, תרתי דסתריי אחד מכאן
  • 14:07
  • 20.09.11

מצפה אבירים נושא את שם הציונות לשווא כתירוץ לחסום קבלתם של קבוצות אוכלוסין שלמות מלהתקבל ליישוב, באופן גורף. הם קיבלו אדמת של הציבור לשימושם והם ורוצים לנכס לא רק את ביתם הספציפי, אלא גם לקבוע מי עוד רשאי לגור בכפרם. אין עוד מקום בעולם שלתושב יש כוח כזה בקרקע ציבורית. נטען כי תושבי המצפה רוצים לקלוט "אנשים אייכותיים", האם אייכותם של האנשים נגזרת ממידת גזענותם המוכחת? הם רוצים לקלוט אנשים שהם "קודם כל בני אדם". על פי ההגדרה בפועל של "בני אדם" אליבא דאנשי המצפה, מי שלא מתקבל לתושבות היישוב איננו, כנגזרת, בחזקת בן אדם. האשם בהתפרצות "אהבת בני האדם" הזו היא בחוק עדות הקבלה הגזעני, זה המייצר חזקות ופותח צוהר להתפתחותן של גישות מתנשאות וגזעניות. למי ששכח, גם לנאצים היו הגדרות מי הם "בני אדם", הגדרות שהוכיחו, פרדוכסלית ובמהופך, מי היו בני האדם ומי היו חיות אדם.

62 כל אלה שבעד ערבים בשכנות ליהודים גרים בעצמם רחוק  (לת) מערבים. הלוואי והיו....
  • 14:11
  • 20.09.11

63 לפחות שנתיים - כלומר לא בוגרי ישיבות הסדר!  (לת) אורי
  • 14:17
  • 20.09.11

64 חזון מגילת העצמאות כולל שיוויון זכויות ואי אפליה על בסיס דת, גזע ומין יהושע טוסיג
  • 14:21
  • 20.09.11

מדינת ישראל אינה מקיימת את החזון הזה, ובוודאי לא הגזענים ברקפת ובשאר "היישובים הקהילתיים"

65 שני ערבים עושים רעש של בנין שלם מלא יהודים  (לת) חוסמי מדרכה מכריחים יהודי לרדת
  • 14:39
  • 20.09.11

66 כל הכבוד לאבירים הלוואי כך על כל הישובים הארץ  (לת) אריאל
  • 14:45
  • 20.09.11

67 מתוך מרכז המידע להתישבות בגליל: "התשלום עבור הקרקע הינו 31% מערך הקרקע" גם אני רוצה
  • 14:47
  • 20.09.11

רוצים עוד צימוקים? בבקשה הנחה של 13% עד לתקרת הכנסה שנתית של 214,320 ₪. פטור מלא מתשלום דמי חכירה למנהל מקרקעי ישראל בבנייה למגורים. מענק פיתוח – השתתפות עד 50% ע"י המדינה (הפיתוח בפועל). מענק מקלוט ממשרד השיכון כ- 10,000 ש”ח. לו היו תנאים מופלגים כאלה מוענקים לצעירים הערבים או בני מיעוטים אחרים, שגם הם אזרחי המדינה, הם לא היו להוטים כל כך להצטרף לישובים קהילתיים יהודיים. אין בציויליזציה המערבית תקדים לתופעה של אפלייה בקבלת פריוילגיות על רקע לאום או דת, ובבקשה לא לספר לי על תקנונים מפלים של בנייני דירות במנהאטן, קונדומיניונים, כי הדיירים בהם לא מקבלים הטבות או הנחות מהעיריה. אין לי דבר נגד תקנונים והתארגנויות, כל עוד זה לא נעשה על חשבוני.

68 די מספיק אלף
  • 14:52
  • 20.09.11

זו לא גזענות לדרוש שהמצטרפים יהיו ציונים. האגודה למען זכויות האזרח היא לא מה שהיא מצהירה. יותר נכון לקרוא לה האגודה לשחרור פלשתין.

69 ישוב מגעיל וגזעני. מקווה שבג״צ יעמיד אותם במקומם  (לת) רוי
  • 14:53
  • 20.09.11

70 מעניין אם התקנון הזה קשור לולרשטיין היועץ המתנחבל של השר שלום.  (לת) נקעה נפשנו מימין מושחת
  • 14:59
  • 20.09.11

71 I wish you'll get all thos dror
  • 15:02
  • 20.09.11

unleashed loonatics from the occupation territories to your fantastic, living in harmony, GHETTO. You are so " ERHI "(!)(?) . You represent the new Israel as is.... And the outlook isn't pretty. Good luck and congrats for your success on hammering another nail in the old Israel burial coffin.

72 "מדובר "בקהילה הפועלת ברוח חזון מגילת העצמאות של מדינת ישראל"... דניאל קלטי
  • 15:40
  • 20.09.11

כמו, למשל: "תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות"? לזה הכוונה? אוה, ואגב, לכל הימניים שיעשו דיסלייק: אתם עושים דיסלייק, לנוסח המדוייק, של מגילת-העצמאות. אתכם לליברמן.

73 תקנון אבירים צפון
  • 16:43
  • 20.09.11

קראתי את הכתבה ואת התגובות, אותי מעניין לדעת האם אילן הורוביץ מוכן לקבל דתיים לאבירים? או שהם לא נחשבים כתושבים נאותים לחיות ביישובו. (לא קובעת עובדה כי אם שואלת שאלה כנה ואשמח לקבל תשובה על כך) ציונות אינה נחלת היהודים בלבד,שרות צבאי אינו נחלת היהודים כי אם נחלת אזרחי מדינת ישראל.בין תושבי הכפר פסוטה,ישנם רבים ששירתו בצבא, משרתים ועוד ישרתו.לדעתי ישנם כמה שאיבדו את הצפון. מזמינה אותכם להתוודע לישוב אבירים ולתושביו לפני שאתם ממשיכים להשמיץ. ומי שלא רוצה לא חייב, גם כך יש שער בישוב.

74 כל הכבוד לתושבי אבירים ! אל תכנעו !  (לת) רום
  • 19:22
  • 20.09.11

75 למישהו יש בעיה עם זה צחי
  • 19:32
  • 20.09.11

ציונות נהיתה מילה גסה, מדינת ישראל שייכת לעם היהודי נקודה .מי שיש לו בעיה עם הציונות שיעבור למדינה הפלסטינאית ,לפלסטינאים יש מדינה בירדן רוצים מדינה בגדה וברצועת עזה וגם חצי מישראל ,באו תזרקו אותנו לים וזהו..

76 סליחה, ערבריין. נירנברג או תל אביב?  (לת) יודנריין
  • 19:43
  • 20.09.11

77 זה תיקון חשוב מאוד - כי מדינת ישראל רוצה להפתח כמדינת הלאום היהודי נפתלי להב קבוץ מזרע
  • 20:19
  • 20.09.11

ומי יעשה את זה אם לא הציונות? תפישת "הארץ" והקרן לישראל חדשה היא תפישה אנטי-ציוניות - וזהו כמובן זכותכם - אבל אנחנו נמשיך בשלנו... מדינה יהודית ציונית עם זכויות שוות לכל אזרחיה - כך שהאזרחים הלא ציוניים יוכלו להתיישב אפילו ברשות הפלשתינאית!

78 קלאסי שהגזענות הופכת לפשיזם. לא מקבלים ערבים, ולא מקבלים יהודים שרוצים שוויון לערבים. מצפה אבירים=מצפה חזירים. יהודיה אנטי ציונית ופטריוטית
  • 21:11
  • 20.09.11

ואז שואלים למה אפפעם לא נשתלב במזרח התיכון, ולמה תמיד שונאים אותנו. עם שמיישם על אחרים את הגזענות שהוא ספג היסטוריה שלמה, שלא יתפלא שההיסטוריה האנטישמית נמשכת. התנגדות לאנטישמיות היא רק שותפות יהודית ערבית. ביי ביי מצפה חזירים.

79 מה זאת הצביעות הזאת? מה הבעיה בחתימה על ערכים ציוניים? ארז
  • 21:21
  • 20.09.11

צביעות ממדרגה ראשונה. יישוב הגליל כולו נעשה ממניעים ציוניים. כל כיבוס המילים הזה הוא סתם גועל נפש. לא צריך להתבייש שרוצים לחיות בחברת אנשים שרואים את עצמם ציונים.

80 הגיון פשוט שקד,ירושלים
  • 21:46
  • 20.09.11

מחירי הדיור בישובים צריכים להיות בשמיים ובמידה ומשהו ימצא מתאים היישוב כביכול יוזיל לו את המחיר בעשרות אלפי אחוזים כיוון שעשה צבא וכ"ו,במידה וערבי ירצה לקנות שיקנה וישלם מחיר של ביניין שרק יעזור ליישוב

81 כל הכבוד למצפה .. אנשים רציונליים סוף סוף ! דור
  • 21:54
  • 20.09.11

טוב מאוד !! סוף סוף אנשים נורמלים שלא מתפשרים על חברה של סמרטוטים שאינם חלק מהמדינה הזו ,ולא נכונים לקבל את רוח מגילת העצמאות . גם סמרטוטי העם שהישתמתו מצה"ל ותפילים נוספים כנראה שמקומכם לא עם אנשים עם קצת אידאל שנשאר פה בחברה . באיחוד לא בקהילה קטנה בישוב שמיתימר להיות נורמלי ולשמור על חברה של אנשים אוהבי הארץ . לא נותא לי אלה לברך את אנשי הישוב .. כן ירבו כמוכם

82 מסכים סתם אזרח זקן
  • 23:37
  • 20.09.11

אני זקן מלהצטרף אליכם - אבל מסכים עם רצונכם.

83 מצפהאבירים אבירי הגליל
  • 22:12
  • 23.09.11

זכות הקהילה לשמור על ייחוד רעיוני כל עוד הם חיים חיי קהילה.

פעילות
המלצות
פרסומת