הרב הראשי נגד הרמטכ"ל: לאפשר לחיילים לצאת בעת שירת נשים

הרב הראשי לישראל יונה מצגר פרסם פסק הלכה שבו הוא מגבה את הצוערים הדתיים שנטשו טקס צבאי בגלל הופעה של זמרת

"יש לכבד את זכותם של החיילים הדתיים להימנע משמיעת קול שירת אשה", קובע הרב הראשי לישראל יונה מצגר בסיכומו של פסק הלכה, המגבה את הצוערים הדתיים שנטשו באחרונה טקס שבו הופיעה זמרת וחלקם הודחו בשל כך מקורס קצינים. הרב מצגר פרש את משנתו המפורטת, יום לאחר שהרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, גילה בהרצאה שנשא כי אף הוא עמד "לימינם" של הצוערים.

הפסק שכתב הרב הראשי האשכנזי, שכותרתו "קול באשה ערווה", הוא מסמך שאורכו שבעה עמודים שלשכתו הפיצה אתמול לרבני קהילות בישראל ובחו"ל. המסמך כולל המלצה לרבנים להיעזר בו - הן בהתמודדות עם שאלות הלכתיות שיופנו אליהם פרטנית והן בדרשות. החודש התקבלה החלטה בצבא שלא לפטור חיילים דתיים מנוכחות בטקסים צבאיים, למרות פניות הרבנים הראשיים.

רוב המסמך דן באיסורי "קול באשה ערווה" מזוויות שונות, ובהסתמך על פוסקי הלכה שונים נבנית בו המסקנה כי אסורה האזנה גם לשירת אשה יחידה, גם לשירת נשים בלהקהוגם לנשים וגברים המזמרים בצוותא. באופן מיוחד מדגיש הרב מצגר, כי "מי שחושב ששמיעת הקול (של אשה; י"א) תגרום לו לידי הרהור (עבירה; י"א), חייב להימנע מכך כדי להתרחק מאיסור הרהור" ו"אם כן, אין לבוא בטענות אל החיילים שיצאו ממקום האירוע כאשר שרה בפניהם אשה".

מימין: הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, בפגישה עם הרמטכ"ל בני גנץ בעניין שירת נשים, לפני כשבועיים
מימין: הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, בפגישה עם הרמטכ"ל בני גנץ בעניין שירת נשים, לפני כשבועיים. צילום: דובר צה"ל

מתי מותר להאזין לשירת נשים? "הדבר היחיד שיש לסמוך עליו להיתר בנידון זה, הוא אם יתאמץ השומע להסיח דעתו ולא לשמוע את קול שירת האשה", כותב הרב. הרבנים הראשיים נוקטים נוהג זה בטקסים רשמיים מאז קום המדינה, ובכללם גם הרב מצגר עצמו.

לסיכום פסק ההלכה, כותב הרב בעניין הצוערים כי "ודאי שאין זה צודק או ראוי לשלול מהם את מעמדם וזכויותיהם כתוצאה מהקפדתם על קיום התורה והלכותיה". הוא ממליץ בעתיד שבאירועים שבהם רבים מהחיילים הם שומרי מצוות, ישירו רק גברים. עמדתו של הרב מצגר מייצגת כנראה את דעת הרוב בקרב הרבנים האורתודוקסים. יש קבוצת מיעוט שאמנם קוראת לשלטונות הצבא להתחשב בחיילים שומרי מצוות, אך אוסרת יציאה הפגנתית כפי שעשו הצוערים מקורס קצינים. הרב דוד ביגמן, ראש ישיבת הקיבוץ הדתי במעלה גלבוע, כתב השבוע לתלמידיו כי יציאה הפגנתית מאירוע שבו מתקיימת שירת נשים היא "אסורה לפי ההלכה ואינה התנהגות ההולמת בני תורה".

באיגרת ששלח שלשום לתלמידי הישיבה ובוגריה, חלקם נמצאים כעת בשירות פעיל בצה"ל במסגרת מסלול "השילוב", הצטרף הרב ביגמן לרבנים יובל שרלו ושלמה אבינר, שיצאו נגד התנהגות הצוערים. "גם אם לא נייחס שום חשיבות לעמדתי ההלכתית, לפיה האיסור לשמוע קול אשה אינו חל על שירת נשים תמימה, ואפילו אם נניח לצורך הדיון שאין מדובר בשירה תמימה - לפי הסוגיה כפשוטה מדובר באיסור דרבנן", כלומר איסור שאינו מהתורה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לידיעת משלם המסים המילואימניק הישראלי: יאיר
  • 02:41
  • 27.09.11

אתה מממן את משכורתו, כיבודיו ופסקי ההלכה של האימאם הזה.

02 Erva on your heads, primitive & ignorant rabanim.  (לת) Buzaglo's wife
  • 03:10
  • 27.09.11

03 שירה תמימה? הנה שירה תמימה. תומר
  • 03:26
  • 27.09.11

רב יקר רב נכבד. אולי תלמד לשתוק בצד אין פסול בבת חווה לא קולה ולא ערווה, מקור הרוע הוא בך. בפקודה!

04 הרב הזה מזכיר את אנשי הדת המוסלמים ששולחים את תלמידיהם להתאבד בעוד הם נשארים בבית ונהנים מכספים שזורמים אליהם בעקבות הפיגועים. מדוע? כי יהודה
  • 03:44
  • 27.09.11

הרבנים הראשיים בטקסים ממלכתיים נשארים בכסאם ולא יוצאים כשזמרות שרות בפניהם. למה להם להסתבך עם המדינה שמשלמת את שכרם, לשכותיהם, עוזריהם ונהגיהם? אבל את הצעירים הדתיים הם דוחפים לעשות את זה, את מה שהם עצמם לא מעיזים.

05 צבא שבעת מחלוקת חייליו מצייתים לרב ולא למפקדם זה צבא שעלול חלילה להפסיד במלחמה  (לת) אזרח מאד מודאג
  • 04:02
  • 27.09.11

06 מדוע הרמטכ"ל חובש כיפה בפגישתו עם הרבנים ? מדוע שהם לא יסירו כובעם ? או, כמובן, נכון יותר איש באמונתו יחיה ולא יעשו שקר לנפשם. אף אחד מהם !  (לת) ישראלי חופשי
  • 04:06
  • 27.09.11

07 let them work  (לת) fire the Rabbis
  • 04:24
  • 27.09.11

08 רב המייצג ציבור שלא משרת עדיף שישב בפינה Vox popoli
  • 05:09
  • 27.09.11

ויתבייש דעה פרימיטיבית. איפה קהל הכיפות הסרוגות שידע לשלב דת וחיים מודרנים,עבודה וצבא? להאן מובילים אותנו רבנים קיצוניים,לפילוג.

  •   הנה אנחנו. יאיר מוטס
    • 12:06
    • 27.09.11

    אני נהנה לשמוע שירת נשים, אני אף נוהג לרחוץ בים מעורב, ולאכול במסעדות חלביות אפילו כאלו ללא תעודת כשרות. יחד עם זה איני טוען שזו ההלכה. לו אני הייתי צוער בבה"ד 1, הייתי קם וקרא לעמיתי הצוערים לבוא עימי למשרדי המב"ס ולבקש לחתום על טופס ויתור. למועדון ממין זה איני רוצה להשתייך. יאיר מוטס רח' הכרמל 68 ב' כפר-סבא

09 לא לתת לפקידי דת עלובים וטפשים לנהל לנו את המדינה.  (לת) יואבחלב
  • 05:46
  • 27.09.11

10 חוצפה להמליץ על אפליית נשים  (לת) שיר
  • 05:48
  • 27.09.11

11 הנה לכם עוד איטולא הזועם
  • 05:57
  • 27.09.11

די אם החברה שהקמנו פה לא מתאימה לכם צאו לנו מהחיים אתם רוצים אירן לכו לשם.

12 זה האות לניתוק הדת מהמדינה ומצה"ל!! רון מוושינגטון
  • 06:02
  • 27.09.11

טוב שהם מוציאים עצמם מהמדינה והצבא. נאשר את הנתק בשמחה. בינתיים - לסלק המטיפים לקראת ראש השנה וה"חזרה בתשובה" של המסיתים והמדיחים לעבודת אלילים מהצבא! זכות בחירה לחיילים אם להכנס או לא להכנס להטפות הדתיות - עכשיו ומיד!!!

13 יצר הרע בועז
  • 06:03
  • 27.09.11

אין מה לומר, יש להם הרבה יצר הרע, לצוערים הדתיים המסכנים, אם שמיעת קול אשה גורמת להם להרהורי עבירה. משום מה הטיעון העלוב הזה נשמע כמו אותו טיעון שאומר שנשים הן האחראיות לכך שאונסים אותן.

14 אם אוכל כשר גורם להתחרמן מקול אישה שרה גם אני עובר לאוכל כשר. משה
  • 06:06
  • 27.09.11

יותר טוב מוייגרה. נראה שהצוערים שעזבו למשמע שירת אישה עזבו עם זיקפה. או אולי על פי הצעת הרבנים הראשיים לאישור יצאת צוער מהופעה בה שרות נשים יהיה רק לצוערים שיציגו בפני מפקדם זיקפה.

15 THIS COUNTRY GOING DOWN THE FUCKING TUBE MAN. This country is a jock
  • 06:07
  • 27.09.11

you don't have to feel that you have to post it . I take my anger on the key board... Holy shit. I wonder what the fucking "RABI" think when he hear a woman voice?

16 מדינת אייטולות יודע דבר
  • 06:15
  • 27.09.11

ואנחנו, השפויים משלמים משכורות לאייטולות הללו...

17 הגיע הזמן (מזמן) להפריד את הדת מהמדינה ולהפסיק לשלם לרבנים משכורות ממשלתית. מי שרוצה שיממן רב לעצמו.  (לת) יורם
  • 06:34
  • 27.09.11

18 אני לא מבין תירוצים
  • 06:34
  • 27.09.11

אם הערבים ישלחו את אום קולתום לשיר במבצע הם גם ינטשו נשמע די מוזר. תירוצים תירוצים תירוצים

19 הפרדת דת מהמדינה-הכרח קיומי קורן
  • 06:35
  • 27.09.11

ועכשיו, שהרבנים יקבלו משכורות ממי שזקוק להם.

20 תאוות השליטה במין הנשי ופחד ממיניות אינם במתכון של האל האחד..  (לת) עודד
  • 06:52
  • 27.09.11

21 לאפשר לחילונים לצאת כשרב מדבר  (לת) מאמין
  • 06:54
  • 27.09.11

22 והאם מותר לחיילים קדושי ישראל לשמוע לפקודות שר צבא כמו גנץ החובש (רק) כיפה (אוי ויי, בלי ציצית מתנפנפת) בפגישה עם הרבנים הראשיים, וכלל אינו שומר מצוות?  (לת) ירושלמי
  • 06:58
  • 27.09.11

23 האם אפשר יהיה לצאת מהרצאה של אנשי הרבנות?  (לת) חיילת לשעבר
  • 07:04
  • 27.09.11

24 יהודי בארצו? ניאל
  • 07:18
  • 27.09.11

בושה וחרפה. הנוהגים שאפינו את הגלות (תלמוד בבלי)ממשיכים לחלחל בארץ. מה עם קול תפילות מעזרת נשים? במקום לבוא עם פתרון הלכתי יוצר וחדשני ממשיכים עם ההקצנה. עוד מעט צה"ל יכין 2 קורסי קצינים ושני טכסים לאומיים ועוד היד נטויה!! "קול באשה ערוה" זה רק באוזני השומע. גם בין הפוסקים יש חילוקי דעות בעיקר בשאלת ייעוד השירה ועל כן אני מצפה מהרבנים לגלות אומץ לב ולהקל, על פי פוסקים מקלים ולא להקצין. הרב מצגר- האם כשאתה יושב בערב שבת ומזמר שירי שבת עם כל משפחתך, אתה אוסר על רעיתך , בנותיך ואולי כלותיך לשיר עמך שירי שבת? תחשוב עוד פעם איך לאחד את צבא העם ולא איך לחצותו

25 ומה הערווה הזו שעל פניהם של ה"רבנים"? ודברי הזבל מגרונם? הללויה
  • 07:35
  • 27.09.11

הרהורי עבירה? סקס-מנייאקים. לא שמענו את דברי החוכמה של "פני ערווה" אלה בגנות עבירות (אמיתיות) של צאן מרעיתם (תג מחיר, למשל).

26 רב ראשי בחר ללכת ראש בראש מול רב אלוף שמאלני שפוי
  • 07:40
  • 27.09.11

חבל. היה הרבה יותר פשוט לסגור את הפרשה עם איזו הלכה מתחכמת.

27 חזונו של הרצל:"רבנים בכנסיות,קצינים בקסרמות"(ציתות מזיכרון),הרבנים מזמן יצאו מהכנסיות.אם לא נחזירם גם הקצינים ייצאו מהקסרמות.זו בעיה.גדולה מכל הבעיות האחרות שיש לנו.להחזיר את הרבנים מייד לכנסיות!!!  (לת) רועי .
  • 07:49
  • 27.09.11

28 זה האמון שהרבנים נותנים בתלמידיהם? אזרח
  • 07:50
  • 27.09.11

אין הם מאמינים שוכלו להתמודד נפשית עם אשה שרה? כנראה שכך הוא. מרבית האיסורים הם מימוש ותחזוק האחיזה הרבנית בציבור המאמינים ואין בהם הדבר הקושר לדת. מתי תהיה מחאה דתית על זה? האם היהדות הדתית כל כך חלשה? מתי יתקוממו הנשים? קומו אורו בנות ישראל וצאו למחאה על העלבון שנתנו בגברים(?) שלכם.

29 שיעשו מטבח או שמירה בזמן שירת נשים  (לת) דמוסתנס
  • 07:51
  • 27.09.11

30 לפרק את הרבנות הראשית עוד היום!!! אסי
  • 07:55
  • 27.09.11

מי שיוצא נגד החלטת הרמטכל יוצא נגד ישראל ונגד שילטון החוק. לפטר את הרב ואת הרבנות - מי שחפץ ללכת אחרי רבנים שיעשה את זה בזמנו החופשי. לבטל את כל "ההסדרים" או להחיל אותם על כל מי שמתגייס - כולל מי שאינו דתי.

31 למה לכפות על חיילים משהו נגד אמונתם? הרי זה לא מבצעי? יעל
  • 08:02
  • 27.09.11

גם אם זה לא מוצא חן בעינינו, כל זמן שזה לא מבצעי למה לכפות?

32 וישמע שירת אשה ויעמוד לו. חרמנא ליצלן הטאליבן היהודי מגיע
  • 08:04
  • 27.09.11

בושה לעם שאלו מנהיגיו הרוחניים

33 מדינה הזויה!!! רבנים חולי רוח!!!  (לת) אלי
  • 08:06
  • 27.09.11

34 מפסידים חיילים טובים וקצינים מעולים בגלל התעקשות על  (לת) שטויות.
  • 08:07
  • 27.09.11

35 לאפשר לחיילים לצאת בעת נאום הרב הצבאי יהודי חרד
  • 08:18
  • 27.09.11

יש לכבד את זכותם של החיילים כולם להימנע משמיעת כול ההטפה הרבנית

36 לפי אותו הגיון, צריך לכבד גם את החילונים, נכון? טרכטי
  • 08:21
  • 27.09.11

גם צריך לכבד את זכותם של החיילים החילוניים לא להשתתף או לצאת מכנסי התעוררות, התחזקות וכל האופציות להחזרה בתשובה. ובמקרה כזה, אפשר גם לחסוך לא מעט כסף אם לא משלמים למחזירים בתשובה.

37 להפריד את הדת הקיצונית הפאשיסטית מהמדינה יהודי חרד
  • 08:27
  • 27.09.11

הקיצונות הדתית רק תגבר (זה קורה בכל העולם וביתר שאת אצלנו) מי שלא ילחם בהקצנה הדתית היום עוד עלול להאנס להיות יהודי דתי בעתיד אני לא רוצה לחיות במדינה "יהודית" שאלו פניה

38 טול קורה מבין עיניך יהודי פשוט מתל אביב
  • 08:31
  • 27.09.11

הרב מצגר כשל ואינו ראוי. טוב היה עושה אם היה מקיים,ובעת ההיא המשכיל יידום.

39 נגד צה"ל = נגד המדינה. הדתיים בוגדים, מכירים רק באל שעזב אותם בשואה.  (לת) צבי
  • 08:34
  • 27.09.11

40 רב פרימיטיבי בושה וחרפה
  • 08:39
  • 27.09.11

הרב הראשי (שמקבל את שכרו מהמדינה) קובע שאישה היא רק איבר מין. נשים אתן מסכימות עם זה?

41 אירן זה כאן :-(  (לת) gil
  • 08:43
  • 27.09.11

42 It's treason then  (לת) Mike
  • 09:04
  • 27.09.11

43 בן לוקח בת ובת לוקחת בן / הרבי אמר: אסור להתחתן!  (לת) צחי ואיילת
  • 09:04
  • 27.09.11

44 לשם שינוי אני מסכים עם הדוס. עידן, שינקיניסטן
  • 09:07
  • 27.09.11

כמו שאנחנו מבקשים שלא יכפו עלינו דבר, כך גם הם. אם לפי אמונתם להאזין לשירת נשים זה פסול, אז אפשר לתת להם לצאת בהסתר. אם אנחנו דורשים שישרתו בצבא, צריך לאפשר להם שהדבר לא יפגע בקיום האמונה שלהם. לדעתי זה לגיטימי לחלוטין.

45 הרמטכל מנהל מ"מ עם עוכרי מדינה על עתיד המדינה. מצחיק או בכייה לדורות? צה"ל הוא לא צבא דת. פה לא אירן
  • 09:08
  • 27.09.11

לפטר את כל הרבנים מצה"לץ צהל הוא צבא לוחם, צבא מאמין בצדקת דרכו הוא לא צבא אלוהים. הרבנים יכולים לשרת בסקטורים שלהם. בצהל צריכים מספר מפקחים שידריכו את החיילים הדתיים לא שיתנו הוראות ולא שיכפו דת הכל החיילים. תופעות כמו סירוב פקודה בתוך הצבא צריכה להחשב לעבירה פלילית. רב שפוקד מעל הצאן שלו וגם חיילים להרוג ערבים מקומו בבית הסוהר. תחילו לחשוב על עתיד מדינת ישראל. לראות את רמטכל ישראל יושב עם כיפה מול רבנים שדורים, שוללי המדינה ועוכרי ישראל, ומנהל איתם צשא ומתן על עתיד המדינה זה לבדיחה אלה בכיה לדורות. לפעמים יש לי הרגשה שכולם בויים ובתוך ישראל משתפים פעולה לחורבן המדינהץ

46 לכבר את זכות החילוניים לא להשתתף בטקסים בעלי אופי דתי, כגון קבלת שבת.  (לת) הרשלה
  • 09:16
  • 27.09.11

47 יש להתיר לחיילים חילונים לצאת כאשר רבנים ועכו"ם מדברים צבי דישון
  • 09:19
  • 27.09.11

כבר בישיבתו של הרמטכ"ל עם כיפה לראשו , הוא שם עצמו נחות מהם.

48 לא לאפשר לחיילים האלה להתגייס לצה"ל עמוס
  • 09:24
  • 27.09.11

צהל הוא צבא של כולנו כפייה של התנהגות פוגעת נגד נשים פוגעת ביסודות של הדמוקרטיה הגיע הזמן להגיד בכל רם מספיק עם האפליה הדתית הזאת להסביר בצורה ברורה לא רוצים אתכם אם תתנהגו כך.

49 האם חיילים יכולים לא להשתתף בדרשות רבנים לקראת הימים הנוראים? בן טוב
  • 09:29
  • 27.09.11

אני זוכר משירותי הצבאי בחטיבת גולני בשנת 1966 את החובה בפקודה לפיו התכנס כל גדוד 12 וכן יתר גדודי החטיבה בבית ההבראה הצבאי בעכו לשמוע את דבריו של הרבצ"ר דאז האלוף שלמה גורן לפני הימים הנוראים (שהגיעו ביוני 1967).לא נתנה לחיילים החילונים הזכות לא להשתתף בדרשת הרב אך לא נמנעה מהם האפשרות לנמנם במהלכה ורבים עשו זאת נראה לי כי ניתן לאפשר לחיילים הדתיים לנמנם בשעת שירת נשים על מנת שלא ישמעו "קול אשה בערווה" והיה מחננו נקי

50 לרב הראשי מצגר אתה לא רוצה לשמוע נשים זאת זכותך. שופט
  • 09:35
  • 27.09.11

אבל אל תדחוף את אפך לעניינים שלא שיכים אליך. הצבא לא זקוק לרבנים נוספים, גם ככה יש בו יותר מדי.

51 בני גנץ. מי שמשחק בקקה סופו שידבק בו הריח. רמטכל שמבטל עצמו בפני רבנים,  (לת) נשמע לא ראוי לתפקידו.
  • 09:51
  • 27.09.11

52 לאפשר לחיילים לצאת מפגישות עם רבנים ו/או תועמלנים דתיים בצבא  (לת) להתיר במקביל חופש מדת
  • 10:01
  • 27.09.11

53 אני לא אלך השנה לבית הכנסת בתקופת החגים אפילו לא בשביל המסורת ש.דן
  • 10:09
  • 27.09.11

כי הדת בישראל הפכה למיסיונרית פנאטית בשנאתה לנשים ובכלל ונגועה בסממני פולחן גשמיים שבינם לבין היהדות אין דבר. החרדים תפשו בעלות על הדת בישראל וזה מרחיק מהיהדות אנשים נורמטיביים. רק הפרדה מוחלטת של הדת מהמדינה וניתוק כל התמיכה והקצבאות תשנה את המצב הנורא שאנו מצויים בתוכו.

54 לא להתחרדות ישעיהו גולדפלד
  • 10:14
  • 27.09.11

למה הרמטכ"ל "מתכופף "בכיפה והולך לרבנים הראשיים ? אני מציע לצה"ל לא לגייס את מי שאינם רוצים לקבל את מרות הצבא .

55 מחלוקת בין הרבנים. . . מני
  • 10:17
  • 27.09.11

האם החרמנות היהודית היא מדאורייתא או מדרבנן. . . אבל מה שבטוח הוא שהיהודים הם חרמנים בני חרמנים ולכן השכל היהודי בתחת. . . מה שצריך היה להוכיח. . .

56 מצגר איננו דיין, ולכן הוא לא מוסמך לפסוק הלכה רב אורתודוכסי
  • 10:33
  • 27.09.11

הלהיטות של הרב מצגר ואחרים לסתור את הדמוקרטיה גורמת לו לעבור עבירה הלכתית בהעמידו פני פוסק. ע''פ ההלכה אסור למי שאיננו אף מוסמך לדיינות, לפסוק. הרבנים יודעים זאת, אך רוב הדתיים-הלאומיים מן השורה, ובוודאי שרוב קוראיו החילוניים של "הארץ", אינם יודעים זאת.

57 סוטים צריך לאשפז ארני
  • 10:38
  • 27.09.11

שירת אישה גורמת לכם לגירוי או למחשבות זימה? אתם סוטים, לכו לטיפול. ליצן שחובש קערת פירות הפוכה על הראש (תמונה בגוף הכתבה) וחי במאה ה 16 מנסה להסביר לנו מה טוב בשבילנו. צאן מרעיתו של המטורלל מסתובב ברחובות בתחפושת של פינגווין ומגרה עצמו באמצעות האזנה לשירת נשים. צריך להקים מרכזי גמילה לחבורת השוטים/סוטים הזו, צה"ל אינו מרכז גמילה.

58 דרושות ליזיסטרטות יהודיות רויטל גולדפיש
  • 10:39
  • 27.09.11

מי שמכנה את קולה הערב של האישה "ערווה" עובר על עברות בין אדם לחברו, שעליהן אפילו יום הכיפורים איננו מכפר. לאחר קריעת ים סוף שרה מרים הנביאה ולא היה פוצה פה ומצפצף. והוא הדין בדבורה הנביאה אחר מפלת סיסרא. דרושות ליזיסטראטות יהודיות שתלמדנה לקח את הגברים השובניסטיים בדרך המכאיבה להם ביותר: שביתת מין.

59 זאת לא האמונה היהודית, זאת עבודת אלילים, איראן כבר כאן !!  (לת) אזרח שפוי
  • 10:43
  • 27.09.11

60 לתת להם לצאת בזמן שירת נשים ולא לחזור אף פעם לצבא. הם גיס חמישי.  (לת) כדרלעומר
  • 10:48
  • 27.09.11

61 מעניין מה היה אומר הרב הראשי דרור
  • 10:55
  • 27.09.11

אם מוסלמיות היו עוטות רעלה בצבא ואם דרוזים היו יוצאים מהחדר בקבלת שבת בצבא.

62 מפליא שהכתב לא מזכיר שע''פ ההלכה, לרב מצגר אסור לפסוק , משום שאיננו דיין דתי-לאומי
  • 10:57
  • 27.09.11

יאיר אטינגר מועל בתפקידו, כאשר, כאדם המתמצא בהלכה, איננו מתייחס לקושיית הסמכות ההלכתית של הרב מצגר: הרב מצגר איננו מוסמך לדיינות; וע''פ ההלכה האורתודוכסית, למי שאיננו אף דיין, אסור לפסוק הלכה.

63 קורס קצינים יוסף גולן
  • 11:04
  • 27.09.11

יש למנוע מפרחי הקצונה שיצאו בזמן הטקס את קבלת סיכת מ"מ ודרגת קצין. חיילים אלו יהפחו לגייס חמישי סשעת מבחן

64 לא לדת, לא לחומיניזים, לא לטיפשות דני אדום
  • 11:10
  • 27.09.11

המדינה בסכנה - ההתנחלות היא בשטח,בלב, בצבא והלוואי שלא מאוחר מדי. קורא להתעוררות. אדום

65 נניח שמחבלים תפסו בת ערובה וצהל יוצא להצלתה,אז אם היא תצעק לעזרה החיילים הדתיים יהיו משוחררים מהמשימה? או שמה יחכו עד שלא תצעק יותר?  (לת) עדד
  • 11:11
  • 27.09.11

66 וסלחת לעווננו כי רב הוא אבידן בן ישראל
  • 11:29
  • 27.09.11

סלח לנו אלוהינו על שמצגר הוא רב.

67 אין בעיה - לאפשר לחילים חילוניים לאכול חמץ בפסח, ואוכל לא כשר כל השנה.  (לת) משה
  • 11:48
  • 27.09.11

68 אסור להקשיב לנשים אבל מותר להקשיב לרב הדוגל ברצח ערבים? מיקי
  • 11:56
  • 27.09.11

אסור להקשיב לנשים אבל מותר להקשיב לרב הדוגל ברצח ערבים?

69 יש לאפשר לחיילים דתיים לצאת בעת שירת נשים, ולחיילים חילונים לצאת בעת הרצאות של רבנים צבאיים.  (לת) הרב צודק-יש לכבד את חופש הדת והמצפון
  • 12:05
  • 27.09.11

70 KOL HAKAVOD AVAL MA YIM HAZOARIM SHE HUDCHU?  (לת) reb
  • 12:08
  • 27.09.11

71 חילונים פאתטיים לא נשאר מכם כלום. אתם לא באמת מכבדים את האחר  (לת) דו-רון
  • 12:21
  • 27.09.11

72 לפטר מיד את כל הקריניות ברדיו ובעיקר את סיוון רהב-רהב  (לת) guss
  • 12:23
  • 27.09.11

73 אם להתיר לכל אחד לנהוג לפי אמונתו - אני דורש ממצגר תחבורה ציבורית בשבת!!! גד
  • 12:32
  • 27.09.11

איש לא מכריח את הדתיים לנסוע, אז למה שהחילוניים לא ייהנו מרכבות ואוטובוסים ויישבו בבית או ירכשו מכונית יקרה? שוויון מלא בפני החוק!!! הגיע הזמן שאירגוני הנשים יתעוררו. הרב הרים לכם את הנושא "להנחתה" אז קדימה תזיזו את עצמכן!!!!

74 קרזול וכנימה ברבנות הראשית - הלהיט החדש מבית המדרש יונה יונה
  • 12:33
  • 27.09.11

cool ערווה באשה

75 רב ראשי בור ומושחת-הסר ידך מצהל !  (לת) ד.מיימון
  • 12:34
  • 27.09.11

76 אפשר אחרת דני
  • 12:36
  • 27.09.11

לאפשר לרב ולתלמידיו לעבור לאירן (או אפגניסטן) ובא לציון גואל. בעוד שנים נבכה על שלא עצרנו אותם בזמן כמו שהיום מכים על חטא שיחרור תלמידי ישיבה. מה שלב הבא לבדוק את טיב ברית המילה?

77 60 שנה הדתיים בצבא הסתדרו עם איזה 5 דקות שיר פעם בשנה בטקס יום זכרון בצהל..  (לת) אז שימשיכו להסתדר
  • 12:39
  • 27.09.11

78 I don't want to live on this planet anymore  (לת) יבגני
  • 13:14
  • 27.09.11

79 התערבות בלתי נסבלת של רבנים! זוהי סופה של הדמוקרטיה הישראלית, אלא אם כן... צביקה
  • 13:16
  • 27.09.11

תופרד הדת מהמדינה ומהצבא ומכל תחום ממלכתי אחר. נוהלי הצבא שהיו טובים עד כה לא ישתנו על כל פסק הלכה והרי אנו עדים להקצנה הולכת וגוברת של פסקי ההכלה והרבנים ממש מתחרים ביניהם בכך. מפקד הצבא, הרמטכ,"ל חייב לנקוט עמדה חד משמעית ונחרצת כנגד פסיקות הלכה הזויות שכאלה. ואנחנו? חייבים להגביר את הלחץ על המערכת הפוליטית להפריד את הדת מהמדינה. שמעתי על כנס מעניין בנושא הזה שיערך בחיפה. הכנס מאורגן על ידי תנועת 'ישראל חופשית' ואפשר לקבל פרטים בפייסבוק או באתר האינטרנט שלהם.

80 אם לא נקבור את הדת הדת תקבור אותנו.  (לת) מסמר חלוד
  • 13:18
  • 27.09.11

81 בשום אופן לא לאפשר להם להעדר לא רוצים שלא יקשיבו הרב הראשי אמר שהוא מביא חומר קריאה ומתרכז בו צהל אינו סניף של הקיצוניים שברבנים  (לת) הרב מצגר לא יוצא
  • 13:44
  • 27.09.11

82 יש פה בעיה חמורה של הקצנה לשני הכוונים וזה מוליך למקום רע
  • 14:19
  • 27.09.11

פעם לא היה כזה נושא עולה לכותרות. חייל דתי לא היה יוצא כי זה פוגע בנשים. ואם מישהו כבר היה יוצא, היו מענישים אותו אבל לא מדיחים אותו. ובשני המקרים זה היה נשאר במערכת ולא עובר לעיתונות. ההתלהמות שאני רואה כאן מפחידה. גם של אנטי דתיים וגם של דתיים. תירגעו בפקודה!!!

83 מעמד האשה יחשראלי
  • 15:16
  • 27.09.11

שלוש הדתות המונו טאיסטיות מאוחדות בכך שהן רואות באשה הפתוי בסטנומתחרות ביניהן על הדרך היעילה ביותר איך להבטיח שתשאר פריט חיוני אך חסר מעמד בביתו של הגבר, בגרמניה אמרו kuche' kirche, kinder. כלומאר מטבח תפילה וילדים. ביהדות הסיכום הוא ב"אשת חיל מי ימצא,יקר מפנימים מכרה",באיסלם אנו רואים זאת בפועל.

84 הדרת נשים מהמרחב הציבורי דנה
  • 00:27
  • 28.09.11

ככל שיותר דתיים פנאטיים מתקדמים בצה"ל, שפניו הם כפני החברה, מעמד האישה בו מתדרדר והולך. לפי ההצעות, אישה לא תשיר, לא לכן, אסור שיהפכו לקצינים ויקודמו. מצגר וחבריו, וגם הרב הראשי שזו העת בה מומלץ שיתפטר, שכן הוא אמור לייצג גם נשים ולא רק גברים, רוצים להכניס את הנשים בחזרה לארון / למטבח. מאוחר מדי. כדאי שיקפידו לשמר את הסטטוס קוו. פגיעה בנשים תוביל לפגיעה בערכים החשובים להם ולהקאתם מתוכנו. גם כך הכפייה הדתית והמקום שנותנים לדת בצה"ל לא יאומנו. חבל שקולם של הרבנים השפויים הוא בדעת מיעוט. מאסנו ברבנים הראשיים וברב הצבאי הראשי.

85 אם יהדות זה איסור על שירת נשים - מה לי ולה. אם ציונות זה נישול ערבים מארצם ומאדמתם - מה לי ולה. אם מדינת ישראל זה התעשרות מעטים על חשבון העם המתרושש - מה לי ולה? בקיצור, מה לי ולפיגול הזה שסרחונו נישא למרחוק? קום התנער עם עבדים או שכאשר אבדת - אבדת!  (לת) ג'
  • 21:47
  • 01.10.11

86 ובאותה נשימה להתיר יציאת חיילים שלא רוצים לשמוע רבנים. יציאת חיילות שלא רוצות לשמוע מפקדים. יציאת ימנים שלא רוצים לשמוע שמאלנים. יציאת אינפיניטי
  • 11:42
  • 03.10.11

האוויר מפתח החלחולת של המדינה. היזהרו לכם, ישראל: חוק אחד יהיה לכולם, או שלא יהיה חוק כלל.

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת