מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ביהמ"ש: יורם קניוק יוכל להירשם כחסר דת

הסופר ביקש להשוות את מעמדו לזה של נכדו שנולד בשנה שעברה ומוגדר כחסר דת. קניוק: "זו החלטה היסטורית. פסק הדין מבטא התמרדות נגד כבלים"

בתום הליך משפטי קצר, הכריע בית המשפט המחוזי בתל אביב בערב חג ראש השנה כי הסופר יורם קניוק יוכל להירשם במרשם האוכלוסין בישראל כחסר דת.

"החופש מדת הינו חופש הנגזר מכבוד האדם, המוגן בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו", קבע השופט גדעון גינת בפסק הדין יוצא הדופן. "לטעמי, לאחר חקיקת חוקי היסוד ובמיוחד חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, אין זה מן הראוי להטיל נטלי הוכחה על המבקש להגדיר עצמו כ'חסר דת', כאשר הסוגיה הינה סוגית הגדרה עצמית מכוח הזכות לכבוד. השאלה היחידה הטעונה הכרה היא האם הוכיח התובע את רצינות כוונותיו... איני רואה צורך להטיל על המבקש נטל מלבד הבאת בקשתו בפני בית המשפט".

"מדובר בהחלטה בעלת משמעות היסטורית", אמר אתמול קניוק ל"הארץ" בהתרגשות. "בית המשפט נתן לגיטימציה לכל אדם לחיות לפי מצפונו בארץ הזאת, כשהוא קבע שכבוד האדם וחירותו פירושו שאדם יכול להחליט על הגדרתו העצמית ועל זהותו, כך שאני יכול להיות חסר דת אבל יהודי בלאום שלי. אני כל כך מתרגש מזה".

יורם קניוק. "לגיטימציה לכל אדם לחיות לפי מצפונו"
יורם קניוק. "לגיטימציה לכל אדם לחיות לפי מצפונו". צילום: דניאל צ'צ'יק

במאי השנה עתר קניוק לבית המשפט בדרישה להורות למשרד הפנים לאפשר לו "להשתחרר מהדת היהודית" באמצעות שינוי סעיף הדת במרשם מנהל האוכלוסין מ"יהודי" ל"חסר דת". זאת, לאחר שפנייתו למשרד הפנים סורבה. בעתירתו הסביר קניוק כי אין בו רצון להיות חלק מ"איראן יהודית" או "ממה שנקרא היום 'דת ישראל' שנפשו נקעה ממנה".

קניוק, בן 81, מבקש בכך להשוות את מעמדו לזה של נכדו שנולד בשנה שעברה, והרשום כחסר דת במינהל האוכלוסין. תחילה הוגדר הנכד כנוצרי אמריקאי, כפי שמוגדרת אמו - בתו של קניוק שנולדה בישראל, שאמה נוצרייה אמריקאית. אולם לאחר דרישה שונה הסטטוס של הנכד לחסר דת, וקניוק ביקש להשוות את מעמדו למעמד נכדו. אך פקידי מרשם האוכלוסין דרשו את אישור בית המשפט לשינוי. לדבריו של קניוק, בן דור תש"ח, פנייתו הלא שגרתית מבטאת את סלידתו המתמשכת מהאופן שבו הדת היהודית כופרת בערכי מגילת העצמאות.

חיזוק חשוב לדמוקרטיה או פגיעה מיותרת בצביון היהודי? דברו על זה בפייסבוק

בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד יעל כץ מסטבאום, טען קניוק כי מעולם לא היה דתי ומעולם לא הקפיד על שמירת מצווה דתית כלשהי, ואף שהוא בן לאם יהודייה, הוא מבקש שלא להירשם כיהודי. בעתירה נאמר כי "התובע היה מעדיף להירשם כישראלי בסעיף הלאום, אך הדבר אינו אפשרי עדיין שכן התובע אינו יכול להציג בפני המשיבים תעודת המרה, שכן הוא אינו ממיר את דתו לדת אחרת".

"פסק הדין הזה מבטא התמרדות נגד כבלים, זה שייך אפילו למאבק אנשי האוהלים", הוסיף קניוק, "כשקוראים אותו מרגישים שהשופט אומר בעצם שאפשר להפריד את הדת מהמדינה, זה דבר חשוב".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אם אתה לא יהודי, אתה לא יכול להשתייך ללאום היהודי תל אביב
  • 05:42
  • 02.10.11

מר קניוק היקר, מה לעשות שבמדינת היהודים מכבדים את כללי היהדות בה הדת נקבעת לפי האמא? אתה תמיד יכול לחיות במקום אחר ששם לא מייחסים חשיבות לדת המקור, כמו ארצות הברית למשל. סע לשם. לחוס עלינו מהבליך.

  •   תחיה אתה במקום אחר פטריוט
    • 08:09
    • 02.10.11

    יש הרבה מקומות שמכבדים את כללי היהדות. אולי אפילו תקבל מעמד של ד'ימי. אחרי הכל הוא נקבע לפי אותם הכללים.

  •   הוא שייך ללאום הישראלי ואיננו זקוק לאישורך להתגורר פה הוא שפך דמו כדי שתהיה לך מדינה
    • 08:19
    • 02.10.11

    ויש הרבה אנשים שלא מכבדים כללי יהדות שנכפים עליהם ושאין בהם הגיון.

  •   אני חסר דת. והלאום שלי על פי הדרכון הוא ישראלי. זה הכל.  (לת) משה
    • 09:14
    • 02.10.11

  •   אתה ודומיך הבאתם את הגולה לארץ. קניוק ובני דורו ניסו לשחרר אותנו מהגולה  (לת) קוני למל
    • 09:23
    • 02.10.11

  •   מה אתה הסלקטור של אלוהים? זו רק מדינה. לא שמי שמיים.  (לת) ץ
    • 09:34
    • 02.10.11

  •   אני לא שייך לא לדת או לאום כלשהם ועדיין לא זקוק לאישור להתגורר פה.  (לת) חיים.
    • 09:42
    • 02.10.11

  •   חוס אתה עלינו מהבליך, לא מכבדים שום כלל של היהדות א
    • 09:50
    • 02.10.11

    מדינת היהודים - פירושה מדינה של בני העם היהודי. אין כאן שום קשר ושום שייכות לדת היהודית ואין שום זכות לכפות את מצוותיה. זה נובע מעצם הגדרתנו כמדינה דמוקרטית.

  •   אז אתה יכול לקפוץ...  (לת) בר
    • 10:22
    • 02.10.11

  •   קצת מאוחר - חבל שלא אמרת את זה להיטלר!  (לת) אמנון
    • 10:38
    • 02.10.11

  •   הרבה דרוזים "שפכו את דמם". זה לא מוכיח שום אמת  (לת) בן הארץ
    • 12:17
    • 02.10.11

  •   מי אתה אחת
    • 12:40
    • 02.10.11

    שתשלח את מר קניוק למקום אחר? האיש נלחפ בתש"ח על הקמת המדינה יש לו זכות לגור במדינה הזו כמו לכל אזרח אחר אם לא יותר!

  •   לפחות לא על פי החוק  (לת) אין לאום ישראלי
    • 13:17
    • 02.10.11

  •   יש אזרחות ישראלית ללא קשר לדת באותה מידה יהודי יכול להיות אזרח הולנדי רוסי וכ"ד אזרח אמרקאי יכול להיות ממוצא איטלקי או כל לאום אחר אם יוותר על הלאום לא הדת כי ארה"ב יצרה מדינה על בסיס אזרחות כן ישראל  (לת) אין לאום ישראלי
    • 14:28
    • 02.10.11

  •   ךא "חסר דת"כי לא חסר לו דבר אלא ההפך מ "דתי" שזה "חופשי" לכן במקום "חסר דת" צריך להיות "חופשי" כשם שאם יש לו עינים חומות אז לא כתוב בתעודתו "אין לו עיניים כחולות" אלא "חומות"  (לת) לא "חסר דת" אלא צריך להיות "חופשי"
    • 05:13
    • 03.10.11

  •   "חסר צבע בעיניים"  (לת) איך זה ?
    • 09:37
    • 10.10.11

  •   בורות יוסי
    • 06:55
    • 16.10.11

    ההיסטוריה שלנו העניקה לנו מדינה בזכות התנ"ך והשואה.
    ערכי הדמוקרטיה מזכירים לי שכנראה אנשים כמוך צמאים לאנטישמיות ושינאה כי בלי זיקה כלשהי(לא חייב להיות דתי)לדת היהודית זהו חורבן בית שלישי.
    פוליטית נהפות להיות למדינה דולאומית ובסופו של דבר מערבית להרצליה.
    יורם קניוק הוא מתיוון חדש...

  •   איזו בורות אתה מפגין בהודעתך זו...ישנה הדת היהודית וישנו הלאום ...
    • 20:20
    • 12.11.12

    היהודי...ושני אלא דברים שונים הם. בדוק את הגדרתן לפני שאתה כותב.

02 משמח מאוד. אני הולך למשרד הפנים השבוע  (לת) הינשוף
  • 05:43
  • 02.10.11

  •   עוד רבים ילכו למשרד הפנים בכדי להתנער מהדת הרבנית  (לת) תומך ביורם
    • 09:01
    • 02.10.11

  •   נו ואח"כ חייך יהיו מאושרים יותר?  (לת) שועל קרבות
    • 10:28
    • 02.10.11

  •   לשועל - זה רק שלב ראשון. בהמשך איש
    • 11:25
    • 02.10.11

    נפסיק לשלם על "שירותי" דת שאיננו צורכים ואין בהם תועלת. הנה השירות שעושה לנו הדת: בקבלך מרות של אות מתה אתה משלם מס שפתיים לגזענות, בורות, בטלנות, פלגנות, שוביניזם ועוד. בעולם מתוקן, חינוך ילדים לכל אלה יהיה התעללות שדינה מאסר.

  •   לא, אבל הם יהיו יותר כנים ומוסריים  (לת) חוה ציצולינה
    • 11:33
    • 02.10.11

  •   מי ייתן שכך יהיה, איש. מי ייתן.  (לת) אורן
    • 12:56
    • 02.10.11

  •   חשיבה לא תקינה אזרחית
    • 14:33
    • 02.10.11

    שאלת השאלות היא "באילו דברים יכולה או רשאית מדינה לחייב את אזרחיה, ובאילו לא?". לשכעצמי, זקוקה עדיין להמשיך ולחשוב על המהלך של מר קניוק, אבל משכך, דבריך מעידים על העדר חשיבה מעמיקה דיה. וחוץ מזה, מצטרפת למגיבים אליך: איש לא ביקש ולא זקוק לאישורך לחיות כאן. זהו משפט טיפשי מצידך.

03 כל הכבוד - החילונים היא התרבות הגדולה והמפוארת של המין האנושי  (לת) כל מה שטוב בכדור הארץ
  • 05:46
  • 02.10.11

04 חסר דת נועה
  • 05:54
  • 02.10.11

מהמם. גם אני מרגישה חסרת דת.

05 צעד גדול לאנושות !  (לת) עדן
  • 05:58
  • 02.10.11

06 ברוך שפטרנו מהנוול. ארז
  • 06:01
  • 02.10.11

העם היהודי הרוויח והתחזק כשעוד מנוול התנתק ממנו.טוב שכך.

07 עוד דור אחד - ולא יהיו פה קולות אחרים במדינה הזו האם
  • 06:09
  • 02.10.11

האם מישהו מיכם רואה מישהו מבני הדור הצעיר של ההנהגה או של אנשי הרוח נוקט בצעד אחר, מקומם, מקורי, מרדני - כל דבר שאינו מיינסטרים חסר עמדה? בדעתי לא עולים שמות

08 ברכות.  (לת) אורנתן
  • 06:12
  • 02.10.11

09 כלומר הוא מוציא את עצמו מן העם היהודי. יהודי לא יכול להיות גם נוצרי  (לת) לתשומת לב
  • 06:14
  • 02.10.11

  •   ממש אסון. הוציא עצמו מהעם היהודי  (לת) ארתור
    • 08:25
    • 02.10.11

  •   לא. הוא הוציא עצמו מהדת היהודית מישי
    • 09:12
    • 02.10.11

    אם יהדות היא גם לאום וגם דת, הרי שאדם אמור להיות מסוגל לא להיות שייך ללאום וכן להיות שייך לדת היהודית או להיפך, וזה בדיוק מה שקניוק הגאון הוכיח שאפשר לעשות. כל הכבוד לו

  •   זאת תגובה מטופשת ומוטעית בצורה יוצאת מן הכלל. ששש
    • 12:22
    • 02.10.11

    קודם כל, קניוק אינו נוצרי. הוא ישראלי חילוני. שנית, לפי ההלכה יהודי בהחלט יכול להיות גם נוצרי - אם התנצר. אין שום דרך הלכתית להפסיק להיות יהודי, למעשה. אני לא מופתע שדווקא היהודים הכי "גאים" לא יודעים דבר וחצי דבר על יהדות.

  •   נסה לחשוב על זה כך: עם ודת אינם אותו הדבר. בודאי כאשר הדת היהודית מתחרפנת ומתרחקת מעיקריה.  (לת) דרור
    • 13:25
    • 02.10.11

  •   טעות בידיך מטיל ספק
    • 17:50
    • 02.10.11

    יש הבדל גדול בין דת ולאום. קניוק החליט להוציא עצמו מן הדת היהודית מסיבותיו שלו, אך לא מהעם היהודי כלומר עם ישראל. הוא עדיין שייך לאותה קבוצה אתנית הקרויה עם ישראל, אך לא מקיים את המנהגים והמצוות הדתיות. קניוק לא הגדיר עצמו דרך שום דת אחרת- נוצרי יכול להיות ערבי, איטלקי או אמריקאי. יהודי לעומת זאת יכול להיות רק יהודי, כיוון שיהודי הוא לאום ולא רק דת. אז לפני שמגיבים יש לבדוק את כל המושגים והעובדות.

  •   היו כאלה, לפני 2000 שנה. יודע היסטוריה
    • 23:22
    • 09.10.11

    הנוצרים (כהגדרה המאוחרת) הראשונים היו יהודים. המפורסם שבהם שמו היה שאול. נולד בעיר תרסוס בדרום תורכיה של היום. שם נוסף היה לו, פאולוס. מייסד וממסד הזרם שחר-כך ייקרא הדת הנוצרית

  •   יהודי יכול להיות רק יהודי? גמל שלמה
    • 22:25
    • 08.06.13

    תשאל את חסידי סאטומר או נטורי חרטא...

10 כל הכבוד! עכשיו כולנו צריכים להגיש בקשה כזאת למשרד הפנים!  (לת) אדוני
  • 06:21
  • 02.10.11

  •   כולכם משמע - 300 אנשים בני
    • 08:04
    • 02.10.11

    בכיף, וגם תעופו ממדינת ישראל ותחזרו לאירופה באותה הזדמנות.

  •   מה קשורה זכותי לחיות כאן לאמונה דתית? שייך ללאום לא לדת
    • 11:15
    • 02.10.11

    אני שייך לעם היהודי, ולכן זכותי לחיות במדינת העם היהודי שהיא ישראל. אינני מאמין באף דת, ושום אמונה דתית אינה קשורה לזכותי לחיות כאן. מי שמנסה להכריח את בני העם היהודי להיות חברים בדת כזאת או אחרת - שיחזור הוא בעצמו לאירופה או לקיבינימט.

11 איפה נרשמים?  (לת) איפה נרשמים?
  • 06:27
  • 02.10.11

12 גם אני רוצה להרשם כחסר דת כמו ביתי  (לת) כהן
  • 06:30
  • 02.10.11

13 סוף סוף אלי
  • 06:31
  • 02.10.11

אולי אנחנו בדרך למדינה נורמלית. לפני 2000 שנה לכולם היתה דת כי כולם האמינו בכח עליון. היום יש שמבינים שאין דבר כזה, אבל לא אצל שר הפנים. הוא עדיין חי לפני 2000 שנה

  •   לא מדויק, לפני 2000 שנה תושבי יהודה עשו את "הרע בעיני אלוהים, נאור
    • 07:08
    • 02.10.11

    סגדו לנחושתן בבית המקדש בירושלים ובכל הארץ היו "במות" לעבודת אלילים. חופש דת מוחלט !!! עד הרפורמה של חזקיהו בני יהודה היו חופשים בדתם.

  •   תודה לנאור, תגובה מעניינת!  (לת) י.פ
    • 08:14
    • 02.10.11

  •   הו הדמגוגיה מישי
    • 09:17
    • 02.10.11

    נאור אתה טועה ומטעה. החופש מדת איננו החופש לסגוד לדת אחרת, אלא החופש להשתחרר מדת, מכל דת. פשוט לא להשתעבד לאמונה בכח עליון כלשהו, בין אם מדובר באלילים או באלוהים. אני מבינה שכנראה קשה לך לתפוס עולם בו אין כוח מכוון, כי זה אומר שאתה צריך לוותר על הרעיון שיש לך שליטה כלשהי על הנעשה, אבל יש אנשים כמו יורם קניוק שיכולים להתמודד עם זה. ובמדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית כמו ישראל, בניגוד לאיראן למשל, זו זכותם המלאה.

  •   וגם היום רבים עובדי האלילים: l
    • 09:25
    • 02.10.11

    מנשקי מזוזות, מקדשי אבנים, באבות, קברים מומצאים מאגדות, קדושים וכדומה.

  •   והכורכים רצועות עור פרה סביב גופם כל בוקר?  (לת) חסר דת
    • 10:32
    • 02.10.11

  •   אין סתירה . חופש דת וחופש מדת חד הם. הדת היהודית כפי שהיא היום לא יכולה להיות נאור
    • 11:04
    • 02.10.11

    הדת של עם ריבוני. היא דת גלותית הקושרת בין דת ואתניה. כאשר עם ישראל ישב על אדמתו היה חופש דת וגם חזקיהו לא הצליח ברפורמה הדתית שלו עד שהגיעו עזרא ונחמיה כדי להשליט את הדת הפרסית במוטציה "יהודית", ויצא זבל.

14 its about time , democracy is coming  (לת) michal
  • 06:32
  • 02.10.11

15 זו ידיעה מרנינה. האם אפשר עתה לבקש שינוי דומה רק על סמך התקדים? חסר דת נוסף
  • 06:47
  • 02.10.11

אם יהיו מאות אלפים רשומים כחסרי דת ניתן יהיה לתבוע ולהשיג רבות. למשל - נישואין אזרחיים, העסקה בשבת ללא אישור שר העבודה, +++.

16 אני בעד שירי
  • 06:48
  • 02.10.11

כל הכבוד ליורם קניוק, שווה מחשבה .!

17 לכל הספרדים במפלגת העבודה כנסו לתגובה איציק מויאל
  • 06:50
  • 02.10.11

יורם קניוק היה מתומכי שלי יחימוביץ אתם חושבים שספרדים בירוחם דימונה שלומי מעלות וכל ספרדי יבחר עכשו במפלגת העבודה

18 האמנם? אלי
  • 06:53
  • 02.10.11

האם זה באמת אומר שכל מי שירצה יוכל מעתה להגיש בקשה לביהמ"ש ומכאן ואילך סלולה דרכו להירשם במשרד הפנים כחסר דת? הלוואי! הרי זה יפתור את בעית הכפיה הדתית בנישואים!

19 קניוק אתה הגיבור שלי מאי
  • 06:54
  • 02.10.11

וכל מילה שלך בסלע!!!!!

20 חשוב מה שבלבך. אלמונית
  • 06:56
  • 02.10.11

סערה בכוסית קוניאק.

21 האם כל אזרח יכול ללכת כבר היום למשרד הפנים ולשנות ? איך עושים את זה ?  (לת) אמיר
  • 06:56
  • 02.10.11

22 חדשות טובות מרימי
  • 06:58
  • 02.10.11

נפלא!

23 גם אני רוצה נועם
  • 06:59
  • 02.10.11

אני יהודי חסר דת ורוצה להרשם ככזה. תודה, יורם

24 מוותר עליך בשם ההיסטוריה היהודית יהודי גאה
  • 07:00
  • 02.10.11

מעולם לא בוספת ולו חידוש קטן ביהדות מתיוונים כמוך היו ועלמו וסיפוריך מעולם לא חצו את רב העיתונאים שהיללו אותך בעוד הינך חלק ממדפי העודפים בחנויות הספרים, כשם שנכדיך נעלם מהעם היהודי ההיסטורי העלמותך לא חסרה לנו היה שלום מר קניוק וטוב שלא ליכחתה בזהותך את שם ישראל מי ידע שימך בעוד ימים בעוד שמם של אביי ורבא נישאים ונילמדי מזה אלפיים שנה לך לך הנח לנו ולואי ובדרכיך יעלמו עוד כמה מהיסטורית היהדות

  •   זה בסדר, אנחנו מוותרים גם על אנשים כמוך. יהודיה גאה
    • 09:18
    • 02.10.11

    הנח לנו והנח ליהדות שאנשים כמוך מוצאים לה שם רע, שלא פלא שיהודים טובים לא מעוניינים בשום קשר איתה.

  •   לא מוותר על אף יהודי! אני אמנם דתי אבל
    • 10:44
    • 02.10.11

    כל מי ששמח מפסיקת ביהמ"ש חוטא לעצמו וחוטא לעם היהודי. לא צריך להיות דית ו"אפילו" לא לאהוב את הדת כדי להבין כמה מסוכן המסלול שבו עם ישראל (ולא הדת היהודית!) צועדים. כל מי שמריע לפסיקת ביהמ"ש צריך לזכור שהנכד של קניוק, איך שלא הופכים את זה, אינו יהודי. האם זה מה שהייתם רוצים לאחל לעצמכם? לעם ישראל?

  •   מי שמך לדבר בשם ההיסטוריה היהודית?  (לת) ירושלמי
    • 12:24
    • 02.10.11

  •   תבקר בסוביבור - שם הקב"ה טיפל עם הנבחר, הי"ד, דרך שליחיו, ימ"ש הצופה הנאמן
    • 00:35
    • 03.10.11

    אז אתה יהודי גאה? כל הכבוד. צר לי לבשר לך שיש סיכוי לא קטן שהקב"ה יסדר לך, ואולי גם לכולנו, השגחה פרטית מאוד. אותה השגחה אכזרית מהסוג שהוא מעניק למרבית האנשים בימים אלו. הכל צפוי והרשות נתונה, הלא כן? אמנם בזמנים אלו כבר לא מדובר בסירוק במסרקות ברזל, אך זה לא הרבה פחות גרוע. יום אחד אתה עלול למצוא את עצמך (או שמא כולנו נמצא את עצמנו) גוסס בטרם עת, לאט ובסבל רב, מסרטן גרורתי רב מערכתי חסר מרפא שהטיל בך ישירות הקב"ה - האל-מלך-נאמן. בשלב זה, יחלחל פחד המוות אט אט אל לשד עצמותיך (ואולי אף לעצמותינו). אמונתך הדתית תתחזק כנראה, בעוד ששלנו עלולה להיחלש. אתה תקרא לשמיים ותתפלל אל אלוהיך בתחינה לרחמים, אך ככל הנראה ללא הועיל, אם להסתמך על הסטטיסטיקה הקרה. בסופו של דבר תנוחם בגן העדן הצפוי לך ואחריו - אחרית הימים ותחיית המתים. אנו לעומתך ננסה להיאבק במחלה הארורה בכל כוחותינו, אך נחשוב גם על הבל הקיום, חוסר המשמעות ופחד החידלון המתקרב. בסוף הדרך נחשוב גם על אהבה, על הקרובים לנו, זיכרונות טובים, המורשת שהשארנו, ומה שיקירינו ינצרו בזיכרונם מאיתנו לאחר לכתנו. אחריתך (או אחריתנו) עלולה להיות קשה מנשוא. דום לב עוד ייראה לפתע כמשאת לב. מצד שני, ייתכן שנבואת הזעם מלאת השליליות הזו אינה יותר מדברי הבל שקריים ומרושעים של אפיקורוס להכעיס וכופר בעיקר. ידוע כי אחריתם של צדיקים אינה כשל רשעים. ניתן למנוע ואף להסיר את רוע הגזירה ואת עין הרע שהוטלה. כל הנדרש הוא להניח כל בוקר תפילין, להצטרף למניין כהלכתו, ולשמור באדיקות על קדושת השבת ועל טהרת המשפחה. המהדרין יכולים גם לרקוק בחתולים שחורים, שליחיו השטניים של מלאך המוות, ולנשק את מזוזות ביתם ושעריהם. סגולה גדולה היא גם להשתטח בוקר וערב על קברי צדיקים. כל אלו יביאו בריאות ואריכות ימים בעולם הזה וכניסה מובטחת לקיום נצחי בעולם הבא. עכשיו שאתה יודע מה עלול להיות הסוף, ובהסתברות לא קטנה, תנסה לפעול נכון, או לפחות למצות את מה שבדרך. כל טוב והמשך יום נעים.

  •   המצחיק הוא שההיסטוריה היהודית תזכור אותו - יוד
    • 14:55
    • 03.10.11

    עוד הרבה הרבה שנים אחרי שהיא תשכח אותך...

  •   נו אז, ואם הנכד שלו הוא לא יהודי? יוד
    • 14:58
    • 03.10.11

    אותי מה שמעניין זה איזה בנאדם הוא הנכד שלו? האם הוא אדם טוב, מועיל לחברה, תורם, חיובי - אז בהחלט זה משהו שהייתי מאחל לעצמי. איזה תויות מודבקות לו על הגב - הרבה פחות מעניין אותי.

  •   השאלה היא איתי
    • 10:22
    • 09.10.11

    השאלה היא כיצד היא תזכור אותו...

25 למה 'חסר דת'? מה 'חסר' כאן? מה שהיה צריך - - אכפתי
  • 07:02
  • 02.10.11

ההישג המשפטי נהדר, ויש לקוות שישמש כתקדים. אבלהמינוח 'חסר דת' הוא אומלל; כאילו להיות דתי הוא המצב הנורמלי, ומי שאינו דתי - משהו 'חסר' לו. היה צריך לקבוע, פשוט, 'לא דתי'. אבל עקרונית, כמובן, היה צריך לוותר בכלל על כל התייחסות לדתו או לאי דתיותו של אזרח, מצד המדינה ומוסדותיה.זה המצב הנורמלי ביותר.

  •   הייתי מציע את ההגדרה "אתאיסט". זאת תווית שהייתי מתהדר ומתגאה בה.  (לת) א
    • 09:10
    • 02.10.11

  •   מסכימה עם כל מילה אלונה
    • 10:18
    • 02.10.11

    ובכל זאת זה ההישג הכי דמוקרטי שהיה כאן בזמן האחרון

  •   נקודה מאד חשובה. חבל שלא נרשם "ללא דת" אבל גם כך אולי זה פתח להפרדת הדת מהמדינה.  (לת) מינה
    • 17:51
    • 02.10.11

  •   זאת אחלה תווית, אבל מה למדינה ולכל התוויות האלו? ב
    • 03:57
    • 03.10.11

    למה להסתבך? דוד שלי אגנוסטי חזק, האחיינית שלי עוד לא נסגרה על עצמה אם היא טרנסטאיסטית או ג'איינית ואחי למחצה בכלל פוליתאיסט. למי יש כוח לכאב ראש הזה, ולמה זה אמור בכלל לעניין את המדינה? איש איש באמונותו/אי-אמונתו/חוסר-אמונתו/התעלמותו/וכו' יחיה. ובא לציון כבש. עם גדי. וחלב, מתחת לתאנה. וישתו.

26 חבל שאין דת כזאת "ישראלי". מישהו צריך להמציא  (לת) לאום יהודי -דת ישראלי
  • 07:05
  • 02.10.11

27 מי ממן את בתי המשפט האלה, עוכרי ישראל. מחר יכיר ביהמ"ש במדינה פלשתינית.  (לת) פאינה ליברמן
  • 07:07
  • 02.10.11

28 הלאום 'יהודי' הוא דווקא המדוייק. הייתה כאן מדינת יהודה ולכן שמנו יהודים. הלאום 'ישראלי' הוא עיוות שנולד לראיית התנ"ך כספר היסטוריה במקום מיתולוגיה. אלי
  • 07:12
  • 02.10.11

החלטה נהדרת וצודקת. אולי יום אחד ארצה גם אני, להיות מוגדר חסר דת ומלאום 'לא-ידוע' (כי איני יכול לאתר את מקורותי באופן אישי עד לממלכת יהודה, ולממלכת ישראל ודאי שאין לי קשר - מרבית תושביה נעלמו 800 שנה לפני הספירה ו'ממלכה מאוחדת' ככל הנראה מעולם לא הייתה קיימת).

  •   אם כבר אז הלאום צריך להיות 'עברי' על שעבר אברם את הירדן.  (לת) אורי כדורי
    • 09:40
    • 02.10.11

  •   אני לא מסכימה. שי לעדן
    • 11:56
    • 02.10.11

    יהודה היא ממלכה שהייתה פה פעם, ישראל היא המדינה שיש פה היום. הלאום צריך להיות על פי המדינה הנוחכית כדי לאחד את מי שאזרח פה. ככה תהיה אופציה לבחור האם אתה רוצה יותר להשתייך למדינה בה אתה גר או לעם היהודי. לא שחייבים לבחור דווקא לאום ישראלי על יהודי, כל אחד ואיך שהוא רוצה להגדיר את עצמו. אבל חשוב שתהיהיה אופציה להזדהות עם המדינה ללא קשר למוצא שלך.

  •   מה שנקרא, מדינת כל אזרחיה? מהפה שלך לאלוהים...  (לת) יהודייה גאה, חילונית מושפלת
    • 13:47
    • 02.10.11

29 כל הכבוד  (לת) תהיה לנו בריא, עמוס
  • 07:15
  • 02.10.11

30 כל הכבוד ליורם קניוק שעל אף גילו המתקדם נאבק על החופש מהדת בכלל והיהודית בפרט אתאיסט
  • 07:17
  • 02.10.11

רק חבל שבשביל פעולה כל כך בסיסית לקיום זכות מינימאלית בישראל צריך לעבור דרך בית משפט

31 נו באמת, מה זה משנה לו אחרים שתומכים בצעד מה כתוב אני
  • 07:27
  • 02.10.11

זה נראה לי כמו מין בקשה ילדותית חסרת הגיון שנובעת משעמום וקטנוניות.

32 Kaniuk is right - and I am happy for him - but why should a western democracy style country manage ethnicity and religion affiliation data in government registry?  (לת) Michael
  • 07:30
  • 02.10.11

33 סוף סוף אפשר להתחיל לנשום - אני ישראלי ואמונתי איננה מעינינה של המדינה  (לת) os
  • 07:31
  • 02.10.11

34 גרמנים רבים ממוצא יהודי ויתרו על דתם והתנצרו הוא משה
  • 07:41
  • 02.10.11

לא הראשון

  •   ושרדו את השואה. רוב יהדות העולם (90%) התבוללה ב- 1500 השנים האחרונות זכי חלטורה
    • 08:38
    • 02.10.11

    מאז נחתמה המשנה. כך על פי המחקר של הפרופ' סרג'יו דלה פרגולה מאוניברסיטת בר-אילן.

  •   זה בדיוק מדגיש שהלאום הכריע אצל הצורר ולא הדת  (לת) תומך ביורם
    • 08:56
    • 02.10.11

  •   ל34 ברנש
    • 10:06
    • 02.10.11

    מה שאתה אומר זה שלפני 1500 שנה היו 120000000? או שהיהודים שלא התבוללו הפכו ל12מליון מסביב לעולם תוך 1500 שנה? כי אם הכוונה לשני עוד יש סיכוי

  •   יהודי נשאר יהודי .... גם אם הוא טוען שלא ... יוני
    • 10:26
    • 02.10.11

    ההיפך הוא, לא עזר לאותם יהודים שהתבוללו ושינו את דתם, שהתחתנו עם גויים/ות, הסתירו את דתם, התביישו בדתם, מחקו את דתם - לצורר ימ"ש היטלר זה הספיק לשלוח אותו לכבשן. ובהקשר לקניוק , הוא יכול לטעון ולשמוח ש"הצליח" להגדיר את מעמדו כ"ללא דת" (או במילה אחרת אתאיסט) אבל הוא יהודי .... כשיהיה בין הגויים הם יזכירו לו מאיפה הוא יצא עם כל המשתמע מכך... (..מאמא יהודיה) . ובקשר לנכד - צר לי לאכזב אותך ואת קניוק גם הוא יהודי ... (לשיטתם של הגרמנים) . לסיום חתול יכול כל היום לטעון שהוא כלב ו"לנבוח" כמו כלב אבל הוא חתול.

  •   הדוגמה הקיצונית המלחין מנדלסון המירו דתם 4 דורות קודם והמוזיקה שלו הוגדרה יהודית נאסרה יזראלי רו"ש המיר דתו ומתנגדיו כינו אותו יהודי וכן מרקס מיסד הקומוניזם מיהדות לא בורחים כי הסביבה מחליטה.  (לת) שקר מוחלט
    • 14:35
    • 02.10.11

  •   מרקס לא המיר את דתו, הוא פשוט היה חילוני  (לת) אורי
    • 16:21
    • 02.10.11

  •   זה נכון. ומאז 1947 ועד היום מספר היהודים לא עלה, 14 מיליון בערך  (לת) לילי
    • 15:17
    • 03.10.11

35 כל הכבוד. השאלה היא מה חברה קדישא תעשה בהגיע יומו?  (לת) קובי
  • 07:44
  • 02.10.11

  •   קדישא יוק מרק
    • 08:04
    • 02.10.11

    בחירותיה (או חסרונם) של חברת קדישא אינם רלוונטיים לאדם חופשי שמפחתו - אחרי מותו - בוחרת בדרכו לפרידה.

  •   את מי זה מעניין? זוהר
    • 08:18
    • 02.10.11

    מי שמרשה לעצמו להירשם כחסר דת, אני מניח (ומקווה) שעניין סוג ומיקום קבורתו/שריפתו/צורה אחרת של טיפול בגופתו כאשר יגיע זמנו לא ממש מטרידה אותו במובן שהיא לא תהיה יהודית וכשרה

  •   אנשים כמוהו יכולים לפנות ל"עמותת מנוחה נכונה", פרטים בפנים כל הכבוד להם
    • 09:46
    • 02.10.11

    עמותת מנוחה נכונה הוקמה במטרה לאפשר לכל אדם בישראל להיקבר בטקס ובצורה התואמים את השקפת עולמו, אמונתו ורצונו, ובסמוך למקום מגוריו. http://www.menucha-nechona.co.il/alternative-burial/menucha-nechona.php

36 מי בא למשרד הפנים?  (לת) גיא הירשפלד
  • 07:56
  • 02.10.11

37 מלחמת העצמאות השניה של קניוק  (לת) זכה בשניהם עבור כולנו!
  • 08:00
  • 02.10.11

38 החופש האמיתי הוא להיות לא רק חסר דת אלא, חסר לאום - לזה דרוש אומץ. דוידי
  • 08:02
  • 02.10.11

המהות של כל אחד היא לא בהגדרתו הדתית, הלאומית או האזרחית ולא בשום הגדרה מלאכותית אחרת, אלא מעצם היותו בן אנוש. החלוקה של האנושות לקבוצות אתניות דתיות שונות היא מדומה והיא אשלייתית. כל ההגדרות האלה ואחרות באות לשרת גופים מוסדות ורעיונות,שמטרתם בד"כ צבירה של כוחנות ושליטה על ההמונים ושימוש בהם לבצוע מאבייהם הנפשעים. אנשים בוחרים להסתופף תחת הגדרות מעין אלה, מתוך פחד שמא לא יהיו שייכים למשפחת האדם אם לא יהיו שייכים לקבוצה זו או אחרת. זה נותן להם בטחון מדומה. אבל כל זה הוא הסיבה לכאוס ולמאבקים לסבל ולזוועות, שהם מנת חלקה של האנושות, מאז היותה.

39 כל הכבוד!!!  (לת) מדהים
  • 08:04
  • 02.10.11

40 כל הכבוד לך, שנה חדשה תקווה חדשה? אורלי
  • 08:04
  • 02.10.11

הפרדת דת מהמדינה, היא המסמר שצריך להוציא כדי שמדינת ישראל תוכל להתקיים עוד דורות רבים.

41 כל הכבוד לבית המשפט אני שנולדתי כיהודי מרגיש זה שנים סלידה ותיעוב כלפי כל מסמר חלוד
  • 08:04
  • 02.10.11

הדתות ובמיוחד הדת היהודית לא היה יום אחד בחיי שהאמנתי באלוהים ובכל הפולחנים סביבו בכל הדתות . כולי תיקווה שמאות אלפי אנשים ירשמו במשרד הפנים כחסרי דת ואולי יום יבוא והשמש תזרח על המדינה ויפרידו את הדת מהמדינה ויחזירו למדינה את כבודה האבוד. מי ייתן וגם שכנינו ילכו בדרך זו.

42 חזק ואמץ יורם קניוק! כל הכבוד! בן גוריון
  • 08:06
  • 02.10.11

גם סופר משובח וגם אמיץ לב!

43 כל הכבוד. לשופט, לנכד וליורם!  (לת) ישראלית
  • 08:12
  • 02.10.11

44 גדול!! גם אני רוצה, יהיו רבים שישתחררו מהעונש כמחאה על הכפיה!  (לת) שחר
  • 08:15
  • 02.10.11

45 ההגדרה "לאום יהודי" מנציחה המצב הקיים - כך שבעצם לא חודש דבר! מישל
  • 08:18
  • 02.10.11

אינני מחסידי ההפרדה האוטומטית של דת ומדינה - לצערינו ישראל עדיין איננה מדינה ככל המדינות. הקושאן שלנו על א"י הוא התנ"ך והוא נגזר ישירות מיהדותינו - שמיטת יהדותינו שומטת למעשה את זכותינו למדינה על הארץ הזאת. למרות שחלפו יותר מ- 63 שנה מהחלטת האו"ם על הקמת מדינת ישראל, עדיין רבים מדי בעולם מערערים על עצם זכותינו למדינת לאום יהודי בארץ ישראל. עדיין מוקדם מדי להפריד אצלינו דת ומדינה, יחלפו עוד כמה דורות עד שהעולם כולו יכיר בזכותינו החילונית על הארץ הזאת, בכדי שנוכל להרשות לעצמינו להפריד הפרדה מוחלטת של דת מהמדינה, להכריז "לאום ישראלי" ולקבוע זאת בחוק. אז, ורק אז, תהפוך ישראל להיות באמת מדינה ככל המדינות.

  •   יש גם לאום יהודי, לא רק ישראלי  (לת) יובל
    • 08:24
    • 02.10.11

  •   הבעייה היא איזו "דת יהודית": חרדית, אשכנזית, ספרדית, רפורמית? יצחק
    • 10:53
    • 02.10.11

    הקיצונים השתלטו על הדת בישראל, ולכן בני אדם שאינם קיצוניים מרגישים צורך להתרחק מהחשוכים האלה, שהולכים לקיצוניות (כמו "אמא טליבאן", למשל). הפתרון הוא דווקא כן הפרדת הדת מהמדינה. אז יוכל כל אחד לחיות לפי השקפתו ומצפונו, ובתעודת הזהות שלו לא יהיה מקום ל"דת" בכלל.

  •   ממלכת יהודה הייתה קיימת כאן ללא שום קשר לאלוהים משהו
    • 16:32
    • 02.10.11

    העם היהודי צמח בא"י. אמונות, זרמים, טקסים, חוקי מדינה וכד' השתנו לא פעם אחת. אנחנו לא נשענים על קיום אלוהי ישראל אלא על ההיסטוריה והתרבות.

46 כל הכבוד ע,א
  • 08:21
  • 02.10.11

הפרסום שרצית קבלת בחינם,אתה יודע את העבודה לעשות,

47 החלטה מעולה ! כל הכבוד לבית המשפט. הלאום של יהודי- אבל אני לא דתי !  (לת) גדי לוי
  • 08:23
  • 02.10.11

48 יהודי בלאום ולא בדת? ניאל
  • 08:29
  • 02.10.11

זו תוצאה או תגובת יתר טיפשית למדי שנובעת מהקצנת יתר של אלו שחושבים שהם הנושאים את הדת היהודית. העולם כולו ותושבי ישראל בפרט רוצים לחיות בשווי משקל. אם ה"דתיים/חרדים" ימשיכו להרחיק לכת בקיצונותם אנו נראה יותר ויותר אנשים שימשיכו בדרכו של קניוק. במקום לקרב לבבות החרדים דואגים להרחיק אותם זה מזה. חבל!!

49 הפרדת הדת מהמדינה... שלמה החכם
  • 08:34
  • 02.10.11

האם אכן זה המסמר האחרון בארון המתים של ההצמדה המופרכת-הטאליבנית שבה כופים עלינו לחיות כאן? חוששני שעוד עתיד לנו מאבק ארוך

50 הידד לקניוק מתניה טיקטינסקי
  • 08:34
  • 02.10.11

אני מוקיר את מאבקו של קניוק ומברך אותו על ההשג.אחי דניאל ז"ל שהיה בין ראשוני תנועת הכנענים אשר רצה להגדיר עצמו כ"עברי" הצליח ברוב מאבקו שישמיטו את השתייכותו כ"יהודי".הגדרת הלאום בתעודה רשמית כיהודי מדביקה לאתאיסט מה שהוא אינו.אין לשלטון זכות ליחס לאדם אמונה באלוהים כל שהוא.על אני מברך את הסופר קניוק על השג במאבק נגד כפיה דתית הרשמית. מי יתן שנישואין אזרחיים לבני כל בני האדם במדינת ויוקרו ויערכו בארץ.אין ספק שלמאמינים יש לתת את אשר להם אולם גם ללא מאמינים .אמונה היא זכות בסיסית של כל אדם ואין לשלול אותה בשם חוק או אמונה!

51 האם נוכל מהיום כולנו להרשם כחסרי דת? אתאיסטית עם עתיד
  • 08:37
  • 02.10.11

משהו יודע מה ההליך?

52 במקרה שלו אין שום משמעות לרישום, מחוץ להרגשתו האישית אין כמו יהודי חפשי
  • 08:41
  • 02.10.11

כאילו שמישהו כפה עליו משהו...אני מרגיש חפשי וטוב לי גם ללא התערבות בית המשפט. ובכל זאת יש להמשיך ולהלחם עד שתופרד הדת מהמדינה

53 המשמעות אינה רק סימבולית - חסרי דת יכולים להינשא יוחנן המדביר
  • 08:49
  • 02.10.11

ולהיתגרש בבית משפט. הידד!

54 כל הכבוד ליורם קניוק! מאיר הדרך לאחרים! המערכת הדתית הכפיתית בישראל מאוסה ....  (לת) לנה
  • 08:50
  • 02.10.11

55 ברכה חמה למר קניוק. האם ניתן כעת ללכת בדרכו בקלות ? עידו
  • 08:52
  • 02.10.11

האם עתה, בעקבות התקדים המשפטי שנוצר הודות למר קניוק, אוכל לפנות למשרד הפנים ולדרוש את אותו הדבר עבורי ?

56 ועכשיו צריך לאפשר חתונות לחסרי דת בלי כל הרבנים.  (לת) עמליה
  • 08:52
  • 02.10.11

57 איש אמיץ וישר שהולך אחרי לבו ולא אחרי המקובלות החברתיות כל הכבוד לו
  • 08:53
  • 02.10.11

כן ירבו. שיתנו לנו להתחתן איך שאנחנו רוצים, ולהתגרש איך שאנחנו רוצים, ולהאמין איך שאנחנו רוצים .

58 עוד אבן בהגמוניה האורתודוכסית השלטת נפלה!! ברכות ליורם  (לת) אילן
  • 08:53
  • 02.10.11

59 "הפגנת המיליון" בכיכר "הבימה" : כולנו "חסרי דת" !!! חסרת דת
  • 08:55
  • 02.10.11

אם כבר מדברים על "צדק"....

60 גם אני יהודיה חסרת דת. הגיע הזמן לטפל בעניין.  (לת) מיכל
  • 08:58
  • 02.10.11

61 כל הכבוד השגת...... רמי
  • 08:58
  • 02.10.11

כלום.

62 אני בתור הבא אירית
  • 08:58
  • 02.10.11

איך בדיוק עושים זאת?

63 קניוק, מאחרוני האנשים החושבים ב'מדינת כל לאומניה' ירון לוי
  • 08:59
  • 02.10.11

הצעירים כאן צריכים להסיר את הכובע בפני איש אמיץ ומרדן שלא מוכן להתבטל בפני הצונאמי הדתי-לאומני ששוטף את המדינה הזאת. הלוואי והפירצה שפרץ בחומה שלכדה אותנו והפכה אותנו ל'אנוסים יהודים' תתרחב ותהפוך לזרם שוטף. דת היא עניין פרימיטיבי נחשל שאבד עליו הכלח. אין שום סיבה שמי שלא מאמין, ואף מתעב את הדת, יהיה נאלץ להיות מזוהה כבעל דת. פעם היו פה מדינת יהודה ומדינת ישראל. יהודי נגזר מיהודה. עכשיו הגיע הזמן להחזיר לתמונה את ישראל. אנחנו ישראלים בני ישראל.

64 האם זה תקדימי?  (לת) גם אני רוצה
  • 08:59
  • 02.10.11

  •   עדיין לא תקדימי כי למדינה (משרד הפנים) זכות ערעור. אלי ישי מזיע מהבקר
    • 09:24
    • 02.10.11

    הוא בטח כבר הלך הבקר אצל הרבובדיה להתייעצות; האם להסתכן בהליכה לעליון או להסתכן במבול של פניות למשרדו.

65 הפתרון פשוט: לאום: ישראלי. לא נהוג בעולם לציין דת בתעודת הזהות ישראלי ממוצא יהודי
  • 09:00
  • 02.10.11

ולאום ישראלי הרי כבר יש. זה לא צריך להפריע לבעל לאום ישראלי להיות יהודי . היהדות היא דת וגם עם אבל לא לאום.

  •   שים לב שבדרכון שלך מצוין לאום NATIONALITY: ISRAELI לאום - ישראלי  (לת) JEWZIS יהודי מתוק (ג'יזס)
    • 09:21
    • 02.10.11

  •   nationality זה אזרחות, לא לאום אנשים עברים אנחנו
    • 11:24
    • 02.10.11

    יש אזרחות ישראלית. הלאום הוא מה שמפריד בינינו לבין ערבים ישראלים - הלאום היהודי / עברי (אפשר לקרוא לו בכל מיני שמות, אבל ברור למה הכוונה - שייכות לעם).

  •   NATIONALITY = לאום ///// אזרחות = CITIZENSHIP לאיש העברי אתה טועה מאוד
    • 13:02
    • 02.10.11

    בדרכונים בכל העולם נרשם נשיונליטי בהתאמה לתעודה המעידה על היותו אזרח של מדינה מסוימת. אם זה לא היה כך היה נרשם בדרכונים סיטיזנשיפ. מכאן ש NATIONALITY = לאום. אתה לא יכול ל"תקן" את המושגים בהתאמה לברדק המביך שקיים בארץ ישראל.

  •   מה זה המשחק הזה בהגדרות? גיל
    • 16:01
    • 02.10.11

    "דת" או "לאום", רשום בתעודת הזהות או רק במרשם האוכלוסין, זה הכל בדיחה אחת גדולה. הסעיף הרלוונטי הוא זה שנועד להפריד ולמנוע בלבול בין ערבים ליהודים, ועל פיו יודעים לאיזה תור להפנות אותך בנתב"ג והאם ניתן להחכיר לך אדמות מדינה.

66 כל הכבוד לקניוק! תופרד הדת מהמדינה או שנדרדר עד לחיסולה של המדינה יונתן החילוני
  • 09:06
  • 02.10.11

קניוק שלחם במלחמת העצמאות בקרבות הקשים ביותר מראה לנו שוב שהוא אדם אמיץ. גיבור!. בעוד 12 שנים 25% מבעלי זכות ההצבעה יהיו חרדים. הם לא עובדים ולא משרתים. בעשור הקרוב כלכלת ישראל רק תדרדר ולא תעלה בגלל המזרח הרחוק (סין והודו). הספונסרית שלנו ארה"ב גם שוקעת ואנחנו בעקבותיה. כל מי שיוכל לעזוב - יעזוב וזה בעיקר החילונים, בעלי ההשכלה והמקצועות החופשיים. מי יישאר פה? חרדים, חסרי השכלה, חסרי מקצוע, עניים וכדומה... בקיצור - תפרידו את הדת מהמדינה או שאתם חותמים על גזר דין מוות למדינת ישראל.

67 עצם הבקשה להיות חסר דת היא כל-כך יהודית שזה זועק לשמיים... שטריימל
  • 09:15
  • 02.10.11

לא שמעתי על אף עם בעולם שמתכחש לשורשים שלו. זוהי תכונה האופיינית רק ליהודים. ולכן, קניוק בעצם הכריז על עצמו: "תראו תראו, גם אני יהודי אבל בסטייל"... עם כל הכבוד, זה בכלל לא עושה רושם על אף אחד. העיקר שיהיה מרוצה. דרך אגב, עד כמה שזכור לי, דווקא אלו שניסו לטשטש את יהדותם נרדפו על ידי הנאצים עד חורמה.

  •   זה שלא שמעת, לא אומר שאין דב
    • 09:30
    • 02.10.11

    וזה שאדם מבקש להירשם כחסר דת לא אומר שהוא מתכחש לשורשיו. דת אינה שורשים, אלא תפיסת עולם (פתטית, ילדותית ופחדנית, אך פופולארית למדי לדאבון הלב). נראה לי שההשוואה לנאצים לא בדיוק משרתת את מטרותיך שהרי הצבעת בדיוק על מכנה משותף לנאצים ולממסד הישראלי - כפיית הזהות הדתית על אלו שאינם מעוניינים בכך. ועוד אומרים שלחרדים יש חשיבה אנליטית מפותחת. השם ירחם.

  •   לא שמעת כי אתה פרימיטיבי חשוך שלא מתמצא במה שקורה בעולם. יהודה
    • 16:38
    • 02.10.11

    חוץ מבישראל, אירן וארצות ערב מותר לכל אדם להיות מה שהוא רוצה מבלי שאחרים יתערבו לו בחייו, גם לא המדינה. הזיכרון שלך לגבי השואה מאוד סלקטיבי. סבי וסבתי כמו מליוני יהודים נרצחו למרות שבטחו במעשיה שנקראית אלוהים, שמרו מצוות והחצינו את יהדותם.

68 התייחסות לנושא מנקודת מבט ליברלית קלאסית יוסף רום-אל
  • 09:15
  • 02.10.11

אני לא שותף לשמחתו הרבה של קניוק שהמדינה "מכירה" בכך שהוא אתאיסט. הסוגיה פה היא בכלל שונה: אין זה מעניינה של המדינה לרשום ולקטלג את ההעדפות השונות של האזרחים, בין אם מדובר בדת, לאום או אם לשים חריף בפיתה או לא, הם לא מעניינה של המדינה. אין שום סיבה סבירה לרישום הנ"ל, אפילו לא בנושא של מתן שרותי חינוך משום שאת אלה האזרח מבקש בכל מקרה בצורה נפרדת לפי העדפתו, ואפילו לא לשם איסוף סטאטיסטיקות שאותן ניתן לאסוף בצורה וולונטרית לחלוטין.

  •   אכן צודק. אנשים מפספסים את הנקודה מרוב שמחה לאידו של הממסד שלומציון
    • 10:12
    • 02.10.11

    ציינת נקודה חשובה ביותר. אני רק יכולה להוסיף ולומר, שההתרגשות מכל העניין היא מוגזמת. האם עניין פעוט שכזה יכול לשנות מציאות של בן-אדם? של עם? יש לנו בעיות כאובות יותר. צאו להפגין על מחירי הבמבה!

69 כל החיים שלו קניוק צודק אבל נודניק. חתול שמן
  • 09:20
  • 02.10.11

ובכל איזכור שלו בעיתון חייבים לציין שהוא "מדור תש"ח". עשה קריירה לא רעה מהתש"ח הזה, אולי צריך לשנות את דתו לפלמ"חניק.

70 קניוק לא היה צריך להתאמץ רישום בתעודת זהות הוא חסר משמעות עומר לין
  • 09:24
  • 02.10.11

עם רישום או בלי רישום בתעודת זהות אין לרשום במרשם האוכלוסין שום משמעות יהודי לא נקבע לפי רישום בניירות יהודי נקבע לפי אורח חיים לפי שושלת היוחסין של אבותיו כך שקניוק ושכמותו מעולם לא היו יהודים הם רק חיו באשליה שהם יהודים הם היו מתים להיות יהודים לא כל זב חותם פרחח שתיין או חולה נפש יכול לייחס לעצמו שייכות לנבחרת שנקראים יהודים שמהם יצא איינשטיין הרמב''ם וגאוני דורות . קניוק רעייתו ונכדיו שייכים לדת שממנה צמח היטלר ולשם הוא צרף את עצמו איש חסר דעת ואומלל .....

71 יש שופטים בירושלים. תחזקנה ידי השופט גדעון גינת שמן הסתם יזדקק לאבטחה סביבו מפני הסיקריקים.  (לת)
  • 09:26
  • 02.10.11

72 צריך לשנות את שם הלאום ל-"עברי" איתן
  • 09:26
  • 02.10.11

וכך זהותנו הלאומית לא תכפה זהות דתית. לאום ישראלי פחות מתאים כי זוהי אזרחותינו, והיא יכולה לכלול אנשים מלאומים אחרים, כמו שישנם גם עברים במדינות אחרות. "יהודים" יחשבו מקיימי הדת היהודית. נקודה. כרגע ישראל היא מדינת העם היהודי, ואדם לא יכול להיות יהודי-נוצרי או יהודי-מוסלמי, ולכן העולם רואה בנו ישות גזענית. אם ישראל תהיה מדינת העם העברי, ללא קשר לדת, זה יפתור הרבה בעיות.

73 היהודי האחרון, אה?  (לת) ירון
  • 09:29
  • 02.10.11

74 הפסיקה הזאת מלמדת שיש עוד תקוה לחיות בארץ הזאת חופשי מדת  (לת) נתן 75
  • 09:31
  • 02.10.11

75 זקן טרחן ומעצבן אני
  • 09:42
  • 02.10.11

את מי הוא מעניין בכלל? תן גז...טלי פחימה מחכה לך

76 תודה ליורם קניוק היקר! ציוני.
  • 09:44
  • 02.10.11

נתן לנו את המדינה בדמו ועתה ניצח בקרב נוסף במלחמת העצמאות להקמת מדינה עברית! תודה!

77 למחוק את סעיף הדת מתעודת הזהות.  (לת) להפריד דת ממדינה.
  • 09:44
  • 02.10.11

78 גם אני חסר דת!!  (לת) גיורא איתמר
  • 09:47
  • 02.10.11

79 בראשית ברא האדם את "אלוהים"ובאחרית יקום ה,שם" על יוצרו ..!! נביא הזעם...
  • 10:04
  • 02.10.11

אדם יכול להיות יהודי בתרבותו .."דרך ארץ קודמת לתורה" ולא יהודי בדתו..! האמונה באלוהי השמועה הביאה יותר חורבן ושינאה בין בני האדם,מאשר אחווה.באים האמונה ב"יהוה" "אללה" או GOD

80 אני שואל אתכם יהודים יקרים: למה עניין הזהות כלכך מטריד אותנו? חילוני
  • 10:07
  • 02.10.11

האם האקט הסמלי של רישום "חסר דת", ימחק במחי עט היסטוריה של אלפי שנים? יש לי רושם שאנשים מחמיצים את הנקודה. במקום להתעסק בשאלות מהותיות הם בוחרים להתעסק בסמלים חסרי משמעות, ובלבד שירגישו שהם נלחמים בממסד. אבל אם זה מה שעושה לבן אדם טוב, אני אומר: לך על זה. אבל בפועל זה לא הולך לשנות את המציאות בכלום.

81 חופש המצפון sara
  • 10:14
  • 02.10.11

כאדם חופשי שיכול לבחור את אמנותו, זו החלטה הכרחית וחשובה. צעד בעל משמעות גדולה יותר יהיה בהפרדת הדת מהמדינה.

82 הכובש הציוני ווהדתות שלו, ממש משל של קפקא ליאורה - נשות קריירה נגד הגדר
  • 10:18
  • 02.10.11

והנה סיפור נוסף: כובש ציוני עותר לבית המשפט שלו בבקשה לדון בדת, בזמן שמליוני פלשתינאים גוועים ברעב בעזה הנצורה. רגע, הסיפור הזה נשמע לכם מוכר? אולי כי יש לכם 63 שנות כיבוש להכיר אותו. פשוט בושה שאתם מתעסקים בשטויות האלה בזמנים כאלו.

  •   ליאורה היקרה, פשוט נפעמתי מתגובתך. כל הכבוד על האומץ נועם
    • 10:42
    • 02.10.11

    והמילים, מאחל לך שנה טובה ללא כיבוש ציוני. כן ירבו!

  •   כבשת אותי ליאורה! מלפפון כבוש
    • 11:35
    • 02.10.11

    סליחה, אבל גם המצאותך על אדמה זו היא כיבוש. אם את מתנגדת לשלטון צבאי בעזה זוהי נקודה בפני עצמה שאפשר להתווכח עליה. אבל זה לא כיבוש. אם את חושבת שיש לך פתרון לבלום את הטרור העזתי, אני מאוד אשמח לשמוע (ומי ולא בעצם?). מדינת ישראל, בדומה להרבה מדינות בעולם, קמה על טריטוריה לא בתולית. בואי נקצין. פלשנו לאדמה המוחזקת ע"י אחרים. עכשיו מה את מציעה לעשות עם זה? כל הכבוד לרגש המוסרי שלך, אבל ככה אי אפשר לבנות מדינה. לעיתים, חייבים להשתמש בכח. ולא בגלל קולוניאליזם, אלא לצרכי הגנה עצמית.

  •   קפקא?? כובש ציוני
    • 11:49
    • 02.10.11

    ליאורה היקרה, איך לחיות ב לה לה לנד? גם אני רוצה... מה לעשות שאנו לא לבד פה, עזה הנצורה? רצית שנצא מעזה ויצאנו, אנו המדינה היחידה שנותנת להם אוכל, מוצרים בסיסיים, חשמל,מים וכו'... אף מדינה אחרת בעולם ואף גורם בעולם לא נותן להם, אפילו המצרים שהם ערבים כמוהם לא נותנים, כל הליגה הערבית לא נותנת להם כלום, אבל אנו גורמים לערבים בעזה לגווע ברעב? לכי תגורי בעוטף עזה ויירו עלייך כל היום ואז נשמע את מידת הרחמים שלך... שנה טובה.

  •   את מגזימה. שי לעדן
    • 12:11
    • 02.10.11

    אני בהחלט בעד מאבק בכיבוש (ולכל אלו שטוענים שאין כיבוש, ישראל עצמה מגדריה את השטחים ככבושים ולא מחילה עליהם את החוק הישראלי אלא משטר צבאי). אבל מאבק אחד אינו אומר שיש לנטוש מאבקים אחרים. כמו שהמאבק כנגד עוולות הכיבוש חשוב כך גם מאבקים אחרים כמו זה נגד כפיית דת על אנשים שלא רוצים בה הם חשובים. וללעוג לאנשים ששמחים על הצלחה במאבק שבעיניהם הוא חשוב, גם אם אינו חשוב באותה מידה בעיניך, אינה מעידה עלייך טובות בעיני.

83 ישנה טעות דפוס לאורך הכתבה. הכוונה היא ל"חסר דעת".  (לת) יהודי מא"י
  • 10:20
  • 02.10.11

84 "חסר דת" לא שווה כלום כל עוד בישראל רק דתיים יכולים להתחתן שי
  • 10:24
  • 02.10.11

איראן יהודית זו בדיוק ההגדרה

85 גם אני חסר חיים. אני אדרוש שירשמו לי את זה בת"ז! GET A LIFE
  • 10:37
  • 02.10.11

מדהים מה שהזקנה עושה לאנשים

86 יהודי ללא דת -עוד המצאה של חילוני חולני  (לת) נח
  • 10:39
  • 02.10.11

87 מי שאינו מהפכן בצעירותו הוא רשע להישאר זקן מהפכן זו אווילות פאטאטית  (לת) ברנרד שאו
  • 10:43
  • 02.10.11

88 שום משמעות לעניין שמעון כהן
  • 10:44
  • 02.10.11

כיוון שאין לחולה הנפש הבנה ביהדות , מובן שיכול להצהיר קבל עם ועולם על אמונתו בשגעונות ואין בכך עניין לציבור.היהדות רשאית להגדיר את מהותה ללא צורך באישור בימ"פ או סופר חולה נפש כזה או אחר . מחר יוכל להצהיר שהינו בעל חי , וכך להירשם בת,ז . ומה בכך? שיבקש זכויות של בעל חי או מין אחר ע"פ הצהרתו

89 גם אני רוצה אבל לא כדאי לי בתור גבר B
  • 10:51
  • 02.10.11

אין ספק שזהו צעד חכם. אבל בתור גבר שרוצה להתחתן צעד זה אינו כדאי כלל וכלל. מאחר ועדיף להתגרש דרך הרבנות ולא דרך בית המשפט. הרי ידוע ששלטון הפמיניזם בבתי המשפט בישראל רואים בגבר הגרוש סמרטוט הניתן לסחיטה אינסופית. לכן אחי הגברים, טוב תעשו אם לא תתחתנו בכלל, לא דרך הרבנות ולא בית המשפט. כי לחופש אין מחיר.

90 לא הבנתי בתעודת הזהות כתוב שהלאום יהודי אין בכלל דת. צריך לשנות הלאום לישראלי כי יהודי זו דת לא לאום  (לת) לא הבנתי
  • 10:52
  • 02.10.11

91 מלחמת חסרי הדת סתם אחד
  • 10:56
  • 02.10.11

וואטאבר. תהיו בריאים. נפילה נעימה לפודינג השכחה ההיסטורית.

92 גאים בך מר קניוק.אתה איש אמיץ ומיוחד.מהזן ההולך ונכחד של מי שבנו את הארץ,היפוכם המוחלט של מהרסיה היום,כפי שהתבטאת-החומניזם שהפך לתרבות המדינה  (לת) גאה להיות ישראלי מהסוג הדמוקרטי,החותר לשלום,ולארץ רווחה
  • 11:03
  • 02.10.11

93 אלוהים לפני שעזב את מקום העבודה שלו אחרי 6 ימים של עבודה עלובה וכושלת, , לא מינה אף אחד לייצג אותו אחרי לכתו. כת השרלטנים הרבניים ונציגי עצמם כופים על אנשים חופשים דת שלא מקובלת עליהם ומקבלים שכר מרשויות אזרחיות מקוללות שנכנעות פוליטית לתכתיבים הזויים  (לת) אבסולוט וודקה
  • 11:48
  • 02.10.11

94 כל הכבוד קניוק! הגיע הזמן לפרק את העריצות הדתית, ולזכור מי באמת בנה את הארץ הזאת! ישראל שראלי
  • 12:28
  • 02.10.11

מספר עובדות: 1. קול רבנים ערווה.. 2. חרדים, דתיים ושאר עובדי האלילים - הם לא יותר יהודים (גם אם הם חושבים שהם כאלה) 3. קניוק - אתה לא לבד! בבחירות הבאות מפרקים את מוסד הרבנות העריץ.

95 למה צריך דת בת"ז?  (לת) יהודי חרד
  • 12:46
  • 02.10.11

96 צעד מתריס. היה צריך לבקש להיות מוכרז כחסר שכל ותר גם על הביטוח הרפואי
  • 12:53
  • 02.10.11

שהרי עתה ברור שהוא בסך הכל מהגר כלכלי, כמו הסודנים שנמלטים מאימת המלחמה ומשתקעים בישראל. אם היה מצליח בארה"ב היה נשאר שם, אבל הוא היגר בשנית לישראל כי במדינה הזו מקבלים כל מצורע וזב חוטם, ובמיוחד כאלו שנושכים את היד המאכילה.

97 יום חג! אני הבא בתור!  (לת) Space Monkey
  • 13:11
  • 02.10.11

  •   שזה יהיה החג שלך, לנו יש את ראש השנה - משפחה, אוכל, חברים, מתנות, זהות, שיוך.. כיף!  (לת) שיהיה לך בהצלחה!
    • 16:07
    • 02.10.11

98 זו התוצאה של הלחץ הכבד והמתמיד שהאורתודוכסים מפעילים. הם מעולם לא ידעו מתי להרפות. זכי חלטורה
  • 13:18
  • 02.10.11

כל כניעה גרמה להם לרייר ולתבוע עוד ועוד; עוד כסף, עוד כוח, עוד לוקשן, עוד ייחוס, עוד פריבילגיות, עוד מטר, עוד קניידל, עוד רחמונס, עוד תרנגולת. כך היה בגולה וכך זה היום. כך הם המאיסו עצמם בחוצה לארץ וכך הם ממאיסים עצמם בתוכה. חוצפה ועזות מצח - זו כל התורה על רגל אחת. הגיע העת לגרום להם לחדול מזה. בכל דרך!

  •   התגובה שלך היא תוצאה של שטיפת מח באלפי טוקבקים של אירגונים רפורמים במימון מליארדר "רפורמי" בן
    • 20:06
    • 02.10.11

    חפשו בגוגל - מי מממן עשרות מגיבים בתשלום שיפיצו דברי בלע גזעניים בסגנון אנטישמי קלאסי

99 הפרדוקס הוא שכל מי שהיהדות חשובה לו, חייב לתמוך במעשהו של קניוק מול הטירוף הכביכול-יהודי של ימינו.  (לת) דרור
  • 13:22
  • 02.10.11

100 אי השתייכותו לדת, אינה פוסלת את העובדה שהוא יהודי, מותר לו להיות אטאיסט? סמי אלקיים
  • 13:30
  • 02.10.11

זו זכותו, מכבד את בית המשפט, על חופש הפרט? אין זה חדש, חמתי לא נקברה אלא בקשה שריפת הגופה שלה, היא יהודיה לכל דבר, פרט לחופש שהוא דעתני אצלה, יהיה זיכרה ברוך, היא היתה אדם צדיק????

101 כל הכבוד וברכות ליורם קניוק ! החלטה היסטורית של בית המשפט !  (לת) מומו
  • 13:45
  • 02.10.11

102 כל הכבוד  (לת) אלה
  • 14:11
  • 02.10.11

103 עוד רחוקה הדרך להפרדת הדת מהמדינה נסיון שני
  • 14:12
  • 02.10.11

העיקר בפסק הדין המרענן הזה הוא שיורם קניוק מרוצה. יורם קניוק נשאר כמובן יהודי אתני, וגם בארה"ב או בצרפת יראו בו יהודי למרות שההגדרה הזאת אינה מופיעה בשום מסמך רשמי שמנפיקות מדינות המערב. ברור ש"נוצרי אמריקאי" אינו האנתיתזה של "יהודי". אמריקאי הוא אזרח ארה"ב, ונוצרי הוא כל מי שהוטבל לנצרות, ורק הוא. יהודי כפי שכולנו יודעים הוא ..יהודי, בן העם היהודי, קרי, יהודי על פי ההלכה, כי אמו יהודיה או מפני שגיורו הוכר על ידי הרבנים האורתודוקסים המחמירים ביותר. אך עד להפרדת הדת מהמדינה ולהפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה, ורק למדינתם של אזרחיה ולא של כל השייכים לקבוצות האתניות המצויות בישראל, רחוקה מאד הדרך, ויתכן שתדרש הפיכה או מלחמת אזרחים עקובה מדם כדי להגיע לדמוקרטיה אמיתית, אם בכלל רוב האזרחים יחפוץ בכך.

104 צעד קטן לקניוק וצעד גדול לעם שהרבנים ועוזריהם השתלטו עליו.  (לת) טוביה
  • 14:19
  • 02.10.11

105 ערב רב ... תומר
  • 14:27
  • 02.10.11

המונח "ערב רב" מופיע לראשונה בסיפור יציאת מצרים ספר שמות: "וְגַם עֵרֶב רַב עָלָה אִתָּם" (י"ב, לח). על פי פירוש רש"י, הכוונה ל"תערובות אומות של גרים" שהצטרפו לעם ישראל במנוסתו. עד עצם היום הזה אנו סובלים מאותו ערב רב. אלו "היהודים" שהסגירו את אחיהם לנאצים, אלו שזורקים אבנים על חיילים בבילעין, אלו שעלו על המרמרה יחד עם מחבלים טורקים, אלו שמעבירים שמות חילים לטורקיה, אלו שחברים בקרן החדשה לישמעאל ...

106 מסכן שמחפש תשומת לב  (לת) משה
  • 14:31
  • 02.10.11

107 יורם קניוק - אתה תמרור וסימן לרבים וטובים חיים ללא אלוהים
  • 14:41
  • 02.10.11

פסק הדין הזה הוא קרן אור בישראל ההולכת וגולשת אל האפילה. הדת (כל דת!) היא חוק (חפשו את המילה במילון) ולכן היא כלא ואזיקים. רוצים מסורת? קבלו אותה כמסורת תרבותית ולא כאסופת חוקים הזויים ופרימיטיביים. חיו את חייכם במוסר פנימי שקיבלתם על עצמכם ולא כ"גזירה משמיים". היו "חסרי דת" ו"תאבי חיים". עזרו לאחר כי הוא שווה לכם ולא בגלל שכרה של מצווה או הפחד מעבירה.

108 כל הכבוד ליום - היה ונשאר אמיץ לב עמי
  • 15:11
  • 02.10.11

העלה על סדר היום סוגיה שנויה במחלוקת ונלחם. כל הכבוד יורם

109 מסכן הקניוק...מסנילי הפך לחסר-דת ומשם לחסר-דעת.. מחפש תשומי לעת זקנתו !  (לת) א.ש.חיפה
  • 15:34
  • 02.10.11

110 נו מה יצא? רשום לו "חסר דת", כמו שהוא רצה, אבל בסעיף הלאום, לא סעיף דת, שאינו קיים כלל בת"ז. זה קצת טיפשי, לא? אחד העמך
  • 15:34
  • 02.10.11

נדמה לי שמה שהפריע לקניוק לא היה שהוא רשום כיהודי (כי זה בסעיף לאום ולא דת), אלא שנכדו לא נרשם כיהודי. ניתן אמנם להבין שלא ניתן לרשום לאום יהודי, למי שאינו יהודי על פי ההלכה. אבל לרשום "חסר דת" בסעיף לאום זו היתה טעות מרה של משרד הפנים. היה ניתן לרשום "בן לעם היהודי" או משהו כזה. עכשיו קניוק השיג את מבוקשו - לשים לצחוק את משרד הפנים - כי תאלצו להודות שזה די אידיוטי להיקרא "חסר דת" בסעיף הלאום.

111 זה מצויין! - כך השמאלנים לא יוכלו לטעון שהם מדברים בשם היהודים/ישראלים בן
  • 15:41
  • 02.10.11

אלא מדברים בשם קבוצה תלויה ועומדת, חסרי שיוך או זהות..

112 נכון ויש להפריד את היהודי מהישראלי ואת המידנה מהארץ ובא גואל למקום ושיוויון לאחר ולשונה  (לת) פלץ
  • 15:49
  • 02.10.11

113 הדרך להפרדת הדת מהמדינה עוד ארוכה מאד. תדרש מלחמת אחים נסיון שלישי
  • 15:58
  • 02.10.11

העיקר בפסק הדין המרענן הזה הוא שיורם קניוק מרוצה. יורם קניוק נשאר כמובן יהודי אתני, וגם בארה"ב או בצרפת יראו בו יהודי למרות שההגדרה הזאת אינה מופיעה בשום מסמך רשמי שמנפיקות מדינות המערב. ברור ש"נוצרי אמריקאי" אינו האנתיתזה של "יהודי". אמריקאי הוא אזרח ארה"ב, ונוצרי הוא כל מי שהוטבל לנצרות, ורק הוא. יהודי כפי שכולנו יודעים הוא ..יהודי, בן העם היהודי, קרי, יהודי על פי ההלכה, כי אמו יהודיה או מפני שגיורו הוכר על ידי הרבנים האורתודוקסים המחמירים ביותר. אך עד להפרדת הדת מהמדינה ולהפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה, ורק למדינתם של אזרחיה ולא של כל השייכים לקבוצות האתניות המצויות בישראל, רחוקה מאד הדרך, ויתכן שתדרש הפיכה או מלחמת אזרחים עקובה מדם כדי להגיע לדמוקרטיה אמיתית, אם בכלל רוב האזרחים יחפוץ בכך.

114 קניוק אלעזר
  • 16:01
  • 02.10.11

כל הכבוד!!

115 איפה אתם בפייסוק של הארץ, "חסרי הדת הגאים והרבים (שטיקבקו באותן דקות) גל
  • 16:01
  • 02.10.11

תוכיחו שזה לא קמפיין מאורגן באלפי תגובות בכל אתרי החדשות, תקימו קבוצת פיססבוק משלכם, נראה כמה חברים אתם ..

116 מקובל עלי עודאבי
  • 16:06
  • 02.10.11

אם כל יושבי אזורינו היו מנערים את דתם מחייהם, החיים כאן היו אידיאלים. לא יהודים, לא מוסלמים וכו', רק בני אדם שפויים. אבל החשוב ביותר זה להפריד את הדת מהמדינה. תנו לישראלים לחיות כל אזרח עם הכבוד לזולתו

117 תחילתה של מהפכה יהודה לוי
  • 16:08
  • 02.10.11

יורם קניוק כדרכו המהפכנית בסגנון הכתיבה פותח דלת למהפכה החדשה של הישראלי בעל הלאום היהודי לא בהכרח דת יהודית. נכון שזו ראשיתה של המהפכה אבל אלה חוקי המהפכה, תמיד יש ראשית. אם זה הקוטאג' או הדת, זה יוביל רחוק. לדעתי יהיה יותר קל לקשור את הארץ הזו ללאום היהודי מבלי צורך להסתבך בהסברים מיותרים של ההבדל בין הלאום לדת.

118 מי ייתן שבעתיד כל אחד יוכל לשנות את הגדרתו ל'חסר דת' ...
  • 16:19
  • 02.10.11

בקלות בלי ללכת לבית משפט (לפחות ככה הבנתי מהכתבה). גם אני, כמו קניוק, מרגיש סלידה עזה מהדת היהודית, אבל בלאום אני מגדיר את עצמי כיהודי.

119 מבחן משרד הפנים ירושלמית
  • 17:02
  • 02.10.11

כל הכבוד לבית המשפט, אך לעתים קרובות משרד הפנים פשוט אינו נשמע להחלטות בתי המשפט או, במקרה הטוב, דוחה שוב ושוב את עצם הרישום בתעודה. יהיה מעניין לראות אם ומתי יתבצע השינוי ברישום הלכה למעשה...

120 עוד הדרך רב. נ.ד.ן
  • 17:21
  • 02.10.11

עוד הדרך רב. אני לא צריך את המדינה, שתאשר לי שאני חסר דת. בדיוק שחיי עם זוגתי, אינם צריכים "אישור" של המדינה. מה שחשבו הוא להפריד את הדת מהמדינה. צריך להגיע למצב בו - הדתיים ישלמו על שירותי דת, על כשרות, על נישואים בדרכם, על הקבורה המשפילה בדרכם.... על השמיטה ועל כול שאר השטויות שלהם. יהיה - ויש צורך להקים מערך הגנה על חירות המחשבה, וכדי לבלום את אלימות הדתיים. בעוד חודשיים תתחיל פעולה שלי, לגיוס כול מי שמבין שצריך להגן על השפיות במדינה.

121 כל הכבוד ש.ל.
  • 17:53
  • 02.10.11

סוף סוף אדם יכול לחיות תחת ההגדרה האישית שלו ובצורה שהוא בוחר ולא תחת ההגדרה שבחרה לו המדינה!!! חופש ופרטיות הם זכות מולדת ולא נרכשת!!!

122 אשמח אם איזה עו"ד יוכל להסביר איך אפשר להירשם כחסר דת יש עו"ד בקהל?
  • 17:59
  • 02.10.11

אני וזוגתי נירשם כך ונוכל סוף סוף להינשא בלי לשבור תוכניות חיסכון

123 כל הכבוד לפלמחניק קניוק !!! רמי
  • 18:32
  • 02.10.11

יש עוד כמה פלמחניקים חיים שישתמשו בהילה שלהם כדי להחזיר את המדינה למתכונת של המדינה עליה הם נלחמו . אם הדבר יחזיק בבית המשפט העליון - גם אני רוצה להיות חסר דת רשמית (כאתאיסט אני כבר כזה מזמן).

124 סוף-סוף בסיס להפרדה ההכרחית בין לאום לדת יבגני
  • 18:39
  • 02.10.11

קיים לאום אתני יהודי, וקיימת דת יהודית. זה נכון שהנסיבות ההיסטוריות היו כאלה שהפכו את השתיים לחופפות - אבל זה כבר לא המצב, ויש לשנות את ההגדרות, כך שיתאימו ללאומיות החילונית המודרנית. http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=2147805

125 יהודי זה לאום לא דת ! מניוק
  • 18:47
  • 02.10.11

אני יהודי במדינת היהודים מהסיבה שאבותי סבלו מאנטישמיות ולמעשה גורשו או ברחו מאירופה לכאן ופה הקימו את הבית שלנו - של הלאום היהודי ! אני יהודי לא כי המדינה קבעה זאת אלא שאני ועוד יהודים כדוגמתי הקמנו את המדינה שלנו ! הבנת ק נ י ו ק ? לא מוצא חן בעיניך ? אתה יכול ללכת .

126 אין יהודי יותר מיורם קניוק - והוא בודאי יודע זאת כל הכבוד!
  • 18:47
  • 02.10.11

חבל, בגלל הדתיים לא מלמדים כאן על תקופת ההשכלה היהודית שהביאתנו עד הלום: על כל המהפכנות הכבושה שחיכתה באזיקים עד שפרצה. עכשיו אתם יודעים למה. זעקתו של קניוק היא זעקת הנגזלים: מקימי ומקיימי המדינה, שסמלי המדינה נבזזו מידם והפכו לסמרטוט בידי המתימרים להיות קנאיה.

127 התגלו גנים יהודיים! בקניוק יש את המשובחים שבהם
  • 18:53
  • 02.10.11

יורם, אנ גאה להמנות עם קהלך

128 צודק מאיר
  • 19:21
  • 02.10.11

אני חולק עליו בכל, אבל בנושא הזה הוא צודק. הוא בן העם היהודי אבל לא דתיי. מה רע בזה? ואם הוא לא ילך לבית כנסת, הוא לא יהיה יהודי?

129 הרוב המושפל ניצח אלכס מסיס
  • 20:22
  • 02.10.11

יורם קניוק ובית המשפט עשו צעד חשוב קדימה לשחרורו של הרוב החילוני מהדיכוי וההשפלה בידי הדתיים ובתוכם החרדים שרובם אינם מכירים כלל במדינת ישראל

130 ברכות ליורם קניוק עוזי אורנן
  • 20:29
  • 02.10.11

ליורם קניוק, איש חדש ללא דת, ברכות מאיש ותיק ללא דת

  •   מה יש לכם מארץ ישראל תלכו לגור באנגילה צרפת וארצות הברית אורי
    • 20:53
    • 02.10.11

    כול הקשר שלנו לפו זה בגלל הקשר היהודי והדת אני במקום אולך לגור במקומות שיותר כיף לגור

131 תודה עליזה צ.
  • 21:16
  • 02.10.11

תודה, יורם. ברכות בשם כולנו

132 עם ודת אמנון
  • 21:27
  • 02.10.11

אני שייך לעם היהודי אבל לא לדת היהודית! הרי לא מתקבל על הדעת שהתנאי להיות יהודי חייב להאמין בהבלים.

133 תודה מר קניוק. אני נרשם בעקבותיך!  (לת) עם הארץ
  • 21:42
  • 02.10.11

134 החלטה חסרת טעם ותועלת, יופי אז אתה לא יהודי יותר, וואו ! מה יצאלך מזה? בזבוז זמן
  • 21:52
  • 02.10.11

יותר עדיף היה להקל על גיורים. אנחנו מעטים מדי מכדי להיות יותר מדי בררנים.וזה אני אומרת כיהודיה חילונית. אפילו להתחתן בארץ זה לא עוזר.

135 רק רציתי להגיד שזה יום עצוב שחר כרמל
  • 22:32
  • 02.10.11

כיהודי, לא בדתו (יהדות אינה דת - ואף פעם לא היתה) אלא בשורשי אמונותיו ותפיסותיו אני חייב לציין שהחלטתו של יורם לוותר על הגדרת הזהות היהודית, ועוד אדם שברור שאין יהודי (לא בדת) ממנו, זה פשוט עצוב, וחבל

136 ממליץ בחום על הספר "לא היה ולא נברא - משנה אתאיסטית סדורה"  (לת) לחסרי דת ולמהססים
  • 22:51
  • 02.10.11

137 זה אמיתי? ברכות! מקווה שרבים, כולל אותי, ילכו בדרכך.  (לת) בעזרת השם
  • 23:44
  • 02.10.11

138 כל הכבוד לקניוק הנפלא והאמיץ!!!!!  (לת) ראובן
  • 00:00
  • 03.10.11

139 היורם החליף את אלוהי המשפט בשופט מחוזי והוא "מתרגש נורא"  (לת) דרור
  • 01:37
  • 03.10.11

140 יורם קניוק יניב
  • 03:22
  • 03.10.11

כל הכבוד לבית המשפט שעשה חסד עם אותם חילוניים שאינם מאמינים בכפייה הדתית במדינה .הגיע הזמן להפריד את הדת מהמדינה ,ולהיפך הגיע הזמן לעצור את הטרור שהרבנים עושים מהדת .דיי נימאסתם .

141 זהו צעד מהפכני איריס יוטבת
  • 06:17
  • 03.10.11

שיכול להוות סדק ראשון בחומת הכפייה הדתית הנעשית בארץ כמעט ללא משים. אני מכבדת את היהדות אבל לא את השימושים הכפייתיים והמלחמתיים הנעשים בה.

142 שיבושם לו , ההפסד לעם היהודי של פחות סופר רמה ג אינו גדול  (לת) אהוד
  • 06:22
  • 03.10.11

143 תודה מקרב לב ליורם וחבריו לוחמי תש"ח שבזכותם יש לנו מדינה עברית.יהודית  (לת) ירמי
  • 06:24
  • 03.10.11

144 העם בשל להפרדת דת ממדינה.  (לת) פנינה כץ
  • 07:07
  • 03.10.11

145 נוצרים משמידים מנחם
  • 10:06
  • 03.10.11

בעלי הלאום הנוצרי הם התחילו להשמיד את העם היהודי ואתה מגדיל את היצורים הנוצריים,,וכנראה שאבות אבותיך מתהפכים בקברם על יצור שכמוך..אבל טוב שהוצאת עצמך מהכלל,,

146 יהודי נשאר יהודי לא משנה מה תכתוב איפה!!! אחרי 120 שנה יתחשבנו איתך למעלה  (לת) יהודיה
  • 12:19
  • 03.10.11

147 אין כאן שום ניצחון לזכויות האדם יוחנן
  • 12:34
  • 03.10.11

לצערי, אין בפסיקה ניצחון לזכויות האדם בישראל, וזאת משום שבית המשפט אמנם נעתר ליורם קניוק, אבל כל שאר אזרחי ישראל עדיין יהיו רשומים על פי דת והמערכת תמשיך להפלות על בסיס הבדלי דת ומוצא אתני. מה שצריך היה לעשות זה לבטל לחלוטין כל רישום דתי או אנטי דתי על מנת שקניוק לא יהיה רשום כחסר דת, אלא שאף אזרח לא יהיה רשום כשום דבר פרט לאזרח ישראלי. אי אפשר להילחם ברישום הדתי המפלה על ידי הוספת קטגוריה אתיאיסטית לרישום, אלא רק על ידי ביטול כל רישום של זהות דתית או לא דתית, כפי שבצרפת כולם רשומים רק כאזרחים צרפתיים. ישנה עוד בעיה, והיא שקניוק עדיין רואה את עצמו כשייך ללאום יהודי ולכן גם אינו דורש שינהיגו רישום של לאום ישראלי, שהוא הדבר הנדרש עבור שוויון אמיתי במדינה. אחד הדברים שאני עצמי גיליתי בחיי שדווקא יהודים המגדירים את עצמם כחילוניים וחופשיים, אבל חשוב להם בכל זאת להיות מוגדרים כיהודים, הם אלה שבדרך כלל נוטים להיות הגזענים הכי גדולים כשמדובר בזכויות מיעוטים בחברה הישראלית, כי גם עבורם מי שנולד ערבי או רוסי שאינו יהודי עדיין נראה בעיניהם כסיכון למדינה. אני בטוח שיורם קניוק אינו מחזיק בדיעות חשוכות כאלה, אך עצם התעקשותו להיות רשום כיהודי (מבחינת לאום) היא בעייתית ביותר מבחינת זכויות האדם בישראל.

148 מקווה שעכשיו הזבל יקבר מחוץ לגדר - לתשומת לבכם חברא קדישא  (לת) קוסם
  • 12:38
  • 03.10.11

  •   קדישא חיה ממסים שמשלמים החילונים, בעיקר תזכורת
    • 16:41
    • 03.10.11

    כי בקרב אותם אנשים עובדים יותר מאשר אתם הטפילים הדוסים

149 יפה מאד, עכשיו יש להתעקש על ההגדרה "בעל דת או חסר דת" כי זה פשוט לא עניינה של המדינה  (לת) דת היא עניין אישי
  • 13:01
  • 03.10.11

150 מר קניוק אתה כלל לא מעניין את אף אחד,וגם אנו לא רוצים אותך בקרבינו,עוד אחד דין תל-אביב כדין נצרים
  • 15:15
  • 03.10.11

המלא שינאה וטינה לעצם היותו,ומנסה על ידי כביכול מה שהוא גורם רוצה להכתיב לכולנו את רצונותיו המשוגעות,והאנטי יהודיות,הוא במיילא לא עושה דבר אחד יהודי,ומרוב טינתו לעצם היותו רודף חרדים,דתיים ומתנחלים,ולכן האיש ההזוי הזה ממש לא מעניין אותנו כלל,אולי את עדר התומכים בו הם גם כמוהו שונאים את עצם הוולדם כיהודים,אני חילונית ואני כן גאה להיות שייכת עם היהודי,ישראלי ובת לדת ישראל,ואם למר קניוק לא נאה במיילא כל חיו הוא חיי כלוא יהודי,ואשתו,וילדיו,ונשותיהם,אז,את מי בדיוק אתה מעניין.וזה שבתי המשפט עימו כי הם גם הרוב כל דבר שהשמולנים מבקשים או רוצים הם נותנים להם.כל מה שנגד יהודים,או דת יהודית,את חרדים או מתנחלים,או חרדים או חיילים.זה כבר מזמן ידוע לכול מי שראשו על כתפו.ולכן אין חדש כאן.מה שהוא מרגיז שהוא מנהסה בכוח להכתיב לכולנו את הטמטום שלו.ואת רשעותו,אכזריותו.ובכלל מה הוא עושה כאן בארץ-ישראל??.ניתן לשאול מה בכלל ביאו לכאן?אם כל כך הוא מתגעגע לגרמניה,ואינו סובל את ארצנו,ואינו סובל יהודים ודת יהודית.אז,תלך מכאן ודיי כל כך רע לך.כל הזמן הוא מרגיז עם הנייבכיות שלו.מקטר על הארץ משמיץ מיילל כמו בכיין.אז,תלך מכאן מדיי באמת מי מחזיק אותך בכוח עימנו.או רוצה בכלל שאתה תהיה דתי או שייך לעם היהודי.אני בטח שלא רוצה אדם חלול כמוך.

151 המדינה הזאת תהפוך לדמוקרטית רק כאשר תושביה יוכלו להביא ילדים לעולם, לעבור לשעון חורף, להתחתן ולמות ללא מעורבותם של רבנים.  (לת) הדת היא משטר פוליטי ולא אלוהים
  • 16:33
  • 03.10.11

152 כל הכבוד!  (לת) דורון
  • 13:18
  • 04.10.11

153 כול הכבוד לקניוק ולבית המשפט! שלומי
  • 13:54
  • 06.10.11

אני מופתע אך מתרשם ומתרגש מההתקדמות במעמד האזרח.
...חייב לסיים את התגובה - אני בדרך למשרד הפנים.

154 אולי זה פתח לכך שיבטלו את כל הגזרות שכופה עלינו הדת כל סופ"ש!!!!  (לת) אתאיסטית
  • 13:35
  • 07.10.11

155 בהחלט שותף להרגשתך, שנה טובה  (לת) דורון גרינבאום
  • 09:35
  • 10.10.11

156 דת בת כהן
  • 20:59
  • 10.10.11

מעוניינת להיות חסרת דת ולאום די אינני זקוקה לאישור של רב או קפיאה דתית
עם כול הכבוד איתי ונולדתי למשפחה שתית איתי מסורתית חילונית מוסלמים
היום אני רוצה להיות חסרת דת ולאום

157 ואיפה יקבר? קרציה
  • 13:18
  • 11.10.11

אם הוא לא יהודי... האם יקבר מחוץ לבית העלמין??

158 אין משמעות ל"יהדות" בלי דת קובי
  • 00:13
  • 12.10.11

הסטוריה על קצה המזלג ליורם קניוק שאמר שהמלה יהודי מופיעה רק 3 פעמים בתנ"ך.
להזכירך, ישראל הוא שמו השני של יעקב אבינו שהיו לו 12 ילדים על שמותיהם היו 12 שבטים. 10 הוגלו ונותרו שניים כאשר שבט בנימין נבלע בתוך שבט יהודה. יהודה הוא כמובן המקור למלה יהודי. כלומר מי שמוצאו משבט יהודה.
עם כל הכבוד, יהודה זה כאן כבר יותר 2000 שנה ותמיד עם זיקה לדת ולמצוות שחלו על בני ישראל על פי התורה ובעיקר, ברית מלה, שחיטה כשרה, שמירת שבת , יום כיפור מצוות היסוד והבסיס הללו קוימו ברובן או בחלקן לאורך שנות הגלות ובתקופת החיים בארץ לפני הגלות. על ידי העם היהודי גם אם לא היה דתי. אין שום משמעות ללאום היהודי ללא הזיקה לדת היהודית ולמסורת שלה.

גם השפה העברית בה כותב יורם קניוק השתמרה אך ורק בזכות הדת, בזכות התפילות, ובזכות העובדה שהיא שימשה שפת קודש - המכנה המשותף של היהודים בגולה.

אין אפשרות להשתייך לאורך שנים ליהדות ללא הדת היהודית כי פשוט, אין לכך כל משמעות. חוסר זיקה לדת, לשורשים ולמסורת היהודית מובילים במהרה להתבוללות ולהיעלמות מחיקה של היהדות. ראו מה קרה לצערנו הרב לנוצרים החדשים בספרד. התנצרו והמירו את דתם בכפייה ולאחר מספר מאות שנים, נותרו בקרבם מעטים מאוד עם זיקה ליהדות תוך נסיונות לחזור לחיק היהדות באמצעות הדת בלבד.
שוב, יורם לצערך ולמגינת ליבך, היהדות לא שומרת ולא זקוקה לאנשים שאין להם זיקה לדת ואינם רוצים להשתייך לדת היהודית.
המכנה המשותף של בני הלאום היהודי הוא בראש וראשונה השתייכות לדת היהודית, לאחר מכן הזיקה הגיאוגרפית למקום מוצאם של היהודים - היא ארץ יהודה (פרובינקיה יודאה) כפי שנקראה אפילו על ידי היהודים, לאחר מכן השפה העברית שהיא שפת הקודש שפת הדיבור ושפת התפילה.
אחדות היהודים והמכנה המשותף ביניהם נובעים אך ורק משלושת הדברים האלה.
ההתבוללות היא התופעה ששומרת על היהדות יותר מכל דבר אחר.
ויתור על ההשתייכות לדת היהודית (גם כשמישהו שמגדיר עצמו חילוני), הוא תחילת הדרך של ההתבוללות.

159 ללא דת תמיר יגאל
  • 10:49
  • 12.10.11

כל הכבוד ליורם, גם אני מזמן מזמן לא יהודי, מה שרשום איפושהו לא ממש משנה, רק מה שאני מרגיש קובע !!!!!!!!!

160 מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי,קיומינו נעוץ בעברינו ובתנ"ך. יוסי
  • 06:46
  • 16.10.11

יורם קניוק ,אם אתה חסר דת אין לך שום קשר למדינה.
חזור לחו"ל ושם כבר יזכירו לך הנאצים החדשים שאתה כן יהודי.
מעשיך מציינים הידרדרות מוסרית אשר תוביל לחורבן בית שלישי.
פשוט ,אם כולם ינהגו כמוך לא נוכל להצדיק את קיומינו כאן.
אני מציע לך לעזוב משמש דוגמה רעה ךנוער ולדור העתיד ולא קשור לערכי הדמוקרטיה כמו חופש,מה כי מה שהשיב את העם היהודי למולדתו אינו קשור רק בערכים אילו.
זו טעות היסטורית,ילמדו בבתי הספר העתידיים על יורם קניוק כעל "מתיוון חדש"...
ההחסטוריה הוכיחה שאתה טועה בו נראה מה צופן בחובו העתיד...

161 החמחן מתחזק .. יענקלה
  • 09:23
  • 16.10.11

מר קניוק היקר , אתה ושכמותך המיעוט בעם , הימין הדתי הולך ומתחזק וסופך ושכמותך שישללו ממך כל הזכיות דהיום לכן אני מציע לך ולחבריך לעזוב את ישראל ע כ ש י ו .

162 נישואין אזרחיים - כפייה להתגרש בגירושין דתיים - למה זה יעל
  • 07:56
  • 26.10.11

אני הולכת לשפץ לעצמי את תעודת הזהוי!!!
זו ההזדמנות.
תודה על היוזמה.
תבורך

163 להוריד דת מהתעדת זהות karoubi
  • 02:26
  • 18.05.13

גם אני לא מסכים ש בתעודת זהות שלי רשום יהודי אני גם בדרך למשרד הפנים להוריד המילה יהודי

פרוייקטים מיוחדים