מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ניצחון לרבנות הראשית: מיזם החתונות של "צהר" ייסגר

לטענת רבני הארגון, בעזרתו מתחתנים עשרות אלפים מדי שנה בטקס אורתודוקסי אלטרנטיבי המוכר על ידי המדינה, הסגירה היא מעשה ידי השר מרגי

ארגון רבני צהר הודיע על סגירת מיזם הנישואין שלו, שדרכו מתחתנים מדי שנה אלפי זוגות בטקסים אורתודוקסיים המוכרים בידי המדינה - זאת בעקבות עימות קשה עם השר לשירותי דת יעקב מרגי (ש"ס), המוכר כשר הדתות. השר, כך לפי הארגון, אילץ את צהר לסגור את פרויקט הדגל שלו באמצעות שלילת סמכויות שאיימו על כוחה הכלכלי והפוליטי של הרבנות הראשית לישראל.

מטרתו המוצהרת של ארגון רבני צהר היא לארגן טקסי נישואין לזוגות חילוניים שחשים רתיעה מהממסד הדתי המנוהל בידי חרדים. כלפי חוץ לפחות, בצהר ראו עצמם כשליחיה הידידותיים של הרבנות הראשית לישראל, מה גם שרבים מרבני צהר משמשים כרבני ערים ויישובים מטעם הרבנות.

זה הזמן לנישואים אזרחיים? עשו לנו לייק ודברו על זה בפייסבוק

ההודעה באה בעקבות החלטה של מרגי לשלול מצהר את האפשרות לרשום זוגות לנישואים, ולהנפיק להם תעודות נישואים, כפי שהדבר נעשה זה עשרות שנים בקהילות חרדיות.

בשנתיים האחרונות רשמה צהר את מרבית הזוגות שפנו אליה במשרדי הרבנות של היישוב שוהם ושל גוש עציון, שתי רשויות שבהן מכהנים רבנים המזוהים עם הארגון. מרגי אמר כי סיכל את כוונת צהר להקים ברשויות אלו "מיני רבנות" שתשיא אלפי זוגות בשנה ללא פיקוח וגם במקרים שבהם הרבנים אינם מוסמכים לערוך טקסי קידושין על ידי הרבנות הראשית לישראל.

ככלל, רישום נישואים בישראל הוא אזורי: הרישום לקראת החתונה עצמה חייב להיעשות במועצה הדתית במקום מגוריו של אחד מבני הזוג. אבל יש יוצאים מהכלל, ואלו הם הבד"צים (בתי דין צדק) החרדיים שאינם כפופים לחוק במדינה, אבל מוכרים על ידה ורושמים לנישואים אלפי זוגות בשנה גם מחוץ לאזורי המגורים של בני הזוג. הרבנות סומכת את ידיה על רישום הנישואים בבד"צים ומאשררת אוטומטית את תעודות הנישואים שהם מנפיקים.

יערית ורונן מתנה שנישאו עם רבני צהר
יערית ורונן מתנה שנישאו עם רבני צהר. צילום: רונן מתנה

בשנתיים האחרונות, הרבנות ומשרד הדתות הניחו גם לצהר לעבוד בשיטה דומה בשוהם ובגוש עציון, ואיפשרו לארגון להנפיק תעודות נישואין, עד שמרגי החליט לאחרונה לשים לכך סוף. היקף החתונות של צהר עומד על כ-3,000 בשנה, כך על פי משרד הדתות.

מנכ"ל הארגון הרב ד"ר משה בארי אמר ל"הארץ", כי הארגון מתחייב לדאוג להנפקת תעודות נישואין למאות הזוגות שכבר התחתנו דרך הארגון אך לא קיבלו את המסמכים הרשמיים, וזאת על אף שהמשרד לשירותי דת מסרב לפי שעה לספק את התעודות. לדבריו, גם זוגות שנרשמו לנישואין אבל טרם התחתנו יזכו בטיפול דומה. באשר לזוגות שנרשמו באתר האינטרנט של הארגון אבל עדיין לא נפגשו עם רב מטעמו - אלה ייאלצו לדברי הרב בארי למצוא דרך אחרת להתחתן. "היום עשיתי שיחות טלפון לזוגות שכבר נרשמו ואנחנו נאלצים לבטל איתם. רובם אמרו לי ‘לא נורא, ניסע להתחתן בקפריסין". לדבריו, שזכו לתגובה מלגלגת במשרד הדתות, חתונה אורתודוקסית שלא דרך צהר היא לא אופציה מבחינת הזוגות הללו.

העימות בין צהר לרבנות הראשית ומשרד הדתות החל כבר לפני שש-שבע שנים, כשבהדרגה הוצרו צעדי הארגון. כך למשל, נקבע כי מרביתם של 600 הרבנים האורתודוקסים השייכים למיזם הנישואין של צהר אינם כשירים לערוך חופות כלל, או רשאים לערוך אותן רק לציבור מצומצם שהם קשורים אליו בתפקידיהם כרבנים או ראשי ישיבות. בארגון אומרים, כי הרבנות והמשרד חוששים מהפיכתם לבלתי רלוונטיים עבור האוכלוסייה החילונית בישראל, וגם מוטרדים מאובדן ההכנסות.

"מעורבים דברים כל כך מלוכלכים, שקשה לתאר", אומר הרב בארי. "בשביל בצע כסף ובשביל להילחם בציונות, משרד הדתות מוכן לשלוח יהודים להתחתן בקפריסין במקום על פי ההלכה". יועץ השר מרגי, ניסים אלקסלסי, אמר ל"הארץ" כי "צהר דורשים מהשר לעבור על החוק, שאומר שאתה יכול לפתוח תיק נישואים רק כאשר אחד מבני הזוג הוא תושב המקום". לדבריו, הארגון דחה הצעות שהוצעו לו, להסכים לרישום הזוגות דרך המועצות הדתיות הקיימות (דבר שישלול למעשה את האוטונומיה של רבני צהר). באשר לאפליית הבד"צים החרדיים לטובה ציין אלקסלסי כי בד"ץ העדה החרדית מוכר עוד לפני קום המדינה, וטען כי כל יתר הבד"צים עובדים בחסותן של מועצות דתיות של הרבנות הממלכתית. "הצענו לצוהר הצעות, והם איימו עלינו. עכשיו הם החליטו לצאת במלחמה, הם יכולים לעשות מה שהם רוצים. אנחנו לא נתקפל בשום אופן", אמר.

אור ואנה מרחובות נרשמו לצהר לפני כארבעה חודשים. לטענתם, "בחרנו בצהר במיוחד כדי להימנע מקשיים. אנה עברה תהליך גיור וחשבנו שיהיה יותר קל. חשבנו שנוכל להימנע מכל העניין הזה של הנישואים ברבנות. אני מקווה שיהיה בסדר ושהתהליך שלנו לא ייעצר. כל היחס של הארגון היה אישי, ענו על כל שאלה שלנו והיו מאוד זמינים".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 עכשיו גנבי ש"ס והחרדים יעשו קופה יפה על חשבון התמימים. פופאי
  • 05:20
  • 08.11.11

למה לסגור פרוייקט כל כך יפה ומבורך?
השינאה כלפי הרבנות רק תגדל , בגלל סחטני הכספים השפלים והמרחיקים יהודים תמימים מהדת.

02 צהר לוקחים להם ביזנס ליהודונים. מי מתפלא?  (לת) הלוחש לסוסים
  • 05:21
  • 08.11.11

03 בושה. עכשיו- רק נישואים אזרחיים!  (לת) לא להכנע לחרדים המושחתים.
  • 05:23
  • 08.11.11

04 גועל נפש - הרבנות המכוערת הצליחה להרוס את הפנים היפות - את השגרירים של האופל הזה  (לת) נורמאלי
  • 05:29
  • 08.11.11

05 יש לבטל את הרבנות כליל, לאסור בחוקה על קשר כלשהו בין דת ומדינה ולסגור את הישיבות המטורללות  (לת) כ
  • 05:51
  • 08.11.11

06 אני מתחרט שהתחתנתי בחתונה עם רב אורתודוקסי...  (לת) דנדן
  • 05:56
  • 08.11.11

07 באמת לקב"ה משנה אם רב א' מוציא עין לרב ב' העילוי
  • 06:02
  • 08.11.11

זה לא משנה לו כי הוא לא קיים.

08 follow the money  (לת) israelies are suckers
  • 06:06
  • 08.11.11

09 לא הבנתי מה היה ה"נשק" של משרד הדתות? גוגו
  • 06:16
  • 08.11.11

צהר היו צריכים להיות עקביים ונחושים יותר במאמץ שלהם לנפץ את המאובנות של הרבנות הראשית ולנהל רישום של חתונות שלהם בנפרד.

10 צהר - פנים ידידותיות לדת ? ש
  • 06:20
  • 08.11.11

עוד מבמר בארון הסובלנות ! מתי הציבור יעצור את הסחף!

11 פשוט להתעלם מן הממסד המושחת הזה ישראל ברטל
  • 06:21
  • 08.11.11

על הציבור הישראלי להתעלם מן הרבנות ושירותיה המושחתים ולהתחתן בכל דרך חלופית. אין ההלכה מחייבת נישואין על ידי פקיד מטעם המדינה. אולי בדרך זו ניפטר אחת ולתמיד מן הספחת הזאת

12 כנראה שיש רק פתרון אחד ויחיד למלחמה ברבנות - לשלול את חוקיות הבד"ץ אזרח
  • 06:21
  • 08.11.11

נראה את מרגי מתמודד. נדרש פה בג"ץ למגר את הבד"ץ!

13 רבני צהר יוסף כרמיאל
  • 06:34
  • 08.11.11

ביום חמישי האחרון נערכה החתונה של בני ע"י רב מצהר ושערך את החופה בצורה טובה, קלה ויפה שיצרה רושם טוב על כל אורחי החתונה חבל שבגלל ויכוח על כסף מבטלים מייזם טוב שתרם לקירוב בין דתיים לחילונים


14 רבני צוהר לא לוקחים כסף וזה פוגע ברבנים החרדים שלוקחים בשחור. מעכשיו תבקשו קבלה מהרב  (לת) שגב
  • 06:35
  • 08.11.11

15 ביטול צוהר גליה
  • 06:45
  • 08.11.11

שתי בנותי יהודיות כשרות שנישאו ליהודים כשרים כולם מידורי דורות עשו זאת עם ארגון צוהר ככל הנראה בני כבר יתחתן בקפריסין. נסו להשיג כרטיס טיסה לאי הקטן, אין!! מטוסים מלאים בני זוג צעירים עם משפחותיהם נוסעים להתחתן שם, אני כבר הייתי פעמים משפחות כשרות. זו הדת החדשה הנכפית עלינו

16 הכל ממשיך כאילו לא הייתה מחאה בקיץ אמיר
  • 06:47
  • 08.11.11

מעמד הביניים החילוני והמסורתי, הציוני, שמשרת בצה"ל ומחנך את ילדיו לציונות נשחק עד דק. המחאה הבאה של מעמד הביניים כבר לא תהיה כל כך תרבותית

17 כל חלקה טובה גל
  • 06:52
  • 08.11.11

צהר חיתנו אותי ועושים עבודת קודש בגישור וקירוב בין יהודים.
די ש"ס נמאס!

18 החתן הזה בתמונה נראה, עומד ולבוש חיים
  • 06:53
  • 08.11.11

כאילו הוא הולך לטגן שקשוקה במטבח.

19 נמאסתם! המאסתם את הדת עלינו. עמליה
  • 06:53
  • 08.11.11

במדינת ישראל מוסדות הדת הם כח ששוה כסף. הרבה כסף. הם לא. יוותרו על הכח הזה לעולם ורק ינסו להעצימו. חלה החובה על מי שלא רוצה בכפייה הזו פשוט להתרחק ממנה ולא לפרנס אותה. צריך לא להנשא דרכם, ולא להיות חלק מהם.

20 החילונים שכחו מה זה להיות יהודים. חרדי = יהודי
  • 06:58
  • 08.11.11

יום יבוא ונוכל באופן גלוי לקרוא להם גויים.

21 עוד ״ניצחון״ לכפיה הדתית ולימין ההזוי  (לת) כל הכבוד
  • 07:07
  • 08.11.11

22 הסטטיסטיקה שהצגתם לא כוללת ד
  • 07:10
  • 08.11.11

אלפי זוגות צעירים שבוחרים פשוט לא להתחתן ולחיות ביחד תחת הסכם עו"ד פרטי. כתוצאה מכך הם לא זכאים לזכויות והטבות (וגם לחובות) של זוגות נשואים. אלפי "רווקים ורווקות" במדינה הם למעשה הומוסקסואלים או אתאיסתים. ואף אחד לא סופר אותם- תרתי משמע.

23 בעבור בצע כסף בוגדים ביהדות מלכה
  • 07:12
  • 08.11.11

האם ברור לכולם שחלק נכבד מהחילונים יינשאו בנישואי קפריסין במקום?
האם זו כוונת הרבנים האורתודוקסים?
דעו שפעולה זו בנוסף לרבות מרחיקה רבים מהדת וממאיסה אותה עליהם. מי שמכם לבעלי הבית?

24 יופי! עכשיו יותר ויותר זוגות לא יתחתנו בנישואים אוורתודוקסיים ובעזרת השם זה יוביל גם להנהגת נישואין אזרחיים!!  (לת) תמר
  • 07:13
  • 08.11.11

25 שר עלוב ממפלגה עלובה  (לת) אזרח
  • 07:18
  • 08.11.11

26 הרבנות תביא על עצמה את חרון העם גיל
  • 07:28
  • 08.11.11

ההשתךטות של החרדים על חיינו תביא לתגובת בומרנג. בבחירות הבאות שוב לא ישבו חרדים בממשלה.

27 מישהו מוכרח לשים את הרבנות הראשית במקומה. רבני צהר הם רבנים רגילים, רק נחמדים. א.
  • 07:32
  • 08.11.11

אנחנו נישאנו דרך צהר, וזו חתונה יהודית רגילה. התחתנו בירושלים, היו לנו גם אורחים חרדים, עברנו הדרכה מזעזעת ברבנות, הכל סטנדרטי. זו ממש בריונות לשלול מהם סמכות לחתן. הרבנות הפכה להיות אינקוויזיציה. הרבנות צריכה להיות מפורקת. הרבנות הראשית לישראל היא מוסד שהקימה מדינת ישראל, ומדינת ישראל צריכה לפרק אותה.

28 בלי צהר לא הייתי מתחתן בארץ. חד וחלק. גד
  • 07:43
  • 08.11.11

שוב תודה לצהר על היחס היחס האנושי!

  •   חבל שהתחתנת בארץ דוד
    • 09:11
    • 08.11.11

    כדי לשנות את המצב באמת ולחתור להפרדה מלאה בין הדת והמדינה יש להתחתן בחול ולהעלות את הסטטיסטיקה של הנישאים מחוץ לרבונות שכיום עומדת על 13.3% (האחוז גבוה הרבה יותר אם בוחנים רק את האוכלוסיה החילונית). צוהר זו פשרה שמנציחה את החיבור בין הדת והמדינה.

  •   פשרה זה לא רע  (לת) דיואי
    • 18:10
    • 08.11.11

29 הגיע הזמן להפרדת הדת מהמדינה עצוב
  • 07:48
  • 08.11.11

אני דתי ונמאס לי שהניצול הציני של הדת על ידי הרבנות הגיע כל כך רחוק

  •   חילוני זה דתי לייט... שמתכופף לדת ומקבל את הרבנות. חילוני זה מושג דתי. רוצה להפריד דת ממדינה, יש להוריד את מדינת היהודים מהפרק, יש לשנות את הדגל וההימנון, וממשלות ישראל תוציא את הרבנות ממשרד הפנים והרבנות תשרת רק את הדתיים שמבקשים את שרותיה כולל טקס ברית מילה.... אתה מוכן לזה?  (לת) אני לא חילוני, אני אייטאיסט
    • 08:11
    • 08.11.11

  •   To the atheist ff
    • 10:22
    • 08.11.11

    The word 'secular' has actually been abused recently. Secular means 'matters that are not religious, mundane, of this world'. So a secular state is a state where religion is not part of the state. One may be religious and yet support a secular state, in the US for example there are many like that. Atheism is your personal view - as it is mine. What I want is a secular state, the people can be either religious, religious - light or secular. This does not negate the fact that you can still give priority to Jews in immigration. In fact the law now is not religious, as even complete non-Jews qualify to immigrate,

30 פשוט מאוד לא להתחתן ברבנות  (לת) טלי
  • 07:49
  • 08.11.11

31 מרגי תראה להם שאבא שלך יותר חזק .... איש
  • 07:56
  • 08.11.11

אוי לעינים ולאוזנים ששומעות ורואות. נניח שעיני חייב להראות שהוא השולט אבל גם מרגי? בקיצור היות ובזה בית הדין או ראש הממשלה לא יתערבו כנראה שהנושא חתום והוספנו עוד אבן לחומה שנוצרת בין חובשי הכיפה ובין אלו שלא.

32 בעיה בטבלה: 5000 נישאו בחו"ל אבל חלק גדול מהם לא יהודים בני
  • 08:00
  • 08.11.11

נוצרים, מוסלמים או אנשים בלי דת אינם אמורים להינשא ברבנות. גם נישואים מעורבים אינם אמורים להתבצע ברבנות. לכן המספר הנכון שיש להשוות הוא מספר הזוגות היהודיים כהלכה שהתחתנו בחו"ל.
וגם כאן, אי אפשר להסיק מסקנות ברורות - אני מכיר זוגות שהתחתנו בחו"ל בחתונה דתית טהורה בין השאר כי המשפחה חיה בחו"ל ורצו להקל עליהם.

  •   נוצרים ומוסלמים יכולים להתחתן בארץ - במוסדות דתיים שלהם. אני
    • 10:27
    • 08.11.11

    אין להם שום צורך לנסוע לקפריסין.
    ויחד עם 5000 איש שנישאו בחו"ל יש רבים כמוני שהתחתנו בארץ בנישואי חוזה. תסתכל על הנתונים של ארגון 'משפחה חדשה'.

33 ראבאק, שתיסגר כבר הרבנות! אילת
  • 08:05
  • 08.11.11

סלח לי הרב קוק, לא לילד הזה התפללת!

34 רציתם מדינה יהודית? רוצים לשמור על הרוב היהודי? אז זה מה שיש ואל תבואו בטענות. אי אפשר לרקוד על שתי עוגות בחתונה אחת ולהשאיר את העוגה שלמה  (לת) רבנות, איזה מילה מגעילה
  • 08:05
  • 08.11.11

35 בואו ננסה לשנות עמית
  • 08:06
  • 08.11.11

הצטרפו לקבוצה בפייסבוק "תנו לנו "צהר" להתחתן!".

36 מדינת דת....כואב הלב! ניר
  • 08:08
  • 08.11.11

כל יום עיני קוראות עוד ועוד כותרות על השתלטות הדת על המדינה...
הלב שלי עדיין מסרב להאמין אבל לא אוכל לעצום את העיניים לעוד הרבה זמן.

37 או שינשאו בקפריסין, בלאס וגאס, או שלא ינשאו כלל  (לת) רק לא רבנות
  • 08:09
  • 08.11.11

38 חבל ותודה יריב
  • 08:13
  • 08.11.11

תודה לרבנים המתנדבים כולל רב שחיתן אותנו. חבל שגם בתחום זה חלה נסיגה בשפיות.

39 חייבים לעצור את הכפייה הדתית לפני שיהיה מאוחר מדי!!!! מפחדת להמשיך לגור במדינה
  • 08:16
  • 08.11.11

לא להתחתן דרך הרבנות! מה יהיה עם המדינה הזו שלנו שרק הולכת אחורה כל הזמן?? אני באמת מפחדת מהמקום הרע אליו אנחנו מתדרדרים.

40 כל ניצחון לרבנות זה ניצחון לממשלה. הממשלה מעונינת לשמור על רוב יהודי, מורשת יהודית וציביון יהודי....היא מדינת היהודים בארץ ישראל. ...שימו לב שכל הממשלות היו חילוניות ברוב גדול. ...תהנו...  (לת) הקב"ה
  • 08:16
  • 08.11.11

41 בן לוקח בת-החלוצים היו נביאים קורא נאמן לקוראים
  • 08:17
  • 08.11.11

כמילות השיר: בן לוקח בת ובת לוקחת בן, הרבי אמר אסור להתחתן.
מלים דובידל גרין(בן-גוריון), לחן-יוספיקעוף עוכר-מז"א.
מלים אפוקליפטיות של חלוץ שידע על מה הוא משורר.
מנגינה אובססיבית, שלא ממש ממריאה, שרומזת על הומופוביה ועל נטיות לטנטיות.

42 איפה כל חברי הכנסת הציוניים? יוסי
  • 08:18
  • 08.11.11

לשנות מייד את החוק כך שש"ס לא תוכל להמשיך לקבוע לנו מי יחתן אותנו. נמאס מהם ומכל החרדים שהשתלטו על הרבנות. רבני צהר הם הפנים היפות של הציונות הדתית איתה אנחנו בקשר יום יומי ובשותפות דמים (תרתי משמע!).

43 אתם נלחמים מלחמה אבודה נביא עיוור
  • 08:18
  • 08.11.11

פשוט תביטו במספרים ותקראו אותם נכון. אנחנו (אלו שחושבים שיהדות היא דבר מתקדם ושניתן לחיות איתו, חילונים וליברלים ) מיעוט קטן ומבוטל, נעלם ונרדף. עשינו את שלנו ועכשיו הגיע הזמן פשוט לעבור הלאה. לתת לארבה לסיים ולאכל כל חלקה טובה במה שהיתה הארץ שלנו.
לא יותר מ15% מהנישואים היו "אלטרנטיביים", הווה אומר ש85% בחרו (מכל סיבה שהיא) ברבנות הראשית. "... וחושך על פני תיהום, ורוח אלוהים מרחפת על פני המים". ס

44 זו רק ההתחלה - ב 2030 החרדים יהיו הרוב ורק אלוהים יעזור... אורזי המזוודות
  • 08:20
  • 08.11.11

הכל הכל הכל ינוהל ע"י הגישה החרדית

45 רק מצדיק את זה שהתחתנו בקפריסין  (לת) להפריד את הדת מהמדינה
  • 08:21
  • 08.11.11

46 התחתנתי דרך הרבנות ולא היית שום בעייה עומרי
  • 08:29
  • 08.11.11

צוהר סתם מנפחים

47 רק בזכות צוהר התחתנתי ברבנות רות
  • 08:30
  • 08.11.11

והנה בגלל בצע כסף טהור הרבנות סוגרים אותם.
נורא עצוב

48 החלטה מצוינת. רק נישואים אזרחיים הם הפתרון לכפייה הדתית ברישום המעמד האישי אורכידאה
  • 08:31
  • 08.11.11

גם נישואים באמצעות הרבנים של צה"ר הם נישואים רבניים המחייבים גט של בית דין רבני. ברוב מדינות העולם, לא רק בנאורות שבהן רישום הנישואים הוא אזרחי והטכס הדתי הוא בעל משמעות סמלית ובלתי מחייבת. בישראל לא ניתן להנהיג רישום נישואין אזרחי בשל החשש של האוכלוסיה מנישואי תערובת. המונופול הרבני על הנישואין אינו מונע נישואים בין יהודים לשאינם יהודים, הוא רק מאלץ אותם לנסוע לחו"ל להתחתן ופוגע בתדמית מדינת ישראל, מדינה שאינה מאפשרת לאזרחיה להנשא בתחומיה.






49 סוף שבוע בקפריסין פלוס נישואין אזרחיים ב 400 אירו shosh
  • 08:32
  • 08.11.11

רבנות מטומטמת,גורמת ליהודים לנטוש את הדת והמסורת

50 התוצאה: הרבה יותר זוגות יתחתנו בחו"ל או לא יתחתנו כלל. ארור מרגי וארור החושך וארורים אנחנו שמניחים לכל זה לקרות  (לת) נשואה בצהר
  • 08:32
  • 08.11.11

51 מה עם איזה מחאת חתונות?  (לת) משה
  • 08:34
  • 08.11.11

52 אם זה החוק אז אולי כדאי לשנות את החוק!  (לת) אחד
  • 08:36
  • 08.11.11

53 כל הכבוד לשר מרגי-ז ! א ממשרד האנטי-רבנות
  • 08:44
  • 08.11.11

איך זה יתכן שיש כ"כ הרבה שרים אפסים במדינה הזו ?!

54 מצויין! עוד נדבך המקדם את הפיצוץ. נמאס מהחשכה.  (לת) ג'ק
  • 08:44
  • 08.11.11

55 מדינה חופשית. זכותנו לבחור איך לנהל את חיינו, ולא להתאים את עצמנו לדרישות הרבנות  (לת) אביבה
  • 08:51
  • 08.11.11

56 איפה ביבי? פרייארים
  • 08:55
  • 08.11.11

כרגיל, הליכוד מעדיף לשלם אתנן לחרדים כדי לשמור על שקט תעשייתי. כרגיל, האתנן הוא על חשבון הציבור הדתי לאומי שימשיך להצביע ביום הבחירות לליכוד ולש"ס.

57 איפה המפלגות הדתיות לאומיות ? איציק
  • 08:56
  • 08.11.11

בואו תילחמו בשביל הצביון במדינה ונגד השתלטות החרדים, אתם שוקעים והופכים ללא רלוונטים במקום להילחם על גבעות נידחות בשטחים , תילחמו בשביל רבני צוהר. עצובה ההקצנה.

58 מעשה נואל ומטומטם של הרבנות ושל מרגי. רבני צהר עושים עבודת קודש, ומראים שגם רבנים יכולים להיות בני אדם. וזו גדולה.  (לת) משה וילמן
  • 09:01
  • 08.11.11

59 לא התחתנתי ברבנות וזה רק מחזק את ההחלטה שלי יעל
  • 09:01
  • 08.11.11

תאבת הבצע מעוורת את פני הרבנות.

60 אין בעיה, נתחתן בקפריסין  (לת) הינומה
  • 09:02
  • 08.11.11

61 לא נורא. נסגר צהר, נפתח חלון. יסגר החלון, נשבור את הקיר.!  (לת) לא אלמן ישראל
  • 09:04
  • 08.11.11

62 "אהב את המלאכה ושנא את הרבנות" - מתוך פירקי אבות ירוחם
  • 09:06
  • 08.11.11

חבל!

63 מתי נבין סופסוף שפנינו למדינה דתית וככה נאבד את הדמוקרטיה והחירות האישית?  (לת) איריס
  • 09:13
  • 08.11.11

64 רבני צוהר דב אבי שמואל
  • 09:15
  • 08.11.11

נורא עם החרדים הללו , בהמשך גם יפסלו את עורכי הנישואים של רבני עיתון הארץ , היכן הדימוקרטיה די להשתלטות החרדים

65 הרישום היה בגוש עציון, רק לא לעבור במשרד הדתות אלונה
  • 09:15
  • 08.11.11

פליקלק לאחור ומכה בזנב

66 No choice let's spread the word: CHEREM! Gilor
  • 09:16
  • 08.11.11

It worked with Tnuva it worked with Bibi now it'll work with Shas!
From today no one is using the Rabanut!!!!!!!!!!
SPREAD it in facebook!

67 מאיר דגן צודק - האיום האורתודוקסי גדול (בהרבה)מהאיום האירני. הם מחלת סרטן המתפשטת במהירות והיא זו שתהרוג את העם היהודי  (לת) יהודי גאה
  • 09:20
  • 08.11.11

68 הרבנות יורה לעצמה כדור בראש אהרן הילדסהימר
  • 09:20
  • 08.11.11

במקום לברך, לעודד ולשתף פעולה עם צהר שעושה עבודת קודש, הרבנות משניאה את עצמה ומרחיקה עצמה מהעם

69 נו, בסדר, נתחתן במקום אחר או לא נתחתן ונהיה ידועים בציבור.  (לת) חגי
  • 09:21
  • 08.11.11

70 עוד סיבה למה אנחנו צריכים להתרחק מהממסד היהודי הדתי  (לת) אייל
  • 09:22
  • 08.11.11

71 הרימו ראש מלכה
  • 09:23
  • 08.11.11

הגיע הזמן שהחילונים ואוהבי הדת יקומו וירימו ראשם!!!
הפגנות מול הרבנות - ומולהמועצות הדתיות השייכות לחרדים.
הפגנות מול בתי ראש הממשלה והרבנים הראשים
להחזיר את היהדות לעם - עכשיו ומיד

72 החלטה טובה כי הפתרון הוא רק רישום נישואים וגירושים אזרחיים נסיון שני
  • 09:34
  • 08.11.11

גם נישואים באמצעות הרבנים של צה"ר הם נישואים רבניים המחייבים גט של בית דין רבני. ברוב מדינות העולם, לא רק בנאורות שבהן רישום הנישואים הוא אזרחי והטכס הדתי הוא בעל משמעות סמלית ובלתי מחייבת. בישראל לא ניתן להנהיג רישום נישואין אזרחי בשל החשש של האוכלוסיה מנישואי תערובת. המונופול הרבני על הנישואין אינו מונע נישואים בין יהודים לשאינם יהודים, הוא רק מאלץ אותם לנסוע לחו"ל להתחתן ופוגע בתדמית מדינת ישראל, מדינה שאינה מאפשרת לאזרחיה להנשא בתחומיה.



73 להתחתן חופשי בארצנו ד"ר אליזבט גולדוין
  • 09:34
  • 08.11.11

התחרדות הרבנות היא הזדמנות להיוודע לאופציות פלורליסטיות של נישואים יהודיים המותאמים לתפיסת עולם שיוויונית ואנושית. הוויה, הרפורמים ועוד. כדאי לכם להתעניין באלטרנטיבות!

74 לממהה.......!!?!?!?!?!?!!?! הפרדת דת ומדינה!!!! מטומטמים!!!!!!  (לת) גליה
  • 09:47
  • 08.11.11

75 תראו אותנו - הכי פשוט - לא התחתנו חתונה דתית כלל !!!  (לת) הכי קל - הכי פשוט - הכי כיף
  • 09:48
  • 08.11.11

76 ש"ס משניאה עצמה. רבני יצהר תמשיכו לחתן כהלכה,ונראה איך הרבנות תגיב. שרון
  • 09:49
  • 08.11.11

אם תשיאו רבבות אף אחד לא יוכל למנוע זאת הנישואין תקפים.
מה שש"ס עושה זה חילול השם אני בתור דתיה מתביישת בכם.

77 מושחתים נמאסתם אלון
  • 09:51
  • 08.11.11

רמות הסיאוב והשחיתות שם חוגגת. כייף לשמוע.

78 עברנו את פרעה, עברנו את השואה, מקווה שנעבור גם את הרבנות.  (לת) נתן
  • 09:52
  • 08.11.11

79 לחרדים לא ביטלו את הרשיונות רק לצהר,נתניהו שבוי בידי ש"ס כנ"ל הדיור הציבורי לחרדים  (לת) מומו
  • 10:01
  • 08.11.11

80 מרגי נאמן לדרכה של ש"ס: להרבות פלגנות, שנאה, טיפשות, בורות ובזבזנות. לא ביטלנו כבר את משרד הדתות?  (לת) דג קר
  • 10:06
  • 08.11.11

81 כף רגלי לא תדרך ברבנות השחורה  (לת) מיכל
  • 10:06
  • 08.11.11

82 דוא"ל לתלונות לשר מרגי ובנימין נתניהו- הארץ לא לצנזר אני כבר שלחתי, ואתם?
  • 10:09
  • 08.11.11

bnetanyahu@knesset.gov.il
ymargi@knesset.gov.il

83 פעילות מבורכת של צהר א
  • 10:09
  • 08.11.11

אני מקווה שהקונפליקט ייפתר. צהר עושים פעילות חשובה ומבורכת לציבור החילוני והדתי כאחד

84 אין צהר יש יהדות רפורמית / קונסרבטיבית או חתונה אזרחית `ישראל
  • 10:26
  • 08.11.11

הרבנות התמנונית וכל זרועותיה לא יגעו בי או בבני משפחתי

85 סגירת הצהר הרחב לאחווה ורעות בארץ אזרחית מורכבת...
  • 10:40
  • 08.11.11

קשה להאמין ששוב בירוקרטיה וכללים מנוצלים להכחדת הליך יפה ומבורך כמו חתונה מסורתית עם רבני צוהר. אישית, אני עדיין זוכרת לטובה את הרב שחיתן אותנו. חבל ועצוב!

86 להחזיר הביתה את היהדות משבי הרבנות הראשית  (לת) ישראל
  • 10:50
  • 08.11.11

87 חתונה עצמאית רומי
  • 10:53
  • 08.11.11

למה צריך בכלל רב. התחתנתי עם בחירת ליבי בטקס יהודי שחבר ערך לנו. אם נרצה להסדיר את העניין מול המדינה נירשם בחול או נוציא תעודת זוגיות.
אגב יאיר אטינגר - היה מקום להזכיר בכתבה כמה בוחרים להסדיר זוגיותם משפטית באמצעות משפחה חדשה.

88 מי צריך להצטרף לדת הגועל נפש  (לת) טוב מאוד
  • 10:55
  • 08.11.11

89 הפתרון הפשוט - הפרדת הדת מהמדינה. רצון העם
  • 10:56
  • 08.11.11

בכל העולם המודרני נהוג שרישום נישואין הוא הליך ביורוקרטי, אזרחי וחילוני שנעשה במשרדי הממשלה או העירייה. מי שרוצה חתונה דתית - רשאי כמובן לערוך אותה עם כל איש דת שיחפוץ בו. למה לא להנהיג את זה בארץ?

90 חתונה ע"י רבני צהר הניה
  • 10:56
  • 08.11.11

בשביל בצע כסף ובשביל להילחם בציונות, משרד הדתות מוכן לשלוח יהודים להתחתן בקפריסין במקום על פי ההלכה".

91 אחד הארגונים היחידים שעזרו לנו במדינה הזאת! אור
  • 10:59
  • 08.11.11

התחתנו לפני שבועיים עם צהר, לאחר שניתקלנו בכל מיני תגובות, בקשות וצרות אופקים ברבנות הראשית.
הם היו אדיבים, שירותיים, תקשורתיים, והמון סופרלטיביים אחרים כמו לתקשר איתנו דרך המייל, הס.מ.ס לשלוח לנו את הדרישות בדואר במקום להגיע לשם ועוד... אין גבול לדתיים במדינה הזו, הם יעשו הכל בשביל עוד כסף!

92 האלטרנטיבה לצהר היא בקפריסין.  (לת) כב'
  • 11:00
  • 08.11.11

93 ביבי רוצה שנעזוב את המדינה  (לת) למי שלא הבין
  • 11:04
  • 08.11.11

94 מסלול מחוללי תפילה וטקס ב"נביעה" ג'יוואן
  • 11:06
  • 08.11.11

החודש קם בישראל בית ספר חדש ושמו "נביעה". אחד ממסלולי הלימוד ב"נביעה" מכשיר אנשים להנחיית טקסים: חתונות, לוויות, מעבר לבגרות, ו"ברית" כניסה לקהילה של ילוד או ילודה. המטרה היא שהטקסים שכולנו זקוקים להם בחיינו יערכו בשפה רלוונטית, פותחת לב ויוצרת חיבור של אנשים אל עצמם ואל האלוהות. מחובר למקורות החכמה של אבותינו ואמותינו(!), אבל ממש לא אורתודקסי. reclaim the spirit. נביעה - האקדמ-יה העברית של הרוח.
http://www.neviah.co.il

95 תמיד זה היה הדרך שלהם או ה- Highway. זיפי
  • 11:07
  • 08.11.11

רבנים שלא גובים תשלום על טכס חופה??? תוך זמן קצר לא ישאר מי שישלם סכומים הזויים לרבנים האורתודוכסים ועל זה אי אפשר להבליג.
לסגור את צהר ומייד!!!

96 אין במדינה אף אחד עם ביצים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (לת) עוד לא שרפו את הרבנות?
  • 11:09
  • 08.11.11

97 לא מבין את העם הזה הבכיין!  (לת) עוד לא שרפו את הרבנות?
  • 11:11
  • 08.11.11

98 זוועה !!! שמישהו יקום ויצעק צעקה !!!! חגי
  • 11:14
  • 08.11.11

שסניקים מושחתים,
פשוט נמאסתם.

99 להכריז על הרבנות כארגון טרור.  (לת) משה
  • 12:01
  • 08.11.11

100 ניצחון פירוס למרגי - שלא יודע בכלל מה זה ניצחון פירוס בפועל החילונים ניצחו- תודה מרגי אתה גדול!  (לת) נורגי
  • 12:10
  • 08.11.11

101 פשוט שערוריה... יונה
  • 12:20
  • 08.11.11

לא לעניין בכלל

  •   מרגי לבית שמש הלויתן
    • 23:26
    • 08.11.11

    היהדות היום גרועה מחשכת ימי הביניים כפי שבאה לידי ביטוי במתנהל בבית שמש. מרגי יש לך מקום שם בימי א' ג' וה' בין השעות 12 - 17:00 כאשר הנשים נמצאות בבית והגברים מסתובבים חופשיים בסביבה גברית מוחלטת... לך אנגז'ה עם אלי ישי באוהלו של רבכם. אנחנו נבקר אתכם במסגרת טיולים גיאוגרפיים לחברות אקזוטיות במקום לנסוע להודו, לאפריקה ולמקומות הזויים אחרים. זול יותר ומפגר יותר.

102 רק בזכות צוהר הסכמתי לחתונה אורתודוכסית רונית
  • 12:23
  • 08.11.11

משום שגיליתי שהרבנים שלהם נאורים ומתקדמים. אפילו טבלתי במקווה בלב שלם ושמח- דבר שנראה בעיני "מוקצה" לפני כן- לאחר שיחה עם מדריכת הכלות הנפלאה שלהם. שניהם ישבו ושוחחו איתי ארוכות, בסבלנות, והסבירו לי דברים מתוך נועם והגיון, ומנעו משבר חמור ביני לבין בעלי, משום שהאופציה מבחינתי היתה רק חתונה רפורמית/קונסרבטיבית, שלצערי אינה מוכרת ע"י המדינה- ומחייבת "השלמות" בקפריסין. היות ובעלי נרתע מלהתחתן בקפריסין, ייתכן שלא היינו מתחתנים כלל.
ש"ס והרבנות יורים לעם היהודי ברגל, וגורמים לנתק חמור, ולהשנאת הדת על הציבור. אם הם היו מספיק חכמים היו יכולים לפתור את זה עם מס נוסף, שילך לאוכלי החינם שלהם, וזוגות היו משלמים אותו בשמחה, העיקר לא להתקרב לרדיוס של הרבנות הדוחה.
להפריד את הדת מהמדינה דחוף!!!!

103 לא נורא. יש מספיק מקומות בחו"ל מיכל
  • 12:33
  • 08.11.11

שאפשר להתחתן בהם. הרבנות לא באמת שווה את העצבים שלנו....

104 יימח שמך מרגי עדי
  • 12:36
  • 08.11.11

כושל בן כושל

105 בשביל להקים משפחה לא צריך להינשא בכלל. גיל
  • 12:47
  • 08.11.11

קיימו זוגיות ללא נישואין

106 מי זה השר מרגי?  (לת) שר המה הוא?
  • 12:53
  • 08.11.11

107 פנו לבג"ץ! צבי
  • 14:02
  • 08.11.11

זהו ניצול לרעה של סמכות שלטונית.

108 להחרים את ממסד הרבנות שכמו מוסדות דתיים רבים אחרים סובבים רק סביב כסף דינה
  • 14:25
  • 08.11.11

גועל נפש, ואם הם חושבים שזה יגדיל את כמות המתחתנים דרכם הם כל כך טועים !!!

109 רבנות מסואבת ולא מכובדת רמי
  • 14:29
  • 08.11.11

כחילוני שומר מסורת , המפגש שלי עם הרבנות היה מבזה .
זה נראה שהרבנות כולה היא מינויים ]פוליטיים ואנשי שלומם של הפוליטיקה המבזה של המפלגות החרדיות .
זהו זילות בדת היהודית ובערכי המוסר .
בושה שהמערכת הזו שאמורה להיות נקייה מכל עירוב חול אלא קדושה , חלולה ונבובה .

110 להעמיד את הנושא לבחירות דמוקרטיות בת אדם
  • 14:36
  • 08.11.11

שהעם יכריע, וב'ה ימגר כפיה דתית העם דורש צדק חברתי נשים השמיעו קולכן, אתן הרובסימ שימו לזה סוף

111 ש"ס שולטת במדינה-אנשים להתעורר יש אופציות אחרות...  (לת) מיכל
  • 15:11
  • 08.11.11

112 רב לא מוסמך? לפי ההלכה אין צורך ברב לחתונה, אז מה זה משנה איזה סמיכה יש לו  (לת) דקומנוס
  • 15:28
  • 08.11.11

113 אני התחתנתי על פי ההלכה, לא ברבנות ולא דרך צהר ניר
  • 19:17
  • 08.11.11

רק חרם על הרבנות יביא לשינוי בכפיה המגוכחת הזו. בדרך לירח הדבש עוצרים בקפריסין (או פראג)

114 מוסד הרבנות לא רלוונטי לחיינו יותר  (לת) התחתנה בקפריסין
  • 19:26
  • 08.11.11

115 נישואין אזרחיים לאה זיו
  • 20:31
  • 08.11.11

זכינו כבר לקבורה אזרחית, לפחות עפ"י רצון המשפחה, במקרה של נישואין
חייבת להיות אפשרות אחרת חוץ מהרבנות, רבני צוהר התאימו לכלל הקהל
אם מצרים את רגליהם, זה הזמן לצאת לרחובות ולדרוש אפשרות של נישואין
אזרחיים.

116 החרדים הורסים לעת אבל בטוח את היהדות. זו עובדה לא דעה!  (לת) גד
  • 00:09
  • 09.11.11

117 הפתרון - תזמינו רב ברבנות, ואל תשלמו לו שקל בשחור. סימפאטיקו
  • 00:10
  • 09.11.11

ממילא שילמתם ברבנות על הרב. אז אין לשלם לרב כל שקל נסוף מעבר למה ששולם ברבנות. ככה הם יאכלו את הכובע על ההיטפלות לצהר....

118 אין מה לעשות נישואין רק דרך "משפחה חדשה " דניאל
  • 11:16
  • 18.11.11

צוהר או לא צוהר, כולם אורתודוקסים וממש לא חשוב איך הם מתלבשים או מדברים. חילוני לא הופך ליהודי טוב אם הוא עומד מתחת לחופה של צוהר או מישהו אחר. מי שרוצה פתרון אזרחי שיעשה כמונו. רק בארגון משפחה חדשה, הם נותנים לך גם יחס מרגש וגם פתרון משפטי שמסדר לך את החיים.

פרוייקטים מיוחדים