אוני' בן גוריון הטילה סנקציות על מרצה סרבן

האוניברסיטה הודיעה לפרופ' עידן לנדו, שסירב להגיע לשירות המילואים מטעמי מצפון, כי תנכה ממשכורתו בשל "היעדרות ממחקר". לנדו: זו החלטה פוליטית

הנהלת אוניברסיטת בן-גוריון הטילה סנקציה כלכלית על פרופ' עידן לנדו מהחוג לספרויות זרות ובלשנות במוסד, על שנכלא למשך שבוע בשל סירוב להתייצב לשירות מילואים מטעמי מצפון. פרופ' לנדו הוא סרבן מילואים כבר 11 שנה, ונכלא בעבר כבר 3 פעמים בין השנים 2003-2011. בפעמים הקודמות לא נקט המוסד צעדים נגדו.

במאי האחרון נכלא פרופ' לנדו למשך שבוע, לאחר שסרב שוב להתייצב למילואים. עם שובו מהמאסר הוא העניק שיעורי השלמה, כשלטענתו הוא המשיך לבצע את מחקרו גם מתוך המאסר. ב-27 ביוני, ללא ידיעתו, החליטה ההנהלה על ניכוי מחצית ממשכורתו השבועית של לנדו בגין "היעדרות ממחקר". הנימוק הרשמי שניתן להחלטה היא ש"ביטוח לאומי אינו מפצה את המוסד על תקופת הכליאה".

"לא ברור כלל מדוע יש מקום לפיצוי כאשר אין שום ראיה לנזק", טוען לנדו במכתב שהפיץ לחברי הסגל הפקולטה למדעי הרוח והחברה. "האם המחקר שלי באמת ניזוק בגלל שבוע ששהיתי בכלא? הנחת היסוד המשפטית כאן היא שמחקר אפשר לבצע רק בנוכחות פיזית במשרדי האוניברסיטה. כל בר דעת יודע שאין זה כך. רבים וטובים אינם מגיעים למשרד יותר משלוש פעמים בשבוע. רבים אחרים מגיעים למוסד רק כדי ללמד, ואת המחקר מבצעים מהבית. לא בכדי מרצים באוניברסיטה לא מחתימים שעון נוכחות. על כן יש יותר משמץ של צביעות בטענה שעידן לנדו לא ביצע מחקר בשבוע שהיה בכלא (אף כי ביצעתי!), ולכן יש לנכות משכרו".

מה דעתכם על החלטת האוניברסיטה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

לטענת לנדו, כפי שהובאה במכתב, ההחלטה מהווה "חציית קו אדום... אין לי דרך אחרת לראותה אלא כסנקציה כלכלית על רקע פוליטי". בהמשך הוא כותב כי "למען הסר ספק, אינני סבור שמעשה הסירוב שלי חוסה תחת החופש האקדמי... מי שהתבלבל כאן קשות זו האוניברסיטה, שהחליטה שעונש המאסר שגזר עלי הצבא איננו מספיק".

עם היוודע ההחלטה, הגיע פרופ' לנדו לפגישה בשבוע שעבר עם נשיאת המוסד, פרופ' רבקה כרמי. "פרופ' כרמי אמרה לי בפגישה: 'יש מחיר להחלטות שלך'. השבתי לה כי אכן יש מחיר, וכי כבר שילמתי אותו". לטענתו כרמי אמרה לו כי "האוניברסיטה לא צריכה לסבסד את האידאולוגיה שלך", והוסיפה "עלי להיות גאה על כך שניתנה לי ההזדמנות לשלם מחיר כפול על עמדותיי הפוליטיות".

"מדובר בהחלטה מטרידה ובלתי מוצדקת", כתבה פרופ' רות גביזון, כלת פרס ישראל בתחום המשפט, בהודעת תפוצה של מרצים בתחום מדעי החברה המוחים נגד המהלך. "עד כמה שאני יודעת, סירוב לשרת אינו רלוונטי לעשייה אקדמית. הפחתה ממשכורת אינה החלטה שבכוחה של הנהלה לקבל בלי הליך משפטי או משמעתי".

הסגל האקדמי תומך בלנדו

בעקבות החלטת האוניברסיטה שיגר ועד הסגל האקדמי מכתב לנשיאת האוניברסיטה ובו הוא מוחה בתוקף על ההחלטה. גם קבוצת חברי סגל שיגרה מכתב לנשיאה, בתביעה ל"ביטולה המוחלט של הסנקציה". חברי הסגל כותבים כי שמעו "בזעזוע" על ההחלטה, ומוסיפים כי "סנקציה אדמיניסטרטיבית זו התבצעה ללא הליכים משמעתיים כלשהם, ללא הקפדה בזכויות חבר הסגל, וללא מראית עין, ולו הקלושה ביותר, של משפט וצדק.

"השימוש ב'מחקר' על מנת לפגוע בחירויות הביטוי והמצפון של פרופ' לנדו הופך את עקרונותיה של האוניברסיטה בהפרדה בין מחקר ופוליטיקה ללעג ולקלס. מוטב לה להנהלת האוניברסיטה שתעמוד על עקרונותיה אלה ותימנע מלהפר אותם, אחרת יתקבלו דרישותיה בתחום זה מחברי הסגל בחוסר אמון מוחלט".

עוד נכתב בפניית חברי הסגל לפרופ' כרמי: "להזכירך, חופש הדעה והמצפון מעוגנים במסמכי היסוד של אוניברסיטת בן-גוריון... אם סבורה האוניברסיטה שפרופ' לנדו עבר עבירה משמעתית, עליה להעמידו לדין משמעתי. כל ענישה אחרת היא בלתי לגיטימית, מנוגדת לתקנון האקדמי ולעקרונות החופש הגלומים בו, ומנוגדת לקוד האתי של אוניברסיטת בן-גוריון".

בסיום מכתבו כותב לנדו עצמו כי  "אינני מרגיש עוד בן-בית במוסד הזה. אי לכך אעשה כמיטב יכולתי למצוא את מקומי במהרה במוסד אקדמי אחר, כזה שימשוך ידיו מפעילותי החוץ-אקדמית ויידע לתגמל אותי על ביצועיי כחוקר ומרצה, ועליהם בלבד".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה כי "לנדו לא עבר הליך משמעתי מאחר ומדובר בהחלטה מנהלתית של הנהלת האוניברסיטה לנכות משכרו את תקופת המחבוש שהוא ריצה בגין עבירה על החוק, תקופה שעבורה אין האוניברסיטה משופה על ידי המוסד לביטוח לאומי, אשר באופן סדיר משפה מעסיקים בגין ימי מילואים".

פרופ' לנדו סרב להגיב לכתבה ורק אמר כי "את דבריי הברורים הבעתי בכתב".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אל דאגה צה"ל לא יתמוטט מכם,שמאלנים,אתם רק תשאירו אותו לאנשי-הימין,ואח"כ תהיו עבדים שלהם,טיפשים.  (לת) שי
  • 20:31
  • 08.11.11

02 איך האוניברסיטה בנגב הקימה "מפעל למיון זבל וקליטתו" ואיך הם נפטרים מהצחנה?  (לת) הפאש הגאה
  • 20:32
  • 08.11.11

03 סוף סוף מאירו
  • 20:34
  • 08.11.11

תגובה ציונית הולמת למעשה אנטי ציוני באוניברסיטה פוסט-ציונית

04 יש להוקיע את תופעת הסרבנות מן השורש  (לת) שמאלן
  • 20:35
  • 08.11.11

05 שמישהו יסביר לי, מה לא מצפוני בלשרת מילואים.? קובי
  • 20:39
  • 08.11.11

להיפך, זו חובה מוסרית ומוצדקת.
ויותר מזה, המדינה צריכה לתגמל יותר את מי שמשרת במילואים.

06 יש לפטר את המרצה ומייד.עוד אחד אם הוא פרופ' של פח הזבל אולי.בושה לאדם דין תל-אביב כדין נצרים
  • 20:41
  • 08.11.11

שעוד קורה לעצמו מרצה באוניברסיטה,בכלל כל האוניברסטאות הם ביר-זית,רק בר אילן לא!ומכללת או אוניברסיטה באריאל הם הכי נורמלים.כל היתר עוכרי ישראל ומלמדים את שינאת ישראל,ונגד ההמנון,ונגד הדגל ויש לפטר אותם הרי כסף הם מקבלים מהמדינה.ומי שלא מתגייס לכלא.די נמאס מכול אדיוט שמכפיש את ישראל.עוד אחד אפס גדול.

07 החלטה מזעזעת של הנהלת האוניברסיטה דאוד שאלתיאל
  • 20:42
  • 08.11.11

איזה מסר שולחת האוניברסיטה לציבור הסטודנטים בכל מה שקשור לזכויותיו של אדם למחות כנגד עוולות כפי שהוא מוצא לנכון,בוודאי כאשר אותו אדם מוכן לשלם את מחיר המחאה.לנדו היה יכול לנקוט בשיטה אחרת ונפוצה של סרבנות אפורה או של הליכה לקצין בריאות הנפש ולהשתחרר ממילואים.הוא בחר לדבוק בעמדותיו ובדעותיו ולשלם את המחיר על כך.אפשר היה לצפות שהאוניברסיטה תהיה גאה על כך שבשורותיה נמצא איש מצפון כמו לנדו ולא תעניש אותו על בחירתו להיות כזה. החלטה אומללה ומדכאת.

08 החלטתה של הנהלת האוניברסיטה היא בושה וחרפה  (לת) גדעון כהן
  • 20:46
  • 08.11.11

09 המרצה הנ"ל קיבל את תפקידו הודות להזדהות בכירי מחלקתו עם השקפותיו  (לת) קבלה לסגל מושפעת משיקולים לא רלבנטיים
  • 20:49
  • 08.11.11

10 בהצלחה פרופ' לנדו  (לת) מיכל
  • 20:49
  • 08.11.11

11 הטייה פוליטית אלימה בבן גוריון אלמה
  • 20:54
  • 08.11.11

אוניברסיטת בן גוריון והעומדת בראשה הגברת כרמי מרימה את ראשה פעם אחר פעם ומוכיחה כי היא חסרה יושרה אנשית ואקדמית. מתבטאת בצורה שאינה מתקבלת על הדעת מול מרצים המביעים דעות פוליטיות מהצד השמאלי של המפה בעוד היא מארגנת יום הוכרה לחיילי המילואים. דוכן "אקדמיה מוניטור" בשבוע המעורבות, מניעה מפעילי שמאל לחלק פלאיירים על פעילותם אך מאפשרת זאת לפעילי שמאל ועכשיו גם לוקחת לעצמה את הסמכות לגנוב מכיסו הפרטי של חבר סגל האוניברסיטה כאקט של ענישה פוליטית. למי יש סמכות לבדוק את כשירותה של האישה הזאת לתפקיד?

12 לא רוצה לא צריך RR
  • 21:10
  • 08.11.11

חייל סרבן פוגע במורל הלוחמים וזה יצר מתח מיותר. רב הקצינים בגדוד שלי הם חובשי כפות סורגות

13 הצבא נוצר בשבילנו- לא אנחנו בשבילו גם אני לא רוצה למות טיפשה
  • 21:10
  • 08.11.11

כך גם המדינה- זהו גוף שנועד לשרת את האזרחים, לעזור להם בהיותו ארגון על. להיות ארגון שמקל על החיים, עוזר בארגון האנשים לטובת הכלל. המצב שבו האנשים משרתים את המדינה הוא הפוך, שגוי ואבסורד.

14 בן-גוריון. אוניברסיטה.
  • 21:15
  • 08.11.11

כל ה"פורימיידה" הזו, עם אותו מרצה, התנהלה לה כבר גם לפני שנה, באתר "הארץ".
המרצה הנ"ל ידוע בנטיותיו השמאלניות. אני זוכר שהלך עם אבא שלו להגיש תלונה במשטרה, על איום בחייו.
אלא ... שאז לא נגעו לו בכסף שלו. והכל היה בסדר.
אלא שעכשיו... מתעוררת לה המפלצת "השיילוקית" שאיננה מוכנה לוותר על "ליטרת-הבשר" שלה. (במצלצלין).
שאחרים ישרתו ויילחמו במקומו, הוא מוכן...למה לא.....
אבל שמישהו אחר ייגע בכסף שלו... זה כבר לא... זה כבר לא...
הוא "לימד" מהכלא, ועסק שם במחקר.
שישב שם עוד פעם ויעשה את הפרופסורה שלו גם כן.

15 לא הבנתי שי
  • 21:21
  • 08.11.11

האם הנ"ל מצפה לקבל שכר כאשר אינו מגיע לעבודה?
ייתכן שאין שום צורך שיגיע אי פעם וימשיך לקבל שכר פשוט כי הוא חמוד.

16 אל תתפלאו על החרם המוצדק נגד מוסדות ישראליים Boycott from within
  • 21:24
  • 08.11.11

בנסיבות כאלה Boycottisrael.info

17 האם לשיטתו,יש לשלם שכר גם למרצה שישב בכלא כי הטריד מינית?! או מרצה שנסע לנופש ושם המשיך במחקרו?! איש אחד
  • 21:26
  • 08.11.11

חלק מהאוניברסיטאות דורשות נוכחות ממש או לכל הפחות נוכחות פוטנציאלית. כאשר אדם בכלא, או בחו"ל או בנופש באילת. הוא אינו מסוגל להיות נוכח באוניברסיטה ולא צריך לשלם לו אז את שכרו כחוקר.

18 מה לא ברור לפרופ לנדו? אברי
  • 21:26
  • 08.11.11

על העדרות מעבודה לטובת מילואים מקבל המעסיק כספים מהביטוח הלאומי. עם פרופ' לנדו לא הלך למילואים, ביטוח לאומי לא משלם על ההעדרות. למה שהמעסיק יוציא כסף מכיסו לטובת סבסוד הפעולה? מבחינת המעסיק זה עובד שפשוט לא התייצב לעבודה, ואין סיבה לשלם לו. בטח ובטח במקרה כזה שהמעסיק הוא למעשה המדינה. הרי לא הגיוני שזרוע אחת של המדינה תתעלם מהחלטה של זרוע אחרת שלא משלמים לסרבני מצפון על תקופת כליאתם.

  •   זהו, שהוא לא נעדר מעבודתו נועם, תל אבי-יפו
    • 22:12
    • 08.11.11

    הוא המשיך לבצע את עבודתו המחקרית בכלא, והשלים את השיעורים שהחמיץ, כמקובל, מששב מהכלא. 

  •   בולשיט איתי
    • 01:01
    • 09.11.11

    האדם ישב בכלא, בספק רב שהוא חקר שם , זה נימוק מטופש אך ורק כי אי אפשר לבדוק האם הוא חקר או לא.
    מחקר כרוך בחשיבה נכון,אבל גם בקריאת מאמרים וחומרי רקע שבטוח שלגאון המופלג בתחום הערכי אין, אולי הוא תרגל שפות עם הקיר או עם השכן לתא..

19 גאון סוס זקן
  • 21:28
  • 08.11.11

זוכר את הכתיבה שלו בסטודיו . זה היה תענוג .
ממש מדאיג מה שקורה .

20 בן גוריון היהנגד הכיבוש והוא זה שקבע ב48 את קו סיום הלחימה והוא ידע למה הצעירים שלידו ברבות הימים קמו עליו ונפטרו ממנו בכדי להשלים את מה שלא סיימו אז ב48 ובכלל הכיבוש המביש אינו צודק ויש לסיימו באופן חד צדדי בלי שום דיחוי ומכל סיבה שהיא וכל יום של כיבוש הוא עוד מסמר בארון הקבורה של החיים על החרב  (לת) פלץ
  • 21:28
  • 08.11.11

21 מגיע לו פרס, לא עונש.  (לת) שותף
  • 21:29
  • 08.11.11

22 It is actually very simple Amir/ Silicon Valley
  • 21:35
  • 08.11.11

The University, and by extension, the State of Israel which finances it, should not pay for the time this individual spent in jail. If the University is not reimbursed by the Bituach Leumi, it should not subsidize this individual from its own pocket

23 לא ברור כלל כיצד מסכימים הסטודנטים שלו, המשרתים בעצמם, לשבת מול פרזיט מקצועי. אין לכם טיפת כבוד עצמי?  (לת) אינפיניטי
  • 21:39
  • 08.11.11

24 הרבה יותר דחוף לטפל ב"פרופ'" ניב גורדון יובל
  • 21:39
  • 08.11.11

שמסתובב בעולם ומפיץ שטויות על ישראל תוך קריאה לחרם אקדמי.

25 העתקה- מיועד לכותבת המאמר מכותבת
  • 21:40
  • 08.11.11

אם את כבר מעתיקה התכתבות מהרשת החברתית של אקדמאים למדעי החברה, לפחות העתיקי גם את התגובות המסבירות את צעדי האונ׳- ויש כאלה, זה כנראה נראה לך פחות מעניין ומי בכלל זוכר את המונח יושרה עיתונאית

26 כרמי מיכאל
  • 21:43
  • 08.11.11

כרמי מנסה להפוך לפוליטיקאית - היא קורצת לימין ועושה פרצוף של שמאל
תוך שנה-שנתיים היא בקדימה (אם ישאר ממנה משהו) ואם לא אז בכל מפלגה שתקלוט אותה.

27 האיש בעל הבלוג הטוב בישראל - כדאי לקרוא אותו  (לת) נתן
  • 21:44
  • 08.11.11

28 האם עסק במחקר כשדחפו לו מאחורה?  (לת) אסיר לשעבר
  • 21:44
  • 08.11.11

29 כולם השתגעו במדינה הזו?!!! די לפשיזם  (לת) מאיטה
  • 21:52
  • 08.11.11

30 בכלל לא דומה לסילוק המרצים היהודים מהאוניברסיטאות בגרמניה בשנות ה-30 ערן
  • 21:54
  • 08.11.11

אמנם גם הם היו יהודים, אבל זה היה בגרמניה. לא להשוות.

31 ההחלטה בלתי ראויה, מכל הנימוקים שהוזכרו בכתבה א
  • 22:03
  • 08.11.11

ענישה כפולה מנוגדת לעקרונות יסוד בסיסיים. ענישה על מנת לרצות ארגונים עוינים ופשיסטיים, מנוגדת לעקרונות הדמוקרטיה.

32 נשיאת אוניברסיטה שאיננה מבינה מהי אקדמיה מרצה אב"ג
  • 22:06
  • 08.11.11

עד שהגעת היתה גאווה להיות סגל בכיר באב"ג. מאז שהגעת רבים מאתנו מתביישים. חוסר הצלחתך בגיוס כספים הוא לא בגלל אנשי המצפון בינינו, כי אם בשל חוסר כישוריך.

33 Ben Gurion University will pay even more for this stupid political decision Dor
  • 22:07
  • 08.11.11

Here's a perfectly good reason to ban this university.

34 פרופ' רבקה כרמי מביישת את אוניברסיטת בן גוריון ד"ר
  • 22:07
  • 08.11.11

כופה את דעתה הפוליטית על אחרים.
אינני בעד סרבנות, אבל המעשה שלה מגוחך.
לי עצמי הבטיחה בעבר הבטחה ללא שום כוונה לקיים.
מזל שלא האמנתי לה.



35 מה הדין בענין תשלום משכורת בזמן כליאה, בכלא צבאי או אזרחי? נראה שהאוניברסיטה נהגה כשורה
  • 22:07
  • 08.11.11

הסירוב לשרת מסיבות מצפון הוא סימן לבריאותה של החברה בישראל אך סביר שאת זמן המאסר אין המעסיק צריך לממן. אי תשלום משכורת בתקופת הכליאה אינה ענש. זה כמו חופשה ללא תשלום...בעוד שהעבירה במקרה זה היא במסגרת החפש האקדמי הרי שבעבירות אחרות שענשן מאסר צריכה האוניברסיטה גם לשקל את המשך העסקתו של איש הסגל

  •   לא מדוייק זיק
    • 22:43
    • 08.11.11

    כפי שכתב גם לנדאו, אם מחקר אקדמי היה מתבצע בתוך משרדו באופן בלעדי, אם היה צריך להחתים שעון נוכחות, היתה טענתך נכונה. אבל את המחקר שלו עודך לנדאו בכל מקום בו הוא נמצא, ובין היתר המשיך לערוך אותו ביושבו בכלא. ניכוי שכרו לא נעשה משום שנעדר משיעורים (שהרי אותם הוא השלים)

36 סרבנים הם ילדים שמחפשים תשומת לב. אין ביניהם ובין מוסר מאום חכם
  • 22:08
  • 08.11.11

חבורה של אופורטונוסטים מחפשי "הכרה" באוניברסיטאות בריטיות שוקעות שמוכנים לזבל את המוח כדי שהבריטים הנלוזים ימחאו להם כפיים.
אם לא היית בעבודה, לא תקבל תשלום, בכיין.

37 תראה... גיא
  • 22:16
  • 08.11.11

בסופו של יום הייתי ותשאר עומו (עם ע').

38 נשיאת אוניברסיטת בן גוריון חרדה לתדמית המוסד שלה בעיני הימין, זה ההסבר לסנקציות נגד סרבן המילואים אקדמיסט
  • 22:16
  • 08.11.11

ולי נדמה שמוטב שהגברת פרופסור כרמי תשקיע יותר בשיפור התדמית של המוסד שבראשו היא עומדת בעולם האקדמי. זה הרבה יותר חשוב.

39 לא ברור מדוע פרופסורים אינם קצינים בכירים במיל.  (לת) בזבוז מיסרה על סתם אנשים
  • 22:17
  • 08.11.11

40 הוא רוצה להיות ליצן החצר היהודי באוניברסיטה בחו"ל  (לת) רועי
  • 22:18
  • 08.11.11

41 חוצפה! אם הוא לא הגיע למילואים שיענש במסגרת הצבאית. האוניברסיטה לא קשורה א
  • 22:22
  • 08.11.11

חוצפה! אם הוא לא הגיע למילואים שיענש במסגרת הצבאית. האוניברסיטה לא קשורה לשירות המילואים של האיש. נודף מהמהלך ריח רע מאוד של מדינת צבא או צבא שיש לו מדינה.

42 כל הכבוד לעידן לנדו על האומץ, על הבלוג ועל היושרה. בוז לכרמי ולאוניברסיטה  (לת) אבי
  • 22:22
  • 08.11.11

43 לנדו צודק. לא מתפקידה של האוניברסיטה להעניש אותו על סרבנות מילואים. וחוץ מזה הוא מרצה וחוקר מצוין וחבל מאוד אם הוא יעזוב. האוניברסיטה מתנהלת מאוד לא בחוכמה.  (לת) סטודנטית
  • 22:23
  • 08.11.11

44 זה מה שקורה כשבהנהלה יושבים כמה בריונים לאומנים שלא מבינים דבר וחצי דבר במשמעות המוסד שהם מנהלים. אין להם מושג מה זה אומר, מוסד מחקר, לימוד, מחשבה. מבחינתם זה אותו דבר כמו מוסד לתעמולה מדינתית  (לת) אקדמאית
  • 22:30
  • 08.11.11

45 פרופ' כרמי ממשיכת דרכם של יז'וב וליסנקו וינסטון סמית'
  • 22:33
  • 08.11.11

מדע? ניאטרליות אקדמית? לא בבית ספרנו! הקומיסארית כרמי מחליטה מי נאמן לשלטונות ומי לא!

46 איש חשוב שמאיר את הדרך בחושך שאנו שרויים בו בושה לאוניברסיטת בן גוריון  (לת) איריס
  • 22:34
  • 08.11.11

47 באיזה כלא הית הבראה הוא היה בדיוק אם יכול היה לבצע שם מחקר?  (לת) סתם קקר
  • 22:35
  • 08.11.11

48 מתי כבוד הנשיאה שירתה לאחרונה במילואים? כך נראה פאשיזם. בדיוק כך. ברוך
  • 22:38
  • 08.11.11

הפאשיזם לא בדרך הוא כאן ובגדול. עלינו להלחם בכל הכח בכל צעד שכזה. מי שם את הנשיאה ליזום את הצעד הזה -- אולי "ועד הנאמנות למדינת ישראל"? ההתבטלות, הפחדנות והעליבות של כל אחד מהמוסדות ונציגיו בפני ביריונות הימין מביאה אותם לדרוש עוד ועוד דם. היום כספו של פרופסור לנדו, מחר החירות שלך.

49 עצוב שבמקום להיות חוד החנית של המצפון והמוסר,האוניברסיטה נבלעת בגל הלאומני  (לת) איל
  • 22:45
  • 08.11.11

50 חברים מדובר בדפוס. הנשיאה כרמי פעלה נגד הסטודנטים שדרשו לקיים הפגנות בקמפוס. היא פועלת נגד המנקות ועומדת על כך שלא יעברו להעסקה ישירה. היא רצתה להוציא צווי מניעה נגד המרצים השובתים. מדובר בנשיאה שלא מבינה מהי מהות הדמוקרטיה, מה זה צדק חברתי ומה זה חופש ביטוי. חבל רק על האוניברסיטה שצריכה לסבול מנהיגה לא רואיה.  (לת) סטודנט
  • 22:56
  • 08.11.11

51 אונ' בן גוריון הפעה זה מכבר לביב השופכין של הפוסט ציוניים.  (לת) אלפונסו
  • 22:57
  • 08.11.11

52 מה הייתם אומרים אם הוא היה ימני? אוהב אדם
  • 23:09
  • 08.11.11

אם הפרופסור היה נעדר מעבודתו כי חפץ לסייע לאחיו המתנחלים להפגין כנגד פינוי מאחז

53 חיל מילואים בכל מיקרה לא מקבל שכר מהאוניברסיטה אלא מהביטוח הלאומי א.מ.
  • 23:13
  • 08.11.11

במיקרה שלו אם יקבל סרוב הוא מוזמן להגיש לועדות ההתנגדות העממית בעזה.

54 איך האונ"מצליחה להעסיק את האנשים שלא מתאימים לכלום.לסגור את החוג של אוכלי החינם.  (לת) פרזיטים על חששון שלנו
  • 23:30
  • 08.11.11

55 מוסד המכבד עצמו היה מפטר איש זה רונן
  • 23:38
  • 08.11.11

אוניברסיטת בן גוריון היא מוסד המקבל מימון מהמדינה.
במידה ומוסד זה מאפשר לאדם המסרב ביודעין למלא את חובתו האזרחית,,להמשיך ולעבוד כפרופסור במוסד. מראה האוניברסיטה שמותר להפר את חוקי המדינה ואת הצווים המקובלים בה ולקבל על זה דיבידנד.
על המוסד לפטר לאלתר את המרצה.
או לפחות להעביר לו מסר שאין לו הזכות לפטור עצמו מחובתו האזרחית.
הרי במידה והמרצה היה פונה לצבא ,הוא היה מקבל שחרור משרות מילואים.
הרי רק 10% מהחיילים ששרתו בסדיר משרתים במילואים.

56 עידן, כל הכבוד לאומץ ליבך ולעמידה על עקרונותיך (שאיתם אני מזדהה)  (לת) מרצה בט כניון
  • 23:54
  • 08.11.11

57 כרמי וגביזון כנראה צהובות זו לזו מפעילותן המשותפת באגודה לזכויות האזרח ולכן התייצבה גביזון מאחורי הבלוגר.  (לת) י'
  • 23:54
  • 08.11.11

58 החלטה המסירה את המסיכה אם עוד נותרו מפניה של כרמי והאוניברסיטה איתן לרנר
  • 23:57
  • 08.11.11

ידוע לנו מהעבר הקרוב כי הפרופ' כרמי פוגעת בחופש הביטוי והמצפון ראו התייחסותה הממסדית הממושמעת(או שמא אלו עמדותיה ולא החשש הכסף והתקציב למוסד שלה מעוררים בה חשש)בנושא מאמריו של ניב גורדון.
סרבנותו של עידן לנדו היא מעניינו והחלטתה קורעת אתשאירות מסיכת ההגינות של האוניברסיטה ביחסה לאידיאולוגיה (במקרה זה מהשמאל).לנדו שילם בשבוע בכלא וזה צריך להספיק. ולעיניין הסרבנות :יישר כוח עידן !

59 מה כל כך מסובך לכם להבין: לא כל אחד מאמין באלוהים. אויש סליחה בצבא הכיבוש  (לת) מאיר
  • 23:58
  • 08.11.11

60 סרבנות מרדכי
  • 00:09
  • 09.11.11

יישר כוח פרופסור לנדו

61 קודם הם עשקו את עובדות הניקיון דרך קבלן, עכשיו עושקים ישירות פרופ' סססמולני עמנואל
  • 00:10
  • 09.11.11

בושה וחרפה

62 לפטר את החוכמולוג!!!  (לת) חיים
  • 00:12
  • 09.11.11

63 רוב סרבני השירות עזבו את הארץ (רובם חיים בקליפורניה) אליוי
  • 00:45
  • 09.11.11

מה שקורה אצל האנשים האלה זה דחיה של הציונות למען ערכים אוניברסליים

כל הפטפוט על מצפון בא להסתיר את רצונם של האנשים האלה לחיות כמו במדינות המערב המפותחות וללא הנטל של הציונות .
כאשר האנשים האלה מגיעים לחו"ל הם הופכים לפעילים אנטי ישראלים
וחלקם משתפים פעולה עם המגמה לדהלגטימציה של מדינת ישראל.
(החולי היהודי הידוע של שנאה עצמית)

64 ולמה הסטודנטים הישראלים ממשיכים להרשם לקורסים של המרצה הזה?  (לת) נעם
  • 00:56
  • 09.11.11

65 כל הכבוד למעטים שמוכנים לשאת עול למען כולנו  (לת) סרבן אפור
  • 01:00
  • 09.11.11

66 חוקר שמבלה זמנו בכלא אינו זכאי למשכורת על תקופה זו- ללא שום קשר לסיבה  (לת) דרור
  • 01:17
  • 09.11.11

67 מה קורה שם בנגב? ירדתם מהפסים? מקנאים ברכבת ישראל? הולכים בעקבותיה?? תאונה אחרי תאונה??  (לת) אתם חותרים לרמתה של רכבת ישראל. ראו הוזהרתם
  • 01:37
  • 09.11.11

68 חופש הביטול עכבר
  • 01:47
  • 09.11.11

לו הייתי אני המעסיק של לנדו, הייתי פוקח שבע עיניים על ההתקדמות שלו במחקר, כי אם לשפוט לפי כמות הזמן שהוא משקיע בבלוג האנטי-ישראלי שלו, כרגע יש לו על הנייר שירבוטים של אנגרי בירדז.

69 עידן לנדאו חזק ואמץ! כל הכבוד לך. אדם אמיץ וישר! רוזה
  • 01:49
  • 09.11.11

יש מעט צדיקים בסדום. יש מעט חכמים בחלם. הכיבוש משחית. חבל שאין עוד רבים כמוך במדינה המתקרנפת שלנו. תגובת הנהלת האוניברסיטה מצדיקה את החרם על האקדמיות בישראל.

70 זו לא הפעם הראשונה שרבקה כרמי מתנהלת באוניברסיטה באופן פוליטי א
  • 02:06
  • 09.11.11

אולי אקדמיה נטו לשם שינוי.
יש גבול לפוליטיזציה של כל תחום מקצועי במדינה. כאשר מתלוננים על הירידה בחינוך, התנהגויות מעין אילו הן הגורמות לכך.

71 מעשה ראוי יגאל דניאלי
  • 02:38
  • 09.11.11

מילואים חייבים לעשות מצפון על חשבון אחרים מצפון סלקטיבי אם מתוך גאווה נכנס למעצר שהגאווה תכלול גם את הכיס

72 מילואים ירון
  • 02:49
  • 09.11.11

אם אני נעדר מהעבודה שבוע ימים, מורידים לי מהמשכורת את אותם הימים. למה לפרופסור לא מורידים?
זה שהוא היה בכלא בגלל האידאולוגיה האנטי ישראלית שלו זה עניין פרטי שלו. אבל אם הוא לא היה בעבודה למה שישלמו לו כאילו הוא עבד? למה שמוסד ציבורי יממן עמדה פוליטית?

73 עם כל הכבוד (ויש כבוד) אני לא חושב שמעסיק צריך לשלם כשאתה בכלא שי
  • 03:19
  • 09.11.11

ולא חשוב שאתה בכלא מסיבה שאתה רואה אותה כמוצדקת מבחינה ערכית.
אף מעסיק לא ישלם לי משכורת אם אני אהיה שבוע בכלא, למה שהאוניברסיטה תנהג אחרת?

74 הקקדמיה הישראלית היא בדיחה מדכאת עד אימה מומו
  • 04:06
  • 09.11.11

שום בשורה לא תצא ממקום שמתנהג בצורה כזאת
לא כלכלית ולא חברתית
פשוט בושה

75 איך מחזיקים מרצה בוגדן וסמל שלילי? בני
  • 04:28
  • 09.11.11

בושה לאוניברסיטה

76 סוף סוף מירה
  • 04:30
  • 09.11.11

לאוניברסיטת בן גוריון נפל האסימון. כל הכבוד . המרצה יכול להתפטר ולהשאיר את משרתו לחוקר אחר אם לא נראה לו.
בבן גוריון יש מגמה להעסקת חוקרים אנטי ציוניים, לא בהכרח שמאלנים, פשוט כאלה שלא מכירים במדינת ישראל, כדאי לבן גוריון לחשוב גם על זה

77 אם הוא לא הלך למילואים הביטוח הלאומי לא שילם את המשכורת  (לת) מי שלא עובד לא מגיע לו משכורת
  • 07:01
  • 09.11.11

78 יותר מדי מקרים דומים קורים באונ' בן גוריון יניב - בוגר האונ'
  • 07:15
  • 09.11.11

דרוש בדק בית רציני בכל הנוגע למיון וקבלת אנשי סגל. אלה המחנכים האמיתיים של דור העתיד. מה שקורה כאן זאת הפקרות!

79 25 יום השנה אני עושה מילואים ושומר על ה 0 הזה  (לת) לבאור
  • 07:21
  • 09.11.11

80 לעקרונות יש מחיר ... כרגיל, לא משולם שכר - בשל העדרות מהוראה  (לת) הנהלת חשבונות
  • 07:26
  • 09.11.11

81 בסדר גמור. לא משלמים למי שלא מקבלים עבורו תשלום מביטוח לאומי על אי ביצוע מילואים אופירה
  • 08:06
  • 09.11.11

פשוט ונכון.

82 מהלך מסוכן משה
  • 08:10
  • 09.11.11

אולי הודיעו להם להנהלת האוניברסיטה שיפחיתו את התמיכה כמו בערוץ 10 אם לא יישרו קו לימין הקיצוני המאוס
מקווה שהמרצה יקח את זה לבית המשפט המעוז השפוי האחרון כאן ותתגלה ערוותה המדיפה ריח רע של ההנהלנ הימנית

83 איך כל הזבל האידאולוגי האנטי ציוני מתנקז ברובו לבן גוריון ?  (לת) m-16
  • 08:12
  • 09.11.11

84 כל הכבוד למרצה שעומד על עקרונותיו - השלב הבא הוא הזדהות עם מצוקת עזה והחמאס  (לת) שלי
  • 08:13
  • 09.11.11

85 דמעות תנין! דומינגו
  • 08:57
  • 09.11.11

מי שנעדר מעבודתו מנכים משכרו! אז מה הוא בוכה? הוא רוצה שהאוניברסיטה תשלם לו על שהוא דבק בעקרונותיו. הוא נעדר מעבודתו ויש לנכות את ימי ההעדרות !!!

86 ההחלטה הראויה היתה לפטר אותו -מרצה הוא גם מחנך וסרבן מילואים לא יכול להיות מחנך  (לת) צצ
  • 09:00
  • 09.11.11

87 שתתבייש האוניברסיטה הסינית
  • 09:14
  • 09.11.11

דמוקרטיה? ממש לא!! הוא כבר נכלא ושילם על דעותיו. מצפונו נקי. האוניברסיטה צריכה להיות חפה משיקולים פוליטיים. לאן נגיע. פרופ' כרמי היקרה, אני ממש מופתעת מעמדתך. תנו לדמוקרטיה לשגשג, אחרת תצדיקו את ההרגשה שבישראל זה רק סמי דמוקרטיה.

88 המשתמט המסית הפו"צ היה צריך להתפטר מיד אם אינו מרגיש בן בית באוניברסיטה, מדוע הוא מחכה? אה, כסף כן חשוב לשמאל, מסקנה, יש להמשיך לחשוף את מקורות המימון של השמאל ולנתקם...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 09:16
  • 09.11.11

89 כל הכבוד לאוניברסיטה גיא
  • 10:25
  • 09.11.11

שילך לעבוד באוניברסיטת בירזית אני בטוח שישמחו לקבל את הבלשן הזה
כמה צבוע האיש הזה יכול להיות.
לא יתכן שאנחנו בתור משלמי מיסים נשלם לו את המשכורת - חוצפן!!!!

90 חחחחחחחחחחחחח תמשיכו לדבר עם עצמכם!!!  (לת) מי שמאמין לא מפחד
  • 11:05
  • 09.11.11

91 ככל שתקדים ללכת כן ייטב  (לת) אריה
  • 11:35
  • 09.11.11

92 אוניברסיטה לאומנית המדכאת התבטאויות פוליטיות שאינן עולות בקנה אחד עם לאומנותה. בושה  (לת) נפתלי אור-נר
  • 12:33
  • 09.11.11

93 רבקה כרמי - זאת שאצלה הופיע יזהר אשדות רק ליוצאי צבא - הפרצוף שלה הוא  (לת) פרצופה של המדינה
  • 12:58
  • 09.11.11

94 נכון מאוד. חשובות החלטות פוליטיות כאלה לנדו. שחולרות כמוך לסתלקו מפה.  (לת) טל
  • 15:33
  • 09.11.11

95 מרצה עם איאולוגיות הקרקל הצפוני
  • 15:53
  • 09.11.11

תפקיד המרצה הוא לעביר ידע וכישורי למידה המתאימים למקצוע! את דעותיו הפוליטיות-בסלון בבקשה..!! כתלמיד לשעבר באוניברסיטת הנגב, טוב עשתה הגב" כרמי, שאינה נותנת להפוך את האוני" לבמה פוליטת לכל משתלח במדינה ו/או בצה"ל!

96 כל הכבוד!!! החלטה טובה וערכית  (לת) אלון
  • 17:34
  • 09.11.11

97 האיש לא הגיע לעבודתו משום שפעל נגד החוק וישב בכלא. למה שיקבל משכורת ? א
  • 18:38
  • 09.11.11

כל הדיון בעד ונגד סרבנות, כלל אינו רלוונטי כאן.
המרצה מקבל משכורת ממוסד הממומן ע"י המדינה.

אם הוא בוחר לעבור על חוקי המדינה, נשפט כדין ויושב בכלא, מדוע יש לשלם לו משכורת על כך ?

אם היה יושב בכלא על סירוב לשלם דוחות חניה, האם היה הבדל ?

98 נשמע נורא - אוניברסיטה ללא חופש אקדמי?  (לת) מסריח באוניברסיטת באר שבע
  • 20:31
  • 09.11.11

99 הנהגת האוניברסיטה צריכה לצאת כנגד מרצים פוליטיים ... אריה
  • 03:57
  • 10.11.11

מרצים פוליטיים יכולים לפעול על חשבונם - ולא על חשבון האוניברסיטה.
שלא יהיה ספק - פוליטיים משמעו - מכל גווני הקשת הפוליטית.
מרצה שמנצל את מעמדו באוניברסיטה לפעילות פוליטית - צריך להזרק מהאוניברסיטה.

100 מעניין איך ומה הוא חקר בכלא - ציפיתי ממרצה קצת ליותר תירוץ מתוחכם  (לת) ישראלי
  • 08:00
  • 10.11.11

101 החלטה מבורכת התורמת לשמאל והימין השפוי  (לת) שלום
  • 09:08
  • 10.11.11

102 ל-א להטיל סנקציות על פרופ' עידן לנדו בשום פנים ואופן!!!  (לת) ניצן
  • 10:53
  • 10.11.11

103 שיילך הביתה וייקח אחריות. הצבא הוא חובה ובבית , שייעשה לדעותיו.  (לת) שלום חבר. לך למקום אחר
  • 10:54
  • 10.11.11

104 אוניברסיטת בן גוריון - סופסוף משהו חיובי...  (לת) יעקב
  • 19:32
  • 10.11.11

105 כשיבכו בארץ למה מחרימים אוניברסיטאות ישראליות - הכתבה הזו תהווה תשובה ניצחת  (לת) דוקטורנט בחו"ל
  • 22:12
  • 10.11.11

106 בושה וחרפה-איזו אוניברסיטה מאוסה  (לת) אחת העם
  • 00:22
  • 11.11.11

107 You call this Noah
  • 04:46
  • 11.11.11

a "PRESIDENT?""""""
Nothing presidnetial about Mrs. Carmi.
Sadly, I waneted BGU to have a good woman president, but this is a total mistake. Go home, Carmi.

108 פרופ' כרמי עוסקת, כרגיל, בדמגוגיה  (לת) חבר סגל באב"ג
  • 08:48
  • 11.11.11

109 אם לא מגייסים את החרדים שיעזבו את המרצה !!!!  (לת) אזרח שפוי
  • 12:36
  • 11.11.11

110 לפטר את הפרופסור יגאל מנחמי
  • 13:04
  • 11.11.11

לדעתי צריך לפטר את פרופסור עידן לנדו מללמד סטודנטים אני חושב שחובה עלינו לשרת במילואים דמוקרטיה מחייבת גם לקיים את החוק ובחלקו זה שירות בצה"ל אני מאוד מקווה שלא יקבלו אותו למוסד אקדמאי אחר

111 מרצה בכיין אריה נ.
  • 13:06
  • 11.11.11

איך הכותבת והעיתון מעוותים נושא לשם האג'נדה הפוליטית.
המרצה לא קיבל שכר כי לא עבד, כשלא עובדים אין שכר.
באם היה מביא תעודות מחלה או אישור שירות מילואים היה מקבל שכר כמו כל שכיר אחר במדינה, אך השב"ס אינו מספק אישורים על כן נוקה שכרו.
כמו שאמר המרצה שהוא מוכן לשלם על עקרונותיו אז שישלם ויפסיק להתבכיין.

112 ה"מרצה הסרבן" ולדמיר
  • 13:16
  • 11.11.11

כדמות המרצה דמות האוניברסיטה.אוניברסיטה המתחרה על הקול הערבי ועל קולות שונאי ישראל במטרה להשיג יותר ויותר נקודות בדעת הקהל של מעניקי התרומות והמענקים לאוניברסיטאות בעולם.ואולם,משעשו כן,ומשהצהירו קבל עם ועולם כי מעשהו ראוי ורצוי כי אז יש לסגור אוניברסיטה זאת ,לשלוח את מרציה החוצה לכל מדינה אשר תחפוץ בהם כיהודים וכישראלים לשעבר.וכן,לשלול זכויותיהם האזרחיות שכן,אין זכויות מבלי לעמוד בתנאי הסף של החובות האזרחיים הכוללים שירות מילואים !

113 כל הכבוד פרופ' עידן -מי יתן ויהיו רבים שילכו בדרכך-אנו גאים בך  (לת) אוהד
  • 18:21
  • 11.11.11

114 בכלא צבאי יש ספרים? יש מסמכים? אביב
  • 18:26
  • 11.11.11

איך הוא עשה מחקר בכלא? יש שם ספריה אקדמית? שלא יבלבל את המוח.
נשיאת האוניברסיטה אינה חשודה בימניות יתר ואם היא כבר הרגישה שהוא הגזים אז הוא באמת הגזים.

115 חומסקי הישראלי -- חושף אמת, מעצבן ימנים.  (לת) איתי_85
  • 18:36
  • 11.11.11

116 סרבן פוליטי מטעמי מצפון? דוד
  • 20:36
  • 11.11.11

האמת,אתה מחליא אותי
לך תתגורר בארץ אחרת ותפסיק לצפות שאנשים אחרים יסכנו את חייהם כשהם שומרים ומלחמים כדי שלך ומשפחתך יהיו חיים
תתבייש לך

117 יישר כח פרופ' לנדו, כל הכבוד.  (לת) לוטם פנסקי
  • 22:53
  • 11.11.11

118 לכל המעוניין סתם עברתי בסביבה
  • 20:20
  • 12.11.11

זה מתחיל להיות קצת יותר מדי שמאוניברסיטה אחת יוצאות אמירות ברוח זו:
"מרצה ביקש מחייל לא ללבוש מדים - והותקף" מתוך עיתון הארץ 2008,וכאמור
כתבה זו.מה גורם למרצים שם להיות כאלה?

119 לא נורא,עוד פראזיט "מצפוני",שיהיה,לפחות,כאשר במדים,לא יפריע,  (לת) אבו עלי
  • 20:24
  • 13.11.11

120 סרבן שרות זאב יצחק
  • 13:15
  • 15.11.11

איך בכלל מעסיקים ומשלמים שכר לפרזיט משתמט בשם המצפון כביכול. מהתנהלותו משתמע שכל המשרתים ומסכנים חייהם בשל הצרך להגן מפני אויב צמא דם, הם חסרי מצפון . צבוע נקלה .

121 לא הבנתי מה אתם רוצים... אני
  • 05:49
  • 17.11.11

הרי אם הוא היה עובד בחברת הייטק והיה נעדר מעבודה למשך שבוע, אף אחד לא היה מצפה שישלמו לו על זה משכורת, כן? (וגם אנשי הייטק לפעמים עובדים מהבית).
מה שאולי יכל להיות זה שבעבר האוניברסיטה העלימה עין מדברים כאלה ועכשיו הם אוכפים יותר. אבל אני לא מבינה את הקטע, באמת שלא. עם כל הסימפטיה שלי, מי שעובר על החוק צפוי לעונש ועידן ידע שהוא עובר על החוק כשהוא סירב להתייצב למילואים. אז עכשיו מתלוננים על זה שבמדינת ישראל *אוכפים* חוקים?! באמת חבר'ה, תבחרו את המאבקים שלכם...

122 רק בישראל
  • 19:47
  • 17.11.11

גם סרבן מילואים, גם מסרב לשלילת ממון ומשכורת שאינה מגיעה לו בגין זה, גם מלמד ספרות-זרה ולא ישראלית, מזל שהוא לא כותב אותה,
אבוי היה אם-כך לבלילת-הבלשנות שלו,
ועוד הכל באוניברסיטה הנושאת את שמו בגאון של
"בזאת הנני מכריז..." - בן גוריון.
מדינה צריכה מזל.

123 חוצפן לא קטן יותם
  • 19:40
  • 18.11.11

לנדו הוא חוצפן לא קטן. ראשית, הוא סרבן מילואים.
שנית, יש לו את התעוזה לבקש שישלמו לו על התקופה שבו הוא ישב במאסר. אני לא מכיר מקומות עבודה שמשלמים לעובדים שיושבים בכלא.

מצטער, אי-אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. לנדו לא יכול לצפות שהמדינה תממן את הגחמות הפוליטיות שלו ותשלם לו על תקופת מאסרו. מפונק.

וגם כותרת הארץ מרגיזה. אילו "סנקציות" הופעלו נגד לנדו? האוניברסיטה פעלה בהתאם לחוק ובהתאם לשכל הישר. לא משלמים לאדם שנעדר מעבודתו ובטח שלא משלמים לאדם שנעדר מעבודתו בעקבות עבירה.

124 לסלק את הנבל הזה מהמדינה בכלל ישר לסוריה שם מקומו  (לת) יוסי ארביב
  • 22:03
  • 19.11.11

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת