מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מאות מרצים התייצבו לצד הפרופ' שנקנס על סירוב לשרת

עם המרצים החתומים על המכתב נמנים פרופ' שמעון זנדבנק ופרופ' איתמר פרוקצ'יה מישראל וכן פרופ' נועם חומסקי מאוניברסיטת MIT

230 מרצים בכירים מאוניברסיטאות בארץ וכ-100 מרצים מרחבי העולם שיגרו אתמול מכתב חריף לנשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' רבקה כרמי, בו דרשו מהמוסד לסגת מהחלטתו לנכות מחצית משכרו של פרופ' עידן לנדו בגין סרבנות למילואים. לפני כשבועיים נודע לפרופ' לנדו, המרצה בחוג לספרויות זרות ובלשנות, כי הנהלת המוסד הורתה לנכות מחצית משכרו בתקופה שבה נכלא בשל סירובו להתייצב לשירות מילואים מטעמי מצפון. הנימוק הרשמי שניתן להחלטה הוא שביטוח לאומי אינו מפצה את האוניברסיטה על תקופת הכליאה.

"אנו מוחים על התנכלותך לפרופ' לנדו, בתואנה שכליאתו בשל סירובו לשרת בשטחים מנעה ממנו אפשרות לעסוק במחקר", כתבו המרצים, "המניע להענשה זו קשור לעמדותיו הפוליטיות ואין לה ולא כלום עם עיסוקו במחקר. יש בה יותר משמץ של רדיפה". עם המרצים החתומים על המכתב נמנים פרופ' שמעון זנדבנק ופרופ' איתמר פרוקצ'יה מישראל וכן פרופ' נועם חומסקי מאוניברסיטת MIT. הם מצטרפים ל-90 חברי סגל מאוניברסיטת בן גוריון שכבר הביעו את התנגדותם למהלך נגד לנדו.

פרופ' לנדו הוא סרבן מילואים כבר 11 שנה, ונכלא בעבר 3 פעמים בין השנים 2003-2011. בפעמים הקודמות לא נקט המוסד צעדים נגדו. במאי האחרון נכלא פרופ' לנדו למשך שבוע, לאחר שסרב שוב להתייצב למילואים, עם שובו מהמאסר העניק שיעורי השלמה, כשלטענתו את מחקרו המשיך לבצע גם מתוך המאסר. ב-27 ביוני, ללא ידיעתו, החליטה ההנהלה על ניכוי מחצית ממשכורתו השבועית של לנדו בגין "היעדרות ממחקר".

"לא רק שהתנהלות זאת אינה פגומה," כתבה פרופ' כרמי בתשובתה ליו"ר ועד הסגל האקדמי באוניברסיטה, "אלא המדובר בהחלטה ראויה, המבטאת זהירות בשימוש בכספי הציבור...אין סיבה שבחירתו של העובד לעבור על החוק ולא לשרת במילואים תיצור למעביד עלויות שלא היו נגרמות לו שירת העובד במילואים".

פרופ' עידן לנדו
פרופ' עידן לנדו. צילום: דניאל בר און

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את הידיעות וכתבות המגזין של הארץ ישירות אליכם

גורם במוסד ציין אמש כי "מדובר בנימוק מגוחך שהרי אין כל הפסד כספי למוסד כל עוד לנדו החזיר את שעות ההוראה, ויותר מכך מרוויח המוסד על חשבונו של לנדו שכן אין כל שימוש לכסף שנוכה".

"פעולתה של הנשיאה מבישה," הסביר אמש פרופ' מנחם פרי מהחוג לספרות באוניברסיטת תל-אביב, שנמנה עם חותמי העצומה, "מדובר בענישה של מרצה בתירוץ שאינו מחזיק מים. אדם במדעי הרוח הרי חוקר כל היום לא משנה איפה הוא נמצא, זו היא התקרנפות של אוניברסיטה ולתפישתי אדם כמוה (כרמי, ט"נ) אינו ראוי למלא את התפקיד שהוא ממלא".

בתגובה לכרמי כתב יו"ר וועד הסגל, מיכאל מונד: "טוב היתה עושה איפוא האוניברסיטה לו היתה מבצעת עתה את החשבון האחד והיחיד שהיא מחוייבת לו: חשבון הנפש! או אז היתה נחסכת מן המוסד שלנו הסאגה שמקצת הדיה ונזקיה כבר היו לבלתי הפיכים. נמתין לתשובתך, נמתין לביטול הגזירה המיותרת הזו, בטרם ננקוט מהלכים נוספים מהם היינו חפצים עד מאוד להימנע".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה כי "בניגוד לאמור ולמשתמע במכתב, לנדו לא נענש על ידי האוניברסיטה, ולא הוטלה עליו סנקציה בשל דעותיו הפוליטיות או בשל עמדה כלשהי של האוניברסיטה בקשר לבחירתו לא לשרת במילואים. מכיוון שפרופ' לנדו שהה במעצר הוא לא עמד לרשות מעבידו ולכן אינו זכאי לשכר בתקופה זו. לפנים משורת הדין, הוחלט להתחשב בעובדה שלנדו השלים את מטלות ההוראה שלו, ולכן נוכה רק 50% משכרו בגין תקופת היעדרותו מהעבודה".

Read this article in English: Israeli academics urge Ben-Gurion University to reconsider punishment of refusenik professor




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לא מספיק - היו צריכים לנקות לו את כל המשכורת  (לת) זבל הארץ
  • 05:32
  • 16.11.11

02 זה לא יעזור,לא ברפובליקת הבננות שלנו  (לת) ישראלי כבר הרבה זמן
  • 05:32
  • 16.11.11

  •   רפובליקת בננות בשירות ארה"ב, חברת קבלן ששכירי החרב שלה מתגאים משום מה על שהם אינם מקבלים משכורת ישראלי אמיתי
    • 12:12
    • 16.11.11

    ועוד מגנים את מי שמסרב להשתתף במשחק הזה.

  •   ל 2- אתה יכול ליפרוש להיות ישראלי כבר הרבה זמן.  (לת) סתם עברתי בסביבה
    • 14:07
    • 16.11.11

03 על ציבור הסטודנטים וכלל האוכלוסיה להחרים את לנדו -  (לת) ראובן גרפיט
  • 05:36
  • 16.11.11

  •   ואם לא נחרים - מה תעשה לנו? מעדיף להחרים אותך
    • 11:51
    • 16.11.11

    אתה לא זה שפעם קרא לפרסם את שמות כל מתנגדי מפלגת ליברמן?

  •   אולי באמת צריך להמשיך לשלם לעבריינים בכלא מוטי
    • 15:48
    • 16.11.11

    את משכורותיהם.

    למרות שהם לא בעבודה - זאת הרי זכות לקבל כסף, מה לא ?

04 שיגיד תודה. היה צריך לפטר אותו. הוא מקבל את המשכורת ממדינת ישראל  (לת) כ
  • 05:43
  • 16.11.11

05 כולם צריכים לסרב ולקרוא לערבים לסרב.  (לת) עודד
  • 06:42
  • 16.11.11

06 תפסיקו לעשות פרובוקציות דוד
  • 07:24
  • 16.11.11

רבקהל׳ה צודקת כפרה עליה

07 צביעות לשמה! שמיל
  • 07:31
  • 16.11.11

מחאות שיעשה על חשבון עצמו ולא על חשבון אחרים - הקופה הציבורית במקרה זה, הדרישה שהקופה הציבורית תממן את מחאתו ו/או דעותיו הפוליטיות היא חצופה ברמות. אן היה עובד כצל מעביד פרטי - היו מנכים לו ימי העדרות!

  •   חומסקי - בושה למערכת!!! אחד העם
    • 08:53
    • 16.11.11

    אל תתבכיין תשא בתוצאות.

  •   מה כבר עשיתי? שיניתי את הבלשנות העולמית? פרצתי את תפישת התחום? חומסקי.
    • 10:01
    • 16.11.11

    מזל שכל קשקשן יכול לקשקש טוקבק

  •   חומסקי היה בלשן גאון, אבל זה לא קשור לעמדותיו הפוליטיות יוסי
    • 10:38
    • 16.11.11

    את תרומתו האקדמית לתחום תרם לפני כמה עשורים, ומאז שומעים ממנו רק הצהרות אנטי-ישראליות ואנטי-אמריקאיות.
    אילו היה מדובר במרצה שישב בכלא משום שסירב לפנות מאחז בלתי חוקי בגדה, היה קורא חומסקי לסלקו מן האקדמיה.
    כשם שכל קשקשן יכול לקשקש טוקבק, כך גם כל פרופסור זקן יכול לקשקש קישקושים באצטלה אקדמית.
    אני לא יודע מי גרוע יותר.

  •   הוספת הקדמה מהללת לספרו של פוריסון, מכחיש השואה האנטישמי  (לת) תמכת בפול פוט רוצח ההמונים
    • 11:31
    • 16.11.11

  •   Chomsky Londoner
    • 12:44
    • 16.11.11

    I agree with you.
    Over and above, Chomsky's contribution to lingustics is not uncontroversial. It may well be that much of what he suggested will dissolve in not too distant future

  •   גם תורת היחסות תופרך בקרוב מודולרית
    • 13:46
    • 16.11.11

    כל תאוריה מדעית משתנה עם הזמן ולעתים קרובות מופרכת. ניוטון הופרך במאה ה-19, תורת היחסות הכללית כבר לא חשובה כמו שהיתה ואין מניעה שגם זו הפרטית תקרוס מתישהו לאור נתונים אמפיריים לא מתאימים (למשל טענות על מהירות הגדולה ממהירות האור) ותיאוריה חלופית מדויקת יותר.

    תרומתו של חומסקי לבלשנות , לפסיכולוגיה ולקוגניציה אינה ניתנת לכימות או הערכה ממשית- היא עצומה. נכון שהתאוריה התחבירית שלו לא לגמרי מוכיחה את עצמה והיא אנגלוצנטרית, אבל יש כל כך הרבה דברים שהוא שינה ופיתח ופתח לדיון. גם אם מבדקים קוגניטיביים משוכללים בעתיד יראו שהוא טעה, עדיין אי אפשר לגנוז את כל עבודתו כאילו הוא לא עשה דבר.

  •   אם כבר מדברים על זה, חומסקי הרס את הבלשנות העולמית, כיוון שקבע שאין צורך בהשכלה רחבה בשפות, וכך הקים דור שלם של "בלשנים" בורים ועמי ארצות.  (לת) אחד העמך
    • 13:53
    • 16.11.11

  •   למה שיעשה מחאות על חשבון עצמו? הוא שמאלן! מותר לו! פול פוט חומסקי פוריסון
    • 14:44
    • 16.11.11

    חובתו של הציבור לממן כל פרזיט יהיר ובתנאי שיהיה שמאלן. לנדאו בסך הכל מגיש לציבור משלמי המיסים חשבונית על האידיאולוגיה שלו. מתאים לו.

  •   חומסקי: וגם תמכתי בחיזבאללה, בחמר רוז' ובשאר אירגונים מזוויעים אני
    • 18:30
    • 16.11.11

    לא כל פרופסור פורץ דרך מגלה חוכמה פוליטית. חומסקי דוגמא נפלאה לכך.

  •   החוק הבא - איסור על לימוד חומסקי... ובכלל ביטול חומסקי בימקומו ליברמן יכתוב ספר על בלשנות וזה מה שילמדו באוניברסנטה  (לת) מחוקק
    • 22:13
    • 16.11.11

  •   Chomsky will dissolve together with Londonstan  (לת) JD
    • 14:07
    • 18.11.11

08 בן גוריון בחירה מצוינת מיקי
  • 07:34
  • 16.11.11

עכשיו האוניברסיטה מתפתלת. הנשיאה מגמגמת והמנכל מזגזג. מדובר בניסיון לדכא ביקורת על הכיבוש, המדינה, האוניברסיטה. אני לא סרבן אבל בטח לא יכול להסכים עם התגובה של האוניברסיטה שבחרתי ללמוד בה. כרמי בחירה מצוינת?

  •   למה לדכא מחאה ? הם סה"כ סירבו לממן אותה  (לת) גיל ג
    • 10:36
    • 16.11.11

  •   מהגב' פרופ' אינני מצפה לדבר כרמי מלכת האספסוף
    • 13:03
    • 16.11.11

    מאז שאיפשרה את המופע של יזהר אשדות המדיר את מי שאין לו פנקס מילואים.
    בן גוריון אמר פעם, כמדומני, שלא מעניין אותו מה העם רוצה, אלא מה העם צריך. לנשיאת האוניברסיטה הנושאת את שמו אין את חוט השדרה הזה.

09 אנרכיסטים יענו משכילים. פרופסורים לעניני חבלה  (לת) חומסקי החמסניק
  • 07:35
  • 16.11.11

  •   אתה כנראה מומחה להשכלה לפי ניסוח ותוכן התגובה אני
    • 13:28
    • 16.11.11

    אם מישהו חושב אחרת זה עושה אותו לא משכיל? בהתחשב בזה שחלק גדול מאד מכלל המשכילים בארץ ובעולם הם שמאלנים(סמולנים) כנראה לא משאיר עליך רושם

10 הרצחת וגם ירשת? עמידה נחושה על עקרונותיך עד כדי כלא, יחד עם דרישה לתשלום שכר מלא על ישיבה בכלא? מעמיד את העקרונות באור מגוחך משהוא לא משתמט
  • 07:36
  • 16.11.11

בושה לאוניברסיטה שמשלמת ,ולו אגורה שחוקה ,על ישיבה בכלא של חבריה.זה סם (שגיאה מכוונת...) את האוניברסיטה כתומכת מלאה במהלכים שהמדינה מחשיבה אותם כראויים לכלא,

  •   ההוא הרי נהנה מההזדמנות לפרסומת בן ישראל
    • 00:19
    • 17.11.11

    ישנם שאוהבים להרגיש דפוקים -סובלים- ומה לעשות........הם דפוקים! למה לפרנס אותם בכלל?

11 השתלט עלינו הטירוף יובל
  • 07:39
  • 16.11.11

הנפל החברתי הזה, אשר בוחר שלא לקיים את חובתו האזרחית (מה הקשר לדעה פוליטית?), כמו שאר נפלים משתמטים, מקבל גיבוי מהאזובים שבקיר, מלכי ההזיות והטירוף. אוי למי שמתהדר בתמיכה של חומסקי.

12 פרופ' חומסקי אבי
  • 07:46
  • 16.11.11

אם פרופ' חומסקי חתום אז אני יודע שהצעד בו נקטה האוניברסיטה היה נכון.

  •   אבי הלוגיקה כמו שקוראים לך החברה בלשן בתחתונים
    • 08:41
    • 16.11.11

    אם אתה מגיב אז אני ממש רגוע - עוד טרחן חובב ניירת.

13 שיורידו לו ימי חופשה.  (לת) כ"א
  • 07:47
  • 16.11.11

14 מיעוט גס,מעוות ורעשני האקדמיה לצחוק
  • 07:48
  • 16.11.11

בושה! כל כך הרבה פעמים שמענו על מילואימניקים שקופחו בגלל שדווקא כן התייצבו לשרת ואף אחד מהמרצים לא חשב להתגייס בצורה פומבית כל כך. עם כל הכבוד למרצה המשתמט, ואין טיפת כבוד, שיפסיק להיות שמאלני טיפוסי ולהתבכיין. לא הופעת לעבודה - לא תקבל משכורת. כשמילואמניק מתייצב למילואים המדינה משלמת למעסיק, כשאדם בוחר להוציא את עצמו מהכלל, להפר את החוק ונתפס, הוא הולך לכלא ואף אחד לא משלם למעסיק. אם המשתמט בוחר לעמוד על עקרונותיו, לפחות שיתמודד באומץ עם ההשלכות. אבל זה לא עובד ככה בשמאל, פוגעים ובוכים ,ממש כמו אצל הפלסטינאים.

15 פרופסור מחליא - אפס מאופס אלון לוין
  • 07:48
  • 16.11.11

העיקר כולם קופצים לעזרתו באקדמיה המנותקת!!!
שיתמוטטו כלכלית ויעופו ללמד במקום אחר - כאן הם ממש לא רצויים.
נסתדר בלעדיהם וללא מעדי הרוח שלהם.

16 "לא עמד לרשות מעבידו"? מאות פרופסורים עובדים באינסוף ממ
  • 07:52
  • 16.11.11

חלטורות ועבודות מהצד ולכן "לא עומדים לרשות מעבידם". האם פרופ כרמי הנכבדה מתכוונת לנכות גם משכרם?

17 מבלבלים את המוח לסרבנות יש מחיר, טמבל
  • 07:57
  • 16.11.11

מילואים זה חובה במדינת ישראל. בדיוק כמו שירות סדיר. קיבלת צו תתייצב. לא תתייצב, תיענש. מה זה השטויות האלה? צריך לשלם לו משכורת על עבירה על החוק?
ואם אני סתם שכיר? גם ישלמו לי משכורת על ישיבה בכלא?
לא ביטלו לא את המשכורת כי הוא סרבן שמאלני, אלא כי לא משלמים משכורת על ישיבה בכלא. מבזה את עצמו ואת מערכת ההשכלה הגבוהה עם עצומות דמיקולו.
והעיתון הזה מבזה את עצמו בידיעות חסרות כל תוכן חדשותי, ובכותרת פופוליסטית. תחזירו את "הארץ"

  •   לסרבנות יש מחיר ולנדו שילם אותו, הוא ישב בכלא ולא השתמט בתירוצים כמו אלפי מילואימניקים אחרים ריקי
    • 15:15
    • 16.11.11

    עבודה אקדמית עושים בכל מקום, זו לא עבודה במשרד או במפעל, לא חייבים לדפוק שעון. את השיעורים שהחסיר הוא השלים ואת המשך המחקר עשה גם בין כותלי הכלא.
    אין שום סיבה להוריד משכרו, מלבד סיבה פוליטית.

  •   ברור, ברור. צריך בעצם להעלות אותו בדרגה לאלתר ולתת לו פנסייה שמנה כבר עכשיו  (לת) ואפשר גם פרס נובל, על הדרך
    • 16:37
    • 16.11.11

  •   גם שרנסקי קיבל שכר בסיביר ! אה לא ?  (לת) אביתר
    • 17:40
    • 21.11.11

18 שיהיה גבר, ויקח אחריות. בחרת להיות נפקד. תשלם  (לת) יוסי
  • 08:01
  • 16.11.11

19 פרופסורים במדינת ישראל פשוט בושה
  • 08:10
  • 16.11.11

אז מה מצפים אח"כ מהאזרח הפשוט?

20 פרופסורים במדינת ישראל פשוט בושה
  • 08:11
  • 16.11.11

אז מה מצפים אח"כ מהאזרח הפשוט?

  •   לא תמצא בתומכים בו אף אחד מהטכניון! יניב
    • 14:54
    • 16.11.11

    תל אביב... (אונ' שייח מוניס, יותר נכון)
    בן גוריון - איזו אירוניה (הפרחת השממה ====> פוסט ציונות)

  •   חמוריקו, אם תקרא את רשימת החותמים תצמא פרופסורים מן הטכניון יודע לקרוא
    • 19:25
    • 16.11.11

    תמצא את הטובים שבהם

21 עם פרופוסרים כאלו איננו זקוקים לאויבים.  (לת) שומ-סקי
  • 08:41
  • 16.11.11

22 תומכים בערבון מוגבל ישעיהו גולדפלד
  • 08:55
  • 16.11.11

העובדה שגם נועם חומסקי בין המוחים נגד צעדה של האוניברסיטה מעיד על
אופי המחאה.

23 פרופ פרוקצ׳יה י
  • 08:55
  • 16.11.11

האם מישהו יודע אם פרופ פרוקצ׳יה קשור לשופטת לשעבר פרוקצ׳יה?

24 אידיאולוגיה שמאלנית- עד הכסף.  (לת) ד"ר טוקבק
  • 08:56
  • 16.11.11

25 לא לאפשר לסרבני גיוס ללמד נוער ישראלי.  (לת) דן
  • 09:10
  • 16.11.11

  •   נכון, הנוער עלול שלא לצאת נוער שאהידים מטומטם בשירות מלחמות שלום ההון והפוליטיקאים  (לת) רק עארסים מיליטריסטים ילמדו אותו
    • 12:24
    • 16.11.11

  •   רק טיולים לחברון, מנהרות הכותך, אושוויץ (לא לשכוח את נירות הליווי בלילה במלון בקרקוב), לאמץ קבר של לוחם, לקעקע את הבית ה-1 של "התקווה" על הזין, ללמד את כל רפרטואר שירי מג"ב בכל כפר בדרום מזרח אסיה, ועוד, ועוד, ועוד....  (לת) המסדר יעבור לדום!
    • 20:44
    • 16.11.11

26 הסימן לחברה חולה הוא נידוי השפוי אל מחוץ למחנה  (לת) פלץ
  • 09:23
  • 16.11.11

27 בושה לאוניברסיטה. כבוד לעידו.  (לת) רוזה
  • 09:34
  • 16.11.11

28 חומסקי ? האנטי ישראלי הכי חריף ? אמור לי מי חברך.. ירון
  • 09:35
  • 16.11.11

ואתם עוד מביאים את העובדה המבישה הזו כעדות לצידקתו של הפרופסור ? עד לאן יתדרדר העיתון הזה ?

29 קנס או אי תשלום משכורת אבי
  • 09:37
  • 16.11.11

לא מגיע לו משכורת על עבודה שלא ביצע בכיין

30 אהבתי את הכותרת: מרצים התגייסו... למה? להגנה על המשכורת גיחי גיחי.  (לת) לילי בת הגליל
  • 09:43
  • 16.11.11

31 לדעתי, מאסר כמוהו כחופשה ללא תשלום...ללא קשר לדעות פוליטיות אני דווקא תןמך בסרבן אבל ישיבה בכלא היא על חשבונו
  • 09:43
  • 16.11.11

יש לברר מה הדין לגבי תשלום משכורת בזמן ישיבה בכלא, מטעמי מצפון או מכל סיבה אחרת. לדעתי זה הכי קרוב לחל"ת

32 מעכשיו ידרוש כל גנב ומועל מהמעסיק לשלם לו משכורת כשהוא בכלא-זלזול בכספי ציבור  (לת) צצ
  • 09:44
  • 16.11.11

33 היה מאד רצוי שבהקדם הפרופסור יבקר ב א ו ש ו י ץ יוסי
  • 09:45
  • 16.11.11

מהתנהגותו ניתן להבין שהשנאה ליהודים מאז ומתמיד היתה מוצדקת.

34 לנקות את שכרם שכל כל החרד"לים עובדי המדינה אסי
  • 09:48
  • 16.11.11

מי שמשתמט בחסות החוק - הוא עדיין משתמט.
הייתי רוצה לראות איפה היתה ציפי חוטובלי היום אם היתה צריכה להכין קפה לאיזה קצין חימוש ברמת הגולן.. כל הדתיים הכאילו לאומיים האלה - פטריוטים כל עוד הם מקבלים הנחות (כי הם דתיים)

35 פרופסור? נבלת מצפון ערן
  • 09:48
  • 16.11.11

עוד נבלת מצפון.יפה עשתה הנהלת האוניברסיטה, אנשים כמוך צריך לפטר או נכון יותר לא לקבל לעבודה.

36 מה זה קנס? למה הוא לא בכלא??  (לת) אבי
  • 09:52
  • 16.11.11

37 כל הכבוד מאי
  • 09:56
  • 16.11.11

די לבריונות המיליטריסטית

38 טיפש בן טיפש הסטודנט שנכנס לשיעורים שלו. את המרצה הייתי כולא לשנה. משה
  • 10:01
  • 16.11.11

מדינת ישראל הפכה למדינת חלם. כל ארגון קקהמייקה מתאגד, משלם למשרד יח"צ ומתחיל לאיים על הממשלה, כלומר, על העם.
עם גלעד שליט זה היה ככה,
עם עובדי הנמלים זה ככה,
עם הרופאים המתמחים זה ככה,
ועכשיו גם המרצים עושים אותו דבר.
הם רואים שהמדינה נכנעת, נסחטת, עייפה ועיניה במקום אחר, באיראן.
עם כל הכבוד שיש לרופאים, למרצים, לכל-אנשי-שליט ולכל האיגורים החשובים (באמת אני מעריך אנשי עבודה) - אל תסחטו. תבקשו, תפגינו, תפרסמו, תתבעו, תלכו לבוררות אבל אל תסחטו. כי את מי אתם סוחטים בעצם ? לא את הטייקונים אלא את משלמי המיסים, אותנו. את המורים והגננות, את הפועלים והאיכרים, את החנוונים ואנשי ההיי-טק. הטייקונים גונבים את כולנו, אבל הסחטנות שלכם לשקל-שניים יותר בשכר לא תהפוך אתכם ליותר עשירים אלא להיפך - ליותר עניים. הסחיטה שלכם היום משמעה שביתת מורים מחר ושביתת גננות מחרתיים. אתם תשלמו יותר על דירה (כי גם המתווכים והקבלנים ירצו יותר), על סלולרי, על כבלים. תחשבו על זה.

39 אז זהו שיש פרזיטים חרדים ופרזיטים שמאלנים! איציק
  • 10:03
  • 16.11.11


40 רק פרסמו מס' חשבון ואנחנו נתמוך במחקר שלו.  (לת) פרופ' כרמי - לכלכת
  • 10:09
  • 16.11.11

41 מאות מרצים התייצבו לצד הפרופ' שנקנס על סירוב לשרת עודד נתיבי
  • 10:25
  • 16.11.11

אולי הגיע הזמן שפרופ' כרמי תארגן שרפת-ספרים לכל מחקריו ועבודותיו של פרופ' לנדו. גם בהסטוריה הלא רחוקה היו דוגמאות של ארגון שריפות של ספרים שלא תאמו את האידאולוגיה (למשל הנאצית).

42 ניקוי שכר של משתמטים ומסרבים לשרות מילואים שייקה באום
  • 10:35
  • 16.11.11

אנשים שמשתמטים מחובותיהם למדינה , או מסרבים מתוקף מצפונם למלא אחר חובותהם כחוק, ולא מדובר בחוקים או בנוהלים שהינם בלתי חוקיים בעליל, על המדינה לאסור אותם, ובהליך משפטי, לשלול מהם את אזרחותם, וכן את זכויותהם כאזרחים, ולחשוב על מעמד של תושבים שאינם אזרחי המדינה, ושאינם יכולים לעבוד במשרות ממשלתיות או ציבוריות,ועליהם לשלם בנוסף למיסים הרגילים מס גולגולת,בשיעור של 15% מהשכר הממוצע במשק, עבור ההסכמה של מדינת ישראל ותושביה ,לאפשר להם לחיות בארצנו, שאינה ארצם, ושאינם מוכנים לשפוך את דמם להגנתה,וזה כולל כמובן את כל סוגי הסרבנים ,ערבים, וחרדים למיניהם, וסתם כאלו שלא מתאים להם לשרת בצהל, או לשלם מיסים, ומי שלא מתאים לו ? אז הדלת פתוחה, ויכול לעזוב למדינה שתאפשר לו לחיות בה, ולא לציית לחוקים שלה,

43 שמאלנים תתחילו לארוז!  (לת) חלי
  • 10:36
  • 16.11.11

44 העיקר למשוך את העין -העובדות לא מבלבלות את מנסח הכותרת  (לת) מדובר בניכוי שכר מתבקש
  • 10:37
  • 16.11.11

45 נסיון  (לת) גיורא
  • 10:38
  • 16.11.11

46 אני מתנגד לסרבנות-שירות אבל מעריך את אומץ-ליבו ויושרתו של פרופ' לנדו.  (לת) גיורא
  • 10:39
  • 16.11.11

47 יישר כח! צריך לפטר אותו! שילך לחקור וללמד בחו"ל או במוסדות שאינם מתוקצבים ע"י המדינה!  (לת) תוהה
  • 10:39
  • 16.11.11

  •   ואז תוהים על "בריחת המוחות"  (לת) פשוט עצוב
    • 20:15
    • 16.11.11

  •   דווקא עם "מוח" כזה אין לנו בעייה כלל שייברח אבל מי בדיוק ירצה אותו בעולם?!
    • 00:07
    • 17.11.11

    פה הוא יושב על משרה מכובדת, משתין בקשת על החברה שמשלמת את שכרו ועוד נחשב לגיבור תרבות.
    איפה הוא יוכל לקבל חשיפה ותמיכה כזו בעולם?
    משתלם לו מאוד לא לברוח.

48 הריני מביע תמיכה במרצה הסרבן. אני בוש בהתנהלותה של אוניברסיטת הן גוריון. אוניברסיטה לאומנית  (לת) נפתלי אור-נר
  • 10:39
  • 16.11.11

49 הרי דוגמא של "צדק חברתי": לא עבדת (אלא ישבת בכלא) לא השתכרת (ניכו לך מהמשכורת) צדק חברתי
  • 10:40
  • 16.11.11

מה כ"כ קשה להבין פה? כדי להבין את זה מספיק כיתה ב', לא צריך להיות פרופ' !!

50 פתרון - להעיף אותו לגמרי מהמערכת!!!!!!  (לת) ישראל פ
  • 10:42
  • 16.11.11

51 הפרופסורים אמורים לגייס עבורו את המשכורת ובכך לקיים את האידיאלוגיה. ציונה נ.
  • 10:42
  • 16.11.11

לא מספיק להתגייס רעיונית צריך גם מעשית.

52 למה אין לי אמפתיה מרצה
  • 11:15
  • 16.11.11

יש שכבה דקה של מרצים בעלי תקנים שמותר להם לעשות ככל העולה על רוחם ועוד להיחשב כמרטירים בעוד שחסרי תקן משולים לעובדי קבלן בלי זכויות. מרצים בלי תקן לא היו מעזים לעשות מה שהרשה לעצמו עידו לנדאו לעשות: לא לעבוד ולדרוש משכורת.

  •   אם יש לו אומץ ללכת עד הסוף אז שלא יתבכיין מסכימה
    • 12:16
    • 16.11.11

    עידן לנדו מבייש את כל המרצים ללא קשר לעמדה פוליטית. אם אדם רוצה להילחם על עקרונותיו זו זכותו, אבל אדם שישב בכלא הוא עבריין ואין דינו כדין חוקר שישב בביתו או בכל מקום אחר וערך מחקרים. זה ניצול לרעה של החופש האקדמי.

53 תגובת המרצים - צביעות וזילות של האקדמיה זאב
  • 11:15
  • 16.11.11

לא ברור למה בחרו המרצים ליקשור את קיום החוק כלפי המרצה שהשתמט למניעת גישה למחקר. כל מעסיק של כל עובד היה נוהג כך. אז למה מרצים מורמים מעם? אם הוא היה נכלא בגלל גניבה, או עבירת מין או אלימות כלשהיא, האם גם אז הייתם מגינים עליו בשם החופש האקדמי? האם יש טעמים שונים לעבירה על החוק? לא ראוי לקשור את מעצרו וניכוי השכר לגוון פוליטי. הוא עבר על החוק ולכן עליו לשאת בעונש המעצר וכתוצאה מכך פגיעה במשכורתו כפי שכל מעסיק היה נוהג ללא כל קשר לסוג העבירה.

54 והעיקר לא לפחד... - על שתיקת הכבשים ד"ר גיל סיגל
  • 11:15
  • 16.11.11

אני מביע בקול מה שרבים מחבריי לספסל האקדמיה חושבים אך מהססים לומר: אנחנו בושים בדרך שבה מצטיירת האקדמיה בישראל בגין בודדים שליבם גס בחלום ובמעשה הציוני. רבים שכמותי דוחים בבוז את הניצול (כן, אין מילה אחרת) של הפלא שהוקם כאן, ומחרפים, מגדפים ובעיקר פוגעים חזיתית במדינת ישראל. ולמה נמשכת שתיקת הכבשים? כי האלימות של אותם בודדים מהשמאל הקיצוני והסהרורי בכלים העומדים לרשותם ידועה לשמצה - עיכוב קידום, דחיקה מהמסלול הבכיר ועוד ועוד. וכל זאת כשרוממות "החופש האקדמי" בגרונם.

  •   כל הכבוד t
    • 11:31
    • 16.11.11

    על האומץ

  •   תודה רבה למרצה האמיץ. סוף סוף מתחילים להישמע גם העם הפשוט
    • 14:42
    • 16.11.11

    קולות שפויים באוניברסיטה ההזויה הזאת.
    כן תרבו והלוואי ועוד מרצים כמוך יאזרו אומץ לומר בקול את דיבריהם.

  •   בכיינות ציונית אופינית. הבאנדם סרב לשרת את הכיבוש, ישב בכלא (ולא התחמק כמו עשרות אלפים), ביצע את כל המטלות האוניברסיטאיות, וכשגלע שהואניברסיטה החליטה להעניש אותו שוחח עם הנשיאה והוציא מכתב.  (לת) ואתה צורח ומצווח ומקרשק ומילל ומגלגל עינים לשמיים
    • 22:25
    • 16.11.11

  •   ל בכיינות ציונית אופינית .......... ?
    • 21:36
    • 17.11.11

    אולי תסתום כבר עם הכיבוש הזה שלכם?זה כבר פס מן העולם,אין כיבוש,יצאנו מעזה ותבנו כבר את המדינה המגעילה שלכם.רק שאף 1 לא מקבל אתכם כמדינה.מעניין למה.פאשיסט ערבי בכיין וכמוך כולכם,לקחו לנו עשו לנו,לא מבינים ומגלגלים עיניים למרום כשהתשובה מול פרצופכם,אתם עצמכם היא התשובה.ראית את עצמכם פעם מהצד איך אתם ניראים?הלבוש, "התרבות" המכוערת,ההתנהגות האינפנטילית מטורללת.ועכשיו תתפזר מכאן

  •   "הכיבוש פס מן העולם" הקלגסים הישראליים בגדה רק מחלקים פרחים לפלסינים, אהה? עולם הפוך
    • 00:55
    • 19.11.11

    נמאס לך לשמוע על הכיבוש? אז למה אתה לא מספח את הגדה אם זה לא כיבוש? אתה כל כך אמיץ, אך מלספח את הגדה אתה בורח כמו מאיידס

55 הפרופ הנכבד מוזמן לחיות בארץ אחרת, שבה מישהו אחר מוכן לעשות בשבילו את העבודה השחורה. פה אני לא מוכנה להגן על מי שלא מוכן להגן עליי.  (לת) נגה
  • 11:31
  • 16.11.11

  •   נגה, את עושה הרבה מילואים בקרבי?  (לת) נגה בעורף האויב 3
    • 20:54
    • 16.11.11

  •   מה לא ידעת שהיא חירפה את נפשה בהגשת קפה למפקד? אחד בירושלים
    • 22:17
    • 16.11.11

    תאר לך שהקפה היה נופל ונשפך בדרך, והיא היתה נכווית, מחליקה או סתם מלכלכת את המדים? וגם חיילים אחרים היו יכולים להחליק על זה, אתה יכול לתאר לך מה זה? ורק לחשוב על כך שיש מצב שהכוס היתה מזכוכית ולא מקלקר (קצינים לא שותים מקלקר), מה היה קורה אם זה היה נופל? אבל נוגה שלנו, בנחישות ושליטה עילאיים ובסיכון נפש והקרבה שאין כמוהם, העבירה יום יום, שעה שעה את כוס הקפה ליעדה. צל"ש צריך לתת לחיילות כאלה. מה צל"ש, עיטור גבורה עוז ומופת. ויפה שעה אחת קודם.

  •   לא טוב לך, תירדי מהארץ. נשמח להיפטר מפשיסטים  (לת) לא ברור מי יקח אותך, אבל תנסי
    • 22:26
    • 16.11.11

56 גאווה יהודית אזרח יהודי
  • 11:31
  • 16.11.11

לכל הפרופסורים והמרצים ה"נאורים".שכחתם למה הוקמה מדינת ישראל ועבור מי הוקמה.הלמדנות שלכם לא מעידה על חכמת עם בסיסית. אנשים כמוכם שחיו באירופה לפני מלחמת העולם השנייה וברוסיה הקומוניסטית גמרו במקום אחר.אתם שכחתם מהר מאוד מה היה עם יהודי ללא מדינה עם רוב יהודי. הגיע הזמן שתתעוררו.

57 לפטר את לנדו לאלתר ולא להעסיקו בשום מוסד אקדמי ישראלי  (לת) הוא מוזמן להרצות במקומות אחרים
  • 11:32
  • 16.11.11

58 הפרופ וחבר מרעיו הם לא שמאל, הם סתם נצלנים שחיים בנוחות רבה על חשבון אחרים.  (לת) איה
  • 11:32
  • 16.11.11

  •   מסכימה. שמאלנות אינה עמדה פוליטית, היא משלח יד. עדי
    • 18:06
    • 16.11.11

    יש אנשים שמתפרנסים מהוראה, יש אנשים שמתפרנסים מרפואה, יש אנשים שמתפרנסים מנהיגת אוטובוס, ויש כאלה שמתפרנסים משמאלנות.

  •   עדיף בכל מקרה על 'מקצוע' הטוקבקים בתשלום  (לת) מאונן אחד
    • 22:09
    • 16.11.11

59 הישיבה שלך בכלא היא חלק מההתייפיפות שלך. רק אתה ושכמותך מתרשמים מזה.  (לת) רחלי
  • 11:34
  • 16.11.11

60 לנדו הוא דוגמא מובהקת ליהירות, לחוצפה, לאטימות ולטמטום האוחזים באנשי השמאל הקיצוני  (לת) האיש יצרן מילים החי על חשבוני - בקיצור - טפיל
  • 11:34
  • 16.11.11

61 האקדמיה הישראלית במערומיה סטודנטית
  • 11:35
  • 16.11.11

מתגייסים לפעולה רק כשזה נוגע לכיסם ועוד בעניין כל כך לא ראוי של מרצה שלא מוכן לשלם את המחיר על מעשיו--ממתי סרבנות היא מעשה שלא משלמים עליו מחיר? הרי גם אם היא ראויה, בהגדרה חשוב לשלם עליה מחיר. והעובדה שהמרצים נזעקים כך רק כאשר מדובר בכיס הפרטי שלהם למרות כל כך הרבה עוולות משמעותיות אמיתיות שלגביהן הם שותקים ומתקרנפים גורמת לי להתבייש על היותי סטודנטית כאן

62 היגיע הזמן להחרים את ישראל הפשיסטית  (לת) ייייייייייישששששששששששש
  • 11:39
  • 16.11.11

63 בושה ששילמו לו חצי משכורת. היו צריכים להימנע גם מזה.  (לת) א.ר.
  • 11:39
  • 16.11.11

64 בטח בטח חקר מהמעצר. קרא מאמרים באינטרנט של הכלא. וכתב מסקנות בלפטופ שהצבא נתן לו. בטח  (לת) א.ר.
  • 11:41
  • 16.11.11

65 כותרת מטעה ומגמתית. הוא לא נקנס על סרוב אלא לא קיב  (לת) ככ
  • 11:42
  • 16.11.11

66 הכותרת מטעה ומגמתית. הוא לא נקנס. לא שילמו לו "ימי עבודה" כשהיה בכלא, כי ביטוח לאומי לא הכיר בכך כשירות מילואים. מה הבעיה? האוניברסיטה צריכה לפעול אקטיבית כדי להכשיר סרבנות ולהראות שהיא מעודדת סרבנות על ידי תשלום משכורת לאנשים בכלא בעוד שאינה חייבת לעשות כן ואינה מקבלת דמי ביטוח לאומי בגין כך??  (לת) תוהה
  • 11:47
  • 16.11.11

  •   אפשר לקרוא את ההסבר של עידן לנדו עצמו ריקי
    • 14:43
    • 16.11.11


    http://idanlandau.com/2011/11/10/academic-research-how-strange/

  •   התגובה שלו מיתממת כג
    • 00:06
    • 19.11.11

    באותה מידה, הוא יכול לטעון שאין לנכות לו ימי חופשה (כאשר הוא לוקח ימי חופשה), מאחר ובימי החופשה הוא קורא מאמרים ובכך מקדם את המחקר שלו.
    באותה מידה הוא יכול לטעון לתשלום עבור שעות נוספות, מאחר ולפני שהוא הולך לישון הוא קורא מאמרים.

67 איזה צער מה עובר על המדינה פשוט חורבן עם שמאלנים פחדנים ורופסים  (לת) אזרח מודאג
  • 11:53
  • 16.11.11

68 לא נורא, אני מתנדב למילואים במקום לנדו  (לת) גיל
  • 11:53
  • 16.11.11

69 מלואים חובה ענת
  • 11:54
  • 16.11.11

בארה"ב שבה סרבו אנשים לשרת בויטנאם ונחשבו מצפוניים ונכונים , יתכן ולא לשרת היה דבר נכון . וייטנם רחוקה מארה"ב אלפי מילין , היא לעולם לא היתה מפגיזה ישירות ערים בארה"ב או חוטפת חיילים מטרמפיאדות בתוך ארה"ב . ישראל וארצות ערב הסיפור מעט שונה . אדם שלא משרת במילואים מפקיר את בטחונה של מדינתו וצריך לשבת במאסר.

70 פרופ' עידן לנדאו, זה שאתה איש אקדמיה לא עושה אותך מורם מעם פו הדב
  • 12:03
  • 16.11.11

אינך אלא דג רקק איטלקטואלי , שב במפקדת קצין רפואה ותעזו ר לסדר תרפות במקום לדאוג לאחיך מעבר לגבול תזכור עניי עירך קודמים

71 חבל שלא פיטרו אותו כל הכבוד!!
  • 12:04
  • 16.11.11

לנדו צריך להיות מפוטר!! אני עשיתי מילואים בכל מקום ובכל מצב לא סירבתי כי זו חובתי כמו כל אחד גם שלו.
אם יש לו בעיות שיגור בחו"ל לא כאן. מי שלא מבין את הבעיות והסיכונים שאנו חווים אותם בישראל אין לו מקום כאן.

72 מביש שהוא מוכן להילחם על העיקרון - עד שזה עולה לו בכסף מרצה, שמאלני, ולא מזדהה
  • 12:22
  • 16.11.11

יש חוק ואתה מוכן לעבור עליו למען עקרונותיך? יפה מאוד. מכבדים אותך.
אבל לעבריינות יש מחיר. לא מכובד להתבכיין על הכסף.

73 אסיר מצפון אברהם
  • 12:22
  • 16.11.11

המרצה הוא היה אסיר מצפוןת ואסירי מצפון נענשו ונענשים במדינות טוטליטריות.
בושה וחרפה שמוסד כמו אוניברסיטה מצטרף לשיטות פשיסטיות באלה

74 עוד אפס שליקק למנחה הפוסט ציוני שלו בשביל גו'ב יאללה סע
  • 12:23
  • 16.11.11

מי שחתם סתם מפחד מהמאפיה של הסמול באוניברסיטה או חלק ממנה

75 מזלו של הסרבן צביה
  • 12:25
  • 16.11.11

למזלו של פרופ' עידן לנדאו , ילדי שמר עלינו ועליו בהיותו בסדיר או במילואים . ובכך איפשר ילדי , לפרופסור המכובד להביע את סרבנותו הנעלה .

76 בקרוב - יהיו שופטים יהודים בירושליים, ואז נראה אותכם  (לת) מעריץ את אלקין וביבי
  • 12:27
  • 16.11.11

77 לחשוב על תג מחיר-קיצוץ תקציבי של מיליון ש"ח בגין פרופ' פרזיט שלא מכבד את החוק בישראל שיהיה מועסק ע"י מוסד אקדמי הנתמך מהתקציב הציבורי  (לת) משה
  • 12:30
  • 16.11.11

78 יפים הטוקבקים לפרופ (?) כרמי קורא
  • 12:33
  • 16.11.11

כן, היא נושאת בתואר פרופסור, והיא נשיאת אוניברסיטה, אבל נראה שהיא מבינה מה זה אקדמיה, כמו כל אחד מהמגיבים שתמכו בה.
מ

79 לרבקה כרמי: רוצה לעשות שימוש ראוי בכספי ציבור? תורידי 1% ממשכורות הבכירים אצליכם ותעסיקו את עובדי הניקיון ישירות.  (לת) קורא
  • 12:34
  • 16.11.11

  •   נאה דרשת, קורא יקר! אסתי, תלמידה בב"ג
    • 01:11
    • 27.11.11

    מסכימה עם הצעתך הבונה, ונכלמת על ההתנהגות הנבזית של האונ' כלפי עובדות הניקיון. נבזית ואף מתחזה להומנית - "עושה מעשה זמרי ודורשת שכר כפנחס" - כוונתי להצהרה המגוחכת שבמקום לעשותן עובדות מן השורה, דאגו שיתווספו לשכרן הזעום והעושק מלכתחילה, 5% ומנכ"ל האונ' נופף בזה כאילו ב"ג הם צדיקי הדור.

80 מה בעיה שלו ללכת למילואים אחד
  • 12:39
  • 16.11.11

אני בד"כ יוצא מסופק משם ולפעמים גם נהנה
פרופסור אל תיהיה אליטיסט

שלא ישכח שיש סטודנטים לומדים ועובדים ועושים מילואים

81 סרבנות בכיינית גיל
  • 12:40
  • 16.11.11

פרופ לנדו הסתמך במכתבו על שהעובדה שאנשי סגל אקדמי אינם נדרשים להחתים שעון נוכחות, ובכך קיבל כמובנת ניכוי שכר לאדם שמסרב לשרת מטעמי מצפון ומחתים שעון נוכחות בעבודתו. פרופ פרי טעו: "אדם במדעי הרוח הרי חוקר כל היום לא משנה איפה הוא נמצא" ומכאו ניתן להבין שהפחתת שכר בגלל העדרות מהעבודה היתה אולי מוצדקת לחוקר שמחזיק מעבדה. ההתבכיינות בנוגע לשכר בתקופת המאסר וההבחנה בין פרופסורים לעובדים "רגילים" בעניין זה עומדת בניגוד מהותי לרוח ולמשמעות של סרבנות מצפון.

יחד עם זאת עדיף היה שהכללים לגבי שכר לאיש סגל (אקדמי או מנהלי) שנמצא במאסר או מעצר לא יקבעו בדיעבד אלא מראש. אדרבא, יגבשו פרופסור מונד והנהלת האוניברסיטה כללים סבירים ומוסכמים שיונהגו להבא במקרים כאלה.

82 על אף אהדתי העקרונית לסרבנות - את מחיר העיקרון יש לשלם! י. שר
  • 12:40
  • 16.11.11

המבחן לתשלום או לאי תשלום צריך להיות עניני. האם העבודה בגינה צריך להשתלם השכר נעשתה. אם נעשתה כולה - צריך שישולם השכר במלאו ואם לא נעשתה - לא ישולם. במידה שנעשתה בחלקה ולא ניתנת להשלמה - ישולם החלק היחסי.
מהות הסרבנות כמו כל סוג של מרי אזרחי, גוררת אחריה מחירים חברתיים אישיים וגם לעיתים כספיים. ומבחנם של האדם והחברה הם בגובה המחיר ובנכונות לשלמו.
יצירת מחאה שאין מחיר בצידה - אינה מחאה ומולה, גביית מחיר בלתי אפשרי מעקרת את הדמוקרטיה.
ואידך זיל וגמור או הכל מידתי.

  •   בעניין השכר *
    • 13:49
    • 16.11.11

    הפרופסור מקבל שכר גלובלי והוא עושה את עבודתו כשמתאים לו, כשנח לו, כשבא לו. הוא חוקר, הוא לא פקיד שעובד עם שעון נוכחות. אין סיבה לנכות לו מהמשכורת.

  •   בין שעון נכחות לבין לעבוד 'מתי שבא לו' - מרחק רב. י. שר
    • 01:03
    • 17.11.11

    אם נפגעה עבודתו יש לנקות בכסף או בחופשה ואם לא נפגעה אין לעשות כן. הדבר נכון גם לכל נושאי משרה ששכרם נגזר יותר מתרומתם האישית (אחריות, ידע וכו). המבחן הוא מבחן התוצאה או הנזק באם יש כזה.

  •   תאוות בצע או פטריוטיזם? דניאל
    • 16:00
    • 17.11.11

    מעבר לרדיפה הפוליטית, נראה שמעורבת כאן גם תאוות בצע לשמה. האוניברסיטה מסתמא מרוויחה לא מעט כסף מהחזרי ביטוח לאומי של מרצים צעירים העושים שירות מילואים, אך מצופים בכל זאת לעמוד בכל הקריטריונים של מחקר ופירסום אקדמי כדי לזכות בקביעות או קידום. מכאן שהפטריוטיזם כאן הוא מפלטו האחרון של תאוו הבצע.

83 שרות משה
  • 12:53
  • 16.11.11

שיעזוב את המדינה אנחנו לא רוצים להגן עליו ועל שכמותו.

  •   לא רוצה להגן על זכותם של אלה שחושבים אחרת ממך לחיות פה? עזוב אתה  (לת) עוף עוף
    • 18:34
    • 16.11.11

  •   אהבל, אם אנשים כמוהו יעופו, אז מי יישאר פה להגן על התחת שלך?  (לת) החברים שלך מהחמאס? אחמד טיבי?
    • 00:09
    • 17.11.11

  •   מי שבאמת אוהב את המדינה, לא שונא את האחר  (לת) אהבתו למדינה תלויה בדבר, ואני לא סומך עליו שלא יהרוג אותי בעצמו יום אחד, אז מה קיבלתי מ"הגנתו"?
    • 14:34
    • 17.11.11

84 שמאלני שלומי
  • 12:54
  • 16.11.11

משורת הוא מקבל מהמדינה מהמיסים שלי.
שילך ללמד באירלנד או בדמשק שם אוהבים אנשים עם ישבן לבן
רק קאסם ישיר לרכב שלו בנסיעה כשהוא לבד יחסום את הסרטן הזה

85 מהרסיך ומחריביך ממך יצאו  (לת) רמ
  • 12:55
  • 16.11.11

86 במקום ליישר קו ען הימין באקדמיה על נשיאת האוניברסיטה לפעול להרמת קרנו האקדמית של המוסד שלה עוד נסיון
  • 12:57
  • 16.11.11

נשיאת אוניברסיטת בן גוריון נהגה במרצה בהתחשבנות קטנונית כדי להדוף את הטענה שהמוסד שהיא עומדת בראשו הוא "קן שמאלנים בוגדנים". אבל ממילא איש לא יראה באוניברסיטה בנגב הנושאת את שמו של מייסד המדינה תואמת "בר אילן" או "המכון האוניברסיטאי אריאל". התחשבנותה עם המרצה שנשלח לכלא בשל סרבנות מילואים אינה לכבוד המוסד שלה. מוטב שתשקוד על העלאת קרנה המדעית של אוניברסיטת בן גוריון.

  •   אין מה לצפות ממלכת האספסוף  (לת) הפנים שלה הם הפנים של המדינה
    • 22:40
    • 16.11.11

  •   מצחיקולים, כשהיא תמכה בפרופ' גורדון העלוקה,שפועל להחרמת ישראל בעולם- היללתם ושיבחתם אותה עכשיו היא כבר בוגדת?
    • 00:11
    • 17.11.11

    כך חולפת תהילת עולם...

87 חבורת צבועים! מה אתם מלמדים שם בהיכל השן שלכם??בושה!!!  (לת) אלי
  • 12:57
  • 16.11.11

88 פרןפסור לנדו ס.ט. ימיני
  • 13:10
  • 16.11.11

מה קרה לך? אם אתה גבר ובכוח מצפונך אתה מסרב לשרת במילואים אנא ממך המשך בדרכך והיה גאה בעמדך עד הסוף וסרב לקבל שכר על היותך עצור. ואז תוכיח כי איש כבוד אתה.
כל יתר התירוצים ותומכיך המשים עצמם ללעג רק מעידים על רפיסותכם.

89 הכנופיה הזו היא המיץ של הזבל -מי בכלל מתיחס אילהם.!!!  (לת) אלברט א.
  • 13:14
  • 16.11.11

90 החותמים הם נגד הקנס לא בעד סירוב לשרת. מאיר שרמן
  • 13:16
  • 16.11.11

כך אני מבין וגם מקווה.

91 לא להרשם לקורס שלו מיכל
  • 13:23
  • 16.11.11

אם יש אפשרות וזה לא קורס חובה אז פשוט לא להרשם לקורס שלו. ואם יש מרצה אחר לקורס להרשם אצלו. ולהפסיק לקחת אותו כמנחה. לא ניתן להחליט לבד איזה חוקים לקיים ואיזה לא. בשלב הבא יהיה התרוץ שלא מתחשק לשלם מס הכנסה מטעמי מצפון כיזה ממן את הצבא, ועוד דברים הזויים. ובכל מקרה האונברסיטה לא צרכה לממן את השגעונות שלו. אם יש לו פרנציפים שידע שעולה כסף לשמור עליהם.

92 חבל שלא פיטרו אותו! רוני
  • 13:24
  • 16.11.11

וחבל מאוד שבמדינת ישראל לא שוללים אזרחות..

93 פרופסור היה צריך להיות יותר חכם עבדאללה
  • 13:28
  • 16.11.11

שילך לסוריה, מצרים, וינסה לדבר ככה. יחתכו אותו. אתם היהודים אהבלים.

94 אוי לצבא שאלו פקודיו-עדיף שישב בכלא  (לת) חיים
  • 13:33
  • 16.11.11

95 הוא בוגד (הארץ נא לפרסם)  (לת) צבי
  • 13:40
  • 16.11.11

96 גברת כרמי,הגם את בטפשים?  (לת) עדד
  • 13:40
  • 16.11.11

97 חובותיו של אזרח מהן? רמי לרנר
  • 13:52
  • 16.11.11

לשרת במילואים זו חובה כמו לשלם מיסים למשל. ואם אני אחליט מחר שלא בא לי לשלם מיסים (מסיבות מצפוניות כמובן: במיסים שלי קונים תחמושת שהורגת, במיסים שלי מממנים חרדים וכו') גם אז 330 "אנשי רוח" יכתבו ויחתמו בעדי או שהמינוח "אנשי רוח" הוא בגלל האויר החם שהם מפזרים?

98 נכלא 3 פעמים?! מה רע בקב"ן? ערן
  • 13:59
  • 16.11.11

אי אפשר לצפות להיגיון מהמערכת, עובדה שאם הפרופסור לא היה בתפקיד רם מעלה אולי היה שוקל ללכת לקב"ן, אך מכורח המעמד שלו- קצת קשה להצהיר על "חוסר שפיות". אני לא רואה סיבה לבוא בטענות לנשיאה של האוניברסיטה מכיוון שהסיטואציה מאוד מורכבת ופוליטית. אני לעומת זאת פשוט סגרתי את זה עם קב"ן מבלי לבלות אפילו יום בכלא. גיבורים לא מתים הם פשוט מתחלפים..

  •   תיקון טעות: זימון לקב"ן כשלעצמו אינו תעודה של "אי שפיות" אלא חוסר התאמה מנטאלית לצה"ל, שלכשעצמו אינו אמת מידה לשפיות, יש אומרים שנהפוך הוא.  (לת) איל בד
    • 18:42
    • 16.11.11

  •   העניין הוא האמירה של הסרוב ולא הכלא י. שר
    • 01:08
    • 17.11.11

    אם נפגעה עבודתו יש לנקות בכסף או בחופשה ואם לא נפגעה אין לעשות כן. הדבר נכון גם לכל נושאי משרה ששכרם נגזר יותר מתרומתם האישית (אחריות, ידע וכו). המבחן הוא מבחן התוצאה או הנזק באם יש כזה.

  •   אני תומך באיל בד הצועד בנעליו
    • 13:22
    • 17.11.11

    לפני כמה שנים התקבלתי לקורס מקצועי מסויים של משרד העבודה.
    בשערי הכניסה לקורס, מישהו החליט שאנחנו חייבים להיבחן בידיעת האנגלית שלנו, וקיבלנו "אנסין" מאמר.
    המאמר הציג כפתיחה את הטענה לפיה גאונים כמו איינשטיין לא היו מצליחים בחברה רגילה.
    בהמשך הסתבר שלכותב המאמר אין בעיה עם זה. עיקר טענתו היתה שהחברה אינה צריכה להתאים את עצמה לגאונים, למיוחדים והמוכשרים שבה, אלא להיפך, הם צריכים להתאים את עצמם להיות מתאימים לחברה, ובכל מחיר.
    החברה, לפי טענת המאמר, לא צריכה מיוחדים. היא צריכה מתאימים.
    מה הפלא, אם כך, שאנשי הצבא מרשים לעצמם לתייג ולסמן עם פרופיל 21 את מיטב האנשים בארץ, ולהקיא אותם מקרב החברה רק בגלל שיש להם בעיות נפשיות קלות? ואחר כך אותם מיליטריסטים הולכים להכות את נשותיהם ומה לא. בעלי פרופיל 21 נרדפים בשיטתיות ע"י הממסד למרות שהם האנשים האיכותיים ביותר בארץ, וצריך להצדיע להם על שלא שרתו בצבא ולשלם להם פיצויים על שנות הרדיפה הרבות!

  •   גם אני הצועד בנעליו
    • 14:40
    • 17.11.11

    אבל זה שכתב לפני (13:22) אינו אני, למרות שהוא מעתיק קטעים שחלקם מוכרים לי מאיזה מקום.
    http://cafe.themarker.com/user/468463/

  •   אני תומך בצועד בנעליו (14:40) הצועד לקב"ן
    • 19:18
    • 17.11.11

    כי גם לאנשים עם בעיות נפשיות יש בדמוקרטיה את זכות הדיבור, ולא יתכן שיסתמו להם את הפה!

99 מתערב שרוב המגיבים הימנים המתלהמים לא עושים מילואים  (לת) וגם לא שרתו בצבא
  • 14:01
  • 16.11.11

  •   הנחת יסוד שלא מבוססת על עובדה כלשהי - אופייני למדעי הרוח וגם סתירה פנימית מובנית בטיעון שלך
    • 22:23
    • 16.11.11

    שהרי אם אתה תומך בפרופסור, אתה צריך לשמוח על כל מי שלא עושה צבא ולא הולך למילואים.

    אז איך זה שאתה מוצא בכך פסול, כשמדובר במגיבים "הימנים המתלהמים", אבל תומך באותו מעשה עצמו, כשהוא נעשה על ידי המרצה?

    אבל זה בסדר, אתה מייצג נאמנה את המרצים התומכים בהזוי הזה - שרוצים שהמדינה תממן לו את השהות בכלא....

100 שיגיש דוח לאוניברסיטה על התגליות וההתקדמויות שהשיג בכלא אדרבה
  • 14:05
  • 16.11.11

אם פרופ' לנדו עשה מחקר בכלא, שיגיש את תקציר מחקרו לאוניברסיטה כהוכחה. מהן ההכללות החדשות שהגיע אליהן, איזה מאמרים סקר, אילו עבודות גמר בדק ותיקן. גם במדעי הרוח יש תוצר, והוא מדיד. יש תחושה ששני הצדדים מנצלים פה את ההזדמנות לדיון אידאולוגי, שזה בסדר, אבל למה לא לומר זאת בגלוי אלא להתווכח כאילו על המשכורת?

101 שמאלנית ומתביישת אורי
  • 14:17
  • 16.11.11

סרבנות היא מעשה אזרחי מצפוני ואצילי. התבכיינות והתחשבנות לעומת זאת מוציאות את העוקץ מהסרבנות ומעמידות את לנדו באור מגוחך. חבל.

102 הוא לא נקנס הוא נעדר מהעבודה בגלל שישב בכלא צדק פרסומי
  • 14:39
  • 16.11.11

האם המעסיק אמור לממן עבריינים שיושבים בכלא על חשבונו?
ביטוח לאומי הרי לא משלם למעסיק על הימים האלו.
מדהים איך עיתון הארץ נהנה לסלף עובדות.
מי שלא ממלא חובותיו למדינה אינו ראוי ללמד באוניברסיטה ציבורית
די להפקרות באוניברסיטת בן גוריון
כאן זה לא ביר זית

103 אבל רוב המרצים נגדו. אב"ג
  • 14:48
  • 16.11.11

אז לא לעשות כתבה מכלום

104 מצפון סלקטיבי יוסי
  • 14:53
  • 16.11.11

למה רק חצי משכורת למה לא פוטר . כאדם שהמצפון מציק לו אמיתי הוא לא יכול להרצוות באונברסיטה שיושבת על שטח כבוש כידוע אונברסיטת תל אביב יושבת על הכפר הערבי שייח מוניס לא רק כבוש גם תושבו מגורשים .היכן מצפונו של הפרופסור המכובד ההבדל בין השטחים לשיך מונס הוא רק 17 שנים

105 אם זה לא משנה היכן חוקרים, מדוע צריך לממן למדעי רוח/חברה שבתון בחו"ל?  (לת) חדש
  • 14:57
  • 16.11.11

106 נועם חומסקי? אריקו
  • 14:59
  • 16.11.11

נו באמת, נועם חומסקי, אחד מ ל"ו הצדיקים האחרונים.

  •   נועם חומסקי מאוד אוהב את ראש החיזבללה, זה שבכל נפשו ומאודו תומך באקדמיה... נסארללה הוא פרופ' לפילוסופיה, זה ידוע
    • 19:17
    • 16.11.11

    מדהים מחדש איך כל אלה שרוממות חופש הביטוי בפיהם, תומכים פעם אח פעם באלה שרוצים לסתום פיות.

    מין מחלה כזו, מה אפשר לעשות.

107 בלבול וניצול - טוביה
  • 15:00
  • 16.11.11

אדם ההולך לכלא ולא חשוב מה הסיבה אינו זכאי למימון/שכר עבודה מטעם הארגון שמעסיק אותו לתקופה שבה לא עבד. זה עוד נושא לכותרת מיותרת.

108 החלטה טובה אך לא מספקת יעל פדהצור
  • 15:02
  • 16.11.11

אני מסכימה ב100% עם החלטת האוניברסיטה לנכות משכרו של המרצה הסרבן. אני הייתי אף מפטרת אותו כדי שיהווה מסר לסרבני שירות.

109 שמאלנות הזויה HMJE
  • 15:05
  • 16.11.11

לפי ההגיון העקום של השמאלנים ההזויים שחתמו על העצומה הרי צריך לשלם משכורת מלאה לענת קם עד למועד שחרורה בעוד כמה שנים מהכלא. וגם לעזמי בשארה עד שיחליט לחזור אלינו ולמרדכי ואנונו גם.

עידן לנדו עבר על חוקי המדינה בסרבו לשרת בצבא ולכן הוא עבריין שנכלא ולכן לא מגיע לו שכר. הוא גם אינו ראוי לשמש כפרופסור באוניברסיטה בישראל אוניברסיטה שמקבלת תקציבים מהמדינה שמשתמשת לשם כך במיסים שלנו.

זה שנועם חומסקי עוכר ישראל תומך בו אומר הכל (בבחינת אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה)

110 כל הכבוד לאוניברסיטה. מי שעובר על החוק ומתחמק מהנטל-שישלם!!!  (לת) סטודנט למדעי הרוח-לוחם במיל.
  • 15:11
  • 16.11.11

111 הוא רשאי לסרב לשרת במילאוים אבל לא על חשבון האוניברסיוה! יעקב
  • 15:17
  • 16.11.11

יש לו זכות מלאה לא לשרת במילואים ולשאת בתוצאות החחטתו. אבל אין לו זכות לעשות זאת על חשבון האוניברסיטה.
ברור שחומסקי יחתום על כל דבר שלדעתו פוגע בישראל.

112 אכן מרצה כזה מהווה דוגמה ומופת לתלמידיו יוסי
  • 15:19
  • 16.11.11

טוב הייתה עושה הנהלת אוניברסיטת בן-גוריון אם הייתה בודקת את מידת הרבצת האידיאולוגיה של הפרופ' הנכבד, ואף אלה מחבריו לדרך שקיצה מי ישורנו,בין תלמידיו, ונוקטת בצעדים הולמים.
במקום עבודה אחר, כל שכרו היה מנוקה, אם לא למעלה מזה.
אכן, מחרבייך ישראל ממך יצאו.

113 שהטפיל לנדו ישלם על סרבנותו האידיאולוגית. אני מסרב לשלם עליה.  (לת) משלם מיסים
  • 15:30
  • 16.11.11

114 סיפורי מנחם פרי על איש הרוח שעובד כל היום מעוררים בחילה. יצחק
  • 15:37
  • 16.11.11

אני חושב שאני איש רוח ואיני מתפרנס לא מספרות ולא מפילוסופיה.

באם אכנס לכלא בגין סרוב לשרת האם המעביד יהיה רשאי לנכות את שכרי ?

אויל איש הרוח.

ניכוי שכר למי שלא עובד הינו הליך מקובל בכל עסק.

115 ואם הוא היה יוצא לחופש זה גם היה על חשבון המעסיק? הוא בחר בבחירה- שיתמודד עימה. עודד ח.
  • 15:45
  • 16.11.11

אין שום מקום לכתבה בנושא הזה. זה נושא שולי בין מעסיק למועסק.

116 פשוט הזוי מוטי
  • 15:47
  • 16.11.11

האיש לא מגיע לעבודה ואנשים טוענים שהוא צריך לקבל שכר על זה.

מה יהיה בהמשך ? אם האיש היה נתפס גונב בסופר וניכלא, או פדופיל - האם גם אז צריך להמשיך לשלם את שכרו ?

117 He should be fired  (לת) romi
  • 16:00
  • 16.11.11

118 למה הם מחזיקים עבריין? אם ישב בכלא- לפטר!!!! אובייקטיבי
  • 16:00
  • 16.11.11

תארו לכם שיגאל עמיר היה מרצה באוניברסיטה? איך אז השמאלנים היו צווחים?

ערימה של צבועים!

  •   תן לי לנחש, מר "אובייקטיבי", אתה קורא את המאמרים של חגי סגל, טרוריסט מורשע  (לת) ואינך חושב שיש לפטרו מהעיתון בו הוא כותב
    • 23:07
    • 16.11.11

119 האם יתכן שאב"ג קלטה את כל הטיפוסים הבעייתיים בשוק האקדמי? פרופסור תם
  • 16:10
  • 16.11.11

ועכשיו מתפוצץ להם בפרצוץ

120 כל הכבוד לפרופ' ולחבריו שתומכים בו-זו הרוח הדמוקרטית,שלמרבה הצער-ההונים הפשיסטים ונבחריהם-כמו בתגובות כאן,אין להם מושג על זכויותיהם כאזרחים.הם הורגלו להצדיע לכוחנות,לבריונות,לסמלים ריקים מתוכן.מסכנים.לא רחוק היום שיתהפכו היוצרות,ואותם הונים יהיו בדיוק במקום הראוי להם-בשוליים,ובעיקר-אולי יחכימו ויפסיקו להיות בורים.  (לת) שומר חוק
  • 16:12
  • 16.11.11

121 אכן ביזיון של האוניברסיטה, היה צריך לפטרו לאלתר אורי
  • 16:13
  • 16.11.11

לא יתכן שעבריין - שסרבן מילואים סדרתי יקבל משכורת ממדינת ישראל.

122 כל הכבוד למי שמוכן להאבק על דעותיו ואף לשבת בכלא על כך. גיבור האומה.
  • 16:14
  • 16.11.11

ראה זה פלא. חשבנו שייצורם של גיבורים יהודים נפסק בעת החדשה.

123 refuse fire they idiot from his job d
  • 16:20
  • 16.11.11

nobody can refuse with out punishment

124 הרצלייה רן
  • 16:42
  • 16.11.11

הארץ כמו הארץ - מתיישר לפי גדעון לוי וחבורתו. צריך היה לנכות את מלוא משכורתו של הפרופסור הסרבן ואולי גם לפטרו ושילך להרצות עם חומסקי ודומיו בנכר.

125 לא נמאס לכל אותם מרצים לחתום על עצומות? אם זה כל כך בנפשם, שיקומו ויעשו מעשה. יתפטרו, יתרמו לו כסף וכדומה כל העצומות האלה הן קשקוש מטופש
  • 16:45
  • 16.11.11

כל שתי שניות יוצאת עצומה לחתימה. מזל שיש את עיתון "הארץ" הנאמן,שגם נותן להן פרסום. בכל זאת, "מאות" המרצים האלה הם המנויים המרכזיים שלו.

כמה יפה הנאמנות הזו של העיתון לשניים וחצי מנוייו. נוגע ללב.

126 עונש סמלי ולא מספק משקיף
  • 16:54
  • 16.11.11

אין שום סיבה, שאוניברסיטה הממומנת מכספי משלמי המיסים, תעסיק מרצים, שהם גם מחנכים, סרבנים!
היכן משרד החינוך?
"חופש אקדמי", לשלול את קיום המדינה, יקבל המרצה באוניברסיטת ביר זית.

127 הוא עובד מדינה!!!! עידן, שינקיניסטן
  • 17:09
  • 16.11.11

לא שאני חושב שיש הצדקה לסרבנות, אבל לקבל משכורת מהמדינה ולסרב לשרת אותה זו חופצה שאין כדוגמתה.

128 אם פרופ' כרמי לא מבינה את חומרת מעשיה, כדאי שתקרא את תגובותיהם של הקוראים התומכים בה, ואז יתכן שהיא תבהל מאוד.  (לת) כדרלעומר
  • 17:53
  • 16.11.11

129 מי זה פרופ' שנקנס? האם הוא קרוב משפחה?  (לת) פרופ' ארתור שנכנס
  • 17:57
  • 16.11.11

130 לא הבנתי - למה האוניברסיטה צריכה לשלם למישהו משכורת בזמן שהוא ישב בכלא??? אף מעסיק לא היה עושה את זה. ערן
  • 18:22
  • 16.11.11

ואין קשר בכלל לסוג העבירה.

131 אדם כזה אין לו מה לעשות בישראל שילך ויחיה בארצות שמקבלים אותו  (לת) רמי
  • 18:48
  • 16.11.11

132 חומסקי החיזבאללון תומך בו? זה אומר הכל  (לת) מרצה
  • 18:50
  • 16.11.11

133 כרמי יצאה נקניק(יה) - נבהלה מהסטיגמה השמאלנית שנדבקה לקמפוס שלה... מארק
  • 19:01
  • 16.11.11

והביאה אותה בהפוכה!

134 פרופ כרמי- לא להישבר, הניכוי בצדק מוחלט  (לת) אזרח
  • 19:21
  • 16.11.11

135 סרבנות להרצאות של הפרופסור ישראל
  • 19:42
  • 16.11.11

כל ישראלי צריך להחרים את ההרצאות של הפרופסור. הוא לא רוצה להשתתף בהגנה שלנו? מי בכלל רוצה אותו בחברה שלנו?
וכנ"ל לכל הפרופסורים שתומכים בו. איך אין להם בושה - לקבל שכר צבורי, ולהתריס כנגדו?

136 רבקה כרמי היא כתם מביש על האקדמיה הישראלית, שיש בה גם כמה אנשים ישרים פה ושם. שמנסים להחזיק בדעותיהם כנגד הסחף התעמולתי הפשיסטי. כרמי אחת הסיבות שבגללן קשה להתנגד לחרם אקדמי על ישראל. כשבראש אוניברסיטה עומדת נשיאה שמחזיקה בגלוי בשיח תעמולתי לאומני, מה נגיד כשרוצים להחרימנו בטענה שאי אפשר להפריד בין המשטר הגזעני לאקדמיה? כל עוד אנשים ככרמי עומדים בראש האקדמיה, הם צודקים  (לת) אקדמאית
  • 19:58
  • 16.11.11

137 הפרופ' הוא עבריין שנכלא! כל הכבוד לאוניברסיטת בן גוריון חיים
  • 20:12
  • 16.11.11

והיא לא צריכה לסבול נזק כלכלי. הפרופרסור הוא עבריין שנכלא. זו עזות פנים לדרוש שכר בשל כך.

138 ולמה הם לא ניכו מימי החופשה שלו?  (לת) יוסי
  • 20:29
  • 16.11.11

139 לשבת בכלא זה גם כן סוג של שירות מילואים! האם ביטוח לאומי לא מפצה עליו את המעביד?  (לת) ריקי
  • 20:31
  • 16.11.11

140 מצד אחד מתנגד למדיניות הממשלה, או מה שזה לא יהיה, מצד שני רוצה שישלמו לו מכספי המדינה אכן, איש עקרונות נעלה.
  • 20:34
  • 16.11.11

מגיע לו פרס נובל לשלום, לפחות. אם לא יותר.

141 כל הכבוד אין מקום למשתמטים באקדמיה משתמט=בוגד hawk
  • 21:10
  • 16.11.11

הייתי גם קונס אותו על דוגמא גרועה "כמחנך" ועוד באקדמיה
מחר זה יתחיל מהגן שילמדו את הילדים לבגוד במדינה בה הם חיים
בושה לאקדמיה כל הכבוד למוסד !!!!!!!!!!!!!!!!!

142 הבחור צודק! בואו כולנו לא נשרת בצבא, עד אחד. נבטל את צה"ל - ואז כמובן שמיד יגיע השלום המיוחל! או שנישחט כולנו, אבל מה זה משנה...
  • 21:19
  • 16.11.11

העיקר שנהיה צודקים וטהורים.

143 ולחשוב שאלה העריצו את אסאד,גדאפי,נסראללה וכל השאר...יותר משאוהבים "הכל בשם האידאולוגיה",כמו הימין הקיצוני...
  • 21:30
  • 16.11.11

את הפלשתינאים "המסכנים" שיורים טילים גם על באר שבע, הם שונאים איזה "מימסד דימיוני"...ולא מבינים שברגע שהפלתינאים ישלטו כאן, הצוואר שלהם יהיה בסכנה,ולא יזכרו להם שהם "התנגדו לכיבוש"...כי עבור הפלשתינאים ישראל כולה היא שטח כבוש!...גם חנין וחבריה חושבים כך!

144 מי יממן היום את ארגוני השמאל?...גדאפי? אסאד? איראן?...וברור לכן, לך בעקבות הכסף...
  • 21:33
  • 16.11.11

שהפעילות המתלהמת נגד ישראל תחלש, כשאין מממן...שמממן אוניבריסטאות במערב...וכמו שהתברר שרבים מ"הטובים" אכלו מידו של סאדם חוסיין, כך יתברר שאכלו מידו של מועמר גדאפי "המתקדם",מידיו של באשר אסאד...ודומיהם...

145 האם לשמור בגבול של הרצועה, זה לא לשמור על הבית?...איזה תרוץ יכול להיות המילואים הם חובה אזרחית!...
  • 21:37
  • 16.11.11

לאדם שחי ו/או עובד בבאר שבע, בטווח הטילים והטרור, שלא לתת את חלקו להגנת ביתו?...גם אם הוא "נגד הכיבוש"?....אם אדם מאמין בדמוקראטיה, הוא חייב לציית לחוקיה (=גם אם הם לא נוחים לו)...אחרת הוא אנרכיסט כמו אנשי "תג מחיר" ודומיהם!.

  •   הבהרה הכרחית א.ר.
    • 01:39
    • 17.11.11

    הברנש לא אמר שומדבר ולא ברח מהחוק. הוא שירת בכלא (3 פעמים שונות!) מכיוון שהוא מעדיף זאת על פני שירות מילואים. אפשר להתווכח על דעות, אבל העובדה היא שהוא מכבד את החוק.

    לגבי השכר, זו כבר נקודה אחרת, שבכלל לא תלויה באידיאולוגיה כלשהי, אלא בחוקי העסקה במדינת ישראל

146 על מה התרעמו?...על הכסף כמובן...זה כואב גם לאידאולוגים!  (לת) המילואים הם חובה אזרחית!...
  • 21:39
  • 16.11.11

147 I'm gone I lost
  • 22:02
  • 16.11.11

Keep the money, keep the land, keep the so called Israeli identity, keep the hatred, keep losing friends and family. Keep it all till there is nothing left. I lost my home my language my naivety but gained peace of mind.

148 bye I lost
  • 22:09
  • 16.11.11

Keep the money, keep the land, keep the so called Israeli identity, keep the hatred, keep losing friends and family. Keep it all till there is nothing left. I lost my home my language my naivety but gained peace of mind.

149 גם לא לעבוד וגם לקבל כסף? אורי
  • 22:10
  • 16.11.11

אם לא עבד - למה שיקבל כסף?
כמו חל"ת - החליט לשבת בכלא במקום לעבוד.

150 החוק הבא - הפסקת תשלום משכורות לפרופסורים שמאלנים ... בקיצור פיטורים. שימוע אצל אקוניס לפני קבלת קביעות + 2 מאמרים ימנים בשנה מינימום.  (לת) מחוקק
  • 22:16
  • 16.11.11

  •   הפעולה הבאה:הפעלת החוקים הקיימים נגד חתרני השמאל הקיצוני.אין צורך בחוקים חדשים,שגם הם לא ייאכפו ע"י הפרקליטות השמאלנית.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 10:36
    • 17.11.11

151 נראה שלאוניברסיטת באר שבע מתחיל ליפול האסימון... ל רפי
  • 22:57
  • 16.11.11

הצעד הבא צריך להיות סירוב סטודנטים לשמוע את הרצאותיו ודרישה להוציאו מהכיתות. שיממש את החופש הקדמי לחשוב לכתוב את דעותיו ולהיות "נאמן לעצמו" בחוגי עצמו, מבלי לחייב אחרים שאינם מעוניינים בכך "ליהנות" מזיו דעותיו (ואל תספרו לי שהוא "מקצוען" ולכן מסוגל להפריד את עבודתו האקדמית מדעותיו האישיות...)

152 מי ימלל גבורות ישראל
  • 22:59
  • 16.11.11

"מאות-מרצים", בקושי שניים, או שכל השאר פחדו מפרסום שמותיהם בעתון.
ואחד בכלל מחו"ל. ישראלי או לפחות יהודי כמובן.
בעצם חז"ל קבעו: "מיעוט של רבים הוא שניים".
אז באמת הרבה מרצים הזדהו בשמם הפרטי.
יאללה יאללה מרצים, בני-תרבות-חסרי-חת, להפריש ממשכורותיכם לריעכם הנמצא במצור ומצוקה.

153 הפרופסור צפ
  • 23:12
  • 16.11.11

שימו אותו בכלא עם החמאס .יהיה להם מרצה.
יהיה מה להחזיר בעיסקה הבאה

154 defence doodoo
  • 00:07
  • 17.11.11

conscious objectorr in snakes den are naive? or idiots












/c


155 המוסריים הכי גדולים בסוף יהפכו לחיות טרף  (לת) שי
  • 00:20
  • 17.11.11

156 מקווה שארגון הסגל האקדמי יתמוך בחבר הסגל. לא קיבלתי בקשה לחתום על עצומה, למרות שאני מנוי ברישישמות תפוצה רבות של הכוחות הדמוקרטיים בארץ. יתכן ויש רבים שרוצים לחתום.  (לת) דוד
  • 00:48
  • 17.11.11

157 לשלם למנקות נועה
  • 00:54
  • 17.11.11

הפרופסור מרוויח מספיק

158 יש להכריז על אוניברסיטת בן - גוריון כ " ישות עויינת" ולא להזרים לה תקציבים  (לת) יהושע קוצינסקי
  • 04:09
  • 17.11.11

159 Who the hell they think they are? Moe
  • 06:03
  • 17.11.11

Every Israeli citizen is obliged to fulfill his or her duty in protecting Israel's interests. There is no excuse for him or his buddies and they should all be punished by paying a huge fine so that other academics will hear and fear

160 חצוף - אנחנו נשלח את ילדנו והוא לא ילך אילן
  • 09:38
  • 17.11.11

ילדנו ילחמו והוא מסרב. אולי ניתן למחבלים להגיע רק לבית שלו.
חצוף - שבועיים בכלא לא מספיק צריך 4 שנים למען יראו כולם.
פחדנות במסכה של טעמי מצפון . שקרן ופחדן.

  •   תמשיך לשלוח את ילדיך להגן על מעלה זרבובים ז'.  (לת) בהצלחה
    • 13:23
    • 17.11.11

  •   אני לא מוכן שילדיי יילחמו, הם חייבים ללמוד בכולל - וזה ממניעים אידיאולוגיים-דתיים, לא בגלל שהם פחדנים! אל תכניס לצה'ל רעיונות לראש
    • 20:42
    • 17.11.11

    איך יוכלו ילדי להחסיר 4 שנים מחייהם ולשבת בכלא?

161 התלהמות מטופשת של השמאל ההזוי שעושה הכל כדי להישאר שולי  (לת) טל-שמאלני מתון וגאה
  • 09:39
  • 17.11.11

162 לבטל את האזרחות למי שלא משרת בצה"ל כמובן גם לדתיים והחרדים.  (לת) שמוליק
  • 10:08
  • 17.11.11

163 Looks like a lot of people (including Carmi), don't understand the nature of an academic work. You are hired because you were able to produce science and it is believed that 'science' can be produced later on. The only obligation some have is to teach. If good 'science' is not produced, the institute has the right not to continue the contract, but it cannot demand production since it is uncountable. If the man fulfill his obligation - the teaching - the institute has to pay his salery.  (לת) Segel Zutar
  • 10:44
  • 17.11.11

164 לנקות אנשים כאלו מהאוניברסיטה בכלל !  (לת) עני
  • 12:33
  • 17.11.11

165 הצעד הבא סרבנות לשלם מיסים, אגרות, חשמל ומים, ובכלל סרבנות לשמה כי זה COOL אלבטרוס
  • 12:37
  • 17.11.11

הפתרון האולטימטיבי לבעיותנו והדרך היחידה ליצירת תוהו ובוהו שזה בכלל התגשמות מאויינו ובא גואל לציון

166 הניכוי משכרו לא נבע מסירובו לשרת בשטחים. תפסיקו כבר לעוות כל דבר. שי
  • 17:19
  • 17.11.11

הניכוי משכרו נעשה משום שביטוח לאומי אינו מפצה את האוניברסיטה על תקופת הכליאה. אז אל נא תלינו על הפרופ' כרמי אלא תפנו בבקשה את מכתבכם אל הנהלת הביטוח הלאומי. באשר לסירוב לשרת בשטחים הכבושים, בהחלט אפשר להבין זאת מאדם המלמד ומתגורר בעיר באר שבע, אשר כידוע היה עיר יהודית בשטחי מדינת ישראל מאז ומעולם ומעולם לא היתה עיר ערבית פלסטינית, חס וחלילה ומעולם לא נכבשה ע"י כוחות הרשע של המשטר הציוני. מעולם לא התגוררו בה פלסטינים אלא רק יהודים. תחי הצביעות.

  •   על מה בדיוק צריך לפצות את האוניברסיטה? היא הפסידה כספים ותוצרת, משום שהפרופ' "חשב" על דברים לא ראויים למחקר?  (לת) משטרת המחשבה
    • 20:36
    • 17.11.11

167 כי אם הוא היה במילואים הוא הרי בטוח היה מצליח לעסוק במחקר, נכון?  (לת) אוניברסיטה צבועה
  • 18:08
  • 17.11.11

168 הכל בסדר. לפרופסור יש זכות למרי אזרחי ומעביד זכות לא לשלם  (לת) אלי
  • 19:30
  • 17.11.11

169 הסה"כ של הפרופסור זו פחדנות ותו לא. עקרונות? בבל"ת  (לת) מריוס
  • 20:48
  • 17.11.11

170 שומרים על כספי הציבור? אז למה לא עושים מקצצים לחברי כנסת משכורות טמטום
  • 20:58
  • 17.11.11

על כל הזמן שהם מבזבזים בקומבינות ותרגילים מסריחים

171 קיבלת החלטה - עמוד בכל התוצאות שלה בגבורה שולה
  • 21:12
  • 17.11.11

אם הפרופ' הנכבד הוא סרבן מטעמי מצפון - זכותו המלאה. אבל שלא יתבכיין. אין סיבה שהאוניברסיטה תכסה עלות כליאתו. שיעמוד בגבורה בתוצאות.

172 הוא נעדר רק שבוע ולקחו לו 50%?? ועוד מסבירים שהיו לוקחים לו הכל אבל הוא השלים את השיעורים ללי
  • 00:37
  • 18.11.11

איך היעדרות של שבוע שלם אמורה להעלים משכורת שלמה???

173 נבלה עם תואר זה מה שאתה ועוד 90 חבריך בושה אוהב ישראל
  • 03:16
  • 18.11.11

בושה לעם שכאלה פרופפסוריו

174 היה צריך חל"ט כדי לשבת בכלא. אין סיבה שיקבל תשלום על זמן כלא.  (לת) א.ק
  • 19:51
  • 18.11.11

175 בארה"ב הפצפיסטים לא מפחדים שלא נותנים להם כסף ופה רועדים כי לקחו כמה שקלים  (לת) מישקפופר
  • 22:42
  • 18.11.11

176 פרופסור אמיץ - רוב האזרחים מתחמקים ממילואים ב 3 דרכים כמו כל דבר בצה"ל. אבו עלה שמאלני שפוי ופחדן
  • 05:32
  • 19.11.11

1. הולכים לקוסם (קב"ן) ומספרים סיפור הזוי - ודי.
2. נשארים קרוב (לקב"ה) ומאוננים באוהלה של תורה - ופטורים.
3. נשארים ערבים - פסיבים ופאטליסטים - ונשכחים.

177 הטוב מבין העולמות האפשריים - כולם הרוויחו וולטר וין וין לייבניץ
  • 12:19
  • 19.11.11

פרופ' עידן לנדו הרוויח פרסום והד לסירובו. חשיפה תקשורתית שלא הייתה מושגת אלמלא הופחת שכרו.
פרופ' רבקה כרמי הרוויחה נקודות אצל התורמים, שחלקם מונעים תרומות כסנקציה על סקנדל אחר, ועד לפיטוריו של ניב גורדון בשל קריאתו להחרים את המוסד בו הוא עובד.
אין ספק שפרופ' לנדאו היה תורם ברצון שבוע שכר אילו ידע שתרומה זו תשיג את החשיפה לה הוא זכה. ואין ספק שפרופ' כרמי תשמח להפחית משכרו בפעם הבאה שיכלא על מנת לשדר מסר ציוני לתורמים.

WIN WIN

178 לסרסן מילואים אין מקום באוניברסיטה ישראלית נקודה VANUKTBH
  • 13:54
  • 19.11.11

עם הפרופסר הוא סרבן מילואים משמע שהוא סתם פחדן חסר מצפון
עם הוא רוצה לחיות כאן הוא חייב לשרת כי אם כל השמלאנים יסרבו יהיה כאן צבא לאומני חסר מצפון דווקא אנשים כמוהוא חשוב שישרתו
ובאם אינו רוצה לשרת שיעוף מיכאן כי לא צריך אותו כאן

179 אחינו "ההדיוטים" (ולא אידיוטים) יורים לנו ברגל אביאל
  • 01:14
  • 20.11.11

צריך להעמיד אותם בפינה עם הפנים לקיר כמו שהיו עושים פעם בביה"ס היסודי.
שיתביישו, ככה לפגוע בערכים לאומיים? חופש הביטוי הוא לא חופש לנצל מעמד אקדמי כדי ליצור פרובוקציות אנטי ישראליות!!!

180 נכון -יותר ממאה אחת = מאות (לא 5, לא 8, גם 2 זה עדיין יותר מאחת) - לאומת כמה אלפי מרצים בארץ??? נתון קטן, אך משמעותי?? הלא כן!!!!  (לת) חגי
  • 10:26
  • 20.11.11

181 לא ממש ברור איך עדיין טיפוס כזה עדיין מלמד באוניברסיה הזו. אם נעם חומסקי שלמה
  • 23:09
  • 20.11.11

תומך בו, הוא חייב להיות דומה לחומסקי. לא מחמאה בכלל.

182 מדוע הוא עדיין עובד? צחי
  • 07:21
  • 21.11.11

אנחנו בישראל שכחתם?
שיילך לעבוד ברש"פ

183 ואם הוא משתמט על רקע אחר?! נועם
  • 07:59
  • 21.11.11

לי בגדוד היו מקרים של חיילים שנפקדו משירות על רקע כלכלי, לימודים, או סתם חוסר רצון ואני לא רואה סיבה אמיתית שכמו שלהם המעסיק לא שילם את החלק בשכר בו היו בכלא הצבאי - לו כן ישלמו כי זה על רקע אידיאולוגי...

184 כל עוכר ישראל מביא לאוניברסיטה עוכר אחר . מרצים מקרב העם לא מתקבלים לרוב לעבודה יהושפט
  • 11:33
  • 21.11.11

וכך האוניברסיאטות איים של עוכרי ישראל בלב המדינה

185 250 מרצים ? אזרח פשוט
  • 17:54
  • 21.11.11

פועל שלא עובד אלא נמצא במאסר ,מישהו צריך לממן אותו ?
ואם הוא אידיאליסט ,כל הכבוד.אבל שהמדינה תממן מישהו שפועל נגדה ונגד החוק?איפה שילטון החוק נעלם פתאום?
מה הם חושבים המרצים הללו שכו-----------לם טיפשים ?
כרגיל בטח לא יפרסמו את זה.

186 שתלך לנהל את בר-אילן. ולא אוניברסיטה אמיתית  (לת) בוז לכרמי
  • 02:00
  • 22.11.11

187 Professor Idan Landau must be fired immediately. This is far from academic freedom.  (לת) Professor Simon Hakim
  • 04:59
  • 22.11.11

188 נעדרהמהעבודה אז למה לשלם לו משכורת? רחובות
  • 06:18
  • 22.11.11

כל מי שנעדר משהעבודה מנוקה שכרו...מה הזעקה הזו, חייל שמשרת כדין
מביא אישור על השרות והמוסד בו הוא עובד מקבל תשלום מהביטוח הלאומי...

במידה והיו כן משלמים לאיש שישב בכלא היו עוברים על החוק....

189 ח"כ גפני, לייצמן הליצן, וכו' וכו' משרתים בצבא ???  (לת) אידיוט המשרת בצבא
  • 06:21
  • 22.11.11

190 זו ההזדמנות לניקוי אורוות. הקהל מפולח להתחיל את השימועים
  • 07:10
  • 22.11.11

יש להקצות קצת כסף לפיטורים ולהרכיב וועדת איתור למחליפים

191 פרופסור חתיך!  (לת) מיכל
  • 07:39
  • 22.11.11

192 Disgusting moe
  • 01:03
  • 23.11.11

Its enough that they have one IDIOT to be disguating lie that. But to have more academics signing a letter in his behalf is super ridiculous. The IDF should have sent MP to pick him up and throw him in a military jail for as long as they could. The universityshould deduct the maximum of his pay check for work he didn't do.

193 האוניברסיטה צריכה לממן עברינים? חבר של חומסקי
  • 08:13
  • 23.11.11

אם אני אלך לכלא העבודה שלי תשלם לי על זה? אם כן, מבקרי הכספים ורשיות הממס יעשו ממקום העבודה של מטעמים.
חוץ מזה, מדוע הוא בכלל להנות מכספים של הישות הציונית?

194 תראה לי מי חבריך ואדע מי אתה. מי שחומסקי מגן עליו הוא עוכר ישראל. אברמי
  • 13:25
  • 23.11.11

לא ברור איך אוניברסיטה ישראלית מחזיקה מרצה שמסרב לשרת במילואים ויושב בבית סוהר. כלומר יש לו תיקים פליליים. חייבים לסלקו מייד.
שילחם בישראל ללא משכורת מהמדינה שתומכת באוניברסיטה .

פרוייקטים מיוחדים