המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מרצים באוניברסיטת בן גוריון מאשימים את המל"ג ברדיפה פוליטית

דו"ח של המועצה להשכלה גבוהה קרא לשקול לסגור את המחלקה לפוליטיקה וממשל בבן גוריון, בגלל חוסר איזון פוליטי ומרצים המביעים עמדות אישיות

גורמים במחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון, מותחים היום (רביעי) ביקורת חריפה על דו"ח הערכה מטעם המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), על התנהלות המחלקה. "זהו מסע מתוזמן ומתמשך כנגד אחת המחלקות המבוקשות והטובות בישראל", אמר גורם במחלקה.

בדו"ח המל"ג נכתב בין היתר, בהתייחס לתוכניות הלימוד ולסטודנטים, "שמנחים ידאגו לכך שעמדותיהם האישיות יובאו ככאלה, כך שהסטודנטים יוכלו לבחון את הדברים מפרספקטיבה ביקורתית וייחשפו למנעד רחב של פרספקטיבות ואלטרנטיבות. על המחלקה לעשות מאמץ שהתכנית תיחשב למאוזנת על ידי הקהילה הרלוונטית. אם השינויים האלה לא ייושמו", נכתב, "רוב חברי הוועדה מאמינים שכמפלט אחרון אוניברסיטת בן גוריון צריכה לשקול לסגור את המחלקה לפוליטיקה ולממשל".

לדברי גורם במחלקה, הדו"ח הוא "חלק מרדיפה פוליטית מזה כשנתיים. הדו"ח עצמו מלא אי דיוקים אמפיריים ו-50% טעויות בנושא הפרסומים וההערכה המחקרית. ישנם טיעונים שאינם מתקבלים על הדעת: חלקם נובעים מכך שהמחלקה שלנו היא אינטרדיסיפלינרית ויש מי שהיה רוצה שהיא לא תהיה כזו".

עוד ממליץ הדו"ח "לתקן חולשות מרכזיות" בתחום מדע המדינה, במושגים של מספר אנשי סגל, נושאי הלימוד והמחקר, באמצעות העסקת יותר אנשי סגל מתחום מדע המדינה ושינוי תוכניות הלימוד. על האוניברסיטה והמל"ג לתמוך במאמץ ולהקצות משאבים לנושא ולדאוג לפיקוח.

משטרת מחשבות בישראל? עשו לנו לייק והצטרפו לדיון בפייסבוק

אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון. צילום: אלי הרשקוביץ

עוד המליצה הוועדה כי "תפותח תוכנית תמריצים לשיפור התפקוד המחקרי, כגון: תוספות מימון למחקר במקרה של פרסום מוצלח בכתבי עת מובילים או בהוצאות של אוניברסיטאות מובילות, מענקי הזנק שיסייעו לאנשי סגל בתהליך הגשת הבקשה למענקי מחקר וכדומה".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר כי היא לומדת את דו"ח הוועדה באמצעות צוות מיוחד שהוקם לצורך כך, ולשם יישום המלצותיה האקדמיות בכובד ראש. תהליך הטיפול בסוגיה המרכזית שהעלתה הוועדה - חיזוק מקצועות הליבה במדעי המדינה - החל בטרם דו"ח הוועדה. האוניברסיטה שבה ומדגישה כי היא עוסקת אך ורק בסטנדרטים אקדמיים וסטנדרטים של מחקר והוראה.

מספר סטודנטים לתארים מתקדמים הלומדים במחלקה פרסמו היום גילוי דעת ומחו על הדו"ח. "אנו, סטודנטים לתארים מתקדמים במחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון בנגב, מביעים את תמיהתנו לנוכח הפרסומים בתקשורת אודות דו"ח ההערכה של המחלקה. אנו מעידים ומעידות כי המחלקה היא לנו בית אקדמי, אשר בו מתנהל שיח אינטלקטואלי ער, סוער, פתוח ופלורליסטי, שאינו מנותק מן המתרחש בחברה הישראלית שאותה מבקשת המחלקה לחקור ולנתח. חברי הסגל שלנו מצטיינים בתחומם האקדמי, ויחד הם יוצרים גלריה מגוונת של שדות מחקר. אנו עוקבים בדאגה אחר נסיונות אחרונים להגביל את חופש הביטוי, החופש האקדמי והדמוקרטיה הישראלית, ורואים את נסיונות התקיפה של המחלקה שלנו כחלק ממסע רדיפה פוליטי, שאין לנו ספק כי אין בו ממש".

המועצה להשכלה גבוהה תגיב לדו"ח לאחר שתבחן אותו לעומק.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בישראל אין רדיפה פוליטית.. יחי נתניהו!  (לת) כדרלעומר
  • 16:56
  • 23.11.11

  •   זה מה שחוקרים ברחבי העולם ציפו שיקרה בישראל המונהגת ע"י אידיאולוגיה לאומנית של המאה ה19 רוני אנטי ציוני
    • 19:17
    • 23.11.11

    לא מופתעים ממה שקורה במדינת הגזע היהודי ציוני.

02 מדינת משטרה  (לת) רונן
  • 16:58
  • 23.11.11

03 סניף של האוייב.  (לת) רועי
  • 17:01
  • 23.11.11

04 באמת שהגיע הזמן לסגור את מאורת הצפעונים הזו .  (לת) זואולוג
  • 17:28
  • 23.11.11

  •   עוד ציוני טיפוסי שמגיב בשיטת סתימת הפיות רוני אנטי ציוני
    • 19:17
    • 23.11.11

    לא מופתעים ממה שקורה במדינת הגזע היהודי ציוני.

05 דמוקרטיה לא לבעלי לשון הרע : הגיע הזמן שהדמוקרטיה תעבור לימין :קודם למרצה היה מותר לצחצח לשונו נגד חרדי ומכפיש באקדמיו בעולם את צה"ל וןעם רב אומר לא למכור בתים לערבים הפרקלטות רודפת אחריו, סוף לאיפא ואיפא!!  (לת) דויד המלך [מלמד]
  • 17:37
  • 23.11.11

06 לסגור, לסגור, לסגור, לסגור, לסגור  (לת) שרון
  • 17:44
  • 23.11.11

  •   אולי התכוונת "לסתום לסתום" להם את הפה- מתאים לאידיאולוגיה גזענית כמו הציונות.  (לת) רוני אנטי ציוני
    • 19:19
    • 23.11.11

07 בקרוב: הצדעה לדגל ושירת ההמנון בכל שיעור תלמיד אב"ג
  • 18:07
  • 23.11.11

פשיסטים החוצה.

  •   בדמוקרטיה הגדולה בעולם מחיבים מגיל קטן בכל בוקר להתחיב לדגל ולהמנון. למגיב הבור אבג
    • 23:03
    • 23.11.11

    כל כך טיפש שקשה לראות בור משתמש במילה כמו פשיזם על הדמוקרטיה הגדולה בעולם ואפילו לא יודע את זה.
    חחח... אתה וכמוך מזכירים לי כל פעם מחדש שאכן האדם מקורו מהקוף.

08 אני אוהב את האח הגדול! יחי BB!  (לת) ג'ורג' הדרומי
  • 18:08
  • 23.11.11

09 נשבר ה... מכל המדינה הזאת כבר.  (לת) יורדים_כאן_ועכשיו
  • 18:13
  • 23.11.11

  •   think twice Londoner
    • 18:55
    • 23.11.11

    that would not help, my dear. Abroad you will likely find new antisemitism on the rise and will understand you own mistake in diagnosis of Israeli society.

  •   בבריטניה אין בעית אנטישמיות, אבל קשר הון שלטון הוא בעיה קשה גם כאן 4 שנים בבריטניה
    • 21:11
    • 23.11.11

    אחרי שחייתי כאן 4 שנים אני יכול לומר שאנטישמיות כמעט ואין בבריטניה, אבל קשר הון-שלטון יש ויש וממשלת קמרון ממש אלופה בזה. אין שום הבדל בין קמרון לביבי. הפרטת NHS, קיצוץ ושחיטה של השירות לאזרח, חוקים הפוגעים בזכויות האדם. בדיוק אותה אג'נדה כמו בארץ.

  •   O.W TICKET - עלי  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 22:54
    • 23.11.11

  •   לך. לא נתגעגע מבטיחים.  (לת) למגיב הבור אבג
    • 23:04
    • 23.11.11

10 זוהי ממשלת נתניהו וגרורותיה שדוחפת את הנאורים והמתונים החוצה.יישארו הנבערים,החשוכים והאלימים  (לת) אם לילדים בחו"ל
  • 18:17
  • 23.11.11

  •   תבורכי. מתי תיסעי גם את ותפני מקום חניה?  (לת) חוני
    • 23:04
    • 23.11.11

  •   נאור זו לא מילה חיובית גברת. תודה ביבי  (לת) אני
    • 23:05
    • 23.11.11

  •   לאן תסעי מכאן לאירופה הערבית שם תרגישי מה זה להיות יהודי כאשר האחים המוסלמים שלך יתקיפו את הנכדים שלך כשיזהו שם יהודיםסעו לשלום אירופה הערבית ממחכה לכם שלא לדבר על הכלכלה המתמוטטת של אירופה  (לת) צדוק התקוה
    • 06:37
    • 16.09.12

11 ok. now you understand why people call to boycott israeli academia. time for israeli academics to join in.. but wait, isn't protest in israel always about jobs, money etc. ok stay where you are. don't join  (לת) ibrahim
  • 18:24
  • 23.11.11

12 המחלקה פשוט חלשה, כל השאר תירוצים. רון
  • 18:29
  • 23.11.11

מי שיקרא את הדו"ח יראה שעיקר הביקורת של הועדה שמונתה על ידי מל"ג היא בתחום המקצועי. כיוזמה ברוכה של המל"ג נעשית ביקורת איכות במחלקות מחקר רבות באוניברסיטיאות בארץ, הן במדעי הטבע והן במדעי הרוח. בדרך כלל ראשי הועדה וחלק מחבריה הם אנשי מדע מחו"ל מהמובילים בתחומם. הביקורת היא בדר"כ ענינית ומשתמשת בקנה מידה מקובךים להערכת הרמה האקדמית של כל מחלקה. קראתי לא מעט מהדוחות הנ"ל בתחומים שונים ואני חייב לאמר שדו"ח חמור כל כך לגבי הרמה המחקרית של מחלקה הוא לשמחתנו נדיר בארץ. בשולי הדברים הוסיפו חברי הועדה (בדעת רוב ומיעוט, בניגוד למסקנות לגבי החולשה המדעית שהתקבלו פה אחד) ביקורת על חוזר האיזון בעמדות הפוליטיות של חברי הסגל בטענה שחוסר איזון זה מוביל להטייה בתכני הלימוד. הארץ בחר להתמקד כמעט אך ורק בנושא הפוליטי והאשים את חברי הועדה ברדיפה. זהו כנראה מפלטו של כל נכשל ונחשל. נראה שלגבי חברי מחלקה זו, שמאלנותם - אומנותם והם משתמשים בה כתירוץ לחוסר מעש ועצלנות אקדמית.

  •   link to the report Londoner
    • 18:58
    • 23.11.11

    do you have a link to the report? In Hebrew or English

  •   דברים כדורבנות ד"ר פאוסטוס
    • 19:06
    • 23.11.11

    מסכים לכל מילה. הועדת של המל"ג הן מקצועיות ביותר - ואין כאן שום עניין של רדיפה פוליטית - רק תשומת לב לחולשות מקצועיות של המחלקה המדוברת.

  •   יופי של תגובה.זה המצב באמת. רמה אקדמאית נמוכה להביך.  (לת) איריס
    • 22:01
    • 23.11.11

  •   אז אני מבין שקראת את הדו"ח למרות שהוא טרם פורסם, ונמצא בשלב טיוטה, מרשים איש וועדה מהמל"ג כותב טוקבקים- אחלה סטודנט
    • 23:35
    • 23.11.11

    http://www.che.org.il/

    אם תמצא את זה שם סליחה טעיתי , וגם אז. אחרי זה שלא יתפלאו המדינה הזו שקוראים לחרם אקדמי

13 המחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון פועלת גגיס חמישי בתוך ישראל .ניב גורדון קרא להחרים את מדינת ישראל בתחום הכלכלי והתרבותי.בויכוחים משתמש תדיר בביטוי "הציונות המעוותת שלך.חופש הביטוי אינו חופש ההסתה.ד"ר לב גרינברג משתמש באימרההמכבים בני ימינו הם אנשי החמס.ד"ר אייל ניר מסית לרצוח פעילי ימין.ד"ר נחום קרלינסקי יוצא נגד עמותה שפועלת להתישבות יהודים בנגב ובגליל.ד"ר חגי רם ויורם מיטל משחזרים את התאוריות הנילעגות של אדוארד סעידשונא ישראל שהמזרחנים במערב כולם גזעניים. דני
  • 18:31
  • 23.11.11

כידוע ניב גורדון מצדיק את חטיפתו של גלעד שליט בידי החמס.

  •   מעניין, אבל אני לא מאמין לאף מילה שלך  (לת) יש לך אולי הסבר מנומק היטב לאי האמון הזה?
    • 18:39
    • 23.11.11

  •   וזו רק דוגמית !  (לת) סטודנט.
    • 18:49
    • 23.11.11

  •   אם יש לך תשובה הגיונית - תענה להם!! (אולי הם צודקים?) תתוכח איתם!!! אל תסגור אותם!!
    • 19:12
    • 23.11.11

    אולי מה שאתה עושה בשטחים הכבושים לא אפאס, משהו, כל כך חוקי ואנושי?? בדקת פעם מה קורה שם? את הניצול? את הניצול של קרקעות? את תנאי העבדות? את ההשפלה?? למה אסור לדבר על זה?? מה הסיפור שלך??

  •   למה אינך מחרימים אותם שאין תלמידים אין משרה ולא צריך מל"ג  (לת) שאלה לסטודנט
    • 19:28
    • 23.11.11

  •   נורא מפחיד שיש אנשים שאינם חושבים כמוך, אה ימני? רון
    • 19:37
    • 23.11.11

    ממה אתם כל כך פוחדים, אם התיאוריות הפאשיסטיות שלכם כל כך מוצלחות, מה הפחד שישמעו גם דעות אחרות? מי קבע שאצלכם מונחת החוכמה כולה? את הזבל הרעיוני שלכם שומעים גם, אז מה כל כך רע שיש "מנעד רחב של פרספקטיבות ואלטרנטיבות"? או שהמנעד מספיק רחב רק כדי לשמוע את הרעיונות שלכם?

  •   מתוך הרשימה רק ניב גורדון בפוליטיקה וממשל. אבל זאת מחלקה גרועה  (לת) רפי
    • 19:56
    • 23.11.11

  •   כמה טוב לכתוב בלי לדעת שי, דרום
    • 20:08
    • 23.11.11

    חגי רם ויורם מיטל - המחלקה ללימודי המזרח התיכון, לא פוליטיקה וממשל. נחום קרלינסקי - היסטוריה של עם ישראל, מחלקה שממש בלתי סביר להאשים אותה בפוסט-ציונות מכל סוג שהוא (ויש בה כיום, אגב, רוב למרצים חובשי כיפה). לב גרינברג - המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. כמה טוב להכפיש את פוליטיקה וממשל מבלי לדעת, אה?

  •   אבל זה לא המקום המתאים- בשביל זה יש כנסת ו120 חבריו שממומנים- אז שם יש להם כנסת קטנה ?? איזה הצדקה יש לקיום של מכון פוליטי במימון . ואולי אני רוצה מחר להקים את החוג ללימודי אנטי אוסלו?  (לת) רוברט
    • 20:27
    • 23.11.11

  •   כאילו שאין צמצום וכפייה אצל השמאלנים .  (לת) שחר
    • 21:15
    • 23.11.11

  •   השמאלנים האלה רוצים שנשלם להם כשהם קוראים לחסולינו! אלי הרחובותי
    • 18:34
    • 12.09.12

    אם השמאלנים של בן גוריון חושבים שהחגיגה שהם חגגו עד היום תימשך, הם טועים טעות מרה! אם אתם רוצים "ללמד" את הדעות השמאלניות הפרטיות שלכם, תעשו זאת על חשבונכם ולא על חשבון עניי הפריפריה! אתם יכולים לפתוח מכללה פרטית שתלמד את כל שונאי ישראל הערבים והיהודונים, את כל מה שהם צריכים לדעת כיצד לחסל את ישראל מבפנים.... אבל לא על חשבונינו! החגיגה שלכם נגמרה!!!

14 חופש הביטוי אינו חופש השיסוי. אין לקבל את הגיס החמישי בגלימה אקדמאית.  (לת) בני
  • 18:38
  • 23.11.11

15 "המועצה להשכלה גבוהה תגיב לדו"ח לאחר שתבחן אותו לעומק."??? מ
  • 18:41
  • 23.11.11

אבל היא חיברה אותו! לא הבנתי...

  •   לא הבנת כי לא רצו שתבין דודי
    • 19:06
    • 23.11.11

    את הדוח חיברה ועדה מטעמה של המל"ג, שבה היו חברים פרופסורים בכירים מהארץ ומחו"ל.

  •   אז ככה מבאר
    • 19:18
    • 23.11.11

    זה דו"ח ביקורת של ועדה בינלאומית שמינתה המל"ג. אנשי המל"ג עצמם אינם משתתפים בכתיבת הדו"ח, אלא רק במעקב אחרי ההמלצות.

  •   היא לא חיברה אותו, היא מינתה ועדת מומחים. כנס
    • 19:57
    • 23.11.11

    http://www.che.org.il/template/default.aspx?PageId=162

16 למה חצאי אמיתות? הדו"ח הוא תוצר של וועדה בינלאומית שבדקה את החוג ולא תוצר של המל"ג  (לת) אבי
  • 18:46
  • 23.11.11

  •   זו השיטה הנקוטה בשמאל שהביא עלינו את הגזירות מפרסמים חצאי אמיתות ויוצרים מציאות המזוהה עם האג'נדה המתאימה להם  (לת) שואל למה להלן התשובה
    • 19:25
    • 23.11.11

17 תגובה שקולה מרצה באב״ג
  • 18:54
  • 23.11.11

הדוח אינו מכוון נגד המחלקה הוא דוח שסוקר את כל המחלקות למדע במדינה בארץ מחבריו אינם נציגי ״אם תרצו״ אלא פרופסורים מכובדים באוניברסיטאות בחו״ל ( אלא אם כן נדמה לכם שיש סניף של הליכוד בברלין) הביקורת על המחלקה היא עניינית והיא מאוזנת הפן הפוליטי בה מינורי. עיקר הביקורת הוא מקצועי ועל כן מצריך תגובה אקדמית ולא פוליטית

18 הועדה היא בינל חיים
  • 18:59
  • 23.11.11

הדוח הוא תוצר של ועדה בינ״ל שבראשה עמדה פרופסורית מהאוני׳ החופשית של ברלין שאינה חשודה בהשתיכות ל׳אם תרצו׳. הוועדות הללו בוחנות את כל המחלקות בישראל במקביל באותו תחום כך שהפעם קצת קשה לחפות על חולשה מקצועית על ידי האשמת נתניהו ואו המל״ג

19 במידה והמרצים מביעים עמדות אנטי ציוניות ,יש לסגור את המחלקה. רונן
  • 19:05
  • 23.11.11

אין לאפשר למוסד אקדמי המקבל תמיכה מהמדינה להעסיק אנשים הפועלים כנגד הלגיטימיות של המדינה.
איני מדבר על אנשים המביעים עמדות של מפלגות ציוניות כלשהן.
רק כאשר המרצה פועל כנגד הלגיטימיות של המדינה ומנסה לגרום להריסתה.
על מוסד אקדמי לדאוג שהסטודנטים במקצוע כמו זה המתואר לא יוכוונו לכיוון מסוים. ובמידה וזה מתרחש יש לשנות זאת מיד.

20 "מעניין" שתגובתי הביקורתית לכתבה בה נטען כי המל"ג "משתיק" את מחלקתו של ניב גורדון-הושתקה. אך אל דאגה, יש להניח כי זה נעשה למען השרשת הפלורליזם וחופש ביטוי-ערכים, שמח' פוליטיקה וממשל באב"ג מצטיינים.  (לת) כבשה פועה מציינת אוקסימורון
  • 19:07
  • 23.11.11

21 באמת להשאיר אותם לבד - בלי רופאים, סופרים, אנשי רוח, מתכנתים - שימצאו את דרך באפילה הדיקטטורית שלהם!!! הפאשיזם כאן!!!
  • 19:08
  • 23.11.11

רק לטייקונים ולרבנים יש זכויות במדינה הזו!!!

  •   רק מיעוט זעיר בקרב הרופאים והמתכנתים תומך בדיעות שרידי השמאל המוכים והבזויים. לא יותר משיעור שרידי השמאל הבזויים באוכלוסיה הכללית. אם ב"אנשי רוח" הכוונה לניב גורדון וכנופייתו, הרי שנסתדר מצויין בלעדיהם. השאלה - אחרי שיתנו מתוך רחמים קתדרה ל"פליט" או שניים, מה יעשו שאר הניב-גורדונים? ישטפו מכוניות באוסטרליה? משפיל השקרנים
    • 21:31
    • 23.11.11

    רק מיעוט זעיר בקרב הרופאים והמתכנתים תומך בדיעות שרידי השמאל המוכים והבזויים. לא יותר משיעור שרידי השמאל הבזויים באוכלוסיה הכללית. אם ב"אנשי רוח" הכוונה לניב גורדון וכנופייתו, הרי שנסתדר מצויין בלעדיהם. השאלה - אחרי שיתנו מתוך רחמים קתדרה ל"פליט" או שניים, מה יעשו שאר הניב-גורדונים? ישטפו מכוניות באוסטרליה?

22 ועדה בין לאומית בחנה את המחלקה והגיעה למסקנה שהיא חלשה מבחינה אקדמית. השמאל הרדיקלי עמוס
  • 19:10
  • 23.11.11

לא יכול לקבל שום ביקורת.

23 גמאני מהיום מיישר קו...יחי נתניהו!!יחי ליברמן!!יחי אלי ישי!! ילד טוב
  • 19:11
  • 23.11.11

אני יתפקד למולדובה בייתנו, וייתלה את דגל היישות הציונית.
אני גם ירשם ללימודים בישיבה, ויתפלל במיניין...עכשיו יש לי מליציי יושר
יששש אני זכאי אני זכאי אני זכאי

24 עם כתבה עילגת שכזו אי אפשר להאשים את המגיבים המברברים שטויות. זכי חלטורה
  • 19:12
  • 23.11.11

הרכב הוועדה נשוא הכתבה כלל 2 פרופסורים מגרמניה (אחד מהם שימש יו"ר הוועדה), 2 מארה"ב ו-3 מישראל, אחת מהן פעילת שמאל. מעל הקתדרה ומסביבה בתוך אולם ההרצאות עושים אקדמיה (טהור) ואסור שתהיינה פשרות בעניין זה. פוליטיקה? בבקשה (רצוי מאוד) אבל בקמפוס על הדשא.

http://www.che.org.il/template/default.aspx?PageId=162

25 האח הגדול...עיינו תמיד פקוחה ילד טוב
  • 19:12
  • 23.11.11

אבל הוא אוהב את כולנו...וישמור אותנו מכל רע

26 תחי היישות הציונית !!!  (לת) מרצה תפרן
  • 19:13
  • 23.11.11

27 ציוני זה הכי ... אחי  (לת) מרצה תפרן
  • 19:13
  • 23.11.11

28 אני מודה לך על השאלה :) אך לא אוכל לענות מרצה תפרן
  • 19:15
  • 23.11.11

את התשובות סטודנט יקר, חפש במשרד התעמולה או בעיתון הממשלה.

29 פראבדה זה כאן, קוראים לו ישראל היום  (לת) מרצה תפרן
  • 19:16
  • 23.11.11

30 נעבור ללמד מדעי ה-BB  (לת) מיישר קו
  • 19:18
  • 23.11.11

31 המדינה שלנו מספר אחת, וצה"ל הצבא המוסרי ביותר בעולם (קריצה)  (לת) מיישר קו
  • 19:19
  • 23.11.11

32 "הדו"ח עצמו מלא אי דיוקים אמפיריים" גל
  • 19:21
  • 23.11.11

מחלקה יצירתית, מה רוצה מהם העולם?

33 לא רק שם אזרח הגון
  • 19:21
  • 23.11.11

בחלק מהפקולטות למשפטים סטודנט לא יכול לכתוב שישראל לא בצעה פשעי מלחמה נגד הפלשתינים ובודאי שאי אפשר לכתוב שהפלשתינים מבצעים פשעי מלחמה למרות שיש לזה הנמקות משפטיות שמעוגנות באמנת ז'נבה. כתיבה כזו היא התבדות מבחינת הציון שיקבל הסטודנט ולכן כולם, כדי לקבל צינים גבוהים, כותבים נגד ישראל.

34 מרצי המחלקה מיצאים לחו'ל שנאת ישראל.מוטב להקיאם מקירבנו מוקדם ככל שניתן !  (לת) אלפונסו
  • 19:32
  • 23.11.11

35 בתור תלמידה במחלקה תלמידה
  • 19:33
  • 23.11.11

אני יכולה להגיד שברור לכולנו שלמרצים יש דעות משלהם.
זה לגיטימי לחלוטין וזו זכותם המלאה. אותי כתלמידה לא מעניין אם ניב חתם על עצומה כזו או אחרת. מעבר לזה- מי שמתנדנד בנוגע לדעותיו הפוליטיות יתפוס כיוון. או שאם נכנסת דעה כלשהי לדיון יש לך כתלמיד 2 אופציות. או שזה יקומם אותך או שתסכים עם זה ותתאפס על הדעה שלך.
אני מצטערת אבל הגזמתם לחלוטין.

36 שיסגרו את המחלקה. ממילא אין שום תועלת במקצוע הזה.  (לת) אלי
  • 19:35
  • 23.11.11

37 ואם היו אלה מרצים מהימין השמאל היה צורח שיש להעיף אותם כי הם גזענים ופשיסטים אלי
  • 19:37
  • 23.11.11

מבחינת השמאל חופש הביטוי זה חופש לתמוך בנרטיב הפלסטיני.

38 מי חיבר את הדו"ח? אם לא המל"ג (שהרי היא רוצה עוד ללמוד אותו לעומק) אז מי חיבר אותו מטעמה? אולי נציגי "אם תרצו"?  (לת) רחמים
  • 19:49
  • 23.11.11

  •   הדו"חצ חוובר על ידי ועדה בין לאומית טל
    • 22:20
    • 23.11.11

    המל"ג ממנה ועדות של מוטמחים מהארץ ומהעולם שבודקות את כל המחלקות בארץ (בכל התחומים). חלק מקבלים משוטב חיובי וחלק שלילי. לכן אי אפשר לטעון שזו ועדה שמטרתה לסתום פיות

39 במחלקה שאין בה ימני אחד (ובטח גם לא איש מרכז) מדברים על רדיפה? רפי
  • 19:54
  • 23.11.11

הם הרודפים.
אין מצב לסודנט ימני לסיים שם אפילו דוקטורט אם יעז להשמיע דיעה

40 מצוין. הממזרים מקבלים משכורת מהמדינה, ומדברים נגדה. שילכו ללמד בעזה.  (לת) Not on my dime...
  • 20:30
  • 23.11.11

41 לסגור לאלתר מגלגלי עיניים
  • 20:47
  • 23.11.11

כי אתם לא פלורליסטים, כי רק אנשי שמאל מתקבלים במחלקה זו, אז אל תלינו על אחרים, על דאטפת אטפוך.

42 המרצים במחלקה נותנים ציונים על סמך הדיעות הפוליטיות של הסטודנטים סטודנט מב"ש
  • 20:55
  • 23.11.11

לפי מה ששמעתי מסטודנטים שלומדים במחלקה לפוליטיקה וממשל- המחלקה רקובה לחלוטין.
במקום ללמד תיאוריה פוליטית בהתבסס על מדינות אחרות- דבר אשר יכול להיעשות באובייקטיביות, המרצים נוטים ללמד מאמרים אנטי-ציונים קיצוניים (דוגמא למאמר כזה היא מאמר המציג את ישראל כישות צבאית אשר מטרתה היחידה היא לשרת את האליטה הצבאית בה) שמן הסתם סטודנט החי בישראל לא יכול להתייחס אליהם באופן אובייקטיבי. זאת ועוד- מס' סטודנטים אמרו לי שהציונים שלהם נקבעים כפונקציה של הדעות שהם מביעים בעבודות שלהם- כשהביאו את דעותיהם האמיתיות - הלא אנטי ציוניות, על המאמרים האנטי ציוניים הם קיבלו ציונים נמוכים, וכשאותו סטודנט הביע את הדעות ה"נכונות" הוא קיבל ציונים השואפים ל-100 וזאת באופן עיקבי.
הפליה זו ניתן ליראות ע"י בחינת המאסטרנטים של המחלקה שלמרבה הפלא מחזיקים כולם באותן דעות קיצוניות (ונכונות ע"פ המחלקה). הטייה זו ראינו לאחר המשט לעזה, כשמס' רב של מאסטרנטיות ומרצים מהמחלקה הפגינו כנגד הצבא האכזר, ולמרבה הפלא עשרות אלו היו עשרות האנשים היחידים באוניברסיטה כולה שהפגינו כנגד צה"ל- לעומת אלפי סטודנטים שהפגינו לאחר מכן בעד צה"ל (שוב לא כולל מצטיינים מהמחלקה).

43 מי המנצח אם יסגרו את המחלקה לפוליטיקה? המרצים השמאלנים! אלי הרחובותי
  • 21:00
  • 23.11.11

המרצים השמאלנים מהמחלקה לפוליטיקה תובעים ללא הרף להחרים את האוניברסיטה,. תביעה שאם תקויים בהחלט יכולה לגרום לסגירתה! עכשו המרצים האלו ניצחו! הנה בתור התחלה נסגרת אחת מהמחלקות באוניברסיטה שהם רצו שתיסגר! אם הם ישנו את דעתם וירצו להשאיר אותה פתוחה רקשום שזאת המחלקה שהם "עובדים" בה ומשולמת על ידינו, הם יצדיקו את הטיעונים של אנשי הימין הפרימיטיבי שטוענים שהם צבועים ואז גם יתברר סופית שהשמאלנים גם רוצים לאכול מהעוגה וגם.. שתישאר שלמה! שמאלנים צבועים, החגיגה שלכם נגמרה!

44 במחלקה לפוליטיקה לממשל אין שום אקדמיה ושום נעליים, רק סידור עבודה בכסות אקדמית לחבורה של שמאלנים קיצונים שבכל מדינה מתוקנת היו מוצאים את עצמם מאחורי סורג ובריח, והפיקציה הזו שמכנה את עצמה מחלקה אקדמית נותנת כסות אקדמית להסתה הפרועה שלהם שתאפשר לכנופיות שלטון החוק לתת להם דרור להסית  (לת) סטודנט ב"ש
  • 21:15
  • 23.11.11

45 סטודנטים ימניים שותקים מחשש להתנכלויות.  (לת) סטודנט לשעבר של גורדון
  • 21:15
  • 23.11.11

46 מרצה אנטי ציוני מתאים ללמד בעזה ולא בעיר של אברהם אבינו  (לת) ושבו בנים לגבולם
  • 21:16
  • 23.11.11

  •   בני אדם אמיתיים הם יצורים הומניים שמאמינים בשיוויון לכל, לא רק לקבוצת השבט שלך רוני אנטי ציוני
    • 00:07
    • 24.11.11

    ציונות = לאומנות

47 איי איי הצלעות.... כל כך כואב לי מרוב צחוק... ביבי משלם לי
  • 21:30
  • 23.11.11

מחלקה מבוקשת? טובה? הם לא מפרסמים בכתבי העת המדעיים בתחום, הם לא עוסקים בנושאים הבסיסיים במדע המדינה, בין חברי הסגל שלהם נמנים גם רופא וארכיטקט, כולם מפרסמים באותם מקומות, כותבים על אותם דברים... מדובר בחבורת אנשים שהקימה לעצמה think tank, אבל במקום לעשות את זה בעבודה קשה, השתלטה על מחלקה הממומנת ע"י הציבור, ויצרה מצג שווא לפיו היא נרדפת. האנשים האלה פשוט לא מקצועיים.
אגב, לא הבנתי למה המל"ג צריכה ללמוד את הדו"ח לפני שתגיב אם מדובר בדו"ח של המל"ג.

48 מוזר , כי את ההמלצה נתנו המעריכים מחו"ל ועדה בלתי תלויה
  • 21:42
  • 23.11.11

ועדה הערכה הזו בחנה את כל התחום בארץ. היו לה הערות רבות
לגבי המחלקה הזו של בן גוריון- היא אכן נגועה בצרות ראייה ובחוסר סובלנות לדעות שונות ולכן לא ניתן לגייס אליה מגוון חוקרים.

49 מקארתיזם בישראל. ימים שחורים  (לת) נירית
  • 21:42
  • 23.11.11

  •   זה לא חדש - כבר מתנהגים עם ערביי ישראל בצורה הגזענית הזאת מאז קום היישות הציונית רוני אנטי ציוני
    • 00:08
    • 24.11.11

    ציונות = לאומנות

50 מרצים שקוראים לחרם על ישראל יש לפטרם מיד.  (לת) רעמסס
  • 21:42
  • 23.11.11

51 כל מי שהיה שם יודע שלא היתה שערוריה אינטלקטואלית גדולה מזו במחוזותינו. ענת
  • 21:59
  • 23.11.11

מרצים עם להט אידאולוגי קיצוני מטורף מתלהמים ,פשוט משתוללים שם כאוות נפשם-ישבתי שם ולא ידעתי את נפשי-לפעמים אפילו פרצתי בצחוק גדול-הלזה יקראו לימוד אקדמאי?פשוט שטיפות מוח בנוסח איראני.

52 מי שאחראי למצב הזה היא נשיאת בן-הארץ
  • 22:31
  • 23.11.11

האוניברסיטה פרופ רבקה כרמי.היא מספקת להם,לשמאלנים הקיצונים,הגנה וחסינות ומעודדת את פועלם.טוב היתה עושה המועצה להשכלה גבוהה לו היתה ממליצה לפטר את הנשיאה לאלתר.בל נקל ראש בעינין,הרקב מיתפשט לעומק וחודר למוחות הרדודים והתוצאה מי ישורנה.אגב,בחיפה המצב דומה וגם שם השמאל שולט.

53 עוד הצעות לבדיקה: נתחיל בלבחון את ההטייה הקפטיליסטית במחלקות לכלכלה דני, ירושלים
  • 22:38
  • 23.11.11

נמשיך עם ההטיות החמורות והאידיאולוגיות במחלקות לארכיאולוגיה (כל אחד בא עם אידיאולוגיה מהבית או מהגורם שמממן את החפירה ומסיק מסקנות, כמו החופרים הנוצרים במאה ה-19), בחקר המגילות הגנוזות (מדובר בכת שחוקרת "כת"), במחלקות למנהל עסקים (מטפחים את התפיסה של גלובליזציה במקום לטפח שותפות בין-מעמדות, והתרכז במדינה גופא - חבורה של פוסט ציונים!), בלימודי כדור הארץ (מפחידים אותנו לשווא עם רעידות אדמה - בטח יש להם חוזה עם איגוד הקבלנים שעושים את תמ"א 38), במחלקות לפיסיקה (כבר גילו חלקיקים שנעים יותר מהר ממהירות האור, אבל הם שמרנים ונותרו נאמנים לאיינשטיין - מה פשר הנאמנות השמרנית הזו?), במחלקות לפילוסופיה (יותר מדי קאנטיאנים על-חשבון יומיאנים - מתעקשים למצוא ודאויות בעולם כל כך לא ברור - ממש משטרת מחשבות), במחלקות להיסטוריה של עם ישראל (כל הרעיון לחקור היסטוריה של עם ישראל מוטה אידיאולוגי וללא כל היגיון חוץ-אידיאולוגי), מחשבת ישראל (כאילו שניתן להפריד בין הרמב"ם לבין פילוסופיה סכולסטית), במחלקות לתלמוד (זה לא יכול להיות תחום חקירה בנפרד מהספרויות הנוצריות של הזמן ללא אידיאולוגיה עקרונית), לימודי גיאוגרפיה (פוזיטיביזם שולט במקום להכניס תיאוריות ביקורתיות שכבר שלושים שנים שולטים בכיפה בבריטניה, והכל מכיוון שהם הפכו לעבדים של הממסד המממן) - בקיצור, עדיף להצניח אנשי אשכולות כמו גדעון סער שינהלו את כל המחקרים ובא לציון גואל!

54 כנראה שראש המחלקה גדל על ברכי טימרמאן האנטי ציוני שבגין הציל בזמנו מהחונטה אבי
  • 22:43
  • 23.11.11

זה מה שקורה כאשר יש לכם מיעוט של ח'ברה יוצאי ארגנטינה שעולים לארץ בעלי אג'נדה אנטי ציונית , פילק הוא כנראה ממשיכו של העיתונאי טימרמן שניצל ע"י בגין שידע שהוא אנטי ציוני ורק בגלל יהדותו הציל אותו , אותו טימרמאן הגיע לארץ וישר החל להכפיש את בגין , ירק לבאר שהצילה אותו ,

  •   לכל אדם הזכות להיות אנטי ציוני - מה זה עניינך אם הוא כך? כן, נכון, שכחתי שאתה ציוני ולא נותן לדעות אחרות לעלות במדינה "של הציונים" רוני אנטי ציוני
    • 00:10
    • 24.11.11

    ציונות = לאומנות= אנטי דימוקרטיות

55 דומה שהדווח הזה הוא שפל המדרגה של דווח שמאלני חלקי,המעלים את העובדה החשובה כי מדובר בדוח של מומחים מחו"ל,ולא של המל"ג!! דרור הנאור מרמת גן
  • 23:02
  • 23.11.11

אין בושה בשמאל הקיצוני!!

56 הייתי סטודנט"חבול" בחוג אנונימוס
  • 23:16
  • 23.11.11

הייתכנות של מאורת נחשים שכזו היא רק משום שהאכסניה בה הם מתאכסנים מאפשרת זאת.אוירת הטרור הן כלפי הסטודנטים,שלעיתים הצלחתם והמשך לימודיהם תלויים בהסכמה כביכול לדעת המרצה,והן לגבי האמת ההיסטורית-הציונית חייבת להפסק.כל הבעת דעה מותרת,אך ורק מחוץ לקמפוס ומחוץ לטקסטים האנטי ציוניים.אדם משכיל שיתעניין ימצא אותם לבדו, שוב במסגרת שלא תלויה בלימודיו.

57 המחלקה הבאה שצריך לסגור אבג
  • 00:47
  • 24.11.11

אחרי פוליטקה וממשל בואו נסגור את המחלקה ללימודי המזרח התיכון לא להאמין כמה מרצים אמרו שלערבים יש תרבות.
הבא בתור מדעי התנהגות שונאי ישראל הסתמכו על חוקר ערבי מימי הביניים
ואז נגיע לספרות ובלשנות שמסתמכים על השפה הערבית ואומרים שהשפה הערבית שפה עשירה שהעברית לקחה ממנה חוץ מזה אין צורך במחלקה זו יש מלא סטודנטים ערבים השתגעתם לממן ערבים.
ועל מנת שהסגירות לא יזכירו לכמה יהודים טובים כמה חוקים מתחילת המאה הקודמת נסגור את הפקולטה למדעי הרוח והחברה. ועל מנת שלא יראה כפגיעה בדרום נסגור את כל הפקולטות למדעי הרוח.

58 טעיתם בעברית: במסע הרדיפה הפוליטי יש ממש!  (לת) שימו לב
  • 01:50
  • 24.11.11

59 "מחלקה" של אולטרה שמאלנים, שמרוב פלורליזם לא יכולים לסבול שיש - שומו שמיים! גם אנשים אחרים עם דיעות אחרות. לכן מייד: "רדיפה!" הצילו! אבל חשוב מכל, כל ה"פקולטות" האלה של מדעי החארטה לא תורמים למדינה ולו כמלוא הנימה, מצדי שיסגרו את כולן ולא ייפגם עתידנו ולא אושרנו ואף לא עושרנו הרוחני, שאינו מותנה במחקרים מפוברקים ותלי מלים מיותרות של פלסטינים דוברי עברית (שנולדו יהודים ברובם). אף "מחקר" שלהם לא תרם למדינה ולא לאזרחיה עד היום גרם אחד של תועלת, לא מוחשית, לא השכלתית ולא "רוחנית". עופו ברוח לכל הרוחות, ויפה שעה אחת קודם  (לת) למה לא תשכב לנוח
  • 03:00
  • 24.11.11

60 עיקר הביקורת בדו"ח היא על רמת המחקר וההתנהלות המקצועית הנמוכה של המחלקה ד"ר שרון וקסלר
  • 03:59
  • 24.11.11

סילוף עובדות לא ראוי בכתבה עיקר הביקורת היא על הרמה המקצועית הנמוכה של המחלקה.דוח חריף של אנשי מקצוע המעלים טענות קשות לגבי הרמה המחקרית. מה לעשות תפקידה העיקרי של האקדמיה הוא מחקר לצערי הכתבה בחרה להתמקד בנושא הפוליטי וזהותם הפוליטית של אותם מרצים שעליהם נכתה הדו"ח הקשה . אני ההיתי בודק היטב את הדברים מאחר ומחקר ומצוינות יותר חשובים מדעתו הפוליטית של המרצה בכול אופן הןא מקבל את משכורתו מהציבור על מנת לחקור

61 לדעתי האוניברסיטה צריכה להפוך את המחלקה למדיניות ציבורית בבית-הספר לניהול למחלקה ליחסים בינלאומיים ולפוליטיקה ולהכניס את פוליטיקה וממשל תחת מחלקה זו. יש כפילות לדעתי בין שתי המחלקות ואין דגש על היחסים הבינלאומיים שהם חלק חושב כיום בפוליטיקה וממשל ובמדיניות ציבורית.  (לת) רן
  • 08:09
  • 24.11.11

  •   במחשבה נוספת רן
    • 11:58
    • 26.11.11

    זו המחלקה הכי מעניינת היום באוניברסיטה ואסור לסגור אותה.
    תמיד תורמים פוטנציאליים שלא ממש בא להם לתרום יכולים לתרץ את העובדה שלא תורמים במחלקה הזו - אבל אם הם באמת היו רוצים לתרום הם כן היו תורמים.
    כי גם בתחום האמנות למשל יש גישה יותר שמאלנית מאשר ימנית ושם כן יש תרומות.
    לגבי רמה אקדמית נמוכה - זה נשמע כמו תירוץ לאי רצון לפתח את המחלקה הנוכחית בשלב זה ולייבש אותה עד שתבוא מנהיגות אחרת למחלקה הזו ואז תחת המנהיגות האחרת היא תקבל הכל.
    אם פותחים מחלקה כזו אז צריך גם לקבל את העובדה שהיא כן תביע דעות חדות ולפעמים כן תחקור ותשווה את ישראל למקומות אחרים.
    אנשים עושים טעויות לפעמים (גם פרופסורים) ואם ניב גורדון טעה בזה שהוא אמר "חרם אקדמי" אז צריך לבקש ממנו התנצלות או הבהרה לדברים, כי זה גם מעניין איך יוצאים באופן הכי פוליטי מאמירה כזו וממשיכים לעבוד באקדמיה (נראה לי שהתנצלות על הגזמה תהיה הכי משכנעת).

62 לא צריך רמה אקדמית , מספיק להיות טרומקיסט  (לת) פרגזון אנגל
  • 12:42
  • 24.11.11

63 בטח שהסטודנטים לתואר שני תומכים במחלקה - הם חלק משעתוק משטרת המחשבות תומר - סטודנט במחלקה
  • 14:37
  • 24.11.11

המתרגלים מתקדמים מתואר ראשון במחלקה לתארים מתקדמים בגלל שהדיעות שלהם חופפות את אלו של הסגל הבכיר - לגבי תיעוב לציונות, ללאומיות, לקפיטליזם, לתחומי מחקר מרכזיים כמו פוליטיקה השוואתית, אסטרטגיה, יחסים בין לאומיים וכו' והתמקדות בטפל בקאנון של מדע המדינה - כמו לימודי אפריקה, פוסט מודרניזם ואנטי ציונות.
סטודנטים שחושבים אחרת לא עושים שם תואר שני כי הם חושבים שהמחלקה לא מספיק טובה ומגוונת מבחינת התכנים

64 הרוב שטויות במיץ. בוגר המחלקה
  • 16:44
  • 24.11.11

אין במחלקה הטיות, יש אנשים בעלי דיעות פרטיות - ועם כל הכבוד ל"אם תרצו", זו זכותם המלאה. החלק האמיתי היחיד הוא שחייבים להוסיף עוד חברי סגל קבוע, אבל זה מה שקורה שמדיניות האוצר היא לייבש את האקדמיה.

65 הדו"ח של המל"ג הוא עינייני. התגובות לא יודע לקרוא
  • 18:22
  • 26.11.11

הועדה קבעה כי המחלקה קטנה מידי ובשל אחידות הדעות בה לא ניתן לקיים מחקר אובייקטיבי רב גוני. במילים אחרות חבר מביא חבר ולא נותן לאחרים להגיע. לכן ההמלצות הן או לסגור או לאחד עם מחלקה אחרת שבה בשל הגודל ניתן יהיה למצוא מגוון דעות.
זו בעיה מוכרת בעולם בתחום מדעי הרוח.
התגובות השונות סתם מתלהמות

66 קישור אל הדו"ח יעקב
  • 02:37
  • 29.11.11

http://israel-academia-monitor.com/index.php?type=large_advic&advice_id=8298&page_data%5Bid%5D=171&cookie_lang=en

67 לאוניברסיטה שמפעילה מחלקה נאו מרקסיסטית כדברי הדו"ח, יש להחליף את כל ההנהלה הנגועה.  (לת) מיכאל
  • 02:48
  • 29.11.11

68 הכל ידוע.... רק לא מטופל רוח דרומית
  • 20:46
  • 29.11.11

כל מה שאומרים על המחלקה לפוליטיקה וממשל בבן גוריון... נכון... וזה לא חדש. בושה לנשיאת האוניברסיטה שמרשה לקומץ מרצים לירוק לתוך צלחת המרק ממנה הם שותים.
ח.ח. למגיבים מס' 13, 44, ו - 59.

69 רוצים "ללמד" שנאת ישראל? לא על חשבונינו! אלי הרחובותי
  • 18:35
  • 12.09.12

אם השמאלנים של בן גוריון חושבים שהחגיגה שהם חגגו עד היום תימשך, הם טועים טעות מרה! אם אתם רוצים "ללמד" את הדעות השמאלניות הפרטיות שלכם, תעשו זאת על חשבונכם ולא על חשבון עניי הפריפריה! אתם יכולים לפתוח מכללה פרטית שתלמד את כל שונאי ישראל הערבים והיהודונים, את כל מה שהם צריכים לדעת כיצד לחסל את ישראל מבפנים.... אבל לא על חשבונינו! החגיגה שלכם נגמרה!!!