המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

למה רצתה לבנת למנות רופא ליו"ר מועצת רשות העתיקות?

שרת התרבות והספורט רוצה לשנות את החוק הקיים, כך שיתאפשר לה למנות ראש מועצה שאינו חבר באקדמיה

עימות חריף בין שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, לבין האקדמיה הלאומית למדעים על רקע מינוי ראש מועצת רשות העתיקות. מחר תדון ועדת החינוך של הכנסת בהצעת חוק שהגישה לבנת שתאפשר לה למנות לתפקיד גם מועמדים שאינם חברי האקדמיה. לקראת הדיון הכינה האקדמיה מסמך שתוקף בחריפות את החוק המוצע.

העימות בא על רקע סירובה של לבנת למנות לתפקיד אחד משלושת המועמדים שהציעה נשיאת האקדמיה הלאומית, פרופ' רות ארנון - שלושתם מומחים מתחום ההיסטוריה והארכיאולוגיה. לפני ארבעה חודשים פנתה השרה לפרופ' עודד אברמסקי, מומחה לנוירולוגיה מבית החולים הדסה וחבר האקדמיה הלאומית למדעים, לעמוד בראש מועצת רשות העתיקות. מינויו של אברמסקי לא צלח, ככל הנראה בשל התנגדות האקדמיה.

לדברי אברמסקי, בלשכת השרה דיברו עם אדם אחר באקדמיה שהמליץ עליו. "פנו אלי לפני שלושה או ארבעה חודשים. לא אמרתי כן, לא אמרתי לא. שלחתי קורות חיים ומאז לא שמעתי כלום. אני לא מעורב בכל מה שקרה לאחר מכן".

השרה לימור לבנת. "התקפות ממניעים פוליטיים"
השרה לימור לבנת. "התקפות ממניעים פוליטיים".

מועצת רשות העתיקות היא מעין ועד מנהל לרשות, שממונה בין היתר על קביעת המדיניות ואישור התקציב. על פי החוק הקיים, יו"ר המועצה חייב להיות חבר האקדמיה הלאומית למדעים.

ביולי האחרון הגישה לבנת הצעה לחוק שנועד לאפשר לה למנות מועמדים שאינם חברי האקדמיה הלאומית. על פי ההצעה, ישונה הליך בחירת החברים ויו"ר מועצת רשות העתיקות: יו"ר המועצה יהיה "מדען בכיר מתחום ההיסטוריה וארכיאולוגיה", ללא ההגבלה של חברות באקדמיה הלאומית. למועצה יוכלו להתמנות חוקרים גם מקרב המכללות ולא רק מהאוניברסיטאות.

לקראת הדיון בוועדת החינוך, הכינה האקדמיה הלאומית למדעים מסמך התוקף בחריפות את הצעת החוק. "בדברי ההסבר נאמר שהחוק הקיים 'מחייב לבחור את יו"ר המועצה מתוך רשימה מצומצמת של מועמדים, אף שבפועל ישנם מועמדים ראויים רבים שאינם חברי האקדמיה'. דברי הסבר אלה אינם תואמים את המצב האמיתי (...) אין כאן 'רשימה מצומצמת של מועמדים' כלל ועיקר", נכתב.

עוד נטען במסמך כי המהלך של השרה עתיד לפגוע "בתפיסת מעמדה המדעי והלאומי של רשות העתיקות (...) זאת אינה רק זכותה של הממשלה להבטיח את קיומה של מסורת זו, אלא גם חובתה". לעמדה זו הצטרפו גם ראשי המכונים לארכיאולוגיה באוניברסיטאות העברית, תל אביב, חיפה ובן גוריון וכן יו"ר המועצה הארכיאולוגית, (גוף נפרד המייעץ לשרה בנושאי ארכיאולוגיה), פרופ' רוני רייך.

את הצעת החוק תוקף גם היו"ר המכהן של מועצת רשות העתיקות וסגן נשיאת האקדמיה הלאומית, פרופ' ב"ז קידר: "בשנים האחרונות מקבלת האקדמיה הלאומית למדעים עוד ועוד תפקידים בלי שהיא מבקשת. כאן זה בדיוק ההפך - רוצים להפחית מהתפקידים שלנו ורוצים שאנחנו נעזור בבחירת אנשים מחוץ לאקדמיה. אני לא חושב לפקיד ואפילו לשרה יש יכולת לקבוע. צריך שהנוגעים בדבר יתעשתו ויבינו שזה לא לטובת רשות העתיקות", אמר.

מלשכת השרה לא התקבלה תגובה לגבי מינוי אברמסקי. "את מה שיש לשרה לבנת לומר על ההתקפות, שמגיעות אך ורק ממניעים פוליטיים של גורמים כאלה ואחרים, היא תאמר ביום שני בדיון בוועדת החינוך של הכנסת", אמרו בלשכתה. באשר לביקורת על התיקון לחוק נמסר: "התיקון לחוק רשות העתיקות נועד לאפשר מינוי יו"ר למועצה מתוך מגוון רחב יותר של אנשי אקדמיה בתחומים הרלוונטיים - ארכיאולוגיה והיסטוריה - ולא לכבול את ידי השר הממנה".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ליבנת: תמצית הרדידות .הליכוד זה סרטן שיחסל את ישראל  (לת) בן עמי
  • 05:27
  • 27.11.11

  •   השלב הבא הוא לחייב את האקדמיה לקבל מתנחלים חובשי כיפות ומזרחים  (לת) לא להשאיר פה אבן על אבן (לארכיאולוגים העתידיים)
    • 13:37
    • 27.11.11

  •   מי זוכר את נאום הג'ובים, רוצים ג'ובים וכל הקהל פה אחד "כן"
    • 14:34
    • 27.11.11

    אז היא נותנת

  •   והרוני רייך הזה לא מתבייש לעבוד עם עמותת אלע"ד, רק בשביל כסף ופירסום. העולם האקדמי בכל מדינות תבל יודע מה מעוללת הציונות למחקר המדעי הארכיאולוגי.  (לת) פרדי אנטי ציוני
    • 00:34
    • 28.11.11

02 פיליפ לנארד ו"הפיזיקה הארית" הכלבה מימי
  • 05:44
  • 27.11.11

עוד אבן בניין בשיחזור הישראלי של עליית הנאצים.
כשהנאצים עלו לשלטון, מונה פיליפ לינארד האנטישמי על ידי היטלר לראש המחלקה ל"פיזקה הארית", כנגד "הפיזיקה היהודית" השגויה (אלברט איינשטיין ותורת היחסות).
פלאנק, שהיה אז בן למעלה מ 70, וראש האקדמיה למדעים בגרמניה, פנה להיטלר וניסה ל"רכך" את היחס למדענים היהודיים. הוא כמובן לא הצליח.
עירוב של פוליטיקה ומדע לא מוביל לטובות.

03 טוב תבינו, לליבנת יש רק תעודת זהות אז מה פתאום שהיא תבין מהו מינוי ראוי... הראל מקיבוץ השמו"צ
  • 06:05
  • 27.11.11

סליחה טעיתי, יש לה גם תעודת לידה.

04 משפט סיכום המאמר נקטע לפני החלק החשוב א, חיפה
  • 06:09
  • 27.11.11

התגובה השלמה מלישכת השרב צ"ל "התיקון לחוק רשות העתיקות נועד לאפשר מינוי יו"ר למועצה מתוך מגוון רחב יותר של אנשי אקדמיה בתחומים הרלוונטיים - ארכיאולוגיה והיסטוריה - ולא לכבול את ידי השר הממנה כך שיוכל/תוכל לספק עוד ג'ובים למקורבים.".

05 כל הזמן משנים חוקים, האם חסר חוקים הזקוקים לשינוי לטובת העם והאזרחים
  • 06:32
  • 27.11.11

הם התחרפנו, כל אחד מאלו שלא עבר שימוע בטרם הפך לח"כ או שר, רוצה שאחרים יעברו שימוע,
התחרפנתם.

06 להוציא את לימור לבנת מן החיים הציבוריים.  (לת) לבנת אינה ראויה לשמש פרנס על הציבור
  • 06:35
  • 27.11.11

07 זה מה שקורה כאשר האידאולוגיה נכנסת לתוך מערכת המחקר דנטה אליגיירי
  • 06:40
  • 27.11.11

הנזקים שהגברת הזו הביאה בקדנציה הקודמת ידועים ותמיד היו בתולדות האנושות טיפוסים כאלה שהביאו לרגרסיה.

08 הצביעות שלא תאמן של המרצים באקדמיה יריב
  • 06:57
  • 27.11.11

מצד אחד יש מרצים שקוראים בחו"ל לחרם על מדינת ישראל ומעודדים חרם על אוניברסיטאות בישראל, אבל מצד שני הם אינם מצטרפים בעצמם אל החרם שאליו הם קוראים וממשיכים להיות חברים במוסד שאותו הם דורשים מאחרים להחרים.

כלומר חרם, אבל רק עד פגיעה ישירה בכיס הפרטי שלהם, הם לא יסכנו את הפנסיה והמשכורת שלהם בשביל העקרונות שהם מטיפים להם, כי הרי הממשלה תמשיך לשלם להם גם אם הם יגרמו להפסקת שיתופי הפעולה עם אוניבסיטאות ומוסדות מחקר בחו"ל.

הייתי מצפה ממי שקורא לחרם שיצטרף אליו בעצמו,
אם הם דורשים בחו''ל מאחרים להחרים מוסדות אקדמיים בישראל, אז ההגינות מחייבת שהם גם יחרימו אותם בעצמם ולא יהיו חברים במוסד שהם דורשים להחרים.

  •   ממש תשובה לעיניין  (לת) פקפקן
    • 10:51
    • 27.11.11

  •   וזה קשור לאקדמיה למדעים כי.....?  (לת) מה הקשר?
    • 12:26
    • 27.11.11

  •   כמה שאתה מנותק יריב אל
    • 14:17
    • 27.11.11

    אז מהיריב, כל פעם שיורדים על השרה לימור אתה תקפוץ?
    רוב המרציםבארץ, אינם תומכים בחרם אלא מיעוט שבמיעוט.
    לא פחות חשוב, ממליץ לך לחזור לכיתה לקורס הבנת הנקרא (כיתה ו'?). המאמר מדבר על התכונות של נשוא המשרה ועל ההשפעות של בחירת מועמד לא מתאים על הרשות בפני בני עמינו והעולם כולו.
    קדנציה אחת בחינוך של ליבנת השיגה את החינוך בארץ 30שנה אחורה. האם גם כשרת הספורט היא מחוייבת על המשך החורבן?
    אברמסקי הוא נוירולוג מצויין. כזה שחופר במוחות אדם. הוא הביא את המחלקה ובית החולים שלו להישגים משמעותיים בקנה מידה עולמי. האם יש לו את הקישורים לנהל חפירות ארכאולוגיות? לנהל מדיניות ואנשים?

  •   תסלחו לו, עוד לא שילמו לו על טוקבקים מינואר, אז הוא ממחזר אותם  (לת) דמוסתנס
    • 18:56
    • 27.11.11

  •   החרמת מוסד שאתה עובד בו, צא ממנו ראשון עו'ד דוד הגואל
    • 09:04
    • 28.11.11

    נאה,דורש ראשיצ, נאה מקיים

  •   מה הקשר?  (לת) עדי
    • 06:27
    • 29.11.11

09 לא משנה מי ימנו רשות העתיקות תמשיך להרוס אתרים יהודיים וכלל עולמיים כי יושב ראש הרשות איננו כלל ארכיאולוג אלא קצין תותחנים לשעבר  (לת) מודיעינית
  • 07:03
  • 27.11.11

10 האקדמיה למדעים נגד לבנת אבישי שטרק
  • 07:15
  • 27.11.11

האם זו אותה לימור לבנת שעמדה בעוז מול האספסוף הבהמי והכוחני של מרכז הליכוד והביעה התנגדות מבורכת ונמרצת לחלוקת ג'ובים?? האם הגיונה הבריא הסתנקר בשחירות מאז? מעתה לא יאמר עוד "מה לכהן בבית הקברות", אלא "מה לנוירולוג ברשות העתיקות"? במחשבה שניה, מה הפלא, בארץ בה מאפשרים סטיקים בנמל אשדוד, נוירולוג ישלוט בארכיאולוגיה וכהנים
ישוטטו בבתי קברות

  •   זאת אותה לימור לבנת שאירגנה מסיבת ליקוד (על חשבון משלם המיסים) אבי
    • 13:20
    • 27.11.11

    כשהיתה הממונית על מרכז הבניה בת"א עוד לפני שהפכה לח"כ

11 בשביל מה נבחרנו? בשביל לחלק ג'ובים?  (לת) כן
  • 07:15
  • 27.11.11

12 גם היא הצטרפה למחזור ההרס מי טובים
  • 07:31
  • 27.11.11

אכן, מפליא שעד עתה החרישה הגברת המהרסת. זאת שהבטיחה לחברי המרכז ג'טובים כי מגיכ להם. לא מספיקה סאת הבורות שהזריקה למערכת החינוך כשדלטב בה וגם שר החינוך חבר מפלגתה לא מצליח לתקן. עכשיו מנסה הנ"ל לגייס את הארכיאולוגיה לאידיאולוגיה שמתיימרת לייצג. תעצרו אותה עכשיו לפני שתסייע בחורבן הבית ה2 1/2.

13 לבנת, כמו ביבי, מפשיטים את ישראל מערכים למען בצע פוליטי זול. הליכוד ממשיך לספק לנו פוליטיקאים פרימיטיבים מהזן הנחות ביותר.  (לת) דוד
  • 07:36
  • 27.11.11

14 "אקדמיה" - לפי לבנת - מרכז הליכוד! פינצ'בסקי
  • 07:40
  • 27.11.11

ומכאן ש"חבר האקדמיה" הוא חבר מרכז הליכוד.

15 תרבות זה לא התחום שלה אבל מינויים בתרבות זה הספציאליטה שלה. משה
  • 07:43
  • 27.11.11

לימור, קחי את הפנסיה שתקבלי מאיתנו, על שירות דב לציבור ושחררי אותנו מנוכחותך המעיקה.
עבר זמנך.פני מקומך ללקקן אחר.

  •   השאלה היחידה היא האם היא מחפשת ג'וב למישהו, או שיש לה "מניעים אידאולוגיים" של מינוי מישהו מ"עמותת אלעד" למשל...  (לת) למור לבנת היא יותר מושחתת או יותר פשיסטית??!
    • 09:44
    • 27.11.11

  •   לא משנה, זו נבלה וזו טריפה.  (לת) משה
    • 10:16
    • 27.11.11

  •   Wake up Israel destroy Jewish sites instead of preserving them  Open ur eyes
    • 02:18
    • 28.11.11

    See what happened to the quarry of Herod in Jerusalem or what the Waqf did on the temple mount

16 תיקון כותרת: לבנת חותרת מטעם ממשלת הימין נגד התרבות והמדע  (לת) צבי
  • 07:47
  • 27.11.11

17 מה למומחה לניורולוגיה ולעתיקות? קרנף
  • 07:57
  • 27.11.11

אם אתה לא מחשיב את מערכת העצבים של האדם כעתיקה?

  •   אכן קרנף. אברמסקי הוא לא "רופא" כפי שבעלי האינטרסים של "הארץ" מנסים להציגו. הוא חבר האקדמיה הלאומית הישראלית, וגם זו של ארה"ב. הוא ישב בראש ועדות חשובות שאין להן כל קשר לרפואה, כולל מה לקרנף ולארכיאולוגיה?
    • 09:26
    • 27.11.11

    ועדה לבדיקת האקדמיה הלאומית למדעים, והוכיח שהוא מסוגל לנהל דיון ובדיקה ענייניים והוגנים. בחירתו היא, על כן, מעשה חכם. האיש פשוט ישר כסרגל, אינו חבר באף קליקה ארכיאולוגית (כל, אבל כל, הארכיאולוגים בארץ משתייכים לקליקה זו או אחרת) ואפשר בהחלט לסמוך עליו שיכניס סדר בקן בצרעות של המועצה הארכיאולוגית שכיום היא מלאת תככים, מונעת פוליטית, ואינה ממלאת את תפקידה כראוי בגלל קרבות פנימיים. ולגילוי נאות: פגשתי את אברמסקי רק פעם אחת בחיי, וגם אז רבנו. בדיעבד התברר שהוא צדק.

  •   היום זה נוירולוג. מחר חבר מרכז.  (לת) עופר
    • 11:41
    • 27.11.11

  •   חבר האקדמיה ואפילו תלמיד של נשיאת האקדמיה y2kin
    • 14:30
    • 27.11.11

    אבל מה לו ולארכיאולוגיה?
    אבל לא זו השאלה. הבעיה האמיתית היא בהתערבות הפוליטית הגסה של השרה ליבנת. כן זו שבאמצעות מינויים פוליטיים שלה בעת היותה שרת החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה גרמה את הנזק העצום למערכת המחקר וההשכלה הגבוהה ודרדרה אותם שנות דור אחורנית.

  •   הקשר בין פרופסור ע. אברמסקי לארכיאולוגיה אחד שיודע
    • 18:28
    • 27.11.11

    הקשר הוא שדודו של פרופסור אברמסקי, מר אבירם, עמד לפני שנים רבות בראש החברה לחקירת ארץ ישראל ועתיקותיה.

18 למי שמצוי האמת ידועה. הגילדה של חברי האקדמיה שומרת את עצמה כגוף פיאודלי חשוך. המטרה אינה טובת הציבור כי אם נסיון למנות את פרופ' צפריר ליו"ר. שמאלן קצה. והכול כדי לעצור את העבודה בעיר דוד ובכותל.  (לת) בית שאני גאה
  • 07:58
  • 27.11.11

  •   ואם זו האמת-אז מעולה שהאקדמיה תחליט ולא הבסטונרית לבנת.הגיע הזמן לעצור את מושחתי הימין בעטרת כהנים או באלעד-בית הגידול לפורעי תג מחיר והסתות למיניהם  (לת) שומר חוק
    • 13:28
    • 27.11.11

19 ברור שהיא רוצה מנוי פוליטי אבל אני מנחש... הומלס
  • 08:06
  • 27.11.11

הוא חובש כיפה

20 כלומר מה לפשיזם, ולעמת ארצות המקפצת על דוכני אולימפיאדה?  (לת) יואש המיואש
  • 08:15
  • 27.11.11

21 דיווח מוטעה ומטעה. השרה מתכוונת למנות מישהו מהאקדמיה להתנחלויות.  (לת) הרשלה
  • 08:17
  • 27.11.11

  •   באמת מזמן לא קודם מאקדמיית הסרטן וגרורותיו/ההתנחלויות אף אחד.ולרשטיין היועץ של סילבן,הכפפה ליד,או המתנבל שמונה למינהל בידי ביבי.לבנת מסכנונת,חשה שבמדד הפופולריות בשטחים היא יורדת ועליה להפגין בריונות מהסוג שהיא מכירה  (לת) שומר חוק
    • 13:30
    • 27.11.11

22 לבנת מושחתת ומחפשת לתת גובים במתנה  (לת) אזרח
  • 08:21
  • 27.11.11

23 אני מציע לאפשר לשרה למנות גם את ה פרופסורים באוניברסיטאות, את המומחים בתכנית החלל ואת העומדים בראש תעשיות ההי-טק. מי כמו השרה יודע לזהות מומחה במקצועו. יש גם לאשר מינויו שלניורולוג לראשות העתיקות וארכיאולוג למנהל בית חולים הדסה. למנתח לב באיכילוב יש למנות את חיים . . או איך קוראים לו . . . זה קבלן הקולות ממרכז הליכוד.  (לת) פרס אביר איכות השלטון לשרה לימור לבנת
  • 08:24
  • 27.11.11

24 שוב מתקפה אחידה על נציגת שלטון הימין לבל תהין למנות את מי שהיא חושבת ולא החברים מגוורדיה הישנה. פראבדה/איזבסטיה כבר אמרנו ?  (לת) אבי.ש
  • 08:26
  • 27.11.11

  •   כדאי שתלך לרופא עיניים ולא מהסוג שלבנת מציעה...כדי שתחדד את ראייתך ותראה מציאות ולא ללה לנד הנמכרת לך חינם כמוגלה למוחך הנבוב בחינמון של הביבי  (לת) שומר חוק
    • 13:31
    • 27.11.11

  •   למה? שילך לרופא עיניים שהוסמך ע"י לבנת א, חיפה
    • 16:09
    • 27.11.11

    ואז יראה את מה שהוא רוצה לראות במקום את המציאות, ובא לציון גואל (ומיד אחריו חורבן).

25 רשות עתיקות-עוד מוסד מבית הימין ההזוי שבא לגזול שטחים?כמו האנטנות במיגרון?נמאס מפורעי חוק פשיסטים דוגמת לבנת מבית הביבי שיודע דבר אחד-להרוס את המדינה  (לת) שומר חוק
  • 08:26
  • 27.11.11

26 ... מפני שדרוש ד"ר לחפירות!!  (לת) אבי
  • 08:33
  • 27.11.11

27 מה ללימור לבנת ולשרת התרבות??????? היא בושה לעם היהודי  (לת) נדב
  • 08:34
  • 27.11.11

28 חבל שהארץ לא בדק מי המועמדים מהאקדמיה: הצעיר שבהם בן 77, וכולם ללא יוצא מהכלל נגד החפירות בירושלים ובעיר דוד בפרט (כלומר פוליטיקאים)  (לת) מרב
  • 08:37
  • 27.11.11

29 צודקת שמאלן
  • 08:38
  • 27.11.11

דעותי רחוקות משל הגברת ליבנת וקל לתקוף אותה בנושא זה אולם יש כמה דברים שאתם לא יודעים. המועצה הלאומית למדעים כמו גופיםאקדמים רבים מתנהגים כגילדה. כמו בגילדה, הם מעוניינים כי מעט חברים גגל האפשר יצטרפו אליהם ולכן הם מחריפים את סף הכניסה מידי שנה עד לכמעט דרישות בלתי אפשריות. זה מבטיח שמעט מאוד אנשים יוכלו לעבור את הסף. לאו דווקא אנשים פחות מוכשרים. תבורך גברת לבנת במקרה זה. צריך לשבור את האליטה החשוכה ולתת הזדמנות לאנשים אחרים בעלי כישורים דומים אם לא מעבר.

30 מעניין מה עודד אברמסקי היה מחליט לעשות לו גילו את החבית בה ישבתי? דיוגגנס
  • 08:48
  • 27.11.11

לימור היא לימור היא לימור, וקשה לשנות את מי שפלסה דרכה בביצת הפוליטיקה המקומית בכוחניות, אך כישוריה לא-מי-יודע-מה.יי

31 הנשיא הסוציאליסט מיטראן מינה בזמנו מאהבת שלו לשרת הבריאות בממשלת צרפת, וזו מצידה מינתה את רופא השניים שלה לנציב הבריאות של השוק האירופי. מה שמעניין כאן לבנת, תלמדי מהסוציאליסטים
  • 08:50
  • 27.11.11

זה שגילוי הפרשה הזאת עורר הרבה גלים בגרמניה השכנה, אבל התקבל באדישות מופגנת ע"י התקשורת הצרפתית.

32 היא בטח תמנה איזה מתנחל ראובן
  • 08:51
  • 27.11.11

על מנת שיקים "אתרים ארכיאולוגים" בגדה הכבושה שיהפכו לאחר מכן להתנחלויות.

33 יש לבקש מאיזה קומפוזיטור ישראלי לחבר ריקוויאם לתרבות ישראלית פו הדב
  • 08:55
  • 27.11.11

עם דגש ללקרימוזה, ולקונפוטטיס, לימור לבנת עבר זמנך בטל קורבנך

34 בושה לפרופ' אברמסקי ששיתף פעולה.  (לת) משרתם של אדונים מפלגתיים
  • 09:04
  • 27.11.11

35 ואז היא תלך להדק אצל אריאולוג כשהיא תהיה חולה?  (לת) יחזקאל
  • 09:12
  • 27.11.11

36 ולחשוב שהיא היתה שרת החינוך !! בררר היסטוריה
  • 09:15
  • 27.11.11

לחלק המשרים עלו המים לראש,והיא אחת מהן, אבל כמו כל חבריה לסיעה כל דבר צריך לשנות, העיקר שתהיה טביעת חותם שלה, גם אם היא הכי מטופשת בעולם.מי שלא בא מעולם המחקר שקשור לארכאולוגיה שלא יכניס את הרגל.

37 לימור די נמאסת על כ ו לם  (לת) דוד
  • 09:17
  • 27.11.11

38 לבנת חבלה, כל מה שהיא עושה, האישה הזו, נגוע בנקרופיליה מיכאל
  • 09:18
  • 27.11.11

לבנת החבלה הזו, הרסה את מערכת החינוך, את הספורט ועכשיו את הארכיאולוגיה.
ממש נזק, צריך להרחיק אותה מכל פעילות ציבורית.

39 איך היא עדין שרה?!  (לת) אזרח
  • 09:24
  • 27.11.11

40 אני לא יודע מה קורה מאחורי הקלעים, אבל יש כאן ריח של ארכיאולוגיה פוליטית. cheerios
  • 09:28
  • 27.11.11

אנחנו כבר חווים את החפירות בעיר דוד (סילוואן), בהם יש ניחוח חזק של ימין פוליטי. יש מצב שברשות העתיקות לא אוהבים את זה, והשרה לבנת, אולי, לא אוהבת את האי-אהבה הזאת.

41 אין שום ספק שניר חסון יודע יותר על תרבות מכל אחד אחר ביקום. עובדה: הוא גם עיתונאי וגם עובד ב"הארץ". בודאי יותר מלבנת, שהיא רק שרת תרבות. על כן מותר לו לכתוב כותרות מעוותות-מציאות ככותרת זו. וכ  (לת) מבקר המדינה
  • 09:29
  • 27.11.11

42 האקדמיה הלאומית למדעים - כת סגורה בה חבר מביא חבר מנתח טקסטים
  • 09:33
  • 27.11.11

מהתבוננות באתר האקדמיה הלאומית למדעים http://www.academy.ac.il/

רואים שיש בה היום כמעט 100 חברים (התקנון קובע 35 לכל אחת משתי החטיבות בה, אבל חברים שגילם מעל 75 לא נספרים). מבין אלו מספר קטן מאוד (אולי ארבעה) בעלי שם מזרחי, 2 או שלשה מבר אילן ומאוניב חיפה, אף אחד מאוניברסיטת בן גוריון וכמובן אין אף אחד מכל המכללות או האו"פ ורק חבר אחד שאינו מהאקדמיה (התקנון לא קובע שחברי האקדמיה חייבים להיות חברי סגל במוסדות אקדמיים). בגדול, האוניברסיטה העברית היא הדומיננטית מאז שהוקמה האקדמיה הלאומית למדעים.
עוד עובדה מעניינת - ישיבות האקדמיה סגורות לקהל בעוד שהיא גוף ציבורי ומטרותיה הן טיפוח וקידופ פעילות מדעית, ייעוץ לממשלה בנושא זה, וכד'.

43 עצבנות עמוס
  • 09:37
  • 27.11.11

כולנו זקוקים לרופא עצבים אחרי שנפלה עלינו ממשלת הפוחזים

44 יש משהו שלבנת עושה שלא כרוך במניעים זרים ופוליטיים?  (לת) קורא תם
  • 09:49
  • 27.11.11

45 כנסי לפח האשפה של פוליטיקאים רדודים מהליכוד  (לת) רונית
  • 10:04
  • 27.11.11

46 הפליאה היחידה שלי היא על פרופסור אברמסקי, לא קוטל קנים במקצועו, רפואה, שהסכים להגיש את מועמדותו לתפקיד הארכיאולוג הראשי במדינה תאוות השררה מעוורת גם עיני פיקחים
  • 10:12
  • 27.11.11

האינו מבין לאן הוא עומד להכניס את ראשו? למה לו ההתבזות הזו? אך במדינה שבה אדם נטול כל השכלה כללית, המייצג ציבור של נבערים מדעת ומפרש את תפקידו כגמילות חסדים לחבריו ולקרובי משפחתו, מונה לסגן שר הבריאות ללא שר מעליו, אין להתפלא על שבראש מועצת רשות העתיקות יעמוד רופא. דוקטור, אני חולה.

47 הכל ג׳ובים אחד העם
  • 10:22
  • 27.11.11

לימור לבנת התעוררה שוב לקריאת מרכז הליכוד״רוצים ג׳ובים״. השתלטות על משרות ועמדות מפתח היו מאז ומעולם לב העינייינים במערכות הפריימריז בליכוד. לבנת בצעד בוטה מנסה לפתוח את רשות העתיקות למינוי מקורבים. לימור יקרה זה פאסה, עכשו חברייך למפלגה הולכים בגדול, לשינויים בבית הדין העליון, להשתלת חוקים גזעניים.בליכוד כבר לא מתעסקים בכסף קטן. הלא כן ?תשאלי את יריב לוין ואלקין, תיוועצי ברותם, גם נאמן יכול לעזור. 

48 אולי יתכבד אדון חסון ובמקום לרמז רמיזות יעשה תחקיר. אולי בעצם זה מהלך טוב לכולם? רמז
  • 10:28
  • 27.11.11

רשות העתיקות היום היא מקום מאוד בעייתי.

49 יש הבט בעניין שלא קשור לא לאידאולוגיה ולא לארכיאולוגיה, פשוט שחיתות מידות ארכיטקט
  • 11:07
  • 27.11.11

מבחינת תהליכי תכנון יש לרשות העתיקות מעמד חזק מאוד. כל תכנית שמוגשת לרשויות התכנון מתב"ע נקודתית, דרך היתר בניה (גרמושקה) ועד תכניות מחוזיות ואפילו ארציות צריכה לעבור אישור או לפחות תיאום עם רשות העתיקות. זה נכון שלנציג הרשות יש נישה מאוד ספציפית, אבל במצב הנוכחי, לכל תכנית יש עוד איש מקצוע שמעיף בה מבט.
זה לא סתם שביבי התעקש להעביר את חוק הוונדלים. זה חלק ממגמה הנמשכת שנים, בה הדרג הפוליטי מנסה בעקביות ללהחליש את הפיקוח הציבורי על קבלת החלטות ע"י פינוי הוועדות מאנשי מקצוע שלא מוטים פוליטית.
מה צריך לקרות כדי שבוחרי הליכוד יבינו שזו ארצם שלהם שהם מחריבים.

50 דמות מגלרית אנשי המופת הלל
  • 11:09
  • 27.11.11

עודד אברמסקי הוא אחד מהאנשים היקרים שצמחו אצלנו באדמת הבור.רופא ומדען מהטובים בעולם. איש מעשה רב פעלים שהעשיר את העשיה הציבורית ומעל הכל אנושי.לא ברור לי איך ולמה שמו נקשר לסיפור הלא ברור.חלילה כי לשמו ידבק אפילו פסיק קטן של אי תקינות.

51 כתבה גרועה. עדיין לא הסברתם - למה?  (לת) אבי
  • 11:16
  • 27.11.11

52 מניעים פוליטיים?? יוסי מזרחי
  • 11:24
  • 27.11.11

מגוחך כל העוולות שהח"כים מעבירים אינם בעלי הקשר פוליטי- רק מה שסביר פוליטי. אך מה חשוב כיום אלע"ד כותבים מחדש את היסטוריה- בולשיביזם במיטבו. יש הרגשה שהימין חושש מאובדן השלטון ולכן הם מתנהגים כאילו אין מחר- אפשר להרגיע אותם: צריך לשמוע מסדרי בוקר בבתי ספר כדי להבין ששילטונם נצחי- עד אשר הבעיות המדיניות שהם אינם מטפלים בהן יפוצצו את המדינה ואת סיפרה המזדייף והולך- משל יותם : ותצא אש מאבימלך וגומר..

53 אפשר להציע את ליסנקו?  (לת) דג'יגשוילי
  • 11:40
  • 27.11.11

54 גיבורת תרבות - אבל איזו תרבות בן יוסף
  • 12:20
  • 27.11.11

מאז שנשאה את נאומה המפורסם " שרלה' שובי הביתה" בעקבות מסע הניאוף של מי שהיום עומד בראש הממשלה. צוינה לימור ל. בתודעתנו כמבשרת גאולה תרבותית שאין לה מתחרים , חוץ אולי ממירי ר." בואנה' מה אתה סתום ? " אכן the best is yet to come .

55 שקרים בעיתונות מתי
  • 12:38
  • 27.11.11

בגלל שקרים מהסוג הזה מחוקקים חוקים בכנסת . הכל שקרים .

56 לא קיבלתי מספיק מידע בכתבה כדי לקבוע דיעה לכאן או לכאן. ואני סבור שהרבה מהמגיבים חורצים דיעה בלי להכיר את הנושא  (לת) סימפאטיקו
  • 12:41
  • 27.11.11

57 העוזרת הפיליפינית של סבא שלי היא גם מועמד ראוי חבר הקקדמיה הלימור-ליבנתית
  • 12:47
  • 27.11.11

אמנם אין לה רקע אקדמי, ידע קודם או אפילו תעודת זהות, אבל היא תיענה לכל גחמות השרה למען לא יפטרו אותה. וגם, אם נעסיק אותה בקבלן, תחשבו כמה כסף היא תחסוך למדינה....

58 אבל כל הכוונה בחוק הקיים היא לכבול את ידי השרה  (לת) וטוב שכך
  • 13:04
  • 27.11.11

59 לבנת הרסה את החינוך וכעת יש לה תחום חדש  (לת) llllllll
  • 13:06
  • 27.11.11

60 מח ועתיקות דורית
  • 13:36
  • 27.11.11

בגיל מסוים ואצל חלק משרינו המח זקוק כנראה לטיפול נוירולוגי צמוד.

61 אמא שלה היתה זמרת. זה הקשר היחיד שלה לתרבות  (לת) איציק
  • 13:58
  • 27.11.11

62 את כשרונה המופלג להרוס גלתה כבר לבנת בהיותה שרת חינוך,עכשין רשות העתיקות?שנים לוקח למזער את הנזקים שגרמה הגאונה לאקדמיה  (לת) אחת
  • 14:21
  • 27.11.11

63 אצל לבנת, הכל בגסות ואגרסיביות, פוליטקאית בינונית  (לת) מה עושים
  • 14:49
  • 27.11.11

64 כל דבר שהאשה הזאת נגעה בו, רק נזק. היא לא יודעת ולא מסוגלת אחרת.  (לת) מיצמכר
  • 15:22
  • 27.11.11

65 לבנת חבלה לא הישתנת.....  (לת) אזרח שפוי
  • 16:59
  • 27.11.11

66 מי שיזם את בחירת קצב, שיטבול בזפת ונוצות ויעוף לנו מהחיים.  (לת) א' ג'יפית
  • 17:38
  • 27.11.11

67 גם בהיותה שרת החינוך רק רצתה לנקום במוריה  (לת) אקדמיה
  • 18:24
  • 27.11.11

68 זה חשוב שיהיה רופא, אולי בחפירות ימצאו ניצולים  (לת) דמוסתנס
  • 18:53
  • 27.11.11

69 המניע הוא לא רק שחיתות, הוא גם אידאולוגי דניאל
  • 19:00
  • 27.11.11

חפירות ארכיאולוגיות הן מכשיר מצוין למרר את החיים לערבים (ראו פרויקט עיר דוד), למנוע מהם בנייה ולחזק את השקרים האידאולוגיים של ליבנת ב"מימצאים".
אני שם 300,000 ש"ח שמאחורי הצעת החוק עומדת עמותת אלע"ד, שהגיע הזמן שתחשוף מאיפה הכסף שלה ולא תסתתר מאחורי אישור ממשלתי להסתיר את מקור הכסף לעורכי הדין שניסחו את הצעת החוק הזו.

70 למה רצה הבישוף בלונדינית בת שש עשרה? דער נסתר
  • 19:20
  • 27.11.11

זה כמו בבדיחה הישנה, על הבישוף ש"סידרו" לו פגישה חשאית עם בלונדינית בת שש עשרה. כשה"מסדר" שאל למה הבישוף דרש שתהיה דווקא בלונדינית, ועוד בת שש עשרה, התשובה היתה: "כי ככה הוא רגיל". לכל אחד הרגלים משלו. גם לגב' לבנת.

71 הגיע הזמן לפרק את האקדמיה למדעים, גוף ציבורי שאיננו זורק דין וחשבון לאף לא אחד מאיתנו. מרצה למנהל עסקים (מימון), לונדון
  • 20:02
  • 27.11.11

הגוףהארכאי הזה, שמונה עשרות פרופ' מזדקנים שיונקים שומנים מעטיני השלטון. גוף שמאלני בעליל, ואנטי מזרחי (שני חברים בלבד הם עולים מארצות המזרח).

טוב עשתה לבנת, וחבל שהארץ נכנע לאליטה במקום לתמוך במהפכה האמיתית.

  •   באקדמיה הלאומית למדעים חברים בכירי החוקרים בישראל בכל תחומי המדע, כן מנהל עסקים אינו מדע ולך אין סיכוי רב להגיע אליה האקדמיה כמושב זקנים
    • 21:37
    • 27.11.11

    מותר לך לשאול מה עושה פלוני או אלמוני באקדמיה למדעים שאינו נראה לך מדען דגול מספיק אך רשימת חברי האקדמיה היא מכובדת מאד, חברים בה כל זוכי פרס נובל למדעים, חתני פרס ישראל והדגולים במתמטיקאים, אשורולוגים, סוציולוגים וביוכימאים במדינה. נו, טוב, מרכז הליכוד זה לא. ואת מוצאם העדתי לא בדקתי. הכימאי פרופסור רפי לוין למשל ככל הידוע לי הוא יליד אלכסנדריה במצרים. האם זה חשוב?

  •   4 פרופסורים לכלכלה החברים באקדמיה יחלקו עליך!  (לת) Arik
    • 19:20
    • 28.11.11

72 בליכוד ובש"ס יש או נוכלים או אהבלים. בימין החילוני יש פשיסטים או יהודים נקמנים. והמתנחלים הם או משיחיים או סוחרי נדל"ן  (לת) אורי
  • 20:45
  • 27.11.11

73 לבנה את צודקת.תמני את יושקו מהמרכז.מה שהוא תרם לליכוד,אלף אקדמאים לא יתרמו.  (לת) עדד
  • 21:03
  • 27.11.11

74 האקדמיה למנעמים דני
  • 21:11
  • 27.11.11

איני מאוהדיה של השרה לבנת ובודאי שלא אתן לה ציון לשבח אבל האקדמיה למדעים מתנהלת כבית לורדים של נהנתנים העוסקים בכל דבר שאין בו חשיבות ובודאי שלא מדעים, מבזבזים כספי ציבור במקום לקחת את כל הכסף שעולה המוסד המפואר והמיותר הזה ולחלק אותו ישירות למחקר. הגיע הזמן שנפסיק להשלות את עצמינו, גילדות אינן דבר טוב ועדיף להפסיק לממן מוסדות שדואגים רק לעצמם. היפטרו מהאקדמיה ומוטב מוקדם מאשר מאוחר.

75 מה הסיבה שחברי האקדמיה הלאומית למדעים לא מרוצים מפרופ' אברמסקי? מנתח טקסטים
  • 22:31
  • 27.11.11

פרופ אברמסקי היה יו"ר הועדה לבדיקת מטרותה ותפקודה של האקדמיה הלאומית למדעים, שהגישה דו"ח לא לגמרי מחמיא לועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בשנת 2006. http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m01522.pdf

חברי הוועדה קבעו בדו"ח, בין השאר, שבנושאים מסויימים דרוש שיפור, כגון בדיווח, בתהליך הבחירה של חברי האקדמיה, ואי הגדרת חובותיהם של חברי האקדמיה. בפרט עמדו על אי השויוניות בחברות באקדמיה באשר למוסדות שונים, נשים ומיעוטים ואנשים מחוץ לאוניברסיטאות הותיקות.

  •   חברי האקדמיה מרוצים מאד מהנוירולוג החבר אברמסקי למנתח
    • 12:12
    • 28.11.11

    בארכיאולוגיה הוא פשוט לא מומחה. זו עובדה.

76 השרה צודקת! Arik
  • 19:13
  • 28.11.11

השרה מציעה מועמד ראוי שכנראה בזכות התגובות של קודמי יוותר על הכבוד המפוקפק, אבל זה מתנגש עם האג'נדה של האקדמיה הלאומית למדעים, שהיא נקייה מכל רבב ואינטרס...וגם מההתלהמות של חלק מהמגיבים לכתבה. ושכל צרי האופק ייבושו...

77 צרת החינוך מורה
  • 07:31
  • 29.11.11

מה הקטע עם מינויים לא ראויים. לא נראה לך , לבנת, ה ג י ו נ י , לא למנות נוירולוג לתפקיד שדורש הבנה בהיסטוריה וארכיאולוגיה? רוצה למנות כלכלנים להיות מוסכניקים וזמרים להטיס מטוסים? מה הסגירה איתך עם הבנת הנקרא??? - הצר הכוללת של כל הדור העצלן שמקבל את הכל לעוס - שחינכת לנו....

78 אם היא הייתה אוכלת משהו לארוחת בוקר, היא הייתה פחות עצבנית ומנסה להכנס בכל העולם.  (לת) ואם הייתה בה טיפת תרבות, היא לא הייתה מנסה להוריד את כל העולם לרמתה
  • 11:31
  • 29.11.11

79 כל דבר שרוצים שרי הליכוד לעשות שאינו על פי החוק הם פשוט משנים את החוק. פשוט בושה  (לת) דני
  • 22:31
  • 01.12.11

80 אם זייפה נתונים במערכת המרכבה לארגון - הכל אפשרי אצלה ...  (לת) עו"ד
  • 23:54
  • 21.02.12

פרוייקטים מיוחדים