מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

נתניהו: הדרת נשים היא סוגיה שהחילונים לא יתפשרו לגביה

עימות בישיבת הממשלה סביב שירת הנשים. לבנת: ניסיון לפגוע בזכויות בסיסיות; נהרי: לכבד את הציבור הדתי; נתניהו: למצוא פיתרון בהדברות

הוויכוח סביב שירת נשים בצה"ל הוביל בבוקר (ראשון) לעימות בין שרי הממשלה. במהלך דיון על תופעת הדרת נשים מהמרחב הציבורי בישראל התעורר ויכוח בין השר משולם נהרי מש"ס לבין השרים לימור לבנת ודן מרידור. ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב בוויכוח והבהיר כי הציבור החילוני לא יתפשר בסוגיה.

הויכוח החל לאחר ששרת התרבות לבנת הודיעה כי תכנס את ועדת השרים לקידום מעמד האשה שבראשה היא עומדת כדי לדון בסוגיית הדרת הנשים מהמרחב הציבורי בישראל. "לכאורה חלה התקדמות גדולה במעמדן של נשים בישראל", אמרה לבנת. "אבל עם כל צעד קדימה אנחנו גם עושים צעד לאחור. לאחרונה חלה הידרדרות מדאיגה במעמדן של נשים בזירה הציבורית. גם הדרת נשים היא אלימות נגד נשים – נשים צריכות לעלות מהדלת האחורית של האוטובוס, אסור להראות נשים בכרזות אחרת שורפים אותן, אסור לנשים לשיר בפני גברים ונאסר עליהן להספיד את יקיריהן בהלוויה. מדובר בניסיון לקחת מנשים את הזכויות הבסיסיות ביותר בדמוקרטיה – חופש ביטוי, חופש תנועה והזכות לכבוד". לבנת הוסיפה: "במקום שבו יש הדרת נשים צומחת לבסוף אלימות נגד נשים".

לדברי שרים שנכחו בישיבה, השר משולם נהרי מש"ס התייחס לדבריה של לבנת והביע מחאה על שירת נשים בצה"ל. "צריך לכבד את הציבור הדתי ששירת נשים מפריעה לו", אמר.

האם פשרה היא הפיתרון הנכון? לחצו לייק וספרו לנו בפייסבוק

השר דן מרידור הגיב לדברים. "איני מבין את ההקצנה הזו (בקרב הציבור הדתי, ב"ר)", אמר. "דורות של חיילים שירתו בצבא ותמיד היו להקות צבאיות שכללו חיילות ואף פעם זה לא הפריע לאף אחד ולא עורר התנגדות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב בוויכוח ואמר כי הדרת נשים אינה מקובלת. "כפי שלחרדים ולדתיים ישנם נושאים שחשובים להם ושלא יתפשרו עליהם, כך גם לחילונים יש כאלה והדרת נשים ושירת נשים הם דוגמא לכך", אמר והוסיף כי יש למצוא פתרונות לדברים בהידברות.

בהכנת הידיעה השתתף ניר חסון




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ההצגה הלא כ"כ טובה של ישיבות הממשלה ספניולוג ראשי
  • 16:57
  • 27.11.11

המוטיבים לקוחים מהסקרים האחרונים, הדמויות מאוד לא מפותחות והדיאלוגים לעוסים וצפויים.
הכל הצגות.

אם רוצה ראש הממשלה להגן על זכויות הנשים בארץ שיפטר רבנים, יכניס חיילים למחבוש, יגביר את אכיפת החוק בבני ברק ומאה שערים. יותר קל, זול ובטוח לנהל ויכוח דמה בישיבת ממשלה.

אגב... זה נחשב בחוק לשון הרע החדש? במידה וכן, אז יש לראות בכתוב למעלה פרי דמיוני הפרוע בלבד! ליתר ביטחון...

02 נתניהו, הדרת נשים היא סוגיה שאתה, כראש ממשלה, לא יכול לקבל באופן מוחלט. אישה
  • 17:00
  • 27.11.11

אני מצפה ממך לומר אמירה בשמך, תוך תפיסת עולמך, ומסדר היום שחשוב לך ולמדינה - זה תפקידך.

  •   אני ממש אינני מחסידי נתניהו, אבל נדמה לי שבסוגייה זו הוא נקט עמדה שאינה משתמעת לשתי פנים  (לת) Toxic Vulture
    • 18:44
    • 27.11.11

  •   אנשי הרוח שותקים שמחייבים בכפייה לשמוע שירה  (לת) שתיקת האינטלקטואלים
    • 19:41
    • 27.11.11

  •   הצהיר ולא עשה - כאילו לא עשה ההדרה מתבצעת בפועל והולכת ומתגברת. ולא רק כאילו
    • 11:58
    • 28.11.11

    אולי נתניהו מגיב רק לאחר שנתוני סקרים מגיעים אליו - ואז יש מרווח זמן בין הארועים ובין ההצהרות.

  •   ספינים ספינים ספינים דוסלה
    • 22:39
    • 06.12.11

    עד לפני 3 חודשים אף אחד לא שמע את המושג הזה "הדרת נשים".
    מה, יש לכם איזה קופירייטר שמנפיק את המושגים האלה לפי דרישה?
    למה צריך לחייב חייל דתי להקשיב לאישה שרה? מה רע בקביעה הבאה: יותר לנשים לשיר בכל מקום. יודעת מה? אפילו בפקודת מטכ"ל ייקבע שיש לשלבקטעים של נשים שרות בכל טקס! אבל - יותר לחיילים דתיים לצאת בזמן שירת נשים, בלי לבקש רשות אלא על פי פקודת מטכ"ל על פי עקרון ה"רב תרבותיות". הנה - כך כולם יהיו מרוצים.

03 ראש ממשלה שנותן יד לחוקים פשיסטים נגד ערבים ונגד השמאל יתן יד גם נגד הנשים העיקר שישאר בשלטון  (לת) טים רובן
  • 17:00
  • 27.11.11

04 יש להדיר דתיים מהמרחב הציבורי אלבטרוס
  • 17:02
  • 27.11.11

דתיים וחרדים (והיום אין הבדל גדול) יצטרכו להפנים שה"דת" החילונית לא תסבול הדרת שום אחד אשה או גבר באשר הם!

05 הידברות? הצחקת אותי אבי
  • 17:04
  • 27.11.11

כל עוד נותנים להם כסף והם יושבים בממשלה, הדוסים לעולם לא יתפשרו.
להיפך, החרידיזציה הזוחלת רק מקצין את הדעות המעוותות שלהם

06 הדרת הנשים מגיעה בעיקר מהאיסלם העילוי
  • 17:06
  • 27.11.11

ישראל אינה יכולה להיות הוילה בג'ונגל. האיסור על שירת נשים, ההפרדה באוטובוסים ולאחרונה "אמא טאליבאן" הם הד לא עמום למה שקורה במדינות ערב. נהרי מבקש כבוד אבל בפועל הוא תובע כפייה, ושום דבר פחות מכניעה לא עולה על דעתו.

07 הציבור הדתי צריך לכבד את מי שמשלם את החשבונות שלו  (לת) בני
  • 17:08
  • 27.11.11

08 לתופעה יש שם,,,פיצול אישיות" מקומו של נתניהו בפח הזבל של ההסטוריה.  (לת) גיל
  • 17:09
  • 27.11.11

09 קשה לי להחמיא ללימור לבנת...אבל כשצריך למה לא...כל הכבוד על מילותיה. קצת שפיות  (לת) קובי
  • 17:14
  • 27.11.11

  •   המחמאות במקרה הזה במקומן - אבל כמו כל ימנית, ליבנת לא מסוגלת לראות מעבר לקצה אפה  (לת) אזוב שבקיר
    • 17:41
    • 27.11.11

10 מזל שיש את שרה נתניהו מאחורי הקלעים (:  (לת) חברה של
  • 17:16
  • 27.11.11

11 בואו נחלק שוב את המדינה לישראל ויהודה ונחכה לחורבן בית שלישי  (לת) איך לא חשבנו על זה קודם
  • 17:17
  • 27.11.11

12 חוץ מלהתלהם כמו ליכודניקית מה ציפי עוד עושה?  (לת) אבי
  • 17:21
  • 27.11.11

  •   היתה באירוע של שירת הנשים הארצי, שירי
    • 13:34
    • 28.11.11

    שהתקיים ביום שישי לפני שבועיים, במחאה על הדרת הנשים מהמרחב הציבורי. אף אישה מהימין לא היתה שם.

13 הדרת נשים... בוזגלו
  • 17:24
  • 27.11.11

החרדים, מרוב שטוב להם, ממציאים כל מני איסורים שאין בהם ולא כלום עם הדת. אני חושב שציבור הנשים צריך להתנגד לטימטום הדתי החדש הזה של איסור שירת נשים. כנראה שהגברים הדתיים כל כך חלשים באמונתם שכל פיפס קטן יכוך לגרום להם לעזוב את הדת! אני החלטטתי, סופית, כמו יורם קניוק שאני חסר דת!

14 נהרי ..תכבד גם את הציבור הלא חרדים - כלומר דתיים מסורתיים חילוניים - ותלך לעבוד ולצבא !!!  (לת) משעממים
  • 17:26
  • 27.11.11

15 הדרת נשים עוזי יער
  • 17:29
  • 27.11.11

שלא ניתמם. הדרת נשים כחלק מההקצנה הדתית שיש במקומותינו היא חלק מהמחנה הימני על כל גווניו. הוויכוח האמיתי הוא בין מדינת ישראל - דתית-ימנית-פאשיסטית-גזענית -כובשת לבין מדינת ישראל דמוקרטית-שמאלית-הומנית-ליברלית - חילונית. תבחרו.

16 פעם ראשונה בהסטוריה של 32 שנה ככר המדינה
  • 17:30
  • 27.11.11

שאני מהנהן בחיוב בקוראי את דבריה של לימור ליבנת. בדרך כלל היא מאוסה

17 רחוק מאד מדיעותיה המדיניות. אך בעניני זכויות נשים כל הכבוד לה!!  (לת) משה
  • 17:31
  • 27.11.11

18 מי שדורש (בצדק) שחרדים ישרתו, יכול להתחשב ב"מגבלות" שלהם. אף אחד הרי לא ביקש שנשים לא תשרנה. מדובר בהדרה מכוונת של החרדים מצה"ל.  (לת) י
  • 17:36
  • 27.11.11

  •   קישקוש בלבוש,,יש והיו תמיד דתיים בצבא ,,חרדים תפסיקו להתפנק,,  (לת) גיל
    • 18:57
    • 27.11.11

  •   או לאוזניים אשר שומעות היתבעויות שכאלו ! בן-ציון
    • 19:21
    • 27.11.11

    או לאוזניים אשר שומעות היתבעויות שכאלו !

  •   אני מבין שדבורה בספר שופטים לא שרה? דני
    • 20:31
    • 27.11.11

    גם הפסיקה של החרדים היא דבר דינאמי - כאשר משעמם, יש הקצנה. כשהם פוגשים כוח פוליטי נחוש, חומה של אמונה בערכי כבוד האדם ושוויון האישה - הם נסוגים ומוצאים דרך להתמודד. אז שיתמודדו. באותה דרך שהם כבר שנים מתמודדים עם העובדה שהם עשו בתורה קרדום לחפור בה.

  •   אז אני כשאשכנזי שמשרת בצבא מבקש לצאת בזמן שירה מזרחית. זו אמונתי מדורי דורות.  (לת) כיככ
    • 10:31
    • 28.11.11

19 להאמין לו?  (לת) נ. סרקוזי, ברק. א
  • 17:37
  • 27.11.11

20 מספיק זה מספיק יהודי פשוט מתל אביב
  • 17:39
  • 27.11.11

נהרי יכול להתמיד בהתעקשותו ובתוך זמן לא רב ימצא עצמו עם מר״ן וישי. הם ישארו ונחנו נלך לעזאזל.

21 איך ביבי מנסה למרוח את כולם. שוקי בקבוקי
  • 17:43
  • 27.11.11

"צריך למצוא פתרון בהדברות...", כלומר "יאללה, בואו נעזוב את זה עכשיו".

22 עצם המשפט: יש למצוא פתרונות בהדברות מהווה כניעה יובל
  • 17:44
  • 27.11.11

כי אין על מה להידבר. אין מה לשנות. אין על מה לדון. מה שהיה הוא שיהיה ומי שלא מוצא חן בעיניו שלא יתגייס.ֿ

23 עם הציבור הדתי אי אפשר להגיע לפשרות בכלל חיל
  • 17:46
  • 27.11.11

אצלם ישנה רק דעה אחת והיא זו של הרב, כל השאר בכלל לא נחשב . אז חבל על הויכוח הוא לא שווה כלום. אם היו נסיונות בעבר להגיע לפשרה כל שהיא, הרי כיום החברה הדתית רק הולכת ומקצינה את דעותיה. אם הצבא יכנע לדרישות החיילים הדתיים, אז יותר טוב שמי שלא מוכן לקבל את עמדות הצבא שלא יגיע לצבא בכלל.

  •   אולי מספיק?! תפסיקו לחשוב שאתם מכירים אותנו דתי
    • 20:26
    • 27.11.11

    ממציאים סטיגמות ושטויות וקוראים לעצמכם אנשים חושבים? האם אתם באמת חושבים שכל הדתיים, על השכלתם ותאריהם האקדמיים והכרתם את העולם יעברו לדום כל פעם שרב אומר משהו אז אתם לא מכירים ולא מבינים את נפש האדם! יכבדו אותך יותר אם פשוט תגיד שאתה לא יודע ולא מבין ולא מכיר את העולם הדתי

24 מה עם שירת דבורה? נטע
  • 17:48
  • 27.11.11

חלאס עם הצביעות. אין שום דבר דתי בהדרת נשים

  •   מה קשור? יהודי מאמין
    • 18:11
    • 27.11.11

    לחרדים ולמתחרדים החדשים לא מעניין כהוא זה שירת דבורה או בטיח.
    תהיי בטוחה שהם סיווגו אותה כיוצאת מן הכלל ורק בשביל לסבר את האוזן הרי שמבחינת ה'יהודים' האלו מה שהרב אומר הוא שקובע..
    כמו בנצרות. האפיפיור הוא שליח אלוהים עלי אדמות
    כך גם הרבנים החדשים שצצים להם כמו פטריות הזויות.
    על פיהם ישק דבר.
    למה?
    ככה.
    הם הוסמכו להיות שופרו של אלוהים.
    מי הסמיך אותם?
    צדקת שוב.
    הם בעצמם.
    ולנו הם עושים רגשי על היהדות.

  •   או לאוזניים אשר שומעות היתבעויות שכאלו ! בן-ציון
    • 19:23
    • 27.11.11

    או לאוזניים אשר שומעות היתבעויות שכאלו !
    תבדות את הנושא !

  •   היתבעויות? מה זה? אולי התבטאויות?  (לת) המורה מטילדה
    • 21:47
    • 27.11.11

25 מה עם שירת דבורה? נטע
  • 17:48
  • 27.11.11

חלאס עם הצביעות. אין שום דבר דתי בהדרת נשים

26 מה עם שירת דבורה? נטע
  • 17:48
  • 27.11.11

חלאס עם הצביעות. אין שום דבר דתי בהדרת נשים

27 אם חלילה קדימה ידירו את ציפיטפוט, הנזק לליכוד יהיה בלתי נתפס  (לת) ביבי צודק
  • 17:51
  • 27.11.11

28 מתי תבינו - ההקצנה לעולם לא תיגמר. תמיד יהיה עוד משהו שהם ירצו. היום זה שירה, מחר טאליבן, מחרתיים רשיון נהיגה כמו בסעודיה, ונשים לא יוכלו לצאת לרחוב בלי מלווה גבר מהמשפחה. אנחנו הרי כבר יודעים לאן זה הולך. אנחנו רואים את זה בסעודיה ואיראן. אז למה לעזאזל אנחנו לא עוצרים את זה עכשיו????? חובה לחסל מיד את תופעת האוטובוס המופרד, את תופעת הרחוב המופרד וכל דבר ציבורי שהוא מופרד. רוצים הפרדה - בבית שלכם פנימה. לא ברחוב, לא בשכונה ובטח ובטח לא בצבא! אורי
  • 17:51
  • 27.11.11

חייבים לקום עכשיו ולעצור את השגעון הזה!

29 הדרת נשים המבקר
  • 17:54
  • 27.11.11

כנראה שבעתיד הקרוב שהטליבאן ישלוט ברחבי העיר ואז כל נשות ישראל יהיו חייבות ללכת עם רעלות,אסור יהיה להחזיק ידי אשה גם אם היא רעייתך מחמת הצניעות,לאן הגענו, איפה הציבור החילוני מדוע אינו מתעורר משנתו מדוע לא יוצאים בהפגנות נגד.בואו נאמר עד כאן נמאסתם
המדינה בורחת לנו מתחת לידיים

30 למען השם - "קול באישה ערווה" מקורו בטעות !! אחד דתי
  • 17:59
  • 27.11.11

במסכת ברכות כ"ד א' - אמר שמואל קול באישה ערווה שנאמר בשיר השירים: "כי קולך ערב"
אותו אמוראי טעה פעמיים:
1. השמיט את תחילת הפסוק שבו אומר המלך שלמה:
"השמיעיני את קולך כי קולך ערב" ולא אמר "אל תשמיעיני את קולך .."
ובכך אותו שמואל סותר את דבריו של גדול ממנו בתורה. גם אם שלמה המלך התכוון לכנסת ישראל או לא - בכל מקרה הוא סותר את דברי המלך - תורת המלך !!
2. בדרך כלל במדרש נהוג להביא ראיה על ידי שימוש במילה שלה ריבוי משמעויות או שמובנה יכול להיות קצת שונה אבל בשום פנים במשמעות שהיא סתירה ישירה למובן המילה - "ערב" מובנו ערב ונעים לאוזן ולא דבר שמובנו שלילי כמו ערווה

גם ידוע שיצר הרע בכלל לא מגיע משמיעה אלא מהסתכלות.

דבר זה לא נעלם מגדולי הפוסקים ויש המקילים ואומרים ששירת נשים אינו אלא לעינין קריאת שמע.
אז הפוסקים של היום חובה עליהם לצאת נגד הטעיית הציבור הדתי בנושא זה ובעיקר הצעירים.

  •   תתוכח עם הדתיים, מה זה מעניין אותנו הפלפול ההלכתי האינפנטילי הזה..?? חוני המעגל
    • 19:18
    • 27.11.11

    אין פה שום עניין דתי אלא הפעלת אלימות. הדת משמשת רק תרוץ לחברה פנאטית לפעול באלימות נגד כל מי שלא משתייך אליה, והחרדים מבחינה זו בסה"כ משתלבים במגמה הכללית של משיחיות מעורבת בלאומנות קיצונית ואלימה.
    לכן צריך להתחיל כבר עכשיו להלחם בחרדים ובדתיים בכלל, לא משנה מה היא פרשנותם המטופשת לפסוק זה או אחר.

31 ואם לי מפריע לשמוע דברי חרדים נו באמת
  • 18:00
  • 27.11.11

אז צריך לכבד את הציבור שדיבור חרדי מפריע לו?
לא כל דבר שמפריע אפשר או צריך להשתיק ולהרחיק, אפשר גם ללמוד לחיות ולכבד את האחר.

32 זאת לא רק הדרת נשים זאת הדרת הכבוד והדרת חיינו כאן! דיפני
  • 18:00
  • 27.11.11

למרידור התמהה ,השינוי שחל אצל החרדיים נובע מהפחד שלהם מפני "השתלטות התרבות החילונית". הבסיס לתרבות החילונית הוא מעמד האישה. ככל שמעמד האישה מתחזק כן מעמדו של הגבר נחלש ומזה הם מפחדים. האימרות המטופשות "כבודה של אישה פנימה" או "אישה קלת דעת" מחזקים טענותי. פגיעה בכבודן של נשים היא פגיעה בכולנו!

33 הדתיים דורשים לכבד אותם, בשעה שהם אינם מכבדים אותנו, הנשים. אשה
  • 18:02
  • 27.11.11

אם נשים דתיות מוכנות לבלוע את הגזירות המטומטמות והרודפות, אנחנו החילוניות יכולות רק לנסות להגיע אליהן, לחנך אותן ולפקוח את עיניהן. אבל כשהזכרים הדתיים מנסים לפגוע גם בזכויותינו שלנו - עליהם להיענש במלוא החומרה. אני קוראת להעניש בקנסות כבדים ובכליאהממושכת את המדברים נגד שירת נשים וכל זכר שייתפס קורע כרזות עם תמונות נשים. יש להקים מנגנון פיקוח והתחקות כדי לתפוס זכרים אלו.

  •   נקודה למחשבה לילך
    • 18:31
    • 27.11.11

    במו ידייך הנצחת את ההפרדה:
    אישה שמצייטת לגזירה (ובכך מסייעת לעבירה, כופה על בנותיה לציית לגזירה, אולי אפילו מציתה את שלטי החוצות בעצמה) - נחנך אותה, גבר שכופה על נשים לציית לגזירה ומציית לה בעצמו - נעניש אותו בחומרה.....

  •   זו תגובה של פמיניסטית רדיקלית שאיבדה כיוון  (לת) שחר
    • 00:05
    • 28.11.11

34 סליחה על העדר התקינות הפוליטית, אבל אין כאן שום מקום להדברות. זאת מלחמה. שגיא
  • 18:08
  • 27.11.11

ישראל של היום איננה ישראל של לפני 60, 40, או אפילו 20 שנה. בניגוד לאותן תקופות, אין לנו את הפריבילגיה להמשיך ולדחות את הטיפול בשאלות של דת ומדינה, גבולות הסמכות אל מול חופש הפרט, וכיוצא בזה. ההרכב של החברה השתנה וממשיך להשתנות, בין היתר בגלל חוסר הנכונות להתמודד עם השאלות הללו.

כן, ישראל משתנה, אבל ההחלטות של ימים אלו יקבעו למה בדיוק היא תשתנה. תיאוקרטיה או דמוקרטיה אמיתית? מדינה ליברלית או מדינת האח הגדול? האם הרעיון הציוני יצליח להתרחב כדי להכיל את המיעוטים, או שהוא יתמוטט לתוך גזענות אתנוצנטרית מחד, או שנאה עצמית פוסט-מודרניסטית מאידך?

הגיע הזמן שהציבור השפוי, ידוע הסבל, יקח את גורלו בידיו. אנחנו עדיין הרוב, לפחות לזמן מה. זוהי ההזדמנות האחרונה. הזמן לפשרות חלף. אם לא נתחיל להילחם על אופייה של המדינה שלנו עכשיו, היום - היא תהפוך למקום שלא נוכל לחיות בו.

  •   את הקרב הזה הפסדנו. עכשיו עלינו לאסוף את מה שעוד ניתן ולדאוג לעתיד ילדינו ונכדינו. אוי לנו שאיבדנו את המדינה לפשיסטים ופונדמנטליסטים יהודיים  (לת) אחד שנכדיו כבר לא יהיו כאן
    • 20:07
    • 27.11.11

35 דוסים-איסלמיסטיים-אוונגליסטים, הם האיום הכי גדול על העולם  (לת) זאת התנגשות הציביליזציות האמיתית
  • 18:10
  • 27.11.11

36 ומי יזעקת זעקת הגברים המודרים בבתי המשפט מלאי ה"ביצ'יות" שמתעללות בהם?!  (לת) סתם עברתי בסביבה
  • 18:11
  • 27.11.11

37 מדוע לא ענו השרים הדתיים לשאלת השר מרידור לפשר ההקצנה בציבור שלהם אור לנו
  • 18:15
  • 27.11.11

ואגב, גם הציבור הדתי, ואפילו החרדי, אינו רווה נחת ממגמות של הקצנה שלא גדולי התורה שלהם יזמו, למשל תופעת ה"טליבניות" בקהילת "תהילות ישראל". נשים המכוסות מכף רגל ועד ראש ב"שאל" בניגוד לחרדית התקנית המסתפקת בפיאה מהודרת ולבושה במיטב אופנת בני ברק מרגיזות את העדה החרדית וגוררות אלימות כלפיהן וכלפי הגברים שלהן. החילונים אינם נוקטים באלימות אך הגיעה העת להאבק על הערכים של החברה החילונית, כבוד האשה ומקומה השוויוני בחברה.

38 מה לימור לבנת מבינה בערכים דמוקרטיים?  (לת) אסף
  • 18:16
  • 27.11.11

39 לידיעת החרדים כבוד מתחיל בנתינתו לאחר רונן
  • 18:39
  • 27.11.11

ברגע שהיהודי החרד מתייחס אלי כאל עפר הארץ.
אין הוא יכול לצפות לקבל יחס אחר.
יש לשלול מהחרדים את כל הכספים אשר הם מקבלים מהמדינה.
יש לבטל את הכשרות בבסיסי הצבא.
יש לבצע פעילות אימונים בכל ימי השבוע.
ורק כאשר יירדו הדתיים על 6 ויבקשו מחילה.
נתחיל להתייחס אליהם שלא כמו שהם מתייחסים היום אלינו.
יש עוד הרבה מאוד דרכים ליצור מצבי הקצנה בהם היהודים הדתיים יסבלו.
כאשר אתה מיעוט אתה בהחלט יכול לסבול מנחת זרועו של הרוב.

40 ליתר ביטחון ההורים כבר לא יכולים לבקר בשבתות בצבא אמא לחייל
  • 18:43
  • 27.11.11

בתואנה של "שוויון בין החיילים" (הורים בעלי או חסרי רכב, הורים שנוסעים עו לא נוסעים בשבת) נאסר על הורים לבקר בשבתות גם בטירונות צנחנים וגם בבה"ד 1 (קורס קצינים לקוראינו החרדים)

41 בבה"ד 1 (קורס קצינים) חדר הכושר סגור בשבת אמא לחייל
  • 18:45
  • 27.11.11

כידוע, אין צורך שחיילים קרביים ישמרו על כושר, מספיק שיתפללו, ונזכה כולנו להיהרג באוהלה של תורה.

42 עקב המשבר הכלכלי יכול להיות העולם מתכרפן ומתקרב יותר לדת בצורה קיצונית קי/דון
  • 18:46
  • 27.11.11

לא רק במדינות ערב גם באירופה וארהיב , מה הסיפור איפה ההפרדה של דת ומדינה?

43 הדרת נשים בעבודה גבר
  • 18:58
  • 27.11.11

השלב הבא הוא בעבודה. דתיים ידרשו לפטר נשים נותנות שירות בקופות חולים, גופים ציבוריים, כי הם נפגעים מהמבט על האישה. אחרי זה יודיעו כי לא מוכנים לעבוד עם נשים וידרשו לפטרן.

44 מבזבזים לנו ת'זמן. אולי תעבדו? ממשלה בלאי... חבורה של ערפדים פאשיסטים חסרי מצפון  (לת) עומר
  • 18:58
  • 27.11.11

45 בקרוב גם לנשום חמצן יהיה פגיעה בכבוד וברגשות הציבור הדתי. סליחה מראש.  (לת) חילוני, גוועלד!
  • 19:04
  • 27.11.11

46 האם זה עדיין מדובר במדינת היהודים ?! בן-ציון
  • 19:15
  • 27.11.11

או לאוזניים אשר שומעות היתבעויות שכאלו !

47 ולך זה נשמע הגיוני מר אופורטוניזם? חוצפה  (לת) דרור
  • 19:27
  • 27.11.11

48 כפיה דתית אלי
  • 19:59
  • 27.11.11

כחייל שאינו שומר כשרות כופים עלי לאכול אוכל כשר וחסר טעם בצהל בשבתות וזה בסדר?

49 ולי מפריע לשמוע רבנים אומרים דברי בלע אורי
  • 19:59
  • 27.11.11

רבנים הפכו בדור האחרון להיות הגורם המרחיק בני אדם מהיהדות מכיוון שהם בחרו לשים דגש על כל המכוער ההזוי והמטורף בימקום על המוסרי והיפה
אולי כדאי להוציאם ולו מעט מיחוץ לחוק
ויבוא לציון גואל

50 אין כאן שאלה של "החילונים יקבלו או לא יקבלו". אולי שכחת מר נתניהו, מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית חילונית. חילונית. הדת זה עניין אישי ואין ואסור לכפות דת או את מנהגי הדת על מי שאינו מעוניין. לא על נשים ולא נגד נשים, לא על הציבור בכלל, לא על הצבא ולא על שום מוסד ציבורי אחר. גם לא על הרדיו ולא על שום מדיה.  (לת) אדוני ראש הממשלה, התבלבלת?
  • 20:08
  • 27.11.11

51 לא כל כך הבנתי,שירת נשים אסורה ודבור של נשים מותר?זה לא ערווה?  (לת) עדד
  • 20:40
  • 27.11.11

52 ואני שואלת את עצמי - מדוע אני לא מאמינה לביבי ?  (לת) אשה
  • 21:02
  • 27.11.11

53 ראש הממשלה הגרוע והמסוכן בתולדות ישראל. מוביל את ישראל לחשכת ימי הביניים בשביל אינטרסים פרטיים שלו  (לת) דורון
  • 21:12
  • 27.11.11

54 אם לא נעצור עכשיו את ההקצנה מחר זה יהיה מאוחר מידי  (לת) שלי
  • 21:30
  • 27.11.11

55 גם לא על מיגרון יא זבל  (לת) חמור הרשקוביצי
  • 21:30
  • 27.11.11

56 למספר 49 ישראלי
  • 23:13
  • 27.11.11

לידיעתך מדינת ישראל איננה חילונית אלא מדינה דתית. דוגמה: אין נישואין בין דתות שונות.

57 לנתניהו:זה לא נגמר בשמאלנים,נשים וערבים.זה בומרנג שיחזור אליך.פייגלין נושף בעורפך.  (לת) חיים
  • 23:32
  • 27.11.11

58 אולי הנשים המודרות מעוניינות להיות מודרות. מישהו שאל אותן?  (לת) שחר
  • 00:04
  • 28.11.11

59 ממתי הספרדים לא מכבדים נשים. הולכים ונהיים כמו האשכנזים. שלמה
  • 00:04
  • 28.11.11

הקהילה הספרדית המסורתית תמיד כיבדה נשים, תמיד רקדו עם נשים, תמיד היום ביחד עם נשים, באירועים ועוד.
מה קרה? הם מקצינים.
אגב, בתורתנו הקדושה, בשום מקום אין הפרדה בין נשים וגברים.

60 52 הוצאת לי את המילים מהפה  (לת) מסכים עם כל מילה
  • 00:28
  • 28.11.11

61 שהציבורי הדתי יכסה את האוזניים. נמאסתם כבר עלוקות  (לת) ערן
  • 01:06
  • 28.11.11

62 רשום לפניך, ביבי, מה משמעותה של הדמוקרטיה. יעל
  • 11:07
  • 28.11.11

רשום לפניך, ביבי, שיש לא נושא אחד שאנחנו החילוניים לא יכולים לחיות אתו, אלא כמה וכמה. לא רק הדרת נשים, אלא גם - וביחוד - הדמוקרטיה. כל אלה נגזרים ממנה: חופש הדיבור, פגיעה בחלשים, בנכים, באלה שאינם יכולים לגמור את החודש, בתקשורת, ובשכנינו הערבים. זהה את הבעיה, מייד. הלא בזה אתה חזק.
שאם לא כן - נתראה בבחירות, בהנחה שאחרי ביטול הדמוקרטיה עוד יהיו בחירות. ורשום לפניך גם, שאם לא יהיו בחירות אתה לא תהיה ראש ממשלה.

63 ד"ר הייד ומיסטר נתניהו - הפרק הבא. בכל התחומים הבוערים של חיינו - נתניהו ממתין לנקודת הבערה המקסימלית ואז נכנס להציל את המצב עם "לא יעלה על הדעת" תורן. לא יכולת להתבטא קודם? עד שלא נשרף הכל - אי אפשר להתחיל לכבות את האש?  (לת) סופרטנקר
  • 11:56
  • 28.11.11

64 כל הכבוד לשרה לבנת- אישה אמיצה דואגת לנשים  (לת) אזרחית
  • 14:01
  • 28.11.11

65 שהנשים ישירו כרצונן אך אל תיכפו עלי לשמוע את שירתן חילונים קופים
  • 15:28
  • 28.11.11

פטור אותי מגיוס או לחלופין תאפשר לי לצאת בזמן השירה

66 גם אני נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי  (לת) דתי לא מתחרד
  • 18:27
  • 29.11.11

67 שישאר בבית כדי לא לפגוע ברגשות שלי המראה של משולם מפריע לי
  • 20:17
  • 30.11.11

רוב הציבור הישראלי מאס בקיצוניות של הרבנים הללו. אין כל בעיה בשירת נשים, בשיער נשים, בשיתופם של נשים בהשכלה, במקומות עבודה וכו'. אלוהים ברא גם את הנשים משולם ואם אתה לא מבין את זה לך חפש את החברים שלך. אתם לא תגררו את הציבור למשטרי טאליבן. חייבים להוציא אל מחוץ לחוק את האוטובוסים הללו, את המדרכות, להכניס אנשים לבתי כלא. לא בישראל. לא פלא שהציבור מתרחק מהדת. אם אילו דתיים הלכה הדת.

68 למה זה השתנה, שואל מרידור. כי מפלגות "האחים היהודים" בשלטון  (לת) דניאל
  • 06:46
  • 05.12.11

69 מה השתנה, שואל מרידור - כעת אנחנו תחת שלטון "האחים היהודים" דניאל
  • 06:50
  • 05.12.11

כשאנו נשלטים ע"י ברית ליברמן-שס כל החוקים השתנו...

70 ההתקצנות הדתית אם כל רע - הסוף שילדיהם יבעטו בהם מיכל מירושלים
  • 07:44
  • 05.12.11

ואלה שיישארו עמם ימשיכו להתקצן עד אובדן טוטאלי.
אבל בינתיים עליהם לדעת ש"כולנו" בסירה אחת - ולא נסכים שישלטו על חיינו קומץ ואולי יותר מקומץ של אנשים חולים.

לא צריך להכריח אדם לשבת לידו באוטובוס. עד עתה הם או שהיו מפנים מקומם לאשה והיו מוצאים מקום ליד בני מינם. והכול התנהל על מי מנוחות.כיום אין לי מושג מה קורה בשטח אלא מן העיתונות.

71 התחרדות נשים זהבה
  • 07:52
  • 05.12.11

ביבי נתניהו אתה הבאת עלינו את הפרימטיבים אוכלי החינם אתה נתת להם
מטוב ידם של החילונים אתה הוא שמגדל פרזיטים כדי שתמשיך להיות
ראש ממשלה. די מספיק נמאסת לך הביתה.

72 חבל על הזמן אי
  • 08:08
  • 05.12.11

כל פוליטיקאי מלקק לדתיים בכל מצב?
העולם הערבי נהפך לקיצוני? כנ"ל היהודים.
על החילונים לצאת מכאן, לאוגנדה!
פה אין מה לחפש?

73 למה רק הבאזז-וורד של "הדרת נשים"? דוסלה
  • 22:36
  • 06.12.11

אולי נשתמש גם בבאז-וורד של "רב-תרבותיות"? מה זה לא עיקרון חשוב? הנה! מחובתו של צה"ל כצבא העם לאפשר רב תרבותיות ותמיכה בתרבויות הרבות של המיעוטים המרכיבים אותו. ביניהם המיעוט הדתי.
כדי להמנע מ"הדרת נשים" ייקבע: לנשים יותר לשיר בכל טקס צבאי שהוא.
לחיילים דתיים יותר לצאת מקטע השירה בכל מקרה שבו תהיה שירת נשים - למשך השירה. למה זה לא בסדר???

פרוייקטים מיוחדים