המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

דו"ח האגודה לזכויות האזרח: פחות חירות לאזרחים, יותר התנכלויות למפגינים

מעצר מפגינים והטלת איסור שלא להשתתף בהפגנות, שיחות טלפון לפעילים חברתיים ושוטרים ללא תגי זיהוי - אלו רק חלק ממצאי הדו"ח הקשה של האגודה

החירות בישראל מצטמצמת לאור חקיקה המגבילה את חופש הביטוי וההתאגדות, ומצרה את צעדיהם של מי שמבקשים להביע את דעתם - כך עולה מדו"ח זכויות האדם בישראל לשנת 2011, שמפרסמת האגודה לזכויות האזרח.

לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי, פרסמה האגודה לזכויות האזרח "תמונת מצב", שנועדה לבטא את המתרחש בישראל ובשטחים הפלסטיניים, לעתים גם הרחק מעיני הציבור. דווקא למול המחאה החברתית בקיץ האחרון, מציינים באגודה כי בשנה האחרונה צומצם באופן ניכר השיח הדמוקרטי.

בין היתר, סוקרים אנשי האגודה את המגבלות השונות שהוטלו על המבקשים להפגין: התנכלויות חוזרות ונשנות ופינוי המאהלים ברחבי הארץ, מעצר מפגינים תוך חיובם שלא להשתתף בהפגנות בעתיד הקרוב, וזימון פעילים חברתיים ופוליטיים לשיחות אזהרה - בין אם במשטרה או בשירות הביטחון הכללי.

עשו לנו לייק לקבלת כל הכתבות והפרשנויות ישירות לעמוד הפייסבוק שלכם

מהדו"ח עולה כי בניגוד לפקודות המשטרה, המחייבות שוטר ללבוש מדים ולענוד תג זיהוי בכל עת, יותר ויותר מקרים מצביעים על כך ששוטרים מתעמתים עם מפגינים בלא ענידת תג מזהה או אפילו פועלים כשהם רעולי פנים

פיזור הפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב ביולי האחרון
פיזור הפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב ביולי האחרון. צילום: דודו בכר

באגודה מציינים כי זיהוי השוטרים נועד בין היתר להרתיע מפני שימוש לרעה בסמכות, וכי שוטר "שמסתיר את פניו ברעלה, עלול, בחסות האנונימיות, לפעול באופן משולח רסן ומעבר למה שמתיר לו החוק". בדו"ח נכתב כי "הופעתם של שוטרים רעולי פנים בהפגנה פוגעת באושיות המשטר הדמוקרטי, ומשרה אפקט מצנן על חופש הביטוי בהפגנה".

הדו"ח מתייחס גם למצבם של הפלסטינים תושבי השטחים: הרשויות בישראל, מציינים באגודה, שוללות מפלסטינים את חופש הביטוי ואת הזכות להפגין. כל הפגנה מוגדרת מיד כהתקהלות בלתי-חוקית ועל כן - גם אם היא נושאת אופי בלתי אלים - מפוזרת על ידי כוחות הביטחון באמצעים לפיזור הפגנות (גז מדמיע, סילוני מים, מכשיר "צעקה" שמשמיע קול בלתי נסבל או מכשיר "בואש" שמפיץ חומר עם ריח רע) ואף בכוח.

בשנים האחרונות נתונים המפגינים בישראל ובשטחים גם למעקב ולניסיונות לאסוף מידע על אודות פעילות פוליטית כזו או אחרת, בין היתר באמצעות "שיחות אזהרה". בדו"ח מתוארות כמה דוגמאות לשיחות מעין אלו: אזרח ערבי הפעיל בתנועת "התחברות-תראבוט: תנועה יהודית-ערבית לשינוי חברתי ופוליטי" הוזמן לחקירה במשטרה, ואז נחקר בידי נציג שב"כ על עמדותיו הפוליטיות ועל הפגנה בה השתתף; סטודנט ערבי שהפגין נגד מבצע "עופרת יצוקה" זומן לחקירה שהתמקדה גם היא בפעילותו הפוליטית; אשת שב"כ ביקרה שני פעילים בתנועת "אנרכיסטים נגד הגדר" בעת מעצרם, אז הובהר להם כי השב"כ מודע לפעילותם וכי אם יפעלו בניגוד לחוק, השירות ייכנס לתמונה.

פיזור הפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב ביולי האחרון
פיזור הפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב ביולי האחרון. צילום: דודו בכר

פרקים נוספים בדו"ח עוסקים בשורת החוקים האחרונים בכנסת ובמתרחש בין כותלי בתי הכלא, שבהם ממשיכות להתקיים הפרות זכויות חמורות - של זרים וקטינים.

עיקרי הביקורת:

- המשטרה עוצרת מפגינים ומחייבת אותם שלא להשתתף עוד בהפגנות

- המשטרה והשב"כ עורכים שיחות אזהרה לפעילים חברתיים ופוליטיים

- שוטרים פועלים ללא תגי זיהוי, לעתים אף רעולי פנים, באופן שמונע את זיהוים

- כל הפגנה בשטחים הפלסטיניים נחשבת התקהלות בלתי-חוקית ומפוזרת

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גם לאנשי ימין יש תלונות. האם הן מופיעות בדו"ח?  (לת) צבי
  • 05:30
  • 04.12.11

  •   התנועה לזכויות האזרח בהחלט סייעה ומסייעת ואמורה להמשיך ולסייע לאנשי ימין שזכויותיהם נפגעו. עצם השאלה שלך, "צבי", מלמדת על אחד מהשניים: בורות או חוסר תום לב. "האזרח" הוא ישות שיש לה זכויות האמורות להיות מוגנות בחוקי יסוד. ההתנכלות לזכויות האזרח, שעליהן קמה האגודה לזכויות האזרח להגן מול השלטון (ואני מדבר לאט, כדי שתבין), מקבלת בשלב זה את כוחה בהיותה מכוונת כלפי גורמים שעמי ארצות רואים בהם אויבים, אך למעשה מדובר גם בך, בסופו של דבר. אבל כשזה יגיע אליך, כבר לא יהיה מי שיגן עליך, אתה מבין?  (לת) עפר קרייצר
    • 07:17
    • 04.12.11

  •   האגודה ל"זכיות האזרח" ? אה !  (לת) הצחקתם
    • 08:08
    • 04.12.11

  •   בעבר האגודה אכן טיפלה בכל אדם שזכותו נפגעה,כיום האגודה מונחית ע"י אלמנטים קיצוניים שמאלנים עיקר פעולתה מכוננת לפלשתינים כולל השתתפות בהכפשות שאין להן שחר תמיכה בלתי מסויגת ב"שוברים שתיקה" שגם קבלו מהאגודה אות הערכה על פעילות ארגון שמפיץ שקרים אנונימיים שאינו עומד בשום קריטריון משפטי. זו אגודה בתמיכת הכסף מאירופה
    • 08:41
    • 04.12.11

    האגודה פועלה בשיתוף מוחלט עם ,עדאללה" ארגון קיצוני ישראלי, שבדרך כלל מטפל רק בפלשתינים מסית בכל העולם ונמנע מטפל אפילו בערביי ישראל אלא אם עברו עבירות ביטחוניות יצא להגן עליהם. זו לא האגודה של גביזון זו האגודה של סמי מיכאל שהיה ונשאר קומוניסט.

  •   "אני מדבר לאט, כדי שתבין"... זו אמירה מחוצפת ומקוממת. חוץ מזה מה עם איזו דוגמא לטיעון כדי שנוכל לבדוק את תקפותו?  (לת) אבירת זכויות אדם באמת
    • 10:19
    • 04.12.11

  •   התנועה לזכויות הפלשתינים והחלאות מהסמול.היא דואגת ומנפיקה דוחות בהתאם למצב הסמולנים. כאשר יהודים היו במצוקה לא ראינו שום דוח ושום עזרה ואנא אל תערבבו אותנו שם שקרים,סילופים ובדיות.אנו מכירים היטב את דרך פעולתכם.גם הצילומים שלכם מזוייפים ועוברים שיפוצים.עוד לא תפסתי סומלן בדברי אמת.  (לת) השקר הוא נר לרגליכם.האמת תשרוף אתכם ואת טיעוניכם
    • 11:49
    • 04.12.11

  •   תשתדל לכתוב בלי שגיאות כתיב, אתה סטריאוטיפ מהלך. ואם התמונות מטופלות יש היום תכנה חינמית באינטרנט שמראה את זה. אם אתה באמת מתנגד לאגודה הזאת, שווה לך להוכיח את זה ולהפיץ, הנזקים עלולים להיות עצומים. בבקשה תאיר את עיני או לפחות תזדהה כדי שיהיה אפשר לתבוע אותך על הוצאת דיבה.  (לת) יובל
    • 20:32
    • 04.12.11

  •   הזלזול של עופר באיש הימין (אני מדבר לאט כדי שתבין), משקף את התנהגות אנשי השמאל ובתוכם התנועה לזכויות האזרח. תנועה זו שתקה באופן רועם כשגרשו אנשים מביתם, היכו אותם בלי תגיות, עצרו נערות לחודשים. והדוחות של התנועה השמאלנית הזו, לא כתבו מילה. פתאום היו הפגנות מעטות וקטנות של השמאל- שנעצרו על ידי המשטרה (הגדולות שמרו על החוק)- והתנועה מתעוררת מרבצה... הזלזול של עופר והתנועה הזו באזרחים שחושבים אחרת מזעזעת!  (לת) יניב
    • 20:57
    • 04.12.11

  •   זו פשוט אמירה שמשקפת את ההתנשאות של השמאל והתנועה הזו, על אזרחים פשוטים שחושבים אחרת, אך זכויותיהם נרמסות ואין פוצה פה. כשפעיל שמאל נעצר- מיד יש דוח.  (לת) יניב
    • 20:59
    • 04.12.11

02 כאשר התנהלו כקלגסים כנגד מפגיני ימין ואתם - השמאל - שתקתם ושמחתם, אמרנו לכם, זה יגיע גם אליכם. והנה זה הגיע ואנו בהחלט שמחים לאידכם - אתם מקבלים את המגיע לכם  (לת) יואב
  • 05:36
  • 04.12.11

  •   כאשר התנהלו כקלגסים נגד הפלסטינים לא היה שום ספק שזה יגיע לכולם. וזה אכן הגיע.  (לת) יובל
    • 06:19
    • 04.12.11

  •   האגודה הגנה ותגן על זכות המחאה של הימין והמתנחלים, כמו של אחרים אחד שזוכר ולא מטקבק מהמותן
    • 07:14
    • 04.12.11

    למשל, ההפגנה באום אל פחם, או ההפגנות בעת ההתנתקות.
    http://www.hazofe.co.il/web/katava6.asp?Modul=24&id=35221&Word=&gilayon=3119&mador=

  •   לך תבדוק עובדות לפני שאתה כותב ללא שחר  (לת) אמת?
    • 07:38
    • 04.12.11

  •   אתה מתכוון לפלסטינים שפוצצו בתי קפה ואוטובוסים?  (לת) דמוקרט?
    • 08:55
    • 04.12.11

03 וואו. כששפטו נערות בנות 12 במשפטים קוליקטיביים אחרי הפגנות ימין זה היה סבבה
  • 05:41
  • 04.12.11

כששוטרים בלי תגי זיהוי בלבוש שחורים מרביצים מכות יבשות לנערים - סבבה.
שכחתם שחסימת כבישים זה סיכון חיים בנתיב תחבורה וניסיון התאבדות? אולי נשלח גם את הסטודנטים לכמה שנים טובות בכלא?

  •   אתה או טועה או מטעה: האגודה לזכויות האזרח פעלה להגנת הנערות שנעצרו במסגרת ההפגנות נגד ההתנתקות  (לת) נא לדייק בעובדות
    • 07:38
    • 04.12.11

  •   האם תעמוד מנגד עכשיו? מהי דמוקרטיה אמיתית? נכון, גם זה לא היה בסדר  (לת) דתיה לאומית
    • 08:24
    • 04.12.11

04 https://www.atzuma.co.il/kerennoybach מיכל כהן.
  • 06:06
  • 04.12.11

עצומת הערכת פועלה של קרן נוייבך.

05 זה מתייחס לתקופת ההתנתקות?... כל הכבוד  (לת) מבין ענין
  • 06:15
  • 04.12.11

06 הטייקונים גונבים מכולנו ומסתובבים חופשיים  (לת) צבי
  • 07:02
  • 04.12.11

07 כשהדג מסריח מהראש-לא מפליא.ביבי שממנה שר חוץ שקופת שרצים על צווארו ואותו שר אחראי גם על המשטרה,שהופכת להיות חלק ממולדובה ביתם-יחד עם השרצת חוקים אנטידמוקרטים והצתת השטח בשנאה-זה הימין וביבי שמנצח על המלאכה כדרכו מהמרפסת  (לת) שומר חוק
  • 07:12
  • 04.12.11

08 פעם היו אלו תופעות שנגעו לערבים בלבד. מי שלא צעק אז לא צועק היום, ומחר לא יהיה מי שיצעק תל אביבניק בכאילו
  • 07:14
  • 04.12.11

תתחילו לצעוק, או שתברחו מכאן

09 דמוקרטיהו שלנו בעזרתו הנדיבה של אביגדור פוטינמן מחריבים לנו  (לת) אבן אחר אבן.
  • 07:17
  • 04.12.11

10 מי מזהה את השוטר (?) משמאל שאינו לובש מדים (מופיע בשתי התמונות)?  (לת) האם הוא עובר על החוק?
  • 07:37
  • 04.12.11

11 דו"ח האגודה לזכויות הסמולנים שבטח גם מחברי הדו"ח השתתפו אמש בהכאת שוטרים,שריפה פחי זבל,זריקת חפצים ומהומות אלימות.לכסח אותם בלי חשבון.  (לת) האנרכיסטים האלימים מהסמול מצטיירים כאויב הברוטלי והאלים של עמו
  • 07:46
  • 04.12.11

12 הפגנות פרגמאטי
  • 07:58
  • 04.12.11

דמוקרטיה זה רק בספרים  

13 מה שמפתיע הוא פוקו
  • 07:59
  • 04.12.11

שכוחות ביטחון פנים בכל העולם נוקטים באמצעים דומים כאילו שהם עברו קורס במרכז אימונים גלובאלי.

14 בוז למשטרה. מהפיכה עכשיו.  (לת) אזרח
  • 08:03
  • 04.12.11

15 הם היחידים שצעקו נגד ביומטרי של מאיר שיטרית אמיר
  • 08:19
  • 04.12.11

הבעיה שאין להם סמכות כמו בית המשפט שאף אחד מהם גם לא הגברת ביינש לא פצתה פה נגד החוק הסטלינסטי של מאיר-

16 כאשר המיעוט שולט ברוב, זה לא דמוקרטי, זאת דיקטטורה !... שיבוש הדמוקרטיה
  • 08:23
  • 04.12.11

השמאל הוא מיעוט בישראל.
כאשר השמאל שהוא מיעוט, דורש לשלוט על אזרחי מדינת ישראל, ולהכתיב למדינה את ה-"אג'נדה" שלו, שהיא מנוגדת לרצון של רוב אזרחי מדינת ישראל, חובה להגן על זכויות האזרח של רוב אזרחי מדינת ישראל, מפני ה-"אג'נדה" של המיעוט, דהיינו, של השמאל.
בכל העולם הדמוקרטי, הרוב של אזרחי המדינה קובע את סדר היום, והמיעוט לא מכתיב לרוב את ה-"אג'נדה" של המיעוט על הרוב.
זה פשוט, זה הגיו8ני, וזה הבסיס של צורת השילטון הדמוקרטי.
אחרת, צריך לבחור בשיטת שילטון לא-דמוקרטית, כגון דיקטטורה או אנרכיה.
נקודה.

17 כמה זבל בכתבה אחת. אין הזכר אפילו קטן לחוסר ההבנה הבסיסת של ה"מפגין" בין הפגנה להתפרעות. כי לרבים מהם זו אותה מילה. אני
  • 08:25
  • 04.12.11

אם האגודה לזכויות האזרח מכנה את הטרוריסטים נגד הגדר כ"מפגינים" אין לי מה להתיחס לדעתם הלא מקצועית.

18 העיקר שמנהיגי המדינה וטייקוניה מסודרים. כספם יחד היה מממן את תקציב הביטחון ועוד היה נשאר  (לת) כשד
  • 08:27
  • 04.12.11

19 טוב שמישהו עם האצבע על הדופק אזרחית מודאגת
  • 08:34
  • 04.12.11

כשהממשלה מנסה להפוך את המדינה על פיה

20 לעצור את השוטרים הלא מזוהים  (לת) מדינת משטרה
  • 08:34
  • 04.12.11

21 השמאל הישראלי שפונק במנעמי השלטון הופך לתרנגול צבחני לא ברור למה  (לת) אבי
  • 08:36
  • 04.12.11

22 גם סטלין נהג לפרסם דו"חות על רצונו בשלום ועל מחרחרי המלחמה במערב עכבר מבין
  • 08:40
  • 04.12.11

גם לבל"ד יש דו"ח המותח בקורת קשה על המשך קיומה של ישראל ועל כך שאני עדיין נושמת, למחלקה לממשל של אוניברסיטת בן גוריון יש דו"ח הקורא להחרים את האוניברסיטאות בישראל ולא לשרת בצה"ל, ל"שוברים שתיקה" יש דו"ח שישראל היא פושעת מלחמה שפגעה לרעה בצדיקי החמאס ולעמירה הס יש דו"ח קשה שדורש לפתוח את דרך הים להעברת טילים אירניים כבדים לחמאס בעזה. אז יש דו"חות, ורק מי שמאמין יפרסם

23 נכון, באוגוסט 2005 המצב היה הרבה יותר טוב, אז הדמוקרטיה היתה בשיאה..  (לת) ד"ר טוקבק
  • 08:44
  • 04.12.11

24 מקווה שלא נזכה להגיה למשטר פוטיניסטי. נקווה של יצליחו לקבור את הערכים עליהם חונכנו עורו
  • 08:46
  • 04.12.11

אולי בסופו של דבר נוכל להדמות לרוסיה. מדינה שמעולם לא הכירה דמוקרטיה וחופש אזרחי. מאז הצארים ועד פוטין. נסיונות כאלה נעשו בזמנו על ידי שרים בחירים אצלנו. להביא אותנו לחיבוק הדוב. בסופו של דבר חסידי צימצום החופש בישראל היא נתמכת ומקודמת על ידי רבים מאוד בציבוריות הישראלית ואפילו בכנסת. רבים השתמשו במוסד דמוקרטי כדי להשליט משטר טירור והפחדה.בעשרים השנים האחרונות שלטון הימין הישראלי, בגלל שיקולים אופורטוניסטיים נקלע לתרבות הפוליטית הטוטליטרית הרוסית, ולא עשה דבר כדי להתאים אוכלוסיה שלימה לתרבות הישראלית החדשה אליה באו. אפילו לא השכילו ללמוד מהציונות שהעניקה לכל עולה חדש, במידת האפשרת כלים להתמודד עם התרבות החדשה
ה.

25 כולנו מבינים שמדובר בקשקוש דיאלקטי חסר בסיס. מעולם לא הובעו יותר דעות בישראל ברמת חופש (עד כדי אנרכיה) מפותחת יותר מאשר היום. אינפיניטי
  • 08:47
  • 04.12.11

מי מרוויח מהפרסום הרטנני הזה? המיעוט האופוזיציוני ששכח שאיבד את זכותו לשלוט באמצעות הצבעה פשוטה בקלפי.

26 אגודה שפועלת לפי מדיניות של מח' המדינה לא מדבר על פולארד  (לת) @ בנצי - א @
  • 08:51
  • 04.12.11

27 מעניין שפתאום אין "דמוקרטיה מתגוננת" ו"דיקטטורה קונסטיטוציונות" בן הארץ
  • 09:15
  • 04.12.11

ושאר ההפלצות האקדמיות שהיו לפרופסורים מסמול בזמן שיצאו נגד 50% מהעם, לא 3% הזויים ושונאי המדינה.

28 הכת השלטת מתנכלת לחרויות האזרח,הופכת את ישראל לדיקטטורה טוטליטרית  (לת) ISRAELIST
  • 09:37
  • 04.12.11

29 התנועה לזכויות האזרח,פועלת לכולם,רק לא ליהודים,ובוכה כמו הקוזאק הנגזל.גוזלת דין תל-אביב כדין נצרים
  • 09:38
  • 04.12.11

ובוכה,הכול שקר וכזב,הם כלל לא תנועה לזכויות האזרח כל אזרח לא!הם זכויות רק לערבים,לשמולנים,ולזרים ולאפריקנים שהם הם דואגים להביאם לכאן בכדי לשנות את היות המדינה,והם כביכול מקבלים אלפי דולרים ויורו בכדי לעזור לגורמים שהם נגד ישראל ולא למען ישראל,הם מעולם לא פעלו למען יהודים חלילה מתנחלים,או חלילה חרדים או חלילה דתיים,הם פועלים רק וייבא לכאן ערבים רבים מאפריקה בכדי למלא את הארץ ולאחר מכן לאזרח אותם ולאחר מכן ייקבלו תעודות-זהות מהם,וכך סוף סוף יהיו בעתיד בוחרים לשמולנים,למר"צ,לשלום-עכשיו,ולכול האירגונים השמולניים שכול רצונם לחסל את המדינה היהודית.זה הכול והחוקים מצויינים וטוב שעה אחת קודם לטפל בשמולנים שיהייו להם גבולות לפעילות אנטי ישראליות.ואנטי יהודיות.זהוא זה מספיק.עד-כאן.

30 דיכוי ! ידכאו אתכם עד שלא תחשבו בכלל דיכוי ודיכוי
  • 09:42
  • 04.12.11

על לצאת להפגין.
רק תשבו בבית ותשתקו ותקבלו את זה כמו ז*נות.

אין יותר דמוקרטיה וזכויות, היכונו לקומוניזם ישראלי טהור!

31 יש הרגשה שההתנתקות הפכה להיות האלטלנה החדשה של הימין איתן
  • 09:47
  • 04.12.11

בואו קודם נתחשבן על הפשעים שלכם נגד הפלסטינים בחסות מדינת ישראל

32 היה פעם איש ימין קיצוני שכינה אתכם: "האגודה לזכויות החמאס" איך קראו לו? יצחק רבין!  (לת) קוסקו
  • 09:54
  • 04.12.11

33 האלימות המשטרתית היא רק סימפטום לבעיה אנונימי
  • 10:14
  • 04.12.11

חריפה הרבה יותר, ממולץ לראות
http://alimletrufa.blogspot.com/2011/09/blog-post_8653.html

34 ידו הארוכה של ליברמן בדמות אהרונוביץ מורגשת בכל תחומי החיים  (לת) נתן 75
  • 10:52
  • 04.12.11

35 זה חל גם על התקהלויות והפגנות ימניות או חרדיות?  (לת) באמת??????????????
  • 11:03
  • 04.12.11

  •   על הימין זה לא חל, אותם לא עוצרים- להם שוברים את העצמות (עמונה), מרסקים את ידיהם ורגליהם (ניסו שחם)- והתנועה הנאורה, שותקת  (לת) יניב
    • 21:02
    • 04.12.11

36 עכשיו כבר אי אפשר להכחיש את זה. האזרחים בישראל נמצאים תחת מתקפה  (לת) ביברק שונאים אותנו. רוצים להכחידנו
  • 11:12
  • 04.12.11

37 איפה הייתם בתקופת אוסלו וההתנתקות? מפגין כתום
  • 20:56
  • 04.12.11

אז הונח היסוד להתבהמות המשטרה נגד מפגינים ולהפרת החוק והזכויות השיטתית נגד מפגיני הימין. עכשיו גם אתם נהנים מהפירות של שתיקתכם הצבועה.

38 כל הפגנה בשטחים היא לא חוקית ומפוזרת מייד?! אלעזר
  • 00:25
  • 05.12.11

אני שירתתי במילואים לפני כחודשיים בגזרת סוסיא. כל הפגנה של התושבים הערביים באיזור, כולל המתסיסים המתיפייפים, לא פוזרה ולא נעליים, גם כשהתקרבו לשטח היישובים היהודיים. שטויות במיץ עגבניות. ולמה הדוח לא כותב על גירושים של עשרות משפחות על ילדיהן באישון ליל? מביתם החוקי? על קרקע שנקנתה מאדם פרטי?

39 למה "הארץ" לא מספר לנו הכל על האגודה לזכויות האזרח .. ? אבו עלא
  • 17:09
  • 06.12.11

אולי כדאי היה להזכיר שדו"ח גולסטון המפורסם התבסס על העדויות שהיא הגישה? אולי שווה להזכיר כי היא קוראת להסיר את המצור מעל עזה החמסית שמתוכה מופצצים דרך קבע ישובי עוטף עזה? ואולי גם שווה להזכיר למי שלא יודע שבמסמכים שנחשפו בוויקיליקס הם מציינים שאת דאגתם לזכויות האזרח הם מעדיפים למקד בפלסטינים בלבד. כך בפרוש!! לכן למען הגילוי הנאות היה אולי על "הארץ" להסיק שפעילות האגודה הנ"ל מוטת חזק חזק לכיוון פוליטי אחד ויחיד שאלקטורלית לא מצליח לגרד מצביעים וקוראים לו שמאל קיצוני, אנטי ישראלי. עיתונות הוגנת, כבר אמרנו? ושלא ישכחו לציין שמי שממן את האגודה הנ"ל היא ממשלת נורווגיה, אותה מדינה נאורה וליברלית שלא אפשרה לעו"ד דרשוביץ להרצות בתחומה כי הוא אוהד ישראל. ומרוב הדאגה שלה לדמוקרטיה שולחת זרועות ארוכות לבחוש בנעשה במדינה ריבונית אחרת. נא לא לצנזר!!