משרד החינוך נזף במנהל בית ספר ערבי שלקח את תלמידיו למצעד זכויות אדם

במכתב ששלח המשרד נכתב כי נשיאת שלטים נגד גזענות נוגדת את חוזר המנכ"ל. מורה בביה"ס: "זה היה שווה אלף שיעורים באזרחות"

משרד החינוך נזף בהנהלת בית הספר התיכון ערערה שבמשולש, בעקבות השתתפות תלמידיו במצעד זכויות האדם שנערך בתל אביב בתחילת החודש. "התלמידים נשאו שלטים נגד גזענות, הריסת בתים ועוד, דבר אשר נוגד את חוזר המנכ"ל", נכתב בין היתר במכתב ששלח המשרד, שבו נדרשה ההנהלה לספק לכך הסברים. כמו כן התבקשו מפקח המחוז ומפקח בית הספר לטפל בעניין, ולעדכן את המשרד.

בבית הספר התפלאו על הפנייה, ואמרו כי מדובר היה ב"שיעור מרתק באזרחות". בכיר בבית הספר אמר כי "התלמידים פעלו על פי כללי החינוך והדמוקרטיה, ויזמו מרצונם את ההשתתפות ביום כזה, על חשבון יום חופש. הם ראו שם את כל הקשת החברתית של מדינת ישראל. למה המשרד בא ומתנפל עלינו?".

בתשובת בית הספר לפנייה נכלל ציטוט מדברי שר החינוך, גדעון סער, שהופצו לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי, ב-9 בנובמבר השנה. סער קרא למורים לחנך את התלמידים "לגלות מעורבות ואחריות אישית, חברתית, אזרחית ולאומית, שתביא אותם להשתתפות".

במשרד החינוך סירבו אמש להגיב לדברים.

תלמידי בית הספר התיכון ערערה שבמשולש מניפים שלטים בהפגנה בת"א, לפני כחודש
תלמידי בית הספר התיכון ערערה שבמשולש מניפים שלטים בהפגנה בת"א, לפני כחודש . צילום: גיליר

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ועדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

לטענת מורה בערערה, ביום שישי לפני שלושה שבועות יצא אוטובוס מבית הספר לאחר שנאספו אישורי ההורים מתלמידי כיתות י', י"א וי"ב שהביעו נכונות לנסוע, בעידוד מועצת התלמידים. "זו היתה חגיגה של זכויות אדם", סיפרה המורה, "היו תלמידים שאמרו בסיום המצעד שזה היה אחד הימים החשובים והמשמעותיים בחייהם".

"אלף שיעורי אזרחות לא מסוגלים לתת את מה שנתנה השעה שבה היינו שם", הוסיפה המורה, "התלמידים ניגשו אלי בסוף ואמרו: ‘לא ידענו שהיהודים כל כך נחמדים וטובים'. תלמידים ערבים ויהודים שרו יחד: ‘ערבים ויהודים זה לזה אוהבים' - זה היה מדהים איך שהם צעקו ככה יחד, למען זכויות אדם".

לדברי מורה אחר, "הם כל כך שמחו להיות בתל אביב אחרי המחאה שהחלה בה בקיץ, זו היתה הפעם הראשונה שלהם בתהלוכה יחד עם יהודים. הם שרו ורקדו יחד, עם כלי נגינה, תופים ומקרופונים, הכל היה באווירת פלורליזם של ממש".

בעקבות ההשתתפות במצעד, נשלח באחרונה מטעם משרד החינוך מכתב בכותרת: "תלמידי תיכון ערערה השתתפו בהפגנה לציון יום זכויות האזרח". בין היתר נכתב בפנייה כי "התלמידים השתתפו בהפגנה במסגרת שיעור אזרחות בנושא זכויות האזרח" וצוין כי "התלמידים נשאו שלטים נגד גזענות, הריסת בתים ועוד, דבר אשר נוגד את חוזר המנכ"ל".

גורם בכיר במוסד סיפר כי השלטים שהונפו בהפגנה "הוכנו על ידי וביוזמת הילדים. מדובר בשלטים נגד גזענות, בעד שלום, שוויון, צדק חברתי. מישהו אמר במשפט הזה שהמדינה גזענית?". לדבריו, "אני גם לא מבין מה נורא בהנפת שלטים של תלמידים נגד הריסת בתים. זו בכלל לא היתה התייחסות לעניין הפלסטיני, אלא לכך שהילדים האלה חיים עם בתים הרוסים מול חלון בית הספר, זו עובדה קיימת ויש להם צורך לדבר עליה, כמו שרצו לצעוק למען שלום ושוויון".

כאמור, בתשובת בית הספר למכתב, הם הפנו לדבר שר החינוך לרגל יום זכויות האדם, "אשר מדבר בעד עצמו", נכתב בתשובה. ואכן, בדבר השר שהופץ לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי נכתב כי "תפקידכם כאנשי חינוך המשמשים מורי דרך לתלמידים, לחנכם כי לצד השמירה וההגנה על זכויות האדם, ישנה ציפייה מהם לגלות מעורבות ואחריות אישית, חברתית, אזרחית ולאומית. מעורבות זו תביא אותם להשתתפות, ועליהם להאמין כי השתתפותם אכן תתרום לעיצוב דרכה של המדינה. זכותם להשתתף היא בעצם גם חובתם לגלות מעורבות ואחריות כלפי המדינה והחברה".

עוד נכתב בתגובה לפניית המשרד כי מדובר ב"יוזמה אזרחית של יותר ממאה ארגוני חברה אזרחית ... רצינו שהתלמידים יתרשמו מאווירת הפלורליזם והסולידריות החברתית המאפיינת את החברה, וכך התלמידים שלנו יכירו שיש עוד קבוצות נפגעות בישראל וחשוב להיות סולידריים כלפי קבוצות אלו. זה מעודד ערכים דמוקרטיים, סובלנות ומעמיק את המודעות לסוגיות חברתיות".

"אני שואל את עצמי איפה אנחנו חיים?", אמר אחד הרכזים בבית הספר, שסיפר כי מדובר היה ב"יוזמה מבורכת" של התלמידים, כחלק ממטלת הביצוע שלהם בשיעור אזרחות. "איזו דרך טובה יותר יש להביע מעורבות אזרחית ולהפנים את חומר הלימוד?", הוסיף. "הצעדה הזו היא לתפארת מדינת ישראל וכל הסתכלות אחרת עליה, לרבות כינויה ‘הפגנה', היא פשוט פגיעה בדמוקרטיה".

קואליציית הארגונים החברתיים "שארקה" מסרה בתגובה: "טוב יעשו בכירי משרד החינוך והשר העומד בראש משרד זה אם יפנימו כי אין חינוך בלי זכויות אדם, אין חינוך בלי דמוקרטיה, ואין חינוך ללא מאבק בגזענות. בתקופה בה משתולל טרור יהודי, בה כמעט מדי יום עולות הצעות חוק שעניינן אפליה שיטתית של ערבים אזרחי ישראל, בה האווירה הציבורית רוויה בהסתה נגד ערבים - דווקא עתה טוב היה עושה משרד החינוך אם היה מברך את מנהל בית הספר על היוזמה הברוכה מצדו... טוב היו עושים בכירי משרד החינוך אם במקום לנזוף היו מקבלים שיעור של דמוקרטיה מהותית מהי מצד התלמידים שהפגינו אומץ לב דמוקרטי".

Read this article in English: Education Ministry blasts Israeli Arab school for taking students to human rights march

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 חכמים על הערבים, במגזר החרדי לא סופרים אתכם דוד
  • 05:40
  • 30.12.11

משרד החינוך לא מצליח לאכוף דברים ברורים בחינוך החרדי שהם בניגוד לחוק כמו החובה ללמד לימודי ליבה ואזרחות, אבל מול ערבים המשרד הוא גיבור גדול, איזה צביעות וחוצפה , שר החינוך אתה לא הדמות שחשבתי, איבדת גובה בעיני

02 המכתב הזה שווה אלף שיעורים באזרחות אורי
  • 05:43
  • 30.12.11

הוא מלמד הרבה יותר מהמצעד איפה אנחנו חיים

03 לקרא להפגנה כזו "זכויות אדם, ולא פרו פלשטינית משמעותה שאנו לא בני אדם כי לנו אין זכויות  (לת) צרפתי
  • 05:49
  • 30.12.11

04 יהודית ודמוקרטית מחלקה, יהודית ודמוקרטית  (לת) הרצזל
  • 06:00
  • 30.12.11

05 מי יתן וכל ילדי ישראל יהיו מעורבים בפעולות לזכויות אדם.  (לת) פרס ישראל לבית הספר בערערה!!!
  • 06:01
  • 30.12.11

06 Bless the students and the school. Shame on the Education Ministry Wolrd B. Free
  • 06:08
  • 30.12.11

In case you have not noticed it
:
Israel is a fully fledged Fascist state

07 הארץ מיתמם. לא מדובר בשיעור באזרחות, אלא במצעד. ל  (לת) יורש העצר
  • 06:16
  • 30.12.11

08 איזה כף שיש לנו שר חינוך כל כך שקוף ויש לסיים את הכיבוש המביש כי עם צודק לא כובש  (לת) פלץ
  • 06:38
  • 30.12.11

09 משרד החינוך סדום והגלילות  (לת) יוסי
  • 06:40
  • 30.12.11

10 מצעד התקיים בעיר חומס שבסוריה.כידוע הערבים הינם "אבירי זכויות האדם" בעולם.הציניות של הארץ חוגגת  (לת) מה עם הכותרת מאתמול שהחמס הכריז שלום... בלה בלה
  • 06:43
  • 30.12.11

11 מדברי המשרד ניתן להבין שגזענות תואמת את חוזרי המנכ"ל שלו...  (לת) מעניין
  • 06:55
  • 30.12.11

12 "במשרד החינוך סירבו להגיב" . כל מילה נוספת מיותרת. לאן אתה מצעיד אותנו גדעון סער  (לת) קורא
  • 06:58
  • 30.12.11

13 פרצופו האמיתי של צר החינוך אבי
  • 06:58
  • 30.12.11

אשר צריך להתמודד מול שאר הפשיסטים בליכוד ביתנו ומה שמעציב הוא שהפקידי המשרד(חינוך תיירות משפטים חוץ)מתקרנפים לפי עמדת הצר

14 כש"האגודה לזכויות האזרח" מארגנת אירוע, אתה יודע שמדובר בפעילות גלויה וברורה נגד עצם קיומה של מדינת ישראל, ואי אפשר להכחיש זאת. האגודה הזאת וכל ראשיה נמצאים אי שם בין חד"ש ובל"ד, מגינים רק על זכויות טרוריסטים ורוצחים, תומכים בהצפת המדינה במסתננים מוסלמים מסודן ואריתריאה, תומכים בהפיכת הנגב למדינה בדואית, תומכים בבניה בלתי חוקית במגזר הערבי ומתנגדים לה במגזר היהודי ועוד.  (לת) אבינועם עוקבי
  • 06:59
  • 30.12.11

15 המסעות לחגיגות השואה בפולין מהווה שטיפת מוח ימנית אנטידמוקרטית  (לת) צבי
  • 07:12
  • 30.12.11

16 ניכור,אטימות ובורות של משרד החינוך  (לת) מורה מחיפה
  • 07:14
  • 30.12.11

17 עצוב אבל זה באמת נוגד את עמדת משרד החינוך  (לת) נגד גזענות??? השתגעתם?
  • 07:14
  • 30.12.11

18 התפוררותה של ה"דמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" נמשכת!!! עוז אוסמן
  • 07:15
  • 30.12.11

מה זה "במשרד החינוך סירבו להגיב לדברים" ???משרד החינוך עובד מכספי המסים שלי בשבילי. אין לו זכות שלא להגיב לדברים כאלו!

19 מנהלים ומנהלות קחו דוגמא ובואו בהמוניכם למצעד זכויות האדם  (לת) תמר
  • 07:22
  • 30.12.11

20 במשרד החינוך יושבים מחנכים גדולים.  (לת) מנשה
  • 07:24
  • 30.12.11

21 א. בגרמנית זה נשמע נורא. ב. הגיע הזמן לקרוע את המסכה מעל פרצופו של גדעון סער. הוא אינו יותר מתון או דמוקרט מחוטובלי או דנון.  (לת) דרור
  • 07:26
  • 30.12.11

22 כל הכבוד! זוהי חשיבה יצירתית של תלמידים שלא נהרסה על ידי המורים. יש ללמוד דוגמא מכך ולא להיפך  (לת) ל
  • 07:28
  • 30.12.11

23 מי זה המנכ"ל החתום על החוזר? מיניסטר סער, אתמול תמרה
  • 07:29
  • 30.12.11

לא הצדעתי לתמונתך - מה אומר על זה חוזה המנכ"ל?

24 אובדן הדמוקרטיה מודאג מאד
  • 07:33
  • 30.12.11

צריך להעמיד לשימוע את אותו פקיד שכתב את המכתב הזה...נודף ממנו ריח רע מאד

25 ומה עם תלמידי השטחים הכבושים ערן
  • 07:33
  • 30.12.11

לאף אחד במשרד לא אכפת כשדור שלם של תלמידים ביו'ש יוצא להפגנות אלימות נגד המדינה ומפסיד לימודים כי זה משרת את המטרות של אדון גדעון

26 לא מצליח להבין את עיתון הארץ קורא כותרות
  • 07:38
  • 30.12.11

האם הילדים משתתפים בהפגנות? האם הם נחשבים חלק מההפגנה בספירה? בסוף מסתבר שבהגנות הללו יש 10 הזויים ועוד 500 תלמידים מביה"ס בצפון הארץ שמובלים לשם בכלל בלי שידעו מה זה. זכויות אדם זה חשוב, ומה היה קורה אם מנהלי ביה"ס של ש"ס היו לוקחים את הילדים להפגנות בנוגע לגזענות - האם גם אז הארץ היה מפרסם בכותרת ראשית?

27 עשו להם שיעור על הלינץ' ברמאללה ?  (לת) ע ר ב י ם
  • 07:38
  • 30.12.11

28 תלמידים ערבים במצעד זכויות האדם צדיק ורע לו
  • 07:40
  • 30.12.11

מעולה. מה קרה למשרד החינוך? הם בלעו רעל?
הלוואי שבתי ספר לא ערבים היו תומכים ומעודדים פעילות יפה שכזו.

29 טוב שמשרד החינוך נאבק באיום האמיתי על המדינה:דמוקרטיה וזכויות אדם מולדובה ביתנו
  • 07:49
  • 30.12.11

השלב הבא הוא מאבק ישיר ומזויין באזרחים עצמם. כולל נשים, אגב. כאן לא מדירים, ואת זה ביבי אמר

30 רגע, החודש אני אמור לשנוא את הערבים, החרדים או את איראן?  (לת) deadpool
  • 07:49
  • 30.12.11

31 כל הכבוד למנהל, למורים ולתלמידים. למשרד החינוך ולכולנו יש הרבה מה ללמוד מהם!!!  (לת) מיקי
  • 07:51
  • 30.12.11

32 אם זה היה מצעד החיים, משרד החינוך היה מברך ניר
  • 07:52
  • 30.12.11

אבל כרגיל, כשמדובר באזרחים ממוצא ערבי, הדמוקרטיה הישראלית מציבה מחסום וקשה לה לעכל שיש ערבים ישראלים שרוצים להשתתף בהלך הרוח הדמוקרטי ולא רק בהצבעה בקלפי, אלא בהשתתפות בפעילות לגיטימית כמו כל אזרח אחר.
מי שעדיין חושב שאנחנו אי של שפיות בג'ונגל המזרח תיכוני, שיפקח את עיניו ויראה שאנחנו הופכים להיות הקופים של הג'ונגל הזה לאט לאט ולא עוד הרבה גם נחזור למערות..

33 משרד החינוך מתחרה בחרדים רונן
  • 08:02
  • 30.12.11

המכתב שהוציא משרד החינוך מראה על כך שחינוך לא יוצא ממשרד זה ,גזענות כן.
בושה למדינת ישראל שמכתב שכזה יוצא ממשרד החינוך.

34 כל הכבוד לבית הספר, כן ירבו!  (לת) דוד
  • 08:06
  • 30.12.11

35 צפוי ביותר Abed Azab
  • 08:08
  • 30.12.11

זו ממשלת ביבי-ליברמן-ברק: נגד כל נסיונות הבנה ופיוס בין העמים ובעד כל אלימות וגזענות. למרות חילוקי דעות קשים בעבר עם מנהל בי"ס תיכון ערערה, אני מצהיר בזאת: אני תומך בך, ישר כח. כהורה לתלמיד שהשתתף במצעד אני אעודד את ילדיי להשתתף בפעילויות חוקיות כאלה בעתיד. כתושב עארה-ערערה, כהורה לבנים בגיל בי"ס וחשוב מכך כאזרח מדינת ישראל חשוב לי שילדיי ישתתפו בפעילויות כאלו של הומניזם ושיתוף פעולה בין עמים. את בדיוק מנסה משרד החינוך למנוע.

36 כל הכבוד למנהל!!!! ישר כח!!! א.א.
  • 08:08
  • 30.12.11


להעניק לו פרס ישראל.

37 גם תלמידי בית הספר ליאו בק השתתפו במצעד בחיפה חיפאית מעורבת
  • 08:11
  • 30.12.11

גם תלמידי בית הספר ליאו בק השתתפו במצעד החיפאי שנערך במקביל.
אני מניחה שלאחד מבתי הספר החזקים בארץ משרד החינול לא מצא לנכון להעיר על התנהגותו הקלוקלת...
מחאה בעד זכויות אדם וכנגד גזענות היא פריבלגיה של החזקים בלבד? אלו שזכויותיהם אינן עומדות בסכנה?
המצעד הזה היה מצעד של 'בעד' ולא של נגד - בעד כל מה שהמדינה הזו חתומה עליו בהצהרת העצמאות שלה ושהרוחות הפשיסטיות הנושבות היום קמות כנגדו.
קוראת למשרד החינוך לחזור בו מהנזיפה ולהוציא, לקראת המצעד בשנה הבאה, חוזר מנכ"ל הקורא לבתי הספר לקחת חלק באירוע.

38 תרגום המשפט "הפגנה לציון יום זכויות האזרח"===הפגנה להעמקת ההשתלטות העויינת בתקשורת לטובת נושא השתלטות האג'נדה הערבית/שמאלנית. סמי מפ"ת
  • 08:12
  • 30.12.11

ואידך זיל גמור.
מחר תהיה הפגנה למען המחבלים הרוצחים ושיחרורם-ויקראו לזה הפגנה "דמוקרטית" למען זכויות של מישהו.
לא תמיד מותר להפגין ולא כל הפגנה היא לגיטימית.וזה עדיין דמוקרטי.

39 למי אכפת ממשרד החינוך? יושבים שם אנשים חסרי מעוף, חסרי כישרון,רפי שכל עופר
  • 08:13
  • 30.12.11

ובראשם שר החינוך: אדם אפרורי, מיושן, לא כל כך חכם, קצת גזען, מרובע ומשעמם שזכויות אדם לא רק שלא מעניינות אותו, אלא אפילו מאיימות עליו ועל תפיסת החיים המדכאת אותה הוא רוצה להנחיל.

40 איך נודע בכלל למשרד החינוך על הנסיעה להפגנה? רק שאלה
  • 08:26
  • 30.12.11

אני רואה חברי תנועות נוער למאות בהפגנות, ולבי נמלא נחת.

41 משרד החינוך או משרד החוכמה ? אמיר
  • 08:33
  • 30.12.11

האם משרד החינוך היה פועל כך נגד בית ספר יהודי?
האם משרד החינוך יפסיק תמיכתו בתנועת נוער שהשתתפה במצעד?
האם המצעד צעד למען איזשהו ערך שמשרד החינוך מתנגד לו?
האם משרד החינוך יודע לגשר על הפער שבין דברי השר עצמו לבין הנזיפה המוזכרת בכתבה?
האם משרד החינוך מסוגל לענות תשובה ראויה לתגובתו של בית הספר?

האם במשרד החינוך מישהו ... חושב ???

42 ישר כח למנהל בערערה.ילדי היהודים נוסעים לבירקנאו ואושוויץ עם אלף אלפי נתן
  • 08:34
  • 30.12.11

הבדלות. האןר האדום של הגזענות דולק בארץ היהודים. ושר החינוך שלהם ישן בעמידה ואולי לוקה בעוורון . אכן השעור בזמן אמת נמצא כאן ברחובותינו. משרד החינוך היהודי שילמד מבחירתו של המנהל ויוציא ילדים בוגרים לראות הכל. הפגנות חרדים בבית שמש.הפגנות בבלעיןו עד מחאת צדק חברתי ושישפטו.כל אחד בדרכו.כי בסלון מול הטלביזיה זה נראה אחרת.

43 "קחו אותם להתנחלויות או כלום" מר ממורמרי
  • 08:37
  • 30.12.11

גדעון סער דואג לקחת תלמידים יהודים לכל מיני קברי שנאה בשטחים הכבושים, אבל נוזף בלקיחת תלמידים להפגנה למען בני אדם. מעניין מה שקורה במדינה הזאת.

44 ובינינו, מה למשרד החינוך ולחינוך ? אלישיב
  • 08:45
  • 30.12.11

הרי כבר עשורים מדובר בתעשייה-של-ציונים ותו לא.

הערכים הבסיסיים של היהודי בישראל נגזרים מהכיבוש והאפרטהייד בשטחים. ממשלת ישראל משדרת בבירור לקיצוני הימין שאין שום בעיה שיעשו "תג מחיר" נגד ערבים כי אף אחד לא יניח עליהם יד. בעיר ואם בישראל יורקים על ילדות כי הן לא מספיק מתאימות לערכי החרדים שיושבים בממשלה, ועוד, ועוד, ועוד ...

במצב כזה, משרד החינוך לא יכול ללכת כנגד הזרם שמשדרות הממשלות שבהן הוא לוקח חלק. במצב כזה, של ממשלות שאמונות על דיכוי זכויות אדם וחירותו - משרד החינוך לא יכול לשחות נגד מה שמשדרת הממשלה אליה הוא שייך. פשוט אסור.

45 שיקחו את התלמידים לחברון  (לת) סבא
  • 08:47
  • 30.12.11

46 בטח המורים החד"שים נתנו להם גם שלטים נגד הטבח היומיומי בסוריה, או אולי הם שכחו את  (לת) האחים הערבים מעבר לגבול?
  • 08:48
  • 30.12.11

47 לחזק ידי הנהלת בית הספר.להצביע עליו כדוגמא וכמופת. אחד העם
  • 08:58
  • 30.12.11

ולהזכיר לכולנו,במיוחד למשרד החינוך והאינדוקטרינציה כי אנחנו כבר לא בימי הממשל הצבאי.שר החינוך מוציא מידי פעם את דיוקנו האמיתי מבעד למסכת הדמוקרט.

48 המורים בערערה צודקים בכל מילה. חינוך לאזרחות טובה. כל הכבוד.  (לת) מורה מירושלים
  • 08:58
  • 30.12.11

49 טלילה נשר - את גדולה! מיקי
  • 08:59
  • 30.12.11

אני עוקבת אחרי העבודה שלך, את מביאה סיפורים מצויינים והלב שלך כל כך במקום הנכון. תודה לך ולעורכים של האתר שנותנים לך מקום טוב (אני קוראת רק את האתר, לא יודעת איך זה בעיתון).

50 כלום מתיר חוזר המנכ"ל נשיאת שלטים ב ע ד גזענות ? לא מנכ"ל
  • 09:02
  • 30.12.11

מזכיר מקום אחד או שניים באירופה בחלקה הראשון של המאה הקודמת

51 של הדיקטטורה המתבשלת של ביביהו  (לת) עוד ניואנס בולט
  • 09:05
  • 30.12.11

52 מה אתם מצפים מממשלת פשע, רצח וזדון?  (לת) נס נס
  • 09:06
  • 30.12.11

53 כל הכבוד למנהל. משרד החינוך מזכיר ימים חשוכים ברוסיה,כמו כל הממשלה  (לת) שי
  • 09:12
  • 30.12.11

54 אם הם היו מגיעים להצביע לנתניהו במרכז הליכוד היו מקבלים פרס לחינוך  (לת) חבר מרכז ליכוד
  • 09:16
  • 30.12.11

55 תודה ל"הארץ" שהעלה את הכתבה לכותרת ראשית, כראוי  (לת) תודה
  • 09:16
  • 30.12.11

56 הממשלה לא רוצה כל מעורבות ערבית יוו
  • 09:21
  • 30.12.11

במדינה, חוץ ממעורבות עוינת שתספק תירוץ לפוליטקאים לאיים, לתקוף, ולקפח וכך להגיע לשלטון.

57 ישר כוח לבית הספר  (לת) אלונה
  • 09:21
  • 30.12.11

58 אז סה"כ זה שווה 2000 שיעורים באזרחות: אשר הסמולני הריאלי
  • 09:24
  • 30.12.11

הפגנה אחת=1000 שיעורים
מכתב אחד ממשרד החינוך בשליטת הימין=1000 שיעורים בנושא "הדרדרותה של דמוקרטיה"
בגדול משרד החינוך צודק מבחינתו: כיום, זכויות אדם זה כבר שמאלני מידי בשבילו

59 אותו שר חינוך לא פצה פה כחבר כנסת, כשבתי ספר בהתנחלויות נסגרו למשך ימים שלמים, והתלמידים לאלפיהם הועלו על הסעות מאורגנות להפגנות נגד ההנתקות. זו צביעות מחליאה, עיוורון, פאשיזם, סתימת פיות, התנהגות דיקטטורית. מותר לתלמידי בית הספר של המחנה הפוליטי של סער להפסיד ימי לימודים שלמים כדי להיות מגוייסים שלא מיוזמתם להפגנות פוליטיות, אך אסור לתלמידים מהמחנה השני להשתתף וולנטרית וביום חופש בהפגנה למען הערכים בהם הם מאמינים? אם האיש עומד לפעול נגד בית הספר נדע שמתבצעת סתימת פיות אלימה בישראל ונצא להפגין למען חופש הביטוי שלהם ברבבות!  (לת) אלי
  • 09:25
  • 30.12.11

60 הייתי צריך לקרוא פעמיים כדי להבין שהמילה "נגד" נמצאת במשפט "נשיאת שלטים נגד גזענות נוגדת את חוזר המנכ"ל" באלתאזר
  • 09:26
  • 30.12.11

פשוט הזוי

61 מסכנים המורים והמנהל...אף אחד לא מזדהה בשמו....מפחדים מהפיטורים של כנופית אנשי משרד החינוך  (לת) אבי
  • 09:33
  • 30.12.11

62 שלא יתמם מנהל בית הספר רעות גלבלום
  • 09:39
  • 30.12.11

הוא יודע יפה מאוד שגדעון סער לא התכוון להשתתפות של ערבים בחברה הישראלית! בטח לא בפוליטיקה! בטח לא באירוע של סמולנים קיצוניים שרוצים שיהיה שוויון חס וחלילה! הקיצוניות פושה במקומותינו! גדעון סער הוא הילד ההולנדי עם האצבע בסדק...

63 מקום התלמידים בבית הספר ולא בהפגנות. זה היה נכון מול בתי הספר שנצבעו כתום בזמן ההתנתקות, וזה נכון גם מול בתי ספר ערביים או אחרים אסף
  • 09:39
  • 30.12.11

גדעון סער צודק במאה אחוז. בתי ספר, מכל הזרמים, אסור שישתתפו באירועים פוליטיים.

64 ערבים אזרחי ישראל אריקו
  • 09:41
  • 30.12.11

אני רחוק מלאהוב את הערבים. ממש לא. אבל להפגין בעד זכויות אדם - מה פסול בזה?

65 חבל שדווקא יוזמות כאלה נתקלות בהתנגדות במקום לעודד  (לת) מצער מאוד
  • 09:42
  • 30.12.11

66 אוטובוסים יש רק לבנות האולפנא עגולשון
  • 09:44
  • 30.12.11

הן אוהבות לשכב על הכביש, בספונטני

67 לפטר את שולח המכתב  (לת) עופר
  • 09:45
  • 30.12.11

68 היה מצעד מקסים טלי
  • 09:46
  • 30.12.11

ושמחתי לראות את בני הנוער הערבים שהשתתפו בו.

69 צרפת 20% מוסלמים. בשום בית-ספר לא מלמדים בערבית... רק צרפתית!  (לת) תלמידי ערערה לא יודעים עברית...
  • 09:46
  • 30.12.11

  •   שמעת פעם על המושג "מיעוט לאומי"? תחזור לשיעורי אזרחות  (לת) ש'.
    • 11:44
    • 30.12.11

  •   אבל עם זה שבבתי ספר יהודים בצרפת מלמדים עברית אין לך בעיה, מה? אלי
    • 11:46
    • 30.12.11

    ישראל \ פלסטין היא המולדת ההיסטורית של התרבות והאומה של ערביי ישראל, בעוד צרפת איננה המולדת ההיסטורית של התרבות והאומה של ערביי צרפת. כפי שבצרפת לומדים בצרפתית, כך בישראל צריכים ללמוד בערבית.

    נכון, ישראל היא גם המולדת ההיסטורית של התרבות והאומה היהודית. אך אומה זו נכחדה לפני 1400 שנה. אנחנו איננו אותה אומה, אלא צאצאי מתגיירים מכל רחבי העולם העתיק ועולם ימי הביניים. האומה היהודית התקיימה בארץ יהודה כיישות תרבותית למשך 1300 שנה בערך, מהיווסדה ב- 700 לפני הספירה, עד הכיבוש המוסלמי ב- 600 לספירה, אז נדדו חלק קטנטן מיהודי הארץ למקומות אחרים, ומרביתם התאסלמו והתגלגלו להיות חלק מהעם הפלסטיני של ימינו.

    יש לנו זכויות כאן מעצם קיומנו כאן בהווה, כמו למשל הזכות לקיום תרבותי, שכולל ללמד בעברית בבתי הספר שלנו. אבל אין ספק שהזכות הזו שלנו, לא באה על חשבון הזכות של הפלסטינים לקיום התרבותי שלהם. אין סתירה בין הזכויות. אנחנו יכולים ללמד עברית, הם יכולים ללמד ערבית. רצוי וכדאי, שבמקום לנסות לחנוק אחד את השני, נלמד גם כל אחד את שפתו של האחר. מה יקרה אם כל ישראלי יהיה דובר שלוש שפות - עברית, ערבית ואנגלית? ערבית פלסטינית שפה מאוד יפה, ונעים לדבר בה.

70 זה בושה כנראה צריך להתעורר חבריי שלא נגיד לא ידענו ולא שמענו  (לת) ארץ אוכלת יושביה
  • 09:47
  • 30.12.11

71 גם במצרים זה התחיל כך... ציון
  • 09:49
  • 30.12.11

הם מפגינים למען הדמוקרטיה אך מתכוונים למשהו אחר לחלוטין.
הם נלחמים למען הדמוקרטיה אך נלחמים למען האיסלם הקיצוני.
הם מדברים על הדמוקרטיה אך בוחרים באחים המוסלמים.
די לצביעות ובמיוחד די לטמטום.
מהו אחוז הנשים במצרים העוברות מילה? מדוע מנהלי בתי הספר הערבים בארץ לא מפגינים נגד תופעה זו? מדוע אין שיעורי "חברה" בנושא זה בבתי ספר "מתקדמים" אלו?
מהו אחוז המתנדבים הערבים בשרות הלאומי? לא חלילה לבתי חולים או משטרה. פשוט למען הקהילה שלהם נטו. נאדה, קרוב ל-0.
הדמוקרטיה אצל הערבים היא שלב ביניים בלבד לקראת שלטונו של מוחמד על כל מרקם החיים. ראו מה קרה בטוניס. זה כבר קורה אצל הברברים בלוב. נמתין ונראה מה יקרה במצרים.

72 גדעון סער - שר החינוך של ספרטה  (לת) להחליף את סער
  • 09:52
  • 30.12.11

73 למה מותר לתלמידים יהודים לבקר בפולין? מה היה המשרד אומר אילו נמנעו תלמידים יהודים מלהשתתף בצעדה נגד אנטישמיות במדינות ערב? למה לא לעודד שיתוף פעולה? האם משרד החינוך אמון על שמירת הסטטוס קוו במדינה שבו אסור לגלות שותפות וכאב משותף לכל החיים במדינה? איך זה שהשר לא מתואם עם חוזר המנכ"ל? מה חוזר המנכ"ל מבקש? אולי להישאר בבית ולצפות בחרדים עושים את מה שהם רוצים ללא שום הפרעה? במקום לעודד פעילות כזו, מצאו לנכון להכניס את התלמידים באותו מקום ששמים את החברה הערבית עשרות שנים: הפחדה, טרור, פריזינג ודקטטורה? .....  (לת) כדאי שמשרד החינוך יעודד אקטיביות במקום פסיביות!!
  • 09:53
  • 30.12.11

74 האם החוק הישראלי אוסר בושה
  • 09:55
  • 30.12.11

על הערבים אפילו לשאוף לעתיד טוב יותר באמצעים מכובדים בכל העולם הנאור? האם הדוגמה החרדית היא הדבר היחיד שמותר להם לחקות?

75 כל הכבוד למנהל בית הספר  (לת) תמרה
  • 09:55
  • 30.12.11

76 שר החינוך, כמו רה"מ וכמו כל הממשלה, הוא לאומני קנאי במסווה של ליברל נאור. זה רק מסווה.  (לת) המצב רע
  • 09:59
  • 30.12.11

77 כל הכבוד לתלמידים ולבית הספר!!! בנימין
  • 09:59
  • 30.12.11

הייתי שם וראיתי אותם וחימם לי את הלב לראות חברה צעירים שאכפת להם ממצב זכויות האדם בארץ, כשמסביב כמעט לאף אחד לא אכפת מכלום.
הלוואי שגם בתי ספר יהודים היו מגיעים לארוע החשוב הזה.
מקווה מאוד שבשנה הבאה הם יבואו שוב

78 משרד חינוך חשוך, בממשלה חשוכה שמחשיכה את המדינה כולה, יש לצפצף, כל הכבוד למנהל  (לת) הצופה
  • 10:00
  • 30.12.11

79 חלומו של השר צער: תלמידים צייתנים לבושים במדים שסביבתם היא אימה וצלמוות.  (לת) לימין שור!
  • 10:02
  • 30.12.11

80 כולנו צריכים להתגייס לעודד מצעדים כאלה כי זו אזרחות דימוקראטית פעילה של ממש  (לת) ישראלי גאה
  • 10:02
  • 30.12.11

81 משרד החינוך מפחד מן המילה "זכויות" או מן המילה "אדם"? רוזה
  • 10:03
  • 30.12.11

הבנו: גדעון סער קורא למורים להיות מעורבים ושותפים...אבל לא בבתי ספר ערביים. נראה כי הערך והמילה "אדם" הם קטגוריה המתייחסת ליהודים בלבד. אולי בשיעורי אזרחות של משרד החינוך יוכלו לקבל חוברות הדרכה למורים מדרום אפריקה של שנות האפרטהייד. שם למדו את משמעות המילה "אדם" בערך כך: לבן, שיער בהיר, עיניים כחולות... השאר הם שחורים ולא בני אדם.

82 לא לעניין בכלל! א1
  • 10:05
  • 30.12.11

אני לא נגד שתלמידים ישתתפו בהפגנות בתנאי שהם הלכו על דעת עצמם - אבל לא לעניין ובטח לא האחראי שבית ספר יקח תמידים להפגנה מכמה סיבות:
1. הזכות להפגין היא זכותו של כל אדם - כשמנהל בית ספר בוחר עבור תלמידיו, זאת כפיה ולא זכות.
2. אני כהורה לא מוכן בשום מקרה שבית ספר יקח על עצמו אחריות לקחת את ילדי להפגנה ולסכן אותם.

83 מרגש לקרוא על תגובות התלמידים להשתתפות במצעד  (לת) דורון
  • 10:14
  • 30.12.11

84 להפיל את השלטון  (לת) שי
  • 10:15
  • 30.12.11

85 האם משרד החינוך היה נוזף גם במנהל בית ספר במגזר היהודי שהיה מאפשר לתלמידי מוסדו להשתתף במצעד זכויות אדם?  (לת) איפה ואיפה
  • 10:23
  • 30.12.11

86 גדעון סער תחזור לפולניה זו המדינה שלך. זה שלא אוהבים אותך שם זה על על הערי.  (לת) סער כוזרי ונטע זר בא"י.
  • 10:26
  • 30.12.11

87 ת'אמת על משרד החינוך מחדש עגולשון
  • 10:27
  • 30.12.11

זהו משרד האמת: זהו מוצא התיסכולים האמיתי של שותפי הממשלה הזו ממדיניות החוץ שאין ביכולתם לבצע עקב אילוצי הידידים. מה נשאר להם אם לא להתפרע ולשחרר פרמטרים במדיניות הפנים? ביקורי חובה בקברים בשטחים ולימודים ללא ליבה הם רק ההתחלה, כאן אף אחד בחוץ לא רואה ושהקלינטונית תתפוצץ, היא רק גוייה.

88 כל הכבוד להנהלה ומורי התיכון, וכל הכבוד גדול יותר לתלמידים! ג'וליה
  • 10:29
  • 30.12.11

עשיתם דבר חשוב כל כך. שיעור מעולה בדמוקרטיה. שוב משרד החינוך ושר החינוך מראים שהם שכחו (אם פעם ידעו) מהי דמוקרטיה, ועידוד אזרחות פעילה, במיוחד בקרב נערים וצעירים.
כל הכבוד לצוות בית הספר ולתלמידים - גאה בדרכים שלכם לחזק את הדמוקרטיה ואת הצורך להילחם בגזענות ולחזק זכויות של אזרחים.

89 להפוך לפעילות מומלצת בכל בתי הספר  (לת) כל הכבוד לערערה
  • 10:30
  • 30.12.11

90 לא הבנתי מה רע בהפגנה נגד גזענות - או שגזענות זה רק נגד יהודים  (לת) ע
  • 10:30
  • 30.12.11

91 הר ביביהו ועושי דבריו הקטנטנים. גלעם
  • 10:32
  • 30.12.11

בהדרדרות הדמוקרטיה הישראלית, לקדנציה הזו יוקדש פרק מיוחד ששמו "המדרון הפתלתל".

92 מכיוון שסער לא דוגל בזכויות אדם בעיקר לא אם הם ערבים ומכיוון שהוא הוא שר החינוך - הוא צודק. אסור לבלבל את התלמידים  (לת) שר חינוך? למה?
  • 10:34
  • 30.12.11

93 לא שר חינוך.שר הבורות = סער.שר החינוך שמו צער.  (לת) צער
  • 10:58
  • 30.12.11

94 'איפה אנחנו חיים?' במדינה מאוד לא מתוקנת..  (לת) מורה בליד"ה. ירושלים
  • 11:01
  • 30.12.11

95 אחלה "נבחרת" הביא לנו ה ביביהו הזה :(  (לת) גבריאל
  • 11:01
  • 30.12.11

96 כל הכבוד לתלמידי ערערה עבדאללה
  • 11:08
  • 30.12.11

ולמשרד החינוך, הלוואי ועוד בתי ספר ילמדו את תלמידיהם לא לשתוק ולהביע את מה שהם חושבים. מי שבמשרד החינוך חושב אחרת זו זכותו, אבל זה כבר לא חינוך זו סתם צרות עין וקנאה שנובעות מכך שבעלי הדעה הנ"ל הם חשוכים וגזעניים.

97 לטלילה נשר - תודה על שרותך המסור לעניננו ולמטרותינו  (לת) חברי בל"ד ותומכי משעל
  • 11:17
  • 30.12.11

98 גם ב שב"כ מפספסים לפעמים. מדובר בסכ"ה בבני תמותה שאראף אשראף
  • 11:19
  • 30.12.11

זה שהשב"כ מצליח ברוב המקרים למנות מנהלים כנועים ואוהדי ציון לניהול בתי ספר ערבים עוד לא אמור שבמקרים נדירים הוא מפשל. זה כנראה המקרה של המנהל של בית הספר בערערה. המסכן מנסה עכשיו לקבל את הגנת הליברלים בעיתון הארץ. לאורך זמן זה לא ממש יעזור לו. הקריירה שלו גמורה. למען יראו יעני.

99 מכתב משרד החינוך :מראה את פרצופו האמיתי של השר ועוזריו  (לת) נתן 75
  • 11:29
  • 30.12.11

100 באיזו אזרחות מעוניין משרד התרבות יעקב
  • 11:30
  • 30.12.11

מה שמראה שמשרד החינון אינו מעוניין ללמד אזרחות במדינה דמוקרטית או זכויות אדם, אלא בשטיפת מוח לאומנית של התלמידים
עדיף שאנו כהורים שפויים נלמד את ילדינו אזרחות אמיתי מהי ולא נסמוך על משרד "החינוך " (מחדש?)

101 לשר סער בת-חן
  • 11:38
  • 30.12.11

שכבוד השר יתערב כאן ולא ישתפן ויוציא אמירה ברורה שתיהיה כאור לגויים ולאנשי משרדו ותכוון לכל הפעמים הבאות ולכל המגזרים ותבהיר אם אנחנו חיים במדינה דמוקרטית או במדינת משטרה

102 "נשיאת שלטים נגד גזענות נוגדת את חוזר המנכ"ל."??? כי מה ולמה ???  (לת) הלוווווו מה זה השטויות האלה?
  • 11:41
  • 30.12.11

103 ממשלת הישראל רוצה את הערבים כנועים ועושים את מה ש"בעל הבית" אומר להם. מה חדש?  (לת) מפוכח
  • 11:43
  • 30.12.11

104 "התלמידים נשאו שלטים נגד גזענות, הריסת בתים ועוד, דבר אשר נוגד את חוזר המנכ"ל"  (לת) ציטוט ממכתב משרד החינוך
  • 11:49
  • 30.12.11

105 אצלינו לא פינלנד.אצלינו פאשיזם פעיל ומשתלט.אנחנו בכיוון אירן וסעודיה ובעיקר רוסיה.לא פחות  (לת) זהבה
  • 12:07
  • 30.12.11

106 hyporcrits david mattan
  • 12:12
  • 30.12.11

I wonder if the Ministry of Education said anything to those schools that sent their pupils to demonstrate again and again against the removal of the illegal settlers from Gaza (and elsewhere)

107 הפגנות של חרדים נגד המדינה הציונית זה בסדר. נטישת האולפנות והחינוך הדתי לאומי נגד הפינוי זה היה בסדר. נגד מדינה גזענית שומו שמים הם לא משלנו!!!  (לת) פקפקן
  • 12:14
  • 30.12.11

108 כל הכבוד! משרד החינוך מנסה להשתיק את הרוח הדמוקרטית  (לת) אביבה
  • 12:32
  • 30.12.11

109 ננזפו בצדק. איך אפשר לנהל מדיניות אפרטהייד כשערבים ויהודים מסרבים להיות אויבים.  (לת) JUDEN UBER ALLES
  • 12:33
  • 30.12.11

110 הפאשיזם כבר כאן!! ויש להלחם נגדו בכל האמצעים  (לת) רמי
  • 12:53
  • 30.12.11

111 לקרוא ולא להאמין: איסור הפגנה נגד גזענות במדינת ישראל. קראתי נכון?  (לת) A
  • 13:08
  • 30.12.11

112 הגיעה העת להודות בפה מלא שבמדינת ישראל שולטת ההדרה בהתגלמותה. הדרה שראש הממשלה מר נהנתניהו ירום-הודו המנהיג-הדגול הראשון-שבראשונים, כל החכים וכל השרים הנעלים הוד רוממותם בממשלת ישראל הנוכחית, מעודדים ומחזקים: הדרה של הדמוקרטיה; הדרה של חופש הביטוי; הדרה של חופש המחשבה; הדרה של זכויות אדם; הדרה של נשים; הדרה של ילדות ונערות; הדרה של קשישים; הדרה של נכים; הדרה של עולי אתיופיה; הדרה של ערביי ישראל; הדרה של עולים קשי יום שבקושי גומרים את החודש; הדרה של פועלים מסורים שמשתכרים שכר מינימום ועכשיו סוגרים להם את המפעל-מקום עבודתם ופרנסתם היחיד; הדרה של עניים חסרי דיור; הדרה של עובדי קבלן; הדרה של משתכרים שכר מינימום ושכר עבדות; הדרה של נכי הנפש שזרוקים בפחי הזבל בחצר האחורית של המדינה; הדרה של ילדות מזרחיות בבתי ספר דתיים וחרדיים; הדרה של ילדי יוצאי אתיופיה בבתי הספר בכל מדינת ישראל; הדרה של ניצולי שואה; הדרה של ......... מדינה שנותנת ידה לקיומו של מצב זה, היא מדינה נבזית ורעה ואין לה זכות קיום.  (לת) אז מה היה לנו? הדרה או גזענות? אתם תחליטו!
  • 13:10
  • 30.12.11

113 לא מפתיע. אותו שר שהמציא טיולי תלמידים בחברון.  (לת) גילת
  • 13:24
  • 30.12.11

114 בושה למשרד החינוך שזו תגובתו. במקום לעודד מעשה דמוקרטי ולעודד פעילות חינוכית אנטי גזענית, נותן משרד החינוך יד לגזענות!  (לת) ד"ר שלי שנהב
  • 14:12
  • 30.12.11

115 ז"א שמשרד החינוך בעד גזענות?  (לת) יעל
  • 14:22
  • 30.12.11

116 אזרחי המדינה נותנים תל"ש לתלמידי ביה"ס וצוות החינוכי!!!  (לת) יעלה
  • 14:23
  • 30.12.11

117 אפליה בעיניים מרכז
  • 14:35
  • 30.12.11

האם משרד החינוך היה שולח אותו מכתב לבית ספר שאינו ערבי ?? התשובה ידועה

118 "שעור" ממש מרתק באזרחות... מעניין מי שם לתלמידים את השלטים ביד  (לת) ומה היה כתוב בשלטים......
  • 14:40
  • 30.12.11

119 תביאו לי את האימייל של המנהל, לברך אותו. אדם
  • 15:10
  • 30.12.11

נמאס לי מגזענות.
נמאס לי מפאשיזם.

120 וזאת בדיוק הבעיה עם משרד החינוך משרד ה"חינוך"
  • 15:20
  • 30.12.11

משרד שנועד לשטוף את המוח לאזרח מגיל 0. כל מי שבעד חוק חינוך חינם מגיל צעיר, תחשבו טוב מה הילד שלכם ילמד, תסתכלו על מבחני הבגרות שוב, לא תאמינו השתרכו שאלות בגרות באזרחות, היסטוריה ותנך. (כן תמך הוא מקצוע חובה במאה ה 21)

121 איפוא הסתדרות המורים ? רק על משכורת נלחמים? תודה למנהל. מורה שמתביש
  • 15:56
  • 30.12.11

כל הכבוד לך למוריך ולתלמידיך. מצדיע לך.

122 סער הוכחת שאינך מסוגל להיות שר חינוך של כל העם. מורה גמלאי
  • 15:57
  • 30.12.11

אני מתביש בך.

123 סער צריך ללכת הביתה. אל תשתקו.  (לת) אביבה
  • 15:57
  • 30.12.11

124 פרס החינוך למנהל בית הספר. עכשיו.  (לת) אזרח המדינה
  • 16:02
  • 30.12.11

125 כולם התחלקו על הראש? אחד שלא התחלק על הראש
  • 16:03
  • 30.12.11

מה זה להביא תלמידים להפגנות??
עכשיו כל מנהל בית ספר יתחיל להיות גבאי כספים של אנשים להפגנות וישלח אותם למי שמארגן הפגנה ומשלם הכי הרבה.
תלמיד שרוצה להפגין שיפגין, אבל לבית הספר אסור לשלוח אותו להפגנה. דמיינו שכמה מנהלי בית ספר שולחים את התלמידים שלהם להפגנה נגד המשכורות של המורים. תהיה הפגנה של עשרות אלפי אנשים שרובם הגדול תלמידים שחוייבו להגיע. ואז הממשלה תהיה סמרטוט של המנהלים ויהיה להם לחץ לשלם למורים משכורות לא הגיוניות!

126 הכל כדי למצוא חן בעיני ביבי. סער תתפטר ומיד. אינך ראוי להיות שר חינוך בישראל  (לת) מבואס משר החינ וך
  • 16:04
  • 30.12.11

127 הצעד הבא בטול זכויות האזרח. ולמה ללמד אזרחות? שלום
  • 16:06
  • 30.12.11

כל הכבוד לכם ערערה.

128 לצאת להפגנה נגד שר החינוך. זה צו השעה. לנזוף בו עד שיחזור בו.  (לת) מורה ותיק
  • 16:09
  • 30.12.11

129 יש גבול סער, יש גבול להשתוללות שלך. חינוך זה ערכים. לא מבחנים.  (לת) אריה
  • 16:11
  • 30.12.11

130 להפסיק לטייל לקברים שסער מקדש. להפגין ולהתנגד.  (לת) יונה
  • 16:12
  • 30.12.11

131 איפוא כל מפקחי המשרד? מדוע אינכם מרימים קול? פחדנים שכמותכם.  (לת) מזועזע.
  • 16:14
  • 30.12.11

132 אחרי 45 שנות עבודה במשרד החינוך אני מרגישה בושה וחרדה. רות פריאל, רמת אפעל
  • 16:40
  • 30.12.11

בכל שנות עבודתי ,עם עשרה שרי חינוך , לא הרגשתי כפי שאני מרגישה
עכשיו ,שגדעון סער הוא שר החינוך. חינוך לאומני צבאי צר אופקים, טיולי קברים, ציונים ובחינות כפי שלא היה אצל אף שר חינוך. כל שרי החינוך טיפחו
ערכים אוניברסליים כמו אזרחות ושלום, ערערה זכאי להרבה מחמאות. כל הכבוד לכם.

133 הכל הפוך...במקום לעודד ולחנך לשלום הנה מגיע המשרד לענייני מקאריתיזם קובי
  • 16:50
  • 30.12.11

וקובע קביעות תמוהות ומשונות בגלל שגעון הגדלות של הימין

134 בכירי משרד החינוך מלקקים לשר החינוך. אל תצפו מהם להתנהגות ערכית.  (לת) אני מגנה את שר החינוך
  • 16:54
  • 30.12.11

135 125 זה אתה שהתחלקת על השכל. מגיב
  • 16:58
  • 30.12.11

זכויות האזרח אבו יסוד במדינה שלנו . זו מגילת העצמאות שלנו, אלה ערכינו עליהם נחנך ולמענם נפגין. ולעדיעתך תלמידים הפגינו גם נגד פיטורי מורים של לימור לבנת וגם למען תנאי עבודת המורים שפוגעים בתלמידים.

136 * * * איך זה שמשרד החינוך מסתפק במכתב נזיפה למחנך שלא הולך בתלם ומתיר לתלמידיו להתעלם מחוזר המנכ"ל (ואולי גם לזלזל במצוות הכחשת הנכבה)? אני הייתי דורש מהפרחח הפדגוגי הזה גם להחתים את הוריו, שידעו איזה מין בן יצא להם !  (לת) אנטון סמיונוביץ' מקרנקו.
  • 17:01
  • 30.12.11

137 לערבים מותר להשתתף רק בהפגנות עם שלטים של "מוות לערבים" - זה תואם את חוזר מנכ"ל משרד החינוך.....  (לת) אתי
  • 17:01
  • 30.12.11

138 לנזוף קשות בשר הלא חינוך. ערערה ציון לשבח. נתתם דוגמא טובה. מורה
  • 17:02
  • 30.12.11

במקום להפוך את בית הספר לבית חינוך סער משכלל את שיטת הבחינות והציונים מגן הילדים. כב ר לא שרים, לא רוקדים לא לומדים יסודות המוסיקה והאמנות רק משננים ונבחנים. קלט פלט. בושה בושה לחינוך בישראל.

139 סר החינוך בתקופת סער. רק בחינות וציונים. חרפה לחינוך. שלום
  • 17:03
  • 30.12.11

מה פלא? שר שלא מאמין בשלום, מה אפשר לצפות ממנו?

140 משרד החינוך והניזיפה שאול
  • 17:05
  • 30.12.11

למנהל בית הספר ולצוות המורים לאזרחות מגיעה הערכה וצלש מנהל כזה ראוי להערכת הנהלת מערכת החינוך הוא אדם פעל אומץ לב ורעיון חינוכי ברור הלווי וכול מערכת החינוך היתה מקבלת החלטות באומץ לב עניני . מה יגיד השר אשר הינחה את המערכת להשתתפות פעילה ומצד אחר כורה משי כורה .

141 לא נעבור לסדר היום עד ששר החינוך יתנצל . מורה
  • 17:07
  • 30.12.11

לחברינו מערערה ,למנהל , ולתלמידים תבורכו. לא נזיפה מגיעה לכם אלא מלות שבח.רב מורי ישראל אתכם.

142 לתלמידי ערערה כל הכבוד לכם.מתלמיד תיכון ישראלי.  (לת) תלמיד תיכון
  • 17:08
  • 30.12.11

143 אני אגיד לך איפוא אנחנו חיים, במדינה שיורדת מהפסים וממגילת העצמאות שלה משיב לרכז
  • 17:13
  • 30.12.11

כמו שסלקנו את לימור לבנת שפטרה מורים באישון לילה, כך נביא להפגנה נגד סער .אני אתכם ומחבק אתכם.

144 חינוך פוליטי וחנוך לערכים חובה בכל תיכון סער לא יפחידנו.  (לת) מורה לאזרחות
  • 17:14
  • 30.12.11

145 דגל ישראל לא מתנוס על בתי ספר חרדיים. בושה לשר החינוך.נכשלת.  (לת) עדי
  • 17:16
  • 30.12.11

146 ממשלת ישראל ברשות נתניהו לא מבינים בזכויות האזרח ,זאת ממשלת אסון לישראל ,עד מתי עוד נסבול את החרפה הזאת ,די לכיבוש די לנתניהו ,בחירות חדשות עכשיו  (לת) רוגל
  • 17:17
  • 30.12.11

147 שר החינוך גדעון סער, לא מבייש בהתנהלותו המחפירה את יו"ר הסתדרות המורים, רן ארז. מביך ומביש, But we elect them again and again  (לת) מורה מתוסכל.
  • 17:19
  • 30.12.11

148 מה לעשות ,מר נתניהו ,מדינת ישראל היא מדינה גזענית ונגד ממשלה זאת עם מדיניות כזאת צריך להפגין כל יום  (לת) רוגל
  • 17:20
  • 30.12.11

149 לדון על הנושא בכל חודר מורים. מורים תתעוררו מהאדישות שלכם. דבורה
  • 17:20
  • 30.12.11

זה התחיל מדיון על הכבוש, על שיר של יונה וולך, וזה מתגלגל הלאה.
לימין שור עם סר חינוך.

150 אירן זה פה. תפסיקו לבלבל לנו את המח עם אירן.  (לת) מתוסכל
  • 17:22
  • 30.12.11

151 עשיתם את המעשה הכי יפה והכי נכון תלמידי ומורי ערערה.אני מצדיעה לכם.  (לת) רעות
  • 17:23
  • 30.12.11

152 החינוך במדינת ישראל פשט את הרגל.  (לת) מגיב
  • 17:24
  • 30.12.11

153 את הכתבה הנ"ל צריך לשלוח לשר החינוך ,לנתניהו וכל הממשלה כשיעור באזרחות,יש לברך כל משתתף "במצעד זכויות האדם" לשר החינוך כחומר למחשבה אולי ראוי לדאוג שכל בתי ספר בישראל ישתתפו להבא במצעד זה. ם  (לת) רוגל
  • 17:26
  • 30.12.11

154 מה אפשר לצפות משר חינוך שלא מאמין בערך הכי חשוב שלום?  (לת) מתביש בשר החינוך
  • 17:26
  • 30.12.11

155 "התלמידים ניגשו אלי בסוף ואמרו: ‘לא ידענו שהיהודים כל כך נחמדים וטובים'. תלמידים ערבים ויהודים שרו יחד: ‘ערבים ויהודים זה לזה אוהבים' - זה היה מדהים איך שהם צעקו ככה יחד, למען זכויות אדם". דניאל קלטי
  • 17:29
  • 30.12.11

נו, הרי זה בדיוק מה שמטריד, את כל עובדות משרד שטיפת-המוח, הציוני=כהניסטי: שיהודים וערבים - כבר לא יהיו אוייבים...

הסיוט מספר 1, של כל פעיל-כהנא (כלומר ציוני) באשר-הוא, ממר"צ עד ל"מולדת": שיתוף-פעולה, בין יהודים לערבים.

"נשיאת שלטים נגד גזענות נוגדת את חוזר המנכ"ל."

אומר הכל.

156 עיוורון מדהים. .
  • 17:30
  • 30.12.11

דווקא במדינה שקמה כתוצאה מגזענות, לא יכולים לראות אותה כשמדובר בגזענות כלי עם אחר.

157 חוסר התגובה של שר החינוך עלבון צורב לכל המערכת.  (לת) חושב
  • 17:33
  • 30.12.11

158 אפרטהייד של אכלוסוה שלמה גראציאלה
  • 17:33
  • 30.12.11

בושה ש דברים כאלה קוראים

159 כמה הזוי ועצוב. מתנגדים לשלטים נגד גזענות זכותי
  • 17:33
  • 30.12.11

מענין אם אותו מכתב היה נשלח לבית ספר יהודי.

160 קראתי השבוע על גרמניה לפני המלחמה , מדהים איך הדברים דומים  (לת) יאיר
  • 17:45
  • 30.12.11

161 המנהל ראש גדול יותר מהשר סער! סער תתנצל!
  • 18:06
  • 30.12.11

מדינה הפוכה

162 צרילך לשנות את שם המשרד ל'המשרד לשטיפת מוח לאומנית'.  (לת) שי
  • 18:28
  • 30.12.11

163 סער השיג הישגים שיש לברך עליהם אבל בנושא חינוך לערכים יש בעיה. רות
  • 19:14
  • 30.12.11

לא רק ערכים לאומיים, יטש גם ערכים אחרים לא פחות חשובים. איפוא המפקח על לימודי אזרחות?

164 יולי תמיר תגובתך חשובה. טפחת את האזרחות.  (לת) מגיב
  • 19:16
  • 30.12.11

165 ומה אומר יוסי שריד שר חינוך מצוין?  (לת) שואל
  • 19:17
  • 30.12.11

166 אזהרה לטוקבקסטים דובר משרד החינוך
  • 19:34
  • 30.12.11

אין להביע, בשום אופן כזה או אחר, הצדקה של מעשה מתועב ומסוכן לבטחונה של מדינת ישראל, כמו השתתפות של קבוצת ערבים-ישראלים, ביום זכויות האדם הבן לאומי. כל משתף פעולה עם קבוצה פושעת זו, דינו כשיתוף פעולה עם האוייב. ראו הוזהרתם!

167 למשרד החינוך דחוף מנהל טוב או מנהל המנהל של תיכון ערערה יוסי
  • 19:53
  • 30.12.11

צָלָ"שׁ לתלמידים והמורים ובראשם המנהל .

168 איזה ציניות! אנשי משרד החינוך, מאיזה מדינה טוטליטרית הגעתם?אולי תלמדו מה זה דמוקרטיה??  (לת) משקיף
  • 19:58
  • 30.12.11

169 קשה להבין את הנזיפה הזאת. מה יש לשר לומר על כך?  (לת) לא מבין
  • 21:08
  • 30.12.11

170 האם רק ערכים לאומניים וצבא בתוך התיכון? לאן נגיע?  (לת) שואל
  • 21:09
  • 30.12.11

171 מכה קשה לחינוך לערכים במדינת ישראל.לא נשקוט.  (לת) עמי
  • 21:15
  • 30.12.11

172 הקצנה גם בחינוך.אסור לאישים ושרי חינוך לשעבר לעבור לסדר היום.  (לת) מורה
  • 21:17
  • 30.12.11

173 המורים הפכו מלמדים כמו בחדר. תוכנית למודים מוכתבת עם בחינות.  (לת) הורה
  • 21:18
  • 30.12.11

174 תמונה אידאלית מאוד , כי היא אמתית ועוד איך , כל הכבוד למנהל ולתלמידי בית ספר תיכון ערערה על כך שהיו דוגמא אמתית , שמשקפת את הדבר והיפכו במדינה דימוקרטית.  (לת) מורה מתיכון ערערה
  • 21:20
  • 30.12.11

175 לשר החינוך:מודה ועוזב ירוחם. ערערה מערכת חינוך למופת. יש ללמוד ממנה.  (לת) מגיב
  • 21:20
  • 30.12.11

176 הנזיפה של שר החינוך מקוממת כל בר דעת.  (לת) עדי
  • 21:22
  • 30.12.11

177 תלמידי ערערה מגיע לכם ציון לשבח. וגם למנהל ולמורים שלכם. מורה
  • 21:30
  • 30.12.11

אני מורה ישראלי גאה בכם.

178 משרד הבחינות זה שם שיותר מתאים. כך שולטים על המערכת.  (לת) מגיב
  • 21:31
  • 30.12.11

179 מסביב ינזוף סער, אך ראשינו לא ישח.  (לת) מתביש
  • 21:33
  • 30.12.11

180 סער משליט את ערכי הימין בלבד. זו שערוריה.  (לת) מגיב
  • 21:35
  • 30.12.11

181 תלמידי ערערה למדו את מגילת העצמאות. אין ספק.  (לת) חושב
  • 21:36
  • 30.12.11

182 יש לאזן בין כל הערכים בחינוך. לאומיים ,חברתיים,אומנותיים,חברתיים. שלום
  • 21:39
  • 30.12.11

סער, אתה שר של כל העם לא רק של הימין.

183 בושה למשרד הזה ולעומד בראשו.  (לת) שלום
  • 21:40
  • 30.12.11

184 כל הכבוד למורים, לתלמידים ולמנהל האמיץ. מומלץ שהשר יסתכל על זה אחרת ולעומק מורה
  • 21:44
  • 30.12.11

האם רוצים ללחוץ את הציבור הערבי לפינה או לעבוד על הפחתת הניכור וזו דרך יצירתית לדעתי

185 רק פגם גנטי יכול להסביר את השנאה החולנית והמעוותת למדינת ישראל,שמשפריצים כאן השמאלנים הקיצוניים  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 22:25
  • 30.12.11

186 מדינה מכוערת  (לת) דור
  • 00:30
  • 31.12.11

187 השתתפות תלמידים במצעד זכויות האדם עירית
  • 00:40
  • 31.12.11

מחזקת את ידיכם. כל הכבוד על היוזמה הברוכה, בהענקת הזדמנות לתלמידים להישתתף במצעד.
אני לחלוטין לא מבינה את תגובתו של סער. הייתי מצפה ממנו עידוד על ההשתתפות.

188 שר החינוך וחוסר התרבות.  (לת) בערות היא כח
  • 01:18
  • 31.12.11

189 Israel needs Overhauls Ali, London
  • 05:30
  • 31.12.11

The ministry of education shows that it is a political intity. When education goes up in the Arab sector the Ministry starts to concern. Discrimination is one big issue in this ministry. Whatis good for Jews is not good for Arabs. This ministry is good in how to educate Arabs how to be good slaves not good citizens . That is evident from the general path that this county walks on...this country for one nation...no place for non Jews. Israel indeed is a country that needs Human Rights lessons.  

190 האם באמת חוזר המנכ"ל רואה בהשתתפות של קבוצת ערבים-ישראלים, ביום זכויות האדם הבינלאומי כי היא מעשה מתועב ומסוכן לביטחונה של מדינת ישראל, זה באמת נשמע גזענות מובהקת או שיש הגדרה חדשה לגזענות שאני עדיין לא מעודכנת בה  (לת) מורה לאזרחות
  • 08:07
  • 31.12.11

191 מי זה המנכ:ל בכלל ? מה לו ולחינוך. שיקפוץ הוא והשר שלו  (לת) מנכ"ל
  • 09:54
  • 31.12.11

192 כמעט בכל בתי הספר הערביים מתנוססת מפת פלסטין על כל שטחי מדינת ישראל! תבדקו! אלי
  • 10:09
  • 31.12.11

מספיק עם הבלוף הזה.
הם פוחדים ממידנות ערב כי השמאל נותן להם תחושה שאנחנו זמניים. הפלסטינים (אין עם כזה וזהו הבלוף הגדול של ההסטוריה ושל השמאל שרוצה מדינה שחיה על מצג שווא) לא יתפשרו על כלום והם קיבלו טריטוריה כדי להיות שפיץ שדוקר את ישראל - אין להם נפט אבל הנכס הגדול ביותר שלהם הוא האנטישמיות.

193 יש עוד משהו שהאנשים האלה נשאו...דגלי פלסטין ולא דגלי ישראל חבל
  • 10:38
  • 31.12.11

כתב יקר : אתה לא מבין שהתקשורת שאתה מייצר הפכה לתשקורת ברגע שאתה אומר חצי אמת?

הציבור התרגל כבר לא להאמין לכם ... אמינות היא אולי 90% מעיתונות.

194 משרד החינוך בפולין נזף במורה יאנוש קורצ'אק שלקח את תלמידיו לסיור מחנות  (לת) M
  • 12:03
  • 31.12.11

195 תלמידי ערערה מורה
  • 12:06
  • 31.12.11

הם עשו את הנכון למען זכיות אדם ובני אנוש
התנהגותם ע"פ כללי הדימוקרטיה הישראלית והדמוקרטיה האנושית
יש להזמין את המנהל וצוות החינוך ומועצת התלמדים והתלמידים השותפים
לפרס מדינת ישראל ולשלוח אותם נציגים בכל העולם לזכיות אדם .

196 "נשיאת שלטים נגד גזענות נוגדת את חוזר המנכ"ל" - בדיוק כמו שזכויות האדם נוגדות את מדיניות ממשלת ישראל ומלחכי הפינכה שלה.  (לת) טנלוגיה
  • 12:15
  • 31.12.11

197 אנטי דמוקרטי Sam
  • 12:32
  • 31.12.11

לא יתכן שכל מעשה ,תגובה או הזדהות של.הערבים בכל מה שנוגע לזכויות אדם תהפוך לאירוע חמור בעיניי שרי ישראל . הגיע הזמן להזכיר לאדון סער וחבריו לממשלה ולעומד בראשה שאנו הערבים אזרחים שווים לכל דבר ואם יש להם בעיה עם זה שיקימו ממשלה באוגנדה !!! די נמאס מהגזענות

198 ממתי משרד החינוך מחנך לערכים? אותי הוא לימד רק לבגרויות עמוס
  • 12:49
  • 31.12.11

וגם את זה בחצי-כוח כשכמעט חייבים לקחת כמה שיעורים פרטיים...

ככה שזה באמת מנוגד, בסוף הילדים יכולים לצאת עם ערכים כלשהם.. איום ונורא!

199 הכתבה שגויה, מגמתית ומטעה יצחק מחק היום
  • 14:07
  • 31.12.11

משום שאינה מביאה את נוסח המכתב שנשלח ממשרד החינוך.

טענת משרד החינוך לא היתה לעצם נושא ההפגנה, אלא לדרך ביצוע במסגרת בית הספר. החינוך ל"גלות מעורבות ואחריות אישית, חברתית, אזרחית ולאומית, שתביא אותם להשתתפות" היא במסגרת בחירת האישית של התלמיד/אדם ולא במסגרת בית הספר שאסור *אסור* לו להכניס את ראשו לפוליטיקה !!!!!!

200 זה לא מפתיע טל
  • 14:16
  • 31.12.11

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3556787,00.html

201 להכין דרכונים דרור
  • 14:43
  • 31.12.11

בשלב הבא יסלקו אותכם אחר כך יסלקו אותי

202 להכין דרכונים דרור
  • 14:45
  • 31.12.11

בשלב הבא יסלקו אותכם אחר כך יסלקו אותי

203 משרד החינוך נוזף במנל בית ספר ערבי מוטי
  • 14:56
  • 31.12.11

נאה דורש ואינו נאה מקיים .אני כל כך האמנתישמשרד החינוך מתכוון באמת למה שהוא מפרסם.לרגע חשבתי שהמפקח לאזרחות מפיח רוח דימוקרטית אמיתית במערכת החינוך שמעודדת התנסות בחוויה האזרחית הפעילה.אך המציאות ירקה בפניהם של רבים מלבד היריקה בפניה של הילדה הנחמדה בבית שמש.

204 משרד החינוך נזף במנהל בית ספר ערבי א.ב
  • 15:20
  • 31.12.11

לשר החינוך.גדעון סער.קשה להבין איך אתה מצד אחד מעודד אזרחות פעילהת מעורבות ושותפות ומצד שני שולח מכתבי נזיפה לבית ספר שקיים את דברך.שתי אפשרויות או שאתה אומר דבר ועושה דבר אחר ואת או שהדבים שאתה מעלה אות אינם מחלחלים אצל אלה שמתחתיך.

205 משרד החינוך מבולבל או עיתונאי מתלהם? מודאג
  • 17:19
  • 31.12.11

באמת מוזר שמשרד החינוך מצא עניין בברור השתתפות התלמידים באירוע. מאידך אין בכתבה תמיכה בכותרת המדברת על "נזיפה".

206 גדעון סער ראוי לנזיפה על התנהלותו כשר חינוך מה הרקע שלו בחינוך?  (לת) מגיב
  • 17:54
  • 31.12.11

207 יש מפקחים על הוראת אזרחות? תשמיעו קול.  (לת) אזרח
  • 17:55
  • 31.12.11

208 דרדור מוסרי של מערכת החינוך, סליחה, מערכת הבחינות שמשליט סער.  (לת) מתביש
  • 17:56
  • 31.12.11

209 להקרין את הסרט על החינ וך בפינלנד לשר החינוך. פה לא רוסיה הסוביטית.  (לת) עדי
  • 17:57
  • 31.12.11

210 בא לי להפגין נגד שר החינוך יחד עם אלפי מורים נאורים.  (לת) מרגלית
  • 17:58
  • 31.12.11

211 זה משרד שעסוק בבחינות ,טיולים לקברים, והורדת פקודות יום למורים. חושב
  • 18:18
  • 31.12.11

מה הקשר למורים?מה הקשר לחינוך?

212 תעודת עניות למורים לאזרחות שלא מגיבים. תעודת עניות לשותקים.  (לת) אבי
  • 18:37
  • 31.12.11

213 מה חושבים שרי החינוך החיים בקרבנו? רובינשטיין ,שריד ,נבון, ועוד?אני סקרן.  (לת) אבנר
  • 18:38
  • 31.12.11

214 מנכלית המשרד חדשה והיא עושת דברו של השר. אין לצפות ממנה .  (לת) יונה
  • 18:41
  • 31.12.11

215 חכו לפיטורי מורים המוניים באישון לילה זה כבר קרה. אצל לימור לבנת.  (לת) זוכר.
  • 18:42
  • 31.12.11

216 חינוך פוליטי חובה. מחר למי יצביעו? איך ידעו?וכן לגנות את הכיבוש.  (לת) חנה
  • 18:44
  • 31.12.11

217 סער אתה דמוקרט? עשה חשבון נפש לדמוקרטיה שלך. נכשלת.  (לת) אזרח מודאג
  • 18:46
  • 31.12.11

218 למנהל, למורים ,לתלמדים, קבלו את התנצלותי על הנזיפה שלא מגיעה לכם.  (לת) מחנך לערכים שמתביש
  • 19:20
  • 31.12.11

219 משרד החינוך לא אוהב שערבים משתתפים בהפגנות.  (לת) אלא אם הם מוכרים שם חומוס
  • 19:49
  • 31.12.11

220 איוולת יוסי גלעד
  • 08:22
  • 01.01.12

מישהו במשרד החינוך באמת מגלה עמדות גזעניות. אחרת אי אפשר להסביר את העובדה שבתי ספר יהודים שהשתתפו בהפגנה לא ננזפו כלל וכלל נכון לכתיבת שורות אלו.
אני חושב שמכאן ועד להשמיץ את כל משרד החינוך עובדיו והעומד בראשו כגזענים וכו' הדרך ארוכה וגם לא נכונה.
האיש שחתום על ההזמנה לבירור צריך להנזף על רגישות יתר שהיא גזענות לשמה בכל מה שקשור לארוע הזה.

221 מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך אינה מבינה דמוקרטיה מהי. כמוה יש עוד קבים במשרד הזה  (לת) אחת שנאבקת בשחיתות במשרד החינוך
  • 09:35
  • 01.01.12

222 וואו, תלמידי ערערה מתנגדים גם להרס בתים במגרון שבתאי
  • 12:56
  • 01.01.12

אני בטוח שהתנגדותם להרס בתים אינה ייחודית רק לבתים שגרים בהם מוסלמים כי אז הם יהיו גזענים, הם הרי טוענים שהם נגד גזענות...

223 לכבוד מנכ"לית משרד החינוך הגברת דלית שטאובר: בכנס שנערך למורי האזרחות לפני כמה ימים בתל -ביב כל כך מצאה בעיני התגובה שלך על התרגשותך מהתלמידים של ריאלי חיפה על כך ששלחו למשרד בו את מנכ"לית מכתב במסגרת מטלת הביצוע במקצוע האזרחות. זה היה בעינייך אזרחות פעילה לכל דבר. אבל כאשר מדובר בתלמידי תיכון ערערה מה זה נקרא על פי חוזר המכ"ל הנכבד שלנו?? זה איום על ביטחונה של מדינת ישראל!!!! הלא כן??  (לת) חינוך מלאכתי ולא ממלכתי
  • 13:35
  • 01.01.12

224 I was right in writting Israel off for good.  (לת) Voice of logic
  • 12:55
  • 09.01.12

225 הכותרת מטעה!! הוא לא לקח אותם למצעד, כאילו שיראו את המצעד. הוא לקח אותם "להשתתף בהפגנה". ומכיוון שהם תלמידים במסגר, זה אסור לפי הכללים.  (לת) הדר
  • 15:40
  • 09.01.12

226 אני בהלם ממשרד החינוך. איפה החינוך איפה? בושה לנו  (לת) שירה
  • 19:08
  • 09.01.12

227 מסתבר שזכויות האדם נוגדות את ערכי משרד החינוך אני
  • 16:31
  • 10.01.12

לא רק תלמידי בית הספר אלא כל אזרחי המדינה זכו לשיעור באזרחות

228 כתוצאה מקריאותיו של שר החינוך "לגלות מעורבות ואחריות אישית, חברתית, אזרחית ולאומית, שתביא אותם להשתתפות " לקח מנהל בית ספר ערבי את התלמידים למצעד זכויות האדם אבל אז ננזף על -ידי משרד החינוך - האם יש צביעות יותר גדולה מזו?  (לת) חגית ג
  • 19:13
  • 21.01.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בחינוך וחברה
פרסומת