מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הרבצ"ר נגד הדרת נשים: כל הזמנת רב מהחוץ תחייב אישור

"הרבנים הצבאיים צריכים אחריות וזהירות גדולה כלפי מי יקבל את הזכות לדבר בפני חיילי צה"ל. מי שלא מבין את השפה ואת המסר, לא יכול לדבר", אמר

הרב הצבאי הראשי, תא"ל רפי פרץ, קרא לרבני יחידות צה"ל להילחם בהדרת נשים. בכנס חירום שנערך היום (ראשון) אמר הרב כי עליהם "למנוע תופעות של הדרת נשים בצה"ל, כחלק מהאחריות הרחבה של אחדות השורות".

בכנס החירום, שהתקיים על פי הנחיית הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, השתתפו עשרות מרבני היחידות הצבאיות. מטרת הכנס הוגדרה כהבהרת נהלים ו"יישור קו" בעקבות האירועים האחרונים בצה"ל ובכלל. תא"ל פרץ פנה לרבנים וברוח האגרת אותה הפיץ למפקדים בשבוע שעבר אמר: "אין ולא תהיה הדרת נשים בצה"ל. דווקא מאיתנו, מי שיודעים את חשיבות כבודה של האישה, לדאוג שהפולמוס הזה לא יחדור לשורותינו".

סוגיה נוספת שעלתה בכינוס הייתה מעורבותם של מרצים חיצוניים המוזמנים להרצאות בקרב היחידות הצבאיות. אלו, לא פעם, מביאים עימם רוח שונה, קיצונית יותר, מזו שבצה"ל היו מקווים לראות. על כן, הוחלט כי בתקופה הקרובה תהיה כל הרצאה של רב מחוץ לצבא בתוך היחידות עצמן טעונה את אישור הרבצ"ר עצמו. "הרבנים הצבאיים צריכים אחריות וזהירות גדולה, כלפי מי יקבל את הזכות לדבר בפני חיילי צה"ל. מי שלא מבין את השפה ואת המסר, לא יכול לדבר בפני החיילים", אמר.

המפגש עסק גם בסוגיית שירת נשים בצה"ל, שם הובהרה ההנחייה החדשה ליחידות, בעקבות עבודת המטה שנערכה בצה"ל, שקבעה כי בכל הטקסים הרשמיים חלה חובת נוכחות מחייבת של כלל החיילים, ולכן חיילות יוכלו לשיר בכל טקס. עם זאת הוחלט כי באירועי הווי, שאינם בעלי אופי צבאי, יינתן שיקול דעת למפקדים וכי "לא יחייבו חיילים דתיים להישאר במקום שנשים שרות בניגוד לרצונם". בשבוע שעבר הבהיר קצין החינוך והנוער הראשי, תא"ל אלי שרמייסטר, כי "נשים ישירו מעל לכל במה בצה"ל", וגם הרמטכ"ל, בני גנץ, אמר בשבוע שעבר כי "נשים צריכות להיות גאות בשירות שלהן ובשירה שלהן".

הרבצ"ר רפי פרץ והרמטכ"ל בני גנץ
הרבצ"ר רפי פרץ והרמטכ"ל בני גנץ. צילום: דו"צ

הרבנים הצבאים אמרו במפגש כי לעתים המעשים הקיצוניים מגיעים דווקא מהחיילים עצמם, ולא פעם הם נמצאים בסיטואציות מורכבות - מבחינה הלכתית ומבחינה צבאית. ביחידות ההדרכה ובבתי-הספר הצבאיים מרגישים הסגל הפיקודי בהקצנה של דרישות חלק מהחיילים שומרי המסורת בדבר ההפרדה בין נשים לגברים. על כך השיב הרב הצבאי הראשי כי כאן מגיע מקומם של רבני היחידות. "מחובתנו הגדולה לעמוד בצמתים מרכזיים ברגישות גדולה בעת הזו, לזהות מוקדי חיכוך מראש ולהיות שם על מנת לסייע לחיילות, לחיילים ולמפקדים", הוסיף.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רבנים באים להרצות לפני חיילים? אין להם על מה להרצות הם באים להסית צה"ל עצמו "מפוצץ" מרבנים. למה להביא עוד?
  • 19:54
  • 01.01.12

משקל הרבנים בציבור עולה וזה איום אסטרטגי לבטחונה של מדינת ישראל. גרוע מזה האיראני, במדה מסוימת...בכלל, מה זה להביא רבנים להרצות? על מה הם מרצים? זה מריח רע...מי שנזקק לייעוץ רבני שיילך אצל הרב לבקש את עצתו: הרוצה את הרב יבא אליו...

02 ההסדרניקים בצבא לנקות מחראות ולמטבח - אלה המקומות היחידים שם הם יכולים לתרום מבלי לגרום נזק.  (לת) נמאס מהם!!!!
  • 20:12
  • 01.01.12

03 "מקומם של רבני היחידות" העילוי
  • 20:22
  • 01.01.12

הם חלק מהבעיה וצריך לסלק כמה מהם למען יראו ויראו. חוץ מזה רובם מיותרים ואף אחד לא יודע מה הם בכלל עושים.

04 תודה לאל. הגיע הזמן כבר..  (לת) ברגמן
  • 20:24
  • 01.01.12

05 הדרת גברים ישראל
  • 20:35
  • 01.01.12

למה ? למה ? לחייב חיילים לשמוע שירת נשים מה זה מוסיף ???? לכושר , למוכנות , של החייל . זה רק מראה שבאמת לא רוצים את החרדים בצהל .... כמה שתדחפו את אלו שכן מתגייסים מהחרדים לפינה זה ישכנע את האחרים ( ובצדק ) לא להתגייס . והרמטכל יכול להגיד , לדרוש , לבקש , לגייס יותר חרדים זה לא ילך לו

  •   מי שלא מסוגל להיות בחברת נשים שיעבור לאיראן שלא יתגייסו
    • 20:06
    • 03.01.12

    רק שם לאשה אסור להיות ברחוב ללא השגחת גבר. רק שם אשה צריכה לכסות את עצמה. ישראל לא תהיה איראן. ישראל לנשים יש זכות לנשום, לשיר, ללכת ברחוב איך שהם רוצות מבלי שיתקפו וישפילו אותן. ישראל היא מדינה חופשית וכל ניסיון לשנות את זה יגרום לחורבן בית שלישי. תמשיכו להרוס את המדינה והערבים יטפלו בכולנו.

06 כך צריך להיות. מחסום ווטש
  • 20:50
  • 01.01.12

הרצאות בצבא רק על ידי נשותינו ושאר תומכי יש גבול, אנרכיסטים לחיסול הגדר ושאר נציגי הקרן לחורבן ישראל.

07 "לא בערבי הווי"-התחלת הכניעה לקיצונים,בושה לרמטכ"ל הסמרטוט הזה  (לת) רז
  • 22:25
  • 01.01.12

08 עוד ביזיון מבית הימין- מה פתאום להזמין רבנים לצבא? להפריד דת ממדינה ולא לתת לכל מנשקי המזוזות והכיפות הסרוחות דריסת רגל.נותנים להם אצבע והם רוצים את כל היד. זו החזירות מבית הימין ולא רק  (לת) שומר חוק
  • 22:32
  • 01.01.12

09 מה פתאום רב צריך להרצות לחיילי צה"ל מתון ככל שיהיה? מה הקשר?  (לת) צבא הדת ולא צבא העם
  • 22:53
  • 01.01.12

10 לא מזה ולא מזה!!!!!! עפיף מג'דיידה
  • 00:45
  • 02.01.12

לא לשירת נשים ולא לשירת גברים אין לשיר בצבא בכלל, לא לרבנים/דרשנים ולא דברנים/נואמים חילונים הצבא צריך להישאר סטרילי כמו חדר ניתוח ופשוט לעשות את עבודתו וזהו!!!!

11 עוד סימן להתדרדרות של ישראל נועם
  • 03:29
  • 02.01.12

ישראל מדינה פרימיטיבית ומתדרדרת מיום ליום
רבנים, אנשי דת והזויים אחרים מעורבים בהנהגה וקובעים את סדר יומה של המדינה.
מדינה שאינה מפרידה בין דת ומדינה בצבאה ובהתנהלות הגוף המחוקק שלה סופה שתהיה דיקטטורה דתית.

12 הרבנים על חייליהם יצאו גם לשדה הקרב בקריאות ''שמע ישראל' מול קריאות "אללה הוא אכבר"??  (לת) מלחמות חובשי כיפות סרוחות מול חובשי כיפות סרוחות
  • 06:23
  • 02.01.12

13 הרב הזה לא מפסיק לדבר בתקשורת גאילו כבר טיפלנו באיראן הרב הזה לא מפסיק לדבר
  • 20:03
  • 03.01.12

כל יום יש איזו כותרת על כן שירת נשים לא שירת נשים בצבא כאילו זו הסוגיה האסטרטגית של צה"ל. מי שלא יכול לשמוע נשים שיעבור למדינה אחרת. בישראל לנשים יש יכולת להופיע בציבור מבלי שרב צבאי יביע את דעתו על זה. דעתו לא חשובה בכלל ואם יש לו בעיה עם זה שיפרוש. נמאס לשמוע אותו.

14 לאנשים שמעניין אותם הקונספט של הצד השני הנביא היומי
  • 13:34
  • 04.01.12

התרבות (דת/תורה) היהודית באופן מובהק מחנכת להפרדה בין המינים השונים.
הקונספט: חברה מעורבת מערערת את החוזק של התא המשפחתי. מערערת את הקשר בין בני הזוג, במיוחד אם הוא נוצר (לרוב בחברה מעורבת) כתוצאה מתנאים חיצוניים שמשתנים עם הזמן, עד שהקשר מתפרק או מת.
ראיה: אחוזי הגירושין.
אבל עדיין יהיו אנשים שגם בחברה מעורבת יצליחו לחיות באופן תקין, ולקיים תא משפחתי מניח את הדעת, ואהבה (לאורך זמן- 40 שנה).
וכאן מגיע הקונספט היותר עמוק: אצל היהודים יש מושג שקוראים לו קדושה. כל מקום שבו יש פריצות או צניעות אין קדושה. קדושה היא דבר שהוא אמיתי ואפשר לחוש אותו, השאלה היא כמובן באיזה רמה רוחנית אתה נמצא.
קדושה היא דבר שנותן לך חיים, ושמחת חיים. פריצות מרחיקה את זה, אבל צריך חוש רוחני עדין כדי להרגיש את זה. לא מתאים ליהודי לחיות בלי קדושה.
אל תקשו עלי, מאיך שחרדים מתנהגים לפי העתונות. תעקפו את העיתון, תשאלו את השאלות על עצמכם ועל אנשים שאתם מכירים באופן אישי.

15 לנוכח שנאת הטוקבקים מובן מדוע צהל אוכל קש מטונף החל מעינבי זעם דרך לבנון 1,לבנון 2 אינתיפדות 1, 2 עופרת יצוקה ,זבל של שונאים מביא לזבל של תוצאות ,בששת הימים היתה אחווה ולכן ב-6 ימים עשו מה שהיום לא יעשו ב-600 יום .  (לת) יהודי ,לא מנוחין
  • 15:50
  • 14.03.12

פרוייקטים מיוחדים