המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הבילוי של נוער מג"ב: גירוש פועלים פלסטינים

כך נראה יום פעילות שגרתי בתנועת הנוער של משמר הגבול: בבוקר לומדים, בלילה לוכדים שב"חים

"אני מגדירה את זה כהנאה: זה פשוט נותן לי ערכים ואני אוהבת את האקשן", כך פותחת רעות מכיתה י"ב בתיכון באזור מודיעין את התיאור שלה לפרויקט שבו היא חברה: "נוער מג"ב (משמר הגבול)".

המיזם ממומן על ידי המשרד לביטחון הפנים, בפרויקט "עיר ללא אלימות", ועל ידי המועצה האזורית חבל מודיעין, ללא ידיעתו של משרד החינוך. כ-36 בני נוער בגילים 16-18 משתתפים בפרויקט: הם מבלים את שעות הפנאי שלהם בלכידת "שוהים בלתי חוקיים" (שב"חים), עמידה במחסומים ושמירה על ביטחון היישובים באזור. רק בשבועות האחרונים, אומרים במועצה, הצליחו בני הנוער ללכוד עשרות שב"חים, רובם פועלים פלסטינים ללא אישורים.

"אני אוהבת ללכוד את השב"חים", אומרת רעות, אחת המשתתפות בפרויקט, "בעיקרון אנחנו מחפשים אותם כי הם מפחידים ילדים. המטרה היא לתפוס אותם ולהחזיר אותם למקום שאליו הם שייכים".

עשו לנו לייק וקבלו חדשות ועדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

מתוך פעילות בני נוער בפרויקט "נוער מג"ב"
מתוך פעילות בני נוער בפרויקט "נוער מג"ב".

גם חברה לפרויקט, ערן, מספר בהנאה על הפעילות: "זה תחושה כיפית, יש לך אדרנלין ואנרגיה במבצעים כאלה. אנחנו גם מרגישים גאווה שאנחנו שומרים על הבית. נכנסנו למשל לאתר בנייה ומצאנו שם כמה. ראינו אותם מתחבאים אז תפסנו אותם, לקחנו מהם את התעודות, הושבנו אותם ברכב וקראנו למפקד שיבדוק אותם".

ליעד, גם הוא שותף לפרויקט, מדגיש כי "לוקחים אותם בעדינות, כמו שהסבירו לנו, מעלים אותם לניידת ולוקחים אותם לתחנה, שם הם עוברים חקירה. אני אישית לא שם עליהם אזיקים".

מתוך פעילות בני נוער בפרויקט "נוער מג"ב"
מתוך פעילות בני נוער בפרויקט "נוער מג"ב".

מטרתו הרשמית של פרויקט "נוער מג"ב" היא לסייע להגביר את הביטחון ביישובי חבל מודיעין. נוכחותם של בני הנוער, שמצוידים ברובי 16-M, אמורה להבריח גנבים וגורמים עוינים שמסתובבים באזור.

"ברור שזה טוב שבני נוער יעשו את זה", אומרת רעות, "אני מרגישה שאני עושה משהו בשביל הביטחון, שאני עוזרת לאנשים. כמה חברות סיפרו לי שיש ערבים שישנים באתרי הבנייה שבהם הם עובדים והם כל לילה רודפים אחריהן. אנחנו מוודאים שהם לא שם. אחרי שהם מקבלים בבית משפט את העונש שמגיע להם, הם כמעט לא חוזרים לפה".

הכשרתם של בני הנוער נמשכת כמה ימים, במהלכם הם עוברים סדנאות הסבר על הפעילות שבה ייקחו חלק ומטווחים שבהם יוכשרו לשאת נשק. "מלמדים אותך איך עובדים מבצעים, מה מותר ומה אסור לעשות", מסביר ליעד. "לפני יציאה למבצע אנחנו מתאספים במקום אחד, עוברים תדרוך על הנשק ושומעים נוהלי בטיחות וכולם הולכים ביחד לתפוס שב"חים".

רכזת הפרויקט, קורין חיים, מסבירה כי "בני הנוער האלה יוצאים בליווי שוטרי מג"ב לעבוד במחסומים, לבדוק כלי רכב בחיפוש אחרי שב"חים. הם נכנסים לבניינים, לפעמים אפילו של 22 קומות, ועורכים סריקות. לפני חודש, במחסום בכביש 443, בני נוער סייעו לעצור אוטובוס ולבדוק אם יש עליו גורמים חשודים".

בעוד כחודש אמור להיפתח קורס נוסף של "נוער מג"ב" שימנה כ-30 חניכים. "אנחנו מכניסים לבתי הספר הרצאות בנושא, עורכים כנסים במושבים ולעתים גם בבתים", מסבירה חיים. כל נער שמעוניין להשתתף בפרויקט צריך להצטייד באישור הורים ובאישור רפואי.

לדברי מנכ"ל המועצה האזורית חבל מודיעין, יוסי אלימלך, הפרויקט נועד "להעסיק את בני הנוער, לחזק את מג"ב ולהגדיל את שיעורי ההתנדבות באוכלוסייה ותורם לגיבוש האחווה בקרב בני הנוער. הם מחפשים את זה".

ראש החוג לחינוך בסמינר הקיבוצים, ד"ר ניר מיכאלי, סבור מנגד כי "עצוב שבוחרים לכוון את בני הנוער לעיסוק בתכנים ובערכים מיליטריסטיים, במקום לנצל את השנים שלפני הצבא כדי להקנות להם מטען ערכי שיאזן את מה שהם ממילא יעשו בשנים שלאחר מכן. קיוויתי שבשנים האחרונות התקדמנו מהעידן של המשמר האזרחי, ושיש הבנה היום שעדיף לדחות את האימון של בני נוער בנשק עד לגיל 18. המערכות הביטחוניות הן שאמורות לתת את המענה ולא להסתמך על בני נוער. את החינוך הבלתי פורמלי צריך בהחלט להדגיש לנתינה לחברה, אבל לנתינה קונסטרוקטיבית ולא לנתינה מיליטריסטית".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "הפרויקט אינו מוכר למשרד. עם קבלת כל הפרטים תיערך בדיקה בנושא".

ממטה "עיר ללא אלימות" במשרד לביטחון הפנים נמסר בתגובה: "פרויקט נוער מג"ב הוא מיזם חיובי שנועד להקנות לבני הנוער, בחלקם נוער בסיכון, ביטחון עצמי, העצמה אישית, וערכים כגון אחריות וחשיבות השמירה על מרחב ציבורי נקי מאלימות והפרות חוק. במסגרת הסיורים בהם משתתפים בני הנוער בליווי מתנדבים בוגרים, הם מצטרפים לגורמי אכיפה שפועלים כנגד אלימות, התנהגות אנטי חברתית ועבריינות על כל השלכותיה. משטרת ישראל ומשמר הגבול הם הגורמים היחידים שבסמכותם לעצור שוהים בלתי חוקיים".

read this article in english: Border Police train Israeli teens to detain illegal Palestinian workers
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שיגרשו גם מסתננים ואז זה יהיה מושלם.  (לת) רעמסס
  • 06:05
  • 02.01.12

02 הכותרת צריכה להיות: משטר האפרטהייד הישראלי מגייס ילדים לשורות קלגסיו  (לת) זה מה שנותר
  • 06:23
  • 02.01.12

03 הפרוייקט? כל כך ברור שהממשלה מכחישה -חבורה עלובה של נמושות ולא ממשלה שניתן לכבד ! הנוער שלנו כבר נהרס מגיל צעיר -האם לא על כך התלוננו על הנוער הפלסטיני?  (לת) וזה החינוך שלנו? הם באמת יגיעו רחוק
  • 06:25
  • 02.01.12

04 בני 16 עם m-16 הם השברב שלנו..מדאיג מאוד  (לת) אזרח מודאג
  • 06:39
  • 02.01.12

05 איזו חוצפה. לא עדיף שיעזרו למסתננים ולשב"חים לעבור על החוק ? לאן הגענו?  (לת) יוסף
  • 06:47
  • 02.01.12

06 נוער מגב עם מנטאליות של סמרטוט. קול האמת
  • 07:05
  • 02.01.12

ראיתי את הביריונים האלה בפעולה - ערימת אפסים.

07 גרמניה 1935...  (לת) עמית וינברג
  • 07:07
  • 02.01.12

  •   פרויקט נוער מג"ב הוא מייזם חיובי שנועד להקנות למדינת ישראל את התשתית לתנועת ה"ליברמן יוגנד", על מנת שתוכל בבוא העת להשליט סדר על כל האוכלוסיה האזרחית.  (לת) היידה ליברמן
    • 12:20
    • 02.01.12

  •   מזכיר לי קצת את פיליפ ק דיק : Radio Free Albemuth  (לת) ניקולס בריידי
    • 21:48
    • 02.01.12

  •   כנראה בשעורי הסטוריה לא היית ולמדת לחזור על המשפט הזה כמו כלב פבלובי. גל
    • 15:36
    • 11.01.12

    בגרמניה היהודים לא רצחו והתגררו בארופה כמעט אלף שנים. בישראל הערבים הם מהגרי עבודה שרובם הגיע בסוף המאה ה19 כ150 שנה. הם סרבו לתוכנית החלוקה רצו ועדיין רוצים להשמיד את ישראל (תקרא את אמנת הפתח והחמאס באינטרנט, אם למדת אנגלית אתה תצליח לקרא) ובשנות השישים הם החליטו לקרא לעצמם עם פלסטיני וכבר 100 שנה הם עסקים ברצח יהודים. קצת שונה ממה שהיה בגרמניה בשנות השלושים. אז תתחיל לקרא זה לא יזיק אולי תלמד משהו ותהפוך מכלב פבלובי לאדם.

08 רציני..... שאנן
  • 07:15
  • 02.01.12

אם דבר כזה קרה זה חייב להגיע לבדיקה מה נסגר ...

09 תופעה מזעזעת. משחיתים את הנוער בשנאה.  (לת) איל שב
  • 07:33
  • 02.01.12

10 חינוך ותכנים מיליטריסטים? נתינה קונסטרוקטיבי? פלצן, תלמד עברית לפני שאתה מותח ביקורת. להגן על הבית זה לא מטען ערכי? סתם קקר
  • 07:35
  • 02.01.12

.

11 כל הסיפור הזה זה נשמע לא טוב
  • 07:39
  • 02.01.12

מחנכים את הנוער לערכים מיליטריסטיים סמי-פשיסטיים

12 יופי. עדיף על זה שילכו וישתכרו בפאב השכונתי. ובענין החנוך - אני מבין שהמרצה נכבד מעדיף שהם ילמדו שמותר לפלשתינים או לשונאי ישראל אחרים להכנס לישראל באופן חופשי ושאם עושים פגוע ורוצחים ילדים ישראלים זה מבצע גבורה של לוחמי חפש אבל אם מכניסים את "לוחמי החפש" לכלא זה מאסר פוליטי. עדיף שיתנדבו למג"ב וילמדו אהבת הארץ והמדינה.  (לת) שומר חוק
  • 07:39
  • 02.01.12

  •   לא, עדיף שילכו לפאב השכונתי, כדי שלא ייצאו "שומרי חוק" כמוך.  (לת) מתושלח
    • 09:56
    • 02.01.12

  •   פורע חוק-מהרס דמוקרטיה=זה שמך האמיתי. כמו שהקוזק ממולדובה גנב לנו את השם,אתה בדיוק כמותו=גנב שם. ואיך יודעים שאתה גנב כמו ליברמן? כי אין קשר בין ההתחזות,השם שלך- למהות דבריך.ליברמן יכול עד מחרתיים לקרוא לעצמו ישראל ביתנו, אבל ערכיו ושיטותיו הן מולדובה ביתו. לכן, אתה והוא יכולים לחפש מי שינענע אתכם. סופם של גנבים אתה יודע היכן?  (לת) שומר חוק אמיתי
    • 10:33
    • 02.01.12

  •   המושג שלך "אהבת הארץ" נשמע טוב יותר באפריקנרית וגרמנית  (לת) אחד
    • 11:31
    • 02.01.12

  •   מתושלח, זו סתם זריקת בוץ. הם לא צריכים להיות במג"ב או בפאב  (לת) מביט מהצד
    • 12:08
    • 02.01.12

13 כל הכבוד להם הערבים גונבים ומפגעים ויש למנוע בעדם יניב
  • 07:45
  • 02.01.12

יש לגדל את ילדינו על ערכי הגנת המולדת מאויבנו ויפה שעה אחת קודם

  •   מה אתה מלמד את הנוער? שכל אחד לוקח את החוק לידיים ועושה מה שהוא רוצה? זה ההפקר הימני המסריח, המושחת,מהרס הדמוקרטיה=הכיבוש=הסרטן והגרורות שחודר לכל רקמה בריאה  (לת) שומר חוק אמיתי
    • 10:30
    • 02.01.12

  •   וכמובן, 27 אגודלים תל אביביים יפי נפש מופנים כלפי מטה דני
    • 22:57
    • 03.01.12

    חייבים לאזן את המרכז, השמאל והימין מקצינים וזה לא טוב. צד אחד רוצה את הערבים במקומנו והאחר אוצה להרוג אותם...
    כולם השתגעו
    בא לבכות
    אני כבר בוכה

14 נתינה מיליטרסטית- אוקסימורון. קין
  • 07:58
  • 02.01.12

באתם לקלל במאמר, אצלי השגתם את ההיפך. מה רע במה שעושה הנוער?

15 לסים את הכיבוש המביש מיד כי עם צודק לא כובש שכן ערכינו מקדם הם הנמצאים בסכנה גדולה  (לת) פלץ
  • 07:58
  • 02.01.12

16 משמר אזרחי... ליאון
  • 07:59
  • 02.01.12

1. אולי זה לא כ"כ בולט, אך מודיעין היא עיר גבול. 2. זה שנים שתלמידי י"ב בכל הארץ מתנדבים למשמר האזרחי. 3. עדיף לאותם שב"חים הטיפול (העדין יותר) של הנערים. 4. יש לי קרובים במודיעין וזה נכון שתושבי מודיעין רבים פוחדים מהשב"חים ובכלל מהפועלים הערבים. 5. ללא קשר, יש לטפל בפחד ובשנאה הקמאיים כלפי ערבים. משהו לקוי בחינוך, בהרגלים ובסטיגמות... 6. עדיף שהנערים יעבדו בבניין. "נבנה ארצנו ארץ מולדת". למטרת חינוך, לא לשם העשרת הקבלנים.

17 אי אפשר להאמין שדברים כאלו נעשים בשם המדינה הכי יהודית והכי ציונית בעולם מעז ימי ראשית האנושות  (לת) פלץ
  • 07:59
  • 02.01.12

18 מ ז ע ז ע!!! נוער מגב(בלי גרשיים) לתפארת מדינת ישראל! י
  • 08:03
  • 02.01.12

רק אל תצקצקו שפתיים ואל תגלגלו עיניים למראה האלימות הבריונות והקיצוניות הלאומנית. לפעמים זה מתחיל בחינוך...

19 מה עדיף? אביעד
  • 08:06
  • 02.01.12

שישבו בפייסבוק, בפאבים, על באנגים בבית? לא ראיתי את מיטב הנוער במרכז עוסק בפעילות ציבורית משום סוג, שלא לדבר על מוציא את האף מ- ד' אמותיו הנהנתניות.

  •   כן, עדיף ענבל
    • 10:19
    • 02.01.12

    שישבו בפייסבוק, בפאבים ואפילו על באנגים. יעסקו בדברים שמתאימים לילדים חופשיים במקום בהתניות מילטריסטיות. אם הם מחפשים משמעות, הם יכולים גם ללכת להדריך ילדים צעירים יותר. כל דבר כזה עדיף.

20 תבואו לבקר בשבת בבוקר בצומת המזלג של מושב בר גיורא. תושב התפר אזור צור הדסה
  • 08:09
  • 02.01.12

יש שם כנופיית מבריחי שב"חים של ערבים ישראלים,מצויידים חבל על הזמן,תצפיתנים בכל צומת,נהגיי מיניוואן מכוניות פרטיות תעשיית הברחות ענקית!וכולם כמובן מגיעים גם למודיעין.איזה תסכול משמר הגבול והמשטרה לא יכולים עליהם בכלל!.

21 נוער מג"ב קורין
  • 08:12
  • 02.01.12

הנוער של מג"ב שומרים על הבית!!!!!!!!! אף אחד מבני הנוער וכמובן אנשי מג"ב לא מתעללים בשב"חים!!!!!!!!!!!!! אנחנו אנושיים,דואגים להעיר אותם "בבוקר טוב,נותנים לכולם להתלבש,להתארגן,לאסוף את החפצים שלהם ורק אז יורדים איתם!!!!!
אני רואה בהשתתפות של הנוער חשיבות עליונה.הם תורמים המון ושוב אני אומרת כולנו שומרים על הבית!!!!!!

22 תנועת נוער היסטוריון
  • 08:14
  • 02.01.12

אפשר להמליץ על חולצה חומה ו"היא עולה....."
להאדרת האידאל !!

23 Shotrim Ve Ganavim  (לת) Ron
  • 08:14
  • 02.01.12

24 השאלה הראשונה לוועדת החקירה הבאה רובי
  • 08:29
  • 02.01.12

מעבר לבעיות הערכיות שיש ב"התנדבות" הזאת, יש כאן דוגמא מובהקת לאי-הפקת לקחים. במכבי-האש החליטו לא לשלוח נערים מתנדבים למשימות כיבוי מסוכנות לאחר מותו של הנער אלעד ריבן בדליקה בכרמל.
האם במג"ב מחכים שאחד מבני הנוער יידקר ע"י שב"ח, או יעלה לפייסבוק תמונות של חבריו רוקדים סביב עציר כפות כדי להבין שהמקום של בני נוער הוא לא במשימות כאלה?

25 "זה פשוט נותן לי ערכים" - מה שנכון - נכון. אבל אילו? טל שובל
  • 08:32
  • 02.01.12

מדוע כל פעם שמכנים כאן קבוצה בשם נוער משהו יש לי תחושה שבגרמנית זה היה מצלצל יותר? ולמה בשם שמים חושבים כאן שדי לומר "ערכים" והכל מסתדר? גם לפשיסטים יש "ערכים" וגם לגדולי המנוולים יש "ערכים". מעניין איך יש לכנות "ערכים" של נוער שנהנה לצוד בני אדם, ואוהב את פרץ האדרנלינים שגורמת לו תפיסת בני אדם. אכן נוער לתפארת, בעל "ערכים" לתפארת. גועל נפש!

  •   יש גם נוער חד"ש,זה גם גרמנית בשבילך? הם שומרים על עירם יונתן
    • 10:40
    • 02.01.12

    קצת קריאה ביקורתית מתבקשת כאן,הכתבה מאוד מוטית להראות אותם כציידי אדם ולא כמגנים שהם.

26 בית ספר לקלגסים? שיתנדבו למד'א,למכבי אש או למשמר האזרחי. האם אהרונוביץ מכשיר את "צבא ישראל ביתנו"?  (לת) גד
  • 08:39
  • 02.01.12

  •   זה בדיוק משמר אזרחי. עושים בדיוק את זה בכל הארץ כבר שנים במשמר האזרחי כולה שינו את השם  (לת) נעמה
    • 17:10
    • 02.01.12

27 נכון עדיף להם להתכוננן לשירות בגל"צ זה הרבה יותר חינוכי וגם כדאי RR
  • 08:39
  • 02.01.12

צריך לארגן תנועת נוער לשוחרי גל"צ זה חינוכי וכדאי לקידום עצמי ולקריירה שלאחר השירות הצבאי בגל"צ או גלגל"צ. רב אנשי התקשורת המוכשרים שלנו עשו קד"צ גל"צ וכעת הן עושים לביתם.

28 יחי פלוגות הסער michalco
  • 08:44
  • 02.01.12

אל נא יתמם משרד חינוך שמונע מתלמידים להשתתף במצעד זכויות אדם

29 זה בריא כשלנוער יש נשק עמוס
  • 08:44
  • 02.01.12

זה אומר שהמדינה מתוקנת.

30 בישראל 2012 יש הרבה פעילויות, בתחום הביטחוני, מהסוג שכדאי לטשטש את פני העוסקים בהן חברה ללא פרצוף, וגם ללא נשמה
  • 08:46
  • 02.01.12

והרי לכם דוגמא נוספת כיצד מפעל ההתנחלויות, המנוגד לחק הבינלאומי, מדרדר אט אט את החברה בישראל לפינות אפלות. זהו תג המחיר האמיתי שצפוי יום אחד לעבר סף קריטי...

  •   מה צריך עוד לקרות כדי שהעם יצא כנגד אויבי המדינה שהשתלטו על מוסדותיה??? בסילבסטר הגיעו האוליגרכים לחגוג בישראל... - זה מסמל את הכיוון אליו מובילה הנהגת הליברמנים והאלקינים ויתר החוטובולים  (לת) להציל את המדינה מידי עוכריה!!!
    • 09:31
    • 02.01.12

31 הכותרת מטעה קצת, לא? עמית
  • 08:55
  • 02.01.12

הרי הם פועלים לא חוקיים. הנוער עוזר באכיפת החוק, ומה רע בזה? עדיף מאשר שהנוער יפר את החוק בעצמו ויצאנו קירחים מכאן וכאן. 

  •   כמה שאלות פועל לא חוקי
    • 10:45
    • 02.01.12

    מה היא אי החוקיות של אותו פועל? העבודה בבנין 12 שעות, או ככל שאור היום מאפשר זאת? הלינה בתנאים הקשים כדי לחסוך לעצמו עמידה של שעות במחסום ביום המחרת לפנות בוקר כדי לשוב לאותו אתר בניה?
    ואיזה מין הפרת חוק נמנעת מבני הנוער הטובים האלה? אולי גם הם יסתכנו כדי לעבוד ולהתפרנס? או שמא חושב עמית שבני הנוער, ללא המסגרת של נוער מג"ב, ישתו לשוכרה, ישחיתו רכוש, ינקטו באלימות ובבריונות?
    עצרו וחשבו: מי שם אזיקים ומי מובל בהם? מי מגרש ומי מגורש? מי החוקי ומי אינו חוקי?

32 הצילו!!! מה זהההההה?? באר
  • 09:06
  • 02.01.12

לאן הגענו? אני בדיכאון... "יחזרו למקום שלהם" (אין להם מקום!) "יקבלו את העונש המגיע להם" (באמת חמור מאד שהם ישנים בלילה בחוץ בתנאים קשים כדי להתפרנס בכבוד). זה הנוער שלנו, אנחנו אבודים.

  •   מג"ב קורין
    • 10:17
    • 02.01.12

    לא נאמרו דברים כאלה!כולנו יודעים שהכתבים אןהבים לפוצץ בדברים על מנת שזה ישמע כך!!!!!!!! הנוער תורם לקהילה,לפני חודש הם לקחו חלק בפרויקט של"מרכז יום לקשיש".הם צבעו,תיקנו ושיפצו את המקום לתפארת!!!!!!!!!!!!! למה זה לא נאמר? בסילבסטר ה נוער חילקו ינשופים,דאגו לתת לכל תושב פליירים על הסברה...חבל מאוד שכך הוציאו אותם!!!!!!!!!!

  •   הוצאתם את הניער מהפשע, ואיזו ברירה השארתם לשב"ח?!? עבדי בניין
    • 14:40
    • 03.01.12

    בסך הכל אנשים שמנסים להתפרנס, הם ישנים באתרי בנייה במקום במעבדות לייצור נשק או במקום פשוט לצאת לשדוד, איזו ברירה המדינה משאירה להם?
    פרנסה היא זכות בסיסית ולא פשע!

33 כל הכבוד לירון
  • 09:11
  • 02.01.12

זוהי הדרך היחידה עם המוסלמים המשיכו כך

  •   כן. זו גם היתה הדרך היחידה עם היהודים. לרדוף ולגרש, לרדוף ולגרש.  (לת) הניצוד הפך צייד והמוסר מת בדרך.
    • 17:01
    • 02.01.12

34 אפרטהייד? אצלנו? לא יתכן!  (לת) הרצל
  • 09:13
  • 02.01.12

35 כן אדוני ה"מחנך" . בוא נפסיק עם המיליטריזם ונגדל דור של נמושות רכרוכיות כמו ברומא במאה הרביעית. עד שיבואו הברברים מסביב וימחקו אותנו מעל פני האדמה.  (לת) קול ההיגיון
  • 09:18
  • 02.01.12

  •   תפיסה ילדותית ומפגרת של נפילת רומא דורון
    • 16:40
    • 02.01.12

    נושא שנכתבו עליו ספרים רבים מספור ואתה כותב משפט אחד וחושב שהוא מסכם הכל.

36 נורא ואיום, נוער מתנדב למשטרה אוכף את החוק!!!!!!!!!!!!!!11 אלי
  • 09:19
  • 02.01.12

חייבים להפסיק את זה תיכף ומיד, לא יעלה על הדעת!!!!!!!!11

37 כל הכבוד: הגיע הזמן להתייחסות רצינית לנגע הגניבות במגזר הכפרי מיקי
  • 09:20
  • 02.01.12

למרות שעדיף באמת שהמתנדבים יהיו מבוגרים ולא נוער

38 כותרת פופוליסטית כרגיל קוקולוקו
  • 09:21
  • 02.01.12

נוער מג"ב אלה חברה בי"ב מאיזור מודיעין שבחר להתנדב ולעזור למשטרת ישראל בשמירה על החוק.הפלסטינים ה"מגורשים" הם שבחי"ם.אני בטוח שגם כתבי הארץ התנבו ב"משמר האזרחי" כפי שאני עשיתי בנעורי.

39 כל הכבוד למג"ב  (לת) מעיין
  • 09:24
  • 02.01.12

40 חסר מקומות? עדו
  • 09:28
  • 02.01.12

חסר מקומות להתנדב?

בתי חולים, בעיקר חדרי מיון ומחלקות פנימיות.
בתי אבות, מד"א, מכבי אש, אגודות לנזקקים ואפילו במשמר האזרחי.

מי אמר מרכז אירופה בשנות השלושים של המאה הקודמת?
טפו טפו

41 נוער מג"ב קשת
  • 09:28
  • 02.01.12

צייד אדם - מאוד חינוכי ותורם לדמוקרתיה היחידה במזרח התיכון! לאו הגענו...

42 עבודת קודש סמיר הזמיר
  • 09:39
  • 02.01.12

אני לא מבין מה הבעיה. הבעיה היא שיש כלכך הרבה שב״חים. יישר כח!

43 כמה נקודות למחשבה : ארז
  • 09:45
  • 02.01.12

מי ייתן את הדין במידה ונער ״שאוהב את האקשן״ כדברי הכתבה, יחליט להגדיל ראש ולעשות דברים לא חוקיים, או אפילו יפתח באש ויהרוג מישהו? ומי יישא באחריות אם אחד השבחים ידקור למשל או יירה באחד מהנערים/ות? מישהו חשב על זה???

44 הכותרת מטעה ומתריסה ד
  • 09:45
  • 02.01.12

מדובר בפעילות התנדבותית של בני נוער שבמקום לשבת על הברזלים ולשתות אלכוהול, הם לומדים איך הם יכולים לתרום משהו חזרה למדינה שלהם. תפסיקו כל יפי הנפש שחושבים שאנחנו גרים בשווייץ, כל הכבוד למי שמוכן לתרום מזמנו למען שמירת הביטחון של כל התמימים האלה שמעדיפים שהעבודה השחורה תיעשה על ידי אחרים. יוזמה מבורכת!!!

45 כל הכבוד אלי
  • 09:48
  • 02.01.12

כותרת מטעה. שמאלנים.

46 המערכות הביטחוניות לא צריכות להסתמך על בני נוער? ליאור
  • 09:50
  • 02.01.12

אם כך תזכירו לי למה התגייסתי בגיל שבעולם המערבי נחשב כחלק מגיל ההתבגרות, מה שאני מתכוון שזה נפלא שמחדירים בנוער שלנו את ההבנה שאולי אנחנו מזרע יעקב אבל כרגע אנחנו חיים על חרבנו, ושהוא חייב וצריך לתרום את חלקו לעם...

47 לכל המגיבים נגד . גם הפלמ"ח שבזכותו אתם פה היה מורכב מנערים.  (לת) קול ההיגיון
  • 09:52
  • 02.01.12

  •   שקר וכזב להשוות את בריוני הימין כולל נוער מגב-סמרטוטים שמחפשים אקשן בחייהם ומנוצלים ע"י מבוגרים מקופחים; הפלמ"ח היה מיטב הנוער שקם להקים מדינה. נוער סמרטוט ומגב-ילדי כאפות שעושים מה שהוא תפקידה של המדינה ומוסדותיה ולא תפקידו של נוער. זה מסמוס הגבולות שהימין אלוף בו.וזה לא פלא.כי הוא מרחיב את הכיבוש,את היותנו ארץ ללא גבולות=הפקר הימין וההרס  (לת) שומר חוק
    • 14:28
    • 02.01.12

48 כל הכבוד  (לת) ציוני
  • 09:52
  • 02.01.12

49 גם בקונגו מימי
  • 10:12
  • 02.01.12

אז מה ? גם בקונגו מגייסים ילדים לצבא.
צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם

50 פעם תנועות הנוער חינכו צעירים בגילים אלה להגשמה ציונית של התיישבות ובנייה. הגדנ"ע לימד הצעירים שדאות וקליעה במטווחים- מה רע בהתגייסות צעירים לתמוך/לסייע ב נושא השמירה בקהילה. בישובי קו התפר יש בעייה חמורה של גניבות ע"י מסתננים ושבחים. עלות חברות שמירה או משטרה פרטית יקרות מאד!!  (לת) משה
  • 10:14
  • 02.01.12

  •   משה: או שלא קראת או ש... ליאון צוגלוש
    • 12:14
    • 02.01.12

    או שלא קראת את הכתבה או שלא הבנת את הנקרא. אני מהמר ששתי האפשרויות גם יחד נכונות.

  •   במדינה דמוקרטית יש חוק שהיא אמורה לאכוף. היות והימין הורס את הדמוקרטיה, רשויות החוק עושות לרוב- מה שבא להן=הפקר שבו גם משתמשים בנוער למשימות לא להם,ומשחיתים את ערכיהם. על איזה בנייה והתישבות אתה מדבר? על גזל הכיבוש. על בניית נאצים קטנים כנראה אתה מדבר  (לת) שומר חוק
    • 14:36
    • 02.01.12

51 גם חיזבאללה מימי
  • 10:16
  • 02.01.12

מאמנים נערים להלחם.
ישראל היא מדינה שוחרת שלום, ומחנכת את הנוער ל-... (מה בעצם?)

52 וכך מסממים את בני הנוער !!! איך יכולים לנצל את בני הנוער בצורה הזאת ולהרוס אותם, באמת אין בושה. לאן אנחנו יכולים להגיע !?
  • 10:24
  • 02.01.12

שונאי ישראל הם לא הפלסטינים שבאים מחוץ לעבוד פה ושהם באים לפה עוד לפני קום המדינה אלא האזרחים שבפנים שפוגעים בצה"ל שמגן עליהם בהתנחלויות !! די עם האשליות

53 תגובה א.ש
  • 10:25
  • 02.01.12

אני מכיר באופן אישי את הנוער הזה לקח עיתון בעל אג'נדה מסוימת ובחר לשים בפרונט את החלק הקטן של פעילות הנוער הזה!!!!!!!!! הנוער הזה במקום להסתובב בלילה ברחובות מצטרף למתמידים ולשוטרים אני עד לכך שלפני כל משימה עם קהילתית או במסגרת מבצעית הדבר הראשון שנאמר זה כבוד האדם באשר הוא אדם.
הם לעולם לא פועלים לבד תמיד עם בוגרים למען בטחון התושבים למען קהילה הם בראש ובראשונה למען הקהילה אני יודע שהם מסיעים לקשישים ונזקקים ובליל הסילבסטר הם חילקו בכניסות למושבים נשיפונים וחומרי הסברה נגד אלכוהול ונהיגה .
הכתבה לא משקפת את האמת!!!!!!!

54 יאוש. המדינה מחליקה במדרון תלול.
  • 10:25
  • 02.01.12

למה אני מרגיש שאנו חיים בעולמו של ג'ורג' אורוול בשנת 1984?

  •   עצם שמירת החוק היא פשע. אדם אינו רשאי לצוות על חברו מה לעשות ומה לא מכליל
    • 06:13
    • 03.01.12

    רק מה, לפי אותו עיקרון מותר למי שרוצה לירות בעיתונאים. מי רשאי לאסור זאת על מי?

55 עדיף-בעזה לא לומדים ובערב משגרים רקטות לארץ!  (לת) רון
  • 10:26
  • 02.01.12

56 מה בדיוק הבעיה,טלילה? רוני
  • 10:36
  • 02.01.12

"שוהים בלתי חוקיים".במרכאות? באמת? או שהם חוקיים או שלא. ואם מגרשים אותם,כנראה שהם היו - "בלתי חוקיים". את ודומייך ישנים בשקט בלילה בזכות החברה האלו.

57 מה הבעיה? זה גם מה שעושים במשמר האזרחי,כל הכבוד לבני נוער יונתן
  • 10:37
  • 02.01.12

שאכפת להם ומתנדבים לשמור.

58 היום שבחים מחר שמאלנים..  (לת) יוסי.ר.
  • 10:39
  • 02.01.12

59 עיר ללא אלימות. עלק  (לת) zik
  • 10:43
  • 02.01.12

60 הכתבה מראה הרבה דברים לא נכונים!!!!! רעות
  • 10:43
  • 02.01.12

זה לא נכון שאמרתי שהם יחזרו למקום שממנו הם באו!! הכתבת כתבה דברים שהם לא נכונים..
אנחנו מתנהגים יפה מאוד לשב"חים אנחנו לא מתעללים בהם כמו שכמה וכמה אנשים חושבים מהכתבה הזאת!! אנחנו גם מרגישים גאווה שאנחנו שומרים על הבית. נכנסנו למשל לאתר בנייה ומצאנו שם כמה. ראינו אותם מתחבאים אז תפסנו אותם בעדינות, ביקשנו מהם יפה את התעודות והאישורים שלהם אנחנו מבקשים מהם שיתלבשו חם כי קר בחוץ אנחנו נותנים להם זמן לקחת את כל הדברים שלהם ולנעול נעליים..., הושבנו אותם ברכב וקראנו למפקד שיבדוק אותם... אנחנו עוזרים לקהילה.. אנחנו משפצים בתים לקשישים.. אנחנו שומרים על האזרחים אנחנו שומרים ומגנים על חבל מודיעין שהכל יהיה רגוע...

  •   כול הכבוד לך רעות ישר כוח יוסי גן השומרון
    • 14:58
    • 02.01.12

    אל תתבישי במעשיך למרות כול מקהלת הצבועים הבודעת בטוקבקים , את עושה מעשה אזרחי נכון וראוי

  •   רעות, ישר כח על האכפתיות וההתנדבות, אם רק @@@
    • 14:51
    • 03.01.12

    אני בטוחה שכולם מברכים על נוער אכפתי ומשקיע,
    אבל יש בעיה בנוער (ואני לא מאשימה אותך) שרואה אקשן בתפיסת "שב"חים" (רובם אנשים שבסך הכל רוצים להתפרנס). גם את, לו היו לך ילדים, היית עושה ה-כ-ל כדי להאכיל אותם, גם אם זה אומר לחצות גבול. רובם לא אלימים ולא שודדים, להפך, הם בוחרים לעבוד בכל מחיר, בתת תנאים, על פני פשע. ואתם באמצע. מבינה את הבעיה? כמו שכתבת, יש מליון דרכים לתרום. בהצלחה!
    פרנסה היא זכות בסיסית ולא פשע!

61 צביעות אלה
  • 10:47
  • 02.01.12

אלה הפועלים שבנו ובונים את בתיכם!

62 גם במשא"ז נערים ומבוגרים עוצרים שב"חים, די לקשקוש  (לת) אלי
  • 11:05
  • 02.01.12

63 נורא ואיום! אפשר לחזור למשמר האזרחי של פעם!  (לת) מודאג
  • 11:13
  • 02.01.12

64 אם הייתם נמצאים בפעילויות האלו הייתם מבינים כמה זה חשוב הייתם מדברים אחרת ומעריכים את הפעילות הזאת!!!  (לת) רווית
  • 11:23
  • 02.01.12

  •   מנצלים את הנוער וטוחנים את מוחו בהסברה מולדבית פשיסטית. ישראל הוקמה כדי להיות דמוקרטיה ולא מדינת כיבוש אפרטהייד פשיסטית שהנוער שלה מקבל סיפוק מתפיסת שוהים בלתי חוקים.זה לא תפקידו של הנוער, ורק משחית אותו  (לת) שומר חוק
    • 14:47
    • 02.01.12

65 גיוס ילדים בני פחות משמונה עשרה הוא הפרת אמנת זכויות הילד אורי וייס
  • 11:26
  • 02.01.12

יחד עם זאת, החברים בארגון הפשיסטי הזה צריכים לדעת, שאמנת רומא - החושפת מי שמבצע פשעים נגד האנושות לסיכון של העמדה לדין פלילי בינ"ל חלה על אנשים החל מגיל 15. בפעילות שלכם בחוליות נוער מג"ב, גם הזכויות שלכם מופרות תוך ניצול ציני של מצוקתכם ואתם גם מכשירים את גופכם לשמש כבשר תותחים לצבא ביחידות קטלניות ומסוכנות, ואתם גם נוטלים סיכון משפטי שיעמידו אתכם לדין, וגם תשחיתו את נשמתכם ברדיפות גזעניות. בקיצור, השתחררו עכשיו!

66 ככה בונים חברה אלימה וגזענית מיכל
  • 11:36
  • 02.01.12

שאין בה אפילו טיפת חמלה כלפי החלשים שחיים בתוכה

67 אתם מזמינים תביעת דיבה דרור
  • 11:51
  • 02.01.12

אני קורא לכל מי שחבר בנוער מג"ב לתבוע את העיתו בגין הוצאת דיבה
לא ייתכן שזאת הכותרת של כתבה המדברת על התנדבות בני נוער במשטרה במשימות של אכיפת חוק.
לכידת שב"חים אינה יכולה להיות "גירוש פועלים פלסטינים". לאן בדיוק מהם מגורשים????
זה סתם שקר ומניפולציה זולה.

68 גולני, מג"ב או כלא... NKker
  • 11:54
  • 02.01.12

שלא כמו עיו"ש או עזה או מאה שערים, במג"ב יש חוקים וקודים ברורים, חוקיים ומנהגים שלא זזים המקוד של מג"ב. קודים חשוכים, גזעניים וכבר שנים ממוסדים. כל חייל ששירת בשטחים ראה ולתקוותי ניסה למזער את הנזק המטורף שחיילי מג"ב עושים.
אנחנו מודים להם וצריכים אותם איתנו, בגבולות ובכל מקום. אבל לא ככה!! צריך שינוי מהותי בבסיס.

שינוי שימנע מהארס לבקש או גולני או מג"ב או כלא.

ותחשבו על זה.

69 כן, נוער אוכף את החוק. כמו נוער בארץ אחרת בזמן אחר - גם הוא אכף את החוק. אילו הייתי דתי - הייתי מתנצר!  (לת) שמאלני שפוי
  • 11:54
  • 02.01.12

70 מה עדיף נוער מג"ב או נוער מר"צ ? כמובן מג"ב, בלעדיהם היינו בים ניב
  • 11:59
  • 02.01.12

תקשיבו, למי שלא נאה עם צבא הגנה לישראל ועם המשטר הקיים תמיד יכול לעזוב את המדינה, אנחנו לא דיקטטורה, מותר לכם, תעזבו ותבנו לכם חיים ורודים כמו שמצטייר בראשכם המעוות.
השמאל הקיצוני הוא שנוא בדיוק כמו נטורי קרתא, שונאי ישראל.

71 טלילה נשר. מה לא ברור במונח "בלתי חוקיים"? הם בחרו בפעילות זו, שאכריח אותם ללמוד שח או מחול?  (לת) שתי שאלות לגב' נשר
  • 12:06
  • 02.01.12

72 אפעס זכור לי איזה משטר שגייס ילדים,נדמה לי החמאס או אולי גרמניה?  (לת) עדד
  • 12:13
  • 02.01.12

73 מקבלים גם כאלה שאינם בלונדינים?  (לת) עדד
  • 12:15
  • 02.01.12

74 מוציאים דבר מהקשרו מתנד בוגר
  • 12:21
  • 02.01.12

בני הנוער אכן מסייעים רבות ,פעילותם מוגדרת ומוגבלת על ידי המערכת מסיבות רבות ושונות ,לדעתי הסיבה העיקרית בהגבלות החמורות על "נוער משא"ז" נובעת מהצורך לרסנם ולא להגיע למצבים בהם שיכרון הכח יעבירם על דעתם,שלא לדבר על תוצאות איומות של שיכרון הכח.
שימשיכו להפעילם תחת המגבלות החמורות הקיימות
לא נורא שגם בני נוער ילמדו ולו במעט מהי עבודת שיטור.

75 כנירא העיתונאית לא גרה בחבל מודיעין ויכולה להיות יפת נפש  (לת) פטריסיה
  • 12:24
  • 02.01.12

76 מפחיד. נוער נושא נשק לאחר הכשרה של כמה ימים ומקבל סמכות לרדוף פועלים לא חוקיים.  (לת) מה זה נוער מג"ב? ממתי יש לו תנועת נוער? מזכיר ילדים שנשלחים למחמה.
  • 12:24
  • 02.01.12

77 לכל הקשקשנים מתי
  • 12:34
  • 02.01.12

על משמר אזרחי שמעתם? להציג את נוער משמר הגבול בצורה עקומה זו חכמה גדולה אבל להגיד את האמת זה קשה.הילדים מבורכים על פעילותם האזרחית ,שמירה על הבית שלהם.

78 כך בונים את יסודות ההרס, מדינה בדעיכה, הסוף קרוב מכפי שחושבים  (לת) ד"ר מיואש
  • 12:38
  • 02.01.12

79 מנסה לעשות זהות בין נוער גבעות למגויסי מג"ב מיכל מירושלים
  • 12:44
  • 02.01.12

מעשה בלתי אחראי ונבזי.
תראו את התגובות של אויבינו כאן באתר

80 גם לפתח יש תנזים ושבאב. סתם נוער אלים שמוצא סובלימציה בלאומנות גזענית.  (לת) צבי
  • 13:15
  • 02.01.12

81 לכל החרדים לחינוך הילדים.. מר פייסבוק
  • 13:20
  • 02.01.12

כן, כדיך שהילדים ישבו בפייסבוק כל היום, כן עדיף ששהם יעשו מסיבות בלילה וישתכרו, ועדיף שילכו לים ויעשנו נרגילה. זה מה שנערים ונערות בגיל הזה אמורים לעשות, ואל תבלבלו לי את מוח שאתם בגילם הייתם סועדים זקנים בבית אבות.. כשהייתי בתיכון מה שהכי עניין אותי היה להשתכר, לעשן ולעשות שטויות ויצאתי אזרח נורמטיבי לחלוטין. כנ"ל את ואתה שקוראים את התגובה הזאת כרגע.
בטח שזה עדיף על לאמן קטינים בנשק חצי אוטומטי ולרדוף אחרי מסתננים. למען השם! אתם באמת חושבים שזה בריא לנפשות שלהם?

82 לא רואה שומדבר פסול בתפיסת שוהים בלתי חוקיים. תום
  • 13:20
  • 02.01.12

מערכת "הארץ" מעודדת עבריינות ? :|
אפשר לטעון שזה לא תפקידם של בני הנוער אלא של המשטרה.
צריך להבין בין השורות שהמשטרה לא עושה ת'תפקיד שלה כמו שצריך.

83 העיקר שמונעים מתלמידים להשתתף במצעד למען זכויות האדם  (לת) לחיי העם הזה
  • 13:26
  • 02.01.12

84 ישראל אינה רק ביתם של שר המשטרה ורעיו, היא גם ביתינו.  (לת) ישראל ביתי ומולדתי
  • 13:30
  • 02.01.12

85 איום ונורא - ילדים עם חלב על השפתיים מקבלים אחריות של בוגר לקפח פרנסה של משפחות  (לת) א"ש לילה בשבילם
  • 13:30
  • 02.01.12

86 התמימות הבורגנית של נשות השמאל בוזגלו
  • 13:34
  • 02.01.12

השם טלילה מספר את כל הסיפור. תמימה, גרה במקום מבוסס, תלושה מהמציאות. אז תקשיבי נשמה: אכיפת חוק היא דבר הכרחי במדינה מתוקנת. כיוון שאתם, האשכנזים התמימים, משתמטים מנשיאת הנטל, כיוון שאתם עסוקים רק בלקטר ולכתוב כתבות בעיתונים ובאקדמיה, אנשים אחרים צריכים לעשות את העבודה. טוב שהנוער שלנו מבין שמציאות משנים לא בערימת מאמרים אלא בעבודת שטח, ככה הרי הוקמה המדינה הזאת שאתם עמלים כל-כך קשה להורסה.

87 לכל היפי נפש ! מתנדבת
  • 13:47
  • 02.01.12

אנא להרגע , בתור מתנדבת אני יכולה להבטיח לכם שלא "הורסים" או "משחיתים" את נפשנו !
דיי לשטויות , גם את מדינת ישראל הקימו נערים , ומה עדיף ? לשבת על הפייסבוק כל היום ?
קשה , קשה לעם הזה להעריך ולהוקיר דברים שעושים למענו .
רק תלונות תלונות ועוד תלונות .
תשבו בשקט , זה לא נוגע לכם , אנחנו עושים את העבודה "השחורה" מבחירה שלנו , צאו מהסרט !

88 נו מה הבעיה עכשיו? גם מי שלא חוקי אסור לגרש? גם הם פליטים? גם להם אין לאן לחזור? גם הם כבר הפכו ישראלים? אסף
  • 13:52
  • 02.01.12

חוסר ההיגיון כבר השתלט על כל חלקה טובה. אסור לגרש, מי שנכנס לארץ באופן לא חוקי?

בהתחלה אמרו שזה רק כמה מאות וה ממש לא נורא, אח"כ דובר על פליטים שמפחדים להירצח אם יוחזרו, אח"כ סיפרו לנו שכל מי שגר או נולד בארץ ומדבר קצת עברית הוא בעצם ישראלי כמונו בדיוק? אח"כ כבר סיפרו לנו שכל מהגרי העבודה מסכנים הם בעצם פליטים למרות שאו"ם השמאלני לא מכיר ב99% ככאלה. עכשיו אומרים שגם ככה יש בלגן במצריים וצריך לתת להם להיכנס.

ובכתבה הזאת אפילו פלסטינים שגרים 5 דקות מאתר בניה אסור לגרש. את מי כן מותר לגרש (חוץ מיהודים מבתיהם). לשיטתכם צריך לגרש את כל היהודים ממערב לקו הירוק אז למה אתם מתנגדים לגירושם של שב"חים למזרחו של הקו הירוק מה הבעיה שלכם עכשיו?

89 כאן לא פלסתין. הם מסתננים. יש גבול. פול
  • 14:09
  • 02.01.12

בסיני המצרים יורים על האפריקאים ויש שקט מוחלט. זה לא התנהגות של משטר "אפרטהייד"? זה בסדר?

90 כל כך לא חוקי מ
  • 14:10
  • 02.01.12

חבל שהאנשים שהם תופסים לא יודעים שמי שעוצר הוא לא שוטר ולא חייל אלא סתם ילד/ה מתחזים. המדינה הזאת פשוט מאבדת את עצמה לדעת

91 לכותבת ו"הארץ", מה כואב לכם? ישר כוח לנוער הזה, כן ירבו. לגרש בכוח, בזעם ובנחישות את כל הפולשים הערבים, מה רע בזה? יבורכו נערים אלה, ארורים כל חורשי רעתנו, שונאי עמנו וארצנו השמאלנים. תבורך גם תנועת "השומר החדש" בגליל.  (לת) הוי שמאלנים, שנואי נפשי
  • 14:11
  • 02.01.12

92 נוער מג"ב צביקה מ.
  • 14:13
  • 02.01.12

פעילות מבורכת ביותר !!! כל הכבוד !!!
למרות הכתבה בעלת הגוון השלילי , יש לראות בפעילותם זו של הנוער מעשה ערכי ממדרגה ראשונה. מן הראוי להדגיש כי אין הנערים מבצעים את הפעילות לבדם , וכי הם צמודים תמיד , אבל תמיד, לשוטרי המג"ב הבוגרים .
יישר כוח !!!

93 למה רק בארץ זו בושה לתפוס שוהים בלתי חוקיים? שרון
  • 14:17
  • 02.01.12

לכל מדינה אחרת, אתה נכנס או על פי חוק, או לא נכנס. ואם אתה נכנס אתה יודע שיגרשו אותך.

לגבי העובדה שמדובר בנוער שמתנדב למג"ב- אכן בעייתי. יכול להיות מסוכן או משחית עבורם. תלוי בסיטואציה.

94 נוער מג"ב מזכיר ימים אפלים בהיסטוריה האנושית איפוא ההורים שלהם?????? ששון
  • 14:18
  • 02.01.12

במקום ללמוד פיסיקה,היסטוריה,ספרות יפה,מתמטיקה,אסטרונומיה. לומדים לעסוק בעבודת משטרה,ולהורים יש לי שאלה מה תעשו במידה וילד שלכם יפגע?מי ערב ויכול להבטיח שהילדים האלה לא יפגעו? בושה להוגי הרעיון ובושה לרשות המקומית ולמערכת החינוך שמאפשרות זאת.

95 אבי ז"ל,בהיותו בן 16 ,תלמיד בבית הספר החקלאי מקווה ישראל,טרום הקמת המדינה,התנדב לשרת בהגנה ובמסגרתה הגן על בית הספר ,הכביש לתל אביב -יפו ועוד מפני פורעים ערבים ואספסוף רצחני,כמו כן השתתף במערכה על שחרור הארץ מפני הפולש הערבי ,בגיל 17 נלחם ביפו ומאוחר יותר הצטרף לחטיבת הראל ונלחם במסגרתה,ואני גאה בו.  (לת) חיליק עברון
  • 14:26
  • 02.01.12

  •   מה אתה משווה? יש לנו ארץ מבוססת היום, ולא צריך את הימין שיהרוס אותה.וזה מה שהוא עושה,כולל לקחת ילדים ולהפעיל אותם במקום משטרת מולדובה ביתם. זה אסון ערכי,חלק מתרבות הימין שהורסת כל דבר שהיא נוגעת בו.  (לת) די להשוואות.
    • 19:54
    • 02.01.12

  •   לחיליק החמוד אני
    • 20:17
    • 02.01.12

    אם לא שמעת אז ניצחנו את מלחמת השחרור כבר לפני די הרבה זמן. יש לנו מדינה חזקה . גם פצצת אטום יש לנו, כך אומרים...אני חושב שהמצב כבר מאפשר לילדינו לעסוק בדברים של ילדים. הרי בשביל זה אביך התנדב, לא?

96 הבילוי של נוער מרץ- גירוש יהודים מבתיהם ביו"ש  (לת) אבי
  • 14:30
  • 02.01.12

97 אמא שלי ליה
  • 14:50
  • 02.01.12

אמא שלי מתנדבת למגב.היא עובדת עם הרבה ילדים ששומרים עלינו
הם עוזרים לזקנים.מטפלים בהם.עוזרים לחלשים. אני גם מחכה להגיע לגיל שבע עשרה בשביל להתנדב גם למג'ב....כל החברות מהכיתה שלי רוצות לעבוד עם מג'ב.אמא אין עליך!אני איתך,את מדהימה ותגידי לנערים שלכם שימשיכו לעזור ולישמור עלינו....

98 הנוער שלנו בריא בנפשו, כמעט כולו פטריוטי וציוני (מלבד כמה חולי נפש שמאלנים שכואב להם כשמתגוננים מאויב רצחני זומם רוע). לנוער במודיעין, כל הציבור היהודי אתכם
  • 15:31
  • 02.01.12

הציבור היהודי אתכם (השמאל לא יהודי).

  •   אף אחד לא איתם. זה השקר של תרבות הימין, שכולם מאחוריהם. שום ציבור חוץ ממתנחבלים וימין הזוי לא איתם.גם משטרת מולדובה ביתם.  (לת) די להשוואות.
    • 19:55
    • 02.01.12

99 נועא מג"ב קוראת קבועה
  • 16:30
  • 02.01.12

סליחה. ילדים מצוידים ב-M16 ? מזכיר את השבאב המוסלמי. בושה.

100 מה עושה נוער מגב ביום השואה? נוער היטלר
  • 16:44
  • 02.01.12

למורים ולמנהלים במודיעין: תראו לילדים את ״הנחשול״. כשגרשו את השוהים הבלתי חוקיים לא אמרתי כלום כי לא הייתי שבח. כשבאו לגרש אותי לא נותר מי שיאמר.

101 נוער מג"ב עדי
  • 17:18
  • 02.01.12

אינני רואה כל פסול בכך שבני הנוער מתנדבים לפעילות במג"ב נהפוך הוא זוהי יוזמה ברוכה שיש לחזק ולתמוך בה. אני עצמי כנער בן 16בשנות ה- 80 התנדבתי למשמר האזרחי ברמת גן וגם אני הייתי מסתובב באתרי בנייה ועוצר שוהים בלתי חוקיים.

הפעילות של בני הנוער מבורכת והשימוש הציני של הכתבת הנכבדה במילה "בילוי" איננה במקומה, מדובר בבני נוער אשר מתנדבים בזמנם החופשי למען הקהילה ומתגייסים למען הגברת הביטחון ועל כך יישר כוח.אין לי ספק שכאשר הם יוצאים לבלות , הם מבלים כמו שאר בני גילם באתרי בילוי מהנים יותר מאשר באתרי בנייה....

הפרויקט "עיר ללא אלימות" הינה יוזמה מבורכת של המשרד לבטחון הפנים, ויש לחזק את ידי העושים במלאכה ולהמשיך לעודד בני הנוער להתנד ולתרום למען הגברת הבטחון בקהילה!

102 Brown shirts From afar
  • 17:42
  • 02.01.12

The tragedy is not only what they do to the Palestinians but even more so what these activities do to them as human beings.

  •   בדיוק את שאתה כותב-אין מגיבי ומגבי הימין מבינים. סמרטוטים מחפשים את כוחם בבריונות=מקופחים מקפחים. והניצול הציני של נוער לטובת השחתת ערכיהם,והפיכתם לבריונים-כי במדינה מתוקנת יש מי שאחראים לשמירת החוק,אבל במדינה שביבי והימין שהוא שבוי לו-כל אחד עושה מה בראש שלו,זה ההפקר, זו ההשחתה.בדיוק הכיבוש-החיים במדינה ללא גבולות, מגדלת נוער ללא גבולות, ששיגעון הגדלות דופק בדלתו.  (לת) די להשוואות.
    • 19:58
    • 02.01.12

103 אלוהים אדירים , תתעוררו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! רותי
  • 17:47
  • 02.01.12

מה קרה לחברה שלנו ?????????
שההורים שלהם או הסבים והסבתות יספרו להם איך התנהגו נערים ונערות
נאצים בתקופת היטלר, ימח שמו !!!!!!!
מה שהכוח עושה להם?????
במקום לימודים מכניסים להם לראש רעיונות מחליאים.
הכל בא מהבית, וממנהיגות לא ראויה שחייבת ללכת הביתה ומייד.
אם החברה שלנו תמשיך בהידרדרות הנוראה הזו - לא תהיה ישראל.
הערבים צריכים לשבת בשקט , לא לעשות כלום ורק לראות איך אנו משמידים את עצמנו !!!!!!

  •   התגובה המלאה שלך ראויה שיקראו אותה במלואה. בתוספת השאלה-היכן אדון סער שר החינוך שמאפשר זוועות כאלה.ואולי זה מתאים לו,בדיוק כמו הרעיונות שלו על מנהיגות באריאל,ואימוץ קברים,גם ללמד נוער מגיל צעיר לעשות מה שעולה על רוחם,בדיוק כמו משטרת מולדובה ביתם שמגייסת אותם. ויחימוביץ החברה שלו- לא פוצה פה.נכלולה כמוהו.אין פלא שלוינים ואקוניסים מכתיבים סדר יום מהרס דמוקרטיה בחוקים שאפילו סגנית היוע"מ - לא חס וחלילה ויינשטיין, מעירה שזו שחיתות  (לת) שומר חוק אמיתי
    • 20:02
    • 02.01.12

  •   לפני שמגיבים...................לומדים סבא
    • 13:11
    • 05.01.12

    מי הנוער ולאן את משייכת אותו? אילו את אימא ו/או סבתא, הייתי מאחל לילדיך לדמות לנוער בו מדובר,אינך מכירה את הנושא,מפני שאינו נוגע אליך......נדמה לך! אם קריאת התגובות ,אני למד שחלק מי שמכיר ו/או יודע,מברך,אבל האחרים שהם הרוב,כמו צבועים התנפלו על הנבלה, אחרי שישבאו ואולי ישנו דעתם,אני מאחל להם, ינסו לדעת יצטרפו חלקם למברכים והאחרים כמו העדר בבתי הקפה יכתבו את דיברי הבלע וימחאו כפיים על הליכלוך שעיתון שאינו ראוי לעטיפת דגים מפרסם.

104 נוער מגב יעקב יוסף
  • 18:22
  • 02.01.12

מי שלא חושב על ערכים אוניברסליים לו מאוד להיות חייל שיכול לשמור על בטחון .....

105 זה נוער זה אמר מי שאמר ועל נוער הגבעות הפטריוטים מגרש משם ונוער מגב מגרש מכאן אז מי מנגב יותר  (לת) פלץ
  • 18:35
  • 02.01.12

106 פשוט בושה לעיתון ולכתבת הממורמרת!! כל הכבוד להם! מגבניק גאה!
  • 18:40
  • 02.01.12

לכל השמאלנים הממורמרים!!..בזמן שאתם יושבים על התחת מול השפה ורובצים ולא עושים כלום בשביל המשפחה שלכם בני הנוער פה ומתנדבים ונותנים מעצמם מהחיים שלהם מהזמן הפרטי שלהם ללא שום כסף! ואתם יודעים למה?! כדי להגן עלינו כדי לשמור עלינו!!..וכן הם יודעים ערכבים ומוסר יותר ממכם!! בושה שבמדינה היהודית שלנו יש אותכם!~!

107 זה רק טבעי שבני הנוער יפעלו להגן על עצמם אברם
  • 18:44
  • 02.01.12

ממחבלים וגנבים בפוטנציה

מה בדיוק הערבים עושים שם ? האם יהודים שוהים בערים
ערביות ללא אישור? אולי הכותב מעודד ערבים לעבור על
החוק ??

108 ועכשיו המקהלה תספר לכולם שזה לא מוסרי ולא אנושי. זה רצוי ומוסרי וכל הכבוד למתנדבים ששומרים על החוק.  (לת) רועי
  • 20:03
  • 02.01.12

109 האם ננוער מג"ב מוכן כבר , נפשית וגופנית , לנפץ שמשות בשטחים הכבושים?  (לת) עדד
  • 20:39
  • 02.01.12

110 גירוש השב"חים הוא כמובן פעולה מבורכת. אבל צירוף ילדי הכאפות לפעולות בודאי רק מפריע. היינץ וולפגנג, גרנצטרופן
  • 21:56
  • 02.01.12

יצא לי כבר להכיר את מתנדבי הנוער המשועממים של המשטרה. הם מגויסים על ידי קציני משא"ז שצריכים להוכיח את נחיצות התקנים שלהם, ונשלחים לטמטם את השוטרים שלהם הם אמורים 'לעזור'. בקושי לבדוק תעודת זהות במסוף הם יודעים, אלה. למען השם, סלקו את כל הילדים הנאחסים מהמשטרה.

111 המיזם ממומן על ידי המשרד לביטחון הפנים, בפרויקט "עיר ללא אלימות" - חוץ מכלפי ערבים - ע"י המשרד להשמדת ביטחון פנים..  (לת) נוי
  • 23:48
  • 02.01.12

112 נוער עושה את עבודתם של כוחות הבטחון יול
  • 00:54
  • 03.01.12

והמדינה משחקת בליברליות עם פלסטינאים.

113 פעם היינו מזעזעים מכת השטן וציד החתולים  (לת) עמר
  • 15:20
  • 03.01.12

114 בושה לעיתון עברי שאלה כתביו אדי דליות
  • 09:36
  • 04.01.12

כסבא לנכד בן 18 המשתתף, בגיבוי מלא של משפחתו בנוער מג"ב,כמי שבגיל 15 יצא לתורנות שמירה,"מכוסה" בשינל, בידו רובה אנגלי,כמי שבניו שירתו ביחידות נבחרות ןבעצמו היה מראשוני מתנדבי "מתמיד", עד גיל 70,אני גאה בנוער שקם ומוכן לשמור על אדמת ישראל ולהילחם במכת הגניבות במגזר החקלאי,מאחר ואין מי שיעשה זאת במקומינו וביעילות המיריבית. אינני מצפה שכתבי וקוראי הארץ יגיבו אפילו ברמז למה שאינו שייך ומסכן את מדינת תל אביב,הנוער "הנפלא" הגדל אצלם מתחנך ע"פ אחוזי הגיוס לצה"ל המתפרסמים ממקורות רשמיים, פחות מ-50%, אולם באומן 17 הם הרוב,החלופה לחינוך ערכי, ציוני, נמצא עבורםבגיבוי משפחותיהם, בהנגרים של נמל תל אביב,שלפני הכניסה אליהם במגרשי החניה,"מתדלקים באלכוהול וסמים,שם מתחילים את הלילה בחצות, מסיימים עם אור ראשון והולכים לישון עד לצהרי היום שלאחריו, באשר לשבחים,מי שמביא לארץ ומעסיק שבח"ים הוא עבריין! ע"פ החוק,המדינה מחוסר כח," "במקרה הטוב" מזהה אותם במחשב המשטרתי ומחזירה אותם לשיטחי הרשות,כך הופכים את המשטרה לפקידי רישום ונהגי מוניות משטרה, המובילים עבריינים לנקודה הקרובה לביתם, קומו בני הנוער ולימדו,מי שאינו מכבד הימנון ודגל,שומר על אדמת מולדתו,לא תהיה לו מדינה!!!!!!!!

115 להחזיר אותם למקום שאליו הם שייכים יעל
  • 15:13
  • 04.01.12

האם הנערה מתכוונת להשבת הפליטים הפלסטינים לנחלת אבותיהם?

החינוך המיליטריסטי והגזעני בישראל עולה לפסגות חדשות.

116 קורין-חיים הימלר: "במודיעין יסדתי מחדש את ההיטלר-יונגד"  (לת) דניאל קלטי
  • 03:25
  • 11.01.12

117 משמרותמיכל משמרות המהפכה מיכל
  • 12:47
  • 11.01.12

בסיןהמהפכה סין גייסו בני נוער ללכוד את ״אויבי המהפכה״. אנחנו צועדים היטב בנעליו של מאו טצה

118 כל הכבוד מלח הארץ!!! במקום להיות שמלאנים שמעודדים פרעי חוק הם בצד ששמומר על החוק ועל כלנו. תודה!!  (לת) גל
  • 15:31
  • 11.01.12

119 הכותרת צ"ל: "בני נוער מסייעים באכיפת שלטון החוק". או שיש חוק שחובה לכבד, ויש חוק שאסור לכבד...  (לת) זיגי אמסלם
  • 17:21
  • 11.01.12

פרוייקטים מיוחדים