רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גילה אלמגור הוסרה משלטי החוצות של ישראכרט בירושלים

פעילים נגד הדרת נשים טוענים כי בעוד שבערים אחרות מופיעות בקמפיין של חברת האשראי נשים בשלטי החוצות, בירושלים - רק גברים

פעילים נגד הדרת נשים בירושלים טוענים שהקמפיין הגדול של חברת ישראכרט בבירה שונה מהקמפיין שלה בשאר חלקי הארץ. הקמפיין שהושק באחרונה מבוסס על סדרה של שלטים עם ידוענים במרכזם, אולם בשילוט בירושלים מופיעים רק גברים ואילו שלטים עם דמותה של השחקנית גילה אלמגור - הפופולריים בערים אחרות - לא נתלו ברחבי העיר. פעילים למען השבתן של נשים למודעות החוצות בעיר הבחינו בתופעה והחלו במחאה נגד החברה על גבי דף הפייסבוק שלה. "אין לכם לקוחות שהם נשים בירושלים? מדוע אינן מופיעות בפרסומות? האם נשים בירושלים צריכות לבטל את כרטיס הישראכרט שלהן?", שאל אחד הגולשים. אחרים איימו לבטל את כרטיסי האשראי שלהם בחברה.

מנהלי דף הפייסבוק של החברה הגיבו להאשמות: "ישראכרט מפרסמת קמפיין ארצי שמכיל נשים וגברים כאחד, ללא שום הנחיות למשרד הפרסום להגביל פרסומות לערים מסוימות. הקמפיין מתנהל בטלוויזיה, על שלטי חוצות ובמדיה הדיגיטלית. נשמח לשמוע את דעתם של לקוחותינו בירושלים על הקמפיין גם בשבוע הבא". אולם הפעילים סירבו להרפות ודרשו שהחברה תודיע היכן בירושלים פורסמו שלטים עם נשים.

שלטי חוצות בירושלים; למטה: שלטי חוצות בתל אביבתצלום: דניאל בר און

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הפרשנויות, ישירות לפייסבוק

הטענות נגד ישראכרט באות לאחר תקופה שבה טענו הפעילים בעיר שיש דווקא שיפור בנושא. "אחרי חודשיים וחצי הצלחנו להביא לשינוי בירושלים בנושא של פרסום נשים ורואים יותר נשים, אבל לא מפתיע שלא כולם הפנימו את המסר וממשיכים להתייחס לירושלים כאזור פרסום חרדי", אומר הרב הקונסרבטיבי אורי איילון, מפעילי תנועת ירושלמים וממובילי הקמפיין נגד הדרת נשים. "מצער לראות שחברה כמו ישרכארט שממשיכה להדיר נשים חושבת בחשיבה הישנה שזו עיר שאסור לפרסם בה נשים ואנחנו מקווים שכמו ארגון אדי, שפרסם מסר מתוקן, נזכה לראות את גילה אלמגור על שטחי הפרסום בירושלים. השיח הזה כבר לא קביל ולא תקף. אנחנו לא נעצור ולא נלך לשום מקום".

מחברת ישראכרט נמסר: "נודע לנו מפניית כתב "הארץ" על הנושא. העניין לא באישורינו או בידיעתנו. בחברת האשראי הפנו את האצבע המאשימה לחברת השילוט: "הפרסום בירושלים הוא באחריותה של חברת רפיד ויש לפנות אליה בנושא". יוגב תלמי, סמנכ"ל השיווק ברפיד, מסר בתגובה כי חברתו פרסמה את כל החומרים שנשלחו ממשרד הפרסום. לדבריו, דווקא הפרסום על גשרים - כפי שנעשה במקרה זה - הוא פחות בעייתי והחברה מפרסמת תמונות של נשים לעתים קרובות. ואילו מנכ"ל משרד הפרסום "באומן בר ריבנאי" מסר בתגובה כי "בשנים האחרונות, בעקבות דרישת זכייני השילוט בירושלים, מועברות לבירה גרסאות שמותאמות לדרישות העיר ושאינן כוללות צילומי נשים. זאת משום חשש להשחתת השילוט של רפיד.

תצלום: שירן גרנות

Read this article in English: Israeli credit card firm leaves women out of Jerusalem billboards



תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות